• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:48

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DJN schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:09:
Voor de Hyundai / Kia Connect app gebruikers in Home Assistant. Token om in te loggen is blijkbaar maar 180 dagen geldig. Ik vond een handige home assistant app die de token direct via home assistant kan vernieuwen: https://github.com/TMA84/bluelink-refresh-token
@ZuinigeRijder Goed voor een Bookmark?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Ionikfünf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01-05 15:02
Ik werd vanmiddag ineens verrast met de software update van 01/05/2026, NE_E_EUR.S5W_L.001.001.260128, was blijkbaar OTA binnengeslopen zonder dat ik het in de gaten had. Geen indrukwekkend changelog, hoewel er gesproken wordt over een flinke update van de navigatie (EUR.18.52.70.012.632.5). Ik ben ik elk geval flink blij met het feit dat de nieuwe A16 bij Rotterdam er nu eindelijk in staat!

[ Voor 3% gewijzigd door Ionikfünf op 01-05-2026 14:43 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ionikfünf schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:40:
[…] Ik ben ik elk geval flink blij met het feit dat de nieuwe A16 bij Rotterdam er nu eindelijk in staat!
Ja, die reed ik vorige week toevallig (N>Z) en moest er Waze bijhalen om te weten hoe we moesten rijden (ik ken het daar maar matig: kom van de andere kant van het land). Volgens de auto reden we door de weilanden. Je ziet dan hoe de navigatie nog net niet in paniek raakt maar wel steeds aan het herrouteren is.

Ik heb de update nog niet binnen zien komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 01-05-2026 23:47 ]

<John O`Mill>

• Ionikfünf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01-05 15:02
Hippe Lip schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:47:
[...]

Ja, die reed ik vorige week toevallig (N>Z) en moest er Waze bijhalen om te weten hoe we moesten rijden. Volgens de auto reden we door de weilanden. Je ziet dan hoe de navigatie nog net niet in paniek raakt maar wel steeds aan het herrouteren is.
Ik weet wel hoe ik moet rijden, maar zonder Waze/Google etc. weet je niet wat de beste route rondom Rotterdam is. Dat kostte me gisteren dus ruim 30 minuten volledige stilstand voor de tunnel in de nieuwe A16. Had ik Waze gebruikt, was me dat bespaard gebleven. Wel ironisch dat ik dan 24u de update krijg :) Maar goed, ik ben allang blij...

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:32
Hoi,
Hoe is hyundai met garantie verlenen op import i5's ?
En met terugroepacties die nog open staan?
Ik zie een interessante i5 staan uit 2022 met 100k erop die uit Duitsland komt, daar wel de beurten gehad enzo.
Maar ja met die icu enzo is het wel fijn als hyundai nl dit wel onder garantie repareert.

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:43
MichaelReitsma schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:38:
Hoi,
Hoe is hyundai met garantie verlenen op import i5's ?
En met terugroepacties die nog open staan?
Ik zie een interessante i5 staan uit 2022 met 100k erop die uit Duitsland komt, daar wel de beurten gehad enzo.
Maar ja met die icu enzo is het wel fijn als hyundai nl dit wel onder garantie repareert.
je hebt gewoon in de hele EU garantie, mijn I5 komt ook uit Duitsland (1 jaar oud 22.5 MY, met 0 km op de teller gekocht in 2023) en ik heb geen enkel issue gehoord/meegemaakt vwb gedoe met garantie, ik heb bovendien de 3 jaar Anschlussgarantie bij realgarant over kunnen zetten op mijn naam.
Die garantie is meen ik tot de facelift standaard meegeleverd in Duitsland, Realgarant is erg behulpzaam...even kentekenpapieren scannen en opsturen en een dag of twee later heb je het garantiecertificaat.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:31
Ik rij in een Franse, geïmporteerd na 1 jaar met 13k op de teller. Nooit gedoe gehad met garantie, ik heb er niet eens extra papierwerk ofzo voor hoeven doen.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 15:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

De tijd is echt hard gegaan.. ik weet mijn blijdschap nog toen ik voor heerst mijn Ioniq 5 in 2021 kreeg. Ik mag dit jaar alweer overstappen naar een andere auto. Enderzijds denk ik mooi, kans om iets nieuws te rijden, maar anderszijds denk ik: de Ioniq 5 heeft mij in de laatste 5 jaar geen seconde in de steek gelaten. Nog steeds een van de mooiste EV's in mijn mening en erg comfortabel interieur.

Ik zit serieus te overwgen om maar nog een keer voor ene Ioniq 5 te gaan, wellicht een andere uitvoering/ kleur. Maar ik was alweer vergeten dat ik de facelift echt een grote achteruitang vind qua look.
Die achterbumper en die voorbumper, ik weet niet wat het is maar ik vind die nieuwe modellen echt heel lelijk op dat vlak. Echt jammer.

• Hippe Lip

Hippe Lip

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:09:
De tijd is echt hard gegaan.. ik weet mijn blijdschap nog toen ik voor heerst mijn Ioniq 5 in 2021 kreeg. Ik mag dit jaar alweer overstappen naar een andere auto. Enderzijds denk ik mooi, kans om iets nieuws te rijden, maar anderszijds denk ik: de Ioniq 5 heeft mij in de laatste 5 jaar geen seconde in de steek gelaten. Nog steeds een van de mooiste EV's in mijn mening en erg comfortabel interieur.

Ik zit serieus te overwgen om maar nog een keer voor ene Ioniq 5 te gaan, wellicht een andere uitvoering/ kleur. Maar ik was alweer vergeten dat ik de facelift echt een grote achteruitang vind qua look.
Die achterbumper en die voorbumper, ik weet niet wat het is maar ik vind die nieuwe modellen echt heel lelijk op dat vlak. Echt jammer.
Kan het zijn dat dit een kwestie van wennen is, gewend zijn waar je tegenaan kijkt?

Ik rijd nu ruim een jaar in die facelift, mijn MY25 en ben heel tevreden. En als ik dan naar de achterkant van een pre-facelift 5 kijk dan ben ik blij dat ik heb wat ik heb.

Hoe relatief kan het allemaal zijn…

En vergeet niet: je zit er meer in dan ernaast en dan zie je die buitenkant niet, hè. Je merkt vooral hoe goed je stoelen zitten, hoeveel ruimte je hebt en hoe heerlijk je over ‘s heeren wegen glijdt…
Hoe belangrijk is die buitenkant dan?

<John O`Mill>

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:01

Ik rij inmiddels 5 maanden in de MY26 na eerder 3 jaar in de MY22 te hebben gereden. Normaal ben ik ook iemand die dan graag iets nieuws wil uitproberen maar na vele proefritten in andere EV’s kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk de I5 op de voor mij belangrijke punten het beste uit de bus bleef komen. Qua rij beleving is de facelift in mijn beleving echt verbeterd. De looks van de bumpers op de facelift vind ik persoonlijk mooier, maar ik heb nu wel de N line uitvoering. Ook een totaal andere kleur: van digital teal naar rood. Juist op de N Line met de zwarte badges, plus waar de wielkasten in de kleur zijn meegespoten en ook de kunststof delen onderaan de deuren er niet zijn, komt het rood met zwart goed tot zijn recht

Succes met de keuze, ben benieuwd

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:26

Smaakbeleving van het uiterlijk is uiteraard persoonlijk. Je zou toch een proefrit kunnen overwegen om een goed overwogen keuze te maken, op het onderstel zijn in de tijd ook verbeteringen aangebracht.

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:02
Ionikfünf schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:40:
Ik werd vanmiddag ineens verrast met de software update van 01/05/2026, NE_E_EUR.S5W_L.001.001.260128, was blijkbaar OTA binnengeslopen zonder dat ik het in de gaten had. Geen indrukwekkend changelog, hoewel er gesproken wordt over een flinke update van de navigatie (EUR.18.52.70.012.632.5). Ik ben ik elk geval flink blij met het feit dat de nieuwe A16 bij Rotterdam er nu eindelijk in staat!
Ik kan deze update nog niet downloaden zie ik. Ik had eigenlijk verwacht dat zodra OTA beschikbaar was, dat dit ook te downloaden is. Hoe lang zit daar doorgaans tussen?

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-05 14:54
Gallus schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:20:
[...]

Met hoeveel km op de teller?
70000

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:43
rwr_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:16:
[...]

Ik kan deze update nog niet downloaden zie ik. Ik had eigenlijk verwacht dat zodra OTA beschikbaar was, dat dit ook te downloaden is. Hoe lang zit daar doorgaans tussen?
sinds de invoer van betaalde Bluelink abbonnementen is OTA eerst aan de beurt, en dan pas later de manuele update.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:38
Beste allen,

Met gemengde gevoelens afscheid genomen van mijn HI5 Project45 uit 2021. Het was een plezier om het elektrisch rijden mee te ontdekken. De goede stoelen, snelladen, het ruime interieur en het stabiele rijgedrag zal ik missen. Daarentegen ben ik ook blij geen rammelende achterklep, ICCU falen of defecte frontradar meer mee te maken.

Veel plezier en veilige km's met jullie IONIQ's!
Pagina: 1 ... 293 294 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic