Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.080 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:11:
[...]

Het verleden wordt wel eens rooskleuriger voorgesteld dan dat het was, dat is zeker waar. Maar ik denk dat mijn kritiek en dat van anderen meer is dan dat. :)
Ach dat "vroegah was niet alles beter" klopt enigszins wel, toch was veel dat ook wel.

To do or not to do...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:40:
[...]

Tsja, die bal kan ik hier net zo goed terugkaatsen. Dit schiet niet op zo :) Vast blijven hangen in "vroeger was alles beter" schiet niet op en maakt helemaal niets beter.
Het kwartje lijkt inderdaad niet te vallen. Jammer.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:47:
[...]

Beter laat dan nooit? Ik ben serieus benieuwd naar de ideeën.
Donatie knop onder longreads. 10 cent, 50 cent, 1 euro, 2 euro, 5 euro.

Ik zie mijzelf oprecht wel een "wallet" opladen met een paar euro, en met 1 druk op de knop mijn blijk van waardering uiten op een artikel wat ik echt de moeite waard vind.

Wallet heeft 2 voordelen:
1. eenmalige transactiekosten waardoor een donatie van 10 cent ook echt 10 cent is
2. gebruiksgemak, ik ga niet mijn bankapp openen om een donatie van 10 cent te doen, maar met een knopje (en confirmatie) is dat niet teveel werk.

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:48:
Ben wel benieuwd wat Tweakers tot nu toe van de feedback en de suggesties vind. Op de frontpage is het meest gereageerd op .plan en in dit topic zijn we ook bijna 500 reacties verder. Heb nou nog niet echt het idee dat het idee tot nu toe heel goed wordt ontvangen. Tenminste niet in de huidige vorm / kwaliteit.

Jullie hadden vast wat tegenstand verwacht, maar ook dit?
Hadden we het idee dat mensen hier positief op zouden reageren? Nee. Hadden we veel kritiek verwacht? Ja. Zoveel als het nu is? Ligt aan de persoon denk ik :)

Het is lastig om hier een reactie te plaatsen die op alles ingaat wat vandaag in dit topic voorbij is gekomen, want dat is nogal wat. Ik heb tijdens het lezen veelvoorkomende zaken genoteerd en wil op een aantal zaken even ingaan.

Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiële stabiliteit van Tweakers op lange termijn.

Dan zijn er verschillende routes die je kunt nemen. Een soort Steun Ons-model, waar je mensen mee aanspreekt die wat bij willen dragen zonder daar heel direct iets terug voor te krijgen. Feitelijk is dat het Supporter-abonnement dat we nu hebben. Daarvan weten we dat het slechts voor een selecte groep mensen interessant is. Lang niet iedereen heeft die motivatie. Dan zijn er bijvoorbeeld nog micropayments; al jaren wordt er heel veel over geschreven maar nog nooit is het ergens in de praktijk echt succesvol gebleken. Wat dan wel? Abonnementen. Abonnementen waarbij voor de abonnee duidelijk is welke waarde er tegenover de abonnementsprijs staat.

Dan rijst vanzelf de vraag: wat zou gebruikers overhalen om een abonnement te nemen? Wat biedt die waarde? Abonnementen hebben we natuurlijk al een tijd, maar hard groeien deed het niet in aantallen. Daarom zijn we begin dit jaar dit gaan uitvragen bij bezoekers. Waar zou je bereid zijn om voor te betalen? Wat haalt jou over de streep bij het twijfelen over een abonnement? Dus mijn antwoord aan mensen die vragen 'waarom zijn de bezoekers niet betrokken hierbij?' Dat is juist ons vertrekpunt geweest. En wat bleek? Exclusieve artikelen kwamen daarbij juist naar boven als iets waar men bereid is om voor te betalen. Daar zaten overigens wel wat nuances aan. Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is. Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet oké als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.

Aan ons dus de uitdaging om met een aanbod te komen dat verder gaat dan het standaard nieuws. Dat kan in de vorm van een uitvoerig achtergrondverhaal zijn, maar ook een nieuwsfeit dat verder uitgediept wordt door de juiste mensen erover aan de telefoon te spreken te krijgen. Of How-to's, Columns, etc. Dat zullen soms uitvoerige berichten zijn en soms wat kortere. Het gaat om het totaal. Er zijn genoeg vormen denkbaar en we hebben er al een boel bedacht. Uiteindelijk gaat het om een mix die onder de streep voor mogelijke abonnees genoeg waarde levert om over te gaan tot het afsluiten van een abonnement. Daarom hebben we voor een bèta gekozen. We hadden ook een compleet contentplan kunnen maken, paywall op kunnen trekken en de boel kunnen introduceren. Dan hadden we een heleboel aannames moeten doen en was het na de launch moeilijk valideren omdat veel mensen er dan niet bij kunnen. Door de content nu aan ingelogde gebruikers te tonen, kunnen we hier veel meer van leren voor we er geld voor gaan vragen.

Zo zien wij dit: als een leerproces. Een proces waarin we als redactie heel graag samen met jullie optrekken. Zodat wanneer we dit op een gegeven moment uit bèta halen, we zeker zijn van het feit dat we waarde voor jullie leveren. Ik snap dat die keuze op sommige mensen rommelig of ondoordacht overkomt, maar het is met opzet. Juist zodat we jullie hierin kunnen betrekken. We hebben hier genoeg ideeën over en artikelen in productie en we willen heel graag de dialoog hierover openhouden. Dat doen we met de nodige bescheidenheid en openheid. Onder de Premium-artikelen kun je direct onder het artikel aangeven wat je ervan vond en of je ervoor zou willen betalen. Ik ken weinig/geen sites die bereid zijn om zo ver te gaan om te leren over de wensen van hun gebruikers.

Dan nog over de angst dat alle content uiteindelijk achter een paywall verdwijnt. Dat zou echt enorm dom van ons zijn. Om te beginnen geven jullie zelf aan dat voor content die je ook op andere plekken kunt vinden, waar veel concurrentie op is, jullie niet voor willen betalen. Dan kunnen wij wel nieuws en reviews achter een abo-muur hangen, maar dan zal dat niemand overhalen om zo'n abonnement af te sluiten. Dat weten wij intern en dat weet DPG ook. Daarnaast zorgen reviews ook weer voor verkeer in de Pricewatch, een andere belangrijke poot van het businessmodel. Om meerdere redenen echt geen goed idee.

Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt. En ik wil iedereen vragen dat te doen met respect naar elkaar. Zonder te sentimenteel te eindigen: vergeet niet dat de mensen die voor Tweakers werken veelal ook onderdeel zijn van de community. Dat waren ze al voor ze bij Tweakers kwamen werken en zullen ze ook zijn nadat ze weg zijn. Het beeld dat sommige mensen schetsen van redacteuren die alleen voor kliks en advertentieposities schrijven en niks geven om Tweakers, de community en de kwaliteit, ligt mijlenver van de waarheid en is behoorlijke frustrerend om op je bord te krijgen als je juist elke dag weer probeert hard te maken voor die zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:48:
[...]

Die vraag is gesteld. Niet aan jou, maar er is wel onderzoek naar gedaan. De vraag is nu of dat onderzoek zich ook vertaald naar resultaten, maar dat zullen we moeten afwachten.
Daar voor is een groepje geselecteerd die de community moet vertegenwoordigen neem ik dan aan, terwijl voor Premium een publiek subforum en beta gestart word.

Volgens mij had het beter andersom uitgevoerd kunnen worden.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 20:55

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Jucundus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:
@WoutF Kunnen de Premium artikelen in de nieuwsbrief worden opgenomen? Nu mis ik ze.
Ik haak collega @ikloon even aan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:43:
Laten we uitgaan van het punt dat er meer geld binnen moet komen. Omdat DPG meer geld wil, omdat HWi toch erg duur was of omdat @Olaf een nieuwe auto nodig heeft... I don't care:
Wat zou Tweakers moeten bieden dat jou zou overtuigen maandelijks een paar euro's op te sturen?
Ten eerste moet er geen hyper commercieel bedrijf achter zitten. Een coörporatie, stichting of bedrijf zonder winstoogmerk.

Dan is een Patreon oid een zeer goed begin, en waarschijnlijk nog haalbaar ook hier.

Daarnaast, doe eens iets echt leuks met het youtube kanaal. Een live meeting met tweakers, nodig Linux uit als gasthost oid. Laat kuipers een praten over raket tech. Er is zo. veel. content. te maken! Iig geen uurlange podcasts of 5 minuten games. Maar daadwerkelijke to-the-point content.

Mooi begin zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Siebelouis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:48:
[...]

@RoD
@Intergalactic
@Outerspace

Nou ik zal jullie even uitleggen. wat er aan de hand is. We hebben hier te maken met de Gentrificatie van de tech wereld.

In het kort; een site als tweakers wordt opgezet door mensen met passie en creatievelingen. Grote partijen (DPG Media) zien kansen voor omzet. Er is geen ruimte meer voor de creatievelingen, en alles wordt business as usual.

Opeens valt het onder DPG Media, de managers moeten betaald worden, de account managers, de redactie, de product managers. En er te weinig geld, en er worden zaken verzonnen door de managers zoals 'premium artikelen'...

De mensen met passie en creativiteit gaan weg, beginnen wat nieuws. Vervolgens komt er weer een grote partij, het wordt verkocht. Enzovoorts, enzo verder.

Tweakers valt geloof ik onder 'special interests' binnen DPG Media, kunnen jullie lekker op dezelfde vlek zitten werken als nu.nl en de (online) magazines. Lekker gericht adverteren en het domein uitmelken.

En geef nu eens eerlijk toe; ik bemerk dat tweakers hun professionaliteit wilt vergroten. Door studio opnames te maken en het er allemaal gelikter er uit te laten zien. Het is echt 1 grote grap, het ziet er niet uit, en ik denk ook dat het slecht wordt gekeken. Wie gaat er nu in hemelsnaam naar zo'n slechte productie van tweakers op YouTube kijken? Terwijl er zoveel echt leuke youtubers zijn die 1. beter op de hoogte zijn, en 2 vanuit passie spreken en niet in het 9:00 tot 17:00 stramien zitten.

De tijd dat Arnout Wokke met zijn slechte gebit op een of ander tech beurs een beetje ongemakkelijk maar enthousiast aan het vertellen was over nieuwe telefoon toestellen was goud waard!

Als jullie dat geld niet zouden uitgeven zouden 'premium artikelen' niet nodig zijn.

Ik heb erg mijn best gedaan, zit met een hoop vragen. Mijn vorige bericht recht uit het hart werd niet op gereageerd. Ik wil nu graag een reactie?

Vriendelijke groeten,
Ik wil hier best op reageren, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat je wil horen. Maar het klopt wel dat Tweakers niet meer de knutselsite is die het was toen het werd opgericht. Maar dat is al heel erg lang niet meer zo, en dat heeft verder ook niets met Premium te maken. Premium is meer een gevolg van een trend die je al veel langer op internet ziet: namelijk dat het verdienmodel met ads zwaar onder druk staat en er dus alternatieven nodig zijn. Aan Tweakers nu om te bewijzen dat ze hiermee meerwaarde kunnen creëren en het voor voldoende mensen de moeite waard maken om een Premium-abonnement te nemen. Ik ga er verder niet over, ik reageer hier verder gewoon als user :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:12:
[...]

Alleen al de opmerking dat dit achter de schermen gebeurd (er vanuitgaande dát dit zo is) doet mij de rillingen over de rug lopen. Daarmee zeg je dat gewone users zonder problemen aan de publieke schandpaal genageld worden (een edit met snedig commentaar van een mod is geen uitzondering), maar als het een rode betreft dan wordt dit weggemoffeld op de achtergrond. Als user ben ik nog nooit via DM op een fout of opmerking gewezen, ten alle tijden volgt er een publieke schandpaal door een edit en lock van de post.
Heb dat ook al een aantal keren meegemaakt, het gebeurt al snel wanneer je volgens bepaalde personen niet eloquent genoeg schrijft dat je direct aangevallen word door meerdere personen in het desbetreffende topic, en al helemaal wanneer jouw mening wat afwijkt van de "consensus"die men onderling al heeft in het "kliekje", een andere mening is dan niet gewenst..

To do or not to do...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:15:
[...]

Maar waar je hier waarschijnlijk op doelt is de verbreding van Tweakers,
Wow, deze toon bevalt me helemaal niet maar respect voor deze mooie onderhandse stoot, subtiel :D
dus dat er nu niet meer alleen over benchmarks wordt geschreven, maar ook over zaken zoals privacy en elektrische auto's. Dat is een ontwikkeling die al heel erg lang geleden is ingezet, onafhankelijk van wel/geen Premium.
Dat soort verbreding vind ik prima. Maar ik verwacht op een tech site ook gewoon artikelen over techniek en dan doel ik niet op Gaming Benchmarks. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vreemd, in zie onder geen enkel premium artikel een poll.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Nelis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:54:
[...]

Daar voor is een groepje geselecteerd die de community moet vertegenwoordigen neem ik dan aan, terwijl voor Premium een publiek subforum en beta gestart word.

Volgens mij had het beter andersom uitgevoerd kunnen worden.
Dat is niet hoe dingen normaal gesproken gaan. Eerst de hele boel optuigen en live laten gaan zonder eerst onderzoek te doen, dat is operationeel gezien niet te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Triblade_8472 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:55:
[...]

Ten eerste moet er geen hyper commercieel bedrijf achter zitten. Een coörporatie, stichting of bedrijf zonder winstoogmerk.

Dan is een Patreon oid een zeer goed begin, en waarschijnlijk nog haalbaar ook hier.

Daarnaast, doe eens iets echt leuks met het youtube kanaal. Een live meeting met tweakers, nodig Linux uit als gasthost oid. Laat kuipers een praten over raket tech. Er is zo. veel. content. te maken! Iig geen uurlange podcasts of 5 minuten games. Maar daadwerkelijke to-the-point content.

Mooi begin zo?
Zeker. Dank :)
Ik denk dat we aan de corporate inbedding niet veel kunne ndoen, tenzij we een User Buy Out organiseren. En mijn geld is op :P
Video: mee eens kan echt meer mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Laat ik het zo stellen, als ik €40/jaar betaal voor 10 nummers C't Magazine, zou ik voor €40/jaar iets vergelijkends verwachten van Tweakers.net. En dan bedoel ik niet de hoeveelheid tekst/artikelen, maar de kwaliteit/doelgroep van de artikelen. De C't wordt niet gekocht voor de eerste paar pagina's oppervlakkig nieuws, maar om de main artikelen.

DAARNAAST:

Content die niet makkelijk van het internet te vinden is vanuit andere bronnen, dus niet iets waarbij een 6G premium artikel makkelijk vervangen kan worden door Wikipedia + bronnen... Of exact hetzelfde (of slechter) als wat de andere (internationale) techsites al doen.

De vraag uberhaupt: Kan Tweakers.net dat nog? Ik haal bv. wekelijks voor nog geen €15 een hele berg tech related boeken via de Humble Bundles. Je moet voor mij dan echt met niche artikelen komen ipv. relatief oppervlakkige artikelen die overal al worden behandeld. Het moet imho iets nieuws doen en dat is in deze markt erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

@RoD
@Intergalactic
@Outerspace

Ik heb erg mijn best gedaan, zit met een hoop vragen. Mijn vorige bericht recht uit het hart werd niet op gereageerd. Ik wil nu graag een reactie?

[/b]
Ik zie dat je mij aanhaalt, maar wat voor een reactie van mij verwacht je (kortom ik weet niet waarom je mij tagged)? :) Ik ben ook benieuwd hoe Premium te werk gaat, waarbij ik wel meer werk aan de winkel voorzien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
WhatsappHack schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]

Ik denk dat ze bij voorbaat jouw stemrecht alvast hebben uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]

Wow, deze toon bevalt me helemaal niet maar respect voor deze mooie onderhandse stoot, subtiel :D
Ik weet oprecht niet welke toon je bedoelt of welke onderhandse stoot. Ik denk dat je mijn post niet helemaal hebt geïnterpreteerd zoals ik hem heb bedoeld, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Kun je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Triblade_8472 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:55:
[...]

Patreon is natuurlijk een nogal algemeen iets. Wat moet die Patreon bieden? Gewoon donaties voor niks? Eerder toegang tot content? (Oftewel een timed paywall). Of uberhaupt toegang tot content? (We kunnen het premium content noemen).
iew schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:44:
[...]

En dit is nu exact wat ik eerder al schreef, alles kapot rationaliseren...
Lijkt mij niet kapot rationaliseren, maar een feit. Je kan moeilijk ontkennen dat er al heel veel jaren een beweging is die stelt dat Tweakers tegenwoordig veel slechter is dan vroeger. Maar niemand heeft toch ooit een alternatief opgezet. Dat zal behalve omdat het overdreven is, ook zijn omdat mensen niet de energie erin willen steken. Wat prima is, begrijp ik ook, maar die mensen gaan ook niet gratis nieuwsberichten van fatsoenlijke kwaliteit maken, dus dan moet je toch mensen betalen het te doen, en dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

WhatsappHack schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]

Waarschijnlijk omdat je een adblocker gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:23
Ik zou de beta beëindigen en de code reverten. Gewoon geen premium artikelen plaatsen. Het wordt niet gewaardeerd als ik dit draadje zo lees.

Mocht bovenstaande niet lukken/moeilijk zijn dan filteren we, tweakers als we zijn, ze er zelf wel uit. Ik heb ze er alvast uit gegooid. Sterker nog, dit is de eerste site waar ik zo'n filter voor heb ingesteld.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben en dan vraag ik me af hoe houdbaar het business model is.

Als ik zo naar bovenstaande reacties kijk, zou ik het niet aandurven om het live te zetten/uit beta te halen.

In ieder geval succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
svenk91 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:48:
Nu kan ik best snappen dat jullie nog geen kwaliteits artikelen in de beta gebruiken, maar ik denk dat het voor feedback wel belangrijk is om aan te geven wat voor artikelen wij kunnen verwachten.
Hoezo zou je dan geen kwaliteitsartikelen gebruiken? Als leverancier wil je toch altijd het allerbeste wat je in huis hebt laten zien om mensen over de streep te trekken?

Kijk eens naar de autowereld, praktisch elk nieuw model krijgt een zogenaamde launch edition. Dat is een premium aangekleed model voor een zeer schappelijke prijs. De extra opties zijn bedoeld om mensen over te halen voor het model te kiezen zodat het model onder andere zo snel mogelijk in serieuze aantallen op de weg te zien is voor andere mogelijke klanten. Goedkope reclame.

Dat is juist precies wat Tweakers met deze beta had kunnen bereiken. Top artikelen die voor iedereen gratis zijn voorlopig en gelijk de roadmap neerleggen met waar aan gedacht wordt qua abo’s en kosten. Vervolgens gebruik je de feedback daarop om het te finetunen. Maak de mensen lekker, laat zien wat ze gaan missen.

Nu hebben we van deze beta geleerd dat de artikelen crap zijn en er geen enkel idee is over wat je daar dan voor moet betalen. Feedback wordt vakkundig onder het tapijt geveegd door de massaal opgetrommelde medewerkers.

Weer een gemiste kans, vooral veroorzaakt door (zoals ik al eerder aangaf) managers die last hebben van hersenscheten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:32:
[...]

Sorry, maar als ik dit lees, dan is de eerste gedachte die in mij opkomt: "totaal gebrek aan zelfinzicht aangaande wat er verwacht wordt."

Wat de verwachtingen zijn wordt je letterlijk aangegeven en je doet alsof je het niet ziet. Dan begint het einde van de constructieve feedback en het begin van de zoektocht naar een nieuw 'thuis' toch wel serieus in mijn hoofd te dagen.

Kijk eens in de spiegel. Is dit nu echt de beste versie van tweakers die er kan zijn?
@ocf81 100% dit dus. Precies wat ik ook dacht. (y)

Reageren in dit topic heeft duidelijk geen enkele zin, in mijn ogen, we zijn gek. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik las dat sommigen /best veel er toch niet heel positief tegen over lijken te staan. Ik moet bekennen dat het wat vreemd is als mensen moeten betalen voor een bepaald niveau van artikelen wat voor mij gewoon standaard het Tweakers niveau is wat je mag verwachten.

Ook reacties als het zou toch efficiënter worden op elk vlak, doorgaans betekend dat ook in kosten.
Het word nu erg mooi verpakt wat logisch is en begrijp me niet verkeerd maar pas aub op dat je niet te ver doorschiet.

Bedenk wat meer originaliteit dan "premium artikelen" wat mijn ziens de standaard van ons Tweakers zou moeten zijn.

Patreon / meer live events /online. Er is zo veel al genoemd waar mensen zeker voor betalen. Maar stop met deze rare "premium" artikelen.. think outside the box.
Houd het 100% open voor iedereen.
Moet er bezuinigd worden of is er een tekort.. zoek andere manieren maar niet dit.

Dit idee zal ook niet nu ineens ontstaan zijn, moeten de Tweakers betalen voor de overname van hw.info ? Of door de pandamie , ik kan wat het ook mag zijn begrijpen dat het niet zo goed gaat met het overkoepelende bedrijf. Maar wat je niet moet doen is het maar proberen te verpakken als iets wat het niet is. De Tweakers kijken daar zo doorheen.

[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 01-12-2020 23:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:51

Rianata

Have you played Atari today?

WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]

Hadden we het idee dat mensen hier positief op zouden reageren? Nee. Hadden we veel kritiek verwacht? Ja. Zoveel als het nu is? Ligt aan de persoon denk ik :)

Het is lastig om hier een reactie te plaatsen die op alles ingaat wat vandaag in dit topic voorbij is gekomen, want dat is nogal wat. Ik heb tijdens het lezen veelvoorkomende zaken genoteerd en wil op een aantal zaken even ingaan.

Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo. Wel is er vanuit Tweakers zelf, en ook vanuit DPG, de wens om minder afhankelijk te zijn van adverteerders voor onze inkomsten. Om meer inkomsten direct uit bezoekers te halen, zodat de verschillende inkomstenbronnen meer in balans zijn. Dat is goed voor de financiële stabiliteit van Tweakers op lange termijn.

Dan zijn er verschillende routes die je kunt nemen. Een soort Steun Ons-model, waar je mensen mee aanspreekt die wat bij willen dragen zonder daar heel direct iets terug voor te krijgen. Feitelijk is dat het Supporter-abonnement dat we nu hebben. Daarvan weten we dat het slechts voor een selecte groep mensen interessant is. Lang niet iedereen heeft die motivatie. Dan zijn er bijvoorbeeld nog micropayments; al jaren wordt er heel veel over geschreven maar nog nooit is het ergens in de praktijk echt succesvol gebleken. Wat dan wel? Abonnementen. Abonnementen waarbij voor de abonnee duidelijk is welke waarde er tegenover de abonnementsprijs staat.

Dan rijst vanzelf de vraag: wat zou gebruikers overhalen om een abonnement te nemen? Wat biedt die waarde? Abonnementen hebben we natuurlijk al een tijd, maar hard groeien deed het niet in aantallen. Daarom zijn we begin dit jaar dit gaan uitvragen bij bezoekers. Waar zou je bereid zijn om voor te betalen? Wat haalt jou over de streep bij het twijfelen over een abonnement? Dus mijn antwoord aan mensen die vragen 'waarom zijn de bezoekers niet betrokken hierbij?' Dat is juist ons vertrekpunt geweest. En wat bleek? Exclusieve artikelen kwamen daarbij juist naar boven als iets waar men bereid is om voor te betalen. Daar zaten overigens wel wat nuances aan. Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is. Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet oké als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.

Aan ons dus de uitdaging om met een aanbod te komen dat verder gaat dan het standaard nieuws. Dat kan in de vorm van een uitvoerig achtergrondverhaal zijn, maar ook een nieuwsfeit dat verder uitgediept wordt door de juiste mensen erover aan de telefoon te spreken te krijgen. Of How-to's, Columns, etc. Dat zullen soms uitvoerige berichten zijn en soms wat kortere. Het gaat om het totaal. Er zijn genoeg vormen denkbaar en we hebben er al een boel bedacht. Uiteindelijk gaat het om een mix die onder de streep voor mogelijke abonnees genoeg waarde levert om over te gaan tot het afsluiten van een abonnement. Daarom hebben we voor een bèta gekozen. We hadden ook een compleet contentplan kunnen maken, paywall op kunnen trekken en de boel kunnen introduceren. Dan hadden we een heleboel aannames moeten doen en was het na de launch moeilijk valideren omdat veel mensen er dan niet bij kunnen. Door de content nu aan ingelogde gebruikers te tonen, kunnen we hier veel meer van leren voor we er geld voor gaan vragen.

Zo zien wij dit: als een leerproces. Een proces waarin we als redactie heel graag samen met jullie optrekken. Zodat wanneer we dit op een gegeven moment uit bèta halen, we zeker zijn van het feit dat we waarde voor jullie leveren. Ik snap dat die keuze op sommige mensen rommelig of ondoordacht overkomt, maar het is met opzet. Juist zodat we jullie hierin kunnen betrekken. We hebben hier genoeg ideeën over en artikelen in productie en we willen heel graag de dialoog hierover openhouden. Dat doen we met de nodige bescheidenheid en openheid. Onder de Premium-artikelen kun je direct onder het artikel aangeven wat je ervan vond en of je ervoor zou willen betalen. Ik ken weinig/geen sites die bereid zijn om zo ver te gaan om te leren over de wensen van hun gebruikers.

Dan nog over de angst dat alle content uiteindelijk achter een paywall verdwijnt. Dat zou echt enorm dom van ons zijn. Om te beginnen geven jullie zelf aan dat voor content die je ook op andere plekken kunt vinden, waar veel concurrentie op is, jullie niet voor willen betalen. Dan kunnen wij wel nieuws en reviews achter een abo-muur hangen, maar dan zal dat niemand overhalen om zo'n abonnement af te sluiten. Dat weten wij intern en dat weet DPG ook. Daarnaast zorgen reviews ook weer voor verkeer in de Pricewatch, een andere belangrijke poot van het businessmodel. Om meerdere redenen echt geen goed idee.

Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt. En ik wil iedereen vragen dat te doen met respect naar elkaar. Zonder te sentimenteel te eindigen: vergeet niet dat de mensen die voor Tweakers werken veelal ook onderdeel zijn van de community. Dat waren ze al voor ze bij Tweakers kwamen werken en zullen ze ook zijn nadat ze weg zijn. Het beeld dat sommige mensen schetsen van redacteuren die alleen voor kliks en advertentieposities schrijven en niks geven om Tweakers, de community en de kwaliteit, ligt mijlenver van de waarheid en is behoorlijke frustrerend om op je bord te krijgen als je juist elke dag weer probeert hard te maken voor die zaken.
Kijk, dit had denk ik beter vooraf gecommuniceerd moeten worden alvorens de beta Premium content te plaatsen. Dit is duidelijk verwoord en toont ook de kwetsbaarheid, die er leeft om te zoeken naar die financiele balans waar jullie naar op zoek zijn/moeten.

Tip: update het artikel met de introductie van de nieuwe abonnement opzet met deze tekst.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik ga deze nog even extra quoten. Wellicht kunnen lopende onderlinge discussies even worden gestaakt of via de DM voortgezet? We verliezen zo het overzicht op de daadwerkelijke discussie en dat is zonde als we hier een inhoudelijke reactie geven die nu ondersneeuwt.
[...]

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:08
Misschien is dat juist wel een mooi punt om eens op door te praten. Laten we uitgaan van het punt dat er meer geld binnen moet komen. Omdat DPG meer geld wil, omdat HWi toch erg duur was of omdat @Olaf een nieuwe auto nodig heeft... I don't care:
You don't, but I do care. Die zaken beinvloeden namelijk nogal de "gun-factor" en die is bij zo'n conglomeraat nou eenmaal niet echt hoog. Ik financier dan vooral de volgende overname die zorgt voor een nog lagere pluriformiteit in het media landschap dat al betrekkelijk laag geworden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat ze bij voorbaat jouw stemrecht alvast hebben uitgezet ;)
Dat zou kunnen :P Heb m’n custom CSS uitgezet en nog steeds geen poll. Odd.
De Nelis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:59:
[...]

Waarschijnlijk omdat je een adblocker gebruikt?
Oh wordt het vanaf een ad domein geserveerd?
Enkel Safari materiaalblokkeringen uitschakelen doet niets, dan is de enige die nog roet in ‘t eten kan gooien de PiHole... Maar dan moet ‘t op een echt stout domein gehost worden, die poll. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbierut4
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:59:
[...]

Patreon is natuurlijk een nogal algemeen iets. Wat moet die Patreon bieden? Gewoon donaties voor niks? Eerder toegang tot content? (Oftewel een timed paywall). Of uberhaupt toegang tot content? (We kunnen het premium content noemen).
[...]
Mensen zitten niet op patreon voor de extra content, mensen zitten op patreon om de maker te supporten. Net als veel van de huidige abbo houders. Zodra je als maker (tweakers) die goodwill verliest, moet je de inkomsten inderdaad ergens anders gaan zoeken, dus paywalls. Maar dat geeft ook aan dat ze de goodwill dus voor een (groot) deel kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pino85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:01:

Bedenk wat meer originaliteit dan "premium artikelen" wat mijn ziens de standaard van Tweakers zou moeten zijn.
De term premium is perfect in lijn met de andere merken van DPG. Die keuze snap ik wel eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:59:
[...]

[...]

Maar niemand heeft toch ooit een alternatief opgezet.
Jawel!
@DaMarcus en ik hebben ooit een tech site opgezet. In 2009. Voor meer diepgang in de reviews: GeekSwarm!.

Bleek niet haalbaar naast ons gewone werk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:00:
[...]

Hoezo zou je dan geen kwaliteitsartikelen gebruiken? Als leverancier wil je toch altijd het allerbeste wat je in huis hebt laten zien om mensen over de streep te trekken?

Kijk eens naar de autowereld, praktisch elk nieuw model krijgt een zogenaamde launch edition. Dat is een premium aangekleed model voor een zeer schappelijke prijs. De extra opties zijn bedoeld om mensen over te halen voor het model te kiezen zodat het model onder andere zo snel mogelijk in serieuze aantallen op de weg te zien is voor andere mogelijke klanten. Goedkope reclame.

Dat is juist precies wat Tweakers met deze beta had kunnen bereiken. Top artikelen die voor iedereen gratis zijn voorlopig en gelijk de roadmap neerleggen met waar aan gedacht wordt qua abo’s en kosten. Vervolgens gebruik je de feedback daarop om het te finetunen. Maak de mensen lekker, laat zien wat ze gaan missen.

Nu hebben we van deze beta geleerd dat de artikelen crap zijn en er geen enkel idee is over wat je daar dan voor moet betalen. Feedback wordt vakkundig onder het tapijt geveegd door de massaal opgetrommelde medewerkers.

Weer een gemiste kans, vooral veroorzaakt door (zoals ik al eerder aangaf) managers die last hebben van hersenscheten.
Ik denk ook dat het marketing technisch een slecht idee was om deze artikelen te gebruiken. Echter is dit niet de echte release. Het is een beta, daar probeer je wat dingen. Dan kan ik mij voorstellen dat je geen werknemer er full time op zet voor een week om echt wat premiums te maken. Auto prototypes en concept cars kunnen ook half uit elkaar vallen als je op het dashboard klopt :P Die zijn niet voor de weg bedoelt natuurlijk.

Then again, Tweakers zet dit wel pontinficaal op de voorpagina. Dus vandaar dat ik ook vraag of dit is wat wij kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
pino85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:01:
Patreon / meer live events /online. Er is zo veel al genoemd . Maar stop met premium artikelen , we zijn hier geen nu.nl maar Tweakers waarin ik hoop nog steeds een hoge standaard zou moeten zijn.
Maar ook aan jou de vraag: Wat moet die Patreon dan bieden? Exclusieve toegang tot bepaalde dingen is letterlijk wat Premium is. Patreon mag dan wel hip zijn, maar andere naam erbij maakt het toch niet beter? En als het gewoon een donatie is, dan kunnen die mensen toch al lang een standaard abbo nemen, scheelt ook nog eens advertenties.

Wat betreft live events, hoeveel wil je daarvoor betalen? Als je naar wat grotere events kijkt, zoals conferenties, dan zitten daar prijskaartjes aan wat echt de gewone persoon niet gaat betalen. En dat is niet omdat ze zo rijk ervan worden, maar dat er gewoon behoorlijke kosten aan vast zitten ook.

@Edmin Nou ja, dat is dus een beetje het punt: Je kan het opzetten, maar dan kost het veel tijd, en dat gaat niet in de vrije tijd gebeuren, dus moet er geld binnen komen, etc :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:57:
[...]

Dat is niet hoe dingen normaal gesproken gaan. Eerst de hele boel optuigen en live laten gaan zonder eerst onderzoek te doen, dat is operationeel gezien niet te verantwoorden.
Nee dat klopt en dat zeg ik ook niet, maar dat is nu toch precies gebeurd met de beta? Beta is opgetuigd en live gegaan (voor supporters/abonnees).

Maar een subforum opstellen voor de vraagstelling: "Wat kan tweakers jou bieden zodat je gaat betalen?" omvat toch weinig inspanning. Maar goed snap ook dat het met een focus groep wat minder intensief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

WhatsappHack schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:03:
[...]

Oh wordt het vanaf een ad domein geserveerd?
Enkel Safari materiaalblokkeringen uitschakelen doet niets, dan is de enige die nog roet in ‘t eten kan gooien de PiHole... Maar dan moet ‘t op een echt stout domein gehost worden, die poll. :P
Ik schat dat het vanaf een usabilla domein word geserveerd en dat word door mijn PiHole geblocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

[...]

@RoD
@Intergalactic
@Outerspace

Nou ik zal jullie even uitleggen. wat er aan de hand is. We hebben hier te maken met de Gentrificatie van de tech wereld.

In het kort; een site als tweakers wordt opgezet door mensen met passie en creatievelingen. Grote partijen (DPG Media) zien kansen voor omzet. Er is geen ruimte meer voor de creatievelingen, en alles wordt business as usual.

Opeens valt het onder DPG Media, de managers moeten betaald worden, de account managers, de redactie, de product managers. En er te weinig geld, en er worden zaken verzonnen door de managers zoals 'premium artikelen'...

De mensen met passie en creativiteit gaan weg, beginnen wat nieuws. Vervolgens komt er weer een grote partij, het wordt verkocht. Enzovoorts, enzo verder.

Tweakers valt geloof ik onder 'special interests' binnen DPG Media, kunnen jullie lekker op dezelfde vlek zitten werken als nu.nl en de (online) magazines. Lekker gericht adverteren en het domein uitmelken.

En geef nu eens eerlijk toe; ik bemerk dat tweakers hun professionaliteit wilt vergroten. Door studio opnames te maken en het er allemaal gelikter er uit te laten zien. Het is echt 1 grote grap, het ziet er niet uit, en ik denk ook dat het slecht wordt gekeken. Wie gaat er nu in hemelsnaam naar zo'n slechte productie van tweakers op YouTube kijken? Terwijl er zoveel echt leuke youtubers zijn die 1. beter op de hoogte zijn, en 2 vanuit passie spreken en niet in het 9:00 tot 17:00 stramien zitten.

De tijd dat Arnout Wokke met zijn slechte gebit op een of ander tech beurs een beetje ongemakkelijk maar enthousiast aan het vertellen was over nieuwe telefoon toestellen was goud waard!

Als jullie dat geld niet zouden uitgeven zouden 'premium artikelen' niet nodig zijn.

Vriendelijke groeten,
Ook ik net zoals mijn collegas kan hier geen goed antwoord op geven. Tijden veranderen en dat betekent dat wij als bedrijf dus ook naar alternatieve inkomsten bronnen moeten kijken naast advertentie inkomsten.

Het zou in iedergeval jammer zijn om op deze manier waardevolle community leden te verliezen, laten we de rit samen uit zitten.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Moonsugar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:01:
Ik ga deze nog even extra quoten. Wellicht kunnen lopende onderlinge discussies even worden gestaakt of via de DM voortgezet? We verliezen zo het overzicht op de daadwerkelijke discussie en dat is zonde als we hier een inhoudelijke reactie geven die nu ondersneeuwt.

[...]
De daadwerkelijke discussie wordt als sinds pagina 1 gevoerd maar raakt juist ondergesneeuwd door bepaalde rode lintjes die die "community", zo noem ik het maar even, bettuttelen en wegzetten als een stel hysterische kleuters.

De rijen sluiten zich snel, en afwijkende meningen worden maar afgedaan als onzin. Guilty until proven otherwise, zeg maar...

[ Voor 9% gewijzigd door Zaphara op 01-12-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 22:28
Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:03:
Mensen zitten niet op patreon voor de extra content, mensen zitten op patreon om de maker te supporten.
Nee, er zijn een HELEBOEL Patreons die alles achter een paywall gooien en men betaald dan toch echt voor de content achter die paywall.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
[...]

Hey WoutF, dank voor je uitgebreide reactie.

Zoals ik al eerder aangaf, kijk eerst eens even naar de uitgave posten.

Minder jasjes dasjes, meer ICT nerds. Stop met de dure productie van videos, die zien er niet uit, en worden toch slecht bekeken.

Doe creative aanbiedingen met lijstjes van de beste producten, gebruik jullie naam als 'autoriteit op ict gebied' en koop groot in met korting en verkoop deze aan je gebruikers.

Niemand zit te wachten op premium artikelen. Dit was voor mij de druppel, ik ga na 15 jaar (van mijn 14de tot 29ste) weg bij tweakers en mijn tech nieuws elders lezen.

Het allerbeste en succes met de website O+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Triblade_8472
[...]En wat bleek? Exclusieve artikelen kwamen daarbij juist naar boven als iets waar men bereid is om voor te betalen. Daar zaten overigens wel wat nuances aan. Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is.

[...] Ik snap dat die keuze op sommige mensen rommelig of ondoordacht overkomt, maar het is met opzet. Juist zodat we jullie hierin kunnen betrekken. We hebben hier genoeg ideeën over en artikelen in productie en we willen heel graag de dialoog hierover openhouden.
Prima verhaal, stuk duidelijker.

Maar waarom, in godsnaam, begin je dan met precies hetgeen wat je aangeeft niet te willen...?
  • Wifi 6, overal informatie te vinden, en soms nog veel beter ook!
  • Daarna een Accu/energiedichtheid artikel wat niet uitgebreider oogt dan een gebruikelijk artikel maar wel meer reclame-achtig.
Doe het dan goed! Dit is je vlaggenschip. Bootje.

En meld dan dat je dingen met opzet doet! De enige(!) zin in het hele premium-stuk is dit: "De testperiode geeft ons de gelegenheid van zoveel mogelijk gebruikers feedback te krijgen[...]". Bijna helemaal onderaan.

Niks over een dialoog.

Ik denk dat de PR wel wat werk heeft zo. Of juist geen werk meer heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:03:
[...]

Mensen zitten niet op patreon voor de extra content, mensen zitten op patreon om de maker te supporten. Net als veel van de huidige abbo houders. Zodra je als maker (tweakers) die goodwill verliest, moet je de inkomsten inderdaad ergens anders gaan zoeken, dus paywalls. Maar dat geeft ook aan dat ze de goodwill dus voor een (groot) deel kwijt zijn.
Had deze gemist, maar behalve wat Cergorach in "Het grote Tweakers Premium topic" al schreef over dat Patreon voor heel veel juist een paywall is, als je gewoon de makers wil supporten, dan zijn er al Tweakers abbos. Ik zie niet in wat Patreon toevoegt. Oké, misschien laagdrempeliger voor sommige omdat ze toch al een Patreon hebben, maar die zullen ook weer een gedeelte inhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Cergorach schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:07:
[...]

Nee, er zijn een HELEBOEL Patreons die alles achter een paywall gooien en men betaald dan toch echt voor de content achter die paywall.
Dat zijn dan denk ik de patreons waar ik niet op stuit, terwijl ik toch vaak nieuwe leuke dingen ontdek en die soms ook support met een donatie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
svenk91 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:04:
[...]

Ik denk ook dat het marketing technisch een slecht idee was om deze artikelen te gebruiken. Echter is dit niet de echte release. Het is een beta, daar probeer je wat dingen. Dan kan ik mij voorstellen dat je geen werknemer er full time op zet voor een week om echt wat premiums te maken. Auto prototypes en concept cars kunnen ook half uit elkaar vallen als je op het dashboard klopt :P Die zijn niet voor de weg bedoelt natuurlijk.
In de autowereld worden geregeld een soort van concepten in de markt gezet die niet zomaar uit elkaar vallen. Denk aan de Renault Vel Satis of hele generaties elektrische auto’s.

Zeker voor dit soort initiatieven moet de start goed zijn, dat heet investeren. Als de start goed is, krijg je die investering vanzelf terug.

Nu hebben ze ervoor gezorgd dat er al bij voorbaat zeer veel weerstand is ontstaan. Niet zozeer het feit dat er ergens voor betaald moet worden, maar juist door het inhoudelijk zeer zwak te maken. Die achterstand maak je niet zomaar meer goed. Het is toch te bizar voor woorden dat er hier over de inhoud van de artikelen gepraat wordt terwijl er gesproken zou moeten worden over alle andere zaken omtrent de beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja zolang ze van het forum afblijven ...

Die frontpagina is aardig maar ook zeer matig. De +2input onder de artikelen is meestal nog het waardevolste. Maar dat is user inbreng, niet redactie.

Tweakers ligt ruim achter nu.nl en ook RTL haalt het qua tech nieuws al in.
Blijven een paar aardige longreads over, maar nu echt te weinig.
Ik snap de gedachte achter premium wel, maar wees dan eerst ook weer onderscheidend.

Gaat dit overigens niet onder Topics vallen zoals heel veel DPG content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:08:
[...]

Had deze gemist, maar behalve wat bovenstaande al schreef over dat Patreon voor heel veel juist een paywall is, als je gewoon de makers wil supporten, dan zijn er al Tweakers abbos. Ik zie niet in wat Patreon toevoegt. Oké, misschien laagdrempeliger voor sommige omdat ze toch al een Patreon hebben, maar die zullen ook weer een gedeelte inhouden.
Misschien verkeerd verwoord, maar wat ik bedoel is dat de goodwill weg is bij veel gebruikers. Dat je meer donaties krijgt met goodwill dan met premium artikelen.
Moet ook zeggen dat de tweakers abbo's ook niet of nauwelijks worden geadverteerd, terwijl dat juist de enige advertenties zijn die ik zinvol zou vinden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:46:
[...]
Nee, ik vind van niet. Als bezoekers er niet/ weinig voor willen betalen en het liefst de site ook met een adblocker bezoeken (aanname), dan zal content ook niet te veel mogen kosten.
Misschien moet je als website dan is stoppen met die illegale cookiewall. Dat zal vast heel wat adblockers schelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85

pino85

Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:05:
[...]

Ook ik net zoals mijn collegas kan hier geen goed antwoord op geven. Tijden veranderen en dat betekent dat wij als bedrijf dus ook naar alternatieve inkomsten bronnen moeten kijken naast advertentie inkomsten.

Het zou in iedergeval jammer zijn om op deze manier waardevolle community leden te verliezen, laten we de rit samen uit zitten.
Wellicht had Tweakers(management) en het overkoepelende bedrijf wat er boven staat het dan wat anders moeten aanpakken? Tijden veranderen maar dit is gewoon een te makkelijke manier om te cashflow te genereren. Echter zal het ook grote nadelen hebben. Artikelen afschermen omdat je geen extra geld betaald is mijn ziens een hele onverstandige move. Tegendraads op waar Tweakers voor staat, of stond.. We verwachten hier een bepaalde standaard, de zogenaamde premium artikelen zijn gewoon wat we hier standaard verwachten. Maar hé misschien is dat niet voor iedereen het geval.
Ik wacht af wat er gaat komen , maar ik geef wel een mening. Als liefhebber en iemand die staat voor alles open te houden.. niet als iemand die ook wel weet hoe het werkt kwa marketing en ideeën.
Ik snap het, maar vind het echt een nieuwe stap omlaag kwa naam van Tweakers en absoluut geen stap omhoog.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 01-12-2020 23:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:40:
[...]

Tsja, die bal kan ik hier net zo goed terugkaatsen. Dit schiet niet op zo :) Vast blijven hangen in "vroeger was alles beter" schiet niet op en maakt helemaal niets beter.
Sorry, maar ben je nu serieus? ik weet niet of dit een trol reactie is maar mocht dit niet zo zijn, is dit niet een iets te simpele interpretatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
sambalbaj schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:10:
Tsja zolang ze van het forum afblijven ...
Dat gaat vanzelf komen. En ik zou niet zeggen dat dat per definitie slecht is.

Op dit moment is het echter het forum wat de community is, die community vult uiteindelijk de FP waar geld verdiend wordt. Het laatste waar aan getornd zal worden is het forum.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Moonsugar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:01:
Buiten dat, kun je wellicht ook inhoudelijk reageren op alle vragen die hier voorbij komen? Met alle respect, maar onze community manager schittert momenteel door afwezigheid. We zijn inmiddels aanbeland op pagina 30 van dit topic en ik heb nog geen post gezien. Je kunt niet zomaar een grote aankondiging als deze de wereld in slingeren en dan met de stille trom vertrekken imho. Juist in tijden zoals deze, wanneer drastische wijzigingen worden voorgesteld, zou een community manager er moeten zijn voor... z'n community.

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 01-12-2020 23:15 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:14:
Het laatste waar aan getornd zal worden is het forum.
Never say never...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Wat mijn vraag hierop aanhakende dan is: Mocht dit experiment mislukken, d.w.z. er worden amper premium abonnementen afgenomen, wordt de hand dan ook in eigen boezem gestoken en de boel stopgezet? Wordt er dan toch naar alternatieven gekeken? Of moeten we onder deze paywall eigenlijk verstaan dat het hoe dan ook doorgezet gaat worden, linksom of rechtsom?

Er wordt veel gepraat over inkomsten, maar minstens net zo belangrijk zijn de uitgaven. Hoeveel overhead is er momenteel (klein voorbeeld: Moet men per se voor de hoofdprijs in Amsterdam zitten?), is er niet eerst gekeken naar realistische besparingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

[...]

Als je dit in de .Plan had gezet, had je dat een hoop ellende bespaart volgens mij :p

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben; is er werkelijk onderzoek gedaan naar de vraag hoeveel gebruikers onder welke omstandigheden tot welk bedrag zouden willen bijdragen (zonder rechtstreekse tegenprestatie)? Ik zou best wat meer willen betalen voor mijn Supporter abo, zonder extra functies terug te krijgen, als ik maar weet dat dat geld ten goede komt van de site zelf.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:14:
[...]

Dat gaat vanzelf komen. En ik zou niet zeggen dat dat per definitie slecht is.

Op dit moment is het echter het forum wat de community is, die community vult uiteindelijk de FP waar geld verdiend wordt. Het laatste waar aan getornd zal worden is het forum.
Dat dachten de 9livers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dat heb ik ook niet gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SHFT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:15:
[...]

Dat dachten de 9livers ook.
Wat precies? Ik ken 9live niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Even een korte suggestie vanuit iemand die pas zojuist hoogte heeft gekregen van dit plan.

Omdat het voor mij onmogelijk is om dit onderwerp volledig uit te diepen heb ik even luk raak de "meest relevante" berichten gelezen en begrijp dat onderstaande niet direct aansluit bij de discussie maar imo wel hoort bij de vraag van de OP.

Los van de discussie voor betaalde content zou ik zelf eerder bereid zijn om te betalen voor features die mij leven als een Tweaker makkelijker maken.

Zo kan ik mij voorstellen dat een feature als het boven "volgen van een topic" mij erg kan helpen om up-to-date te blijven zonder elke dag ieder nieuwsbericht te scannen/lezen (wat ik overigens graag doe, als ik tijd heb)

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat een soort van "pad in de geschiedenis" van een bepaald topic mij kan helpen om snel terug te pakken op belangrijke gebeurtenissen of ontwikkelingen die berekening hebben op het topic.

Kortom, ik zou betalen voor features die mij niet alleen kennis biedt, maar mij het leven (in de context als een Tweaker) makkelijker maakt.
Ik denk dat hier legio aan mogelijkheden te vinden zijn in ons dagelijks leven dat zichzelf daarin allang bewezen heeft.

Iets meer out-of-the-box dus..

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
pino85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:13:
[...]

Artikelen afschermen omdat je geen extra geld betaald is mijn ziens een hele onverstandige move.
En ik kan me ook niet echt voorstellen dat artikelen (waar extra veel werk in zit) voor ~10k mensen die zeg, 2 euro in de maand betalen. Zo heel veel meer op brengt dan 500k aan pageviews met een (gerichte) adverteerder.

Er komen nu dagelijks zo'n 20 artikelen of meer voorbij op de frontpage waarbij het meerendeel gewoon copy pastes zijn van pers releases met dezelfde originaliteit als mijn verslagen vroeger op school. Dan liever 5 artikelen van goede kwaliteit dan 20 nu.nl'tjes en 1 goed artikel achter de paywall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ok.

Maar wat is je punt? Want ik zeg niet dat het forum onschendbaar is, enkel dat dit voor Tweakers waarschijnlijk het laatste is waar ze dingen gaan veranderen.

Edit: die laatste opmerking is niet naar jou natuurlijk, je was niet de persoon die over 9live begon.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 01-12-2020 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 18:05
Heb de 2 premium artikelen gelezen in de verwachting dat deze zo goed zouden zijn dat ze mijn mening over pay walls wellicht zouden veranderen, maar helaas voor tweakers is dit mislukt.

Beide artikelen zijn niet uniek genoeg om premium te zijn en zijn ook niet beter of uitvoeriger geschreven dan een normaal artikel in het algemeen is. Daarbij lijkt er zelfs een zekere zin van advertorial content i n te zitten bij beide artikels maar vooral het stukje over de oculus vr bril in het wifi 6 artikel valt hierbij extra op. Er is namelijk geen enkele reden om deze vr bril zo opvallend en specifiek in het artikel te vermelden. Het punt kan namelijk ook prima gemaakt worden door alleen de tekst vr bril te gebruiken ongeacht het merk.

Het lijkt mij ook totaal niet nodig dat tweakers zich verlaagd tot pay wall structuren en dat ze prima met advertenties en pricewatch inkomsten rond moeten kunnen komen. Zeker gezien alle input vanuit de community.

Nog even een toevoeging er zijn vandaag 30 artikels geplaatst waarvan 2 premium, dit komt neer op 6,66%. Persoonlijk vind ik dit als "voorzichtige start" behoorlijk hoog. Stel je voor dat deze voorzichte start wordt opgeschaald dan zit je al heel snel in de range van 10 tot 20% van de artikelen achter de pay wall.

[ Voor 15% gewijzigd door wever338 op 01-12-2020 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:16:
[...]

Wat precies? Ik ken 9live niet.
9lives is/was de grootste game site van Belgie met een enorm forum, vorige week besliste de eigenaar, Telenet, de stekker uit alles te trekken.

Akkoord, ze hadden allicht verre van de bezoekers aantallen dan Tweakers maar als in handen bent van de grote spelers dan kunnen doem scenario's echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:58:
[...]

Ik weet oprecht niet welke toon je bedoelt of welke onderhandse stoot. Ik denk dat je mijn post niet helemaal hebt geïnterpreteerd zoals ik hem heb bedoeld, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Kun je dit toelichten?
@RoD

Dat je mij een beetje betuttelend gaat vertellen wat ik werkelijk zou bedoelen met mijn post en dat verdraait naar een positief verhaaltje over Tweakers :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
[...]

Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt.
Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat Tweakers allang niet meer een website is die puur en alleen door een aantal mensen in hun vrije tijd gerund wordt. Het is een bedrijf met medewerkers en dit moet draaiende gehouden worden.

Toen eerder werd aangekondigd dat HWI en Tweakers samengevoegd gingen worden had ik al een slecht voorgevoel hierbij, met name met HWI als lijdend voorwerp. Heel vroeger spendeerde ik daar veel tijd, maar de laatste 13 jaar spendeer ik eigenlijk alleen nog op Tweakers. Ik ben ook al jaren betalend member, omdat ik dit zie als een soort vrijwillig donatie om mijn dank te tonen voor alles wat Tweakers te bieden heeft (nieuws, forum, V&A, de community).

Nu ik dit soort testjes zie komt er toch enige weerzin in mij naar boven. Iedereen kan zeggen wat ie wil, beloven wat ie wil, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat indien een "premium" abo ingevoerd gaat worden, over de tijd steeds meer dingen bij dit "premium" gevoegd gaan worden en steeds minder toegankelijk wordt voor de normale members. En ook zie ik geen vaste parameters voor wat nu een premium artikel is. Nu is het een uitgebreid stuk over accu's, straks zijn het ook interviews of benchmarks. Ik snap ook niet dat dit een "beta" genoemd wordt, het is eerder een proefballonnetje; iets controversieels uitproberen en kijken wat de reactie is.

Laat ik heel eerlijk zijn: als dit principe doorgevoerd gaat worden, dan ga ik daar niet voor betalen. Sterker nog, dan stop ik helemaal met betalend abonnee zijn. Want zoals eerder gezegd, dit deed (en doe) ik als zijnde een donatie. Want voor de extra's die hij het abonnement komen hoef ik het echt niet te doen: ads blokkeer ik dan weer gewoon metbeen adblocker, custom CSS heb ik gewoon een plugin voor.

Om nog iets constructiefs bij te dragen: waarom, indien jullie echt van plan waren om samen met de community iets op te zetten om de boel betaalbaar te houden, hebben jullie er niet voor gekozen om eerst eens via een simpele poll wat opties te geven? Opties als dit, een donatieknop onder artikelen, kleine aanpassingen aan de huidige abonnementen, een kleine vergoeding (25 of 50ct) vragen voor het plaatsen van bepaalde V&A advertentie? Waarom wordt er meteen vol ingezet op de optie die trouwe Tweakers members het meeste tegen het zere been schopt? Ik adviseer jullie om even een stap terug te zetten en als de input van de community echt van belang is, eerst meer open en vrijblijvend de community de vraag te stellen van hoe en in welke vorm zij eventueel (mijn inziens geheel vrijblijvend) wat extra zouden willen bijdragen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SHFT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:19:
[...]

9lives is/was de grootste game site van Belgie met een enorm forum, vorige week besliste de eigenaar, Telenet, de stekker uit alles te trekken.

Akkoord, ze hadden allicht verre van de bezoekers aantallen dan Tweakers maar als in handen bent van de grote spelers dan kunnen doem scenario's echt wel.
Snap ik, maar ik heb toch nergens gezegd dat Tweakers niet aan het forum zou komen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
[...]

Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is.
Waarom dan beginnen met 2 artikelen die je op andere plekken ook kan vinden? 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Robbierut4
Luca schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:22:
[...]

Waarom dan beginnen met 2 artikelen die je op andere plekken ook kan vinden? 8)7
Stiekem hoop ik dat dit alles 1 grote test is om aan DPG te kunnen laten zien, dit werkt niet hier, teveel kritiek, weg met die premium content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Moi_in_actie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:20:
[...]

Om nog iets constructiefs bij te dragen: waarom, indien jullie echt van plan waren om samen met de community iets op te zetten om de boel betaalbaar te houden, hebben jullie er niet voor gekozen om eerst eens via een simpele poll wat opties te geven? Opties als dit, een donatieknop onder artikelen, kleine aanpassingen aan de huidige abonnementen, een kleine vergoeding (25 of 50ct) vragen voor het plaatsen van bepaalde V&A advertentie? Waarom wordt er meteen vol ingezet op de optie die trouwe Tweakers members het meeste tegen het zere been schopt? Ik adviseer jullie om even een stap terug te zetten en als de input van de community echt van belang is, eerst meer open en vrijblijvend de community de vraag te stellen van hoe en in welke vorm zij eventueel (mijn inziens geheel vrijblijvend) wat extra zouden willen bijdragen.
Dat heeft Wout ook toegelicht. Een donatieknop zou nooit werken, daarentegen hebben bezoekers via surveys aangegeven het prima te vinden om te willen betalen voor bepaalde content.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:23
Ach met alle feedback wordt niks gedaan, het wordt er gewoon doorgedrukt door dpg helaas. In de toekomst zal er ook wel wat met het forum gebeuren. 😡😢

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heftige en rappe discussie alhier. ;)

Wat me wel opvalt: veel reacties van 'oude' tweakers accounts. M.a.w. vooral reacties van mensen die al wat jaartjes meelezen/meehelpen aan de community! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Kleine noot: Het is ook tekenend dat in de poll onder de Premium artikelen geen optie bestaat voor " Ik zou hier niets voor willen betalen". Zo creëer je dus makkelijk de gewenste uitkomst.

[ Voor 12% gewijzigd door Zaphara op 01-12-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan-458
Ik heb geen probleem met Premium content maar wel met de huidige geleverde kwaliteit, ik snap dat tweakers.net zich nog moet oriënteren dus ik geef puur aan wat ik zie en wat ik graag zou willen zien en voor wil betalen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:25:
[...]
daarentegen hebben bezoekers via surveys aangegeven het prima te vinden om te willen betalen voor bepaalde content.
Om vervolgens artikelen te plaatsen waar we aan hebben gegeven juist niet voor te willen betalen.
Zo willen jullie niet betalen voor content die heel makkelijk op andere plekken ook te vinden is (plat nieuws), maar wel voor content die uniek is.
Donatieknop is ook niet geprobeerd overigens, dus hoe weten jullie zo zeker dat die nooit zou werken?

[ Voor 9% gewijzigd door De Nelis op 01-12-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
SHFT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:19:
[...]

https://www.9lives.be/for...01-02-2021-de-fakkel.html Ze gaan uiteindelijk wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat heeft Wout ook toegelicht. Een donatieknop zou nooit werken
Zeiden ze over het oprichten van Netflix ook. Is een mooi boek over geschreven met de titel 'That Will Never Work': https://www.amazon.com/Th...ork-Netflix/dp/0316530204

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

Ik denk dat jullie echt eens in de spiegel moeten gaan kijken wat nu meerwaarde biedt. Je hebt het inderdaad gevraagd. Ik heb in die poll ook voor extra achtergrond gestemd. De interpretatie van wat het antwoord in zou houden is echt zeer bedroevend.
Als ik het over extra diepgang heb, dan bedoel ik artikelen zoals ars technica's in-depth review van Windows RT. Dát is diepgang. Het verschil tussen de gepubliceerde "Premium" artikelen en het aangehaalde artikel is gewoon vele ordes van grootte. Het lijkt er nu erg op dat de redactie probeert dezelfde pulp die nog net geen advertorial is te slijten als iets wat extra diepgang zou hebben. Dat had het eerder al niet en dat is niet opeens veranderd.

Ik mis alle zelfinzicht in de reacties van redactie en crew in de reacties onder de aankondiging en in dit topic.
De lengte van deze reactie heeft wat weg van een soort filibuster. Eigenlijk zeg je met veel woorden inhoudelijk niet zo heel veel. Dat geeft wat mij betreft het verkeerde signaal. Het nogmaals aanhalen van jouw post door @Moonsugar versterkt het gevoel dat het inzicht dat er iets faliekant fout zit en dat dit inzicht in het eigen functioneren ontbreekt.

Er was bij mij een opleving van de hoop dat er een beter tweakers zou komen na de aankondiging in september dat met de samenvoeging van de redacties we nu eindelijk significante stappen gingen zien in de kwaliteit van de content. Er is helemaal niks gebeurd op dat vlak. Nul komma nul. Nu komt het premium debacle eroverheen. ik vraag me af of het signaal nu wel wordt opgepakt. Zien we straks mensen met verstand van zaken een zinnig en kritisch verhaal schrijven? Ik hoop het. Ik vrees echter ernstig dat dit met de huidige redactie niet gaat gebeuren omdat het intellectueel niveau tekort schiet.

just my €0.02 :>

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
Siebelouis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:07:
[...]

Hey WoutF, dank voor je uitgebreide reactie.

Zoals ik al eerder aangaf, kijk eerst eens even naar de uitgave posten.

Minder jasjes dasjes, meer ICT nerds. Stop met de dure productie van videos, die zien er niet uit, en worden toch slecht bekeken.

Doe creative aanbiedingen met lijstjes van de beste producten, gebruik jullie naam als 'autoriteit op ict gebied' en koop groot in met korting en verkoop deze aan je gebruikers.

Niemand zit te wachten op premium artikelen. Dit was voor mij de druppel, ik ga na 15 jaar (van mijn 14de tot 29ste) weg bij tweakers en mijn tech nieuws elders lezen.

Het allerbeste en succes met de website O+
Helemaal mee eens!!! Ik heb absoluut geen zin in telegraaf 2.0 met hun zogenaamde premium artikelen..... :( :( :( Kunnen wij nergens meer terecht zonder gvd te moeten betalen. In de toekomst gaat dit zeker invloed hebben op de kwaliteit van 'gratis artikelen' hier op tweakers. Ik zie het op veel plekken gebeuren dat de gratis artikelen expres slecht wordt gemaakt zodat mensen meer premium artikelen lezen.

Hele slechte ontwikkeling dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

@WoutF

Correct me if I'm wrong,
Als het idee van betalen voor content je totaal niet aanstaat, dan heb ik op dit moment je niet veel te bieden. Daar moet ik eerlijk in zijn. Maar wie er wel voor open staat wil ik graag vragen om constructief te laten weten wat je zou waarderen, waar je warm voor loopt.
Wat voor content heb je zelf, dus persoonlijk in gedachten? De zogenaamde paywall voor "premium" artikelen? Wat gewoon de standaard hier zou moeten zijn en wat mijn ziens botst met waar Tweakers voor staat(of wellicht stond)
Ik zie weinig ideeën van uit jou zelf, dus ik ben zeer benieuwd.
Ik ben niet tegen abonnement vormen zoals we nu hebben sterker nog ik wilde er 1 afsluiten voordat ik dit allemaal las . Ik ben enorm tegen muren op te trekken om artikelen te lezen die mijn ziens niet diepgaander zijn , maar de standaard en wat verwacht word vanuit mijzelf(laat ik het bij mezelf houden).
De overname zal meer hebben gekost en het huidige klimaat is voor alle bedrijven zwaar, alle begrip. We wachten het af, maar uit principe zal ik nimmer voor "premium" content als artikelen betalen.

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 01-12-2020 23:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
[...]

Dat is het punt... je wil best meer betalen, maar wat krijg je er voor terug? Er zijn wellicht wel meer mensen die voor Tweakers zouden willen betalen, maar wat krijgen ze er voor terug? In het huidige initiatief is dat premium content, maar wat zou Tweakers nou voor jou kunnen doen dat jij die stap naar een duurder abo neemt?

Misschien is dat juist wel een mooi punt om eens op door te praten. Laten we uitgaan van het punt dat er meer geld binnen moet komen. Omdat DPG meer geld wil, omdat HWi toch erg duur was of omdat @Olaf een nieuwe auto nodig heeft... I don't care:
Wat zou Tweakers moeten bieden dat jou zou overtuigen maandelijks een paar euro's op te sturen?
Ten eerste, ik denk dat zo'n voorval als dit mij weer even doet realiseren hoe fijn ik tweakers (al 20 jaar besef ik met net) vind, en dat in het huidige landschap meer betalen puur om de fijne dingen van tweakers te behouden ook al voor mezelf te verantwoorden is. Dus de meerwaarde zit hem er dan in dat je behoudt wat er nog is (dat klinkt erg dramatisch trouwens, zo zwart zie ik het ook niet in.) De schoorsteen van tweakers moet ergens van roken, begrijpelijk, en als er 1 site is waar ik geld voor over heb dan is dit het wel. Als het genereren van meer inkomen noodzakelijk is voor het voortbestaan in bepaalde vorm, dan wil ik daar meer voor betalen zonder "meerwaarde".

Forum en community is top, pricewatch is ondanks wat issues de beste die ik ken. Frontpage mag best simpele nieuwsartikelen blijven, de community verhoogt de qualiteit middels reacties toch wel. (ik lees eerst reacties en dan mogelijk het artikel, over het algemeen)
Fragmentatie met premium artikelen vind ik maar niks, advertorials zou ik standaard skippen.
Maar ik hoef niet veel extra zaken er bij.

IDEE, maak een abbo (Inc userbadge. ) met "pay what you want" slider zonder directe perks (niet meer dan het 1 euro abbo iig) met daarbij de belofte dat als genoeg mensen zo'n abbo nemen en er genoeg geld door binnenkomt tweakers overgaat naar een non-profit stichting oid met alle vrijheid en onafhankelijkheid die daar bij hoort.

Dan zet ik meteen die slider op 10 euro per maand minimaal.

( 11 euro als er een echte dark theme komt, 12 als je shops mag wegvinken uit de pricewatch >:) )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
De Nelis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:27:
[...]

Om vervolgens artikelen te plaatsen waar we aan hebben gegeven juist niet voor te willen betalen.

[...]
Ik geloof dat @WoutF met je onderste quote bedoelde dat dat is wat hij vandaag als feedback had opgeschreven?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:23
Over een paar maanden is 2/3 van de artikelen Premium 😬

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Triblade_8472 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:07:
[...]

Prima verhaal, stuk duidelijker.

Maar waarom, in godsnaam, begin je dan met precies hetgeen wat je aangeeft niet te willen...?
  • Wifi 6, overal informatie te vinden, en soms nog veel beter ook!
  • Daarna een Accu/energiedichtheid artikel wat niet uitgebreider oogt dan een gebruikelijk artikel maar wel meer reclame-achtig.
Doe het dan goed! Dit is je vlaggenschip. Bootje.

En meld dan dat je dingen met opzet doet! De enige(!) zin in het hele premium-stuk is dit: "De testperiode geeft ons de gelegenheid van zoveel mogelijk gebruikers feedback te krijgen[...]". Bijna helemaal onderaan.

Niks over een dialoog.

Ik denk dat de PR wel wat werk heeft zo. Of juist geen werk meer heeft O-)
Dit idd als je iets introduceert doe het dan goed en niet via een veredeld wiki artikel en een advertorial die vol met fouten staat. Dat is de eerste les in marketing, de eerste indruk is nu al zo slecht dat dit niet meer recht te trekken valt.

Overigens maak ik mij geen enkele illusie dat er ook maar iets met de feedback gedaan gaat worden.
Net zoals bij de andere veranderingen gaan ze gewoon eigenwijs door en moeten ze vervolgens door marktdruk toch weer gaan doen wat de gebruikers als eerste zeiden. Goed voorbeeld is het terugdraaien van de infantilisering van Tweakers om een grotere doelgroep aan te spreken.

Ander punt is het samengaan met HWI zodat nu beide sites hun karakter verloren hebben en HWI er over 2 jaar niet meer is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:08
Laat mensen dan gewoon betalen voor gemak. Dus als vb een review van een game. Als je wilt kun je alle informatie gewoon tot je nemen door heel het artikel te lezen. Wil je gemak? Dan mag je betalen om de videoreview te kijken.

Op die manier maak je geen schifting op inhoud, maar op gebruik en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

AtlAntA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:30:
[...]

Ik geloof dat @WoutF met je onderste quote bedoelde dat dat is wat hij vandaag als feedback had opgeschreven?
Geen idee of dat bedoeld word, dat maak ik er niet uit op in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

pino85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:13:
[...]

Wellicht had Tweakers(management) en het overkoepelende bedrijf wat er boven staat het dan wat anders moeten aanpakken? Tijden veranderen maar dit is gewoon een te makkelijke manier om te cashflow te genereren. Echter zal het ook grote nadelen hebben. Artikelen afschermen omdat je geen extra geld betaald is mijn ziens een hele onverstandige move. Tegendraads op waar Tweakers voor staat, of stond.. We verwachten hier een bepaalde standaard, de zogenaamde premium artikelen zijn gewoon wat we hier standaard verwachten. Maar hé misschien is dat niet voor iedereen het geval.
Ik wacht af wat er gaat komen , maar ik geef wel een mening. Als liefhebber en iemand die staat voor alles open te houden.. niet als iemand die ook wel weet hoe het werkt kwa marketing en ideeën.
Ik snap het, maar vind het echt een nieuwe stap omlaag kwa naam van Tweakers en absoluut geen stap omhoog.
Een te makkelijke manier bestaat niet(zo zien we maar weer), daarnaast snap ik waar je op doelt. Echter denk ik dat het nog te vroeg is om al een oordeel te vellen over de content die er nu staat.

De feedback is duidelijk, ook wout geeft dit aan. Ik denk dat we vooral met z'n alle moeten kijken naar een goede oplossing.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
doobieters schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:31:
Laat mensen dan gewoon betalen voor gemak. Dus als vb een review van een game. Als je wilt kun je alle informatie gewoon tot je nemen door heel het artikel te lezen. Wil je gemak? Dan mag je betalen om de videoreview te kijken.

Heck, ik denk dat genoeg gebruikers zouden willen betalen voor een dark mode. Hoeft nieteens bepaalde content te blocken om meer geld binnen te harken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Om te beginnen de aanleiding. Ik heb meerdere mensen zien schrijven dat wij Premium moeten doen omdat veel andere DPG sites dat ook doen. Dat is niet zo.
DPG vereist zelfs dat jullie een cookiewall hebben, ondanks dat jullie zelf erkennen dat deze in strijd is met de cookie wetgeving. Maar blijkbaar pusht DPG dus niet voor Premium artikelen op T.net, ondanks dat álle andere nieuwsmedia die onder DPG vallen, uitgezonderd Nu.nl, wél voorzien zijn van Premium artikelen? Hmm, interesting :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
De Nelis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:33:
[...]

Geen idee of dat bedoeld word, dat maak ik er niet uit op in ieder geval.
Pin me er niet op vast hoor. Ik lees dit topic al de hele dag met de grootst mogelijke aandacht dus kan zijn dat wat scherpte ben verloren maar zoals ik het las, bedoelde bij dat.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 22:34
Wellicht een alternatief; ik was verbaasd dat er gelijk twee premium artikelen verschenen. Die over accu-technologie vond ik interessant en ben ik gaan lezen. Maar inhoudelijk viel deze tegen.

Ik zou verwachten dat (initieel) premium artikelen een lage frequentie hebben, omdat er gewoon niet genoeg additionele redactiecapaciteit is om deze met voldoende diepgang te schrijven. Het maandbedrag kan dan ook laag zijn. Ik zou bereid zijn zo'n 4 euro per maand te betalen voor 4 artikelen per maand met voldoende diepgang. Bijvoorbeeld: het artikel over accutechnologie drie of vier keer zo "inhoudelijk" met meer achtergrond wat andere bedrijven nu ontwikkelen (ik had graag de vergelijking met Tesla's Battery Day gezien, deze komt nu uit de comments).

Het lijkt me dan mooi dat deze na een maand (?) publiek worden. Ze hoeven dan niet meer in de feed te verschijnen, maar je kan dan een mooie historie opbouwen waarin je showcased wat allemaal onderdeel is van een premium abonnement. Dit is vergelijkbaar met wat veel youtubers doen met patreon.

En wellicht grijp ik nu te hoog; maar het bijvoegen van videomateriaal aan premium-artikelen zou mij het nog gemakkelijker maken het abonnement te rechtvaardigen. Deze hoeft dan niet zo ver in detail te treden, maar kan helpen de context van het artikel beter te begrijpen. Wanneer een artikel mij niet voldoende interesseert kan ik er dan voor kiezen enkel de video te kijken.

Als laatste zou ik als abonnee nog wel andere technische voordelen verwachten, vergelijkbaar met de huidige abonnementen. Bonus voor tracking vrije website onthouden van de cookie instellingen op je account. Erg ernstig dat tweakers hier de privacy wetgeving schendt.

Misschien verwacht ik teveel voor een te laag bedrag. Ik denk dat het belangrijk is premium nog wel laagdrempelig te houden, op die manier kun je nog redelijk veel community verwachten.

Er wordt ook enkele keer crowdfunding/donaties/etc. genoemd. De huidige abonnementen zijn natuurlijk een vorm van donaties. Wellicht is het handig te kijken waarom deze niet meer mensen trekken? Niet gemakkelijk genoeg vindbaar (ik gebruik ad-blocker #noShame , zie ik daarom nooit "ads" voor donaties)? Bedragen niet flexibel genoeg? Perks niet voldoende? Ik vind persoonlijk "Controle over reclame-uitingen" onduidelijk, wordt tracking dan uitgeschakeld? Natuurlijk kunnen mensen snel redenen bedenken waarom ze ergens niet voor betalen, daar staat dit topic natuurlijk vol van haha... In ieder geval, wellicht valt hier nog meer te halen dan nu gedaan wordt.

Ik hoor graag van mede-tweakers of dit beter is dan hoe het nu wordt gepresenteerd, en of dit toegevoegde waarde heeft. En van tweakers zelf of dit in de visie zou kunnen passen. Ik denk persoonlijk dat zo'n aanpak zich wel meer op de kern zou richten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]

Premium is meer een gevolg van een trend die je al veel langer op internet ziet: namelijk dat het verdienmodel met ads zwaar onder druk staat en er dus alternatieven nodig zijn.
Huh ? dat is vreemd, hoe ging dat dan voordat ads het "alternatief" werden ? en nu moet daar dus weer een alternatief voor komen in de vorm van premium ?
En wat is dan het volgende alternatief wanneer premium niet meer voldoet ?

Het gaat dus gewoon om geld, zijn de inkomsten dan zo enorm terug gelopen ?
Als ik kijk naar de stappen in de abbo vormen..., je kan beter 10x iets voor een dubbeltje verkopen dan 2x voor een kwartje...
Of leven jullie gewoon boven je stand ?

Schijnbaar moet alles tegenwoordig ingewikkeld, toch werkt simpel vaak het best, word sneller begrepen en trekt meer mensen aan.
Of willen jullie ook alleen nog maar premium mensen/bezoekers ? gooi dan alles maar achter de premium paywall en maak er een volledig betaalde site van.

To do or not to do...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Triblade_8472
Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:35:
Heck, ik denk dat genoeg gebruikers zouden willen betalen voor een dark mode. Hoeft nieteens bepaalde content te blocken om meer geld binnen te harken.
Dude! Gouden ei!

Snel intrekken je post anders gaan alle redacteuren permanent met vakantie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Dat heeft Wout ook toegelicht. Een donatieknop zou nooit werken, daarentegen hebben bezoekers via surveys aangegeven het prima te vinden om te willen betalen voor bepaalde content.
De discussie is denk ik vooral wat die betaalde content dan inhoudt. Ik denk dat we hier allemaal wel content kunnen bedenken waar we voor willen betalen, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. De een wil wellicht betalen voor films en TV series (Netflix), de ander voor degelijk financieel nieuws (de FT of het FD), weer een ander wil geen ads (denk aan YouTube premium).

Als je de gunfactor (bereidheid om de content creator te helpen) uit de vergelijking haalt wordt het volgens mij puur een monetaire afweging. Oke, Tweakers wil een bedrag X voor artikelen waarvan ik in de beta bepaald heb dat er ongeveer iedere Y dagen iets tussenzit waarvan ik denk: "ja, daar doe ik het voor". Als Nederlander hebben we dan een mechanisme waarbij we een monetaire afweging gaan maken: wat bieden andere content creators voor bedrag X? Dat gaat Tweakers met z'n kleine doelgroep nooit winnen van grote publicaties met journalisten in het veld (de NOS heeft bijvoorbeeld al correspondenten in allerlei landen die lokaal verslag kunnen doen).

Je moet het dus toch hebben van een hele hoge Y: ineens heel veel goede artikelen kunnen produceren over unieke onderwerpen.

Zonder die Y kom je toch weer terug bij de gunfactor, maar die is er (bij mij in ieder geval) niet echt meer.

Als ik het voor het zeggen had dan zou ik toch op de gunfactor focussen, die is wat abstract, maar draagt ook in andere aspecten bij (betere sfeer, community building, etc.). Wil je dan per se premium artikelen dan zul je ook aan die Y moeten werken, maar de gunfactor moet denk ik niet onderschat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan-458
@sanane
Kwaliteit kost nu eenmaal geld en begrijp de motivatie voor inkomsten diversificatie en onafhankelijkheid.

Echter denk ik dat het issue juist is dat tweakers.net te breed wilt zijn en iedereen wilt aanspreken waardoor het nog meer de kern uit het oog verliest en daardoor ook de kwaliteit veelal verloren is gegaan.

Ik zou graag betere geek tech journalism zien en heb geen probleem hiervoor te betalen, Dat is waar tweakers.net wederom het onderscheid kan maken.

NRC is ook niet gratis toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Jonathan-458 op 01-12-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

doobieters schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:31:

Of je zoekt ff verder en hup heb je een volledige review waar je niet voor hoeft te betalen... Ik wordt zelf helemaal gek van alle websites waar je voor een steeds groter deel moet betalen, en als je dan besluit te betalen krijg je toch een flut item van niks waarvan je denkt nou... das weggegooid geld.

Als ik de dan als "premium" (advertorials) gemarkeerde berichten zie vandaag dan vraag ik me ook af... zou ik daar geld voor over hebben ? Dan denk ik neuh als dit het niveau wordt dan ZEKER niet. Het lijkt wat op gesponsorde content door bedrijf XYZ waar de bezoeker dan ook nog voor moet betalen om het te kunnen lezen, lijkt me niet helemaal de juiste richting ¿ ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:28:
[...]

Er was bij mij een opleving van de hoop dat er een beter tweakers zou komen na de aankondiging in september dat met de samenvoeging van de redacties we nu eindelijk significante stappen gingen zien in de kwaliteit van de content. Er is helemaal niks gebeurd op dat vlak. Nul komma nul. Nu komt het premium debacle eroverheen. ik vraag me af of het signaal nu wel wordt opgepakt. Zien we straks mensen met verstand van zaken een zinnig en kritisch verhaal schrijven? Ik hoop het. Ik vrees echter ernstig dat dit met de huidige redactie niet gaat gebeuren omdat het intellectueel niveau tekort schiet.
Dat is heel jammer dat je dat zo ervaart. Sinds het samenvoegen van de HWI redactie is wel degelijk van alles veranderd. Een aantal artikelen die je al jarenlang nooit zo uitgebreid op Tweakers vond zijn:

reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank
reviews: Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper
reviews: 35 USB-sticks van 128 en 256GB - Grote verschillen in snelheden
reviews: AMD Ryzen 5 5600X, Ryzen 7 5800X, Ryzen 9 5900X en 5950X
reviews: LG Ergo 27QN880 en 32UN880 - Zwenkzwaaizwevende monitoren
reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Dat is maar een kleine greep uit de selectie. Er is zelf een paragraaf in het eerste artikel over deze wijziging opgenomen. Dat er sinds september "nul komma nul" veranderd zou zijn is feitelijk onjuist, maar wordt kennelijk niet door iedereen zo ervaren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Thomqa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:37:

Als laatste zou ik als abonnee nog wel andere technische voordelen verwachten, vergelijkbaar met de huidige abonnementen. Bonus voor tracking vrije website.
Dat zou toch te gek voor woorden zijn, dat we zouden gaan betalen zodat Tweakers (DPG) stopt met de onrechtmatige trackers waarover al meerdere keren is geklaagd bij de AP.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PeterM007
  • Laatst online: 17-09 22:37
Ik ben best bereid te betalen voor Tweakers, maar dan wel om de redactie te steunen. Niet om bij te dragen aan de winstdoelstellingen van DPG. En volgens mij is, voor zover ik de Tweakers community een beetje inschat, het overgrote deel hier wel toe bereid.

Best wel lastig dit, kan ik me zo voorstellen. Ik wens jullie veel wijsheid toe!

[ Voor 21% gewijzigd door PeterM007 op 01-12-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:35:
[...]

Een te makkelijke manier bestaat niet(zo zien we maar weer), daarnaast snap ik waar je op doelt. Echter denk ik dat het nog te vroeg is om al een oordeel te vellen over de content die er nu staat.

De feedback is duidelijk, ook wout geeft dit aan. Ik denk dat we vooral met z'n alle moeten kijken naar een goede oplossing.
Ik denk dat je gelijk hebt, ook denk ik dat er zoals je aangeeft naar een goede, andere oplossing gekeken moet worden. Ik betaal graag voor een abonnement zo lang die paywall voor artikelen maar van tafel gaat. Iedereen moet ten alle tijden alles kunnen lezen.Het past niet in het DNA vind ik van Tweakers. Maar ja ik ben ook zo realistisch om te zien dat alles veranderd. Succes met brainstormen

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ik heb het verschillende keren in persoon bij mensen laten vallen, en zal het nu ook zwart wit hier op het forum schrijven.

Ik heb in het verleden Ginz meegeholpen voor de goodies voor de abo-dagen, en zou hier best op vrijwillige basis aan mee willen helpen om producten op te zetten! Ik heb ideeën zat!

Als het toch puur nu is dat Tweakers extra inkomsten nodig heeft kan je daar prima op andere manieren aan komen.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:39:
[...]

Dat is heel jammer dat je dat zo ervaart. Sinds het samenvoegen van de HWI redactie is wel degelijk van alles veranderd. Een aantal artikelen die je al jarenlang nooit zo uitgebreid op Tweakers vond zijn:

reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank
reviews: Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper
reviews: 35 USB-sticks van 128 en 256GB - Grote verschillen in snelheden
reviews: AMD Ryzen 5 5600X, Ryzen 7 5800X, Ryzen 9 5900X en 5950X
reviews: LG Ergo 27QN880 en 32UN880 - Zwenkzwaaizwevende monitoren
reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Dat is maar een kleine greep uit de selectie. Er is zelf een paragraaf in het eerste artikel over deze wijziging opgenomen. Dat er sinds september "nul komma nul" veranderd zou zijn is feitelijk onjuist, maar wordt kennelijk niet door iedereen zo ervaren.
Er zijn inderdaad meer reviews gepost, maar het niveau is nog steeds niet wat ik graag wil zien. Er wordt bijna alleen maar op games getest. Diepgang ontbreekt. Ik zou graag een veel breder en diepgaander verhaal zien dan alleen de standaard reutel van testjes met games en desktop applicaties. Er is weinig "tweakers" aan die verhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 01-12-2020 23:42 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:35:
[...]

DPG vereist zelfs dat jullie een cookiewall hebben, ondanks dat jullie zelf erkennen dat deze in strijd is met de cookie wetgeving. Maar blijkbaar pusht DPG dus niet voor Premium artikelen op T.net, ondanks dat álle andere nieuwsmedia die onder DPG vallen, uitgezonderd Nu.nl, wél voorzien zijn van Premium artikelen? Hmm, interesting :X
Ja dat steekt mij vaak nog het meeste. Ze doen net of de klanten/gebruikers gek zijn en het niet door hebben.

Komt op mij over zoals de Rabobank altijd slecht nieuws verpakt:
"Om de dienstverlening te verbeteren, sluiten we alle bankkantoren in een straal van 10km. Ook met de tussenoplossing van een geldautomaat in de bibliotheek stoppen we en omdat we weten dat u van internetbankieren houdt verhogen we ook de prijzen met 16%.

Totale newspeak waar iedereen zo doorheen kijkt. Ik gebruik het soms zelf ook als ik een hekel heb aan een bepaalde klant. Wij betreuren het dat u zich zo voelt. |:(

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.