rupsen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:46:
Ik heb vandaag een in bedrijfstelling gedaan samen met iemand van LG en ik heb hem uiteraard gevraagd naar de defrost methode.
Bij LG gaat het, net als bijna alle andere merken op temperatuur en dus niet om de 3 uur zoals gesuggereerd werd.
Weer een fabel de wereld uit geholpen

Kan je vragen bij die iemand van LG wat er aan de hand is met hun multi splits? Het gaat om 3 installaties van 2021, met MU3R19/21 buiten en DC09RH NSJ/DC12RH NSJ binnen (consumentennaam: LG Deluxe 2.5/3.5 kW, 2021 model, met UVC filter).
Deze is gisteren om 11:30 aangezet en aan gelaten, 2 units zodat hij de warmte goed kwijt kan, en om 14:30 en 17:30 waren de defrosts, precies +3 en +6 uur. De stroomverbruik pieken zijn van de inhaalactie na elke defrost.
Temperatuur volgens KNMI is niet beneden de 5 graden geweest in de middag dus dat was zwaar overbodig.
Ik wil niet zeggen dat dit altijd gebeurt met alle modellen of dat de LG monteur / distributeur liegt, maar dat het nooit gebeurt is onzin.
Daarnaast heb je bij LG als verwarming nog altijd last van:
- slechte timer/weekplanner, alleen aan/uit op tijd, niet welke stand of temperatuur
- geen
demand control (die werkt), altijd vol vermogen en dus veel te hoge warmte pieken na defrost / net aanzetten. Saving power consumption step 2 lijkt niet veel uit te maken, dat heb ik al ingesteld, zie
https://manualzz.com/doc/...mu3r19-installation-guide, pagina 27.
- geen silent stand (via DIP switches in buiten unit) in verwarm modus, wel met koelen, zie handleiding
Maar als het draait is het echt prima, de load / opgenomen vermogen met 1 of 2 units aan is een strakke lijn en blijft mooi stabiel. Tot T+3 in mijn geval, hopelijk is dat iets doms met alleen deze MU3R19/21's van 2021.
Als er genoeg warmtevraag / buffer is om de extra 700W x 4 COP x ~30 minuten is dat niet heel ernstig, na een tijd merken de units dat het warm genoeg is en zetten ze zichzelf weer lager, maar eerder in het seizoen gaan ze in paniek en uit omdat het binnen setpoint + 3 graden is.
[
Voor 4% gewijzigd door
w00key op 26-01-2022 21:58
]