Thanks voor de feedback, ook als de huidige airco een beetje suist/sputterd en best lang duurt voordat het warm is?ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:15:
@beldepinda 2. kun je zelf doen, 4. is onzin en kun je weglaten. Bij mij is 3. pas bij 4 jaar gedaan.
@beldepinda Dat is gewoon garantie. Punt 4 lost jouw probleem niet op, misschien dat het lekkerder ruikt.
Is het vervangen van die remvloeistof een voorschrift (oftewel ‘verplicht’ voor behoud van garantie) bij de 30k-beurt, of mag je die weigeren?beldepinda schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:54:
Hoi hoi, ik kom richting de eerste beurt aan van mijn voertuig (ioniq 5 2024, 23k km ish op de teller) en nu voordat ze het voertuig al hebben gezien geven ze dit als offerte:
[Afbeelding]
Nu lijkt me dat best pittig gezien EV's onderhouds arm zouden moeten zijn, wat zijn jullie ervaringen hier mee? Gezien kilometers die ik op jaarbasis rijdt moet ik elke 9 maanden een beurt laten doen dus wil graag weten of dit gangbare prijzen zijn.
De rest (behalve het eerste punt uiteraard) kun je weglaten.
Ik ga over een paar maanden ook mijn eerste beurt krijgen. Ik ben benieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 16-05-2026 21:38 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
bij remvloeistof meet je gewoon de geleidbaarheid en dan is het duidelijk of het vervangen moet worden, gaat m.i. niks aan garantie af doen tenzij Hy opeens kan aantonen dat de remvloeistof wat te maken heef met de HV accu ofzo ;-)
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Dan is er een aircocheck nodig, eventueel bijvullen. ..of je airco condensor is kapot (was bij mij de oorzaak)beldepinda schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:52:
[...]
Thanks voor de feedback, ook als de huidige airco een beetje suist/sputterd en best lang duurt voordat het warm is?
maar bij mij werd het niet koud in de auto ;-)
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Toch eens even een vraag, we zijn inmiddels 5 jaar verder. Heb je de matte lak uiteindelijk als een probleem ervaren of viel het allemaal achteraf mee? Ik overweeg momenteel zelf ook om de Hyundai Ioniq 9 aan te schaffen in Nocturne Grey Matte, maar twijfel enorm of dit een verstandige keuze is. Ik lees soms comments waar mensen het enorm vinden meevallen, maar er zijn er ook genoeg die er voor waarschuwen.kor952 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:40:
Waar ik het meest pijn in mijn buik van heb is de matte lak, toen ik de kleur Gravity Gold aankruiste wist ik niet dat het een matte lak is, nu ik het wel weet ben ik eens gaan zoeken op het www en vrolijk wordt ik er niet van, moeilijk te onderhouden is wat je het meeste leest.
Iemand ervaring met Hyundai Matte lak na jaren gebruik?
PSN | Antiekepoepdoos
ik heb er weinig gedoe mee. Ik was alleen met de hand, en ivm tijdgebrek doe ik dat overigens veel te weinig. Tip: laat m coaten.
Ik meen wel dat het correct is dat je kleine plekjes er niet effe uit polijst. Das een nadeel.
Ik heb een deel over laten spuiten door de schadehersteller ivm een kras, en dat is op zich netjes gedaan. Ik als leek zie het verschil niet.
Ik meen wel dat het correct is dat je kleine plekjes er niet effe uit polijst. Das een nadeel.
Ik heb een deel over laten spuiten door de schadehersteller ivm een kras, en dat is op zich netjes gedaan. Ik als leek zie het verschil niet.
Bedankt voor de reactie, ben benieuwd of iedereen dit zo ervaart!Stefangrp schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:53:
ik heb er weinig gedoe mee. Ik was alleen met de hand, en ivm tijdgebrek doe ik dat overigens veel te weinig. Tip: laat m coaten.
Ik meen wel dat het correct is dat je kleine plekjes er niet effe uit polijst. Das een nadeel.
Ik heb een deel over laten spuiten door de schadehersteller ivm een kras, en dat is op zich netjes gedaan. Ik als leek zie het verschil niet.
Bedankt ook voor de tip, ik heb een bedrijf hier lokaal eens gevraagd hoeveel een PPE coating zou kosten. Toch lees ik ook best wat mensen die zonder coating ook tevreden zijn dus lijkt nog niet perse nodig
PSN | Antiekepoepdoos
524 kWh sinds 10-07-2021ditbenikecht schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:51:
Hoeveel opbrengst hebben de zonnepanelen van andere P45 rijders gegenereerd?
Het eerste jaar had ik 120 kWh de jaren erna 110 en misschien 100 en weer 100.
[Afbeelding]
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Bedoel je dat op de 2023 nog ergens de CC zit? Ik heb deze nooit kunnen vinden en mis 'm echt. ACC vind ik totaal niet fijnHippe Lip schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:08:
Het enige dat er niet meer is helaas is de gewone CC; er is alleen nog de ACC. Waarom die niet-adaptieve er niet is snap ik nog steeds niet. In een aantal situaties (zoals op volle Nederlandse snelwegen) is die veel beter dan de ACC.
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Dat zullen anderen moeten vertellen, maar ik dacht het wel. Ik rijd een MY25.LT1970 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Bedoel je dat op de 2023 nog ergens de CC zit? Ik heb deze nooit kunnen vinden en mis 'm echt. ACC vind ik totaal niet fijn
P.S.
Heb je het 'boekje' er al eens op nageslagen? Daar kun je verdomd veel info in vinden over allerlei dingen waar je anders niet of nauwelijks achter komt.
[ Voor 23% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 17:41 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dat is wel een groot verschil! Ben je veel op vakantie geweest rond de evenaar? Want ik kan 25 procent meer niet verklaren met een andere locatie in Nederland. Hooguit dat mijn panelen defect zijn of een softwarematige fout hebben die ze vergeet.
Ik rijd ruim drie jaar met mijn shooting star grey en haal m een keer in de zoveel tijd gewoon door de wasstraat op het goedkoopste programma. Geen issues. Laat je niet bang maken. Zolang je maar niet gaat lopen waxen en poetsenJVvG schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:56:
[...]
Toch eens even een vraag, we zijn inmiddels 5 jaar verder. Heb je de matte lak uiteindelijk als een probleem ervaren of viel het allemaal achteraf mee? Ik overweeg momenteel zelf ook om de Hyundai Ioniq 9 aan te schaffen in Nocturne Grey Matte, maar twijfel enorm of dit een verstandige keuze is. Ik lees soms comments waar mensen het enorm vinden meevallen, maar er zijn er ook genoeg die er voor waarschuwen.
Iemand ervaring met Hyundai Matte lak na jaren gebruik?
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Zoals ik je berichtje las leek het dat je wist dat het er sinds het MY25 model er niet meer op zat, vandaar de vraag. Het boekje vermelde niets maar op internet kwam ik eerder een beschrijving tegen dat het te activeren was, maar dat werkte bij mij niet.Hippe Lip schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:39:
[...]
Dat zullen anderen moeten vertellen, maar ik dacht het wel. Ik rijd een MY25.
P.S.
Heb je het 'boekje' er al eens op nageslagen? Daar kun je verdomd veel info in vinden over allerlei dingen waar je anders niet of nauwelijks achter komt.
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Dat heb je dan goed gelezen. Ik meen ook dat het bij de pre-25 modellen kan, maar ik houd ruimte voor vergissingen.LT1970 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:26:
Zoals ik je berichtje las leek het dat je wist dat het er sinds het MY25 model er niet meer op zat, vandaar de vraag. Het boekje vermelde niets maar op internet kwam ik eerder een beschrijving tegen dat het te activeren was, maar dat werkte bij mij niet.
Ik kwam er begin vorig jaar namelijk achter dat mijn MY25 alleen ACC heeft en vroeg anderen hoe je CC aan zet, waarop ik hoorde dat dat sinds de MY25 er niet meer op zit.
Vandaar.
Bovendien zou het kunnen dat die hele CC een optie is geweest. Daarvoor ken ik die modellen niet precies genoeg.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Op de IONIC 5 MY26 kan je gewoon CC kiezen hoor. net als op mijn MY25 KIA EV6Hippe Lip schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
[...]
Dat heb je dan goed gelezen. Ik meen ook dat het bin de pre-25 modellen kan, maar ik houd ruimte voor vergissingen.
Ik kwam er begin vorig jaar namelijk achter dat mijn MY25 alleen ACC heeft en vroeg anderen hoe je CC aan zet, waarop ik hoorde dat dat sinds de MY25 er niet meer op zit.
Vandaar.
Bovendien zou het kunnen dat die hele CC een optie is geweest. Daarvoor ken ik die modellen niet precies genoeg.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23
Op de pre facelift zat al geen normale CC alleen ACC
Op de MY26 heb ik het ook nog niet gevonden, @blb4 hoe zou ik de Cruise Control dan moeten activeren volgens jou?
Op de MY26 heb ik het ook nog niet gevonden, @blb4 hoe zou ik de Cruise Control dan moeten activeren volgens jou?
Thanks voor het delen! Dan wordt de keus langzaam steeds wat duidelijkerJirnsum schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:38:
[...]
Ik rijd ruim drie jaar met mijn shooting star grey en haal m een keer in de zoveel tijd gewoon door de wasstraat op het goedkoopste programma. Geen issues. Laat je niet bang maken. Zolang je maar niet gaat lopen waxen en poetsen
PSN | Antiekepoepdoos
Ik ga je niet van liegen beschuldigenblb4 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 00:36:
[...]
Op de IONIC 5 MY26 kan je gewoon CC kiezen hoor. net als op mijn MY25 KIA EV6
Hoe ga je de CC inschakelen zónder dat adaptieve? Dat zou ik wel een heel grote verbetering vinden!
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik was wat te voorbarigtrippelb schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 03:05:
Op de pre facelift zat al geen normale CC alleen ACC
Op de MY26 heb ik het ook nog niet gevonden, @blb4 hoe zou ik de Cruise Control dan moeten activeren volgens jou?
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23
Volgens mij is het een snelheidslimiet als je die knop ingedrukt houdt, als je hem dan instelt op 50 kan je niet harder dan 50.blb4 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:35:
[...]
Ik was wat te voorbarig.... Op de KIA EV6 MY25 werkt 't (CC) nog wel door de afstandstoets een tijdje ingedrukt te houden, op m'n IONIQ 5 MY26 helaas toch niet meer. Hij doet wel wat (afstandsblokje gaat naar 1 grijs ipv 1,2,3 of 4 blauw) maar wat dat exact is heb ik nog niet door...
Nee, dat is de CC knop zelf (links boven); als je die een tijdje ingedrukt houd gaat hij op limit ipv (A)CC.Takenzo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:36:
[...]
Volgens mij is het een snelheidslimiet als je die knop ingedrukt houdt, als je hem dan instelt op 50 kan je niet harder dan 50.
Afstandstoets:
:strip_exif()/f/image/1HQBuUoT9XQg0JLSynAr1sBc.png?f=user_large)
CC toets:
[ Voor 34% gewijzigd door blb4 op 19-05-2026 11:44 ]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23
Beetje laat qua reactie, maar ik herken het...TonvanS schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 18:28:
Aanvraag verlengde garantie afgewezen
Ik heb een Ioniq 5 2021 van Duitse origine die vanaf 29 juni 2026 buiten de fabrieksgarantie valt.
Een aanvraag voor een tweejarige extra garantieperiode is door Hyundai Nederland afgewezen.
Het zit zo: ik heb mijn auto in Nederland gekocht inclusief een grote servicebeurt en deze is vanaf 49.000 km opgenomen in het Superservice Register van Hyundai Nederland.
Van het Duitse onderhoud heb ik een papieren boekje waaruit de pagina’s met service data zijn verwijderd. Volgens de ANWB gebeurt dit doorgaans te goeder trouw vanwege de wettelijke “Datenschutz” in Duitsland. Om diezelfde reden kun je geen gegevens vinden over de vorige eigenaar. Een koppeling met een Duits registratiesysteem is niet mogelijk. Ik heb die vraag al eerder aan Hyndai gesteld.
Hyundai Nederland stelt nu dat het onderhoud van mijn auto niet in een internationaal systeem is geregistreerd, dus niet aan de voorwaarden voldoet en daarom krijgen zij problemen als mij extra verzekeren en later garantie claimen bij de fabriek. (?!)
Er klopt echter van alles niet aan deze beweringen. Hyundai Duitsland meld mij schriftelijk dat een digitale registratie in Duitsland helemaal niet bestaat. In het internationale systeem van Hyundai worden alleen reparaties onder garantie geregistreerd en daarom komt mijn auto helaas erg vaak voor, ook in de Duitse periode. Hierin worden geen onderhoudsbeurten opgenomen zoals de 30.000km inspectie. Ik krijg op verzoek ook geen informatie over wat er dan zou ontbreken.
Kortom: Hyundai Nederland wil mij afpoeieren. Ik ben benieuwd of meer mensen binnen dit forum hier tegenaan gaan lopen. Ook wat dit gaat betekenen voor de komende verlengde ICCU garantie.
Ik had een Franse Ioniq Electric en ook mijn aanvraag was afgewezen. Nu moet ik wel zeggen dat de importeur open leek te staan mits ik data aan kon leveren, maar de receptioniste van Zeeuw en Zeeuw zorgde voor enorm veel ruis op de lijn.
Ze moeten een complete historie hebben; mijn auto kocht ik toen hij bijna 2 jaar oud was met 6192 km. Dus daar ontbrak een beurt na een jaar geloof ik. Gezien het gedoe heb ik het niet gedaan; achteraf zou ik er wel blij mee geweest zijn, ik heb hem weggedaan omdat ik daarna bijgeluiden ben gaan horen aan de lagers van motor en/of versnellingsbak. Anders had ik voor een schamele 700€ waarschijnlijk geëindigd met een revisie van bepaalde delen. Wel is het zo dat de verlengde garantie best wel weer wat uitsloot of maximum bedragen aan zich gekoppeld had; dus niet alles is zondermeer gedekt.
Hebben jullie ook het probleem dat je voor de rotonde aangeeft dat je naar links gaat, vervolgens het stuur 180 graden draait naar rechts om de rotonde op te draaien en dat je knipperlicht dan uit gaat? Is dit in de instellingen te fixen?
Gebeurt mij ook, maar je hoort een klik, is dus mechanisch.k0enf0rNL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:13:
Hebben jullie ook het probleem dat je voor de rotonde aangeeft dat je naar links gaat, vervolgens het stuur 180 graden draait naar rechts om de rotonde op te draaien en dat je knipperlicht dan uit gaat? Is dit in de instellingen te fixen?
met een beetje mazzel is "grijs" een aanduiding voor "geen automatische afstand" oftewel "CC" (zonder A).blb4 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:35:
[...]
Ik was wat te voorbarig.... Op de KIA EV6 MY25 werkt 't (CC) nog wel door de afstandstoets een tijdje ingedrukt te houden, op m'n IONIQ 5 MY26 helaas toch niet meer. Hij doet wel wat (afstandsblokje gaat naar 1 grijs ipv 1,2,3 of 4 blauw) maar wat dat exact is heb ik nog niet door...
ik heb geen 2025 dus ik kan het niet testen.
"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
Ik irriteer mij al bijna 5 jaar dood aan die ACC, moet ik er nu zo achter komen dat dat ding gewoon CC kan?
Ik zal het straks eens proberen.
in de pre 25 was er ook een verschil tussen groene en grijze bolletjes, maar ik weet niet meer wat (het is dat het hier nu weer genoemd wordt dat ik mij herinner dat ik het 4,5 jaar geleden heb omgezet). met grijze bolletjes houd hij iig ook gewoon afstand tot de voorganger; dus geen old school CC. ik weet wel dat ik de grijze prettiger vond dan de groene bolletjesStefannn schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:45:
[...]
met een beetje mazzel is "grijs" een aanduiding voor "geen automatische afstand" oftewel "CC" (zonder A).
ik heb geen 2025 dus ik kan het niet testen.
edit, kan het niet vinden, wel dat de SCC wordt gepauzeerd als de snelheid hoger is dan 190km/u
Edit 2: toch iets gevonden op pagina 7-84 (2022 model dus):
Zolang Smart Cruise Control actief
is terwijl ‘Gebaseerd op de rijmodus’
geselecteerd is, kunt u de toets
Voertuigafstand ( ) ingedrukt
houden om de Smart Cruise Control
te laten schakelen naar ‘Gebaseerd op
de rijstijl’. Zolang Smart Cruise Control
actief is terwijl ‘Gebaseerd op de
rijstijl’ geselecteerd is, kunt u de toets
Afstand tot voorligger ( ) indrukken
om het systeem te laten schakelen
naar ‘Gebaseerd op de rijmodus’.
[ Voor 35% gewijzigd door Tiggy80 op 19-05-2026 13:37 ]
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Wel regelmatig op vakantie, alleen niet rond de evenaarditbenikecht schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:06:
[...]
Dat is wel een groot verschil! Ben je veel op vakantie geweest rond de evenaar? Want ik kan 25 procent meer niet verklaren met een andere locatie in Nederland. Hooguit dat mijn panelen defect zijn of een softwarematige fout hebben die ze vergeet.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Wederom iets wat ik op mijn model 2025 niet terug kan vinden. Ik wil tolwegen vermijden instellen, kan het in nieuwe model nergens vinden. Iemand van jullie? Voorheen zat het bij rijopties filter!
PieterH
Blauw of grijze bolletjes bij acc is inderdaad gebaseerd op de drive modus of op de rijstijl zoals ingesteld in de instellingen
een 2022 modeljaar 22.5 en geen vuiltje aan de lucht met de matte lak. Ik heb zelfs het idee dat de lak er beter uitziet dan glans omdat je op glans alles ziet.JVvG schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:56:
[...]
Toch eens even een vraag, we zijn inmiddels 5 jaar verder. Heb je de matte lak uiteindelijk als een probleem ervaren of viel het allemaal achteraf mee? Ik overweeg momenteel zelf ook om de Hyundai Ioniq 9 aan te schaffen in Nocturne Grey Matte, maar twijfel enorm of dit een verstandige keuze is. Ik lees soms comments waar mensen het enorm vinden meevallen, maar er zijn er ook genoeg die er voor waarschuwen.
Iemand ervaring met Hyundai Matte lak na jaren gebruik?
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Dat doet me denken aan die rijmodi zoals normaal, sport, eco en zo.trippelb schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:37:
Blauw of grijze bolletjes bij acc is inderdaad gebaseerd op de drive modus of op de rijstijl zoals ingesteld in de instellingen
Daar zit ook een 'personal' of zoiets bij. Is er iemand die dat gebruikt? Toen ik de auto nét had dacht ik nog dat dit handig zou zijn omdat je dan de auto meer volgens je eigen rijstijl laat reageren. Maar dat moet je dus aan het begin van élke rit selecteren en ik merk dat ik dat nog geen week volhoud.
Hoe doen jullie dat?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik merk dit ook, bij vorige uitvoering onthield hij de laatst gekozen instelling. Nu altijd terug op normaal. Ik had gehoopt dat de personal instelling als standaard zou kunnen gelden. Jammer genoeg niet. Dus ook ben na twee weken gestopt met economie te kiezen. Moet teveel kiezen, geluidje uit voor overtreding snelheid, one padel omdat automatisch heel anders functioneert. B wegen lijn functie uitzetten, anders teveel koffiedrinken 😉Hippe Lip schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:56:
[...]
Dat doet me denken aan die rijmodi zoals normaal, sport, eco en zo.
Daar zit ook een 'personal' of zoiets bij. Is er iemand die dat gebruikt? Toen ik de auto nét had dacht ik nog dat dit handig zou zijn omdat je dan de auto meer volgens je eigen rijstijl laat reageren. Maar dat moet je dus aan het begin van élke rit selecteren en ik merk dat ik dat nog geen week volhoud.
Hoe doen jullie dat?
PieterH
Ja, je wordt wel beziggehouden in deze auto met al z’n automatiseringenPieter Hermens schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:08:
[...]
Ik merk dit ook, bij vorige uitvoering onthield hij de laatst gekozen instelling. Nu altijd terug op normaal. Ik had gehoopt dat de personal instelling als standaard zou kunnen gelden. Jammer genoeg niet. Dus ook ben na twee weken gestopt met economie te kiezen. Moet teveel kiezen, geluidje uit voor overtreding snelheid, one padel omdat automatisch heel anders functioneert. B wegen lijn functie uitzetten, anders teveel koffiedrinken 😉
En dan heb ik het nog niet eens over hoe lang het duurt na het aanzetten voordat je het juiste bestuurdersprofiel kunt kiezen. Daarna moet je nog wachten tot je daar op ‘Start’ op het scherm kunt drukken en pas DAN kun je iets met de navi doen.
Je zou zeggen dat een herzien model op z’n minst van een wat snellere processor voorzien wordt, maar helaas.
Was het maar zoals met een nieuwe computer: ik betaal wat extra bij en krijg een (veel) snellere processor…
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb zojuist weer een voertuigupdate gekregen. Installeren duurde niet zo lang, minder dan een half uur.
Gekrégen? Wow! Ik heb mijn voertuig vorig jaar geüpdate (naar het MY25-model) maar dat was geen krijgen.stuffie123 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:00:
Ik heb zojuist weer een voertuigupdate gekregen. Installeren duurde niet zo lang, minder dan een half uur.
Welke versie draai je nu?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb hem ook net. Wat is het verschil eigenlijk? Weet iemand meer over een eventuele toekomstige update voor V2X?stuffie123 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:00:
Ik heb zojuist weer een voertuigupdate gekregen. Installeren duurde niet zo lang, minder dan een half uur.
Voertuigsysteemsoftware versie 26.5.1 staat er in het scherm.
Mhhh… de 12V batterij… “beschermen tegen leeg raken”
Dat WAS 2 jaar geleden nog een flink issue.
Tegenwoordig hoor je er nog maar weinig van.
Heeft iemand ook maar een flauw idee van “wat dit inhoudelijk doet”?
"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
Inmiddels onwijs netjes opgelost door de dealer overigens. ('t is niet netjes om hier alleen de negatieve geluiden te laten horen..)Waiting4Ioniq5 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:44:
Is al vaker vermeld op dit forum, maar bij deze nog weer een praktijkvoorbeeld: Bewaar de standaard bandenreparatieset niet in je auto. Die van mij lag gelukkig in de frunk, maar ook daar zit alles onder als het busje met schuim vroegtijdig z’n hoogtepunt bereikt. Kost toch weer een paar veiligheidshesjes en een boel poetswerk zo.
De originele verpakking is in ieder geval niet sterk genoeg om de lekkage te beperken.[Afbeelding]
Ben nu voor mijn 1e apk bij de dealer. Uiteraard niks spannends. Maar heb even gevraagd over de verlengde garantie voor de iccu. Hij weet sinds 2 dagen dat dit ook in nederland gaat komen tot 15 jaar of 300.000km. Hij liet me een slide hierover zien. Dat voelt toch wel heel prettig moet ik zeggen. Want verder blijft het een heerlijke auto.
Top! Jammer dat ik net paar maanden geleden duizend euro heb betaald om de garantie nog 2 jaar te verlengen.Changie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:37:
Ben nu voor mijn 1e apk bij de dealer. Uiteraard niks spannends. Maar heb even gevraagd over de verlengde garantie voor de iccu. Hij weet sinds 2 dagen dat dit ook in nederland gaat komen tot 15 jaar of 300.000km. Hij liet me een slide hierover zien. Dat voelt toch wel heel prettig moet ik zeggen. Want verder blijft het een heerlijke auto.
Maar goed, die geldt dan ook wel weer voor andere onderdelen.
op de UK website voor recalls staat voor mijn vin het volgende open, waaruit ik opmaak dat de garantie is verlengd (maar niet hoe lang) en dat im Falle eines Falles een dealer de ICCU gaat fixen.
60D100
An extended warranty campaign has been issued by Hyundai to enhance long-term customer confidence and peace of mind. The work is completed by a Hyundai retailer if a fault is diagnosed against this component.
60D100
An extended warranty campaign has been issued by Hyundai to enhance long-term customer confidence and peace of mind. The work is completed by a Hyundai retailer if a fault is diagnosed against this component.
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
@Marcel2020 Misschien omdat je een Duitse import hebt? Bij mij staat er (nog) geen recall.
Als dit je eerste apk is, dan is het mogelijk niet voor jouw geldig. Het geldt namelijk niet voor het nieuwe 2025 model.Changie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:37:
Ben nu voor mijn 1e apk bij de dealer. Uiteraard niks spannends. Maar heb even gevraagd over de verlengde garantie voor de iccu. Hij weet sinds 2 dagen dat dit ook in nederland gaat komen tot 15 jaar of 300.000km. Hij liet me een slide hierover zien. Dat voelt toch wel heel prettig moet ik zeggen. Want verder blijft het een heerlijke auto.
Gelukkig hoeft de 1e APK pas na 5 jaar.ditbenikecht schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:11:
[...]
Als dit je eerste apk is, dan is het mogelijk niet voor jouw geldig. Het geldt namelijk niet voor het nieuwe 2025 model.
Correctie: na 4 (vier) jaar.chaoscontrol schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:38:
[...]
Gelukkig hoeft de 1e APK pas na 5 jaar.
It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!
Foutje, ik las eerste onderhoudsbeurt ipv apk.
Het was inderdaad mijn 1e apk na 4 jaar. In al die tijd nooit een probleem gehad behalve een half jaar geleden een nieuwe iccu.
Zelfde hier! (Belgische import) Dit is veelbelovend en wekt vertrouwen. Even officieel afwachten…Marcel2020 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:41:
op de UK website voor recalls staat voor mijn vin het volgende open, waaruit ik opmaak dat de garantie is verlengd (maar niet hoe lang) en dat im Falle eines Falles een dealer de ICCU gaat fixen.
60D100
An extended warranty campaign has been issued by Hyundai to enhance long-term customer confidence and peace of mind. The work is completed by a Hyundai retailer if a fault is diagnosed against this component.
ik heb geen idee waar het mee samenhangt dat ee duitse en belse import wel al in die database staan, maar officieler dan dit hoeft voor mij niet ;-)
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Mijn Duitse import staat er ook in, dus grote blij! Iets minder grote blij : dit is een Engelse vin-checker-site, terwijl ik zie dat Hyundai Deutschland haar oude vin-checker site na vijf jaar uit de lucht heeft gehaald. Nederland heeft volgens mij niet eens een vin-checker.Marcel2020 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:49:
ik heb geen idee waar het mee samenhangt dat ee duitse en belse import wel al in die database staan, maar officieler dan dit hoeft voor mij niet ;-)
Noem me ouderwets, maar voor een garantie die 15 jaar moet gelden, had ik toch graag iets op papier met een stempel van Hyundai Nederland erop, zodat de dealer hier over tien jaar niet moeilijk over gaat doen: ‘Nee, sorry meneer, dit recall-nummer kennen we hier niet. Wat verwacht u dan met een auto van vijftien jaar oud?’
Aanvulling: wat voor mij ook zou werken: een registratie van de verlengde garantie als terugroepactie op mijn kenteken bij de RDW. Maar daar staat hij nog niet bij.
[ Voor 8% gewijzigd door IonniUnique op 22-05-2026 10:12 ]
garantie met een stempel is wel ouverwets hoor, maar iets op papier van HY voor de toekomst is wel fijn...maar dat kan goed nog komen, dit zorgt er iig voor dat de werkplaatsen weten dat de ICCU voorlopig lekker op kosten van HY inc vervangen kan worden en ze jou niet met een kluitje in het riet hoeven te sturen, of erger te proberen je 4K af te laten tikken.IonniUnique schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:58:
[...]
Mijn Duitse import staat er ook in, dus grote blij! Iets minder grote blij : dit is een Engelse vin-checker-site, terwijl ik zie dat Hyundai Deutschland haar oude vin-checker site na vijf jaar uit de lucht heeft gehaald. Nederland heeft volgens mij niet eens een vin-checker.
Noem me ouderwets, maar voor een garantie die 15 jaar moet gelden, had ik toch graag iets op papier met een stempel van Hyundai Nederland erop, zodat de dealer hier over tien jaar niet moeilijk over gaat doen: ‘Nee, sorry meneer, dit recall-nummer kennen we hier niet. Wat verwacht u dan met een auto van vijftien jaar oud?’
Aanvulling: wat voor mij ook zou werken: een registratie van de verlengde garantie als terugroepactie op mijn kenteken bij de RDW. Maar daar staat hij nog niet bij.
Hij gaat denk ik niet bij de RDW staan want het is geen terugroepactie, daar staan ip alleen veiligheidsrelevante recalls
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Iemand hierop nog antwoord? Ik moet een dezer dagen een afspraak maken voor mijn eerste beurt en ik heb er geen zin in om allerlei extra's te laten doen omdat de dealer daar zonodig zin in heeft.Hippe Lip schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:36:
[...]
Is het vervangen van die remvloeistof een voorschrift (oftewel ‘verplicht’ voor behoud van garantie) bij de 30k-beurt, of mag je die weigeren?
De rest (behalve het eerste punt uiteraard) kun je weglaten.
Ik ga over een paar maanden ook mijn eerste beurt krijgen. Ik ben benieuwd.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Volgensmij is de voorgeschreven interval voor remvloeistof 2 jaar.
Echter, soms valt het mee, bij mij stond er €125 op de offerte, maar heb 60€ afgerekend op de factuur.
Echter, soms valt het mee, bij mij stond er €125 op de offerte, maar heb 60€ afgerekend op de factuur.
ik ga donderdag voor de 30.000 beurt in Hilversum, ik zal je op de hoogte houden wat ze allemaal hebben gedaan.( luchtfilter heb ik zelf al gedaan, dus die hoeft nietHippe Lip schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:25:
[...]
Iemand hierop nog antwoord? Ik moet een dezer dagen een afspraak maken voor mijn eerste beurt en ik heb er geen zin in om allerlei extra's te laten doen omdat de dealer daar zonodig zin in heeft.
instagram: ioniq5nline
Ik kan voor mijn 30k-beurt kiezen tussen een aantal vestigingen van Herwers waaronder Deventer, Doetinchem en Apeldoorn.
Iemand ervaringen met Herwers?
Iemand ervaringen met Herwers?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb mijn Ioniq in onderhoud bij Herwers Apeldoorn en heb alleen maar goede ervaringen.
Ik niet, ze zijn niet heel goed in het nakomen van afspraken. En als je schade krijgt.... Bloody hell is dan wel van toepassing. Kras/deuk over twee portieren. Oordeel was uitdeuken en spuiten, lijsten vervangen. Dat werd een nieuwe deur. Totaalbedrag bijna € 6.800RuudW schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:59:
Ik heb mijn Ioniq in onderhoud bij Herwers Apeldoorn en heb alleen maar goede ervaringen.
Via hun eigen schadeherstel bedrijf in Doetinchem (ik heb een Hyundai verzekering).
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Wat bedoel je daarmee te zeggen? Wat voor soort afspraken had je moeite mee?de meester01 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:29:
[...]
Ik niet, ze zijn niet heel goed in het nakomen van afspraken.
En één keertje of meermaals?
Heb je het nu over de kosten van herstel? Das lastig oordelen en ja, dat kan altijd tegenvallen. Maar als je daarvoor verzekerd bent …?En als je schade krijgt.... Bloody hell is dan wel van toepassing. Kras/deuk over twee portieren. Oordeel was uitdeuken en spuiten, lijsten vervangen. Dat werd een nieuwe deur. Totaalbedrag bijna € 6.800Dafuq...
Via hun eigen schadeherstel bedrijf in Doetinchem (ik heb een Hyundai verzekering).
Wat belangrijker is, is dat ze daarbij goede service leveren, vriendelijk zijn, je goed geholpen hebben. Daar hoor ik je niet over, dus ik neem aan dat dit goed zat.
Dat was ook waar mijn vraag eigenlijk over ging.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
waar kan ik die engelse vin checker website vinden?Marcel2020 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:41:
op de UK website voor recalls staat voor mijn vin het volgende open, waaruit ik opmaak dat de garantie is verlengd (maar niet hoe lang) en dat im Falle eines Falles een dealer de ICCU gaat fixen.
60D100
An extended warranty campaign has been issued by Hyundai to enhance long-term customer confidence and peace of mind. The work is completed by a Hyundai retailer if a fault is diagnosed against this component.
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
2 x schade herstel, beide keren kwamen ze de afspraak niet na en werden de dagen (veel) meer dan ze van te voren hadden gecommuniceerd. Eerste keer 2 dagen extra, 2e keer 10 dagen extra. De kosten van schadeherstel zijn idioot hoog: ik had een offerte van 3,5k inclusief btw bij een schadeherstel bedrijf in de buurt maar dan zou ik een honderdje of wat eigen risico moeten aftikken want ik heb een Hyundai verzekering. Dus naar Hyundai.Hippe Lip schreef op zondag 24 mei 2026 @ 00:18:
[...]
Wat bedoel je daarmee te zeggen? Wat voor soort afspraken had je moeite mee?
En één keertje of meermaals?
[...]
Heb je het nu over de kosten van herstel? Das lastig oordelen en ja, dat kan altijd tegenvallen. Maar als je daarvoor verzekerd bent …?
Wat belangrijker is, is dat ze daarbij goede service leveren, vriendelijk zijn, je goed geholpen hebben. Daar hoor ik je niet over, dus ik neem aan dat dit goed zat.
Dat was ook waar mijn vraag eigenlijk over ging.
We brengen de auto voor een beurt met een update, krijgen we eind van de middag een belletje - ja we zijn te laat, als we nu gaan updaten moeten we de auto tot morgenmiddag hebben. Hij stond er die dag om 08.00 én de update was samen met de beurt expliciet ingepland. Mijn vrouw moest de dag erna 300km afleggen, dat ging niet in het leen gebakje.
En vriendelijk personeel, ach vraag mijn academisch opgeleide vrouw eens hoe goed ze daar zijn in mansplaining. Na een ICCU update vroeg ze expliciet of de auto nu wel meer dan 24 uur aan de laadpaal kon hangen zonder dat de 12V accu instortte (want dat was al 2 keer gebeurd). Krijgt ze op het niveau van de derde klas lagere school een belerend praatje hoe een accu werkt waarna beide heren wat stonden te grinniken over het 'domme blondje'
Zwolle is mij te ver weg maar dit is met absolute zekerheid de eerste én gelijk de laatste Hyundai die we zullen kopen en dat komt door de beroerde ervaringen met Herwers Apeldoorn zoals hierboven toegelicht.
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Ik heb buiten de aanschaf nog geen enkele dealerervarimg met Hyundai. Ik kan kiezen tussn Zeeuw&Zeeuw Barendrecht, Hyundai van Dalen Schiedam en Wittebrug Metaalhof Rdam. Iemand een oordeel?
ze streven toch allemaal naar tenminste een 9 als beoordeling door klanten, hoe kan dat rijmen met de sub-par performance die velen rapporteren (in D ook)? Ik ben zelf ook niet bijster enthousiast over de keren dat ik de werkplaats nodig had, een 6je zou ik ze scoren, maar de tarieven zijn 9+
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
er zit een verschil in streven naar en daadwerkelijk krijgen/leveren.......Marcel2020 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:08:
ze streven toch allemaal naar tenminste een 9 als beoordeling door klanten, hoe kan dat rijmen met de sub-par performance die velen rapporteren (in D ook)? Ik ben zelf ook niet bijster enthousiast over de keren dat ik de werkplaats nodig had, een 6je zou ik ze scoren, maar de tarieven zijn 9+
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Het hangt ook af van het onderwerp, lijkt het. Ik ben over het algemeen tevreden over Oostendorp (Den Bosch), maar met een krakende achterklep ging het helemaal mis: 'De remschijven zijn verroest. U moet wat vaker remmen.' Bleek een modificatie voor de rubbers te zijn.
Van der Linden in Waddinxveen kan ik absoluut aanraden. Klein stukje verder, maar het wel waard. Geen ervaring met de anderen.joepie de p schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:33:
Ik heb buiten de aanschaf nog geen enkele dealerervarimg met Hyundai. Ik kan kiezen tussn Zeeuw&Zeeuw Barendrecht, Hyundai van Dalen Schiedam en Wittebrug Metaalhof Rdam. Iemand een oordeel?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Die zijn over het algemeen wel goed maar hebben ook zeker hun nukken. Mijn Android Auto klapt er continu uit na 15-60min rijden en dat wilde ze niet oplossen (4 verschillende telefoons en 6 verschillende kabels). Hun monteurs hadden niks gemerkt en een uur rijden is teveel moeite. Dat moest ik het maar met video aantonen wat vrij lastig is in dit geval. Het aangeven dat het een bekend euvel is kreeg ik ook een noob antwoord op dat ze dan het hele paneel moesten vervangen van het entertainmentsysteemSteeffoon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:17:
[...]
Van der Linden in Waddinxveen kan ik absoluut aanraden. Klein stukje verder, maar het wel waard. Geen ervaring met de anderen.
Maar over het algemeen zijn ze daar heel goed en ben ik tevreden met ze.
[ Voor 3% gewijzigd door Rugby82 op 25-05-2026 21:27 ]
R6, 7D2 en wat L-lenzen
ik heb mijn I5 73kwh eind 21 nieuw gekocht, altijd netjes accu tussen 20-80% gehouden, sporadisch aan de snellader en alleen naar de 100% als ik de dag erna weg moest. Ik heb nu 70k op de teller en vandaag een Aviloo test laten doen bij Euromaster, bleek nog maar 93,7% van de accu capaciteit beschikbaar. Daar schrok ik wel van, al die adviezen hoe je moet omgaan met laden en rijden en dan zoveel degradatie....Gallus schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:27:
Ik rijd in een 73kWh-model uit september 2022. Er staat nu precies 95.000km op de teller. In september loopt het leasecontract (4 jaar) af. Op zich ben ik zeer tevreden over de auto en zou ik het zeker geen straf vinden om er nog even mee door te rijden. Ik zou het leasecontract met een jaar kunnen verlengen, maar ik overweeg ook om de auto zelf over te nemen. De SOH is nu 94,2%.....
Je vraagt je af wat hij zou aangeven als je minder 'voorzichtig' zou zijn geweest. Wat geeft hij aan als je hem zelf uitleest via OBD? Die van mij is onlangs wel weer wat omhoog gegaan van 94,2 naar iets van 96,1.ezi70 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:35:
[...]
ik heb mijn I5 73kwh eind 21 nieuw gekocht, altijd netjes accu tussen 20-80% gehouden, sporadisch aan de snellader en alleen naar de 100% als ik de dag erna weg moest. Ik heb nu 70k op de teller en vandaag een Aviloo test laten doen bij Euromaster, bleek nog maar 93,7% van de accu capaciteit beschikbaar. Daar schrok ik wel van, al die adviezen hoe je moet omgaan met laden en rijden en dan zoveel degradatie....
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
94% is toch dikke prima? Degradatiecurve heeft de vorm van een hockeystick hé, dus het vlakt uiteindelijk af. Dan vind ik voor een auto van ~5 jaar dit percentage echt niet verkeerd.ezi70 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:35:
[...]
ik heb mijn I5 73kwh eind 21 nieuw gekocht, altijd netjes accu tussen 20-80% gehouden, sporadisch aan de snellader en alleen naar de 100% als ik de dag erna weg moest. Ik heb nu 70k op de teller en vandaag een Aviloo test laten doen bij Euromaster, bleek nog maar 93,7% van de accu capaciteit beschikbaar. Daar schrok ik wel van, al die adviezen hoe je moet omgaan met laden en rijden en dan zoveel degradatie....
Import the third world, become the third world
Heel vaag... Gisteren was het 3 jaar dat ik mijn Ioniq 5 MY23 heb. Bluelink was gedeactiveerd op de auto. Vanochtend de Pro aangeschaft en geactiveerd. Met veel moeite mijn profiel weer kunnen koppelen met de auto (wel wat instellingen kwijt).
Nu probeer ik op kantoor de auto op te laden. Initieel lukt het maar na 0,11 / 0,20kW komt de oplader in een errormode. Even de EV3 gekoppeld van een collega, daar gaat het wel goed mee. Welke instellingen mis ik? Zou toch niet dat dat exact na 3 jaar de ICCU aan het kapotgaan is?
Nu probeer ik op kantoor de auto op te laden. Initieel lukt het maar na 0,11 / 0,20kW komt de oplader in een errormode. Even de EV3 gekoppeld van een collega, daar gaat het wel goed mee. Welke instellingen mis ik? Zou toch niet dat dat exact na 3 jaar de ICCU aan het kapotgaan is?
@Xmoo Gebruikte je de lader op kantoor vaker? Je kunt ook met de stopcontact thuislader proberen op te laden, om de laadpaal uit te sluiten.
Ja, kantoor elke dag wel eigenlijk.ZuinigeRijder schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:48:
@Xmoo Gebruikte je de lader op kantoor vaker? Je kunt ook met de stopcontact thuislader proberen op te laden, om de laadpaal uit te sluiten.
Net op bezoek bij een klant, daar ging het gelukkig wel goed. Nu net op kantoor met de EV3 weer geprobeerd en die klapt er nu ook heel de tijd uit. Dus probleem lijkt toch plots de oplader zelf GELUKKIG.
[ Voor 25% gewijzigd door Xmoo op 27-05-2026 15:01 ]
@Hippe Lip Heb voor 28 mei de 24mnd-beurt ingepland staan, hier wordt € 500 voor gefactureerd. Vind het veel geld en zeker gezien de gereden km's (<6.000) maar voor de garantie is het, denk ik, verplicht. En € 500 gedeeld door 24 mnd valt weer mee😜
Ok, ik wil geen doemscenario voorstellen, maar ik hoop dat je ICCU het niet gaat begeven.Xmoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Ja, kantoor elke dag wel eigenlijk.
Net op bezoek bij een klant, daar ging het gelukkig wel goed. Nu net op kantoor met de EV3 weer geprobeerd en die klapt er nu ook heel de tijd uit. Dus probleem lijkt toch plots de oplader zelf GELUKKIG.
Inmiddels ook bij ons in de wijk opgeladen en dat ging gelukkig ook goed. Dus denk dat de oplader op kantoor wederom defect is. Inmiddels al de 5e die ze gaan vervangen in 3/4 jaar tijd….edvanleeuwen schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:40:
[...]
Ok, ik wil geen doemscenario voorstellen, maar ik hoop dat je ICCU het niet gaat begeven.
Wanneer ben jij voor het laatst geweest? Ik geloof dat ongeveer een jaar geleden (misschien iets langer) zo een beetje de hele onderhoudsafdeling ontslag heeft genomen en is vervangen. Sindsdien vind ik de kwaliteit wel een stukje beter dan voorheen (daarvoor vond ik het ook drama). De "oudere" man bij de balie vind ik oprecht een goede vent.de meester01 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:38:
[...]
Zwolle is mij te ver weg maar dit is met absolute zekerheid de eerste én gelijk de laatste Hyundai die we zullen kopen en dat komt door de beroerde ervaringen met Herwers Apeldoorn zoals hierboven toegelicht.
Daarvoor kwamen ze ook vaak geen afspraken na (terugbellen, informatie verstrekken, infotainment updaten etc), maar dat is nu wel beter heb ik het idee. Je moet zo op zich niet te veel naar de inhoud vragen, dan heb ik bij meerdere dealers gemerkt en ze komen vaak niet verder dan de brochure. Misschien is dat ook wel verbeterd, geen idee.
De laatste beurt was mei '25, het laatste schadeherstel was eind 2025. Dus op basis van jouw statement was het laatste onder de 'nieuwe regie'. Als die mansplainer ook is opgehoepeld dan zou dat een plusje zijn. Los daarvan is bij die laatste beurt de interval op zowel het kaartje naast het portierscharnier als in de boordcomputer op 15.000km gezetckoopmanschap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:36:
[...]
Wanneer ben jij voor het laatst geweest? Ik geloof dat ongeveer een jaar geleden (misschien iets langer) zo een beetje de hele onderhoudsafdeling ontslag heeft genomen en is vervangen. Sindsdien vind ik de kwaliteit wel een stukje beter dan voorheen (daarvoor vond ik het ook drama). De "oudere" man bij de balie vind ik oprecht een goede vent.
Daarvoor kwamen ze ook vaak geen afspraken na (terugbellen, informatie verstrekken, infotainment updaten etc), maar dat is nu wel beter heb ik het idee. Je moet zo op zich niet te veel naar de inhoud vragen, dan heb ik bij meerdere dealers gemerkt en ze komen vaak niet verder dan de brochure. Misschien is dat ook wel verbeterd, geen idee.
We staan open voor een aangename verrassing maar tot nu toe staan ze zoals aangegeven met 5-0 achter. Inmiddels is er een gebruikte Polestar 2 bijgekomen, de service daar (Volvo Apeldoorn) is 'zoals het hoort'. Zeggen wat je doet, doen wat je zegt. Zo kan het ook.
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
De OBD geeft 94,7% aan maar ik heb al lang niet meer geladen tot 100% misschien dat dat ook nog iets doet, maar ja de Aviloo flashtest kwam uit op 93,7 met de opmerking dat het ondergemiddeld is....Gallus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Je vraagt je af wat hij zou aangeven als je minder 'voorzichtig' zou zijn geweest. Wat geeft hij aan als je hem zelf uitleest via OBD? Die van mij is onlangs wel weer wat omhoog gegaan van 94,2 naar iets van 96,1.
Nou...dat was redelijk pijnloos zo'n eerste service beurt. De eerste 30.000 kilometer zitten er alweer op! interieurfilter had ik zelf vervangen dus dat hoefde niet. De receptionist vertelde wel dat bij de 60.000 beurt de Hv accu koelvloeistof vervangen moet worden, maar volgens mij klopt dat niet voor een MY2025
:strip_exif()/f/image/RmLD5myor7MLWhCA1aCALIuc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RmLD5myor7MLWhCA1aCALIuc.jpg?f=fotoalbum_large)
instagram: ioniq5nline
Dat staat wel in de lijst voor het 2023 model als onderhoudspunt, maar de officiële Hyundai dealer heeft dat laatst bij de mijne niet gedaan. Ik heb posts gelezen van anderen waar hetzelfde geldt.JerryVR schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:18:
Nou...dat was redelijk pijnloos zo'n eerste service beurt. interieurfilter had ik zelf vervangen dus dat hoefde niet. De receptionist vertelde wel dat bij de 60.000 beurt de Hv accu koelvloeistof vervangen moet worden, maar volgens mij klopt dat niet voor een MY2025
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was met 60.0000 KM op een '23 model dus hetzelfde kwijt als jij op deze factuur. Ik vind het onderhoud niet gek geprijsd. (Wel jammer dat ik het moet doen voor behoud garantie, die kleine klusjes ('onderhoud') kunnen we net zo goed zelf....)
Ik denk dat dit Galactic Grey Metallic is.Vinny1 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:06:
[Afbeelding]
Kan iemand mij vertellen welke kleur dit betreft. De verkoper zegt metallic Grey maar volgens mij klopt dit niet. Google zegt ecotronic Grey, wat volgens mij ook afwijkt.
Is het niet gewoon “blue”?Vinny1 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:06:
[Afbeelding]
Kan iemand mij vertellen welke kleur dit betreft. De verkoper zegt metallic Grey maar volgens mij klopt dit niet. Google zegt ecotronic Grey, wat volgens mij ook afwijkt.
Aan het nummerbord te zien 2023 of nog eerder (maar dat kan ik mis hebben). De mijne is van 2023, is blue, en lijkt er wel wat op.
"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
Galactic GreyVinny1 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:06:
[Afbeelding]
Kan iemand mij vertellen welke kleur dit betreft. De verkoper zegt metallic Grey maar volgens mij klopt dit niet. Google zegt ecotronic Grey, wat volgens mij ook afwijkt.
De exacte lakkleurcode staat op het VIN-plaatje in de auto, aldus Claude.
Voor degenen die een telefoonhouder zoeken om aan het metalen plaatje links van de bestuurder te monteren:
Ik zag net dat Amac een magnetische Qi2-lader van Belkin in de aanbieding heeft voor 3 tientjes.
Die is weliswaar voor montage aan het ventilatierooster, maar als je nou bij de rode lijn dat achterste geval afzaagt (ijzerzaagje) en met een flinke dot montagekit zo’n sterke magneet-met-haak (zit dan stevig vast) erin/aan lijmt, dan kan die prima daar links van het stuur ‘geplakt’ worden.
Ik heb er net eentje besteld.
/f/image/nTCNiXc34YkUQsrN0uh5Vonj.png?f=fotoalbum_large)
Ik zag net dat Amac een magnetische Qi2-lader van Belkin in de aanbieding heeft voor 3 tientjes.
Die is weliswaar voor montage aan het ventilatierooster, maar als je nou bij de rode lijn dat achterste geval afzaagt (ijzerzaagje) en met een flinke dot montagekit zo’n sterke magneet-met-haak (zit dan stevig vast) erin/aan lijmt, dan kan die prima daar links van het stuur ‘geplakt’ worden.
Ik heb er net eentje besteld.
/f/image/nTCNiXc34YkUQsrN0uh5Vonj.png?f=fotoalbum_large)
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik zit op 93.6 (OBD), na 81000 km, in september wordt ie 3 jaar oud. Meestal braaf tot 80% geladen, soms voor lange ritten tot 100%. Wel ettelijke duizenden km met caravan erachter gereden. En uiteraard veel snelladen in het buitenland (ca 10%). Dat zal beide wel negatieve invloed hebben vermoed ik.
ezi70 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:19:
[...]
De OBD geeft 94,7% aan maar ik heb al lang niet meer geladen tot 100% misschien dat dat ook nog iets doet, maar ja de Aviloo flashtest kwam uit op 93,7 met de opmerking dat het ondergemiddeld is....
Inmiddels bericht van MKB-Brandstof. Een publieke oplader die ik heb gebruikt, die vervolgens na het opladen in een of ander error mode zat (Alles 3 de leds die gaan knipperen op de oplader) heeft mijn sessie nog open staan. Sommige opladers controleren daarop en sommige niet. Vandaar dat ik deze week dus problemen heb gehad met lvl2 opladen. Nu is het dus 100% zeker dat het niet mijn ICCU is.Xmoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:44:
[...]
Inmiddels ook bij ons in de wijk opgeladen en dat ging gelukkig ook goed. Dus denk dat de oplader op kantoor wederom defect is. Inmiddels al de 5e die ze gaan vervangen in 3/4 jaar tijd….
Ik neem aan dat je een Aviloo flash test hebt laten uitvoeren, deze test leest via OBD je laadgedrag, cel-onbalans etc. in. De toegevoegde waarde t.o.v. zelf je data via OBD inlezen en interpreteren is dat Aviloo deze data vergelijkt met alle data in hun database van vergelijkbare auto’s en op basis daarvan hun assessment doet. Aviloo claimt dat bij 95% van de geteste voertuigen de SOH foutmarge binnen +/- 3% ligt. Een “echte” SOH meting is dit dus niet, hiervoor moet je de premium test doen, waarbij een hele laad-ontlaadcyclus geanalyseerd wordt. Omdat je in de premium testcyclus niet naar 0% SOC ontlaadt en de test niet onder gedefinieerde lab-omstandigheden plaatsvindt, zit er ook in deze test een foutmarge. Ik heb niet kunnen vinden wat Aviloo voor nauwkeurigheid voor de premium test claimt.ezi70 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:35:
[...]
ik heb mijn I5 73kwh eind 21 nieuw gekocht, altijd netjes accu tussen 20-80% gehouden, sporadisch aan de snellader en alleen naar de 100% als ik de dag erna weg moest. Ik heb nu 70k op de teller en vandaag een Aviloo test laten doen bij Euromaster, bleek nog maar 93,7% van de accu capaciteit beschikbaar. Daar schrok ik wel van, al die adviezen hoe je moet omgaan met laden en rijden en dan zoveel degradatie....
die flash 'test' is m.i. dan tamelijk useless, aangezien je zelf met een OBD dongle en car scanner dezelfde informatie uit de auto haalt. Maken ze ergens duidelijk hoe zij bij 3% foutmarge van deze test bij 95% van de auto's komen en wat de overige 5% dan betekent?tvc15 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:24:
[...]
Ik neem aan dat je een Aviloo flash test hebt laten uitvoeren, deze test leest via OBD je laadgedrag, cel-onbalans etc. in. De toegevoegde waarde t.o.v. zelf je data via OBD inlezen en interpreteren is dat Aviloo deze data vergelijkt met alle data in hun database van vergelijkbare auto’s en op basis daarvan hun assessment doet. Aviloo claimt dat bij 95% van de geteste voertuigen de SOH foutmarge binnen +/- 3% ligt. Een “echte” SOH meting is dit dus niet, hiervoor moet je de premium test doen, waarbij een hele laad-ontlaadcyclus geanalyseerd wordt. Omdat je in de premium testcyclus niet naar 0% SOC ontlaadt en de test niet onder gedefinieerde lab-omstandigheden plaatsvindt, zit er ook in deze test een foutmarge. Ik heb niet kunnen vinden wat Aviloo voor nauwkeurigheid voor de premium test claimt.
[Afbeelding]
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Het is niet zozeer dat de ICCU de oorzaak is van een falende laadpaal, maar dat een kapotte laadpaal een duwtje kan geven om de ICCU stuk te maken. Ik heb het sterke vermoeden dat dat bij mij het geval is geweest.Xmoo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:42:
[...]
Inmiddels bericht van MKB-Brandstof. Een publieke oplader die ik heb gebruikt, die vervolgens na het opladen in een of ander error mode zat (Alles 3 de leds die gaan knipperen op de oplader) heeft mijn sessie nog open staan. Sommige opladers controleren daarop en sommige niet. Vandaar dat ik deze week dus problemen heb gehad met lvl2 opladen. Nu is het dus 100% zeker dat het niet mijn ICCU is.
@Vinny1Stefannn schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:40:
[...]
Is het niet gewoon “blue”?
Aan het nummerbord te zien 2023 of nog eerder (maar dat kan ik mis hebben). De mijne is van 2023, is blue, en lijkt er wel wat op.
Ik dacht inderdaad ook direct aan Lucid Blue, zelfde als de mijne. Ik zie echter dat de kentekencheck bij rdw grijs geeft, terwijl de mijne als blauw staat geregistreerd.
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
/f/image/8yIptyRwllid3blETjOD7aDB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7DtNBMHHRzCdfWmu4N2eNdDX.jpg?f=fotoalbum_large)