Bij mij ging de rioolbuis ook door kalkzandsteen aan de binnenkant en door baksteen aan de buitenkant. Bij mij en in de meeste kruipruimten is de bodem toch niet waterdicht, dus waterdicht afwerken heeft weinig zin.MZwier schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:02:
[...]
Bedankt voor de info! In mijn geval gaat het om een kalkzandstenen muur voor het kruipruimte deel, ik neem aan dat dit verder niet waterdicht afgewerkt hoeft te worden? Wat is de lengte die je in totaal met de pantserslangen hebt overbrugt?
Wellicht dat ik niet helemaal begrijp maar waarom komen de mantelbuizen van warmteservice? of heb je pansterslang-isolatie-mantelbuis-PVC buis toegepast? Of heb je de mantelbuis exclusief gebruikt voor data- en stroomkabels?
De twee pantserslangen zitten in passende isolatie passend in de rioolbuis. Dan blijven er nog twee ruimten over waar precies twee passende ribbel-mantelbuizen in gaan. Zo is die rioolbuis goed gevuld en heb je en hou je nog keus welke kabels er door gaan.
Warmteservice was een voorbeeld, maar die hebben bijna alle maten en verkopen per meter. Bij mij zijn de pantserslangen 2 meter. De warmtepomp staat een halve meter van de achtergevel.