"Verders heb ik op 10 meter nog een schuur staan. Daar wil ik ook internet. Gaat die acces point dat redden? of moet ik daar iets anders voor hebben ?Skynett schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:55:
Je UCG-ultra heeft weliswaar één 2,5Gbit Wan poort, maar verder 4 Gbit Lan poorten. Dus je 2,5Gbit switch is dan zuiver om in een interne 2,5Gbit behoefte te voorzien neem ik aan. Het gaat prima samenwerken, maar wel met deze kanttekening.
De 2,5Gbit switch komt zonder voeding maar heeft deze wel nodig.
Nu we het toch over voedingen hebben, die kunnen best wel eens groot zijn, en dat gegeven ondergraaft al snel de mogelijkheid om alles fatsoenlijk in een 10" rack te plaatsen, die voedingen kunnen aardig wat ruimte opslokken.
De voeding van de gateway is gelukkig niet zo groot.
De 16 Lite heeft gewoon een netentree en dat spaart zo weer wat ruimte uit in je kast.
Mocht je voorlopig nog geen behoefte hebben aan 2,5Gbit, blijf dan op 1Gbit, dat heb je zo een mooie set.
Mbt Ziggo router in bridge mode, als jij thuis geen diensten host of toegang naar binnen nodig hebt, dan is er niets mis met twee routers achter elkaar. Daar heb je dan helemaal geen last van en alles werkt probleemloos. Zo Beginnen kan altijd, en zodra je meer wil dan de Ziggo router in bridge modus plaatsen.
Er ligt geen ethernet kabel. "
Wat is daar een goede manier voor ? hoeft niet super snel . Ik heb daar een 3D printer en een pctje
www.dronepilotennederland.nl