hehe i know

[...]
Nog plannen om de snelheid te gaan verhogen? En dan meer of minder dan 1Gbps?
Mogelijk, maar tot nu toe is het eigenlijk nog wel toereikend.
[...]
Ben je voor binnen eigenlijk nog wel tevreden over je dekking en snelheden intern?
Snelheid is af en toe een issue, voornamelijk boven, maar dat is m'n eigen schuld

daar is of de ethernet connector (RJ45) op de kabel niet helemaal jofel meer, OF de ethernetpoort van de AP is niet goed meer, dit moet ik nog even uitsluiten, dit komt doordat het AP aan de kabel heeft gehangen ten tijde van het klussen/verbouwen hier thuis.
Ben alleen er nog niet aan toe gekomen om de RJ45 even weer te vernieuwen.
[...]
De injectors die je nu al hebt .. wat voor een type zijn dat?
Uit m'n hoofd
deze, maar kunnen ook nog de voorlopers zijn die pasief zijn, dat moet ik ff checken op zolder bij de patchkast.
[...]
Heb je nu al echt behoefte aan supersnelle WiFi 7 interne APs? Zeker gezien je huidige internet aansluiting zullen die niet heel veel betere ervaring geven verwacht ik nml.
Een AP voor buiten is wel handig idd .. zeker als je huis nu een redelijke kooi van Faraday geworden is.
Maar is een losse extra buiten AP dan niet gewoon handiger? Dus niet in de schuur maar ergens mooi centraal buiten met voldoende dekking rondom? Heb je al netwerk kabels naar buiten liggen?
Een
uitvoering: Ubiquiti UniFi U7 Outdoor zal je meer dan voldoende dekking buiten geven als die ergens strategisch opgehangen wordt (hoog, op een paal, lekker centraal in het dekkingsgebied)
Buiten is inderdaad ook nog een optie, maar aangezien ik in de kerstvakantie bezig ga met nieuwe elektra leggen naar de schuur en ik daar toch ook direct UTP bij wil leggen dacht ik om daar ook direct een AP te hangen, staat vrij van het huis, is enkel steens en verder (nog) niet geïsoleerd, en van daaruit moet ik t.z.t. ook nog verder elektra de tuin in leggen en kijk dan even verder of ik dan mogelijk ook UTP mee leg die kant op.
[...]
Het is afhankelijk van hoeveel devices en netwerk verkeer je denkt te genereren .. maar dat valt wel mee zo te zien. Dus dan zou een Lite ook wel werken maar bedenk eerst eens of je huidige APs toch nog voldoende zijn voor binnen. Ze zijn nog steeds niet EoL dus zullen voorlopig wel lekker blijven werken.
[...]
Niet heel veel verkeer dus ... Geen Chromecast devices of alternatieve voor TV streaming?
Zie net dat ik wat te snel was met m'n devices op WiFi, hier een iets completere lijst

• Bosch wasdroger
• Bosch vaatwasser
• Bosch oven
• Chromecast Google TV
• Chromecasdt V3 (weinig gebruikt)
• Oppo Find X9
• Samsung Galaxy S24
• Galaxy Watch 4
• 5x Shelly 2PM
• 2x Shelly 1
• Toon2 Thermostaat
• Reolink indoor camera
• Reolink wifi deurbel
• Ipad (exacte type ff onbekend, al iets ouder model)
• 2x laptop (1x Intel AC9260 adapter, ander onbekend)
• Nintendo Switch
• 2x werklaptops (weinig op thuisnetwerk)
• Werk-tablet (Samsung Galaxy S9) maar ook weinig op thuisnetwerk, alleen als ik thuis/bij huis ben en dan wordt tablet weinig gebruikt.
• Soms wat Guest devices (mobiele telefoons voornamelijk) van bezoek wat hier regelmatig komt en/of waarbij het nodig is dat ze wifi acces hebben i.v.m. Homeassistant (aanwezigheid detectie zegmaar) van b.v. opa's en oma's die oppassen op de kleine.
Als ik m'n configured wireless devices bekijk in m'n unifi controller zijn het er 43, maar aantal zijn ook wel (eens) geconfiged maar later bekabeld aangesloten, o.a. 2 smart-tv's en 2 printers b.v.
P.s. heb m'n controller 24/7 draaien op een/m'n proxmox servertje en twijfel inderdaad ook nog wel eens om over te gaan naar een unifi router, maar opzich heb tot op heden nog geen klagen over m'n Fritzbox, en heb momenteel ook nog KPN IPTV via dedicated tv-box, maar die zijn rechtstreeks op de Fritz aangesloten i.v.m. regelmatige meldingen over m'n IMGP waartussen de boel anders telkens switcht en waardoor m'n ene smart-tv nog wel eens de melding gaf dat dan de ethernetkabel verbinding verbroken was.
Tevens nog 2x een USW-Flex Mini aangesloten zitten maar die worden momenteel beide nog dedicated gevoed met eigen adapter.
Tevens zit ik nu net nog even in de PW te kijken naar de switches, en overweeg nu momenteel ook even (kijkend ook naar de prijzen of ik een USW-Ultra-210W pak of een USW-Flex-2.5G-8-PoE, daar nog adviezen over??).