Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Pixeltje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:41:
Ik heb een vraag waarvan ik niet weet of hij hier hoort of in het q&a en showcase topic..

Ik zie weleens bovenfrezen op plastic platen voorbij komen in youtube filmpjes en dergelijke. Een soort baseplate waar de frees op gemonteerd is die aan één of meerdere kanten uitsteekt zodat het vlak houden van de frees makkelijker is als je randen aan het bewerken bent. Lijkt mij in sommige gevallen ook handig om te hebben dus ik dacht; ik maak zoiets. De vraag is welk materiaal is hier goed geschikt voor?

Plexiglas lijkt mij de meest voor de hand liggende keuze maar misschien is dat materiaal te ‘hard’ waardoor het snel breekt of scheurt. Natuurlijk zijn er andere opties zoals lexanlexaan en polycarbonaat dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze materialen. Omdat ik er zelf aan wil knutselen is ‘bewerkbaarheid’ wel een belangrijk punt. Ik heb totaal geen verstand van dit soort kunststoffen en weet dus niet waar ik op moet letten.

Deze video even kijken. Hij gebruikt polycarbonaat. Dat zou ik ook gebruiken in plaats van plexiglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:10
peterpaulk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:05:
hoi - even een korte check die ik wil doen - ik heb een 2 maand oude Bosch blauw GSR 18v-55 - gekocht na hoop gezoek wat handig systeem voor mij zou kunnen zijn.. nu twijfel ik even of ik een issue heb.

Gisteren de snelspankop gevuld/bit erin gedaan - alsin - een default bitje dat klaar staat voor generiek schroefwerk... merkte vanavond dat de snelspankop los zat voor 2e keer - dus geen toeval... aka de bit ...natuurlijk met voldoende klikjes dicht gezet ... moet ik me zorgen maken of is dit normaal? Met boren/schroeven schiet ie niet los ....
Ik heb nu al 2 Bosch accu rollen waarvan ik de snelspankop matig vind. Inderdaad soms loskomen Ed. Niet onoverkomelijk wel hinderlijk af en toe.

Ik denk dat Bosch gewoon niet de beste snelspankoppen maakt...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:16:

Wat maakt Acryl geschikt dan? Hpl klinkt ook wel als een plan maar daar kun je niet doorheen kijken en dat is soms ook wel handig..
Nou…….er stond ook stiekem een vraagtekentje achter :P

Ik zag je vraag en ik dacht ik schiet hem er even in, maar als ik even rondneus op het WWW dan vind ik wel terug dat acryl wat makkelijker barst bij boren bijvoorbeeld en laat je dat nou ook net willen doen voor de montage.

Scroll even naar beneden voor een mooi vergelijkje

https://www.routerforums....carbonate-and-why.139879/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks beiden! het is polycarbonaat geworden, een grote plaat voor de boze bosch GOF1600 en een klein plaatje voor de makita accufrees. Heb ik van het weekend weer een leuk knutselprojectje :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BounceMeister schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:08:
Hoe ziet een Wiha SL/PZ2 VDE schroevendraaier er precies uit?
Ik heb een setje besteld van een SL/PZ1 en een SL/PZ2, artikelnummer WIHA_SB328S2.
De SL/PZ1 heeft van die rechte vleugeltjes zoals je zou verwachten (rechts), maar de SL/PZ2 (links) heeft dat niet en ziet er gewoon exact zo uit als een PZ2. Op het handvat staat wel SL/PZ2 gedrukt, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iemand in de Wiha fabriek zat te slapen. Op de foto van de verpakking ziet de SL/PZ2 er wel net zo uit als de SL/PZ1, maar dan wat dikker.

[Afbeelding]

Verpakking:
[Afbeelding]

Edit:
Setje gaat retour, ik ga voor wat anders kijken.
Ow dank je om me er aan te herinneren dat ik die sets nog moet kopen

Wiha SB327S2 & SB328S2

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Boudewijn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:26:
Ook al gepost in de hk... Na een tijd twijfelen toch maar gedaan. Zijn best lastig te krijgen.

Een pm-v11 schaafbeitel. [Afbeelding]
Wat een bakbeest 8)

Kreeg er ook nog een schaafje bij.
Wat is de hk?

Mooie beitel, ook een veritas LA schaaf ?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Damic schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:15:
Ow dank je om me er aan te herinneren dat ik die sets nog moet kopen

Wiha SB327S2 & SB328S2
Ik heb ze gewoon als bits gekocht. Maar dat is natuurlijk weer niet VDE. Alhoewel het voornamelijk SL/PZ lijkt te zijn in electronica, niet SL/PH.

En het is grappig dat ze die schroefvorm hebben geïntroduceerd om het makkelijker te maken voor een electricien / technieker (pak sleuf of PZ, werkt allebei), maar in de praktijk haal je de speciale SL/PZ schroevendraaiers, want door de vorm werken eigenlijk zowel sleuf als PZ niet fijn op zo'n schroef 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

in het kader van elektragereedschap; een tijdje geleden ging het hier over aandraaimomementen in de groepenkast. Ik kan die post niet meer terugvinden maar daar stonden linkjes in naar een paar moment-schroevendraaiers. Iemand hier die deze post weer tevoorschijn kan toveren?

Ik meen zelfs dat ik er op gereageerd heb maar mijn zoekskills zijn kennelijk wat verwaterd..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pixeltje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:02:
in het kader van elektragereedschap; een tijdje geleden ging het hier over aandraaimomementen in de groepenkast. Ik kan die post niet meer terugvinden maar daar stonden linkjes in naar een paar moment-schroevendraaiers. Iemand hier die deze post weer tevoorschijn kan toveren?

Ik meen zelfs dat ik er op gereageerd heb maar mijn zoekskills zijn kennelijk wat verwaterd..
wera en wiha hebben ze meen ik :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Forum FAQ #hk

Ik weet dat het de “huiskamer” heet maar ik heb geen idee wat er daar te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De hk is een officieel afgesloten stukje forum. Niet heel spannend verder maar daar is een topic met "show je meuk" als idee. De groep die daar zit is niet per se de groep die weet wat een low angle schaaf is.
Mooie beitel, ook een veritas LA schaaf ?
Zonder dat schaaft het zo naadje ;) . Heb de laatste bij baptist opgepikt. Er was kennelijk weer een kleine batch. Man achter de balie zei te balen dat hij niet wist dat ze nu op waren, als hij het had geweten had hij hem zelf besteld :)
Sowieso mooie winkel, ook om ff te kletsen met die mannen.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 07-07-2022 09:15 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Even zoeken op momentschroevendraaiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:14
Pixeltje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:50:
[...]

Ik dacht dat groepenkasten op 8nm afgemonteerd moeten worden? Ergens gelezen ooit, maar kan er nu weinig over vinden
Je bedoelt deze?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ah, de discussie over nanometer vs Newton-meter, klassiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja.. ik had er een spatie tussen staan en dan kom je er niet.. thanks
Juist. Ik probeerde die post te vinden via myreact maar dat lukte me dus effe niet, dank!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Omdat ik niet de enige, eerste of laatste zal zijn met een DeWalt 7492 of vergelijkbare zaagtafel……

Hier “mijn” oplossing voor fatsoenlijke stofafzuiging van zowel de motorkant als het spouwmes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVSywYQYYyZiSvnLoVcphx8Q06A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjInEK4uUxBXuX3oO0bvEUTD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0Gq5qtIeWHbkmAg3YrPo16R6ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kzPSe9UVBr4Q2m9Vjk1WGWb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een 3D geprintte set van https://homewerken.de/

Ik heb gekozen voor ABS want dat is steviger dan PLA (kort even op ingelezen) en bestaat uit een aantal onderdelen zoals een Ystuk, enkele aansluitmoffen en een ring om de slang met de paralelgeleider mee te laten bewegen zodat je werkstuk niet blijft hangen met alle risico’s erbij op je zaagtafel.

Ik heb de benodigde Nilfisk 36 mm slang in bestelling staan.

Hier trof ik de tip:

@rockhopper ……. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:55:
Omdat ik niet de enige, eerste of laatste zal zijn met een DeWalt 7492 of vergelijkbare zaagtafel……

Hier “mijn” oplossing voor fatsoenlijke stofafzuiging van zowel de motorkant als het spouwmes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb gekozen voor ABS want dat is steviger dan PLA (kort even op ingelezen) en bestaat uit een aantal onderdelen zoals een Ystuk, enkele aansluitmoffen en een ring om de slang met de paralelgeleider mee te laten bewegen zodat je werkstuk niet blijft hangen met alle risico’s erbij op je zaagtafel.

Hier trof ik de tip:

[YouTube: Wie man mit zwei Updaten die Dewalt 7492 zu einer perfekten Säge erweitert.]

Een mooie oplossing, het nadeel van de stofafzuiging vind ik dat die aan de achterkant zit, als je bijvoorbeeld een werkbank erchter hebt als verlenging van je tafel past het Y stuk niet meer. Het zou mooier zijn als ze daar ook iets van een 90 graden bocht voor hebben zodat de afstand zo kort mogelijk is.

Ik zie dat je daar ook de stl file kan kopen, wellicht dat ik dat maar eens ga doen en hem dan aanpassen naar een 90 graden bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 07-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier trof ik de tip:

[YouTube: Wie man mit zwei Updaten die Dewalt 7492 zu einer perfekten Säge erweitert.]

Nette oplossing! Op m'n DW745 had ik gewoon met duct tape de boel vast gemaakt aan een stofzuigerslang, maar waar ik vooral last van had, was dat de slang dus naar beneden hing, en je bij het zagen van een plaat steeds met je plaat tegen de slang aankwam. Daarna wel opgelost met een slangklem ergens aan de zijkant zodat ik daar geen last meer van had.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Avvd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Een mooie oplossing, het nadeel van de stofafzuiging vind ik dat die aan de achterkant zit, als je bijvoorbeeld een werkbank erchter hebt als verlenging van je tafel past het Y stuk niet meer. Het zou mooier zijn als ze daar ook iets van een 90 graden bocht voor hebben zodat de afstand zo kort mogelijk is.

Ik zie dat je daar ook de stl file kan kopen, wellicht dat ik dat maar eens ga doen en hem dan aanpassen naar een 90 graden bocht.
Ja, klopt, voor mij is het een prima oplossing want er komt een mobiele oplossing.

Ik ga deze ongeveer maken wat idee en indeling betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vruHita1uuwaogd3kkg9dDfU8ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4LeAw25ZPLyUxPJl0jI3e9gN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbz5se14Lu82OhwDD6_K4CeSBYk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NYrlVVHtw95kmKn0BgH0heX1.jpg?f=user_large

Met als toevoeging een hoog vak zodat ik ook mijn kolomboor kwijt kan en makkelijk kan plaatsen. Die staat nu zielig in een hoekje.

Dit plaatje zag ik, die heeft plek voor de kolomboor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-m0eCvCUpB2OZaT1cFwilwelsk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LnlMW5KhlA13pfmHPLjxMXcq.webp?f=fotoalbum_large

Die werkbank lijkt zo krom als wat verder, dus het ging me alleen ff om het idee de kolomboor er ook een plekje in te geven d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
Fraggert schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:58:
[...]
Ja, klopt, voor mij is het een prima oplossing want er komt een mobiele oplossing.

[Afbeelding]
Qua orientatie zou ik hem 90 graden draaien zodat je meteen een 'uitvoertafel' hebt. Dat is erg fijn voor plaatmateriaal e.d.

Zo heb ik hem zelf gemaakt voor de 7485, met ook een hoge ruimte waar een kolomboor in zou kunnen:
Cavalera125 in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Cavalera125 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Qua orientatie zou ik hem 90 graden draaien zodat je meteen een 'uitvoertafel' hebt. Dat is erg fijn voor plaatmateriaal e.d.

Zo heb ik hem zelf gemaakt voor de 7485, met ook een hoge ruimte waar een kolomboor in zou kunnen:
Cavalera125 in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"
Ik snap dat je dat gedaan hebt, ik heb echter nog een mobiele werkbank die ik als uitvoertafel er tegenaan kan zetten :)

De “zaagbank” krijgt dezelfde hoogte als de “werkbank”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eaz9tr3aiqkbGVy6ZLwE4d6J8Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba1j03CvDEWZiNE9yRqUfhOL.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier kan ik gebruik maken van de freestafel als zijsteun zowel rechts als links van de zaag door de zaag 180 te draaien.

Voor langer spul kan ik bovenstaande werkbank gebruiken aan elke kant die ik maar wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

henkie196 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:43:
[...]

Ik heb ze gewoon als bits gekocht. Maar dat is natuurlijk weer niet VDE. Alhoewel het voornamelijk SL/PZ lijkt te zijn in electronica, niet SL/PH.

En het is grappig dat ze die schroefvorm hebben geïntroduceerd om het makkelijker te maken voor een electricien / technieker (pak sleuf of PZ, werkt allebei), maar in de praktijk haal je de speciale SL/PZ schroevendraaiers, want door de vorm werken eigenlijk zowel sleuf als PZ niet fijn op zo'n schroef 8)7
Ha bits even zoeken kan handig zijn https://www.wiha.com/nl/n...t-slimbit-electric?c=8516 VDE BABEEEEEY

https://www.amazon.de/-/e...es-590T103/dp/B07B57SS9N/

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 07-07-2022 17:43 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wel even opletten:
De 6 mm slimBits kunnen uitsluitend worden gebruikt met de speedE®, slimVario® en TorqueVario®-S electric gereedschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@henkie196 gelukkig dat je het zegt, dan kan ik nog cancelen :D even zien naar een ander setje

Mmmh een standaard bit is 6,33mm edit ha die wiha zal los zitten in de houder.

[ Voor 29% gewijzigd door Damic op 07-07-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50

Vliegvlug

Flight Simple

Je heb ze van verschillende merken en met verschillende bereiken, met en zonder VDE
Je hebt ook adapters die je tussen bits kan zetten als je maar één of enkele vaste momenten nodig hebt.
Dus de vraag is meer waar je een momentschroevendraaier voor wilt gaan gebruiken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Pixeltje

Goeie keus….dat polycarbonaat

Check @ 26m:14s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Damic schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:43:
@henkie196 gelukkig dat je het zegt, dan kan ik nog cancelen :D even zien naar een ander setje

Mmmh een standaard bit is 6,33mm edit ha die wiha zal los zitten in de houder.
Je moet over het algemeen de VDE bits meer zien als een klingenset, waar je dus een geschikt handvat voor bij moet hebben. De VDE is volgens mij altijd op het geheel, ik denk niet dat losse bits of een losse bithouder VDE klassificering kan krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld wel een geïsoleerde bithouder, maar die heeft geen VDE klassificering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede slagschroevendraaier. Ik heb er nog geen en ik zit ook nog niet in een ecosysteem. Kan dus nog alle kanten op.

Vandaag staat deze set op IBood.
Klopboormachine DHP482
Slagschroevendraaier DTD152
Samen voor €139 maar zonder lader en zonder accu’s.

Is dit een goede deal? Ik heb eigenlijk nog geen nieuwe boormachine nodig maar als het een goede aanbieding zou zijn dan neem ik die er maar bij.
Wil de slagschroevendraaier gebruiken in en om het huis, voor (je raadt het al) het draaien van schroeven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@badkuip die set komt wel vaker voorbij aan dezelfde prijs ;) en je hebt de kit model nummer dus je kan opzoeken wat de kit momenteel gaat. Op toolmax staat deze 162,58€

heb je hem direct nodig, koop hem dan bij toolmax ofzo anders via ibood want dat word tenvroegste volgende week ergens verstuurd.

Je moet nog wel batterijen enzo kopen (hint Ome jef off brand accu's 55€ voor 2 accu's) en een lader DC18RC

[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 07-07-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vliegvlug schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:47:
[...]

Je heb ze van verschillende merken en met verschillende bereiken, met en zonder VDE
Je hebt ook adapters die je tussen bits kan zetten als je maar één of enkele vaste momenten nodig hebt.
Dus de vraag is meer waar je een momentschroevendraaier voor wilt gaan gebruiken. ;)
Ik werk nog wel eens in groepenkasten, dus het leek me een handige toevoeging aan mijn gereedschap. Ik heb even zitten kijken en er zijn veel verschillende versies te krijgen maar het ‘momentbereik’ is eigenlijk zonder uitzondering erg klein. Dat zou betekenen dat ik zo’n setje ook alleen zou gebruiken voor groepenkasten of afmonteren van wcd’s enzo, dus misschien sla ik toch nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

badkuip schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:03:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede slagschroevendraaier. Ik heb er nog geen en ik zit ook nog niet in een ecosysteem. Kan dus nog alle kanten op.

Vandaag staat deze set op IBood.
Klopboormachine DHP482
Slagschroevendraaier DTD152
Samen voor €139 maar zonder lader en zonder accu’s.

Is dit een goede deal? Ik heb eigenlijk nog geen nieuwe boormachine nodig maar als het een goede aanbieding zou zijn dan neem ik die er maar bij.
Wil de slagschroevendraaier gebruiken in en om het huis, voor (je raadt het al) het draaien van schroeven…
Enige puntje waar ik je op kan wijzen is dat je zeker moet weten dat je de DHP Klopboormachine wilt hebben.

AFAIK hebben die, door de klopfunctie, speling op de kop. Dit kan vervelend zijn als je nauwkeurig boorwerk wilt doen.

De DDF is de gewone accuschroeftol-serie zonder klopfunctie.

Ik heb een losse gesnoerde klopboor, de meest simpele Bosch Pro, een GSB13 ofzo, voor 6 tientjes een keer ge-amazont ofzo. Het kan nog goedkoper natuurlijk als je een keer in baksteen moet.
Beton is een ander verhaal…..dan zit je in de hamerboren/boorhamers.

Hope this helps d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
@Fraggert dat helpt zeker!
Ik denk dat ik deze aanbieding voorbij laat gaan.
Een klopboormachine met speling op de kop heeft voor mij geen meerwaarde.
Dan geef ik nu liever mijn geld uit aan een goede slagschroevendraaier en accu’s.

Ook @Damic bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Pixeltje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Ik werk nog wel eens in groepenkasten, dus het leek me een handige toevoeging aan mijn gereedschap. Ik heb even zitten kijken en er zijn veel verschillende versies te krijgen maar het ‘momentbereik’ is eigenlijk zonder uitzondering erg klein. Dat zou betekenen dat ik zo’n setje ook alleen zou gebruiken voor groepenkasten of afmonteren van wcd’s enzo, dus misschien sla ik toch nog even over.
Het word meer en meer gebruikt om dat het dan volgens spec vast staat en niet te los of te vast staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Pixeltje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb de Wera Kraftform Kompakt VDE 16 Torque 1,2-3,0 Nm extra slim 1, 16‑delig al een tijdje en speciaal gekocht voor werk aan de groepenkast maar had vooraf wel het idee dat het voor andere zaken ook wel van pas zou komen.
Maar tot nu toe heb ik enkel de twee SL/PZ klingen gebruikt en de rest nog nooit.
Dus achteraf had ik net zo goed het losse momenthandvat met die twee klingen kunnen kopen.
Of dat echt veel goedkoper is weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:44
Weet iemand of er een boorstandaard te vinden is voor de Bosch Professional GBH 2-28 F? Waar normaal het tweede handvat zit, meet ik een diameter van 48.5mm. Het is voor incidenteel gebruik.

Ik heb deze gezien, maar die heeft een 43mm Euronorm opname:

https://www.praxis.nl/ger...y6T1IRyFMCnRoCSPcQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:45
Had hem gezien, die gast heeft ook een serieuze werkbank gemaakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 08:05
vegboy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:46:
Weet iemand of er een boorstandaard te vinden is voor de Bosch Professional GBH 2-28 F? Waar normaal het tweede handvat zit, meet ik een diameter van 48.5mm. Het is voor incidenteel gebruik.

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb wel eens verlekkerd naar het spul van Wabeco zitten kijken (https://baptist.nl/merken/wabeco ), maar dat is ook enkel 43mm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vliegvlug schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:45:
[...]

Ik heb de Wera Kraftform Kompakt VDE 16 Torque 1,2-3,0 Nm extra slim 1, 16‑delig al een tijdje en speciaal gekocht voor werk aan de groepenkast maar had vooraf wel het idee dat het voor andere zaken ook wel van pas zou komen.
Maar tot nu toe heb ik enkel de twee SL/PZ klingen gebruikt en de rest nog nooit.
Dus achteraf had ik net zo goed het losse momenthandvat met die twee klingen kunnen kopen.
Of dat echt veel goedkoper is weet ik eigenlijk niet.
Ik heb eens gekeken naar dat losse momenthandvat, maar dat is bijna net zo duur als een hele set. Dus is die set toch de beste keuze geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

vegboy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:46:

Wat ik me vooral afvraag is waarom je een boorhamer in een boorstandaard zou willen gebruiken.
Hameren lijkt me niet handig in zo’n standaard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 08:05
Vliegvlug schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Wat ik me vooral afvraag is waarom je een boorhamer in een boorstandaard zou willen gebruiken.
Hameren lijkt me niet handig in zo’n standaard! ;)
Nouja, hij hoeft niet te hameren, een als dat is wat je hebt... Maar na me iets verder te hebben verdiept lijkt vooral het niet kunnen kiezen van een vast toerental met onhandig, dus ik ga ook maar eens opzoek naar een Bosch PBD 40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DRAFTER86 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:11:
[...]

Nouja, hij hoeft niet te hameren, een als dat is wat je hebt... Maar na me iets verder te hebben verdiept lijkt vooral het niet kunnen kiezen van een vast toerental met onhandig, dus ik ga ook maar eens opzoek naar een Bosch PBD 40...
Ik ging er al wel vanuit dat het om het lage toerental van 900rpm ging van die gbh2-28 :)

Die Bosch PBD 40 iswel een aanrader ja, heb ‘m zelf ook. Ooit eens voor €150 in de aanbieding bij Amazon gekocht :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Fraggert Waarom?!? (beetje late reactie) Mooi spul weer hoor zoals altijd.

Voor de koopjesjagers nog een kleine tip, amazon prime day komt er weer aan volgende week. Daarop valt vaak wel een aantal leuke dingen mee te pakken. Met name van bosch. Vergelijk de sites van verschillende landen, gebruik eventueel een nieuw email adres om gratis een prime te pakken van één maand. Wacht overigens niet te lang met je keuze en doe vooraf je huiswerk als je iets specifieks wilt.
Mijn ervaring is dat de meeste goede deals beperkt tot zeer beperkt zijn in aantal, en dan geldt op=op. Dus kijk vooral net na middernacht en wacht niet tot de ochtend.
Dit jaar is het "feest" op 12 en 13 juli.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rockhopper schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:28:
@Fraggert Waarom?!? (beetje late reactie) Mooi spul weer hoor zoals altijd.
Waarom?
rockhopper schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:26:

En mijn bankrekening wilt dat je minder mooie gereedschapspr0n plaatjes post. Ik heb helemaal geen zaagtafel nodig, maar intussen wil ik er ook een.
Hierom :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1OR8-UwqywTlsiADDT8S2c9U1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6YoRjz7lImukqLowu6ETQ6a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efJ74jmliSxNZ_FgV8OXG5VlpvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dg4trQxRXvHt2GEMXSzBs2bu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyR_J2W5afw6ULTv67t2PnTKw5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBEMb9CdqICB7jsnJ9dst9JX.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is niet rondom helemaal strak aan maar voor een eerste poging polycarbonaat aardig gelukt.

Materiaal zelf als een stuk van 10x15 op internet besteld maar dat kwam aan verlopend van 9,5 naar 10,2 en van 14,9 naar 15,2mm dus was nog even een uitdaging om zo’n klein stukje onder de zaag recht te krijgen. Uiteindelijk de opening voor de frees op een tikkie sketchy wijze gemaakt maar het werkte..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2QpWyC1qV19l8gNtyy_-fV5J38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W523cwVefmvrswVBkM6bNifb.jpg?f=fotoalbum_large

Het grote stuk op de achtergrond is voor de grote frees, daar morgen of later in de week even mee knutselen. (En die is wel netjes 40cm in ‘t vierkant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat was wel duidelijk (vandaar de !?!) gelukkig is het geld voorlopig op, en daarmee ook de verleiding.

(en er moet voor een camera gespaard worden)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rockhopper schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:38:
[...]

Dat was wel duidelijk (vandaar de !?!) gelukkig is het geld voorlopig op, en daarmee ook de verleiding.

(en er moet voor een camera gespaard worden)
Ow, zo…..Ik had ook beter moeten weten met jou als ouwe rot hier ;)

Ook een mooi spaardoel _/-\o_ d:)b
Pixeltje schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is niet rondom helemaal strak aan maar voor een eerste poging polycarbonaat aardig gelukt.

Materiaal zelf als een stuk van 10x15 op internet besteld maar dat kwam aan verlopend van 9,5 naar 10,2 en van 14,9 naar 15,2mm dus was nog even een uitdaging om zo’n klein stukje onder de zaag recht te krijgen. Uiteindelijk de opening voor de frees op een tikkie sketchy wijze gemaakt maar het werkte..
[Afbeelding]

Het grote stuk op de achtergrond is voor de grote frees, daar morgen of later in de week even mee knutselen. (En die is wel netjes 40cm in ‘t vierkant)
Nice d:)b

Die frees met die klem is wat spannend ja :P

Beviel het werken met het polycarbonaat? Beetje makkelijk bewerken en enigszins vergevingsgezind dat je niet met het minste het spul in 1000 stukken op je werkbank heb liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Nice d:)b

Die frees met die klem is wat spannend ja :P
Hij stond redelijk stabiel maar tis wel wat onwennig :X
Beviel het werken met het polycarbonaat? Beetje makkelijk bewerken en enigszins vergevingsgezind dat je niet met het minste het spul in 1000 stukken op je werkbank heb liggen? :)
Het spul is erg vergevingsgezind, eerder ‘taai’ dan ‘breekbaar’ als je t mij vraagt. Met name met frezen merk je dat ‘taaie’ wel. Verder prima te bewerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 10-07-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:33:
[...]
Dank iedereen voor het meedenken en reageren. Lidl stuurt een nieuw exemplaar op, hopelijk werkt die beter :)
Inmiddels de nieuwe boormachine ontvangen en getest, en die doet het wel zoals verwacht, ook met bijgeleverde boortje. Inmiddels gordijnrails aan het plafond bevestigd, daar kwam het vorige exemplaar nog niet misschien doorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 10-07-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567917
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een Makita DF001DW accuschroevendraaier voor het lichte schroefwerk en een Topcraft TB 1500-2 pneumatische boorhamer voor het zwaardere boorwerk (betonnen muren/plafond).

Voor het schroeven in hout heeft de Makita wat te weinig kracht. De topcraft boorhamer is wat lomp en met snoer om buiten rond het huis te gebruiken.
Ik zoek een accuschroefboormachine met wat meer kracht voor schroeven (o.a. in hout) en ook voor boren in stenen muren zoals de gevel. Gevelstenen zijn zoals deze:
De parkside performance accu(slag)boormachine lijkt me wel wat:
Slagboorschroefmachine
Schroefboormachine

Welke zouden jullie aanraden? Of eventueel een Bosch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Frenkie567917 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:36:
Ik heb een Makita DF001DW accuschroevendraaier voor het lichte schroefwerk en een Topcraft TB 1500-2 pneumatische boorhamer voor het zwaardere boorwerk (betonnen muren/plafond).

Voor het schroeven in hout heeft de Makita wat te weinig kracht. De topcraft boorhamer is wat lomp en met snoer om buiten rond het huis te gebruiken.
Ik zoek een accuschroefboormachine met wat meer kracht voor schroeven (o.a. in hout) en ook voor boren in stenen muren zoals de gevel. Gevelstenen zijn zoals deze:

[...]

Slagboorschroefmachine
Schroefboormachine

Wat te weinig kracht zegt ie. Die Makita doet maar 3 of 4 Nm :D
Voor simpel schroef en boorwerk gewoon een schroefboormachine. De gelinkte slagboorschroefmachine is een beetje een raar ding; hij lijkt ook te kunnen klopboren , maar slagmechanisme lijkt niet schakelbaar bij schroeven. Dus wat het ding nou wel en niet kan: geen idee.
Ik kan je wel vertellen dat je bij het meeste schroefwerk lang niet altijd een slagschroevendraaier nodig hebt, of eigenlijk wilt. Veel te lomp, zeker als je voorboort of pluggen gebruikt.
Daarbij: 1 machine voor alles lijkt leuk, maar bij de wat grotere klussen ben je dan constant aan het switchen van boor naar bit en da's ronduit vervelend werken.
Ik zou gewoon een accuschroefboor machine kopen voor wat je er mee wilt. Slagtol kan altijd nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Frenkie567917 die makita is om toestellen in/uit elkaar te draaien of stopcontacten/schakelaars enzo licht werk. Zoals je al zelfs hebt gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:41
Het blad van mijn heggenschaar zit/komt los (zijdelingse speling) doordat de “messengeleider” die vast zit met boutjes loszaten. Heggenschaar uit elkaar gehaald en terug deftig vastgezet. Alleen na een goede 40m heg snoeien zat er terug spel op: boutjes terug los… iemand hier ervaring mee? Ik dacht wat loctite op de boutjes te doen.
Of zou het plastiek “afdichtingsblokje” versleten zijn? Al lijkt dit op het oog er nog goed uit te zien. (ter illustratie 2de foto nr.46)
https://www.kruis.nl/onderdelen/makita/uh5520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@de echte flush Zou die afdichtingsblok bestellen als het niet veel meer kost dan die 1 en half, misschien og wat onderhoud producten bij bestellen en dan bout vast zetten op moment met blauwe loctite tussen en dan lang genoeg laten drogen ;)

Ik heb zelf een vraag: ik ben opzoek naar een nieuwe werk bak en kwam de volgende tegen op Amazon.
https://www.amazon.de/gp/product/B00PCLXRO8
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71GWbaI9zUL._AC_SL1280_.jpg

Deze is 41,6 x 28,7 x 16 cm (binnenmaat) en weegt 5,3kg leeg.

Wat moet erin:
- al mijn elektrische schroevendraaiers +tangen.
- Nog wat klein prul zoals wago connectors een paar stiften misschien
- mijn 10V dewalt (lader + boor machine)

Maar nu heb ik gezien dat de 6700 model veel groter is en wielen heeft en meer in kan voor 100€ meer
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71XJhHOrOeS._AC_SL1162_.jpg
Met afmetingen: 53,9 x 35,9 x 22,5 cm en het dubbele gewicht 10,7kg

Welke zou ik kopen? of alle 2 en de beste houden de andere terug sturen? O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 10-07-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:41
@Damic bedankt voor de tip, betreffende jou vraag: Ik heb zelf een parat werkkoffer zonder wieltjes (loodzwaar), als hij mobiel(?) moet zijn zou ik zeker die met wieltjes nemen. Al weet ik niet of ik zelf nog dezelfde keuze zou maken, gebruik de laatste tijd veel liever een dewalt tstak “tote”:

https://www.amazon.de/-/e...rry-Yellow/dp/B07YYV1DQN/

Bij de parat had ik problemen met iets langere waterpassen die niet passen of een losliggende multimeter,…
Aan z’n tote hang ik de waterpas langs het handvat of uitstekend, multimeter kan rechtop of ik heb hem in een tstak dubbele lade samen met schuifmaat etc… die ik er onderaan aanklik. Hetzelfde gaat met organizers voor bv. Je wago’s, schroeven etc. Als ik een extra machine wil meenemen kan ik die er ook onderklikken (mits een tstak koffer). Mogelijks is Milwaukee packout een mooier systeem maar ook een pak duurder.
Enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat je moet je opletten met regen als je hem buiten gebruikt… de parat klap ik dicht maar dat gaat niet met een tote. En je kan hem heel zwaar maken door het eenvoudige kliksysteem, al zijn er ook hier wieltjes😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Damic schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:14:
Welke zou ik kopen? of alle 2 en de beste houden de andere terug sturen? O-)
Hij is al snel te klein, of anders gezegd: hij is zo vol, ook al koop je de grootste.
Ik zou altijd voor die met wieltjes gaan.
Voor wat het waard is, ik gooi mijn zooi in de rhino van b&w. Ik zie dat er inmiddels ook nog een grotere "orca" is en de kleinere "shark" zonder wieltjes. Waarschijnlijk zou ik nu de orca nemen ;)
Let wel dat het erg zwaar wordt met volle lading plus gewicht van de kist/koffer zelf. Zeker als je al met 10kg begint leeg. De koffer lijkt op papier lichter en kan meer gewicht hebben als ik even snel naar de specs kijk.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 10-07-2022 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@de echte flush ik ben niet zo voor een open koffer, ik stapel nogal graag mijn koffers in het rek en in de wagen. En een grote waterpas gebruik ik normaal niet. (kleintje wel of de laser :D )

@rockhopper dat is waar dat een kofer snel te klein is maar die ik nu hbe loopt ook al een hele tijd mee (Keter van Hubo).

Gewicht is een issue als je ergens moet zijn en die koffer moet mee naar boven.

Mhh die hoofd pagina van B&W is klote. je ziet niet alles wat ze aanbieden maar als je een beetje rond klikt (op de Amazon site) krijg je veel meer verschillende koffers van hun te zien.

Want nu heb ik nog een andere soort gevonden: Base/Flex en Go :F eventjes kijken op hun normale website https://www.b-w-international.com/en/tool/ en dan zien voor prijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 11-07-2022 05:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Damic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 05:36:
@de echte flush ik ben niet zo voor een open koffer, ik stapel nogal graag mijn koffers in het rek en in de wagen. En een grote waterpas gebruik ik normaal niet. (kleintje wel of de laser :D )

@rockhopper dat is waar dat een kofer snel te klein is maar die ik nu hbe loopt ook al een hele tijd mee (Keter van Hubo).

Gewicht is een issue als je ergens moet zijn en die koffer moet mee naar boven.

Mhh die hoofd pagina van B&W is klote. je ziet niet alles wat ze aanbieden maar als je een beetje rond klikt (op de Amazon site) krijg je veel meer verschillende koffers van hun te zien.

Want nu heb ik nog een andere soort gevonden: Base/Flex en Go :F eventjes kijken op hun normale website https://www.b-w-international.com/en/tool/ en dan zien voor prijzen.
Van je eerdere opties zou ik de kleinere kiezen. Voor wat jij voor ogen hebt is dat voorlopig genoeg, en, zoals je zegt, is het nog draagbaar als je het naar boven of achter in de tuin moet versjouwen. En als je meer ruimte nodig hebt, kun je altijd nog een tweede erbij nemen (is ook wat meer in evenwicht met dragen :P ).

Qua van die losse houders zoals in die eerste twee koffers of die meer flex houders zoals in je tweede post, hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen. Ik vind die losse houders wel goed voor tangen, ook voor sleutels als ze het juiste formaat hebben. De flex houders zoals in die koffer zien er niet heel goed uit, eerlijk gezegd, dan zou ik liever de dingen hebben van Parat, daar weet ik in ieder geval zeker van dat het spul goed blijft zitten. Werkt goed voor wat meer wisselende maten of kleiner spul (afhankelijk van de dikte van de flex houder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:22
Een poosje geleden deze Makita kettingzaag op accu's via MP gekocht. Gisteren was de vuurdoop.
Als een warm mes door boter, dode sparren van een cm of 40 doorsnede zonder stotteren of haperen en lekker stil vergeleken met benzinebroertjes.

Ik had er 2x 5.0Ah accu's in, dat is qua gewicht prima. Maar je merkt wel dat er flink wat vermogen nodig is om te zagen, gelukkig had ik nog een set accu's vol klaarstaan om te wisselen. Ik ben er iig tevreden mee, ik ben natuurlijk geen professionele houthakker maar hier kan ik me in mijn voedselbos prima mee redden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06
Hey, ook een beetje aan t kijken voor een koffer.
Ik heb zo'n goedkoop, gevuld koffertje, in de jaren meer vergaart en dus past t niet meer.
Die koffers, Parat en zo, is er ook iets voor doppen en zo?
Ik wil er een net, alles in een koffer van maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
copyer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:45:
Hey, ook een beetje aan t kijken voor een koffer.
Ik heb zo'n goedkoop, gevuld koffertje, in de jaren meer vergaart en dus past t niet meer.
Die koffers, Parat en zo, is er ook iets voor doppen en zo?
Ik wil er een net, alles in een koffer van maken.
Gewoon meer gereedschap kopen dan past het hoe dan ook niet meer. (o.a. tezwaar) en heb je ook de illusie niet meer dat een alles in 1 koffer een oplossing is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ben in de markt voor een schuurmachine. Heb al een multitool, dus hoekjes en kiertjes schuren gaat wel.

Ga hem vooral gebruiken voor grote oppervlaktes licht opschuren (nieuwe deuren etc), daarvoor een excenter gok ik? TS geeft een paar types die Makita niet als categorie heeft. Voorkeur aan Makita 18V, dan kom je den ik automatisch op deze? https://www.mtools.nl/mak...-v-excenter-schuurmachine

Hoor graag tips of alternatieven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Frenkie567917 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:36:

[...]

Slagboorschroefmachine
Schroefboormachine

Ik heb de variant met klopmechanisme. Wat mij betreft een prima apparaat met genoeg power. Door het klopmechanisme wordt het wel een flink apparaat, zeker icm een 4 of 8 ah accu. Niet geschikt om uren boven je hoofd te gebruiken, wel een breed inzetbare machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Smitovic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:06:
Ben in de markt voor een schuurmachine. Heb al een multitool, dus hoekjes en kiertjes schuren gaat wel.

Ga hem vooral gebruiken voor grote oppervlaktes licht opschuren (nieuwe deuren etc), daarvoor een excenter gok ik? TS geeft een paar types die Makita niet als categorie heeft. Voorkeur aan Makita 18V, dan kom je den ik automatisch op deze? https://www.mtools.nl/mak...-v-excenter-schuurmachine

Ik heb die ook, voldoet prima voor wat jij wil gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:19
Smitovic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:06:

Heb deze laatst aangeschaft nadat ik hem van mn buurman geleend had en binnen no time boeiborden opgeschuurd had. Als je al 18v batterijen hebt en dus de zj versie wilt kopen, dan kan je die met laagste prijsgarantie scoren bij de Hornbach en dan vergeleken met HD-tools, scheelt toch weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
JSBars schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Heb deze laatst aangeschaft nadat ik hem van mn buurman geleend had en binnen no time boeiborden opgeschuurd had. Als je al 18v batterijen hebt en dus de zj versie wilt kopen, dan kan je die met laagste prijsgarantie scoren bij de Hornbach en dan vergeleken met HD-tools, scheelt toch weer :)
Kijk, dat zijn de toptips! Nog nooit van die garantie gebruik gemaakt, meteen maar eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Eerlijk gezegd vind ik de afname van die DBO180 nogal tegenvallen voor alles wat geen superlicht schuurwerk is. Beter dan met de hand schuren, maar als je wat snelheid wil maken op grote oppervlaktes, zijn er betere alternatieven (met draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Slonzo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:15:
Eerlijk gezegd vind ik de afname van die DBO180 nogal tegenvallen voor alles wat geen superlicht schuurwerk is. Beter dan met de hand schuren, maar als je wat snelheid wil maken op grote oppervlaktes, zijn er betere alternatieven (met draadje).
Eens, als er stevig geschuurd moet worden is een machine met draadje krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567917
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
@Damic, @The Eagle
Eerst voorboren en dan schroeven in hout ging nog net met de Makita :D
The Eagle schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:54:
Voor simpel schroef en boorwerk gewoon een schroefboormachine.
Denk je dat boren in een buitenmuur (betongevelstenen) gaat lukken met de schroefboormachine zonder klopboormechanisme?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Frenkie567917 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:31:
@Damic, @The Eagle

Denk je dat boren in een buitenmuur (betongevelstenen) gaat lukken met de schroefboormachine zonder klopboormechanisme?
Nee, maar dat gaat ook niet lukken met een klopboor. Tenminste, als het niet gasbeton is. Wat je zoekt is een boorhamer, als je moet boren in beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Damic, @The Eagle

[...]

Absoluut niet. Die boren zijn gemaakt om te kloppen en meer Joules is sneller een gat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Damic, @The Eagle

[...]

Ik zie dan ook "simpel schroef en boorwerk".
beton --> boorhamer.

Tenzij het gipsbeton is, dan niet :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

The Eagle schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Ik zie dan ook "simpel schroef en boorwerk".
beton --> boorhamer.

Tenzij het gipsbeton is, dan niet :+
Wat bedoel jij met gipsbeton, zo van die Yton blokken?
Je kan ook celbetonblokken hebben
Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/17699528ut.jpg
henkie196 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:36:
[...]

Van je eerdere opties zou ik de kleinere kiezen. Voor wat jij voor ogen hebt is dat voorlopig genoeg, en, zoals je zegt, is het nog draagbaar als je het naar boven of achter in de tuin moet versjouwen. En als je meer ruimte nodig hebt, kun je altijd nog een tweede erbij nemen (is ook wat meer in evenwicht met dragen :P ).

Qua van die losse houders zoals in die eerste twee koffers of die meer flex houders zoals in je tweede post, hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen. Ik vind die losse houders wel goed voor tangen, ook voor sleutels als ze het juiste formaat hebben. De flex houders zoals in die koffer zien er niet heel goed uit, eerlijk gezegd, dan zou ik liever de dingen hebben van Parat, daar weet ik in ieder geval zeker van dat het spul goed blijft zitten. Werkt goed voor wat meer wisselende maten of kleiner spul (afhankelijk van de dikte van de flex houder.
Ik ben eigenlijk voor de 3de optie van houders, maar die kisten zijn dan weer veeeeeel duurder. Dat is die met Module houders
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71u2jsXOlES._AC_SL1161_.jpg

Het verschil tussen tool holders (zakjes) en tool loops (stretch materiaal) is ongeveer 20€ (tool pockets is goedkoper). Tussen de pockets en de module houders is het meer dan 60€ (op amazon)

Het gaat om de B&W Go Module (120.4/M)

EDIT: heb bij Amazon.nl besteld, was dan maar 206€ daar kan ik mee leven :+

[ Voor 69% gewijzigd door Damic op 11-07-2022 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:34
offtopic:
Niet goedkoper morgen met prime day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mythio schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:03:
offtopic:
Niet goedkoper morgen met prime day?
Zou kunnen vermits de master card geweigerd word heb ik nog een dag of 2 respijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Damic schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:14:

Maar nu heb ik gezien dat de 6700 model veel groter is en wielen heeft en meer in kan voor 100€ meer
[Afbeelding]
Met afmetingen: 53,9 x 35,9 x 22,5 cm en het dubbele gewicht 10,7kg
Wow die had ik 6 jaar geleden tegen moeten komen, toen ik een koffer zocht om mee te reizen. Helaas toen voor een Pelicase gegaan met zachte inserts. Dat was het gewoon net niet, al was de stevigheid van de Pelicase al een grote vooruitgang op de namaak Parat die aan beide kanten open ging (scheen ook wel eens tijdens de bagageafhandeling open te gaan).

Prachtige koffer, als je er mee moet gaan reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Damic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Wat bedoel jij met gipsbeton, zo van die Yton blokken?
Je kan ook celbetonblokken hebben
[Afbeelding]
Ik denk dat gipsbeton dat spul is dat je op maat maakt met een handzaag. Waar je met een schroevendraaier nog een gat in maakt, zeg maar.
Ik ben eigenlijk voor de 3de optie van houders, maar die kisten zijn dan weer veeeeeel duurder. Dat is die met Module houders
[Afbeelding]

Het verschil tussen tool holders (zakjes) en tool loops (stretch materiaal) is ongeveer 20€ (tool pockets is goedkoper). Tussen de pockets en de module houders is het meer dan 60€ (op amazon)

Het gaat om de B&W Go Module (120.4/M)

EDIT: heb bij Amazon.nl besteld, was dan maar 206€ daar kan ik mee leven :+

Ben benieuwd hoe die module houders zich verhouden met de CP7 houders van Parat. Op de foto's lijken het gewoon plastic lipjes te zijn die je spul op z'n plaats moet houden, wat me niet heel robuust lijkt, maar misschien is het in de praktijk een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Laatst online: 22:49
Nadat ik tot de conclusie kwam dat mijn Parkside performance laser niet (meer |:( ) waterpas is heb ik mezelf toch maar overgehaald om een uitgebreidere laser aan te schaffen van wat meer kwaliteit (hoop ik). Sinds vorige week dan ook eigenaar van een Futech MultiCross 3D FLOOR Lijnlaser in een nette tas (https://www.toolprofessio...loor-lijnlaser-groen.html) . Voor nu kort een paar kleine dingen die me opvielen ten opzichte van de Parkside:
  • Complete set, inclusief accu, batterijen en laadkabel. Statief is aanzienlijk beter dan Parkside statief en daarnaast wat hoger
  • Futech heeft meer tijd nodig om te nivelleren
  • Futech maakt geluid bij niet waterpas, met andere woorden je merkt het wat sneller op
  • Futech lijkt iets minder sterk qua lichtsterkte
  • 3x360 graden lijn is toch net weer wat handiger dan 1x360 en kruislijn
Nu maar eens een tijdje mee werken en kijken of ik er blij mee blijf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

Fuel_80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:30:
Nadat ik tot de conclusie kwam dat mijn Parkside performance laser niet (meer |:( ) waterpas is heb ik mezelf toch maar overgehaald om een uitgebreidere laser aan te schaffen van wat meer kwaliteit (hoop ik). Sinds vorige week dan ook eigenaar van een Futech MultiCross 3D FLOOR Lijnlaser in een nette tas (https://www.toolprofessio...loor-lijnlaser-groen.html) . Voor nu kort een paar kleine dingen die me opvielen ten opzichte van de Parkside:
  • Complete set, inclusief accu, batterijen en laadkabel. Statief is aanzienlijk beter dan Parkside statief en daarnaast wat hoger
  • Futech heeft meer tijd nodig om te nivelleren
  • Futech maakt geluid bij niet waterpas, met andere woorden je merkt het wat sneller op
  • Futech lijkt iets minder sterk qua lichtsterkte
  • 3x360 graden lijn is toch net weer wat handiger dan 1x360 en kruislijn
Nu maar eens een tijdje mee werken en kijken of ik er blij mee blijf :*)
Ik ben ook aan het kijken naar een laser, en ik vraag me af of ik 3x360 wel nodig heb in plaats van een kruislijn + loodlijn.
Kan je een voorbeeld geven waarom 3x360 veel handiger is? Voor de prijs van een 3x360 laser kan je ook twee kruislijnlasers kopen :X

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dragonhaertt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:41:
Ik ben ook aan het kijken naar een laser, en ik vraag me af of ik 3x360 wel nodig heb in plaats van een kruislijn + loodlijn.
Kan je een voorbeeld geven waarom 3x360 veel handiger is? Voor de prijs van een 3x360 laser kan je ook twee kruislijnlasers kopen :X
Laatst bv. gebruikt om een nette parallelle lijn met de muur op de grond, muren, en plafond te projecteren, als referentie omdat de muren niet 100% recht lopen (het stucwerk, eigenlijk, kan wel een verloop hebben van een cm in dikte, wat vervelend is als je een kast netjes recht wilt maken in een hoek).

In de meeste gevallen kan je wel toe met een kruislijnlaser, maar soms is die 360 graden wel makkelijk (en dat zijn m.i. wel de gevallen dat je graag een laser gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

henkie196 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Laatst bv. gebruikt om een nette parallelle lijn met de muur op de grond, muren, en plafond te projecteren, als referentie omdat de muren niet 100% recht lopen (het stucwerk, eigenlijk, kan wel een verloop hebben van een cm in dikte, wat vervelend is als je een kast netjes recht wilt maken in een hoek).

In de meeste gevallen kan je wel toe met een kruislijnlaser, maar soms is die 360 graden wel makkelijk (en dat zijn m.i. wel de gevallen dat je graag een laser gebruikt).
Ik ben even aan het puzzelen in mijn hoofd, en het gebrek aan een haakse referentie in de derde as maakt het inderdaad onmogelijk om goede parallelle lijnen op te zetten. Als je de kruislijnlaser verplaatst krijg je de verticale laser nooit meer parallel/haaks aan de eerste keer.

Toch maar even kijken wat de Amazon Prime deals voor de 360 lasers zijn :P

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
@badkuip @Fraggert

De DHP heeft inderdaad de klopfunctie, al noemen wij dat de vibrator functie :P

Zelf heb ik de DDF481, en de DHP482.
Die klopfunctie is ideaal voor tegels of andere boorgaten waar bij een echte klopboor/boorhamer kans geeft op breuk.

Ik vind het echt een toevoeging aan het gereedschap arsenaal.

Als je geen sds boormachine hebt en wilt kopen voor huis tuin en keuken gebruik, dan is een DHP echt een aanrader door de veelzijdigheid.

Speling op de kop klopt inderdaad, maar als je een center punt slaat (bij metaal) dan heb je daar ook weinig tot geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Laatst online: 16-09 20:32
FRANQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:37:
@badkuip @Fraggert

Zelf heb ik de DDF481, en de DHP482.
Die klopfunctie is ideaal voor tegels of andere boorgaten waar bij een echte klopboor/boorhamer kans geeft op breuk.

Als je geen sds boormachine hebt en wilt kopen voor huis tuin en keuken gebruik, dan is een DHP echt een aanrader door de veelzijdigheid.

Speling op de kop klopt inderdaad, maar als je een center punt slaat (bij metaal) dan heb je daar ook weinig tot geen last van.
Vraagje daarover, want ik weet echt niet waar een klopfunctie goed voor is. SDS kan in beton en steen.
Een gewone boormachine kan in hout en gips.
Maar volgens mij kan een klopboor niet in beton (of steen).
Maar jij noemt het echt een toevoeging.
Kun je daar iets meer over uitwijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

@Tarquin
SDS is alleen voor beton.
Klop functie, op accuboormachine of met draad, is voor steen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tarquin schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Vraagje daarover, want ik weet echt niet waar een klopfunctie goed voor is. SDS kan in beton en steen.
Met een klopboor kom je een heel eind in steenachtige materialen maar zodra het wat harder begint te worden dan houdt een klopboor ook op.

Bijvoorbeeld: in rode baksteen (is zacht) kan ik met een goed boortje en een normale schroeftol gewoon af. Wordt het wat harder zoals holle metselblokken, gasbeton e.d. kun je een klopboor overwegen en voor alles daarboven zet ik de boorhammer erop. Ik heb zelf overigens geen klopboor omdat ik de toegevoegde waarde onvoldoende vind, maar dat is wel vanuit de gedachte dat ik een boorhamer heb.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik weer voor een boorhamer en een normale schroeftol gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 12:41
Bedoel je kalkzandsteen? Want gasbeton kom je zelfs nog doorheen met een metaal- of houtboortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Tarquin schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Die DHP is voor rode baksteen prima.
Zelfs beter dan een SDS boormachine als je dicht bij randen boort.
Op 3cm van de rand een gat 8 boren gaat met de DHP gewoon goed, maar met een SDS boor heb je kans dat de steen breekt.

Met een SDS boor in (badkamer) tegels wil je helemaal niet, daar is de DHP ook ideaal voor.
Wanneer je meer controle wilt en minder brute slagkracht is die vibro functie heel fijn.
Met een gewone boormachine DDP sta je je boortje op te stoken.

Voor beton heb je er niks aan.

Laat ik het anders zeggen.
Wil je 1 machine die allround is de DHP.
Heb je beton thuis dan de DDP met een SDS+ boormachine ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FRANQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:37:

Laat ik het anders zeggen.
Wil je 1 machine die allround is de DHP.
Heb je beton thuis dan de DDP met een SDS+ boormachine ernaast.
DDF?

Klopt ( :P ) wat je zegt, wil je zo nu en dan noodgedwongen klusjes doen pak een combimachine.

Ben je fervent klusser dan = accuschroefmachine en hamerboor/boorhamer

Dat is wat mij betreft echt de eerste keuze. Ik heb een tijdje bij een maat geklust met een DHP…..douglashout motoroverkapping in elkaar geschroeft en daarbij niks gemerkt van de boorkop. Geen idee of ik daar met kleiner/secuurder werk (meubelbouw) wel wat van zou merken, ik neem de gok in elk geval niet en gebruik een losse (panasonic) accuboorschroefmachine*

*goeiedag wat een termen hebben we ook :P

Je posts kloppen trouwens hoor, maar zijn soms wat verwarrend doordat je wat dingen door elkaar benoemt, ben je een leek dan kan dat wat lastig zijn om te lezen.

Met “SDS+ boormachine ernaast” bedoel je een hamerboor/boorhamer.
FRANQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:37:
@badkuip @Fraggert

Zelf heb ík de DDF481, en de DHP482.

Klopfunctie = klopboor….. die 2 zijn hetzelfde.

Sds boormachine is hier “boorhamer/hamerboor” en de DHP is klopboor, van welk merk (muv Parkside :+ ) dan ook, gesnoerd of met accu.

Niet om te willen zeiken bij je, daar post jij hier al te lang zeer behulpzaam voor d:)b …..maar voor de newbies kan het wat lastig lezen zijn misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 01:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fraggert schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:07:
[...]

DDF?

Klopt ( :P ) wat je zegt, wil je zo nu en dan noodgedwongen klusjes doen pak een combimachine.

Dat is wat mij betreft echt de eerste keuze. Ik heb een tijdje bij een maat geklust met een DHP…..douglashout motoroverkapping in elkaar geschroeft en daarbij niks gemerkt van de boorkop. Geen idee of ik daar met kleiner/secuurder werk (meubelbouw) wel wat van zou merken, ik neem de gok in elk geval niet en gebruik een losse (panasonic) accuboorschroefmachine*

bij mijn makita met klopfunctie is na enige tijd de speling pas gekomen. opzich werkt het ding nogsteeds. en voor een machine voor erbij is het niet zoon probleem, maar als het mijn enige machine was en ik hem net buiten de garantie zou hebben zou ik wel balen. hij voelt nu ook alsof het een goedkoop noname machientje is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Fraggert schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:07:
[...]

DDF?

Je posts kloppen trouwens hoor, maar zijn soms wat verwarrend doordat je wat dingen door elkaar benoemt, ben je een leek dan kan dat wat lastig zijn om te lezen.

Met “SDS+ boormachine ernaast” bedoel je een hamerboor/boorhamer.

[...]

Klopfunctie = klopboor….. die 2 zijn hetzelfde.

Sds boormachine is hier “boorhamer/hamerboor” en de DHP is klopboor, van welk merk (muv Parkside :+ ) dan ook, gesnoerd of met accu.

Niet om te willen zeiken bij je, daar post jij hier al te lang zeer behulpzaam voor d:)b …..maar voor de newbies kan het wat lastig lezen zijn misschien :)
Ik noem een hamerboor vaak een klopboor en een boorhamer een klopboor en weet zelf eigenlijk niet wat wat is (kan het gewoon niet onthouden) :P

Daarom zei ik SDS+, zijn die rare boortjes voor de niet klusser.

SDS-Max is voor het hak en breek werk wel weer lekkerder.
Nu ik zo'n ding heb, pak ik de SDS+ niet meer voor leiding gutsen en breekwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLYvWaLMy7V2_ej1JqbTf5dk9qs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DiPWZ08PgjjCtNk4pVHnbP9X.png?f=user_large

Maar inderdaad, je hebt gelijk. Door DHP DDF SDS door elkaar te gebruiken word het een wat onbegrijpelijke brij van woorden.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 12-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

henkie196 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:43:
[...]

Ik denk dat gipsbeton dat spul is dat je op maat maakt met een handzaag. Waar je met een schroevendraaier nog een gat in maakt, zeg maar.

[...]

Ben benieuwd hoe die module houders zich verhouden met de CP7 houders van Parat. Op de foto's lijken het gewoon plastic lipjes te zijn die je spul op z'n plaats moet houden, wat me niet heel robuust lijkt, maar misschien is het in de praktijk een stuk beter :)
Yton blokken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Fraggert schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met als toevoeging een hoog vak zodat ik ook mijn kolomboor kwijt kan en makkelijk kan plaatsen. Die staat nu zielig in een hoekje.

Dit plaatje zag ik, die heeft plek voor de kolomboor.

[Afbeelding]

Die werkbank lijkt zo krom als wat verder, dus het ging me alleen ff om het idee de kolomboor er ook een plekje in te geven d:)b
Hmmm, ik heb die afzuigingsbevestiging gelijk van het spouwmes afgeslepen, anders kun je geen sponningen zagen.
Het spouwmes verwijderen gaat niet erg gemakkelijk helaas, anders had er een spouwmes bijgekocht om toch te kunnen afzuigen bij normaal schulpen, afzuiging alleen aan de onderkant van de machine werkt helaas niet echt geweldig.

Voor de rest een topmachine, werkt super zuiver en die geleiderail met draaiwieltje is top icm met de schaalverdeling. Nooit meer nameten met duimstok of rolmaat,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MLLL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Hmmm, ik heb die afzuigingsbevestiging gelijk van het spouwmes afgeslepen, anders kun je geen sponningen zagen.
Het spouwmes verwijderen gaat niet erg gemakkelijk helaas, anders had er een spouwmes bijgekocht om toch te kunnen afzuigen bij normaal schulpen, afzuiging alleen aan de onderkant van de machine werkt helaas niet echt geweldig.

Voor de rest een topmachine, werkt super zuiver en die geleiderail met draaiwieltje is top icm met de schaalverdeling. Nooit meer nameten met duimstok of rolmaat,
Ik meen te herinneren dat jij een 745 hebt?

Mijn DWE7492 is geleverd met 2 spouwmessen, 1tje voor sponningen en 1tje met die afzuiging en beschermkappen.

Wisselen is secondenwerk _/-\o_ …….onder het werkblad zit een zwarte hendel, als ik daar aan trek ontgrendelt het spouwmes en kun je die met je vrije hand eruit halen en wisselen. Dat is echt supergoed opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TViugWe9jKOS_YnBPDxX4oV1uE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dwOQYeeRmJ9eRjW9ldki1j9T.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FRANQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Ik noem een hamerboor vaak een klopboor en een boorhamer een klopboor en weet zelf eigenlijk niet wat wat is (kan het gewoon niet onthouden) :P

Daarom zei ik SDS+, zijn die rare boortjes voor de niet klusser.

SDS-Max is voor het hak en breek werk wel weer lekkerder.
Nu ik zo'n ding heb, pak ik de SDS+ niet meer voor leiding gutsen en breekwerk.

[Afbeelding]

Maar inderdaad, je hebt gelijk. Door DHP DDF SDS door elkaar te gebruiken word het een wat onbegrijpelijke brij van woorden.
I hear ya……ik werd hier al een keer vreemd aangekeken tijdens de wekelijkse wellesnietes schroefmachine VS slagschroefmachine parade :P

Ik gebruikte de termen accutol en slagtol voor deze machines doelend op accuschroefboormachine en accuslagschroevendraaier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Fraggert schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Ik meen te herinneren dat jij een 745 hebt?

Mijn DWE7492 is geleverd met 2 spouwmessen, 1tje voor sponningen en 1tje met die afzuiging en beschermkappen.

Wisselen is secondenwerk _/-\o_ …….onder het werkblad zit een zwarte hendel, als ik daar aan trek ontgrendelt het spouwmes en kun je die met je vrije hand eruit halen en wisselen. Dat is echt supergoed opgelost.

[Afbeelding]
Klopt ik heb de 745
Oei ,nu wordt de DWE7492 wel verleidelijker, het verwisselbare spouwmes én een krachtigere motor :)

Na 7 jaar gebruik vertoont mijn huidige nog geen enkele spoor van slijtage , het is echt een degelijk gebouwde zaagmachine.

Collega had een Makita uit dezelfde prijsrange maar die geleider verschoof tijdens het zagen , echt een flutconstructie was dat.

Heeft de DWE 7492 een softstartfunctie en snelstop? Dat zijn ook wel mooie functies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Ondertussen dikt de boscj 18v collectie aan.

Net een

Bosch gsa 18v recipro en een
Gdr 18-160 slagschroevendraaier

Gekocht met de prime deals.

Ben nu aan de verbouwing bezig en ik moet zeggen dat ik tot nu toe alles al volcontinu heb gebruikt (bij afbraak) de slagschroevendraaier zal zeker van pas komen bij her opbouwen terug.

Nu eens wat acties in de gaten houden/tweedehands voor een paar extra batterijen, maar eigenlijk solo met 5 batterijen kom ik ook al een heel eind. Enkel ´s avonds de met de lamp en radio kan het soms wat krap worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Tarkin schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:16:
Ondertussen dikt de boscj 18v collectie aan.

Net een

Bosch gsa 18v recipro en een
Gdr 18-160 slagschroevendraaier

Gekocht met de prime deals.

Ben nu aan de verbouwing bezig en ik moet zeggen dat ik tot nu toe alles al volcontinu heb gebruikt (bij afbraak) de slagschroevendraaier zal zeker van pas komen bij her opbouwen terug.

Nu eens wat acties in de gaten houden/tweedehands voor een paar extra batterijen, maar eigenlijk solo met 5 batterijen kom ik ook al een heel eind. Enkel ´s avonds de met de lamp en radio kan het soms wat krap worden.
Je kunt ook teveel batterijen hebben, word je makkelijk en zijn ze allemaal tegelijkertijd leeg.
Heb er momenteel 7 voor een accutol , slagschroefmachine , slagmoeraanzetter ,boorhamer, knabbelschaar ,slijptol ,decoupeerzaag ,reciprozaag , bladblazer, schaafmachine, multitool ,lamp en radio.

Nu hebben de lamp en radio ook een oplaadfunctie dus dat is wel handig , die 7 accu's is eigenlijk precies genoeg omdat je de machines nooit allemaal tegelijkertijd gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
MLLL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Klopt ik heb de 745
Oei ,nu wordt de DWE7492 wel verleidelijker, het verwisselbare spouwmes én een krachtigere motor :)

Na 7 jaar gebruik vertoont mijn huidige nog geen enkele spoor van slijtage , het is echt een degelijk gebouwde zaagmachine.

Collega had een Makita uit dezelfde prijsrange maar die geleider verschoof tijdens het zagen , echt een flutconstructie was dat.

Heeft de DWE 7492 een softstartfunctie en snelstop? Dat zijn ook wel mooie functies
De 7485 heeft ook die twee spouwmessen, softstart en snelstop. Wisselen van de spouwmessen is wel iets meer werk, in plaats van een handeltje omklappen moet je een sterknop losdraaien.
Fraggert schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Weet je dat zeker van die softstart? Want de 7492 heeft die dus niet :)
Sorry, inderdaad geen softstart, ff in de war met zo’n beetje al het andere blauwe spul. Maar softstart lijkt bij DeWalt niet in het woordenboek voor te komen. Zijn overigens wel aftermarket dingetjes voor te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door simonr op 12-07-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MLLL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Klopt ik heb de 745

Die 745 is op marktplaats nog wel flink wat waard hoor >:)

Ik heb vanwege die functie en andere voordelen de 7492 verkozen boven de 7485 mét onderstel, die prijzen zijn, op een tientje na, gelijk.

De 7492 heeft geen softstart, dit is schijnbaar erg makkelijk te fiksen, zijn al diverse filmpjes van op youtube, dit ga ik allicht ná de garantieperiode doen :+

Een motorrem* weet ik niet, ik wacht nog op mijn stofzuigslang :P de zaag staat op zolder…….waar ook de was hangt ;)

*het lijkt mij dat degelijke machines anno nu niet zonder motorrem een CE keurmerk krijgen maar zeker weten doe ik dat niet.

Maatje van me heeft een Metabo TKS254, met zo’n vast onderstel, dat lijkt handig, zolang je dat ding niet 2 trappen op wil zeulen :X

Fijne machine verder, maar de DeWalts hebben gewoon net ff wat slimmere en/of beter uitgevoerde features.

Ik overwoog verder de Bosch GTS10XC maar ook die heeft zijn makken waar je mee aan de slag moet, de GTS635-216 (ofzoiets), en ook die kent zijn zwakheden en minpunten. De Metabos en verder Hikoki vielen ook af.

Het blijft alleen te dwaas voor woorden dat DeWalt die paralelgeleider met zoveel speling durven te blijven leveren. Doe er een paar tientjes bij en lever een omgestickerde/rebranded Drillpro of incra bij ofzo of op zijn minst zo’n geleider met van die steldingetjes om de speling eruit te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

simonr schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:44:
[...]

De 7485 heeft ook die twee spouwmessen, softstart en snelstop. Wisselen van de spouwmessen is wel iets meer werk, in plaats van een handeltje omklappen moet je een sterknop losdraaien.
Weet je dat zeker van die softstart? Want de 7492 heeft die dus niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier trof ik de tip:

Lekker bezig! Afhankelijk van of je toegang tot een 3d printer hebt en/of nog een stuk slang liggen goede optie. Voor mensen die dat niet hebben goed om te weten dat DeWalt zo’n ding ook met liefde levert, bijvoorbeeld hier voor €74
https://www.gereedschappe...irlock-stofafzuigset.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBnHqaAnKkVxR08rF-V2txXczUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d26SQsj75GoD6UZSwh5gcVOe.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 110 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).