Een vraag over opberg/assortimentsdozen.
In mijn garage wemelt het van diverse soorten opbergboxen. Het meerendeel zijn de Caddy XL assortimentsdozen van de Hornbach. Deze sneuvelen toch wel met regelmaat. De ene keer is het de plastic sluitclip, de andere keer breekt het hele deksel (na lichte impact). Daarnaast heb ik van die gekochte setjes met kabelschoentjes, schroeven, etc. Ik zou dit graag structureren, en ik zoek assortimentsdozen van één type, die lang mee gaan.
Mijn overwegingen/voorkeuren:
- Dozen ónder enige indeling vooraf. Het systeem waarin je per rij schotjes moet plaatsen, valt dus af. Ik wil bijvoorbeeld al mijn adereindhulsjes/schoentjes opbergen, maar mogelijk óók de tang er bij met een schuiminsert.
- Plastic sluitclip lijkt me niet duurzaam genoeg; óf metaal óf iets anders
- Onderling koppelbaarbaar niet nodig
- Liever iets ondiepere bakjes dan hele diepe
- Modulaire bakjes, dus rechthoekig, en vrij te wisselen/schuiven etc.
- Langer leverbaar dan de "weken" bij Action
- Fan van kleinere bakjes, 5x5cm is in 80% vd gevallen al goed.
Wat ga ik er vooral in bewaren:
- Schroeven
- Bouten/moeren/ringen
- Elektra spullen (adereindhulsjes, kabelschoentjes, connectoren, sensoren etc)
- Popnagels/blindklikmoeren
- Onderdelen lasmachines etc.
- Vast nog duizend dingen, want als je de mogelijkheden in huis hebt, volgt de toepassing vanzelf.
Nu las ik hier goede reviews over de Auer boxen, maar @
Dennis schreef in oktober vorig jaar dat de prijzen fors gestegen waren, en er werd door @
Framoes geconcludeerd dat de prijsstelling hiermee niet meer klopt ten opzichte van de concurrentie. Een lege box komt nu op €17,21 ex. Met 35 bakjes van 5x5 komt dat op totaal €28,70 ex btw, ofwel €34,80 inclusief. Als je hem als volledig gevulde versie koopt met 5x5 bakjes, komt het op een dubbeltje meer :-). De losse bakjes zijn hier echter wel extreem betaalbaar als je het vergelijkt met andere aanbieders. De maat is 52x52x63mm, wat óók vaker voor lijkt te komen bij andere aanbieders.
Verder zie ik nog de volgens boxen voorbij komen:
- Fatmax, oogt vrij Amerikaans lomp, maar wel betaalbaar (de ondiepe versie). Echter vooraf geselecteerde grote bakjes.
- Ecotools, er zijn vele fans, maar écht goed spul heb ik er nog niet gekocht.
- Raaco
- HBM, zie Ecotools
Die systainer/Bosch/Festool oplossingen zijn me toch wel écht boven het budget.
Het zou me niets verbazen als ik in de toekomst misschien wel 30 assortimentsdozen ga gebruiken, mooi weggewerkt in een speciaal gemaakt meubel waarin ze netjes opgeborgen kunnen worden. De keuze voor welk type ik ga, is dus wel aardig belangrijk.
Ik neig naar Auer, omdat ik er eigenlijk geen slechte reviews over lees. Die komen echter wel uit de tijd dat de prijs blijkbaar nog een stuk lager lag, waardoor andere modellen wellicht nu zeker in overweging moeten worden genomen.
Heeft een van jullie recente ervaringen in een zoektocht opgedaan die me kunnen helpen? Of iemand die hele goede óf juist slechte ervaringen heeft?
Bvd!