Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-10 14:45
Mijn USG is het aan het begeven, vorige week een nieuwe voeding aan moeten hangen en nu regelmatig hickups in verbinding.

De USG is 5-7 jaar oud, wat is nu het makkelijkste om te doen? Gewoon vervangen voor een UXG-Lite?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Artbij schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:05:
Mijn USG is het aan het begeven, vorige week een nieuwe voeding aan moeten hangen en nu regelmatig hickups in verbinding.

De USG is 5-7 jaar oud, wat is nu het makkelijkste om te doen? Gewoon vervangen voor een UXG-Lite?
Ligt er aan wat je precies wil, wat voor een verbinding je nu hebt, hoe je eventueel denkt over upgrades daarvan in de toekomst, hoeveel UI apparatuur je verder hebt, wat je in de toekomst er bij wil kopen, of je met cameras van UI wil gaan werken, of je de Controler nog zelf wil hosten of graag op het apparaat zelf wil hebben draaien, hoeveel netwerk apparatuur heb je in huis, hoeveel draadloos?, hoeveel IoT apparaten of andere zaken die misschien een aparte VLAN nodig hebben, heb je behoefte om je interne netwerk te versnellen? Hoe snel dan? (2.5Gbps, 5 Gbps, 10Gbps of nog sneller)

Dus .. op basis van wat je nu schrijft is er nog geen goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
.

[ Voor 99% gewijzigd door Artbij op 21-10-2025 10:45 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
duvekot schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Ligt er aan wat je precies wil, wat voor een verbinding je nu hebt, hoe je eventueel denkt over upgrades daarvan in de toekomst, hoeveel UI apparatuur je verder hebt, wat je in de toekomst er bij wil kopen, of je met cameras van UI wil gaan werken, of je de Controler nog zelf wil hosten of graag op het apparaat zelf wil hebben draaien, hoeveel netwerk apparatuur heb je in huis, hoeveel draadloos?, hoeveel IoT apparaten of andere zaken die misschien een aparte VLAN nodig hebben, heb je behoefte om je interne netwerk te versnellen? Hoe snel dan? (2.5Gbps, 5 Gbps, 10Gbps of nog sneller)

Dus .. op basis van wat je nu schrijft is er nog geen goed advies te geven.
Dank voor je reactie!

Ik heb 4 ap's, geen cameraplannen. Heb een synology met daarop camerasoftware en een docker voor de ubiquity. Heb nu 41 connected devices en een 1gb glaslijn.

Dit genoeg verduidelijking :)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Artbij schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Dank voor je reactie!

Ik heb 4 ap's, geen cameraplannen. Heb een synology met daarop camerasoftware en een docker voor de ubiquity. Heb nu 41 connected devices en een 1gb glaslijn.

Dit genoeg verduidelijking :)
Als je niets verder wil veranderen...dan kan die UXG-lite een optie zijn.
Persoonlijk zou ik voor de UCG-Ultra gaan .. Ietjes goedkoper maar meer power en geheugen, extra poorten op de router en de Controler op het apparaat zelf. Wil je ooit sneller dan 1Gbps dan is de UCG-fiber eigenlijk de meeste logisch keuze.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over aankoopadvies. Voor ervaringen over Ubiquiti-netwerkapparatuur zie:
[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Zie ook dat topic voor links naar andere type Ubiquiti-apparatuur-ervaringentopics.