Bananeman schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:56:
[...]
Is idd ook een optie. Wat bewerkelijker wellicht, hoopte dat "mijn" optie zou passen maar toen ik deze week kijkdag had bleek de meterkast slechts 32cm diep te zijn.
[...]
[
Afbeelding]
Zit ruimte direct achter de meterkast, maar ik vermoed dat daar riolering of andere leidingen doorheen lopen?
Je hebt wel ruimte ervoor.
Sinds het nieuwbouw is, moet de stucadoor/renovliezer toch nog komen.
Bij jou nog makkelijker dan bij ons, verwacht ik. Letterlijk kozijn losmaken (of je moet toevallig net voor houten stompe kozijnen hebben gekozen;
Is optie 7710/5251 toevallig de deuren? ) en een 30cm naar voren weer vastboren.
Ik heb het kozijn eruit gehaald en een halve meter opgeschoven. Dat is anders toch loze ruimte.
Muurtje opgebouwd met YTONG blokken en kozijn weer terug geplaatst. Half dagje werk, wel veel meer ruimte wat anders totaal nutteloos zou zijn. Circa een 40-45cm erbij gekregen.
Nog een oude foto in het "fotoalbum" van Tweakers gevonden:
Staat er niet helemaal op, maar je snapt het idee gok ik wel.
Aan de linker en rechterzijde, bij de serverkast, zie je nog de locatie van de oude YTONG muurtjes / waar het kozijn eerst zat.
Hangt nu een huishoudtrapje in en in de loze hoek (links onder de rode streep), nu een afgesloten opbergstukje waar ook de waterontharder in staat.
[
Voor 7% gewijzigd door
Source90 op 18-12-2025 21:02
]