Passen jullie
nachtverlaging toe eigenlijk?
Mijn vriendin werkt een dag of 2/3 thuis en dan zet ik standaard de warmtepomp uit 's nachts.
Met deze temperaturen koelt de woonkamer af tot een graad of 17/18 in de nacht.
Als ze niet thuis werkt en ik kom in de middag thuis zet ik hem weer aan, de I-sense meet dan binnen een minuut of 20 wel dat het 21 graden is maar ik vind het dan nog lang niet comfortabel.
Alles voelt nog koud aan de lucht is warm maar toch is het nog vrij kil in huis.
Moet even kijken wat handig is, kan hem eventueel via de app eerder inschakelen of anders een schema maken.
Toen ik verwarmde met de vloerverwarming en ketel stond deze gewoon 24/7 op 21 graden, toen had ik dat probleem niet

Nu met de L/L warmtepomp moet het toch wel 22/23 graden binnen zijn voordat ik het comfortabel vind.
Zojuist ook de eerste defrost gehad, opeens stopte de binnenunit dus ben ff snel naar buiten gegaan om het te bekijken, mooi gezicht wel die langzaam ontwikkelende stoomwolken en de fan die alles in één keer naar boven blaast

Het is hier 3.9 graden en wat mistig dus dat is een goed recept voor een defrost.
Overigens is het wel een stuk goedkoper verwarmen zoals verwacht, normaal was ik € 7,18 kwijt geweest aan gas, nu € 0,91 cent alleen voor SWW.
Elektra € 3,92, dat is inclusief 2x wassen en 1x de droger aan en 4 tot 5 uur de elektrische vv in de badkamer aan.
Zit wel 10 KWH opgewekte energie bij die hier reeds vanaf is.
Morgen komt mijn Shelly EM binnen dus dan kan ik wat nauwkeuriger het energieverbruik bekijken.
[
Voor 16% gewijzigd door
-Junkiexp- op 03-11-2021 23:39
]
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024