Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
mh514452 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:32:
[...]

Keurig gedaan, ik heb ze wel met (te)veel marge besteld bij mijn nieuwe auto. In de vorige was het licht in de kofferbak erg karig, heel benieuwd hoe het er straks uitziet als die eindelijk geleverd wordt 8)7
Ik heb ook met teveel marge besteld. Het is echt een goede aanvulling op de verder karige verlichting achterin. Ik alle interieur en zonneklep lampjes ook vervangen door LED trouwens.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:29
Xmoo schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:38:
Heb je foto's? Erg benieuwd naar.
Ik moest even wachten tot het donker werd voor alle foto's, maar bij deze!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VrEuLBp.jpeg
Dit is de achterklep met de 2 ledspots geïnstalleerd en aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PQH1M1f.jpeg
Dit is een closeup van een ledspot, maar dan uit. Valt bijna niet op en ziet erg OEM uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xAuJGBl.jpeg
De originele lamphouder, zonder lamp erin (hier komt dus geen licht meer uit).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zu9ewIi.jpeg
Dit is de lamphouder met het kapje verwijderd. In plaats van een lampje zit er nu een festoonadapter, die rechtstreeks de ledspots van voeding voorziet. Originele bekabeling blijft dus -in tegenstelling tot de OEM oplossing van Hyundai- intact!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com//B4BBbH7.jpeg
In het donker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4uvosJv.jpeg
De hele kofferbak is verlicht.

Het lijkt wellicht overbelicht maar dat is zeer zeker niet het geval. Ook heb je geen last van de ledspotjes zelf: ze zitten net in een hoek waardoor je ze eigenlijk nooit in je gezichtsveld hebt, tenzij je bewust je omdraait en omhoog kijkt.

Voor 10 Euro en een uurtje werk een van de beste upgrades voor de IONIQ5.

[ Voor 13% gewijzigd door redah op 13-09-2025 07:19 ]

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Ik heb ze via de dealer laten installeren maar zeker moeite waard. Overigens werkt het originele lampje dan nog wel.

All I had to do was follow the damn train.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik was deze week aan het snelladen (auto aangelaten) en na 8 minuten ben ik gestopt en bleek bij het willen wegrijden de 12V accu symbool te branden en wilde hij niet in ready modus komen. Na paar keer aan en uit kwam hij wel weer in ready.
Later in de week weer geprobeerd, en wederom kwam de auto niet in ready modus, maar dit keer geen 12V accu symbool zichtbaar. Wel waren de luchtkleppen niet open gegaan tijdens het snelladen terwijl de celtemperatuur opgelopen was van 25 naar 39 graden. Ik was wel blij verrast dat ik de 218kW haalde bij Fastned.
Heeft iemand een idee vanaf welke temperatuur de luchtkleppen openen? Ik heb het idee dat ze bij mij niet zijn geopend omdat de 12V accu misschien niet voldoende vermogen kon leveren voor de luchtkleppen.
De luchtklep motoren heb ik al eens laten vervangen voor een nieuwe versie. Die maken trouwens een heel ander geluid bij het openen en sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
@redah Wil je nou serieus zeggen dat er in een elektrische auto anno 2025 standaard nog ouderwetse gloeilampjes voor de kofferbakverlichting wordt gebruikt? Welke boekhouder verzint zoiets? 8)7

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• RuudW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:57
Ik krijg binnenkort all season banden onder mijn Ioniq 5.
De (zomer) banden die er nu op liggen hebben nog een profiel van 4 a 5 mm.
Twee Michelin banden en twee Pirelli, 255 / 45 R 20, 105 W extra load.
Heeft iemand belangstelling of een tip u voor een bedrijf dat deze banden zou willen kopen?

• redah
-CJ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:31:
Ik heb ze via de dealer laten installeren maar zeker moeite waard. Overigens werkt het originele lampje dan nog wel.
Ja, omdat ze die kabel doorsnijden ;) . Terwijl dat originele lampje na installatie van de spotjes natuurlijk compleet nutteloos is...
Andrehj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:44:
@redah Wil je nou serieus zeggen dat er in een elektrische auto anno 2025 standaard nog ouderwetse gloeilampjes voor de kofferbakverlichting wordt gebruikt? Welke boekhouder verzint zoiets? 8)7
Ja, is blijkbaar toch goedkoper dan n ledje...

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
RuudW schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:57:
Ik krijg binnenkort all season banden onder mijn Ioniq 5.
De (zomer) banden die er nu op liggen hebben nog een profiel van 4 a 5 mm.
Twee Michelin banden en twee Pirelli, 255 / 45 R 20, 105 W extra load.
Heeft iemand belangstelling of een tip u voor een bedrijf dat deze banden zou willen kopen?
Aan de gebruikers hier verkopen of marktplaats? Volgens mij hebben bedrijven daar geen zin in.
Ik heb binnenkort weer twee nieuwe nodig, zit nu op 2mm ongeveer.

• Stefannn
  • Nu online
redah schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:09:
[...]

Ik moest even wachten tot het donker werd voor alle foto's, maar bij deze!

[Afbeelding]
Dit is de achterklep met de 2 ledspots geïnstalleerd en aan.

[Afbeelding]
Dit is een closeup van een ledspot, maar dan uit. Valt bijna niet op en ziet erg OEM uit.

[Afbeelding]
De originele lamphouder, zonder lamp erin (hier komt dus geen licht meer uit).

[Afbeelding]
Dit is de lamphouder met het kapje verwijderd. In plaats van een lampje zit er nu een festoonadapter, die rechtstreeks de ledspots van voeding voorziet. Originele bekabeling blijft dus -in tegenstelling tot de OEM oplossing van Hyundai- intact!

[Afbeelding]
In het donker.

[Afbeelding]
De hele kofferbak is verlicht.

Het lijkt wellicht overbelicht maar dat is zeer zeker niet het geval. Ook heb je geen last van de ledspotjes zelf: ze zitten net in een hoek waardoor je ze eigenlijk nooit in je gezichtsveld hebt, tenzij je bewust je omdraait en omhoog kijkt.

Voor 10 Euro en een uurtje werk een van de beste upgrades voor de IONIQ5.
Wow…. Dit verdiend wel een reply bovenop een like.
Wow wow wow..

Pfew.. ik heb die handleiding bekeken en ik vraag me af of ik daar uit kom.
Nul komma nul text…
En ik ben huiverig voor rubbers lostrekken enzo.
Ik ben een enorme knutselaar met electronica, meterkast, water, gas en software. Maar ik vraag me echt serieus af of ik dit netjes voor elkaar krijg, (geflodderd zal wel lukken).
Het ziet er wel echt watertandend mooi uit.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
Stefannn schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:29:
[...]

Wow…. Dit verdiend wel een reply bovenop een like.
Wow wow wow..

Pfew.. ik heb die handleiding bekeken en ik vraag me af of ik daar uit kom.
Nul komma nul text…
En ik ben huiverig voor rubbers lostrekken enzo.
Ik ben een enorme knutselaar met electronica, meterkast, water, gas en software. Maar ik vraag me echt serieus af of ik dit netjes voor elkaar krijg, (geflodderd zal wel lukken).
Het ziet er wel echt watertandend mooi uit.
Dit kun jij. Tekst in de handleiding is er niet, want niet nodig. In essentie komt het neer op dit:
  • Je bestelt de ledspotjes, adapter, en speakerkabel of 12v kabel
  • Je knipt de kabels op lengte en soldeert aan het ene eind de ledspotjes, aan het andere eind breng je de kabels samen naar 1 kabel en daar soldeer je de adapter aan (soort Y-verbinding dus).
  • Je maakt de kunststof behuizing van de achterklep los. Zit vast met plugjes, maar je moet wel hard trekken (niet bang zijn iets kapot te maken). Je hoeft niets te schroeven. Begin met de bovenkant, dan 1 zijkant (waar de kabels komen) en vervolgens het grootste gedeelte waar het handvat aan zit.
  • Boor 2 gaatjes op de aangewezen plek volgens de handleiding (pagina 9), groot genoeg voor je ledspotjes
  • Fixeer de ledspotjes met de bijgeleverde metalen 'veertjes', zodat ze goed blijven zitten
  • Geleid de kabels zoals aangegeven op de handleiding (pagina 11) en klik al het kunststof weer terug in de achterklep
  • Geleid de kabel door het 'geribbelde rubbertje' tussen de achterklep en auto. Lijkt spannend, is het niet. Los trekken, kabel erdoor (er zitten al kabels in), terugduwen. Je auto is daarna weer net zo waterdicht als voorheen.
  • Trek het rubber van de auto aan de linkerzijde een klein beetje los. Wederom lijkt het misschien spannend, en is het het niet. Duw de kabel erachter zodat hij achter de kunststof onderdelen valt, en duw het rubber weer terug.
  • Vervang het originele lampje door jouw kabel met festoon adapter.
Geloof me, de rubbers zijn echt het minste werk van alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:53

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Andrehj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:44:
@Andrehj
Waaruit concludeer je dat?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
Ik concludeer nog niets, vandaar het vraagteken. Maar ik begreep uit de post dat bestaande verlichting werd opgewaardeerd naar veel beter verlichtende led-lampjes. Dan betreft die bestaande verlichting meestal gloeilampjes.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Klopt, en ook op vreemde plekken zoals knipperlichten en achteruitrijlichten op de niet-lounge edities.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:53

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Andrehj schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:46:
[...]

Ik concludeer nog niets, vandaar het vraagteken. Maar ik begreep uit de post dat bestaande verlichting werd opgewaardeerd naar veel beter verlichtende led-lampjes. Dan betreft die bestaande verlichting meestal gloeilampjes.
Ik bedoelde mijn vraag ook meer als ‘waarom denk je dat’.
De opwaardering zit niet in de LED-voor=gloeilamp, maar in de betere verlichting door de spotjes?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
Maar het klopt wel: de kofferbak verlichting was in de PJ45 uitrusting die zo'n beetje alles heeft gewoon een gloeilampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
redah schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:33:
[...]

Dit kun jij. Tekst in de handleiding is er niet, want niet nodig. In essentie komt het neer op dit:
  • Je bestelt de ledspotjes, adapter, en speakerkabel of 12v kabel
  • Je knipt de kabels op lengte en soldeert aan het ene eind de ledspotjes, aan het andere eind breng je de kabels samen naar 1 kabel en daar soldeer je de adapter aan (soort Y-verbinding dus).
  • Je maakt de kunststof behuizing van de achterklep los. Zit vast met plugjes, maar je moet wel hard trekken (niet bang zijn iets kapot te maken). Je hoeft niets te schroeven. Begin met de bovenkant, dan 1 zijkant (waar de kabels komen) en vervolgens het grootste gedeelte waar het handvat aan zit.
  • Boor 2 gaatjes op de aangewezen plek volgens de handleiding (pagina 9), groot genoeg voor je ledspotjes
  • Fixeer de ledspotjes met de bijgeleverde metalen 'veertjes', zodat ze goed blijven zitten
  • Geleid de kabels zoals aangegeven op de handleiding (pagina 11) en klik al het kunststof weer terug in de achterklep
  • Geleid de kabel door het 'geribbelde rubbertje' tussen de achterklep en auto. Lijkt spannend, is het niet. Los trekken, kabel erdoor (er zitten al kabels in), terugduwen. Je auto is daarna weer net zo waterdicht als voorheen.
  • Trek het rubber van de auto aan de linkerzijde een klein beetje los. Wederom lijkt het misschien spannend, en is het het niet. Duw de kabel erachter zodat hij achter de kunststof onderdelen valt, en duw het rubber weer terug.
  • Vervang het originele lampje door jouw kabel met festoon adapter.
Geloof me, de rubbers zijn echt het minste werk van alles :)
Heeee!!!! Super Dank voor deze tekst beschrijving!
Ik ben nu voor 5 weken naar Portugal (reisverslag in “lange tochten met EV in Europa” forum). Als ik thuis ben kijk ik nog een keer maar deze beschrijving geeft me veel moed.
Nb… net te laat.
Op de eerste dag telefoon “als lampje” in de scharnier van de klep gelegd en daarna vergeten.
Goede motivatie om dit te willen.

Ik meld tegen die tijd wat ik ga doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckW53FcsBXC1KqbG8KZtkoThcEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlUUAYVaDQOXEJPTuwiyDLlC.jpg?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

mh514452 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:32:
[...]

Keurig gedaan, ik heb ze wel met (te)veel marge besteld bij mijn nieuwe auto. In de vorige was het licht in de kofferbak erg karig, heel benieuwd hoe het er straks uitziet als die eindelijk geleverd wordt 8)7
Ik heb voor een paar euro alle binnenverlichting inclusief de kofferbak voorzien van felle ledjes.

Werkt prima in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Vandaag helaas bij een aanrijding betrokken. Een auto die mijn (voorrangs) weg overstak zag mij over het hoofd. Kon helaas niet tijdig stoppen of uitwijken en ben zijn auto van opzij binnen gereden. Gelukkig de grootste snelheid eruit kunnen remmen, maar toch behoorlijk wat schade (gelukkig alleen materieel) aan mijn ioniq 5. De andere auto (een nette clio van een jaartje of 14) is wel totalloss schat ik zo. Morgen het schade herstelbedrijf maar eens bellen, maar waar moet ik op letten, alle tips zijn welkom! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcobLsL7bJtyTAzeMlcZP9xXg6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yy45CLnS5MxNUMc5QXXbqNq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoQCJ_7w9sRjiNWGnSQhFE8kCqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Grc0gl7IUvw9utXR8CdPn1YF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:35
Hippe Lip schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:50:
[...]

Ik dacht dat mijn kaarten bij Here vandaan komen…
in de Bluelink app zie ik Here op de kaart, maar ik liet me vertellen dat TomTom de leverancier van HY is geworden

https://www.tomtom.com/customers/hyundai-motor-group/#intro

http://webmanual.hyundai....ingconnectedservices.html

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Pagina: 1 ... 271 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic