je krijgt van maar weinig van makita spijt.. soms had je alleen beter een alternatief kunnenkiezen. omdat je dan more bang for buck krijgt, gewoon specs vergelijken.Roozzz schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:14:
Een nieuw huis, betekent uiteraard een goed excuus voor nieuw klusgereedschap. Voorheen hoofdzakelijk elektrisch gereedschap geleend en wat krijgertjes. Dus ik vond het een mooi moment om eens in een platform in te stappen. De breedte van 18V makita spreekt dan aan, focus in de zoektocht ligt dus die kant op.
In eerste instantie ben ik op zoek naar een boorschroefmachine. Ik zie dat hier de DDF484 populair is. Dat is ongetwijfeld niet zonder redenIk zat zelf naar de iets recentere 487 te kijken. Ietsje lichter en kleiner. Ga ik daar spijt van hebben qua performance?
Ik verwacht met de huidige boorhamer voorlopig het zwaardere werk te blijven doen. Hoewel het misschien ook meteen een mooi moment is voor een accuboorhamer...
Gezien ik nog niets heb in dit platform is een set met accu's interessant. Voor de 487 is dat de RAJ (2,0ah) of RTJ (5,0ah). De 2 is kleiner/lichter en uiteraard sneller leeg. Maar hoe groot is dit verschil? Anders dan 2,5xHebben jullie enig idee hoe dat in real life uitpakt? Wat bevalt in de praktijk beter?
En als ik het goed begrijp dan is er een puntenactie van Makita waarmee je extra accessoires of accu's kan aanschaffen. Het is uiteraard fijn om daarop aan te takken. Dat zou de RAJ ook meteen een extra 5,0accu kunnen opleveren. Wat mij niet duidelijk is, of je bij iedere winkel kan bestellen om gebruik van deze punten te maken. Makita zelf is wat duurder en bij andere aanbieders staat het soms heel expliciet en soms helemaal niet. Is dit iets om rekening mee te houden?
Dank alvast voor alle wijze woorden
je kan voor een kleine accu kiezen, ja het is lichter en voor een accutol is 2.0 prima maarrrr voor veel andere gereedschappen niet. Het voordeel van een accusysteem is juist het uitwisselen van die accu's en dat beperk je met een 2.0 ik heb zelf een kleine accu eindstand.. ding ligt eigenlijk altijd op een plank of zit aan de lamp.gewoon omdat hij niet lekker kan mee circuleren met de meeste gereedschappen.
punten acties moet je idd specifiek naar de winkel kijken, ze doen niet allemaal mee, (grijze import, geen officiele nederlandse makita dealer) makita heeft doorgaans netjes een lijst online staan.
:strip_exif()/f/image/3r55y9uKbvsmHwb1cPB6fOec.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/utNtNdC64okk5ksgxuqQd5OI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0uZ6uW7ChxbGNLNFI3eOg2Mz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oQljW2eyP6xuhONrgVm2WrCM.jpg?f=fotoalbum_large)