• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33

Solid Seal

Drones, 3D printen

Skynett schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:55:
Je UCG-ultra heeft weliswaar één 2,5Gbit Wan poort, maar verder 4 Gbit Lan poorten. Dus je 2,5Gbit switch is dan zuiver om in een interne 2,5Gbit behoefte te voorzien neem ik aan. Het gaat prima samenwerken, maar wel met deze kanttekening.

De 2,5Gbit switch komt zonder voeding maar heeft deze wel nodig.

Nu we het toch over voedingen hebben, die kunnen best wel eens groot zijn, en dat gegeven ondergraaft al snel de mogelijkheid om alles fatsoenlijk in een 10" rack te plaatsen, die voedingen kunnen aardig wat ruimte opslokken.

De voeding van de gateway is gelukkig niet zo groot.

De 16 Lite heeft gewoon een netentree en dat spaart zo weer wat ruimte uit in je kast.

Mocht je voorlopig nog geen behoefte hebben aan 2,5Gbit, blijf dan op 1Gbit, dat heb je zo een mooie set.

Mbt Ziggo router in bridge mode, als jij thuis geen diensten host of toegang naar binnen nodig hebt, dan is er niets mis met twee routers achter elkaar. Daar heb je dan helemaal geen last van en alles werkt probleemloos. Zo Beginnen kan altijd, en zodra je meer wil dan de Ziggo router in bridge modus plaatsen.
"Verders heb ik op 10 meter nog een schuur staan. Daar wil ik ook internet. Gaat die acces point dat redden? of moet ik daar iets anders voor hebben ?
Er ligt geen ethernet kabel. "

Wat is daar een goede manier voor ? hoeft niet super snel . Ik heb daar een 3D printer en een pctje

www.dronepilotennederland.nl

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Solid Seal schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:12:
[...]

"Verders heb ik op 10 meter nog een schuur staan. Daar wil ik ook internet. Gaat die acces point dat redden? of moet ik daar iets anders voor hebben ?
Er ligt geen ethernet kabel. "

Wat is daar een goede manier voor ? hoeft niet super snel . Ik heb daar een 3D printer en een pctje
Goot graven .. buis er in ...en daar dan je netwerk kabels doorheen trekken .. altijd stabiel en kan je mooi daar een extra "Tuin WiFi AP" ophangen aan je schuur.

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:18
duvekot schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:33:
[...]

Goot graven .. buis er in ...en daar dan je netwerk kabels doorheen trekken .. altijd stabiel en kan je mooi daar een extra "Tuin WiFi AP" ophangen aan je schuur.
Als je in de schuur een poe AP ophangt geen chinakabel gebruiken maar iets betere, de AP word gevoed door de ethernetkabel, anders krijg je dropouts of andere rariteiten.

Waarschijnlijk gaat het gewoon prima zonder AP in de schuur echter muren en 2/3 lagen glas e.d geven soms problemen.

Hoe presteert je huidige wifi, en anders je telefoon als hotspot instellen en dan met een andere door het huis lopen.

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

duvekot schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:33:
[...]

Ja kan .. maar dat is de meest drastische manier :D
tuxie6 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:32:
[...]

Als je in de schuur een poe AP ophangt geen chinakabel gebruiken maar iets betere, de AP word gevoed door de ethernetkabel, anders krijg je dropouts of andere rariteiten.

Waarschijnlijk gaat het gewoon prima zonder AP in de schuur echter muren en 2/3 lagen glas e.d geven soms problemen.

Hoe presteert je huidige wifi, en anders je telefoon als hotspot instellen en dan met een andere door het huis lopen.
Gekke is dat wifi op telefoon het prima doet in de schuur. Maar mijn printer en de WiFi verlichting in de tuin 9/10 keer geen verbinding hebben en het dan gewoon niet doen (de verlichting doet het slechter dan de printer tho)

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Solid Seal schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:37:
[...]
Ja kan .. maar dat is de meest drastische manier :D
Je vroeg ook:
Wat is daar een goede manier voor ?
Bespaar je de moeite voor andere oplossingen .. een kabel zal altijd stabieler en sneller zijn.

Een WiFi bridge kan natuurlijk wel .. maar dan zit je dus aan de maximale doorvoer snelheid van die verbinding.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:05
Als alternatief kan je een U6 Mesh / U7 Mesh / U7 Outdoor / U7 Pro Outdoor op de gevel hangen van de woning, als je daar wel een UTP kan krijgen.
Dan ben je in ieder geval "langs" de isolatieschil van de woning. Gok dat de berging minder isolatie heeft dan de woning en het signaal daar beter naar binnen kan.
Een WIFI bridge moet nog steeds het zwakke signaal van binnenshuis opvangen en deze versterken. Gaatje naar buiten boren voor de outdoor is dan qua signaal sterker denk ik.
10 meter moet de outdoor/mesh makkelijk overbruggen buiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 07-04-2026 22:05 ]

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

duvekot schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:40:
[...]

Je vroeg ook:

[...]

Bespaar je de moeite voor andere oplossingen .. een kabel zal altijd stabieler en sneller zijn.

Een WiFi bridge kan natuurlijk wel .. maar dan zit je dus aan de maximale doorvoer snelheid van die verbinding.
Ik weet dat kabel beste is . Wat ik al zei is dat de printer alleen maar een bestandje hoeft te ontvangen en af en toe een update. Ding werkt nu ook middels Ziggo Wifi . Ik heb daar nu een wifi extender maar signaar komt rot door soms. valt af en toe weg.
Source90 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:05:
Als alternatief kan je een U6 Mesh / U7 Mesh / U7 Outdoor / U7 Pro Outdoor op de gevel hangen van de woning, als je daar wel een UTP kan krijgen.
Dan ben je in ieder geval "langs" de isolatieschil van de woning. Gok dat de berging minder isolatie heeft dan de woning en het signaal daar beter naar binnen kan.
Een WIFI bridge moet nog steeds het zwakke signaal van binnenshuis opvangen en deze versterken. Gaatje naar buiten boren voor de outdoor is dan qua signaal sterker denk ik.
10 meter moet de outdoor/mesh makkelijk overbruggen buiten.
De schuur is van hout en heeft steenwol als isolatie.
Ik ga ff naar die Mesh kijken .
thanks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over aankoopadvies. Voor ervaringen over Ubiquiti-netwerkapparatuur zie:
[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Zie ook dat topic voor links naar andere type Ubiquiti-apparatuur-ervaringentopics.