Ik zit ook te twijfelen om het huisnetwerk iets te professionaliseren en voor Ubiquiti te gaan.
Huidige situatie:
Huis (beton) 2 verdiepingen en flinke tuin met standaard Odido router (Zyxel 5601) en een wifi versterker (rommel) op de 1de verdieping.
Nu zijn er de afgelopen jaren 2 kids bijgekomen en moet mijn studeerkamer naar de bovenste verdieping verplaatsen.
Ik wil nu op alle verdiepingen fatsoenlijk wifi en heb ook een aantal zaken die ik via POE wil voeden (birdnet-pi. home-assistent) Daarnaast (dit zal nog wel jaren duren) wil ik het internetgebruik v/d kids wat bepereken (lees; geen troep als b.v. social media als dat dan nog bestaat, reclame, geweld, p*rn). Ook wil ik mogelijk een G6 entry op de voordeur gaan schroeven.
Ik heb daarnaast nog een losse NAS en een beetje smarthome reut (via home-assistent),
Ik twijfel tussen de:
-Dream Machine Special Edition
-2-3 U7 Lite
of
-Dream Router 7
-Lite 8 PoE
-1-2 U7 Lite
Iemand advies? Tuurlijk is de optie met de Dream Machine Special Edition duurder maar ik heb liever zo min mogelijk losse doosjes.
Huidige situatie:
Huis (beton) 2 verdiepingen en flinke tuin met standaard Odido router (Zyxel 5601) en een wifi versterker (rommel) op de 1de verdieping.
Nu zijn er de afgelopen jaren 2 kids bijgekomen en moet mijn studeerkamer naar de bovenste verdieping verplaatsen.
Ik wil nu op alle verdiepingen fatsoenlijk wifi en heb ook een aantal zaken die ik via POE wil voeden (birdnet-pi. home-assistent) Daarnaast (dit zal nog wel jaren duren) wil ik het internetgebruik v/d kids wat bepereken (lees; geen troep als b.v. social media als dat dan nog bestaat, reclame, geweld, p*rn). Ook wil ik mogelijk een G6 entry op de voordeur gaan schroeven.
Ik heb daarnaast nog een losse NAS en een beetje smarthome reut (via home-assistent),
Ik twijfel tussen de:
-Dream Machine Special Edition
-2-3 U7 Lite
of
-Dream Router 7
-Lite 8 PoE
-1-2 U7 Lite
Iemand advies? Tuurlijk is de optie met de Dream Machine Special Edition duurder maar ik heb liever zo min mogelijk losse doosjes.
/f/image/GED7qcPRTv9Gml26vLEker3f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ip6rBU4qa09ixz9kcT5TN9gO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4mfiWcz5FBjR3IASFUBONm6r.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jAMzwHJO03OgLwExjxWTuKHX.png?f=user_large)
/f/image/B6JMVcRxOAKx6v9fEyXGoDnh.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/8ww2ADYugUXQcaqZDZeFPQWz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zmUnevOHaThZWAyvAdOtUjIx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vbNVQKcX7x7TONL4vfgR2EiY.png?f=fotoalbum_large)