Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.087 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou daar hebben we het eerste premium artikel.
Het ziet er qua markeringen in ieder geval net zo uit als de rest van de AD klonen van DPG.

Straks heeft de halve frontpagina dus gele markeringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cergorach schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:01:
[...]

Je betaalt straks met je geld EN je privacy. Ook de huidige abo's stoppen niet met het vergaren van je informatie, dat zal het Premium abo ook niet doen. Dus dit is een vrij nutteloos argument in deze discussie. Of in bijna elke andere discussie, al die sites waar je voor betaald verzamelen of faciliteren het verzamelen van je data.
De Correspondent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:33:
[...]
T.net past stilletjes de toegepaste regels hierop aan, zonder het te noemen in de geschreven regels en zonder verduidelijking waarom dit gedaan wordt. Dat is verontrustend.

Bedankt voor de verduidelijking dat Premium als betaalde abonnementsvorm er hoe dan ook komt.
Welke software is dat dan? Mag ook via DM.
Jouw link laat trouwens mooi zien hoe slecht ze communiceren.

Het mag niet want het staat in de algemene voorwaarden.

Maar in de algemene voorwaarden staat dat helemaal niet. Kun je aanwijzen waar het staat.

Mijn uitleg is duidelijk geweest meer wil ik er niet over kwijt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-09 15:17
Mijn oprechte excuses aan Tweakers, ik heb de slider gebruikt om het bedrag aan te duiden wat ik wou uitgeven.

Jammer genoeg merkte ik te laat , dat de slider niet onder 1 euro ging en heb dus onterecht een maandkost van 1 euro opgegeven als mijn aanvaardbaar bedrag.
Gelieve mijn keuze te negeren, tenzij jullie even manueel kunnen ingrijpen en mijn keuze wijzigen van 1 euro naar nul euro.

mvg , een trouwe lezer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:56

The Zep Man

🏴‍☠️

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:06:
[...]

Welke software is dat dan? Mag ook via DM.
Gezien mijn reacties nu waarschijnlijk onder een vergrootglas liggen bij de redactie (inclusief DM's) geef ik hier geen link voor/referentie naar. Dat is ook niet nodig. Met een beetje Google-fu kom je er zo zelf op uit.
Jouw link laat trouwens mooi zien hoe slecht ze communiceren.

Het mag niet want het staat in de algemene voorwaarden.

Maar in de algemene voorwaarden staat dat helemaal niet. Kun je aanwijzen waar het staat.

Mijn uitleg is duidelijk geweest meer wil ik er niet over kwijt.
Dit is helaas niet het gedrag van een enkele T.net crewmember, maar lijkt breedgedragen te worden.
BG_tweakersnet schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:07:
Jammer genoeg merkte ik te laat , dat de slider niet onder 1 euro ging en heb dus onterecht een maandkost van 1 euro opgegeven als mijn aanvaardbaar bedrag.
Gelieve mijn keuze te negeren, tenzij jullie even manueel kunnen ingrijpen en mijn keuze wijzigen van 1 euro naar nul euro.
Maak je geen zorgen. Gezien hoe selectief T.net met data omgaat, worden waarschijnlijk enkel reacties van 5 EUR of hoger overwogen. De rest wordt eruit gefilterd. :+

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 12:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:34:
[...]

Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken. Maar volgens mij is duidelijk aangegeven dat dit simpelweg niet de bedoeling is. Niemand zit hier met de intentie om dit stiekem als een glijdende schaal te gebruiken.

Dit is een bèta. Laten we niet al teveel op de zaken vooruitlopen. Premium zal zich moeten bewijzen en zal voldoende mensen moeten verleiden om een abo te nemen. Dat is de uitdaging van de redactie.
Sorry maar dit is ronduit onzin. Er zijn hele divisies/sectoren opgezet om juist dat te doen middels patroonherkenning.
En laten we duidelijk zijn het patroon hierin is zeer helder. Je ziet het ook al in het feit dat er ontkennend geantwoord wordt op de vraag of het hele premiummodel niet verder doorgevoerd gaat worden net zoals bij andere DPG media.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat ik overigens jammer vind is dat kritiek over onzichtbare crew, matige communicatie, het patroon van ondoordachte overkomende implementaties voor het overgrote gedeelte wordt genegeerd. Terwijl dat elke keer bij elke implementatie terug komt. Het is vast niet leuk om te horen, maar zet je er over heen en doe er wat aan. Ik kan het aantal stenen waar telkens tegenaan gestoten wordt inmiddels niet meer tellen.

Ik heb een jaar of 15 ervaring met IT/business-implementaties, vaak met een grotere userbase en zeker met een grotere impact wanneer e.a. mis gaat (want voor financiële instituten), en als ik dit soort prestaties zou leveren was mijn carrière al lang geleden tot stilstand gekomen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:08:
[...]
Gezien mijn reacties nu waarschijnlijk onder een vergrootglas liggen bij de redactie (inclusief DM's) ga ik hier niet op reageren. Dat is ook niet nodig. Met een beetje Google-fu kom je er zo zelf op uit.

[...]
Dit is helaas niet het gedrag van een enkele T.net crewmember, maar lijkt breedgedragen te worden.

[...]
Maak je geen zorgen. Gezien hoe selectief T.net met data omgaat, worden waarschijnlijk enkel reacties van 5 EUR of hoger overwogen. De rest wordt eruit gefilterd. :+
Worden DM's ook al gelezen en gefilterd?
Maar je hebt hebt gelijk, het is net alsof je tegen een betonnen muur aan het praten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
Bij elke DM staat de tekst:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt.
Dus ja (voor dat eerste). Overigens is dit geen negatief commentaar op of waardeoordeel over deze tekst/maatregel, maar slechts een observatie.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 12:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eigenlijk slaat de hele redenatie die genoemd wordt voor deze stap ook als een ... op een plank. "Meer geld nodig om meer mensen aan te nemen en extra/betere artikelen te schrijven".

Als je met meer personeel meer en betere artikelen schrijft leidt dat als de kosten/kwaliteit in een goede verhouding zijn automatisch tot een meer dan lineaire groei aan views en clicks, dus meer inkomsten via de al bestaande reclame en groei van je community. Een paywall is dan enkel een goedkoop excuus om die kosten/kwaliteit-verhouding te omzeilen/negeren of gewoon meer te graaien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Carlos93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-12-2023
Gelukkig zijn er nog vele andere technische sites met diepgaande inhoud.
Bij tweaker houdt het namelijk voor mij op zodra dit wordt ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:43
De stukken van de heer de Moor zijn over het algemeen erg fijn om te lezen, maar wederom zit er hoop goede (aanvullende) informatie tussen de opmerkingen. Dit is echt een probleem als straks niet iedereen meer kan reageren.

Edit: kennelijk wordt er nog aan het artikel gesleuteld of ik heb niet goed gekeken. (Het stuk) Willem de Moor wordt niet meer vermeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Koenoe op 02-12-2020 12:34 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

sambalbaj schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:05:
Het ziet er qua markeringen in ieder geval net zo uit als de rest van de AD klonen van DPG.

Lijkt erg op een advertorial zelfs :? :X

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:25

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Ik moest daar helaas ook gelijk aan denken. Als er een land is waar het medialandschap zo verworden is tot (grotendeels overtypende) eenheidsworst & gesponsorde redactionele content - dan is het wel Nederland (en Belgie) En je dan ook nog proberen te onderscheiden met een labeltje 'premium' is eigenlijk te triest voor woorden.

Zelf werkzaam in de media (godzijdank niet voor een Nederlandse media org.) weet wel hoe enorm moeilijk het tegenwoordig is om (m.n. door druk vanuit de kernorg. en financierders) meer inkomsten te genereren - dat zogenaamde premium gaat daar echt niet significant toe aan bijdragen.

Kwaliteit is nog steeds onderscheidend en succes tot meer inkomsten (winst)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Freekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51:
[...]

Nogmaals, hoe gaan jullie dat onderzoeken gedurende de betaperiode? De slider die nu onder de artikelen staat (die ik overigens niet zie, waarschijnlijk door Adblocker), vraagt hoeveel geld je over hebt voor het desbetreffende artikel. Wat kun je met deze informatie? En maken jullie daarbij onderscheid tussen de mensen die reeds een abonnement (Supporter, Hero, Elite) abonnement hebben en mensen die geen abonnement hebben? Want als je al voor een abonnement betaald kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'ik betaal al, dus 0 euro voor dit artikel'.
0 euro schijnt overigens geen optie te zijn bij de slider, wat ook al de toon zet voor het hele gebeuren.
Ik zie de slider helemaal niet, ook niet als ik mijn adblock uitzet? Ook op mijn smartphone zie ik hem niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StLucifer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Wat wellicht kan helpen bij premium artikelen in een community als Tweakers: het Autoweek model. Met een abo krijg je een magazine waarin je de inhoudelijke artikelen als eerste leest en in een andere vorm(ja ik weet het, daar stappen we net vanaf). Daarbij zijn bepaalde online artikelen eerst premium gepost en na 1 a 2 weken vrij toegankelijk. Zeker inhoudelijke artikelen hebben een langere houdbaarheid en lenen zich hiervoor. Bundelen van artikelen in premium dossiers geven ook meer waarde voor abonnees.

Mijn vrees voor het ontoegankelijk maken van zeer nodige inhoud voor mensen die niet kunnen/willen betalen zou hiermee weggenomen zijn. Ik denk qua doelgroepen dan aan studenten/zij-instromers en anderen die een carrière in de ICT gaan overwegen door jullie mooie community en artikelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Bensimpel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:16:
[...]

Lijkt erg op een advertorial zelfs :? :X
"Van der Wiel klikt verder in de PowerPoint. "
Kijk, dit soort premium research betaal ik graag voor :+

't is trouwens ook enorm zonde, want an sich is het best een informatief artikel die normaal goed gewaardeerd zou worden. Maar omdat er nu een "premium" labeltje op hangt gaat hij compleet afgebrand worden door de complete usebase omdat hij onder een mega vergrootglas gaat komen.

[ Voor 34% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-12-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
Wat ik overigens jammer vind is dat kritiek over onzichtbare crew, matige communicatie, het patroon van ondoordachte overkomende implementaties voor het overgrote gedeelte wordt genegeerd. Terwijl dat elke keer bij elke implementatie terug komt. Het is vast niet leuk om te horen, maar zet je er over heen en doe er wat aan. Ik kan het aantal stenen waar telkens tegenaan gestoten wordt inmiddels niet meer tellen.

Ik heb een jaar of 15 ervaring met IT/business-implementaties, vaak met een grotere userbase en zeker met een grotere impact wanneer e.a. mis gaat (want voor financiële instituten), en als ik dit soort prestaties zou leveren was mijn carrière al lang geleden tot stilstand gekomen.
Al ben ik het delen met je eens.

Je begrijpt hopelijk dat het laatste stukje van je betoog weinig waarde zal toevoegen buiten een schouderklopje aan jezelf.
EnigmaNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ik zie de slider helemaal niet, ook niet als ik mijn adblock uitzet? Ook op mijn smartphone zie ik hem niet.
Brave zie je ‘m ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door graceful op 02-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

icecreamfarmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
[...]

Maar je hebt hebt gelijk, het is net alsof je tegen een betonnen muur aan het praten bent.
@icecreamfarmer Ja, dat kan. Overigens, alles wat je in (quick)reply tikt voordat je op send drukt schijnt ook inzichtelijk te zijn. Dus schrijf maar bijv. niet op dat je moderator x een l.. vindt. 8)

Het is verder jammer dat dit soort trajecten altijd zo moeizaam gaan bij Tweakers. Lijkt niet veel geleerd van het verleden.

Wel heb ik zelf de indruk, alhoewel ik FP slechts oppervlakkig lees, dat de kwaliteit de afgelopen maanden wel wat is toegenomen. Maar dat was vaak ook niet zo heel moeilijk. Ik kan verder moeilijk beoordelen of kwaliteit(sgebrek) aan de auteurs ligt of de setting waarin zij moe(s)ten opereren.

Verder zit de waarde voor mij in bepaalde delen van het forum, soms FP reacties en deels de PW en V&A. Dus niet zozeer in het nieuws en achtergrondartikelen. Dat heb ik vaak al eerder ergens anders (beter) gelezen.

Als je mij vraagt of ik graag kwalitatief betere artikelen wil dan is het antwoord uiteraard ja. Echter misschien is het wel beter voor Tweakers om dat niet na te streven omdat het gewoon binnen de (financiele) targets niet haalbaar is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:58
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:40:
[...]

Onder andere naar Golem.de, ComputerBase.de, PCGamesHardware.de, Heise.de en naar IEX.nl, VI.nl en FD.nl. 'Slechte voorbeelden' is moeilijk te zeggen omdat elke site vanuit zijn eigen positie de keuzes maakt.
Nog even een aanvulling op mijn reactie reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:59

@olaf: kan zeggen dat ik vroeger veel bij IEX.nl kwam en het FD.nl; ik kan je ook zeggen dat ik hier nu nooit meer kom.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CrashOverDrive schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:22:
[...]

"Van der Wiel klikt verder in de PowerPoint. "
Kijk, dit soort premium research betaal ik graag voor :+

't is trouwens ook enorm zonde, want an sich is het best een informatief artikel die normaal goed gewaardeerd zou worden. Maar omdat er nu een "premium" labeltje op hangt gaat hij compleet afgebrand worden door de complete usebase omdat hij onder een mega vergrootglas gaat komen.
Grappig idd maar eerlijk is eerlijk, dit artikel vind ik al meer in lijn met premium liggen dan wat gisteren gepubliceerd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien een idee om op basis van de reacties van @WoutF en die van @Olaf en de daarin behandelde punten een vervolg .plan te schrijven? Er staan een aantal waardevolle toelichtingen in.

Maak dan ook een deel 2 van dit topic (uiteraard met link naar deze als deel 1, we willen niet de schijn van 'onder het tapijt vegen' wekken, al zou dat nooit de intentie zijn), met aangevulde/bijgewerkte topicstart. Dit is nu al een enorm groot "dat ga ik echt niet allemaal teruglezen" topic voor nieuwe users die er iets over willen posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 02-12-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Ik ben door het artikel gegaan, en heel eerlijk: ik ben er niet over te spreken. Enerzijds komen allerlei top technieken voorbij, maar daar wordt totaal niet inhoudelijk op in gegaan, er zit geen diepgang in. Waar ik eventueel wel voor zou willen betalen?

Artikelen zoals de eerste, maar dan met veel en veel meer uitleg. Ga er vanuit dat je lezer slim is, IT kent, maar buiten zijn vlak niet de kennis heeft. Diep het onderwerp volledig uit, ga geen wiskunde uit de weg, gooi linkjes naat Github repo's om zelf ook te spelen. Ik (en ik denk ook mijn mede tweakers) wil er van leren, experimenteren, en wijzer worden. Quantum computers staan hoog op mijn lijstje, maar ook Techniek en ethiek: wanneer en waarom zouden we computers rechten moeten geven? Maak er van mijn part een serie van, Techniek en ethiek in 5 longreads. Link naar boeken en theorieen, interview geleerden. Maar ga vooral uit het pierenbadje.

Ik vind het zelf lastig om een schakel te vinden tussen de wetenschappelijke literatuur, en de dummy klasjes. Voor artikelen op dat niveau zou ik eventueel betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

graceful schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:22:
[...]

Al ben ik het delen met je eens.

Je begrijpt hopelijk dat het laatste stukje van je betoog weinig waarde zal toevoegen buiten een schouderklopje aan jezelf.
Misschien is dat zo, zo is het niet bedoeld. Wees gerust, ik maak genoeg fouten en een foutloze implementatie bestaat niet. En dat is niet erg, als je er maar van leert en dat is waar het hier volgens mij aan schort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:25:
[...]

@icecreamfarmer Ja, dat kan. Overigens, alles wat je in (quick)reply tikt voordat je op send drukt schijnt ook inzichtelijk te zijn. Dus schrijf maar bijv. niet op dat je moderator x een l.. vindt. 8)
Dat is hopelijk niet waar? Dat zou ik wel een beetje een inbreuk op m'n privacy vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
Wat ik overigens jammer vind is dat kritiek over onzichtbare crew, matige communicatie,
In dit topic was juist een hoop kritiek omdat Tweakers crew reageerde op posts...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Freekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:57:
Waarom reageert @Moonsugar niet zelf en moet jij dit voor haar doen?
Ik heb al een aantal mentions van mij voorbij zien komen en neem even een moment om rustig te reageren. Het feit dat ik nog geen reactie geef betekent niet dat ik afwezig ben. Ik houd dit topic vanaf start nauw in de gaten, lees alles mee en maak een hoop notities. Het topic gaat zo hard dat een mogelijke reactie overigens al snel ondersneeuwt. Kijk maar naar de posts van Wout en Olaf. Ik heb mij bewust wat meer op de achtergrond gehouden omdat Premium een concept is waar vooral de redactie veel zeggenschap in heeft en ik dus niet altijd inhoudelijk kan reageren op al jullie vragen. Wellicht was het niet handig dat ik mijzelf hier als TS heb gezet, maar ik wilde helpen deze plek te faciliteren.

Ik ga niet te diep in op de aannames die er over mij worden gedaan, want ik wil niet off-topic gaan met een hele uitleg. Wel nodig ik altijd uit om mij eens een DM te sturen als je dit zo voelt, ik kan misschien niet á la minute antwoorden maar neem wel altijd de tijd om communityleden beter te leren kennen en eventueel dingen uit te leggen (in hoeverre dat mogelijk is). Ik merk heel duidelijk dat er hier een soort verwachting heerst van wat een CM allemaal moet doen en zijn, misschien zelfs iets gedateerd of gewoon omdat jullie mij nog niet zoveel hebben kunnen zien. Ik zou je willen vragen daar wat geduldiger in te zijn. Het is jammer dat er zo venijnig gereageerd wordt want ik heb me het gehele jaar hard ingezet voor de community en ben bezig met een aantal mooie plannen voor jullie. Dat is inderdaad wel vooral achter de schermen en daarnaast had ik ook tijd nodig om Tweakers beter te leren kennen.

Ik snap ook dat veel van deze reacties vanuit een goede plek en passie voor Tweakers komen. Ik moet nog even wachten tot ik wat meer naar voren kan treden met dingen waar ik wel alles over kan zeggen. Wellicht verander je dan nog van gedachten, maar de tijd zal het leren. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:32:
[...]

Dat is hopelijk niet waar? Dat zou ik wel een beetje een inbreuk op m'n privacy vinden.
Heb dit ooit ergens meegekregen, maar is wat lastig terugvinden in 20+ jr posthistorie :P maar neem aan dat de crew het hier wel zal laten weten als het niet klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 02-12-2020 12:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

Het vervelende aan premium is dat je betaalt voor alles maar soms slechts een klein deel leest. Een pay-per-view of iets dergelijks zou ook prima zijn. Mij interesseren niet alle artikelen, veel ervan zijn soms heel erg diep op een onderwerp in gegaan.

Betalen voor zoiets zou ik wel willen, hetzij niet te veel. Je hebt zo honderden euro's aan abonnementen lopen die je dan allemaal amper gebruikt en dat is zonde. Ik denk dat als je kiest voor een laagdrempelig abonnement (1 euro per maand of 2 euro) je heel veel lezers krijgt, een actieve comunity krijgt en wat meer draagvlak en toegankelijkheid. Er zit hier ook veel jong volk wat niet altijd de beschikking heeft over een anderhalf modaal salaris.

Ook punten om premium-artikelen te lezen zou gekoppeld kunnen worden aan activiteit, users die waardevolle reacties posten, modereren, op het forum actief zijn zouden wel iets van punten kunnen verdienen om zodoende af en toe een premium artikel te lezen. Zo blijft het voor iedereen toegankelijk. Meer dan 30 euro per jaar betalen zie ik eerlijk gezegd niet zitten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Nox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:35:
Het vervelende aan premium is dat je betaalt voor alles maar soms slechts een klein deel leest. Een pay-per-view of iets dergelijks zou ook prima zijn. Mij interesseren niet alle artikelen, veel ervan zijn soms heel erg diep op een onderwerp in gegaan.

Betalen voor zoiets zou ik wel willen, hetzij niet te veel. Je hebt zo honderden euro's aan abonnementen lopen die je dan allemaal amper gebruikt en dat is zonde. Ik denk dat als je kiest voor een laagdrempelig abonnement (1 euro per maand of 2 euro) je heel veel lezers krijgt, een actieve comunity krijgt en wat meer draagvlak en toegankelijkheid. Er zit hier ook veel jong volk wat niet altijd de beschikking heeft over een anderhalf modaal salaris.

Ook punten om premium-artikelen te lezen zou gekoppeld kunnen worden aan activiteit, users die waardevolle reacties posten, modereren, op het forum actief zijn zouden wel iets van punten kunnen verdienen om zodoende af en toe een premium artikel te lezen. Zo blijft het voor iedereen toegankelijk. Meer dan 30 euro per jaar betalen zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Helaas werkt pay per view niet voor artikelen, daarom is Blendle er ook vanaf gestapt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:27:
[...]

Allereerst dank voor de reactie, fijn dat er meer vanuit het team gereageerd wordt. Voor de volledigheid: Bestaan jullie inkomsten naast bovengenoemde ook uit de carrière sectie, de .acties? Hoe zit het het de tracking wall? Dat is in feite toch ook data die doorverkocht wordt? Staan jullie nog steeds achter deze keuze, ook al is het onrechtmatig?
Ja we halen uiteraard inkomsten uit meer onderdelen, zoals de genoemde Meet-Ups, maar het gros komt van advertenties en de Pricewatch, zoals hier door collega Bart Zoetmuller gemeld. Hij is van de financiën. Het is heel flauw misschien, maar ik ben van de redactie dus kan je niet veel meer vertellen over inkomsten.
Maar daar wringt het wel bij veel mensen. Het bestaande aanbod heeft al te lijden onder de kwaliteit, daar zou ook kritisch naar gekeken mogen worden onder de huidige bezetting.
In mijn ervaring zijn er aan de ene kant mensen die zoveel mogelijk nieuws zo snel mogelijk willen, en aan de andere kant mensen die liever een paar berichten van superhoge kwaliteit willen. Ken jij sites die een goede balans hiervoor hebben? Tweakers heeft een grote brede doelgroep en we willen zoveel mogelijk van hen bedienen met goede artikelen, maar er moeten keuzes gemaakt worden. Op reviewgebied hebben de keuze gemaakt de redactie daar voor uit te breiden, voor nieuws is uitbreiding met een redacteur die kwaliteit kan bieden moeilijker te verantwoorden. Premium biedt die verantwoording wel en vergeet niet: die redacteur gaat aan al het nieuws bijdragen, premium of niet.
Is het premium abonnement dan dus ook een voldongen feit? Of bestaat de kans dat jullie dit terugdraaien mocht in de praktijk blijken dat het geen effect heeft, en wellicht zelfs averechts werkt?
Er is een reden dat we een test starten. We denken dat er ruimte is om abonnementen aan te bieden met toegang tot artikelen en dat blijkt ook uit onderzoeken. Hoe we die ruimte precies in gaan vullen, moet tijdens de test blijken. En nee, daarmee bedoel ik niet 'we doen het lekker toch en luisteren niet naar jullie'. Ik bedoel dat we juist naar jullie willen luisteren en willen horen wat jullie er van vinden. De huidige feedback helpt daarbij, de feedback als we wat verder in de test zitten ook.
Ik begrijp je punt, maar het gaat veel dieper dan dat, getuige ook de vele reacties die je hebt kunnen lezen, principes, de essentie van tweakers, de community, die wordt aangetast, ik hoop dat dat wel binnenkomt, het is niet zomaar een kwestie van "ach, kijk de andere kant op"
Dank voor het uitspreken van je zorgen daarover. Ik, en ik weet dat dit voor de gehele redactie geldt, hebben de community enorm hoog zitten. We zijn zelf ook onderdeel van de community en hebben onze hart en ziel verpand aan de site. We zijn wereldwijd een uniek techplatform en streven er dagelijks naar de site te verbeteren. Dat is vaak een complexe zoektocht waarbij we soms nieuwe paden bewandelen. Daarbij zijn we ons zeer bewust dat we de essentie niet in gevaar moeten brengen maar tegelijkertijd zijn er risico's als dat tot stagnatie zou leiden en we geen nieuwe plannen meer durven te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:38:
[...]

Helaas werkt pay per view niet voor artikelen, daarom is Blendle er ook vanaf gestapt
Tja, het kan ook een prepaid tegoed zijn. Iedere keer als ik een premium artikel niet lees denk ik 'zonde, iets wat me totaal niet boeit of waar ik geen diepgaande kennis over kan/wil hebben'. Of af en toe maandelijks een paar premium artikelen gewoon voor iedereen met een account toegankelijk maken met iets van activiteit, noem maar wat op. Het zou zonde zijn als tweakers een dingetje voor de elite wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 02-12-2020 12:41 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Ik lees alle reacties (ik heb geen leven) en ik wil het toch wel even opnemen voor de redacteuren.
Bagger, matig, slecht, vanalles al voorbij zien komen over de bestaande niet premium en de nieuwe premium artikelen.
Ik ga er vanuit dat alle redacteuren echt wel een top stuk kunnen schrijven, als ze genoeg tijd daarvoor krijgen, en zelf ook niet denken/pretenderen dat dit het beste ooit geschreven is.

Dat de artikelen niet uitgebreid zijn vind ik juist een pluspunt, het is een korte samenvatting, waarna ik door ga naar de reacties als ik de verdieping wil lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Robbierut4 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:40:
Dat de artikelen niet uitgebreid zijn vind ik juist een pluspunt, het is een korte samenvatting, waarna ik door ga naar de reacties als ik de verdieping wil lezen.
Dit kan een reden zijn om geen Premium af te nemen. Je vermijdt dan de uitgebreide artikelen, en hebt wel bij korte artikelen de bonus dat ook de reacties van leden zonder Premium eronder staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:38:
[...]

In games werken "Hier krijg je een diamant als je deze ad kijkt" anders wel heel erg goed. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

12_0_13 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:41:
[...]

In games werken "Hier krijg je een diamant als je deze ad kijkt" anders wel heel erg goed. Wellicht is dat een optie?
Laten we dan ook het freemium model meteen goed opbouwen. Per (5000*rang) karma krijg je een diamantje cadeau. Ook krijgen nieuwe Tweakertjes na eenmalig mogelijke verificatie (SMS) vijf diamantjes cadeau, en kort daarna nog eens vijf diamantjes. Prijsmodel: 5 diamantjes, 20 EUR. 50 diamantjes: 190 EUR, etc.

Gebruik de verslavingsfactor! })

Jongens, dit is een grap, in ieder geval vanuit mijn kant. Desalniettemin, T.net/DPG kan dit idee van mij overkopen. Neem gerust contact op per DM. ;) :+

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:41:
[...]
Dit kan een reden zijn om geen Premium af te nemen. Je vermijdt dan de uitgebreide artikelen, en hebt wel bij korte artikelen de bonus dat ook de reacties van leden zonder Premium eronder staan.
Exact, behalve dat nu al is aangegeven dat veel "oude" artikelen ook onder het kopje premium gaan vallen.
En de huidige 3 premiums heb ik ook meer uit de reacties geleerd dan uit het artikel zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:44:
[...]
Laten we dan ook het freemium model meteen goed opbouwen. Per (5000*rang) karma krijg je een diamantje cadeau. Ook krijgen nieuwe Tweakertjes na eenmalig mogelijke verificatie (SMS) vijf diamantjes cadeau, en kort daarna nog eens vijf diamantjes.

Gebruik de verslavingsfactor! }) :+

Jongens, dit is een grap, in ieder geval vanuit mijn kant. Desalniettemin, T.net/DPG kan dit idee van mij overkopen. Neem gerust contact op per DM. ;)

Ze betalen je wel uit in diamantjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

graceful schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:45:
[...]

Ze betalen je wel uit in diamantjes.
Niet zo naar he, de digitale microtransactie valuta word "Henkies" omdat de nostagische tweakers ook wat wilden ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Het reclamelandschap verandert constant en aangezien er steeds meer weerstand komt tegenover tracked advertising lijkt het mij niet handig om daar op voort te borduren. In die zin snap ik dat jullie andere inkomsten willen aanboren.

Echter wat jullie niet lijken te snappen is dat de meerwaarde voor een groot deel van de bezoekers niet ligt in de artikelen zelf, maar in de comments die de community onder de artikelen schrijft. In de comments vind ik meestal de diepgang. Als je dan premium artikelen wilt introduceren dan moet je daar rekening mee houden.

Dat betekent ten eerste dat, als jullie geld vragen voor artikelen, dat jullie dan zelf de kwaliteit en diepgang van die artikelen leveren. Korte artikelen zoals die nu geplaatst zijn slaan de plank dan ook mis. Ze zijn niet goed geschreven, ze zijn aan de korte kant en zijn niet kritisch genoeg.

Ten tweede is het van belang dat je de community niet tegen je in het harnas drijft, omdat je voor de kwaliteit van je reguliere artikelen ook afhankelijk bent van de aanvullingen uit de community. Nogmaals: voor veel lezers zijn de discussies en aanvullingen bij artikelen interessanter dan de artikelen zelf.

Als je deze twee punten serieus neemt, en je wilt nog steeds premium artikelen invoeren, dan zie ik eigenlijk maar één oplossing. Namelijk de premium artikelen de eerste 24 uur gratis aanbieden aan alle gebruikers. Alleen dan houdt je een groot deel van de community te vriend, en diezelfde community is funest voor de diepgang bij de artikelen op deze site. Daarbij is het ook van belang dat je kwaliteit van de premium artikelen omhoog schroeft anders vrees ik dat je sowieso niet genoeg subscribers krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ShadowBumble schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:49:
Niet zo naar he, de digitale microtransactie valuta word "Henkies" omdat de nostagische tweakers ook wat wilden ;)
Nee, de Henkies zijn de gratis nutteloze goudstukken. De koetjes zijn de diamanten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:34:
[...]
Ik heb mij bewust wat meer op de achtergrond gehouden omdat Premium een concept is waar vooral de redactie veel zeggenschap in heeft en ik dus niet altijd inhoudelijk kan reageren op al jullie vragen.
De bal word hier nogal in het rond gegooid, kan er dan mss iemand met gezag een waardig antwoord komen formuleren op de kritiek van de mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Dimitri.vdv schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:52:
[...]

De bal word hier nogal in het rond gegooid, kan er dan mss iemand met gezag een waardig antwoord komen formuleren op de kritiek van de mensen?
WoutF in "Het grote Tweakers Premium topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Er is door zowel Wout en Olaf al uitgebreid gereageerd:
Het grote Tweakers Premium topic (pinned reacties)

Kan me voorstellen dat die reacties soms wat ondersneeuwen tussen alle feedback en discussie hier. Houd dus vooral ook af en toe die pinned reacties in de gaten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:27:
[...]

@olaf: kan zeggen dat ik vroeger veel bij IEX.nl kwam en het FD.nl; ik kan je ook zeggen dat ik hier nu nooit meer kom.......
Dank voor je opmerking. Zijn er ook sites die je bezoekt of bezocht hebt die uitgebreid zijn met een kleine toevoeging als onderdeel van een abonnement maar die verder hetzelfde zijn gebleven? Welke hoeveelheid betaalde artikelen zou je nog accepteren, of moeten sites hoe dan ook geen artikelen betaald maken in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
[...]

Er zijn al een aantal antwoorden van @WoutF en @Olaf geweest, al zijn die misschien wat lastiger te vinden aangezien de reacties vrij hard binnenrollen. In de TW beneden kun je wel een linkje vinden naar een post van Wout. Zij houden hier regelmatig een oogje in het zeil en zullen antwoorden waar dat kan.

Edit: ik zie dat hierboven de link al is geplaatst, maar zo hard gaat dit topic dus. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Moonsugar op 02-12-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Orion84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:54:
[...]

Er is door zowel Wout en Olaf al uitgebreid gereageerd:
Het grote Tweakers Premium topic (pinned reacties)

Kan me voorstellen dat die reacties soms wat ondersneeuwen tussen alle feedback en discussie hier. Houd dus vooral ook af en toe die pinned reacties in de gaten :)
Doe even een linkjes in de topic warning naar deze "Pinned Reacties". Scheelt weer herhaling ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Ik zei een waardig antwoord..

De ene kan niets zeggen want is 'maar community manager', De andere omdat hij niet bij 'financiën' zit. Jullie zijn toch een team? Formuleer dan samen een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:40:
[...]

Wat een klets, er zijn meer CMS'en dan alleen Wordpress. Geeft wel weer het niveau van de Tweakers dev crew aan. Wij kunnen alles beter, de rest zijn allemaal zolderkamerprogrammeurs
Ik ben geen Tweakers devver hoor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:58:
Maar spreekt wel vanuit een capaciteit met (waargenomen) autoriteit, gezien de rode tekst in je naam. Het commentaar dat je hebt gekregen is nou ook niet echt positief voor je positie als moderator van de Devschuur.

Hierbij geef ik niet aan of ik de mening in het op jou gegeven commentaar deel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Immanent Ike schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:49:
Het reclamelandschap verandert constant en aangezien er steeds meer weerstand komt tegenover tracked advertising lijkt het mij niet handig om daar op voort te borduren. In die zin snap ik dat jullie andere inkomsten willen aanboren.

Echter wat jullie niet lijken te snappen is dat de meerwaarde voor een groot deel van de bezoekers niet ligt in de artikelen zelf, maar in de comments die de community onder de artikelen schrijft. In de comments vind ik meestal de diepgang. Als je dan premium artikelen wilt introduceren dan moet je daar rekening mee houden.

Dat betekent ten eerste dat, als jullie geld vragen voor artikelen, dat jullie dan zelf de kwaliteit en diepgang van die artikelen leveren. Korte artikelen zoals die nu geplaatst zijn slaan de plank dan ook mis. Ze zijn niet goed geschreven, ze zijn aan de korte kant en zijn niet kritisch genoeg.

Ten tweede is het van belang dat je de community niet tegen je in het harnas drijft, omdat je voor de kwaliteit van je reguliere artikelen ook afhankelijk bent van de aanvullingen uit de community. Nogmaals: voor veel lezers zijn de discussies en aanvullingen bij artikelen interessanter dan de artikelen zelf.

Als je deze twee punten serieus neemt, en je wilt nog steeds premium artikelen invoeren, dan zie ik eigenlijk maar één oplossing. Namelijk de premium artikelen de eerste 24 uur gratis aanbieden aan alle gebruikers. Alleen dan houdt je een groot deel van de community te vriend, en diezelfde community is funest voor de diepgang bij de artikelen op deze site. Daarbij is het ook van belang dat je kwaliteit van de premium artikelen omhoog schroeft anders vrees ik dat je sowieso niet genoeg subscribers krijgt.
Top post! Suggestie ook, noem het 'Primeur' artikelen in plaats van 'Premium'. :)

De community op deze manier in het harnas te schoppen is oliedom. De meeste berichten zijn overal wel te lezen op het internet, de ICT is niet anders dan op andere sites die wel toegankelijk zijn. Het leukste van tweakers is toch de community en de comments. De artkelen zelf zijn niet echt belangrijk. Zou zelfs wel veel minder mogen wanneer je geld moet besparen als IDG. Zo hoog niveau is het ook niet, sorry redactie!

Als de gebruikers weglopen en nieuws elders halen het snel einde verhaal voor tweakers. OF wordt het een zieltogend bestaan zoals het ook zo geliefde WebWereld.

Webwereld is ook IDG en die site ligt roemloos op zijn rug.
Tweakers wordt het nieuwe WebWereld?
Dat zou ontzettend jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:00:
[...]
Maar spreekt wel vanuit een capaciteit met autoriteit, gezien de rode tekst in je naam. Het commentaar dat je hebt gekregen is nou ook niet echt positief voor je positie als moderator van de Devschuur.

Hierbij geef ik niet aan of ik de mening in het op jou gegeven commentaar deel of niet.
Ik reageer gewoon als user met een mening, net als ieder ander. Als mod bemoei ik me niet met Geachte Redactie, tenzij het gaat om enorme excessen die alle fatsoensnormen te boven gaan, en dan is dat duidelijk te zien.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik was van plan ook een of ander uitgebreid verhaal te gaan tikken over wat er allemaal mis is, maar collega Tweakers hebben het al beter verwoord dan ik ooit zou kunnen doen, waarvoor dank. Toch nog enkele opmerkingen.

Ik merk dat na jarenlang terecht gezeik de tech-reviews eindelijk eens wat volwassener worden en van een niveau waarvan ik niet meer zoiets heb van 'ik kijk niet eens meer, ik kijk wel naar een Jayz2Cents of LinusTech of GamersNexus', daarvoor mijn complimenten, maar tegelijk m.i. belachelijk en tekenend voor het geheel hoe vrijwel alles wat de community aangeeft op dove oren komt te vallen. Vergeet verdorie niet dat deze site 0,0 bestaansrecht heeft zonder de vele leden die er vele jaren héél veel tijd en moeite in steken. Er is voor mij letterlijk geen enkele reden om Tweakers nog te bezoeken als GoT wegvalt. Misschien de pricewatch nog, maar ook daar komen langzaamaan alternatieven voor.

De eerste indruk is bepalend, en die hebben jullie wat betreft de 'premium' artikelen met enige professionaliteit compleet verkloot d:)b Is niet eens zo erg, geef het toe en verbeter jezelf. Nee, men geeft gewoon nieuwe 'premium' artikelen vrij die gewoon (terecht) op hetzelfde commentaar kunnen rekenen als de eerste. Waar is de logica? Ik moet er wel bij melden dat het nu vrijgegeven artikel al meer 'premium' is als die van gisteren.

Waar ik het grootste probleem mee heb is een segregatie van de community. Ik weet héél zeker dat ik de bulk van mij nu best grote tech-kennis heb verkregen door het verkennen van ieder hoekje van Tweakers en GoT, en dat gaat van informatieve artikelen tot de meest weggemoffelde 15 jaar oude forumpost. Als 12 jarig menneke en aspirant lid van Tweakers was het voor mij niet haalbaar om een maandelijks abonnement te gaan afsluiten om 'premium' content te kunnen bekijken. Is dat iets wat je de huidige jongens en meisjes van 12 die voor het eerst op Tweakers.net terecht komen aan wil doen?

Verder vertik ik het een +2/+3 reactie te gaan tikken onder iets wat niet voor iedereen toegankelijk is. Ik mag van mezelf zeggen dat ik toch best een aantal +2'tjes heb getikt in de afgelopen 9 jaar. Is ook niet erg, doet iedereen met plezier, maar dat maakt deze site wat het is. Het is een niche, en dat is prima. Dit is gewoonweg geen ad.nl en dat men dit hele 'premium' gebeuren weer op een dergelijk domme (want dat is het imho) manier heeft aangepakt is tekenend. Ik kan mij vaag die survey herinneren, als ik wist wat het zou inhouden had ik waarschijnlijk anders gereageerd.

Uiteindelijk natuurlijk ook wel onderdeel van de cultuur van Tweakers, het eenzijdige en uit de hoogte gedoe en de enorme kloof tussen het bedrijf Tweakers en de community Tweakers.

@Moonsugar weet je wat het probleem is? De zichtbaarheid. Ik geloof echt wel dat je je best doet en mensen beter wil leren kennen, en dat kan ik ook alleen maar aanprijzen, maar ik kan mij niet voor de geest halen waar ik je naam voor het laatst gezien heb. Dat komt misschien doordat wij op andere sub-fora rondzwerven, maar ook daar zit een opdracht voor de community manager: het gaat om de *hele* community, van iedereen die je mag tot mensen waar je het bloed van kan drinken. En daar is ook tijd voor nodig ja, ik vind dat men daar nogal snel een oordeel over heeft klaarliggen inderdaad.
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
[...]

Dank voor je opmerking. Zijn er ook sites die je bezoekt of bezocht hebt die uitgebreid zijn met een kleine toevoeging als onderdeel van een abonnement maar die verder hetzelfde zijn gebleven? Welke hoeveelheid betaalde artikelen zou je nog accepteren, of moeten sites hoe dan ook geen artikelen betaald maken in jouw ogen?
Als ik ook even mag inhaken: als ik een site als het AD open en ik zie bijna letterlijk alleen maar 'premium' staan, is het snel klaar. Hoe vaak ik niet een interessant artikel zie en vervolgens op de site zelf erachter kom dat het een premium artikel betreft en of ik niet even x euro wil aftikken met een account erbij om dat ene artikel te kunnen lezen? Dat werkt niet. De drempel ligt te hoog. Wat je vervolgens gaat krijgen is dat mensen bij voorbaat al niet meer klikken omdat ze nu eenmaal de ervaring hebben dat er 'premium' artikelen zijn en ze waarschijnlijk toch niet kunnen lezen wat er staat. Denk aan de feed 'artikelen voor jou' op Chrome op telefoons.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:
Als de DPG top het echt voor 't zeggen had, dan was er een betaalmuur gekomen voor de inhoud die we nu al "gratis" aanbieden. Dus ik denk dat je daaruit al je conclusie kunt trekken dat het zo niet gegaan is.
De DPG top heeft het daar echt voor het zeggen, dat ze het nog niet achter een betaalmuur hebben gezet zal waarschijnlijk komen doordat iemand ze heeft duidelijke kunnen maken dat dit niet gaat werken bij Tweakers.net en dat dit kapitaal vernietiging is omdat de waarde van Tweakers.net dan aan alle kanten implodeert.

Jezelf de illusie geven dat het niet zo is, gebeurt bij zo vreselijk veel werknemers, iets wat veel werkgevers ook nog eens beamen, totdat het toch opeens anders moet. Vergeet ook niet dat VNU/DPG hun dochtermaatschappijen beinvloeden dmv. hoe men personeel aanneemt of de visie die dat personeel heeft aansluit op wat de dochter/moeder wil.

Een bedrijf wil zoveel mogelijk winst maken. Dat doe je normaal bij een bedrijf door te groeien, want dat is de makkelijkste oplossing met de meest effectieve kosten/baten ratio. Nu heeft men die max bereikt, heeft men de bezoekers van Hardware.info geprobeerd naar Tweakers.net door te sluizen. Dan krijg je nu de periode dat men de winst uit andere bronnen probeert te maximaliseren, reclame is niet meer zo winstgevend als vroeger, dus gaat men naar andere opties kijken. De volgende stap zal zijn intern kosten besparen door posities te elimineren. All this has happened before, and all this will happen again...

Tweakers.net is een heel ander model website dan een AD.nl en ik vermoed dat kopers dat zich veel te laat hebben gerealiseerd of zelfs nog niet de beperkingen totdat ze er met hun neus tegenaan lopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:03:
Ik reageer gewoon als user met een mening, net als ieder ander.
Daarom heb ik 'waargenomen' toegevoegd, ter verduidelijking. Reageer als een gebruiker met een normale zwarte naam, en je wordt serieuzer genomen. Tot nu toe lijken alle moderators zonder twijfel achter T.net te staan, wat een mogelijk onterecht negatief beeld geeft over de onafhankelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik vond het jammer dat het magazine stopte, die achtergrondartikelen waren voor mij reden een abonnement te nemen, plus het warme gevoel van binnen mijn favoriete website te kunnen helpen natuurlijk :)

De paar Premium artikelen die ik nu gelezen heb zijn allemaal prima van kwaliteit en precies die extra achtergrond die ik interessant vind. Tech met journalistieke saus, ik vind het knap. Veel meer dan ik nu voor m'n Hero betaal, zou ik er wellicht niet direct voor over hebben, maar dat zien we dan vanzelf tegen die tijd wel :)

Succes met discussiëren en voor de redactie veel wijsheid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CR2032 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:02:
(...) De meeste berichten zijn overal wel te lezen op het internet, de ICT is niet anders dan op andere sites die wel toegankelijk zijn. Het leukste van tweakers is toch de community en de comments. De artkelen zelf zijn niet echt belangrijk. Zou zelfs wel mogen stoppen wanneer je geld moet besparen als IDG.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om voor Tweakers.net een soort van Reddit te hebben waar gebruikers zelf bronartikelen aandragen en de discussie starten. Combineer dat met het bestaande GoT, en zo onaantrekkelijk lijkt het mij niet eens. Uiteraard hoort daar (admin)moderatie bij, maar dat is er nu ook al (op Reddit en op T.net).

Het is wel jammer voor degenen die niet bedreven zijn in het Engels omdat de meeste bronartikelen uit het Engels komen, maar daarvoor zijn Google Translate en dergelijke diensten alternatieven die steeds beter worden.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dank voor het delen van het laatste artikel over neuromorfische informatica. Het was zeker iets interessants om te lezen, en niet echt iets wat je tot nu toe vaak tegenkwam op t.net. Tot op heden heb ik me ingehouden om te reageren op deze discussie onder het mom van "eerst zien...". Het artikel over neuromorfische informatica is IMO vele malen beter als premium artikel dan hetgeen er eerder verscheen. Er wordt de tijd genomen om diverse aspecten van het onderwerp te belichten (al worden sommige andere concepten misschien iets te vluchtig behandeld). Tegelijkertijd is het jammer dat ook in dit artikel er voornamelijk gebruik wordt gemaakt van 1 bron (ook al is het een universiteit).

Mochten de andere premium artikelen zich ook minimaal op dit niveau (en liefst nog wel ietsjes dieper) gaan bevinden dan wordt het wel iets denk ik. Maar we gaan het zien over de komende beta periode hoe en wat het gaat zijn. Ik denk dat t.net inmiddels wel genoeg feedback heeft van wat het niet moet zijn (korte, vluchtige artikelen over niet-gangbare onderwerpen) maar meer wat het wel moet zijn (meer longreads over diverse onderwerpen).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 20:46
Zijn er plannen voor een education abbo? Ik kan zo al wat collega's opnoemen die sommige artikels in hun les willen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Kuusj schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:03:
Verder vertik ik het een +2/+3 reactie te gaan tikken onder iets wat niet voor iedereen toegankelijk is.
Wat dat betreft zou het al beter zijn als ze straks niet de hele artikel pagina's gaan paywallen, maar de eerste 2 paragrafen oid + de reacties gewoon altijd open zetten en het "diepgang" deel dan premium.

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
[...]

Er zijn al een aantal antwoorden van @WoutF en @Olaf geweest, al zijn die misschien wat lastiger te vinden aangezien de reacties vrij hard binnenrollen. In de TW beneden kun je wel een linkje vinden naar een post van Wout. Zij houden hier regelmatig een oogje in het zeil en zullen antwoorden waar dat kan.

Edit: ik zie dat hierboven de link al is geplaatst, maar zo hard gaat dit topic dus. :+
De lastige vragen blijven onbeantwoord.
  1. Zijn de huidige Premium-artikelen representatief? Is dit het niveau dat wordt nagestreefd voor Premium?
  2. Wat gaat er gebeuren om het feature introductie track record van Tweakers te verbeteren nadat het alweer is mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:58:
[...]

Excuus, had het niet helemaal goed gezien. Dan nog vind ik niet dat je zulke uitspraken kan doen als onderdeel van de crew

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
Zij houden hier regelmatig een oogje in het zeil en zullen antwoorden waar dat kan.
En waarom doe jij dat niet?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:06:
[...]
Dit doet mij iets beseffen. Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om voor Tweakers.net een soort van Reddit te hebben waar gebruikers zelf bronartikelen aandragen en de discussie (kick)starten. Combineer dat met het bestaande GoT, en zo onaantrekkelijk lijkt het mij niet eens. Uiteraard hoort daar (admin)moderatie bij, maar dat is er nu ook al (op Reddit en op T.net).

Het is wel jammer voor degenen die niet bedreven zijn in het Engels omdat de meeste bronartikelen uit het Engels komen, maar daarvoor zijn Google Translate en andere diensten een steeds bruikbaarder alternatief.
Precies! Geen /r/windows maar /t/windows. :)

Heel Tweakers op de schop. De nieuwsberichten kunnen dan weg en opgaan in een reddit model.
Redactie voor kickstarten, sturen en alles in goede banen krijgen.

Leuk!
Weg met die betaalmuur, dat is alleen maar negatieve energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

SleutelMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:07:
Dank voor het delen van het laatste artikel over neuromorfische informatica. Het was zeker iets interessants om te lezen, en niet echt iets wat je tot nu toe vaak tegenkwam op t.net. Tot op heden heb ik me ingehouden om te reageren op deze discussie onder het mom van "eerst zien...". Het artikel over neuromorfische informatica is IMO vele malen beter als premium artikel dan hetgeen er eerder verscheen. Er wordt de tijd genomen om diverse aspecten van het onderwerp te belichten (al worden sommige andere concepten misschien iets te vluchtig behandeld). Tegelijkertijd is het jammer dat ook in dit artikel er voornamelijk gebruik wordt gemaakt van 1 bron (ook al is het een universiteit).

Mochten de andere premium artikelen zich ook minimaal op dit niveau (en liefst nog wel ietsjes dieper) gaan bevinden dan wordt het wel iets denk ik. Maar we gaan het zien over de komende beta periode hoe en wat het gaat zijn. Ik denk dat t.net inmiddels wel genoeg feedback heeft van wat het niet moet zijn (korte, vluchtige artikelen over niet-gangbare onderwerpen) maar meer wat het wel moet zijn (meer longreads over diverse onderwerpen).
Hier ben ik het wel mee eens, het laatste artikel is imho goed en interessant. Als hier mee begonnen was, zou het sentiment waarschijnlijk ook een stukje minder negatief zijn. Ik wil voor zoiets ook best een paar euro per maand betalen, maar ik blijf erbij dat je dit per definitie niet moet willen omwille de segregatie van de community. Je verliest goodwill van de mensen die zich nog de moeite deden om wat informatieve tekst onder een artikel te tikken. Die moeten dus nog gaan betalen om dure kennis gratis te mogen delen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:08:
[...]

Wat dat betreft zou het al beter zijn als ze straks niet de hele artikel pagina's gaan paywallen, maar de eerste 2 paragrafen oid + de reacties gewoon altijd open zetten en het "diepgang" deel dan premium.
Maar hoe zie je je dat voor je? De inhoudelijk waardevolle reacties zullen meestal over het diepgaande gedeelte gaan, wat dus nog steeds afgeschermd is. Reacties hebben dus geen enkel nut meer bij Premium artikelen, omdat een groot deel van de mensen deze dus nooit te zien zullen krijgen, en laat dat nou net zijn wat de FP uberhaupt bestaansrecht geeft.
Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:10:
[...]

Even hierop inhakend: Ik vind het wel weer bijzonder dat de community manager zich nu pas mengt in dit vitale topic nadat de community hierover geklaagd heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Zaphara op 02-12-2020 13:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Dit heb ik al in DM gestuurd naar Moon, maar dit verdient ook een plekje op het forum imo :)

Ik begrijp het introductie van Premium en juich alleen maar toe dat Tweakers wil uitbreiden. Echter vind ik de artikelen van matig kwaliteit (om voor te betalen, überhaupt). Ik ben als een jonge tiener gekomen op Tweakers omdat ik hier juist al het nieuws kon lezen in het Nederlands, maar vooral, ook kan leren van de long reads. De lange artikelen hebben mij dus over de jaren heen heel veel dingen geleerd.

Ik vrees hierbij dus voor de tieners (dwz degenen die nu 10-11 jaar zijn) dat zij niet op dezelfde manier als ik kunnen leren: door informatieve artikelen te lezen en de comments.

Mij valt op dat juist deze specifieke long reads als Premium gemarkeerd wordt.

Overigens, vind ik de redenatie zwak, waarbij wordt aangegeven dat jullie meer mensen moeten inhuren om de premium artikelen te kunnen ontwikkelen. Tweakers was nooit de snelste, beste of uitgebreidste wat betreft de artikelen, in vergelijking met internationale media, mijn suggestie zou dus zijn om eerst huidige kwaliteiten flink omhoog te gooien voordat je een Premium tag erop wilt plakken. Kortom: Tweakers.net zou hoe dan ook de investeringen moeten doen in redactie, zelfs al kwamen jullie niet met Premium.

Mijn suggestie zou juist om de fysieke blad niet stop te zetten maar juist dat exclusief houden voor de Premium leden. Zo houd je lekker de website open voor iedereen, mensen die Tweakers waarderen zullen de magazine nemen.

Grappig is dat ik oprecht van plan was om een paar dagen geleden een abonnement te nemen op Tweakers, aangezien ik inmiddels meer dan tien jaar dagelijks kom. (Voordat ik een account had überhaupt). Ik heb nu deze plannen in de vriezer gezet vanwege deze move.

Speaking of which, als ik een abonnement had genomen, zou ik niet eens Tweakers supporten zoals ik dat heel graag wil, maar DPG Media. Ik wil DPG Media helemaal niet ondersteunen, aangezien zij Tweakers achteruit hebben laten gaan in redactionele kwaliteit en hun perspectief op meer bezoekers aantrekken waardoor er ook meer "leken" gekomen zijn naar Tweakers ("leken" dwz mensen die al helemaal geen verstand hebben van IT en meteen deze website zien als een customer service). Ik zelf had graag een onafhankelijke Tweakers.net gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:09:
[...]

Excuus, had het niet helemaal goed gezien. Dan nog vind ik niet dat je zulke uitspraken kan doen als onderdeel van de crew
Waarom niet? Als jij als besparingsalternatief komt met een complexe migratie naar een nieuw platform op basis van vrij beschikbare tools en plugins mag hij daar toch een mening over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:10:
[...]

We beginnen een beetje in cirkels te lopen, ook dat is al toegelicht:
Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:34:
[...]
Ik heb mij bewust wat meer op de achtergrond gehouden omdat Premium een concept is waar vooral de redactie veel zeggenschap in heeft en ik dus niet altijd inhoudelijk kan reageren op al jullie vragen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:12:
[...]

Waarom niet? Als jij als besparingsalternatief komt met een complexe migratie naar een nieuw platform op basis van vrij beschikbare tools en plugins mag hij daar toch een mening over hebben?
Zeker. Om dat alternatief dan weg te zetten als Wordpress-zolderkamerknutselwerk is een ander verhaal. Toon, muziek en zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:11:

Even hierop inhakend: Ik vind het wel weer bijzonder dat de community manager zich nu pas mengt in dit vitale topic nadat de community hierover geklaagd heeft.
Ze mengt zich niet eens, ze schuift het naar anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ze mengt zich niet eens, ze schuift het naar anderen.
Nee hoor, dat doen wij in goed overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wellicht. Ik denk dat velen hier dat ter harte zouden kunnen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:12:
[...]

Zo'n antwoord is aan alle kanten fout, alleen al dat er Wordpress ontwikkelaars worden weggezet als zolderkamerprogrammeurs. Juist in de opensource community moet je blij zijn dat mensen er energie in steken. Om nog maar te zwijgen dat het gewoon onzin is en je ook daar support voor kunt krijgen. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat je Wordpress moet gebruiken, er zijn ook zat betaalde CMS'en of andere alternatieven (Zou zelf ook Wordpress niet eens adviseren).

Feit is gewoon dat Tweakers een complexe infrastructuur heeft dat ze veel vrijheid geeft maar ook veel kost.

Hele niveau is weer te belachelijk voor woorden en geeft weer aan hoe Tweakers' crew over dit soort dingen denkt. Heb vroeger een abo gehad maar van mij krijgen jullie in ieder geval geen cent door dit soort reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Help!!!! schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:25:
[...]

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik vind het toch wel typisch dat @RoD de klagers (lees: 95%) van dit topic wegzet als “niet representatief” en vervolgens zonder blikken of blozen vermeldt dat Tweakers een “representatief sample” van bepaalde bezoekers heeft samengesteld.

Dit is natuurlijk zo krom als wat. Juist de ZICHTBARE community zou representatief moeten zijn en niet een onzichtbaar, zeer zorgvuldig samengesteld “sample” die uiteraard laat zien dat premium de beste uitvinding is sinds gesneden brood...

En het meest frappante is nog wel dat Tweakers zelf maximaal in de verdediging gaat als ze vervolgens aan alle kanten kritiek krijgen. Dit hele premium debacle is het volgende teken dat wij als community absoluut niet serieus worden genomen. 99% van de besluitvorming is op basis van zorgvuldig gearrangeerde testen (lees: die uiteraard exact de uitslag geven zoals men wenst).

En die andere 1%? Die is uiteraard voor de echte community. De community die Tweakers heeft gemaakt tot wat het is. En wat mogen zij doen? Bepalen welke sok links en welke sok rechts gedragen mag worden. Iets wat uiteraard geen bal uitmaakt omdat er geen verschil is...

*knip* Dit is niet alleen volledig offtopic, het is ook nog eens ongewenst op de man en tegen alle fatsoen in.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 02-12-2020 13:22 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baps
  • Laatst online: 25-04 10:56
Heel erg veel is al gezegd, maar ik wilde toch even mijn duit in het zakje doen als iemand die niet technisch onderlegd is. Het fijne aan Tweakers op dit moment vind ik een bundeling aan (toegankelijk) nieuws en reviews. Ik geef eerlijk toe dat ik veel niet lees, omdat dat voor mij te technisch wordt, want ik ben met name geïnteresseerd in de mainstream tech (om het zo even te noemen) en juridische/privacy verhalen. De comments zijn daarbij van onschatbare waarde in mijn ogen.

Op het moment van schrijven zijn er een viertal premium artikelen te lezen en persoonlijk vind ik ze tot nu toe (zeker) niet betalingswaardig, los van mijn interesses. Ja, de artikelen geven wat meer informatie dan een 'normaal' artikel, maar het is wel allemaal informatie die je elders ook vandaan kan halen, mocht je het interessant vinden. Voor een 'leek' zoals mijzelf, voegt het in elk geval weinig toe, hoewel dat uiteraard prima is. Tweakers Premium is niet bedoeld voor iedereen.

Maar, wil Tweakers Premium wél iets voor zo iemand als mijzelf worden, denk ik dat er een ander type bericht nodig is. Geen uitgebreider nieuwsartikel, maar analyses, interviews en diepgaande achtergrondverhalen. Denk een beetje a la VI PRO. Het basic nieuws blijft vrij toegankelijk, maar de artikelen die echt veel tijd kosten om in elkaar te draaien, worden betaald. Daarmee wordt mijns inziens meer waarde gecreëerd dan wat tot nu toe met deze (toegegeven: beperkte) Bèta-test naar voren komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CR2032 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:11:
Precies! Geen /r/windows maar /t/windows. :)

Heel Tweakers op de schop. De nieuwsberichten kunnen dan weg en opgaan in een reddit model.
Redactie voor kickstarten, sturen en alles in goede banen krijgen.
Wat dit idee realistisch maakt is dat de meeste faciliteiten hiervoor al aanwezig zijn. Gebruikersmoderaties die commentaar omhoog of omlaag sturen op de pagina, karma, ... Zelfs de mogelijkheid om nieuws in te sturen is er nu al, en daar wordt al gretig gebruik van gemaakt door de redactie.

Als T.net Premium zou falen, dan kan dit wel eens een voorspelling voor de toekomst zijn. Je hebt minder poppetjes nodig dankzij crowdsourcing (drukt de kosten), en voegt toch nog iets toe wanneer je je enkel richt op de Nederlandse techcommunity. Vervang de abonnementen met rewards die de gebruiker kan weggeven (net als Reddit), en er is nog een extra bron van inkomsten naast advertenties. Ik zie een business model! :>

Let op dat dit geen voorspelling is over of T.net Premium faalt of niet, enkel over wat er kan gebeuren als T.net zou falen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 13:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:15:
[...]

Nee hoor, dat doen wij in goed overleg.
Bijzondere keuze. In hoeverre ben jij die wij overigens? En waarom? Je laat met regelmaat kennis doorschemeren, maar meer ook niet.
XWB schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:13:
[...]

[...]
Dat vind ik snor-drukken-voor-gevorderden. Het raakt de community flink, dan verwacht ik een rol van belang voor de communitymanager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:44
Wat voor mij écht meerwaarde zou bieden is als het abonnement ook toegang geeft tot Topics.nl. En dat de T.net premium artikelen daar dan ook te lezen zijn voor abonnees van andere DPG Media titels.

Topics.nl is een site waar je als abonnee van één van de DPG Media Kranten toegang krijgt tot de (Premium) artikelen van alle andere DPG Media Kranten. Ook kan je bepaalde onderwerpen of columnisten volgen. Ik denk dat Tweakers hier echt goed tussen zou passen. Ik betaal nu voor Topics.nl via de lokale krant, maar als ik het via een Tweakers abonnement zou kunnen doen zou ik meteen omschakelen.

Ik snap dat Tweakers geen krant is, en DPG Media meer merken heeft die niet onder Topics.nl vallen, maar (zeker de frontpage) is veel "krantiger" dan de andere "niet-krant merken" van DPG Media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
DaFeliX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:
Daarom hebben we gekozen om andere content te gaan maken, en die achter deze betaalmuur te zetten; zodat de rest zonder betaalmuur het platform kan blijven gebruiken zoals 't nu ook werkt.
Ah ok, dus de uiteindelijke premium artikelen zullen niet het soort zijn dat nu in de proef als premium wordt aangemerkt begrijp ik hieruit?

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30

_Arthur

blub

ThaStealth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:45:
Is dat het labeltje of de hele rij? Ik bedoelde gewoon de hele rij namelijk, zodat je niet gaat reageren of het artikel een hit krijgt. Gewoon compleet negeren
Gewoon het hele premium nieuwsbericht is dan foetsie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Ik ben abonnementen moe en zal geen premium nemen. Het is echt oppassen tegenwoordig je kunt voor alles abo's krijgen en geld vliegt van de bank elke maand. Buiten de vasten lasten + Netflix, Prime(voor de foto opslag), Spotify, Evernote en Stack voor online backup, zal ik niet snel iets erbij nemen.

Kwaliteit van van de normale artikelen zal achteruit gaan dat kan niet anders, want dezelfde redacteurs moeten nu hun aandacht verdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:22:
[...]

Bijzondere keuze. In hoeverre ben jij die wij overigens? En waarom? Je laat met regelmaat kennis doorschemeren, maar meer ook niet.

[...]

Dat vind ik snor-drukken-voor-gevorderden. Het raakt de community flink, dan verwacht ik een rol van belang voor de communitymanager.
Je bent spijkers op laag water aan het zoeken. De reactie vanuit de crew hier is een samenwerking en iedereen doet hier z'n best om vragen zoveel mogelijk te beantwoorden, waar mogelijk. Het maakt ook niet uit wie er antwoord.

Ik begrijp dat je niet tevreden bent met de introductie van Premium, maar je bent nu echt aan het zoeken naar een stok om mee te slaan. Dit is niet echt constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:09:
[...]
En verder zal het je niet verbazen dat ik een iets andere informatiepositie heb dan jij. Maar dat is voor de ze discussie niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Dat krijg je ervan als je 'inside jokes' als Edmin als ondertitel aan iemand geeft. Leuke woordspeling op z'n naam waarschijnlijk maar wij moeten maar gissen wat z'n echte functie hier is, net zoals de Moderator Gin en Tonic die ik wel eens voorbij zie komen. :?

Het gros snapt er niets van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:27:
[...]

Dat krijg je ervan als je 'inside jokes' als Edmin als ondertitel aan iemand geeft. Leuke woordspeling op z'n naam waarschijnlijk maar wij moeten maar gissen wat z'n echte functie hier is, net zoals de Moderator Gin en Tonic die ik wel eens voorbij zie komen. :?

Het gros snapt er niets van in ieder geval.
Het crewoverzicht is voor iedereen in te zien hoor. En het staat ook boven elk forumdeel wie daar aanwezig zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

XWB schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:13:
[...]

[...]
Misschien heb ik de rol van community manager verkeerd voor mij.. Maar ik denk dan aan iemand die korte lijntjes met de community en de business heeft, en er voor zorgt dat de belangen van de business worden afgewogen met de belangen van de community en vice-versa. Ook zie ik iemand voor mij die de vertaling van business naar community kan maken, en andersom. Blijkbaar zegt de 'kern' van de community van Tweakers (het hart van je hele business uiteindelijk) dit premium gedoe (op deze manier) niet te willen, en het enige wat wij als community van 'onze' community manager terug krijgen is dat ze zich niet bemoeit met deze zaak? Ik vind het bijzonder lastig te rijmen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik heb de afgelopen dagen de comments gezien onder de premium artikelen en daar zitten best heftige kort door de bocht reacties tussen. Maar ook zeker aantal terechte Ik heb zelf nog niet de moeite gedaan om de artikelen te lezen en ook niet dit hele forum draadje. Een groot probleem is dat je best brede doelgroep hebt waarbij de artikelen nooit diep genoeg gaan voor de echte die hard vrees ik. Ik ben wel iemand die betaald voor goede journalistiek (helaas is het hele model van Blendle op de schop gegaan want daar maakte ik vaak gebruik van. Waar ik wel aan moest denken wat betreft opzet is wat de correspondent vaak doet. Die geven links aan de rechterkant voor bron of verdiepend materiaal, maar ook inline begrippen uitleg. Mocht je dan dieper willen gaan kan je daar op klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TadJkpXuM6ybAMNX9rtUNpRJF6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLM5BTaic2GUrToItnbBNj4B.jpg?f=fotoalbum_large

https://decorrespondent.n...k/14571559187955-82a4ade8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:58
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
[...]

Het probleem is hier de geschiedenis van DPG media en de - zeer - recente geschiedenis met hwinfo die mij hier zeer sceptisch in maakt. Eerder in het forum heb ik dit al aangegeven, maar de meeste sites van DPG media met een premium artikelen / paywall zijn van een - imo - bedroevend niveau. Wanneer premium echt puur en alleen - ook op de lange termijn - als aanvulling wordt gebruikt en elke dag 1 of 2 premium artikelen worden geplaatst, dan pest je mij echt niet weg op tweakers. Maar ik hoop dat je mijn scepses ook een beetje begrijpt. Ik ben een beetje bang dat het hek van de dam is.

Het FD en IEX waren onbruikbaar geworden. Op het FD kon je nog 3 artikelen per maand lezen. Daarmee trek je volgens mij geen nieuw publiek aan, alleen al bestaand publiek. Zie dat je je tegenwoordig ook moet registreren tegenwoordig voordat je uberhaupt een artikel kan lezen.
Het IEX durft ik zo niet met zekerheid te zeggen wat er geblokkeerd was - volgens mij was het de technische analyse. De technische analyse tools waren echter op ft.com veel beter, welke ook nog gratis werden aangeboden. IEX gebruikte ik als extra toevoeging.

Daarbij komt natuurlijk nog dat het FD en IEX wel in een niche zitten. Er zullen vast beleggers zijn die hier een abo op hebben genomen omdat dit toegevoegde waarde heeft op informatie waarmee zij geld kunnen verdienen.

Ik kan zo geen voorbeelden noemen van nieuwssites "die uitgebreid zijn met een kleine toevoeging als onderdeel van een abonnement" waarvoor ik betaal. Het enige wat ik kan noemen is de NRC, maar daar heb ik al jaren een abo op, ook voordat die een paywal introduceerden.

*edit typo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luiten1333
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Freekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:51:
[...]

Nogmaals, hoe gaan jullie dat onderzoeken gedurende de betaperiode? De slider die nu onder de artikelen staat (die ik overigens niet zie, waarschijnlijk door Adblocker), vraagt hoeveel geld je over hebt voor het desbetreffende artikel. Wat kun je met deze informatie? En maken jullie daarbij onderscheid tussen de mensen die reeds een abonnement (Supporter, Hero, Elite) abonnement hebben en mensen die geen abonnement hebben? Want als je al voor een abonnement betaald kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'ik betaal al, dus 0 euro voor dit artikel'.
0 euro schijnt overigens geen optie te zijn bij de slider, wat ook al de toon zet voor het hele gebeuren.
Dit soort grote media hebben hiervoor een simple truc: je geeft premium content gratis weg, je meet hoeveel bezoekers dit premium content lezen ten opzichtige van gratis content.(stel 80%)

Als dat genoeg is maak je het het betaald en zeg je 80% van onze gebruikers is geintresseerd in premium content dus is het een succes.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:25:
[...]

Je bent spijkers op laag water aan het zoeken. De reactie vanuit de crew hier is een samenwerking en iedereen doet hier z'n best om vragen zoveel mogelijk te beantwoorden, waar mogelijk. Het maakt ook niet uit wie er antwoord.
Fijn dat er wordt samengewerkt, ik had niet anders verwacht. Ik ben van mening dat bij de introductie van een maatregel die de community raakt een grotere rol zou zijn weggelegd voor de community manager. Zeker als het zoals nu fallout betreft. Die liaison-functie zie ik nu niet vervuld worden.
Ik begrijp dat je niet tevreden bent met de introductie van Premium, maar je bent nu echt aan het zoeken naar een stok om mee te slaan. Dit is niet echt constructief.
Dat mag je vinden, ik heb een andere mening. Ik laat overigens veel makkelijker stokken liggen, dus als ik er een paar zocht had ik deze niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 20:04
Is het niet een idee om in plaats van het Premium model (of in combinatie met) het huidige abonnement model beter onder de aandacht te brengen?

Ik was vergeten dat het überhaupt bestond én ben het nu aan het bestellen.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Nox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:35:

Dank! Waardevolle feedback. :) Hoeveel artikelen per maand zou je verwachten voor een online abonnement van enkele euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:31:
[...]

Fijn dat er wordt samengewerkt, ik had niet anders verwacht. Ik ben van mening dat bij de introductie van een maatregel die de community raakt een grotere rol zou zijn weggelegd voor de community manager. Zeker als het zoals nu fallout betreft. Die liaison-functie zie ik nu niet vervuld worden.

[...]

Dat mag je vinden, ik heb een andere mening. Ik laat overigens veel makkelijker stokken liggen, dus als ik er een paar zocht had ik deze niet nodig.
Wat wil je precies van Moonsugar horen? Je verwacht dat zij hier een reactie plaatst en dat iedereen zoiets heeft van "oh, oja, nu is alles weer goed"? Ze heeft hier ook al vijf keer gereageerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:28:
[...]

Het crewoverzicht is voor iedereen in te zien hoor. En het staat ook boven elk forumdeel wie daar aanwezig zijn.
Je hebt m'n punt gemist denk ik. Hoe moet ik nu weten welke functie jij hier hebt, en uit welke hoedanigheid jij hier spreekt. waarom moet ik daarvoor naar een forumoverzicht als bij elke ander crewlid gewoon staat wat z'n functie is? Idem voor die Moderator Gin & Tonic. Slaat gewoon nergens op.

Kan jij als edmin er niet voor zorgen dat dit soort ongein stopt? mijn dank heb je in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik bedoel er mee niet te begrijpen wat jij als Admin met die besluitvorming van doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Spykie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:32:
Is het niet een idee om in plaats van het Premium model (of in combinatie met) het huidige abonnement model beter onder de aandacht te brengen?

Ik was vergeten dat het überhaupt bestond én ben het nu aan het bestellen.
Nouja, het is dus nog niet bekend hoe de toekomstige abo's eruit komen te zien, omdat de bèta wordt gebruikt om dit te bepalen. Ik neem aan dat dit ergens rond het einde van de bètaperiode wordt aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Kuusj schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:03:
@Moonsugar weet je wat het probleem is? De zichtbaarheid. Ik geloof echt wel dat je je best doet en mensen beter wil leren kennen, en dat kan ik ook alleen maar aanprijzen, maar ik kan mij niet voor de geest halen waar ik je naam voor het laatst gezien heb. Dat komt misschien doordat wij op andere sub-fora rondzwerven, maar ook daar zit een opdracht voor de community manager: het gaat om de *hele* community, van iedereen die je mag tot mensen waar je het bloed van kan drinken. En daar is ook tijd voor nodig ja, ik vind dat men daar nogal snel een oordeel over heeft klaarliggen inderdaad.
Dit is voor mij wel exact een voorbeeld met wat ik bedoel als het gaat om eventuele verwachtingen die er zijn over de CM. Hoe leuk ik het zou vinden om ook nog in allerlei topics te zijn, dat is in de praktijk naast het werk niet altijd haalbaar. En het forum is gigantisch. Mijn zichtbaarheid zal echter wel vergroten als ik meer kan gaan uitrollen waaraan ik heb gewerkt. Daarom vraag ik in mijn vorige post ook vooral om het geduld. Daarnaast kunnen we zeggen dat 2020 ook op andere vlakken een slecht jaar was voor zichtbaarheid, anders had ik op vele evenementen allang met een aantal van jullie een praatje kunnen maken. ;(

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.