Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.089 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Aangezien mijn zojuist geplaatste post is aangepast omdat het een “persoonlijke aanval” op @Moonsugar zou zijn, zal ik het anders verwoorden...

Ik vind het onbegrijpelijk dat zeker bij een gevoelig onderwerp als dit, een onderwerp die de community (die Tweakers heeft gemaakt wat het anno 2020 is) op deze manier raakt en verdeeld en er maar 1 persoon is die, zeker nu, het contact met de community als absolute hoogste prioriteit zou moeten zien. En die persoon is @Moonsugar ; onze Community Manager

Juist die zou maximaal het contact en de verbinding met de community (die op z’n zachts gezegd “nog amused” is met de voorgenomen plannen mbt premium”) moeten zoeken. Helaas schittert ze van afwezigheid. Ze geeft het startschot en de opening voor de dialoog en discussie en trekt zich daarna terug. Ondertussen mogen @WoutF en andere crewleden de kastanjes uit het vuur halen en feitelijk de taak van community manager uitvoeren.

Het zou fijn zijn als @Moonsugar ik dit geval de community daadwerkelijk zou “managen” en het absolute voortouw (t.o.v. andere crewleden) zou nemen. Het is heel mooi dat je van alles op de achtergond aan het doen bent, maar treedt nu maar eens op naar de VOORGROND!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:36:
[...]

Ik bedoel er mee niet te begrijpen wat jij als Admin met die besluitvorming van doen hebt.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat we intern overleggen wie vanuit welke rol een bepaalde taak op zich neemt, toch? Nou, dat dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:35:
[...]

Wat wil je precies van Moonsugar horen? Je verwacht dat zij hier een reactie plaatst en dat iedereen zoiets heeft van "oh, oja, nu is alles weer goed"?
Ehm, nee. Rare opmerking.
Ze heeft hier ook al vijf keer gereageerd.
Ik verwacht dat ze die liason-functie tussen community en bedrijfsvoering vervult. Dat doet ze in dit geval niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:59:
Ook maar even mijn mening spuien; heb dit hele topic (natuurlijk) niet gelezen en geen idee welke feedback er al is gegeven.

Korte samenvatting over mij(n) profiel: Geregistreerd op 30 augustus 2004 - al daarvoor een lurker. Ben geen abo / lid / betaler. Reageer slechts af en toe een onder een artikel, het forum bezoek ik weinig tot niet. Heb tweakers in enkele van mijn browser gewhitelist en enkele niet.

Zoals ik het zie: enkele jaren geleden neemt DPG Media Tweakers en HWinfo over, maar 'we veranderen niets'. Daarna wordt hwinfo zo'n beetje gestripped van alle nieuwscontent, forums etc. HWinfo tv wordt 'overgenomen' door tweakers tech hub, maar 'er veranderd niets'.

Nu heb ik misschien een rare kijk op het 'niets veranderen', maar mijn interactie met hwinfo is op 0 komen te staan, de tweakers tech hub video's zijn tov hwinfotv een cringe om naar te kijken. Persoonlijk mis ik Koen nog steeds, hij is en was hwinfotv voor mij. Zijn stijl van presenteren had voor mij iets (don't ask me what, geen idee namelijk)

Zoals ik het zie is DPG media bezig met alles strippen en stapje-voor-stapje naar een AD model aan het toewerken. Gratis content van een belabberd niveau, voor alle (semi)-degelijke content moet betaald worden. Semi degelijk, want de helft van de keren is het klik-bait om er maar voor te zorgen dat mensen dat premium model nemen. Het is tenslotte maar (ik geloof) 6 euro per maand.

Dus DPG media begint om de 2 grootste tech sites in NL op te kopen, daarna 1 te deactiveren en de ander (willen ze blijkbaar) achter een paywall te stoppen. Als je bekijkt wat ze met de regionale kranten hebben gedaan is dat een voorbode wat hier toch ook uiteindelijk staat te gebeuren. Zelf kom ik uit het oosten van het land, Tubantia, Stentor of het AD; het is 1 pot nat. De implementatie van de paywall is trouwens waardeloos, met een cookie verwijderen lees je er weer 3.

Anyway, het is dus (hopelijk niet) wachten tot dit hiet ook gaat gebeuren. Pulp artikelen leesbaar voor iedereen. In de pulp artikelen enkele (bewust geplaatste) linkjes naar premium artikelen (zodat je er op klikt en op de premium landingspagina komt) en clickbait premium artikelen, met een enkel artikel wat wel de diepte ingaat.

En laat ik eerlijk zijn; nee, ik zal niet voor tech nieuws content betalen. Ik zal geen hero of ander abo nemen, geen premium abo oid. Als het zo gaat als hierboven beschreven dan zwaai ik een keer naar tweakers en ben fut, zoals we dat in het oosten zeggen. Wel met een klein traantje in mijn ogen, zoals ik ook afscheid heb genomen van hwinfotv. Maar het leven gaat altijd door.

[...]

En wij zijn gekke henkies! Jullie weten toch ook wat en hoe het met hwinfo is gegaan. Eerst samen in een gebouw, maar er veranderd niets. Dan samen een redactie, maar er veranderd niets... En is er nu nog steeds niets veranderd dan? Ik zal eens even kijken op het forum van hwinfo....Oh wacht.. Eens kijken op hwinfotv... oh wacht...
Anyways, mijn skeptical point-of-view.
DPG heeft tweakers nooit gekocht, ze hebben het erbij gekregen. DPG wilde VNU overnemen en dan krijg je automatisch ook een aantal niche titels naast de grote titels.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:38:
[...]

Het lijkt me niet meer dan normaal dat we intern overleggen wie vanuit welke rol een bepaalde taak op zich neemt, toch? Nou, dat dus.
Ik begrijp niet waarom jij onderdeel bent van de we die je noemt. Het lijkt net alsof je iets te vertellen hebt over de dagelijkse bedrijfsvoering hier, daar waar de communitymanager aangeeft dat dit zich buiten haar span of control bevindt, want primair redactie. Dus dat er dan een forumvrijwilliger zonder enige redactionele verantwoordelijkheid zich profileert als stemhoudend stakeholder vind ik nogal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:39:
DPG heeft tweakers nooit gekocht, ze hebben het erbij gekregen. DPG wilde VNU overnemen en dan krijg je automatisch ook een aantal niche titels naast de grote titels.
Onderdeel van het bedrag dat DPG betaalde voor de overname was de waarde van T.net. Het is gekocht (samen met een pakket aan andere media outlets). Niets is gratis weggegeven.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
MazeWing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
Aangezien mijn zojuist geplaatste post is verwijderd omdat het een “persoonlijke aanval” op @Moonsugar zou zijn, zal ik het anders verwoorden...

Ik vind het onbegrijpelijk dat zeker bij een gevoelig onderwerp als dit, een onderwerp die de community (die Tweakers heeft gemaakt wat het anno 2020 is) op deze manier raakt en verdeeld en er maar 1 persoon is die, zeker nu, het contact met de community als absolute hoogste prioriteit zou moeten zien. En die persoon is @Moonsugar ; onze Community Manager

Juist die zou maximaal het contact en de verbinding met de community (die op z’n zachts gezegd “nog amused” is met de voorgenomen plannen mbt premium”) moeten zoeken. Helaas schittert ze van afwezigheid. Ze geeft het startschot en de opening voor de dialoog en discussie en trekt zich daarna terug. Ondertussen mogen @WoutF en andere crewleden de kastanjes uit het vuur halen en feitelijk de taak van community manager uitvoeren.

Het zou fijn zijn als @Moonsugar ik dit geval de community daadwerkelijk zou “managen” en het absolute voortouw (t.o.v. andere crewleden) zou nemen. Het is heel mooi dat je van alles op de achtergond aan het doen bent, maar treedt nu maar eens op naar de VOORGROND!
Wij hebben hier prima afspraken over wat er van mij wordt verwacht en hoe ik mij functie uitoefen. Dat die afwijken van wat jij zou willen, gewend bent of verwacht is mogelijk. Dit is echter off-topic voor de discussie over Premium waarvoor dit topic bedoeld is.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:03

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Gaat Tweakers ook mensen die enorm veel kennis (gratis) delen in forums vergoeden? Het kan toch niet zo zijn dat betalen voor (matige artikelen als premium) op gaat en in de forums mensen elkaar gratis helpen? Sinds AD die premiums heeft lees ik niet veel meer, het zijn meestal toch herkauwde nieuwsberichten onder een nieuwe titel. Denk dat Tweakers beter een jaarlijks model moet ontwikkelen met echte meerwaarde waar mensen graag voor willen betalen. Die premiums zullen mijn bezoek aan Tweakers beperken tot minimaal...

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Wellicht lees ik er overheen, maar gaat dit "premium" gebeuren ook doorgevoerd worden op het forum? Dat je straks bepaalde zaken wel of niet kan zien (neem bijv de subfora die je ziet ná inloggen en/of aantal posts dan wel duur qua lidmaatschaap?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luiten1333
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:38:
[...]

Ehm, nee. Rare opmerking.

[...]

Ik verwacht dat ze die liason-functie tussen community en bedrijfsvoering vervult. Dat doet ze in dit geval niet.
Waarschijnlijk is ze daar ook niet voor aangenomen, "community manager" moet je niet te serieus nemen, zoals ik het zie is ze vooral aangenomen om ideeen van hoger op(goed en slecht) over te brengen naar de community en zich daarnaast wat bezig te houden geld verdienen door "community events".

Voorheen hebben ze de fout gemaakt om iemand aan te nemen die goed bekend was in de community, die wist wat er speelde en probeerde zich in dienst te stellen van de community.

Een bedrijf als DPG wil dat niet dus moest er iemand van buiten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
[...]

Dit is voor mij wel exact een voorbeeld met wat ik bedoel als het gaat om eventuele verwachtingen die er zijn over de CM. Hoe leuk ik het zou vinden om ook nog in allerlei topics te zijn, dat is in de praktijk naast het werk niet altijd haalbaar. En het forum is gigantisch. Mijn zichtbaarheid zal echter wel vergroten als ik meer kan gaan uitrollen waaraan ik heb gewerkt. Daarom vraag ik in mijn vorige post ook vooral om het geduld. Daarnaast kunnen we zeggen dat 2020 ook op andere vlakken een slecht jaar was voor zichtbaarheid, anders had ik op vele evenementen allang met een aantal van jullie een praatje kunnen maken. ;(
Nee dat begrijp ik ook, en daar geef ik je ook in het geheel gewoon gelijk in. Ik heb ook niet de tijd om met iedere werknemer die de leidinggevende 'onder mij' aanstuurt uitgebreid te gaan babbelen :) Waar ik wel op doel is dat ik wel zorg dat iedereen mij 'ziet': even hier kijken, even daar naar toe lopen, even een snelle babbel. Ik begrijp oprecht dat je dit nooit perfect kan doen en ik ben dan ook vrij gematigd qua kritiek wat dat betreft (vind ik zelf dan :P).

Als je mij vraagt wat je precies wel moet doen: kan ik je ook geen eenduidig antwoord op geven. Nogmaals, ik vind de reacties van velen nogal ondoordacht, en men pretendeert zelf vromer dan de Paus te zijn, en dat is natuurlijk onzin. Wel blijf ik van mening dat ik mij niet zo vertegenwoordigd voel als dat ik zou willen, maar ook dat is iets wat organisch zal moeten groeien en niet 1-2-3 geregeld is.
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:34:
[...]

Dank! Waardevolle feedback. :) Hoeveel artikelen per maand zou je verwachten voor een online abonnement van enkele euro's?
In ieder geval liever 1 echt goed en diepgaand artikel per week dan 2 halve per dag :) Daar heb ik oprecht wel een paar euro per maand voor over ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
sarlo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:44:
Wellicht lees ik er overheen, maar gaat dit "premium" gebeuren ook doorgevoerd worden op het forum? Dat je straks bepaalde zaken wel of niet kan zien (neem bijv de subfora die je ziet ná inloggen en/of aantal posts dan wel duur qua lidmaatschaap?
Nee, Premium gaat over aanvullende redactionele content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:05:
[...]
Daarom heb ik 'waargenomen' toegevoegd, ter verduidelijking. Reageer als een gebruiker met een normale zwarte naam, en je wordt serieuzer genomen. Tot nu toe lijken alle moderators zonder twijfel achter T.net te staan, wat een mogelijk onterecht negatief beeld geeft over de onafhankelijkheid.
De reden dat veel vrijwilligers er waarschijnlijk een stuk positiever in staan, is omdat wij al iets langer op de hoogte zijn van hoe en wat, iets meer achtergrond weten en het deels ontwikkeld hebben zien worden. Dat wij er achter staan zou dus juist een signaal moeten zijn aan jullie, de community, dat het wel goed kan komen. Juist ook omdat wij als moderators en admins ook vaak genoeg ook tegen HQ (in vorm van danwel redactie danwel dev) hebben zitten schoppen (zowel publiekelijk als achter de schermen) van doe eens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ik begrijp niet waarom jij onderdeel bent van de we die je noemt. Het lijkt net alsof je iets te vertellen hebt over de dagelijkse bedrijfsvoering hier, daar waar de communitymanager aangeeft dat dit zich buiten haar span of control bevindt, want primair redactie. Dus dat er dan een forumvrijwilliger zonder enige redactionele verantwoordelijkheid zich profileert als stemhoudend stakeholder vind ik nogal apart.
Hoho, 'stemhoudende stakeholder'? Je kunt de bullshitbingokaart gewoon in je zak houden hoor. Het implementeren van de Premium functionaliteit is een redactionele verantwoordelijkheid. Omdat de discussie op het forum gevoerd wordt, hebben we als HGA's besloten hier een oogje in het zeil te houden. Dat is tenslotte onze rol op het forum. En aangezien dit een unieke situatie betreft, stemmen we dat even af.

Ga maar weer terug het bos in om die stok te halen, want nu ben je spijkers op laag water aan het zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:30:
[...]

Het probleem is hier de geschiedenis van DPG media en de - zeer - recente geschiedenis met hwinfo die mij hier zeer sceptisch in maakt. Eerder in het forum heb ik dit al aangegeven, maar de meeste sites van DPG media met een premium artikelen / paywall zijn van een - imo - bedroevend niveau. Wanneer premium echt puur en alleen - ook op de lange termijn - als aanvulling wordt gebruikt en elke dag 1 of 2 premium artikelen worden geplaatst, dan pest je mij echt niet weg op tweakers. Maar ik hoop dat je mijn scepses ook een beetje begrijpt. Ik ben een beetje bang dat het hek van de dam is.

Het FD en IEX waren onbruikbaar geworden. Op het FD kon je nog 3 artikelen per maand lezen. Daarmee trek je volgens mij geen nieuw publiek aan, alleen al bestaand publiek. Zie dat je je tegenwoordig ook moet registreren tegenwoordig voordat je uberhaupt een artikel kan lezen.
Het IEX durft ik zo niet met zekerheid te zeggen wat er geblokkeerd was - volgens mij was het de technische analyse. De technische analyse tools waren echter op ft.com veel beter, welke ook nog gratis werden aangeboden. IEX gebruikte ik als extra toevoeging.

Daarbij komt natuurlijk nog dat het FD en IEX wel in een niche zitten. Er zullen vast beleggers zijn die hier een abo op hebben genomen omdat dit toegevoegde waarde heeft op informatie waarmee zij geld kunnen verdienen.

Ik kan zo geen voorbeelden noemen van nieuwssites "die uitgebreid zijn met een kleine toevoeging als onderdeel van een abonnement" waarvoor ik betaal. Het enige wat ik kan noemen is de NRC, maar daar heb ik al jaren een abo op, ook voordat die een paywal introduceerden.

*edit typo
Ik kan me voorstellen dat je sceptisch bent. Aan ons om dat weg proberen te nemen de komende tijd. Er zijn steeds meer sites met een paywall en elke site heeft zijn eigen beleid daaromtrent, vanuit zijn eigen positie en doelgroep. Wij zullen met deze test met de complexiteit van Tweakers als breed techplatform en zijn ongekende community rekening moeten houden. Feedback als deze helpt daarbij. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:41:
[...]
Onderdeel van het bedrag dat DPG betaalde voor de overname was de waarde van T.net. Het is gekocht (samen met een pakket aan andere media outlets). Niets is gratis weggegeven.
Zeker niet gratis wegegeven, overschot van gelijk, maar als ze VNU hadden kunnen kopen zonder niche titels als tweakers dan hadden ze dat gedaan. Het ging ze om een aantal andere grotere titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:44:
[...]

Nee, Premium gaat over aanvullende redactionele content.
Lees deze reactie voorzichtig. RoD bedoelt hier Premium zoals besproken in dit topic. Het idee van delen van het forum betaald maken kan later ook onder een ander naampje. Dit is geen ontkenning van het gehele idee.

Overigens geef ik met deze reactie niet aan dat zoiets er komt.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:45:
[...]
Lees deze reactie voorzichtig. RoD bedoelt hier Premium zoals besproken. Het idee van andere delen van het forum betaald maken kan later ook onder een ander naampje. Dit is geen ontkenning van het gehele idee.
Er is al jaren een abo forum. Ben je daar ook zo boos over?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
[...]

Dit is voor mij wel exact een voorbeeld met wat ik bedoel als het gaat om eventuele verwachtingen die er zijn over de CM. Hoe leuk ik het zou vinden om ook nog in allerlei topics te zijn, dat is in de praktijk naast het werk niet altijd haalbaar. En het forum is gigantisch. Mijn zichtbaarheid zal echter wel vergroten als ik meer kan gaan uitrollen waaraan ik heb gewerkt. Daarom vraag ik in mijn vorige post ook vooral om het geduld. Daarnaast kunnen we zeggen dat 2020 ook op andere vlakken een slecht jaar was voor zichtbaarheid, anders had ik op vele evenementen allang met een aantal van jullie een praatje kunnen maken. ;(
De community van Tweakers is vele male groter dan de tweakers die naar evenementen komen. Je komt als niet-tweaker als communitymanager en je postgeschiedenis laat absoluut niet zien dat je je actief laat zien op de frontpage of het forum.

Dan komt dus ook nog eens dat je dus tot nu toe vooral aan de kant van je werkgever lijkt te staan (vanuit onze ogen) en niet de stem van de community laat horen. Dat gaat ook lastig, want je bevindt je tot nu toe helemaal niet midden in die community. Deel alsjeblieft een gedeelte van je tijd in om af en toe eens gewoon mee te doen in de community. Speel eens galgje, praat over je favoriete film, game, software of op welke uithoek van het forum je je thuisvoelt.

---------------------------------------------------

En zorg er alsjeblieft voor dat je bij onderwerpen die de community aangaat zoals premium artikelen dat je dan op de voorgrond staat als aanspreekpunt.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:45:
[...]
Lees deze reactie voorzichtig. RoD bedoelt hier Premium zoals besproken. Het idee van andere delen van het forum betaald maken kan later ook onder een ander naampje. Dit is geen ontkenning van het gehele idee.
Oei, verdorie, je hebt ons door :( Het is inderdaad een grote conspiracy.

Kom op zeg, kunnen we even net doen alsof wij ook maar gewoon mensen zijn die hier ter goede trouw reageren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Moonsugar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:42:
[...]

Wij hebben hier prima afspraken over wat er van mij wordt verwacht en hoe ik mij functie uitoefen. Dat die afwijken van wat jij zou willen, gewend bent of verwacht is mogelijk. Dit is echter off-topic voor de discussie over Premium waarvoor dit topic bedoeld is.
Het is al lang geen verhaal meer van “wat ik wil” maar wat WIJ willen en verwachten.

Maar zoals de tendens de laatste tijd is: ook deze kritiek wordt weer weggezet als: “wij hebben het goed en jullie hebben het fout”.
En het is in mijn ogen wel degelijk on-topic aangezien het hier in dit topic over premium en de betrokkenheid/invloed (of het gebrek daaraan) van de community gaat.

En helaas voor jou, als het over community gaat is het betrekken van de CM ook on-topic!

Maar doe met de feedback wat je zou willen. Hopelijk zie je ik dat ik absoluut niet de enige ben en de daadwerkelijke invulling van je werkzaamheden behoorlijk afwijken van wat de community (daar is ie weer) van je verwachten. Ook op basis van hetgeen je voorgangers WEL deden...

Maar ook dat gaat weer hand in hand met de visie die DPG met Tweakers heeft. Het is jammer dat steeds om de hete brij wordt gedraaid.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
Aangezien mijn zojuist geplaatste post is aangepast omdat het een “persoonlijke aanval” op @Moonsugar zou zijn, zal ik het anders verwoorden...

Mwah, vind dat lastig stellen zo. Ik heb geen idee sinds wanneer Moonsugar aangesteld is, of dat ik gewoon te druk ben geweest al die tijd, maar blijkbaar is d'r meer tijd voor nodig. Dat heeft ze(?) nu meermaals gezegd.

Ben erg blij dat andere crewleden ook nog steeds een eigen mening hebben en deze kunnen plaatsen uit zowel persoonlijke als zakelijke titel, zonder gestoord te worden door een community manager. Die net zo snel in het vuur gegooid kan worden als dat deze bekend is, als ik dit topic zo zijdelings volg :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:36:
[...]

Nouja, het is dus nog niet bekend hoe de toekomstige abo's eruit komen te zien, omdat de bèta wordt gebruikt om dit te bepalen. Ik neem aan dat dit ergens rond het einde van de bètaperiode wordt aangekondigd.
Is er eigenlijk ergens plek om mbt abbo's input te leveren? Ik besefte me in reactie op een vraag van @Edmin dat dit hele gebeuren mij weer de vraag doet stellen: "wat is me tweakers waard" en dat het antwoord is: "Meer dan die 1 euro die ik nu betaal". Alleen de huidige hogere Abbo's zijn niet interessant.

Ik zou graag een "idealistisch" abbo zien met zelf te bepalen inleg zonder extra's maar met als doel de uiteindelijke vrijheid van tweakers, icm met het krijgen van een stem per euro in features en zaken die je graag zou zien: De Betaler Bepaalt Abbo :)

Serieus, ondanks de smiley, ik wil meer betalen maar dan ook wat meer controle.

specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 20:04
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ga je lekker? Doe eens vriendelijk joh.

We are all people.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:18
De reacties van de Mods van The Gathering is voor velen een issue. Deels omdat ze een 'speciale' positie hebben op Tweakers.net en dat ze meerdeere petjes op hebben en het niet altijd even duidelijk is voor anderen onder welk petje ze posten.

Waar ik eerder aan zit te denken is dat de Mods zo reageren omdat dit hun 'toko' niet echt beïnvloed, zij zijn primair actief op het forum en slechts beperkt op de frontpage. Dan begrijp ik ook wel dat men daar minder inzicht in heeft en dat het ze minder 'boeit'. Wat ik me dan afvraag is hoe men als Mods zou reageren op Premium posts of secties op het forum... Ik verwacht ook niet heel erg positief, zeker niet als dit de eerste indicatoren gaat worden dat het gros van het forum achter een paywal gaat verdwijnen. En dat mag dan NU niet de insteek zijn van Tweakers.net management, maar als je de afgelopen 20 jaar van een afstandje bekijkt is dat exact de richting die we aan het opgaan zijn, ongeacht wat men roept.

Heck, ik vraag me af of er zelfs iemand van Tweakers.net ooit heeft geroepen dat er nooit een paywal zou gaan komen...

Sidenote: Kijk ook eens naar de post aantallen van de Tweakers.net medewerkers op de FP en het forum, bekijk dan welke positie ze hebben en sinds waneer, reken eens wat zaken uit... De participatie van Tweakers.net medewerkers is tegenwoordig relatief beperkt in de discussies, een aantal uitzonderingen daargelaten.

Misschien moeten we ook de Frontpage posters en de Gathering posters als twee verschillende communities zien waar een (beetje) overlap is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luiten1333
Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:47:
[...]

Een abo forum is een leuke gimminck voor betalende leden, daar mis ik niks aan. Dat is iets compleet anders dan potentieel intressant content achter een paywall zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:58
Nox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:35:
Ook punten om premium-artikelen te lezen zou gekoppeld kunnen worden aan activiteit, users die waardevolle reacties posten, modereren, op het forum actief zijn zouden wel iets van punten kunnen verdienen om zodoende af en toe een premium artikel te lezen. Zo blijft het voor iedereen toegankelijk. Meer dan 30 euro per jaar betalen zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Vind ik persoonlijk een erg goed idee. Dan heb je ook een goede reden om actiever/meer betrokken te worden. Dat zou mij persoonlijk wel meer stimuleren om bv meer reviews te plaatsen, ook weer goed voor user-generated-content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:49:
[...]

Is er eigenlijk ergens plek om mbt abbo's input te leveren? Ik besefte me in reactie op een vraag van @Edmin dat dit hele gebeuren mij weer de vraag doet stellen: "wat is me tweakers waard" en dat het antwoord is: "Meer dan die 1 euro die ik nu betaal". Alleen de huidige hogere Abbo's zijn niet interessant.

Ik zou graag een "idealistisch" abbo zien met zelf te bepalen inleg zonder extra's maar met als doel de uiteindelijke vrijheid van tweakers, icm met het krijgen van een stem per euro in features en zaken die je graag zou zien: De Betaler Bepaalt Abbo :)

Serieus, ondanks de smiley, ik wil meer betalen maar dan ook wat meer controle.
Dit is zeker nuttige feedback :) Ik weet niet of er een plek is buiten dit topic om specifiek voor de abo's input te leveren. Maar ik zou het vooral hier delen, en ook gedurende de bètaperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
peterpijpelink schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:43:
Gaat Tweakers ook mensen die enorm veel kennis (gratis) delen in forums vergoeden? Het kan toch niet zo zijn dat betalen voor (matige artikelen als premium) op gaat en in de forums mensen elkaar gratis helpen? Sinds AD die premiums heeft lees ik niet veel meer, het zijn meestal toch herkauwde nieuwsberichten onder een nieuwe titel. Denk dat Tweakers beter een jaarlijks model moet ontwikkelen met echte meerwaarde waar mensen graag voor willen betalen. Die premiums zullen mijn bezoek aan Tweakers beperken tot minimaal...
Tweakers is een groot platform waar techliefhebbers kennis met elkaar delen, waaronder redacteuren. We schrijven wekelijks boekwerken vol nieuwsberichten en reviews, communitycontent, enzovoorts. Gratis en voor nop (nou ja, advertenties (die heel veel bezoekers blokkeren)) Dat blijft gewoon zo en willen we alleen maar beter doen. Er komt een klein stukje bij, dat testen we nu. We zijn niet het AD, niet vergelijkbaar.

Welk 'jaarlijkse model met echte meerwaarde' stel je voor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:45:
[...]

Hoho, 'stemhoudende stakeholder'? Je kunt de bullshitbingokaart gewoon in je zak houden hoor.
Moet dat zo? Je laat je hier wel ontzettend kennen zeg.
Het implementeren van de Premium functionaliteit is een redactionele verantwoordelijkheid. Omdat de discussie op het forum gevoerd wordt, hebben we als HGA's besloten hier een oogje in het zeil te houden. Dat is tenslotte onze rol op het forum. En aangezien dit een unieke situatie betreft, stemmen we dat even af.
Je kunt dat ook gewoon even normaal toelichten in plaats van geheimzinnig te gaan zitten doen over informatieposities en genomen beslissingen.
Ga maar weer terug het bos in om die stok te halen, want nu ben je spijkers op laag water aan het zoeken.
Is dit tegenwoordig de standaardriedel als de vragen de crew niet aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:51:
[...]

Vind ik persoonlijk een erg goed idee. Dan heb je ook een goede reden om actiever/meer betrokken te worden. Dat zou mij persoonlijk wel meer stimuleren om bv meer reviews te plaatsen, ook weer goed voor user-generated-content.
Dat levert geen duiten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:50:
[...]

Een abo forum is een leuke gimminck voor betalende leden, daar mis ik niks aan. Dat is iets compleet anders dan potentieel intressant content achter een paywall zetten.
Waarom moet content die voor jou interessant is per se gratis zijn? Content maken kost geld, en dat moet betaald worden. Alleen advertenties zijn helaas niet meer de oplossing en niet toekomstbestendig.

Ik vind dat fenomeen ook niet leuk, overigens, maar dit is een ontwikkeling die je overal op het internet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Spykie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:49:
[...]

Ga je lekker? Doe eens vriendelijk joh.

We are all people.
Ik zit er lekker in hoor, niets onvriendelijks aan. Fijne dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:53:
[...]

Waarom moet content die voor jou interessant is per se gratis zijn? Content maken kost geld, en dat moet betaald worden. Alleen advertenties zijn helaas niet meer de oplossing en niet toekomstbestendig.

Ik vind dat fenomeen ook niet leuk, overigens, maar dit is een ontwikkeling die je overal op het internet ziet.
Ik snap dat die content niet gratis komt aanwaaien, maar betekent dat dat het dan alleen toegankelijk moet zijn voor de mensen die het geld kunnen missen?
Kunnen we dit niet zo opbouwen dat de content voor iedereen (betalend of niet) toegankelijk blijft?

Ik denk echt dat je mega gebruikers gaat verliezen als je de echte interessante artikelen achter een paywall stopt, die mensen gaan Tweakers.net nooit echt kennen.

Initieel ga je wellicht meer verdienen, maar long term? Ik betwijfel het.

Ik lever graag al mijn abo voordelen in als dat betekent dat iedereen gratis alles kan blijven bekijken op Tweakers.net.

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 02-12-2020 13:56 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:03

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
[...]

Tweakers is een groot platform waar techliefhebbers kennis met elkaar delen, waaronder redacteuren. We schrijven wekelijks boekwerken vol nieuwsberichten en reviews, communitycontent, enzovoorts. Gratis en voor nop (nou ja, advertenties (die heel veel bezoekers blokkeren)) Dat blijft gewoon zo en willen we alleen maar beter doen. Er komt een klein stukje bij, dat testen we nu. We zijn niet het AD, niet vergelijkbaar.

Welk 'jaarlijkse model met echte meerwaarde' stel je voor?
Dat is de vraag omdraaien, ik wil niets, jullie willen Premium en euro's invoeren. Een echte meerwaarde kan alle kanten op gaan, dat is ook voor veel mensen persoonlijk, maar simpelweg een paywall invoeren gaat weinig fans opleveren, er moet toch wel iets beters te bedenken zijn? Ik zou best 30euro per jaar voor iets willen neerleggen als ik er ook echt iets aan ga hebben, een premium artikel is me dat niet waard. En eens met de rest van je reactie. Maar verlaat dit premium idee en kom met iets beters en slimmers Tweakers!

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cergorach schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:49:

Misschien moeten we ook de Frontpage posters en de Gathering posters als twee verschillende communities zien waar een (beetje) overlap is.
Er is over de jaren heen juist veel effort gestoken om de twee dichter bijelkaar te brengen. Wellicht weet je nog dat je voor de frontpage vroeger een ander account nodig had dan voor GoT :)

Ik zou dat separaat beschouwen als een enorm gemis zien. En het klopt dat ik zelf niet veel met de frontpage opheb. Ik lees graag de artikelen, maar de discussie daar vind ik over het algemeen veel minder waardevol dan die op het forum. Voornamelijk omdat het allemaal zo vluchtig is als reactie op een nieuwsbericht. Ik houd me liever bezig met de langer lopende discussies op de achtergrond.

En vanuit die positie zie ik Premium niet als een bedreiging voor onze community en heb ik al eerder gevraagd: hoe gaat ons dit negatief beinvloeden?
Wat nou als over een jaar blijkt dat het aantal gratis leesbare nieuwsberichten en reviews gelijk is gebleven aan nu, maar er een laag extra content bovenop is gekomen die je voor een kop koffie per maand kan inzien. Dan zou dat toch een mooi resultaat zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Wat een slachtveld hier ...
Kunnen we ook even met ze allen even de rust bewaren?

Tweakers is een bedrijf, een bedrijf moet omzet genereren. Advertenties raakt uit de mode en juist onder de doelgroep van Tweakers word hier tegen verzet (en terecht imo). Er moet dus anders geld gegenereerd worden. Premium is een idee daarvoor waar er best ruimte voor is wat betreft doelgroep en mogelijke markt.

Kunnen we dan aub hebben over hoe we dit met ze allen kunnen bewerkstelligen zonder te geraken in slachtpartijen en en public functionerings gesprekken? Is niet echt constructief namelijk. Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luiten1333
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:53:
[...]

Zoals eerder gezegd is de meest duurzame oplossing om het aantal fte's te verlagen.

Ik weet dat bij de krantentitels het onderhoud, ontwikkeling en hosting van de websites gecentraliseerd is.

Hetzelfde geld voor de reclames, ook daar is de verkoop van gecentraliseerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:34:
[...]
Dank! Waardevolle feedback. :) Hoeveel artikelen per maand zou je verwachten voor een online abonnement van enkele euro's?
Niet aan mij gericht, maar ik hoop dat het geen probleem is dat ik hier mijn mening over geef:

Als ik een netflix abbo heb van 14 euro per maand en er komt om de 2 maanden een serie van 16 episodes uit die ik interessant genoeg vind om te volgen betaal ik c.a. 1.75 per uur entertainment. ((14 euro x 12 maanden) / (16 episodes x 6 series)). Ik ga hier voor het gemak er vanuit dat elke episode 1 uur duurt.

Ik heb net gemeten dat ik ongeveer 400 woorden per minuut lees. Het premium bericht van WiFi 6E telt net geen 1600 worden. 1600/400 is 4 minuten leesplezier.

(1.75 / 60 minuten) x 4 minuten komt afgerond uit op 12 cent.

De slider in de premium posts kan je minimaal naar 1 euro sliden. Voor dat geld verwacht ik dus een half uur leesplezier. (1.75/60 = 0.02916666~7 cent per minuut, 1 euro gedeeld door cent per minuut = 34 minuten).

Nu kan er wat geschoven worden met de nummers hierboven maar, voor mij althans, is een prijs van boven de 20cent voor het dergelijke premium content dat op dit moment is aangeboden veel te duur (per bericht).

[ Voor 0% gewijzigd door Tyoi op 02-12-2020 14:06 . Reden: Typo's ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:55:
[...]

Er is over de jaren heen juist veel effort gestoken om de twee dichter bijelkaar te brengen. Wellicht weet je nog dat je voor de frontpage vroeger een ander account nodig had dan voor GoT :)

Ik zou dat separaat beschouwen als een enorm gemis zien. En het klopt dat ik zelf niet veel met de frontpage opheb. Ik lees graag de artikelen, maar de discussie daar vind ik over het algemeen veel minder waardevol dan die op het forum. Voornamelijk omdat het allemaal zo vluchtig is als reactie op een nieuwsbericht. Ik houd me liever bezig met de langer lopende discussies op de achtergrond.

En vanuit die positie zie ik Premium niet als een bedreiging voor onze community en heb ik al eerder gevraagd: hoe gaat ons dit negatief beinvloeden?
Wat nou als over een jaar blijkt dat het aantal gratis leesbare nieuwsberichten en reviews gelijk is gebleven aan nu, maar er een laag extra content bovenop is gekomen die je voor een kop koffie per maand kan inzien. Dan zou dat toch een mooi resultaat zijn?
Dat is een vrij kortzichtige reactie natuurlijk... Wat maakt het uit dat de voordeur deels op slot gaat, de achtertuin is toch nog steeds gezellig?

Tweakers.net is al meer dan 20 jaar vrij toegankelijk, kunnen we de boel echt niet downscalen / goedkoper maken om dit zo te houden?

En sorry, maar de "extra laag content" er bovenop kan ik me echt niet in vinden. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waarbij dit werkte, altijd blijkt het geen "extra laag" te zijn maar een laag die uit het bestaande aanbod gesneden is.

Als jullie HWI als extra laag aan willen bieden is dat wellicht beter van niet, als HWI zelf hun broek niet kon ophouden gaat dat hier ook niet lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 02-12-2020 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
ocrammarco schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:56:

Tweakers is een bedrijf, een bedrijf moet omzet genereren. Advertenties raakt uit de mode en juist onder de doelgroep van Tweakers word hier tegen verzet (en terecht imo). Er moet dus anders geld gegenereerd worden. Premium is een idee daarvoor waar er best ruimte voor is wat betreft doelgroep en mogelijke markt.

Kunnen we dan aub hebben over hoe we dit met ze allen kunnen bewerkstelligen zonder te geraken in slachtpartijen en en public functionerings gesprekken? Is niet echt constructief namelijk. Dank!
Je bedoelt het actief vragen om Tweakers te whitelisten in de AdBlocker, wat zo te lezen massaal wordt gedaan (ook door mij), en dan aan het eind van een premium artikel alsnog een advertentie erin gooien? Pff. Er zijn al genoeg posts voorbij gekomen met degelijke standpunten waarom dit Tweakers onwaardig is, en tevens reacties vanuit Tweakers dat dit toch wordt doorgedrukt. Succes er dan maar mee..

Verder kent Tweakers natuurlijk meer verdienmodellen. Pricewatch is een betaalde dienst wil een bedrijf daarin komen, Carriére en elect is er nog een, de advertenties en de abonnementen om Tweakers te steunen.. maar ja, ik zei het al toen ze begonnen met 'duizenden handige neefjes' als reclame. Echt een walgelijke manier om de community te verkopen aan de massa.

En dan nu die geforceerde premium artikelen. En ik noem het geforceerd omdat er nu artikelen worden geschreven (meer advertorials eigenlijk) om premium te rechtvaardigen. Zolang het bij die artikelen blijft, prima.. maar voor AD.nl is een verkeersboete tegenwoordig al premium, die kant zal het langzaamaan op gaan... daarin zal Tweakers dan echt geen uitzondering worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Montaner op 02-12-2020 14:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:47:
[...]

Waarom denk je dat ik boos ben? Volgens mij reageerde ik zonder emotie, en speelde ik het niet op de man.
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:47:
[...]

Oei, verdorie, je hebt ons door :( Het is inderdaad een grote conspiracy.
Dat schrijf ik nergens. Lees ook het deel dat je niet citeert.

Het valt mij op dat de T.net crew de GOP tactiek lijkt te hanteren, en dan met name de G (gaslighting) en de P (projection). Mij wordt verweten dat ik emotioneel ben, en de stromannen zijn niet aan te slepen.

[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:57:
[...]

Zoals eerder gezegd is de meest duurzame oplossing om het aantal fte's te verlagen.

Ik weet dat bij de krantentitels het onderhoud, ontwikkeling en hosting van de websites gecentraliseerd is.

Hetzelfde geld voor de reclames, ook daar is de verkoop van gecentraliseerd.
Dat laatste is gewoon passe, dat is gewoon niet duurzaam.

ik weet niet hoe het overgenomen is maar je komt niet zomaar van mensen af, dus wellicht is dat geen reeele optie? en zit jij zo diep in het bedrijf dat je dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
[...]

Moet dat zo? Je laat je hier wel ontzettend kennen zeg.
Ik probeer hier al 2 dagen mijn oprechte mening te delen en in te haken op de zorgen en vragen die hier opgeworpen worden. Helaas zijn er sommige users die hier slechts op één ding uit lijken te zijn en dat is een soort publieke lynchpartij. Daar pas ik voor. Mijn excuses als mijn manier van reageren te heftig was voor je. Ik hoop dat je die spiegel zelf ook voor kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_eLMo_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:54:
[...]

Ik snap dat die content niet gratis komt aanwaaien, maar betekent dat dat het dan alleen toegankelijk moet zijn voor de mensen die het geld kunnen missen?
Kunnen we dit niet zo opbouwen dat de content voor iedereen (betalend of niet) toegankelijk blijft?
Nouja, zonder lullig te willen klinken, denk ik dat de introductie van Premium betekent dat het antwoord daarop nee is. Er is in ieder geval geen beter model gevonden.
Ik denk echt dat je mega gebruikers gaat verliezen als je de echte interessante artikelen achter een paywall stopt, die mensen gaan Tweakers.net nooit echt kennen.
Er moet voldoende interessante content overblijven om nieuwe mensen aan te trekken inderdaad. Ik denk dan ook dat iedereen wel verwacht dat een klein deel een Premium-abonnement neemt. Ik zie het zo voor me dat je als nieuwe gebruiker op Tweakers komt vanwege de content waar je toegang toe hebt, en dat je dan als "extra" een Premium-abonnement kan nemen voor aanvullende, interessante content. En dan is het aan de redactie om je als gebruiker te verleiden dit te doen.

Er is aangegeven dat de bestaande content blijft bestaan (nieuws, reviews, etc), dus in die zin zou Tweakers voor de niet-betalende bezoeker in ieder geval niet minder interessant moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Baps schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:21:
Heel erg veel is al gezegd, maar ik wilde toch even mijn duit in het zakje doen als iemand die niet technisch onderlegd is. Het fijne aan Tweakers op dit moment vind ik een bundeling aan (toegankelijk) nieuws en reviews. Ik geef eerlijk toe dat ik veel niet lees, omdat dat voor mij te technisch wordt, want ik ben met name geïnteresseerd in de mainstream tech (om het zo even te noemen) en juridische/privacy verhalen. De comments zijn daarbij van onschatbare waarde in mijn ogen.

Op het moment van schrijven zijn er een viertal premium artikelen te lezen en persoonlijk vind ik ze tot nu toe (zeker) niet betalingswaardig, los van mijn interesses. Ja, de artikelen geven wat meer informatie dan een 'normaal' artikel, maar het is wel allemaal informatie die je elders ook vandaan kan halen, mocht je het interessant vinden. Voor een 'leek' zoals mijzelf, voegt het in elk geval weinig toe, hoewel dat uiteraard prima is. Tweakers Premium is niet bedoeld voor iedereen.

Maar, wil Tweakers Premium wél iets voor zo iemand als mijzelf worden, denk ik dat er een ander type bericht nodig is. Geen uitgebreider nieuwsartikel, maar analyses, interviews en diepgaande achtergrondverhalen. Denk een beetje a la VI PRO. Het basic nieuws blijft vrij toegankelijk, maar de artikelen die echt veel tijd kosten om in elkaar te draaien, worden betaald. Daarmee wordt mijns inziens meer waarde gecreëerd dan wat tot nu toe met deze (toegegeven: beperkte) Bèta-test naar voren komt.
Dank voor je feedback. Het basicnieuws vrij toegankelijk houden en artikelen die veel tijd kosten Premium maken is wat we willen testen. Als je het feedbackvenster onder de Premium-artikelen gebruikt, krijgen we een idee wat je van de artikelen vindt. Hopelijk komt er wat voorbij in de testperiode wat je kunt waarderen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:45

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik vind het werkelijk ongehoord hoe de mensen met de rode namen hier reageren

Ik proef persoonlijk een vijandige en denigrerende toon bij @RoD richting meerdere mensen waar ik echt gewoon geen enkel begrip voor kan hebben.

Het stomste wat je kunt doen vanuit PR perspectief is hier uberhaupt reageren als persoon met een rode naam. Helemaal idioot is een soort van ruzie gaan lopen zoeken met je bezoekers hier.

Wie geschoren wordt moet stil zitten

En enkele post vind ik niet verkeerd, zoals de post van @WoutF dat was prima. Maar laat de kritiek maar verder zo.

Alle goodwill die ik ooit nog voor Tweakers.net had is nu weg. Ik had recent mijn abbo om vergelijkbare redenen al opgezegd, maar ik zou willen dat ik het nog een keer kon doen.

Echt ontzettend jammer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Omdat dit een serieus topic is, moet ik me ook enorm inhouden. Van sommige weet ik inmiddels niet meer of ze nou sarcastish zijn of toch echt bloed serieus.

Dit topic ging over premium, maar inmiddels is de helft van de rode namen figuurlijk opgehangen of beschuldigd van weet ik veel wat.

Graag zou ik een moment stilte voor onze gevallen strijders.. :+
Tijd om m'n diamantjes te gaan tellen I guess O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:59:
[...]
Waarom denk je dat ik boos ben? Volgens mij reageerde ik zonder emotie, en speelde ik het niet op de man.
Misschien las ik het verkeerd. Het leek erop dat je een opening zocht in de post van RoD om te wijzen op plannen om het forum Premium te maken. Excuus als ik dat verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
Het zou denk ik een stuk beter werken als vele hier zich wat minder bezig zouden houden met het 'aanvallen' van 'crew leden' en de energie zouden stoppen in het duidelijke maken van zorgen en het eventueel schetsen van oplossingen om deze zorgen weg te nemen.

Het lijkt dan ook niet zozeer de vraag of deze betaalmuur er komt maar vooral de vraag wat er achter komt te zitten en wat het uiteindelijk moet gaan kosten. Dat de community zich een beetje zorgen maakt over de kwaliteit voor 'de muur' lijkt me niet meer dan terecht en het zou goed zijn als de moderators hier proberen die zorgen een beetje weg te nemen. Of moeten we inderdaad vrezen voor een sobere gratis versie en een luxe betaalde versie?

Persoonlijk haal ik al mijn nieuws van gratis sites en heb ik een betaald abbo voor nieuws artikelen met wat meer diepgang (sorry, volkskrant). Het lijkt me voor een website als Tweakers heel erg moeilijk om een betaalmuur te laten werken: er winst uit te halen zonder daarmee de kwaliteit van het gratis stuk te schaden. Er is zeer veel gratis content, met diepgang, beschikbaar en er is een relatief kleine doelgroep die interesse heeft in deze artikelen met diepgang.

Volgens mij kun je meer geld verdienen door de hele community een euro te vragen voor de moeite, dan 10 euro te vragen voor een x-aantal extra artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Allereerst dank voor het betrekken van ons allen in het Premium-model vraagstuk. Naar mijn mening; Het model lijkt niet helemaal te passen bij het "Tweakers" gevoel maar dat wil niet zeggen dat het niet passend te maken is. Een hybride waarbij op "normale" artikelen kan worden aangegeven door de community dat er uitdieping wenselijk is zou voor mij iets zijn waar ik graag een financiele bijdrage voor doe. Je zou zelfs een collaboratie kunnen doen met de topic experts vanuit de community als temp-gastredacteur. Het is namelijk ook de community in combinatie met de redactie waardoor ik elke dag terugkom.

Klein puntje van feedback; bij de premium artikelen zijn nog levensgrote advertenties te zien. Ik zou wel aanraden om het een of het ander te kiezen;

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
ocrammarco schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:59:
[...]

Dat laatste is gewoon passe, dat is gewoon niet duurzaam.

ik weet niet hoe het overgenomen is maar je komt niet zomaar van mensen af, dus wellicht is dat geen reeele optie? en zit jij zo diep in het bedrijf dat je dat weet?
Een groot gedeelte is doorgeschoven naar de centrale afdeling, deze was er immers nog niet, andere zijn afgevloeit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:01:
Misschien las ik het verkeerd. Het leek erop dat je een opening zocht in de post van RoD om te wijzen op plannen om het forum Premium te maken. Excuus als ik dat verkeerd begrepen heb.
Excuses geaccepteerd.

Een tip voor de T.net redactie, vanuit een advocaat van de duivel positie:
Zet op dit onderwerp een enkele persoon of team die het hoofd koel kan/kunnen houden. Dit is nodig vanuit beide kanten om hier met zo min mogelijk kleerscheuren uit te komen. De reacties van sommige crewleden wakkeren het vuur onnodig aan, en hebben weinig inhoudelijk toegevoegde waarde.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:03:
[...]

Een groot gedeelte is doorgeschoven naar de centrale afdeling, deze was er immers nog niet, andere zijn afgevloeit.
Goh lijkt net een echt bedrijf ... alleen die hebben aantal personen OR, hier heb je een hele community achter je aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:55:
Dat zou inderdaad een mooi resultaat zijn maar ook jij weet dat de realiteit over enkele jaren helaas anders zal zijn.
Een vlugge blik op andere sites van DPG en andere uitgevers laat zien dat het uiteindelijk allemaal dezelfde kan op gaat:
Meer premium artikelen ten koste van de normale artikelen.

DPG wil “extra” geld verdienen aan Tweakers. Het is echt geen goodwill dat ze iets extra’s willen doen en enkel voor die extra content een kleine betaling willen zien. Als er geld te verdienen valt aan premium artikelen zal een redactie gestuurd worden om meer van dat soort artikelen te schrijven. En om meer klagen te tekken zal er een selling point en meerwaarde moeten zijn.
Praktisch alle andere sites hebben bewezen det de “meerwaarde” niet zozeer zit in de kwaliteit van de betaalde content, maar het gebrek aan kwaliteit en inhoud van de gratis content. Op die manier wordt het verschil groter en krijgt men automatisch een selling point.

En er is niets dat me doet twijfelen aan de richting die we uiteindelijk op gaan. Ik denk dat als je wat .plans enzo gast afstruinen de afgelopen jaren je daar uitspraken tegenkomt die volledig haaks staan met wat Tweakers inmiddels geworden is. Dus in die zin weten we ook meteen wat uitspraken en beloftes waard zijn...

En het is voor mij volstrekt onmogelijk dat DPG het bij Tweakers over een compleet andere boeg gaat gooien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Het is erg jammer dat wij niet gewoon old skool de hele redactie kunnen wegstemmen als community.

De keuze wel/niet paywall had voorgelegd moeten worden aan ons.

Nu word het door onze strot heen geduwd en word erbij verteld dat dit best wel goed voor ons is.

De community heeft Tweakers.net gemaakt tot wat het is niet de huidige redactie :/

Ik bemerk dat ondanks de vele pages met ongenoegen vanuit de Tweakers community dat men gewoon doorgaat met het invoeren hiervan.

Er gaat niets teruggedraaid worden zo te zien. Ik trek mijn financiële support in. Ik kan dit niet langer ondersteunen.

Ik heb ook geen zin meer om mij hier druk over te maken. Hier stopt het voor mij, ik ga er verder geen woorden meer aan vuilmaken.

Het waren leuke jaren in de community, tijd voor wat anders tijd voor wat nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:39:

[...]

Er is een reden dat we een test starten. We denken dat er ruimte is om abonnementen aan te bieden met toegang tot artikelen en dat blijkt ook uit onderzoeken. Hoe we die ruimte precies in gaan vullen, moet tijdens de test blijken. En nee, daarmee bedoel ik niet 'we doen het lekker toch en luisteren niet naar jullie'. Ik bedoel dat we juist naar jullie willen luisteren en willen horen wat jullie er van vinden. De huidige feedback helpt daarbij, de feedback als we wat verder in de test zitten ook.
Om toch nog even hierop terug te komen: Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit premium idee afzien mocht het om verschillende redenen niet goed uitpakken? Ik lees hierboven namelijk een enigszins ontwijkend antwoord in. Lijkt me nog wel relevant voor de discussie m.b.t. het vragen van input aan mensen over wat zij wel zouden willen zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:00:
[...]

Dank voor je feedback. Het basicnieuws vrij toegankelijk houden en artikelen die veel tijd kosten Premium maken is wat we willen testen. Als je het feedbackvenster onder de Premium-artikelen gebruikt, krijgen we een idee wat je van de artikelen vindt. Hopelijk komt er wat voorbij in de testperiode wat je kunt waarderen.
Hoi,

Artikelen is 1 ding, maar hoe denken jullie de comments (die enorm belangrijk zijn en veel waarde hebben) vorm te gaan geven onder een premium artikel? Want de niet betalende gebruikers ben je immers kwijt. Zijn jullie niet bang dat dit enorm inboet aan kwaliteit van het geheel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben toch al wat jaartjes geregistreerd op Tweakers. Mijn persoonlijke drive is om dingen te ontdekken. Daarom vind ik het lezen van artikelen en de leuke forum draadjes in de gaten te houden. Tweakers is een unieke plek en staat als startpagina ingesteld in mijn browser. Zo af en toe is er feedback vanuit de community over de kwaliteit van Nieuws/.../etc. Zo af en toe denk ik dan: "Ja, daar heeft <user> toch een. punt."; "Is Tweakers dan nog wel zo 'goed'?"; "Is er een alternatieve site om een keer te bekijken?" of bij het lezen van nieuwsitems "Dit is voor mij niets nieuws, wat natuurlijk ook kan betekenen dat ik door de jaren heen al meer weet dan de doelgroep."
Deze vragen en mijn persoonlijke beantwoording zijn hier niet relevant.

Positief verrast
Kortom, toen ik een paar dagen geleden het eerste premium artikel las. Laat ik het samenvatten: Ik ben positief verrast en blij te zien dat er iets gebeurt. Wat mij opviel is dat de artikelen meer inhoud/informatie bevatten dan ik gewend ben. Dat is fijn!

Content
We leven inmiddels niet meer in het jaar 2000. Dat het maken van goede content veranderd is dat zal hopelijk iedereen wel beseffen. Dat het maken van goede nieuwswaardige artikelen tijd kost, dat behoeft zeker geen uitleg, voor mij in ieder geval niet.

Abonnement
Ik kom al zo lang op Tweakers, dat ik inmiddels wel een betaald abonnement heb genomen. De prijs van een abonnement voelt iedereen anders ten opzichte van de waarde die het geeft voor zichzelf.
Wanneer ik dan lees dat iemand de prijzen van een abonnement te duur vind, terwijl het laagste bedrag 1 euro per maand is. Dan neem ik de reactie verre van serieus.
Uitzondering wanneer je in de levensfase zit waarbij je misschien 10,- zakgeld per maand ontvangt ;)

Zelf heb ik het Hero abonnement. Voor mij een prima bedrag.
De geinige extra's in het Elite abonnement zijn leuk maar niet meer dan dat. Die prijs is voor mij niet te rechtvaardigen. (alhoewel ik mij niet bezig heb gehouden met de Meet Ups, wellicht dat de waarde dan mogelijk wel is te rechtvaardigen. Maar op dit moment voor mij niet)

Premium
Dan betalen voor premium artikelen. Ja, dat is zeker een goede aanvulling! Als het bedrag daardoor iets hoger word is dat prima. Om een bedrag te noemen, gewoon wat uit mijn duim maar waar ik wel een goed gevoel bij heb is, zeg, 75/80,- per jaar. Dit vanuit het perspectief van een 'Hero + Premium'. Dat de abbo's op de schop zijn is mij bekend.

Wellicht dat er gedacht kan worden om een soort van 'gezinsaccount' te creëren. Zelf heb ik geen kinderen en zijn mijn neefje/nichtje nog niet zover. (al hoop ik dat dit een plek ik waar ze ooit gaan komen) Als dat wel zover is dan deel ik bijvoorbeeld graag een abbo met hun.
Wellicht is een soortgelijke invulling iets waar de jongere (en andere) leden iets aan hebben.

"Diamantjes voor het kijken van reclame". Deze las ik ergens toevallig als suggestie. Zelf moet ik er niet aan denken. Wel kreeg ik een glimlach.
Immers zijn er vele generaties actief die op verschillende manieren content consumeren en voor deze content op verschillende manieren kunnen bijdragen.

Ik wilde dit kort houden en de pilot wat meer tijd te gunnen alvorens ik met feedback wil komen. Succes met de pilot en dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:07
ocrammarco schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:56:

Op zich heb ik niet echt een probleem met reclame, zolang die aan een paar voorwaarden voldoet: niet storend/schreeuwerig, niet zorgen voor verspringen van content, geen tracking. Als reclame aan die eisen voldoet "betaal" ik graag door die reclame te laten verschijnen en als hij nuttig is misschien zelf te klikken en verder te kijken. Maar begint off-topic te gaan.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat je met premium abonnement vooral verdeeldheid gaat creëren: mensen die het kunnen/willen betalen krijgen meer info dan anderen, die zich misschien juist heel hard inzetten om mensen verder te helpen op het forum. Persoonlijk heb ik enorm veel respect voor mensen die in hun vrije tijd, gratis, zonder eigenbelang verderhelpen op het forum. Gaat dat voor die mensen dan niet vreemd overkomen dat ze heel veel tijd aan de community spenderen, maar als ze dan zelf iets van extra info willen, die toevallig achter een paywall zit, moeten betalen. Mogelijke optie om hier rond te werken is in mijn ogen iets doen met de Karma-punten: je hebt geen abbonement maar wel voldoende Karma, dan kan je voor X punten toch toegang krijgen tot het artikel. Dan geef je mensen die de community veel helpen, ook iets terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
SharpY schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:02:

Klein puntje van feedback; bij de premium artikelen zijn nog levensgrote advertenties te zien. Ik zou wel aanraden om het een of het ander te kiezen;
Ik tag even @ikloon. Dit soort dingen zijn overigens heel erg welkom in Heb je een vraag over de bètatest van Tweakers Premium?! :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
toro schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:04:
Het is erg jammer dat wij niet gewoon old skool de hele redactie kunnen wegstemmen als community.

Nu word het door onze strot heen geduwd en word erbij verteld dat dit best wel goed voor ons is.

De community heeft Tweakers.net gemaakt tot wat het is niet de huidige redactie :/

Ik bemerk dat ondanks de vele pages met ongenoegen vanuit de Tweakers community dat men gewoon doorgaat met het invoeren hiervan.

Er gaat niets teruggedraaid worden zo te zien. Ik trek mijn financiële support in. Ik kan dit niet langer ondersteunen.

Ik heb ook geen zin meer om mij hier druk over te maken. Hier stopt het voor mij, ik ga er verder geen woorden meer aan vuilmaken.

Het waren leuke jaren in de community, tijd voor wat anders tijd voor wat nieuws.
Het blijft een bedrijf he. Femme had je vroeger ook niet kunnen wegstemmen :9 :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BasvanS schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:01:
Het zou denk ik een stuk beter werken als vele hier zich wat minder bezig zouden houden met het 'aanvallen' van 'crew leden' en de energie zouden stoppen in het duidelijke maken van zorgen en het eventueel schetsen van oplossingen om deze zorgen weg te nemen.

Het lijkt dan ook niet zozeer de vraag of deze betaalmuur er komt maar vooral de vraag wat er achter komt te zitten en wat het uiteindelijk moet gaan kosten. Dat de community zich een beetje zorgen maakt over de kwaliteit voor 'de muur' lijkt me niet meer dan terecht en het zou goed zijn als de moderators hier proberen die zorgen een beetje weg te nemen. Of moeten we inderdaad vrezen voor een sobere gratis versie en een luxe betaalde versie?
Zoals aangegeven blijft de bestaande content gratis beschikbaar en gaat het om een aanvulling. Voor de rest kan ik je zorgen niet wegnemen: de redactie zal zich moeten bewijzen, en laten zien dat er voldoende waarde gecreeërd kan worden met Premium om je over te halen (of in ieder geval aan het twijfelen te brengen ;) ) een Premium-abo te nemen. Dit zal moeten blijken, maar je hebt de hele bètaperiode nog om dit voor jezelf te bepalen :)

Overigens snap ik het punt mbt de kwaliteit van Premium-artikelen niet zo: als je het slechte artikelen zou vinden, dan heb je dus ook geen reden om een abo te nemen, en mis je dus ook niets. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Volgens mij kun je meer geld verdienen door de hele community een euro te vragen voor de moeite, dan 10 euro te vragen voor een x-aantal extra artikelen.
We hebben natuurlijk al de bestaande abo's, maar dat blijkt dus niet voldoende te zijn. Maar wellicht komen er gedurende de bètaperiode nog creatieve ideeën naar voren over wat er wel/niet in een abo opgenomen zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
Ik ben wat betreft een echte lurker op tweakers en dus niet zo actief in allerlei fora draadjes maar is het sentiment ook niet gewoon te groot hier? De waarde van afgelopen jaren kan ook in een nieuw jasje gestoken worden, ook dat is namelijk waarde. En waarde is geld voor het bedrijf.

Ik ben wel in voor goed diepgaande artikelen (wat mij betreft nog wel dieper en uitgebreider als wat nu gepubliceerd is) en daar mag best voor betaald worden. Men betaald ook voor de FTW, correspondent en andere bewegingen en kranten. Waarom kan dit niet op technisch vlak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
toro schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:04:

Technisch gezien is Tweakers geen democratie, ik begrijp niet goed waar die verwachting vandaan komt.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:59:
[...]

Nouja, zonder lullig te willen klinken, denk ik dat de introductie van Premium betekent dat het antwoord daarop nee is. Er is in ieder geval geen beter model gevonden.
aka, Tweakers.net is te duur geworden (in mijn oren). Kunnen we downscalen? Wordt daar serieus naar gekeken? Of is groei de enige optie?
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:59:
[...]
Er moet voldoende interessante content overblijven om nieuwe mensen aan te trekken inderdaad. Ik denk dan ook dat iedereen wel verwacht dat een klein deel een Premium-abonnement neemt. Ik zie het zo voor me dat je als nieuwe gebruiker op Tweakers komt vanwege de content waar je toegang toe hebt, en dat je dan als "extra" een Premium-abonnement kan nemen voor aanvullende, interessante content. En dan is het aan de redactie om je als gebruiker te verleiden dit te doen.

Er is aangegeven dat de bestaande content blijft bestaan (nieuws, reviews, etc), dus in die zin zou Tweakers voor de niet-betalende bezoeker in ieder geval niet minder interessant moeten worden.
Als app developer met voldoende ervaring met "premium" geloof ik hier niet in, ik denk dat je met exclusiviteit minder bereik gaat krijgen dan met inclusiviteit nu.

Houd een jaarlijke donatie ronde / abonnee ronde om je begroting sluitend te maken? Kom met een open begroting? Stem je website af waar mensen daadwerkelijk naar vragen (binnen je doelgroep / visie)?
Maar houd je content open.

Ik heb een abonnement gehad op diverse nieuwsdiensten, en het blijf er voor mij op terugkomen dat ik vaak pas aan het eind van het artikel weet of iets interessant voor mij was, en het merendeel "leuk" is, maar niet waard om voor te betalen. Het is dan ook lastig mensen er van te overtuigen dat ze moeten betalen voor "leuk" en X% interessant. Tweakers.net is te breed daarvoor.

Ik heb liever een tweakers.net met de helft aan content die voor iedereen toegankelijk blijft, dan dubbel zoveel content waarvan 12,5% alleen door betalende gebruikers kan gelezen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luiten1333
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:06:
[...]

Zoals aangegeven blijft de bestaande content gratis beschikbaar en gaat het om een aanvulling. Voor de rest kan ik je zorgen niet wegnemen: de redactie zal zich moeten bewijzen, en laten zien dat er voldoende waarde gecreeërd kan worden met Premium om je over te halen (of in ieder geval aan het twijfelen te brengen ;) een Premium-abo te nemen. Dit zal moeten blijken, maar je hebt de hele bètaperiode nog om dit voor jezelf te bepalen :)

Overigens snap ik het punt mbt de kwaliteit van Premium-artikelen niet zo: als je het slechte artikelen zou vinden, dan heb je dus ook geen reden om een abo te nemen, en mis je dus ook niets. Of begrijp ik je nu verkeerd?

[...]

We hebben natuurlijk al de bestaande abo's, maar dat blijkt dus niet voldoende te zijn. Maar wellicht komen er gedurende de bètaperiode nog creatieve ideeën naar voren over wat er wel/niet in een abo opgenomen zou kunnen worden.
Dat aanvullend content is in de praktijk gewoon de verdieping en achtegrondartikelen die er gekomen zijn door het opheffen van hw.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Dank voor de snelle reactie! Ik had gereageerd vanuit de optiek: "Het is nu nog een Beta dus ik vermoed dat adverenties nu nog (terecht)worden getoond omdat je anders de inkomsten op de premium-artikelen mis loopt." Derhalve mijn conclusie aanname dat het niet in het betatest vragen forum topic thuis hoort.

Mocht ik er naast zitten, hoor ik het graag!

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_eLMo_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:07:
[...]

aka, Tweakers.net is te duur geworden (in mijn oren). Kunnen we downscalen? Wordt daar serieus naar gekeken? Of is groei de enige optie?
Daar kan ik geen antwoord op geven, omdat ik in mijn positie als vrijwilliger daar geen inzicht in heb. Maar het zijn van een topzwaar bedrijf en die kosten verhalen op je gebruikers zou in ieder geval een desastreus idee zijn en niet toekomstbestendig zijn. Ik ga er maar niet vanuit dat er loze FTEs rondlopen :)

Mijn punt was overigens niet dat Tweakers te duur is geworden. En als je de reacties van HQ bekijkt, zie je ook dat er naar toekomstbestendige verdienmodellen gekeken moet worden omdat de huidige (ads) onder druk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:51:
[...]

Dit is zeker nuttige feedback :) Ik weet niet of er een plek is buiten dit topic om specifiek voor de abo's input te leveren. Maar ik zou het vooral hier delen, en ook gedurende de bètaperiode.
Ik kan het wel als gewenste feature aandragen nog.. nog even op kauwen.

Ik besef me dat de 2 abbo's boven die van 1 eurp p/m vooral de illusie geven van meerwaarde, maar weinig te maken hebben met de kern van wat tweakers voor mij is. Voor 1 euro koop je veel controle, geen ads meer, imho een waardevolle optie. Maar betaal je meer dan krijg je lolletjes waar ik allemaal niet gevoelig voor ben. Ik zie nu dat er een abbo forum is, vind ik ook eigenlijk al niks; fragmentatie.

Ik wil meer controle, en daar wil ik voor betalen. Een klein beetje sturen voor een mini beetje geld.

Bij genoeg van dit soort abbo's kopen we tweakers vrij!

En zoals je nu likes aan features uitdeelt kun je dan euro's aan features en site onderdelen uitdelen. En aanpassen om de zoveel tijd.

Dat zou UBER community-driven zijn. En dat is natuurlijk allemaal ook errrug spannend :)

Maar technisch en qua community zou het juist bij tweakers kans van slagen hebben.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reckik
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:51

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
[...]

Dat levert geen duiten op.
Niet per direct nee. Dat levert waarschijnlijk wel een meer betrokken community op. Voor een meer betrokken community is de site waardevoller - en die hebben waarschijnlijk eerder de neiging om de site meer te steunen.
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
[...]

Tweakers is een groot platform waar techliefhebbers kennis met elkaar delen, waaronder redacteuren. We schrijven wekelijks boekwerken vol nieuwsberichten en reviews, communitycontent, enzovoorts. Gratis en voor nop (nou ja, advertenties (die heel veel bezoekers blokkeren))
Tja... ook ik bij enkele browser, bij enkele ook niet. Heb sowieso adaway geinstalleerd op mijn smartphone en tablet, waarmee ik het meeste tegenwoordig het nieuws lees. Heb hier nog geen aandacht aan besteed hoe sites te whitelisten.
Dat gezegt hebbende - ik kan me van een jaar of wat geleden nog herinneren dat ik tweakers wel standaard had gewhitelist overal - en toen kwamen de paginabrede achtergronden met reclame. Dat is - imo - wel op de erg korte termijn gedacht geweest en ook het moment geweest dat tweakers van mijn whitelist is verdwenen. Ik zal tweakers weer whitelisten - mits de ads non intrusive blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:30
SharpY schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:09:
[...]

Dank voor de snelle reactie! Ik had gereageerd vanuit de optiek: "Het is nu nog een Beta dus ik vermoed dat adverenties nu nog (terecht)worden getoond omdat je anders de inkomsten op de premium-artikelen mis loopt." Derhalve mijn conclusie aanname dat het niet in het betatest vragen forum topic thuis hoort.

Mocht ik er naast zitten, hoor ik het graag!
Dit was ook mijn aanname, maar ik heb het aan Arnoud Wokke gevraagd en volgens hem is feedback op dit punt wel belangrijk. https://twitter.com/arnoudwokke/status/1333781969025470465

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:03:
[...]
Excuses geaccepteerd.

Een tip voor de T.net redactie, vanuit een advocaat van de duivel positie:
Zet op dit onderwerp een enkele persoon of team die het hoofd koel kan/kunnen houden. Dit is nodig vanuit beide kanten om hier met zo min mogelijk kleerscheuren uit te komen. De reacties van sommige crewleden wakkeren het vuur onnodig aan, en hebben weinig inhoudelijk toegevoegde waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luiten1333
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:11:
[...]

Niet per direct nee. Dat levert waarschijnlijk wel een meer betrokken community op. Voor een meer betrokken community is de site waardevoller - en die hebben waarschijnlijk eerder de neiging om de site meer te steunen.

[...]

Tja... ook ik bij enkele browser, bij enkele ook niet. Heb sowieso adaway geinstalleerd op mijn smartphone en tablet, waarmee ik het meeste tegenwoordig het nieuws lees. Heb hier nog geen aandacht aan besteed hoe sites te whitelisten.
Dat gezegt hebbende - ik kan me van een jaar of wat geleden nog herinneren dat ik tweakers wel standaard had gewhitelist overal - en toen kwamen de paginabrede achtergronden met reclame. Dat is - imo - wel op de erg korte termijn gedacht geweest en ook het moment geweest dat tweakers van mijn whitelist is verdwenen. Ik zal tweakers weer whitelisten - mits de ads non intrusive blijven.
Je bent er nog steeds niet achter dat DPG geen financiele waarde ziet in de community??? Oftewel dat maakt het dus niet waardevoller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:10:
[...]

Daar kan ik geen antwoord op geven, omdat ik in mijn positie als vrijwilliger daar geen inzicht in heb. Maar het zijn van een topzwaar bedrijf en die kosten verhalen op je gebruikers zou in ieder geval een desastreus idee zijn en niet toekomstbestendig zijn. Ik ga er maar niet vanuit dat er loze FTEs rondlopen :)

Mijn punt was overigens niet dat Tweakers te duur is geworden. En als je de reacties van HQ bekijkt, zie je ook dat er naar toekomstbestendige verdienmodellen gekeken moet worden omdat de huidige (ads) onder druk staat.
Ik denk dat er geen loze FTE's rondlopen, maar misschien wel FTE's die aan features/artikelen/dingen werken die wellicht "extra" zijn en prijs/kwaliteit/kwantiteit niet uit kunnen?

Als ik een ding mag meegeven aan die hele Premium verhaal (als het per se door moet): maak alsjeblieft de artikelen na 2 weken vrij toegankelijk.
Dan houd je de kennis open voor iedereen en geef je ook minder bedeelde mensen een kans / toegang tot deze informatie. 2 weken is lang in Tech-land!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

XWB schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:07:
[...]

Technisch gezien is Tweakers geen democratie, ik begrijp niet goed waar die verwachting vandaan komt.
Met zo’n grote community zou je meer democratie verwachten. Maar bij elke overname is de democratie minder en minder geworden...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ik probeer hier al 2 dagen mijn oprechte mening te delen en in te haken op de zorgen en vragen die hier opgeworpen worden. Helaas zijn er sommige users die hier slechts op één ding uit lijken te zijn en dat is een soort publieke lynchpartij. Daar pas ik voor. Mijn excuses als mijn manier van reageren te heftig was voor je. Ik hoop dat je die spiegel zelf ook voor kunt houden.
Ik voel me op geen enkele manier aangesproken als je het hebt over een publieke lynchpartij, ik denk dat die constatering schromelijk overdreven is. Er wordt zeker scherp gediscussieerd, maar ik zie maar weinig dat daadwerkelijk op de persoon gericht is, maar wel op de rol die die persoon vervult. Dat is een belangrijk verschil.

Het is verstandig ook van tevoren af te spreken wie welke rol vervult en dat ook publiekelijk duidelijk te maken. Nu lopen crewstandpunten en rollen en persoonlijke standpunten en rollen dwars door elkaar heen. Ik raad dan ook aan om bij de volgende implementatie een duidelijk publiek communicatieplan op te stellen waarbij slechts een selecte club crew geacht wordt te reageren in het feedbacktopic en daarbij slechts het crewstandpunt vertegenwoordigd. Nu is het een warboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:
Je bent er nog steeds niet achter dat DPG geen financiele waarde ziet in de community???
Dit kan je niet als feit neerzetten, maar het is een sterk vermoeden. Het heet tenslotte 'De Pers Groep', en oude denkbeelden zullen niet snel verdwijnen.

Van wat ik schrijf in deze reacties zou ik nooit verwachten dat een partij als DPG dit (initieel) zou overwegen:
The Zep Man in "Het grote Tweakers Premium topic"

Natuurlijk is dit slechts speculatie, en mogelijk is het idee dat ik opper tot in de diepte overwogen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:
[...]

Met zo’n grote community zou je meer democratie verwachten. Maar bij elke overname is de democratie minder en minder geworden...
Dit haakt ook aan bij wat ik voel mbt tot de abbo's, huidige abbo's bieden zoethoudertjes, terwijl je voor harde euro's wat meer controle zou verwachten in zo'n community driven geheel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
The Zep Man schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:16:
[...]
Dit kan je niet als feit neerzetten, maar het is een sterk vermoeden. Het heet tenslotte 'De Pers Groep', en oude denkbeelden zullen niet snel verdwijnen.

Van wat ik schrijf in deze reacties zou ik nooit verwachten dat een partij als DPG dit (initieel) zou overwegen:
Ik zit eens te zoeken en ik zie in de afgelopen jaren genoeg crewleden melden dat de forumbezoeken teruglopen. Ik vraag me af of gathering binnen nu en 5 jaar nog bestaat.

Ik betwijfel of de belgen de waarde zien en het overreind houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:53:
[...]

Ik zit er lekker in hoor, niets onvriendelijks aan. Fijne dag.
Get a life.
Het lijkt wel jouw persoonlijke hetze draadje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
[...]
Het ging me met name om de kwalitiet van de content 'voor' de muur, daar lees ik nu best veel van. Met andere woorden de gratis content, het huidige Tweakers.net. Verreweg de meeste betaalde/premium content is voor mij niet relevant. Je zou kunnen stellen dat 50% van de gratis Tweakers content voor mij relevant is, maar ik bij slechts 5% meer diepgang zou willen zien. Dan betaal ik dus voor 40 artikelen per maand waarvan ik er slechts één wil lezen.

Betalen voor alles is voor mij dan gewoon relatief duur, betalen voor een specifiek artikel klink al beter. Mits er een redelijke verhouding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:19:
[...]

Dit haakt ook aan bij wat ik voel mbt tot de abbo's, huidige abbo's bieden zoethoudertjes, terwijl je voor harde euro's wat meer controle zou verwachten in zo'n community driven geheel.
Bij het AD, trouw, telegraaf, nu.nl, fok! En vele andere betaalde websites krijg je ook geen inspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

[...]

Zoals aangegeven blijft de bestaande content gratis beschikbaar en gaat het om een aanvulling. Voor de rest kan ik je zorgen niet wegnemen: de redactie zal zich moeten bewijzen, en laten zien dat er voldoende waarde gecreeërd kan worden met Premium om je over te halen (of in ieder geval aan het twijfelen te brengen ;) ) een Premium-abo te nemen. Dit zal moeten blijken, maar je hebt de hele bètaperiode nog om dit voor jezelf te bepalen :)

[...]

Is er al gesneden in betaalde crew bv? In deze tijd is het voor elk bedrijf zwaar. Mensen geven offers, bonussen worden niet uitgekeerd. Mensen worden ontslagen .. en mensen worden op 0 lijn gezet als in geen extra groei voor x aantal jaar.
Is dit alles ook al bekeken of gewoon onbespreekbaar? Als we kijken naar de meeste takken zou ik zeggen ja dit is al gebeurd. Het zou me verbazen als dit niet het geval is.

Is het overnemen van hw.info niet erg onverstandig geweest in een tijd waarin het overkoepelende bedrijf het al erg zwaar heeft? Dat zijn echt vragen waar als je dit draadje leest mensen zich afvragen.

Ik denk dat mensen niet tegen extra kwaliteit zijn. Maar het Tweakers DNA en een paywall opleggen tja, dat kan logischerwijs bij een groep botsen.
Als we het nieuws volgen gaat het toch niet goed met kranten die een paywall hebben, het past wel in de strategie van het bedrijf wat de beslissingen maakt en de aandeelhouders.
Maar ik vind het erg achterhaald en zelfs onverstandig omdat dit geen oplossing is voor het gebrek aan cashflow of te hoog oplopende kosten. Op papier lijkt het zo mooi, maar de praktijk wijst zo vaak uit, de voorbeelden zijn legio dat dit niet veel zal opleveren TOV de extra kosten.

Er zal op veel meer en ingrijpender bezuinigd moeten worden lijkt me. De kosten moeten omlaag, waar zitten bij Tweakers en dpg de grote lasten op dit moment? Personeel? Management? Waar zit het hem in volgens jou.
Wellicht is het alsmaar groter willen worden en overname na overname ook onderdeel van het echte probleem. Het lijkt immers dat IPV efficiënter ook kwa kosten, dat dit niet word bewerkstelligd.

Is tweakers niet te groot geworden? Na alle overnames werd getoeterd , we gaan veel meer financiële mogelijkheden krijgen en meer van die uitspraken, is dat wel echt de waarheid? Volgens mij is het ingewikkelder en is er een dieper probleemgaande.

Ik hoop ondanks dat ik skeptisch ben dat jullie er uitkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 02-12-2020 14:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ArnoutV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:20:
[...]

Get a life.
Het lijkt wel jouw persoonlijke hetze draadje. 8)7
Een hetze? Ga je mond spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:20:
Ik zit eens te zoeken en ik zie in de afgelopen jaren genoeg crewleden melden dat de forumbezoeken teruglopen.
Nu was het onderwerp de community in het algemeen en niet enkel het forum. Zonder community is T.net (inclusief het nieuwsdeel) niets.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
Je bent er nog steeds niet achter dat DPG geen financiele waarde ziet in de community??? Oftewel dat maakt het dus niet waardevoller.
Ik zal 1x direct hier op je reageren - je bent wel erg negatief. Volgens mij is dit topic - niet alleen - bedoeld om te klagen, maar willen ze hier bij tweakers graag feedback. Welke opties staan we voor open, hoe zien wij het, wat willen we, waar liggen de grenzen etc.
Als je niet snapt dat ook DPG geld moet verdienen, je geeft geen opties wat wel, reageer dan niet of desnoods met een DM/PM. Het topic wordt zo alleen maar vervuild.
Zoals mijn reacties wel duidelijk maken, ben ik ook geen fan van DPG en sta ik er ook sceptisch - maar open - in. Iedereen begrijpt volgens mij wel dat voor niets alleen de zon zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
FirePuma142 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:21:
[...]

Een hetze? Ga je mond spoelen.
Je hebt echt nog niks positiefs bijgedragen.
Je uit alleen maar negativiteit.
Dus nee ik ga mijn mond niet spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:19:
[...]

Denk je echt dat je voor die paar euro's wat te zeggen hebt? Denk je dat ook bij je KPN abbo? Je Netflix?
Heb je aandelen? Ooit geprobeerd daar met 1 aandeel inspraak te krijgen?

Je moet gebruikt maken van het feit dat ze naar je luisteren (of doen alsof :+ ). Thats it!

[ Voor 8% gewijzigd door BasvanS op 02-12-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
[...]

Leden van een betrokken community zullen vaker naar de site komen, er langer blijven, en eerder geld overhebben voor abonnementen. Bovendien voegen ze een hoop toe aan de reguliere artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
_eLMo_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat er geen loze FTE's rondlopen, maar misschien wel FTE's die aan features/artikelen/dingen werken die wellicht "extra" zijn en prijs/kwaliteit/kwantiteit niet uit kunnen?
Afgaande op eerdere reacties zijn er 2 dingen die het grote geld opleveren, advertenties en de pricewatch, waarbij de advertentieinkomsten naar beneden gaan.

Oftewel, misschien is de hele community & het forum wel het deel waar FTE's aan werken die niet rendabel zijn.
Pricewatch werkt ook zonder community, alleen het review deel zal minder druk worden.

Ik weet het niet hoor, zijn gewoon losse gedachtes. Maar kan het me voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
reckik schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zal 1x direct hier op je reageren - je bent wel erg negatief. Volgens mij is dit topic - niet alleen - bedoeld om te klagen, maar willen ze hier bij tweakers graag feedback. Welke opties staan we voor open, hoe zien wij het, wat willen we, waar liggen de grenzen etc.
Als je niet snapt dat ook DPG geld moet verdienen, je geeft geen opties wat wel, reageer dan niet of desnoods met een DM/PM. Het topic wordt zo alleen maar vervuild.
Zoals mijn reacties wel duidelijk maken, ben ik ook geen fan van DPG en sta ik er ook sceptisch - maar open - in. Iedereen begrijpt volgens mij wel dat voor niets alleen de zon zijn werk doet.
Ik heb duidelijke feedback gegeven, sluit aan bij de centralisatie die binnen DPG al bestaat en verminder het aantal FTE's.

Daarnaast is het gek om eerste verdieping aan te kondigen en dan de verdieping premium te maken, dat is gewoon een, ėen twee drietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

Denk je echt dat je voor die paar euro's wat te zeggen hebt? Denk je dat ook bij je KPN abbo? Je Netflix?
Heb je aandelen? Ooit geprobeerd daar met 1 aandeel inspraak te krijgen?

Je moet gebruikt maken van het feit dat ze naar je luisteren (of doen alsof :+ ). Thats it!
Natuurlijk heb je als individu niet direct inspraak. Maar dat kun je prima technisch oplossen. Iedere betalende user stopt punten in zaken naar wens, die bovenaanstaan hebben prio.

Dat je niks te zeggen hebt bij andere bedrijven is omdat met daar wil dat je niks te zeggen hebt.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Luiten1333 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:21:
[...]

Bij het AD, trouw, telegraaf, nu.nl, fok! En vele andere betaalde websites krijg je ook geen inspraak.
Dus het is hier ook onmogelijk?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiten1333
Immanent Ike schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

Leden van een betrokken community zullen vaker naar de site komen, er langer blijven, en eerder geld overhebben voor abonnementen. Bovendien voegen ze een hoop toe aan de reguliere artikelen.
Daar denken ze in belgie anders over. Waarschijnlijk is de gedachten: onze kranten en nieuws websites hebben ook geen community dus waarom geld erin steken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Immanent Ike schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

Dat zijn per definitie de mensen die meer investeren dan ze terug krijgen en daar hebben ze dan ook zelf voor gekozen. Het geeft ze wel voldoening, anders deden ze het niet. Maar deze mensen kun je niet zien als een representatieve groep van Tweakers.net. 99% van de mensen die op tweakers zit zal het een worst wezen of er gratis/betaalde content komt.

Maar tweakers wil die andere 1% wel de kans geven zich te laten horen. Maarja, als we dan met zijn allen door elkaar gaan lopen schreeuwen krijg je natuurlijk niets gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiten1333
maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:28:
[...]

Dus het is hier ook onmogelijk?
Dat zeg ik niet maar de verwachting dat je mag beslissen bij een groot bedrijf lijkt me wel bijzonder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ArnoutV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:23:
[...]

Je hebt echt nog niks positiefs bijgedragen.
Je uit alleen maar negativiteit.
Dus nee ik ga mijn mond niet spoelen.
Dan moet je beter lezen. Ik doe hier juist mee om voor verbetering zorg te dragen, dat scherpe kritiek hier niet wordt gewaardeerd en lastige vragen frequent worden ontweken is standaard. Dat betekent niet dat ik niet deel mag nemen aan de discussie, wellicht tegen beter weten in. Dus in plaats van iemand een lastercampagne in de schoenen te schuiven kun je wat mij betreft beter je deelname aan de discussie gewoon voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:27:
[...]

Natuurlijk heb je als individu niet direct inspraak. Maar dat kun je prima technisch oplossen. Iedere betalende user stopt punten in zaken naar wens, die bovenaanstaan hebben prio.

Dat je niks te zeggen hebt bij andere bedrijven is omdat met daar wil dat je niks te zeggen hebt.
Het komt ook omdat je weinig gedaan krijgt als er te veel belangen zijn. Het enige dat we in een democratie kunnen doen is de mensen steunen die voor onze belangen op komen. Wellicht hebben we een soort van ondernemingsraad/community raad nodig... meer inspraak dan dat ga je echt niet krijgen bij geen enkel bedrijf.

En wees nou eerlijk, dan werkt een topic als dit net zo goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Robbierut4 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

Afgaande op eerdere reacties zijn er 2 dingen die het grote geld opleveren, advertenties en de pricewatch, waarbij de advertentieinkomsten naar beneden gaan.

Oftewel, misschien is de hele community & het forum wel het deel waar FTE's aan werken die niet rendabel zijn.
Pricewatch werkt ook zonder community, alleen het review deel zal minder druk worden.

Ik weet het niet hoor, zijn gewoon losse gedachtes. Maar kan het me voorstellen.
Fair point, voor mijn gevoel mikte ik op andere delen, het is natuurlijk moelijk om die aan te wijzen. Het idee is downsizen in de zin van dingen die voor de gebruikers dus minder waardevol zijn.
Denk aan tag clouds, carrière (want een baan vinden in de IT is erg lastig xD maar goed, misschien levert dit deel juist geld op), downloads (een heel oud deel van Tweakers.net, maar hoe relevant is het nog in deze tijd met automatische updates, kunnen grote changes niet in een nieuwsbericht?), Tweakblogs (mooi hoor, maar als het veel kost kan dat toch ook op het forum?).

Misschien is mijn beeld scheef echter en zijn alle nieuw opgeleverde functies van de afgelopen 2 jaar broodnodig en kan de Tweaker niet zonder.

Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.