Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Raymond schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Die parkside (ik heb hem ook), heeft steunen.

Op de festool zit een aanslag. Dus je kan die instellen op bijvoorbeeld 75cm en dan kan je daar alle te zagen balkjes steeds tegenaan leggen en zo een herhaalbare lengte krijgen.
Zie:

[Afbeelding]

Mijn vraag is dus of zoiets ook "universeel" te krijgen is :)
Waar ik dus mijn Makita op kan zetten.
geen ervaring mee, zag hem toevallig staan, ik heb het vermoede dat er speling in zal zitten, een dergelijk klapsysteem heeft mijn toughbuild rolbok ook. ik kan mij bijna niet voorstellen dat er niet een mm speling in zit
Tevens zijn de rollers voorzien van inklapbare eindstop, handig voor seriewerk.
https://www.ecotools.nl/universeel-afkortzaag-onderstel-3389

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 28-06-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Ai excuus, ik dacht dat ik hem had gelinked op iBood maar dat ben ik vergeten: https://www.ibood.com/diy...mpressor-dst-101-8-6.html Stanley Fatmax Compressor DST 101/8/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:07

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vind het niet echt een geweldige deal als ik eerlijk mag zijn als ik kijk naar de prijzen bij HBM voor low noise compressoren.

https://www.hbm-machines....en/low-noise-compressoren

[specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Fanatic_FS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:55:
Vind het niet echt een geweldige deal als ik eerlijk mag zijn als ik kijk naar de prijzen bij HBM voor low noise compressoren.

https://www.hbm-machines....en/low-noise-compressoren
Ik gok dat de kwaliteit (HBM kennende) wel iets minder is, plus ik vind het erg prettig dat er een beschermkap op zit als ik dat ding door de garage zeul. Met de deal bedoel ik meer dat het een hele goede deal is vergeleken met de 165 euro die er bij andere webshops voor wordt gevraagd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomson7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:23
JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Net nog even getest. In deze muur komt m'n eenvoudige Bosch niet, maar ook de Parkside enkel met behoorlijk wat moeite en vrij hard duwen slechts zeer langzaam en moeizaam. In de stand op 12 uur. Lijkt me toch niet zoals het hoort?

-
Nee daar zou je gewoon doorheen moeten kunnen komen.
Dan misschien toch een maandagmorgenmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net nog even getest. In deze muur komt m'n eenvoudige Bosch niet, maar ook de Parkside enkel met behoorlijk wat moeite en vrij hard duwen slechts zeer langzaam en moeizaam. In de stand op 12 uur. Lijkt me toch niet zoals het hoort?

[Afbeelding]
En als je een Heller of Alpen boortje haalt en het daarmee probeert? Of beide machines zijn niet lekker, maar dat zou wel bijzonder zijn. Ik zou in ieder geval verwachten dat een boorhamer normaalgesproken vrij vlot door dat soort betonstenen heen zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:02

dragonhaertt

@_'.'

[...]

[Afbeelding]
Dat lijkt me inderdaad niet goed. Zo'n muur zou je met alleen een klopboor (niet hamerboor) al in moeten komen.
Een goed boor-bitje maakt al veel verschil, maar een hamerboor zou hier echt gehakt van moeten kunnen maken.
Misschien ken je iemand in de buurt met een hamerboor, om te vergelijken?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@JBS heb je ook al eens geprobeerd om wat minder hard te duwen? Een boorhamer heeft ruimte nodig om te kunnen hameren, als je er met je volle gewicht op gaat hangen werkt dat niet goed. Check (zoals eerder ook al aangegeven) dat de boor de juiste kant op draait. Als het dat allemaal niet is dan zijn of de meegeleverde boortjes totale prut of is er echt iets mis met die machine lijkt me.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:06
dragonhaertt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet goed. Zo'n muur zou je met alleen een klopboor (niet hamerboor) al in moeten komen.
Een goed boor-bitje maakt al veel verschil, maar een hamerboor zou hier echt gehakt van moeten kunnen maken.
Misschien ken je iemand in de buurt met een hamerboor, om te vergelijken?
Ik heb die Parkside boorhamer ook. Ik boor met gemak in bakstenen muren en ook in zandcement gaat het soepel. Ook ik gebruik boren van Ecotools maar ook met andere boren gaat het prima. In beton boren heb ik geen ervaring met deze machine maar ik denk dat dat ook wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

webber87 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb die Parkside boorhamer ook. Ik boor met gemak in bakstenen muren en ook in zandcement gaat het soepel. Ook ik gebruik boren van Ecotools maar ook met andere boren gaat het prima. In beton boren heb ik geen ervaring met deze machine maar ik denk dat dat ook wel moet lukken.
Lijkt mij ook, al moet ik wel zeggen dat boren in een harde betonmuur héél anders is dan alle andere muren.
Met mijn oude klopboor kwam ik ook alle muren in, totdat ik een keer in een betonnen plafond moest boren, daar duurde het 3 minuten per centimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dragonhaertt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:39:
Lijkt mij ook, al moet ik wel zeggen dat boren in een harde betonmuur héél anders is dan alle andere muren.
Met mijn oude klopboor kwam ik ook alle muren in, totdat ik een keer in een betonnen plafond moest boren, daar duurde het 3 minuten per centimeter.
Klopboor of boorhamer? Voor een klopboor vind ik 3 minuten voor een cm nog wel aardig rap, heb dat ook wel veel langzamer meegemaakt (bij buren) :P Voor een boorhamer is dat aardig ondermaats, ben zelf in ieder geval nog geen betonsoort tegengekomen waar ik met de 2.8J van mijn machine niet in een paar seconden klaar was.

Als het een klopboor was, dan gok ik dat de rest van de muren baksteen of in ieder geval niet beton waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

henkie196 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Klopboor of boorhamer? Voor een klopboor vind ik 3 minuten voor een cm nog wel aardig rap, heb dat ook wel veel langzamer meegemaakt (bij buren) :P Voor een boorhamer is dat aardig ondermaats, ben zelf in ieder geval nog geen betonsoort tegengekomen waar ik met de 2.8J van mijn machine niet in een paar seconden klaar was.

Als het een klopboor was, dan gok ik dat de rest van de muren baksteen of in ieder geval niet beton waren.
Inderdaad voor een klopboor, de boorhamer doet eerder 1cm per 3seconde.

Het was puur een analogie om aan te geven dat er wel degelijk een groot verschil is tussen bakstenen en een harde betonmuur. Dat een boor makkelijk in een muur kan boren betekent niet dat hij ook makkelijk in beton kan boren.

Daarnaast hoort een hamerboor gewoon in beton te kunnen boren.
Klopboren zijn meh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TheJVH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:34:
De tank is maar 6 liter, maar voldoende om spijkers te schieten, banden op te pompen en af en toe wat schoon te spuiten.
wat veel gedaan wordt is er een losse tank bij piggy-backen.

soms vast opgenomen op een karretje of gewoon als drukvat met aansluitingen.

Die laatste is het handigste, zet je die in je werkplaats en dan hou je de Stanley mobiel.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
Fraggert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Die laatste is het handigste, zet je die in je werkplaats en dan hou je de Stanley mobiel.
Dat klinkt interessant! Loop vaak hier tegenaan, heb je tips om dit zelf aan te passen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Hari-Bo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Dat klinkt interessant! Loop vaak hier tegenaan, heb je tips om dit zelf aan te passen?
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
ermm als ik mijn boorhamer hierop zet dan gaat het geheid helemaal mis.
Hier kom ik zelfs met de accuboor in klopstand in.

Gezien de parkside 3 joule levert denk ik niet dat de hamerstand functioneel is. Je zou verwachten dat je hier in een seconde door de hele steen heen bent.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Fraggert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Oh da's wel een goede tip voor in de toekomst. Ik wil hem vooral gebruiken om te tacken met een pin-nailer, dus dan loopt het wel los, maar als ik ooit andere dingen wil doen is dat wellicht wel slim. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hari-Bo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Nou, ik had een brakke Ferm, die haalde de 8 bar bij lange na niet meer en die lekte wat lucht wat ik niet gefikst kreeg, dus als ik dan van 2 auto’s de banden deed kon ik dat amper redden en moest halverwege naar de schuur om bij te tanken (onze wagens staan niet direct bij huis maar op een plein).

Dus ik heb toen overwogen er een extra tank (gewoon een 300 bar propaanfles van marktplaats) bij te zetten, gelukkig deed korte tijd later de compressor he-le-maal niks meer :P ……en onze kruimeldief overleed ook……. en toen heb ik zo’n 18volts Makita bandenpomp gekocht, een kruimeldief, snellader en een 5Ah Yanec accu.

Ik mis mijn compressor nog wel om bijv mijn afkortzaag schoon te blazen, daar pak ik nu de bladblazer voor. :+

Voor inspiratie zoek even op “piggyback compressor” of “auxilary air tank” op bijv youtube

@TheJVH d:)b

@twain4me _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hij is binnen de lidl iFixit Mako set, ziet er heel goed uit, voelt degelijk aan en doet wat mij betreft niet onder voor de echte iFixit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:49
Fraggert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Ik mis mijn compressor nog wel om bijv mijn afkortzaag schoon te blazen, daar pak ik nu de bladblazer voor. :+
Ook leuk om te doen natuurlijk :9
DaveFlash schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:16:
hij is binnen de lidl iFixit Mako set, ziet er heel goed uit, voelt degelijk aan en doet wat mij betreft niet onder voor de echte iFixit.
Ik heb hem ook, kan hem niet vergelijken met de iFixit kit gezien ik deze niet heb. Aangenaam verrast was ik wel toen ik het doosje open deed, fijne kwaliteit en soepel "draaidopje"(?) achter op de bithouder. Een aanrader!

[ Voor 46% gewijzigd door Slapabeardon op 29-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[Afbeelding]
Draait je boor wel de goede kant in dan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

The Eagle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:16:
[...]

Draait je boor wel de goede kant in dan :?
Orion84 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:08:
@JBS heb je ook al eens geprobeerd om wat minder hard te duwen? Een boorhamer heeft ruimte nodig om te kunnen hameren, als je er met je volle gewicht op gaat hangen werkt dat niet goed. Check (zoals eerder ook al aangegeven) dat de boor de juiste kant op draait. Als het dat allemaal niet is dan zijn of de meegeleverde boortjes totale prut of is er echt iets mis met die machine lijkt me.
Boor draait rechtsom.

@Orion84 Met minder hard duwen boekt ie eigenlijk helemaal geen voortgang.

Een andere/betere boor heb ik nog niet geprobeerd, met name omdat ik de aanname doe dat een dergelijke muur ook voor de bijgeleverde boor echt geen issue mag opleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door JBS op 29-06-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:21:
[...]

[...]

Boor draait rechtsom.

@Orion84 Met minder hard duwen boekt ie eigenlijk helemaal geen voortgang.

Een andere/betere boor heb ik nog niet geprobeerd, met name omdat ik de aanname doe dat een dergelijke muur ook voor de bijgeleverde boor echt geen issue mag opleveren.
Gebruik je het boortje voor het eerst, of is het al een afgeknaaid exemplaar? Hamert de boormachine eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Kurma schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Gebruik je het boortje voor het eerst, of is het al een afgeknaaid exemplaar? Hamert de boormachine eigenlijk wel?
Ja, nieuw uit de doos (geleverd bij de boormachine).
De boor hamert, als in, ik zie dat ie 'op en neer' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:32:
[...]
Ja, nieuw uit de doos (geleverd bij de boormachine).
De boor hamert, als in, ik zie dat ie 'op en neer' gaat.
Wat voor merk boor is dat dan? Want dat maakt nogal verschil in mijn ervaring.

Zelf goede ervaringen met Heller en Alpen (dat is ook het enige dat ik tegenwoordig nog koop), erg wisselende ervaringen met Bosch (variërend van prima tot botte kromme pulp), en merkloos spul is soms prima maar meestal niet veel bijzonders cq gaat niet lang mee.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Glenfiddich schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Wat voor merk boor is dat dan? Want dat maakt nogal verschil in mijn ervaring.

Zelf goede ervaringen met Heller en Alpen (dat is ook het enige dat ik tegenwoordig nog koop), erg wisselende ervaringen met Bosch (variërend van prima tot botte kromme pulp), en merkloos spul is soms prima maar meestal niet veel bijzonders cq gaat niet lang mee.
Heb bewust geen andere/betere geprobeerd, want: JBS in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
edit: domme vraag, heb nu wel de juiste info gevonden.
JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:46:
@Raymond De boren in het midden, in mijn test de 6mm.

[Afbeelding]
@JBS
Een 3j boorhamer moet gewoon door die muur heen fluiten, ook een parkside.
Op de foto die je hebt geplaatst, zie ik een stelwieltje voor de snelheid. Op welke snelheid staat'ie ingesteld?

[ Voor 194% gewijzigd door Raymond op 29-06-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhYRk4m1WlPeqyvRpGzxIGcumKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/br8aRHil1GLFDEGhCrDMkc1R.jpg?f=user_large
Raymond schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:44:
edit: domme vraag, heb nu wel de juiste info gevonden.

[...]

@JBS
Op de foto die je hebt geplaatst, zie ik een stelwieltje voor de snelheid. Op welke snelheid staat'ie ingesteld?
Standje 6, maximaal.

[ Voor 37% gewijzigd door JBS op 29-06-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

[...]

Standje 6, maximaal.
Ik zou het aankoopbewijs maar eens gaan opsnorren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:49

[Afbeelding]

[...]

Standje 6, maximaal.
Even een malle vraag, staan de snijvlakken van de boor dan wel de goede richting op?
Fraggert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Ik zou het aankoopbewijs maar eens gaan opsnorren :P
De Lidl is daar gelukkig ontzettend relaxed mee, qua retouren en geld terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Slapabeardon op 29-06-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@JBS Zelfs zonder kloppen zou je in die bepaalde steen moeten inboren.

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 29-06-2022 17:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Is er toevallig iemand die in de buurt van Groningen woont die een UJK parf heeft en deze wil verhuren?

Of iemand die hier in de buurt een adresje weet om een plaat te laten frezen?

Heb 2 jaar geleden zo’n 24/7 wood mft freesmal gekocht, op papier lijkt dat leuk maar in de praktijk worden de gaten te groot, krijg je speling en wordt het geheel niet haaks genoeg. (Ja, ik had een dure 20mm frees)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
Nou, mocht ik vandaag hoeven kiezen uit het aanbod op 2dehands, nam ik meteen deze: https://www.2dehands.be/v...70-brown-compressor-tr255

Ik heb zelf een vergelijkbaar model Brown en die doet al jààren perfect wat ie moet doen: (auto)banden oppompen en werkmateriaal uitblazen.

Ik ben niet zo'n fan van PowerPlus, ik vrees dat het niet zo'n duurzaam gerief is.
Brown kan je bij een speciaalzaak laten reviseren of herstellen, ik betwijfel dat je een Powerplus kan laten herstellen bij een speciaalzaak.
Een paar winters geleden haperde mijn Brown en een week later had ik 'm al terug. Iets met olie enzo.
Het bijkomende advies (advies <=> speciaalzaak) was om de compressor in de winter net voor gebruik een dagje "binnen" te zetten, waar ie anders altijd in de (uitpandige, niet verwarmde) garage overnacht.

Aangezien je 2dehands "citeert", kan ik ook de Belgische speciaalzaak refereren waar ik mijn Brown heb laten nazien: https://www.mhg.be/
Vergelijkbaar met de Efteling, maar dan voor volwassenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@rtenklooster
Ik woon grensgebied gr. frl. en ben eventueel bereid deze wel even uit te lenen.
gaat om versie 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Sa.Tan op 30-06-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Sa.Tan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:43:
@rtenklooster
Ik woon grensgebied gr. frl. en ben eventueel bereid deze wel even uit te lenen.
gaat om versie 2.
Super, ik stuur je straks even een PB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Sa.Tan dat is een vriendelijk gebaar van je, supertof _/-\o_ d:)b
rtenklooster schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:30:
Is er toevallig iemand die in de buurt van Groningen woont die een UJK parf heeft en deze wil verhuren?

Of iemand die hier in de buurt een adresje weet om een plaat te laten frezen?

Heb 2 jaar geleden zo’n 24/7 wood mft freesmal gekocht, op papier lijkt dat leuk maar in de praktijk worden de gaten te groot, krijg je speling en wordt het geheel niet haaks genoeg. (Ja, ik had een dure 20mm frees)
ik heb er helaas geen voor je, maar bedankt voor je ervaring met die mal van 24/7, die stond (met de nadruk op stond :+ ) ook op mijn lijstje.

al eerder getwijfeld door wat wisselende verhalen op het woodworking.nl forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@Fraggert ook belang bij eentje te maken? Kom je nog eens in het Noorden van Nederland _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Sa.Tan op 30-06-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Nou, mocht ik vandaag hoeven kiezen uit het aanbod op 2dehands, nam ik meteen deze: https://www.2dehands.be/v...70-brown-compressor-tr255

Ik heb zelf een vergelijkbaar model Brown en die doet al jààren perfect wat ie moet doen: (auto)banden oppompen en werkmateriaal uitblazen.

Ik ben niet zo'n fan van PowerPlus, ik vrees dat het niet zo'n duurzaam gerief is.
Brown kan je bij een speciaalzaak laten reviseren of herstellen, ik betwijfel dat je een Powerplus kan laten herstellen bij een speciaalzaak.
Een paar winters geleden haperde mijn Brown en een week later had ik 'm al terug. Iets met olie enzo.
Het bijkomende advies (advies <=> speciaalzaak) was om de compressor in de winter net voor gebruik een dagje "binnen" te zetten, waar ie anders altijd in de (uitpandige, niet verwarmde) garage overnacht.

Aangezien je 2dehands "citeert", kan ik ook de Belgische speciaalzaak refereren waar ik mijn Brown heb laten nazien: https://www.mhg.be/
Vergelijkbaar met de Efteling, maar dan voor volwassenen.
Merci :), deze zat net buiten mijn prijsbereik, maar heb hem een berichtje gestuurd. Liever iets meer geld geven voor een deftig merk. Het zoekertje met de accessoires was gisteren 'gereserveerd' maar zie dat deze nu weer beschikbaar is. Zal eerst een antwoord afwachten van de Brown compressor.

Inderdaad, ik ben een Belg, merci voor de link. 'Efteling voor volwassenen' :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sa.Tan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:24:
@Fraggert ook belang bij eentje te maken? Kom je nog eens in het Noorden van Nederland _/-\o_
Mijn voorouders heetten o.a. Hiddinga, ik ben niet geheel onbekend met die regio :P

Maar thanks, leuk joh, dat is zeker iets om even te onthouden. d:)b

Ik heb namelijk al eens overwogen om een 100x150 of 123x60 cm MFT mal in, bijvoorbeeld 4 of 6mm HPL te laten frezen of nog dunner in metaal te laten watersnijden/laseren al naar gelang wat mij een maatvaste freesmal oplevert :)

Ik zal sowieso even een PBtje jouw kant op sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Nou, niet gedacht dat ik vandaag al een compressor ging hebben maar ik heb deze meegekregen voor 65 euro. Bedankt voor de aanbeveling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STOdJlBiWc1a9_BoHa242VKGLxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iSelVq0h1xQHiCYvpsM3jKF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMWsbLnjBILXLondjU5soinkUUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Cvj1mN0ESQfRSz3USpT6XjE.jpg?f=fotoalbum_tile

EDIT: weet er iemand waarvoor die cilinder helemaal beneden op de tweede foto dient? De cilinder zelf is gesloten en kun je open draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2022 20:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40
Dat is een vetspuit, kan je onderdelen mee smeren die zijn voorzien van een vetnippel.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Thuis heb ik een Bosch blauw accuschroefmachine en die begint sinds kort te stinken bij gebruik. Valt hier wat aan te doen/repareren? Of kan ik beter een nieuwe zoeken?

Overigens geen schuld, want ik heb er tenminste 3.000 schroeven mee ingedraaid 😘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
jens17 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:
Thuis heb ik een Bosch blauw accuschroefmachine en die begint sinds kort te stinken bij gebruik. Valt hier wat aan te doen/repareren? Of kan ik beter een nieuwe zoeken?

Overigens geen schuld, want ik heb er tenminste 3.000 schroeven mee ingedraaid 😘
welk type? koolborstelloos of niet? waar stinkt ie naar?

3000 schroeven lijkt veel, maar voor zo'n apparaat is het niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@jens17 welk model heb je? Volgens mij heb je de motor te hard laten werken.

@PolderPloer! hangt af van welke schroeven het zijn :+

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 30-06-2022 21:02 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19
Ik heb een Bosch blauw (GSR 12V-15) die begon te roken als je hem gebruikte (tweedehands goedkoop zo gekocht). Op AliExpress voor €15 een nieuw motortje gekocht en werkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

ThinkPad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:34:
Ik heb een Bosch blauw (GSR 12V-15) die begon te roken als je hem gebruikte (tweedehands goedkoop zo gekocht). Op AliExpress voor €15 een nieuw motortje gekocht en werkt weer prima.
Heb je de borstels wel eens bekeken?
De 12v-15 heeft geen borstelloze motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jens17 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:

Dat klinkt alsof je iets teveel gevraagd heb van de machine, iets te dikke schroeven gepakt ermee, of 100 zakken Beamix staan roeren? :P

Op de website van Kruis https://www.kruis.nl/onderdelen/ kun je kijken of je een setje koolborstels voor weinig kunt kopen.

Verhelpt dat het euvel niet, dan misschien bij de chinees een motortje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19
dragonhaertt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Klopt. Ik heb geprobeerd om dat te bekijken, maar bleek vrij moeilijk om het motortje te openen. En ik had geen idee wat voor schade hij al opgelopen had, dus €15 voor een compleet nieuw motortje vond ik geen slechte deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

Exigence

dnkroz

dragonhaertt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Borstels zijn bij de GSR 12V niet los te krijgen of te vervangen. Is één geheel met de motor.

Daarentegen kost een losse nieuwe motor bijna niks, heb zelf een nieuwe originele gekocht bij Kruis voor € 19,43 incl. btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Nou, niet gedacht dat ik vandaag al een compressor ging hebben maar ik heb deze meegekregen voor 65 euro. Bedankt voor de aanbeveling.

[Afbeelding][Afbeelding]

EDIT: weet er iemand waarvoor die cilinder helemaal beneden op de tweede foto dient? De cilinder zelf is gesloten en kun je open draaien.
Als dat €65 is voor de compressor en al het andere "speelgoed" op de foto, heb je wel een deal gedaan.
Alle onderdelen (slang & accessoires) zijn nieuw al veel duurder dan die €65 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Als dat €65 is voor de compressor en al het andere "speelgoed" op de foto, heb je wel een deal gedaan.
Alle onderdelen (slang & accessoires) zijn nieuw al veel duurder dan die €65 :).
De 2 foto's voor 65 euro :). Was ook aangenaam verrast van het speelgoed. Hij was het bijna vergeten meegeven :P.

Ik had ook nog 2 vraagjes over de stockage van deze compressor. Ik kon dit niet aan de verkoper vragen aangezien hij er minder van wist dan ik.
- Laat ik het vat onder druk staan als ik hem gebruikt heb of telkens de lucht eruit laten gaan?
- Om de hoeveel tijd het water uit het drukvat aftappen? Dit in navolging van de opmerking van @MJV om hier op te letten bij aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:37:
[...]

De 2 foto's voor 65 euro :). Was ook aangenaam verrast van het speelgoed. Hij was het bijna vergeten meegeven :P.

Ik had ook nog 2 vraagjes over de stockage van deze compressor. Ik kon dit niet aan de verkoper vragen aangezien hij er minder van wist dan ik.
- Laat ik het vat onder druk staan als ik hem gebruikt heb of telkens de lucht eruit laten gaan?
- Om de hoeveel tijd het water uit het drukvat aftappen? Dit in navolging van de opmerking van @MJV om hier op te letten bij aankoop.
Ik haal de compressor telkens van druk af als ik klaar ben. Aftappen van water laat ik een beetje afhangen van hoeveel water er in mijn vochtafscheider zit. Gemiddeld een keer per maand denk ik? Ding wordt hobbymatig gebruikt dus draait elke week een uurtje ofzo? beetje spijkers schieten en de garage schoonspuiten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond
Elke week een uur spijkers schieten?
Waar heb jij zo gruwelijk veel spijkers voor nodig? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Ik ken te weinig van compressors, dus als er iets aan mis is, gaat ie naar MHG (zie link hierboven).
Meestal gebruik ik die maanden op rij niet en hij gaat "slapen" onder druk. Dat heeft nog nooit tot problemen geleid, al zal het vermoedelijk wel slimmer om de druk eraf te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Raymond schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:58:
Elke week een uur spijkers schieten?
Waar heb jij zo gruwelijk veel spijkers voor nodig? :D
Angermangement :+

Geintje natuurlijk, maar om aan te geven dat het allemaal licht werk is. Ik spuit geen verf met de compressor bijvoorbeeld, of zwaarder luchtgereedschap aandrijven. (fiets)banden oppompen, blaaspistool, spijkers/nieten schieten, onderdelen schoon/droogspuiten, dat soort werk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
PolderPloer! schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:01:
[...]

welk type? koolborstelloos of niet? waar stinkt ie naar?

3000 schroeven lijkt veel, maar voor zo'n apparaat is het niets
Uit het ventilatiegaten komt een verbrande lucht. Heb er naast schroeven ook genoeg mee gemixt, geboord en van alles. Fijne machine 😀

Het is een GSR-18-2-LI. Ooit met 3 accu’s gekocht voor ergens rond de €200, maar zie nu dat ze echt goedkoop te krijgen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door jens17 op 01-07-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Illusion

(the art of)

jens17 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Uit het ventilatiegaten komt een verbrande lucht. Heb er naast schroeven ook genoeg mee gemixt, geboord en van alles. Fijne machine 😀

Het is een GSR-18-2-LI
Nieuwe originele motor kost ca €45 bij kruis.nl
Kijk daar even bij de onderdelen en check het exacte model van je boor.

Er zijn blijkbaar 3 varianten, maar hier een voorbeeldje: https://kruis.nl/onderdelen/bosch/gsr-18-2-li/v2

[ Voor 11% gewijzigd door Illusion op 01-07-2022 19:24 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:10
jens17 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Het is een GSR-18-2-LI. Ooit met 3 accu’s gekocht voor ergens rond de €200, maar zie nu dat ze echt goedkoop te krijgen zijn.
Doet machine het helemaal niet meer ?
Heb dit met een 12v machientje gehad na te zware belasting, rook, vonken en stank.
alles doorgeblazen met Compressor en 2 jaar werkt machine nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Jeweetje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Doet machine het helemaal niet meer ?
Heb dit met een 12v machientje gehad na te zware belasting, rook, vonken en stank.
alles doorgeblazen met Compressor en 2 jaar werkt machine nog :)
Doet het nog prima! Levert nog voldoende koppel, alleen lijkt de stank niet weg te gaan. Ik ga het nog even proberen schoon te maken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

jens17 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:40:
[...]

Doet het nog prima! Levert nog voldoende koppel, alleen lijkt de stank niet weg te gaan. Ik ga het nog even proberen schoon te maken. Thanks voor de tip!
Na zare belasting onbelast laten draaien omdat dan de koeling nog wat langer werkt en persoonlijk zou ik het mengen met een andere machine doen. ikheb in mijn leven al wat boormachines zien overlijden en meestal met mengen van bv egaline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:36:
Van de week is deze boormachine https://www.lidl.nl/p/par...r-met-sds-plus/p100346187 van de Lidl geleverd. Op basis van wat reacties hier lijkt me dat een meer dan prima ding om wat gaten te boren in beton om o.a. wat raamdecoratie op te hangen.

Voorheen altijd gewerkt met een eenvoudige Bosch PSB 500, maar die heeft moeite met betonnen plafonds, daar komt ie met geen mogelijkheid doorheen.

Nu merkte ik gisteren op dat ook de Lidl machine dat niet lukt. Erger, in wat bakstenen waarvan de garage gebouwd is, komt ie ook nauwelijks doorheen, ook niet in klop-stand. De machine staat op stand 6, maar het lijkt alsnog of ie nog niet al te veel toeren maakt, ogenschijnlijk stukken minder dan m'n hierboven genoemde Bosch.

Heb ik een maandagochtend model, of herkend iemand mijn bevinding?
Dank iedereen voor het meedenken en reageren. Lidl stuurt een nieuw exemplaar op, hopelijk werkt die beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben net zoals @Neliss22 aan het rondkijken voor een cirkelzaag met rail en het gaat voor me ook nog tussen deze kanshebbers:

1. DeWalt DWE576K-QS (179 Euro)

2. Metabo KS 55 FS (149 Euro) momenteel met 3 extra zaagbladen

Voorlopig neig ik toch naar de Metabo omdat er 3 extra zaagbladen bij zijn voor een net wat lagere prijs. @loeberce gebruikt deze unit ook naar tevredenheid las ik. Ik heb ook nog 2 reviews op Youtube gevonden die er ook wel over te spreken zijn.

@LichtBruisend vind dan weer de Dewalt beter in de hand liggen.

Usecases voor mijn gebruik. En daarom dat ik denk dat ik niet meteen behoefte heb aan een invalzaag + rail zoals de populaire Makita SP6000:

Zagen keuken bedekkingspaneel (hardboard) van 13mm
Afkorten voor deurpanelen (maximaal 40mm)
Afkorten van MDF of OSB panelen
Afkorten van balken

Niet zo spannend lijkt me. Ik klus ook maar af en toe. Kan ik voor die gebruik met de Metabo een foute aankoop doen?

[ Voor 8% gewijzigd door sloth op 03-07-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
sloth schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:35:
Ik ben net zoals @Neliss22 aan het rondkijken voor een cirkelzaag met rail en het gaat voor me ook nog tussen deze kanshebbers:

Voorlopig neig ik toch naar de Metabo omdat er 3 extra zaagbladen bij zijn voor een net wat lagere prijs. @loeberce gebruikt deze unit ook naar tevredenheid las ik. Ik heb ook nog 2 reviews op Youtube gevonden die er ook wel over te spreken zijn.

Usecases voor mijn gebruik. En daarom dat ik denk dat ik niet meteen behoefte heb aan een invalzaag + rail zoals de populaire Makita SP6000:

Afkorten van balken

Niet zo spannend lijkt me. Ik klus ook maar af en toe. Kan ik voor die gebruik met de Metabo een foute aankoop doen?
Wat voor zaagbladen zitten er bij die Metabo? Als het 3x zaagbladen zijn met 16 of 24 tandjes dan heb je er niet veel aan voor het netjes kunnen zagen van iets. Mooi voor ruw werk maar verwacht geen mooie zaagsnede.
Liever werk ik dan met zaagbladen met 48 of 60 tandjes.

En voor wat betreft cirkelzaag versus invalzaag, ik heb 4 jaar geleden ook een cirkelzaag gekocht als beginnend klusser. Ik wist toen niet eens dat invalzagen bestonden. Als ik erop terugkijk dan had ik liever een invalzaag gekocht. Het is verdraaid handig om een gat midden in een vloer te kunnen zagen (put voor verzonken voordeurmat gemaakt) of in het midden te kunnen beginnen van een 244x122 plaatwerk. Heel af en toe moet ik er een afwijkende vorm uitzagen en dan is makkelijker om in het midden te kunnen beginnen.

Gezien het feit dat een zaagmachine denk ik 10 jaar of langer meegaat, zou ik kiezen voor een invalzaag. Dan kan je meer zagen wat er op je pad komt dan met een cirkelzaag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ook met een 'gewone' cirkelzaag kun je invallen:

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
Zeker, dat kan. Maar niet zo makkelijk en zo handig als met een invalzaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27

MJV

@sloth geen ervaringen met een van beide zagen. Over het algemeen krijg je in gereedschapsland waar je voor betaald. Op basis van de filmpjes: de Metabo bevat wat meer plastic (afstelmechanisme) waar dat bij de DeWalt van aluminium/magnesium is gemaakt, bijvoorbeeld.

De afweging over wat je wil uitgeven is vooral aan jou. Ik heb een voorkeur voor in één keer goed en zou daarom voor de DeWalt gaan (of een vergelijkbaar model van Makita, maar ook dat is persoonlijk voorkeur).

Om je vergelijking compleet te maken: kijk eens bij Ecotools voor prijzen van (prima) zaagbladen, een zaagblad of twee extra aanschaffen hoeft je de kop niet te kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Avvd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:51:
Ik ben aan het kijken naar een zaagtafel (budget +/- €1000), in eerste instantie had ik de dewalt DWE7485 op het oog. Wat betreft functionaliteit voldoet deze echter is het geluidsniveau aan de erg hoge kant. Aangezien ik in een woonwijk woon zou een wat stillere variant beter zijn. Ik zag bijvoorbeeld ook de Axminister AC216TS welke erg stil is, echter is deze ~70KG waardoor deze niet makkelijk te verplaatsen is. Als ik hem niet gebruik wil ik hem in een rek kunnen zetten. Heeft iemand wellicht tips voor een wat stillere tafelzaag van max een KG of 30?
Ik had uiteindelijk de dewalt besteld bij gereedschapcentrum, ik kreeg een gebruikte zaag toegestuurd 8)7, ik snap dat soort bedrijven niet, er is toch niemand die dat accepteerd. De klantenservice haalt vervolgens het bloed onder je nagels vandaan. In het verleden ging het altijd goed maar dit was toch wel erg matig.

Na de frustratie uiteindelijk elders de 7492 besteld omdat ik de 7485 toch wat klein vond, hopelijk gaat het nu wel goed met de levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een Bosch GSS 18V-10 schuurmachine en wil daar een nog aan te schaffen bouwstofzuiger op aansluiten. Nu vraag ik me af of bv een Bosch GAS 15 stofzuiger er direct op past?
Ik vond in dit topic een bericht over een GSS 160 die direct op een bosch slang past. De GSS 160 schuurmachine heeft echter een andere aansluiting zag ik op een filmpje. De aansluiting van de GSS 18V-10 is wat korter, het geribbelde deel zit er niet aan. Hij is 30mm diameter aan de buitenkant met een rubber ringetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:55

Afkorten van balken

Ik heb een Metabo circelzaag met geleider van minstens 30 jaar oud; prima apparaat en nog nooit de behoefte gehad om ergens in het midden te beginnen met zagen.

Kijk of de maximale zaagdiepte voldoende is voor wat je denkt te gaan doen. Ik weet niet of de maximale diepte wordt opgegeven vlak op het werkstuk of op de rails, dat scheelt wel een paar millimeter.

Welke bladen zitten erbij met hoeveel tanden?

Met Dewalt heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Iemand die over hel volgende iets kan roepen? :)
Ik heb een Eurom EBR3000 bladblazer/ zuiger. Die heeft een verstelbare pijp. Van het weekend kwam ik er achter dat als ik de pijp uittrek, de blaas cq zuigkracht minder is. En dat vind ik wat vreemd.
Iemand die dit herkent of kan verklaren? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

The Eagle schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:17:
Iemand die over hel volgende iets kan roepen? :)
Ik heb een Eurom EBR3000 bladblazer/ zuiger. Die heeft een verstelbare pijp. Van het weekend kwam ik er achter dat als ik de pijp uittrek, de blaas cq zuigkracht minder is. En dat vind ik wat vreemd.
Iemand die dit herkent of kan verklaren? :)
Tja, hoe langer de pijp, hoe meer weerstand. Het lijkt me dus redelijk logisch dat je met een langere pijp iets aan blaaskracht verliest.

Probeer maar eens lucht door één rietje te blazen, en daarna door 5 rietjes aan elkaar getapet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

dragonhaertt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:45:
[...]
Probeer maar eens lucht door één rietje te blazen, en daarna door 5 rietjes aan elkaar getapet.
precies @The Eagle, probeer 't eens, maar dan wel de foto hier plaatsen :+

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mijn 6vwo natuurkunde is wat roestig en practicums waag ik me maar niet meer aan :+
Maar fair point, dat verklaart het wel. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Nu online

Afkorten van balken

Ik heb zelf de DeWalt omdat die van mij toen als set geleverd werd met een geleiderail. Mijn ervaringen: redelijk zwaar maar goed te bedienen, zeer sterk en heel solide (goede bouwkwaliteit). Zowel de hoogte als de hoekafstelling zijn van metaal, niet van plastic. Mijn 2 opmerkingen: het meegeleverde zaagblad is meer bedoeld voor het zware grove werk, niet zozeer voor het fijne werk. Ik heb er dan ook een ander blad bij gekocht. En er zit geen centreer ring o.i.d. voor het zaagblad, je moet het blad zelf centreren. Ik kwam er de eerste keer achter wat het gevaar was als je niet heel precies het blad centreert. Geen idee of de Metabo wel een centreer ring heeft, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 14:49
GertjanO schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:14:
[...]

Ik heb zelf de DeWalt omdat die van mij toen als set geleverd werd met een geleiderail. Mijn ervaringen: redelijk zwaar maar goed te bedienen, zeer sterk en heel solide (goede bouwkwaliteit). Zowel de hoogte als de hoekafstelling zijn van metaal, niet van plastic. Mijn 2 opmerkingen: het meegeleverde zaagblad is meer bedoeld voor het zware grove werk, niet zozeer voor het fijne werk. Ik heb er dan ook een ander blad bij gekocht. En er zit geen centreer ring o.i.d. voor het zaagblad, je moet het blad zelf centreren. Ik kwam er de eerste keer achter wat het gevaar was als je niet heel precies het blad centreert. Geen idee of de Metabo wel een centreer ring heeft, daar heb ik geen ervaring mee.
Een zaagblad gebruiken zonder pasring is levensgevaarlijk. Dit moet je echt niet doen. Gebruik een zaagblad met de juiste asdiameter of plaats een pasring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Nu online
Erikzelf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Een zaagblad gebruiken zonder pasring is levensgevaarlijk. Dit moet je echt niet doen. Gebruik een zaagblad met de juiste asdiameter of plaats een pasring.
Ik moet mijn woorden iets nuanceren, er wordt inderdaad wel een passende moer meegeleverd. Maar ik blijf het een moeizame constructie vinden.

Zo ziet de cirkelzaag er uit (hier is niets passend, het complete oppervlakte waar het blad op rust is egaal, je centreert het blad met de bijbehorende moer):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ber5FwuqdTM_wNy66f1EattoASw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lHLVX3osVo7OjPKIv1VO53py.jpg?f=user_large

Zo ziet de passende moer er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6JFvK1T5OLGtyQ4VRLRftuGvi8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPGZ9B4FMWCvArvxsbj77EtE.jpg?f=user_large

Hoewel het er op deze foto groot uitziet, is het 30mm centreer gedeelte maar ongeveer een halve millimeter dik en is bovendien conisch. Ik heb zojuist weer 2x het blad opnieuw vast moeten zetten voordat het goed gecentreerd zat, de eerste keer hoorde en voelde ik het blad weer wegschuiven. Ik had liever een moer gehad met dubbel zoveel dikte zodat er nooit twijfel kan bestaan want ik ben het met jou eens dat een niet gecentreerd blad levensgevaarlijk is.

Edit: de reden waarom ik het een moeizame constructie vind is dat ik met 1 hand de knop indruk die voorkomt dat de as mee blijft draaien en met de andere hand de moer aandraai. Ik kan dus niet op dat moment voelen of het blad gecentreerd zit. Omdat de moer conisch is, kan ik deze "gewoon" vast draaien zonder dat het blad perfect gecentreerd zit. Bij een dikkere moer heb je dat probleem niet omdat het blad dan altijd goed gecentreerd zit.

[ Voor 15% gewijzigd door GertjanO op 04-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, het spul is binnen :)

De meetklok/dieptemeter plus het 3D geprinte hulpstuk van Nachdenksport voor het paralel afstellen/kalibreren van het zaagblad en de paralelgeleider.

Tevens heb ik van CMT een 60T zaagblad besteld via Amazon bij het Italiaanse Mobiltechna, tipje via de forumleden van woodworking.nl
(https://www.cmtonline.nl/...nding-250-x-30-x-60t.html , maar dan voor 70 euro incl verzenden :P )

Dit blad is lasergesneden en daardoor vlakker dan uit plaat gestanste zaagbladen. Dit resulteert in minder slingeren, een mooiere zaagsnede en minder lawaai (ook door de gelaserde S-jes in het zaagblad waar dempingsmateriaal in zit.

Ik hou het 24tands combi blad voor als ik (grof) hout moet zagen, bijvoorbeeld douglas in de tuin of iets dergelijks. Ik ben namelijk voornamelijk met plaatmateriaal zoals MDF en multiplex/timmerplaat in de weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMSajuAw0qrRPQIyJyuI8JH90m4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xfn1F5GMjlfQLWzLbpnOanoQ.jpg?f=user_large

Ik zal een verslagje doen van het afstellen van de zaag. Met wat ik gezien heb is de 7492 zeer nauwkeurig te krijgen.

Ik heb er zin aan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 20:03
hoi - even een korte check die ik wil doen - ik heb een 2 maand oude Bosch blauw GSR 18v-55 - gekocht na hoop gezoek wat handig systeem voor mij zou kunnen zijn.. nu twijfel ik even of ik een issue heb.

Gisteren de snelspankop gevuld/bit erin gedaan - alsin - een default bitje dat klaar staat voor generiek schroefwerk... merkte vanavond dat de snelspankop los zat voor 2e keer - dus geen toeval... aka de bit ...natuurlijk met voldoende klikjes dicht gezet ... moet ik me zorgen maken of is dit normaal? Met boren/schroeven schiet ie niet los ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:46
peterpaulk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:05:
hoi - even een korte check die ik wil doen - ik heb een 2 maand oude Bosch blauw GSR 18v-55 - gekocht na hoop gezoek wat handig systeem voor mij zou kunnen zijn.. nu twijfel ik even of ik een issue heb.

Gisteren de snelspankop gevuld/bit erin gedaan - alsin - een default bitje dat klaar staat voor generiek schroefwerk... merkte vanavond dat de snelspankop los zat voor 2e keer - dus geen toeval... aka de bit ...natuurlijk met voldoende klikjes dicht gezet ... moet ik me zorgen maken of is dit normaal? Met boren/schroeven schiet ie niet los ....
Heb je 'm tussendoor gebruikt en toevallig de kop vast gehouden tijdens het (los)draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Aardappel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Heb je 'm tussendoor gebruikt en toevallig de kop vast gehouden tijdens het (los)draaien?
Gebruikt .. ja....vastgehouden.. voor zover ik weet...niet...

Waar dacht je aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Fraggert schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:13:

De meetklok/dieptemeter plus het 3D geprinte hulpstuk van Nachdenksport voor het paralel afstellen/kalibreren van het zaagblad en de paralelgeleider.

Tevens heb ik van CMT een 60T zaagblad besteld via Amazon bij het Italiaanse Mobiltechna, tipje via de forumleden van woodworking.nl
(https://www.cmtonline.nl/...nding-250-x-30-x-60t.html , maar dan voor 70 euro incl verzenden :P )

Dit blad is lasergesneden en daardoor vlakker dan uit plaat gestanste zaagbladen. Dit resulteert in minder slingeren, een mooiere zaagsnede en minder lawaai (ook door de gelaserde S-jes in het zaagblad waar dempingsmateriaal in zit.

Ik hou het 24tands combi blad voor als ik (grof) hout moet zagen, bijvoorbeeld douglas in de tuin of iets dergelijks. Ik ben namelijk voornamelijk met plaatmateriaal zoals MDF en multiplex/timmerplaat in de weer.

[Afbeelding]

Ik zal een verslagje doen van het afstellen van de zaag. Met wat ik gezien heb is de 7492 zeer nauwkeurig te krijgen.

Succes!~

Ik probeer mn CMT spullies ook via Mobiltechnica te kopen. relatief lage verzendkosten, lage prijzen voor CMT en ook nog eens een begrijpelijke website waar je fatsoenlijk de CMT spullen kan zoeken. idd aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:46
peterpaulk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Waar dacht je aan?
Dat je 'm zelf los hebt gedraaid zonder er erg in gehad te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
peterpaulk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Waar dacht je aan?
Weet je zeker dat je op de vlakke kanten geklemd hebt, van het bitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Fraggert schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:13:

[Afbeelding]

Mooi spul. Zelf heb ik via ecotools de industrial line, zijn ook lasergesneden bladen met sleuven.
Ik heb voor mijn zaagtafel op een 350mm blad 24, 36 en 48T bladen. Ik gebruik eigenlijk altijd het 36T blad, want 48 was te fijn en verbrand materiaal snel (vaak massief hout).
Ik vraag me dus af of je 60T CMT blad niet te fijn is...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:58:
Mooi spul. Zelf heb ik via ecotools de industrial line, zijn ook lasergesneden bladen met sleuven.
Ik heb voor mijn zaagtafel op een 350mm blad 24, 36 en 48T bladen. Ik gebruik eigenlijk altijd het 36T blad, want 48 was te fijn en verbrand materiaal snel (vaak massief hout).
Veel hangt ook af van tandhoek, tandvorm, en meer van dat soort dingen. Hoe scherp het blad is, ook.

Ik heb een CMT blad met 48T op m'n invalzaag (165mm), is wel een stuk fijner vertand dan 36 of 48T op een 250 (350?)mm blad, en dat verbrand zelden het hout. Meestal gebeurt dat alleen als ik niet in een enkele soepele beweging door het hout ga (wat dan weer meestal gebeurt omdat de kant die los ligt beweegt en daarmee op het blad gaat klemmen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Succes!~

Ik probeer mn CMT spullies ook via Mobiltechnica te kopen. relatief lage verzendkosten, lage prijzen voor CMT en ook nog eens een begrijpelijke website waar je fatsoenlijk de CMT spullen kan zoeken. idd aanrader

De eerstvolgende keer dat ik een frees nodig heb, ga ik ook daar eens kijken, volgens is CMT echt erg fraai spul.

Bevalt ook prima zo met Amazon, ik wacht nu alleen nog op een setje 3D geprintte moffen en een Ystuk zodat ik zowel de onderaansluiting als de spouwmeskap kan aansluiten op de stofzuiger.

https://homewerken.de/pro...ung-dewalt-7492-3d-druck/
Sjoerdfoto schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:58:
[...]

Wat versta jij onder massief hout? 44x44 vuren uit de bouwmarkt of een flink hard 50mm notenhout?

Ik werk vnl met plaat zoals 12-36mm MDF, multiplex, timmerplaat etc.

Ik heb in elk geval voor mijn Sinterkerstverjaardaglijstje nog een 36T op Pinterest (niet lachen :+ , dat werkt echt handig, ik maak zelf albums aan met bijv iddeen voor een onderstel, een album met jigs voor zaagsledes, etc) gezet.

Anyhow, als mijn stofafzuigset er is en het spul staat haaks en paralel dan zaag ik als eerste een klein proefstukje en dan de glijders voor de zaagslede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Fraggert schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:24:
[...]

De eerstvolgende keer dat ik een frees nodig heb, ga ik ook daar eens kijken, volgens is CMT echt erg fraai spul.

Bevalt ook prima zo met Amazon, ik wacht nu alleen nog op een setje 3D geprintte moffen en een Ystuk zodat ik zowel de onderaansluiting als de spouwmeskap kan aansluiten op de stofzuiger.

https://homewerken.de/pro...ung-dewalt-7492-3d-druck/

[...]

Wat versta jij onder massief hout? 44x44 vuren uit de bouwmarkt of een flink hard 50mm notenhout?

Ik werk vnl met plaat zoals 12-36mm MDF, multiplex, timmerplaat etc.

Ik heb in elk geval voor mijn Sinterkerstverjaardaglijstje nog een 36T op Pinterest (niet lachen :+ , dat werkt echt handig, ik maak zelf albums aan met bijv iddeen voor een onderstel, een album met jigs voor zaagsledes, etc) gezet.

Anyhow, als mijn stofafzuigset er is en het spul staat haaks en paralel dan zaag ik als eerste een klein proefstukje en dan de glijders voor de zaagslede.
Zaag voornamelijk eiken, al dan niet verdekt schulpen dus dat vereist wel een behoorlijke spanenafvoer.
Verder beuken, noten, essen, hard maple. vuren sporadisch.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Raymond schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Weet je zeker dat je op de vlakke kanten geklemd hebt, van het bitje?
dit zou natuurlijk kunnen idd - mss overdrijf ik ook ;-) maar had eerder al een GSR18v-55 waar de boorkop defect van was binnen 2 dagen (zat muurvast)...dus vandaar mijn vragen... ik hou het in de gaten ... mogelijk slechte bit / rode kant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:33:
Zaag voornamelijk eiken, al dan niet verdekt schulpen dus dat vereist wel een behoorlijke spanenafvoer.
Verder beuken, noten, essen, hard maple. vuren sporadisch.
Voor schulpen en in de richting van de nerf zagen heb je over het algemeen een grotere spaanafvoer nodig, ja, wat zich vertaald in over het algemeen minder tanden. CMT heeft vele verschillende lijnen voor ripcut en crosscut, bij eco tools heb je alleen keuze tussen hoeveelheden tanden, zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

op Pinterest (niet lachen :+ , dat werkt echt handig, ik maak zelf albums aan met bijv iddeen voor een onderstel, een album met jigs voor zaagsledes, etc)
Arm is de man die geen ideetjes van op Pinterest steelt :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
[...]

Heb je niet wat albumpjes om te delen? Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe jigs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een vraag waarvan ik niet weet of hij hier hoort of in het q&a en showcase topic..

Ik zie weleens bovenfrezen op plastic platen voorbij komen in youtube filmpjes en dergelijke. Een soort baseplate waar de frees op gemonteerd is die aan één of meerdere kanten uitsteekt zodat het vlak houden van de frees makkelijker is als je randen aan het bewerken bent. Lijkt mij in sommige gevallen ook handig om te hebben dus ik dacht; ik maak zoiets. De vraag is welk materiaal is hier goed geschikt voor?

Plexiglas lijkt mij de meest voor de hand liggende keuze maar misschien is dat materiaal te ‘hard’ waardoor het snel breekt of scheurt. Natuurlijk zijn er andere opties zoals lexanlexaan en polycarbonaat dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze materialen. Omdat ik er zelf aan wil knutselen is ‘bewerkbaarheid’ wel een belangrijk punt. Ik heb totaal geen verstand van dit soort kunststoffen en weet dus niet waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hoe ziet een Wiha SL/PZ2 VDE schroevendraaier er precies uit?
Ik heb een setje besteld van een SL/PZ1 en een SL/PZ2, artikelnummer WIHA_SB328S2.
De SL/PZ1 heeft van die rechte vleugeltjes zoals je zou verwachten (rechts), maar de SL/PZ2 (links) heeft dat niet en ziet er gewoon exact zo uit als een PZ2. Op het handvat staat wel SL/PZ2 gedrukt, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iemand in de Wiha fabriek zat te slapen. Op de foto van de verpakking ziet de SL/PZ2 er wel net zo uit als de SL/PZ1, maar dan wat dikker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l97ouSxZtEZjrnlFRbSfAcLCiJg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIwK95Iuz959CYt3VrHadxBL.jpg?f=fotoalbum_medium

Verpakking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNim-uB1wHfA1cZSpumQZM-qWYg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a68Pn0AbFYBp4HD6ZWDAeRYA.jpg?f=fotoalbum_small

Edit:
Setje gaat retour, ik ga voor wat anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

BounceMeister schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:08:
Ik heb een setje besteld van een SL/PZ1 en een SL/PZ2, artikelnummer WIHA_SB328S2.
De SL/PZ1 heeft van die rechte vleugeltjes zoals je zou verwachten (rechts), maar de SL/PZ2 (links) heeft dat niet en ziet er gewoon exact zo uit als een PZ2. Op het handvat staat wel SL/PZ2 gedrukt, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iemand in de Wiha fabriek zat te slapen. Op de foto van de verpakking ziet de SL/PZ2 er wel net zo uit als de SL/PZ1, maar dan wat dikker.

[Afbeelding]

Verpakking:
[Afbeelding]

Edit:
Even snel gekeken maar geen van mijn pz schroevendraaiers heeft zo’n vleugeltje? Weliswaar geen wiha, maar wera en gedore. Ook de cheap-ass sloopschroevendraaier heeft ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 07:54

Vliegvlug

Flight Simple

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
BounceMeister schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:08:

[Afbeelding]

Verpakking:
[Afbeelding]

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVZ7_R3jlSC-nVcjDV0euI9XT2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csQlQm71VumfyKZ6hMkv9lRG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:41:
Ik heb een vraag waarvan ik niet weet of hij hier hoort of in het q&a en showcase topic..

Ik zie weleens bovenfrezen op plastic platen voorbij komen in youtube filmpjes en dergelijke. Een soort baseplate waar de frees op gemonteerd is die aan één of meerdere kanten uitsteekt zodat het vlak houden van de frees makkelijker is als je randen aan het bewerken bent. Lijkt mij in sommige gevallen ook handig om te hebben dus ik dacht; ik maak zoiets. De vraag is welk materiaal is hier goed geschikt voor?

Plexiglas lijkt mij de meest voor de hand liggende keuze maar misschien is dat materiaal te ‘hard’ waardoor het snel breekt of scheurt. Natuurlijk zijn er andere opties zoals lexanlexaan en polycarbonaat dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze materialen. Omdat ik er zelf aan wil knutselen is ‘bewerkbaarheid’ wel een belangrijk punt. Ik heb totaal geen verstand van dit soort kunststoffen en weet dus niet waar ik op moet letten.
Is acryl hier niet het toverwoord misschien?

Ik zou persoonlijk gewoon 6mm HPL (trespa) pakken…….of 8mm afhankelijk van hoe zwaar de frees is en de overspanning van de plaat.

HPL is met beleid goed te zagen en te frezen.

Ik ga mijn 7492 in een werkbankje zetten met ook een kleine freestafel, de insert ga ik van 6mm HPL fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 07:54

Vliegvlug

Flight Simple

Zo hoort het er uit te zien inderdaad. (iets anders model wat jij hebt maar de kop moet hetzelfde zijn)
@BounceMeister heeft gelijk dat er iemand heeft zitten slapen in de fabriek, moet een productiefout zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 06-07-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ah, de crux zit hem in de ‘SL/‘ prefix denk ik dan. Die heb ik inderdaad niet.
Fraggert schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Is acryl hier niet het toverwoord misschien?

Ik zou persoonlijk gewoon 6mm HPL (trespa) pakken…….of 8mm afhankelijk van hoe zwaar de frees is en de overspanning van de plaat.

HPL is met beleid goed te zagen en te frezen.

Ik ga mijn 7492 in een werkbankje zetten met ook een kleine freestafel, de insert ga ik van 6mm HPL fiksen.
Wat maakt Acryl geschikt dan? Hpl klinkt ook wel als een plan maar daar kun je niet doorheen kijken en dat is soms ook wel handig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook al gepost in de hk... Na een tijd twijfelen toch maar gedaan. Zijn best lastig te krijgen.

Een pm-v11 schaafbeitel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRVmnD_1MjenXc2oZLj5NUIK1zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXLuK68aiB2eX20EzollSezX.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een bakbeest 8)

Kreeg er ook nog een schaafje bij.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 ... 109 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).