Dan heb je wel een hele goede als je zo hoog kan draaien ik heb twee 6900XT's getest maar die komen niet zo hoog de beste deed 2710 Target naar dan moet de temp niet boven de 100C komen. En als je stock power limits hebt gaan de clocks een stuk omlaag. Met 300 watt kom ik niet veel verder dan 1050mv-1100mv en dus een target van tussen de 2500-2600MHz.edward2 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:50:
[...]
Ja dat is ook wel weer zo. Voorlopig hou ik het dan maar op 300 W voor de GPU, dan kan ik hem met luchtkoeling zonder al teveel noise, nog op 70-75 graden houden (GPU) en heb ik ingame 2600-2700 mhz.
Mem. schijnt op 2100mhz het snelst te zijn, op 2150 heb ik iig perf. verlies, ik stel nu 2130 in en krijg dan zo 2110-2120 ingame. Misschien moet ik nog wat lager gaan.
Misschien later een AOI erop en dan kunnen de temps omlaag, en de powerlimit en kloks misschien nog wat omhoog.
Wat is je hotspot temp?
Bij welk spel zie je je mem performance droppen? Ik probeer nog een goede test te vinden. Test nu met Superpostion op 5K en 10K resolutie en daar zie ik wel performance scaling of dat hij achteruit gaat als het geheugen niet helemaal stabiel is. Maar geen idee of dat echt een super goede test is.
Lagere temps scheelt heel veel voor de lekstroom en dus het verbruik dus dan kan je idd een stukje hoger clocken. Zet je fans maar eens 100% dan krijg je een beetje een idee van het verschil.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....