Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.083 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

OK - en wie wil er nog terug naar de oude layout? Dit topic doet mij daar ook wel aan denken

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 22:34
Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:40:
[...]

Dat zou toch te gek voor woorden zijn, dat we zouden gaan betalen zodat Tweakers (DPG) stopt met de onrechtmatige trackers waarover al meerdere keren is geklaagd bij de AP.
Goed punt, helemaal gelijk! Ik heb het aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:41:
[...]

Er zijn inderdaad meer reviews gepost, maar het niveau is nog steeds niet wat ik graag wil zien. Er wordt bijna alleen maar op games getest. Diepgang ontbreekt. Ik zou graag een veel breder en diepgaander verhaal zien dan alleen de standaard reutel van testjes met games en desktop applicaties. Er is weinig "tweakers" aan die verhalen.
Er is hier een mooi topic voor: CPU, GPU en PSU reviews

Hier staat ook context over wat haalbaar is.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
franssie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:44:
OK - en wie wil er nog terug naar de oude layout? Dit topic doet mij daar ook wel aan denken
Yessir!

Daarom ben ik een jaar ofzo weggeweest. Heeft weinig gedaan zie ik :)

Maar ik kom niet meer 15x per dag, maar gewoon een paar keer per week.Tot die nieuwe meuk weg is. Brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Mortum schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:41:
Ik heb het verschillende keren in persoon bij mensen laten vallen, en zal het nu ook zwart wit hier op het forum schrijven.

Ik heb in het verleden Ginz meegeholpen voor de goodies voor de abo-dagen, en zou hier best op vrijwillige basis aan mee willen helpen om producten op te zetten! Ik heb ideeΓ«n zat!

Als het toch puur nu is dat Tweakers extra inkomsten nodig heeft kan je daar prima op andere manieren aan komen.
Ik ben wel benieuwd, zou hierbij voor jou verschil zitten tussen deze 2 redenen?
1. Tweakers heeft geld nodig om voor te kunnen bestaan
2. DPG wil graag meer winst maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:41:
[...]

Er zijn inderdaad meer reviews gepost, maar het niveau is nog steeds niet wat ik graag wil zien. Er wordt bijna alleen maar op games getest. Diepgang ontbreekt. Ik zou graag een veel breder en diepgaander verhaal zien dan alleen de standaard reutel van testjes met games en desktop applicaties. Er is weinig "tweakers" aan die verhalen.
Dit plus dat die artikelen vaal al op HWI te vinden waren. Juist de combi van beiden met verschillende invalshoeken maakte dat beide websites de moeite waren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:02

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:46:
[...]

Ik ben wel benieuwd, zou hierbij voor jou verschil zitten tussen deze 2 redenen?
1. Tweakers heeft geld nodig om voor te kunnen bestaan
2. DPG wil graag meer winst maken
Neen, ik ben zelf fel tegen een paywal ongeacht de reden.

Daarintegen als Tweakers iets aanbied waar GoT na elke Abo-dag om roept (merch) dan krijgt men ook echt een extratje en worden er geen "al bestaande features" achter een paywall verstopt, en kan de content gratis blijven.

Hoop ik ;)

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:43
XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:25:
[...]

Dat heeft Wout ook toegelicht. Een donatieknop zou nooit werken, daarentegen hebben bezoekers via surveys aangegeven het prima te vinden om te willen betalen voor bepaalde content.
Kan je me dan even toelichten wat er in de basis zo heel anders is tussen een donatieknop en de huidige abonnementen? In beide gevallen geven mensen op basis van goodwill geld: de huidige abo's zijn niet veel meer dan veredelde donatieknoppen.
Ik betaal voor een abonnement om aan te geven dat ik jullie wil ondersteunen om goede content te maken voor iedereen. Bij dit nieuwe premium gedoe zou ik moeten gaan betalen zodat alleen ik dit mag bekijken.

Om dan nog wat vragen te stellen, sommigen zijn wellicht al eerder gesteld:
- Wat als mensen op het forum door willen praten en/of refereren naar een premium artikel? Ja, dan kan 95% het bronartikel niet zien, moet je hen gaan zeggen "ja moet je maar premium member worden, anders kan je niet meepraten". Zo vorm je letterlijk een tweesplitsing in de community.
- Hoe wil je mensen overhalen om premium member te worden? At random een premium artikel volledig publiekelijk toegankelijk maken zodat iedereen het kan zien? Doet wel weer afbreuk aan de mensen die betalen. Of krijgt men alleen, net als bij veel kranten, alleen de eerste alinea te zien waaruit absoluut niet te achterhalen is of het artikel enige diepgang en kwaliteit bevat?
- En zoals ik eerder al schreef, wat bepaald of iets nu (en in de toekomst) een premium artikel is? Zijn dat altijd artikelen van een bepaald onderwerp? Of zijn dit artikelen die een soort van addendum zijn op reguliere artikelen, alleen meer uitgebreid? Als je verwacht dat mensen gaan betalen voor content zou ik toch minimaal duidelijk willen weten wat het mij zou bieden.

Goed, ik laat het hierbij. Je stelt dat mensen in surveys hebben aangegeven het "prima" vinden om te betalen voor content, ik denk dat de algehele toon in dit topic het tegendeel bewijst. Ik meen dat ik die survey ook gehad heb en alhoewel ik niet meer exact weet wat ik daar heb ingevuld, als ik de huidige strekking toen geweten had, had ik zeker zeer negatief geantwoord.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:45:
[...]

Er is hier een mooi topic voor: CPU, GPU en PSU reviews

Hier staat ook context over wat haalbaar is.
Dat topic heb ik in het verleden inderdaad gezien. Ik had niet gezien dat het weer tot leven was gewekt. @-The_Mask- laat zien dat het zΓ³ veel beter kan. De reacties van de redactie in dat topic straalt gewoon een en al onwil uit.

Er kan veel meer gedaan worden. Andere publicaties laten zien dat er veel meer haalbaar is. Dat is de lat, en niks minder.

Β© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:14:
[...]

Buiten dat, kun je wellicht ook inhoudelijk reageren op alle vragen die hier voorbij komen? Met alle respect, maar onze community manager schittert momenteel door afwezigheid. We zijn inmiddels aanbeland op pagina 30 van dit topic en ik heb nog geen post gezien. Je kunt niet zomaar een grote aankondiging als deze de wereld in slingeren en dan met de stille trom vertrekken imho. Juist in tijden zoals deze, wanneer drastische wijzigingen worden voorgesteld, zou een community manager er moeten zijn voor... z'n community.
Ik dacht precies hetzelfde al een paar uur geleden, maar dacht ik zeg er maar niets over omdat ik de hele community manager ΓΌberhaupt niet ken en niet onbeleefd wil overkomen. :P Na het voorstel topic nergens meer tegen gekomen*. ;( Niets tegen iemand die ik niet ken natuurlijk, maar ik blijf Zeef soms missen. :)
* = al spendeer ik natuurlijk heel veel tijd in specifieke boards en minder in de generieke boards. Plus ben ik geloof ik de enige "van mijn soort" die geen toegang heeft tot de Huiskamer :P Dus dat zal ook niet helpen, al had ik dat ook niet toen Zeef er nog was.

@WoutF
Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is. Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet okΓ© als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.
Met alle respect, maar als ik nu kijk naar dat Premium-artikel op de frontpage; dan is het niet in de oren geknoopt, maar juist het ene oor in en het andere oor uitgegaan. :)
Onder de Premium-artikelen kun je direct onder het artikel aangeven wat je ervan vond en of je ervoor zou willen betalen. Ik ken weinig/geen sites die bereid zijn om zo ver te gaan om te leren over de wensen van hun gebruikers.
Maar waarom is €0 geen optie? Als we artikelen echt niets extra waard vinden (bovenop ads/trackers en community input) en onder "basis content" zouden scharen, dan mogen we dat niet kenbaar maken in die poll. Nu kan ik de poll overigens uberhaupt niet zien, maar dat terzijde. :P Tuurlijk loop je het risico dat sommige Tweakers overal €0 invullen, maar ik denk dat de meesten best eerlijk zullen reageren als er daadwerkelijk een keer een artikel komt waardoor ze denken: wauw. Dat zou wel een euro (of wat) waard zijn. Overigens is het ook vreemd om dit enkel onder de Premium-artikelen te vragen, maar dat terzijde.
Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt. En ik wil iedereen vragen dat te doen met respect naar elkaar.
Juist ook mensen die er niet voor open staan wil je toch ook constructief horen neem ik aan? Als je enkel de mening van yay-sayers wilt hebben, dan is het bij voorbaat een kansloze zaak natuurlijk. :P

Voor mij persoonlijk is het heel simpel eigenlijk en zijn er twee belangrijkste redenen waarom ik het niet zie zitten. Misschien is het voor een deel (dat met betrekking tot bijdragen, niet het gedeelte met vrije content voor iedereen.) verschrikkelijk arrogant, who knows, maar daar heb ik maling aan. :) En wie weet, misschien is m'n gevoel wel misplaatst en vinden mensen het onterecht dat ik het zeg. Kan allemaal, maar dit is mijn gevoel en mening - en ik zeg dit werkelijk met alle respect: ik ben van mening dat ik dusdanig veel bijdraag*, dan wel in het verleden heb bijgedragen, aan community generated content op Tweakers, dat ik het verdom om ook maar één cent te betalen voor Premium-artikelen, omdat ik dat onterecht vind. No way en 't voelt ook een beetje als stank voor dank. Wij werden noch worden ook niet betaald voor al die bijdragen over de jaren heen (eisen we ook niet natuurlijk en hoeft ook helemaal niet!). Ik kan oprecht zo een hele rits Tweakers opnoemen die ik nog eerder geld zou betalen voor hun geweldige bijdragen in de comments (zelfs als ik het niet met ze eens was; en soms *juist* omdat ik het niet met ze eens was. Maar de diepgang, het aanleveren van bronnen voor een gezonde discussie, etc.: priceless! Goud waard! Absoluut. En zo genereer je evenwichtige content waarin alle invalshoeken bekeken worden!) dan dat ik bereid zou zijn te betalen voor een aantal artikelen die nu als Premium aangemekt worden op de frontpage... Voor wat hoort wat en dat was, tot vandaag, altijd behoorlijk goed in belans. Om een Paywall waardig te zijn, moet het wel echt heeeeeeel bijzondere content zijn en ook echt veel geld kost hebben om te maken. Maar dan nog zou ik liever zien dat we dan iets anders verzinnen zodat die content toch voor iedereen beschikbaar is, voor hen met en hen zonder geld.
* = Al heb ik dat het afgelopen jaar heel veel minder gedaan door ziekte en persoonlijke omstandigheden.

Het is altijd een symbiotische relatie geweest hier. Wij krijgen wat content ter info of entertainmentvalue van de redactie en de community zorgt vervolgens bij de meeste artikelen voor de diepgang, nuances, discussies, correcties en noem het maar op; op een manier die een redactie vaak nooit voor elkaar gaat krijgen omdat je zoveel experts op verschillende gebieden simpelweg niet in huis hebt. Vervolgens verdient Tweakers geld aan de bezoekers die dat genereert, in de vorm van ads, Pricewatch, sponsored content/product placement, et cetera. En iedereen is blij. Of althans; was. Nu niet meer blijkbaar, want het roer moet extreem drastisch om en heel erg veel content gaat achter een Paywall gezet worden waar niemand er nog bij kan en mensen zonder geld het niet meer mogen lezen, hetgeen lijnrecht ingaat tegen alles dat we al die jaren met de community hebben gedaan: gratis content beschikbaar stellen **voor iedereen**; niet enkel voor de elite/mensen met diepe zakken. Ik baal al helemaal omdat de jeugd dus ook met veel minder content in aanraking zal komen omdat veel artikelen achter een paywall verdwijnen, doodzonde. Die kennis moeten we willen delen en dat hebben we dan ook jarenlang succesvol gedaan met z'n allen. Maar nu niet meer. Nu verdwijnt die kennis for corporate greed.

En dan nu... Dan heb je veel bijgedragen aan de content die zo belangrijk is voor Tweakers en waardoor het zo interessant is gebleven (en nee, niet hoogstpersoonlijk; maar wel met z'n allen!); en dan moet we allemaal nog gaan betalen ook voor die content? Nah. En als bijzaak: als veel Tweakers die veel bijdragen leveren dat sentiment delen, dan krijg je dus dat de gehele commentsectie leegbloedt en veel tot alle toegevoegde waarde weg is die juist extreem belangrijk is voor Tweakers. Dan heb je dus wat artikelen met zogenaamde diepgang, maar daar eindigt het ook meteen. Zeker omdat de commentsectie ook afgesloten is voor niet-Premium leden op de frontpage... Zul je zien dat straks posts die eerst open staan over onderwerp A bij de volgende keer Premium worden omdat er in de comments veel interactie was en veel bijgedragen werd. :+

"Nou, dan neem je toch geen Premium als het je niet bevalt of je vindt dat je tekort gedaan wordt?" Nope, was ik ook niet van plan tenzij je het kan kopen met Karmapunten misschien. :) Maar dan nog twijfel ik er over, omdat principeel ik gewoon vind dat de informatie die we hier met z'n allen genereren gewoon voor iedereen beschikbaar moet zijn; plus als ik dan ga reageren onder Premium-artikelen, dan spek ik eigenlijk niets dan de kas van DPG, want "mijn" content wordt dan achter een Paywall gelazerd en geld aan verdiend, omdat de comments niet zichtbaar zijn voor niet-leden... Die moeten eerst dokken om dat te kunnen lezen, what the hell. Dat er met publieke reacties geld wordt verdient is prima, dat is die symbiotische relatie. Maar onder Premium voelt het gewoon absoluut niet goed...

Als het allemaal zo erg uit de klauwen gelopen is dat de overhead bij Tweakers zo gigantisch groot is dat er een Paywall nodig is omdat het bedrijf anders niet financieel gezond meer is, dan klopt er volgens mij echt iets niet en is er ergens een wanprestatie in het management geleverd.

Ik vond het abonnement altijd wel een goed idee om Tweakers te steunen zodat alle content vrij beschikbaar bleef. Dat heb ik weliswaar opgezegd omdat de lol van reageren al flink werd bemoeilijkt door dat enorm brakke moderatiesysteem dat Tweakers weigert te repareren en waardoor een aantal Tweakers zelfs al volledig gestopt zijn met uitgebreid reageren, omdat Tweakers maar door blijft gaan met die privacy schendende trackers en vanwege een principezaak omdat er iets gebeurde in het aboforum dat ik zeer onbehoorlijk vond. Maar het idee erachter was prima. Als dat te weinig abonnees opleverde, wat ik me kan voorstellen, had je misschien beter aan de community kunnen vragen hoe we dat konden verbeteren. (Al is er nooit geluisterd naar commentaar op die trackers bij abonnees noch het fixen van modsysteem.) Of fundraisers houden. Ik snap de wil voor stabiele inkosmten, maar fundraise dan voor een buffer erbij. En levert dat niet genoeg op? Tja, dan misschien verder kijken. Maar de pest is denk ik alsnog DPG... Die zullen nooit settlen voor een bare minimum om de zaak goed te laten draaien, maar wil ook winst zien. En waarschijnlijk flink, waardoor het "rendement" probleem ontstaat waar dat er anders niet perse was geweest.

TL;DR, belangrijkste redenen:
- Vind het ongepast om mensen die veel hebben bijgedragen nu om geld te gaan vragen
- Ik vind dat de content hier, voornamelijk omdat er heel veel community generated is, vrij beschikbaar moet zijn voor iedereen; ook zij zonder geld. HOE we dat kunnen doen, als er nu kennelijk financiΓ«le problemem zijn, is iets dat we dan moeten bekijken; maar brainstorm daar dan over met de community!
Zonder te sentimenteel te eindigen: vergeet niet dat de mensen die voor Tweakers werken veelal ook onderdeel zijn van de community. Dat waren ze al voor ze bij Tweakers kwamen werken en zullen ze ook zijn nadat ze weg zijn. Het beeld dat sommige mensen schetsen van redacteuren die alleen voor kliks en advertentieposities schrijven en niks geven om Tweakers, de community en de kwaliteit, ligt mijlenver van de waarheid en is behoorlijke frustrerend om op je bord te krijgen als je juist elke dag weer probeert hard te maken voor die zaken.
Toch voelt dit wat eenzijdig. Dit hele Paywall verhaal is voor velen denk ik ook erg frusterend om op het bordje te krijgen. ;)

Ik denk dat een Paywall, met alle respect :), het stomste idee is dat je maar op een community driven website kan genereren... Je sloopt er namelijk de community mee, veroorzaakt tweedeling en zorgt dat kennis opgesloten wordt voor een klein groepje dat wil en/of kÑn betalen. (Want even kijkend, andere DPG-merken hebben ook niet bepaald een charity potje voor Premium voor studenten, armen, zieken, et cetera.) Dit moet beter. Ik zou dus veel liever zien dat jullie gaan bezuinigen/reorganiseren (opnieuw ja als dat de vorige x niet voldoende was :+) dan zo'n Paywall op te gaan zetten, want dat is echt een heel heel héél erg slecht idee op alle fronten. Maar ik denk dat we allebei wel weten dat het er toch doorheen gedrukt gaat worden, al zeggen we massaal met z'n allen dat het heel dom zou zijn. :) Ik vind het ook raar dat er geen brainstorm sessie is opgezet met de community over hoe het wel kan. Dat past waarschijnlijk niet in een corporate straatje, dat snap ik zelf maar al te goed. Maar dat is het probleem: Tweakers met community 100% als argaisch bedrijf runnen gaat hem gewoon niet worden, de dynamiek is hier compleet anders dan bij een of ander f*cking vodje als het AD. (Sorry, kon het niet laten. :P)

Ik wacht het vervolg wel af en kijk wel weer als jullie daadwerkelijk over de brug komen met informatie over hoe het ingericht gaat worden, *exact* wat er onder die Paywall gaat verdwijnen Γ©n wat het dan wel moge gaan kosten plus andere randzaken en wat jullie denken te gaan doen voor de community, maar ik denk dat je wel moet begrijpen dat de angst niet ongegrond is. Kijkend naar wat zaken in het (recente) verleden hier plus de historie van DPG als je even kijkt naar de frontpage van andere DPG-merken, vind je het dan werkelijk vreemd dat mensen hier met weemoed naar de toekomst kijken...? DPG sloopt alles op z'n pad en ik kijk met grote skepsis naar je opmerking waarin je zegt dat DPG Γ©cht niet van plan is om hier niet hetzelfde te doen als bij letterlijk al hun andere merken die ze ook al finaal verrot gemaakt hebben. En we zien problemen met DPG ook hier hoor; kijk maar naar dat nachtmerriedossier over die Cookiewall die nog altijd op de site staat... DPG trekt zich niets aan van ons, de experts noch de wet en doet gewoon wat het leuk vindt. Dus ik heb er heeeeeel weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen als jullie het doorzetten. Eigenlijk zou ik liever zien dat Tweakers independent wordt, los van dat evil DPG. Maarja.

Anyway, dat is wat ik er nu over te zeggen heb. Ik zal verder wat stoppen met bijdragen in dit topic nu, denk dat ik m'n gevoelens/mening wel dubbel en dwars duidelijk heb gemaakt zo. (En ik gok dat er ook weinig mee wordt gedaan ;)).

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 02-12-2020 02:41 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:53:
[...]

Dat topic heb ik in het verleden inderdaad gezien. Ik had niet gezien dat het weer tot leven was gewekt. @Verwijderd laat zien dat het zΓ³ veel beter kan. De reacties van de redactie in dat topic straalt gewoon een en al onwil uit.

Er kan veel meer gedaan worden. Andere publicaties laten zien dat er veel meer haalbaar is. Dat is de lat, en niks minder.
Dat er in dat topic goede ideΓ«n rond hangen klopt, waar van een deel ook is opgenomen. Dus het onwil stukje klopt niet, ch3cker heeft bergen verzet om zo veel mogelijk in te passen. Ook zijn wij nog elke dag bezig om stappen te zetten om de data die we naar buiten brengen beter te maken.

Maar dit is niet een discussie die hier past :)

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Moi_in_actie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:51:
[...]

Kan je me dan even toelichten wat er in de basis zo heel anders is tussen een donatieknop en de huidige abonnementen? In beide gevallen geven mensen op basis van goodwill geld: de huidige abo's zijn niet veel meer dan veredelde donatieknoppen.
Ik betaal voor een abonnement om aan te geven dat ik jullie wil ondersteunen om goede content te maken voor iedereen. Bij dit nieuwe premium gedoe zou ik moeten gaan betalen zodat alleen ik dit mag bekijken.
Huidige abbo's zijn op basis van goodwill, want echt veel krijg je er niet voor. Nieuwe abbo's zijn op basis van content, heel duidelijk resultaat voor je donaties.
Blijkbaar was er te weinig goodwill over om rendabel te zijn. En als iedereen die in dit topic gezegd heeft te stoppen met supporten vanwege deze actie, is er nog minder rendabele goodwill over ;) Of dat aan de gebruikers te wijten valt...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:57:
[...]

Dat er in dat topic goede ideΓ«n rond hangen klopt, waar van een deel ook is opgenomen. Dus het onwil stukje klopt niet, ch3cker heeft bergen verzet om zo veel mogelijk in te passen. Ook zijn wij nog elke dag bezig om stappen te zetten om de data die we naar buiten brengen beter te maken.
Sorry, mijn beleving is anders. Er is weinig breedte in de tests. De focus ligt op de gamer en niet op de tweaker. De achtergronduitleg in reviews is embarmelijk. DBa schalen worden nog steeds niet logaritmisch weergegeven. De lijst is lang.....
Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:57:
Maar dit is niet een discussie die hier past :)
Goed, dan houdt ik het tot de "premium" artikelen, hoewel die eigenlijk symptomatisch zijn voor het gebrek aan kwaliteit in het algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 02-12-2020 00:03 ]

Β© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:08
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiΓ«le stabiliteit van Tweakers op lange termijn.
Maar hoe zit het dan met het DPG "trusted web" uit het jaarverslag, om verminderd afhankelijk te zijn van grote advertentie boeren DPG wide en dus geen thirdparty tracking meer nodig te hebben (al is DPG onderhand zo groot dat cross-DPG-tracking eigenlijk ook al een issue is) ?
Daabij suggereert het "jaarverslag" dat de advertentie inkomsten uit digitale media zijn toegenomen in tegenstelling tot TV en papier ?

Daarnaast klinkt het "in balans brengen van de verhoudingen van de inkomstenbronnen" leuk, maar ik verwacht niet dat men tegelijkertijd andere inkomstenbronnen af zal bouwen. Wat dat betreft staan er genoeg weinig vlijende artikelen bij Follow the Money (wel een paywall :P ) over het moederbedrijf.
Kunnen jullie verder ook niet zoveel meer aan doen dat de tent is overgekocht, maar de "gun-factor" van een community-site zal waarschijnlijk wel stapje bij beetje steeds verder onder druk komen te staan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
Jonathan-458 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:38:
@sanane
Kwaliteit kost nu eenmaal geld en begrijp de motivatie voor inkomsten diversificatie en onafhankelijkheid.

Echter denk ik dat het issue juist is dat tweakers.net te breed wilt zijn en iedereen wilt aanspreken waardoor het nog meer de kern uit het oog verliest en daardoor ook de kwaliteit veelal verloren is gegaan.

Ik zou graag betere geek tech journalism zien en heb geen probleem hiervoor te betalen, Dat is waar tweakers.net wederom het onderscheid kan maken.

NRC is ook niet gratis toch?
Met alle respect maar ik kan het gewoon niet accepteren dat Tweakers richting opgaat van telegraaf. Ik ben al jaren lid van Tweakers en ik heb Tweakers altijd gekend als een OPEN platform. Dus zulke ontwikkelingen gaan bij mij niet in. Wij "Leden" hebben Tweakers groot gemaakt en niet andersom dus ik verwacht van Tweakers dat ze respect hebben voor ALLE leden. Nu creeren ze op Tweakers soort van economy class en first class artikelen.

Wij als leden moeten dit ontwikkeling tegenhouden want anders ben ik bang dat dit in de toekomst ook invloed gaat hebben op het forum. Straks krijg je betaalde categorieΓ«n en daar zit ik absoluut niet op te wachten.

Hebben ze meer geld nodig? Dat kan, maak je financiΓ«n openbaar zodat alle leden het kan inzien, want dat verwacht ik van een open platform. Ik heb geen zin om winst van het moederbedrijf op te krikken vandaar dat ik wil dat ze transparant moeten zijn over hun financiΓ«n.

Maak een grote donatie knop op de homepage en dan kunnen alle leden die toch iets extra's willen doneren ook gewoon doneren. Ik denk dat veel Tweakers geen zin hebben in een "maand abonnement" maar wel bereid zijn om eenmalig een bedrag te doneren. En ik hoop echt dat het geld niet als winst verdwijnt in de zakken van het moederbedrijf maar echt wordt gebruikt voor Tweakers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:03:
[...]

Maar hoe zit het dan met het DPG "trusted web" uit het jaarverslag, om verminderd afhankelijk te zijn van grote advertentie boeren DPG wide en dus geen thirdparty tracking meer nodig te hebben (al is DPG onderhand zo groot dat cross-DPG-tracking eigenlijk ook al een issue is) ?
Daabij suggereert het "jaarverslag" dat de advertentie inkomsten uit digitale media zijn toegenomen in tegenstelling tot TV en papier ?

Daarnaast klinkt het "in balans brengen van de verhoudingen van de inkomstenbronnen" leuk, maar ik verwacht niet dat men tegelijkertijd andere inkomstenbronnen af zal bouwen. Wat dat betreft staan er genoeg weinig vlijende artikelen bij Follow the Money over het moederbedrijf.
Kunnen jullie verder ook niet zoveel meer aan doen dat de tent is overgekocht, maar de "gun-factor" van een community-site zal waarschijnlijk wel stapje bij beetje steeds verder onder druk komen te staan.
Is wel begrijpelijk, je kunt natuurlijk niets negatiefs over DPG zeggen omdat je anders je biezen kan pakken de volgende dag. Maar deze schijnconstructie van de zogenaamde input van de community willen aanwenden om tot constructieve ideeën te komen is natuurlijk één grote wassen neus, wat voor mij alleen maar bevestigd wordt door de posts van de Tweakers crew in het topic.

Luisteren, maar toch niet luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Heel tweakers draait op de community & pricewatch. Voor het nieuws of achtergrond artikelen van de redactie hoef je hier echt niet speciaal voor te komen (meeste info staat dan in de comments). Om dan premium artikelen aan te gaan bieden tegen betaling is echt een mes in de rug voor de community.

Dit kan je dan ook totaal niet vergelijken met een AD of Telegraaf of FTM, die hebben namelijk GEEN usergenerated content.

Snij eerder in je eigen kosten dan dit soort praktijken, een eigen CMS en forum onderhouden is niet meer van deze tijd (en kost ook te veel geld)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Mag ik een oplossing opperen die kinderlijk eenvoudig is?

Gewoon niet meer reageren in de premium berichten. Geen reactie, niet de poll invullen, niet stemmen op reacties die misschien toch gepost worden, helemaal niets meer. Doen alsof die berichten niet zichtbaar zijn op de frontpage. En als de premium meuk er toch doorheen geduwd word geen abbo nemen.

Mocht dit niet werken kan ervoor nog voor gekozen worden om een dag lang Tweakers niet te openen, gewoon met z’n allen ff Tweakers links laten liggen

Het word dan snel pijnlijk duidelijk hoe dit geweldige concept gewaardeerd word. De paar artikels die we in de tussentijd missen, dat is dan maar zo, waarschijnlijk is ergens anders op het web de informatie wel te zien

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

Wat was het ook alweer ? "Voor Tweakers, door Tweakers" toch of zoiets ? Komt geen DPG in voor...

Ik heb er een hard hoofd in, de kritiek lijkt allemaal aan dove mans oren gericht, is niet waar, moet je anders zien, blablabla maar vervolgens geen echte uitleg over wie wat hoe en waar.
En de antwoorden die er mondjesmaat gegeven worden bestaan voornamelijk uit rationalisaties.

Welterusten.

To do or not to do...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
sanane schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:07:
[...]

Hebben ze meer geld nodig? Dat kan, maak je financiΓ«n openbaar zodat alle leden het kan inzien, want dat verwacht ik van een open platform. Ik heb geen zin om winst van het moederbedrijf op te krikken
Bij deze :

Omzet in 2019
Vorig jaar boekte de groep een omzet van 1,64 miljard euro, 4% meer dan in 2018. De brutowinst steeg met 7% naar 258 miljoen euro. Netto bleef daar 129 miljoen van over, een stijging met 2% ten opzichte van 2018.

https://www.mediaspecs.be...-2020-is-nog-onduidelijk/

Het zijn harde tijden..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
ThaStealth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:05:

Gewoon niet meer reageren in de premium berichten. Geen reactie, niet de poll invullen, niet stemmen op reacties die misschien toch gepost worden, helemaal niets meer. Doen alsof die berichten niet zichtbaar zijn op de frontpage. En als de premium meuk er toch doorheen geduwd word geen abbo nemen.

Mocht dit niet werken kan ervoor nog voor gekozen worden om een dag lang Tweakers niet te openen, gewoon met z’n allen ff Tweakers links laten liggen

Het word dan snel pijnlijk duidelijk hoe dit geweldige concept gewaardeerd word. De paar artikels die we in de tussentijd missen, dat is dan maar zo, waarschijnlijk is ergens anders op het web de informatie wel te zien
Laat ik maar zo zeggen, Tweakers bestaat vanwege de community. Op het moment dat Tweakers teveel dingen achter paywalls gaat gooien zoals de andere merken van de Persgroep dat doen zal ik niet de enige zijn die 20 jaar geschiedenis achter zich laat en niet meer terugkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
@sanane na het lezen van @WhatsappHack stuk en jouw nieuwe comment stippen jullie beide belangrijke punten aan.

Drempel voor mensen met te weinig vrij besteedbaar inkomen, Community generated content in β€œnieuws” welke achter achter een paywall verschuift en het risico dat andere zaken, zoals bijv community forum of pricewatch later achter premium gestopt gaat worden.

Ik moet eerlijk zijn dat ik zo ver nog niet eens na gedacht had, en maakt het inderdaad complexer om de vergelijking te maken met bijv. NRC.

[ Voor 4% gewijzigd door Jonathan-458 op 02-12-2020 02:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:39:
[...]

Dat is heel jammer dat je dat zo ervaart. Sinds het samenvoegen van de HWI redactie is wel degelijk van alles veranderd. Een aantal artikelen die je al jarenlang nooit zo uitgebreid op Tweakers vond zijn:

reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank
reviews: Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper
reviews: 35 USB-sticks van 128 en 256GB - Grote verschillen in snelheden
reviews: AMD Ryzen 5 5600X, Ryzen 7 5800X, Ryzen 9 5900X en 5950X
reviews: LG Ergo 27QN880 en 32UN880 - Zwenkzwaaizwevende monitoren
reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Dat is maar een kleine greep uit de selectie. Er is zelf een paragraaf in het eerste artikel over deze wijziging opgenomen. Dat er sinds september "nul komma nul" veranderd zou zijn is feitelijk onjuist, maar wordt kennelijk niet door iedereen zo ervaren.
Als ik zo de reacties van crewleden in dit topic lees, dan zijn dit juist de artikelen die ook weer zullen verdwijnen. Als in, achter een paywall komen. Deze artikelen zijn juist een keer wat uitgebreider, hetgeen wat Tweakers in mijn optiek al heel veel langer zou moeten doen.

Ook ik heb in de gevraagde feedback aangegeven dat het prettig zou zijn als Tweakers wat meer op de inhoud zou kunnen gaan focussen, en ik zou het dan ook prima vinden als er minder nieuwsberichten zijn per dag. Maar het voelt voor mij nu alsof er aangegeven wordt dat er naar de community geluisterd is, er "extra" nieuwsberichten worden geplaatst die dieper op de inhoud ingaan en, ohja, deze komen echter een paywall te zitten. Het motto voor en door Tweakers verdwijnt zo wel.

Naar mijn idee is dit geen goede stap in de goede richting.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nimac91
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 00:18
Beste Tweakers,

Het feit dat er wordt beweerd dat dit als aanvulling komt boven de "gewone" artikelen geeft mij grote zorgen. Al bijna 20 jaar is tweakers een plek waar ik artikelen lees en altijd ging ik er vanuit dat tweakers gewoon alle relevante artikelen op de homepage zet. Gaat dit betekenen dat wij vaker dan ooit een artikel niet gaan zien die er anders wel zou zijn. En gaan we nu elke keer 10 paragraven en lap teksten moeten lezen hiervoor?

Voor mij hoeft het echt niet. Hou het gewoon op ads en vip leden. Ga niet de content wijzigen om in te spelen op FOMO. Dat is psychologische marketing. In mijn ogen altijd simpelweg misbruik van zwaktes van mensen om ze als betalende abonnee te krijgen.

Maar als jullie zeggen, hey al die premium artikelen zullen ook in een simpelere vorm bechikbaar zijn voor niet betalende klanten. Be my guest. Anders ga ik na bijna 20 jaar toch een andere bron zoeken.

Edit: Ik wil even verduidelijken dat niet iedereen perse lange lap teksten wil lezen bij elk onderwerp. Het is fijn voor wie meer info wilt maar als een premium artikel lezen altijd betekend dat het mij 20 minuten gaat kosten heb ik ze er liever niet in en lees ik liever maar 1 paragraaf die alles samenvat voor gratis leden. Wie dit wel wenst kan dan door klikken om meer onderzoek gerelateerde content over datzelfde onderwerp te lezen.

Wel verwacht ik dat producten zoals nieuwe video kaarten en consoles gewoon voor gratis leden zeer gedetaileerd staan. Gamers moeten immers naar statestieken kijken en als we hier straks een abonnement voor nodig hebben is dat jammer maar zijn er nog altijd veel gratis bronnen op Youtube en andere sites. Om even de vergelijking te maken. Ook de consumentenbond doet eigenlijk wat jullie nu premium gaan noemen. Ze vergelijken producten en doen uitgebreide tests. Maar het is absoluut niet de prijs waard als dit in abonnementsvorm moet. Laat ons onder premium artikelen donaties doen of gewoon een donate knop bovenin de home page en eventuele stats en rankings wie er deze maand het meest gedoneerd heeft en zet de top 10 mensen in het zonnetje. Dat is een veel fijnere vorm van betaling waar ik graag aan mee doe en toch een beetje competitief in hoeveel een gebruiker tweakers steund. En wellicht leuke winacties voor mensen die in de loop van tijd veel gedoneerd hebben. Laat ons doneren op een leuke manier en statistieken die worden bijgehouden ipv verplichte abonnementen voor content!

[ Voor 45% gewijzigd door Nimac91 op 02-12-2020 15:18 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Tweakers is met vuur aan het spelen. Het overgrote deel van de reacties laat een duidelijk beeld zien dat er geen behoefte aan premium artikelen is en het vertrouwen erg laag is dat het niet ten koste gaat van de normale artikelen.

Een zeer vlugge blik op andere sites van DPG geeft eigenlijk precies weer waar men terecht bang voor is! Alle artikelen van een beetje niveau worden achter een paywall geplaatst en de content die gratis is laat vaak te wensen over.

Het meest zorgen baart me nog wel het gebrek aan duidelijke communicatie over dit alles. Als concreet gevraagd wordt wat er onder premium artikelen geschaard gaat worden dan krijgt men alleen maar ontwijkende antwoorden en dat het nog niet vast staat. Het lijkt mij stug dat dit nog niet vaststaat. Waarschijnlijk is er een heel verdienmodel uitgebreid gepresenteerd aan de directie van DPG met precies de punten en β€œsoort” artikelen die premium gaan worden.
Deze β€œtest” fase lijkt meer een β€œacceptatie” fase waar gekeken gaat worden hoe ver men kan gaan wat nog net acceptabel is.

Maar zoals ik al zei; er wordt met vuur gespeeld. Een community kan sneller gesloopt worden dan je zou denken. En een realistische kijk op de ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar, incl. het hele gebeuren met de vorige community manager (die er een andere kijk op na hield die niet overeen kwam met die van DPG) baart mij voldoende zorgen.

DPG ziet (grof) geld in Tweakers en is als een veredeld EA aan het kijken hoe ze er zoveel mogelijk aan kunnen verdienen. Het is wachten tot het als een bubbel uit elkaar gaat barsten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TweakOverflow schreef op woensdag 2 december 2020 @ 02:21:
[...]

Als ik zo de reacties van crewleden in dit topic lees, dan zijn dit juist de artikelen die ook weer zullen verdwijnen. Als in, achter een paywall komen. Deze artikelen zijn juist een keer wat uitgebreider, hetgeen wat Tweakers in mijn optiek al heel veel langer zou moeten doen.

Ook ik heb in de gevraagde feedback aangegeven dat het prettig zou zijn als Tweakers wat meer op de inhoud zou kunnen gaan focussen, en ik zou het dan ook prima vinden als er minder nieuwsberichten zijn per dag. Maar het voelt voor mij nu alsof er aangegeven wordt dat er naar de community geluisterd is, er "extra" nieuwsberichten worden geplaatst die dieper op de inhoud ingaan en, ohja, deze komen echter een paywall te zitten. Het motto voor en door Tweakers verdwijnt zo wel.

Naar mijn idee is dit geen goede stap in de goede richting.
Minder content willen ze misschien niet, omdat user-engagement belangrijk is. Let the articles flow, let the clicks flow. He who controls the clicks controls the universe. Maar dan zou je ook misschien een hybride kunnen doen: gebruik de community!! :)

Even uit de losse pols een ideetje waarmee je mogelijk redactionele tijd kan besparen:
Er zijn dus mensen op de redactie die de linktips doorkijken en dan besluiten of daar een artikel van gemaakt wordt of niet. In plaats van dit bij een vaste redacteur neer te leggen, tenzij het een heel belangrijk onderwerp is of uiterst controversieel, kan je dit bij een groepje binnen de community neerleggen die het leuk vinden om artikelen bij te dragen/te schrijven. Die schrijven vervolgens onderling het artikel en vullen elkaar aan en bieden dat aan bij de redactie. Het enige dat er dan nog moet gebeuren is een snelle proofread/ff klikken op de bronnen en klaar is kees. Dit zal waarschijnlijk wel iets langer duren dan als een vaste redacteur er betaald aan werkt, maar let's face it: Tweakers is sowieso vaak niet de eerste om iets te melden. :P (Misschien is het inhoudelijk echter wel iets dieper, als meerdere community members elkaar aanvullen.) Er komt dan dus content, maar de redactie hoeft er veel minder tijd aan te spenderen en houdt die tijd over voor het schrijven van die inhoudelijk diepere artikelen.

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar m'n punt is dat je de community daar ook bij kan betrekken én dat dit slechts één idee is. Als je een keer gaat brainstormen met een stel slimmeriken in de community komen we misschien wel tot een compleet andere oplossing voor het geld/capaciteitsprobleem dan die verachtelijke DPG-wall. Of dat wat ik hierboven schrijf echt zoden aan de dijk zet of een oplossing is, geen idee hoor - maar het was puur ter illustratie dat er vast en zeker meer en mogelijk betere opties zijn dan dat gevaarte. En het zou zonde zijn om dat niet eerst uitgebreid te bekijken, een Paywall zou een last-resort moeten zijn. Niet "het werkt ook bij de Telegraaf en het AD, dus doen we het hier ook" kind-of-thing. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Buiten dat, kun je wellicht ook inhoudelijk reageren op alle vragen die hier voorbij komen? Met alle respect, maar onze community manager schittert momenteel door afwezigheid. We zijn inmiddels aanbeland op pagina 30 van dit topic en ik heb nog geen post gezien. Je kunt niet zomaar een grote aankondiging als deze de wereld in slingeren en dan met de stille trom vertrekken imho. Juist in tijden zoals deze, wanneer drastische wijzigingen worden voorgesteld, zou een community manager er moeten zijn voor... z'n community.
Een community manager die niet afkomstig is van de community...

Volgens mij vat dat in 1 zin samen hoe DPG over ons als community denkt. En ik kan nu niet echt zeggen dat @Moonsugar een enorm positieve bijdrage heeft geleverd aan de community. Zoals zo vaak wordt er een knuppel in het hoenderhoek gegooid en schittert ze daarna van afwezigheid.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@WhatsappHack laten we gewoon eerlijk zijn. De pricewatch is de kip met de gouden eieren van Tweakers. De β€œrest” is maar bijzaak. Ook de community is bijzaak. Helaas voor DPG is die bijzaak wel noodzakelijk om het kip met de gouden eieren; de pricewatch, in stand te houden...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

πŸ‡ͺπŸ‡Ί πŸ‡³πŸ‡±

@WhatsappHack Allereerst complimenten voor je uitgebreide post die ik zelf niet beter had kunnen verwoorden. Waarvoor dank! :)

Ik wil ook iets kwijt naar aanleiding van jouw post, en waar ik zelf -op Tweakers n.b.!- de afgelopen jaren veel over heb gediscussieerd, enkel indirect gerelateerd hieraan overigens.
Het is altijd een symbiotische relatie geweest hier. Wij krijgen wat content ter info of entertainmentvalue van de redactie en de community zorgt vervolgens bij de meeste artikelen voor de diepgang, nuances, discussies, correcties en noem het maar op; op een manier die een redactie vaak nooit voor elkaar gaat krijgen omdat je zoveel experts op verschillende gebieden simpelweg niet in huis hebt. Vervolgens verdient Tweakers geld aan de bezoekers die dat genereert, in de vorm van ads, Pricewatch, sponsored content/product placement, et cetera. En iedereen is blij. Of althans; was. Nu niet meer blijkbaar, want het roer moet extreem drastisch om en heel erg veel content gaat achter een Paywall gezet worden waar niemand er nog bij kan en mensen zonder geld het niet meer mogen lezen wat lijnrecht ingaat tegen alles dat we al die jaren met de community hebben gedaan: gratis content beschikbaar stellen **voor iedereen**; niet enkel voor de elite/mensen met diepe zakken. Ik baal al helemaal omdat de jeugd dus ook met veel minder content in aanraking zal komen omdat veel artikelen achter een paywall verdwijnen, doodzonde. Die kennis moeten we willen delen en dat hebben we dan ook jarenlang succesvol gedaan met z'n allen. Maar nu niet meer. Nu verdwijnt die kennis for corporate greed.
Dit is echt zΓ³ waar.

Tweakers is een schat aan informatie, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik reken hierbij het forum (wat behoorlijk geΓ―ntegreerd is met het geheel inmiddels) mee. Of je nu iets over IT-gerelateerde informatie wilt weten, electronica, smart <dingen>, games, simulators, allerlei soorten hard- en software, of iets kwijt wilt, of wilt bijdragen zodat anderen hiervan kunnen leren en zich informeren (!), of zelfs wanneer je iets wilt weten over de Amerikaanse verkiezingen, de Nederlandse politiek, de klimaatcrisis, of de energietransitie, waardevolle Γ©n bovenal betrouwbare informatie kun je vinden op Tweakers. En niet in de laatste plaats aangeleverd door de community.

Laten we hier eens even bij stil staan (kort). :+
Hoe zeldzaam het tegenwoordig is dat je op internet een discussie over <onderwerp> kunt voeren zonder een scheldpartij over je heen te krijgen, en je daadwerkelijk wijzer wordt, geholpen wordt. Dat is onbetaalbaar, daar zit de kracht. Zeker in een tijd waarin betrouwbare informatievoorziening meer dan ooit erg onder druk staat, of je nu praat over (product)reviews, of informatie aangaande maatschappij, privacy(wetgeving), of <noemmaarop>. Evenals het op een normaal en beschaafd niveau kunnen discussiΓ«ren, zowel op de Frontpage als op het forum en de reviews. Geen clickbait, geen onzin, maar betrouwbaarheid en community-driven.

Nu wordt inderdaad aangegeven dat er verder niets zal veranderen. Ik geloof dat niet, mijn oprechte excuses. Ik heb gewoon niet de illusie dat een zodanig groot (media)bedrijf zo heel erg veel maalt om de mening van een consument. Dat baseer ik op het feit dat Tweakers niet de eerste website is dit op deze wijze aanpakt, na een overname door een groot bedrijf. Mooie beloften, maar op den duur zijn de veranderingen vaak, zo niet altijd, ten nadele van de gebruikers die oorspronkelijk een platform zo populair hebben gemaakt dat het bedrijf ΓΌberhaupt tot overname is overgegaan.

Dus eens met @WhatsappHack; ik zie het niet zitten. Ondanks dat ik sowieso geen abonnement had, heb, van plan ben te nemen in de toekomst. Je kunt erover twisten of ik veel toevoeg aan Tweakers, maar ik denk dat ik zo nu en dan best mooie bijdragen lever in met name het topic Nederlandse politiek, en wat simulatiegerelateerde topics. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
WhatsappHack schreef op woensdag 2 december 2020 @ 02:54:
[...]

Minder content willen ze misschien niet, omdat user-engagement belangrijk is. Let the articles flow, let the clicks flow. He who controls the clicks controls the universe. Maar dan zou je ook misschien een hybride kunnen doen: gebruik de community!! :)

Even uit de losse pols een ideetje waarmee je mogelijk redactionele tijd kan besparen:
Er zijn dus mensen op de redactie die de linktips doorkijken en dan besluiten of daar een artikel van gemaakt wordt of niet. In plaats van dit bij een vaste redacteur neer te leggen, tenzij het een heel belangrijk onderwerp is of uiterst controversieel, kan je dit bij een groepje binnen de community neerleggen die het leuk vinden om artikelen bij te dragen/te schrijven. Die schrijven vervolgens onderling het artikel en vullen elkaar aan en bieden dat aan bij de redactie. Het enige dat er dan nog moet gebeuren is een snelle proofread/ff klikken op de bronnen en klaar is kees. Dit zal waarschijnlijk wel iets langer duren dan als een vaste redacteur er betaald aan werkt, maar let's face it: Tweakers is sowieso vaak niet de eerste om iets te melden. :P (Misschien is het inhoudelijk echter wel iets dieper, als meerdere community members elkaar aanvullen.) Er komt dan dus content, maar de redactie hoeft er veel minder tijd aan te spenderen en houdt die tijd over voor het schrijven van die inhoudelijk diepere artikelen.

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar m'n punt is dat je de community daar ook bij kan betrekken én dat dit slechts één idee is. Als je een keer gaat brainstormen met een stel slimmeriken in de community komen we misschien wel tot een compleet andere oplossing voor het geld/capaciteitsprobleem dan die verachtelijke DPG-wall. Of dat wat ik hierboven schrijf echt zoden aan de dijk zet of een oplossing is, geen idee hoor - maar het was puur ter illustratie dat er vast en zeker meer en mogelijk betere opties zijn dan dat gevaarte. En het zou zonde zijn om dat niet eerst uitgebreid te bekijken, een Paywall zou een last-resort moeten zijn. Niet "het werkt ook bij de Telegraaf en het AD, dus doen we het hier ook" kind-of-thing. :)
Dat is precies wat ik in gedachten had. Ik denk dat er veel mensen staan te popelen om hun kennis te delen en stukken te schrijven maar dat niet doen omdat ze geen platform hebben. Want zeg nou zelf, als je een nieuwe weblog start, krijg je misschien 15 views ook als het een zeer interessant artikel is (tenzij je geslashdot wordt). Voor velen kan dat ook interessant zijn voor wat naamsbekendheid of CV building.

Ik had wel een speciaal systeem in gedachten waarbij de schrijver(s) privaat kunnen communiceren met een of meerdere redacteuren en hun artikel kunnen bewerken totdat het af is. Maar dat zijn details.

Verder een forum waar zowel de redactie kan "recruteren" om mensen te vinden die over bepaalde onderwerpen willen schrijven maar waar ook mensen zelf voorstellen kunnen plaatsen.

Achtergrondartikelen die geschreven worden door mensen die niet de achtergrond hebben voelen nogal "bland" aan bij gebrek aan een beter woord in het Nederlands. En dat is niet de schuld van de redacteuren, je kan immers niet kennis van alle materie hebben maar het is wel de realiteit die Tweakers moet erkennen.

Er is ontzettend veel kennis in onze community, en dat zien we bij de reacties onder artikelen, op GoT en op de tweakblogs. Het wordt tijd om verder gebruik te maken van deze kennis door middel van gastschrijvers.

Een ding is zeker: het zal leiden tot ontzettend hoogwaardige artikels die zeer interessant zullen zijn om te lezen. Al was het maar omdat gastschrijvers veel meer tijd kunnen besteden aan een artikel en het pas hoeven te publiceren wanneer het ook af is en niet omdat er al een halve dag aan besteed is.

Weinig extra tijd nodig van de redactie en veel extra views, win!
Maar waag het niet om zoiets te publiceren als premium artikels ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sphere- schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:19:
[...]

Dat is precies wat ik in gedachten had. Ik denk dat er veel mensen staan te popelen om hun kennis te delen en stukken te schrijven maar dat niet doen omdat ze geen platform hebben. Want zeg nou zelf, als je een nieuwe weblog start, krijg je misschien 15 views ook als het een zeer interessant artikel is (tenzij je geslashdot wordt). Voor velen kan dat ook interessant zijn voor wat naamsbekendheid of CV building.

Ik had wel een speciaal systeem in gedachten waarbij de schrijver(s) privaat kunnen communiceren met een of meerdere redacteuren en hun artikel kunnen bewerken totdat het af is. Maar dat zijn details.

Verder een forum waar zowel de redactie kan "recruteren" om mensen te vinden die over bepaalde onderwerpen willen schrijven maar waar ook mensen zelf voorstellen kunnen plaatsen.

Achtergrondartikelen die geschreven worden door mensen die niet de achtergrond hebben voelen nogal "bland" aan bij gebrek aan een beter woord in het Nederlands. En dat is niet de schuld van de redacteuren, je kan immers niet kennis van alle materie hebben maar het is wel de realiteit die Tweakers moet erkennen.

Er is ontzettend veel kennis in onze community, en dat zien we bij de reacties onder artikelen, op GoT en op de tweakblogs. Het wordt tijd om verder gebruik te maken van deze kennis door middel van gastschrijvers.

Een ding is zeker: het zal leiden tot ontzettend hoogwaardige artikels die zeer interessant zullen zijn om te lezen. Al was het maar omdat gastschrijvers veel meer tijd kunnen besteden aan een artikel en het pas hoeven te publiceren wanneer het ook af is en niet omdat er al een halve dag aan besteed is.

Weinig extra tijd nodig van de redactie en veel extra views, win!
Maar waag het niet om zoiets te publiceren als premium artikels ;)
Mwah, ik weet het niet. Als je naar de Tweakblogs kijkt zie je er ook wel wat mindere kwaliteit tussen zitten. Het is blijkbaar zo erg dat er zelfs een aantal custom CSS snippets zijn die alle Tweakblogs (of alleen sommige auteurs) eruit gegooid worden.

Dat er genoeg kennis zit om interessante artikelen te krijgen ben ik zeker met je eens, maar of tweakers staan te popelen om dat op de FP te publiceren? Ik weet het niet. Onder welke voorwaarden zou zoiets gepubliceerd worden? Ik vermoed dat veel tweakers dan toch de voorkeur hebben om onder Creative Commons te publiceren, niet (zoals ik verwacht) rechten aan Tweakers te geven.

En de mogelijkheid om wat interessante dingen te zeggen heb je hier op het forum natuurlijk ook al. Daarbij is het hier allemaal wat informeler dan wanneer je iets publiceert met je naam erboven.

Een interessantere optie lijkt mij dan om forum topics op de FP tentoon te stellen. Een uitgelicht topic als nieuwsartikel waarbij een aantal forumposts in dat topic aangehaald wordt met wat redactionele comments erbij. Een soort advertorial voor een forumtopic als het ware. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ThaStealth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:05:
Een custom css maken die premium hide?

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 02-12-2020 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Waterkoker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:01:
Een custom css maken die premium hide?
Dat is kinderlijk eenvoudig, zie signature :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
_Arthur schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:10:
[...]

Dat is kinderlijk eenvoudig, zie signature :+
Is dat het labeltje of de hele rij? Ik bedoelde gewoon de hele rij namelijk, zodat je niet gaat reageren of het artikel een hit krijgt. Gewoon compleet negeren

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
sanane schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:07:
[...]
Wij "Leden" hebben Tweakers groot gemaakt en niet andersom dus ik verwacht van Tweakers dat ze respect hebben voor ALLE leden. Nu creeren ze op Tweakers soort van economy class en first class artikelen.
Dit beschrijft precies het gevoel wat ik hier bij heb. Als niet betalend lid van deze community (sinds 6 juni 2001) voel me nu tweederangs en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
Dank voor je uitgebreide reactie, Wout, maar dit:
[...]
maar ook een nieuwsfeit dat verder uitgediept wordt door de juiste mensen erover aan de telefoon te spreken te krijgen.
Verwacht ik op z'n minst van een tech journalist en niet tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Don Corleone schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:05:
Dank voor je uitgebreide reactie, Wout, maar dit:

[...]

Verwacht ik op z'n minst van een tech journalist en niet tegen betaling.
Dan heb je, denk ik, een verkeerde verwachting.
Dit is ook geen vereniging met een ledenvergadering, Tweakers is een bedrijf waar mensen salaris van moeten ontvangen om boodschappen en een huis te kunnen betalen. Net zoiets als jij hebt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 10:55
janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:33:
[...]

Dit is ook geen vereniging met een ledenvergadering, Tweakers is een bedrijf waar mensen salaris van moeten ontvangen om boodschappen en een huis te kunnen betalen. Net zoiets als jij hebt.
Als zijn punt is dat dit gewoon onderdeel van je standaard salaris hoort te zijn ben ik het wel met hem eens. Door allerlei managers is de journalistiek flink omlaag gegaan. Je moet 10 artikelen schrijven ipv 2 goede.

Door de overname van HWI moeten ze juist flink geld overhouden. Immers kunnen ze de helft van de directie ontslaan omdat die simpel weg niet nodig is. Helaas falen de meeste overnames en en wordt alles relatief gezien nog duurder.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Don Corleone
[...]

Volgens mij heb ik geen verkeerde verwachting t.a.v. journalistiek. Ik vind dat het punt wat Wout maakt gewoon horen bij het schrijven van een artikel.

Dat gezegd hebbende vind ik het nogal pedant om mij de les te lezen over het betalen van je vaste lasten. Ik ben 42 jaar en ik denk dat ik volwassen genoeg ben om dat te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kevinp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:39:
[...]

Als zijn punt is dat dit gewoon onderdeel van je standaard salaris hoort te zijn ben ik het wel met hem eens. Door allerlei managers is de journalistiek flink omlaag gegaan. Je moet 10 artikelen schrijven ipv 2 goede.

Door de overname van HWI moeten ze juist flink geld overhouden. Immers kunnen ze de helft van de directie ontslaan omdat die simpel weg niet nodig is. Helaas falen de meeste overnames en en wordt alles relatief gezien nog duurder.
Uiteraard horen artikelen schrijven e.d. bij het werk van een journalist. Voor zover ik het begrijp zoeken ze een goede manier om de kwaliteit van artikelen te verhogen (nemen ze extra mensen voor aan). Ook een stabiele inkomstenbron, aangezien advertenties dat niet (meer?) zijn. Dus om dat standaard salaris te kunnen betalen, en hopelijk wat winst te maken, zijn gewoon stabiele inkomsten nodig.
De abonnementen gaan veranderen, ze gaan nu kijken in welke vorm.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Hadden we het idee dat mensen hier positief op zouden reageren? Nee. Hadden we veel kritiek verwacht? Ja. Zoveel als het nu is? Ligt aan de persoon denk ik :)
Er is met zeer terechte kritiek op voorgaande implementaties nagenoeg niets gedaan. Ook hier is de communicatie hartstikke belabberd te noemen. En dat is niet bepaald leuk om te moeten constateren.
Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiΓ«le stabiliteit van Tweakers op lange termijn.
Meer dan prima, verstandige keuze.
Dan rijst vanzelf de vraag: wat zou gebruikers overhalen om een abonnement te nemen? Wat biedt die waarde? Abonnementen hebben we natuurlijk al een tijd, maar hard groeien deed het niet in aantallen. Daarom zijn we begin dit jaar dit gaan uitvragen bij bezoekers. Waar zou je bereid zijn om voor te betalen? Wat haalt jou over de streep bij het twijfelen over een abonnement? Dus mijn antwoord aan mensen die vragen 'waarom zijn de bezoekers niet betrokken hierbij?' Dat is juist ons vertrekpunt geweest. En wat bleek? Exclusieve artikelen kwamen daarbij juist naar boven als iets waar men bereid is om voor te betalen. Daar zaten overigens wel wat nuances aan. Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is. Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet okΓ© als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.
Dan komen we nu toch wel in een moeras terecht. De als premium gemarkeerde artikelen, of de artikelen die dat stempel alleen in de coulissen hebben, zijn geen artikelen die aan bovenstaande criteria voldoen. Ze zijn vrij generiek, ondanks dat er wel extra effort in is gestoken. Ik denk dat hier de extra effort simpelweg het beoogde resultaat niet haalt. Ik maak me er wel ernstig zorgen om dat er blijkbaar geen zelfcorrigerend vermogen is op de redactie die zich niet alleen realiseert dat de lat hoger ligt en daar vervolgens actie op onderneemt. Ik kan met de beste wil van de wereld niet uitleggen waarom dit premium content is die voldoet aan de eigen omschrijving die in de topicstart is geplaatst.

Nu is het gebrek aan die spiegel en het onvermogen om met feedback om te gaan een trend die op Tweakers zeer herkenbaar is. Dat zie ik terug in de redactie, maar ook in forumcrew. Als het bastion Tweakers wordt aangevallen sluiten de rangen zich en valt elke kritiek in de slotgracht. Als er iets beklijft is dat effectief slechts voor de buhne.
Aan ons dus de uitdaging om met een aanbod te komen dat verder gaat dan het standaard nieuws. Dat kan in de vorm van een uitvoerig achtergrondverhaal zijn, maar ook een nieuwsfeit dat verder uitgediept wordt door de juiste mensen erover aan de telefoon te spreken te krijgen. Of How-to's, Columns, etc. Dat zullen soms uitvoerige berichten zijn en soms wat kortere. Het gaat om het totaal. Er zijn genoeg vormen denkbaar en we hebben er al een boel bedacht. Uiteindelijk gaat het om een mix die onder de streep voor mogelijke abonnees genoeg waarde levert om over te gaan tot het afsluiten van een abonnement. Daarom hebben we voor een bèta gekozen. We hadden ook een compleet contentplan kunnen maken, paywall op kunnen trekken en de boel kunnen introduceren. Dan hadden we een heleboel aannames moeten doen en was het na de launch moeilijk valideren omdat veel mensen er dan niet bij kunnen. Door de content nu aan ingelogde gebruikers te tonen, kunnen we hier veel meer van leren voor we er geld voor gaan vragen.
Dat je geen content kunt leveren op het moment dat je in beta gaat, maar die content wenst te ontdekken gedurende de beta-periode vind ik eerlijk gezegd onbestaanbaar. De volledige functionaliteit valt of staat met de geboden content, eigenlijk slinger je de hele inhoud van deze functionaliteit terug naar Alpha, behalve het feit dat er een premium-abonnement komt. Alweer, niet leuk om te zeggen, maar dat vind ik echt abominabel slecht voorbereid. Content is king. Zonder content geen premium. En er is geen premium-content.
Zo zien wij dit: als een leerproces. Een proces waarin we als redactie heel graag samen met jullie optrekken. Zodat wanneer we dit op een gegeven moment uit bèta halen, we zeker zijn van het feit dat we waarde voor jullie leveren. Ik snap dat die keuze op sommige mensen rommelig of ondoordacht overkomt, maar het is met opzet. Juist zodat we jullie hierin kunnen betrekken. We hebben hier genoeg ideeën over en artikelen in productie en we willen heel graag de dialoog hierover openhouden. Dat doen we met de nodige bescheidenheid en openheid. Onder de Premium-artikelen kun je direct onder het artikel aangeven wat je ervan vond en of je ervoor zou willen betalen. Ik ken weinig/geen sites die bereid zijn om zo ver te gaan om te leren over de wensen van hun gebruikers.
Ik noteer een wanneer, niet een als we dit uit beta halen.

En Wout, het is ook heel erg rommelig en ondoordacht. Om dat onder de noemer opzet weg te frommelen vind ik niet bijzonder sterk. Voor de ziljoenste keer, Tweakers is echt ontzettend slecht in publieke implementaties van nieuwe functionaliteit. Daar hebben jullie echt hulp bij nodig.
Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt.
Eerdere feedbacktrajecten bieden geen enkele hoop dat daar iets significants mee gedaan gaat worden. Desondanks heb ik al een serietje ideeΓ«n gepost.
En ik wil iedereen vragen dat te doen met respect naar elkaar.
Ik vind de huidige vorm van premium content respectloos naar de community. Ik heb niet het idee dat naar aanleiding van de huidige premium content de hand in eigen boezem gaat, dus laat ik het gewoon maar vragen:

Waarom vind je dat de huidige artikelen gelabeld als premium dat etiket mogen dragen?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Don Corleone schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:44:
[...]

Volgens mij heb ik geen verkeerde verwachting t.a.v. journalistiek. Ik vind dat het punt wat Wout maakt gewoon horen bij het schrijven van een artikel.

Dat gezegd hebbende vind ik het nogal pedant om mij de les te lezen over het betalen van je vaste lasten. Ik ben 42 jaar en ik denk dat ik volwassen genoeg ben om dat te snappen.
Dan had ik je verkeerd begrepen, no hard feelings.

Maar ik begrijp alleen niet dat je je nu een tweederangs lid voelt. Het kan toch prima dat je meerdere "abonnementen" hebt op een dienst? Als ik het even met Netflix vergelijk, dan heb je daar ook verschillende abonnementen met elk z'n eigen eigenschappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Ook ik heb een mening over premium zoals iedereen. Wat denk ik constructief zou zijn is om (vanuit community management) een draadje op te starten over mogelijkheden rondom verdienmodellen. Er zijn hier een hoop techies die verschillende soorten content consumeren met eigentijdse verdienmodellen die wΓ©l gewoon geaccepteerd worden. Acceptatie is belangrijk, want dat betekent omzet. Of dat nou naar tweakers gaat of naar de DPG, dat is voor mij niet heel belangrijk. Beschikbaarheid van content is dat wΓ©l.

Voorbeelden:
  • Darknet diaries. Podcast. Gratis. Betaalde patreon content met exclusievere stories. Betalen voor extra content, maar de basis blijft gelijk.
  • Merch.
  • Eerder toegang tot nieuws (early adopter-achtige constructie).
  • Toegang tot een sprint review / demo / planning voor 'premium' abonneehouders.
  • Affiliate sales met kickback naar tweaker-user als ze een product via pricewatch aanprijzen en verkopen
Zo maar een greep uit m'n gedachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Wout schreef:
Kunnen we feitelijk vaststellen dat DPG de eigenaar is van Tweakers.net?

If so, dan kan de redactie niet anders doen dan wat de DPG wil.

De redactie kan er dan niet onderuit komen dat dit vanuit DPG hun opgelegd word.

Er moet geld komen zegt het DPG, en dit is blijkbaar de manier.

Als men dit niet hoefde te doen en men hoort nu al dit tegengeluid van de community. Dan hoeft dit toch niet doorgevoerd te worden en blaas je het toch allemaal af?

Immers je wilt toch de community te vriend houden?

Het word nu gewoon doorgevoerd. Er lijkt al geen weg meer terug. Men wil de community blijkbaar niet te vriend houden.

Men moet gewoon doet wat het DPG hun opdraagt :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

dawg schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:09:
@WhatsappHack Allereerst complimenten voor je uitgebreide post die ik zelf niet beter had kunnen verwoorden. Waarvoor dank! :)

Ik wil ook iets kwijt naar aanleiding van jouw post, en waar ik zelf -op Tweakers n.b.!- de afgelopen jaren veel over heb gediscussieerd, enkel indirect gerelateerd hieraan overigens.

[...]

Dit is echt zΓ³ waar.

Tweakers is een schat aan informatie, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik reken hierbij het forum (wat behoorlijk geΓ―ntegreerd is met het geheel inmiddels) mee. Of je nu iets over IT-gerelateerde informatie wilt weten, electronica, smart <dingen>, games, simulators, allerlei soorten hard- en software, of iets kwijt wilt, of wilt bijdragen zodat anderen hiervan kunnen leren en zich informeren (!), of zelfs wanneer je iets wilt weten over de Amerikaanse verkiezingen, de Nederlandse politiek, de klimaatcrisis, of de energietransitie, waardevolle Γ©n bovenal betrouwbare informatie kun je vinden op Tweakers. En niet in de laatste plaats aangeleverd door de community.
Lijkt een beetje op het "Consumentenbond" website model, waar zodra je wat meer wilt weten of een vraag hebt je eerst lid moet worden en betalen om verder te mogen lezen...

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Verwijderd1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:40:
[...]

Mwah, ik weet het niet. Als je naar de Tweakblogs kijkt zie je er ook wel wat mindere kwaliteit tussen zitten. Het is blijkbaar zo erg dat er zelfs een aantal custom CSS snippets zijn die alle Tweakblogs (of alleen sommige auteurs) eruit gegooid worden.

Dat er genoeg kennis zit om interessante artikelen te krijgen ben ik zeker met je eens, maar of tweakers staan te popelen om dat op de FP te publiceren? Ik weet het niet. Onder welke voorwaarden zou zoiets gepubliceerd worden? Ik vermoed dat veel tweakers dan toch de voorkeur hebben om onder Creative Commons te publiceren, niet (zoals ik verwacht) rechten aan Tweakers te geven.

En de mogelijkheid om wat interessante dingen te zeggen heb je hier op het forum natuurlijk ook al. Daarbij is het hier allemaal wat informeler dan wanneer je iets publiceert met je naam erboven.

Een interessantere optie lijkt mij dan om forum topics op de FP tentoon te stellen. Een uitgelicht topic als nieuwsartikel waarbij een aantal forumposts in dat topic aangehaald wordt met wat redactionele comments erbij. Een soort advertorial voor een forumtopic als het ware. :P
Ben het hier wel met je eens, Tweakers schrijven artikelen omdat ze dat leuk vinden en niet om DPG te spekken die vervolgens met de winst gaat lopen... (om het maar even kort en bondig te zeggen)
Dat zouden ze wel willen !

To do or not to do...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

πŸ΄β€β˜ οΈ

toro schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:00:
Men moet gewoon doet wat het DPG hun opdraagt :/
Daar is niets mis mee. "CEO's gotta eat".

Waar wel wat mis mee is, is de doubleplus ungood marketingspeak waar T.net constant over struikelt. Neem het stukje dat jij citeert:
Technisch gezien klopt het geciteerde stuk. T.net hoeft het niet te doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is geen oorzaak. Wat wel de oorzaak is, is dat DPG paywalls opdraagt. Zie de vetgedrukte tekst. Het gevolg is dat de DPG sites, waaronder Tweakers.net, paywalls implementeren. Het komt dus niet vanaf de zijkant (andere sites), maar door druk van bovenaf (DPG). Subtiel verschil. ;)

Nogmaals, daar is niets mis mee. DPG en T.net zijn commerciΓ«le entiteiten, en het is hun podium. Geef de aap echter geen gouden ring, want het blijft een lelijk ding. Wees eerlijk, wees duidelijk, wees precies, wees bondig, wees consistent.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Laat ik mij ook eens in deze discussie mengen

Ik betreur erg dat deze stap is gezet. Ik vraag mij oprecht af of t.net graag toegeeft dat user reacties op de FP ook gewoon onderdeel van de community zijn. Als dat zo is, en we ook vaststellen dat ze van groot toegevoegde waarde zijn, dan kan je je afvragen of die supplementatie kostenefficient kan worden overtroffen door betaalde redactieleden.

Een paar kopjes extra in een artikel met meer tekst maakt het nog niet Premium. Veel van die informatie kan tzt los opgezocht worden. Een betogend karakter over een onderzoeksartikel is m.i. echt zeer jammer. De auteurs hebben hun betoog al gedaan, moet dat echt gecopy-pasta'd of "wij van wc eend.."-interview stijl worden gerapporteerd? Ik denk dat het overtreffen van dat soort informatie moeilijk is, doch waar redacteuren relatief generalisten zijn op een technisch vlak tov industrie of onderzoek specialisten.

In een digitale wereld waar ook juist steeds meer gratis online (open access publishing straks verplicht in EU en NWO) op te zoeken is, gaat t.net de andere kant op. Ik heb nieuws voor je: mensen kunnen redundante informatie wel elders lezen. Wil je dat echt onderscheidend maken, dan kom je eigenlijk bij unieke of exclusieve content uit zoals eigenlijk het magazine bevatte.

Een andere content wijze zou kunnen zijn, als er daadwerkelijk journalistieke meerwaarde wordt toegevoegd. Bijvoorbeeld om kern tweakers onderwerpen beschouwend (niet betogend) aan te snijden. Bvb, waarom zou je een DRAM cache-less SSD niet aanraden voor OS disk? Premium artikel: leg uit hoe de DRAM cache werkt in een SSD en hoe/waarom dat advies tot stand komt. Review artikelen: geef het advies, verwijs naar premium artikel voor de beschouwing.

Dit is ook juist de meerwaarde van comments, omdat daar meerdere mensen met verschillende use-cases en invalshoeken op een artikel reageren. De t.net redactie club is groot genoeg om project of artikel-teams op te richten die input geven op een bepaald onderwerp dat wordt aangesneden, zodat alle invalshoeken en beschouwingen kunnen worden meegenomen (vergelijkbaar als hoe LTT reviews schrijven).

Als dat wat ik de afgelopen paar alinea's heb omschreven niet de in steek is, dan lijkt mij deze actie op een cash grab. Je leunt op de hechting en NL karakter van t.net om mensen te binden. Daarin kan je afvragen hoe verstandig het is om de community op te splitsen in niet of wel betalende gebruikers. Immers wat doe je als slechts een klein deel van de meest aanvullende reactieplaatsers betaald?

Ik denk dat t.net blij mag zijn dat die de community binding geniet. Maar ik hekel soms hoe de community in de management-stijl plans als een soort bezit wordt gezien. Want dat is het niet als de goodwill ontbreekt, of als je straks een scheiding aanbrengt tussen de leden..

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 02-12-2020 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:51:
Snij eerder in je eigen kosten dan dit soort praktijken, een eigen CMS en forum onderhouden is niet meer van deze tijd (en kost ook te veel geld)
Wijs ons even op het "CMS" wat een pricewatch zoals de onze draait. En V&A. En het forum zoals het nu werkt? 8)7 8)7 Een eigen systeem voor een site als deze is een must. Je kunt niet vertrouwen op een stapel zolderkamerprogrammeurs die een wordpress plugin onderhouden tot ze er geen zin meer in hebben.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Corleone
janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:55:
[...]

Maar ik begrijp alleen niet dat je je nu een tweederangs lid voelt. Het kan toch prima dat je meerdere "abonnementen" hebt op een dienst? Als ik het even met Netflix vergelijk, dan heb je daar ook verschillende abonnementen met elk z'n eigen eigenschappen.
Geen probleem. Let's agree to disagree. Misschien moet ik het gewoon maar afwachten.

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 15-09 09:52
Beste Tweakersredactie.

Het is nog maar kort geleden dat deze post verscheen:

plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

Daarin troffen we een betoog om warm van te worden. Wat stond er?
Aan de ene kant horen we van mainstreambezoekers dat Tweakers wat functionaliteit en inhoud betreft vaak te ingewikkeld is, terwijl we vanuit de harde kern horen dat Tweakers is afgedreven van wat het ooit was en juist te veel richting mainstream is opgeschoven. We merken al een tijd dat die spagaat ons in de weg staat bij het uitstippelen van onze toekomst en daarom hebben we een keuze gemaakt. We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber.
Nou, dat was een reuze-aankondiging. Er werden nog meer mooie beloftes gemaakt over hoe dit voor ons uit zou pakken:
"Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers"
"Redactioneel betekent dit vooral een verbreding van de onderwerpselectie en meer content. "
"Wat het ook betekent, is meer samenspel tussen redactie en community. Dat doen we door mooie initiatieven vanuit de community beter uit te lichten, zoals we sinds deze zomer al doen via de community-interviews, en meer losse artikelen over leuke ontwikkelingen. Dat doen we ook door meer de dialoog aan te gaan over wat er op de site verschijnt. In de afgelopen maanden hebben we al vaker de samenwerking gezocht bij het uitwerken van artikelen, zoals bij de review van de Ender-3 V2, en bij artikelen over jailbreaken en rooten en over Android zonder Google. Dit willen we gestructureerder gaan doen."
Het lijkt me toch sterk dat de Premium-Plannen op dat moment van schrijven nog geboren moesten worden. Dat zou wel getuigen van een volkomen afwezige roadmap, of het moet heel toevallig zo zijn geweest dat vlak na het schrijven van bovenstaande mijlpaal de inspiratie voor een paywall is ontstaan.

Het geeft een nare bijsmaak dat nu juist vooral voor die verdiepende artikelen een nieuw verdienmodel is opgezet. Juist voor die artikelen waar de discussie al tien jaar over gaat, en juist over die artikelen waarvan nog maar enkele maanden geleden is aangekondigd dat dit juist meer de focus zou worden van Tweakers. Dat er samengewerkt zou gaan worden met de community. Dat er meer content zou komen. Dat de site verbeterd zou worden. Dat er meer een dialoog aangegaan zou worden.

Met terugwerkende kracht krijg ik ook een vervelend gevoel bij deze feature, in dezelfde mooie community-post aangekondigd:
"Daarnaast zijn we heel benieuwd naar wat jullie van de content vinden. Daarom vind je sinds enige tijd een β€˜Beoordeel dit artikel’-knop bovenaan artikelen, waarmee je via drie korte vragen kunt aangeven hoe je het artikel waardeert. Hoe meer mensen dit invullen, des te beter wij onze keuzes kunnen aanscherpen."
Ik denk daar dan nu van: oh, handig is dat geweest zeg.... Alhoewel uitgekookt misschien meer het goede woord is. Dat is dus nu, neem ik aan, kennelijk gebruikt om te bepalen wat de top-artikelen kenmerkte? De brave tweaker die warm werd van deze mooie post en die zijn best ging doen om feedback te leveren en interessante artikelen hoog ging scoren, die heeft dus min of meer zijn eigen graf gegraven, want het zijn die artikelen die nu achter een paywall gaan?

Een persoonlijke anecdote. Ik heb een vader die ook op deze manier liegt en manipuleert. Het ene moment is hij je beste vriend en doet hij gouden beloftes, lijkt hij in je hart te kijken, en sluit hij aan bij wat je het liefste wilt. En het volgende moment naait hij je weer waar je bijstaat, blijken alle beloftes loos, bleek dat ene kadootje een verkapte rentedragende lening, moet je dat royaal aangeboden etentje terugbetalen, en moet je van hem in therapie, liefst bij zijn nieuwe vriendin, omdat ik 'de werkelijkheid verwring'. Dit gelardeerd met wollige uitspraken als dat hij zich zo verbonden voelt met zijn zoon etc. Als kind wil je van je ouders houden en wring je je in alle bochten om het zo lang en zo goed mogelijk met zo'n figuur uit te houden, de boel te redden. Iedere keer gun je hem weer het voordeel van de twijfel, en ieder keer tuin je er weer in. En achteraf voel je je belachelijk dat je zo blij was met dat aangeboden etentje voor twee, voel je je belachelijk omdat je toch weer verwachtingen of hoop had.

Hetzelfde gevoel bekruipt me nu bij tweakers. Jullie hadden me echt, met die post uit September. Wauw. Tweakers terug naar z'n roots.Tweakers terug naar de kern, tweakers voor de techliefhebber. Een duidelijke focus om te kunnen blijven verbeteren. Meer interactie met de community, samenwerking zoeken tbv het ontwikkelen van in-depth artikelen. En een paar maanden later, woep, lijkt het masker ineens af te vallen en wordt er zonder met de ogen te knipperen, zonder enige aanleiding whatsoever, aangekondigd dat juist die specifiekere content achter een paywall gaat.

Jullie zoeken hiermee een grens op van hoe je met je userbase wil sollen. Ik voel me eerlijk gezegd belachelijk gemaakt om wat ik voelde bij die aankondiging uit september. Wat naief van mij, om dat verhaal dus kennelijk te geloven. Wat naief van mij om te denken dat er misschien iets veranderd was, dat niet iedereen op geld uit is.

Bah. Als jullie hadden gezegd jongens we redden het financieel niet, we hebben meer abo's nodig anders moeten we mensen gaan ontslaan, had het gewoon gezegd. Maar nu voelt dat artikel uit september met terugwerkende kracht als een grote emmer waardeloze praatjes, bedoeld om iemand zoet te houden.

Zo, lekker dramatisch verhaal van gemaakt, maar het sentiment wordt er misschien duidelijker van. Het vertrouwen dat er iets mee gedaan wordt of dat het begrepen wordt of dat het ergens toe leidt is trouwens, net als bij mijn vader, vrijwel helemaal weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

[...]

En ja hoor daar issie weer, deze dooddoener: "Een bedrijf is er om geld te verdienen", ik zei het al in een andere bijdrage in dit topic: "Leg dat maar eens uit aan die kindertjes in de diamantmijnen, of de kindertjes die het goud van oude moederborden af zitten te solderen/branden etc etc.
Dit is nu exact de reden waarom we nog steeds een 3e wereld hebben."

Het gaat DPG om meer geld, aandeelhouders, winstmaximalisatie, daarom kopen bedrijven zoals dit andere nieuws sites op, ik vind het een te gemakkelijk argument wat je hier gebruikt.

Wat ik eerder ook al schreef:"Het gaat dus gewoon om geld, zijn de inkomsten dan zo enorm terug gelopen ?
Als ik kijk naar de stappen in de abbo vormen..., je kan beter 10x iets voor een dubbeltje verkopen dan 2x voor een kwartje...
Of leven jullie gewoon boven je stand ?

Schijnbaar moet alles tegenwoordig ingewikkeld, toch werkt simpel vaak het best, word sneller begrepen en trekt meer mensen aan.
Of willen jullie ook alleen nog maar premium mensen/bezoekers ? gooi dan alles maar achter de premium paywall en maak er een volledig betaalde site van."

Helaas blijven echte antwoorden uit en lijkt het er meer op dat vooral het "Premium" model moet worden verdedigd, recht gekletst.

To do or not to do...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus3-3
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:36:
[...]

Sorry, maar jij wil geen inspraak en meedenken. Jij wil 'nee' kunnen zeggen. En dat kun je ook, door geen lid te worden. Tweakers is een bedrijf. Deal with it. Als een bedrijf niet levert waar jij voor wil betalen, dan koop je niet. Dat kan hier ook. En in tegenstelling tot de meeste bedrijven heb je hier de mogelijkheid om direct met het personeel in gesprek te gaan. Tweakers heeft er niets aan om alles achter een paywall te zetten als er niemand is die het wil kopen. Dus zullen ze er alles aan doen om zowel de betalende als de niet-betalende bezoeker tevreden te houden.
Had dit in de eerste post van jullie artikel gezet, was eerlijker geweest.

UIteindelijk gaat het er gewoon om om hier zoveel mogelijk geld te cashen en de manieren waarop de citroen nog geknepen kan worden zijn jullie nu aan het zoeken,
Niks mis mee maar COMMUNICEER DIT DAN OOK GEWOON VANAF DAG 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:19
Znorkus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:22:
Beste Tweakersredactie.

Het is nog maar kort geleden dat deze post verscheen:
We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber.
Haha. :z
We hebben ervoor gekozen om nog meer geld uit Tweakers te persen en minder toegankelijk te maken.
Was een stuk eerlijker geweest.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duizel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-07 11:54
Tot nu toe stellen de premium berichten niks voor, betalen voor bepaalde berichten met ietsje meer diepgang die nu gratis zijn en dadelijk ineens geld kosten onder het label premium. Ik zou liever artikelen willen lezen met de diepgang zoals in hardware.info magazine. Waar men veel verder ingaat op de hardware en de werking ervan. Artikelen zoals hoe word een processor gemaakt, Hoe word een ssd gemaakt in de fabriek van begin tot eind. Hoe krijg je 28 miljard transistors in godsnaam op een relatief kleine die. Artikelen en bepaalde reviews verschenen eerst in het magazine daarna pas op de website. Dat is premium dat heeft een meerwaarde voor mij waardoor ik een abbo zou overwegen. En inderdaad voor de hero, en elite abbo's zou dit dan gratis moeten zijn. Hardware.info is toch samengevoegd met Tweakers, jullie kunnen dus beter doe het dan ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]

Wijs ons even op het "CMS" wat een pricewatch zoals de onze draait. En V&A. En het forum zoals het nu werkt? 8)7 8)7 Een eigen systeem voor een site als deze is een must. Je kunt niet vertrouwen op een stapel zolderkamerprogrammeurs die een wordpress plugin onderhouden tot ze er geen zin meer in hebben.
Gaat het? Een beetje gereserveerde objectiviteit mag wel verwacht worden, zeker in een topic als dit en zeker van crew. En dat betekent niet als een wesp gestoken reageren als er een suggestie wordt gedaan die je niet aanstaat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

weet je het is heel simpel als men dit persΓ© wilt, valt het niet tegen te houden, maar dan is er een simpele manier om iedereen tevreden te houden,

voeg 1 tier toe aan de bestaande abonnementen die alle premium inhoud unlockt, en toon voor niet geabonneerden een 1-click knop om per artikel bijv. 50cent te betalen via Apple Pay, Google Pay, of andere betaalmethode met fast checkout, toon deze knop ook voor niet leden / mensen zonder login en je hebt profijt dat er dan heel drempel vrij gestart kan worden voor nieuwe tweakers, juist zo'n fast checkout knop van dus apple of google pay, verzacht de pijn van de initΓ«le paywall, vooral als de prijs per artikel laag genoeg is dat het voor iedereen win-win is, ik heb bijv. nu zelf een plugin in de browser die volledig om de paywalls van dpg heen werkt, en lees alle artikelen van bijv. telegraaf gratis en zonder ads, daar zijn we tweakers voor, maar dat ik tot deze maatregelen moet overgaan is simpel weg omdat ik niet wil vast zitten aan een abo, een fast checkout knop, met de genoemde moderne platforms, om per artikel te betalen zou mij die plugin doen deinstalleren wellicht.

dus in die zin is een paywall geen goed idee, mits de betaaldrempel erg laag is, en er makkelijk betaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
duizel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:29:
Tot nu toe stellen de premium berichten niks voor, betalen voor bepaalde berichten met ietsje meer diepgang die nu gratis zijn en dadelijk ineens geld kosten onder het label premium. Ik zou liever artikelen willen lezen met de diepgang zoals in hardware.info magazine. Waar men veel verder ingaat op de hardware en de werking ervan. Artikelen zoals hoe word een processor gemaakt, Hoe word een ssd gemaakt in de fabriek van begin tot eind. Hoe krijg je 28 miljard transistors in godsnaam op een relatief kleine die. Artikelen en bepaalde reviews verschenen eerst in het magazine daarna pas op de website. Dat is premium dat heeft een meerwaarde voor mij waardoor ik een abbo zou overwegen. En inderdaad voor de hero, en elite abbo's zou dit dan gratis moeten zijn. Hardware.info is toch samengevoegd met Tweakers, jullie kunnen dus beter doe het dan ook.
Precies dit was mijn gevoel ook bij het lezen van "premium". De artikelen zijn nu een behoorlijk slap aftreksel van het magazine en dan gaan ze het magazine ons ook nog afnemen 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tonhartman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Vind het onzin, Tweakers was altijd fijn om te lezen, maar de laatste tijd knipt en plakt tweakers ook regelmatig, en nu zouden we moeten betalen om juiste informatie te lezen?

Tweakers begint een beetje op de telegraaf en het AD te lijken, weer een paywall....
nog even en je moet gaan betalen om te kunnen browsen naast je internet abonnement .. gaat echt de verkeerde kant op zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
De gehele opzet van dit plan is als een gamedeveloper die een kubus in een level zet uitbrengt als een Alpha en vervolgens met de community de rest van een idee wel even gaat aanpakken en met de belofte dat het echt een mooi iets gaat zijn in de toekomst en dat iedereen er maar vertrouwen moet hebben.

Hele tijd komen met het is een leerproces en is maar een test, bullshit. Het gehele idee is om met goede en diepgaande artikelen achter een paywall te zetten, dus de artikelen zijn de kern en dan had dit ook al gewoon goed moeten zijn en hoe de rest van het systeem/idee dan verder in elkaar zou steken daar had je je test voor kunnen hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Had het niet beter kunnen zeggen, dit topic is nu alleen maar een draadje waarin users met elkaar discussiΓ«ren, een enkele crewmember komt langs te reageren, maar de communitymanager schittert door afwezigheid, terwijl deze discussie voeren met de community voeren met stip op 1 op het lijstje van zijn/haar taken zou moeten zijn.

Neemt de communitymanager de community wel serieus?

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 02-12-2020 09:39 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 22:24
Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:37:
[...]

Had het niet beter kunnen zeggen, dit topic is nu alleen maar een draadje waarin users met elkaar discussiΓ«ren, een enkele crewmember komt langs te reageren, maar de communitymanager schittert door afwezigheid, terwijl deze discussie voeren met de community voeren met stip op 1 op het lijstje van zijn/haar taken zou moeten zijn.
Geen idee wie de communitymanager is? Er was altijd eentje, een hele hele goede waar ik de naam nog wel van weet. De rest / anderen geen idee. Schittert door afwezigheid.

-------------------------------------

Voor de rest voelt Tweakers echt niet meer de plek waar ik graag een paar keer per dag naar toe ging. Gelukkig opent dat ook weer de ogen en zijn er vele internationale sites waar ik ook mijn nieuws en inhoudelijke content kan vinden.

Jammer blijft het echter wel.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

Maar puntje bij paaltje is het gevolg dus
  1. Gespleten FP-community.
  2. Bredere content voor betalende users.
  3. Vermagering van de huidige diepgaande artikelen voor reguliere bezoekers.
En dan te wachten wat de volgende pilaar van T.net gaat zijn waar een muurtje omheen gezet kan worden....
[...]

Tuurlijk wel, de community word uitgebreid besproken bij het koffie-automaat.. hoe vervelend het wel niet is dat die etters nou niet eens blij kunnen zijn dat er wat aan de kwaliteit van de FP gedaan word.
/s (want anders word 't niet begrepen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Znorkus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:22:

Jullie zoeken hiermee een grens op van hoe je met je userbase wil sollen. Ik voel me eerlijk gezegd belachelijk gemaakt om wat ik voelde bij die aankondiging uit september. Wat naief van mij, om dat verhaal dus kennelijk te geloven. Wat naief van mij om te denken dat er misschien iets veranderd was, dat niet iedereen op geld uit is.
Idd. Die naΓ―viteit moet ik ook nog steeds van me af schudden. Ik hoop op goedheid, maar wordt iedere keer weer ontluisterd wakker als de akelige waarheid boven tafel komt. :(
Zo, lekker dramatisch verhaal van gemaakt, maar het sentiment wordt er misschien duidelijker van. Het vertrouwen dat er iets mee gedaan wordt of dat het begrepen wordt of dat het ergens toe leidt is trouwens, net als bij mijn vader, vrijwel helemaal weg.
Mooi (maar wel triest) omschreven. Het principe van 'maar iedereen hanteert deze uitknijp- en winstmaximalisatie methode', dus 'wij moeten wel'. ;w
Nee hoor, niks moet, het is altijd nog een keuze @ tweakers!

Β Β Β Mooie PlaatjesΒ Β Β 

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik ben benieuwd naar de premium artikelen van vandaag. Als men met dezelfde kwaliteit komt als gisteren dan wordt er pijnlijk duidelijk dat er niet geluisterd wordt naar de feedback hier.

Premium komt er hoe dan ook dat heeft @WoutF al duidelijk gemaakt. Aan ons wordt gevraagd wat hier precies de invulling van moet zijn. Als rode draad zie ik de kwaliteit van de artikelen naar boven komen. Mochten er vandaag dezelfde soort artikelen gepost worden als gisteren dan mag de hoofdredacteur zich ook wel eens achter de oren krabben of je dit wel echt wilt doen. Lijkt dan wat zelf destructief te worden.

Wordt er vandaag een kwalitatief top artikel of dan maar géén premium artikel gepost worden dan zie ik nog wel wat licht aan het einde van deze lange donkere tunnel.

@Znorkus wow that hits home..

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 02-12-2020 09:47 . Reden: Gigantische kromme zinnen bijgewerkt. ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Kees_frl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:41:
[...]

Geen idee wie de communitymanager is? Er was altijd eentje, een hele hele goede waar ik de naam nog wel van weet. De rest / anderen geen idee. Schittert door afwezigheid.
De topicstarter is onze communitymanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpten
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 13:46
Als de premium artikelen net zo hoogstaand zijn als op ad.nl(waar jullie onderdeel van zijn) dan hoeft het van mij niet.
Echt bijzonder vind ik dat je voor artikelen moet gaan betalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:19
Eigenlijk is het ook van den zotte dat men de community gebruikt om de kwaliteit te checken (beta test), om daarna diezelfde community af te sluiten van die nieuwe feature.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]
De meeste programmeurs zitten op dit moment op hun zolderkamer :+

Ik denk dat @ocf81 het erg goed uitlegt in deze post:
ocf81 in "Het grote Tweakers Premium topic"

Dat je wat mensen nodig hebt voor de pricewatch snap ik, dat is het meest onderscheidende onderdeel van deze website.

Maar wat is er zo speciaal aan het forum? Waarom moet je het forum in-house ontwikkelen, terwijl er prima (open source!) alternatieven bestaan, zoals Discourse? Er is vast ook een goed ondersteund open source CMS voor de frontpage content.

Met zo'n open source platform, zou je zelfs de community mee kunnen laten ontwikkelen. Dat is pas community engagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:31:
[...]

Gaat het? Een beetje gereserveerde objectiviteit mag wel verwacht worden, zeker in een topic als dit en zeker van crew. En dat betekent niet als een wesp gestoken reageren als er een suggestie wordt gedaan die je niet aanstaat.
Ah we zijn op dit punt aanbeland. Waar de community na 20 pagina's zuigen boos wordt als er dan eentje van de crew met een teen over de streep gaat. Want dan moet het ineens professioneel en objectief allemaal. Vergeet niet dat het ook maar mensen zijn. Ik vind "als een wesp gestoken" nogal een dramatisering nadat er al mensen zijn geweest die abonnementen hebben opgezegd.

Ik moet eens nadenken over een playbook voor het introduceren van nieuwe features op Tweakers. Want het gaat wel altijd op dezelfde manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Tk55 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:51:
[...]

De meeste programmeurs zitten op dit moment op hun zolderkamer :+

Ik denk dat @ocf81 het erg goed uitlegt in deze post:
ocf81 in "Het grote Tweakers Premium topic"

Dat je wat mensen nodig hebt voor de pricewatch snap ik, dat is het meest onderscheidende onderdeel van deze website.

Maar wat is er zo speciaal aan het forum? Waarom moet je het forum in-house ontwikkelen, terwijl er prima (open source!) alternatieven bestaan, zoals Discourse? Er is vast ook een goed ondersteund open source CMS voor de frontpage content.

Met zo'n open source platform, zou je zelfs de community mee kunnen laten ontwikkelen. Dat is pas community engagement.
Hoeft nieteens open source te zijn, licentiesoftware is vaak ook goedkoper als je daarmee een paar programmeurs de deur uit kunt doen. Heb je zekerheid over updates in de core.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:45
Aangezien Tweakers Premium er hoe dan ook gaat komen, zie ik de noodzaak ook niet meer zo van mijn vrijwillige bijdrage in de vorm van Supporter, Hero of Elite. Wat betekent dit immers nog?

Om die reden bij deze direct opgezegd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:50
Moet toch als dagelijkse Tweakers lurker voor minstens 16 jaar even wel wat kwijt. Ben normaal niet zo van het reageren, maar nu dit moment is aangebroken kan ik het toch niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ik denk dat hier soms wordt vergeten waar Tweakers vandaan komt, wat het voor veel mensen in al die jaren heeft geboden en wat de angst (al dan niet terecht) is dat dit platform/community een kant op gaat waar we niet heel vrolijk van worden. Tweakers is natuurlijk al lang niet meer de hobby site die het vroeger was en is gewoon een bedrijf waar gewoon geld mee moet worden verdiend. Ik denk dat niemand daar aan twijfelt en snapt dat dat op een bepaalde manier uit moet kunnen. Alleen is de vraag hoe je dat doet en ik denk dat het vooral inclusief mijzelf veel mensen steekt dat dit nu als een konijn uit de hoge hoed wordt getoverd.

Ik snap dat er problemen zijn met het verdienmodel van advertenties en zeker nu. Denk ook dat dit jaar niet heel best is geweest doordat de advertentiemarkt een aardige tik door de omstandigheden waarin we nu zitten heeft gehad. Wat betreft ad blockers denk ik dat ook de hand deels in eigen boezem gestoken kan worden en zeker gezien het publiek wat hier zit en al vrij kritisch is als het gaat om zaken zoals tracking. Daar lijkt ook een stuk zelfreflectie te ontbreken (misschien is die er wel, maar wordt die alleen niet naar buiten toe uitgesproken).

Over dat laatste gesproken, is het dan vooral het stuk communicatie. Ook hier al eerder door veel mensen aangehaald. Voor mij kwam dit hele plan echt als een complete donderslag bij heldere hemel. Misschien ben ik blind, maar dan nog zal ik lang niet de enige zijn. Er wordt namelijk eerst aangegeven dat er extra artikelen komen en daarna blijkt ineens een deel van de content die we al konden lezen ook onder de noemer premium te vallen. Dat is gewoon een slechte zaak en dat had door duidelijkere communicatie al vanaf het begin kunnen voorkomen worden. Hetzelfde met het eerste artikel wat als premium werd aangemerkt. Daar is ook een hoop over te doen geweest en dat had gewoon een goede start moeten zijn in plaats van een artikel wat wel uitgebreider is, maar nu ook niet zo heel bijzonder als andere achtergrond artikelen die we eerder gezien hebben.

Daarbij komen we gelijk bij het pijnpunt, wat is premium? Dat is denk ik een heel subjectief verhaal waar je je ook gelijk op glad ijs gaat begeven met het kritische publiek wat je hier hebt. Het is lastig te definiΓ«ren, want voor de een zal het anders zijn dan voor de ander. Daar kan ik ook nog niet goed de vinger op leggen wat dit wel is en niet voor mij. Ook belangrijk als ik al zou overwegen om eventueel te betalen voor content (nog even buiten het feit of ik dit wel of niet zou willen doen uit allerlei overwegingen). Ik mis daar ook een stuk duidelijkheid en transparantie (in hoeverre die al dan niet te geven is).

Daarnaast herken ik het onderbuik gevoel wat veel mensen hier hebben met "premium". Een belofte nu is natuurlijk niet veel waard in de toekomst en al helemaal niet met een bedrijf met veranderende omstandigheden (daar kennen we al wel talloze voorbeelden van). Wat nu start als iets extra's hoeft dat straks niet te blijven. Ik denk echter dat dit voor de toekomst wat betreft Tweakers gezien kan worden als "spelen met vuur". Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. Ook na jarenlang gebruik van een platform/community, dus dat moet gekoesterd worden. Ik hoop vooral dat daar goed over nagedacht wordt, want nu extra inkomsten klinkt als leuk, maar als het daarna door terugval snel afloopt is het gewoon een sterfhuisconstructie. So far my 2 cents :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ah we zijn op dit punt aanbeland. Waar de community na 20 pagina's zuigen boos wordt als er dan eentje van de crew met een teen over de streep gaat. Want dan moet het ineens professioneel en objectief allemaal. Vergeet niet dat het ook maar mensen zijn. Ik vind "als een wesp gestoken" nogal een dramatisering nadat er al mensen zijn geweest die abonnementen hebben opgezegd.
Ik denk dat er veel mensen (mijzelf inclusief) nu zich ineens op het forum begeven terwijl ze voor de tijd alleen de FP lurkten. Als iemand dan een rood kleurtje heeft, straalt dat toch heel wat anders uit dan de "standaard" gebruikers.

Daarnaast moet je als mod weten dat je professioneel hoort te zijn als mod, of zet er dan bij van, ik plaats dit niet als mod, maar als gebruiker.
Zeker als er dingen gezegd worden als "ik heb een hogere informatiepositie dan de plebs" (vrij vertaald), dan ga ik er vanuit dat iemand reageert als mod, niet als gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
[...]

Voeren van discussie is heus niet iets wat we schuwen. Wat het lastig maakt is dat er een hoop gebruikers spreken uit emotie, vooral de de angst dat we tweakers om zeep aan het helpen zijn doordat de grote DPG boven ons iets opgelegd heeft. Ik begrijp die emotie heus wel, maar weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren behalve te blijven zeggen dat dit niet zo is. Dat gaat als snel in een welles/nietes, waar niemand wat aan heeft.

Het feit dat er tijdens het typen van deze reactie alweer 3 nieuwe reacties in staan, help natuurlijk ook niet mee ;)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbierut4 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat er veel mensen (mijzelf inclusief) nu zich ineens op het forum begeven terwijl ze voor de tijd alleen de FP lurkten. Als iemand dan een rood kleurtje heeft, straalt dat toch heel wat anders uit dan de "standaard" gebruikers.

Daarnaast moet je als mod weten dat je professioneel hoort te zijn als mod, of zet er dan bij van, ik plaats dit niet als mod, maar als gebruiker.
Zeker als er dingen gezegd worden als "ik heb een hogere informatiepositie dan de plebs" (vrij vertaald), dan ga ik er vanuit dat iemand reageert als mod, niet als gebruiker.
Ik verwacht van crew dat het mensen zijn. Mods worden volgens mij niet betaald en al werden ze dat wel, ga ik ze niet aan een hoge standaard houden. Van mij mag hij best een beetje mopperen en doen.

En als dat niet mag, verwacht ik ook onbesproken gedrag van de users.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Tonhartman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
Vind het onzin, Tweakers was altijd fijn om te lezen, maar de laatste tijd knipt en plakt tweakers ook regelmatig, en nu zouden we moeten betalen om juiste informatie te lezen?

Tweakers begint een beetje op de telegraaf en het AD te lijken, weer een paywall....
nog even en je moet gaan betalen om te kunnen browsen naast je internet abonnement .. gaat echt de verkeerde kant op zo.
Klinkt misschien gek in bijna 2021 maar ik ben er van overtuigd dat wanneer we de stekker uit het volledige www trekken dat de wereld weer normaliseert, ik vind het al absurd dat er zoveel mensen kijken naar al die Oh Oh Cherso programma klonen waar men zichzelf brain dead zuipt en alles om sex draait.
Dat zoveel van die programma's blijkbaar bestaansrecht hebben zegt ook wel wat over hoe decadent en idioot de wereld is geworden.

Daarnaast bulkt het internet van de ruzie op al die zogenaamde "social media" platformen, maar goed wellicht ben ik te ouderwets en "moet ik met mijn tijd mee gaan, ben ik niet meer van deze tijd" kuch kuch.
Schaf dan de monarchie ook maar snel af, dat is ook iets uit de middeleeuwen... ;)

Ik dwaal af...

To do or not to do...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:59:
[...]

Voeren van discussie is heus niet iets wat we schuwen. Wat het lastig maakt is dat er een hoop gebruikers spreken uit emotie, vooral de de angst dat we tweakers om zeep aan het helpen zijn doordat de grote DPG boven ons iets opgelegd heeft. Ik begrijp die emotie heus wel, maar weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren behalve te blijven zeggen dat dit niet zo is. Dat gaat als snel in een welles/nietes, waar niemand wat aan heeft.

Het feit dat er tijdens het typen van deze reactie alweer 3 nieuwe reacties in staan, help natuurlijk ook niet mee ;)
Er valt geen discussie te voeren als je tegen 20 man moet vechten die elke komma fileren. Ik zou de emotie er op mijn dooie akkertje uitfilteren en de argumenten verzamelen in een documentje en later beantwoorden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Voeren van discussie is heus niet iets wat we schuwen. Wat het lastig maakt is dat er een hoop gebruikers spreken uit emotie, vooral de de angst dat we tweakers om zeep aan het helpen zijn doordat de grote DPG boven ons iets opgelegd heeft. Ik begrijp die emotie heus wel, maar weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren behalve te blijven zeggen dat dit niet zo is.
Nouja, daar lijkt het anders wel op. Als ik de artikelen die vanuit de redactie het label "premium" krijgen lees, waarbij gezegd moet worden dat ik dit heel logisch ga vergelijken met de artikelen uit het HWI magazine, dan kan ik niet anders concluderen dat men straks moet betalen voor iets wat nog niet eens in de verste verte kan tippen aan de artikelen uit het magazine. Zijn jullie tweakers aan het slopen? Geen idee, maar een vooruitgang kan ik het ook niet noemen. Sorry.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Deze emotie wordt vooral ook aangewakkerd door het pedante toontje dat de meeste mods/admins die hier posten in dit topic aanslaan (daar schaar ik jou niet onder), gecombineerd met wederom totale afwezigheid van de 'community manager'. Als je je userbase behandelt als zwakzinnigen, verwacht dan ook geen vruchtbare discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Zaphara op 02-12-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 08:59
Ik snap niet dat hier zo vel wordt gereageerd. De reden dat andere nieuwswebsites tegenwoordig paywalls hebben is omdat zonder inkomsten hun geen bestaansrechten hebben. Het is geen liefdadigheidsinstelling maar een bedrijf.

Het is volgens mij echt weer puur Nederlands dat iets gratis moet zijn. Ongeacht dat de kosten om iets te hosten en de lonen steeds hoger worden.

Als de redactie betere kwaliteit artikelen kan publiceren door een abbo vorm te implementeren dan ben ik hier voor. Ik heb liever een paar kwaliteit artikelen waar ik goed voor moet gaan zitten dan vele kwantiteit artikelen waar ik in mijn pause even snel doorheen scan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Een losse papieren telegraaf kost €2,50 daar staan behoorlijk wat losse artikels in, moet gedrukt worden, moet gedistribueerd worden en moet in een fysieke winkel verkocht worden. Waarom T.net denkt dat 1 artikel minimaal €1 waard is, is mij een compleet raadsel.

[ Voor 24% gewijzigd door jbhc op 02-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Tsja, geld verdienen is belangrijk voor een commercieel bedrijf. Persoonlijk erger ik me kapot aan al die premium abonnementen bij nieuwssites. Dit is in het verleden nooit nodig geweest en er zijn genoeg websites die het zonder premium kunnen. Persoonlijk heb ik liever vaker een banner hier op het forum, dan betalen voor content die vaak nog maar zo-zo is ook.
Maar goed, Tweakers moet het natuurlijk zelf weten. Maar zorg er tenminste wel voor dat dit soort "premium" artikelen niet vindbaar zijn in Google. Dat wekt alleen maar een gigantische irritatiefactor op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Volgens mij mis je mijn punt, de communitymanager is volgens mij een betaalde functie.Die zou dan volgens mij voldoende tijd moeten hebben om hier de discussie aan te gaan. Nu is het een bommetje laten vallen op de ganze gemeenschap en vervolgens hem smeert.

Dan lijkt mij dat de toegevoegde waarde van deze functie er niet (meer) is, en dat zou zonde van het geld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Tjahneee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:06:
Ik snap niet dat hier zo vel wordt gereageerd. De reden dat andere nieuwswebsites tegenwoordig paywalls hebben is omdat zonder inkomsten hun geen bestaansrechten hebben. Het is geen liefdadigheidsinstelling maar een bedrijf.

Het is volgens mij echt weer puur Nederlands dat iets gratis moet zijn. Ongeacht dat de kosten om iets te hosten en de lonen steeds hoger worden.

Als de redactie betere kwaliteit artikelen kan publiceren door een abbo vorm te implementeren dan ben ik hier voor. Ik heb liever een paar kwaliteit artikelen waar ik goed voor moet gaan zitten dan vele kwantiteit artikelen waar ik in mijn pause even snel doorheen scan.
Maar mag ik dan op z'n minst verwachten dat die kwaiteit enigzins gelijk is aan de artikelen uit het magazine? Daar betaalde ik ook voor.. voor kwaliteit. Dat zie ik nu niet terug. Daar mag aan gewerkt worden. Anders ga ik er ook niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:02:
[...]

Er valt geen discussie te voeren als je tegen 20 man moet vechten die elke komma fileren. Ik zou de emotie er op mijn dooie akkertje uitfilteren en de argumenten verzamelen in een documentje en later beantwoorden.
WoutF in "Het grote Tweakers Premium topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:07:
[...]

Volgens mij mis je mijn punt, de communitymanager is volgens mij een betaalde functie.Die zou dan volgens mij voldoende tijd moeten hebben om hier de discussie aan te gaan. Nu is het een bommetje laten vallen op de ganze gemeenschap en vervolgens hem smeert.

Dan lijkt mij dat de toegevoegde waarde van deze functie er niet (meer) is, en dat zou zonde van het geld zijn.
Geloof mij maar hoor, @Moonsugar leest dit topic aandachtig mee. Wat zij nu denkt weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed dat ze nav de post van wout (WoutF in "Het grote Tweakers Premium topic") nu even niet weet wat ze nog zou moeten toevoegen aan deze discussie; of ze nu betaald word of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dat dus. Dat geeft sommige mensen in dit topic de ruimte om te doen alsof ze gek zijn en lekker door te zuigen, maar dat moet dan maar. Zijn toch niet onze meest waardevolle members, ondanks het lage user ID en de hoge karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal voor. Betaal liever voor een product i.p.v. dat ik het product ben. Veel mensen zijn door o.a. Google gewend geraakt aan gratis of zeer goedkoop, niet wetend (of niet willen weten) dat ze betalen met hun privacy. Mits mijn gegevens niet meer worden gebruikt voor profiling en targeting ben ik zeker bereid om een premium abonnement te overwegen. Zoals met veel diensten (videostreaming, muziekstreaming, gaming, internetprovider, etc.) ga ik dan gewoon vergelijken. Het kan dus ook betekenen dat ik kies voor een premium aanbod elders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:02:
[...]

Eens, maar dit is natuurlijk niet enkel een community tegenover de redactie discussie, het is ook de community onderling. Tweakers is ook van ons*, dus maken wij als members druk om veranderingen. Daarom zie je zoveel reacties.

* Zonder community (content) is er geen Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gevoelig onderwerp dit ;) (niet alle reacties gelezen). Ik begrijp goed dat er moet worden gekeken naar het verdienmodel om meer inkomsten te genereren. Ik zou er als vaste bezoeker ook geen problemen mee hebben om een paar euro per maand (max. 5 euro) te betalen. Er zijn op het moment van schrijven zo te zien 2 premium-artikelen verschenen. Zien er prima uit, alleen zijn dat voor mij niet het soort nieuwsartikelen waarvoor ik naar tweakers.net ga. Ik lees liever kort-en-bondige nieuwsartikelen. Voor meer diepgang klik ik wel op de linkjes van de bron het artikel. Daarnaast vind ik het minstens (al dan niet grotendeels) zo interessant wat er in de comments wordt geschreven. Vaak erg waardevolle informatie, discussies en vragen. Als zaken achter een betaalmuur worden geplaatst (en er ws. dus minder mensen naar kijken) ben ik bang dat dat verloren gaat.

Waar ik eerder voor zou willen betalen zijn de eigengemaakte reviews (vaak met video erbij). Want bij die artikelen vind ik het meestal wel interessant om ze helemaal te lezen. Comments vind ik daarin vaak wat minder belangrijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
[...]
Ik begrijp die emotie heus wel, maar weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren behalve te blijven zeggen dat dit niet zo is.
Het is ook niet zo handig om op emotie reageren met feiten, dat werkt niet :) Wat je wel zou kunnen doen, is door middel van vragen stellen, achterhalen wat door oorzaak is van die emotie.

En 'dat dit niet zo is', moet blijken uit acties, niet uit woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 08:59
ed1703 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:08:
[...]

Maar mag ik dan op z'n minst verwachten dat die kwaiteit enigzins gelijk is aan de artikelen uit het magazine? Daar betaalde ik ook voor.. voor kwaliteit. Dat zie ik nu niet terug. Daar mag aan gewerkt worden. Anders ga ik er ook niet voor betalen.
Volgens mij heeft de redactie al aangegeven in deze draadje dat met een abbo vorm de kwaliteit van sommige artikelen worden verbeterd.

Het is dan ook zeker mogelijk. Kijk maar is naar Follow The Money, een abbo daar kost 90 euro per jaar. Dat is veel geld, maar met die diepgaande kwaliteit artikelen ben ik soms meer dan een half uur bezig om het door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:12:
Ik ben helemaal voor. Betaal liever voor een product i.p.v. dat ik het product ben. Veel mensen zijn door o.a. Google gewend geraakt aan gratis of zeer goedkoop, niet wetend (of niet willen weten) dat ze betalen met hun privacy. Mits mijn gegevens niet meer worden gebruikt voor profiling en targeting ben ik zeker bereid om een premium abonnement te overwegen. Zoals met veel diensten (videostreaming, muziekstreaming, gaming, internetprovider, etc.) ga ik dan gewoon vergelijken. Het kan dus ook betekenen dat ik kies voor een premium aanbod elders.
Privacy op dit vlak boeit mij echt helemaal niks, maar dat is een andere discussie. Maar ik vraag me wel af of je dan beseft wat je voor al die gratis diensten in totaal zou moeten betalen? We raken gewend aan gratis content. Zou je daar geheel vanaf stappen, dan kun je twee dingen doen: heul diep in de buidel tasten of heel veel (content-)diensten niet meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

[...]

Even heel simpel, dat er geld verdient moet worden om Tweakers te laten draaien is niet het probleem, dat is gewoon zo, maar het eind doel van HWI en DPG is winst maken en het liefst méér méér, winstmaximalisatie.

En daar wil ik persoonlijk dus echt niet aan mee werken, misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking maar het lijkt/voelt een beetje als KPN die het XS4all merk heeft gedumpt.

Je kan beter 10x iets voor een dubbeltje verkopen dan 2x voor een kwartje...

To do or not to do...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

πŸ΄β€β˜ οΈ

Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:12:
Veel mensen zijn door o.a. Google gewend geraakt aan gratis of zeer goedkoop, niet wetend (of niet willen weten) dat ze betalen met hun privacy.
Als je betaalt met privacy dan is het niet gratis. Je betaalt immers.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:17:
[...]

Privacy op dit vlak boeit mij echt helemaal niks, maar dat is een andere discussie. Maar ik vraag me wel af of je dan beseft wat je voor al die gratis diensten in totaal zou moeten betalen? We raken gewend aan gratis content. Zou je daar geheel vanaf stappen, dan kun je twee dingen doen: heul diep in de buidel tasten of heel veel (content-)diensten niet meer gebruiken.
Ik betaal liever voor kwaliteit dan kwantiteit, dus voor
mij persoonlijk geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:19:
[...]
Als je betaalt met privacy dan is het niet gratis. Je betaalt immers.
Klopt, en dat is precies mijn punt. Ik betaal liever met geld dan met mijn privacy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tjahneee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:16:
[...]

Het is dan ook zeker mogelijk. Kijk maar is naar Follow The Money, een abbo daar kost 90 euro per jaar. Dat is veel geld, maar met die diepgaande kwaliteit artikelen ben ik soms meer dan een half uur bezig om het door te lezen.
En zo is er in de luchtvaartsector bijvoorbeeld https://leehamnews.com/subscriptions/ hier hebben ze exclusieve interviews met insiders en analyses op wat Boeing en Airbus aankondigen. Kost je wel $55 per maand maar dan heb je ook wat unieks te lezen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

janvanduschoten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:55:
[...]

Maar wel toegang tot alle content.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 9 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.