• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:09

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Ik ben even aan het puzzelen in mijn hoofd, en het gebrek aan een haakse referentie in de derde as maakt het inderdaad onmogelijk om goede parallelle lijnen op te zetten. Als je de kruislijnlaser verplaatst krijg je de verticale laser nooit meer parallel/haaks aan de eerste keer.

Toch maar even kijken wat de Amazon Prime deals voor de 360 lasers zijn :P
Nou, omdat ik toevallig een financiële meevaller had van de week, en de Prime deals nu zijn, komt er toch een 3x360 laser binnenkort in de post *O*

Het is de GLL 3-80 CG geworden, als uitbereiding op mijn 12V platform wat ik nu langzaam aan het opbouwen ben. Hopelijk kan deze binnekort ingezet worden bij een tweetal huisopknapbeurten.
Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-professional.com/nl/nl/ocsmedia/323446-54/application-image/full/lijnlaser-gll-3-80-cg-0601063t03.webp

Momenteel krijg je ook een 'gratis nivelleer accessoire', al lijkt het dat ik niet BT 250 statief kan kiezen (welke wel voor de goedkopere GLL 3-80 G beschikbaar is)
Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-professional.com/nl/media/professional_bi/service_relaunch/landingpages/pro_deals_t2_2022/levelling/m56_levelling_full_en_dt_webp.webp
Ik kan niks vinden over welke accessoire je uiteindelijk kan kiezen, behalve dit plaatje. Je kan de aanvraag niet voltooien zonder serienummer dus ik moet nog even wachten tot het product binnen is voordat ik dit zeker weet.

Heeft iemand ervaring met de Bosch Pro deals?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dragonhaertt schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:54:
[...]
Wat wil je er over vragen/weten? Ze leveren als je aan de voorwaarden voldoet, wat kan je er nog meer over zeggen....
Of dat plaatje klopt weten wij natuurlijk ook niet, en er is ook al vaker in dit topic gepost dat de voorwaarden zoals beschreven vaker niet heel duidelijk op de site staan bij Bosch. Dus ik ben bang dat je moet wachten tot je een serienummer in kan vullen en dan zal je je antwoord krijgen. Mocht de goedkopere wel een statief als keuze hebben kan je er natuurlijk altijd nog een mailtje aan wagen. (iets dat je nu ook al kan doen natuurlijk)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

rockhopper schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Wat wil je er over vragen/weten? Ze leveren als je aan de voorwaarden voldoet, wat kan je er nog meer over zeggen....
Of dat plaatje klopt weten wij natuurlijk ook niet, en er is ook al vaker in dit topic gepost dat de voorwaarden zoals beschreven vaker niet heel duidelijk op de site staan bij Bosch. Dus ik ben bang dat je moet wachten tot je een serienummer in kan vullen en dan zal je je antwoord krijgen. Mocht de goedkopere wel een statief als keuze hebben kan je er natuurlijk altijd nog een mailtje aan wagen. (iets dat je nu ook al kan doen natuurlijk)
Tja, volgens mij was de vraag vrij duidelijk, en jouw antwoord is 'Ik weet het ook niet'.

Misschien is hier iemand die het wél weet en/of iemand die met dezelfde vraag zit. Het leek me daarom logisch om de vraag maar even te stellen.

Misschien is er wel een andere link die duidelijker uitlegt welke accessoires je kan kiezen, of iemand die hetzelfde product recent heeft gekocht en mij kan vertellen wat de opties zijn.
Misschien is er iemand die recent dezelfde vraag al aan Bosch heeft gesteld en mij hier van een antwoord kan voorzien.

Het leek mij nuttige info om hier te vragen/delen :?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fair enough, maar mijn ervaring heb ik gedeeld, er werd gewoon snel geleverd al was dat een andere actie. (gratis accu)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11 10:29
Ik was eerder in de markt voor een slagschroevendraaier. En nu er Amazon prime deals zijn bij Bosch begon het toch te kriebelen.

Maar ik heb besloten het te laten schieten. Behalve een body heb ik er ook nog accu's bij nodig. En voor een set van of twee accu's, lader en slagschroevendraaier ben je makkelijk weer €200 verder.

De enige grote klus die ik nog te doen heb (en dan hoop ik voor een paar jaar klaar te zijn met klussen), is het plaatsen van een schutting achterthuis en een tuinhekje voorthuis. Dat zou betekenen dat de slagschroevendraaier daarna ligt te verstoffen in de schuur en dat is zonde.

Het voorboren in hardhout doe ik wel met een boormachine (30 jaar oude Bosch met snoer van mijn vader). Met snoer werken is iets onhandiger maar ook niet onoverkomelijk.

Schroeven erin jassen doe ik wel met mijn el cheapo Black en Decker-accutol.
Als die laatste een keer de geest geeft, dan koop ik wel een mooie Bosch of Makita alles-in-een set van een accutol en slagschroevendraaier.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
badkuip schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:03:
Ik was eerder in de markt voor een slagschroevendraaier. En nu er Amazon prime deals zijn bij Bosch begon het toch te kriebelen.

Maar ik heb besloten het te laten schieten. Behalve een body heb ik er ook nog accu's bij nodig. En voor een set van of twee accu's, lader en slagschroevendraaier ben je makkelijk weer €200 verder.

De enige grote klus die ik nog te doen heb (en dan hoop ik voor een paar jaar klaar te zijn met klussen, is het plaatsen van een schutting achterthuis en een tuinhekje voorthuis. Dat zou betekenen dat de slagschroevendraaier daarna ligt te verstoffen in de schuur en dat is zonde.

Het voorboren in hardhout doe ik wel met een boormachine (30 jaar oude Bosch met snoer van mijn vader). Met snoer werken is iets onhandiger maar ook niet onoverkomelijk.

Schroeven erin jassen doe ik wel met mijn el cheapo Black en Decker-accutol.
Als die laatste een keer de geest geeft, dan koop ik wel een mooie Bosch of Makita alles-in-een set van een accutol en slagschroevendraaier.
De meeste mensen hier lullen een tijdje in de ruimte totdat ze genoeg argumenten hebben om iets wel te kopen :+

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
twain4me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:19:
De meeste mensen hier lullen een tijdje in de ruimte totdat ze genoeg argumenten hebben om iets wel te kopen :+
Ik denk eerder dat mensen de beslissing al gemaakt hebben, alleen moeten ze nog wat argumenten verzamelen om het ook goed te kunnen praten ;)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17
twain4me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Dit was inderdaad best verfrissend :+

Zelf vanochtend juist toch maar de GDR 18V-160-slagschroevendraaier besteld, ik had namelijk al wel accu's en laders :P Voor 76 euro inclusief Lboxx praktisch te geef, had laatst bij bouwen van pergola ergens toch handig geweest en ben in de markt voor een koopwoning met kluswerk, dus zelfs m'n better half vond het een logische keus. Overmacht, eigenlijk.

• twain4me

twain4me

Twam schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Zelf vanochtend juist toch maar de GDR 18V-160-slagschroevendraaier besteld, ik had namelijk al wel accu's en laders :P Voor 76 euro inclusief Lboxx praktisch te geef, had laatst bij bouwen van pergola ergens toch handig geweest en ben in de markt voor een koopwoning met kluswerk, dus zelfs m'n better half vond het een logische keus. Overmacht, eigenlijk.
Amazon is inmiddels wel echt een argument geworden om voor bosch te gaan. paar keer per jaar goede kans op goede korting.. ik heb geloof ik nog nooit ook maar een schroefje van makita in de aanbieding gezien bij blackfriday of primeday.. :+

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

twain4me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Amazon is inmiddels wel echt een argument geworden om voor bosch te gaan. paar keer per jaar goede kans op goede korting.. ik heb geloof ik nog nooit ook maar een schroefje van makita in de aanbieding gezien bij blackfriday of primeday.. :+
Tja, als aanbiedingen de enige reden zijn om iets te kopen dan zouden veel merken afvallen.
Ik denk altijd zo: Als een product regelmatig in de aanbieding is, wordt het blijkbaar normaal te duur verkocht.

Ik investeer liever in iets waarvan ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding altijd goed is, zodat ik niet hoef te wachten als ik iets nodig heb.

• twain4me

twain4me

dragonhaertt schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Tja, als aanbiedingen de enige reden zijn om iets te kopen dan zouden veel merken afvallen.
Ik denk altijd zo: Als een product regelmatig in de aanbieding is, wordt het blijkbaar normaal te duur verkocht.

Ik investeer liever in iets waarvan ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding altijd goed is, zodat ik niet hoef te wachten als ik iets nodig heb.
Als ik het nodig heb, heb ik het nodig, maar het halve forum zat jaar op jaar een half jaar of langer aankopen uit te stellen vanwegen accu acties.. dus kennelijk wachten mensen er toch op ;)

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:58
twain4me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Als ik het nodig heb, heb ik het nodig, maar het halve forum zat jaar op jaar een half jaar of langer aankopen uit te stellen vanwegen accu acties.. dus kennelijk wachten mensen er toch op ;)
Is bij Makita niet anders, daar is er altijd een actie in het voorjaar.

• twain4me

twain4me

Aardappel schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Is bij Makita niet anders, daar is er altijd een actie in het voorjaar.
daar doelde ik ook op ;)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

simonr schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Lekker bezig! Afhankelijk van of je toegang tot een 3d printer hebt en/of nog een stuk slang liggen goede optie. Voor mensen die dat niet hebben goed om te weten dat DeWalt zo’n ding ook met liefde levert, bijvoorbeeld hier voor €74
https://www.gereedschappe...irlock-stofafzuigset.html

[Afbeelding]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar kort even gekeken heb naar DeWalt hun eigen stofslangen, ik werd er niet makkelijk wijs uit en toen kwam ik met een simpel rondje google en youtube deze oplossing tegen :)

Ik kan je zeggen dat ik dan vrij snel klaar ben met mijn zoektocht :+

Zeker de slangklem op de geleider vind ik erg gaaf gevonden _/-\o_ d:)b

De 3 meter 36mm Nilfisk slang wordt vrijdag verstuurd.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:58
Twam schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Heb hem ook gekocht, als je weet dat een afzonderlijke lolxx al gaat voor 20-30euro.

Nog even getwijfeld om voor degene te gaa´ met 2x 1.5 ah accu, maar die accu´s leken me toch net wat te licht en ik zoek binnenkort wel eens verder naar 4ah-5.5ah procores

Net ook de gpb 18v-2sc bouwradio binnen. Bluetooth en dab+. En kan zowel op accu als op kabel. Op het eerste zicht een heerlijk geluid. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als hij vol stof zit :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FRANQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Ik noem een hamerboor vaak een klopboor en een boorhamer een klopboor en weet zelf eigenlijk niet wat wat is (kan het gewoon niet onthouden) :P

Daarom zei ik SDS+, zijn die rare boortjes voor de niet klusser.

SDS-Max is voor het hak en breek werk wel weer lekkerder.
Nu ik zo'n ding heb, pak ik de SDS+ niet meer voor leiding gutsen en breekwerk.

[Afbeelding]

Maar inderdaad, je hebt gelijk. Door DHP DDF SDS door elkaar te gebruiken word het een wat onbegrijpelijke brij van woorden.
Op zich is het niet heel ingewikkeld maar zelfs webshops benoemen zaken soms wat obscuur…..accuschroefmachines, accuboormachines, accuschroefboormachines.

De schroefmachines, boormachines of schroefboormachines zijn machines zoals de DDF machines, daarmee kun je boren en schroeven. En ja, in zachte baksteen lukt dat vaak ook nog wel met zo’n machine. De machine heeft buiten het ronddraaien van de boorkop echter geen bijzondere functie.

Klopboren, bij Makita bijv de DHP’s, hebben een mechanisme dat zorgt dat er tijdens het draaien van het boortje er ook op het boortje geklopt wordt om in (bijv. zachtere) steensoorten te kunnen boren. Sommige klopboren kunnen ook in sommige betonsoorten komen, dat ligt een beetje aan de combinatie welke machine, welk boortje en welke betonsoort (dat zijn nogal wat variabelen, your mileage may vary :+ ).
De meeste (niet alle, zeker sommige oudere modellen) klopboren kunnen hun klopfunctie uitschakelen zodat er ook zonder klopfunctie gewoon geboort en/of geschroeft kan worden. Een nadeel hiervan is dat klopboren door de klopfunctie meer last kunnen hebben van speling op de boorkop. Voor de meeste mensen is dit echter geen onoverkomelijk probleem hoewel er hier voorbeelden zat zijn van overmatig slingerende boren in de boorkop door speling, lekker werken als je wat secuurder bezig bent lijkt het mij niet.

Een boorhamer of hamerboor, het woord zegt het al, heeft een mechanisme dat zorgt dat er tijdens het draaien van het boortje er ook, en niet zachtzinnig, ook op het boortje gehamert wordt om in (bijv. hardere) steensoorten of hard beton te kunnen boren. De kracht waarmee er gehamerd kan worden staat aangeduid in Joules bij de specs van de machines.
Het koppel (of kracht) waarmee een boorkop kan ronddraaien staat vermeld in Nm NewtonMeters.

Voor hak- en breekwerk met een sloopbeitel gebruik je deze machine zonder de boorfunctie (het ronddraaien van de boorkop) te gebruiken. Er wordt dan alleen gehamerd zodat de sloopbeitel tegelwerk van een muur kan slopen of een fundering of grote steen in stukjes hakken.
Er kan verder ook nog onderscheid worden gemaakt tussen de manier waarop de hamerfunctie werkt, electrisch, pneumatisch en zelfs hydraulisch, maar dat is verder niet van belang, hameren = hameren. De hamerfunctie wordt aangeduid met een klein hamertje op de functieselectieknop. Er staat ook vaak een boortje als symbool. Kies je het boortje, dan kun je boren, kies je het hamertje, dan kun je dus hameren/beitelen/slopen. Last but not least heb je het symbool waar het boortje en hamertje naast elkaar staan, dan kun je hamerboren/boorhameren om met een boorbitje in bijv dat kneiterharde plafond boren om die lamp op te hangen.
Bij (zeer) zwaar en/langdurig sloopwerk kan een sloophamer (zie verderop) een betere keuze zijn omdat deze beter bestand zijn tegen langdurig functioneren.

Al deze machines zijn zowel gesnoerd op 220 als in accuversie verkrijgbaar.

Slagtol
De vreemde eend in de bijt is de slagschroevendraaier.

Het slagmechanisme is wezenlijk anders dan de klopfunctie en hamerfunctie. Het hameren en kloppen vind plaats in de lengterichting van het boortje, dus richting boorgat.

Het slagmechanisme slaat echter in de draairichting van de boorkop. Je moet hierbij bedenken dat tijdens het inschroeven van een grote schroef in hout er tientallen keren het ronddraaien van de boorkop even wordt onderbroken en de schroef elke keer een extra slag (see what i did there :P ) krijgt om de indraaiweerstand van het hout te overwinnen. Groot voordeel is dat tijdens het indraaien van schroeven in hout het hout even de tijd krijgt om te reageren op het inschroeven, dit vermindert de kans op het scheuren van hout. Tevens heeft de machine door de slagfunctie domweg meer kracht om grotere schroeven in het materiaal te krijgen.

Slagmoersleutel
De slagmoersleutel is het grotere broertje van de slagschroevedraaier, je kent hem wel van je bezoek aan de garage als ze je wielbouten te grazen nemen.
Dat gaat met heel wat meer geweld (lees newtonmeters) dan de slagschroevendraaier. Een slagsleutel kan ook op accu of 220 maar in het geval van de garage en bijv zware staalconstructies ook op perslucht en ook hydraulisch

Sloophamer

De sloophamer is eigenlijk geen boormachine meer. De kleinere versies hebben soms wel nog de vorm van een hamerboor/boorhamer.
Een sloophamer is de XXXL versie van de hamerboor (op alleen de hamerstand) voor echt zwaar en grof sloopwerk. Soms komt deze machine voorbij in het gereedschap en klustopic. Voor alles geld: er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen en ook zijn er van deze machines uitvoeringen die ook een boorfunctie hebben.

Zo, vergeet ik nog wat? :)

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
twain4me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Dat komt doordat Amazon en bosch een partnership hebben. Ze hebben ook veel Amazon exclusive sets en tools.

Ben zelf ook weer 2 machines rijker na deze prime days :$ O-)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mythio schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:42:
[...]

Ben zelf ook weer 2 machines rijker na deze prime days :$ O-)
Pics or it didnt happen :P

Oftewel….welke machines? :+

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Een GAS 35 M AFC bouwstofzuiger en een GKT 18v-52 GC invalzaag met geleide rail.

Ze stonden op het lijstje voor de aankomende verbouwing en de prijzen waren dit keer vrij laag.

Alleen nog een keer een goede afkortzaag aanschaffen, maar daar kwam ik geen leuke aanbieding van tegen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mythio schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:48:
Een GAS 35 M AFC bouwstofzuiger en een GKT 18v-52 GC invalzaag met geleide rail.
Mooie combi, daar ga je veel plezier van hebben d:)b

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:36
Fraggert schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:40:
[...]

Op zich is het niet heel ingewikkeld maar zelfs webshops benoemen zaken soms wat obscuur…..accuschroefmachines, accuboormachines, accuschroefboormachines.

De schroefmachines, boormachines of schroefboormachines zijn machines zoals de DDF machines, daarmee kun je boren en schroeven. En ja, in zachte baksteen lukt dat vaak ook nog wel met zo’n machine. De machine heeft buiten het ronddraaien van de boorkop echter geen bijzondere functie.

Klopboren, bij Makita bijv de DHP’s, hebben een mechanisme dat zorgt dat er tijdens het draaien van het boortje er ook op het boortje geklopt wordt om in (bijv. zachtere) steensoorten te kunnen boren. Sommige klopboren kunnen ook in sommige betonsoorten komen, dat ligt een beetje aan de combinatie welke machine, welk boortje en welke betonsoort (dat zijn nogal wat variabelen, your mileage may vary :+ ).
De meeste (niet alle, zeker sommige oudere modellen) klopboren kunnen hun klopfunctie uitschakelen zodat er ook zonder klopfunctie gewoon geboort en/of geschroeft kan worden. Een nadeel hiervan is dat klopboren door de klopfunctie meer last kunnen hebben van speling op de boorkop. Voor de meeste mensen is dit echter geen onoverkomelijk probleem hoewel er hier voorbeelden zat zijn van overmatig slingerende boren in de boorkop door speling, lekker werken als je wat secuurder bezig bent lijkt het mij niet.

Een boorhamer of hamerboor, het woord zegt het al, heeft een mechanisme dat zorgt dat er tijdens het draaien van het boortje er ook, en niet zachtzinnig, ook op het boortje gehamert wordt om in (bijv. hardere) steensoorten of hard beton te kunnen boren. De kracht waarmee er gehamerd kan worden staat aangeduid in Joules bij de specs van de machines.
Het koppel (of kracht) waarmee een boorkop kan ronddraaien staat vermeld in Nm NewtonMeters.

Voor hak- en breekwerk met een sloopbeitel gebruik je deze machine zonder de boorfunctie (het ronddraaien van de boorkop) te gebruiken. Er wordt dan alleen gehamerd zodat de sloopbeitel tegelwerk van een muur kan slopen of een fundering of grote steen in stukjes hakken.
Er kan verder ook nog onderscheid worden gemaakt tussen de manier waarop de hamerfunctie werkt, electrisch, pneumatisch en zelfs hydraulisch, maar dat is verder niet van belang, hameren = hameren. De hamerfunctie wordt aangeduid met een klein hamertje op de functieselectieknop. Er staat ook vaak een boortje als symbool. Kies je het boortje, dan kun je boren, kies je het hamertje, dan kun je dus hameren/beitelen/slopen. Last but not least heb je het symbool waar het boortje en hamertje naast elkaar staan, dan kun je hamerboren/boorhameren om met een boorbitje in bijv dat kneiterharde plafond boren om die lamp op te hangen.

Al deze machines zijn zowel gesnoerd op 220 als in accuversie verkrijgbaar.

Slagtol
De vreemde eend in de bijt is de slagschroevendraaier.

Het slagmechanisme is wezenlijk anders dan de klopfunctie en hamerfunctie. Het hameren en kloppen vind plaats in de lengterichting van het boortje, dus richting boorgat.

Het slagmechanisme slaat echter in de draairichting van de boorkop. Je moet hierbij bedenken dat tijdens het inschroeven van een grote schroef in hout er tientallen keren het ronddraaien van de boorkop even wordt onderbroken en de schroef elke keer een extra slag (see what i did there :P ) krijgt om de indraaiweerstand van het hout te overwinnen. Groot voordeel is dat tijdens het indraaien van schroeven in hout het hout even de tijd krijgt om te reageren op het inschroeven, dit vermindert de kans op het scheuren van hout. Tevens heeft de machine door de slagfunctie domweg meer kracht om grotere schroeven in het materiaal te krijgen.

Slagmoersleutel
De slagmoersleutel is het grotere broertje van de slagschroevedraaier, je kent hem wel van je bezoek aan de garage als ze je wielbouten te grazen nemen.
Dat gaat met heel wat meer geweld (lees newtonmeters) dan de slagschroevendraaier. Een slagsleutel kan ook op accu of 220 maar in het geval van de garage en bijv zware staalconstructies ook op perslucht en ook hydraulisch

Sloophamer

De sloophamer is eigenlijk geen boormachine meer. De kleinere versies hebben soms wel nog de vorm van een hamerboor/boorhamer.
Een sloophamer is de XXXL versie van de hamerboor (op alleen de hamerstand) voor echt zwaar en grof sloopwerk. Soms komt deze machine voorbij in het gereedschap en klustopic.

Zo, vergeet ik nog wat? :)
Kan zo de ts in ;)

Toch heb je van de sds-max sloophamers met 30 joule of meer ook machines die kunnen boren.

Maar de goedkopere (Parkside/hbm) doen alleen hard slaan. Met sloopwerk hebben die wel echt een voordeel ten opzichte van een boorhamer.

Een boorhamer (maatje sds+) is vaak niet opgewassen tegen het langdurige gebruik met een beitel. De machine oververhit letterlijk.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ze stonden op het lijstje voor de aankomende verbouwing en de prijzen waren dit keer vrij laag.

Alleen nog een keer een goede afkortzaag aanschaffen, maar daar kwam ik geen leuke aanbieding van tegen.
Damn ik wist dat ik niet nog even snel voor middernacht moest kijken hier. Maar goed, ik was nog net op tijd om een rail te bestellen waarvan ik was vergeten dat ik er echt eentje nodig had. Dus schade deze sale: 1 rail (trots op mezelf dat ik de hand op de knip heb gehouden)

• Fuel_80
  • Laatst online: 11:11
Tarkin schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Heb hem ook gekocht, als je weet dat een afzonderlijke lolxx al gaat voor 20-30euro.

Nog even getwijfeld om voor degene te gaa´ met 2x 1.5 ah accu, maar die accu´s leken me toch net wat te licht en ik zoek binnenkort wel eens verder naar 4ah-5.5ah procores

Net ook de gpb 18v-2sc bouwradio de binnen. Bluetooth en dab+. En kan zowel op accu als op kabel. Op het eerste zicht een heerlijk geluid. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als hij vol stof zit :+
Handige radio! Heb hem ook sinds een maand of twee en ben er prima tevreden over. DAB ontvangst had misschien wat beter mogen zijn, zeker binnenshuis maar goed dan kan ook aan mijn locatie liggen. Verder handig ding!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FRANQ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:05:
[...]

Kan zo de ts in ;)

Toch heb je van de sds-max sloophamers met 30 joule of meer ook machines die kunnen boren.

Maar de goedkopere (Parkside/hbm) doen alleen hard slaan. Met sloopwerk hebben die wel echt een voordeel ten opzichte van een boorhamer.

Een boorhamer (maatje sds+) is vaak niet opgewassen tegen het langdurige gebruik met een beitel. De machine oververhit letterlijk.

Ik heb de uitzondering die de regel bevestigt wat betreft de sloophamer mét boorfunctie erbij opgenomen ;) :)

Ik denk dat 99,9% van de users hier voor hun huis/tuin/keuken/badkamer-sloopwerk uitkunnen met een hamerboor/boorhamer maar ik kan me voorstellen dat als ik 8 uur lang een dikke betonplaat ga uitbreken met mijn Bosch GBH 2-28 dat die dat niet leuk gaat vinden :P

Ik zet die mogelijke beperking/usecase er ook nog even bij.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rockhopper schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:11:
[...]

Damn ik wist dat ik niet nog even snel voor middernacht moest kijken hier.
Hahahahahahahahaha :P _O-

“Hallo, mijn naam is Rockhopper en ik heb een verslaving” :+

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:56

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Geen prime deal maar een Ebay UK deal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVxKbHaqslzHkFts8EyJ12KkaYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NbrVylurURTvisXb50UYh3xf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAqzvu89KkJlA8dM_uX7nY8QQC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMVTPhB4NtEHqV9ukWcGpact.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi groefjes schaven

[ Voor 74% gewijzigd door Sjoerdfoto op 14-07-2022 08:33 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• henkie196
  • Niet online
FRANQ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:05:
Kan zo de ts in ;)

Veel van de info staat al in de TS, buiten de sloophamer. Wel wat droger dan hoe @Fraggert het beschrijft, leest waarschijnlijk wat leuker van Fraggert ;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
Gister was een treurige dag. Niet wanwege het (bewust) missen van de prime deals, maar omdat de DHS680 van de werkbank donderde. Schade? Zoolplaat gebroken en Diablo blad krom. ;w

Blijkt dat die zoolplaat bij kruis goedkoper is dan het Diablo blad destijds was in de US ;(

K to the KillaZ

• twain4me

twain4me

KillaZ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:51:
Gister was een treurige dag. Niet wanwege het (bewust) missen van de prime deals, maar omdat de DHS680 van de werkbank donderde. Schade? Zoolplaat gebroken en Diablo blad krom. ;w

Blijkt dat die zoolplaat bij kruis goedkoper is dan het Diablo blad destijds was in de US ;(
:(:)

• FRANQ
KillaZ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:51:

Hier zou ik toch voor een nieuwe machine gaan.
En dan misschien de huidige oplappen voor grof zaagwerk, of verkopen.

Heb zelf een keer een cirkelzaag laten vallen, en daarna heeft hij nooit meer een strakke zaagsnede afgeleverd.

Dus wil je deze toch graag repareren, verzeker jezelf er dan eerst goed van dat de as 100% recht is.
Doe dit met een meetklok.
Dit kan je op de as doen, maar je kan er ook een vers zaagblad op zetten en dan op het zaagblad meten.
Op die manier is een kleinere afwijking in de as een stuk vergroot door het zaagblad.

Een meetklok is zoiets:
https://www.amazon.nl/Mee...gid=pla-419506747622&th=1
Je wil er het liefst een die tot op een duizendste van een mm kan meten.

[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 14-07-2022 09:53 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
FRANQ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Hier zou ik toch voor een nieuwe machine gaan.
En dan misschien de huidige oplappen voor grof zaagwerk, of verkopen.

Heb zelf een keer een cirkelzaag laten vallen, en daarna heeft hij nooit meer een strakke zaagsnede afgeleverd.

Dus wil je deze toch graag repareren, verzeker jezelf er dan eerst goed van dat de as 100% recht is.
Doe dit met een meetklok.
Dit kan je op de as doen, maar je kan er ook een vers zaagblad op zetten en dan op het zaagblad meten.
Op die manier is een kleinere afwijking in de as een stuk vergroot door het zaagblad.
Goede! :)

Op zich pak ik de invalzaag voor het fijne werk en staat de DWS777 er.

Die DHS is handig voor even wat balkjes zagen bij een wandje, even snel een plaat aanpassen of het sloopwerk. Daarnaast vond ik de zool meevallen (21 euro) en het blad was ook niet extreem (34 euro op amazon).

Zal hem eens even meten, Ik vermoed dat het wel meevalt.

K to the KillaZ

• FRANQ
KillaZ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Goede! :)

Op zich pak ik de invalzaag voor het fijne werk en staat de DWS777 er.

Die DHS is handig voor even wat balkjes zagen bij een wandje, even snel een plaat aanpassen of het sloopwerk. Daarnaast vond ik de zool meevallen (21 euro) en het blad was ook niet extreem (34 euro op amazon).

Zal hem eens even meten, Ik vermoed dat het wel meevalt.
Voor die toepassing is het niet extreem belangrijk natuurlijk.
Ook niet als hij een klein beetje jengelt.
Maar wel kut als je er keuken frontjes mee wilt zagen.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:47

Die GAS heb ik ook gehaald. Nu naar de zakken aan het kijken want daar schijnt nogal verschil in te zitten (plastic, fleece, non-woven(?)) voor verschillende toepassingen.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28

Toppe

Oké ✅

Toevallig iemand hier die ervaring heeft met een simpele bladblazer en zand?

Zitten in een nieuwbouw wijk en ‘t zand waait hier nog alle kanten op waardoor de oprit vol ligt met bagger.

Vegen is eigelijk geen doen, ondanks dat het droog is ben je wel dik een uurtje bezig.

Dacht als ik nou een bladblazer neem dan krijg ik dat zand wel snel en efficiënt weg, iemand hier ervaring mee?

Verder geen bomen enzo dus heb geen zin om er hinderden euro’s aan uit te geven.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:18
Tarkin schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Net ook de gpb 18v-2sc bouwradio binnen. Bluetooth en dab+. En kan zowel op accu als op kabel. Op het eerste zicht een heerlijk geluid. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als hij vol stof zit :+
Doet deze radio ook de accu opladen ?
Ben namelijk zelf opzoek naar een DAB+ versie.
2 jaar geleden de variant gekocht die ook de accu kon opladen, maar nog geen DAB+ heeft :(

• twain4me

twain4me

Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:08:

Zitten in een nieuwbouw wijk en ‘t zand waait hier nog alle kanten op waardoor de oprit vol ligt met bagger.

Vegen is eigelijk geen doen, ondanks dat het droog is ben je wel dik een uurtje bezig.

Dacht als ik nou een bladblazer neem dan krijg ik dat zand wel snel en efficiënt weg, iemand hier ervaring mee?

Verder geen bomen enzo dus heb geen zin om er hinderden euro’s aan uit te geven.
wordt een beetje gezien als het nadeel van een bladblazer. je kan er leuke stof wolken mee maken, met het gevolg dat ramen, auto's etc vervuilen. Als je er veder toch geen functie voor hebt zou ik het gewoon even uitzitten zodra de plantjes gaan groeien is het voorbij.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Is een tuinslang niet een betere oplossing?
Het is relatief makkelijk om (los) zand weg te spuiten met een simpele sproeikop.

Ik ben bang dat een bladblazer het alleen omhoog blaast (als het überhaupt loskomt van de grond) waarna het overal weer terug valt.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

dragonhaertt schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Is een tuinslang niet een betere oplossing?
Het is relatief makkelijk om (los) zand weg te spuiten met een simpele sproeikop.

Ik ben bang dat een bladblazer het alleen omhoog blaast (als het überhaupt loskomt van de grond) waarna het overal weer terug valt.
Hmm, ook geen gek idee. Ga dat eens proberen :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sure, combinatie van bladblazer en zuiger kopen. Voor jouw doel voldoet de goedkoopste Eurom al. Zand zuig je op in de zak, zak strooi je ergens uit of in de container.
Ik gebruik het ding praktisch als tuinstofzuiger :)
Je wordt er zelf wel behoorlijk stoffig van though, je broek kan meteen in de was. Het hele fijne stof gaat namelijk door de zak heen :+

Edit: dit dus: https://www.praxis.nl/tui...dencleaner-3000w/10039426
Ik had zelf zijn voorganger, tegenwoordig zijn grotere broer (de EBR3000). De versnipperfunctie die op de gardencleaner zit is simpelweg de plastic fan die vermaalt. Op de EBR3000 zit een stalen mes, dus die kan het versnipperen beter aan, blijft ook minder plakken in het binnenwerk daardoor. Bovendien heeft de EBR een binnenwerk wat open kan voor schoonmaak. De gardencleaner moet je daarvoor uit elkaar schroeven.
Maar als het alleen om los zand gaat voldoet die gardencleaner prima :) Ga je bladeren en kleine takken opzuigen zou ik voor de EBR gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2022 13:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FRANQ
The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Sure, combinatie van bladblazer en zuiger kopen. Voor jouw doel voldoet de goedkoopste Eurom al. Zand zuig je op in de zak, zak strooi je ergens uit of in de container.
Ik gebruik het ding praktisch als tuinstofzuiger :)
Je wordt er zelf wel behoorlijk stoffig van though, je broek kan meteen in de was. Het hele fijne stof gaat namelijk door de zak heen :+
een bouwstofzuiger werkt dan prettiger.
Mijn bladzuiger pakt niet al het zand op, dus ik stofzuig de tuin nog wel eens met de bouwzuiger.

Ik heb keramische tegels, dus zand spoelt niet weg de voegen in.
Maar mieren halen het wel naar boven. :/

• Tarkin
choman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:22:
[...]

2 jaar geleden de variant gekocht die ook de accu kon opladen, maar nog geen DAB+ heeft :(
Weet ik niet. Eigenlijk niet op geselecteerd. Ik kijk vanavond eens in het boekje

• inhico
  • Laatst online: 05-11 09:25

inhico

pw

Wat betreft de zandblazer: ik heb een krachtige bladblazer (op benzine, dus in een woonwijk waarschijnlijk minder gewaardeerd) en daarmee blaas je zand prima weg. Hele molshopen verdwijnen ermee. Ondertussen zandstraal je daarmee ook je houtwerk, de auto, voorbijgangers etc. En als het waait gaat het zand na omhoog te zijn geblazen gewoon in de richting van de wind. Veel stuur is er niet.

Zal wellicht met een kleine bladblazer ook wel gaan, maar die zou ik er niet speciaal voor aanschaffen.
Kortom: wat @dragonhaertt en @twain4me ook al zeggen.

Alternatief: mijn cheap-ass Kärcher nat/droog stofzuiger kan ook blazen. Voor kleinere oppervlakten (schuur, terras), bij weinig wind en met droog fijn zand gaat het schoonblazen dan nog best aardig. En voor mijn gevoel prettiger/sneller dan met een bezem.

...

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22

Zeeuw

5.6

Heeft er iemand een tip voor een steenboor van 30mm?
Ik heb een vorstvrije buitenkraan gekocht maar een boor vinden lijkt wel onmogelijk.
Het is allemaal SDS, past dit in een Milwaukee M18FPD2?

Ik hoef maar 1 gat te boren, door baksteen via de geïsoleerde spouwmuur naar binnen. Een duur gat om daar gereedschap voor te huren. Er is al een gat voorgeboord door iemand die wel een hele lange boor had maar niet de juiste diameter.

Read the badge, Bitch!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Zeeuw sds is nu eenmaal stevig :) maar is een dozenboor niet een optie? https://onlineborenkopen.nl/betonboren/dozenboor-m16/ ook stevig aan de prijs of ken je niemand in de buurt met een sds machine?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tarkin
@choman
Ik denk niet dat de radio de batterij oplaadt.

@bladblazer discussie, een (am dan niet handmatige) borstelmachine, is dat geen uitkomst ipv een kunstmatige zandstorm veroorzaken?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sjoerdfoto schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:30:
Geen prime deal maar een Ebay UK deal:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi groefjes schaven
Mooie krullen!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zeeuw schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:02:
Heeft er iemand een tip voor een steenboor van 30mm?
Ik heb een vorstvrije buitenkraan gekocht maar een boor vinden lijkt wel onmogelijk.
Het is allemaal SDS, past dit in een Milwaukee M18FPD2?

Ik hoef maar 1 gat te boren, door baksteen via de geïsoleerde spouwmuur naar binnen. Een duur gat om daar gereedschap voor te huren. Er is al een gat voorgeboord door iemand die wel een hele lange boor had maar niet de juiste diameter.
https://www.toolstation.nl/labor-sds-plus-hamerboor/p45181

Heb 'm zelf ook gebruikt precies voor de buitenkraan :*)

Indien je in omgeving Haarlemmermeer woont, mag je 'm best komen lenen.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoe doen ze dat een impact schroevendraaier voor minder geld dan een led lamp :/

Led lamp: https://www.aliexpress.com/item/1005004211087256.html (25,64€)
Impact: https://www.aliexpress.com/item/1005003410619317.html (24,93€)

Anyway: de impact is "onderweg"
Koekstra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:56:
[...]

Hij heeft geen SDS klopboor ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Damic op 14-07-2022 23:50 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Damic schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:49:
Hoe doen ze dat een impact schroevendraaier voor minder geld dan een led lamp :/

Led lamp: https://www.aliexpress.com/item/1005004211087256.html (25,64€)
Impact: https://www.aliexpress.com/item/1005003410619317.html (24,93€)

Anyway: de impact is "onderweg"

[...]

Je kent de filmpjes waarin ze tegen een echte moeten draaien he? :)

Als je je daarvan bewust bent en nadelen accepteert kan het een prima ding zijn overigens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Boudewijn ja dat weet ik maar dan nog moet zo'n machien toch duurder zijn dan een led lamp. of ben ik nu zo onlogisch?

• Koekstra
  • Niet online

[...]

:|

Dr is al iemand met een sds machine bezig geweest, dusndiezou ik nog een keer laten komen.

Zonder sds wordt het een lange klus, maar niet onmogelijk :+

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Koekstra schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:40:
[...]

Dr is al iemand met een sds machine bezig geweest, dusndiezou ik nog een keer laten komen.

Ja maar die heeft geen 30mm sds boor :+

@Zeeuw misschien woont er wel iemand in je buurt met een sds boormachine met een 30mm boor. * Damic heeft geen 30mm boor maar een 25mm boor van ne meter :)

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 15-07-2022 07:21 ]

• Koekstra
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:19:
[...]

Ja maar die heeft geen 30mm sds boor :+

@Zeeuw misschien woont er wel iemand in je buurt met een sds boormachine met een 30mm boor. * Damic heeft geen 30mm boor maar een 25mm boor van ne meter :)
Daarom ook mijn linkje.
Voor 24 euro ben je helemaal de man 8)

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

MJV

Ik heb voor mijn buitenkraan ook die 30mm van Toolstation gebruikt. Voorgeboord met 16mm (had ik toevallig) in de hoop op een netter resultaat. Uiteindelijk goed gelukt.

• Fuel_80
  • Laatst online: 11:11
choman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:22:
[...]

Ik heb het niet geprobeerd tot op heden, maar volgens mij heeft deze radio geen laadfunctie.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

MJV schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:00:
Ik heb voor mijn buitenkraan ook die 30mm van Toolstation gebruikt. Voorgeboord met 16mm (had ik toevallig) in de hoop op een netter resultaat. Uiteindelijk goed gelukt.
Ik was in de veronderstelling dat je beton eigenlijk niet voor moet boren, is dat onjuist?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

MJV

Pixeltje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat je beton eigenlijk niet voor moet boren, is dat onjuist?
Ik moest door een bakstenen spouw, heb voorgeboord op aanraden van een buurman, verder niet in verdiept of het beter was. Dus mogelijk is jouw veronderstelling de juiste :).

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Bosch GOP18V-28. Ik heb de versie in L-Boxx met één zaagblad en zonder accu genomen, omdat ik (ook in de Prime Day deal) twee 4.0Ah accu's los heb gekocht, en nog 3 1.5Ah accu's had liggen.
Maar nu wil ik dus een assortimentssetje met tools voor het ding, want dat ene zaagblad heb ik volgens mij al opgebruikt/vern*ukt. Het setje dat ik op goed geluk bij de Hornbach heb gekocht past niet, en als ik zo wat rondzoek vind ik niet echt uitgebreide sets met Starlock of Starlock Plus opname. Heeft iemand de gouden tip? :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11 11:11
Wormaap schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:19:
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Bosch GOP18V-28. Ik heb de versie in L-Boxx met één zaagblad en zonder accu genomen, omdat ik (ook in de Prime Day deal) twee 4.0Ah accu's los heb gekocht, en nog 3 1.5Ah accu's had liggen.
Maar nu wil ik dus een assortimentssetje met tools voor het ding, want dat ene zaagblad heb ik volgens mij al opgebruikt/vern*ukt. Het setje dat ik op goed geluk bij de Hornbach heb gekocht past niet, en als ik zo wat rondzoek vind ik niet echt uitgebreide sets met Starlock of Starlock Plus opname. Heeft iemand de gouden tip? :)
Ik weet niet hoe uitgebreid je het wilt hebben. Ik koop vaak pas een speciaal zaagblad als ik het nodig heb voor een specifiek doel.

Maar je kan even naar deze kijken:

https://amzn.eu/d/6LOGRvL (Fein, en dus heel divers)

Iets diverser van Bosch:

https://www.amazon.nl/Bos...-materialen/dp/B07H2DR6Q9

Of deze: https://www.amazon.nl/dp/B00BMN1KEO

• inhico

inhico

pw

@Wormaap Deze https://www.gereedschappe...ovatie-werkzaamheden.htmlal gezien? Zo zijn er wel meer. Kijk ook bij Fein en Makita.

...

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
Melmer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Ik weet niet hoe uitgebreid je het wilt hebben. Ik koop vaak pas een speciaal zaagblad als ik het nodig heb voor een specifiek doel.

Maar je kan even naar deze kijken:

https://amzn.eu/d/6LOGRvL (Fein, en dus heel divers)

Iets diverser van Bosch:

https://www.amazon.nl/Bos...-materialen/dp/B07H2DR6Q9

Of deze: https://www.amazon.nl/dp/B00BMN1KEO
De set die ik gekocht had was deze. Het idee daarbij was dat ik die multitool net heb, en dus alleen weet dat'ie handig was voor de klus die ik er vandaag mee heb gedaan (al geplaatste deurkozijnen inkorten zodat de dorpels er onderin konden). Maar wie weet waar het ding nog meer handig uitkomt? Dus vandaar een brede set van matige kwaliteit, zodat ik dan de dingen die ik veel gebruik van goede kwaliteit kan aanschaffen :)
De derde set die je linkt ziet er perfect uit, maar vind ik te duur voor een set waar ik waarschijnlijk driekwart in de praktijk nooit van gebruik. De tweede (die @inhico ook post) lijkt dan weer een mooie middenweg te zijn, dus ik ga eens kijken of ik die ergens voor een goede prijs kan vinden :)

Nog een andere vraag... De ontgrendelknop van mijn gloednieuwe 4Ah accu blijft hangen. Dus hij vergrendelt niet als ik hem een machine in schuif. Is dat een meervoorkomend probleem met een simpele oplossing, of wordt dat een garantieclaim? Ik heb gezocht, maar vind nergens specifiek dit probleem. Dat kan een teken zijn dat het niet meer voorkomt, maar natuurlijk ook dat ik slecht zoek :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• twain4me

twain4me

ik had voor een projectje te weinig lijmklemmen. zelf met alle bagger klemmen en niet snel klemmen had ik er te weinig. Nu had ome jef primeday en heb ik workpro klemmen gekocht en eigenlijk ben ik zo onder de indruk dat ik het hier even wilde melden. de normale prijs is niet zo heel bijzonder maar mochten ze ooit weer in de aanbieding gaan (black friday ofzo) kan men ze best overwegen. prijs kwaliteits verhouding is dan heel behoorlijk. Ik ga ze even intensief gebruiken dan kan ik ook wel wat melden over de duurzaamheid.

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 15-07-2022 18:33 ]

• twain4me

twain4me

zoek eens op starlock of newone bij onze ali vrienden. ik heb een set en het is best ok. wel iets minder dan die van fein (met bosch heb ik geen ervaring) maar ook veel goedkoper. de zaagjes verbranden iets sneller in eiken dan de fein zaagjes bv.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Die van mij heb ik hier vandaan. Zie dat ze nu een tientje duurder zijn maar echt een prima prijs/kwaliteits verhouding.

Voor het nette werk heb ik nog een setje A merk blaadjes

• Zeeuw
  • Laatst online: 12:22

Zeeuw

5.6

Koekstra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:56:
[...]

Deze had ik ook gevonden inderdaad.
Ik woon in ZO-Brabant, even op en neer rijden is duurder dan een SDS boormachine kopen 8)7
[...]

Koekstra schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:40:
[...]

Ik heb diegene met een 'vermoedelijk' SDS (zijn er nog meer varianten?) boormachine een bericht gestuurd.
Zijn machine is nog van de vorige eeuw, dus hij wist het niet zeker.

Ik ga de boor bestellen, mocht het niet passen ga ik op zoek naar iemand met een geschikte machine. Als beloning mag die persoon de boor hebben.

Bedankt voor de adviezen.

Edit:
Niet op voorraad voor verzending. :(

Read the badge, Bitch!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zeeuw schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Deze had ik ook gevonden inderdaad.
Ik woon in ZO-Brabant, even op en neer rijden is duurder dan een SDS boormachine kopen 8)7

[...]

[...]

Ik heb diegene met een 'vermoedelijk' SDS (zijn er nog meer varianten?) boormachine een bericht gestuurd.
Zijn machine is nog van de vorige eeuw, dus hij wist het niet zeker.

Ik ga de boor bestellen, mocht het niet passen ga ik op zoek naar iemand met een geschikte machine. Als beloning mag die persoon de boor hebben.

Bedankt voor de adviezen.
SDS, SDS-plus, SDS-MAX

• The Eagle

The Eagle

@Zeeuw Helmond en Son hebben hem beide op voorraad, kun je na bestellen zo ophalen :)
ZO Brabant is best ruim. Waar zit je ergens? Bouwmarkten zat in de buurt waar je voor een paar uur een boorhamer met SDS plus kop kunt huren voor weinig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

https://www.ecotools.nl/m...gjes/starlock-aansluiting

Zit hier wat tussen voor je? Dat je je setje zelf samenstelt?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Dat doe ik ook niet, ook nooit van gehoord dat iemand dat deed. :)

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:15:
[...]

https://www.ecotools.nl/m...gjes/starlock-aansluiting

Zit hier wat tussen voor je? Dat je je setje zelf samenstelt?
veel is er niet op voorrraad, dat wordt dan een setje van driehoekschuurzooltjes _O-

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:38:
[...]

veel is er niet op voorrraad, dat wordt dan een setje van driehoekschuurzooltjes _O-
kutzooi, niet opgelet 8)7 sorrie @Wormaap

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:40:
[...]

kutzooi, niet opgelet 8)7 sorrie @Wormaap
gehe, ik heb het schuurzooltje op mijn volgende bestellijst gezet, dus het was niet voor niets. :9B

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
[...]

Bij gaten groter dan 14 is het altijd beter om dunner voor te boren, zeker als je haast aan de max zit wat de boorhamer kan boren.
Een dunnere boor boort sneller omdat het minder beton weg hoeft te slaan, bovendien boort bv een boor 10 makkelijker door een kiezel dan een boor 30.
Grotere opvolgende diameters boren dan ook sneller door de open kern.
En door het gat volgt de grotere diameter makkelijk dat gat, een 30 mm in één keer wil nog wel eens een mm of wat wegdriften (door kiezels bijvoorbeeld).

Dus bv 10-20-30 boort veel sneller en nauwkeuriger (minder uitbreek aan andere kant) dan in 1x 30.
Bovendien kun je als je eerst 10 door de muur prikt, wat een klein stukje uit laat breken aan het eind, van de andere kant ook boren zodat je daar ook een schoon gat hebt.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Teijgetje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Bij gaten groter dan 14 is het altijd beter om dunner voor te boren, zeker als je haast aan de max zit wat de boorhamer kan boren.
Een dunnere boor boort sneller omdat het minder beton weg hoeft te slaan, bovendien boort bv een boor 10 makkelijker door een kiezel dan een boor 30.
En door het gat volgt de grotere diameter makkelijk dat gat, een 30 mm in één keer wil nog wel eens een mm of wat wegdriften (door kiezels bijvoorbeeld).

Dus bv 10-20-30 boort veel sneller en nauwkeuriger (minder uitbreek aan andere kant) dan in 1x 30.
Bovendien kun je als je eerst 10 door de muur prikt, wat een klein stukje uit laat breken aan het eind, van de andere kant ook boren zodat je daar ook een schoon gat hebt.
Ah, dank je. Ik dacht dat je dat met beton niet wilde doen omdat de grotere boor ‘vast’ kan slaan in het voorgeboorde gat, maar dat is alleen als het verschil in diameter te klein is denk ik. Ik boor veel 20-22mm gaten om buis en kabel doorvoeren te maken, die pak ik meestal in één keer, maar ik probeer de volgende keer eens met voorboren, kijken of dat makkelijker is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Aardappel
[...]

En kleinere diameter boortjes zijn goedkoper zodat je je grote veel langer kunt gebruiken.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Ah, dank je. Ik dacht dat je dat met beton niet wilde doen omdat de grotere boor ‘vast’ kan slaan in het voorgeboorde gat, maar dat is alleen als het verschil in diameter te klein is denk ik. Ik boor veel 20-22mm gaten om buis en kabel doorvoeren te maken, die pak ik meestal in één keer, maar ik probeer de volgende keer eens met voorboren, kijken of dat makkelijker is.
Logisch verhaal van @Teijgetje en @Aardappel d:)b

Ik stond even niet stil bij grotere doorvoeren dan de 13mm boor die in mijn SDS-setje zit. Mijn betonboor-werk is voornamelijk ophangwerk zoals een lamp in het plafond, legplank en een TVsteun.

Goeie tips weer hier _/-\o_

• twain4me

twain4me

Pixeltje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:50:
[...]

als je denkt door wapening heen te moet (wat goede boren kunnen) kan je beter niet voorboren als je dan net langs de wapening gaat met voorboren rammelt je grotere boor idd vast (en sloop je met een beetje pech je boortje) ipv dat hij de wapening gewoon door hakkelt.
zelf boor ik zelde voor maar pak voor dergelijk diameters meestal ook de SDS-max machine. O+ <3

langere standtijd is voor mij niet echt een issue alle beton boren die ik ooit gekocht heb van groter dan 18 mm heb ik ongeveer allemaal nog. behalve die boor die het opboren van een bestaand gat niet heeft overleeft ;) mooiere gaten zoals @Teijgetje zegt herken ik wel. en een gaatje om te zien waar je uitkomt kan handig zijn dat is uiteraard ook een soort van voorboren.

• El-Vder
  • Laatst online: 15:43
@Wormaap het is een mooi apparaat, heb hem vandaag ook lekker mishandeld. Bosch metal + wood bladen zijn niet aan te raden voor hout met schroeven. Heb vandaag 3 bladen er doorheen gejast.
Iemand daar een tip voor, ik moet 4 verzinkte 6mm schroeven door zagen. Beter met een haakse slijper doen?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:24

Illusion

(the art of)

El-Vder schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:28:
@Wormaap het is een mooi apparaat, heb hem vandaag ook lekker mishandeld. Bosch metal + wood bladen zijn niet aan te raden voor hout met schroeven. Heb vandaag 3 bladen er doorheen gejast.
Iemand daar een tip voor, ik moet 4 verzinkte 6mm schroeven door zagen. Beter met een haakse slijper doen?
Slijptol kan, bosch carbide metalmax zaagjes in je multitool kan.
Maar afhankelijk van de ruimte, maak ik meestal wat ruimte in het hout, en dan gewoon met de hand met deze: https://www.bahco.com/int...-metal-blade-pb_208_.html

Kan je gewoon op het puntje mee zagen, of beetje krom drukken en vlak langs een wand.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

[...]

Zelfde voor in metaal, daar is het zelfs aangeraden om met een veel kleinere boor te beginnen zodoende dat de tip van de grote boor minder moet doen ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:47
Een 18V Bosch recipro met eender welk blad. :p

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn Festool altijd de Fein zaagjes, onverwoestbaar: https://fein.com/nl_nl/ac...-carbide-pro-63502237210/

• twain4me

twain4me

Damic schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Zelfde voor in metaal, daar is het zelfs aangeraden om met een veel kleinere boor te beginnen zodoende dat de tip van de grote boor minder moet doen ;)
met als toevoeging: in metaal zou ik qua maat onder de maat van de ziel van de boor blijven. bij groter dan de ziel voorboren gaat de boel wiebelen en is je standtijd juist korter dus niet in meerdere stapjes. 4mm ->8mm -> 12 mm maar voorboren met maat van de ziel -> eind diameter.

Afbeeldingslocatie: https://docplayer.nl/docs-images/72/67845775/images/11-2.jpg

• Aardappel
Aardappel schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:00:
[...]

En kleinere diameter boortjes zijn goedkoper zodat je je grote veel langer kunt gebruiken.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor korte en lange boren.

• El-Vder
  • Laatst online: 15:43
@Illusion @Zaphara beide bedankt voor de tips.
@Bobmeister ze zien mij thuis al aankomen met een recipro. Dan maar nu even met de hand.

• twain4me

twain4me

Aardappel schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Hetzelfde geldt trouwens ook voor korte en lange boren.
dus dan moet je een korte 10mm een lange 10 mm een korte 20mm een lange 20 mm en dan pas de 30mm boor gebruiken? dat is teveel moeite, ik jas dan wel gewoon die 30mm boor er doorheen. :+

• Aardappel
twain4me schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:44:
[...]

dus dan moet je een korte 10mm een lange 10 mm een korte 20mm een lange 20 mm en dan pas de 30mm boor gebruiken? dat is teveel moeite, ik jas dan wel gewoon die 30mm boor er doorheen. :+
Ja zoiets, maar ik denk dat ze dat alleen in het circus doen.
Als je gaten van 220 mm moet boren door een steens muur kun je dat doen met 1x100 mm en 1x 250 mm of je boort boort alles met 250 mm maar dan heb je ook 2 boren nodig.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik wil op termijn een nieuwe accu schroefmachine aanschaffen. Mijn oog is gevallen op of de DHP484 of de DHP486. Het grootste verschil is de hoeveelheid koppel die geleverd kan worden, wat ten koste gaat van het gewicht van de machine.

De reden voor een DHP is dat ik nu de klopfunctie mis en eigenlijk geen aparte klopboor aan wil schaffen
De DHP486 lijkt een beest van een machine. Merk je de kracht van de DHP486 ook in de klopfunctie, ofwel zit deze dichter tegen een echte klopboor aan of is dat verschil beperkt tov de DHP484?

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb beide machines in de DDF versie, maar zou De 486 alleen kopen als je ook daadwerkelijk ook klussen hebt die de torque arm vereisen.
Rond 250mm gatenboren enzo....
Het ding is echt loeisterk, maar ook zwaar.
De 484 is een hele mooie alleskunner.
Zou op beide machines niet teveel vd klopfunctie verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door bbbrumbrum op 18-07-2022 08:25 ]

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik heb de DHP482 en die bevalt prima voor gewoon schroef- en boor-werk.
Klopboor is prima voor af en toe in baksteen-buitenmuur. Mijn binnenmuren zijn allemaal beton, daar heb ik sowieso de boorhamer voor nodig, dat lukt met geen enkele klopboor.

[ Voor 0% gewijzigd door Vloris op 18-07-2022 10:24 . Reden: stomme autocorrect... voorkamer -> boorhamer ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn conclusie is eigenlijk: liever iets lichters voor dat ik vaak ga gebruiken en waar het echt geschikt voor is (schroeven en licht boren dus) en een aparte zware machine (boorhamer) voor het andere werk. De keren dat ik een boorhamer nodig heb is niet zo vaak, de lichte machine gebruik je nagenoeg dagelijks/altijd.

@zandpaddo Dus eigenlijk niet wat je wilt horen, maar koop liever één goede schroefmachine (klopboorfunctie heb ik daar vanwege de boorhamer niet bij nodig) en een boorhamer. Dan dek je eigenlijk alles af.

• The Eagle

The Eagle

Koop dan geen boorhamer maar een combihamer of multihamer, dan dek je echt vrijwel alles af.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Update na Damic in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5" (werk koffer)
Voila bij deze mijn gevulde tool case

Meer foto's: https://imgur.com/a/oa19zPV

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g0e2tK3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZxGlbLQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YcAbK8m.jpg

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Nou, omdat ik toevallig een financiële meevaller had van de week, en de Prime deals nu zijn, komt er toch een 3x360 laser binnenkort in de post *O*

Het is de GLL 3-80 CG geworden, als uitbereiding op mijn 12V platform wat ik nu langzaam aan het opbouwen ben. Hopelijk kan deze binnekort ingezet worden bij een tweetal huisopknapbeurten.
[Afbeelding]

Momenteel krijg je ook een 'gratis nivelleer accessoire', al lijkt het dat ik niet BT 250 statief kan kiezen (welke wel voor de goedkopere GLL 3-80 G beschikbaar is)
[Afbeelding]
Ik kan niks vinden over welke accessoire je uiteindelijk kan kiezen, behalve dit plaatje. Je kan de aanvraag niet voltooien zonder serienummer dus ik moet nog even wachten tot het product binnen is voordat ik dit zeker weet.

Update hier op:

Het is inderdaad zo dat je bij de GLL 3-80 CG géén BT 250 statief kan selecteren.
Bij de goedkopere GLL 3-80 G is dat wél mogelijk.

Ik heb contact gezocht met Bosch maar die kunnen me niet vertellen waarom dit zo is, aangezien het nogal onlogisch over komt.

Uiteindelijk heb ik maar voor een LR7 laser ontvanger gekozen, aangezien ik voldoende accu's heb. Een degelijk statief kan ik altijd later bij kopen.

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:26
Gisteren stopte mijn Parkside excentrische schuurmachine ermee. Of het draait nog wel, maar zodra ik de machine op het hout zet dan draait het niet meer. Het lijkt wel op het zijn vermogen kwijt is? Geen idee.

Nu kan ik weer de machine aanmelden en opsturen voor een nieuwe (wat ik ook ga doen), maar dan ben ik wel weer een dikke week verder voordat ik weer verder kan met de klus. Er moet nog een hoop geschuurd worden..

Daarom ben ik misschien wel in de markt voor een betere schuurmachine. Dit topic en eerdere doorgenomen en volgens mij komt de Makita BO5041 er goed uit. Niet te duur, bekabeld, koffer hoef ik niet per se, 300W lijkt mij afdoende voor huis-en-tuin-gebruik.

Wat denken jullie? Prima keuze denk ik? Ik heb nog een stapel Eco-tools 125 mm schuurpapier liggen (de groene).

• Raymond
  • Laatst online: 08:09
Ik zoek een laminaatknipper. Wat is een beetje een bruikbare en goed verkrijgbare?

Normaal zou ik er eentje huren, maar ik ga hem over de komende periode wat vaker gebruiken en dan wordt kopen volgens mij wel interessant.

Bijvoorbeeld deze?
https://www.toolstation.n...tsnijder/p19209#reviewTab

Of beter deze:
https://www.hbm-machines....IflCmpH4jJZxoC70sQAvD_BwE

[ Voor 43% gewijzigd door Raymond op 19-07-2022 10:25 ]

• henkie196
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:18:
Ik zoek een laminaatknipper. Wat is een beetje een bruikbare en goed verkrijgbare?

Normaal zou ik er eentje huren, maar ik ga hem over de komende periode wat vaker gebruiken en dan wordt kopen volgens mij wel interessant.

Bijvoorbeeld deze?
https://www.toolstation.n...tsnijder/p19209#reviewTab

Of beter deze:
https://www.hbm-machines....IflCmpH4jJZxoC70sQAvD_BwE
Die eerste heb ik, werkte voor mij goed voor de haakse snedes, zelfs in de lengte is mogelijk. Wel gebruikt met klik PVC, kan me voorstellen dat het op dik laminaat behoorlijk wat meer kracht kost dan die tweede. Maar de tweede is weer meer beperkt in het snijbereik.

• inhico

inhico

pw

@webber87 Die Makita is ongetwijfeld prima. Zelf ben ik zeer tevreden over mijn Metabo SXE 3125 (vergelijkbare prijs en specificaties). En zo zijn er vast ook meer van Bosch en DeWalt om er een paar te noemen.

Edit: bij nader inzien heeft die Metabo alleen bij Amazon een vergelijkbare prijs. Zou voor mij een heroverweging betekenen. Elders is ie een paar tientjes duurder. Lijkt me het niet waard.

[ Voor 31% gewijzigd door inhico op 19-07-2022 13:11 ]

...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dragonhaertt schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:53:
[...]
Update hier op:

Het is inderdaad zo dat je bij de GLL 3-80 CG géén BT 250 statief kan selecteren.
Bij de goedkopere GLL 3-80 G is dat wél mogelijk.

Ik heb contact gezocht met Bosch maar die kunnen me niet vertellen waarom dit zo is, aangezien het nogal onlogisch over komt.

Uiteindelijk heb ik maar voor een LR7 laser ontvanger gekozen, aangezien ik voldoende accu's heb. Een degelijk statief kan ik altijd later bij kopen.
Wat een knurften. Ik zou nog een mailtje nasturen aan een CEO ofzo, wat hogerop de foodchain met je bevindingen. Toch idioot dat een duurder model minder opties heeft en dat er niet meegedacht werd.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

rockhopper schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Wat een knurften. Ik zou nog een mailtje nasturen aan een CEO ofzo, wat hogerop de foodchain met je bevindingen. Toch idioot dat een duurder model minder opties heeft en dat er niet meegedacht werd.
Na 5 mailtjes heen en weer heb ik het een beetje opgegeven :|
Beste meneer van de helpdesk blijft een beetje standaard antwoorden geven, met als afsluiter
"het blijkt dat inderdaad de GLL 3-80 CG niet compatible is met het BT 250 statief.
Als u onderstaande link volgt dan vindt u die tabel als u wat naar onderen scrollt op de pagina."

Met een linkje naar de afbeelding die ik zelf al in de eerste mail had benoemd...

Met "compatible" bedoelen ze: 'niet te kiezen', en niet 'past fysiek niet op elkaar'

na deze herinnering heb ik er toch maar nog een mailtje achteraan gestuurd :

"Met niet compatibel bedoel ik dat het statief dan niet op de laser zou passen dat is wat er in ons bestand wordt aangegeven.
Waarom dit zo is aangegeven in de tabel kan ik niet zeggen, omdat ik verdere informatie hierover niet heb.
Het zal met een reden gedaan zijn, en meestal is die reden dat het niet past."

:/

Ik denk dat het tijd gaat worden om deze mailwisselijk in het WTF forum teplaatsen.
veel verder dan "computer sais no" komen we momenteel niet.

[ Voor 25% gewijzigd door dragonhaertt op 19-07-2022 15:43 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 266 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).