Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Fatal schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:59:
@Fraggert met de ets125 doe je echt geen verkeerde keuze. Heb hem zelf ook al een aantal jaar. Hele fijne machine. Geen miskoop!
OK, top, dank je wel voor die bevestiging :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

significant schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:41:
Heeft iemand een overzicht van L boxx inlays? Ik heb vandaag een GHG 23-66 via de Deals op amazon gekocht alleen komt die in een box wat geen lbox is.
Nu heb ik ook nog 2 stuk GSB 18V-55 die in een lbox moeten. Liefst dus een halve inlay per machine en dan nog een inlay voor zoiets als accus/accessoires.
Alleen geen idee waar ik onderdeelnummer hiervan kan vinden.
Als de GHG 23-66 nooit in een Lboxx is geleverd (volgens mij niet namelijk) dan is de kans heel klein dat er een specifieke Lboxx inlay voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:08
Nu we het toch over 125 mm excenters hebben...

Gisteren heeft mijn Dewalt DWE6423 het na 3,5 jaar begeven. Was bezig om de gestucte gipsplaten te schuren toen het toerental ineens fors afnam bij lichte belasting. Heb deze machine wel af en toe flink aan het werk gezet, dus heel veel schuld heeft hij niet.

Hoewel de Dewalt een erg fijne machine is heb ik gisteravond een Makita BO5041 besteld, het extra handvat ten opzichte van de BO5031 lijkt me wel fijn. Komt vandaag binnen dus zal hem dit weekend eens even goed aan het werk zetten.

Ondertussen de Dewalt eens uit elkaar halen en kijken of die nog te fixen is. Misschien zit hij alleen he-le-maal vol met stof (ondanks stofafzuiging), maar ik verwacht dat het einde verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Den_S85 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:17:
Gisteren heeft mijn Dewalt DWE6423 het na 3,5 jaar begeven. Was bezig om de gestucte gipsplaten te schuren toen het toerental ineens fors afnam bij lichte belasting. Heb deze machine wel af en toe flink aan het werk gezet, dus heel veel schuld heeft hij niet.
Koolborstels op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Den_S85 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:17:
Nu we het toch over 125 mm excenters hebben...

Hoewel de Dewalt een erg fijne machine is heb ik gisteravond een Makita BO5041 besteld, het extra handvat ten opzichte van de BO5031 lijkt me wel fijn. Komt vandaag binnen dus zal hem dit weekend eens even goed aan het werk zetten.

Ondertussen de Dewalt eens uit elkaar halen en kijken of die nog te fixen is. Misschien zit hij alleen he-le-maal vol met stof (ondanks stofafzuiging), maar ik verwacht dat het einde verhaal is.
ik hoor graag wat je van die 5041 vind, heb jij een festool-stofzuiger toevallig? Zou mooi zijn als die paste :P

mocht je onderdelen nodig hebben:

https://www.kruis.nl/onderdelen/search?m=73&q=DWE6423

goeie tip van @Slonzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
Geen idee nog, moet hem eerst uit elkaar trekken. Als je het apparaat schuin houdt en alleen met de randen van het schuurpapier gebruikt is er niets aan de hand, zodra je hem vlak op het oppervlak zet is het vermogen weg.

@Fraggert exploded view via Kruis had ik er al bij liggen inderdaad, fijn dat je meedenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
Twam schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 01:12:
[...]

Pick your poison: https://www.bosch-profess.../nl/inlays-2494256-ocs-c/

Eenmaal gevonden wat je nodig hebt, zou je op typenummer eind moeten komen via Google.
Heel handig, vooral de PDF die erbij zit. Blijkbaar dus niet een inlay voor die heat gun, helaas.

Edit: mm de gof 1250lce staat ook niet op het overzicht en daarvoor bestaat wel een inlay. Het overzicht is dus niet helemaal compleet.

[ Voor 15% gewijzigd door significant op 12-10-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43
significant schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Heel handig, vooral de PDF die erbij zit. Blijkbaar dus niet een inlay voor die heat gun, helaas.

Edit: mm de gof 1250lce staat ook niet op het overzicht en daarvoor bestaat wel een inlay. Het overzicht is dus niet helemaal compleet.
Ik kreeg toen ik nog even zat de scrollen ook al dat idee. De website is ook niet helemaal compleet wat er per inlay in past, sommige zijn geschikt voor meerdere apparaten/series. Maar het is een begin, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben op zoek naar een kopieerfrees/kantenfrees met een diameter van 5 ish mm. 6 zou ik ook nog mee wegkomen. Ik wil een stuk kopieren waar binnenhoeken inzitten, die zijn afgerond maar mijn standaard 12mm diameter kopieerfrees zou een te grote radius achterlaten op het nieuwe stuk.

Kopieerfrezen (of kantenfrees zoals sommige sites ze noemen) zijn prima te vinden, maar die kleine diamteres lijken ongebruikelijk. Bij voorkeur ook nog een bovenlager, maar als die helemaal unobtainium zijn kan ik met een onderlager en wat aanpassingen aan de setup ook uit de voeten. Op zich is dit one-time use dus ik zit niet perse te kijken naar de dure frezen, wellicht iemand hier die een gouden tip heeft?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:19

dragonhaertt

@_'.'

Pixeltje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:09:
Ik ben op zoek naar een kopieerfrees/kantenfrees met een diameter van 5 ish mm. 6 zou ik ook nog mee wegkomen. Ik wil een stuk kopieren waar binnenhoeken inzitten, die zijn afgerond maar mijn standaard 12mm diameter kopieerfrees zou een te grote radius achterlaten op het nieuwe stuk.

Kopieerfrezen (of kantenfrees zoals sommige sites ze noemen) zijn prima te vinden, maar die kleine diamteres lijken ongebruikelijk. Bij voorkeur ook nog een bovenlager, maar als die helemaal unobtainium zijn kan ik met een onderlager en wat aanpassingen aan de setup ook uit de voeten. Op zich is dit one-time use dus ik zit niet perse te kijken naar de dure frezen, wellicht iemand hier die een gouden tip heeft?
5mm is wel heeeel dun voor een frees met lager.
Kan je niet een 5mm frees gebruiken en een kopieerring?
Dan moet je alleen een template maken die wat groter is, maar dan kan je wel een kleine radius maken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pixeltje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:09:

wat ik wel eens heb gedaan is een 6mm groef frees met een 6mm schacht en dan de schacht als aanslag gebruiken. afhankelijk van wat je moet doen kan dat werken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
Twam schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:03:
[...]

Ik kreeg toen ik nog even zat de scrollen ook al dat idee. De website is ook niet helemaal compleet wat er per inlay in past, sommige zijn geschikt voor meerdere apparaten/series. Maar het is een begin, dat wel.
Precies maar wellicht eens bellen met bosch om te horen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

dragonhaertt schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

5mm is wel heeeel dun voor een frees met lager.
Kan je niet een 5mm frees gebruiken en een kopieerring?
Dan moet je alleen een template maken die wat groter is, maar dan kan je wel een kleine radius maken.
Daar was ik al bang voor ja.. probleem is dat de ‘templates’ er al zijn, maar tis wel een veilige optie inderdaad.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Den_S85
Eerste vergelijk tussen de Dewalt en de Makita BO5041 is dat het geluidsniveau van beide apparaten gelijk is, gewicht is ook gelijk.

De Makita is iets “langer” dan zijn collega, maar ook iets hoger. Met stofzuiger eraan maakt de lengte niets uit.

Zo op het eerste gezicht lijkt de stofafzuiging op de Makita echt veel en veel beter dan bij m’n oude Dewalt. Beide met dezelfde stofzuiger (Makita VC2512).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjXYUOMri9bEuiPn8_TR8T2j01I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSMsqeevOVizmLRnvuOBEihY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSA8W4GgM1lEmxb9NMeE64v0zKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoRDUNA8aiIuNWWCmFAsBuIB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik ben op zoek naar een setje hand schroevendraaiers om dit soort schroeven te verwijderen:
Afbeeldingslocatie: https://4.imimg.com/data4/BK/LN/MY-3025997/triangle-machine-screw-500x500.jpg

Wil geen bitsetje, maar losse schroevendraaiers zodat ik ook goed bij verzonken schroeven kan.
Tot nu toe kom ik alleen maar setjes tegen op Amazon, maar dit lijkt Ali kwaliteit te zijn. Bij Wera en Wiha kan ik ze niet vinden op hun site. Heeft iemand toevallig een tip?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
fenrir schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:31:
Ik ben op zoek naar een setje hand schroevendraaiers om dit soort schroeven te verwijderen:
[Afbeelding]

Wil geen bitsetje, maar losse schroevendraaiers zodat ik ook goed bij verzonken schroeven kan.
Tot nu toe kom ik alleen maar setjes tegen op Amazon, maar dit lijkt Ali kwaliteit te zijn. Bij Wera en Wiha kan ik ze niet vinden op hun site. Heeft iemand toevallig een tip?
https://www.ifixit.com/pr...ver-kit-64-precision-bits

Misschien? Of vergelijkbare kit?

Hooo mea culpa, geen setje. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wiha en xiaomi hebben ook een mooi setje gemaakt. Die heb ik. Zijn wel bitjes, op een nette alu schroevendraaier.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Boudewijn schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:28:
Wiha en xiaomi hebben ook een mooi setje gemaakt. Die heb ik. Zijn wel bitjes, op een nette alu schroevendraaier.
Welke Wiha set heb je?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Toch onlangs maar eens geïnvesteerd in een "echte" kernboormachine.
Ik boor al tijden droog met een kernboor op een hamerboor waar ik een adapter bij gemaakt had.
Ik had een 132mm en een 53mm boor.
Nu heb ik een machine waar ik ook met water mee kan boren.
Afgelopen donderdag 9 gaten geboort waarvan 3 door 25 cm beton
En deze machine werkt zoveel stabieler zonder dat stukje speling van de sds naar 1 1/4 van die adapter.
Het was gewoon leuk om te doen eigenlijk...
Gelijk ook het assortiment boren maar wat uitgebreid.
Kleinste is 25mm en de grootste is 220mm en er is nog een 105mm onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl_f9q6w6UrJypDfYjemKd4_GzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQxDmgbWUvz6RYj2EmPCk7H0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmYXKH_A5m6h8zpiBq4F13rp9s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w4zpPKW5IxxoUg1MANjuLOb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw1eLYKTML5TmXmPwCIUzktbf2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXApuUswzQ1I6BEk1gJZvnYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1exogsf0LWzoxTfBrlemMroNStQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN4vFXenGyRrExcgAudtdimr.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ronald.42 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:34:
Ik boor al tijden droog met een kernboor op een hamerboor waar ik een adapter bij gemaakt had.
En deze machine werkt zoveel stabieler zonder dat stukje speling van de sds naar 1 1/4 van die adapter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set! Boor je ook weleens in de buurt van Amersfoort? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Pixeltje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Mooie set! Boor je ook weleens in de buurt van Amersfoort? O-)
Nee helaas, ik hou mijn klusjes een beetje in de buurt.
Het moet een beetje leuk blijven mijn auto rijd uiteindelijk ook niet op water.
Beetje in de buurt kan ik dan voor een leuke prijs wel wat gaten boren op afstand wordt de concurrentie denk ik al snel weer te groot qua prijs.
Dan gooi ik de winst in de tank van de auto zeg maar :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
Het kind in mij ziet meteen playmobil kasteeltorens...

[ Voor 25% gewijzigd door trabant op 14-10-2023 23:51 ]

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Het kind in mij ziet meteen playmobil kasteeltorens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
Op foto zie je een schoorsteen (niet in gebruik) op de zolder.
Ik zou een kabel van 4de verdieping naar 1ste verdieping moeten krijgen, via de schoorsteen. Onderaan zit er een deuropening in de schoorsteen, dus dat is makkelijk.
Maar op de zolder moet ik nog een gat maken waar ik de kabel kan insteken. Denk dat ik best een iets groter gat maak (met gatenzaag), want ik wil iets van gewicht aan de kabel kunnen hangen om hem makkelijker tot beneden te krijgen.

Ik heb echter helemaal niets van gatenzagen voor baksteen.
Heb wel een SDS boorhamer, zou sterk genoeg moeten zijn om droog te boren.

Wat denken jullie? Hoe groot zou ik het gat maken? En iemand suggestie van een SDS gatenboor hiervoor? Hoef geen setje voorlopig, gewoon een degelijk maar goedkoop boortje hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvsYpok-fWhmwAtw-4ne_sGvIY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIezoGgNN8pY5qWKzpQIDUNn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke diameter zou je gat moeten zijn? Een gewichtje hoeft niet enorm te zijn. Een bout en een paar moeren om het eind van de kabel klemmen zou al moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Boudewijn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:37:
Welke diameter zou je gat moeten zijn? Een gewichtje hoeft niet enorm te zijn. Een bout en een paar moeren om het eind van de kabel klemmen zou al moeten werken.
Klopt. Als ik kijk naar de standaard maten, 68mm misschien?
Heb ook niet veel te verliezen met een klein beetje groter gat dan precies noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:29

Illusion

(the art of)

@Breezz Een gewone stalen trekveer valt recht naar beneden en daar zijn geen extra gewichten voor nodig. Dus een gat van 10mm is al voldoende voor je trekveer.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Breezz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Klopt. Als ik kijk naar de standaard maten, 68mm misschien?
Heb ook niet veel te verliezen met een klein beetje groter gat dan precies noodzakelijk.
Ik zou het veel kleiner houden. Heb bij toolstation een okay 68mm boor gekocht (voor baksteen/gipsblok, bij beton is hij na 10 seconden op denk ik) maar ik denk oprecht dat dat niet het gereedschap is dat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Breezz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:35:
Ik zou een kabel van 4de verdieping naar 1ste verdieping moeten krijgen, via de schoorsteen. Onderaan zit er een deuropening in de schoorsteen, dus dat is makkelijk.
Maar op de zolder moet ik nog een gat maken waar ik de kabel kan insteken. Denk dat ik best een iets groter gat maak (met gatenzaag), want ik wil iets van gewicht aan de kabel kunnen hangen om hem makkelijker tot beneden te krijgen.

Wat denken jullie? Hoe groot zou ik het gat maken? En iemand suggestie van een SDS gatenboor hiervoor? Hoef geen setje voorlopig, gewoon een degelijk maar goedkoop boortje hiervoor.

[Afbeelding]
Wat voor kabel wil je aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

20mm gat boren, 19mm pijpje erin steken en vervolgens een M12 bout met moeren als gewichtje gebruiken? Beneden hetzelfde gat boren en dan maar hengelen met een stukje elektriciteitsdraad waar je een haakje aan buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Een M12 bout past alleen niet door een 19mm pijpje.
De sleutelwijdte is dan wel 19mm maar de diameter van de circumscribed circle is ~22mm.
Een M10 boutje past misschien net, zal erg krap wezen.

Dus ik zou het gat lekker groter maken.

@Breezz Weet je trouwens hoe de schoorsteen is opgebouwd?
Niet dat er dadelijk nog een binnenpijp inzit die mogelijk asbest kan bevatten? Of dat roet aan de binnenkant zit, dat wil je ook gewoon niet inademen of in huis hebben.
Breezz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:56:
Ik begrijp niet goed wat ik met dat 19mm pijpje moet? Wat is de functie?
Dat was als antwoord op het bericht boven mij. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 15-10-2023 16:58 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
thijsco19 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:37:
Een M12 bout past alleen niet door een 19mm pijpje.
De sleutelwijdte is dan wel 19mm maar de diameter van de circumscribed circle is ~22mm.
Een M10 boutje past misschien net, zal erg krap wezen.

Dus ik zou het gat lekker groter maken.

@Breezz Weet je trouwens hoe de schoorsteen is opgebouwd?
Niet dat er dadelijk nog een binnenpijp inzit die mogelijk asbest kan bevatten? Of dat roet aan de binnenkant zit, dat wil je ook gewoon niet inademen of in huis hebben.
Ik begrijp niet goed wat ik met dat 19mm pijpje moet? Wat is de functie?
Binnenkant bevat geen pijp, dat weet ik.

En het betreft een kabel voor een rookluik bovenaan de trappenhal. Helemaal 4x1mm² oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

@Breezz gewoon een aantal gaten boren met wat je hebt in een cirkel en dan het middenstuk eruit beitelen? Dan stevig touw omlaag en goede YMvK kabel naar boven trekken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

franssie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:05:
@Breezz gewoon een aantal gaten boren met wat je hebt in een cirkel en dan het middenstuk eruit beitelen? Dan stevig touw omlaag en goede YMvK kabel naar boven trekken?
Ik zou een trekveer doen ipv touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Ik zou een trekveer doen ipv touw.
Heb ik wisselende ervaringen mee, wil ook wel haken bij het afzakken, zeker omdat je met een hoek van rondom de 90 graden de schoorsteen ingaat. edit: terug omhoog is trekveer wiel weer fijner. Maar de kabel trek je liefst ook naar beneden vanwege de hoek.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 15-10-2023 17:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Laatst online: 19:01
Het pijpje wordt gebruikt om de kabel te beschermen bij doorvoeren door o.a. steen en beton.
Zo zorg je dat de kabel niet beschadigd.

Als je beneden een luik hebt zou ik niet heel moeilijk doen en gewoon de kabel laten zakken. Neem aan dat je daar al gekeken hebt en weet of de schoorsteen gangbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Shutdown98 op 15-10-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kabel laten zakken is natuurlijk wel het proberen waard, maar in een ruwsteense schoorsteen ... als ie gaat krullen heb je ook gelijk een hoop kabel nodig. Stukje keukentouw met een visloodje zou al voldoende moeten zijn om een YMvK naar te beneden te geleiden (eentje duwen, eentje trekken). Het betreft de aansturing van een dakluik dacht ik te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Heeft iemand misschien een tip voor een 1/2" doppensetje van 15-24 zonder de ratel? Kleinere maten t/m 14 heb ik een 1/4" Wera set voor. Daarnaast een losse set inbussen en 1/2" ratel omdat ik die het meeste gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vM1s2IyUsvzQQ28q_n4fFz5cni0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMWaxb4FN8jPDDtY4fxaJk3R.jpg?f=fotoalbum_large

Een volledige set is natuurlijk ook een optie, maar gezien de ruimte wil ik graag een compactere oplossing zodat deze in mijn gereedschapskist kan met de rest van het gereedschap. Zoiets zou ideaal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91m2BUFxQ6L._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Die strips zijn evt. ook los te koop zodat ik zelf een setje samenstellen kan, maar dat is naar verwachting de duurste optie.
Afbeeldingslocatie: https://products.wera.de/images/products/additional-big/belt_c_impaktor__9-teilig__unbestueckt.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Op MP worden geregeld losse sets doppen van de betere merken aangeboden. Alternatief kun je eens omzien naar een setje impact- of krachtdoppen, die beginnen doorgaans ook niet bij de kleinste maten.
Omdat krachtdoppen eigenlijk bedoeld zijn om op een slagmoersleutel te zetten, worden ze altijd zonder ratel aangeboden, maar daar passen ze net zo lief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 22:05
Breezz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:35:

[Afbeelding]
Rondje boren met een 6mm sds boor en dat eruit kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Shutdown98 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:21:
Het pijpje wordt gebruikt om de kabel te beschermen bij doorvoeren door o.a. steen en beton.
Zo zorg je dat de kabel niet beschadigd.

Als je beneden een luik hebt zou ik niet heel moeilijk doen en gewoon de kabel laten zakken. Neem aan dat je daar al gekeken hebt en weet of de schoorsteen gangbaar is.
Enige probleem met zo'n PVC pijpje is dat de kabel net zo goed kan beschadigen aan de rand van het pijpje, want je kan niet een 90 graden bochtje erop zetten en dat door het gat heen krijgen.

Buiten dat, tenzij @Breezz een inbouwdoos in het 68mm gat wil zetten, zou ik het ook houden bij een 20mm gat, en daar een XMvK kabel doorheen steken. Dat zakt onder z'n eigen gewicht ook wel naar beneden, tenzij het ergens onderweg op kan blijven haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:37:
Heeft iemand misschien een tip voor een 1/2" doppensetje van 15-24 zonder de ratel? Kleinere maten t/m 14 heb ik een 1/4" Wera set voor. Daarnaast een losse set inbussen en 1/2" ratel omdat ik die het meeste gebruik.
[Afbeelding]

Een volledige set is natuurlijk ook een optie, maar gezien de ruimte wil ik graag een compactere oplossing zodat deze in mijn gereedschapskist kan met de rest van het gereedschap. Zoiets zou ideaal zijn.

[Afbeelding]

Die strips zijn evt. ook los te koop zodat ik zelf een setje samenstellen kan, maar dat is naar verwachting de duurste optie.
[Afbeelding]
Ik verwacht dat doppen in een inlay de duurste optie is ;) Die rail is een goed idee, maar zou die niet van Wera halen, die zijn duur voor wat het is.

Anders heeft Proxxon ook de 23292, wat in principe is wat je zoekt, maar wel lange doppen. Ook 1/4" lange doppen, maar dat zou ik als een mooie uitbreiding zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Boudewijn las net je order bij Benchdogs. Gek dat ze die EU site hebben dichtgegooid. Was helemaal enthousiast hierover voor mn volgende order. Ik heb kennelijk het nieuws gemist dat ze dit weer hebben weggedaan. Jammer. Mijn railsquare set kostte me ook een slordige 80e importheffingen.

Misschien toch voor sommige dingen bij Sander kijken van Gereedschappro. Die heeft recentelijk wat Benchdogs.co.uk artikelen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sheane schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:26:
@Boudewijn las net je order bij Benchdogs. Gek dat ze die EU site hebben dichtgegooid. Was helemaal enthousiast hierover voor mn volgende order. Ik heb kennelijk het nieuws gemist dat ze dit weer hebben weggedaan. Jammer. Mijn railsquare set kostte me ook een slordige 80e importheffingen.

Misschien toch voor sommige dingen bij Sander kijken van Gereedschappro. Die heeft recentelijk wat Benchdogs.co.uk artikelen toegevoegd.
daar zit de douaneheffing al bij , en slechte levertijden. Vandaar dus maar direct gebeld.

Sander is verder wel mooie vent, met veel Mafell spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Deze zie je op MP ook veel voorbij komen voor zo'n €100, maar de ratel heb ik al dus. Daar van je dan misschien nog een keer €30 voor. Ook zitten er 4 doppen in die ik al heb (10-14).
Afbeeldingslocatie: https://mdm-staticassets.s3-eu-west-1.amazonaws.com/8525f2a7-e97b-40e0-a003-dbdc1db09274/tifftojpg/tiff_converted/e74762f3-8772-4095-9344-1a8777e8324b.jpg?width=550

Zal eens rondsnuffelen op Marktplaats en bij Proxxon (voorbeeld met de lange doppen neemt net iets teveel ruimte in). De optie om via MP wat gebruikte doppen op te pikken of te kijken naar impactdoppen zijn goede tips. Ik kijk niet per se naar Wera als merk, maar vind hun opbergsystemen wel fijn.

Misschien zoiets van Gedore Red.
Afbeeldingslocatie: https://www.powertools.nl/media/catalog/product/cache/1/base/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/8/88e1180487691e7a6a3fa1977fd588b2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Ypuh schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:37:
De optie om via MP wat gebruikte doppen op te pikken
Fijn dat je blij bent met die tip, maar bestudeer dan wel de foto's heel nauwkeurig en zorg dat je de doppen van alle kanten kunt zien. Soms zie je de barsten in de dop gewoon zitten, en vooral ½" materiaal is wel eens met een slagmoersleutel mishandeld.
De keuze tussen twaalfkant en zeskant is ook nog zoiets. Twaalfkant grijpt op de hoeken, een goede zeskant op de vlakken.
Het ene merk heeft ook langere standaard doppen dan het andere. Als in je tas elke cm en gram telt is dat ook een criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

franssie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:09:
zeker omdat je met een hoek van rondom de 90 graden de schoorsteen ingaat.
Je kan zelf toch gewoon de hoek kiezen? Het hoeft geen 90 graden te zijn.
45 graden schuin naar beneden kan toch ook perfect? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Slonzo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Je kan zelf toch gewoon de hoek kiezen? Het hoeft geen 90 graden te zijn.
45 graden schuin naar beneden kan toch ook perfect? :)
klopt, je blijft in een hoek werken en met stug materiaal is mijn ervaring dat het soms blijft steken, krult, en je een uur bezig bent om het op te lossen. Touwtje, gewichtje, en dan trekken werkt ook in nauwe masten. Trekveren zijn leuk voor buizen zonder flex en 90 bochtjes :+
Als het echt zou werken zouden ze namelijk wel duwveren heten immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ronald.42 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, heb laatst precies dezelfde gekocht. Ook nog een verlengstuk gekocht en een aantal boren. Boorde voorheen ook met een SDS adapter, soms met een spuitbusje water er bij. Maar was het gehannes zat. Dit ding kost relatief weinig, en levert zoveel meer gemak op!

Je moet alleen inderdaad wel even de watertoevoer verknutselen, dat is standaard gewoon helemaal niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Exigence schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Grappig, heb laatst precies dezelfde gekocht. Ook nog een verlengstuk gekocht en een aantal boren. Boorde voorheen ook met een SDS adapter, soms met een spuitbusje water er bij. Maar was het gehannes zat. Dit ding kost relatief weinig, en levert zoveel meer gemak op!

Je moet alleen inderdaad wel even de watertoevoer verknutselen, dat is standaard gewoon helemaal niks :X
Die wateraansluiting heb ik idd per direct aangepast.
Dat is echt pruts wat er op zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Hmmpf, ik ben ook wel handig geweest.. Paar jaar terug een Bosch GSB 20-2 gehaald (dacht dat dat wel voldoende was, ook af en toe voor beton). Maar nu is van het weekend die boorkop dus stuk gegaan. Die snelspandraaier zit echt muur- en muurvast.. Ik krijg hem niet meer los, zelfs met een waterpomptang lukt het losdraaien amper (ben bang dat ik alles sloop).. Is hier nog iets aan te doen? Beetje zonde om een paar jaar oude Bosch nu bij het afval te moeten gooien, terwijl de rest nog goed is.

Inmiddels (omdat de stucadoor bijna komt) een GBH 2-28F gehaald omdat ik nog wat moest boren in beton, wat een verschil 8)7 Ik vond het wel lastig gaan soms, maar dit verschil is wel heel groot.. Ik kan nieteens knipperen met mijn ogen of ik ben al door de muur heen.. Handig ook dat ik daar nu achter kom.. Wist wel dat het niet de juiste boor was maar dat het verschil zo groot was... Afijn, iig wat geleerd weer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ID-College schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:26:
Hmmpf, ik ben ook wel handig geweest.. Paar jaar terug een Bosch GSB 20-2 gehaald (dacht dat dat wel voldoende was, ook af en toe voor beton). Maar nu is van het weekend die boorkop dus stuk gegaan. Die snelspandraaier zit echt muur- en muurvast.. Ik krijg hem niet meer los, zelfs met een waterpomptang lukt het losdraaien amper (ben bang dat ik alles sloop).. Is hier nog iets aan te doen? Beetje zonde om een paar jaar oude Bosch nu bij het afval te moeten gooien, terwijl de rest nog goed is.

Inmiddels (omdat de stucadoor bijna komt) een GBH 2-28F gehaald omdat ik nog wat moest boren in beton, wat een verschil 8)7 Ik vond het wel lastig gaan soms, maar dit verschil is wel heel groot.. Ik kan nieteens knipperen met mijn ogen of ik ben al door de muur heen.. Handig ook dat ik daar nu achter kom.. Wist wel dat het niet de juiste boor was maar dat het verschil zo groot was... Afijn, iig wat geleerd weer :P
oei...ja......een GSB is een klopboor........mooi praktijkvoorbeeld dat zelfs een mooie blauwe Bosch daar gewoonweg niet voor geschikt.......dat is een mooie machine overigens.

Die 2-28 is in elk geval een goede keuze die je gemaakt het _/-\o_

Daar ga je in elk geval héél lang plezier van hebben d:)b *

*zolang je de boel niet weer zweckentfremdt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slonzo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:00:
Dit alles met de welgekende Kapex Vandenaldi, de KGS 216 M. Onmogelijk consistent of recht mee te zagen, maar gelukkig is de stofafzuiging wel top notch :')

Al bij al toch zo'n ~15u mee bezig geweest, duurt altijd langer dan je denkt :P
_O-

ja.....X uurtjes worden er altijd X x 3 :P

Maar lekker gewerkt Slonzo, mooi opgelost zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Fraggert schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

oei...ja......een GSB is een klopboor........mooi praktijkvoorbeeld dat zelfs een mooie blauwe Bosch daar gewoonweg niet voor geschikt.......dat is een mooie machine overigens.

Die 2-28 is in elk geval een goede keuze die je gemaakt het _/-\o_

Daar ga je in elk geval héél lang plezier van hebben d:)b *

*zolang je de boel niet weer zweckentfremdt :P
Haha nee, dat is ook niet mogelijk denk ik. Die andere ging er echt heel moeizaam doorheen, maar die 2-28 die heeft er helemaal geen moeite mee.. Denk dus ook niet dat je die snel stuk maakt. Die GSB kon zo hard, dat je boortjes ervan smolten. Dus ja, het kan wel maar ik zou het zeker niet aanraden.. Je sloopt echt je boortjes te snel op keihard beton.

Maargoed, terug naar het issue: ik zag op een filmpje dat je die boorkop eraf kon halen (pin in het gaatje steken en met imbus de kop losdraaien).. Maarja, dan moet wel je de boorkop open kunnen draaien.. En als dat al niet gaat..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

ID-College schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Haha nee, dat is ook niet mogelijk denk ik. Die andere ging er echt heel moeizaam doorheen, maar die 2-28 die heeft er helemaal geen moeite mee.. Denk dus ook niet dat je die snel stuk maakt. Die GSB kon zo hard, dat je boortjes ervan smolten. Dus ja, het kan wel maar ik zou het zeker niet aanraden.. Je sloopt echt je boortjes te snel op keihard beton.

Maargoed, terug naar het issue: ik zag op een filmpje dat je die boorkop eraf kon halen (pin in het gaatje steken en met imbus de kop losdraaien).. Maarja, dan moet wel je de boorkop open kunnen draaien.. En als dat al niet gaat..?
Klap met de hamer op de drieklauw of, als er nog een boor in zit, klap met de hamer op de boor.

En anders kruipolie er in en de volgende dag nogmaals herhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 16-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ben opzoek naar delta schuurpapier 93/94mm voor op mijn Makita DTM52 multitool.
Nu puur als voorraad voor als ik wat klusjes heb waarbij ik hout moet schuren.

Iemand een tip, of halen jullie deze bij ecotools vandaan?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb zojuist een Wiha Zai Hause micro bit set uitgepakt .
Afbeeldingslocatie: https://www.wiha.com/media/image/f8/f8/19/DHT0004_Wiha_zai_Hause_micro_bit_set_42pcs_2000x2000.jpg
Wel bitjes, kon toch echt niets anders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:31
Deze week krijg ik een tweedekans D-tect 120 in l-boxx binnen (in acceptabele staat, ben benieuwd). Nu heb ik ook een GCL 2-50G laser die ik graag in de l-boxx bij de d-tect 120 wil doen. Ik krijg de (halve) inlay hiervoor echter nergens gevonden. Aangezien de laser ook in een lboxx verkocht wordt verwacht ik dat zo'n inlay wel bestaat.

Weet iemand toevallig welke inlay ik hiervoor kan gebruiken (link of artikelnummer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Basfr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:
Deze week krijg ik een tweedekans D-tect 120 in l-boxx binnen (in acceptabele staat, ben benieuwd). Nu heb ik ook een GCL 2-50G laser die ik graag in de l-boxx bij de d-tect 120 wil doen. Ik krijg de (halve) inlay hiervoor echter nergens gevonden. Aangezien de laser ook in een lboxx verkocht wordt verwacht ik dat zo'n inlay wel bestaat.

Weet iemand toevallig welke inlay ik hiervoor kan gebruiken (link of artikelnummer)?
Even de laatste 3 pagina's doorlezen, iemand had een link naar een lijst gepost.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 10-09 23:33
Basfr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:
Deze week krijg ik een tweedekans D-tect 120 in l-boxx binnen (in acceptabele staat, ben benieuwd). (...)
Amazon Warehouse deal? Dan altijd goed de omschrijving lezen, qua krassen/beschadigingen overdrijven ze doorgaans schromelijk. (Bovendien zal een kras op een boormachine mij een zorg zijn, op het scherm van zo'n meetapparaat zou het me wel storen). De informatie over missende onderdelen, handleiding of beschadigde verpakking klopt doorgaans. Ze hebben regelmatig meerdere warehouse deals, en soms verschilt wat je krijgt best wel wat, terwijl de prijzen gelijk zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:44

MJV

henkNL schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:56:
Ben opzoek naar delta schuurpapier 93/94mm voor op mijn Makita DTM52 multitool.
Nu puur als voorraad voor als ik wat klusjes heb waarbij ik hout moet schuren.

Iemand een tip, of halen jullie deze bij ecotools vandaan?
Ik koop schuurpapier altijd bij ecotools, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
MJV schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Ik koop schuurpapier altijd bij ecotools, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Tnx, ga die maar eens bestellen :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:31
True schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Even de laatste 3 pagina's doorlezen, iemand had een link naar een lijst gepost.
Thanks, ik had dus nog een pagina meer terug moeten lezen :+
Denk ook dat een inlay voor de 2-50 niet bestaat. De 2-15 wordt blijkbaar standaard met inlay geleverd, maar het is de vraag welke inlay daarbij hoort (die site van bosch vind ik niet bepaald duidelijk in de omschrijvingen) en of de 2-50 daar in past aangezien die wat groter is.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:02:
[...]

Amazon Warehouse deal? Dan altijd goed de omschrijving lezen, qua krassen/beschadigingen overdrijven ze doorgaans schromelijk. (Bovendien zal een kras op een boormachine mij een zorg zijn, op het scherm van zo'n meetapparaat zou het me wel storen). De informatie over missende onderdelen, handleiding of beschadigde verpakking klopt doorgaans. Ze hebben regelmatig meerdere warehouse deals, en soms verschilt wat je krijgt best wel wat, terwijl de prijzen gelijk zijn.
Idd een warehouse deal met wat krassen op de achterkant. Als dat komt van het over de muur bewegen vind ik het best. Is ook herverpakt, dus ik zie wel wat ik geleverd krijg. Zolang het allemaal werkt en het apparaat en de l-boxx niet in de kreukels liggen vind ik het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Wild Chocolate schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:02:
[...]

Ter aanvulling: Als de omschrijving bij een warehouse deal niet klopt, dan kan je daar dus ook over claimen. Zo had ik heel zorgvuldig een setje BT oordopjes uitgezocht, waar niet bij stond dat de kussentjes ontbraken. Bij ontvangst bleken de middelste maat kussentjes te ontbreken. Kreeg ik meteen een mooi bedragje retour, waarvoor ik nieuwe kussentjes kon kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 10-09 23:33
Raymond schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Ter aanvulling: Als de omschrijving bij een warehouse deal niet klopt, dan kan je daar dus ook over claimen. Zo had ik heel zorgvuldig een setje BT oordopjes uitgezocht, waar niet bij stond dat de kussentjes ontbraken. Bij ontvangst bleken de middelste maat kussentjes te ontbreken. Kreeg ik meteen een mooi bedragje retour, waarvoor ik nieuwe kussentjes kon kopen :)
Inderdaad, goede aanvulling, zelf gehad met een TomTom waarvan de actieve houder kapot was (USB aansluiting gebroken). Bedrag retour gehad t.w.v. een losse houder en deze na besteld.

Sowieso kan je ook altijd nog retourneren als het product tegenvalt. Zo heb ik bijvoorbeeld 1 keer gehad dat er een verkeerd product in de verpakking zat, en een andere keer dat het product niet compleet bleek. Zonder gedoe gewoon retour en geld terug.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:51
Je hebt makita stofzuigers met soms een antistatische slang. Ik wil sleuven gaan graven voor de elektra. Is zo’n stofzuiger dan echt een must of kan je ook voor de goedkopere versies gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:50
Smartbikers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:15:
Je hebt makita stofzuigers met soms een antistatische slang. Ik wil sleuven gaan graven voor de elektra. Is zo’n stofzuiger dan echt een must of kan je ook voor de goedkopere versies gaan ?
Ik heb een bouwstofzuiger uit de vorige eeuw die geen antistatische slang heeft en al onnoemelijke kilo's stof, gruis, zaagsel en meer van dat spul heeft opgezogen maar ik heb nog nooit iets gemerkt van statische electriciteit.

Er zijn anderen die hier echter anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
DasNieNix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Ik heb een bouwstofzuiger uit de vorige eeuw die geen antistatische slang heeft en al onnoemelijke kilo's stof, gruis, zaagsel en meer van dat spul heeft opgezogen maar ik heb nog nooit iets gemerkt van statische electriciteit.

Ik dacht dat statische elektriciteit met name bij zagen en schuren van hout een probleem was, omdat de inhoud van je stofzuigerzak dan in brand kan vliegen. Bij beton/gips na het frezen van sleuven lijkt me dit geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
loeberce schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

Ik dacht dat statische elektriciteit met name bij zagen en schuren van hout een probleem was, omdat de inhoud van je stofzuigerzak dan in brand kan vliegen. Bij beton/gips na het frezen van sleuven lijkt me dit geen risico.
Het risico op een stofontploffing is nihil. Daarvoor heb je een ideaal mengsel nodig van brandbare stof, zuurstof en warmte en dat ga je in de praktijk nooit realiseren in jouw stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
[...]

Ik krijg af en toe wel een schok als ik (bouw)stof aan het opzuigen ben. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Bij het schuren van de muren of sljipen in betontegels heb ik wel wat gemerkt van opbouw van statische electriciteit. Bij schuren was dat vooral rondom de cycloon, bij slijpen van beton kon ik het ook wel eens voelen als de slang vrij dicht bij m'n benen langs ging.
loeberce schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:30:
Fijn stof van beton of steen is waarschijnlijk net een even groot risico. Het in brandvliegen in de stofzak is denk ik meer iets als je houtstof erin hebt en dan hete vonken van het slijpen van metaal erbij krijgt. Maar ik denk dat het risico nog steeds erg klein is.

Als je de omschrijving van de fabrikant bij een anti-statische slang leest (of de boekjes daarbij), heb ik vooral gelezen dat een anti-statische slang is voor als je bij gevoelige apparatuur werkt, wat schade op kan lopen door schokken van statische electriciteit.

Het kan dus meer comfortabel zijn om met een anti-statische slang in een muur te slijpen, maar buiten dat heeft het vrij beperkt voordeel. Met hout bewerkingen heb ik zelf nog nooit iets gemerkt van opbouw van statische electriciteit, overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 19-10-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
[...]

Ik heb veel geslepen i.c.m. een Parkside bouwstofzuiger. Wel de filter en de zakken vervangen. Dat ging prima, ook niks gemerkt van statische electriciteit. Heb wel regelmatig de zakken geleegd en het filter schoongeklopt, maar dat heeft niks met het statische te maken, maar is wel een tip. Helemaal zonder cycloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nou, ik raak altijd eerst met mijn broekspijp de stang aan voordat ik dit met mijn handen aanraak hoor _O-

Ik heb zo'n prachtige makita die hier erg in trek is maar ben panisch voor de statische schokken haha.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Laatst online: 11-09 20:58
Vandaag de scheppach dp19vario besteld.

Ik doe best veel met metaal enoet dadelijk ook 128 gaten boren dus dacht mij een kolomboormachine aan te kopen.

Ik heb ook genoeg handgereedschap dus deze wordt hobbymatig gebruikt.
belangrijk was grote booropname(16mm), die laser is best leuk, maar ook het draaibaar platform.

Momenteel niet echt budget of zin om duurder te gaan, dus hoop dat ie voor 359€ doet wat ie moet doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jLwq4TODaihIZkaE_Mw4dQ2jsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgbaIPFynISC9UUsER6M766X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
Dinsterzz92 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:19:
Vandaag de scheppach dp19vario besteld.

Ik doe best veel met metaal enoet dadelijk ook 128 gaten boren dus dacht mij een kolomboormachine aan te kopen.

Ik heb ook genoeg handgereedschap dus deze wordt hobbymatig gebruikt.
belangrijk was grote booropname(16mm), die laser is best leuk, maar ook het draaibaar platform.

Momenteel niet echt budget of zin om duurder te gaan, dus hoop dat ie voor 359€ doet wat ie moet doen.
[Afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, hoe het zit met run out en zo. Ik zit al jaren te twijfelen over een kolomboormachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PolderPloer! schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, hoe het zit met run out en zo. Ik zit al jaren te twijfelen over een kolomboormachine.
ik heb een simpele Ferm, keertje geruild met een collega die hoorde dat ik mijn analoge spiegelreflex kwijt wilde. Ik gebruikte dat ding niet meer, en hij zijn boor ook niet maar fotografeerde voor de hobby.

Ik heb dat ding best veel gebruikt, en ondanks dat het een Ferm is, boort dat ding rechter dan ik dat zelf kan :)

Doet het ook gewoon goed in stalen strip, koker et cetera.....mits geen enorme zware diktes en diameters gaat bewerken natuurlijk, het is geen Creusen ;)

Hier in actie voor het boren van montagegaten voor de drivers in mijn luidsprekers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVLMk0EVO6E34zbhvsQJqTyTL3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BGK8WmoKNn6QjP5saH1ZhaXB.jpg?f=user_large

Zoiets vind je nog wel goedkoop op marktplaats, allicht een mooi alternatief om eens te kijken of het wat voor je is.

@Dinsterzz92 mooi ding joh d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 20-10-2023 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 15:21
[...]

Ik zou op Marktplaats kijken, vaak heb je daar oude kolomboormachines van A-merken (bijvoorneeld Huvema) tegen best lage prijzen. Die hebben vaak geen hippe features als een laser maar zijn na al die jaren nog enorm goed. Zelf heb ik destijds een moel gekocht met tandwielen in plaats van een riem. Daarbij kun je met een soort versnellingsbakmechanisme het toerental aanpassen en hoef je niet steeds de riem te verleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Ik heb een pbd40 omdat ik dat wisselen van die snaar irritant vond en dit mooi instelbaar is allemaal. Gebruik hem niet heel mega super veel maar toch met enige regelmaat. Het gaat toch gewoon allemaal veel mooier dan uit de hand, en het heeft iets zens :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 21:21

Vliegvlug

Flight Simple

Voor het klemmen en verlijmen van grote houten werkstukken ben ik op zoek naar lange lijmklemmen. Minimaal 1500mm.
Die zijn alleen erg duur zijn en ook nog eens vrij onhandig op te bergen.

In mijn zoektocht kwam ik echter ook deze Bessey Buis‑schroeflijmtang BPC-H34 tegen welke rond de €30 zijn:
BESSEY BPC-H34 SPANKLEM

Dan heb je volgens Bessy enkel nog een stalen buis DN 20/R3/4" van 1,5m nodig en ben je klaar. :)
Ook makkelijk op te bergen want buizen bij elkaar in een hoek en klemmen in een la.

Maar welke stalen buis is dan goed passend bij deze klemmen qua diameter en schroefdraad?
Want ik ben helemaal niet thuis in stalen buizen. :?

Kan ik hiervoor gewoon langs de toolstation gaan en deze Pijpnippel nr.530 3/4" verzinkt 3/4"x1500mm ophalen:
Pijpnippel nr.530 3/4" verzinkt 3/4"x1500mm
Gaat dat werken?

Ik hoop het wel want dan ben ik in totaal maar €55 per klem kwijt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Is er voor de makita invalzaag dsp600zj een betaalbaar alternatief voor het originele zaagblad? Ik heb er laminaat mee gezaagd en nu is hij bot.

Gaat om deze:
https://www.toolmax.nl/ma...52UnEQNapfPRoCfZIQAvD_BwE

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Den_S85 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:40:
Eerste vergelijk tussen de Dewalt en de Makita BO5041 is dat het geluidsniveau van beide apparaten gelijk is, gewicht is ook gelijk.

De Makita is iets “langer” dan zijn collega, maar ook iets hoger. Met stofzuiger eraan maakt de lengte niets uit.

Zo op het eerste gezicht lijkt de stofafzuiging op de Makita echt veel en veel beter dan bij m’n oude Dewalt. Beide met dezelfde stofzuiger (Makita VC2512).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mezelf quotend… na een week gebruiken staat de Makita te koop, wat een r*k apparaat.

Snoer is erg kort, maar dat is op te lossen 😉
Klittenband schuurpad is na 4 schuurnetten “op”. Blijft niets meer aan plakken.

Ondertussen nog bezig met de oorzaak van het terugvallen in toeren van de Dewalt. Koolborstels zijn nog prima. Riem vervangen, maar dat is het ook niet helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:59
LED-Maniak schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:01:
Is er voor de makita invalzaag dsp600zj een betaalbaar alternatief voor het originele zaagblad? Ik heb er laminaat mee gezaagd en nu is hij bot.

Gaat om deze:
https://www.toolmax.nl/ma...52UnEQNapfPRoCfZIQAvD_BwE
Ik haal ze altijd van eco tools, prima kwaliteit. Even opletten dat je dezelfde diameter en asgat kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33
Vliegvlug schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:43:
Voor het klemmen en verlijmen van grote houten werkstukken ben ik op zoek naar lange lijmklemmen. Minimaal 1500mm.
Die zijn alleen erg duur zijn en ook nog eens vrij onhandig op te bergen.

In mijn zoektocht kwam ik echter ook deze Bessey Buis‑schroeflijmtang BPC-H34 tegen welke rond de €30 zijn:
[Afbeelding: BESSEY BPC-H34 SPANKLEM]

Dan heb je volgens Bessy enkel nog een stalen buis DN 20/R3/4" van 1,5m nodig en ben je klaar. :)
Ook makkelijk op te bergen want buizen bij elkaar in een hoek en klemmen in een la.

Maar welke stalen buis is dan goed passend bij deze klemmen qua diameter en schroefdraad?
Want ik ben helemaal niet thuis in stalen buizen. :?

Kan ik hiervoor gewoon langs de toolstation gaan en deze Pijpnippel nr.530 3/4" verzinkt 3/4"x1500mm ophalen:
[Afbeelding: Pijpnippel nr.530 3/4" verzinkt 3/4"x1500mm]
Gaat dat werken?

Ik hoop het wel want dan ben ik in totaal maar €55 per klem kwijt. :9
Ik zou bijna zeggen: kijk eens in de oud-ijzerbak op de stort, of ga eens langs bij een oudere woning waarin alles wordt gerenoveerd, Marktplaats afstruinen waar mensen oud ijzer/radiatoren aanbieden. Ik heb tijdens onze verbouwing vele meters 3/4" pijpen verwijderd. Is namelijk een standaard maat CV-buis, of zelfs nog voor gas vroeger.

Wat ik niet snap is de maat: 3/4" is geen DN20, zit bijna 7 mm verschil tussen.

Edit: half gelezen, had niet gedacht dat die dikwandig stalen pijpen nog verkocht werden . Ja, die van toolstation zou ook prima zijn. Al begrijp ik nog steeds de DN20 en 3/4" aangezien die maten te ver uit elkaar liggen..

[ Voor 5% gewijzigd door Zwartoog op 20-10-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Zwartoog schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Ik zou bijna zeggen: kijk eens in de oud-ijzerbak op de stort, of ga eens langs bij een oudere woning waarin alles wordt gerenoveerd, Marktplaats afstruinen waar mensen oud ijzer/radiatoren aanbieden. Ik heb tijdens onze verbouwing vele meters 3/4" pijpen verwijderd. Is namelijk een standaard maat CV-buis, of zelfs nog voor gas vroeger.

Wat ik niet snap is de maat: 3/4" is geen DN20, zit bijna 7 mm verschil tussen.

Edit: half gelezen, had niet gedacht dat die dikwandig stalen pijpen nog verkocht werden . Ja, die van toolstation zou ook prima zijn. Al begrijp ik nog steeds de DN20 en 3/4" aangezien die maten te ver uit elkaar liggen..
Dat van die grootte snap ik eigenlijk ook niet 3/4 inch is 19,05 mm en DN20 is blijkbaar 26,9mm.
Staat ook zo in de specificatietabel van de Bessey productfolder:
Bessey BPC-H specificatie tabel
:?

Goed te horen dat die buizen van de toolstation zouden moeten passen. Het schroefdraad is dus universeel?

De tip van verwarmingsbuis is ook een goede, heb hier nog iets van 3 meter liggen, over van de aanleg van de vloerverwarmingverdeler, alleen heeft die helaas geen schroefdraad. :/
Ook voelt die buis nogal slap aan, vermoed dat die dan dunwandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

Det

Vliegvlug schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:43:
Op de site van Bessey die je linkte staat dat de buitendiameter 26,9mm is. Als je daarop zoekt kom je b.v. bij Warmteservice uit. € 9,10 per meter. Ik zou gewoon 6 meter kopen en die zelf in setjes van 50, 100 en 150cm afzagen. Altijd een geschikte lengte voor het grijpen :9

Edit; die 3/4" is de aanduiding voor de binnendiameter van de buis. Dat is is het meest relevant als je er lucht/vloeistof doorheen gaat pompen.

[ Voor 10% gewijzigd door Det op 20-10-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Det schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Op de site van Bessey die je linkte staat dat de buitendiameter 26,9mm is. Als je daarop zoekt kom je b.v. bij Warmteservice uit. € 9,10 per meter. Ik zou gewoon 6 meter kopen en die zelf in setjes van 50, 100 en 150cm afzagen. Altijd een geschikte lengte voor het grijpen :9

Edit; die 3/4" is de aanduiding voor de binnendiameter van de buis. Dat is is het meest relevant als je er lucht/vloeistof doorheen gaat pompen.
Ik zou ze eerst bestellen en dan kijken welke maat je krijgt :P Volgens mij heb je helemaal geen schroefdraad nodig, hij klemt omdat hij een beetje scheef onder spanning komt te staan.

3/4"is een buitenmaat, DN20 een binnenmaat. Ik was abuis, 3/4" buiten zou best overeen kunnen komen met 20 mm binnen. Alleen is die binnenmaat totaal niet relevant voor deze toepassing.

Het leuke van die buizen met draadeinden is dat je ze met een koppelstuk aan elkaar kunt maken. Als je een zooi buizen van 50 cm neemt, kun je ze voor elke klus aan elkaar maken tot de juiste lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Det schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Dat klinkt op zich goed maar er zit geen schroefdraad op die buizen, en ik heb de tools ook niet om die erop te maken.
Aha, oké.
Wel heel verwarrend genoteerd dan want in die tabel is het kopje “voor buis diameter” en zie je maten in mm en inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Den_S85 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:08:
Klittenband schuurpad is na 4 schuurnetten “op”. Blijft niets meer aan plakken
Heb je misschien een te grof oppervlak met te fijn papier gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Zwartoog schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Ik zou ze eerst bestellen en dan kijken welke maat je krijgt :P Volgens mij heb je helemaal geen schroefdraad nodig, hij klemt omdat hij een beetje scheef onder spanning komt te staan.
Zover ik begrijp heb je toch echt het schroefdraad nodig om de kant met de zwengel vast te zetten.

Het andere uiteinde klemt inderdaad om de buis met van die metaalplaatjes die schuin zitten.
3/4"is een buitenmaat, DN20 een binnenmaat. Ik was abuis, 3/4" buiten zou best overeen kunnen komen met 20 mm binnen. Alleen is die binnenmaat totaal niet relevant voor deze toepassing.

Het leuke van die buizen met draadeinden is dat je ze met een koppelstuk aan elkaar kunt maken. Als je een zooi buizen van 50 cm neemt, kun je ze voor elke klus aan elkaar maken tot de juiste lengte.
Dat had ik ook al gezien ja, hier YouTube: BESSEY Pipe Clamps H-Style BPCH

Op zich handig maar in dat voorbeeld in het begin van het filmpje waar hij die losse plankjes erop legt werkt dat natuurlijk niet goed want dan zit er 1 plankje op de bobbel van het koppelstuk en zit die niet meer in één lijn met de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
Vliegvlug schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:06:
[...]

Zover ik begrijp heb je toch echt het schroefdraad nodig om de kant met de zwengel vast te zetten.

Het andere uiteinde klemt inderdaad om de buis met van die metaalplaatjes die schuin zitten.

[...]

Dat had ik ook al gezien ja, hier YouTube: BESSEY Pipe Clamps H-Style BPCH

Op zich handig maar in dat voorbeeld in het begin van het filmpje waar hij die losse plankjes erop legt werkt dat natuurlijk niet goed want dat zit er 1 plankje op de bobbel van het koppelstuk en zit die niet meer in één lijn met de rest.
Ah, dat filmpje maakt alles duidelijk :) Idd gewoon die buis van Toolstation met schroefdraad, en dan zo lang als je nodig hebt. Handig systeem wel, ga ik onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

Det

Vliegvlug schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Dat klinkt op zich goed maar er zit geen schroefdraad op die buizen, en ik heb de tools ook niet om die erop te maken.
Ah goeie, de eis voor schroefdraad had ik even gemist. Dan lijkt de Toolstation oplossing wel het mooiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
trabant schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Heb je misschien een te grof oppervlak met te fijn papier gedaan?
Nee, gewoon korrel 80. Het klittenband van Makita is kwalitatief gewoon veel en veel slechter dan dat van Dewalt. Dat blijft plakken, ongeacht hoe het apparaat gebruikt/mishandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Voggy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:10:
[...]

Ik haal ze altijd van eco tools, prima kwaliteit. Even opletten dat je dezelfde diameter en asgat kiest.
Dank! Een van de prof serie thin-cut besteld. Niet duur.

Oude bewaar ik ook nog even. Ik zag dat om de hoek een 56 tand blad 25 euro kost om te laten slijpen.
Het originele blad is laser gesneden en verwacht ik (onterecht?) wat meer van dan het ecotools blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Den_S85 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Nee, gewoon korrel 80. Het klittenband van Makita is kwalitatief gewoon veel en veel slechter dan dat van Dewalt. Dat blijft plakken, ongeacht hoe het apparaat gebruikt/mishandeld wordt.
En je eigen klittenband erop plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:16

sjirafje

No inspirational quotes here

Den_S85 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Mezelf quotend… na een week gebruiken staat de Makita te koop, wat een r*k apparaat.

Snoer is erg kort, maar dat is op te lossen 😉
Klittenband schuurpad is na 4 schuurnetten “op”. Blijft niets meer aan plakken.

Ondertussen nog bezig met de oorzaak van het terugvallen in toeren van de Dewalt. Koolborstels zijn nog prima. Riem vervangen, maar dat is het ook niet helaas.
Mijn ervaring met schuurmachines die moeilijk doen is dat vaak 1 of meerdere lagers versleten zijn. Als je flink wat remmenreiniger door de lagers spuit en het toerental is dan wel (tijdelijk) goed dan weet je dat het lager niet meer goed is. Helaas zijn de lagers in sommige gevallen geperst waardoor het niet altijd mogelijk is om ze los te vervangen. Er ligt hier een Metabo waarbij dat het geval is. Een ander Bosch machientje heeft een afwijkende maat lager die ik nog niet heb kunnen vinden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De kolomboor is nog niet binnen maar deze wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCHxqx59wCa9StSeDtG2hUye-Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1z00Xvi0A8QYZ2VzZ621gsv.jpg?f=fotoalbum_large
Excl. Tennisbal*

Voor 35€ prima om te ontbraken voor het komende werk alsook om boren te slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:28:
De kolomboor is nog niet binnen maar deze wel
[Afbeelding]
Excl. Tennisbal*

Voor 35€ prima om te ontbraken voor het komende werk alsook om boren te slijpen
Hoe slijp je er boren mee? Uit de losse hand of met een soort 'jig' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Breezz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Hoe slijp je er boren mee? Uit de losse hand of met een soort 'jig' ?
De grotere lukken wel met de losse hand.
Voor de kleintjes weet ik dat er jigs bestaan, maar die moet ik eigenlijk nooit slijpen omdat ik ze amper gebruik. Vanaf 8mm misbruik ik ze al, en vanaf die maat lukt het mij ook om te slijpen. Wel na heel veel oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Den_S85 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Heb je dan niet gewoon een slechte batch papiertjes of misschien een pad met een foutje erin gekocht? Of maw, garantie..pech....ff ruilen

Als het echt zo ruk zou zijn als jij zou zeggen zou je er denk ik wel meer over horen namelijk :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
bonzz.netninja schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Heb je dan niet gewoon een slechte batch papiertjes of misschien een pad met een foutje erin gekocht? Of maw, garantie..pech....ff ruilen

Als het echt zo ruk zou zijn als jij zou zeggen zou je er denk ik wel meer over horen namelijk :)
Mirka Abranet gebruikt, daar mag het niet aan liggen.

Garantieaanvraag loopt inmiddels bij de leverancier, we zullen zien.
Pagina: 1 ... 173 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).