Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 22:04
inhico schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:55:
@webber87 Die Makita is ongetwijfeld prima. Zelf ben ik zeer tevreden over mijn Metabo SXE 3125 (vergelijkbare prijs en specificaties). En zo zijn er vast ook meer van Bosch en DeWalt om er een paar te noemen.

Edit: bij nader inzien heeft die Metabo alleen bij Amazon een vergelijkbare prijs. Zou voor mij een heroverweging betekenen. Elders is ie een paar tientjes duurder. Lijkt me het niet waard.
Dank voor je reactie. Aangezien ik a.s. vrijdag al verder moet heb ik de machine maar gewoon besteld. Ben heel benieuwd of ik veel verschil merk t.o.v. mijn oude Parkside.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:43
@dragonhaertt hahaha heel herkenbaar. Ik heb bij een vorige actie van Bosch ook een keer een vraag gesteld over een L-box of die met verdeelbakjes werd geleverd zoals het artikelnummer aangaf, maar de plaatjes niet. Antwoord wat ik kreeg was, de L-box wordt geleverd zoals op het plaatje. Uiteindelijk dus wel met verdeelbakjes, dus niet zoals op het plaatje. En inderdaad ook met natuurlijk het linkje naar de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
El-Vder schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:52:
@dragonhaertt hahaha heel herkenbaar. Ik heb bij een vorige actie van Bosch ook een keer een vraag gesteld over een L-box of die met verdeelbakjes werd geleverd zoals het artikelnummer aangaf, maar de plaatjes niet. Antwoord wat ik kreeg was, de L-box wordt geleverd zoals op het plaatje. Uiteindelijk dus wel met verdeelbakjes, dus niet zoals op het plaatje. En inderdaad ook met natuurlijk het linkje naar de actie.
Zo'n service desk zal ook vaak uitbesteed zijn. Dus in het geval van "wat wordt er geleverd" kunnen zij ook niet meer dan zelf op de website kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik moet eerdaags tuingaas op hardhouten paaltjes vast maken, nu heb ik even getest met een Lidl nietmachine op perslucht (deze) en die kwam met de standaard bijgeleverde nieten goed weg qua diepte.

Nu heb je aan de bovenkant alleen een ontluchter voor de lucht die je kan draaien, hier lekte alleen bij dit exemplaar constant lucht weg. Zonde, afgezien van de herrie loopt de compressor ook nog eens leeg.

Aangezien ik zo’n niet machine niet dagelijks zal gebruiken heb ik weinig zin er veel geld in te steken en leek de Parkside dus wel een prima keuze, maar ja, in lekkages heb ik weinig zin.

Meer mensen die dit exemplaar hebben en die hun ervaring hierover kunnen en willen delen?

Budget? Zo weinig mogelijk, het gaat om 80 tot 100 nieten.

Ja, ouderwetse krammen zijn goedkoper maar minder leuk :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:29

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Toppe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:53:
Ik moet eerdaags tuingaas op hardhouten paaltjes vast maken, nu heb ik even getest met een Lidl nietmachine op perslucht (deze) en die kwam met de standaard bijgeleverde nieten goed weg qua diepte.

Nu heb je aan de bovenkant alleen een ontluchter voor de lucht die je kan draaien, hier lekte alleen bij dit exemplaar constant lucht weg. Zonde, afgezien van de herrie loopt de compressor ook nog eens leeg.

Aangezien ik zo’n niet machine niet dagelijks zal gebruiken heb ik weinig zin er veel geld in te steken en leek de Parkside dus wel een prima keuze, maar ja, in lekkages heb ik weinig zin.

Meer mensen die dit exemplaar hebben en die hun ervaring hierover kunnen en willen delen?

Budget? Zo weinig mogelijk, het gaat om 80 tot 100 nieten.

Ja, ouderwetse krammen zijn goedkoper maar minder leuk :+
Waarschijnlijk zit er een Oring bij de luchtkamer (heet dat ding zo) en ik denk dat die lek is. Daar zou namelijk geen lucht moeten lekken imho. helaas geen ervaring met parkside, wel met genoeg andere chinese meuk, en het behoord niet te lekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

twain4me schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Waarschijnlijk zit er een Oring bij de luchtkamer (heet dat ding zo) en ik denk dat die lek is. Daar zou namelijk geen lucht moeten lekken imho. helaas geen ervaring met parkside, wel met genoeg andere chinese meuk, en het behoord niet te lekken. :+
Had nog een cadeaubon liggen van HBM, zojuist deze maar besteld: https://www.hbm-machines....pijker-tacker-nietmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Toppe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:21:
[...]

Had nog een cadeaubon liggen van HBM, zojuist deze maar besteld: https://www.hbm-machines....pijker-tacker-nietmachine
Daar kan je toch geen krammen mee schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Raymond schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:36:
[...]

Daar kan je toch geen krammen mee schieten?
Wel nieten, is een combi machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Toppe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:36:
[...]

Wel nieten, is een combi machine :)
Ja, maar daar blijft je gaas toch niet mee zitten? Volgens mij zit er echt wel wat verschil tussen krammen en nieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Raymond schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:38:
[...]

Ja, maar daar blijft je gaas toch niet mee zitten? Volgens mij zit er echt wel wat verschil tussen krammen en nieten
Waarom zou het niet met een niet blijven zitten? Ik hang er geen olifant aan hè ;)

Meteen 5000 nietjes mee besteld, niet te zuinig zijn en het blijft wel staan :)

Morgen maar even gaas halen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:52
Toppe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:41:
[...]

Waarom zou het niet met een niet blijven zitten? Ik hang er geen olifant aan hè ;)

Meteen 5000 nietjes mee besteld, niet te zuinig zijn en het blijft wel staan :)

Morgen maar even gaas halen :D
De nieten zijn 0,5 mm en een kram minstens 3mm in doorsnede.
De nieten zullen dus veel eerder doorroesten.

En ja dat gebeurt.
(Had zelf mijn schutting geniet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

FRANQ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 01:29:
[...]

De nieten zijn 0,5 mm en een kram minstens 3mm in doorsnede.
De nieten zullen dus veel eerder doorroesten.

En ja dat gebeurt.
(Had zelf mijn schutting geniet)
Klopt, maar is een tijdelijke oplossing dit. Lekker ruim met de nieten zijn en het houdt wel 2 jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Klopt, maar is een tijdelijke oplossing dit. Lekker ruim met de nieten zijn en het houdt wel 2 jaar :D
Als het tijdelijk is, dan lukt het met nietjes wel. Moet het langer blijven staan dan bleef ik er ver van weg. Met wind/storm op de schutting/gaaspanelen en dat kleine spul wrikt zich zo uit het hout op de lange duur.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:37
Ik weet niet welke dino's of buffalo's er in de weide komen te staan natuurlijk.
Ik heb kippen en heb met kastanjepalen een afsluiting gemaakt van 1,5m hoog. Alles is vastgeniet met een Bosch elektrische nietmachine (PTK14E - met draad) en dat gaat al +/- 10 jaar zonder falende draad.
Ook de draad/gaas op de poorten (toegang tot aanhangwagenkot en kippenren) zijn vastgeniet met die PTK14E, zonder dat het loskomt.
Als je natuurlijk een geit hebt die constant tegen de draad knalt, durf ik betwijfelen dat het gaat houden :).

Omdat ik niet zelden te lui ben om een spel draad af te rollen, heb ik ook een batterij-nieter gekocht (POWX137), ook van dat nietwerk met draad ben ik dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:19:
[...]

Als het tijdelijk is, dan lukt het met nietjes wel. Moet het langer blijven staan dan bleef ik er ver van weg. Met wind/storm op de schutting/gaaspanelen en dat kleine spul wrikt zich zo uit het hout op de lange duur.
Het is tuingaas hè, daar heb je echt nul winstbelasting op staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 21:48
Raymond schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:18:
Ik zoek een laminaatknipper. Wat is een beetje een bruikbare en goed verkrijgbare?

Normaal zou ik er eentje huren, maar ik ga hem over de komende periode wat vaker gebruiken en dan wordt kopen volgens mij wel interessant.

Bijvoorbeeld deze?
https://www.toolstation.n...tsnijder/p19209#reviewTab

Of beter deze:
https://www.hbm-machines....IflCmpH4jJZxoC70sQAvD_BwE
Deze twee specifieke modellen heb ik niet gebruikt, maar een vergelijkbaar type als die bij toolstation werkte prima voor ikea laminaat. Heb je niet heel veel kracht voor nodig om het te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Het is tuingaas hè, daar heb je echt nul winstbelasting op staan :)
Fair enough :)

Ik weet niet precies hoe je het gaat toepassen, vandaar de heads up.

Ik heb hier een schutting, bestaande uit deels dichte vlakken met zweeds rabat en deels open door betongaas waar wat klimmers in zitten, dat vangt meer wind.

Dat betongaas zit met dikke krammen nu vast want door de klappen van het wind wrongen de kleine krammen zich (geen nieten maar krammen te klein en te weinig) uit de houten palen.

Hoeft niet hard te waaien, maar constant beweging over een lagere periode doet het werk ook wel op den duur, in mijn geval.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Fair enough :)

Ik weet niet precies hoe je het gaat toepassen, vandaar de heads up.

Ik heb hier een schutting, bestaande uit deels dichte vlakken met zweeds rabat en deels open door betongaas waar wat klimmers in zitten, dat vangt meer wind.

Dat betongaas zit met dikke krammen nu vast want door de klappen van het wind wrongen de kleine krammen zich (geen nieten maar krammen te klein en te weinig) uit de houten palen.

Hoeft niet hard te waaien, maar constant beweging over een lagere periode doet het werk ook wel op den duur, in mijn geval.
Nu even snel met 2 nieten per paal vast gezet. Ik ga de dubbele schuine methode toepassen, 2 nieten bij elkaar en allebei in een hoek er in schieten, vangt de wind wel op.

Komt nog een druif tegen aan, de braam en framboos moeten we nog even verplaatsen.

Wind belasting zal alsnog redelijk laag zijn aangezien rondom schuttingen en bomen staan.

Nu nog even de WiFi fixen en 2 lampen zodat de achterkant ook wat verlicht is.

Voor de oplettende kijker, ja onze tuin ligt ruim een meter hoger dan die van de achterburen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7z6kDSGqARWPIk2Si9ktvzxChE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2MS29Sly9N8IPcojZGXvCNa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 20-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05 23:05
Zeeuw schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Deze had ik ook gevonden inderdaad.
Ik woon in ZO-Brabant, even op en neer rijden is duurder dan een SDS boormachine kopen 8)7

[...]

[...]

Ik heb diegene met een 'vermoedelijk' SDS (zijn er nog meer varianten?) boormachine een bericht gestuurd.
Zijn machine is nog van de vorige eeuw, dus hij wist het niet zeker.

Ik ga de boor bestellen, mocht het niet passen ga ik op zoek naar iemand met een geschikte machine. Als beloning mag die persoon de boor hebben.

Bedankt voor de adviezen.

Edit:
Niet op voorraad voor verzending. :(
sds is geen kloppen maar hamerboor en de boor uit t linkje is 2 kanten die zal vastlopen in eventuele bewapening. Hiervoor heb je een 5 kanten Snijder voor nodig

[ Voor 19% gewijzigd door Len020 op 20-07-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 17:36
JBS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:36:
Van de week is deze boormachine https://www.lidl.nl/p/par...r-met-sds-plus/p100346187 van de Lidl geleverd. Op basis van wat reacties hier lijkt me dat een meer dan prima ding om wat gaten te boren in beton om o.a. wat raamdecoratie op te hangen.

Voorheen altijd gewerkt met een eenvoudige Bosch PSB 500, maar die heeft moeite met betonnen plafonds, daar komt ie met geen mogelijkheid doorheen.

Nu merkte ik gisteren op dat ook de Lidl machine dat niet lukt. Erger, in wat bakstenen waarvan de garage gebouwd is, komt ie ook nauwelijks doorheen, ook niet in klop-stand. De machine staat op stand 6, maar het lijkt alsnog of ie nog niet al te veel toeren maakt, ogenschijnlijk stukken minder dan m'n hierboven genoemde Bosch.

Heb ik een maandagochtend model, of herkend iemand mijn bevinding?
Jaren geleden zo'n Parkside gekocht en daarmee kwam ik ook met geen mogelijkheid door beton. De oorzaak was dat de kop niet goed gecentreerd was.

Zoals anderen al zeiden gebruik goede boortjes.

Mijn toevoeging n.a.v. je opmerking dat je alle standen hebt geprobeerd: een betonboor moet je heen en weer halen om het gruis af te voeren. Blijf je er op hangen, verbrandt je boorkop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

pietje belhamel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:52:
[...]

Jaren geleden zo'n Parkside gekocht en daarmee kwam ik ook met geen mogelijkheid door beton. De oorzaak was dat de kop niet goed gecentreerd was.

Zoals anderen al zeiden gebruik goede boortjes.

Mijn toevoeging n.a.v. je opmerking dat je alle standen hebt geprobeerd: een betonboor moet je heen en weer halen om het gruis af te voeren. Blijf je er op hangen, verbrandt je boorkop.
Machine is inmiddels vervangen, en die doet 't wel prima, ook met bijgeleverde boren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 16:17
He wat jammer, vandaag brak van mijn ratel (10 jaar oud mannesmann) de keuze schakelaar af. Nu moet ik wel voor een andere set gaan kijken >:) Is meer tanden altijd aan te bevelen in een ratel of is het hoe meer tanden hoe zwakker de ratel?

Moet alleen eens even nadenken of ik nog een losse koffer wil, of dat ik het geheel nu in een gereedschapslade wil opbergen. Schuur met gereedschap staat nu achterin de tuin, maar als we gaan verhuizen is de wens om een garage voor het (auto)klussen te hebben.

Afgelopen jaren al veel opgebouwd en/of vervangen: het elektrisch (accu) gereedschap is van Maktia (inclusief tuingereedschap), tangen van van Knipex en schroevendraaiers van Wera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xhv8uPYJBc1ZcN-ddLQFT3yklk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cEn4QppHRj9HJohcZKyV6rnM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5uwYjoc-pN995VeHawmzxwBLdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/49BzxWoGVqCBSjBT8T83uTnQ.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door jjbstolk op 21-07-2022 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
jjbstolk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:00:
He wat jammer, vandaag brak van mijn ratel (10 jaar oud mannesmann) de keuze schakelaar af. Nu moet ik wel voor een andere set gaan kijken >:) Is meer tanden altijd aan te bevelen in een ratel of is het hoe meer tanden hoe zwakker de ratel?

Moet alleen eens even nadenken of ik nog een losse koffer wil, of dat ik het geheel nu in een gereedschapslade wil opbergen. Schuur met gereedschap staat nu achterin de tuin, maar als we gaan verhuizen is de wens om een garage voor het (auto)klussen te hebben.

Afgelopen jaren al veel opgebouwd en/of vervangen: het elektrisch (accu) gereedschap is van Maktia (inclusief tuingereedschap), tangen van van Knipex en schroevendraaiers van Wera.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meer tanden is zwakker dan minder, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Een ratel van een (redelijk) fatsoenlijk merk (Gedore, Snap-On, voor mijn part Beta) met veel tanden is gewoon sterker dan een Chinesiumgeval met weinig tanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 15:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh oh oh wat ziet dat er lekker uit zeg!

Blijft toch bijzonder hoe goedkoop gereedschap soms toch lekker lang kan meegaan, altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Ja soms gaat het beter dan verwacht, de kleine ratel heb ik 2 jaar geleden al een keer moeten vervangen maar verder valt het wel mee. Vooral een paar kleine doppen die gesneuveld zijn maar voor een set (toen) van 80 euro heeft het zich erg goed gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien moet je voor de OCD'ers onder ons die bovenste foto even in spoilertags zetten :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Om makkelijker te zagen met mijn invalzaag zit ik te denken om een MFT-tafel te maken. Mede dankzij de video's van Peter Millard en positieve reacties op de forums.

Ik ben nog even aan het onderzoeken hoe en wat (welke maat / mobiliteit / uitklapbaar en/of uitschuifbaar) etc. Via Marktplaats heb ik iemand gevonden die ze op maat kan maken voor een schappelijke prijs.

Ik zit ook al even te kijken welke klemmen (Benchdogs?) en rails ik erbij zou kunnen kopen. Weet iemand waar je die goed zou kunnen kopen? Op Alixpress zie ik een aanbod of kunnen ze beter elders gekocht gaan worden?

Overige tips zijn ook welkom! Zin om aan dit proiect te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Misschien moet je voor de OCD'ers onder ons die bovenste foto even in spoilertags zetten :+
Misschien kan iemand hem even Photoshoppen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

BounceMeister schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:45:
Misschien kan iemand hem even Photoshoppen?
Ja hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-XdYZ3s6jvIE390hjZTIv4VYis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AleET0mYwXOW34tLiqIUsaTi.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
[...]

:D
:D

De schroevendraaiers liggen op type en maat, midden in de witte rekjes ligt een papier met de maat en type zodat alles netjes op dezelfde plek terugkomt na het klussen en ik in één oogopslag kan zien of er iets mist.

De witte rekjes hebben magneten onderop die daardoor mooi blijven liggen in de gereedschaplades.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_qPTRJJIQJCKiKhzftW8riZ8uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BuatIy7SR85d19r5RS12SRW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door jjbstolk op 21-07-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Heb de bestelde combi tacker binnen en dacht dat het eenvoudig zou zijn hiervoor wat nagels te kunnen bestellen, maar ik wordt er even geen wijs uit.

Volgende de verpakking moet ik 18Ga nagels (en nieten) hebben. Kan ik gewoon willekeurig elke 18Ga nagel/niet bestellen zolang deze niet langer is dan het maximum wat de machine aankan?

Ik wil namelijk wat verschillende maten nieten/nagels bestellen maar straks niet met een gigantische voorraad zitten als de machine er mee ophoudt. 18Ga is een redelijk standaard maat en Makita gebruikt die bijvoorbeeld ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/785KVCZmaVQbI--SXLle7e17Qyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MI3ZDTojnkTc2pABukD0Rse3.jpg?f=fotoalbum_large
Ja, me iets meer verdiepen op voorhand was handiger geweest. Gelukkig is deze machine niet de duurste op de markt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 21-07-2022 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Toppe schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:36:
Heb de bestelde combi tacker binnen en dacht dat het eenvoudig zou zijn hiervoor wat nagels te kunnen bestellen, maar ik wordt er even geen wijs uit.

Volgende de verpakking moet ik 18Ga nagels (en nieten) hebben. Kan ik gewoon willekeurig elke 18Ga nagel/niet bestellen zolang deze niet langer is dan het maximum wat de machine aankan?

Ik wil namelijk wat verschillende maten nieten/nagels bestellen maar straks niet met een gigantische voorraad zitten als de machine er mee ophoudt. 18Ga is een redelijk standaard maat en Makita gebruikt die bijvoorbeeld ook.
[Afbeelding]
Ja, me iets meer verdiepen op voorhand was handiger geweest. Gelukkig is deze machine niet de duurste op de markt.
Volgens mij is dat inderdaad een universele maat. Let alleen op welke lengte nagels jouw tacker kan verwerken. Dat is 15 tot 50 mm. Verwacht niet teveel van de nagels; het is niet te vergelijken met een ringnageltacker, maar wel fijn om lijstwerk of een plintje vast te schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door GodDamage op 21-07-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 10:37

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor ladekast is dat? Zelf gemaakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kwam vandaag een merk tegen dat eigenlijk alle alarmbellen bij mij deed rinkelen.
Kraft Pro+
Hoe kan je voor €375 euro een berg accu gereedschap met 3x 36v accu's verkopen?!?

Iemand überhaupt ervaring met dit gereedschap?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:04

MJV

DJMaze schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:44:
Ik kwam vandaag een merk tegen dat eigenlijk alle alarmbellen bij mij deed rinkelen.
Kraft Pro+
Hoe kan je voor €375 euro een berg accu gereedschap met 3x 36v accu's verkopen?!?

In de regel: You get what you pay for. Dus reken maar dat er op kwaliteit van gebruikte materialen, accucellen, electronica, enz bezuinigd is. Als je goedkoop wil zou ik eerder Lidl spil van Parkside Performance overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:09
Ik kom met mijn vlakschuurmachine niet goed bij het rechter deel in onderstaande foto, ligt net een paar millimeter lager. De strook is ongeveer 2 cm breed. Wie heeft een tip dit machinaal te schuren? Heb eventueel ook een multitool maar ook die driehoek schuurzool is te groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPS0Vhj1jRFk1UG5510TCuCg1U0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LaB7pi6GFsf1MJj6f6gN58D1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 20:26
Moet het per se machinaal?
Ik zou eerder een klein blokje hout pakken (ongeveer even breed als de strook), schuurpapier op vastmaken en met de hand doorheen schuren. Als het geen tientallen meters zijn dan gaat dat de snelste oplossing zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

DJMaze schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:44:
Kraft Pro+

1 liegen over de specs.
2 een naam met duits in de naam voor het vertrouwde gevoel
3 kleurtje gebruiken wat lijkt op een groot merk
4 onnodige toevoegingen zoals nummers en plusje
5 elk onderdeel ontwerpen met de gedachte dat het dirt cheap moet zijn.
6 oplossingen niet zelf bedenken maar stelen.

de marketing draait daar in iedergeval overuren. hoe dergelijke tools er van binnen uitzien en wat ze daadwerkelijk zijn kan je nog wel eens zien op het kanaal van AVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

rockerpoet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:57:
Ik kom met mijn vlakschuurmachine niet goed bij het rechter deel in onderstaande foto, ligt net een paar millimeter lager. De strook is ongeveer 2 cm breed. Wie heeft een tip dit machinaal te schuren? Heb eventueel ook een multitool maar ook die driehoek schuurzool is te groot.

[Afbeelding]
Er bestaat ook iets wat een schuurvinger heet voor de multitool, misschien past die?
En anders de dremel met een schuurwieltje, maar daar ga je het denk ik niet heel netjes mee krijgen.
Maar, goed schuurpapier en een blokje hout met de hand gaat doorgaans prima.. maar dus wel GOED schuurpapier.

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 21-07-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Terrz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:36:
[...]

Wat voor ladekast is dat? Zelf gemaakt? :D
Ja, multiplex platen, een hele stapel rails voor lades en wat hoekjes. Elke kist kan je nu makkelijk en en uitrollen. Even iets eruit pakken en weer terugschuiven of de hele kist meenemen.

Het gereeschap bewaar ik in de kisten om het compleet en netjes te houden, daarnaast werkt het ook makkelijk er is ergens ga om te helpen klussen. Het op en af stapelen was een gedoe en toen mijn dochter kwam het het idee van de lades, in plaats van een standaard rek waar je de kisten inschuift..Mooie hiervan is dat ik bovenop een hoogwerkblad heb waar ik staand lekker bij kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Mythio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:01:
Moet het per se machinaal?
Ik zou eerder een klein blokje hout pakken (ongeveer even breed als de strook), schuurpapier op vastmaken en met de hand doorheen schuren. Als het geen tientallen meters zijn dan gaat dat de snelste oplossing zijn..
Machinaal zou wel handig zijn, moet daar best wat verf- en plamuur wegschuren om het egaal te krijgen. De tip met een blokje hout neem ik mee. Had al een deel met de hand gedaan maar dat schoot niet zo op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:54
https://www.bol.com/nl/nl...P6KVNGKI-9200000010414548

Wel in de lengterichting schuren, en even oefenen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 21-07-2022 23:22 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Als je die gebuikt zoals de bedoeling is schuur je het plafond ook mee O-)
op het wieltje schuren gaat ook maar dan verslijt je de schuurbandjes wel snel (dan breken ze) en het is nogal ongecontroleerd op hout. (dat zie je ook op het filmpje) maar kaal worden doet het wel :)

Ik heb zoon ding ooit gekocht om moeilijk berijkbare lassen te fatsoeneren ( a grinder and paint makes me the welder i ain't) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:54
twain4me schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Als je die gebuikt zoals de bedoeling is schuur je het plafond ook mee O-)
op het wieltje schuren gaat ook maar dan verslijt je de schuurbandjes wel snel (dan breken ze) en het is nogal ongecontroleerd op hout. (dat zie je ook op het filmpje) maar kaal worden doet het wel :)

Ik heb zoon ding ooit gekocht om moeilijk berijkbare lassen te fatsoeneren ( a grinder and paint makes me the welder i ain't) :+
De vraag was machinaal, met deze kan dat, inderdaad met het rolletje.

Ik heb er ook een, om bijvoorbeeld lassen netjes bij te vijlen in lastige hoekjes, en wat dies meer zij.
Inderdaad met het rolletje, en met staal valt de slijtage reuze mee vind ik. Brekende bandjes heb ik geen last van.
Met hout heb ik dus helemaal geen probleem. Amper slijtage en geen brekende bandjes.
Koop wel altijd bandjes per 10 bij de Hornbach, prima kwaliteit.

Maar inderdaad retehandig ding voor de moeilijke plaatsjes.
En even mee leren omgaan zoals je op het filmpje ziet, je kan ook heel snel heel verkeerd er mee schuren.

Maar dat kan je overal mee, even snel met de hand dwars op de nerf als je wil lakken is ook funest bijvoorbeeld. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 31-05 23:01
Iemand ervaring met de parkside boorhamer pkhap 20-li a1? €95,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnYZ4MGxLhkQWrvHUuWARn2414I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVOfLyvWLwpfCcVRWMoMwUVs.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt random gebruikt voor algemene hobby bouwklussen/renoveringen. Zoals tegeltjes of stucwerk van de muur en lange/grote gaten boren

Ik ben niet zozeer opzoek naar een bosch of makita. Maar naar goedkoop en goed 🤔. Met parkside zit ik vaak goed. Maar met deze heb ik geen ervaring…

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 22-07-2022 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[Afbeelding]
Omdenkende: kun je het achterste deel niet strak trekken aan het voorste deel met houtplamuur? Dan is het glad en even hoog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:47
barry86 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:31:

[Afbeelding]

Wordt random gebruikt voor algemene hobby bouwklussen/renoveringen. Zoals tegeltjes of stucwerk van de muur en lange/grote gaten boren

Ik ben niet zozeer opzoek naar een bosch of makita. Maar naar goedkoop en goed 🤔. Met parkside zit ik vaak goed. Maar met deze heb ik geen ervaring…
Deze heb ik. Ik heb hem niet gebruikt voor de klussen die jij noemt.
Ik heb er kleine gaten mee geboord in harde steen en stukken cement mee weg gehakt. Dat doet hij prima.
Overigens kwam de eerste die ik had kapot uit de verpakking, maar ik kreeg meteen een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
jjbstolk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Ja, multiplex platen, een hele stapel rails voor lades en wat hoekjes. Elke kist kan je nu makkelijk en en uitrollen. Even iets eruit pakken en weer terugschuiven of de hele kist meenemen.
Precies wat ik ook van plan ben te gaan doen i.s.m. Trofast kastjes. Heb je nog enig idee wat voor rails je gebruikt hebt?

Ik heb het nu tijdelijk opgelost met aluminium hoekprofielen waar de kisten over schuiven. Dan kan ik goedkoop starten en beetje uitzoeken welke indeling handig is 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29

inhico

pw

_ferry_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:46:
[...]

Omdenkende: kun je het achterste deel niet strak trekken aan het voorste deel met houtplamuur? Dan is het glad en even hoog :)
Misschien is dan 2-componenten hout(rot)vuller beter: dat barst niet zo snel.
Of een dun plaatje mdf of triplex er overheen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
_ferry_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:46:
[...]

ben bang dat ik dat niet zo strak krijg, temeer omdat de wand er dicht op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 11:15

[Afbeelding]
Ik heb bij mijn B&D Mouse een vingertje wat daar denk ik voor bedoeld is. Hier te zien bij een accu variant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhboND3rikForH6BQcn1hdbbvAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2mqLnbc3USZEAlcLVutHK7SQ.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
inhico schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Misschien is dan 2-componenten hout(rot)vuller beter: dat barst niet zo snel.
Of een dun plaatje mdf of triplex er overheen?
Aan het begin al bezig geweest met 2k (polyester) plamuur om die kier te vullen. Hier is geen hoogteverschil en is het opvullen redelijk gelukt. Het hoogteverschil neemt verderop toe (tot zo'n 3mm aan het eind).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCYbu1F-LbMYGWRtU-XJu-Fxevs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7wIN8Am6Vf89U8zFFsgkWaD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
rockerpoet schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:29:
[...]

ben bang dat ik dat niet zo strak krijg, temeer omdat de wand er dicht op staat.
Kan je niet zelf wat klussen met een stukje bezemsteel (of iets anders ronds) met daarop een schuurpapiertje? Dat in de accuboor steken en je kan mooi schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
loeberce schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Kan je niet zelf wat klussen met een stukje bezemsteel (of iets anders ronds) met daarop een schuurpapiertje? Dat in de accuboor steken en je kan mooi schuren.
Ja ik denk dat het zoiets gaat worden. Of anders handmatig met een stukje hout zodat ik wat meer kracht kan zetten om die resten fatsoenlijk weg te schuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
Tijn89 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:57:
[...]

Precies wat ik ook van plan ben te gaan doen i.s.m. Trofast kastjes. Heb je nog enig idee wat voor rails je gebruikt hebt?

Ik heb het nu tijdelijk opgelost met aluminium hoekprofielen waar de kisten over schuiven. Dan kan ik goedkoop starten en beetje uitzoeken welke indeling handig is 🙂
Ja ik heb deze rails gebruikt, de goedkoopste die ik kon vinden die wel wat belasting kunnen hebben: https://www.toolstation.nl/laderails-staal/p79468

Indeling vond ik ook lastig, heb 2x rails verzet, en nu ruimte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

GodDamage schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad een universele maat. Let alleen op welke lengte nagels jouw tacker kan verwerken. Dat is 15 tot 50 mm. Verwacht niet teveel van de nagels; het is niet te vergelijken met een ringnageltacker, maar wel fijn om lijstwerk of een plintje vast te schieten.
Thanks. Qua werk is het inderdaad niet meer dan een pleintje vast zetten of tijdelijk wat vast zetten zodat er een schroef verbinding gemaakt kan worden.

Toevallig week of wat geleden nog een Ikea kast in elkaar gezet met zo’n losse hardboard plaat, even de tacker er bij en zit zo vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Maakt de Bosch gas 35 m afc altijd een "plop" geluid als je hem uit zet? Vind het niet echt gezond klinken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

Illusion

(the art of)

Bobmeister schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:23:
Maakt de Bosch gas 35 m afc altijd een "plop" geluid als je hem uit zet? Vind het niet echt gezond klinken..
Ja. Dan klopt hij het filter nog 1 keer uit door de luchtstroom om te keren.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo ik moet ff mijn ei kwijt. Net schade gehad aan de afkortzaag. Ik was een balkje aan het afkorten (niet schulpen dus) voor een snijplank . 45mm beuk. Stevig ding maar de zaag had er geen moeite mee.

Aanslagje op de geleiders gezet (voor 45mm brede reepjes zijn de zijtafels wat groot ;) ) , de boel lekker klemmen en gewoon rustig zagen.

Dat is foto 1. Die balk is in 45mm dikke balkjes gezaagd. En bij het laatste reepje ben ik op 1/3 en kaboem het reepje breekt. Er schiet een stuk hout de afkortzaag in, en plastic er weer uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvHzTvZoI4wo9-5OTRSgJLKSG84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGARe9jwConAT3NY16Ju85EL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuXvrRsnKeF5-xfZyTDs3I1SvC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVRkgLZPgkipsmHcMHg56Wr7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltYon2HTdU_cIShWW4ZMN0c2hG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob0pK5LTMxoVpRdW2YASczu5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDgLVt-uCo34KfpNh_6KtS1TgPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzZmqkm0kds1D5dhZAQ9qHqA.jpg?f=fotoalbum_tile

Ben echt ff klaar voor vandaag, geen zin meer om door te gaan. Heb net de greep open gemaakt omdat dacht dat dit onderdeel alleen uit een houder was geklikt. Toen ik hem loshad en de greep half uit elkaar kwam ik tot de conclusie gekomen dat ik toch langs festool in waddinxveen rijd van de week en ze dan ff lief vraag het onderdeel gelijk te monteren en de rest te checken.

Had ik dit kunnen voorkomen op een of andere manier? Ben blij dat ik de boek geklemd had en niet als onvoorzichtige henkie dat blokje vast had toen dit gebeurde.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Boudewijn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
Had ik dit kunnen voorkomen op een of andere manier? Ben blij dat ik de boek geklemd had en niet als onvoorzichtige henkie dat blokje vast had toen dit gebeurde.
Lijkt me niet.
Gewoon domme pech, zwakke plek in het hout en 'freak accident'?
Ben echt ff klaar voor vandaag, geen zin meer om door te gaan.
Wel heel dramatisch hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
barry86 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:31:

[Afbeelding]

Ik heb deze nu ongeveer 2 jaar (bij Lidl Belgie voor ongeveer 60 euro 48 euro gekocht). Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Ik gebruik hem vaak op plekken waar even geen stroom in de buurt is. Ik heb hem bv meerdere keren in kruipruimtes gebruikt om schroefgaten voor ophangbeugels te maken. Maar ook gewoon om schilderijen op te hangen (schroefgaten in betonnenmuur). Heeft ook echt 3 Joule kracht en gaat dus ook gewoon heel makkelijk door beton.

Bedenk wel dat je 4Ah (de 'dikke' versie) of 8Ah accu moet gebruiken. De 8Ah accu is wel wat zwaarder, dus zou gewoon de normale (dikke) 4Ah versie gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 24-07-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Illusion schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Ja. Dan klopt hij het filter nog 1 keer uit door de luchtstroom om te keren.
Oke dan zal het wel in orde zijn. Het klinkt gewoon niet lekker. Verder wel een mooi apparaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 15:06

JT

VETAK y0

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bewaar je je accu's ook in de schuur?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 31-05 23:01
silmaril8 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb deze nu ongeveer 2 jaar (bij Lidl Belgie voor ongeveer 60 euro 48 euro gekocht). Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Ik gebruik hem vaak op plekken waar even geen stroom in de buurt is. Ik heb hem bv meerdere keren in kruipruimtes gebruikt om schroefgaten voor ophangbeugels te maken. Maar ook gewoon om schilderijen op te hangen (schroefgaten in betonnenmuur). Heeft ook echt 3 Joule kracht en gaat dus ook gewoon heel makkelijk door beton.

Bedenk wel dat je 4Ah (de 'dikke' versie) of 8Ah accu moet gebruiken. De 8Ah accu is wel wat zwaarder, dus zou gewoon de normale (dikke) 4Ah versie gebruiken.
Dank je, precies wat ik er ook van verwacht. Ik lees wel reacties dat de pen voor de diepte aanslag niet geweldig/waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
JT schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:48:
[...]

Bewaar je je accu's ook in de schuur?
Ja, ook als het vriest of heel heet is, tot de vraag van jouw heb ik daar ook nog nooit over nagedacht. Maar de oudste LXT accu’s zijn zo’n 3 jaar oud en werken nog steeds goed.

Ik heb 4x 5ah en 2x 1,5ah. Ik gebruik ze in volgorde zodat ze allemaal belast worden. Als ze bijna leeg zijn worden ze geladen en dan achteraan de rij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vraag, als het hier mag.

Ik moet buitenlampen aansluiten. Geen probleem. Echetr, ik heb zo weinig ruimte dat ik de aansluiting van mijn PA-buitenkabel niet in de lamp zelf kan doen. Nu weet ik voo rin de grond van die waterdichte sloffen, die je giet en waar je je YMVK-as kabel kunt aansluiten.
nu zit de kabel naar de lamp achter gevelbekleding, ik heb een cm of 3 ruimte. Nu zoek ik dus een waterdicht systeem om mijn WAGO klemmen waterdicht te kunnen maken.

Ik kan dus wel dit vinden, maar er staat geen link bij;
U verbindt eerst de draden met elkaar in de kroonsteentjes of wago klemmen. Nadien doet u het dekseltje naar beneden waardoor de draden waterdicht afgesloten zijn

edit ; dit gevonden, kan dik dat gebruiken?
https://www.amazon.nl/kab...obotmaaier/dp/B09NY4SHXJ/

Of kan ik beter zonder wago klemmen werken en de draden aan elkaar solderen en dan een waterdichte krimpkous? Of een dunne waterdichte lasdoos?

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 24-07-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Wago gelbox is wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Gezien, maar ik vergeet te zeggen dat ik 18 draden moet doen. maal een eurootje of 5/stuk. Kosten ; 90 euro

Is ook nogal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
maartend schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Gezien, maar ik vergeet te zeggen dat ik 18 draden moet doen. maal een eurootje of 5/stuk. Kosten ; 90 euro

Is ook nogal wat.
Tsja… Waarom perse Wagos dan? Zeker omdat je ook overweegt het in te gieten, dan hebben de hevel klemmen ook niet zoveel meerwaarde meer. Je zou een fotorolletjes of rozijnendoosje kunnen ingieten met hars als je van beunen houdt.
Maar wellicht beter is het overwegen om een waterdicht connectorsysteem aan beide zijdes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
bbbrumbrum schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Tsja… Waarom perse Wagos dan? Zeker omdat je ook overweegt het in te gieten, dan hebben de hevel klemmen ook niet zoveel meerwaarde meer. Je zou een fotorolletjes of rozijnendoosje kunnen ingieten met hars als je van beunen houdt.
Maar wellicht beter is het overwegen om een waterdicht connectorsysteem aan beide zijdes te maken.
Omdat ik wago klemmen heb thuis.
Wat bedoel je precies met waterdicht connector systeem? Beetje wat ik aangaf met waterdichte krimpkousen?

edit ; of bedoel je dit ; https://www.amazon.nl/-/en/dp/B08BHW71SC

edit 2 ; ja dus, dit is wat ik zoek

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 24-07-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@maartend die dingen heb ik ook in gebruik.c
Ideale dingen om een flexibele kabel.mee te verlengen (ik heb ze aan ledbouwlampen zitten, die werden geleverd met een kabeltje van 30cm)

Ik zou me er niet comfortabel bij voelen om die connectoren in weer en wind te gebruiken voor een kabel met massieve kernen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefvanOekel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-01 23:53
jjbstolk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:45:
Ja soms gaat het beter dan verwacht, de kleine ratel heb ik 2 jaar geleden al een keer moeten vervangen maar verder valt het wel mee. Vooral een paar kleine doppen die gesneuveld zijn maar voor een set (toen) van 80 euro heeft het zich erg goed gehouden.
De kinzo kist van 30 jaar oud is hier grotendeels ook nog in dienst hoor, alleen zijn de ratels wel al erg lang geleden vervangen. Verder is het nog allemaal in redelijke staat.

Ik dacht dat ik nog onderlaats een grote bahco ratelkoffer langs zag komen voor even €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
De ratels hebben het in verhouding ook het meeste te lijden in zo’n set. Ik zal eens google naar Bahco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 23:19
Zo ik moet ff mijn ei kwijt. Net schade gehad aan de afkortzaag. Ik was een balkje aan het afkorten (niet schulpen dus) voor een snijplank . 45mm beuk. Stevig ding maar de zaag had er geen moeite mee.

Aanslagje op de geleiders gezet (voor 45mm brede reepjes zijn de zijtafels wat groot ;) ) , de boel lekker klemmen en gewoon rustig zagen.

Dat is foto 1. Die balk is in 45mm dikke balkjes gezaagd. En bij het laatste reepje ben ik op 1/3 en kaboem het reepje breekt. Er schiet een stuk hout de afkortzaag in, en plastic er weer uit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ben echt ff klaar voor vandaag, geen zin meer om door te gaan. Heb net de greep open gemaakt omdat dacht dat dit onderdeel alleen uit een houder was geklikt. Toen ik hem loshad en de greep half uit elkaar kwam ik tot de conclusie gekomen dat ik toch langs festool in waddinxveen rijd van de week en ze dan ff lief vraag het onderdeel gelijk te monteren en de rest te checken.

Ik kan niet helemaal zien hoe je de zaak geklemd had, had je zowel links en rechts geklemd? Gok van niet, maar dat wil wel eens de oorzaak zijn.

Als ik het niet helemaaaal vertrouw, te dik bijv, zaag ik de eerste 2 snedes niet 100% door. Maar in meerdere keren zaag ik het dan door.

Je kan ook pech hebben, spanning op het hout (als ik naar de foto kijk zie ik het niet heel goed) heeft hier met afkorten wel eens wat doen vliegen.

Ik heb het ook wels met korte stukken gehad, die dan naar achteren werden geworpen, vaak wilde ik dan gewoon teveel in 1 keer, zeker met dens hout.

Maar de schrik kan er goed in zitten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

simon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:22:
[...]

Ik kan niet helemaal zien hoe je de zaak geklemd had, had je zowel links en rechts geklemd? Gok van niet, maar dat wil wel eens de oorzaak zijn.
Nou ja toen ik begon had ik alles netjes geklemd. Bij het laatste stukje van 6.5cm oid , waar je 4.5cm van wil maken was dat wat minder. Lijmklem er verticaal op en vasthouden, ik ga dat niet met de handen doen. Exact om deze reden, schrok me een hoedje.
Als ik het niet helemaaaal vertrouw, te dik bijv, zaag ik de eerste 2 snedes niet 100% door. Maar in meerdere keren zaag ik het dan door.
Dat is wel een goede tip. Dit was op zich goed droog hout (van de arnhemse fijnhout) maar alsnog best brute klap.
Ik heb het ook wels met korte stukken gehad, die dan naar achteren werden geworpen, vaak wilde ik dan gewoon teveel in 1 keer, zeker met dens hout.

Maar de schrik kan er goed in zitten.
Check. Dit zei gewoon van linkjs naar rechts krak bij het zagen, met wat grote stukken tot gevolg. Maandag eens kijken of de service van Festool echt zo goed is.

Gezien het het laatste reepje was heb ik de boel met de hand bijgeschaafd en verlijmd. Had een systainertje met spullen meegenomen, waaronder de schaafbeitel van mijn veritas low angle jack plane (iemand een mooie NL naam hiervoor? ;) ) ... en de verkeerde systainer te pakken.
Uiteindelijk mijn rijschaaf goed geslepen en die ervoor gebruikt. Dat werkt stiekem ook prima, mede door de 3 kg staal.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:54

dragonhaertt

@_'.'

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is mij een paar weken terug ook gebeurd. Snel even een stukje multiplex zagen met een blad wat eigenlijk voor aluminium bedoeld was. Rustig gezaagd, maar toch iets laten kantelen (achterkant overbrugde het gat tussen de fences niet).
Hij schoot me uit de hand en zo de kap van de machine in, stukje plastic (van stofafzuiging) afgebroken.

Via Kruis.nl heb ik voor een paar euro een nieuw component gekocht en nu draait de machine weer prima, maar het was wel schrikken! Ik ga niet meer het aluminium-blad gebruiken voor hout als het niet persé moet :X

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zaterdag m'n Makita DHS680 cirkelzaag weer eens gebruikt om wat MDF te zagen...
Op een gegeven moment leek het alsof hij het zwaar had, maar zat niet scheef in de groef en de plank hing niet tegen het blad (ik was pas 5-6cm in het MDF), en stopte ie ermee.

Daarna kreeg ik hem niet meer werkend, accu was nog vol, lampjes op de zaag knipperde niet (accu vol volgens de lampjes op de zaag), maar geen reactie. (ook met een andere volle accu niet)
Met een beetje schudden en tikken tegen de zaag wilde ie soms even een tikje aanslaan om daarna weer stil te vallen...
Blad eraf gehaald, schoongemaakt voor zover dat kan vanaf de buitenkant, maar helaas geen verbetering.
Op een gegeven moment leek ie wel weer wat vaker aan te slaan... dus ik hou de knop even langer ingedrukt en schud/tik nog wat meer... begint steeds meer onregelmatig te bewegen, maar opeens ook de rook uit de unit :( :( Hele herkenbare lucht, volgens mij een elco of andere electronica doorgefikt :(

Zaag is nog geen 1,5 jaar oud en als ik hem meer dan 10 klusdagen heb gebruikt is het veel...
Zou dus nog onder garantie moeten vallen, iemand ervaring met de garantie via toolnation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

GeleFles schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:18:

Zou dus nog onder garantie moeten vallen, iemand ervaring met de garantie via toolnation?
Ja, en die is niet best. Je zou Makita rechtstreeks kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Toppe schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:36:

[Afbeelding]
Ik kom de nagels tegen van Everwin, iemand daar ervaring mee?

Verder vind ik een aardig assortiment bij Ecotools en dan houdt het wel op qua merkloze nagels, vergeet ik nog een adres?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@badkuip @MJV @DasNieNix bedankt voor jullie advies. Ik ben toch maar voor een invalzaag gegaan.
Net wat betere kwaliteit, wat veiliger, betere stofafzuiging en ook beter geschikt voor toekomstige klussen. Het is de bekende Makita SP6000J1X geworden.

Nou heb ik helemaal geen ervaring en vraag me af welke stand en dus RPM je het beste kan gebruiken voor het zagen van 18mm spaanplaat met melamine? Google helpt me niet, ik zou dan zelf maar gokken op wat gemiddeld: stand 3 = 3100 RPM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 31-05 20:50
sloth schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:19:
@badkuip @MJV @DasNieNix bedankt voor jullie advies. Ik ben toch maar voor een invalzaag gegaan.
Net wat betere kwaliteit, wat veiliger, betere stofafzuiging en ook beter geschikt voor toekomstige klussen. Het is de bekende Makita SP6000J1X geworden.

Nou heb ik helemaal geen ervaring en vraag me af welke stand en dus RPM je het beste kan gebruiken voor het zagen van 18mm spaanplaat met melamine? Google helpt me niet, ik zou dan zelf maar gokken op wat gemiddeld: stand 3 = 3100 RPM?
Gewoon altijd de hoogste stand gebruiken, tenzij je iets als plastic gaat zagen, dan kan een lagere stand zin hebben omdat anders het plastic wellicht kan smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 07:59
Hoi! Ik wil eigenlijk deze zomer nog de trap schuren. Hiervoor heb ik nu de volgende schuurmachine in gedachten, de BO4565K van Makita. Iemand hiermee ervaringen, of andere adviezen? Deze is nlu in de aanbieding, vandaar wel een interessante deal. https://www.makita.nl/art...lm-vlakschuurmachine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 21:33

Laatst met het zagen van sierlijsten in verstek ook zo'n stukje gehad wat gegrepen werd door het blad. Schikt jezelf helemaal de tandjes en daarna de rest maar met de hand gezaagd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 20:39

wmc

Fedde schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:
Hoi! Ik wil eigenlijk deze zomer nog de trap schuren. Hiervoor heb ik nu de volgende schuurmachine in gedachten, de BO4565K van Makita. Iemand hiermee ervaringen, of andere adviezen? Deze is nlu in de aanbieding, vandaar wel een interessante deal. https://www.makita.nl/art...lm-vlakschuurmachine.html
Hoe veel verf moet eraf? Voor de grotere oppervlakken zou ik een excentrische schuurmachine overwegen (https://www.makita.nl/art...center-schuurmachine.html). Het is trouwens ook belangrijk om goede stofafzuiging aan te sluiten. Ik heb zelf de BO5041, die is redelijk effectief in het stof weg te halen van het te schuren oppervlak, maar met een echt stofzuiger eraan gekoppeld werkt alles toch stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
wmc schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Hoe veel verf moet eraf? Voor de grotere oppervlakken zou ik een excentrische schuurmachine overwegen (https://www.makita.nl/art...center-schuurmachine.html). Het is trouwens ook belangrijk om goede stofafzuiging aan te sluiten. Ik heb zelf de BO5041, die is redelijk effectief in het stof weg te halen van het te schuren oppervlak, maar met een echt stofzuiger eraan gekoppeld werkt alles toch stukken beter.
Da's ook een mooie, maar ik vind het nadeel van een ronde pad dat je slecht in de hoekjes komt en die heeft een trap nou eenmaal veel. Vandaar dat ik bewust de eerdere pakte voor de hoekjes dmv dat driehoek pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 22:56
Fedde schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Da's ook een mooie, maar ik vind het nadeel van een ronde pad dat je slecht in de hoekjes komt en die heeft een trap nou eenmaal veel. Vandaar dat ik bewust de eerdere pakte voor de hoekjes dmv dat driehoek pad.
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B01FJ8OH3S/
Dit wellicht alternatief, heb je zowel driehoek als vierkant/rechthoek, wel zonde was vorige week voor 108,- geloof ik :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

De vraag blijft: gewoon een beetje opschuren, of moet hij blank?
In het eerste geval zal die Makita z'n ding wel doen.
In het tweede geval zou je mss beter ook naar een lakfrees o.i.d. kijken + een delta machine voor de hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Slonzo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:39:
[...]

De vraag blijft: gewoon een beetje opschuren, of moet hij blank?
In het eerste geval zal die Makita z'n ding wel doen.
In het tweede geval zou je mss beter ook naar een lakfrees o.i.d. kijken.
Excuus nee gewoon een beetje opschuren voor een nieuw likje wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Martinusz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:38:
[...]

https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B01FJ8OH3S/
Dit wellicht alternatief, heb je zowel driehoek als vierkant/rechthoek, wel zonde was vorige week voor 108,- geloof ik :)
Dan neig ik toch eerder naar de Makita, merkvoorkeur.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 20:39

wmc

[...]

Voor hoekjes is dat inderdaad de juiste keus. Vandaar mijn vraag naar hoeveel verf eraf moet. Als het slechts opschuren is, zou ik je eigen suggestie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

als die trap goed in de verf staat zou ik helemaal niet investeren in hoekjes. gewoon even met de hand het is dan immers alleen voor de hechting. na ontvetten is een goed schuurpapiertje eroverheen halen al genoeg. en veder een exentrische schuurmachine aangezien die gewoon heel fijn is om te hebben. ik was er laat bij maar gebruik bijna niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Anton2610 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Laatst met het zagen van sierlijsten in verstek ook zo'n stukje gehad wat gegrepen werd door het blad. Schikt jezelf helemaal de tandjes en daarna de rest maar met de hand gezaagd :|
Daarom nooit "diagonaal" werken met een afkortzaag als je met rechts zaagt je linkerhand (en heel je lichaam ) links van de zaag houden. Ik zie best vaak beginners met een beetje vertrouwen (nog weinig/geen closecalls gehad) met hun linkerhand iets rechts van de zaag vasthouden, dit omdat ze van nature met hun rechterhand de zaag willen bedienen. ik zou altijd overpakken en met rechts het werkstuk vasthouden en met links dan de zaag bedienen. (kost wel wat oefening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
twain4me schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:27:
Daarom nooit "diagonaal" werken met een afkortzaag als je met rechts zaagt je linkerhand (en heel je lichaam ) links van de zaag houden. Ik zie best vaak beginners met een beetje vertrouwen (nog weinig/geen closecalls gehad) met hun linkerhand iets rechts van de zaag vasthouden, dit omdat ze van nature met hun rechterhand de zaag willen bedienen. ik zou altijd overpakken en met rechts het werkstuk vasthouden en met links dan de zaag bedienen. (kost wel wat oefening)
En ook bij overpakken goed opletten, want je gaat tijdens het werk ineens twee handelingen snel door elkaar halen. Het goed nadenken over wat je waar vastpakt en hoe je dat doet, dat is bij de amateurklusser geen automatisme en op dat soort momenten is de kans dat iets misgaat het grootst.

Ik heb met overpakken en met rechts een werkstuk vasthouden ooit een keer mijn pink kennis laten maken met het zaagblad.

Nu jaren later is het slechts een lullig litteken, maar zoiets had heel anders kunnen aflopen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Over ervaringen van amateurklussers gesproken. Ik was een maandje terug aan het begin van een zondagavond wat aan het proberen met mijn Bosch GKF 12v-8. Latje op een stuk hout geplakt en dan met een kopieerfreesje er langs. Latje als soort mal, als experiment voor een 3D te printen mal. Het resultaat van dat experiment zal ik waarschijnlijk mijn leven lang blijven zien. Frees beet zich wat vast, schoot los, en is in de duim van mijn linkerhand beland. Hand had ik ook niet echt in de buurt, had ook niks vast, frees schoot zo een centimeter of 30 uit. Rond 7 uur gebeurt, 9 uur mocht ik me in het ziekenhuis melden bij de huisartsenpost. Uiteindelijk tot aan de plastisch chirurg aan toe mogen horen hoe verschrikkelijk veel geluk ik gehad heb dat het maar een grote vleeswond was. Bot en pees zichtbaar, maar niks geraakt, en er met een paar hechtingen vanaf gekomen.

Daarna voor het echie toch maar een echte bovenfrees geleend, en veilig met beide handjes op de frees gebruikt. En dan nog een paar keer schrikken als de frees even schokte. En de GKF "zoals bedoeld" alleen als kantenfreesje gebruikt, met mijn linkerhand figuurlijk op de rug gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:26
dreamscape schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:44:
[...]

En ook bij overpakken goed opletten, want je gaat tijdens het werk ineens twee handelingen snel door elkaar halen. Het goed nadenken over wat je waar vastpakt en hoe je dat doet, dat is bij de amateurklusser geen automatisme en op dat soort momenten is de kans dat iets misgaat het grootst.

Ik heb met overpakken en met rechts een werkstuk vasthouden ooit een keer mijn pink kennis laten maken met het zaagblad.

Nu jaren later is het slechts een lullig litteken, maar zoiets had heel anders kunnen aflopen...
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Het gaat vaak fout tegen de tijd dat het automatisme wordt. Maar misschien dat dit meer voor de beroepsklusser zo werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
Fedde schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:
Deze machine een week geleden aangeschaft en inmiddels een aantal deuren ermee geschuurd. Prima machine dusver. Neemt materiaal prima weg en de filter werkt ook aardig (al is een bouwstofzuiger bij grotere klussen aan te raden). Heb er schuurpapier van Ecotools bij (de groene). Kabel is wel wat kort, maar prima te fixen met een verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 21:03
webber87 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Deze machine een week geleden aangeschaft en inmiddels een aantal deuren ermee geschuurd. Prima machine dusver. Neemt materiaal prima weg en de filter werkt ook aardig (al is een bouwstofzuiger bij grotere klussen aan te raden). Heb er schuurpapier van Ecotools bij (de groene). Kabel is wel wat kort, maar prima te fixen met een verlengkabel.
Wat mij betreft is de enige oplossing voor een kort snoer bij een schuurmachine, vervangen voor een langere.
Gelukkig heeft de Bosch een snoer van 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Erikzelf schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:09:
[...]

Wat mij betreft is de enige oplossing voor een kort snoer bij een schuurmachine, vervangen voor een langere.
Gelukkig heeft de Bosch een snoer van 4 meter.
Wat is er mis met een verlengsnoer? Daarmee krijg je stof in je stekker? Of wat is het probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 21:03
Een verlengsnoer geeft extra gewicht aan het snoer. Vooral lastig als je op een trapje staat. En bij mij blijft dan altijd de stekker ergens achter haken. Met een langer snoer heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:34:
Over ervaringen van amateurklussers gesproken....
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik probeer bij dit soort apparaten altijd van allerlei veiligheids info van gebruikers of YouTube te vinden. Hier had ik nog niet aan nu gedacht.
Pagina: 1 ... 112 ... 249 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).