Ik zoek een ....?
Voor ons nieuwe huis wil ik het thuisnetwerk + beveiligingscamera's optuigen. Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 jonge kids en het gebruik is vooral thuiswerken, gamen, streamen, en een flintertje smart home.
Wat is je budget?
€1.500 tot €2.000
Heb je bepaalde voorkeuren?
Ik ben een beetje technisch onderlegd, maar zie mijzelf niet als een 'echte' Tweaker. Daarom zie ik de charme wel in van een volledig UniFi ecosysteem. Maar ik overweeg ook nog om het beveiligingscamera gedeelte met Reolink te doen als dat significant kosten scheelt of dat duurzamere hardware geeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik ben nu op onderstaande 2 setups uitgekomen.
/f/image/KJ0i3l0uF6ycIS06qc0zEQRb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3B70SkiGij9urNQBxJRiA0Lt.png?f=fotoalbum_large)
Wat wil / verwacht je van ons?
Voor ons nieuwe huis wil ik het thuisnetwerk + beveiligingscamera's optuigen. Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 jonge kids en het gebruik is vooral thuiswerken, gamen, streamen, en een flintertje smart home.
Wat is je budget?
€1.500 tot €2.000
Heb je bepaalde voorkeuren?
Ik ben een beetje technisch onderlegd, maar zie mijzelf niet als een 'echte' Tweaker. Daarom zie ik de charme wel in van een volledig UniFi ecosysteem. Maar ik overweeg ook nog om het beveiligingscamera gedeelte met Reolink te doen als dat significant kosten scheelt of dat duurzamere hardware geeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
- Alle kabels + glasvezel (KPN 1 Gbit) komen in de meterkast samen.
- 3x PoE access points op de plafonds van elke verdieping
- 4x PoE beveiligingscamera's en deurbel op de buitengevels
- 7x random ethernet aansluitingen voor slaapkamers etc.
Ik ben nu op onderstaande 2 setups uitgekomen.
/f/image/KJ0i3l0uF6ycIS06qc0zEQRb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3B70SkiGij9urNQBxJRiA0Lt.png?f=fotoalbum_large)
Wat wil / verwacht je van ons?
- Ik zou graag algemene feedback willen op bovenstaande setup.
- Moet ik mij zorgen maken om alle hardware in de meterkast te plaatsen qua temperatuur? Hij is bovengemiddeld groot (115x35x260).
- Is het terecht dat ik me wat zorgen over de levensduur van de exclusieve SSD opslag in deze setup? Met de huidige prijzen is het niet leuk om binnen 3-5 jaar weer de SSD te moeten vervangen. Maar aangezien ik alles in de meterkast wil plaatsen, is dit wel weer een fijne setup qua verbruik, warmte en geluid.
- Als iemand iets zinnigs te zeggen heeft over m'n Reolink overwegingen dan zijn die ook welkom.
[ Voor 10% gewijzigd door MvdD op 30-08-2026 09:09 ]