Tarkin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:58:
De einhell haakse slijpers (125 en 230) gebruikt voor alle elektra in te slijpen.
De grote is helemaal prima. Dat klein onding daarentegen...
Heeft iemand een idee hoe je die aan uit schakelaar consequent kan bedienen zodat die altijd aangaat? Indien niet. Is er in die prijsklasse een beter alternatief?
Het is me iets te gevaarlijk om een kwartier per keer conract proberen te krijgen en indien er dan contact is, dat de schijf dan zo dicht bij je begint te draaien
De instapmodellen van Bosch-Professional zijn vrij netjes geprijsd. Zeker als je even afwacht totdat Amazon weer Bosch-blauw in de aanbieding gooit.
Deze was in november te koop voor €43,-
Deze was in november te koop voor €46,-
@
Patox Mocht je voor Bosch gaan, houd dan ook Amazon in de gaten (in het gereedschap-aanbiedingen topic komt doorgaans een melding voorbij wanneer er weer Bosch blauw in de aanbieding is bij Amazon, of je kan Keepa.com gebruiken).
Ik heb zelf mijn accugereedschap van Bosch, doorgaans is dat goedkoper dan iets met dezelfde specs van Makita. De accuboor van Bosch die je linkt is het instapmodel. Dat kan prima zijn, maar is bijvoorbeeld niet brushless. Oh, en je linkt de GSR, dat is de variant zonder klopsysteem. Met klop is GSB bij Bosch.
De Makita die jij linkt heeft zoals al aangegeven de verkeerde accu's, je wilt de apparaten met LXT accu-systeem hebben. Dat is de professionele lijn.
In het algemeen loont het overigens wel om een set met accu's te kopen, combinatie accuboor met accu's is bij de meeste merken de goedkoopste manier om aan een lader en accu's te komen.
Dit is denk ik een heel netjes geprijsde set:
https://www.toolmax.nl/bo...in-l-boxx-0615990m5x.html
Is weliswaar €70,- duurder dan die jij linkt, maar is Brushless, heeft een metalen boorkop en je krijgt 3 accu's van 3 Ah, tegen 2 van 1,5 Ah bij die andere set. Klein nadeeltje is wel dat die accu's zwaarder zijn, maar ze gaan dus ook 2 keer zo lang mee.
Zelf heb ik een paar jaar geleden zijn kloploze tegenhanger gekocht, de GSR 18v55 dus, toen nog in een deal met 3 stuks 4 Ah ProCore accu's voor €249,- Maar die zie je nu nergens meer voor dat geld. Oh, enige nadeel van deze combi is dat het geen L-Box is, maar een gewone (stevige) koffer. Dus als je meer koopt, kan je geen mooie stapel maken.
Oh ja, nadeel van de Bosch-blauw lijn is dat ze geen tuingereedschap hebben. Dus als je tuingereedschap wilt, kan je beter voor Makita of Metabo gaan.