Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.085 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 20:19
Denk dat nu precies de artikelen waarvoor je op de front-page kijkt achter een paywall gaan komen. Persberichten over nieuwe smartphone X of tech controverse Y lees je overal gratis. Aangezien ze spreken over 1 premium artikel per dag zal dus bijna elk artikel met een beetje diepgang achter de paywall verdwijnen.

En dan wordt er beweerd dat het enkel een aanvulling is, maar een artikel als reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz wordt regelmatig door Tweakers geplaatst, bijvoorbeeld over 5G.

De reden dat ik op de front page kijk en niet alleen bij de Engelstalige media is overigens ook deels omdat de comments bij Tweakers vaak van hoger niveau en/of relevanter voor mij zijn, niet omdat de artikelen zoals bij Tweakers nergens anders te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:25:
[...]

Maar wel toegang tot alle content.
Klopt. En als je niets betaald kun je ook helemaal niets kijken, ook niet "gratis" met reclame :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:21:
Klopt, en dat is precies mijn punt.
Ik bestrijd niet jouw punt, maar de tegenstrijdigheid in je argument.

Het wordt in dit topic meerdere malen aangehaald dat Tweakers.net gratis is voor niet-abonnees. Dat is het niet. Zodra je tweakers.net voor de eerste keer bezoekt en de (illegale, maar dat terzijde) cookiemuur ziet, worden er al twee third-party niet-functionele cookies van faktor.io geplaatst en twee niet-functionele cookies van T.net. Ze zijn allemaal niet functioneel omdat er op dit moment nog geen functionaliteit is waarvoor cookies nodig zijn. Tevens heeft de gebruiker hier nog geen expliciete keuze over kunnen maken, door die vooraf te informeren.

Eén klik verder, en er wordt veel meer (third-party en niet functioneel) ingeladen.

Het punt is dat T.net op deze manier verdient aan de data van gebruikers, ook al is dat indirect (via tracking om 'een betere en persoonlijke gebruikerservaring te verwezenlijken', m.a.w.: gepersonaliseerde advertenties). Dat is niet gratis.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 10:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:27:
[...]

Klopt. En als je niets betaald kun je ook helemaal niets kijken, ook niet "gratis" met reclame :)
De vergelijking met van Tweakers met Netflix raakt echter kant noch wal, dat geloof je zelf toch ook niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:01:
[...]

Ik verwacht van crew dat het mensen zijn. Mods worden volgens mij niet betaald en al werden ze dat wel, ga ik ze niet aan een hoge standaard houden. Van mij mag hij best een beetje mopperen en doen.

En als dat niet mag, verwacht ik ook onbesproken gedrag van de users.
Misschien ben ik dan naïef, ik ging er altijd vanuit dat een mod een voorbeeld hoort te zijn voor de rest van de community. Goed voorbeeld doet goed volgen enzo.

Zeker als je je boven de users verheft, moet je dat ook in gedrag doen naar mijn mening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
[b]The Zep Man in "Het grote Tweakers Premium topic"The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @

Waar wel wat mis mee is, is de doubleplus ungood marketingspeak waar T.net constant over struikelt.
Ik vind dit erg laag en laf dat de redactie zo op deze manier de community aanspreekt.

Wij zijn de community en niet een stel klanten van een bedrijf.

En ja Tweakers.net is een bedrijf, maar dat geeft men niet het recht om zo de community te schofferen door dit zo te zeggen.

Wees dan gewoon open en eerlijk en houd op met marketing speak taal lingo en zeg dan gewoon:

"Wij kunnen helaas niet anders dan wat het DPG ons oplegt en wat jullie willen, wij gaan het toch doorvoeren."

Of iets in die trant. Dan ben je open en eerlijk.

Ik vind dat de community die Tweakers.net groot gemaakt heeft dit op zijn minst wel verdiend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:27:
[...]

Dus qua content zijn er geen verschillen als klant. Mooi dat we het eens zijn.
Bij Tweakers straks wel, of gaan jullie zoals bij alle andere dpg media zo'n beetje alles richting premium schuiven? Gezien de content die gisteren premium is gelabeld ligt de lat nogal laag en wordt dat het vooruitzicht.

Ik vindt het opvallend dat er hier altijd om feedback gevraagd wordt maar dat er niets mee gebeurd.
Zie de andere veranderingen die ook niet bepaald positief uitgevallen zijn en waar ook voor gewaarschuwd werd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:40
DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:59:
[...]

Voeren van discussie is heus niet iets wat we schuwen. Wat het lastig maakt is dat er een hoop gebruikers spreken uit emotie, vooral de de angst dat we tweakers om zeep aan het helpen zijn doordat de grote DPG boven ons iets opgelegd heeft.
Hoe moet je anders reageren dan? Objectief gezien gaan de betere stukken nu achter een paywall. Terwijl er al veel langer kritiek is dat de stukken van een lagere kwaliteit zijn. Dat was ook het punt, de frontpage ging in de breedte (lees meer artikelen) en kreeg hierdoor minder diepgang.

Nu wordt er diepgang weer toegevoegd, maar moet men er voor betalen.

Overigens geeft WoutF zelf aan:
Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten.
Dus ja, DPG heeft hier echt wel een vinger in de pap.
Ik begrijp die emotie heus wel, maar weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren behalve te blijven zeggen dat dit niet zo is. Dat gaat als snel in een welles/nietes, waar niemand wat aan heeft.
Dit kun je prima doorbreken door concrete antwoorden te geven.

Nu ik dat stuk van WoutF beter lees:
Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt.
Dit is tenminste concreet dan. Waar je "waarderen" moet lezen als "geld voor over hebt" en "warm voor loopt" moet lezen als "je portemonnee voor wil trekken". Alsmede dat er moet staan, "dan heb ik steeds minder te bieden."

Tweakers minder toegankelijk te maken voor zijn userbase is echt het begin van het einde. Echt een fantastisch idee.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:27:
[...]

Het wordt in dit topic meerdere malen aangehaald dat Tweakers.net gratis is voor niet-abonnees. Dat is het niet. Zodra je tweakers.net voor de eerste keer bezoekt en de (illegale, maar dat terzijde) cookiemuur ziet, worden er al twee third-party niet-functionele cookies van faktor.io geplaatst en twee niet-functionele cookies van T.net. Ze zijn allemaal niet functionele omdat er op dit moment nog geen functionaliteit is waarvoor cookies nodig zijn.

Eén klik verder, en er wordt veel meer (third-party en niet functioneel) ingeladen. En dan heb je nog niet eens de kans gehad om in te loggen.

Het punt is dat T.net op deze manier verdient aan de data van gebruikers. Dat is niet gratis.
Ik zou dan ook alleen een premium aanbod overwegen mits ik niet meer betaal met mijn privacy. Mijn punt is niet dat Tweakers nu gratis is, maar gratis lijkt. Omdat betalen met je privacy voor veel mensen niet wordt ervaren als “betalen”. Je banksaldo wordt immers niet belast tijdens een bezoek aan Tweakers.

Persoonlijk ben ik nooit een voorstander van betalen met je privacy. Ik juich alle alternatieven dan ook altijd toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:32:
Ik zou dan ook alleen een premium aanbod overwegen mits ik niet meer betaal met mijn privacy.
Goede verduidelijking en een goed punt in je post. Let op dat dit niet kan op T.net. Je hebt altijd third-party cookies vanaf het eerste bezoek, ook met een abonnement.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

[...]

Klopt, en dat is precies mijn punt. Ik betaal liever met geld dan met mijn privacy.
If you can't beat them, join them, ik denk nog maar even terug aan waar het internet voor bedoeld was, hoe dit is ontstaan.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/uitvinding-van-het-internet

En dan vooral dit stukje:

"Vrijheid en controle

Berners-Lee voorzag een vrij netwerk dat niet door overheden mocht worden gereguleerd. Het internet moest als het ware een aparte wereld worden met zijn eigen wetten. Lange tijd leek dat ook te lukken, want vanaf 1995 maakte het internet een sterke groei door. Steeds meer communicatie, handel en het delen van informatie vond via het internet plaats. Echter is er ook sprake van censuur, handel in persoonlijke gegevens, en spionage, waarover nota bene Berners-Lee zelf in 2017 in een open brief zijn zorgen uitte. Tot nog toe lijkt de macht van grote bedrijven en overheden online moeilijk te doorbreken. "

Ik merk dat sommige mensen al zo "gebrainwashed" zijn dat dit soort Premium/geld/meer/etc verdedigd worden met allerhande rationalisaties die er bij mij gewoon niet in gaan vanwege het simpele feit dat internet hier eigenlijk nooit voor bedoeld was.

"Vroegah was niet alles beter" ? Nee dat klopt, maar heel veel ok wel, ik mis de tijd dat internet nog echt vrij en echt leuk was en niet alleen maar om geld ging.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@iew Allemaal leuk en aardig, maar de servers en redactie moeten ergens van betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

iew schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:34:
[...]

If you can't beat them, join them, ik denk nog maar even terug aan waar het internet voor bedoeld was, hoe dit is ontstaan.

(...)

"Vrijheid en controle

Berners-Lee voorzag een vrij netwerk dat niet door overheden mocht worden gereguleerd. Het internet moest als het ware een aparte wereld worden met zijn eigen wetten. Lange tijd leek dat ook te lukken, want vanaf 1995 maakte het internet een sterke groei door. Steeds meer communicatie, handel en het delen van informatie vond via het internet plaats. Echter is er ook sprake van censuur, handel in persoonlijke gegevens, en spionage, waarover nota bene Berners-Lee zelf in 2017 in een open brief zijn zorgen uitte. Tot nog toe lijkt de macht van grote bedrijven en overheden online moeilijk te doorbreken. "
Let op dat 'handel' ook het handelen kan zijn in informatie.
Ik merk dat sommige mensen al zo "gebrainwashed" zijn dat dit soort Premium/geld/meer/etc verdedigd worden met allerhande rationalisaties die er bij mij gewoon niet in gaan vanwege het simpele feit dat internet hier eigenlijk nooit voor bedoeld was.
Je hebt gelijk dat er mensen zijn in de samenleving die hun keuzes voor een enkele partij tot op het bot verdedigen. Het is een soort Stockholm syndroom.

Als advocaat van de duivel: het internet is vrij als in dat iedereen kan doen en laten wat zij willen, binnen wettelijke kaders of buiten wettelijke kaders als ze ermee wegkomen. Dat geldt ook voor commerciële organisaties, die zich niets aan hoeven te trekken van een filosofie die iemand ooit bedacht heeft.
"Vroegah was niet alles beter" ? Nee dat klopt, maar heel veel ok wel, ik mis de tijd dat internet nog echt vrij en echt leuk was en niet alleen maar om geld ging.
Don't look back. You are not going that way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:27:
[...]

Het wordt in dit topic meerdere malen aangehaald dat Tweakers.net gratis is voor niet-abonnees. Dat is het niet. Zodra je tweakers.net voor de eerste keer bezoekt en de (illegale, maar dat terzijde) cookiemuur ziet, worden er al twee third-party niet-functionele cookies van faktor.io geplaatst en twee niet-functionele cookies van T.net. Ze zijn allemaal niet functioneel omdat er op dit moment nog geen functionaliteit is waarvoor cookies nodig zijn. Tevens heeft de gebruiker hier nog geen expliciete keuze over kunnen maken, door die vooraf te informeren.

Eén klik verder, en er wordt veel meer (third-party en niet functioneel) ingeladen.

Het punt is dat T.net op deze manier verdient aan de data van gebruikers. Dat is niet gratis.
Zullen we dan nu met z'n allen "gratis" lezen als "zonder ervoor te betalen met geld"? Dat is volgens mij wel wat de meesten ermee zullen bedoelen. Ik denk dat de meeste Tweakers echt wel beseffen dat gratis vrijwel niet bestaat en dat ze met dit soort sites en diensten "betalen" met data.

Ik wil tegenwoordig niet meer voor online content betalen met geld. Want dan houd ik meer geld over om uit te geven aan die producten die me voorgeschoteld worden via die mooi op mij afgestemde advertenties... ;)
En ja, er zijn uitzonderingen, zoals Netflix en Spotify. Maar als ik voor 50% van de artikelen dat ik online lees moet gaan betalen, raak ik aan de bedelstaf. Zeker ook omdat er gigantisch veel contentsites zijn waar ik artikelen lees.
Stel ik wil ervaringen lezen over televisies. Dan kom ik op tientallen sites. Moet ik die allemaal een euro betalen, dan kost dat al snel 20 euro. Wil ik daarna een slimme speaker kopen, maar weet ik niet welk type en merk, dan kost me dat ook al gauw 10 tallen euro's. Nee, dan betaal ik liever met wat anonieme data.

Andere optie voor Tweakers: affiliate links. Dan betaalt de verkoper het uit z'n marketingbudget. Dat wat hij dan niet aan andere advertenties hoeft uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:33:
[...]
Goede verduidelijking en een goed punt in je post. Let op dat dit niet kan op T.net. Je hebt altijd third-party cookies vanaf het eerste bezoek, ook met een abonnement.
Verduidelijking, dit kan wel maar tweakers kiest ervoor om dit niet mogelijk te maken, zelfs niet voor betalende gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:31:
[...]

Dus qua content zijn er geen verschillen als klant. Mooi dat we het eens zijn.
Bij Tweakers straks wel, of gaan jullie zoals bij alle andere dpg media zo'n beetje alles richting premium schuiven? Gezien de content die gisteren premium is gelabeld ligt de lat nogal laag en wordt dat het vooruitzicht.

Ik vindt het opvallend dat er hier altijd om feedback gevraagd wordt maar dat er niets mee gebeurd.
Zie de andere veranderingen die ook niet bepaald positief uitgevallen zijn en waar ook voor gewaarschuwd werd.
Ah, even voor de duidelijkheid. Ik reageer gewoon als user, ik ben geen werknemer van Tweakers :) Er is dus ook geen "jullie", ik heb hier net zoveel invloed op als ieder ander hier.

M'n Netflix vergelijking loopt inderdaad wat mank merk ik :p
Maar de praktijk / deze testperiode zal het uit moeten wijzen of de premium artikelen het waard zijn om extra voor te betalen (en in welke vorm).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

barrymossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:38:
[...]

Zullen we dan nu met z'n allen "gratis" lezen als "zonder ervoor te betalen met geld"? Dat is volgens mij wel wat de meesten ermee zullen bedoelen. Ik denk dat de meeste Tweakers echt wel beseffen dat gratis vrijwel niet bestaat
Oneens. Ik maak bijzonder veel gebruik van opensource software die 'free', 'libre' en 'gratis' is. 'Vrijwel' is een te sterke nuancering.

Dat houdt overigens niet in dat alles gratis moet zijn. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:37:

Don't look back. You are not going that way.
Dat laatste is dus niet helemaal waar, we beginnen in een luier, en eindigen in een luier... ;)
Ik ben gewoon erg nostalgisch, toch blijft mijn punt dat het internet lang zo leuk en vrij niet meer is keihard overeind. (wmb)

To do or not to do...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarom wordt er nu zoveel moeite gestopt in een AD model, terwijl bijvoorbeeld het weblog zieltogend ten onder gaat?
Deal eerst daarmee voordat je iets anders gaat doen. Hoe moeilijk kan het zijn om daar een beslissing over te maken? Ga ermee door en knap het op, of pleeg euthanasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:39:
[...]

Ah, even voor de duidelijkheid. Ik reageer gewoon als user, ik ben geen werknemer van Tweakers :) Er is dus ook geen "jullie", ik heb hier net zoveel invloed op als ieder ander hier.

M'n Netflix vergelijking loopt inderdaad wat mank merk ik :p
Maar de praktijk / deze testperiode zal het uit moeten wijzen of de premium artikelen het waard zijn om extra voor te betalen (en in welke vorm).
Oke helder.
Als je dat wil weten waarom is dan de optie €0 niet toegevoegd?
Het formuleren van de antwoorden zorgt ervoor dat je de uitkomst krijgt die wilt hebben uit onderzoeken.
Iedereen die een master heeft, heeft dat geleerd tijdens onderzoeksvaardigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
toro schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:31:
[...]

Wees dan gewoon open en eerlijk en houd op met marketing speak taal lingo en zeg dan gewoon:

"Wij kunnen helaas niet anders dan wat het DPG ons oplegt en wat jullie willen, wij gaan het toch doorvoeren."

[...]
maar dan zouden we liegen, want we doen dit niet omdat DPG het wil. We doen dit omdat we (bij tweakers en DPG) zien dat advertentie-inkomsten afnemen, en hebben daarom gekeken naar verschillende mogelijkheden om ervoor te zorgen dat we straks nog financiele middelen hebben om te blijven bestaan. Het is niet waar dat DPG wil dat wij een paywall hebben, en dat we als brave hondjes gaan zitten met de poot omhoog.
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]

m te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiële stabiliteit van Tweakers op lange termijn.
[...]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:10:
[...]

Geloof mij maar hoor, @Moonsugar leest dit topic aandachtig mee. Wat zij nu denkt weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed dat ze nav de post van wout (WoutF in "Het grote Tweakers Premium topic") nu even niet weet wat ze nog zou moeten toevoegen aan deze discussie; of ze nu betaald word of niet.
Met alle respect, volgens mij zou Moonsugar moeten reageren ipv iemand anders, want daar ben je toch CM voor? Alleen meelezen is niet genoeg in die functie. Want nu ontstaat het beeld (bij mij iig) dat de CM niets doet behalve een bommetje droppen over de gemeenschap.

Nu reageert de hoofdredacteur, en jij als devver voornamelijk in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 02-12-2020 10:44 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:42:
Iedereen die een master heeft, heeft dat geleerd tijdens onderzoeksvaardigheden.
Niet iedereen op de T.net redactie heeft een Master-niveau opleiding. Daarom zie je ook geen wetenschappelijke artikelen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbierut4
janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:39:

Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:09:

En verder zal het je niet verbazen dat ik een iets andere informatiepositie heb dan jij. Maar dat is voor de ze discussie niet interessant.
Er zit toch wel wat verschil tussen deze 2 reacties en de toon waarop deze gesproken worden. Ik wil jou niet hiermee aanvallen Jan, maar wel duidelijk maken dat blijkbaar niet alle mods het op jouw manier ervaren. Ookal staat informatie natuurlijk niet direct gelijk aan invloed, het is toch anders dan "gewoon user".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

We gaan een beetje offtopic, maar vooruit.
Tk55 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:51:
[...]

De meeste programmeurs zitten op dit moment op hun zolderkamer :+

Ik denk dat @ocf81 het erg goed uitlegt in deze post:
ocf81 in "Het grote Tweakers Premium topic"

Dat je wat mensen nodig hebt voor de pricewatch snap ik, dat is het meest onderscheidende onderdeel van deze website.

Maar wat is er zo speciaal aan het forum? Waarom moet je het forum in-house ontwikkelen, terwijl er prima (open source!) alternatieven bestaan, zoals Discourse? Er is vast ook een goed ondersteund open source CMS voor de frontpage content.

Met zo'n open source platform, zou je zelfs de community mee kunnen laten ontwikkelen. Dat is pas community engagement.
Ik vind die uitleg anders erg kort door de bocht. Sterker nog, het snijdt de bocht compleet af door het weiland. Je kunt inderdaad een hoop inkopen, dan heb je een stapel losse software. Die moeten aan elkaar geknoopt worden, waar je development capaciteit voor nodig hebt. Daarbij wil je niet alleen user accounts aan elkaar knopen, je wil ook andere functionaliteiten met elkaar integreren. Dat kost ook weer devtijd. Dit is origineel ook met het forum gedaan, dat was ingekocht. In de loop van jaren is hieraan door ontwikkeld om de integratie met de site nog verder te trekken.

Daarnaast ben je dan ook nog eens compleet afhankelijk van de richting die zo'n software pakket op gaat. Releasen ze een nieuwe major, of minor met nieuwe functionaliteit, dan zul je dat ook weer moeten integreren of misschien zelfs je complete koppeling opnieuw moeten schrijven. Past de gekozen richting niet in je straatje, dan heb je pech en kun je dus op zoek naar iets nieuws.

Open source is een leuk idee, maar nee. Je bent dan evengoed tijd en FTE(s) kwijt aan het reviewen van alles wat de community doet. Kijk naar de gemiddelde github repo van een redelijk OS project; driekwart van de PRs kun je afschieten omdat ze slecht uitgewerkt zijn, of niet passen binnen het project omdat het een specifieke change is die een eenling nodig heeft. En dan hebben we het nog niet gehad over de business vraag of het wel verstandig is om je platform zomaar open source te maken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:43:
[...]
Niet iedereen op de T.net redactie heeft een Master-niveau opleiding. Daarom zie je ook geen wetenschappelijke artikelen. ;)
Nee dat is wel te zien aan de kwaliteit van veel artikelen.

Rest mij nog steeds de vraag of Tweakers deze hele paywall terugtrekt mocht er amper animo voor zijn? Ik maak uit de geplaatste teksten nog steeds op dat dit hele idee er hoe dan ook doorgedrukt gaat worden, dus deze beta fase is er alleen maar om het een beetje bij te tweaken (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbierut4 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:30:
[...]

Misschien ben ik dan naïef, ik ging er altijd vanuit dat een mod een voorbeeld hoort te zijn voor de rest van de community. Goed voorbeeld doet goed volgen enzo.

Zeker als je je boven de users verheft, moet je dat ook in gedrag doen naar mijn mening.
Dat roept iedereen altijd ja, maar goede voorbeelden kan je in dit topic met een lampje zoeken. Van mods en gebruikers. Beide moeten zich aan de regels houden want daar kan je iemand verantwoordelijk voor houden maar emoties gun ik de mods van harte, het zijn geen robots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:42:
[...]

Oke helder.
Als je dat wil weten waarom is dan de optie €0 niet toegevoegd?
Het formuleren van de antwoorden zorgt ervoor dat je de uitkomst krijgt die wilt hebben uit onderzoeken.
Ik heb die slider nog niet gezien onder een artikel, maar wel bijzonder dat je daar niet voor kunt kiezen idd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:12:
Ik ben helemaal voor. Betaal liever voor een product i.p.v. dat ik het product ben. Veel mensen zijn door o.a. Google gewend geraakt aan gratis of zeer goedkoop, niet wetend (of niet willen weten) dat ze betalen met hun privacy. Mits mijn gegevens niet meer worden gebruikt voor profiling en targeting ben ik zeker bereid om een premium abonnement te overwegen. Zoals met veel diensten (videostreaming, muziekstreaming, gaming, internetprovider, etc.) ga ik dan gewoon vergelijken. Het kan dus ook betekenen dat ik kies voor een premium aanbod elders.
Volgens mij mis je toch een punt. Je zegt helemaal voorstander te zijn van betalen voor content. Prima, dat kan, maar waarom ben jij dan nog geen Supporter, Hero of Elite abonnee?

Ik ben zelf ook geen tegenstander van betalen voor content, ben ook al jaren Hero abonnee hier en heb sinds jaar en dag al een Netflix account. Zoals de abonnementen nu zijn geef je zelf een bijdrage om het geheel voor iedereen beter te maken; je geeft een bijdrage zodat Tweakers haar mensen kan betalen en deze mensen kunnen helpen met het doorontwikkelen en onderhouden van het platform. De hier voorgestelde Premium content is totaal anders: jij moet betalen om alleen voor jezelf iets te kunnen zien, de overige 90/95/99% van de members kan dit niet. Dit vind ik niet in de geest van de community van Tweakers.

En zoals ik en meerdere anderen al hebben aangekaart, waarom worden er, op basis van een vage vraag zonder context in een survey, hele stappen overgeslagen en wordt er direct 1 optie als proefballonnetje gedropt? Waarom werd er niet een artikel op de frontpage geplaatst met iets in de geest van:
We willen Tweakers betaalbaar houden, we willen meer/betere content kunnen leveren etc. etc. Hieronder een poll met een aantal ideeen die wij hebben, geef aan welke jou het beste lijkt of selecteer "overige" en laat in alle gevallen in de comments weten waarom.
Wellicht dat dan nog altijd betaalde artikelen als winnaar uit de bus zouden komen, wie weet (ik gok van niet, maar oke). Echter, zo had je wel fatsoenlijk de community erbij betrokken.

Ik denk dat dit idee gewoon als de, voor Tweakers / DPG, makkelijkste optie gezien werd. Een abonnementen structuur bestaat al die bepaalde features unlocked, daar wordt gewoon een ding aan toegevoegd. Verder is er vrij weinig voor nodig. Andere opties zoals meer promoten van bestaande abonnementen, het toevoegen van een donatieknop onder artikelen zijn waarschijnlijk gezien als te vrijblijvend en te onzeker. Eerder werd al eens gesteld dat donatieknoppen niet zouden werken, daarom werken ze bij Twitch streamers e.d. ook zo slecht (/sarcasme). Goede content willen mensen best wel aan bijdragen.

Nog even refererend aan wat @WoutF hier schreef: ik snap dat jullie proberen een oplossing te zoeken en jullie intentie is om de community erbij te betrekken. Ik denk alleen dat hoe nu de insteek gedaan is (de basis leggen bij een vraag in een survey zonder verdere context) niet de juiste is. Binnen een survey mis je vaak achtergrond en context en het belangrijkste wat je mist: discussie. Door discussie in de comments (onder een frontpage artikel of op t forum) kom je juist tot andere inzichten, zie je meerdere kanten van het verhaal. Die discussie loopt hier nu ook, maar niet over de vraag "welke optie zouden jullie prefereren", maar op de stelling "we kiezen voor optie Premium artikelen, wat vinden jullie ervan".
Dus nogmaals, ik zou jullie (leden van Tweakers) willen adviseren om 1 stap terug te zetten en eerst openbaar (op de frontpage of op het forum) middels een artikel/post de discussie opzetten over wat opties mogelijk zouden zijn. Hiermee zou je per optie kunnen peilen hoeveel mensen bereid zijn om daaraan geld te spenderen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Op persoonlijke titel reageren terwijl er mod achter je naam staat is eigenlijk onmogelijk, er staat nu eenmaal mod achter je naam en dus is onderscheid hiertussen voor normale gebruikers eigenlijk niet te maken.

Ik stel voor dat wanneer er op persoonlijke titel gereageerd word er of een apart account voor gebruikt wordt of in die reacties je account gewoon zwart is.

Ik verbaas mij al heel lang over het feit dat mods verwachten dat gewone users maar zelf het onderscheid tussen de reacties moeten maken en hier niet zelf al eens deze aanpassing voor verzonnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

De wereld gaat aan aandeelhouders ten onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:43:
[...]
Of je ziet geen wetenschappelijke artikelen omdat het geen wetenschappelijke insteek heeft? Ik kom iig niet op Tweakers voor wetenschappelijke artikelen, daar heb je andere sites voor.

Tenzij je de populair wetenschappelijke artikelen bedoelt, wat precies de achtergrond artikelen zijn die we recent meer hebben gehad.
Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:46:
[...]

Nee dat is wel te zien aan de kwaliteit van veel artikelen.
Om deze maar eruit te pakken, en ik weet dat het een dooddoener is, maar gezien de giftigheid in dit topic over algemeen Tweakers artikelen vraag je je wel af waarom die mensen de FP nog lezen. De helft van de mensen hier zou in elk ander topic al lang een ban te pakken hebben gehad.
jbhc schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:59:
Op persoonlijke titel reageren terwijl er mod achter je naam staat is eigenlijk onmogelijk, er staat nu eenmaal mod achter je naam en dus is onderscheid hiertussen voor normale gebruikers eigenlijk niet te maken.

Ik stel voor dat wanneer er op persoonlijke titel gereageerd word er of een apart account voor gebruikt wordt of in die reacties je account gewoon zwart is.

Ik verbaas mij al heel lang over het feit dat mods verwachten dat gewone users maar zelf het onderscheid tussen de reacties moeten maken en hier niet zelf al eens deze aanpassing voor verzonnen hebben.
Mods zijn allemaal vrijwilligers. Zolang ze niet in het rood tikken is het persoonlijke titel.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 02-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Ragger schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:59:
De wereld gaat aan aandeelhouders ten onder.
Ik ben ook aandeelhouder (niet in DPG trouwens). De meeste aandeelhouders, zoals ik, hebben belang bij gezonde bedrijven op langere termijn, dus graag niet alle aandeelhouders over een kam scheren.

[ Voor 3% gewijzigd door 12_0_13 op 02-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:43:
[...]

maar dan zouden we liegen, want we doen dit niet omdat DPG het wil. We doen dit omdat we (bij tweakers en DPG) zien dat advertentie-inkomsten afnemen, en hebben daarom gekeken naar verschillende mogelijkheden om ervoor te zorgen dat we straks nog financiele middelen hebben om te blijven bestaan. Het is niet waar dat DPG wil dat wij een paywall hebben, en dat we als brave hondjes gaan zitten met de poot omhoog.

[...]
Nee DPG zal dat niet letterlijk geëist hebben. Die zeggen je moet een winstmarge hebben van 5% en de omzet moet volgend jaar met 2% stijgen.
Jullie moeten zelf weten hoe je dat oplost maar kijk eens naar het premium model bij onze andere websites.

Ben nu gewoon eerlijk en zeg het een een-tweetje was met het bericht uit september over het samengaan met HWI. De meeste mensen werken hier voor bedrijven en die weten echt wel hoe dat werkt vanuit de top.

Overigens meer een vraag: als ik een abbo heb op 1 van de DPG kranten heb ik dan ook toegang tot jullie premium content?

Want nu kan ik naast het BD ook alle andere kranten lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:20

Mickey77

Allround ICT-er

WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]
Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiële stabiliteit van Tweakers op lange termijn.
Ik heb al een aantal keren proberen bij te dragen aan dit topic, omdat het mij aan het hart gaat welke richting tweakers op gaat. Ik wil graag nog een laatste bijdrage leveren aan deze discussie en die gaat over de stelling dat premium “goed is voor de financiële stabiliteit van Tweakers op lange termijn” en het streven om toe te werken naar een situatie waar “de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn”.

Daar maak ik uit op dat de huidige abonnementen onvoldoende opleveren. We hebben nu al een tijd drie abo's, maar het gros (ook ik) van de bezoekers heeft geen abo, om uiteenlopende redenen. Als we nu kijkend naar de enorme weerstand die premium oproept, is het niet aannemelijk dat na de invoering van een premium abo, het aantal abo’s op korte termijn sterk zal toenemen. Ik ga er dan ook van uit dat jullie denken dat dit iets is van de langere termijn. Dat we over een paar jaar in een wereld leven waar premium wel succesvol zal zijn. Klopt die aanname?

Laten we wel wezen. Er zal altijd een groep zijn die aan abo neemt om tweakers te steunen, er zal ook een groep zijn die dat nooit zal doen. Het gaat dus om die groep in het ‘midden’. Hoeveel mensen ga je dan werkelijk overtuigen van het premium abo? Persoonlijk denk dat ik dat je geen significante toename zult zien. Waarom zou je de mensen die je nu niet kunt overtuigen, wel overtuigen met een premium abo? Wat we nu zien is dat het heel veel emotie oproept, maar ook dat het heel erg lastig is om artikelen te schrijven omdat de gemiddelde bezoeker veel kennis heeft en heel kritisch is (wat logisch is gezien de aard van de website).

Ik ben serieus nieuwsgierig naar jullie gedachten en prognoses, want ik denk dat je het gestelde doel dus niet bereikt, terwijl je wel een prijs betaalt voor de (goedbedoelde) pogingen die je onderneemt. Namelijk dat je de community verdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:02:
[...]
Overigens meer een vraag: als ik een abbo heb op 1 van de DPG kranten heb ik dan ook toegang tot jullie premium content?

Want nu kan ik naast het BD ook alle andere kranten lezen.
Ben hier ook wel benieuwd naar, maar aangezien het nog niet eens duidelijk is of mensen met een elite abbo toegang hebben zonder extra te betalen, verwacht ik daar nog geen duidelijk antwoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:58:
[...]

Volgens mij mis je toch een punt. Je zegt helemaal voorstander te zijn van betalen voor content. Prima, dat kan, maar waarom ben jij dan nog geen Supporter, Hero of Elite abonnee?
Welk punt mis ik? Ik wil betalen voor content, als ik niet al op legio andere manieren betaal. Denk aan bijv. De Correspondent. Bij Tweakers heb ik zover ik weet geen optie om enkel met geld te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 12:02
Robbierut4 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar, maar aangezien het nog niet eens duidelijk is of mensen met een elite abbo toegang hebben zonder extra te betalen, verwacht ik daar nog geen duidelijk antwoord op.
Ik heb een tijdje BN de Stem digitaal basis gehad maar ik kan dan niet vervolgens bij AD premium artikelen lezen, zijn wel vaak dezelfde artikelen overigens voor algemeen nieuws. Dus waarschijnlijk is het antwoord nee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Olaf
  • Laatst online: 23-07-2024
Pfoe, zoveel comments dat het niet te doen is afzonderlijk te reageren. Dank voor alle feedback. Dat is iets waar we expliciet om vragen en daar wordt duidelijk gehoor aan gegeven. No worries, we lezen alles, maar het is echt lastig alle punten te adresseren.

Ik merk dat er heel veel zorgen zijn. Ik begrijp dat wel. Toen VNU Tweakers overnam, het met VNU niet zo best ging, en we later in handen van De Persgroep/DPG kwamen had ik ook zorgen. Wat gaat er veranderen? Gaat zo'n nieuwe eigenaar Tweakers uitmelken? In de praktijk bleek van enige druk voor winstmaximalisatie geen enkele sprake. We varen onze eigen koers en dat zie je ook, aan het relatief restrictieve advertentiebeleid.

Tweakers had veel meer kunnen verdienen door de site vol te plempen met gigabanners en pop-ups, een veelvoud aan advertorials per dag te publiceren en andere vormen van inkomsten te bedenken die bijvoorbeeld inbreuk zou maken op de onafhankelijkheid van de redactie. Dat doen we niet, omdat dat ten koste gaat van Tweakers als site en omdat we de bezoeker hoog in het vaandel hebben staan. Het laatste wat we willen is bezoekers verjagen. We hebben altijd geprobeerd op creatieve manieren meer inkomsten te genereren door iets waardevols te bieden aan bezoekers, zoals met de Meet-Ups. De zorg dat we in de toekomst een groot deel van de content achter een paywall zouden zetten is dan ook echt ongegrond.

Niet alleen is iedereen hier zich er van bewust dat we dan de site de nek zouden omdraaien, het is ook om andere redenen niet realistisch. Het nieuws zoals we dat standaard brengen, is niet uniek genoeg. We proberen nieuws zo goed mogelijk te brengen, maar het is vooral om jullie dagelijks op de hoogte te brengen van wat er speelt op techgebied. We willen een flinke hoeveelheid nieuws publiceren, dat uitgebreid en foutloos te doen en gelukkig komen daar ook uitgebreide en goede reacties op. Nieuws is in die zin ook een middel om het samen over de gebeurtenissen rond tech te hebben en dat willen we met zoveel mogelijk mensen doen. Er is geen enkele reden dat achter een paywall te zetten want dan gaan jullie dat nieuws wel ergens anders halen.

Hetzelfde geldt voor de productreviews. We willen zoveel mogelijk mensen informeren over wat producten kunnen, hoe ze presteren, enzovoorts. Dat willen we met steeds meer producten doen en met uitgebreide testen, waarbij we graag van jullie input gebruiken. En als lezers die producten willen kopen, kunnen ze bij ons de prijzen vergelijken. En daar verdienen we aan dankzij de Pricewatch. Opnieuw zou het heel dom zijn om die artikelen onderdeel te maken van een Premium-abonnement. We willen meer

Waarom dan toch überhaupt met een idee als exclusieve artikelen als onderdeel van een abonnement komen? We hebben nu advertenties en de Pricewatch als inkomstenbronnen, en het zou fijn zijn daar een andere bron aan toe te voegen, al is het een kleine. Het adblockgebruik neemt toe, advertenties verliezen aan waarde en prijsvergelijkers hebben te maken met conjunctuurgevoeligheid, concurrentie, enz. We hebben verschillende abonnementen, maar daarmee bieden we blijkbaar te weinig, We zijn drie jaar geleden gestart met exclusieve artikelen voor die abonnementen, met het magazine. Maar een tijdschrift is natuurlijk ook niet de manier om voorbereid te zijn op de toekomst. Met het samengaan van de reviewredactie van HWI is de basis voor het gedeelde HWI/Tweakers-magazine ook komen te vervallen en dat stopt dan ook.

We willen met een abonnement toch iets extra's blijven bieden en uit onderzoek bleek dat toegang tot exclusieve artikelen door abonnees als prettig wordt ervaren. Deelnemers aan onderzoeken gaven aan dat een reden te vinden om een betaald abonnement af te nemen. We willen natuurlijk niet dat het bestaande aanbod van artikelen die voor iedereen beschikbaar zijn, er onder gaan lijden als we met extra artikelen zouden komen. Vandaar dat we besloten hebben te investeren. We hebben een extra redacteur aangenomen, zetten meer freelancers in en hebben het rooster van de nieuwsredactie zo aangepast dat er ruimte is voor het in stand houden van nieuws, naast de extra artikelen. Gaat er helemaal niets veranderen aan het huidige aanbod? Het doel is dit zoveel mogelijk gelijk te houden, maar bij grote veranderingen is dat moeilijk te zeggen, misschien gaan we wel meer en uitgebreider nieuws brengen voor iedereen, naast de aanvullende artikelen. Zou zo maar kunnen met meer redacteuren en een nieuwe werkwijze. Als we zien dat het minder wordt, moeten we veranderingen doorvoeren om dat te voorkomen. Krijgen niet-abonnees minder achtergrondartikelen? Ook dat is moeilijk te voorspellen, maar natuurlijk willen we ook niet-Premium-achtergronden blijven brengen voor iedereen en denken we na over toegang tot Premium-artikelen, bijvoorbeeld enkele keren per maand. Het zal hoe dan ook om een beperkt percentage van het totale aantal artikelen gaan. Er is een megagroot verschil tussen het AD en de De Telegraaf en Tweakers. Die hebben honderden verslaggevers om eigen verhalen te maken. Wij proberen nu met een bescheiden redactie-inzet tijd en ruimte vrij te maken om sommige techonderwerpen wat uitvoeriger te brengen, naast het bestaande aanbod. En zoals in de .plan staat, heb je hier geen behoefte aan, dan negeer je die paar titels met een premiumbadge gewoon, al dan niet met een custom CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Ik wil ook best betalen voor T.net maar niet met de huidige regelgeving. Nadat ik tijdens het hebben van een betaald account een ban opliep kon ik ook geen gebruik meer maken van mijn betaalde voordelen.
Vervolgens bleek het ook nog een vrijwel onmogelijk om zonder account met t.net in gesprek te geraken.

Zolang hier geen verandering in komt ga ik dus niet betalen voor t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Snap niet dat men het premium gedeelte zo erg vindt.

Tweakers gaat mij vooral om de community. Eigenlijk lees ik alleen het forum en de reacties onder de nieuwsartikelen. Dat geeft vaak zoveel meer diepgang. De informatie vanuit de community is zoveel meer waard dan zo'n betaalde herschreven stuk tekst van een adverteerder met een premium stempel.

Lijkt mij dat het makkelijk te negeren is als je het niet waard vindt om op het podium gedeelte te abonneren.

Als we slim zijn gaan we gewoon elk premium artikel hier
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij bespreken of op een ander gedeelte van het forum, dan zijn we er ook toch

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik denk dat dit wel een aardige illustratie is waarom er zoveel kritiek is c.q. de 'community' vindt/denkt dat ze geminacht wordt:

Hier een opmerking van iemand die vindt dat een FP reactie geen +++ waardig is:
JelleDJs in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

als je dan vervolgens gaat kijken naar die reactie, en 'm ook leest (!):
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedi...
dan is 't echt geen geraaskal of onwaarheden.
En velen vinden dat blijkbaar ook. Gezien de +++.

Maar wat gebeurt er dan? Een FP mod lockt de inhoudelijk bijdrage op NUL. :?

M.a.w. wat de community er van vindt, interesseert ons niet. Commentaar wordt niet op prijs gesteld c.q. mag aldaar niet geventileerd worden... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Gaat Tweakers straks ook win acties exclusief voor premium leden aanbieden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koelbloed
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 22:26
12_0_13 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:28:
Begrijpelijk, maar jammer dit!

Ik snap dat er geld moet worden verdiend; daarom ben ik ook abonnee _/-\o_ Maar ik gun ook mensen die misschien een wat kleinere portemonnee hebben ook alle prachtige content die tweakers genereeert.
Volledig eens met deze motivatie om abonnee te zijn. Ik was om dezelfde reden tot net hero abonnee. Was, want ik heb net opgezegd. Ik wil graag betalen voor een site die voor de hele community toegankelijk is, niet voor een gesplitste site waarbij mensen die niet betalen minder content krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
ArnoutV schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
Goh, ik begrijp veel van de bozige reacties niet.
Komen de "tweaksers" nooit op andere nieuwssites?
Veel sites (oa van kranten) hebben premium artikelen. Die artikelen zijn niet perse langer, beter doordacht of beter van kwaliteit.
Ik klik dan ook steevast door naar google bij zulke artikelen, om een gelijkaardig artikel te vinden. Ik betaal door het zien van ads en - op diverse sites - met een abonnement om desgewenst zonder ads te kunnen surfen, maar betalen voor artikelen? Nee. Ook niet als het in mijn huidige abonnement zou komen. Ik zou zelfs overwegen het abonnement helemaal stop te zetten.

Items die nu al gratis zijn gaan daaronder vallen. Dat bewijzen de huidige premium items al, want dit: nieuws: Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door sili... is nou niet wat je noemt een hoogstaand bericht waar veel tijd en geld in is gestoken en is een soort bericht dat al jaren gratis te lezen is op tweakers. Hetzelfde voor de .achtergrond items. Die gaan achter een betaalmuur en dus gaat er gratis content verloren en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de redactionele crew hier daadwerkelijk achter staat. Dit komt vanuit dpg. Althans; dat hoop ik dan maar.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Koelbloed schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:13:
[...]

Volledig eens met deze motivatie om abonnee te zijn. Ik was om dezelfde reden tot net hero abonnee. Was, want ik heb net opgezegd. Ik wil graag betalen voor een site die voor de hele community toegankelijk is, niet voor een gesplitste site waarbij mensen die niet betalen minder content krijgen.
Hier schaar ik me 100% achter. Ik kijk het even aan - ingelogd zijn om items te lezen is wmb acceptabel - maar als er daadwerkelijk betaald moet worden voor content zeg ik 'm ook op.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:02:
[...]

Nee DPG zal dat niet letterlijk geëist hebben. Die zeggen je moet een winstmarge hebben van 5% en de omzet moet volgend jaar met 2% stijgen.
Jullie moeten zelf weten hoe je dat oplost maar kijk eens naar het premium model bij onze andere websites.

Ben nu gewoon eerlijk en zeg het een een-tweetje was met het bericht uit september over het samengaan met HWI. De meeste mensen werken hier voor bedrijven en die weten echt wel hoe dat werkt vanuit de top.
De meeste mensen hier werken niet bij Tweakers en weten dus niet hoe het werkt "vanuit de top hier". Dat dit bij andere bedrijven blijkbaar zo werkt, neem ik van je aan, maar neem van mij aan dat het zo niet werkt hier.

Zal DPG verwachten dat we winst maken? Sure, maar dat willen wij als Tweakers zelf toch ook? Ik bedoel, we runnen geen kinderboederij hier, uiteindelijk zal salaris e.d. betaald moeten worden.

Dat er andere merken bij DPG zijn die met een betaalmuur werken, heeft ons geholpen om in te zien dat dit in ieder geval een stabielere inkomstenbron lijkt te zijn dan advertentie-inkomsten; maar heeft ons er des te meer van overtuigd dat het stom zou zijn om bestaande content achter zo'n muur te gaan plaatsen. Daarom hebben we gekozen om andere content te gaan maken, en die achter deze betaalmuur te zetten; zodat de rest zonder betaalmuur het platform kan blijven gebruiken zoals 't nu ook werkt.

Als de DPG top het echt voor 't zeggen had, dan was er een betaalmuur gekomen voor de inhoud die we nu al "gratis" aanbieden. Dus ik denk dat je daaruit al je conclusie kunt trekken dat het zo niet gegaan is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een post van mij over iets dat ongeveer twee weken geleden plaatsvond. Achteraf gezien was dat een vooraankondiging over dat T.net Premium eraan komt, maar dat wist ik toen nog niet. :P

De actie die T.net toen uitvoerde impliceert dat ze bloedserieus zijn over het introduceren van een paywall, dus ik verwacht wel dat het sowieso doorgaat.
DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:
Als de DPG top het echt voor 't zeggen had, dan was er een betaalmuur gekomen voor de inhoud die we nu al "gratis" aanbieden. Dus ik denk dat je daaruit al je conclusie kunt trekken dat het zo niet gegaan is.
De logica is zwak in dit argument. Dat de DPG top iets niet doordrukt houdt niet in dat de DPG top niet de lakens uitdeelt. Bovendien zou een volledige paywall zelfmoord zijn voor T.net, gezien dat de waarde van de artikelen drastisch afneemt zonder de waardevolle toevoeging van de reacties eronder.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:05:
[...]

Welk punt mis ik? Ik wil betalen voor content, als ik niet al op legio andere manieren betaal. Denk aan bijv. De Correspondent. Bij Tweakers heb ik zover ik weet geen optie om enkel met geld te betalen.
Sorry als het niet duidelijk over kwam: het punt was meer dat betalen voor content an sich niet het probleem is. Dat kan namelijk nu ook al, via de bestaande abonnementen. Het punt is meer dat je middels de huidige manier een bijdrage levert, die iedereen ten goede komt. De nieuwe voorgestelde Premium artikelen bieden alleen voordelen aan jezelf (en andere Premium members). Dit vind ik niet in de geest van de community van Tweakers en kan denk ik ook lijden tot een tweesplitsing in die community.

Wanneer deze premium artikelen dieper op de materie in gaan (weer meer ouderwetse Tweakers artikelen worden) is er denk ik juist extra reden voor discussie en verdieping in de comments en op het forum. Echter, deze discussie kan dan alleen plaatsvinden tussen de Premium members, want ja anderen weten niet (indien het op het forum besproken wordt) waar het over gaat aangezien ze het artikel niet kunnen lezen. In die zin denk ik dat het een onnatuurlijke tweedeling maakt in de community, tussen zij die willen (en kunnen) betalen en zij die dat niet doen. Want dat is er ook nog: sommige mensen kunnen het zich niet veroorloven om te betalen, terwijl ze wellicht wel een waardevolle bijdrage aan de discussie kunnen leveren.

Als ik "de oplossing" zou moeten aandragen, zou ik dus niet voor premium artikelen gaan, maar een samenspel van overige opties. Ten eerste, promoot de bestaande abonnementen en verfijn deze iets. Verfijnen in de zin van: Supporter zijn kost 1 euro/maand, Hero 3.75 en Elite is ineens een enorme sprong naar 18.75. Ik wil best wat meer dan die 3.75 betalen, maar de stap naar 18.75 vind ik veel te groot. Dus geef een tussenstap of doe het meer zoals bij Humble Bundle: geef een minimum op en je kunt meer geven, waarbij je vanaf bedrag X een nieuwe tier unlocked.
Verder zou ik experimenteren met donatieknoppen en dit ook actief promoten. Zet zo'n knop onder bepaalde (of zelfs alle) artikelen, vermeld het in video's en vraag simpelweg "vinden jullie deze content goed, steun ons dan middels een donatie".
En als laatste zou ik eerder iets voelen om een kleine vergoeding te betalen voor het plaatsen van bepaalde advertenties in V&A, bijvoorbeeld een bedrag van 50ct voor artikelen die voor meer dan 25 euro verkocht worden. Dit is wellicht nog wat lastig om te implementen, zeker met de optie van prijs "N.o.t.k.".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:08:
We hebben nu advertenties en de Pricewatch als inkomstenbronnen, en het zou fijn zijn daar een andere bron aan toe te voegen, al is het een kleine.
Allereerst dank voor de reactie, fijn dat er meer vanuit het team gereageerd wordt. Voor de volledigheid: Bestaan jullie inkomsten naast bovengenoemde ook uit de carrière sectie, de .acties? Hoe zit het het de tracking wall? Dat is in feite toch ook data die doorverkocht wordt? Staan jullie nog steeds achter deze keuze, ook al is het onrechtmatig?
We willen natuurlijk niet dat het bestaande aanbod van artikelen die voor iedereen beschikbaar zijn, er onder gaan lijden als we met extra artikelen zouden komen. Vandaar dat we besloten hebben te investeren. We hebben een extra redacteur aangenomen, zetten meer freelancers in en hebben het rooster van de nieuwsredactie zo aangepast dat er ruimte is voor het in stand houden van nieuws, naast de extra artikelen.
Maar daar wringt het wel bij veel mensen. Het bestaande aanbod heeft al te lijden onder de kwaliteit, daar zou ook kritisch naar gekeken mogen worden onder de huidige bezetting.
Krijgen niet-abonnees minder achtergrondartikelen? Ook dat is moeilijk te voorspellen, maar natuurlijk willen we ook niet-Premium-achtergronden blijven brengen voor iedereen en denken we na over toegang tot Premium-artikelen, bijvoorbeeld enkele keren per maand. Het zal hoe dan ook om een beperkt percentage van het totale aantal artikelen gaan.
Is het premium abonnement dan dus ook een voldongen feit? Of bestaat de kans dat jullie dit terugdraaien mocht in de praktijk blijken dat het geen effect heeft, en wellicht zelfs averechts werkt?
En zoals in de .plan staat, heb je hier geen behoefte aan, dan negeer je die paar titels met een premiumbadge gewoon, al dan niet met een custom CSS.
Ik begrijp je punt, maar het gaat veel dieper dan dat, getuige ook de vele reacties die je hebt kunnen lezen, principes, de essentie van tweakers, de community, die wordt aangetast, ik hoop dat dat wel binnenkomt, het is niet zomaar een kwestie van "ach, kijk de andere kant op"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:24:
Een post van mij over iets dat ongeveer twee weken geleden plaatsvond. Achteraf gezien was dat een vooraankondiging over dat T.net Premium eraan komt, maar dat wist ik toen nog niet. :P

De actie die T.net toen uitvoerde impliceert dat ze bloedserieus zijn over het introduceren van een paywall, dus ik verwacht wel dat het sowieso doorgaat.
Ja, dit wordt niet geïntroduceerd met het idee van "we zien wel". Er is finetuning nodig om de abo's te kunnen bepalen, maar Premium is er. (ik ga er verder overigens niet over)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
[...]

Dat er andere merken bij DPG zijn die met een betaalmuur werken, heeft ons geholpen om in te zien dat dit in ieder geval een stabielere inkomstenbron lijkt te zijn dan advertentie-inkomsten; maar heeft ons er des te meer van overtuigd dat het stom zou zijn om bestaande content achter zo'n muur te gaan plaatsen. Daarom hebben we gekozen om andere content te gaan maken, en die achter deze betaalmuur te zetten; zodat de rest zonder betaalmuur het platform kan blijven gebruiken zoals 't nu ook werkt.

Om hier op in te haken. Bij de andere merken die jij noemt is het op precies dezelfde manier gestart als dat we hier nu bij Tweakers zien. Het start met premium content voor de extra verdieping, en korte tijd later staat de helft van de website achter een betaalmuur. Bij elk merk, keer op keer. Dus is het raar dat er enorm wantrouwen heerst? Is het aannemelijk om te denken dat dat hier ook zo zal gaan? Kunnen jullie garanderen dat dit nooit zal gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]

Wijs ons even op het "CMS" wat een pricewatch zoals de onze draait. En V&A. En het forum zoals het nu werkt? 8)7 8)7 Een eigen systeem voor een site als deze is een must. Je kunt niet vertrouwen op een stapel zolderkamerprogrammeurs die een wordpress plugin onderhouden tot ze er geen zin meer in hebben.
Dat je bepaalde modules in eigen beheer wilt ontwikkelen kan ik inkomen maar waarom het cms geen open source kan zijn snap ik niks van.

Kijk naar rtl nieuws zij maken gebruik van drupal en hebben daar specifieke modules voor laten ontwikkelen, daarmee besparen ze handen vol geld.

1 open source cms betekend dat 1 team alle dpg websites kan onderhouden wat serieus scheelt, iedereen weet dat bezuinigingen op fte's de meest duurzame zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:31:
[...]

Ja, dit wordt niet geïntroduceerd met het idee van "we zien wel". Er is finetuning nodig om de abo's te kunnen bepalen, maar Premium is er. (ik ga er verder overigens niet over)
T.net past stilletjes de toegepaste regels hierop aan, zonder het te noemen in de geschreven regels en zonder verduidelijking waarom dit gedaan wordt. Dat is verontrustend.

Bedankt voor de verduidelijking dat Premium als betaalde abonnementsvorm er hoe dan ook komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Meerdere abbo vormen vind ik een slecht iets, waarom wordt er niet gekozen om premium artikelen bij Hero onder te brengen? Ik wil er best voor betalen namelijk, maar niet voor maar 1 ding. Voor Hero betaal je al 45/50 euro per jaar. Vind Premium artikelen dan weinig toevoegen om daar bijvoorbeeld 70 euro (ik noem maar wat) per jaar van de maken (Hero + Premium). En voor de Elite is het al helemaal gek.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:31:
[...]

Om hier op in te haken. Bij de andere merken die jij noemt is het op precies dezelfde manier gestart als dat we hier nu bij Tweakers zien. Het start met premium content voor de extra verdieping, en korte tijd later staat de helft van de website achter een betaalmuur. Bij elk merk, keer op keer. Dus is het raar dat er enorm wantrouwen heerst? Is het aannemelijk om te denken dat dat hier ook zo zal gaan? Kunnen jullie garanderen dat dit nooit zal gebeuren?
Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken. Maar volgens mij is duidelijk aangegeven dat dit simpelweg niet de bedoeling is. Niemand zit hier met de intentie om dit stiekem als een glijdende schaal te gebruiken.

Dit is een bèta. Laten we niet al teveel op de zaken vooruitlopen. Premium zal zich moeten bewijzen en zal voldoende mensen moeten verleiden om een abo te nemen. Dat is de uitdaging van de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:33:
[...]
T.net past stilletjes de toegepaste regels hierop aan, zonder het te noemen in de geschreven regels en zonder verduidelijking waarom dit gedaan wordt. Dat is verontrustend.

Bedankt voor de verduidelijking dat Premium als betaalde abonnementsvorm er hoe dan ook komt.
Er wordt toch niets stilletjes gedaan? Zie de topicstart, zie de reacties van Wout en Olaf, volgens mij wordt het hoe en waarom vrij duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:35:
[...]

Er wordt toch niets stilletjes gedaan? Zie de topicstart, zie de reacties van Wout en Olaf, volgens mij wordt het hoe en waarom vrij duidelijk uitgelegd.
Lees de link in de post die je citeerde.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 11:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Je kunt niet vertrouwen op een stapel zolderkamerprogrammeurs die een wordpress plugin onderhouden tot ze er geen zin meer in hebben.
Zo is Tweakers.net juist toch ontstaan, een stelletje "zolderkamerprogrammeurs"...

De kans is groot dat een opvolger/concurrent van Tweakers.net ook zo zal ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
Bensimpel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:34:
Meerdere abbo vormen vind ik een slecht iets, waarom wordt er niet gekozen om premium artikelen bij Hero onder te brengen? Ik wil er best voor betalen namelijk, maar niet voor maar 1 ding. Voor Hero betaal je al 45/50 euro per jaar. Vind Premium artikelen dan weinig toevoegen om daar bijvoorbeeld 70 euro (ik noem maar wat) per jaar van de maken (Hero + Premium). En voor de Elite is het al helemaal gek.
Er is toch meerdere keren gezegd dat er geen beslissing is genomen over hoe premium in het abbo systeem past??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ah we zijn op dit punt aanbeland. Waar de community na 20 pagina's zuigen boos wordt als er dan eentje van de crew met een teen over de streep gaat. Want dan moet het ineens professioneel en objectief allemaal. Vergeet niet dat het ook maar mensen zijn. Ik vind "als een wesp gestoken" nogal een dramatisering nadat er al mensen zijn geweest die abonnementen hebben opgezegd.
Er is niemand boos. Het heeft gewoon niet bijzonder veel zin om je mee te laten slepen door emoties, zeker niet als het over een bijzaak gaat. Het dient geen enkel doel behalve het uiten van frustratie. Dat mag gerust gezegd worden. Dat je alles in dit topic kwalificeert als zuigen is niet bijzonder accuraat overigens, daar doe je een hoop bijdrages mee tekort.
Ik moet eens nadenken over een playbook voor het introduceren van nieuwe features op Tweakers. Want het gaat wel altijd op dezelfde manier.
Dat moeten ze bij Tweakers zelf ook, want ze bakken er normaliter vrij weinig van. Wellicht kun je ze een helpende hand bieden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
[...]

Wijs ons even op het "CMS" wat een pricewatch zoals de onze draait. En V&A. En het forum zoals het nu werkt? 8)7 8)7 Een eigen systeem voor een site als deze is een must. Je kunt niet vertrouwen op een stapel zolderkamerprogrammeurs die een wordpress plugin onderhouden tot ze er geen zin meer in hebben.
Wat een klets, er zijn meer CMS'en dan alleen Wordpress. Geeft wel weer het niveau van de Tweakers dev crew aan. Wij kunnen alles beter, de rest zijn allemaal zolderkamerprogrammeurs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]

De meeste mensen hier werken niet bij Tweakers en weten dus niet hoe het werkt "vanuit de top hier". Dat dit bij andere bedrijven blijkbaar zo werkt, neem ik van je aan, maar neem van mij aan dat het zo niet werkt hier.
Oke er zal misschien iets meer vrijheid zijn in de uitwerking maar zoals je hieronder stelt moeten jullie je KPI's halen.
Maar hoe werkt het dan wel? Want het is wel heel toevallig dat beide berichten (Samengaan HWI, invoering Premium content) een paar maanden achter elkaar geplaatst zijn. Het had ook tegelijkertijd gekund maar iedereen wist dat dit helemaal een shitstorm zou opleveren.

En mochten jullie ten tijden van het samengaan met HWI nog niet weten dat er een premium model aan zat te komen dan spreekt dat van een ongelofelijk amateurisme en gebrek aan visie.
Zal DPG verwachten dat we winst maken? Sure, maar dat willen wij als Tweakers zelf toch ook? Ik bedoel, we runnen geen kinderboederij hier, uiteindelijk zal salaris e.d. betaald moeten worden.
Hier valt niemand over. Al is hetgeen wat nu ingevoerd wordt precies het breken van een belofte welke gemaakt is om niet te doen.
Dat er andere merken bij DPG zijn die met een betaalmuur werken, heeft ons geholpen om in te zien dat dit in ieder geval een stabielere inkomstenbron lijkt te zijn dan advertentie-inkomsten;
Precies zoals ik al zei dus. Nog geen verschil gezien m.b.t. andere bedrijven.
maar heeft ons er des te meer van overtuigd dat het stom zou zijn om bestaande content achter zo'n muur te gaan plaatsen. Daarom hebben we gekozen om andere content te gaan maken, en die achter deze betaalmuur te zetten; zodat de rest zonder betaalmuur het platform kan blijven gebruiken zoals 't nu ook werkt.
Oke helder maar kun je dan uitleggen waarom de content die nu als premium gelabeld is de normale content is die hier altijd te vinden was. En om eerlijk te zijn lager van kwaliteit dan veel andere artikelen (van zowel tweakers als HWI)?
Je bent naïef als je niet ziet dat de salamitactiek in gang is gezet. Wat gebeurt er als het hele premium content model niet gaat werken? Sorry maar ik implementeer o.a. dit soort strategische veranderingen en het is er gewoon een uit het boekje ondanks dat jullie zeggen dat het er anders aan toe zal gaan.
Hoe is het dan gegaan?

Overigens losstaand hiervan valt mij op dat de kwaliteit van veel nieuwsmedia schrikbarend achteruit is gegaan. Ik lees van het BD met name de regiokatern omdat er ook ander nieuws instaat dan wat speelt in de randstad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Wat mij flink steekt is dat er meerdere malen door verschillende personen/personeel van tweakers.net wordt aangegeven dat:
Exclusieve artikelen kwamen daarbij juist naar boven als iets waar men bereid is om voor te betalen.
Terwijl binnen een dag, tot op het moment van dit schrijven, ruim 39 pagina's vol staan met een meerderheid die het daar volmondig niet mee eens is.

Ik schaar mij achter die meerderheid.

Tevens is het lachwekkend dat de 'slider' op de premium pagina's niet te zien is voor bezoekers met een active adblocker. Zeker omdat moderators op dit forum dat niet doorhebben en rondbazuinen dat ze de slider zelf ook niet kunnen zien.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Cergorach schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:38:
[...]

Zo is Tweakers.net juist toch ontstaan, een stelletje "zolderkamerprogrammeurs"...

De kans is groot dat een opvolger/concurrent van Tweakers.net ook zo zal ontstaan.
Psst die is al aan het ontstaan :+
https://hardwarejunkies.info/

Het is wel vrij duidelijk dat nu hardware info zelf opgeslokt is dat Tweakers nog even verder de zakken wilt gaan vullen. Natuurlijk hun goed recht. Maar qua timing niet erg handig nu meer mensen zonder baan zitten. Maak de abbo's zelf wat interessanter dan zou ik zeggen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah ja. Dat zullen de voorbereidingen zijn geweest. Ik neem aan dat je het ook logisch vindt dat als iets als Premium wordt geïntroduceerd, dat je dan ook de achterliggende techniek hebt ontworpen en klaar hebt staan zodat het ook daadwerkelijk gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:40:
[...]

Wat een klets, er zijn meer CMS'en dan alleen Wordpress. Geeft wel weer het niveau van de Tweakers dev crew aan. Wij kunnen alles beter, de rest zijn allemaal zolderkamerprogrammeurs
Naar mijn mening zou drupal+custom modules(v&a, pricewatch) ook heel goed kunnen werken, drupal draait op heel veel grote websites, waarvan de meeste mensen het niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tyoi schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:40:
Wat mij flink steekt is dat er meerdere malen door verschillende personen/personeel van tweakers.net wordt aangegeven dat:
[...]
Terwijl binnen een dag, tot op het moment van dit schrijven, ruim 39 pagina's vol staan met een meerderheid die het daar volmondig niet mee eens is.

Ik schaar mij achter die meerderheid.

Tevens is het lachwekkend dat de 'slider' op de premium pagina's niet te zien is voor bezoekers met een active adblocker. Zeker omdat moderators op dit forum dat niet doorhebben en rondbazuinen dat ze de slider zelf ook niet kunnen zien.
Het is natuurlijk logisch dat voornamelijk de mensen die dit niet zien zitten, zich hier komen melden. Het is natuurlijk ook logisch dat dit geen leuke boodschap is (betalen voor content), maar dit is nou niet echt een representatief sample :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:39:
[...]

Er is toch meerdere keren gezegd dat er geen beslissing is genomen over hoe premium in het abbo systeem past??
Volgens mij was het vrij duidelijk dat het nu: Supporter, hero, Elite, Premium zal worden? Correct me if I am wrong.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:41:
[...]

Ah ja. Dat zullen de voorbereidingen zijn geweest.
Waar jij geen inhoudelijk commentaar op geeft. Qua dat lijk je wel op Bor. :)
Ik neem aan dat je het ook logisch vindt dat als iets als Premium wordt geïntroduceerd, dat je dan ook de achterliggende techniek hebt ontworpen en klaar hebt staan zodat het ook daadwerkelijk gebruikt kan worden.
Ik ga niet in op deze stroman.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
Bensimpel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:43:
[...]

Volgens mij was het vrij duidelijk dat het nu: Supporter, hero, Elite, Premium zal worden? Correct me if I am wrong.
Ergens in het begin zijn er meerdere posts waarin ontkent wordt dat er beslissingen genomen zijn over de abbo structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:31:
[...]

Is het aannemelijk om te denken dat dat hier ook zo zal gaan? Kunnen jullie garanderen dat dit nooit zal gebeuren?
Nee. Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Dan mag het prijspeil wel wat aandacht krijgen, wie gaat er meer dan 20 euro per maand betalen voor een paar artikelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Nee, dat is het niet:

XWB in "Het grote Tweakers Premium topic"

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:43:
[...]
Waar jij geen inhoudelijk commentaar op geeft. Qua dat lijk je wel op Bor. :)

[...]
Ik ga niet in op deze stroman.
Wat wil je precies horen? Ik weet niet waarom dat te zien is geweest, maar ik vermoed een foutje. Vanwege wat ik zei: dat er voorbereidingen zijn getroffen om de techniek gereed te hebben.

Sorry, maar nu ben je gewoon spijkers op laag water aan het zoeken. Je kan niet iets introduceren zonder dat ook daadwerkelijk te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dan my bad, we zullen het zien. Maar nog een abbo vorm erbij zie ik niet zitten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Het is nog niet bekend hoe de abo's eruit komen te zien, daar wordt oa de bètaperiode voor gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:43:
[...]

Het is natuurlijk logisch dat voornamelijk de mensen die dit niet zien zitten, zich hier komen melden. Het is natuurlijk ook logisch dat dit geen leuke boodschap is (betalen voor content), maar dit is nou niet echt een representatief sample :)
En wie is dan wel de representatief sample? Alleen de mensen die een abbo hebben? Of een exclusieve groep van tweakers? Alleen de mensen die voldoen aan specifieke voorwaarden, zoals het uit hebben staan van een adblocker? Ik kan mij persoonlijk niet herinneren dat ik een vragenlijstje heb ontvangen van tweakers de afgelopen tijd.

Ik snap wat je zegt, maar je bagatelliseert nu eigenlijk vrijwel iedereen die dus nu wel vocaal genoeg is om hier een reactie achter te laten.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bensimpel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:47:
Dan my bad, we zullen het zien. Maar nog een abbo vorm erbij zie ik niet zitten.
Allereerst: ik ga hier niet over, en ik heb géén idee wat voor gedachten er leven. .... maar ik kan me niet voorstellen dat je twee abonnementen zou moeten nemen om te krijgen wat je wil. Ik heb nog nooit iets gezien waarbij je bij dezelfde club twee abo's moet nemen. Het zou denk ik heel erg contraproductief werken.

Het zal allemaal nog moeten blijken en uitgewerkt worden, maar hier zou ik me geen zorgen over maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:47:
[...]

Wat wil je precies horen? Ik weet niet waarom dat te zien is geweest, maar ik vermoed een foutje. Vanwege wat ik zei: dat er voorbereidingen zijn getroffen om de techniek gereed te hebben.

Sorry, maar nu ben je gewoon spijkers op laag water aan het zoeken. Je kan niet iets introduceren zonder dat ook daadwerkelijk te bouwen.
Daar is de stroman weer.

Het gaat mij er niet om dat er langdurig aan iets gebouwd wordt. Het gaat mij erom dat gebaseerd op wat gebouwd werd (zonder dat dit bekend was) de toegepaste regels vroegtijdig werden aangepast, zonder dit te verduidelijken en zonder de geschreven regels aan te passen.

Qua dat lijk je echt op Bor. Je springt alle kanten op, maar vermijdt een discussie over de daadwerkelijke inhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tyoi schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:48:
[...]

En wie is dan wel de representatief sample? Alleen de mensen die een abbo hebben? Of een exclusieve groep van tweakers? Alleen de mensen die voldoen aan specifieke voorwaarden, zoals het uit hebben staan van een adblocker? Ik kan mij persoonlijk niet herinneren dat ik een vragenlijstje heb ontvangen van tweakers de afgelopen tijd.

Ik snap wat je zegt, maar je bagatelliseert nu eigenlijk vrijwel iedereen die dus nu wel vocaal genoeg is om hier een reactie achter te laten.
Ik was niet betrokken bij het onderzoek, maar er is een representatief sample van de Tweakers-bezoekers in kaart gebracht om te onderzoeken wat ze wel en niet zouden willen zien.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 18:05
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:43:
[...]

Dit declassificeerd dit hele topic. Samen met de reacties van woutf en olaf is al duidelijk dat de mening van de community helemaal niet op prijs gesteld wordt maar alleen gebruikt wordt voor de prijs bepaling naar mijn mening

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:48:
[...]

Het is nog niet bekend hoe de abo's eruit komen te zien, daar wordt oa de bètaperiode voor gebruikt.
Nogmaals, hoe gaan jullie dat onderzoeken gedurende de betaperiode? De slider die nu onder de artikelen staat (die ik overigens niet zie, waarschijnlijk door Adblocker), vraagt hoeveel geld je over hebt voor het desbetreffende artikel. Wat kun je met deze informatie? En maken jullie daarbij onderscheid tussen de mensen die reeds een abonnement (Supporter, Hero, Elite) abonnement hebben en mensen die geen abonnement hebben? Want als je al voor een abonnement betaald kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'ik betaal al, dus 0 euro voor dit artikel'.
0 euro schijnt overigens geen optie te zijn bij de slider, wat ook al de toon zet voor het hele gebeuren.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wever338 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51:
[...]

Dit declassificeerd dit hele topic. Samen met de reacties van woutf en olaf is al duidelijk dat de mening van de community helemaal niet op prijs gesteld wordt maar alleen gebruikt wordt voor de prijs bepaling naar mijn mening
Ik weet niet waarom je dit denkt. Ik heb er al behoorlijk wat moeite in gestoken om de reacties te lezen en erop te reageren, en mijn visie te geven. We mogen het oneens met elkaar zijn, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Freekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51:
[...]

Nogmaals, hoe gaan jullie dat onderzoeken gedurende de betaperiode? De slider die nu onder de artikelen staat (die ik overigens niet zie, waarschijnlijk door Adblocker), vraagt hoeveel geld je over hebt voor het desbetreffende artikel. Wat kun je met deze informatie? En maken jullie daarbij onderscheid tussen de mensen die reeds een abonnement (Supporter, Hero, Elite) abonnement hebben en mensen die geen abonnement hebben? Want als je al voor een abonnement betaald kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'ik betaal al, dus 0 euro voor dit artikel'.
0 euro schijnt overigens geen optie te zijn bij de slider, wat ook al de toon zet voor het hele gebeuren.
Dat is een goeie vraag. Wellicht dat @WoutF of @Olaf hier zijn licht over kan laten schijnen :) Misschien dat dit ook een vraag is voor Heb je een vraag over de bètatest van Tweakers Premium? aangezien het over de werking van de bèta gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:52
wever338 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51:
[...]

Er wordt zeker wel naar de community geluisterd. Alleen als je mening is dat het hele premium niet door moet gaan, ga je van een koude kermis thuis komen.

Dit topic en de test zijn gedaan om nog te finetunen en feedback te krijgen over de precieze implementatie van Premium. Dat het er gaat komen staat gewoon vast.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Aksnes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:54:
[...]

Er wordt zeker wel naar de community geluisterd. Alleen als je mening is dat het hele premium niet door moet gaan, ga je van een koude kermis thuis komen.
Als je mening is dat het huidige aanbod het niet waardig is om geld aan te besteden wordt je ook afgebrand. Qua dat is alles wat niet in het straatje van de redactie valt ongewenst.
Dit topic en de test zijn gedaan om nog te finetunen en feedback te krijgen over de precieze implementatie van Premium. Dat het er gaat komen staat gewoon vast.
Maak dat dan de titel van het topic:

Enkel als jij wilt betalen voor Premium, hoeveel zou je daarvoor willen betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:40
Freekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51: Want als je al voor een abonnement betaald kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'ik betaal al, dus 0 euro voor dit artikel'.
Is eerder hier ook al aangegeven en het is echt een Freudiaanse blunder die het niveau goed weergeeft. Niet te zien mocht je een adblocker hebben en geen 0 optie. Goed bezig...

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MazeWing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:02:
Een community manager die niet afkomstig is van de community...

Volgens mij vat dat in 1 zin samen hoe DPG over ons als community denkt. En ik kan nu niet echt zeggen dat @Moonsugar een enorm positieve bijdrage heeft geleverd aan de community. Zoals zo vaak wordt er een knuppel in het hoenderhoek gegooid en schittert ze daarna van afwezigheid.
WhatsappHack schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:55:
Ik dacht precies hetzelfde al een paar uur geleden, maar dacht ik zeg er maar niets over omdat ik de hele community manager überhaupt niet ken en niet onbeleefd wil overkomen. :P Na het voorstel topic nergens meer tegen gekomen*. ;( Niets tegen iemand die ik niet ken natuurlijk, maar ik blijf Zeef soms missen. :)
* = al spendeer ik natuurlijk heel veel tijd in specifieke boards en minder in de generieke boards. Plus ben ik geloof ik de enige "van mijn soort" die geen toegang heeft tot de Huiskamer :P Dus dat zal ook niet helpen, al had ik dat ook niet toen Zeef er nog was.
Persoonlijk vond ik het ook een aparte keuze om een community manager aan te nemen die niet afkomstig is uit de community, maar prima, dat is een keuze van DPG T.net. Wat ik wel verwacht is dat diezelfde community manager zich daarna actief betrekt bij haar community. En met alle respect, dat gebeurd niet. De posthistory van @Moonsugar zijn enkel de verplichte nummertjes, zoals aankondigingen van evenementen e.d., een paar uitzonderingen daargelaten en dat is jammer.
DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:10:
Geloof mij maar hoor, @Moonsugar leest dit topic aandachtig mee. Wat zij nu denkt weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed dat ze nav de post van wout (WoutF in "Het grote Tweakers Premium topic") nu even niet weet wat ze nog zou moeten toevoegen aan deze discussie; of ze nu betaald word of niet.
Waarom reageert @Moonsugar niet zelf en moet jij dit voor haar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:55:
[...]
Als je mening is dat het huidige aanbod het niet waardig is om geld aan te besteden wordt je ook afgebrand. Qua dat is alles wat niet in het straatje van de redactie valt ongewenst.
Nee hoor, dit mag je gewoon vinden. Ik zou zeggen, geef het een kans en wacht even af waar de redactie de komende tijd mee komt. Er is al vaker aangegeven dat het echt aan de redactie is om jou (en alle anderen) te verleiden om Premium te nemen.

En als jij het na de bètaperiode nog steeds niks vindt, dan is dat je goed recht. En dan scheelt dat jou euro's ;) Je hebt echter niets te verliezen door het gewoon een kans te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:01
Ach, als tweakers steeds meer achter premium / paywall zet komt er vast wel een andere partij die dit vacuüm opvult.

En persoonlijk vind ik de tweakers artikelen geen waarde hebben, de gebruikers op het forum, daar zit de kennis. Of breng ik jullie nu op slechts ideeën? Bepaalde forum gedeeltes achter een paywall!.
Maar gelukkig onstaan er steeds meer discord kanalen over de onderwerpen die ik leuk vind.

Je ziet hoe rap het kan gaan na de 'fusie' van hwi en tweakers..

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:58
Ook maar even mijn mening spuien; heb dit hele topic (natuurlijk) niet gelezen en geen idee welke feedback er al is gegeven.

Korte samenvatting over mij(n) profiel: Geregistreerd op 30 augustus 2004 - al daarvoor een lurker. Ben geen abo / lid / betaler. Reageer slechts af en toe een onder een artikel, het forum bezoek ik weinig tot niet. Heb tweakers in enkele van mijn browser gewhitelist en enkele niet.

Zoals ik het zie: enkele jaren geleden neemt DPG Media Tweakers en HWinfo over, maar 'we veranderen niets'. Daarna wordt hwinfo zo'n beetje gestripped van alle nieuwscontent, forums etc. HWinfo tv wordt 'overgenomen' door tweakers tech hub, maar 'er veranderd niets'.

Nu heb ik misschien een rare kijk op het 'niets veranderen', maar mijn interactie met hwinfo is op 0 komen te staan, de tweakers tech hub video's zijn tov hwinfotv een cringe om naar te kijken. Persoonlijk mis ik Koen nog steeds, hij is en was hwinfotv voor mij. Zijn stijl van presenteren had voor mij iets (don't ask me what, geen idee namelijk)

Zoals ik het zie is DPG media bezig met alles strippen en stapje-voor-stapje naar een AD model aan het toewerken. Gratis content van een belabberd niveau, voor alle (semi)-degelijke content moet betaald worden. Semi degelijk, want de helft van de keren is het klik-bait om er maar voor te zorgen dat mensen dat premium model nemen. Het is tenslotte maar (ik geloof) 6 euro per maand.

Dus DPG media begint om de 2 grootste tech sites in NL op te kopen, daarna 1 te deactiveren en de ander (willen ze blijkbaar) achter een paywall te stoppen. Als je bekijkt wat ze met de regionale kranten hebben gedaan is dat een voorbode wat hier toch ook uiteindelijk staat te gebeuren. Zelf kom ik uit het oosten van het land, Tubantia, Stentor of het AD; het is 1 pot nat. De implementatie van de paywall is trouwens waardeloos, met een cookie verwijderen lees je er weer 3.

Anyway, het is dus (hopelijk niet) wachten tot dit hiet ook gaat gebeuren. Pulp artikelen leesbaar voor iedereen. In de pulp artikelen enkele (bewust geplaatste) linkjes naar premium artikelen (zodat je er op klikt en op de premium landingspagina komt) en clickbait premium artikelen, met een enkel artikel wat wel de diepte ingaat.

En laat ik eerlijk zijn; nee, ik zal niet voor tech nieuws content betalen. Ik zal geen hero of ander abo nemen, geen premium abo oid. Als het zo gaat als hierboven beschreven dan zwaai ik een keer naar tweakers en ben fut, zoals we dat in het oosten zeggen. Wel met een klein traantje in mijn ogen, zoals ik ook afscheid heb genomen van hwinfotv. Maar het leven gaat altijd door.

Als de DPG top het echt voor 't zeggen had, dan was er een betaalmuur gekomen voor de inhoud die we nu al "gratis" aanbieden
En wij zijn gekke henkies! Jullie weten toch ook wat en hoe het met hwinfo is gegaan. Eerst samen in een gebouw, maar er veranderd niets. Dan samen een redactie, maar er veranderd niets... En is er nu nog steeds niets veranderd dan? Ik zal eens even kijken op het forum van hwinfo....Oh wacht.. Eens kijken op hwinfotv... oh wacht...
Anyways, mijn skeptical point-of-view.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:57:
Nee hoor, dit mag je gewoon vinden.
Arnoud Wokke is het niet met jou eens:
arnoudwokke in 'reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toev...

Mijn commentaar daarop.

Het gaat erom dat er vanuit de redactie van T.net agressief wordt gereageerd op negatief commentaar op Premium. Misschien is het toegestaan om dat commentaar te geven, maar men krijgt niet een gevoel dat er wordt geluisterd.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:53:
[...]

Dat is een goeie vraag. Wellicht dat @WoutF of @Olaf hier zijn licht over kan laten schijnen :) Misschien dat dit ook een vraag is voor Heb je een vraag over de bètatest van Tweakers Premium? aangezien het over de werking van de bèta gaat.
Done :) Freekers in "Heb je een vraag over de bètatest van Tweakers Premium?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wever338
  • Laatst online: 19-07 18:05
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:52:
[...]

Ik weet niet waarom je dit denkt. Ik heb er al behoorlijk wat moeite in gestoken om de reacties te lezen en erop te reageren, en mijn visie te geven. We mogen het oneens met elkaar zijn, toch?
Als je dit niet begrijpt heeft het ook geen zin dit uitleggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Pfoe, zoveel comments dat het niet te doen is afzonderlijk te reageren. Dank voor alle feedback. Dat is iets waar we expliciet om vragen en daar wordt duidelijk gehoor aan gegeven. No worries, we lezen alles, maar het is echt lastig alle punten te adresseren.
Ligt de lat voor die exclusieve artikelen dan daar waar die met de huidige set gelabeld en ongelabeld op de juiste plek? Want die kritiek zie ik tot nog toe nergens serieus worden opgepakt. Premium is prima, betalen voor exclusieve content is ook prima, maar als dit het aanbod is? Uit een eerdere post van Wout lijkt het alsof er nu nog ontdekt moet worden wat die content dan moet zijn, en is er dus geen passende content beschikbaar op het moment van introductie. Hoe je dan tot een beta komt is mij een raadsel.

Als ik naar value for money kijk op andere journalistieke platformen dan zijn dat big shoes to fill bij een prijsstelling die enige impact op de totale inkomsten moet hebben. Daar heb ik in de afgelopen jaren slechts zeer sporadisch iets van terug gezien hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Klopt, en dat is precies mijn punt. Ik betaal liever met geld dan met mijn privacy.
Je betaalt straks met je geld EN je privacy. Ook de huidige abo's stoppen niet met het vergaren van je informatie, dat zal het Premium abo ook niet doen. Dus dit is een vrij nutteloos argument in deze discussie. Of in bijna elke andere discussie, al die sites waar je voor betaald verzamelen of faciliteren het verzamelen van je data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 18-09 19:19
Ik zou best een abonnement op premium artikelen overwegen als de premium artikelen van een dusdanig kwaliteit zijn. De echte hardcore IT hoef je op tweakers niet te verwachten maar een .build met een brandgevaarlijke build van een batterij pack doen ze dan weer wel... Als tweakers premium wilt gaan worden dan moeten ze echt de onderwerpen en de diepgang van de artikelen gaan aanpassen voordat ik er geld voor over heb.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Kan ik die artikelen ook uitzetten? Tot nu toe is er geen enkel artikel voorbij gekomen dat ik interessant vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

lasharor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:04:
Kan ik die artikelen ook uitzetten? Tot nu toe is er geen enkel artikel voorbij gekomen dat ik interessant vind.
Jazeker.

Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.