• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Mede-auteur:
  • ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

ZuinigeRijder

Matched: zombie

Prijslijsten en informatie IONIQ 5N

mei 2024
Laatste online prijslijst
Handleiding

Prijslijsten en informatie IONIQ 5

Project45
Mei 2021
Maart 2022
Mei 2022
September 2022
Januari 2023
Juli 2024 (Model 2025 PE Product Enhancement) Youtube video 1 en Youtube video 2
Laatste online prijslijst

Hyundai IONIQ 5 accessoirebrochure
IONIQ 5 brochure
Gelekte informatie van technische informatie van de IONIQ 5 in het Frans vertaald naar Nederlands
Service manual

Handleidingen en tips

De Nederlandstalige online manual
Nederlandse instructieboekje van de IONIQ 5 tot en met model 2024 (ook handig om in te zoeken).
Nederlandse instructieboekje van de IONIQ 5 model 2025 PE Product Enhancement
Onderhoudsinterval boekje (digitaal paspoort) om de 30.000 km of 2 jaar en deze bijdrage
Engelstalige multimedia/navigatie handleiding van de Elantra 2021, bijna hetzelfde als IONIQ 5.
Batterij conditionering handleiding
Spraakcommando's
Adviesprijzen onderhoud IONIQ 5
Extra garantie kopen
Gratis technische informatie m.b.v. VIN opvragen (Hokus-Pokus truc werkt niet meer sinds 2024)
Overzicht van terugroep- en service-acties
Opvragen van terugroep- en service-acties m.b.v. VIN EDIT:nieuwe URLr. <-- laat geen service acties meer zien, deze Engelse site zou deze nog wel geven: recalls.hyundai.co.uk
Dealer mode/engineering mode
Zelf kaarten/infotainment via USB updaten en tips voor Mac gebruikers
Gebruikt de onboard navigatie Tom Tom kaarten?

Help, mijn auto doet het niet en eventueel pechhulp bellen
Bluelink problemen? Infotainment resetten of vreemde bluelink problemen of opnieuw update draaien of bluelink opnieuw activeren of verbindingsproblemen oplossen door 12 volt batterij los te koppelen of Bluelink problemen melden via formulier.
Help, mijn gratis Bluelink periode is verlopen
Bluelink verwijderen: terugzetten naar fabrieksinstellingen
12V batterij even loskoppelen, waar zit die
Vervangen 12 volt batterij door AGM batterij, en hier een youtube filmpje
Voorkom lege accu door altijd start/stop knop te drukken met rempedaal goed ingedrukt
Voorkom zombie mode door pas in P of D te zetten nadat Ready verschenen is
Auto gaat niet meer in P of D, alleen in N
Laat de auto niet te lang onder de 20% SOC staan, want dan wordt de 12 volt batterij niet meer bijgeladen
Verschil tussen HDA 1.5 en HDA 2.0 en wel/niet automatische deurgrepen
Automatische deurgrepen uitgelegd
Niet automatische deurgrepen: drukken op vierkantje!
Verbruik op infotainment systeem uitgelegd
(Auto) regeneratie levels
Vragen m.b.t. regeneratie levels en tips voor laag verbruik
Remote de auto voor en achteruit laten rijden/inparkeren
Wanneer gaan de remlichten aan
Laadkabel ontgrendelen
Verschillen in grootte van IONIQ 5 t.o.v. andere modellen
Afmetingen kofferruimte
Verzekeringen
Voorkom diefstal via de sleutel en voorkom diefstal via gameboy door deur en achterklep sensoren uit te zetten en deze bijdrage voor uitgebreidere informatie over diefstal preventie.
Trekhaak, achteruitrijden, (tijdelijk) de parkeersensoren uitzetten
Line Follow Assist (LFA) en Line Keep Assist (LKA) tijdelijk uitzetten en bij lastige bochten of smalle wegen kun je beter LKA uitzetten.
i-Pedal wordt niet onthouden bij start
Hoe werkt de noodhamer?
Help, ik heb een USB-C aansluiting nodig
Help, bij spelen van muziek vanaf USB wordt bij shuffle vaak hetzelfde nummer gespeeld
Help, mijn relax functie doet het niet
Help, mijn gordels achter maken tikkend geluid
Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate
Hoe kan ik automatisch de achterklep sluiten bij pakken spullen
Hoe kan ik met de achterklep open rijden, zonder waarschuwingen
Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten
De auto voorverwarmen, terwijl deze niet aan de laadpaal staat
Het energie submenu wordt niet getoond in infotainment
Wanneer gaat de spiegelverwarming aan?
Hoe kan ik de buitenspiegels automatisch naar beneden klappen laten klappen bij achteruitrijden?
Breedte auto met spiegels uitgeklapt
Vragen m.b.t. Stoel/Spiegel/HUD instellingen
Batterijtemperatuur en laadsnelheid
Het is beter voor de batterijen om niet standaard tot 100% op te laden
Balanceren van de cellen van de batterij
Goedkope oplossing in plaats van intelligente laadpaal voor zonnepanelen
Laadsnelheid permanent tonen in bestuurdersdisplay
3 kinderzitjes achterin (2 met isofix), kan dat?
Gaat de verlichting automatisch uit na uitstappen?
Afdekzeil omhooggeklapt vastzetten
Geluidsinstellingen Bose systeem verbeteren, inclusief subwoofer
Verwijderen subwoofer
Met de hand wassen van de auto (vooral voor Mat lak geadviseerd)
Door de wasstraat met de IONIQ 5
OBDII uitlezen met Apps
Waar zit die OBDII poort?
Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink
Kopsteunen verstellen
Sleutel batterij verwisselen
Interieurfilter vervangen en beter actief koolstoffilter welke past
Ruitenwissers omhoog zetten voor wassen en vervangen door betere ruitenwissers Bosch Aerotwin AR813S
Hoe kun je netflix kijken in de auto
Dashcam inbouwen, constante 12V en geschakelde 12V in zekeringenkastje voor model 2025 en voor ouder model.
Kleine licht-upgrade met 2 ledjes in de achterklep, hier de foto's van het eindresultaat.

(veel) voorkomende problemen

Voor diegene die problemen ondervinden is dat heel zuur. Maar het merendeel heeft geen problemen of ervaart het niet als een probleem.

ICCU stuk
Bij bochten naar rechts, linksachter een tikkend geluid, gedraaide linker aandrijfas.
Trillingen in het stuur/console
Kantelen van de bestuurdersstoel
Geen automatische handgrepen geleverd
zombie mode (er is een service actie hiervoor, alhoewel ik de laatste tijd niet vaak meer iets van hoor.)
leeglopende 12V accu (er is een service actie hiervoor: Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren)
onrustige HDA/zwabberen automatisch sturen (bij sommige onacceptabel)
laadsnelheid bij koude temperaturen
levertijd, hoewel dat bij andere merken mogelijk ook zo is, wanneer het geen voorraadmodel is
zwarte folie gaat los bij de (achter)deuren

Video's met tips

De paperclip-reset
Automatisch kantelbare zijspiegels
Pictogrammen op het startscherm opnieuw ordenen
Raambediening op afstand
Vervangen van het cabineluchtfilter
Middendekselsluetel voor 20 inch wielen
Verborgen niveaus voor automatisch regenereren
De laadpoort ontgrendelen
Handmatig duwen om laaddeur te openen
Utiliteitsmodus
Opnieuw opstarten na stoppen met HDA/HDA2
Info over omringende voertuigen met HDA2

Video's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdWSj19zL2-fayCt2HgS9m9xOHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9Dzft0imiP9e1GQ70nLZbdRL.gif?f=user_large

Er zijn ook instructievideo's in het Nederlands.

Onderwerpen/filmpjes:
  • Zo verstel je spiegels, stoel en stuur in de IONIQ 5
  • Waarvoor dienen de knoppen op stuurwiel van de IONIQ 5?
  • Zo gebruik je Apple Carplay, Android Auto en Bluetooth in de IONIQ 5
  • Alles over het opladen van de IONIQ 5
  • Hoe vul ik vloeistoffen bij in de IONIQ 5?
  • Haal het maximale uit Bluelink en LIVE Services in de IONIQ 5
  • Zo werken Actieve rijbaanassistentie en Smart Cruise Control in de IONIQ 5
  • Hiervoor dienen Blind-Spot Collision-Avoidance Assist en Driver Attention Warning in de IONIQ 5
Dashboard review
Hyundai Bluelink OTA update
Hyundai Nederland heeft een video van de Werkspoorkathedraal in Utrecht op joeptjoep gezet.
Hyundai IONIQ 5: de officiële full review 2021 | IONIQ 5 | Hyundai NL
Alles wat je wil weten over de Heads Up Display:
Hier zijn alle (verborgen) Sangl video's:

Hyundai Ioniq 5 Deel 1: Opladen & Co.
Hyundai Ioniq 5 Deel 2: Bestuurderskant uitgelegd
Hyundai Ioniq 5 Deel 3: Infotainment systeem

Eerste post, ver voordat de IONIQ 5 leverbaar was door Jan Treur

De Hyundai Ioniq 5 is inmiddels wat uitgebreider beschreven en er is aangekondigd dat hij begin 2021 op de markt komt, vanaf maart gebouwd wordt en vanaf juni/juli afgeleverd kan worden. In dit topic kan er informatie over uitgewisseld worden.

De Ioniq 5 wordt de eerste binnen de nieuwe lijn (of submerk) van Hyundai's EV modellen, die Ioniq genoemd wordt; zie ook hier. De Ioniq 6 en 7 staan gepland voor 2022 en daarna.

[ Voor 255% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-02-2026 08:56 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 21:24
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:59:
[...]

Nope, ook na de firmware updates van de garage bestaat het probleem nog volgens goingelectric.de
En hier op tweakers ergens in het KIA EV6 kamp ook iemand die na updates nog steeds af en toe een Zombie ervaring heeft.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

Matdehaas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:26:
Sinds een week bezitter van een Ioniq 5 73kWh Connect+ . Inmiddels al 2x afgesleept omdat de auto niet meer in de D dan wel de R wilde. Diverse updates gedraaid bij de dealer en hoop dat het probleem nu is opgelost. Geen beste start dus.
Voor zover ik gelezen heb, kan het probleem zich ook na de service updates voordoen, voornamelijk na het laden :(

Er is een workaround, via de bluelink App, wanneer dit optreedt (moet er wel mobiel bereik zijn natuurlijk).

De volgende keer dat het gebeurt:

1. auto uitzetten
2. uitstappen en op slot doen
3. gebruik app om auto te klimatiseren
4. zodra de airco/verwarming start - openen, instappen, starten en wegrijden

P.S. ook EV6 heeft last van die zombie mode.

Andere mogelijkheid is om even de 12 volt batterij los te koppelen (steeksleutel 10 in de auto leggen) O-)

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-11-2021 14:17 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-04 16:22
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:15:
[...]

Voor zover ik gelezen heb, kan het probleem zich ook na de service updates voordoen, voornamelijk na het laden :(

Er is een workaround, via de bluelink App, wanneer dit optreedt (moet er wel mobiel bereik zijn natuurlijk).

1. auto uitzetten

Andere mogelijkheid is om even de 12 volt batterij los te koppelen (steeksleutel 10 in de auto leggen) O-)
ik heb het 1x gehad; de dag dat ik hem had opgehaald. paar x aan en uit gezet en toen ging hij wel in D. gelukkig geen accu los hoeven koppelen die keer. daarna geen problemen meer gehad

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-01 21:09
[...]

1. auto uitzetten

Zombie mode.. Hoop dat ik je workaround niet nodig heb, maar dank voor je tip.

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-03 20:49
[...]

1. auto uitzetten

Vandaag ook zombie op bezoek gehad. Ik was klaar met een laadsessie, wilde wegrijden en het rode accu symbool verscheen. Diverse dingen geprobeerd zoals uitzetten ( lukte niet) vergrendelen (lukte niet met FOB, wel met app), airco aanzetten met app (lukte niet) en weer ontgrendelen (lukte alleen met app). Lampen bleven branden en de ruitenwissers bleven in auto stand actief. Wel ging na verloop van tijd het rode accu icoontje uit.

Pechdienst gebeld en net toen ze belden dat ze onderweg waren, bedacht ik mij dat het wellicht zou helpen als ik de lampen en ruitenwissers van automatisch naar uit zou zetten. Niet veel later meldde de auto dat hij gereed was om te vertrekken. Pechdienst maar weer gebeld dat ze naar de volgende klant konden gaan.

• MathieuSt
  • Laatst online: 27-03-2022
Vandaag voor het eerst last gehad van de zombie modus. Onmogelijk om de wagen in de READY stand te krijgen. Enkel schakelen tussen P en N nog mogelijk. Verschillende keren vruchteloos de wagen aan en uit gezet. Ook de "Duitse" acties uitgeprobeerd met het aanzetten van de verwarming via de Bluelink app. Geen enkel resultaat.

Vervolgens twee minuten weggewandeld van de wagen, daarna opnieuw in de wagen gaan zitten en... probleem weg. Wagen gaat terug in de READY stand.

In zombie modus gaf de wagen een lege 12V accu aan en werd de sleutel zogezegd niet erkend. Maar de 12V batterij werkt gewoon en ook de sleutel wordt gewoon herkend (als ik wegstapte gaf de wagen ook aan dat de sleutel uit de wagen verwijderd was). Het lijkt alsof er softwarematig iets misloopt waarbij niet alle checks bij het opstarten worden uitgevoerd.

Toch vervelend. Ik vermoed dat iedereen er vroeg of laat eens mee te maken gaat krijgen.

• de meester01
MathieuSt schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:41:
Vandaag voor het eerst last gehad van de zombie modus. Onmogelijk om de wagen in de READY stand te krijgen. Enkel schakelen tussen P en N nog mogelijk. Verschillende keren vruchteloos de wagen aan en uit gezet. Ook de "Duitse" acties uitgeprobeerd met het aanzetten van de verwarming via de Bluelink app. Geen enkel resultaat.

Vervolgens twee minuten weggewandeld van de wagen, daarna opnieuw in de wagen gaan zitten en... probleem weg. Wagen gaat terug in de READY stand.

In zombie modus gaf de wagen een lege 12V accu aan en werd de sleutel zogezegd niet erkend. Maar de 12V batterij werkt gewoon en ook de sleutel wordt gewoon herkend (als ik wegstapte gaf de wagen ook aan dat de sleutel uit de wagen verwijderd was). Het lijkt alsof er softwarematig iets misloopt waarbij niet alle checks bij het opstarten worden uitgevoerd.

Toch vervelend. Ik vermoed dat iedereen er vroeg of laat eens mee te maken gaat krijgen.
Dat is mooi naadje. Zou het in het algemeen verstandig zijn om de 12V accu na aflevering even helemaal vol te laden?

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-03 17:16
Ik weet nu niet of het bij iedereen het geval is maar sommige hebben waarschijnlijk geen last van "zombie" modus.

Ik heb namelijk ook al enkele keren enkel naar "N" en "P" kunnen gaan met een vast stuur. Ik heb namelijk een "secred" wallet en als mijn sleutel daarachter zit... je kan het al raden... Enige manier om dat op te merken is op je dashboard links onderaan kijken en daar staat een oranje sleuteltje. Voor de rest geen melding of waarschuwing.

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-04 21:59
MathieuSt schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:41:

Ik heb dit ook twee keer gehad. Het probleem is dat de auto de sleutel niet herkend. Wat bij mij werkte is om de sleutel fysiek tegen de aan/uit knop te houden. Er schijnt nog een RFID chip ofzo in te zitten waardoor die hem dan herkent. Op deze manier gaat ook het oranje symbool van auto met een sleutel erin weg, het rode symbool van de accu blijft. Vervolgens auto uit zetten, voet goed op de rem en weer aan zetten. Probleem opgelost voor mij.

• revo37
MathieuSt schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
[...]

Ja, dat had ik ook geprobeerd, maar het werkte niet. Het blijft een bizar probleem. Het rode accu symbool kreeg ik weg door de Duitse oplossing met de remote start van de verwarming. Maar ook dan bleef het probleem tot ik de wagen een paar minuten liet staan. De opstart van de schermen duurde vervolgens een stuk langer dan normaal en toen kon ik 'm gewoon weer in de READY stand zetten.
Ah vreemd probleem dan inderdaad. Wellicht heb ik dan niet de 'echte' zombie mode gehad, of gewoon 2x geluk gehad

• Matdehaas
  • Laatst online: 06-01 21:09
bilgy_no1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:45:
[...]

Je kunt bij een snellader het best inpluggen bij een lagere batterij stand.

Iedere EV heeft een zgn 'laadcurve'. Die van de Ioniq 5 vind je bijv hier: https://support.fastned.n...-Charging-with-an-IONIQ-5

Daar zie je dat het maximale laadvermogen tot zo'n 55% kan worden vastgehouden, daarna wordt het minder. Maar deze curve geldt voor een laadsessie vanaf minder dan 10%. De batterij is dan optimaal op temperatuur voor vol vermogen.

Als je met nog 61% begint te laden moet eerst de batterij nog op temperatuur komen. En dan is het nu ook nog eens koud.

En dan nog zul je onder optimale omstandigheden die 100 km in 5 minuten niet redden met een 160 kW lader. Dat lukt alleen aan een 800V / 350 kW lader.
Snap ik, dank voor je reactie. Leeg rijden dus (of in ieder geval leger..).

Toevoeging op mijn nabrander op mijn eerdere post:
Een deel van mijn ergernis zat ook in het feit dat de auto bij 2 Shell Recharge-laders wel connectie had met de paal, maar dat het laden niet lukte. Door naar een andere snellader (weer Shell). Wederom wel connectie, maar niet laden (batterij zat voor 69% vol). Door naar een Tango-station: daar lukte het laden wel. Batterij was inmiddels terug naar 60%. Hier stopte het laden automatisch bij 70% vol. Nog wat pogingen gedaan om wat bij te laden door te ontkoppelen en te koppelen. Er kwam 1% of 2% bij per laadbeurt. De melding “opladen volgens schema voltooid” kwam in beeld. Maar ik heb helemaal geen schema ingesteld en daarnaast zijn de instellingen voor DC en AC laden ingesteld op laden tot 100%. Laden tot 100% was eerder overigens wel gewoon mogelijk bij Fastned.

Ik rij nu 3 weken met deze auto rond en kan niet zeggen dat ik tevreden ben: 2x afgesleept vanwege een “zombie” en nu weer dat gedoe met laden. Morgen maar eens contact zoeken met de dealer.
Matdehaas schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:07:
[...]

Een deel van mijn ergernis zat ook in het feit dat de auto bij 2 Shell Recharge-laders wel connectie had met de paal, maar dat het laden niet lukte. Door naar een andere snellader (weer Shell). Wederom wel connectie, maar niet laden (batterij zat voor 69% vol). Door naar een Tango-station: daar lukte het laden wel. Batterij was inmiddels terug naar 60%. Hier stopte het laden automatisch bij 70% vol. Nog wat pogingen gedaan om wat bij te laden door te ontkoppelen en te koppelen. Er kwam 1% of 2% bij per laadbeurt. De melding “opladen volgens schema voltooid” kwam in beeld. Maar ik heb helemaal geen schema ingesteld en daarnaast zijn de instellingen voor DC en AC laden ingesteld op laden tot 100%. Laden tot 100% was eerder overigens wel gewoon mogelijk bij Fastned.

Ik rij nu 3 weken met deze auto rond en kan niet zeggen dat ik tevreden ben: 2x afgesleept vanwege een “zombie” en nu weer dat gedoe met laden. Morgen maar eens contact zoeken met de dealer.
Ja, vervelend dat het zo'n gedoe is. Ik weet niet wat er met die 70% limiet aan de hand is. Hopelijk kan de dealer je daarmee helpen. Misschien dat er per ongeluk in de app iets is ingesteld?

Bij het opstarten van het snelladen kan het soms helpen om de de stekker even aan te duwen totdat de verbinding is gemaakt en het laden begint.

Ik hoop dat alles snel in orde komt voor je.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41
[...]

Zou het wellicht helpen om die waarde dan nu in te stellen op 80% en te kijken wat er dan gebeurt? En dan weer uitzetten, en kijken of hij dan wel tot 100% laadt? Wellicht staat er ergens een waarde verkeerd, en "reset" je dat door de waarde eens aan te passen en weer terug te zetten.

iRacing Profiel

En nog een manier om te proberen om uit de zombie mode te komen (auto gaat niet in D of R)

- 10 seconden start knop indrukken en dan loslaten
- start knop indrukken
- rempedaal en start knop indrukken (Ready mode)

[YouTube: Kia EV6 - easy fix for deactivating the Zombie mode ! 😉]

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 10:43
[...]

In september naar Polen en Tsjechie en bij 3 Ionity stations zelfde laad/connect probleem. Moest vlakbij Poolse grens een stads centrum in om te laden met 50kW. Zelfde probleem ook gehad met Shell en Fastned, maar dan in NL.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:02
Mijn auto lijkt ook last te hebben van zombie mode. Ik weet dat er een fix voor is, maar kan deze niet vinden. Google stuurt mij naar een tweakers pagina waar het woord zombie niet in voor komt en de tweakers zoekmachine helpt ook niet. Dus als iemand een tip heeft.. heel graag
Tweakx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
Mijn auto lijkt ook last te hebben van zombie mode. Ik weet dat er een fix voor is, maar kan deze niet vinden. Google stuurt mij naar een tweakers pagina waar het woord zombie niet in voor komt en de tweakers zoekmachine helpt ook niet. Dus als iemand een tip heeft.. heel graag
Als je op de Topic pagina zoekt op 'Zombie' krijg je wel hits toch?

• Tweakx
bilgy_no1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:26:
[...]

Als je op de Topic pagina zoekt op 'Zombie' krijg je wel hits toch?
Dat werkt! Ik deed het via de homepage. Ik ga het even doornemen. Dank

• Naaldhak
  • Laatst online: 12-03 17:56
cvanmansom schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het - net als bij de trillingen die sommige berijders ervaren - een technische variatie kan zijn. Het zwabberen bij gebruik van HDA2 herken ik eerlijk gezegd niet. Mijn auto is geproduceerd in juni 2021 en vorige week uitgeleverd.

Ander topic: Is er iemand in deze groep die al de zomerbanden rond de 20 inch wielen heeft laten vervangen door winterbanden bij Profile of één van de andere bandenleveranciers? Ik vraag me af of ze weten hoe ze de velgen moeten losmaken... Kon er niets over vinden in de handleiding ook.
Mijn leasemaatschappij stuurt me naar Profile, liever had ik het bij de dealer laten doen (zoals bij mijn vorige leaseauto).
Helemaal geen technische variatie, de trilling is een "known issue" ik krijg dan ook 4 nieuwe banden daarvoor en heb tijdelijk de 20" wielen van een demo wagen. Dit kost een vermogen maar de dealer heeft vervorming in de banden geconstateerd.

Jullie gaan wel lekker kort door de bocht hier met het suggestieve weerleggen van keiharde constateringen. Mijn auto is geen lease wagen hij is prive betaald en ik wil ook een auto zonder issues zoals jullie die denk ik hebben. Ik heb in 43 jaar tijd miljoenen kilometers gereden en sommige wagens zelfs tegen de 400K opgereden.

Ga me hier niet aankomen met die bullshit over dat het een persoonlijke perceptie is, die auto trilde extreem en de HDA2 is een compleet drama, en voelt zelfs gevaarlijk. Snelladen gaat maar tot 50KW en soms helemaal niet zoals bij Shell Recharge en dan ook nog die zombie mode waarbij de auto niet meer in de D wil en je niet meer weg kan rijden.

Allemaal perceptie of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Naaldhak op 22-12-2021 10:35 ]

• Tweakx
Naaldhak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
[...]

Helemaal geen technische variatie, de trilling is een "known issue" ik krijg dan ook 4 nieuwe banden daarvoor en heb tijdelijk de 20" wielen van een demo wagen. Dit kost een vermogen maar de dealer heeft vervorming in de banden geconstateerd.

Jullie gaan wel lekker kort door de bocht hier met het suggestieve weerleggen van keiharde constateringen. Mijn auto is geen lease wagen hij is prive betaald en ik wil ook een auto zonder issues zoals jullie die denk ik hebben. Ik heb in 43 jaar tijd miljoenen kilometers gereden en sommige wagens zelfs tegen de 400K opgereden.

Ga me hier niet aankomen met die bullshit over dat het een persoonlijke perceptie is, die auto trilde extreem en de HDA2 is een compleet drama, en voelt zelfs gevaarlijk. Snelladen gaat maar tot 50KW en soms helemaal niet zoals bij Shell Recharge en dan ook nog die zombie mode waarbij de auto niet meer in de D wil en je niet meer weg kan rijden.

Ontspan :9~ Hopelijk komt het goed met je auto. Succes!

• revo37
[...]

Goed om te lezen dat je liever ziet dat men zijn mening niet geeft als het niet overeenkomt met die van jou. Volgens mij is er niemand die insinueert dat je je dingen in beeld, volgens mij probeert men best met je mee te denken en komen ze met andere zienswijze om in te schatten wat je probleem is. Ik weet niet wat je met dit soort reacties wil, maar meer hulp zul je er niet mee krijgen.

Aangaande het snelladen is er al regelmatig gesteld dat het met batterij temperatuur te maken heeft. Ga eens een stuk rijden en zorg dat je met 10% aankomt bij een snellader, liefst 300 kW. In principe moet je uiteindelijk hoger halen dan 50 kW, want in het hele traject van 10-80% zou je batterij temperatuur wel boven de 15 graden moeten komen. Als dit niet zo is dan heb je denk ik een probleem en zul je naar je dealer moeten

Succes, en als al gezegd, ontspan.. het heeft geen zin om hier mensen aan te vallen die met je meedenken. Ga dan maar lekker klagen bij je dealer / Hyundai, je hebt hen betaald niet de mensen hier

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-04 11:15

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

[...]

Allereerst mijn comment was bedoeld om aan te geven dat je volledig in je recht staat om hier achteraan te gaan dus een steunbetuiging. Met technische variatie rondom de HDA2 bedoel ik dat veel mensen klagen over zwabberen bij gebruik van HDA2 en ik ga ervan uit dat dit terecht is, maar het vreemde is dat niet iedereen hier last van heeft. Vandaar het gebruik van het woord 'variatie'. Dit kan komen door de softwareversie van de auto (ik heb de recenste) of misschien wel iets in de hardware/auto. Zeker achteraan gaan want het hoort niet! Over de banden heb ik ook gelezen dat er een probleem met een bepaalde batch was, goed dat dit in ieder geval is opgelost.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:39

-CJ

Not remastered

Vandaag de zombie mode gehad. Niet geladen maar wel met een volle accu. Kwestie van 12v-accu loskoppelen en daarna deed 'ie het weer.

All I had to do was follow the damn train.

• Naaldhak
jrk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:20:
[...]

niet in D of R kunnen krijgen: ook een paar keer gehad. Volgens een ander forum heeft het mogelijk te maken met de manier van uitzetten (zonder rem intrappen op de stopknop drukken). Oplossing (zelf nog niet nodige gehad): startknop 10 sec. ingedrukt houden. Eigen oplossing: auto helemaal uitzetten, uitstappen, auto op slot even wachten, van slot en weer instappen...
Dit is een bekend probleem, heb het zelf al heel vaak gehad, het wordt Zombie of Ghost mode genoemd op de int. fora. Hopelijk komt er een oplossing als firmware patch.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

ezi70 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:08:
Afgelopen vrijdag hebben we onze Ioniq 5 lounge 73kwh Gravity gold opgehaald in Leeuwarden, met de hele familie in de trein (3,5 uur). We rijden graag elektrisch dus die trein is ook prima :X
Onze huidige (vorige) auto is een Leaf 2 dus we rijden al een tijdje met een EV. Om 13 uur waren we in Leeuwarden en om 15 uur waren we onderweg naar huis.

Nog even stoppen in Heerenveen dachten we voor een broodje. Toen we wilden vertrekken stopte ik mijn Samsung nog even in de USB poort, ik kreeg een melding over Android auto dat ik die niet kon instellen, prima dacht ik. Toen ik wilde wegrijden ging de auto niet meer in de R of D. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Ik had op dit forum gelezen dat je de startknop 10 sec moest indrukken of uitstappen op slot en weer instappen. Maar helaas niets werkte, na een half uur werd mijn vrouw een beetje zenuwachtig, dus ging ik maar eens bellen met de mobility service. 'nee meneer u staat nog niet in ons systeem bel maar even met
Ach jee. De Zombie mode. We moeten het allemaal eens meemaken en we krijgen het ook allemaal blijkbaar. Als de 2 stappen die jij noemt niet werken, dan de -/- pool van de accu losmaken en na even wachten weer aansluiten. Dat heeft de dealer bij mij ooit gedaan in mijn 2e week. Sindsdien heb ik een sleutel 10 in m'n auto liggen. In case of emergency! Ik heb de laatste 2 weken geen Zombie mode meer gehad. Ik let er inmiddels wel op dat ik op de rem trap tijdens het uitzetten via de startknop. Denk dat dat het is....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Vielleicht
  • Laatst online: 16-03 14:33
jrk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Ach jee. De Zombie mode. We moeten het allemaal eens meemaken en we krijgen het ook allemaal blijkbaar. Als de 2 stappen die jij noemt niet werken, dan de -/- pool van de accu losmaken en na even wachten weer aansluiten. Dat heeft de dealer bij mij ooit gedaan in mijn 2e week. Sindsdien heb ik een sleutel 10 in m'n auto liggen. In case of emergency! Ik heb de laatste 2 weken geen Zombie mode meer gehad. Ik let er inmiddels wel op dat ik op de rem trap tijdens het uitzetten via de startknop. Denk dat dat het is....
Ik heb het nog nooit gehad, en ik geloof niet dat ik ooit mijn rem intrap als ik hem uitzet... *O*
@Manzana020 Tja, het rijtje van mogelijkheden om te proberen bij zombie mode groeit.

Jouw oplossing is al eens hier genoemd:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Mogelijkheid 2:

Laatste mogelijkheid (als al het andere niet lukt) is om de batterij 10 seconden even los te koppelen (min pool, steeksleutel 10 nodig).

Op goingelectric hebben ze 7 mogelijkheden om te proberen op een rijtje gezet.

Google translate:
1. Druk op P en druk nogmaals op de start / stop-knop met je voet op de rem
2. Druk op de resetknop
3. Houd de startknop > 10 seconden ingedrukt
4. Druk met de punt van de sleutel op de startknop terwijl u het rempedaal ingedrukt houdt
5. Activeer airconditioning op afstand via de app (van buiten het voertuig?)
Procedure:
- Schakel het voertuig uit met de start / stop-knop,
- de auto op slot doen,
- start de airconditioning met de app,
- ontgrendel de auto weer,
- doe alsof u in de auto stapt (want u kunt gewoon in de auto blijven voor de procedure).
- Start het voertuig opnieuw (voet op de rem, druk op de startknop)
6. Schakel het voertuig uit, verlaat het, sluit de deur en wacht 10 minuten
7. Koppel de accu los (ontkoppel de minpool) gedurende > 2 minuten met behulp van de 10-sleutel
(laatste redmiddel, probeer eerst de andere opties)

• Manzana020
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
@Manzana020 Tja, het rijtje van mogelijkheden om te proberen bij zombie mode groeit.

Mogelijkheid 2:

Laatste mogelijkheid (als al het andere niet lukt) is om de batterij 10 seconden even los te koppelen (min pool, steeksleutel 10 nodig).

Google translate:

[...]
Merci. Ik ben weer een bookmark rijker :P

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Manzana020 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Terug naar de oplossing;
Zonder pechhulp kom je al snel op dit forum. Ik heb bovenstaande opties geprobeerd, echter zonder resultaat. Ook met de instructies zoals in deze video voor de EV6 wordt gedemonstreerd geen succes. Na lang zoeken de oplossing gevonden via IONIQforum.com:
  1. Zet de auto uit
  2. ga uit de auto en sluit hem af
  3. sta niet te dicht bij en open de bluelink app
  4. start de airco op afstand
  5. Op het moment dat je bevestiging krijgt dat de airco is gestart, stap in en start je auto
  6. Je kunt nu weer naar D of R schakelen
Ik hoop dat anderen ook iets aan deze oplossing hebben.
Dank dat we weer een extra oplossing hebben om uit Zombie mode te komen!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:

Mogelijkheid 2:

Google translate:

[...]
Mooi overzicht en goed om te bookmarken.

Maar is er nu ook al duidelijk wat deze toestand veroorzaakt?

Dat van het verzinnen de rem in te trappen wanneer je de auto uitzet lijkt me niet logisch. Er zijn zat mensen die dat niet doen en nog nooit een zombie hebben gehad.

Ik dacht ook ergens te hebben gezien dat mogelijk de sleutelbatterij leeg is, maar aangezien het kennelijk ook gebeurt bij auto's die net bij de dealer vandaan komen is dat ook onwaarschijnlijk.

Wellicht toch een software bug?

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-01-2022 14:19 ]

Zeker wel. Op goingelectric kon het op deze manier gereproduceerd worden:
Ik probeerde me net weer aan te passen en, o wonder, het werkte niet meer.

Mijn stappen:
1) De laadklep wordt geopend met de BL App en direct weer gesloten met de knop.
2) Wacht twee minuten, stap dan in de auto, ga, Ready verschijnt.
3) Alles kwam weer overeen, maar bleef zitten, begon opnieuw, niet klaar, niets werkt meer.
4) Oeps, vrouw moet wegrijden, opnieuw geprobeerd, niets.
5) Ga het huis binnen met je sleutel en vrouw, start de preconditionering en luister waarom ik zo'n rotzooi doe vlak voordat ze moet vertrekken 😂
6) Vijf minuten later buiten, weer rennen. (Kon er in totaal tien minuten komen)

Dat is alvast goed voor mijn werkplaatsafspraak (updates) volgende week voor een demonstratie.

Als er een goedkope oplossing was zonder de batterij los te koppelen, zou het op zijn minst helpen om een ​​update uit te voeren.

Ik wil er nog eens bij vermelden dat ik nooit eerder te maken heb gehad met een laadproces of het openen van de klep. Ook niet na de tweede of derde start na het laden.
Maar.........wanneer je de laadklep opent met de App, wordt de 12V accu leeggetrokken :(
Dus misschien is de oorzaak dan anders. Zie deze post:

Er zijn zeker nog andere situaties waarbij de auto in een bepaald zombie toestand komt.
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Zeker wel. Op goingelectric kon het op deze manier gereproduceerd worden:

[...]

Maar.........wanneer je de laadklep opent met de App, wordt de 12V accu leeggetrokken :(
Dus misschien is de oorzaak dan anders. Zie deze post:

Er zijn zeker nog andere situaties waarbij de auto in een bepaald zombie toestand komt.
EDIT: dit stond per abuis in de quote

Ja, maar als ik dat forum een beetje lees blijft het nogal vaag wat het precies veroorzaakt. Er zijn ook andere oorzaken. Maar goed, als het eenmaal gereproduceerd kan worden via de laadklep, dan kunen ze bij Hyundai hopelijk snel de oorzaak vinden en een fix maken.

[ Voor 31% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-01-2022 21:34 ]

• Naaldhak
ezi70 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:08:
Afgelopen vrijdag hebben we onze Ioniq 5 lounge 73kwh Gravity gold opgehaald in Leeuwarden, met de hele familie in de trein (3,5 uur). We rijden graag elektrisch dus die trein is ook prima :X
Onze huidige (vorige) auto is een Leaf 2 dus we rijden al een tijdje met een EV. Om 13 uur waren we in Leeuwarden en om 15 uur waren we onderweg naar huis.

Nog even stoppen in Heerenveen dachten we voor een broodje. Toen we wilden vertrekken stopte ik mijn Samsung nog even in de USB poort, ik kreeg een melding over Android auto dat ik die niet kon instellen, prima dacht ik. Toen ik wilde wegrijden ging de auto niet meer in de R of D. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Ik had op dit forum gelezen dat je de startknop 10 sec moest indrukken of uitstappen op slot en weer instappen. Maar helaas niets werkte, na een half uur werd mijn vrouw een beetje zenuwachtig, dus ging ik maar eens bellen met de mobility service. 'nee meneer u staat nog niet in ons systeem bel maar even met de dealer', helaas had de dealer aangegeven dat hij om 3 uur zou sluiten vanwege oudjaar. Dus ik kreeg het nummer van een dealer in Amsterdam. Uiteraard word je eerst door iedereen voor dom uitgemaakt, je trapt de rem niet in, je duwt niet hard genoeg op de startknop, je draait niet goed aan de knop. Maar goed na een tijdje wist de dealer het ook niet meer. Ik moest maar weer naar de mobility service bellen. Ik heb toen eerst toch mijn dealer even geprobeerd en jawel er was nog iemand. Hetzelfde riedeltje afgelopen maar hij wist het ook niet dus alweer het advies om de mobility service te bellen.

Bij de mobility service kreeg ik iemand anders aan de lijn en die zei gewoon dat het niet kon wat ik vertelde en dat het toch echt aan mij ligt..... 8)7
Uiteindelijk kreeg ik hem zover om iemand te sturen. Mijn vrouw ging inmiddels met 1 van de kinderen naar het station in Heerenveen dat er tenminste nog iemand thuis zou komen waar onze hond alleen zat, ze kon nog net de laatste trein halen, ze dacht dat ik niet meer thuis zou komen. Ik ben toen de auto uit gegaan en even rond gaan lopen met de kinderen. Na een half uur ongeveer kreeg ik een bericht van mijn vrouw dat de trein eraan kwam en ze vertrokken. Ik dacht toen nog 1 keer de auto te proberen en wat schetst mijn verbazing, hij deed het weer _/-\o_ Snel mijn vrouw opgepikt op het station en naar huis vertrokken. De navigatie deed het de hele weg niet, ik denk dat er iets is misgegaan met de navigatie of Android auto waardoor de auto de kluts kwijt was. Onderweg nog even 'getankt' bij Ionity Sevenum, van 20% naar 80% in ongeveer 20 minuten met een max vermogen van 145kw, daar was ik niet ontevreden over maar bij lange na niet de snelheid die beloofd wordt.

Ik ben wel benieuwd wat er nu mis is gegaan en ik hoop het niet nog eens mee te maken. Waar ik onderweg wel gek van werd was het scherm dat ik moest stoppen voor koffie, iedere 20km opnieuw.

Wat betreft het verbruik ben ik wel tevreden, gisteren met 60%, geschatte range 255km, vertrokken voor een rit van 45km (van 30 zone tot snelweg), bij aankomst had ik 51% over met een geschatte range van 218km.
Wat een ellende, ik heb het best al vaak gehad maar kom er altijd weer uit door uit te zetten dan voet op rempedaal en dan weer aan op P. Dat gaat tot nu toe goed om de Zombie mode te stoppen.

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb, zover ik na kan gaan, geen probleem met een teruglopende 12V accu maar die laadklep gaat bij mij echt niet handmatig open, hoe hard ik ook druk, zonder de boel te slopen. Klepje open ik dus met de sleutel, dichtdoen met knopje binnenin werkt wel maar vergeet ik meestal. Als ik vervolgens wegrij gaat ie alsnog vanzelf dicht.

Zo krom als die klep op de youtube zit die bij mij niet. Op de achterste punt drukken doet mijn klep dus ook niet openen. De auto moet toch nog terug naar de dealer voor de trekhaak dus tot die tijd red ik het wel.

Verder heb ik volgens mij een keurig exemplaar gekregen, geen trillende banden of electromotor, nog geen zombie op bezoek gehad. Op de snelweg rijden met de HDA2/lane assist (whatever) is heel comfortabel. Ik word alleen gek van de melding dat ik mijn stuur goed moet vasthouden (why?).

Wat mij mogelijk tegenstaat (volgens mij een novum op dit forum) is de stand van de hoofdsteun. Laatst een rit gemaakt vanuit het oosten van het land terug naar de kust. Na een uur rijden vond ik die hoofdsteun wel erg ver naar voren staan. Steun naar boven of naar beneden maakt niets uit. Mijn nek maakt dus een rare kronkel en ik zit met mijn schouders niet tegen de stoel aan. Dat geeft klachten.

Misschien heeft de hele afstelling van de stoel hier invloed op. Bij eerdere lange ritten heb ik geen last gehad.

Mochten er andere forumleden dezelde ervaring hebben....

• Naaldhak
Ik breng mijn Gravity Gold 73KW Lounge RWD met zwart leer, volgende week terug naar de dealer, ondanks 4 nieuwe Michelin banden bleef de trilling in het chassis en het is gewoon niet acceptabel dat je zo een auto rijd voor zowat 60K.

De koop wordt ontbonden, het is jammer want ik had echt graag een goede auto gehad. Ook de HDA2 heeft nooit goed gewerkt en die zombie mode kom ik op de een of andere manier wel uit. Denk dat die twee zaken oplosbaar zijn met Firmware, hoewel ik in de P45 demo wagen een goed werkende HDA2 heb ervaren. De dealer wou er teveel geld voor hebben anders had ik die genomen.

Nu aan het rond bellen of ik ergens een auto kan vinden met bovenstaande specificaties alleen dan geen matte meer als het kan.

Ik heb geen zin om opnieuw 5 maand te wachten en wil de auto rijden voor ik hem koop.
Ben huiverig en voorzichtig geworden om herhaling van deze problemen te voorkomen.
Als het me allemaal niet lukt dan ga ik denk ik maar voor de Tesla 3 Gen 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Naaldhak op 07-01-2022 12:25 ]

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-04 21:09
Naaldhak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:23:
Ik breng mijn Gravity Gold 73KW Lounge RWD met zwart leer, volgende week terug naar de dealer, ondanks 4 nieuwe Michelin banden bleef de trilling in het chassis en het is gewoon niet acceptabel dat je zo een auto rijd voor zowat 60K.

De koop wordt ontbonden, het is jammer want ik had echt graag een goede auto gehad. Ook de HDA2 heeft nooit goed gewerkt en die zombie mode kom ik op de een of andere manier wel uit. Denk dat die twee zaken oplosbaar zijn met Firmware, hoewel ik in de P45 demo wagen een goed werkende HDA2 heb ervaren. De dealer wou er teveel geld voor hebben anders had ik die genomen.

Nu aan het rond bellen of ik ergens een auto kan vinden met bovenstaande specificaties alleen dan geen matte meer als het kan.

Ik heb geen zin om opnieuw 5 maand te wachten en wil de auto rijden voor ik hem koop.
Ben huiverig en voorzichtig geworden om herhaling van deze problemen te voorkomen.
Jammer dat het niet is geworden wat je er van mogen verwachten. Je hebt wel alle problemen gehad die er zijn ongeveer.
Hopelijk lukt het je een mooi alternatief te vinden.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-04 18:06

mdeiman

Projet 45

Naaldhak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:23:

Echt spijtig om te lezen. Erg jammer voor je al deze pech. De ene heeft geen enkel probleem en de ander alles wat wat is voorbij gekomen. Hopelijk komt er gauw iets moois voor je op jouw pad!

Shit happens.

• de meester01
Vielleicht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:28:
[...]

En terecht dat je het verhaal daar neer hebt gelegd, want op Tweakers tegen elkaar zeiken heeft niemand iets aan. En uitzetten is één optie. Ermee leren omgaan for the time being, is een andere optie
De auto wordt gewoon gebruikt met uitzondering van LFA die inderdaad uitstaat (want onbruikbaar systeem :+ )

Over de rest van de auto geen klachten:
Mijn automatische achterklep werkt perfect bij het naderen van de auto, probeert niemand te onthoofden en zit recht
De 19" banden/velgen trillen niet
De displays vallen niet uit tijdens het rijden
Zombie mode - nul keer
Geen eigenwijze of accu leegtrekkende laadklep

Prima dus met uitzondering van 1 onderdeel van het HDA2 systeem waar Hyundai zo hoog over opgeeft en dan moet je dat ook waarmaken en geen beta-testers van je klanten maken.

Wordt vervolgd. Ben benieuwd waar Hyundai mee komt.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Damn, auto weer na lange tijd in zombie modes.
Blij met de steeksleutel.

Maar ja, blijft waardeloos en geeft geen vertrouwen.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Damn.

Na een zombie modes gister, vandaag de auto zo dood als een pier.
De 12V accu zal wel leeg zijn. De Lidl accustarter is helaas nog niet binnen.

Maandenlang probleemloos gereden en nu dit.

Accustarter wordt ook een verplicht attribuut in de auto helaas.

Shit happens.

• de meester01
mdeiman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:15:
Damn.

Mijn (2e) accustarter wordt net voor de deur gelegd zie ik op de IP camera.

Wel Kaa U Thee voor je, even afkloppen maar hier nog geen enkel gezeik op een dronken LFA na.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

mdeiman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:15:
Damn.

...causaal verband?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Tja zeg t maar.

Accu even aan de oplader en dan doet ie ut weer. Dealer geeft aan om het nog maar even aan te zien...

Op de zombie modes ook verder geen reactie van de dealer.

Dat de 12v accu leeg liep, hadden toch meer mensen last van? Is daar nog een oorzaak aan het licht gekomen?

Kun je eigenlijk ergens zien hoe vol de accu is?

Shit happens.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mdeiman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Tja zeg t maar.

Accu even aan de oplader en dan doet ie ut weer. Dealer geeft aan om het nog maar even aan te zien...

Dat de 12v accu leeg liep, hadden toch meer mensen last van? Is daar nog een oorzaak aan het licht gekomen?

In de bluelink app enkel als een ok.
Met deze home assistant app krijg je ook een percentage:

https://github.com/fuatakgun/kia_uvo

Hmm zie dat die app nu wel even niet werkt door een update aan de kant van KIA / Hyundai

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 07-02-2022 15:59 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Tja zeg t maar.

12v accu leeg hebben de meesten van ons meegemaakt en de meesten heel snel na ingebruikname van de auto. Volgens mij heeft niemand een écht aantoonbare oorzaak gevonden. Daarom denk ik dat het toch gewoon iets is als niet goed uitzetten via de aan/uit knop. Ik let er altijd op dat ik de "uitzet - tune" hoor bij het uitstappen.

Wat bij mij nog steeds niet goed gaat, is het op slot zetten van de auto. Na vele jaren keyless entry bij Renaults kan ik gewoon niet meer wennen aan het actief op slot moeten zetten van de auto. Gelukkig heb ik daarvoor de Bluelink app om op afstand de auto te kunnen vergrendelen.

• de meester01
[...]

Tja zeg t maar.

Zie ook hierboven, laadklep die denk dat hij dicht zit terwijl hij open staat en blijft schakelen. Vaak getriggerd door het openen van de klep met de app ipv knop op de klep of vanuit de auto met stem opdracht.

Of een te diep ontladen accu tijdens transport. Gevoelsmatig heeft een Aygo een zwaardere accu :+

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-04 10:19
Ik heb mijn Ioniq 5 sinds begin augustus. Geen zombie mode, leeglopen accu oid. In het begin wel waarschuwingen van de veiligheidssystemen op wegen waar de belijning ontbrak. Dat is in september met een update verholpen. Toen is ook de koelvloeistof bijgevuld, want deze zat al onder het minimum.

Tot nu toe: heerlijke auto. Super comfortabel en we zijn er erg blij mee.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:46:
Voor diegene die bang is om (onderweg) stil te komen staan. De kans is natuurlijk klein, ik rijd ook al 7 maanden probleemloos.

Denk dat het belangrijkste is dat je weet dat er in binnenin de zwarte omslag met de dikke handleiding een kaartje zit met een telefoonnummer dat je kunt bellen wanneer er problemen zijn (=pechhulp) O-)

Daarnaast, voor diegene die zelfredzaam zijn en niet willen wachten op de pechhulp, is het verstandig:
- paperclip of pen (om reset van infotainment te doen)
- een steek/ringsleutel 10 in de auto te leggen (in geval van zombiemodus en andere oplossingen niet helpen)
- eventueel een booster accu (voor het geval dat de 12V accu leeggelopen is)

Wat betreft de 12V accu die leeggelopen is. Deze kan heel slecht tegen leeglopen en lage voltages zal de 12V accu stuk maken. Dus als de oorzaak een technisch mankement is door de IONIQ 5 zou ik ook een andere 12V accu eisen mocht die slecht zijn geworden. En dan liefst ook een GEL accu. Dit type kan goed tegen flinke ontlading, waardoor een gel accu doorgaans langer meegaat dan een loodaccu.
Gisteren was ik voor de eerste keer, na 6½ maand, aan de beurt vwb zombie mode. Auto uit gezet, uitgestapt, auto op slot, zo'n 20 seconden gewacht, auto ontgrendeld, ingestapt en op startgedrukt en ik kon weer verder.
Accuspanning was in accessoire-stand met 11,9 Volt wel wat aan de lage kant (zelfde meter in 12volt stopcontact als jij hebt), 's avonds nog een keer gecontroleerd en was toen dik 14 volt.

3000Wp op 't dak

Vandaag een paar USB micro LED lampjes binnen gekregen en ik ben hier heel tevreden mee! Mooie is dat het licht naar beneden schijnt en dus echt Ambient is en niet verblindt als je naar beneden kijkt.

Ze gingen aan in de kleur die het dichtst tegen de (door mij ingestelde) Ambient verlichting van de auto aan zit, maar je kunt verschillende kleuren instellen (of een veranderend patroon) en ook kun je de helderheid instellen.

Het zijn deze: https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Komt wel uit de VS, maar ik had ze hier niet gezien. Alleen die omhoog of naar voren schijnen en dus kunnen verblinden.

Voor heb ik er een in de middenconsole en een in de voorste USB poort (die voor Android Auto / CarPlay). Die laatste haal ik er wel uit, want hij blijft branden als de auto uit is. Geen zin in Zombie gedoe hierdoor... Ik heb nog ergens een 12V USB adapter die ik daarnaast kan proberen, zodat ik hem kan laten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XP8Wn4h99KJC1-__CkrzOQXxgTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmCnBNTuHOm86U9hEDmtR8S6.jpg?f=fotoalbum_large

Achterin heb ik er eentje in een van de twee USB poorten gestoken en dat geeft voldoende licht naar mijn smaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI8NdD9tRWfD-W0wV0Xnkntc4mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvW6AABV1hWmEdy6pN6lmVtj.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al dus voor minder dan €25 klaar en ook vind ik het een elegante oplossing. Ik zag die originele niet direct zitten.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:02:
Vandaag een paar USB micro LED lampjes binnen gekregen en ik ben hier heel tevreden mee! Mooie is dat het licht naar beneden schijnt en dus echt Ambient is en niet verblindt als je naar beneden kijkt.

Ze gingen aan in de kleur die het dichtst tegen de (door mij ingestelde) Ambient verlichting van de auto aan zit, maar je kunt verschillende kleuren instellen (of een veranderend patroon) en ook kun je de helderheid instellen.

Het zijn deze: https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Komt wel uit de VS, maar ik had ze hier niet gezien. Alleen die omhoog of naar voren schijnen en dus kunnen verblinden.

Voor heb ik er een in de middenconsole en een in de voorste USB poort (die voor Android Auto / CarPlay). Die laatste haal ik er wel uit, want hij blijft branden als de auto uit is. Geen zin in Zombie gedoe hierdoor... Ik heb nog ergens een 12V USB adapter die ik daarnaast kan proberen, zodat ik hem kan laten zitten.

[Afbeelding]

Achterin heb ik er eentje in een van de twee USB poorten gestoken en dat geeft voldoende licht naar mijn smaak.
[Afbeelding]

Al met al dus voor minder dan €25 klaar en ook vind ik het een elegante oplossing. Ik zag die originele niet direct zitten.
Grappig ik heb exact dezelfde bij Ali bestelt en ben voor 4 stuks € 10,74 incl. standaard Ali verzending kwijt, duurt mss een week langer maar wel zo voordelig.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.89584c4dhoSjMf

3000Wp op 't dak

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 13:31

cooper_s1

MINI&#039;s rule

hessas schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:54:
Wellicht een vraag die eerder gesteld is.

Gisteren bij Ionity wezen laden. Wanneer ik de verwarming (airco) wil inschakelen en dus op startknop druk, schakelt de lader automatisch uit. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of is het zo dat je tijdens het laden geen gebruik kan maken vd airco?

Ik weet dat je het beste voor het laden, de accu's kan opwarmen door m op zijn staart kan trappen en de airco volledig uit zet. Maar het was gisterenavond koudddd.
Ik laat de auto eigenlijk gewoon aan staan als ik bij een snellader aankom , dus blijft de airco/verwarming gewoon zoals het staat aan.... enige is wel dan als hij klaar met laden is je die soort zombie modus krijgt wat schakelen betreft. Ik kan m alleen maar in N en P zetten dan.
Maar uitzetten en weer aan helpt dan.
Gisteravond laat op weg terug naar huis uit België voor het eerst (na bijna 6000 km) de Zombie gehad. Gelukkig was het direct opgelost na uitschakelen, via app de klimaatregeling inschakelen en weer starten. Het was ook een beetje een rare sessie bij een Fastned in België. Er waren wat rare dingen met die paal: er was al een actieve sessie, terwijl er geen auto stond. Bij uitschakelen kon ik dat niet direct via de laadpaal doen, toen auto ingeschakeld om dat via het menu te doen, maar uiteindelijk toch via de paal gelukt, terwijl de auto nog aan stond.

Ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad: stoppen van het laden terwijl de auto aan stond. Wie weet en hopelijk blijft het hierbij...

Verder iets geks met de HDA2. Op een bepaald stuk snelweg ging de auto steevast op de onderbroken streep tussen twee rijstroken rijden. Tegelijkertijd wel het gepiep over het rijden over de streep, maar de auto deed het toch echt zelf. Het was gewoon op een recht stuk, goed verlicht. Na een minuutje ging het weer over en reed de auto verder weer netjes tussen de lijnen. Ik zal eens even alle camera's schoonmaken en hopelijk blijft het dan weg.

• de meester01
djmelvee schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:27:
Nou, de kogel is door de kerk. Mijn Ioniq 5 Connect+ is ook besteld. Lease.

Zijn er nog zo bijzonderheden welke ik moet weten wat betreft de auto? Lees heel veel verschillende verhalen overal. En waar ik ook niet heel duidelijk een antwoord op kan krijgen van de dealer is of de knipperlichten achter nou LED of hallogeen zijn lol..
Lees de handleiding eens door, die is online te vinden. Na een paar weken heeft de auto waarschijnlijk geen geheimen meer en zit je niet meer elke rit neurotisch naar de bereik-meter te gluren ;)

Laat de dealer vast de laatste updates installeren, hoef je zelf niet te klieren.

De IONIQ tips die ik geef is dat je de laadklep kennelijk niet met de app moet openen en sluiten. Dat kan gezeik geven met de 12V accu (zelf niet gehad overigens). Wel dat de drukknop vd laadklep daarna zegt: zie maar hoe je mij opent... Daar sta je dan als een aap op de klep te duwen en hoor je je buurman met een Tesla keihard lachen :X

En kijk even hoe je de zombie mode kunt opheffen voor het zeldzame geval dat het je treft. En als je gaat pielen in de auto op je oprit zet hem dan in Ready zodat de12V accu niet plat gaat. Maar dat werkte bij de brandstof auto's ook al zo. Ik heb voor mijn gemoedsrust een 12V start hulp gekocht die in de frunk ligt en mijn vrouw uitgelegd hoe het ding te gebruiken.

Hmmm...de zwakke plek van een 800V systeem is kennelijk een 12V accu :)

En ga een keer snelladen als het niet nodig is, dan heb je het een keer gedaan. Als het dan echt een keer noodzakelijk is om thuis te komen hoef je op dat moment het wiel niet meer uit te vinden.

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-04 10:37
Dank voor de link naar de nederlandse handleiding! Na bestelliing in december heb ik vast nog minimaal een half jaar om te bestuderen en dit topic te volgen.
Ik heb wel een vraag aan de pioniers van dit forum: in het begin las ik heel veel over problemen met trillingen (en ook 12V zombie modus), maar de laatste tijd niets meer. Is dit probleem de wereld uit of is het heel zeldzaam?

• amw82
BlackMesa schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:03:
Dank voor de link naar de nederlandse handleiding! Na bestelliing in december heb ik vast nog minimaal een half jaar om te bestuderen en dit topic te volgen.
Ik heb wel een vraag aan de pioniers van dit forum: in het begin las ik heel veel over problemen met trillingen (en ook 12V zombie modus), maar de laatste tijd niets meer. Is dit probleem de wereld uit of is het heel zeldzaam?
Voor de trillingen is een apart topic voor gestart

• de meester01
Stephan_haarlem schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:02:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar meen toch steeds meer berichten (niet alleen in NL trouwens) voorbij te zien komen met het feit dat mensen toch niet zo tevreden zijn over de Ioniq 5.
Hyundai lijkt toch de auto te snel op de markt gezet te hebben met idd een aantal grote minpunten.
De update wat betreft het voorverwarmen en LFA hadden er toch al moeten zijn mijns inzien.

Ik zelf begin nu naar drie maanden steeds meer rammeltjes en kraken te ervaren wat ik niet kan loskoppelen van het trillen en de slechte wegligging. Het lijkt op sommige momenten wel een kart en als je dan een verkeersdrempel of klinkerweg moet nemen dan is dat niet bevorderlijk voor de auto.
Heb ondertussen bij de geschillencommissie ook aangegeven dat aangezien er volgens Hyundai/dealer geen probleem is met de auto, ik de koop ongedaan wil laten maken. Hoop echt dat het proces snel verwerkt wordt bij de geschillencommissie, want begin mij steeds meer te ergeren aan de auto.
En dan ben ik nog vergeten op te merken dat de auto in Zombie mode (sleuteltje linksonder) ging na het laden :-( De auto wilde niet uit, rolde gewoon vooruit bij het loslaten van de rem en na een paar pogingen ging de auto uiteindelijk uit en konden we herstarten :(

Als de auto rijdt is hij prima op de belabberde LFA na maar dit soort dingen hoort toch gewoon niet bij zo'n dure auto. Ik ben voor €57.500 als beta tester de weg opgestuurd :/

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
de meester01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:41:
[...]

En dan ben ik nog vergeten op te merken dat de auto in Zombie mode (sleuteltje linksonder) ging na het laden :-( De auto wilde niet uit, rolde gewoon vooruit bij het loslaten van de rem en na een paar pogingen ging de auto uiteindelijk uit en konden we herstarten :(

Als de auto rijdt is hij prima op de belabberde LFA na maar dit soort dingen hoort toch gewoon niet bij zo'n dure auto. Ik ben voor €57.500 als beta tester de weg opgestuurd :/
Als je naar het aantal ioniq5’s in Nederland kijkt, klagen hier minder dan 1% van de eigenaren. Ook op dit forum zijn er naast klagers ook die tevreden zijn, waaronder ik zelf. Ja, problemen moeten opgelost worden maar het gaat mij te ver om te stellen dat iedereen ontevreden is en klaagt. Als het je dan toch hoog zit dan verkoop je hem toch ? Bedenk wel dat elk merk problemen heeft en Hyundai zeker geen uitzondering is.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Hengelo schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:14:
Ik weet nu bijvoorbeeld dat ik een steeksleutel 10 in de auto moet hebben ;)
Ik lees nog niet zo lang mee, mag volgende week mn IO5 bestellen (lease)
Wat mis ik met de steeksleutel 10?

Edit: zoek en gij zult vinden:
Een andere oplossing (voor de zombie mode) is om de 12 Volt accu even los te halen en weer vast te maken. Daarvoor heb je wel een steeksleutel 10 nodig, dus handig om die dan bij je te hebben.

Wel grappig dat de volvo C40 in deze (Duitstalige) test de zelfde oplossing nodig had. (scrollen naar einde deel twee)
https://www.tvnow.de/show..._Home&utm_term=auto-mobil

[ Voor 49% gewijzigd door Cozm0 op 12-04-2022 08:40 . Reden: eerst zoeken dan vragen ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-04 16:22
Cozm0 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:20:
[...]

Ik lees nog niet zo lang mee, mag volgende week mn IO5 bestellen (lease)
Wat mis ik met de steeksleutel 10?

Edit: zoek en gij zult vinden:
Een andere oplossing (voor de zombie mode) is om de 12 Volt accu even los te halen en weer vast te maken. Daarvoor heb je wel een steeksleutel 10 nodig, dus handig om die dan bij je te hebben.

Wel grappig dat de volvo C40 in deze (Duitstalige) test de zelfde oplossing nodig had. (scrollen naar einde deel twee)
https://www.tvnow.de/show..._Home&utm_term=auto-mobil
om de accu los te koppelen in geval van een zombi momentje

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Makkelijk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:04:
[...]
Bij Hyundai zijn het meer de complete systemen waar ik me zorgen om maak. Gewoon dit topic lezen geeft me het gevoel dat er toch wel veel problemen zijn met HDA, laadsnelheid en allerlei andere zaken rondom de rijsystemen.
Voor diegene die problemen ondervinden is dat heel zuur. Maar het merendeel heeft geen problemen of ervaart het niet als een probleem.

Dit zijn problemen die gemeld worden, niet iedereen heeft er last van:

Trillingen in het stuur/console
Geen automatische handgrepen geleverd
zombie mode (er is een service actie hiervoor, alhoewel ik de laatste tijd niet vaak meer iets van hoor.)
leeglopende 12V accu (er is een service actie hiervoor: Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren)
onrustige HDA/zwabberen automatisch sturen (bij sommige onacceptabel)
laadsnelheid bij koude temperaturen
levertijd, hoewel dat bij andere merken mogelijk ook zo is, wanneer het geen voorraadmodel is

Ik heb geen last van trillingen in het stuur/console. Heb een PROJECT45 met automatische handgrepen. Zombie mode eenmaal last van gehad na snelladen, maar makkelijk kunnen oplossen. Geen last gehad van leeglopende 12V accu. Met de HDA/automatisch sturen is de filosofie van Hyundai dat je het stuur (lichtjes) vast moet houden, anders gaat het systeem heel vaak melden dat je het stuur niet vasthoudt. En bij (lichtjes) vasthouden is bij mij niet het gedrag wat sommige anderen ervaren. Laadsnelheid bij lage temperaturen heb ik geen last van, want het snelladen heb ik tot nu toe alleen maar bij 50 kW laders gedaan (LIDL) en dan laadt de IONIQ 5 gewoon met 49 kW, ook bij lage temperaturen. En bij lage temperaturen is het laden nog steeds veel sneller dan andere EV's. En op lange ritten zal de tweede en derde laadpauze de accu wel op temperatuur zijn. De verwachting is dat er een update komt, waarbij het voorverwarmen geregeld is.

Wat voor mij (en vooral mijn vrouw) wennen was, was de grote draaicirkel, lange wielbasis, breedte van de auto, welke het parkeren en door smalle doorgangen rijden bemoeilijkt. Maar ja, wij reden hiervoor ook een kleinere Kia Soul EV.

[ Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-04-2022 10:24 ]

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:39

-CJ

Not remastered

MBam schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:30:
Ik had vandaag iets heel vreemds.

Startte de auto met de startknop, auto gaat normaal aan. Vervolgens wil ik de D-stand selecteren maar dit lukte niet. Auto kon wel naar de Neutraal, maar vervolgens niet naar Drive of Reverse. Terug naar P lukte ook maar that's it. Auto meerdere keren geprobeerd uit te zetten en weer aan, maar geen verschil. Wegenwacht uiteindelijk gebeld, maar voordat ze er waren ging de auto wel weer aan.

Weet iemand een andere manier dan wachten en hopen dat ie het weer gaat doen?
Zoek eens naar zombie mode in dit topic, dit kan vaker gebeuren. Goed om dus te weten wat het is en hoe je het kan oplossen (en wat je daarvoor nodig hebt).

All I had to do was follow the damn train.

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
-CJ schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:36:
[...]

Zoek eens naar zombie mode in dit topic, dit kan vaker gebeuren. Goed om dus te weten wat het is en hoe je het kan oplossen (en wat je daarvoor nodig hebt).
Bekend met dat fenomeen inderdaad.

Vreemde was dat de 12V accu in mijn geval nog goed was, en het meer in het systeem leek te zitten. Systeem was ook best langzaam en reageerde weinig.

• amw82
Ik hoor al een tijdje niemand meer over de zombie modus... Iemand hier nog wel eens last van (ik gelukkig nog niet gehad)?

• Ioniqi
  • Laatst online: 28-03 21:09
amw82 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:39:
Ik hoor al een tijdje niemand meer over de zombie modus... Iemand hier nog wel eens last van (ik gelukkig nog niet gehad)?
Zelf nog nooit last van gehad, rijd de ioniq 5 al sinds december 2021.

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

amw82 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:39:
In het begin (vanaf 1-12-21) twee of drie keer gehad. Daarna nooit meer. Het valt idd op dat zombie-mode een beginnersfout is?

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-04 13:34

MicheldeGoey

Project 45

Zombie Mode. Mij dus nu na 11 maanden ook overkomen. Sta je mooi voor schut zeg. Dealer gebeld. Die weet van niets. Pechhulp gebeld. ANWB komt binnen een uur.
Ondertussen op mijn smartphone op dit forum gezocht. Oplossing gevonden.
Uitstappen, auto sluiten, met de app de airco aanzetten, instappen en wegrijden.
Logisch toch? Had het bijna zelf kunnen bedenken...

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 09:54
MicheldeGoey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:29:
Zombie Mode. Mij dus nu na 11 maanden ook overkomen. Sta je mooi voor schut zeg. Dealer gebeld. Die weet van niets. Pechhulp gebeld. ANWB komt binnen een uur.
Uitstappen, auto sluiten, met de app de airco aanzetten, instappen en wegrijden.
Gewoon een wat complex geïmplementeerde MFA dus :+
MicheldeGoey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:29:
Ja, bizar dat het opeens gebeurt. Ik heb het tot nu toe 1x meegemaakt na een Fastned laadbeurt waar ik de auto startte tijdens het laden om de verwarming aan te kunnen zetten.

Het gekke is dat dat eerder bij een Ionity probleemloos ging.

Wat ik nu opeens een paar keer heb gehad is de klok die blijft hangen op het tijdstip van de laatste rit. Kijken of de laatste update dat nog oplost...

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Sinds mijn eerste Zombie Mode van een paar dagen geleden, zitten er meer gremlins in het systeem. Als ik bij de auto kom, klappen de spiegels open, maar de deurgrepen niet. Het navigatiescherm schaalt niet meer mee met de snelheid en een ingevoerde route doet er minuten over om te verschijnen.
Wacht met smart op die update van april/mei/juni.

• MeelezerT
  • Laatst online: 09-04 21:41
MicheldeGoey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:55:
Sinds mijn eerste Zombie Mode van een paar dagen geleden, zitten er meer gremlins in het systeem. Als ik bij de auto kom, klappen de spiegels open, maar de deurgrepen niet. Het navigatiescherm schaalt niet meer mee met de snelheid en een ingevoerde route doet er minuten over om te verschijnen.
Bij mij: nog nooit zombie gehad maar het automatisch schalen is er een paar weken geleden wel ineens mee gestopt.

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-03 17:16
Ik ook nog nooit zombie mode gehad. Wel al enkele keren dat mijn sleutel achter mijn secrid portefeuille zat en ik de oranje sleutel op dashboard kreeg. Was ook even panikeren waarom ik hem niet in D kreeg.

Gewoon auto uit, sleutel uit zak. Auto aan.

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
MeelezerT schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Bij mij: nog nooit zombie gehad maar het automatisch schalen is er een paar weken geleden wel ineens mee gestopt.
En hier steeds vaker tijdens of na een telefoongesprek dat het hele multimediasysteem ermee stopt en opnieuw opstart... Heel vreemd. Krijg dan ook waarschuwingen over de rijhulpsystemen.. Eén en ander hangt dus zeker wel met elkaar samen.

• Vielleicht
  • Laatst online: 16-03 14:33
MicheldeGoey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:55:
Kan het zijn dat de instellingen corrupt zijn geraakt? Heb je een backup van de instellingen die je terug kunt zetten?

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01 14:00
Vandaag is de dag dat ik precies een jaar geleden mijn P45 HI5 kon afhalen bij de dealer.
Eigenlijk het hele jaar geen enkel probleem gehad. Twee keer de zombie mode tot ik door kreeg niet te snel de R of D te kiezen maar even te wachten tot de wagen Ready aangaf..
Verder geen trillingen, geen problemen met HDA of Blue Link. Gewoon geheel probleemloos.
Omdat ik nu alle vier de seizoenen heb gereden is het verbruik ook redelijk uitgemiddeld.
En eerlijk gezegd valt ook dat mij in positieve zin mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USAsYlbnXLw7nPaPZrnhJ__Lcfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNEQwoqUA3JJPH7y6xqII0zu.jpg?f=fotoalbum_large

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:28
Ik ben deze week naar zuid Frankrijk gereden. De route uitgezocht met behulp van ABRP en ingesteld op tolwegen vermijden en exclusief laden bij Ionity. Uiteindelijk 5 x geladen bij Ionity, ( vanwege het premium abonnement). 4 van de 5x na het laden in halve zombie mode gekomen. Na een paar keer aan en uit gelukkig weer uitgekomen.
Bij 1 lader van Ionity ging het laden slechts met 62 tot 65kW, van 5 tot 86 procent. Onverklaarbaar want we hebben non stop gereden, temperatuur was niet anders dan bij andere laadpalen.
Bij twee laadpalen langs op de tolweg even 5 a 10 minuten in de wachtrij gestaan voor de laders.
Door het wachten was ik blijkbaar nu te lang op de tolweg waardoor ik 1,20 euro moest betalen, waar ik vorig jaar nog gratis kon uitrijden.

Vandaag na het activeren van remote climate een echte zombie mode gehad, gelukkig de 12v weten te ontkoppelen waarna alles weer werkte.
Het verbaasd mij dat de zombie mode nog steeds na dag 1 bestaat. Normaal geen last van maar al die updates hebben dat dus niet opgelost.

Bij het rijden is er ook een raar brom geluid ontstaan. Alsof er een brommer of naaimachine loopt onder de motorkap. Bij bochten is het soms weg. Bij de sportmodus is het geluid ook weg. Ik zat te denken aan een los wiel of losse schijfremmen, maar vandaag ook een warning icoon van de vierwielaandrijving erbij gekregen, welke overigens na een paar keer uit ook weer weg was. Mogelijk dus iets in de aansturing wat niet lekker gaat, bromt of aanloopt.
ditbenikecht schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:27:
Ik ben deze week naar zuid Frankrijk gereden. De route uitgezocht met behulp van ABRP en ingesteld op tolwegen vermijden en exclusief laden bij Ionity. Uiteindelijk 5 x geladen bij Ionity, ( vanwege het premium abonnement). 4 van de 5x na het laden in halve zombie mode gekomen. Na een paar keer aan en uit gelukkig weer uitgekomen.
Bij 1 lader van Ionity ging het laden slechts met 62 tot 65kW, van 5 tot 86 procent. Onverklaarbaar want we hebben non stop gereden, temperatuur was niet anders dan bij andere laadpalen.
Bij twee laadpalen langs op de tolweg even 5 a 10 minuten in de wachtrij gestaan voor de laders.
Door het wachten was ik blijkbaar nu te lang op de tolweg waardoor ik 1,20 euro moest betalen, waar ik vorig jaar nog gratis kon uitrijden.

Vandaag na het activeren van remote climate een echte zombie mode gehad, gelukkig de 12v weten te ontkoppelen waarna alles weer werkte.
Het verbaasd mij dat de zombie mode nog steeds na dag 1 bestaat. Normaal geen last van maar al die updates hebben dat dus niet opgelost.

Bij het rijden is er ook een raar brom geluid ontstaan. Alsof er een brommer of naaimachine loopt onder de motorkap. Bij bochten is het soms weg. Bij de sportmodus is het geluid ook weg. Ik zat te denken aan een los wiel of losse schijfremmen, maar vandaag ook een warning icoon van de vierwielaandrijving erbij gekregen, welke overigens na een paar keer uit ook weer weg was. Mogelijk dus iets in de aansturing wat niet lekker gaat, bromt of aanloopt.
Vreemd. Ik heb zowel heen als terug naar Frankrijk bijna exclusief Ionity gebruikt en nooit problemen met Zombie. Heb het überhaupt maar 1x gehad, dat was na het laden bij een Fastned waar ik de auto tijdens het laden aan en uit had gezet. Kon het gelukkig makkelijk oplossen door uit- en aanzetten.

Heb 1x gehad dat het laden iets minder snel ging. Maar dat was na een paar uur rijden in 38°C, dus goed denkbaar dat de batterij te warm was. De ventilatie kleppen gingen meteen open. Uiteindelijk een half uur nodig gehad, maar dat was alweer tot 90%, dus viel ook wel weer mee.

De overige problemen die je omschrijft klinken wel alsof het nodig is even langs de dealer te gaan.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-04 19:10

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Vreemd. Ik heb zowel heen als terug naar Frankrijk bijna exclusief Ionity gebruikt en nooit problemen met Zombie. Heb het überhaupt maar 1x gehad, dat was na het laden bij een Fastned waar ik de auto tijdens het laden aan en uit had gezet. Kon het gelukkig makkelijk oplossen door uit- en aanzetten.

Heb 1x gehad dat het laden iets minder snel ging. Maar dat was na een paar uur rijden in 38°C, dus goed denkbaar dat de batterij te warm was. De ventilatie kleppen gingen meteen open. Uiteindelijk een half uur nodig gehad, maar dat was alweer tot 90%, dus viel ook wel weer mee.

De overige problemen die je omschrijft klinken wel alsof het nodig is even langs de dealer te gaan.
Voor mij idemdito. Wel enkel de heen rit naar Bretagne. 3x korte stop. Vrijwel meteen 220kw. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRNeUz3yghTQezGe1FIgIMT18-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPlt7o4Ft0h7qa4JK0WwRA84.jpg?f=fotoalbum_large

PJvI

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Nou moe. Vanmiddag een hele diepe zombie mode. Een uur staan te koekhakken in de brandende zon. De auto via de sleutel geopend en de knop ingedrukt gehouden om de ramen te openen. Ingestapt en normaal gestart. Er verscheen direct een amberkleurig symbool met een sleutel erin linksonder in het display en niets reageerde meer. De auto stond aan en wilde niet meer uit. Uitgestapt, maar sluiten ging ook niet meer. Vorige keer via de app de auto gesloten en de airco gestart, toen werkte dat. Nu niets.
- Startknop 30 sec. ingedrukt gehouden. Niets.
- Idem met sleutel op de startknop. Niets.
- Reset van het display. Niets.
- Uitgestapt, met de app proberen te bedienen. Niets.
- App opnieuw gestart. Kon de auto openen/sluiten. Airco via remote deed niets.

Ingestapt en zonder voet op de rem ging de auto ineens wel uit met de startknop. Opnieuw gestart en "Ready" in het display. Alleen plotseling 40 km minder rijbereik.

Als ik nu maar wist wat de oplossing was, of waardoor het wordt veroorzaakt.
(Software 220723)

[ Voor 4% gewijzigd door MicheldeGoey op 07-08-2022 14:09 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

MicheldeGoey schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:00:
Nou moe. Vanmiddag een hele diepe zombie mode. Een uur staan te koekhakken in de brandende zon. De auto via de sleutel geopend en de knop ingedrukt gehouden om de ramen te openen. Ingestapt en normaal gestart. Er verscheen direct een amberkleurig symbool met een sleutel erin linksonder in het display en niets reageerde meer. De auto stond aan en wilde niet meer uit. Uitgestapt, maar sluiten ging ook niet meer. Vorige keer via de app de auto gesloten en de airco gestart, toen werkte dat. Nu niets.
- Startknop 30 sec. ingedrukt gehouden. Niets.
- Idem met sleutel op de startknop. Niets.
- Reset van het display. Niets.
- Uitgestapt, met de app proberen te bedienen. Niets.
- App opnieuw gestart. Kon de auto openen/sluiten. Airco via remote deed niets.

Ingestapt en zonder voet op de rem ging de auto ineens wel uit met de startknop. Opnieuw gestart en "Ready" in het display. Alleen plotseling 40 km minder rijbereik.

Als ik nu maar wist wat de oplossing was, of waardoor het wordt veroorzaakt.
(Software 220723)
Geen sleutel 10 in de toolkit om de accupool los te koppelen? In de eerste week heeft de garage dat een keer gedaan en in de derde week ik zelf. Sindsdien sleutel 10 niet meer nodig gehad, maar als het na 5 minuten niet lukt om uit zombiemode te komen, dan weet ik wat te doen. Zelfs mijn vrouw heeft deze instructie gehad :)

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ik was zo in m'n nopjes met mijn Ioniq 5, maar is nu wel over. Eerst vorige week een hardnekkige zombie mode, nu alles zo dood als een pier. Gisterenavond aan de lader gehangen en vanmorgen geen enkele reactie meer. De 12 V accu zal wel leeg zijn, maar als niet bij die accu kan komen, dan kan je die ook niet opladen.
Ik ben slecht ter been en zonder auto geen mobiliteit.

Ik ga serieus nadenken over een andere auto.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-04 23:07
MicheldeGoey schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:26:
Ik was zo in m'n nopjes met mijn Ioniq 5, maar is nu wel over. Eerst vorige week een hardnekkige zombie mode, nu alles zo dood als een pier. Gisterenavond aan de lader gehangen en vanmorgen geen enkele reactie meer. De 12 V accu zal wel leeg zijn, maar als niet bij die accu kan komen, dan kan je die ook niet opladen.

Je kan altijd bij je 12v accu komen. Met de backup sleutel kan je de bestuurders deur openmaken, waarna je de voorklep kan openen.

Daarnaast kan je altijd de mobiliteit service bellen via je hyundai dealer. Deze heb je als het goed is gratis sinds je aankoop / mits je 2jaarlijks onderhoud blijft doen.

Succes, hopelijk is het snel opgelost.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

....serieus? Zombie mode en een lege accu hebben de meesten wel een keer gehad. Als ik bij me zelf af reken was dat toch alleen maar in de eerste weken en daarmee wijd ik het dus aan 'zelf iets verkeerds/geks doen'. Zo heel af en toe heb ik het nog wel eens dat hij niet in de versnelling wil of zo, maar dan blijkt om ie om de een of andere reden toch niet in "ready" te staan. Als dit je reden is voor een andere auto: gezien de levertijden denk ik dat er genoeg liefhebberij is voor jouw auto met jouw afschrijving! TIP: neem dan geen Tesla er voor terug. De ervaringenen die ik daar van hoor..... Het gras is niet overal groener! Auto rijden en zeker EV-rijden is niet altijd 100% betrouwbaar.

In zulke gevallen altijd Hyundai assistance bellen, daar heb je gewoon recht op.

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 10-08-2022 08:54 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 16:12

Zoals meerdere dit zeggen, Hyundai Mobiliteits Service (+31 88 366 39 99) bellen! heb je recht op en komen normaliter zeer snel.
Denk dat iedereen hier dit wel herkent, maar dat de zombie mode en lege 12v op een gegeven moment niet meer zo vaak voorkomt.

ehhhh..HOI

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 19:58

Heb ik ook twee keer gehad. Opgelost met een update van het ‘battery management systeem’ BMS.

• ditbenikecht
Spiller schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Probeer eens met de auto uit via de app de ventilatie aan te zetten?
Ik kan dit niet aanbevelen, dit heeft bij mij eens geresulteerd in de zombie modus.

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-02 12:12
ditbenikecht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Ik kan dit niet aanbevelen, dit heeft bij mij eens geresulteerd in de zombie modus.
Gelukkig is dit niet gebeurd, las het net pas. :')

• amw82
ditbenikecht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Doe ik zo vaak, lekker in koelere (of in winter warmere) auto starten. Nog nooit een zombie modus gehad (afkloppen).

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-02 12:12
amw82 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Doe ik zo vaak, lekker in koelere (of in winter warmere) auto starten. Nog nooit een zombie modus gehad (afkloppen).
Hangt die dan nog aan de lader? Als ik dit doe zonder lader lijkt het of hij na 5 seconde weer uit gaat (ventilatie kleppen aan voorkant gaan weer dicht)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 13:31

cooper_s1

MINI&#039;s rule

amw82 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Idem hier, alles werkt naar behoren gelukkig...

• ditbenikecht
De auto starten tijdens het DC opladen geeft bij mij 4 op 5x een lichte zombie modus.
Het versturen van commando's via de app naar de auto gaat vaak niet goed. Het komt niet aan, er is geen verbinding of komt half aan, wat ook resulteert in zombie modus. Ik durf niet meer met de app opdrachten te versturen. Alsof er geen foutcontrole in de data zit.

• de meester01
Wel handig dat Autovisie me uitlegt hoe je de zombie modus voorkomt.

En dus nog een auto met een nerveus LFA systeem. Misschien dat ze nu na wat publiciteit eens actie ondernemen.

• ditbenikecht
Er is een update voor de zombie modus. Deze schijnt deze zomer uitgebracht te zijn. Voor het updaten bij de dealer moet de accu tot 100% geladen worden.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

ditbenikecht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:15:
Er is een update voor de zombie modus. Deze schijnt deze zomer uitgebracht te zijn. Voor het updaten bij de dealer moet de accu tot 100% geladen worden.
Bron?
die update van de laadklep is al veel langer bekend voor 12 Volt batterij drain. Zie deze post:

Zombie mode heeft hier niets mee te maken en er staan geen nieuwe updates voor mijn VIN.

• ditbenikecht
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:16:
die update van de laadklep is al veel langer bekend voor 12 Volt batterij drain. Zie deze post:

Zombie mode heeft hier niets mee te maken en er staan geen nieuwe updates voor mijn VIN.
Ik heb het niet over de laadklep, maar over de ICU, zoals omschreven op het EV6 forum:
Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren.
Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.
@multipasser blijkbaar ben je nog niet op de hoogte van een mogelijke zombie }:O mode:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" :Y)

Let op, pas in P zetten nadat Ready op het scherm komt met de rem goed ingetrapt.

[ Voor 19% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-10-2022 14:58 ]

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 21:43
ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:
@multipasser blijkbaar ben je nog niet op de hoogte van een mogelijke zombie }:O mode:

Let op, pas in P zetten nadat Ready op het scherm komt met de rem goed ingetrapt.
lijkt me iets om aan topic start toe te voegen?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 03:08

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:

Maar bij die mensen gaat het totaal niet meer. Bij mij lukt het dan effe niet. Aan en uitzetten van de auto is meestal genoeg. Dus ik weet niet of het die zombiemode is. Tenzij er gradaties zijn ?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Naaldhak
De zombie mode kom af en toe voor zo had ik het aan het einde van een textiele wasstraat en dat is niet leuk. Ik weet er intuïtief snel uit te komen door opnieuw te starten maar soms lukt dat ook niet meteen. Bij het wasstraat incident ging het dus ook niet meteen weer goed, en ik was minutenlang met het systeem aan het stoeien en de hele wasstraat kwam tot stilstand je schaamt je dood.

Sowieso moet je eerst op de rem drukken voordat je in de drive komt dit is al niet logisch als je wilt uitrijden bij de wasstraat. Ze hebben er niet goed over nagedacht.
Pagina: 1 2 3

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic