Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:26
twain4me schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:22:
[...]

dan verkoop je ze voor 20 - 30 euro voor je paar tientjes "verlies" heb je dan 2 veel betere accu's
Heb je het zo als set gekocht om de gratis accu's te verkopen? kan je dat uiteraard gewoon doorzetten. het is niet dat het niet werkt.. denk alleen dat er dan een handigere taktiek was geweest.

body+mbox kopen losse lader en dan de accu via de punten. :?
Ik heb DDF485RFJ (incl lader 2x 3 ah) + DTM52 body gekocht, beide zijn met gratis 5 ah accu... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
timelezzzzz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Ik heb DDF485RFJ (incl lader 2x 3 ah) + DTM52 body gekocht, beide zijn met gratis 5 ah accu... :D
ah, ik zie dat je voor de Makita DDF485ZJ geen punten kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
twain4me schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:47:
[...]

ah, ik zie dat je voor de Makita DDF485ZJ geen punten kreeg
Had eerst de DTM52 body aangeschaf voor 165 en wilde inderdaad losse lader aanschaffen om voor 205 euro klaar te zijn met de gratis accu. Nu toch nog de DDF485RFJ aangeschaft voor €176,-. Als ik beide accu's kan verkopen voor 100 euro heb ik multitool + boormachine voor 241 euro was mijn idee.... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

timelezzzzz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:52:
[...]

Had eerst de DTM52 body aangeschaf voor 165 en wilde inderdaad losse lader aanschaffen om voor 205 euro klaar te zijn met de gratis accu. Nu toch nog de DDF485RFJ aangeschaft voor €176,-. Als ik beide accu's kan verkopen voor 100 euro heb ik multitool + boormachine voor 241 euro was mijn idee.... :F
hey, als dat de manier was om het financieel sluitend te maken gewoon doen.

het werkt echt wel met 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01:28
Kurma schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Bedenk ook dat je niet van al dat spul een accuvariant nodig hebt/wil. Wat mij betreft alleen voor de accuboor écht noodzakelijk, voor de boorhamer en multitool is het handig, en voor de inval/cirkelzaag en de schuurmachine compleet nutteloos. Daar heb je toch een zuiger bij nodig (welke ik nog mis op je lijstje).
Klopt, de schuurmachine en zaag hoeven zeker niet draadloos. Liever met draad zelfs, want heb een zuiger met een mooie automatische aan/uit-stekker waar hij dan in kan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Pussolini Mocht je bij die winkel kopen met code beurs25 krijg je 25€ korting (besteding vanaf 100€) Geen idee hoe lang het geldig is, en bij zo'n groot bedrag niet heel interessant. Maar ik heb deze week toch mooi twee keer bestellingen van rond de 100 euro voor 75 mee kunnen pakken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
In ons huis hebben we in de bijkeuken linoleum/zeil op de muren (vorige bewoners . . .). Dit zat ook in een slaapkamer en dat heb ik er met hamertje en steekmes vanaf gebikt. Echt een helse kutklus. Voor vloeren zijn er genoeg tapijtstrippers te huur. Uiteraard is er niet zoiets voor een muur.

Maar zijn er misschien andere oplossingen? Zijn er bijvoorbeeld "messen" voor op een boorhamer, zodat ik zoiets kan gebruiken?
Ik zag vanochtend de jongens van de aannemer een heel dun steekmesje op hun boorhamer hebben zitten voor het verwijderen van cement van bakstenen. Zoiets lijkt me de moeite van het proberen waard. Enig idee hoe ik daarop kan zoeken?

Dit is iets heel anders, maar lijkt te voldoen:
https://nl.milwaukeetool....rschrapers/?variant=26619

Hebben jullie andere creatieve ideeën? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 16-02-2023 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04

Dentheman

Zie signature

Raymond schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:11:
In ons huis hebben we in de bijkeuken linoleum/zeil op de muren (vorige bewoners . . .). Dit zat ook in een slaapkamer en dat heb ik er met hamertje en steekmes vanaf gebikt. Echt een helse kutklus. Voor vloeren zijn er genoeg tapijtstrippers te huur. Uiteraard is er niet zoiets voor een muur.

Maar zijn er misschien andere oplossingen? Zijn er bijvoorbeeld "messen" voor op een boorhamer, zodat ik zoiets kan gebruiken?
Ik zag vanochtend de jongens van de aannemer een heel dun steekmesje op hun boorhamer hebben zitten voor het verwijderen van cement van bakstenen. Zoiets lijkt me de moeite van het proberen waard. Enig idee hoe ik daarop kan zoeken?

Een starre spatel op een multitool?

Zie ondertitel

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Voor de multitool zijn inderdaad ook schraper opzetstukken te krijgen. Geen idee of het werkt want ik heb geen behang, maar zag het staan bij een setje opzetstukken.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42

Ik heb zelf deze maar die is niet meer te koop lijkt het. Misschien voor weinig op Marktplaats te vinden?
https://www.bol.com/nl/nl...-180-ek/9200000010411087/

• Raymond
Een multitool is een te lichte machine voor dit werk.
Het is geen behang wat er op de muur zit, maar 5mm dik zeil dat met vloerlijm is gelijmd 8)7

@remmuz Die machine lijkt me wel wat voor het verwijderen van tapijt van de trap. Er staat er idd eentje op MP.

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond op 16-02-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Laatst online: 10:21

Volgens mij zit je op de goede weg... Kwam op internet nog zogenaamde schaalbeitels tegen (Hilti) die zijn speciaal voor het verwijderen van oppervlakte materiaal van beton. Volgens mij zul je inderdaad naar zoiets moeten kijken. En dan bij voorkeur een gebogen variant, dan voorkom je dat te snel te diep in de wand zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 19:24
Raymond schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:29:
Het is geen behang wat er op de muur zit, maar 5mm dik zeil dat met vloerlijm is gelijmd 8)7

@remmuz Die machine lijkt me wel wat voor het verwijderen van tapijt van de trap. Er staat er idd eentje op MP.
Heb je het al geprobeerd met de multitool? Ik heb daar namelijk hele goed resultaten mee behaald bij het verwijderen van tapijt en tapijtlijm van een trap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Laatst online: 13-09 21:49
Raymond schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:29:

Ik weet niet hoe hardnekkig het is, maar ik heb ook goede resultaten gehaald met het los maken van extreem hardnikkige taptijplijm op een trap met een haakse slijper + lammelenschijf

Dat maakt een enorme tiefuszooi, en gaat nogal grofstoffelijk (je kan in de ondergrond happen als je niet oppast, ik had overzettreden dus geen enkel probleem), dus echt een goed filtermasker opzetten dit wil je niet inademen. Maar met grof geweld kreeg ik zo die trap binnen no time schoon. Voor het fijne werk de multitool met steekmes.

[ Voor 5% gewijzigd door Lollercopter op 16-02-2023 12:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tadaaaaa...

De Spatelbeitel voor lijmresten

https://p-nt-www-amazon-n...apijt-kleur/dp/B07ZQM9JHB

iets steviger variantje:

De Tegelbeitel
https://www.amazon.nl/Teg...Elektrische/dp/B092R4XV7X

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 16-02-2023 12:35 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Goed gevonden!

Als alternatief voor de tegelbeitel zou ik deze willen voorstellen. Die is wel iets kleiner, maar ook veel goedkoper en staat onder een hoek, wat makkelijker langs muren werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nivado schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Goed gevonden!

Als alternatief voor de tegelbeitel zou ik deze willen voorstellen. Die is wel iets kleiner, maar ook veel goedkoper en staat onder een hoek, wat makkelijker langs muren werkt.
Goed gevonden!

en nog bij Toolstation ook, heel veel vestigingen voor afhalen en nog eens niet duur ook _/-\o_

Daar kom ik steeds vaker om voor van alles en nog wat d:)b

• Raymond
Viel te verwachten dat die milwaukee een rebrand zou zijn :)

Ik denk dat ik wel zo'n beitel ga proberen. Lijkt me een boel werk te schelen.

Nu ff kiezen tussen zo'n chinese, of een bosch met bijna 1000 goede recensies:

Hilf mir bei der Entscheidung für dieses Produkt: Bosch HS1418 12,7 cm x 27,9 cm SDS-plus® Bulldogâ„¢ Bodenschaber https://amzn.eu/d/gD1yi7c

Edit: Het is de Bosch geworden. Te duur. Wel meerdere recensies gelezen dat'ie goed beviel bij vergelijkbare klussen. Dit gaat me uren werk schelen, hoop ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 16-02-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:05
@Raymond Wellicht een overbodige opmerking maar heb je wel een boorhamer met sds en draaistop?

• Raymond
DasNieNix schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:04:
@Raymond Wellicht een overbodige opmerking maar heb je wel een boorhamer met sds en draaistop?
Ja, twee stuks :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ja, ho maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:26
hij klapt erop _/-\o_ _/-\o_

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Dat valt wel mee. 25jr geleden een metabo gekocht. En paar maand terug een lidl aanbieding voor een 5J breekhamer met sds+ (voor de badkamer die er komend weekend uit gerammeld wordt door mij). Dat is goedkoper dan een ding huren (hoewel de aannemer nu ook bij ons aan de slag is en zijn hilti breekhamer bij ons achterlaat in het weekend. . . )
Terechte vraag van dasnienix. Ik heb me idd voorbereid op de komende klus :)

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:12
https://www.ibood.com/off...schroefboormachine/778194
Is dit een mooie actie/goede machine voor regelmatig huis/tuin/keukenklusjes?

[ Voor 19% gewijzigd door koendio op 16-02-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

koendio schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:04:
qua machine gaat dat prima zijn, maar volgens mij is het nog geen ampshare accu (ik kan mij vergissen, zo heel goed ken ik het niet) en dan zit je dus met een dood accu eco systeem. fein zit nu bij bosch

ik weet het nu eigenlijk wel zeker, de nieuwe accu's zien er anders uit
https://fein.com/nl_nl/machines/de-fein-accuwereld/

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 16-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tivo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:08

Je hebt al een oplossing te pakken zie ik. Anders zou dit misschien nog iets zijn; https://gromaxverhuur.nl/...khamer-lans-180-cm-lucht/
Bleek uitstekend te werken (zonder bukken of ladder op) en ook geschikt voor vrouw/dochter ;)

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
twain4me schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:26:
[...]

qua machine gaat dat prima zijn, maar volgens mij is het nog geen ampshare accu (ik kan mij vergissen, zo heel goed ken ik het niet) en dan zit je dus met een dood accu eco systeem. fein zit nu bij bosch

Is dat niet enkel voor de 18v machines?
De Fein van iBood is 12v.

Zelf zou ik ook gekozen hebben voor een Bosch 12v of Milwaukee 12v hoor, maar dat is meer vanwege het formaat. Beiden zijn een stuk kleiner dan de Fein.

• twain4me

twain4me

Dr Pro schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:49:
[...]

Is dat niet enkel voor de 18v machines?
De Fein van iBood is 12v.

Zelf zou ik ook gekozen hebben voor een Bosch 12v of Milwaukee 12v hoor, maar dat is meer vanwege het formaat. Beiden zijn een stuk kleiner dan de Fein.
Ohw, wist ik niet, dat kan heel goed dan is het "slechts" een op sterven na dood eco systeem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
koendio schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:04:
Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld de Bosch GSR 12V-15 gaan, iets betere specs, compacter en een systeem waar veel meer van te krijgen is.

https://www.amazon.nl/dp/B00MQIZWUM

Ik zou dan wel even de prijs in de gaten houden, de door mij gelinkte variant (met 2 en 4 Ah accu in tas) is vorige week nog €122,11 geweest. De variant met 2 2.0 Ah accu's in tas was in December nog €101,99. Je kan ook nog de variant in L-boxx nemen (€133,09 in januari), maar voor zo'n klein apparaat is een tasje ook prima. L-boxx is vooral handig wanneer je meerdere apparaten hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:07
[...]

Ik heb zowel de Fein absu-12 als de Bosch 12v-15. Ik prefereer de Fein als dagelijkse machine en dat heeft te maken met de betere chuck en de ergonomie. De Fein ligt gewoon heel prettig in de hand.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• twain4me

twain4me

big bang schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Ik heb zowel de Fein absu-12 als de Bosch 12v-15. Ik prefereer de Fein als dagelijkse machine en dat heeft te maken met de betere chuck en de ergonomie. De Fein ligt gewoon heel prettig in de hand.
Ergonomie is heel persoonlijk. ik ben dan ok altijd een groot voorstander van een bezoekje aan een beurs of gereedschapswinkel. voordat je investeerd in een accusysteem. want hoewel er uitzonderingen zijn binnen een lijn zijn er vaak veel overeenkomsten in de ergonomie en "handgevoel" en ja zoals ik ook al zei het is een prima machine, alleen een accusysteem met beperkingen.

Je kan je ook afvragen hoe belangrijk prettig in de hand liggen is als je hem een paar uurtjes in een jaar vast hebt. (gemiddelde thuis gebruiker) :9

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Als we het toch over kleine schroevendraaiertjes hebben, ik zit te kijken naar de Makita DF001:

https://www.makita.nl/art...6-v-schroevendraaier.html

Heb op moment een 484 en een 152 maar beiden vind ik niet praktisch voor kleine klusjes rond het huis. Dit ding komt ook met een carrying case en alle bits die ik nodig heb als ik bij mijn moeder wat klusjes moet doen dus voor 45 euro lijkt het alsof ik me er geen buil aan kan vallen.

Mits... het ding een beetje goed werkt. Iemand ervaring hiermee of kan ik beter naar een van de machines hierboven kijken?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 07:58

dragonhaertt

@_'.'

Dr. Strangelove schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:51:
Als we het toch over kleine schroevendraaiertjes hebben, ik zit te kijken naar de Makita DF001:

Heb op moment een 484 en een 152 maar beiden vind ik niet praktisch voor kleine klusjes rond het huis. Dit ding komt ook met een carrying case en alle bits die ik nodig heb als ik bij mijn moeder wat klusjes moet doen dus voor 45 euro lijkt het alsof ik me er geen buil aan kan vallen.

Mits... het ding een beetje goed werkt. Iemand ervaring hiermee of kan ik beter naar een van de machines hierboven kijken?
Een elektrische schroevendraaier is natuurlijk een hele andere machine dan een schroefboor.

Voor ikea kastjes zal het prima zijn, maar je kan hier niet mee boren.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Dr. Strangelove
Dat begrijp ik, daar heb ik de 484 voor. Het gaat me erom dat dat ding voor veel schroef klusjes vrij groot en zwaar is.

• twain4me

twain4me

Ik zou een 12v metabo of bosch ofzo nemen dat is gewoon een compacte volwaardige schroefboormachine en hoef je dus ook maar zelde het grote geschut mee te nemen. ;)
voor mij was het 1 van de redenenen waarom ik een 12v machine heb gekocht. veel minder slepen en toch 95% van de power. en 100% van de functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang

Ik werk vaker met een DF012D en dat ding was een regelrechte miskoop. Vooral omdat hij geen variabel toerental heeft. Ik heb zelf een Bosch MX2Drive en dat is een heel fijn ding. Wordt alleen niet meer gemaakt :'(

Het is consumentenspul, maar eigenlijk is de Bosch IXO lijn lang niet gek. Die zou ik nu kopen als schroevendraaier denk ik.

De MX2drive gebruik ik echt voor klein spul waarvoor de 12v al te lomp is. Denk aan rackschroeven in een 19" rack of een eindeloze rits m3 schroefjes als je een apparaat open maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door big bang op 16-02-2023 17:53 ]

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
big bang schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Ik werk vaker met een DF012D en dat ding was een regelrechte miskoop. Vooral omdat hij geen variabel toerental heeft. Ik heb zelf een Bosch MX2Drive en dat is een heel fijn ding. Wordt alleen niet meer gemaakt :'(

Het is consumentenspul, maar eigenlijk is de Bosch IXO lijn lang niet gek. Die zou ik nu kopen als schroevendraaier denk ik.

De MX2drive gebruik ik echt voor klein spul waarvoor de 12v al te lomp is. Denk aan rackschroeven in een 19" rack of een eindeloze rits m3 schroefjes als je een apparaat open maakt.
Ze hebben nog wel de Bosch GO

https://www.bosch-profess...ducts/bosch-go-06019H2101

Is ook een setje met koffer etc voor zo’n 75 eur.

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 16-02-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ingebouwde accu…..voor mij een no-go

Hoe je het went of keert als die accu niet zelf te wisselen is komt zoiets er bij ons niet meer in als ik het een beetje kan helpen.

Dan koop ik liever iets anders FWIW.

Trouwens, IKEA kastjes schoef ik altijd gewoon met een schroevendraaier in mijn hand :P

• big bang
Ah ja, maar da's een rechte schroevendraaier, en ik vind een "pistoolgreep" handiger.

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Trouwens, IKEA kastjes schoef ik altijd gewoon met een schroevendraaier in mijn hand :P
In elkaar gezet kopen in de snuffelhoek of op marktplaats is ook nog een optie :+
Nadeel is wel dan heb je wel een aanhanger nodig, moet je die weer lenen, moet je in nog een rij staan..
krijg je honger, wil je een hotdog en een ijsje, dus weer 2 rijen.. misschien is een handschroevendraaier zo verkeerd niet :+

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 16-02-2023 19:04 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:27:
Meestal met bitratelschroevendraaier en bitratel, ja. Met de machine is altijd een beetje hit-and-miss voor mij. Ene schroef draai je er nog niet voor de helft in, maar, met dezelfde setting, draai je een andere bijna er doorheen als je niet goed oplet. Met de hand is dan wat makkelijker om de boel niet gaar te draaien.

Zou zelf ook eerder voor een 12V gaan ipv iets op 3.6V, voor m'n gevoel kom je met zo'n schroevendraaier toch vaak te kort, en bv een 12V-15 kan je ook wel af en toe vinden voor zo'n zelfde prijs.

• twain4me

twain4me

henkie196 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Meestal met bitratelschroevendraaier en bitratel, ja. Met de machine is altijd een beetje hit-and-miss voor mij. Ene schroef draai je er nog niet voor de helft in, maar, met dezelfde setting, draai je een andere bijna er doorheen als je niet goed oplet. Met de hand is dan wat makkelijker om de boel niet gaar te draaien.
niet goed opletten? wat doe je dan nog meer tegelijk? je kan het knopje ook gewoon los laten of minder ver indrukken.. instellingen zijn om op maximaal schroeven te zetten en zelde daar vanaf te halen ;)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Wild Chocolate schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld de Bosch GSR 12V-15 gaan, iets betere specs, compacter en een systeem waar veel meer van te krijgen is.

https://www.amazon.nl/dp/B00MQIZWUM

Ik zou dan wel even de prijs in de gaten houden, de door mij gelinkte variant (met 2 en 4 Ah accu in tas) is vorige week nog €122,11 geweest. De variant met 2 2.0 Ah accu's in tas was in December nog €101,99. Je kan ook nog de variant in L-boxx nemen (€133,09 in januari), maar voor zo'n klein apparaat is een tasje ook prima. L-boxx is vooral handig wanneer je meerdere apparaten hebt.
Dan zou je beter de 10 delger GSR 12v 15 set in mijn vorige link op ibood kunnen nemen daar zit 3x accu van 12v 3.0AH er bij en je hebt een complete set met tools. + xl box.dan ben je zo goed als klaar op de 12v lijn lijkt me.

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 10-09 23:33
J.E. Weinor schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Dan zou je beter de 10 delger GSR 12v 15 set in mijn vorige link op ibood kunnen nemen daar zit 3x accu van 12v 3.0AH er bij en je hebt een complete set met tools. + xl box.dan ben je zo goed als klaar op de 12v lijn lijkt me.
Een set van €500,- lijkt me wel wat anders dan de enkele boormachine van €150,- waar de vraag over ging. Ik ga er niet vanuit dat de vraagsteller even zijn budget verdrievoudigd omdat dat zo'n goede deal is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:03:
[...]

In elkaar gezet kopen in de snuffelhoek of op marktplaats is ook nog een optie :+
Nadeel is wel dan heb je wel een aanhanger nodig, moet je die weer lenen, moet je in nog een rij staan..
krijg je honger, wil je een hotdog en een ijsje, dus weer 2 rijen.. misschien is een handschroevendraaier zo verkeerd niet :+
you got me at "aanhanger" :+

nou heb ik een mooi Anssems bakwagentje maar ik lees hier dus alleen maar een mooi excuus voor een kar en een dagje uit met de stichting :P een gratis kast en wat te snacken...hoe laat en waar? ;)
henkie196 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Zou zelf ook eerder voor een 12V gaan ipv iets op 3.6V, voor m'n gevoel kom je met zo'n schroevendraaier toch vaak te kort, en bv een 12V-15 kan je ook wel af en toe vinden voor zo'n zelfde prijs.
ik heb zo'n kleine Bosch 3.6 IXO ergens in de kast liggen.......werdt ik mee opgescheept toen we samen gingen wonen :P

wel eens gebruikt maar die ging heel snel weer in zijn doosje, dat is gewoon helemaal niks, in meubeltjes van board voel je niet als je verkeerd gaat en dus de boel verneukt en voor wat zwaarder werk is zo'n ding veel te slap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50

Je kan kijken naar de df033 (of zijn sterkere broertje de 32)
Je hebt al een LXT lader dus een lader heb je niet nodig. Dus je hebt alleen een body nodig met 1 (of 2) 2Ah accu's
Aangezien je hem toch niet uitgebreid gaat gebruiken (lees de hele dag achter elkaar door met zwaar werk (daar heb je de 18v voor) ) heb je voorlopig misschien ook wel genoeg aan 1 accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Togi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:41:
[...]

Je hebt al een LXT lader dus een lader heb je niet nodig. Dus je hebt alleen een body nodig met 1 (of 2) 2Ah accu's
Aangezien je hem toch niet uitgebreid gaat gebruiken (lees de hele dag achter elkaar door met zwaar werk (daar heb je de 18v voor) ) heb je voorlopig misschien ook wel genoeg aan 1 accu
Ik heb de DF032, en kan 'm aanbevelen. Voor simpel montage werk is die meer dan krachtig genoeg, hij is krachtig genoeg om schroeven tot 50mm in hout te draaien, zonder voorboren. Ligt goed in de hand, en is eigenlijk top.

Voor alles 'gevoeliger' dan dit, gebruik je een schroevendraaier zonder accu. Ik heb wels van die kleine schroevendraaiers met ingebouwde accu geprobeerd, maar ik vind het geen winst tov een goede schroevendraaier. Als dat is wat je zoekt, koop gewoon een goede set Wera schroevendraaiers, en je bent ready voor de kleine klusjes.

Maar voor montagewerk/klusjes om/rond/in huis, is die DF033 of de DF032 echt top. De 032 is iets kleiner omdat die geen koolborstels heeft.

Is een van m'n meest gebruikte tools.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tivo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Je hebt al een oplossing te pakken zie ik. Anders zou dit misschien nog iets zijn; https://gromaxverhuur.nl/...khamer-lans-180-cm-lucht/
Bleek uitstekend te werken (zonder bukken of ladder op) en ook geschikt voor vrouw/dochter ;)
nooit gehoord van zo'n ding, goeie tip d:)b

die gaat in het archief om te onthouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
[...]

Zou echt top zijn als de EU eens regelgeving gaat maken voor een uniform accusysteem. Zo'n ampshare is prima, net als CAS maar het blijft gerommel in de marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

einz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Zou echt top zijn als de EU eens regelgeving gaat maken voor een uniform accusysteem. Zo'n ampshare is prima, net als CAS maar het blijft gerommel in de marge.
punt is wel dat ze dan mensen die al in een systeem zitten flink benadelen, dat hadden ze een jaar of 15 geleden moeten doen toen de ecosystemen echt een vlucht namen.
BV makita maakt gewoon enorm veel spullen om het interesant te maken dat je het systeem gaat nemen, ofze nu heel goed verkopen of een hoge marge hebben of niet, dat zal dan stoppen dus ik verwacht dan hogere prijzen. en minder producten ( je kan wel uit meer producten kiezen omdat je bij meerdere merken kan shoppen, dus daar kan weer wel wat concurentie ontstaan. maargoed ik verwacht dus dat de kleinere merken in een bepaald genre dan zullen stoppen met bepaalde producten te maken en dat zal ook zijn effect hebben op de prijs van de rest.

ik denk dat de gemiddelde thuis klusser niet slecht af is met 1 accusysteem en de wat meer eisende met 2 systemen. vaak zit er toch ook een omvang en voltage verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb zojuist een Makita RT0700CX2J bovenfrees bij de Hornbach gekocht en wilde ook meteen een bosch frezensetje erbij kopen. Deze laatste blijkt alleen online verkocht te worden, dus ik heb nu een machine maar geen freesjes.

Wat is een mooie set om mee te beginnen? Ik verwacht er mee te willen afronden (bolle afronding) en recht te willen frezen (sleuven en kanten). Een setje van een stuk of 6 zou leuk zijn om mee te beginnen, heb ik andere freesjes nodig dan koop ik die wel los.

En waarom geen CX3J? De CX2J kon ik met lpg voor 163 euro kopen en is daarmee bijna 100 euro goedkoper dan de CX3J. Mocht ik die extra voet missen, dan kan zie ik dat dan wel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door fenrir op 17-02-2023 11:57 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tivo
https://www.toolstation.nl/bosch-kantenfrezenset/p41104
https://www.toolstation.nl/bosch-vingerfrezenset/p69179

Niet beginnen aan die goedkope sets in houten kistjes, die zijn echt ruk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

fenrir schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:51:
Ik heb zojuist een Makita RT0700CX2J bovenfrees bij de Hornbach gekocht en wilde ook meteen een bosch frezensetje erbij kopen. Deze laatste blijkt alleen online verkocht te worden, dus ik heb nu een machine maar geen freesjes.

Wat is een mooie set om mee te beginnen? Ik verwacht er mee te willen afronden (bolle afronding) en recht te willen frezen (sleuven en kanten). Een setje van een stuk of 6 zou leuk zijn om mee te beginnen, heb ik andere freesjes nodig dan koop ik die wel los.

En waarom geen CX3J? De CX2J kon ik met lpg voor 163 euro kopen en is daarmee bijna 100 euro goedkoper dan de CX3J. Mocht ik die extra voet missen, dan kan zie ik dat dan wel weer.
los kopen is bijna altijd beter. mijn ervaring is dat je uit een set maar een enkel freesje gebruikt en als die versleten is koop je exact dezelfde los ;) setje vingerfreesjes is wel handig.. maar ook daar van zal je zien dat je lang niet alles gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
fenrir schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:51:

https://www.amazon.nl/gp/...e_29628961_550432391&th=1

Kun je alle kanten mee op.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
twain4me schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:10:
[...]

los kopen is bijna altijd beter. mijn ervaring is dat je uit een set maar een enkel freesje gebruikt en als die versleten is koop je exact dezelfde los ;) setje vingerfreesjes is wel handig.. maar ook daar van zal je zien dat je lang niet alles gebruikt.
@fenrir Ik sluit me hierbij aan. Ik heb de freesjes die ik nodig had gekocht bij Ecotools, Dat zijn prima frezen voor een goede prijs.
Ik heb later nog wel een setje gekocht in een kistje van de Hornbach (was destijds ca. 17,-), maar daar gebruik ik er maar een of twee van. en was het goedkoper geweest die freesjes bij los Ecotools te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fraggert schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:33:
[...]

you got me at "aanhanger" :+

nou heb ik een mooi Anssems bakwagentje maar ik lees hier dus alleen maar een mooi excuus voor een kar en een dagje uit met de stichting :P een gratis kast en wat te snacken...hoe laat en waar? ;)

[...]

ik heb zo'n kleine Bosch 3.6 IXO ergens in de kast liggen.......werdt ik mee opgescheept toen we samen gingen wonen :P

wel eens gebruikt maar die ging heel snel weer in zijn doosje, dat is gewoon helemaal niks, in meubeltjes van board voel je niet als je verkeerd gaat en dus de boel verneukt en voor wat zwaarder werk is zo'n ding veel te slap.
Die ixo heb ik standaard in mijn koffer voor elektra klussen zitten. Ding is ideaal als je weer eens in een kleine ruimte (meterkast!) een kabel vast moet zetten of een router op moet hangen ofzo.
Bovendien past ie prima in de gereedschapskoffer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Dank allen voor de adviezen.

Ben toch een beetje eigenwijs geweest en een set besteld in een houten doosje. Hier zitten dan wel meteen kant freesjes en vinger freesjes in. En dan zie ik wel wat ik veel gebruik en moet vervangen.

Het is deze set geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.ecotools.nl/media/catalog/product/cache/5170a028431e6fb6e7b634171bb69920/1/5/15-delige_freesset_5.jpg
Jawel, een houten doosje vol met freesjes van Ecotools. Heb ik op zijn minst toch een beetje geluisterd ;)

Ben ondertussen een verloop aan het printen voor de bouwstofzuiger. Het past natuurlijk niet meteen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Een bekertje koppigheid kan ik ook best waarderen. :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 00:15
Mooi setje om mee te beginnen toch. Zitten handige freesjes tussen.
Misschien dat je ze niet allemaal gaat gebruiken, maar zo grijp je niet heel gauw mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ben druk bezig om de badkamervloer eruit te breken. Die is door de vorige bewoners flink opgedikt. Voor onze verbouwing wil ik dat er allemaal uitbikken.
Ik gebruik nu een hilti met 11j slagkracht en eigenlijk is dat te licht. Ik krijg die vloer niet goed kapot.
Ik wil dus een zwaardere machine huren. Maar durf niet te zwaar te gaan, omdat ik bang ben anders de vloer te gemakkelijk te vernielen (en dus in de woonkamer door het plafond te gaan :P )

Hebben jullie ervaring wat een goede slagkracht is voor dit soort klussen?

Boels geeft me keuze uit 17J en 22J (en nog zwaarder, maar 22J is al 2x zo krachtig, dat vind ik al spannend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivo
fenrir schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:20:
Ben toch een beetje eigenwijs geweest en een set besteld in een houten doosje. Hier zitten dan wel meteen kant freesjes en vinger freesjes in. En dan zie ik wel wat ik veel gebruik en moet vervangen.

Het is deze set geworden:
[Afbeelding]
Jawel, een houten doosje vol met freesjes van Ecotools. Heb ik op zijn minst toch een beetje geluisterd ;)
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=z4lOvE3jetcp

Ecotools haalt ze ook gewoon uit china en als je ze duurder maakt worden ze niet beter van. Maarr we've all been there... :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ecotools freesjes zijn prima om mee te beginnen. Na gebruik zijn ze stuk/bot en weet je wat je fijn vindt werken. Die koop je dan bij cmt ;)

Dat is iig mijn tactiek.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Tivo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:04:
[...]

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=z4lOvE3jetcp

Ecotools haalt ze ook gewoon uit china en als je ze duurder maakt worden ze niet beter van. Maarr we've all been there... :X
Op het hout gedrukt is wel mooier dan dat papiertje :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tivo
Raymond schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:03:
Ik ben druk bezig om de badkamervloer eruit te breken. Die is door de vorige bewoners flink opgedikt. Voor onze verbouwing wil ik dat er allemaal uitbikken.
Ik gebruik nu een hilti met 11j slagkracht en eigenlijk is dat te licht. Ik krijg die vloer niet goed kapot.
Ik wil dus een zwaardere machine huren. Maar durf niet te zwaar te gaan, omdat ik bang ben anders de vloer te gemakkelijk te vernielen (en dus in de woonkamer door het plafond te gaan :P )

Hebben jullie ervaring wat een goede slagkracht is voor dit soort klussen?

Boels geeft me keuze uit 17J en 22J (en nog zwaarder, maar 22J is al 2x zo krachtig, dat vind ik al spannend)
Ik heb zelf deze op een veiling gekocht en gebruikt voor serieus sloopwerk. 18,6 joule en rammelt overal door heen. En dan bedoel ik overal :) Ondertussen heel handelbaar, behalve boven je macht (11 Kg), antivibratie (langer doorwerken) softstart en instelbare slagkracht. Een kind kan de was doen. En dat gezegd, het duurde mijn dochter te lang om op de mannen te wachten en zag ik haar ineens hiermee een cementdekvloer slopen! Stoer 8) Wel een brede beitel gebruiken en niet te verticaal, dan ga je er niet doorheen. Overigens na de klus met winst kunnen verkopen. Tijdelijk kopen is vaak goedkoper dan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivo
twain4me schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Op het hout gedrukt is wel mooier dan dat papiertje :Y
Dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Tivo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:44:
[...]

Ik heb zelf deze op een veiling gekocht en gebruikt voor serieus sloopwerk. 18,6 joule en rammelt overal door heen. En dan bedoel ik overal :) Ondertussen heel handelbaar, behalve boven je macht (11 Kg), antivibratie (langer doorwerken) softstart en instelbare slagkracht. Een kind kan de was doen. En dat gezegd, het duurde mijn dochter te lang om op de mannen te wachten en zag ik haar ineens hiermee een cementdekvloer slopen! Stoer 8) Wel een brede beitel gebruiken en niet te verticaal, dan ga je er niet doorheen. Overigens na de klus met winst kunnen verkopen. Tijdelijk kopen is vaak goedkoper dan huren.
vaak ben ik van plan om dat te doen en dan hou ik hem toch. laatst nog een opzet stuk gemaakt van een oude beitel en mijn lasaapparaat (wat eigenlijk ook weer weg moest) om aardingsstaven de grond in te rammelen. ik heb ongeveer dezelfde hakhamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivo
twain4me schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:52:
[...]

vaak ben ik van plan om dat te doen en dan hou ik hem toch. laatst nog een opzet stuk gemaakt van een oude beitel en mijn lasaapparaat (wat eigenlijk ook weer weg moest) om aardingsstaven de grond in te rammelen. ik heb ongeveer dezelfde hakhamer :+
Zo herkenbaar :D Ik kan ook heel moeilijk afscheid nemen van gereedschap, ook al heb ik het niet nodig. Maar mijn vrouw begrijpt mij niet ;( Zo heb ik nog een Spit Pulsa 700P liggen waar ik echt geen werk voor heb. Liefhebbers? Wel goeie tip van die aardpen, daar had ik hem hier nog voor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Tivo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Zo herkenbaar :D Ik kan ook heel moeilijk afscheid nemen van gereedschap, ook al heb ik het niet nodig. Maar mijn vrouw begrijpt mij niet ;( Zo heb ik nog een Spit Pulsa 700P liggen waar ik echt geen werk voor heb. Liefhebbers? Wel goeie tip van die aardpen, daar had ik hem hier nog voor kunnen gebruiken.
ik heb al een 800P :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivo
Lol, en je doet er ook niets mee? Verkopen die hap! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Tivo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Lol, en je doet er ook niets mee? Verkopen die hap! O-)
weinig ja, ik wacht tot de zombies komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivo
twain4me schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:16:
[...]

weinig ja, ik wacht tot de zombies komen :+
Heheh, goed plan, ik houd hem ook nog even })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Wauw wat gaat dit topic hard. Bedankt allemaal voor de adviezen en discussie over de accumachines. Heel fijn, ik ga even verder neuzen tussen het mooie spul.
webber87 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:34:
[...]

Nice! Ik heb ook nog wat oud gereedschap van m'n pa/opa liggen. Wel een idee om die ook weer eens op te vijzelen. Vandaar de mix oxaalzuur en azijn? Ik ken oxaalzuur vooral bij het gebruik tegen weer in hout e.d.
Nee, niet mixen. Ik heb het wellicht wat onduidelijk genoteerd, maar het gaat om afzonderlijke badjes. Dus even laten weken in azijn, spoelen en dan afkrabben met staalwol of borstel. Dan een badje met oxaalzuur, spoelen en weer even poetsen met staalwol.

Oxaalzuur zit ook in ontweringswater, dat wordt inderdaad gebruikt om hout te ontweren. Ik meen dat er in ontweringswater ongeveer 10% oxaalzuur is opgelost, dat is voldoende om te ontroesten. Oxaalzuur is sterk genoeg om diep in roest door te dringen, maar laat andere lagen heel.

Achteraf was azijn bij mij voldoende, het duurt alleen veel langer en is meer poetswerk. Oxaalzuur werkt vooral goed bij de plekjes waar je lastig bij kan komen, het scharnier bijvoorbeeld. Ik vermoed dat het ook dieper ontroest, het oppervlak krijgt namelijk een egalere teint.

Het blijven zuren, dus denk even aan bescherming voor jou en je omgeving als je ermee aan de haal gaat. Tijdens het verstellen van de gespoelde Knipex kreeg deze kerel bijvoorbeeld een spatje water in zijn oog. De keer daarna weer. Helder .. bedankt voor de waarschuwing opa. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
fenrir schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:20:
Ben ondertussen een verloop aan het printen voor de bouwstofzuiger. Het past natuurlijk niet meteen….
Ergens in dit topic had ik het ook gemeld.
Hier een festool stofzuiger en de zuigmond van de frees is heel krap.
Zorg dat je over de afzuig plaatst en niet er in ;)

In de topic start staan ook verloop stukken gemeld.

Hier het probleem als je je verloop er in steekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfJKP4BhZ8U2erpS7cYZpdQXUrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70Kf9zHZQQj78kSgK94MMhDy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door DJMaze op 19-02-2023 16:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
DJMaze schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]
Makkelijk op te lossen, je verloop afsnijden zodat deze niet in de bovenfrees gaat, maar erom heen, veel minder ristrictie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vrij kort afsnijden en het verloopje aan je frees vasttapen. En presto ;)

offtopic:
Of gewoon een Festool frees kopen, dan past het prima.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Grappige is als het niet doorzichtig was geweest zou bijna niemand dit als een probleem zien.. hoekje zit op een bepaald moment vol met zaagsel omdat het daar in geslingerd wordt en niet wordt weg gezogen. als het vol zit zit het vol. en gaat alles gewoon de stofzuiger in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
twain4me schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:01:
Grappige is als het niet doorzichtig was geweest zou bijna niemand dit als een probleem zien.. hoekje zit op een bepaald moment vol met zaagsel omdat het daar in geslingerd wordt en niet wordt weg gezogen. als het vol zit zit het vol. en gaat alles gewoon de stofzuiger in
Als je de adapter eruit trekt valt al dat stof toch op de grond, daar zou ik me toch aan irriteren. Maar in het geval van dit type mof is de oplossing simpelweg om er een stuk af te snijden. Alhoewel je zou denken dat de festool stofzuiger toch wel een festool mof zou hebben die zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

grappige korte uitleg over schulp en afkortzagen

YouTube: Crosscut and Ripcut What is the Difference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

henkie196 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:52:
[...]

Als je de adapter eruit trekt valt al dat stof toch op de grond, daar zou ik me toch aan irriteren. Maar in het geval van dit type mof is de oplossing simpelweg om er een stuk af te snijden. Alhoewel je zou denken dat de festool stofzuiger toch wel een festool mof zou hebben die zou moeten passen.
klopt het is alleen minder duidelijk waar het vandaan komt ;) Anyway je moet het maar een probleem vinden. vegen/stofzuigen moet ik hoe dan ook na het frezen. Niet afsnijden en je kan hem nog ergens anders voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

DJMaze schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]
Thanks for the heads up. Ik was ondertussen dit tegengekomen, https://www.thingiverse.com/thing:4632634
Het kleine dekseltje heb ik nu, voor het verloop maak ik zelf iets wat er aan de buitenkant overheen schuift. Zal wel ergens komend weekend worden, de printer gaat alleen maar aan als ik zelf thuis ben en er niemand ligt te slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
fenrir schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:26:
[...]

Thanks for the heads up. Ik was ondertussen dit tegengekomen, https://www.thingiverse.com/thing:4632634
Het kleine dekseltje heb ik nu, voor het verloop maak ik zelf iets wat er aan de buitenkant overheen schuift. Zal wel ergens komend weekend worden, de printer gaat alleen maar aan als ik zelf thuis ben en er niemand ligt te slapen.
Voor mijn Makita DRT50 frees had ik ook een verloop nodig, ik heb namelijk een Bosch GAS 35 stofzuiger (met bijbehorende C35 mof) die niet zomaar op de stofafzuiging van de frees past. Ik vond toen deze: https://www.thingiverse.com/thing:4257842. Past en werkt perfect! Misschien is dit ook wat voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

@_knakker_ Ik heb deze gevonden, https://www.thingiverse.com/thing:1241389.

aangezien er een openscad file bij zit kan ik hem ook gebruiken voor een verloop naar mijn DeWalt afkortzaag, deze past nl. ook net niet lekker op de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik ben in de markt voor een invalzaag met geleide rail.
Nu zie ik dat de Makita invalzaag (SP6000J) een populiare zaag is in dit topic, maar ik vind het voor mij, als incidentele hobby klusser, iets te duur..
Ik zoek een zaag incl geleiderail en opbergbox en kwam deze DeWalt DWE576k-QS tegen voor 200 incl extra zaagblad 40T voor 200 euro bij Toolstation.
Ik neem aan dat dat gewoon ook een prima zaag is, maar wel meer kwaliteit dan de Lidl en HBM concurentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
Niets mis met dewalt, alleen is dit geen invalzaag maar een gewone cirkelzaag.
Kun je prima gebruiken, mist de voordelen en de iets grotere veiligheid van een invalzaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Jeweetje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:22:
Niets mis met dewalt, alleen is dit geen invalzaag maar een gewone cirkelzaag.
Kun je prima gebruiken, mist de voordelen en de iets grotere veiligheid van een invalzaag.
Inderdaad, er is best een verschil tussen een cirkelzaag en een invalzaag.
Beide zijn te gebruiken met of zonder rails. Sommeige cirkelzagen zijn zonder adapter te gebruiken op rails (zoals de bovengenoemde DeWalt).
Ook makita heeft cirkelzagen die direct op rails te gebruiken zijn.

1. De vraag is dus eigenlijk: wil je een rails gebruiken? -> kies een zaag die direct op de rails te gebruiken is.
2. Wil je kunnen invallen? -> kies een invalzaag boven een cirkelzaag.

In deze posts leg ik het nog wat uitgebreider uit:
dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

[ Voor 14% gewijzigd door dragonhaertt op 20-02-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 13:10
wokkelz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:15:
Ik ben in de markt voor een invalzaag met geleide rail.
Nu zie ik dat de Makita invalzaag (SP6000J) een populiare zaag is in dit topic, maar ik vind het voor mij, als incidentele hobby klusser, iets te duur..
Ik zoek een zaag incl geleiderail en opbergbox en kwam deze DeWalt DWE576k-QS tegen voor 200 incl extra zaagblad 40T voor 200 euro bij Toolstation.
Ik neem aan dat dat gewoon ook een prima zaag is, maar wel meer kwaliteit dan de Lidl en HBM concurentie?
Momenteel uitverkocht maar hier kun je toch prima resultaten mee behalen (LIDL). Zie vergelijking YT

https://www.lidl.nl/p/par...t-geleiderails/p100218858

YouTube: Lidl's Parkside Tracksaw [Video #323]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Geneuzel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Momenteel uitverkocht maar hier kun je toch prima resultaten mee behalen (LIDL). Zie vergelijking YT

Ik denk dat een DeWalt cirkelzaag op rails betere resultaten geeft dan een Parkside invalzaag. Zeker als je een degelijk zaagblad gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

@wokkelz @Geneuzel Met de parkside heb ik met plezier mee gewerkt tot ik een aanbieding van makita kon kopen die ik niet kon laten liggen, anders had ik nog de parkside gebruikt. Wel 1 top bij parkside: koop een lange geleider van 140cm in 1 stuk erbij, die 2x 70cm aan elkaar werkt toch niet zo lekker als eentje uit 1 stuk.

En ik had een dunner blad (2.2 vs 2.6) van Ecotools met meer tanden (48 of 60) op gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjark op 20-02-2023 12:05 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Zit ook wel eens met een schuin oog te kijken naar een invalzaag. Zaagtafel gaat niet passen in de garage. Invalzaag lijkt al veel beter te matchen. Denk dat ik dat geval de parkside en equivalenten maar meteen zou overslaan. Die Makita lijkt me een prima keus. Ben dus wel benieuwd wat voor aanbieding jij had, of waar zoiets wel eens in de aanbieding komt @Tjark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Geneuzel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:18:

Er is een nieuwe versie van deze invalzaag, klik:119 euro

Er is ook een Performance versie welke ook nog met accu's werkt, klik:139 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Lankman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:43:
Zit ook wel eens met een schuin oog te kijken naar een invalzaag. Zaagtafel gaat niet passen in de garage. Invalzaag lijkt al veel beter te matchen. Denk dat ik dat geval de parkside en equivalenten maar meteen zou overslaan. Die Makita lijkt me een prima keus. Ben dus wel benieuwd wat voor aanbieding jij had, of waar zoiets wel eens in de aanbieding komt @Tjark
Een zaagtafel en een invalzaag zijn wel andere inzetten, over het algemeen. Een invalzaag is vooral goed met grote platen verzagen, iets waar je makkelijk de rails op kunt leggen en vast maken. Een groot paneel op een zaagtafel heeft geleiders nodig, en nog veel meer ruimte er omheen, want je moet de plaat er doorheen duwen. Een zaagtafel is daarentegen wel weer erg handig voor stukken zagen die klein genoeg zijn dat je er niet een rail op kunt leggen. En om zulke relatief kleine stukken herhaalbaar te zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Togi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:41:
[...]

Ok, ik wist niet dat ze dezelfde laders deelden. Interessante optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:21

Sebje

Makelaartje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTbVhshTnFjgtZBkK7IBVRfkI80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZQrCUuOrXFAtNJB8skiePZE.jpg?f=fotoalbum_large

13,- euro bij de Lidl. Na overwegend positieve filmpjes op youtube toch maar eens de gok wagen. Heb nog nooit met een hvlp spuit gewerkt, dus ben benieuwd. Voelt best degelijk, bijna ongelooflijk dat dit voor 13,- kan. Heb ook maar meteen wat ander persluchtgereedschap meebesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 13-09 20:00
Voor binnen of buiten? Voor binnen vraag ik me af hoe je omgaat met het stuiven/nevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:21

Sebje

Makelaartje

barry86 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:29:
Voor binnen of buiten? Voor binnen vraag ik me af hoe je omgaat met het stuiven/nevelen
Het idee is om er mdf (kasten, deurtjes) mee te spuiten, heb met een vriend zelf een kast gemaakt dus ik ga het proberen in de tuin in een partytent. Ben nu aan het kijken voor een goed (en betaalbaar) stofmasker. Tips zijn zeker welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dragonhaertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Inderdaad, er is best een verschil tussen een cirkelzaag en een invalzaag.
Beide zijn te gebruiken met of zonder rails. Sommeige cirkelzagen zijn zonder adapter te gebruiken op rails (zoals de bovengenoemde DeWalt).
Ook makita heeft cirkelzagen die direct op rails te gebruiken zijn.

1. De vraag is dus eigenlijk: wil je een rails gebruiken? -> kies een zaag die direct op de rails te gebruiken is.
2. Wil je kunnen invallen? -> kies een invalzaag boven een cirkelzaag.

In deze posts leg ik het nog wat uitgebreider uit:
Ik heb beide gehad, heb nu alleen hand-cirkelzaag, maar wel eentje die op diepte verstelbaar is, dus beetje zelfde effect als je hem los zet ;) . Invalzaag is echt comfortabeler op de rails, maar voor hobbygebruik vind ik het verschil te klein om ze allebei te kopen. Ben je timmerman / gebruik je het elke week is het een nobrainer, maar ik vind de handcirkelzaag het prima doen ook voor plaatmateriaal. Het is even wat voorzichtiger werken in de aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Okasha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb beide gehad, heb nu alleen hand-cirkelzaag, maar wel eentje die op diepte verstelbaar is, dus beetje zelfde effect als je hem los zet ;) . Invalzaag is echt comfortabeler op de rails, maar voor hobbygebruik vind ik het verschil te klein om ze allebei te kopen. Ben je timmerman / gebruik je het elke week is het een nobrainer, maar ik vind de handcirkelzaag het prima doen ook voor plaatmateriaal. Het is even wat voorzichtiger werken in de aanzet.
Ik ben persoonlijk ook van mening dat een cirkelzaag breder inzetbaar is, en je kan er praktisch alles mee wat je ook met een invalzaag kan, zeker als hij direct op de rails past.
Ik heb jaren alleen met cirkelzaag + adapter + rails gewerkt, maar ik heb nu ook een invalzaag gekocht.

Het werkt sneller en nauwkeuriger, maar ze zijn wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Binnenkomen de keuken en vloer vervangen, dan gaat de oude tegelvloer er uit. Ter voorbereiding zat ik alvast te kijken naar een manier om de (vloer)tegels netjes te kunnen slijpen en na het verwijderen van de oude vloer de laatste oneffenheden weg te kunnen halen alvorens de nieuwe tegels er in gaan.

Makita heeft een tegelslijper, mooi, goed zicht op de tegel ook, en er is een versie die water toevoert. Maar als de vloer er in ligt ligt de machine daarna stof te happen.

Andere optie is een makita (accu) haakse slijper met stofkap, en een stofkap voor een komslijper, zodat ik ook de laatste oneffenheden weg kan slijpen.
Kost ietsjes meer, maar is wel voor veel meer zaken inzetbaar. Of zie ik iets over het hoofd?

Accu's gaan misschien wel rap leeg met dat slijpen, maar met de punten komt er ook weer een extra accu bij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Tegelzaagmachine huren? Zo'n ding waarbij het zaagblad in een waterbadje hangt. Slijptol heeft veel teveel toeren, veel meer kans op chipping dan. En lastiger om rechte zaagsnedes te maken.
Pagina: 1 ... 139 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).