Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-08 12:39
Thanks iedereen.
Ga een 230 huren. Helaas geen slijper in de buurt bij buren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertachterland
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04-2023
fenrir schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:53:
De paal van heupar kan je ook klemmen, zonder statief. Juist dit lijkt mij binnen erg handig. Bijna recht is genoeg, de laatste paar graden corrigeer je wel met de steun en de auto calibratie van de laser.
[Afbeelding]
Ik gebruik al twee jaar een kruislijnlaser van Maka, ik heb nooit een Huepar gebruikt maar wel de bosch tegenhanger bij concurenten gezien, daar doet mijn Maka maar heel weinig aan onder. zeker als je de prijs vergelijkt. Zo ook het telescopische statief (deze), die overigens vreemd genoeg bij bosch goedkoper is dan bij huepar (gezien op bol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 08:12
dragonhaertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Inderdaad, er is best een verschil tussen een cirkelzaag en een invalzaag.
Beide zijn te gebruiken met of zonder rails. Sommeige cirkelzagen zijn zonder adapter te gebruiken op rails (zoals de bovengenoemde DeWalt).
Ook makita heeft cirkelzagen die direct op rails te gebruiken zijn.

1. De vraag is dus eigenlijk: wil je een rails gebruiken? -> kies een zaag die direct op de rails te gebruiken is.
2. Wil je kunnen invallen? -> kies een invalzaag boven een cirkelzaag.

In deze posts leg ik het nog wat uitgebreider uit:
dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Ik was hier een beetje over mee aan het lezen en heb nog een vraagje, gezien je al veel uitleg heb gegeven. ;)

Ik heb een Milwaukee HD18 CS. Mooi apparaat, maar zit alleen een simpel afstandshoudertje bij. Ik ben op zoek naar een lineaal, waar ik langs kan zagen. Ik heb er geen moeite mee om even te rekenen naar het zaagblad toe, dus voor nu voldoet een plankje hout ook als 'rail', maar is er niets mooiers?
Ik heb een invalzaag gehad van festool met geleiderail en dat werkt wel heel mooi. Zoiets is er niet voor deze Milwaukee, omdat de onderkant plat is. Maar een aluminium lineaal die niet verschuift zou echt handig zijn, alleen zie ik die niet echt. Of gewoon een geleiderail kopen en daar langs zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:44

dragonhaertt

@_'.'

Krilo_89 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:12:
[...]

Ik was hier een beetje over mee aan het lezen en heb nog een vraagje, gezien je al veel uitleg heb gegeven. ;)

Ik heb een Milwaukee HD18 CS. Mooi apparaat, maar zit alleen een simpel afstandshoudertje bij. Ik ben op zoek naar een lineaal, waar ik langs kan zagen. Ik heb er geen moeite mee om even te rekenen naar het zaagblad toe, dus voor nu voldoet een plankje hout ook als 'rail', maar is er niets mooiers?
Ik heb een invalzaag gehad van festool met geleiderail en dat werkt wel heel mooi. Zoiets is er niet voor deze Milwaukee, omdat de onderkant plat is. Maar een aluminium lineaal die niet verschuift zou echt handig zijn, alleen zie ik die niet echt. Of gewoon een geleiderail kopen en daar langs zagen?
Ik weet niet of er zo iets verkocht wordt speciaal voor dat doel.
Als je geen investering wil doen in een invalzaag, maar wel een mooie aanslag wil dan kan je eens zoeken of je aluminium profielen kan vinden waar een rail-klem in past.
Naast de welbekende merken en standaarden zijn er ook een aantal goedkopere alternatieven voor aluminium extrusie profielen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:34

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Krilo_89 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:12:
[...]

kwb heeft misschien wel iets betaalbaars

https://www.amazon.nl/dp/...96-b763-1000cf98ccf2&th=1

verschillende hulpmiddelen (zoals klemmen)
https://www.amazon.nl/kwb...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:55
Aardappel schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:03:
[...]

Als je wel een reciprozaag hebt kun je daar ook een betonzaagje voor kopen
ik heb wel eens zo’n ding gebruikt om een stuk muur van rode baksteen te zagen. Geen succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:43
Zoiets? Zie foto 4 voor de "geleiderail" functie. Zelf geen ervaring mee trouwens.

https://www.lidl.nl/p/par.../p100359629?mktc=shopping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Deann schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:14:
Zoiets? Zie foto 4 voor de "geleiderail" functie. Zelf geen ervaring mee trouwens.

ik wel, werkt opzich wel, die ik heb past geen hele plaat (multiplex ofzo) over de breedte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:31
Knappel schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:54:
[...]
ik heb wel eens zo’n ding gebruikt om een stuk muur van rode baksteen te zagen. Geen succes.
Zelf wel eens een tegel gezaagd met een decoupeerzaag, dat ging wel goed. Was wel een duur zaagje trouwens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat vinden jullie van die zelf-instellende sleutels van wera?

Om aan te tonen dat ik wel eens iets anders dan Festool koop...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l297rkQLKuzn2E4mZ3NQCrpJBE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YisebrCmvN7fgaNmP5ELHgb5.jpg?f=fotoalbum_large

Het losse deel van de sleutel heeft iets meer speling (naar links/rechts. Op de foto voor/achter) dan ik verwachtte. Heb ook de kleinere besteld , waren bij Amazon in de aanbieding.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:44:

[Afbeelding]

Het losse deel van de sleutel heeft iets meer speling (naar links/rechts. Op de foto voor/achter) dan ik verwachtte. Heb ook de kleinere besteld , waren bij Amazon in de aanbieding.
Klein beetje speling is normaal, denk ik. Tenminste, ik heb verschillende (maten) verstelbare steekmoersleutels van verschillende merken, en die hebben allemaal een klein beetje speling loodrecht op de steekrichting. Lijkt me ook nodig om het verstelbaar te houden. Alhoewel ik het tot vandaag eigenlijk nooit geprobeerd had :P

Maar zelf geen ervaring met deze van Wera, en ik weet ook niet hoeveel speling 'meer dan verwacht' is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Robbie T schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:11:
Ik ben bezig met het plaatsen van een schutting in de achtertuin. Vandaag de palen geplaatst op plekke van tegels.

De tegels moeten er dus weer in maar daarvoor moet er eerst een stuk uit de tegel. Dit kan met een haakse slijper maar omdat ik deze zelf niet heb zal ik het moeten huren.

Ik kan daarbij kiezen uit een 125mm of een 230mm. En ik zie doorslijp schijven of diamant schijven. De diamant schijven zijn een flink stuk duurder bij de gamma/praxis.

Het gaat om betontegels van 50x70x5 en ik hoef er slechts 3 te slijpen.

Welke haakse slijper kan ik hier het beste voor gebruiken en welke schijf? En in het geval van een 125mm slijper is een 750w dan voldoende?
Ga voor de 230 een 125 is echt heel klein je moet ook rekenen dat je maar effectief 230 mm / 2 - grote machine maar iets van 6-7 cm kan door slijpen als het mee zit bij de 230. Maar bij de 125 mag je waarschijnlijk beide kanten slijpen om er doorheen te komen. Zelf heb ik nu maar een makita LXT 230mm gekocht met kap moest ook nog een muur doen en dat doe ik graag met minder stof. Was niet goedkoop maar nu kan ik tenminste bijna elke steen slijpen in mijn tuin. Het niet kunnen slijpen van stenen is wel super irritant als je wat grote dingen moet doen.

ik heb zelf iets te veel makita nu maar een paar jaar terug was het zo handig met die gratis accus dat ik er nu zo veel heb. ;)
incomer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:11:
Na veel lezen hier, wellicht kunnen jullie mij helpen.

In het verleden heb ik een accu boormachine gehaald (Metabo 18V, ergens in dit topic gevonden en die werkt eigenlijk voor 90 procent van de taken top).

Maar ben nu opzoek naar een klopboor machine om ook het plafond en in de schuur te kunnen boren (dat trekt de accuboormachine niet).
Nu zag ik ook in dit topic de Bosch blauw: Bosch Professional SDS+ boorhamer GBH 2-21 (nu bij de gamma voor 114 euro).

Dat is voor die klusjes die de accuboormachine net niet trekt perfect denk ik toch? Of zijn er nog andere tips/aanraders :)
Als ik mag gokken is het plafond beton? anders zal je geen boorhamer nodig hebben. Alleen het ligt er een beetje aan hoe hard je plafond is. Maar het zou moeten werken. Trouwens mijn boorhammer op accus doet het prima door beton en alles wat maar hard is het ligt wel iets aan hoeveel kracht je machine heeft. Dus let daar op. Deze die je gevonden heb doet iets van 2.0 J dat is best wel wat heb jaren lang een cheap ding gebruikt van de praxis dat ging prima dacht ik tot ik mijn nieuwe makita ging gebruiken dan is 2.9 J je klus snel klaar maar voor gaten boren is 2.9j misschien wat veel. Als je breek werk gaat doen is hoe meer hoe beter.

[ Voor 31% gewijzigd door MeZZiN op 17-04-2023 09:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
MeZZiN schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:28:
Als ik mag gokken is het plafond beton? anders zal je geen boorhamer nodig hebben. Alleen het ligt er een beetje aan hoe hard je plafond is. Maar het zou moeten werken. Trouwens mijn boorhammer op accus doet het prima door beton en alles wat maar hard is het ligt wel iets aan hoeveel kracht je machine heeft. Dus let daar op. Deze die je gevonden heb doet iets van 2.0 GJ dat is best wel wat heb jaren lang een cheap ding gebruikt van de praxis dat ging prima dacht ik tot ik mijn nieuwe makita ging gebruiken dan is 2.9 GJ je klus snel klaar maar voor gaten boren is 2.9gj misschien wat veel. Als je breek werk gaat doen is hoe meer hoe beter.
Ik denk dat als je boorhamer 2 GJ (Giga Joule) slag energie heeft, dat met 1 slag je hele plafond weg is :+ Waarschijnlijk dat van de buren ook.

Meer normale boorhamers doen zo rond de 2 - 3 J ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Oeps :) even aangepast tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Roy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:23:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt en geef de Huepar S03CG een kans. Ik vind het prijsverschil met de Bosch toch te groot voor het hobbywerk wat ik er mee doe :)
Waar heb je deze besteld? Ik ben zelf ook op zoek naar 360 graden laser voor het verbouwen van mijn zolder en voornamelijk om een verlaagd plafond te plaatsen en het regelwerk te plaatsen tegen het schuine gedeelte van het dak. :)

Alleen twijfel ook of ik voor een huepar moet gaan of bijv een dewalt :X

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

mydogisgone schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:58:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik ben zelf ook op zoek naar 360 graden laser voor het verbouwen van mijn zolder en voornamelijk om een verlaagd plafond te plaatsen en het regelwerk te plaatsen tegen het schuine gedeelte van het dak. :)

voor schuin regelwerk heb je aan een touwtje waarschijnlijk meer toen ik nog metalstud plaatste tijdens mijn studie bleef de de laser eigenlijk altijd in de bus op zolders. de uitzondering was waneer het 1 echt doorlopende schuine wand was. anders was zonder veel sneller en mooier omdat daken eigenlijk nooit recht zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door twain4me op 17-04-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

twain4me schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:18:
[...]

voor schuin regelwerk heb je aan een touwtje waarschijnlijk meer toen ik nog metalstud plaatste tijdens mijn studie bleef de de laser eigenlijk altijd in de bus op zolders. de uitzondering was waneer het 1 echt doorlopende schuine wand was. anders was zonder veel sneller en mooier omdat daken eigenlijk nooit recht zijn.
Normaal gesproken zou ik het ook wel met een touwtje doen. Alleen de gordingen zijn allemaal doorgezakt.
En verder is niets recht op mijn zolder. Dus lijkt het mij met een 360 graden laser beter en handiger en vooral sneller werken. :) Of jij moet mij kunnen overtuigen, waarom een touwtje hierin beter zou kunnen werken :) De gording is van link naar rechts doorgezakt en van bover naar beneden. :/ Dus zou alleen het midden als reverentie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:26
[...]

Ik heb een paar maanden terug de DeWalt DCE089NG18 gekocht, na lang twijfelen. Het was een typische buy-once-cry-once, maar sindsdien heb ik er wel een hoop plezier van gehad. Als je af en toe wat schilderijtjes of fotolijstjes wilt ophangen, zou ik voor een Huepar kiezen, maar als je veel (hele) dagen de laser wilt gebruiken is de meerwaarde dat je standaard dewalt accu's er op gaan wel een dikke plus. Ik gebruik hem momenteel vooral voor inbouwkasten, scheidingswandjes en tegelwerk. Allemaal privé of bij vrienden, ik ben geen aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

NCSmits schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb een paar maanden terug de DeWalt DCE089NG18 gekocht, na lang twijfelen. Het was een typische buy-once-cry-once, maar sindsdien heb ik er wel een hoop plezier van gehad. Als je af en toe wat schilderijtjes of fotolijstjes wilt ophangen, zou ik voor een Huepar kiezen, maar als je veel (hele) dagen de laser wilt gebruiken is de meerwaarde dat je standaard dewalt accu's er op gaan wel een dikke plus. Ik gebruik hem momenteel vooral voor inbouwkasten, scheidingswandjes en tegelwerk. Allemaal privé of bij vrienden, ik ben geen aannemer.
Ik wil hem in 1e instantie gebruiken voor mijn zolder. Daarna zal deze redekijk werkloos zijn en sporadisch gepakt worden voor kleine klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42
Ik zit te twijfelen tussen 2 zagen, namelijk de:

FESTOOL TS 75 EBQ-PLUS-FS

of deze:

De duurdere lijkt een vernieuwde versie te zijn met bijvoorbeeld terugslagbeveiliging en een snellere stop, maar is dit in de praktijk ook de meerprijs waard? :?

Ook zo handig dat ze precies dezelfde naam hebben.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door FabianGTI op 17-04-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:17:
Ik zit te twijfelen tussen 2 zagen, namelijk de:

of deze:

De duurdere lijkt een vernieuwde versie te zijn met bijvoorbeeld terugslagbeveiliging en een snellere stop, maar is dit in de praktijk ook de meerprijs waard? :?

Ook zo handig dat ze precies dezelfde naam hebben.. :+
Als ik kijk op de Festool site, is de goedkope het huidige model. De duurdere heeft een lager bestelnr (ouder model?), maar die is niet op de Festool site te vinden. zo lijkt. Gok dat die uit produktie is.

Ah, de duitse Festool site kent het duurdere model wel nog, maar die is inderdaad uit produktie zo te zien.

\edit
Misschien zelfde nummer omdat de ene de oude en de andere de nieuwe systainer type heeft? Dus geen nieuwe zaag, alleen T-loc vs Sys3?

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 17-04-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
henkie196 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:46:
[...]

Als ik kijk op de Festool site, is de goedkope het huidige model. De duurdere heeft een lager bestelnr (ouder model?), maar die is niet op de Festool site te vinden. zo lijkt. Gok dat die uit produktie is.

Ah, de duitse Festool site kent het duurdere model wel nog, maar die is inderdaad uit produktie zo te zien.

\edit
Misschien zelfde nummer omdat de ene de oude en de andere de nieuwe systainer type heeft? Dus geen nieuwe zaag, alleen T-loc vs Sys3?
Ik zou juist zeggen dat de duurdere het nieuwe model is, gezien de terugslagbeveiliging.
Waarom zou je anders het oude model duurder maken, je moet er toch vanaf. :+

Andere optie zou nog de FESTOOL HK 85 EB-PLUS-FSK420.
De zaag zal vooral voor ruwer materiaal gebruikt worden, voor het fijne werk heb ik al een Festool TS55, alleen mist die soms de diepte.

[ Voor 13% gewijzigd door FabianGTI op 17-04-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 11:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal mee gaat zagen, maar ik zou eerder de HK 85 als aanvulling nemen dan een tweede invalzaag die toevallig net even wat dieper kan. Gewoon omdat je dan een andere machine hebt in plaats van meer van hetzelfde.
Maar deze machines liggen ver buiten mijn budget range, dus geen persoonlijke ervaring mee.

Voor het ruwe werk zou ik sowieso persoonlijk meer budget gaan werken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
vraag ik zit al een tijdje te zoeken naar een zaagblad voor mijn cirkel zaag en zaagtafel met een plate zaagsnede alleen de meeste geven zo een rare V groef. Ik wil in MDF platen een groef maken van van ongeveer de dikte van een zaagblad.

Iemand een idee hoe dat heet? en waar ik het kan vinden. Kan alleen dado bladen vinden helemaal top alleen erg duur en alleen voor speciale zaag tafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
rockhopper schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:14:
Ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal mee gaat zagen, maar ik zou eerder de HK 85 als aanvulling nemen dan een tweede invalzaag die toevallig net even wat dieper kan. Gewoon omdat je dan een andere machine hebt in plaats van meer van hetzelfde.
Maar deze machines liggen ver buiten mijn budget range, dus geen persoonlijke ervaring mee.

Voor het ruwe werk zou ik sowieso persoonlijk meer budget gaan werken.
De eerste klus zal een Douglas overkapping worden, maar in de toekomst ook gebruikt worden met diverse verbouwingen.
De TS55 heeft inmiddels de nodige meters erop zitten dus het kan wellicht over een tijdje ook we een beetje de vervanger worden, vandaar de twijfel tussen de 2.

En qua budget, ik heb het gros van het gereedschap van Festool, zodoende dat ik daar graag bij blijf. ;)
Voor de recipro, multitool en kleine boormachines heb ik Makita.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FabianGTI schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:33:
[...]
En qua budget, ik heb het gros van het gereedschap van Festool, zodoende dat ik daar graag bij blijf. ;)
Voor de recipro, multitool en kleine boormachines heb ik Makita.
Geen kritiek op je budget hoor, koop lekker waar je plezier van hebt. Ik heb zelf alleen schuurmachines van Festool, genot om mee te werken.

Tja als de 55 aan vervanging toe is...
Maar dan komt ook ergonomie erbij kijken. Gaat de 75 een meerwaarde zijn? Kan je dezelfde precisie bereiken met dezelfde eenvoud? Wanneer ga je van "ruw" weer terug naar "precisie"? Hoe vaak denk je in de praktijk die extra diepte nodig te hebben? Hoeveel ruimte heb je in budget..?

Persoonlijk koop ik liever twee apparaten die ondanks overlap toch onderscheid en daardoor meerwaarde bieden ten opzichte van elkaar. Maar dat is mijn insteek. In de regel zijn de grotere machines wat minder fijn in gebruik voor mezelf, deze pak ik daardoor ook minder vaak. Dit is allemaal ergonomie en daarmee behoorlijk persoonlijk.

Maar goed als het budget verder niet meespeelt zou ik misschien wel andere keuzes maken ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:59:
Ik zou juist zeggen dat de duurdere het nieuwe model is, gezien de terugslagbeveiliging.
Waarom zou je anders het oude model duurder maken, je moet er toch vanaf. :+

Andere optie zou nog de FESTOOL HK 85 EB-PLUS-FSK420.
De zaag zal vooral voor ruwer materiaal gebruikt worden, voor het fijne werk heb ik al een Festool TS55, alleen mist die soms de diepte.
De verwoording op de ToolMax site is sowieso wat anders tussen beide producten, maar als ik het zo lees hebben ze allebei een spouwmes (terugslagbeveiliging) en snelrem. Alleen wordt een terugslag depot genoemd bij degene met het lagere bestelnr., alhowel ik geen flauw idee heb van wat dat zou moeten zijn.

Gebaseerd op de nummers ga ik er in ieder geval vanuit dat de ene uit produktie is en de andere het huidige model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Dit ziet er uit als iets wat ik wel goed kan gebruiken. Die verschillende hulpstukken erbij zijn ook wel handig, dus dat is top! Dat het me meer tijd kost om te installeren maakt niet zoveel uit.

Wat ik me wel afvraag is, waar dit precies voor gebruikt wordt: https://www.amazon.nl/kwb...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Je kunt zo'n apparaat toch ook 'langs' het profiel laten lopen? Hij hoeft toch niet perse weer in een railklem of begrijp ik dat verkeerd?
Deann schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:14:

Dit lijkt voor de snelheid wel handig, dus misschien dat ik die er ook nog bij neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:16
Krilo_89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:40:
[...]

Dit ziet er uit als iets wat ik wel goed kan gebruiken. Die verschillende hulpstukken erbij zijn ook wel handig, dus dat is top! Dat het me meer tijd kost om te installeren maakt niet zoveel uit.

Wat ik me wel afvraag is, waar dit precies voor gebruikt wordt: https://www.amazon.nl/kwb...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Je kunt zo'n apparaat toch ook 'langs' het profiel laten lopen? Hij hoeft toch niet perse weer in een railklem of begrijp ik dat verkeerd?
[...]
Het voorkomt draaien. Doordat het de machine strakker en paralel aan de lineaal houdt, krijg je een nettere snede.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

CMT noemt dat grooving circular saw blades of Flat HW. Soms wordt het FTG (Flat Top Grind) genoemd. Geen idee wat de Nederlandse benaming is. Groefzaagblad?

Ik gebruik de 240.030.07M (180 mm diameter, 18 tanden, 30 mm asgat, 3 mm zaagsnede), en 240.060.07M (idem, 6 mm zaagsnede) naar volle tevredenheid op m'n DWE7492. Ze doen uitstekend hun werk in zowel zacht- als hardhout. Gekocht bij Mobiltecnica.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
henkie196 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:02:
[...]

De verwoording op de ToolMax site is sowieso wat anders tussen beide producten, maar als ik het zo lees hebben ze allebei een spouwmes (terugslagbeveiliging) en snelrem. Alleen wordt een terugslag depot genoemd bij degene met het lagere bestelnr., alhowel ik geen flauw idee heb van wat dat zou moeten zijn.

Gebaseerd op de nummers ga ik er in ieder geval vanuit dat de ene uit produktie is en de andere het huidige model is.
Duidelijk, niet veel verschil tussen dus, dik dacht in eerste instantie dat het de KickbackStop zou zijn, maar die is alleen nog toegepast bij de andere zagen. :D
rockhopper schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:55:
[...]

Maar goed als het budget verder niet meespeelt zou ik misschien wel andere keuzes maken ;)
Nou ben ik wel benieuwd wat de keuze zou zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

Boudewijn schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:44:

[Afbeelding]

Ik ken niemand die ze gebruikt eigenlijk, maar ze zien er wel bizar uit.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
8088 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:55:
[...]

CMT noemt dat grooving circular saw blades of Flat HW. Soms wordt het FTG (Flat Top Grind) genoemd. Geen idee wat de Nederlandse benaming is. Groefzaagblad?

Ik gebruik de 240.030.07M (180 mm diameter, 18 tanden, 30 mm asgat, 3 mm zaagsnede), en 240.060.07M (idem, 6 mm zaagsnede) naar volle tevredenheid op m'n DWE7492. Ze doen uitstekend hun werk in zowel zacht- als hardhout. Gekocht bij Mobiltecnica.
tnx :) precies wat ik nodig heb. Ze hebben hier op de muur mdf platen gemaakt met zo een groef en die was ooit gewoon te koop standaard maar nu niet meer dus moet ik zelf die groeven maken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:26
MeZZiN schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:19:
vraag ik zit al een tijdje te zoeken naar een zaagblad voor mijn cirkel zaag en zaagtafel met een plate zaagsnede alleen de meeste geven zo een rare V groef. Ik wil in MDF platen een groef maken van van ongeveer de dikte van een zaagblad.

Iemand een idee hoe dat heet? en waar ik het kan vinden. Kan alleen dado bladen vinden helemaal top alleen erg duur en alleen voor speciale zaag tafels.
Een vlaktandblad, zoals voor bijv aluminium wordt gebruikt zou dit leveren. Maar hoe lang die het in mdf uithoudt weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:16

Roy

Hobbies?

[...]

Ik heb hem bij Amazon.de besteld. Ik heb zelf al mijn andere gereedschap uit de Makita 18v lijn, maar daar is geen laser voor beschikbaar. Dus een specifieke accu heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik heb veel positieve reacties gezien op de Huepar, dus ik laat me verrassen :)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Roy schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:26:
[...]

Ik heb hem bij Amazon.de besteld. Ik heb zelf al mijn andere gereedschap uit de Makita 18v lijn, maar daar is geen laser voor beschikbaar. Dus een specifieke accu heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik heb veel positieve reacties gezien op de Huepar, dus ik laat me verrassen :)
Oké dan. Ik denk dat ik mij ook ga laten verrassen.
Als het niets is, kan ik hem altijd nog terug sturen en voor een Bosch of Dewalt gaan.

En heb je ook een specifieke reden dat je voor deze hebt gekozen en niet voor de 4d versie bijvoorbeeld?

[ Voor 0% gewijzigd door mydogisgone op 17-04-2023 21:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mydogisgone schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:02:
[...]

Oké dan. Ik denk dat ik mij ook ga laten verassen.
Als het niets is, kan ik hem altijd nog terug sturen en voor een Bosch of Dewalt gaan.

En heb je ook een specifieke reden dat je voor deze hebt gekozen en niet voor de 4d versie bijvoorbeeld?
Jezelf laten verassen, dat doe je meestal bij een crematie. Nou kun je jezelf soms aan postorders ergeren, maar dat lijkt me wat ver gaan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-08 10:33
iemand ervaring met een HBM trilplaat?
zoals deze: https://www.hbm-machines....ting-beschermplaat-13000n

we hebben een 5 jaren plan voor de tuin en ik heb nog wel een paar honder vierkante meter verharding te gaan. van wat ik betaal aan weekendhuur bij de praxis/boels kan ik ook wel een HBM halen. Die huyundai motortjes heb ik nog geen issues mee gehad voor incidenteel gebruik, maar hoe is de rest van het ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 11:46
@Lochnes Geen ervaring mee, maar het zijn Honda-clones (met wat hoger olieverbruik). Heb je EAN: 7435125694675 ook gezien, die is wat zwaarder en slaat wat harder. Plus de motor is wat beter beschermd. De prijs is verder gelijk, als je kaar bent verkoop je hem weer :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-08 10:33
@Puch-Maxi ja gezien, die is weer een slag zwaarder en raakt denk ik wat overkill voor sierbestrating. Moet ook nog een opritje leggen die vrachtwagen proof moet zijn maar daar zit 300 jaar puin en grind onder denk ik dus daar hoeft alleen het toplaagje getrild. De allerlichtste vond ik ook wel wat, maar waar die van de boels 65 kg weegt bij dat vermogen is deze maar 40, dan kan ik beter zelf hard met de klompen stampen dat heeft meer impact per cm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FabianGTI schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:14:
[...]
Nou ben ik wel benieuwd wat de keuze zou zijn? :P
Geen budget probleem: dan, waarschijnlijk ook een Festool (wel zwaar overkill voor mijn gebruik). Persoonlijk met al een 55 op zak, toch de 85 ;) gewoon omdat het een aanvulling is en niet een vervanger.

Maar het klinkt eigenlijk alsof je al een besluit hebt genomen en gewoon een overeenkomstig advies wilt horen, dus zeg het maar: wat wil je horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Denko schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:21:
[...]

Ik ken niemand die ze gebruikt eigenlijk, maar ze zien er wel bizar uit.
ja het ziet er raar uit, maar als je dit ziet rond 2:30 denk ik : ach dat is best handig.

Mn als je niet meer weer of je 1/2" of 12mm moeren hebt.

offtopic:
Ik kon de S en de XS voor 25E/stuk kopen, dan is het leuk. Zou er geen 50/stuk voor over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 17-04-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Crahsystor schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:44:
[...]

Het voorkomt draaien. Doordat het de machine strakker en paralel aan de lineaal houdt, krijg je een nettere snede.
Ik lees vrij veel recensies over dat deze houder veel speling heeft en dat de kwaliteit van de accessoires te wensen over laat.
Ik kan van dit soort systeem niet echt een kwalitatief betere variant vinden, dus ik denk dan toch dat ik hem geleider koop.

Of is dit ook te vinden van een wat duurder merk? (Ik vind alleen geleiderails voor bepaalde type zagen)

[ Voor 11% gewijzigd door Krilo_89 op 18-04-2023 03:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 09:15
Krilo_89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 03:35:
[...]

Ik lees vrij veel recensies over dat deze houder veel speling heeft en dat de kwaliteit van de accessoires te wensen over laat.
Ik kan van dit soort systeem niet echt een kwalitatief betere variant vinden, dus ik denk dan toch dat ik hem geleider koop.

Of is dit ook te vinden van een wat duurder merk? (Ik vind alleen geleiderails voor bepaalde type zagen)
je hebt ook dit soort klemmen in de iets duurdere prijsklasse.....lijkt wat op die van de lidl die eerder gepost werd...:

https://www.gereedschappr...r-cirkel-of-decoupeerzaag

ook hier heb je accessoires bij:

bijv:
https://www.gereedschappr...zelfklemmende-geleiderail
of:
https://www.gereedschappr...cular-saw-guide-plate-2.0

[ Voor 17% gewijzigd door breagor op 18-04-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
rockhopper schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:08:
[...]

Maar het klinkt eigenlijk alsof je al een besluit hebt genomen en gewoon een overeenkomstig advies wilt horen, dus zeg het maar: wat wil je horen? :)
Ik had nog helemaal geen keuze gemaakt? Alleen de keuze dat het een Festool moest worden.
Het is ook niet snel goed, plemp je wat neer, hoor je enkel 'wat heb je zelf al uitgezocht?' , probeer je zo goed mogelijk je huiswerk te doen en is het kennelijk alsof er al een besluit is genomen. ;w

Maargoed, de keuze is uiteindelijk gemaakt, gisteravond nog maar eens wat extra research gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FabianGTI schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:11:
[...]
Ik had nog helemaal geen keuze gemaakt? Alleen de keuze dat het een Festool moest worden.
Het is ook niet snel goed, plemp je wat neer, hoor je enkel 'wat heb je zelf al uitgezocht?' , probeer je zo goed mogelijk je huiswerk te doen en is het kennelijk alsof er al een besluit is genomen. ;w

Maargoed, de keuze is uiteindelijk gemaakt, gisteravond nog maar eens wat extra research gedaan.
Ik geloof dat je m'n woorden verkeerd op hebt gepakt, ik merk vaak dat mensen hier hun voorkeur bevestigd willen zien worden. (meestal de enige/eerste machine die ze laten zien)
In dat licht is mijn opmerking geplaatst, niks meer, niks minder (vandaar ook de smiley erachter)
Dus nogmaals, geen oordelen van mijn kant, koop vooral de machine waarvan jij denkt dat het het beste is. Ik ben nog altijd benieuwd welke het gaat worden. En juist goed dat je je due diligence doet, het is nog altijd een hele smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

Uit intresse waarom is die 55 aan vervanging toe en als indicatie hoeveel gebruik je hem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Je zou ook nog naar Mafell kunnen kijken?
offtopic:
Ik heb wat Festool spul maar vind de invalzaag en decoupeerzaag van Mafell echt fijner.

Ook heeft mijn zelfinstellende sleutel van gisteren gejongd. Dat kleintje is echt liev <3
Oh en een stuk nodulair gietijzer erbij gehad. Voor het eerst in 2 jaar weer leverbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeoQEfoWqUbd3kkDHbJBTEaaoHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLhCqWdP1Xljbat9NSaiV2vf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81wRvoZhDaCx6noltzcaTmMjrHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3orYNz3WNWhjF3BTjUZOquWD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:49:
offtopic:
Ik heb wat Festool spul maar vind de invalzaag en decoupeerzaag van Mafell echt fijner.
Maar @FabianGTI lijkt op zoek te zijn naar iets met wat meer zaagdiepte dan de 56mm van de MT55 en TS55. Mafell heeft geen grotere invalzaag. Alhoewel (volgende het idee van @rockhopper) zo'n kapzaag van Mafell wellicht ook meer geschikt is voor het afkorten van flinke balken. Tot 88mm zaagdiepte, zelfs, alhoewel dat wel weer een stuk meer kost dan een TS75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik doelde inderdaad op die 88mm cirkelzaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
twain4me schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:51:
[...]

Uit intresse waarom is die 55 aan vervanging toe en als indicatie hoeveel gebruik je hem?
De TS55 is inmiddels zo'n 10 jaar oud en behoorlijk gebruikt bij diverse verbouwingen, hij werkt nog prima maar brengt ook grotendeels zijn tijd door in een zaagtafel (worden volgens mij niet meer gemaakt maar werkt prima).

Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk nog amper aangezien ik vrij makkelijk een B200 en een SCM tot mijn beschikking heb. ;)
Boudewijn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:49:
[...]

offtopic:
Mafell heeft ook erg mooi spul, ik heb uiteindelijk gekozen voor de Festool HK 85. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
FabianGTI schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:30:
De TS55 is inmiddels zo'n 10 jaar oud en behoorlijk gebruikt bij diverse verbouwingen, hij werkt nog prima maar brengt ook grotendeels zijn tijd door in een zaagtafel (worden volgens mij niet meer gemaakt maar werkt prima).

Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk nog amper aangezien ik vrij makkelijk een B200 en een SCM tot mijn beschikking heb. ;)
Een invalzaag is goed voor platen zaqen, maar een paneelzaag is daar natuurlijk nog net even wat beter in ;) Als je de ruimte en het geld er voor hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:05
Ik heb regelmatig last van kit (vooral high-tak) die iets te koud is en daarom met zeer veel moeite uit de fles komt. Heb al meerdere kitpistolen kapot geperst.

Ik ben dus in de markt voor een nieuwe kitspuit, maar wil er niet al te veel geld aan uit geven.
Daarom twijfel ik tussen de Vonroc accu kitspuit twv €78 of een goed handpistool van bijv Kroger.
Wat raden jullie aan en heeft iemand ervaring met deze accu kitspuit? Is dit slechte kwaliteit waar je spijt van krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05
huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:15:
Ik heb regelmatig last van kit (vooral high-tak) die iets te koud is en daarom met zeer veel moeite uit de fles komt. Heb al meerdere kitpistolen kapot geperst.

Ik ben dus in de markt voor een nieuwe kitspuit, maar wil er niet al te veel geld aan uit geven.
Daarom twijfel ik tussen de Vonroc accu kitspuit twv €78 of een goed handpistool van bijv Kroger.
Wat raden jullie aan en heeft iemand ervaring met deze accu kitspuit? Is dit slechte kwaliteit waar je spijt van krijgt?
Als je meerdere spuiten al kapot hebt geknepen, raad ik je eerder aan om een goede handspuit te halen dan een goedkope accuvariant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 11:35

Heb zelf een keer een Tajima Convoy Super gekocht. Ben er nogsteeds erg tevreden over. Hij druipt bijna niet, en is goed doseerbaar, ook bij spul met hogere viscositeit. Ze hebben ook nog allemaal andere versies waarbij je de hefboom kunt aanpassen, of die voor hogere viscositeit zijn. Wel de kanttekening dat ik een amateur ben die zelden kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je niet al accus liggen waar je een kitspuit bij kunt aanschaffen?

Ben zelf tevreden over m'n Milwaukee kitspuit. Zeker als je grote hoeveelheden high-tack moet spuiten.
Maar voor het fijnere werk doe ik het toch vaak met de handspuit.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
[...]

Heb je niet al accus liggen waar je een kitspuit bij kunt aanschaffen?

Ben zelf tevreden over m'n Milwaukee kitspuit. Zeker als je grote hoeveelheden high-tack moet spuiten.
Maar voor het fijnere werk doe ik het toch vaak met de handspuit.
Jawel, ik zit op het Dewalt platform maar die bodies zijn ruim 300 euro :'(
Vind ik wat veel voor iets wat ook met de hand kan, zoveel kit ik nou ook weer niet en je krijgt er sterke handen van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:01:
[...]

Vind ik wat veel voor iets wat ook met de hand kan, zoveel kit ik nou ook weer niet en je krijgt er sterke handen van ;)
Das inderdaad wel heel fors...

Milwaukee was de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:25
Ik heb al enkele jaren een Makita BDF453 18v en zag nu een leuke aanbieding voor de Makita DHP-485RTJ. Ik mis nu soms wat kracht met bijvoorbeeld een gatenzaag en moet mijn (bedrade) klopboor pakken om wat simpele gaten te boren (5 tot 8mm in baksteen of een binnenmuur, voor grotere zaken gebruik ik mijn Bosch Boorhamer).

Ik vraag mij af of dit een (enorme) upgrade gaat zijn met mijn huidige machine, of dat ik wellicht beter direct een 481 of 486 moet kopen? Ik weet dat deze laatste twee een stuk zwaarder zijn.

Als ik naar de specs kijk is het verschil met de 385 niet zo groot, maar met de 386 aanzienlijk, maar wat is het verschil in de praktijk?

Wat verschillen tussen mijn machine en de 485 en 486:

BDF453 (HUIDIG)
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 400
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 1300
Aandraaimoment hard maximaal 42 Nm
Aandraaimoment zacht maximaal 27 Nm
Boren in hout Ø maximaal 36 mm
Boren in metaal Ø maximaal 13 mm

DHP-485
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 500
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 1900
Aandraaimoment hard maximaal 50 Nm
Boren in hout Ø maximaal 38 mm

DHP-486
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 550
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 2100
Aandraaimoment hard maximaal 130 Nm
Aandraaimoment zacht maximaal 65 Nm
Boren in hout Ø maximaal 76 mm

Iemand die iets zinnigs hierover kan zeggen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 16:00
[...]
Ik heb 2 systemen: DeWalt voor zaken die goed moeten zijn en Einhell voor zaken waar het niet zo'n verschil maakt.
Een (accu)lamp van Einhell geeft prima licht, een wipzaag van Einhell gaat scheef (heel wat reviews tonen dat) dus daar heb ik DeWalt voor, etc.

€120 body https://www.einhellwinkel...-te-sg-18-10-li-solo.html
€43 accu+lader https://www.amazon.de/dp/B01M3SPEZF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:51
De HK40 van ( noem hier 1 van de bekende merken), heb ik nu een paar jaar en 2 jaar terug in de kruipruimte ruim 60 tubes hitack mee weggeperst, dat ging prima.

(maar wat zijn die bizar duur geworden, hier betaalde ik 3 jaar geleden nog geen 50 euro voor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
jichem schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:44:
De HK40 van ( noem hier 1 van de bekende merken), heb ik nu een paar jaar en 2 jaar terug in de kruipruimte ruim 60 tubes hitack mee weggeperst, dat ging prima.

(maar wat zijn die bizar duur geworden, hier betaalde ik 3 jaar geleden nog geen 50 euro voor )
bedoel je niet de HK14 of de HK40ps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:51:
bedoel je niet de HK14 of de HK40ps?
Ik heb ook een HK40, maar was inderdaad zo'n 2.5 - 3 jaar terug minder dan €50, staat me bij. Verder prima kitpistool, kost ook niet heel veel kracht met high tack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-07 08:57
[...]

Misschien deze en betaalbaar met snel lader + 20volt 2.0 AH accu ken het merk niet maar om uit te proberen werkt het niet wat je voor doel hebt gewoon weer terug sturen,en gratis verzenden.

https://vonroc.com/accu-k...tsHSMxEVQTchoCNB0QAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb ooit deze Kitspuit besteld: https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

Deze heeft twee overbrengingen, waardoor je hem in een “lichte versnelling” kunt zetten voor high tack achtige bussen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

red1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:08:
Ik heb al enkele jaren een Makita BDF453 18v en zag nu een leuke aanbieding voor de Makita DHP-485RTJ. Ik mis nu soms wat kracht met bijvoorbeeld een gatenzaag en moet mijn (bedrade) klopboor pakken om wat simpele gaten te boren (5 tot 8mm in baksteen of een binnenmuur, voor grotere zaken gebruik ik mijn Bosch Boorhamer).

Ik vraag mij af of dit een (enorme) upgrade gaat zijn met mijn huidige machine, of dat ik wellicht beter direct een 481 of 486 moet kopen? Ik weet dat deze laatste twee een stuk zwaarder zijn.

Als ik naar de specs kijk is het verschil met de 385 niet zo groot, maar met de 386 aanzienlijk, maar wat is het verschil in de praktijk?

Wat verschillen tussen mijn machine en de 485 en 486:

BDF453 (HUIDIG)
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 400
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 1300
Aandraaimoment hard maximaal 42 Nm
Boren in hout Ø maximaal 36 mm

DHP-485
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 500
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 1900
Aandraaimoment hard maximaal 50 Nm
Boren in hout Ø maximaal 38 mm

DHP-486
Toerental onbelast (stand 1) 0 – 550
Toerental onbelast (stand 2) 0 – 2100
Aandraaimoment hard maximaal 130 Nm
Aandraaimoment zacht maximaal 65 Nm
Boren in hout Ø maximaal 76 mm

Iemand die iets zinnigs hierover kan zeggen? :)
Ik heb recent de DDF484 (zonder klopfunctie) gekocht.

De DDF486 wilde ik eigenlijk veel liever……want zwaarder, beterder, stoerderder et cetera….maar die heb ik toch bewust niet gekozen want dat is echt een debiel zwaar ding als je die ook voor “normale” schroef- en boorklusjes wil pakken.

Let wel, hij vervangt bij mij een 14,4 panasonic dus ik ga er al fiks op vooruit wat accutol betreft.

Ik heb een simpele 220v klopboor voor bakstenen en die pakte ik dus ook voor gatzagen, forstnerboren en bijv dikke houtdraadbouten en tellerkopschroeven.

Voor die laatste 2 ga ik echter als ik weer een grote houtbouwklus heb zoals een schuur of veranda toch een accuslagschroevedraaier aan laten rukken.

Moet het verder echt lomp, dan heb ik nog een combihamer die ik op boren kan zetten, voor bijvoorbeeld een 400mm lange 30mm slangenboor.

Moraal vh verhaal, pak die 481 of 486 even vast bij een lokale gereedschapboor…….weten dat die zwaar is, is iets anders als hem echt ff voelen.

Die DHP485 gaat die 8mm gaten bakstenen echt wel trekken hoor IMHO

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:29
Weet iemand hoe je de tang op deze foto noemt, danwel waar je het koopt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdMi6Ef6egV25XeNCa-KpyJZ_KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Gn0He5feP7tUouAKh6w28lN.jpg?f=fotoalbum_large
Circa 35 mm van de punt van de bek tot het draaipunt en handvatten van ongeveer 12 cm. met een geribbelde bek en een veertje tussen de handvatten. Ik heb die ooit bij de Lidl gekocht en ik vind het een heel handige vorm en verhouding, perfect om tussen andere dingen iets kleins vast te houden,
De kwaliteit is echter echt bagger, dus ik wil graag een andere kopen. Het is dus geen normale platbektang, want die heeft een andere verhouding bek-handvatten, het is geen langbektang, want ik wil juist een lekker korte bek, en het zijn geen long reach pliers, want die zijn juist nog significant langer (~25 cm). En liever niet voor een Knipex-prijs ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen idee hoe het echt heet, maar bij HBM hebben ze wel lange tangen (sets). Geen idee of de kwaliteit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://knipex-tangen.nl/...ebogen-280-mm-knipex.html
mist alleen je veertje en een iets langere bek

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 21-04-2023 23:00 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
Dat zijn de long reach pliers waar ik het over had (maar nu heb ik wel geleerd dat dat een montagetang heet in het Nederlands). Die zijn dus een heel stuk groter, 28 i.p.v. 16 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:25
Fraggert schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:04:
[...]

De DDF486 wilde ik eigenlijk veel liever……want zwaarder, beterder, stoerderder et cetera….maar die heb ik toch bewust niet gekozen want dat is echt een debiel zwaar ding als je die ook voor “normale” schroef- en boorklusjes wil pakken.

Let wel, hij vervangt bij mij een 14,4 panasonic dus ik ga er al fiks op vooruit wat accutol betreft.

Ik heb een simpele 220v klopboor voor bakstenen en die pakte ik dus ook voor gatzagen, forstnerboren en bijv dikke houtdraadbouten en tellerkopschroeven.

Voor die laatste 2 ga ik echter als ik weer een grote houtbouwklus heb zoals een schuur of veranda toch een accuslagschroevedraaier aan laten rukken.

Moet het verder echt lomp, dan heb ik nog een combihamer die ik op boren kan zetten, voor bijvoorbeeld een 400mm lange 30mm slangenboor.

Moraal vh verhaal, pak die 481 of 486 even vast bij een lokale gereedschapboor…….weten dat die zwaar is, is iets anders als hem echt ff voelen.

Goede tip, ik zal kijken of ik dit weekend hem even kan bekijken in de winkel.

Maar mijn vraag is dan alsnog of het een goede upgrade is vanaf mijn huidige makita. Zoals ik zei heb ik ook een boorhamer en klopboor op 220. Ik wil alleen niet voor de (simpele) boorklussen weer naar de 220 moeten grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
_ferry_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:54:
Geen idee hoe het echt heet, maar bij HBM hebben ze wel lange tangen (sets).
Goeie tip, https://www.hbm-machines....-tangenset-met-lange-hals gevonden, dat is precies wat ik zou willen hebben. Helaas niet meer verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:26
BrtH schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:12:
[...]

Goeie tip, https://www.hbm-machines....-tangenset-met-lange-hals gevonden, dat is precies wat ik zou willen hebben. Helaas niet meer verkrijgbaar...
BGS heeft ook een setje:
https://www.amazon.de/dp/B013IH1L54/

https://www.google.com/search?q=BGS++tangenset+415

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 21-04-2023 23:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
Nee, dat zijn weer de 11"/28 cm tangen. Die zijn inderdaad ruimschoots te vinden, ook op bijv. Aliexpress. Ik ben expliciet op zoek naar de 6"/16 cm variant.

[ Voor 6% gewijzigd door BrtH op 21-04-2023 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21

TF0

Fraggert schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:04:
[...]

Eens, ik heb een DHP486 en het is een zwaar apparaat waar je niet de hele dag mee wilt gaan schroeven (ik heb er ook nog een 5 Ah accu in). Het is verder wel een beest wat je voor zo ongeveer alles kunt gebruiken: aan power heb ik nog geen gebrek gehad. Heb er geen spijt van maar zit soms met de gedachte te spelen om er een lichte machine bij te halen voor als ik veel moet schroeven. Je wilt geen uur boven je hoofd werken met de 486.
Even een keer in de handen nemen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Illusion

(the art of)

BrtH schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:50:
[...]

Nee, dat zijn weer de 11"/28 cm tangen. Die zijn inderdaad ruimschoots te vinden, ook op bijv. Aliexpress. Ik ben expliciet op zoek naar de 6"/16 cm variant.
Mag 18,5 cm ook?
https://www.knipex.com/nl...pitse-kombitangen/0821185

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
Vraag aan Festool DTS/RTS (REQ) bezitters: klopt het dat er wat speling (omhoog/omlaag) zit op de speed control dial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

red1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:07:
[...]

Goede tip, ik zal kijken of ik dit weekend hem even kan bekijken in de winkel.

Maar mijn vraag is dan alsnog of het een goede upgrade is vanaf mijn huidige makita. Zoals ik zei heb ik ook een boorhamer en klopboor op 220. Ik wil alleen niet voor de (simpele) boorklussen weer naar de 220 moeten grijpen.
Ik ken jouw huidige machine niet maar zo te lezen mist die de klopfuntie. Dat is dus geen klopboor toch?

Ik ken de DHP484 (dus mijn DDF484 maar dan als klopboor) wel, daar boor en schroef ik mee bij een maatje en de reden dat ik nu ook een 484 heb.

Ik kan mij niet voorstellen dat je met die DHP485 machine in en om huis te kort gaat schieten wat betreft boren in bakstenen.

Omdat je de 453 ernaast hebt is dat wel een reden om toch voor die 486 te gaan, je 453 gebruik je dan voor lichte werkzaamheden.

Met het 486bakbeest kom je in elk geval nooit meer te kort………die doet er nog eenschepje bovenop ten opzichte van de 485 en dan kan jouw 220 klopboor de deur uit (of achteraf in een donker hoekje op reserve).

Valt of staat even dus met wat je zelf vind als je die 486 even vastpakt. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 08:13

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft er iemand een goede aankooptip voor een afkortzaag?

Ik heb nu een afkortzaag van Parkside, maar die voldoet niet echt. Ik vind het erg lastig om met die afkortzaag te bepalen waar de zaagsnede komt en precies de juiste lengte te zagen of op de afgemeten lijn te zagen. Het meest irritante is nog wel het instellen van de hoek, er zit wel een gradenboog op maar die klopt toch niet helemaal. Zelfs op 0gr uitmeten met winkelhaak is het nog niet helemaal recht door de speling van het blad lijkt het wel.

Ik gebruik de zaag niet veel maar als je iets wil zagen is het toch fijn dat het wel recht is... Iemand een goede aankoop tip voor een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 09:32
Ik ben op dit moment aan het kijken naar de DeWALT DWS774 of 777, daar krijg je nu een gratis DeWALT DCD778D2T accuboor bij. Nadeel is wel dat Marktplaats nu vol staat met die dingen ;)
Vind deze afkortzagen nog redelijk te betalen en volgens mij kwalitatief prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 10:47
Woohooo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:54:

Ik heb nu een afkortzaag van Parkside, maar die voldoet niet echt. Ik vind het erg lastig om met die afkortzaag te bepalen waar de zaagsnede komt en precies de juiste lengte te zagen of op de afgemeten lijn te zagen. Het meest irritante is nog wel het instellen van de hoek, er zit wel een gradenboog op maar die klopt toch niet helemaal. Zelfs op 0gr uitmeten met winkelhaak is het nog niet helemaal recht door de speling van het blad lijkt het wel.

Ik gebruik de zaag niet veel maar als je iets wil zagen is het toch fijn dat het wel recht is... Iemand een goede aankoop tip voor een schappelijke prijs?
De metabo kgs 254 m is ook wel goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 09:32
ppatrick schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:33:
[...]

De metabo kgs 254 m is ook wel goede optie
Kan deze ook aanraden. De lazer is initieel even wennen (hij zaagt iets ernaast) maar daarna goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-07 22:36
Wat wil je er ongeveer aan besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Bramtweakers schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:47:
[...]

Wat wil je er ongeveer aan besteden?
€300 a €400 ofzo.

Die dws774 is wel interessant doordat het slide systeem niet aan de achterkant uitkomt. Past daarmee ook wat beter op mn werkbank.

Heeft er iemand ervaring met instellen van de hoeken en hoe precies dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-07 22:36
Woohooo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:52:
[...]

€300 a €400 ofzo.

Die dws774 is wel interessant doordat het slide systeem niet aan de achterkant uitkomt. Past daarmee ook wat beter op mn werkbank.
Das een mooi systeem idd. Heb je aan het 216 blad voldoende capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

€300 a €400 ofzo.

Mijn ervaing is dat een zaagsnede goed te herhalen is (dus instelling blijven goed staan) vraag mij niet of 42 graden ook 42 graden op de machine is dat weet ik niet. en dat wil ik ook niet weten. :+
schaduwlijn is als je een laser gewend bent even wennen, wat mij betreft een stuk beter dan de metabo die ik eerst had. ik had als kadootje gratis zagen en een gratis accutool accutool is inmiddels marktplaats op geweest en heeft een nieuw baasje. Dan is het best een goede deal (ook zonder de gratis zagen)

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 22-04-2023 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-07 15:49

valluik

Probeert ook maar wat

[...]

€300 a €400 ofzo.

Hikoki heeft ook een zaag met de geleidestangen aan de voorzijde, de c8fshgwaz

Door die feature viel hij me eerder al op, maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 01-08 16:20
Ik heb tegenwoordig een compressor die op zich prima werkt. Ik heb nu een olie/water afscheider erbij van airpress. De afscheider heeft twee maal schroefdraad, ik probeer nu aan de uitgang een snelkoppeling in te draaien, echter lekt die gigantisch veel lucht. Ik zou eigenlijk verwachten dat er een o-ring of iets bij zou zitten, maar daar lijkt niet echt een standaard ruimte voor. Stop je hier normaal nog een o ring tussen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1eKXqerUAMrZcv3CZWy6OEkUuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gRK8tV2PTdJ6qDEqiK8Br9m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 10:47
Zinloos1 schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:45:
Ik heb tegenwoordig een compressor die op zich prima werkt. Ik heb nu een olie/water afscheider erbij van airpress. De afscheider heeft twee maal schroefdraad, ik probeer nu aan de uitgang een snelkoppeling in te draaien, echter lekt die gigantisch veel lucht. Ik zou eigenlijk verwachten dat er een o-ring of iets bij zou zitten, maar daar lijkt niet echt een standaard ruimte voor. Stop je hier normaal nog een o ring tussen? [Afbeelding]
Teflon tape over de draad al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 20:13
ppatrick schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:59:
[...]

Teflon tape over de draad al geprobeerd?
Loopt de draad nou taps toe, of niet? Kan het niet zo goed zien op de foto. Indien de draad taps toeloopt is het BSPT of NPT draad en die mogen.moeten beide met teflon tape(of een vloeibare pakking) worden afgedicht. Als de draad paralel loopt is het wsch BSPP (of G" van gasdraad in het nederlands) en word er een afdichting op de schouder verwacht, dat kan of een O-ring zijn, of een kopering ring, of soms zelfs een teflon ring, afhankelijk van de vorm van de schouder tussen de draad en het vlakke stuk.
(zie ook https://www.buckeyehydro.com/blog/should-i-use-teflon-tape/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41

thijsco19

KTM 990 SMT

@Zinloos1 Met luchtkoppelingen eigenlijk altijd teflon tape gebruiken voor een goede afdichting.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-07 17:45
Nog beter dan teflon tape is loctite 55. Dan kan je ook nog eens een kleine slag terugmaken zonder dat het gelijk weer begint te lekken.

En als loctite 55 nog steeds niet voldoende is werkt loctite 577 helemaal perfect (helaas ervaring mee :+ ), alleen qua gebruiksgemak is dat een stuk minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26

Ik heb een parkside en die is echt voor grof gebruik. Daar valt niet recht of netjes mee te zagen. Er zit veel speling of van alles verbuigt door slap materiaal.

Na lang wikken en wegen gegaan voor DeWalt ivm de schaduwlijn. Geen gezeik met afstellen en de geleider aan de voorkant en ben er heel blij mee. Met alles merk je dat het kwaliteit is. Ik zaag er nu veel verstek mee en daar repeterend perfect. Een echte aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 23-04-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 01-08 16:20
Thanks allen, ik ga morgen eens met telfontape en/of loctite aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Om deze mini inbouwspots https://www.into-led.com/...5422119.html?id=244306951 in de dwarsbalken van een douglas overkapping te maken zoek ik een houtboor met diameter 41/42mm. Deze diameter lijkt beetje buiten het breed verkrijgbare assortiment te liggen. Iemand een tip? Een speedboor of forstnerboor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Illusion

(the art of)

JBS schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:21:
Om deze mini inbouwspots https://www.into-led.com/...5422119.html?id=244306951 in de dwarsbalken van een douglas overkapping te maken zoek ik een houtboor met diameter 41/42mm. Deze diameter lijkt beetje buiten het breed verkrijgbare assortiment te liggen. Iemand een tip? Een speedboor of forstnerboor?
Zaagmaat 40mm staat daar bij.
Dus gewoon een speedboor/vlinderboor:
https://www.ecotools.nl/speedboor-40-0-x-152-mm-type-h

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Illusion schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:31:
[...]

Zaagmaat 40mm staat daar bij.
Dus gewoon een speedboor/vlinderboor:
https://www.ecotools.nl/speedboor-40-0-x-152-mm-type-h
AH, ik had de 41mm uit de laatste afbeelding, maar zie bij de specificaties nu inderdaad ook 40mm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

barry86 schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb een parkside en die is echt voor grof gebruik. Daar valt niet recht of netjes mee te zagen. Er zit veel speling of van alles verbuigt door slap materiaal.

Na lang wikken en wegen gegaan voor DeWalt ivm de schaduwlijn. Geen gezeik met afstellen en de geleider aan de voorkant en ben er heel blij mee. Met alles merk je dat het kwaliteit is. Ik zaag er nu veel verstek mee en daar repeterend perfect. Een echte aanrader.
Juist ja, en dan heb je ook die 774 of 777?
Zag in wat filmpjes dat vooraf gedefinieerde hoeken als 45 en 90 met gaatjes zijn aangemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
JBS schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:21:
Bovenfrees met mal?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Pagina: 1 ... 148 ... 257 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).