Ja precies dit bedoel ik!
Alleen uit de prijslijst is het lastig te bepalen op welke uitvoeringen dit precies zit, aangezien het niet hetzelfde is als Parking Collision Avoidance Assist wat op de Lounge zit.
Lol, het is niet alleen lastig om te bepalen waar deze functie op zit. Als je op de prijslijst kijkt, en je bestelt iets, blijft het afwachten wat er nou wel of niet op zit. Wen er maar aanAkakoMinami schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:54:
[...]
Alleen uit de prijslijst is het lastig te bepalen op welke uitvoeringen dit precies zit, aangezien het niet hetzelfde is als Parking Collision Avoidance Assist wat op de Lounge zit.
Ik ga het vanmiddag testen in de mijne, Connect versie. Persoonlijk lijkt me dat als ze spiegels sowieso inklapbaar en verstelbaar maken, wat standaard is, dat dit maar een kleine extra is.AkakoMinami schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:54:
[...]
Ik meende dat de proefrit auto (Connect+, met automatisch deurgrepen) het had, maar ik kan me het niet meer goed herinneren.Vielleicht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
[...]
Lol, het is niet alleen lastig om te bepalen waar deze functie op zit. Als je op de prijslijst kijkt, en je bestelt iets, blijft het afwachten wat er nou wel of niet op zit. Wen er maar aan
[ Voor 7% gewijzigd door AkakoMinami op 18-11-2021 12:20 . Reden: NL Handleiding bekeken ]
Vet, dat wist ik niet eens! Straks eens mee spelen.
De Nederlandse handleiding is hier gepost:AkakoMinami schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:00:
[...]
Sowieso is het hinderlijk dat we alleen toegang hebben tot de Amerikaanse manual en dat er nog geen Nederlandse te vinden is, dat zou misschien helpen, aangezien de samenstellingen van de uitvoeringen ook per land erg verschillen....
Oh dat bericht heb ik compleet gemist.ZuinigeRijder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:01:
[...]
De Nederlandse handleiding is hier gepost:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Het mooie van de basic Style is dat deze al een heel mooi uitrustingsniveau heeft. Bijvoorbeeld met HDA (Smart Cruise Control en Lane Follow Assist) waarvoor je bij VW en Skoda al dure extra pakketten moet kopen. De 58 kWh batterij heeft een prima range, mits je niet te hard gaat rijden in de winter. Maar met het snelle laden kun je nog steeds vrij vlot grotere afstanden afleggen.Femme schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
Heeft iemand ervaring met een kale 58 kWh Style? Ik probeer mezelf en GF ervan te overtuigen dat een Ioniq 5 die onder de 45K fiscale waarde blijft (vanwege subsidie) de enige juiste rationele keuze is. Ten opzichte van een Connect 73 kWh scheelt het in vijf jaar bijna 7500 euro. Dat is wel veel geld voor een beter audiosysteem, verwarmde stoelen en wat meer range (V2L of warmtepomp kan als optie binnen 45K). Hoe slecht is het audiosysteem in de Style?
Nu spreekt het me wel aan dat een kale Ioniq 5 wel gewoon met karakter en zelfvertrouwen op de weg staat. Er zitten leuke velgen onder en die zwarte trim heeft ook wel wat. Bij een kale EV6 heb ik mijn twijfels, daar hebben ze duidelijk hun best gedaan om de standaard uitvoering een sulliger uiterlijk te geven dan de GT (wel leuk is dat er standaard stoel- en stuurverwarming op zit, maar ja ook veel duurder in de lease en ik loop nog niet echt warm voor de looks van dat ding).
Helemaal met je eens! Beter je batterij een beetje beschermen en dan alleen wanneer het echt nodig is tot 100% laden.ZuinigeRijder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:27:
[...]
Ligt eraan hoe lang je er in wil rijden![]()
De auto heeft garantie tot 70% capaciteit (8 jaar of 160.000 km).
Een batterij kun je ongeveer 1000x laden (van 0% naar 100% of 2x van 50% naar 100%, etc) met het advies van de dealer (nergens naar kijken). Met een 72 kWh batterij en 5 km/kWh kun je dan 360.000 km rijden tot deze 70% is.
Alleen wanneer je wel om je batterij geeft en bijvoorbeeld niet lang op 100% laat staan en alleen wanneer het nodig is tot 100% laadt, niet iedere keer helemaal leeg rijdt voordat je weer gaat laden, zuinig rijdt, kun je wel tot 4000x laden. Met een 72 kWh batterij en 6 km/kWh kun je dan bijna 2 miljoen km rijden tot deze 70% is. Voordeel is ook dat je bijna geen reikwijdte kwijtraakt over de jaren.
Er is ook een buffer in de batterijen dus tegenstanders zullen zeggen dat 100% misschien maar 95% is en de fabrikant hier al rekening mee gehouden heeft. Ja, om aan de garantie te claimen wel, maar het is gewoon beter om de batterijen niet altijd vol te laden en bijna helemaal leeg. Dat is zelfs met een telefoon zo.
Voor een lease rijder mag dit misschien allemaal worst zijn, ik heb de auto privé gekocht en wil er zo lang mogelijk mee doen. En het is natuurlijk ook beter voor het klimaat om niet onnodig batterijen te verslijten.
Mijn vorige Kia EV Soul met 27 kWh batterij heeft in 7 jaar 145.000 km gereden en de State Of Health (SOH) was nog 91% en heb een andere tweaker blij kunnen maken (hoop ik). Er zijn genoeg mensen die de batterij hebben moeten vervangen, omdat deze onder garantie (7 jaar of 150.000 km) al onder de 70% SOH was gekomen. Dus verstandig omgaan met de batterij helpt zeker.
Weer zo'n functie die ik wel heb maar niet zou kunnen bedenken dat het zo werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door MicheldeGoey op 18-11-2021 12:33 ]
De led verlichting lijkt een hele aardige, echter staat er dat deze gekoppeld wordt met de centrale vergrendeling.bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:41:
[...]
Ik weet niet of dit werkt tijdens het achteruit rijden. Waarschijnlijk niet (want het heet 'Welcome Light'), maar dat zou reuze handig zijn. Ik parkeer zelf langs een donker stuk stoeprand en met de blaadjes en nattigheid is het op dit moment ook lastig te zien. Misschien eens navragen bij deze leverancier:
https://hyundaizubehoer.d...30-led-welcome-light.html
En anders misschien de lijnen van het parkeervak opnieuw laten aanbrengen met goede speciale verf:
https://www.informatiebor...gmarkering-parkeervakken/
Of luminiscerend:
https://www.informatiebor...iserende-streepfiguratie/
Als het je eigen vaste parkeerplek kun je misschien ook van die reflectorblokjes op de lijn monteren.
Ik denk dat dit op de Connect zit, ik kreeg in ieder geval meldingen toen ik achteruit een oprit afreed en er een auto aankwam. Of die ook daadwerkelijk afremde durf ik niet te zeggen, dat deed ik namelijk zelf alAkakoMinami schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:36:
Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)
Bij het achteruitrijden op plekken met slecht zicht, bijvoorbeeld uit
een parkeerplaats, waarschuwt dit systeem je niet alleen als er voertuigen van opzij naderen – het remt ook automatisch de IONIQ 5 af.
Dit bovenstaande staat er in de brochure, maar op welke uitvoering zit dit nou? Ik kan dit niet in de prijslijst vinden.
(Iemand met een NIET Lounge of P45 uitvoering, die dit heeft?)
Ging me vooral om de melding. Ik heb het nu ook en wilde ff zeker weten dat ik het niet verlies.revo37 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat dit op de Connect zit, ik kreeg in ieder geval meldingen toen ik achteruit een oprit afreed en er een auto aankwam. Of die ook daadwerkelijk afremde durf ik niet te zeggen, dat deed ik namelijk zelf al
@bilgy_no1 Thanks voor deze uitgebreide input. Mijn voorkeur gaat steeds meer naar de Glass Coat van Hyundai. Mede door dit antwoord van jouw.bilgy_no1 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:05:
[...]
Er zijn zeer veel verschillende producten op de markt: waxen (meestal kort durend), glass coatings en keramische coatings. Sommige gericht op consumenten en zelf aanbrengen, andere alleen via professionele detailers. Tussen al die producten bestaan volgens mij grote verschillen en bovendien maakt de wijze van aanbrengen veel verschil. Een goed product (bijv. Opticoat Pro met 7 jaar garantie), aangebracht door een goede detailer (dus echt diep reinigen, polijsten en dan enkele lagen van de coating aanbrengen, goed laten uitharden) biedt volgens mij de beste kans op succes. En ja, dat kost flink wat geld.
Maar je hebt wel gelijk dat de meerwaarde erg persoonlijk is. Vooral als je het belangrijk/fijn vindt om in een schone auto te rijden en dus regelmatig handwast is zo'n coating het wel waard, omdat het wassen veel makkelijker gaat en verontreiniging minder goed hecht aan de lak.
Anderen gaan een paar keer per jaar door de wasstraat en kijken er verder niet naar om; voor die mensen voegt het niets toe. Ook voor een lease-auto krijgt zou ik het geld er niet aan uitgeven.
Ik vind de Glass Coat van Hyundai wel een goede waardepropositie, mits het uiteraard doet wat het moet doen... Mijn auto staat pas een week voor de deur, dus too soon to tell. Maar voor €389 met 5 jaar garantie is het nauwelijks duurder dan een poetsbeurt met een wax die een paar maanden blijft zitten. De lak wordt bij iedere beurt gecontroleerd en waar nodig wordt de coating opnieuw aangebracht (voor zover ik heb begrepen van de dealer...). En als de werking toch minder goed is roep ik de garantie in...
Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray
Grappig! Ik was vandaag bij de dealer en daar stond er een klaar voor oplevering met deze zwarte logo's erop. Het stond heel chique op die lichtgrijze variant met verder zwarte trim.Blittkit schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:19:
[Afbeelding]Voor diegene die graag zijn HYUNDAI emblemen zwart wil maken. (Ebay.de)
Ik heb deze al liggen om er na aflevering op 1 december direct op te plakkenBlittkit schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:19:
[Afbeelding]Voor diegene die graag zijn HYUNDAI emblemen zwart wil maken. (Ebay.de)
Heel toevallig een foto van?bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:43:
[...]
Grappig! Ik was vandaag bij de dealer en daar stond er een klaar voor oplevering met deze zwarte logo's erop. Het stond heel chique op die lichtgrijze variant met verder zwarte trim.
Op zich wel het overwegen waard, maar ik zou het zelf wel grappig vinden om ze in dezelfde kleur als de lak te hebben. Is misschien is het wel te spuiten in Mystic Olive...
[ Voor 26% gewijzigd door Tweakx op 18-11-2021 21:15 ]
Is het lekkerlijk een cover die je erover drukt? Ik heb een leasebak dus..lackaday schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:03:
[...]
Ik heb deze al liggen om er na aflevering op 1 december direct op te plakken
Nee, sorry...Tweakx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:08:
[...]
Heel toevallig een foto van?
//Edit: gevonden op de Ebay pagina!
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-11-2021 22:32 ]
Klopt, en er zit een tube siliconen(-lijm?) bij om vast te maken.Tweakx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:10:
[...]
Is het lekkerlijk een cover die je erover drukt? Ik heb een leasebak dus..
Goed on te weten! Iemand ervaring mee of je voor zoiets toestemming krijgt van de leasemaatschappij? Lijkt mij een beetje tricky als je het zonder toestemming doet en je krijgt hem er niet meer vanaf..lackaday schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:39:
[...]
Klopt, en er zit een tube siliconen(-lijm?) bij om vast te maken.
Had dit probleem vanmiddag weer, iemand ervaring hier mee? Of ben ik te ongeduldig en duurt het even voor deze start? @ZuinigeRijder jij hebt ervaring met OBDII dongles toch?revo37 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:53:
Nog een vraagje over een dongle met EVNotify, wellicht kan @ZuinigeRijder me helpen.
Vanochtend toen ik de auto startte, ging de dongle niet automatisch aan (Vgate icar dongle). Ik moest hem uit en opnieuw inpluggen om verbinding te kunnen maken. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? Uit de handleiding begreep ik dat die aan hoort te gaan als de auto start
[ Voor 12% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-11-2021 23:31 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Hachy op 19-11-2021 00:28 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-11-2021 23:43 ]
Denk je serieus dat de leasemaatschappijen de auto's bij inleveren op micro niveau gaan controleren?Tweakx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:55:
[...]
Goed on te weten! Iemand ervaring mee of je voor zoiets toestemming krijgt van de leasemaatschappij? Lijkt mij een beetje tricky als je het zonder toestemming doet en je krijgt hem er niet meer vanaf..
Dat is heel goed nieuws m.b.t. die Ionity deal.Hachy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:31:
/edit: crosspost met @kobis90 maar dat maakt niet uit; boodschap blijft leuk:
De ChargeMyHyundai laadpas is nu eindelijk ook in NL te bestellen voor Hyundai eigenaren:
Regulier (flex): AC en DC, variabel met starttarief van €0,49/sessie.
Optioneel: (abbonement 'easy') Voor €10,- / maand AC laden voor overal €0,25/kWh en DC €0,58/kWh
Optioneel 2: voor €13,- per maand erbij kun je in heel Europa Ionity HPC laden voor €0,29/kWh
Iedereen die zich voor 31-03-2022 registreert krijgt het €13,- Ionity abonnement zelfs 12 maanden gratis, Project 45 eigenaren zelfs 24 maanden.
[Afbeelding]
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Bij inleveren doen we altijd wel een check. Maar ik zou ook kunnen aangeven dat ze er bij de dealer zijn opgezet. En in het ergste geval even goed föhnen?de meester01 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:44:
[...]
Denk je serieus dat de leasemaatschappijen de auto's bij inleveren op micro niveau gaan controleren?
Ik heb eerder wel eens achteraf de achterruiten laten tinten. Geen haan die er naar kraaide bij inleveren. Het moet dan natuurlijk wel goed zijn gedaan.de meester01 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:44:
[...]
Denk je serieus dat de leasemaatschappijen de auto's bij inleveren op micro niveau gaan controleren?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb geen ervaring met de VGate icar dongle, ikzelf heb een Konnwei KW902 met aan/uit knop. Zie deze post:revo37 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:53:
Nog een vraagje over een dongle met EVNotify, wellicht kan @ZuinigeRijder me helpen.
Vanochtend toen ik de auto startte, ging de dongle niet automatisch aan (Vgate icar dongle). Ik moest hem uit en opnieuw inpluggen om verbinding te kunnen maken. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? Uit de handleiding begreep ik dat die aan hoort te gaan als de auto start
Dank voor je reactie, gisteren kreeg ik beide keren niet eens een lampje op de dongle (dat hij aanging dus) als ik de auto aan deed. Na in/uit pluggen van dongle ging het meteen goed (na opnieuw connecten). Ik ga kijken of je probleem met de bluetooth ook bij mij het issue zou kunnen zijn.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:13:
[...]
Ik heb geen ervaring met de VGate icar dongle, ikzelf heb een Konnwei KW902 met aan/uit knop. Zie deze post:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Echter deze zet ik ook niet uit en gaat gewoon aan wanneer de IONIQ 5 aangezet wordt. Kan het zijn dat er een probleem is met de bluetooth verbinding en dat deze niet goed afgesloten is bij het uitlezen? Ik heb namelijk ook gehad bij mijn dongle dat deze aan was (ledje brandde), maar kon geen bluetooth contact meer maken. In mijn geval moest ik dan zelfs de telefoon opnieuw opstarten, aangezien het toen aan mijn telefoon lag. Vanaf toen zorg ik ervoor dat de App die bluetooth verbind maakt ook echt afsluit en niet in de achtergrond laat doorlopen.
Ja, er staat 'alle Ionity', maar dat is alleen bij Ionity Premium (dus het deel dat je gratis krijgt voor 12/24 maanden). Dus ik ging er wel vanuit dat het ook in bijv. Duitsland geldt. Maar qua tarieven zie ik in diverse landen weer heel andere zaken. Daar staat echter geen Ionity Premium. Erg onduidelijk.Zandje06 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
Het is voor mij niet duidelijk of het lage ionity tarief ook in buitenland geld waar er veel meer Ionity palen staan en waar ik er met name gebruik van zou maken.
Wat ik onduidelijk vind is dat bij "Flex" DC laden staat:Hachy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:31:
Regulier (flex): AC en DC, variabel met starttarief van €0,49/sessie.
Optioneel: (abbonement 'easy') Voor €10,- / maand AC laden voor overal €0,25/kWh en DC €0,58/kWh
Optioneel 2: voor €13,- per maand erbij kun je in heel Europa Ionity HPC laden voor €0,29/kWh
[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-11-2021 11:06 ]
Zoals jullie op de foto van een paar dagen geleden konden zien heb ik een publiek oplaad punt op 15 meter van mijn voordeur. Daar laad ik voor € 0,34/kWh zonder start tarief.bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:43:
Very good news about the ChargeMyHyundai deal. The AC tariff is very attractive. I could have saved the cost of the charger at home, since the €0,25 is actually cheaper than what I will pay at home in the new year...
It also comes very timely, since I'm planning a trip to the Alps in December, and this will save a lot of €€€
The dealer had hinted earlier that something was forthcoming.
3000Wp op 't dak
Ja, het zal persoonlijk zijn. Zelf kan ik op straat laden tegen €0,37 en dus €0,12 besparen per kWh. Break-even voor mij is dus 80 kWh oftewel net iets meer dan 1 volle lading per maand.kor952 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:20:
[...]
Zoals jullie op de foto van een paar dagen geleden konden zien heb ik een publiek oplaad punt op 15 meter van mijn voordeur. Daar laad ik voor € 0,34/kWh zonder start tarief.
Officieel heb ik niet de mogelijkheid om met bv. een Granny-charger de auto te laden want dan staat hij op de stoep en daar kan ik alleen via een fietspad komen.
Stel ik abonneer me op het Easy pakket dan kost me dat minimaal € 10,00 per maand en moet ik 112kWh per maand verbruiken om goedkoper uit te zijn.
Daar zit hem nu het probleem, dat heb ik tot nu toe nog maar één maand gedaan van de vijf die ik de auto nu heb. Naar het buitenland gaan we niet en laden via een HPC heb ik tot op heden één keer geprobeerd om te kijken of het werkt maar verder heb ik het nooit nodig.
Kortom fraai aanbod (athans het Easy pakket want het Flex pakket is totaal niet interessant in mijn ogen), maar omdat ik eigenlijk net onder het breakeven punt zit twijfel ik nog zeer of ik het doe.
Mocht Vattenfall de komende tijd zijn tarieven verhogen ben ik de eerste die toeslaat.....
[ Voor 9% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-11-2021 12:18 ]
Ja, dat lijkt me vanaf het moment dat je registreert voor een pakket (Flex of Easy). Dan gaat automatisch het tijdelijk gratis Premium pakket in.revo37 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:57:
Iemand die weet of de 12 maanden gratis Ionity premium in gaan vanaf het moment dat je de pas besteld? Ik wil hem eigenlijk pas op het laatste moment in laten gaan (of vanaf het moment dat ik het nodig heb). Verwacht de komende maanden niet naar het buitenland te gaan en mag in Nederland met leasepas laden.
Je kunt zelf een ingangsdatum opgeven.revo37 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:57:
Iemand die weet of de 12 maanden gratis Ionity premium in gaan vanaf het moment dat je de pas besteld? Ik wil hem eigenlijk pas op het laatste moment in laten gaan (of vanaf het moment dat ik het nodig heb). Verwacht de komende maanden niet naar het buitenland te gaan en mag in Nederland met leasepas laden.
3000Wp op 't dak
Ik krijg dit niet voor elkaar in de Connect versie. Alle verschillende combinaties geprobeerd maar het draait niet naar beneden. Handmatig kan ik het prima ver genoeg afstellen. Dus snap niet waarom het niet automatisch mogelijk isAkakoMinami schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:41:
[...]
Nee het gaat niet om de camera's in de spiegel. Het gaat hier over dat de spiegels naar beneden kantelen als je achteruit rijdt.Als ik het goed begrijp
En dat dat icm de achteruitrijcamera al veel meer zicht geeft op de strepen van parkeervakken.
Mijn huidige IONIQ 38kWh heeft dit ook en dat werkt erg goed samen.
In al mijn eerdere auto's had ik deze functie alleen icm elektrische verstelling van de stoelen met stoelgeheugen.revo37 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:11:
[...]
Ik krijg dit niet voor elkaar in de Connect versie. Alle verschillende combinaties geprobeerd maar het draait niet naar beneden. Handmatig kan ik het prima ver genoeg afstellen. Dus snap niet waarom het niet automatisch mogelijk is
Ik heb ze wel automatisch. Mijn auto zat blijkbaar in de eerste batch na p45, maar heeft 2 maanden in de haven gestaan voordat ik hem kon ophalen.bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:21:
Oproep: niet geleverde automatische deurgrepen
Ik ben op zoek naar anderen bij wie de automatische deurgrepen niet zijn geleverd, ook al stonden ze ten tijde van je bestelling wel op de uitrustingslijst bij de Lounge. Ik weet op basis van terugzoeken in het forum van: @De Ruijter, @Kratos, @lictorian, @Sjoerdvt, @Tiggy80, @Blittkit, @DNF1971, @wfjvanveen, maar ongetwijfeld zijn er ook anderen. Mocht je hier onterecht tussen staan en/of wil je er geen werk van maken bij de dealer/importeur, dan excuses.
De dealer heeft mij vandaag verteld dat de importeur de situatie bekijkt. Hij heeft me ook verteld dat het niet mogelijk is de automatische grepen achteraf te monteren en vroeg me waar ik zelf aan dacht qua oplossing (NB dat is nog geen zekerheid dat er een oplossing komt).
Om nu een complete willekeur te voorkomen lijkt het me goed om afstemming te zoeken met anderen in dezelfde situatie. Ik heb hiervoor een nieuw Topic opgestart en nodig iedereen met dit probleem uit om daar de discussie en aanpak verder voort te zetten.
Het Hyundai Ioniq 5 Automatische Handgrepen topic
---
Iets anders: het probleem van de roze deurpanelen is inmiddels bekend bij Hyundai en hierover wordt contact gezocht met Korea.
En de reden dat ik bij de dealer was had te maken met de blauwe koelvloeistof dat onder MIN niveau was. Dat is gecontroleerd en bijgevuld. Tip dus aan iedereen om het ook bij de oplevering even te checken.
De auto heeft een telecom module die bereik moet hebben. Als je net in een dead zone zit dan is de auto niet connected. Ik zag toevallig een youtube video van iemand die in de buurt van zijn woning geen navigatie commando's kon ingeven.Marcos45 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:59:
Iemand ervaring met bluelink. Ik probeer hem in de auto te activeren en hij geeft aan mobiel netwerk niet beschikbaar neem contact op met de service provider of een gespecialiseerde Hyundai partner .
Auto heb ik vandaag gekregen.
Bij mij had de dealer dit allemaal voorbereid. Moest alleen van tevoren de app downloaden en een account aanmaken. Bij oplevering in de app de VIN-code koppelen en klaar.Marcos45 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:59:
Iemand ervaring met bluelink. Ik probeer hem in de auto te activeren en hij geeft aan mobiel netwerk niet beschikbaar neem contact op met de service provider of een gespecialiseerde Hyundai partner .
Auto heb ik vandaag gekregen.
Weet jij welke provider het betreft? Ik lees in dit stuk dat het LTE/4G is.bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:36:
[...]
Bij mij had de dealer dit allemaal voorbereid. Moest alleen van tevoren de app downloaden en een account aanmaken. Bij oplevering in de app de VIN-code koppelen en klaar.
Ik merk wel dat het netwerkbereik bij mij voor de deur wat zwak is. Soms komt een update direct door, maar vaak genoeg ook niet. Kan helpen om naar een plek te rijden waar je het icoon voor netwerkbereik actief ziet (zit helemaal rechtsboven in het Infotainment scherm).
[ Voor 9% gewijzigd door de meester01 op 19-11-2021 22:41 ]
Zou graag een shortcut naar de stoelverwarming hebben, maar als ik op de knop warmer druk, schiet de temperatuur allen maar omhoog naar max. Dit is een softbutton. Welke knop bedoel je precies?MicheldeGoey schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
[...]
Weer zo'n functie die ik wel heb maar niet zou kunnen bedenken dat het zo werkt.
Net als op de knop 'Warmer' drukken voor rechtstreekse toegang tot de stoelverwarming of via de 'Tuning'-knop in-/uitzoomen in kaartweergave. Net zoals dat bijna alle knoppen dubbele functies hebben als je ze langer ingedrukt houdt. Als niemand mij deze tips zou geven, zou ik er nooit achter komen.
Ik rij de auto ook privé en wil er heel lang mee gaan doen, dus opladen tot 80%, of gezien de ingebouwde marge tot 90%.
De toets 'Warmer' (onder Climate ') op het dashboard even vasthouden en bij mij opent de bediening van de stoelverwarming. Maar ik rij zonder de ruimteverwarming aan, misschien is dat het verschil.wimtim schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:38:
[...]
Zou graag een shortcut naar de stoelverwarming hebben, maar als ik op de knop warmer druk, schiet de temperatuur allen maar omhoog naar max. Dit is een softbutton. Welke knop bedoel je precies?
[ Voor 33% gewijzigd door MicheldeGoey op 20-11-2021 10:28 . Reden: Uitgeprobeerd. ]
Heb ik geprobeerd en dat werkt niet. De auto stopt achter de voorganger en dan schakelt de CC uit, maar waarschuwt wel in het HUD dat de voorligger weer gaat rijden en dan kan je met je duim op de tuimelschakelaar de CC weer aanzetten.slvans schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:13:
Ik zat me af te vragen of de Style nu ook op cruise control kan worden gezet in de file. Met andere woorden, als ik in de file sta en ik zet de cruise control op 15 km/h stopt hij dan als mijn voorganger stopt en ga ik automatisch weer rijden zodra mijn voorganger weer optrekt?
Dat is jammer. Maar alsnog een redelijke oplossing om hem gewoon weer aan te kunnen zetten.MicheldeGoey schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:16:
[...]
Heb ik geprobeerd en dat werkt niet. De auto stopt achter de voorganger en dan schakelt de CC uit, maar waarschuwt wel in het HUD dat de voorligger weer gaat rijden en dan kan je met je duim op de tuimelschakelaar de CC weer aanzetten.
Ik gebruik die tuimelschakelaar voortdurend. Eén keer de CC instellen met de blauwe toets en daarna alleen nog maar de tuimelschakelaar: CC stand-by, CC weer aan, snelheid omhoog/omlaag in stappen van 1 km/u of met 10 km tegelijk (even vasthouden), andere snelheid instellen van bijv. 50 naar 80 door de tuimelschakelaar even omhoog/omlaag te duwen.slvans schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:27:
[...]
Dat is jammer. Maar alsnog een redelijke oplossing om hem gewoon weer aan te kunnen zetten.
Bedankt.
De dealer heeft hem in de beenruimte van de passagier gemonteerd, in de hoek van het 'kleine bakje' wat in het midden op de vloer staat (met oa. de 12v aansluiting) en de onderkant van de schuiflade. Heb er even geen foto van. Vond het in eerste instantie een rare plek maar we kunnen er alle twee bij en hij is inderdaad wat draaibaar.nmolenbeek schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:57:
Waar is bij jullie de veiligheidshamer gemonteerd? kreeg hem er los bij en er zit een speciale clip op? dus zal er vast een logische plek zijn die ik alleen nog niet heb gevonden
3000Wp op 't dak
Ik merk bij mij in de Connect dat als ik op een 50 weg bij een stoplicht, met ACC aan, en de auto stopt dat ik dan weer moet aangeven als het verkeer gaat rijden. Met ACC op 100+ op de snelweg reed ik gewoon file, waarbij de auto zelf gewoon remden van 80 km/h naar 30 naar 0, en na 30 seconden volledig stil gewoon weer verder reed zonder dat ik wat moest doen. Ik heb dus het gevoel dat het snelheidsafhankelijk is, maar heb de auto nog niet zo lang dus heb alleen deze twee situaties mee gemaakt. Wie weet heeft het nog wat te maken met je navigatie? Dat het alleen zo werkt als navigatie merkt dat je op een snelweg rijdt?slvans schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:13:
Ik zat me af te vragen of de Style nu ook op cruise control kan worden gezet in de file. Met andere woorden, als ik in de file sta en ik zet de cruise control op 15 km/h stopt hij dan als mijn voorganger stopt en ga ik automatisch weer rijden zodra mijn voorganger weer optrekt?
Correct. Geen. Ja. Klopt. ✅ZuinigeRijder schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:05:
[...]
Wat ik onduidelijk vind is dat bij "Flex" DC laden staat:
Laadbeurttarief : 0,49 EUR
En bij Easy (met 10 euro abonnement per maand):
0,58 EUR / kWh
Dus bij Flex betaal je de aanbieder prijs en daarbovenop 0,49 EUR per sessie/laadbeurt? Wat is dan het voordeel zonder gratis IONITY premium? Dan zijn er goedkopere 'gratis' laadpassen toch? En ook met Maingau betaal je (nog) minder bij Fastned.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Dat doet bijna elke dealer maar er is wel een nadeel. Ik heb 2 jaar geleden een training gehad in een auto die in een framewerk was gemonteerd waardoor hij op de kop gezet kon worden. Rijder en bijrijder erin en daarna werd je “ op de kop gedraaid” en getraind hoe je alsnog uit de veiligheidsriem kon komen. En werd je er direct op gewezen dat je “ op de kop” niet meer bij middenconsoles en dergelijke kon komen waar doorgaans de veiligheidshamer/riemensnijder zit, die waren buiten bereik geraakt. Dus in de praktijk kan ik je aanraden om ze op schouderhoogte of hoger te bevestigen, praktisch wordt dit dan in de buurt van de handgrepen in het dak. En nu mijn praktijk, het was zo lelijk dat ik het zelf uiteindelijk niet heb gedaan. Zit nu onder de middenarmsteunkor952 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:
[...]
De dealer heeft hem in de beenruimte van de passagier gemonteerd, in de hoek van het 'kleine bakje' wat in het midden op de vloer staat (met oa. de 12v aansluiting) en de onderkant van de schuiflade. Heb er even geen foto van. Vond het in eerste instantie een rare plek maar we kunnen er alle twee bij en hij is inderdaad wat draaibaar.
Ik heb sinds vorige week de update zelf geïnstalleerd . Het valt mij op dat het systeem nu een stuk trager initialiseert, zijn er meer die dit hebben? En 3 dagen terug was de GPS tijd helemaal in de war, ik was 1 dag terug in de tijd en het was 6 uur later. Tot nu toe geen valse meldingen meer gehad dat mijn bereik onvoldoende was voor de geplande route, dus wellicht dat die bug nu is opgelost.kor952 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:36:
[...]
Heb je de infotainment/kaart update van afgelopen vrijdag gedaan? Ik krijg sindsdien ook foutmeldingen betreffende de HDA en de rijstrookwisselassistent, even op OK drukken en hij is weg, maar het blijft vervelend. Misschien dat de software update die door de dealer uitgevoerd moet worden verbetering brengt, ik krijg die pas 15 december.
3000Wp op 't dak
Op de snelweg 'regeert' HDA2 en binnen de bebouwde kom niet denk ik?revo37 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:07:
[...]
Ik merk bij mij in de Connect dat als ik op een 50 weg bij een stoplicht, met ACC aan, en de auto stopt dat ik dan weer moet aangeven als het verkeer gaat rijden. Met ACC op 100+ op de snelweg reed ik gewoon file, waarbij de auto zelf gewoon remden van 80 km/h naar 30 naar 0, en na 30 seconden volledig stil gewoon weer verder reed zonder dat ik wat moest doen. Ik heb dus het gevoel dat het snelheidsafhankelijk is, maar heb de auto nog niet zo lang dus heb alleen deze twee situaties mee gemaakt. Wie weet heeft het nog wat te maken met je navigatie? Dat het alleen zo werkt als navigatie merkt dat je op een snelweg rijdt?
Bij mij heeft de dealer hem in het opbergvak in de deur gemonteerd.nmolenbeek schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:57:
Waar is bij jullie de veiligheidshamer gemonteerd? kreeg hem er los bij en er zit een speciale clip op? dus zal er vast een logische plek zijn die ik alleen nog niet heb gevonden
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Jup dat was die van mij!bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:43:
[...]
Grappig! Ik was vandaag bij de dealer en daar stond er een klaar voor oplevering met deze zwarte logo's erop. Het stond heel chique op die lichtgrijze variant met verder zwarte trim.
Op zich wel het overwegen waard, maar ik zou het zelf wel grappig vinden om ze in dezelfde kleur als de lak te hebben. Is misschien is het wel te spuiten in Mystic Olive...
Ik meen ergens te hebben gelezen dat Tronity (of eigenlijk Bluelink) maar af en toe een statusupdate over de acculading doorgeeft (alleen bij stilstaan en uit- of inschakelen van de auto). Merk jij dit ook of krijgt ABPR tijdens het rijden ook updates?revo37 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:42:
Helaas nog steeds gedoe met mijn dongle die niet automatisch start als de auto start. Dus zojuist Tronity abonnement afgesloten om te testen hoe dat werkt met ABRP. Dat gaat echt een stuk makkelijker/sneller qua connectie maken dan dongle -> EVNotify en ABRP.
Tronity premium kost 4 euro per maand of 40 euro per jaar, ABRP kost 6 euro per maand of 60 per jaar. Eerst even per maand afgesloten om echt goed te testen hoe het bevalt
Dat weet ik nog niet. Heb alleen even de connectie gemaakt maar verder niet gereden. Ik ga het maandag uittesten!lackaday schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:31:
[...]
Ik meen ergens te hebben gelezen dat Tronity (of eigenlijk Bluelink) maar af en toe een statusupdate over de acculading doorgeeft (alleen bij stilstaan en uit- of inschakelen van de auto). Merk jij dit ook of krijgt ABPR tijdens het rijden ook updates?
Werkt dat een beetje op een iPhone? Blijft Tronity 'live' data doorsturen?revo37 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:42:
Helaas nog steeds gedoe met mijn dongle die niet automatisch start als de auto start. Dus zojuist Tronity abonnement afgesloten om te testen hoe dat werkt met ABRP. Dat gaat echt een stuk makkelijker/sneller qua connectie maken dan dongle -> EVNotify en ABRP.
Tronity premium kost 4 euro per maand of 40 euro per jaar, ABRP kost 6 euro per maand of 60 per jaar. Eerst even per maand afgesloten om echt goed te testen hoe het bevalt
Je maakt een account aan bij Tronity, dan log je daar in met je Bluelink. Vervolgens koppel je in ABRP je Tronity account. Ik zou niet weten waarom het met iPhone niet zou werken, maar heb zelf Android dus pin me er niet op vast.de meester01 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:29:
[...]
Werkt dat een beetje op een iPhone? Blijft Tronity 'live' data doorsturen?
Ah oké. Op een iPhone wordt een app meestal vrij vlot gestopt als je de telefoon Afsluit. Android draait doorgaans wel apps op de achtergrond vandaar mijn vraag maar het draait dus gewoon helemaal buiten de telefoon app om.revo37 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:36:
[...]
Je maakt een account aan bij Tronity, dan log je daar in met je Bluelink. Vervolgens koppel je in ABRP je Tronity account. Ik zou niet weten waarom het met iPhone niet zou werken, maar heb zelf Android dus pin me er niet op vast.
Hoe goed er live data doorgestuurd wordt weet ik nog niet, alleen connectie gemaakt maar nog niet gereden. Dat doe ik maandag, dus zal dan laten weten of het een beetje update
Dat denk ik, maar weet ik niet zeker. Zal maandag proberen zonder Tronity te starten, maar gewoon direct ABRP openen of het werkt.de meester01 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:42:
[...]
Ah oké. Op een iPhone wordt een app meestal vrij vlot gestopt als je de telefoon Afsluit. Android draait doorgaans wel apps op de achtergrond vandaar mijn vraag maar het draait dus gewoon helemaal buiten de telefoon app om.
1
2
3
4
5
6
7
| 10D122 Koelvloeistofverlies controleren en indien nodig koelvloeistofpomp vervangen, IONIQ 5 (NE) Geldig tot: 02.02.2024 10D157 Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 28 mei 2024 10D154 Lane Keeping Assistant (LKA), rijhulpsysteem (ADAS) en elektronische besturing Geldig tot: 07.06.2024 10D183 Update batterijbeheersysteem (BMS), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 13 juni 2024 |
[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-11-2021 17:13 ]
MBLLio schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:24:
[...]
Wat mooi geworden! Ook de achterkant! Waren de letters makkelijk te verwijderen? Heeft de dealer dat gedaan?
Jup dat was die van mij!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals ik al eerder aangaf krijg je tijdens het rijden live updates door.lackaday schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:31:
[...]
Ik meen ergens te hebben gelezen dat Tronity (of eigenlijk Bluelink) maar af en toe een statusupdate over de acculading doorgeeft (alleen bij stilstaan en uit- of inschakelen van de auto). Merk jij dit ook of krijgt ABPR tijdens het rijden ook updates?
[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerdvt op 20-11-2021 17:38 ]
Ik denk het niet, want dit lijkt een hele andere dealer en de kleur van de auto was ook anders... Maar dit ziet er ook sjiek uit hoor!MBLLio schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:24:
[...]
Jup dat was die van mij!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor zover ik weet kun je dat niet anders indelen. Ik ben het met je eens: heel veel essentiële informatie staat in één regel onderaan in best kleine cijfers en letters.tom783 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:18:
Hoi allemaal,
Bij ons gaat er een dienst doen als Taxi en heb er vandaag even wat eerste meters mee gemaakt. Nu zal ik er verder niet mega veel in gaan rijden maar 1 ding viel me nogal op. Wanneer ik de stoel en het stuur in de gewenste stand heb staan vallen van het linker scherm 2 hoeken weg (die zitten achter het scherm). Hierdoor is de snelheidsmeter niet goed af te lezen. Ik heb al flink zitten graven in de menu's en in de manual maar zie geen manier om dit anders in te delen. Klopt dit?
Ik vind sowieso dat het linker scherm echt extreem slecht gebruikt wordt. Je kunt het bij wijze van spreken volledig afplakken en je mist vrijwel geen enkele informatie. Erg slecht.
Verder is het wel een fijne auto om mee te rijden!
Die grote elementen voegen inderdaad niet zoveel toe. En het is ook niet zo dat de snelheidsmeter klein in beeld staat, maar wel volstrekt op de verkeerde plek. Als je het HUD niet aan hebt staan moet je echt om het stuur heen gaan zitten kijken.bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:13:
[...]
Voor zover ik weet kun je dat niet anders indelen. Ik ben het met je eens: heel veel essentiële informatie staat in één regel onderaan in best kleine cijfers en letters.
Ik vind dat ontwerp ook niet erg functioneel. Die grote elementen die veranderen per rij Modus voegen maar heel weinig toe.
Ik denk dat dit echt heel erg afhankelijk is van je lengte, stoel afstelling en stuur afstelling. Ik kan, gelukkig, alles perfect zien. Heb geen HUD, maar mis niks van de belangrijke info. Wel jammer dat je het niet kan aanpassentom783 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:57:
[...]
Die grote elementen voegen inderdaad niet zoveel toe. En het is ook niet zo dat de snelheidsmeter klein in beeld staat, maar wel volstrekt op de verkeerde plek. Als je het HUD niet aan hebt staan moet je echt om het stuur heen gaan zitten kijken.
Net even gekeken en ik heb er zo te zien 5, toch ook eens laten inplannen, ik kijk er al naar uit...ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:04:
Voor mijn IONIQ 5 zijn er 4 terugroepacties:
code:
1 2 3 4 5 6 7 10D122 Koelvloeistofverlies controleren en indien nodig koelvloeistofpomp vervangen, IONIQ 5 (NE) Geldig tot: 02.02.2024 10D157 Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 28 mei 2024 10D154 Lane Keeping Assistant (LKA), rijhulpsysteem (ADAS) en elektronische besturing Geldig tot: 07.06.2024 10D183 Update batterijbeheersysteem (BMS), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 13 juni 2024
Deze MCU en BMS update zou meer rijbereik geven, volgens een Engelstalige post 5% tot 10%.
Nu is er ook een Duitse video die aangeeft dat er mogelijk 11 km meer reikwijdte is door deze update. Maar het kan ook zo zijn dat gewoon de BMS gereset is en dat het een broodje aap verhaal is![]()
[YouTube: IONIQ 5 - Softwareupdate!]
Ik heb mijn update gepland op 9 december. Iemand anders ander verbruik na deze service update? Of door de koude is het verbruik alleen maar slechter geworden
Is er niet zoiets als een beknopte handleiding voor bijv. alle knoppen-functies?MicheldeGoey schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
[...]
Net als op de knop 'Warmer' drukken voor rechtstreekse toegang tot de stoelverwarming of via de 'Tuning'-knop in-/uitzoomen in kaartweergave. Net zoals dat bijna alle knoppen dubbele functies hebben als je ze langer ingedrukt houdt. Als niemand mij deze tips zou geven, zou ik er nooit achter komen.
Ik rij de auto ook privé en wil er heel lang mee gaan doen, dus opladen tot 80%, of gezien de ingebouwde marge tot 90%.
Helaas niet.Tweakx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:34:
Werkt de ingebouwde dashcam functie ook in Nederland? YouTube: 2022 Hyundai IONIQ5 LongRange 2WD POV interior and exterior
Super handig lijkt mij!
Je kan een extra snelheidsindicatie aanzetten in het rechterscherm, boven het snelheidsbord.tom783 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:18:
... Hierdoor is de snelheidsmeter niet goed af te lezen. Ik heb al flink zitten graven in de menu's en in de manual maar zie geen manier om dit anders in te delen. Klopt dit?
Geen verandering na de update.ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:04:
Voor mijn IONIQ 5 zijn er 4 terugroepacties:
code:
1 2 3 4 5 6 7 10D122 Koelvloeistofverlies controleren en indien nodig koelvloeistofpomp vervangen, IONIQ 5 (NE) Geldig tot: 02.02.2024 10D157 Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 28 mei 2024 10D154 Lane Keeping Assistant (LKA), rijhulpsysteem (ADAS) en elektronische besturing Geldig tot: 07.06.2024 10D183 Update batterijbeheersysteem (BMS), IONIQ 5 (NE EV) Geldig t/m: 13 juni 2024
Deze MCU en BMS update zou meer rijbereik geven, volgens een Engelstalige post 5% tot 10%.
Nu is er ook een Duitse video die aangeeft dat er mogelijk 11 km meer reikwijdte is door deze update. Maar het kan ook zo zijn dat gewoon de BMS gereset is en dat het een broodje aap verhaal is![]()
[YouTube: IONIQ 5 - Softwareupdate!]
Ik heb mijn update gepland op 9 december. Iemand anders ander verbruik na deze service update? Of door de koude is het verbruik alleen maar slechter geworden
Shit happens.
Snap ik niets van! Ook een P45 en zelfs nu, met lagere temperaturen, nog >400 km bereik. Van de zomer minimaal 430 km, soms tot 450 km.mdeiman schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:46:
[...]
Geen verandering na de update.
100% vol dan circa 330km bereik.
Gaat om een P45 met 20 inch. De 400km nog nooit in zicht gehad, Rustige rijder. Max 103km.
[ Voor 3% gewijzigd door MicheldeGoey op 21-11-2021 08:07 ]
Ik heb gisteren mijn lounge opgehaald en bij mij werkt het openen van de laadklep ook niet via de laadklep zelf.ditbenikecht schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:48:
Dezelfde bobbeltjes die ook op de laadklep zitten? Dat handmatig opendrukken van de laadklep werkt bij mij niet.
Is 100% wel 100% het lijkt meer op 80% nl. Ben ook een rustige rijder en kom met 80% aan de 320 - 340 km.mdeiman schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:46:
[...]
Geen verandering na de update.
100% vol dan circa 330km bereik.
Gaat om een P45 met 20 inch. De 400km nog nooit in zicht gehad, Rustige rijder. Max 103km.
3000Wp op 't dak
Ik dacht dat ik dat probleem ook had, maar ik moet gewoon véél harder duwen, dan werkt het. Dat nokje aan de binnenkant van de laadklep dat de openknop moet indrukken, zou iets hoger moeten zijn. Met harder duwen, bedoel ik dus met de muis van mijn hand de auto zo ongeveer omduwen.dgb schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:40:
[...]
Ik heb gisteren mijn lounge opgehaald en bij mij werkt het openen van de laadklep ook niet via de laadklep zelf....
Ik ook met P45. Dit weekend naar Bonn, Duitsland, makkelijk 400km bereik. NL 103kmh en in D 120kmh gereden.MicheldeGoey schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:33:
[...]
Snap ik niets van! Ook een P45 en zelfs nu, met lagere temperaturen, nog >400 km bereik. Van de zomer minimaal 430 km, soms tot 450 km.
Rij jij in i-Pedal modus?
9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2
In Duitsland hebben veel het probleem va het kantelen van de bestuurdersstoel. Deze service actie kan daar mee te maken hebben. Ik heb hier niets van gemerkt, maar bij mijn IONIQ 5 staat de bovenstaande service actie niet.FunkStar_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:24:
[...]
Controleer de kabelboom van de stoelverstelling, strip de isolatie indien nodig opnieuw en bevestig het viltkussen
Met heel hard drukken met de volledige hand is het wel gelukt. Later is het een keer gelukt met minimale druk. Omdat het zo wisselend werkt gebruik ik vrijwel altijd de sleutel.dgb schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:40:
[...]
Ik heb gisteren mijn lounge opgehaald en bij mij werkt het openen van de laadklep ook niet via de laadklep zelf.
Heb jij hier nog navraag naar gedaan.
Volgens mij moet dit n.l. op elke Ioniq 5 werken, ik ga in ieder geval de dealer bellen waar de auto vandaan komt.
Dat zou al kunnen schelen. Weet je toevallig ook waar deze functie te vinden isMicheldeGoey schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:15:
[...]
Je kan een extra snelheidsindicatie aanzetten in het rechterscherm, boven het snelheidsbord.
Je moet inderdaad belachelijk hard duwen. Dat was mij ook al opgevallen. Beetje dom gemaakt. Die vlieger gaat eigenlijk ook op voor de handgrepen in de voorportieren. Daar moet je ook (veel te) hard duwen op dat vierkantje voor enige reactie.MicheldeGoey schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:48:
[...]
Ik dacht dat ik dat probleem ook had, maar ik moet gewoon véél harder duwen, dan werkt het. Dat nokje aan de binnenkant van de laadklep dat de openknop moet indrukken, zou iets hoger moeten zijn. Met harder duwen, bedoel ik dus met de muis van mijn hand de auto zo ongeveer omduwen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq