Je hebt nu de cv ketel module WHS2, als je de boiler gebruikt voor warmwater kun je beter de warmtepompmodule gebruiken, de HmIP-MIOB.jens1211 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:40:
[...]
Ok dus op zich is het SWW vat die ik momenteel heb van 300liters nog niet zo erg
en kan ik daar nog iets mee aanvangen.
Dus hoe ik het nu verneem kan ik dit SWW 300liter behouden en kan ik toch al zeker 30minuten douchen
want meestal douch ik minstens 20minuten haha.
Maar dus kan ik dit zelfde SWW vat ook gebruiken voor mijn vloerverwarming circulatie ?
Die 300liter is genoeg voor een constante flow + voor mijn sww (waarvan ik dan zuinig omspring met mijn warm water en niet 40minuten ga douchen met twee douches tergelijktijd ofoz) ?
Het is de bedoeling dat ik bijna alle groepen open zal laten en alle ruimtes altijd zal verwarmen op dezelfde temperatuur dus een flow 24/7.(toch 24/7 zeker de BG ruimte)
(bovenverdieping zal ik niet openzetten , enkel wanneer ik het wat warmer wil naar de avond toe)
Dus voor zoveel liters (300liter) te kunnen opwarmen tot 55graden of meer moet ik dan wekelijks zo
een legionella run doen" voor dan op temperatuur te komen ?
En zoals @_Piwi_ zegt ga ik niet zoveel thermostaten nodig hebben ,( nu werden er mij 19 aangeraden)
maar lijkt mij best veel![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen idee welk systeem het best past bij mij
Van benem is via thermische motoren en via homematic kan het via stappenmotoren en iets meer domotica gericht dacht ik en zou de temperaturen toch beter onder controle hebben.
Dus een samenvatting :
Als ik alles goed afstel kan ik dit 300liters SWW vat gebruiken voor mijn warm water voor keuken+douches+bad+... als ik dan een legionella run doe elke week en deze toch altijd rond een 55graden temperatuur krijg.
Dan is de grote vraag kan ik diezelfde 300liters SWW ook gebruiken voor mijn vloerverwarming indien ik dan via een zoneregelaar de groepen open laat van de BG en voor een 24/7 flow zorg en voor een temperatuur tussen de 18-20graden ga in die ruimte al zeker.
(dus dat mijn SWW vat kan gebruikt worden als "de buffer voor mijn vloerverwarming" + "nog eens als boiler speler voor mijn sanitair warm water")
En ook geleerd voor dan niet teveel thermostaten te gebruiken maar gewoon 1 per elke grote ruimte.
En dan elke wifi thermostaat dan programeren zodat ik zeg "jij hoort bij deze 5 groepen en andere thermostaat bij deze 6groepen etc etc."
Ik kan jullie al niet genoeg bedanken voor al deze uitleg & hulp zodat ik er toch iets van begrijp.
endan ook de juiste keuze maken voor mijn installatie setup
Dan kun je ook apart de driewegklep voor het sanitaire warmwater aansturen.
In de kamers zou je ook de thermostaten zonder regelaar kunnen gebruiken met of zonder display. Dan kunnen andere personen niet zonder dat je het weet de temperatuur instelling veranderen.