Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.114 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
crisp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Ik denk niet dat dat het er veel duidelijker op gaat maken. Daarbij zijn er veel meer subtypes van wat wij technisch 'reviews' noemen dan alleen achtergrond, how-to's en interviews. Plus dat hetzelfde speelt bij 'nieuws' waar ook .plans en .geeks in dezelfde listing staan.

Eigenlijk moet je 'reviews' lezen als 'Uitgebreide artikelen' en 'nieuws' als 'Eenvoudige artikelen'. Het verschil zit hem voornamelijk ook in de opmaak en de mogelijkheid tot meerdere pagina's. Wellicht moeten we gewoon helemaal van dat onderscheid af en maar 1 listing aan gaan houden: "Artikelen" ;)
Jawel dit wordt gepromoot als landing page voor de Plusartikelen:

https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/

Dus daar klik je naar toe. Als je dan daar aangekomen bent denkt ik heb wat gehoord even interviews en how’tos laat ik daar eens naar kijken, dan is er niks. Alleen een tabje voor nieuws en reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Jawel dit wordt gepromoot als landing page voor de Plusartikelen:

https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/

Dus daar klik je naar toe. Als je dan daar aangekomen bent denkt ik heb wat gehoord even interviews en how’tos laat ik daar eens naar kijken, dan is er niks. Alleen een tabje voor nieuws en reviews.
Niet als er maar 1 tabje "Artikelen" is, je daar op klikt en daar een filter hebt voor nieuwsberichten, achtergronden, columns, how-to's en interviews. Problem solved :Y)

Maar als het goed is komt er een nieuw dedicated Plus-archief. Ik weet niet hoe dat vormgegeven gaat worden, maar ik denk dat daar wel rekening gehouden zal worden met de specifieke artikeltypen van het Plus aanbod.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Maar als het goed is komt er een nieuw dedicated Plus-archief. Ik weet niet hoe dat vormgegeven gaat worden, maar ik denk dat daar wel rekening gehouden zal worden met de specifieke artikeltypen van het Plus aanbod.
Dat zou wel mooi wezen, weet jij hier al meer over @jelle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
CyberMania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:37:
Dat zou wel mooi wezen, weet jij hier al meer over @jelle.
Voor zover ik kan zien behelst het huidige ontwerp alleen een datumfilter, maar ik heb deze genoteerd om nog even na te checken bij onze UX-designer als hij terug is van vakantie :) Bedankt voor de suggestie in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Semi offtopic:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat T.net an sich vooruitstrevend is maar dat het forum nog steeds (in basis) blijft hangen in de jaren 90.

Gebruik moderne software, dat geeft zoveel meer mogelijkheden. En ja, het is veel werk om je forumsoftware te switchen maar zelfs XDA, die echt bizar veel custom meuk heeft geïntroduceerd in al die jaren) heeft die stap gemaakt eind 2020.

Tot op zekere hoogte weet ik wat er bij komt kijken want mijn forum is in 2018 overgestapt van React naar Xenforo. En ja, ik weet het, de omstandigheden zijn totaal anders maar moderne software geeft je zo veel mogelijkheden...veel functionaliteit zit in de software zelf maar mis je iets? Dan is er vast een add-on voor.
En is die er niet? Dan zijn er genoeg mogelijkheden om dat te laten bouwen omdat veel developers de software goed kennen.
De standaard software heeft bijvoorbeeld geen dark mode maar er zijn genoeg add-ons of templates die dat wel bieden.

Lang verhaal kort: Waarom blijft Tweakers vasthouden aan custom software met alle nadelen van dien? Het lijkt me een van de hoofdredenen waarom veel gevraagde functionaliteit maar niet opgepakt wordt.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@duderuud dit is gewoon off-topic voor dit topic maar toch een reactie want ik haat moderne fora met geforceerde opmaak en bloated crap met een passie, wat mis je dan? Want wat mij betreft is alles wat je als Tweaker nodig hebt gewoon aanwezig en ik vind deze forum software erg prettig in gebruik. Tweakers draait een zwaar geforkte versie van React, iets wat ze contractueel af hebben kunnen dwingen toen ze de beslissing hebben genomen om voor React te gaan. Het enige wat ik persoonlijk misschien zou missen is control+v om een plaatje te plakken maar dat is sinds +- 1jaar ook mogelijk dus voor mij alles prima in orde (zelfde voor phpbb wat je tegenwoordig helaas ook steeds minder ziet, maar dat terzijde :P ).

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 27-06-2021 02:25 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

reviews: Rapport ministerie: nieuwe datacenters kunnen net zo goed in het bui...
Is ineens van niet-plus artikel in een plus artikel veranderd :??

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Was me ook opgevallen en heb het even nagevraagd, per abuis was het artikel niet als Plus gemarkeerd bij de ingeplande publicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Was me ook opgevallen en heb het even nagevraagd, per abuis was het artikel niet als Plus gemarkeerd bij de ingeplande publicatie.
Wat voorn gevolgen hebben dit soort fouten na de livegang?
Als ik geen plus lid ben, zo'n artikel open, en dan op F5 druk. Ben ik dan een gratis plus-artikel armer?

En hoe zit dat met de mensen die al een reactie achtergelaten hebben?
Er stonden al meer dan 50 reacties onder het artikel. Kunnen die mensen dan niet meer door-discussiëren als iemand op hun reactie reageert?

[ Voor 20% gewijzigd door dragonhaertt op 28-06-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:25:
Wat voorn gevolgen hebben dit soort fouten na de livegang?
Als ik geen plus lid ben, zo'n artikel open, en dan op F5 druk. Ben ik dan een gratis plus-artikel armer?

En hoe zit dat met de mensen die al een reactie achtergelaten hebben?
Er stonden al meer dan 50 reacties onder het artikel. Kunnen die mensen dan niet meer door-discussiëren als iemand op hun reactie reageert?
Als niet-abonnee krijg je een knop te zien om het artikel te lezen (visueel vergelijkbaar met de melding die niet-ingelogde gebruikers nu zien bij Plus-artikelen). Dus als het artikel eerst gratis was, telt dat niet mee in de gratis artikelen die je mag lezen.

Reageren of reacties lezen zal dan niet meer mogelijk zijn, tenzij je het artikel kiest als gratis artikel natuurlijk. Dat is vervelend als het eerst wel kon, dus daarom moeten we ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Als niet-abonnee krijg je een knop te zien om het artikel te lezen (visueel vergelijkbaar met de melding die niet-ingelogde gebruikers nu zien bij Plus-artikelen). Dus als het artikel eerst gratis was, telt dat niet mee in de gratis artikelen die je mag lezen.

Reageren of reacties lezen zal dan niet meer mogelijk zijn, tenzij je het artikel kiest als gratis artikel natuurlijk. Dat is vervelend als het eerst wel kon, dus daarom moeten we ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt :)
Betekent 'er voor zorgen dat het niet meer gebeurd' dat jullie beter gaan opletten en proberen te voorkomen?
Of betekent dat dat er nooit meer zo'n wijziging gedaan mag worden, en dat jullie de fout gewoon accepteren als deze gemaakt wordt en dat jullie dus niet meer overschakelen van niet-plus naar plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:36:
Betekent 'er voor zorgen dat het niet meer gebeurd' dat jullie beter gaan opletten en proberen te voorkomen?
Of betekent dat dat er nooit meer zo'n wijziging gedaan mag worden, en dat jullie de fout gewoon accepteren als deze gemaakt wordt en dat jullie dus niet meer overschakelen van niet-plus naar plus.
Het is sowieso iets wat niet zou moeten gebeuren, maarja dat geldt bij veel menselijke fouten ;) We hebben nog geen beleid voor als het toch gebeurt, maar als er al veel reacties zijn geplaatst dan zou niet-Plus aanhouden inderdaad beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
jelle. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Voor zover ik kan zien behelst het huidige ontwerp alleen een datumfilter, maar ik heb deze genoteerd om nog even na te checken bij onze UX-designer als hij terug is van vakantie :) Bedankt voor de suggestie in elk geval!
Vergeet ook niet te vragen waarom er niet ge-experimenteerd is met een leestijd indicator en of zo’n test nog gaat komen bij langere achtergronden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyberMania schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]
Vergeet ook niet te vragen waarom er niet ge-experimenteerd is met een leestijd indicator en of zo’n test nog gaat komen bij langere achtergronden.
Serieuze vraag maar hecht je daar echt waarde aan?

Mijn ervaring met andere sites is dat die meestal niet kloppen. Ik lees meestal veel sneller dan er staat. En op tweakers zijn de lange artikelen altijd in duidelijke pagina's onderverdeeld waardoor ik gewoon over kan slaan wat ik niet interessant vind. Op andere sites haak ik meestal halverwege af als het oninteressant wordt, omdat ik niet weet wat er nog gaat komen. Ik vind die onderverdeling van Tweakers in 'hapklare brokken' van een minuut leestijd perfect.

En ik ben het trouwens helemaal eens met @temp00, de forum software is perfect zo. Juist XDA die als voorbeeld genoemd werd is ook niet meer te pruimen sinds de nieuwe forum software daar. Reddit idem. Alsjeblieft niet veranderen!

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 28-06-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:43
verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Jaer op 28-06-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Edit: Was een reply op Jaer om te vragen of dit niet het verkeerde topic betrof ;)

[ Voor 86% gewijzigd door GekkePrutser op 28-06-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
GekkePrutser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Serieuze vraag maar hecht je daar echt waarde aan?

Mijn ervaring met andere sites is dat die meestal niet kloppen. Ik lees meestal veel sneller dan er staat. En op tweakers zijn de lange artikelen altijd in duidelijke pagina's onderverdeeld waardoor ik gewoon over kan slaan wat ik niet interessant vind. Op andere sites haak ik meestal halverwege af als het oninteressant wordt, omdat ik niet weet wat er nog gaat komen. Ik vind die onderverdeling van Tweakers in 'hapklare brokken' van een minuut leestijd perfect.

En ik ben het trouwens helemaal eens met @temp00, de forum software is perfect zo. Juist XDA die als voorbeeld genoemd werd is ook niet meer te pruimen sinds de nieuwe forum software daar. Reddit idem. Alsjeblieft niet veranderen!
Daarom ook als experiment, niet iedereen zal er waarde aan hechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

RobinHood schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:03:
(Neigen naar) contentrecycling is natuurlijk 1 ding.

Maar we zouden toch geen premium reviews krijgen? Ik vraag mij af hoe dit serieus anders dan een review is van 5 wachtwoordmanagers, het enige wat ik er echt voor mis is een laatste pagina met conclusies waarin 1 programma wordt bekroond tot winnaar, maar dat is natuurlijk niet de kern van een review of recensie.

De woordenboekdefinities zijn allemaal in de trant van "kritische bespreking van iets", zo zegt Van Dale, toch wel een beetje het standaard woordenboek, dit:

re·cen·sie (de; v; meervoud: recensies) 1beoordeling, kritische beschouwing van een boek, voorstelling, film enz. in een dagblad of tijdschrift

En dit zijn toch wel kritische beschouwingen van wat dingen. Klinkt als een review.

Het is wel een goede review, dat zeker. Vrij diepgaand, ook wat vragen die het niveau van Computeridee ontstijgen, dus da's heel mooi. Het is alleen zo jammer dat er dus weinig waar blijkt te zijn van de belofte "er komen geen premium reviews".
@jelle. @Olaf

Komt hier nog reactie op?

Voorts vind ik het wel weer een vreemd iets om een artikel waar mensen al op hebben gereageerd te switchen naar Plus, sure, foutje en nu maakt het niks uit, maar het is toch echt wel meer dan lullig om te doen na de livegang.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoewel ik absoluut niet te spreken ben over de gang van zaken; de toevoeging van plus, de splitsing, de communicatie (en het gebrek aan), de snelheid van het proces en de duidelijkheid. Vind ik het toch echt wel spijkers op laag water zoeken om nu erg moeilijk te gaan doen over de fout dat 'plus' niet aangevinkt was bij de geautomatiseerde publicatie en dat dit later aangezet is, dit nog voor een livegang waar er niemand last van heeft (m.u.v. de enkelen die plus-artikelen via CSS verwijderen).

Dames, heren zet de stoel achterover pak de popcorn en wacht nog tot de laatste dag van Q3 voor de livegang als er weer een sprint 'af' is en zie hoe dit topic volstroomt met mensen die eigenlijk niet wisten wat er ging gebeuren met de verandering en het gespartel wat volgt. :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

True schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:23:
Hoewel ik absoluut niet te spreken ben over de gang van zaken; de toevoeging van plus, de splitsing, de communicatie (en het gebrek aan), de snelheid van het proces en de duidelijkheid. Vind ik het toch echt wel spijkers op laag water zoeken om nu erg moeilijk te gaan doen over de fout dat 'plus' niet aangevinkt was bij de geautomatiseerde publicatie en dat dit later aangezet is, dit nog voor een livegang waar er niemand last van heeft (m.u.v. de enkelen die plus-artikelen via CSS verwijderen).

Dames, heren zet de stoel achterover pak de popcorn en wacht nog tot de laatste dag van Q3 voor de livegang als er weer een sprint 'af' is en zie hoe dit topic volstroomt met mensen die eigenlijk niet wisten wat er ging gebeuren met de verandering en het gespartel wat volgt. :+
Dat mag je best vinden natuurlijk, maar ik vind het helemaal niet gek dat er over zulke randvoorwaarden nagedacht wordt bij een betaalde dienst. Het viel me nu op dat er ineens een topic van normaal naar plus ging, er waren meer dan 50 reacties. Dan kan ik me zo voorstellen dat een hele hoop mensen wél notificaties krijgen van reacties maar ineens niet meer bij het artikel kunnen.

We zijn hier niet alleen om huidige zaken af te branden, maar ook om opbouwende opmerkingen/kritiek te geven. Misschien heeft tweakers dit gemist, of niet voorzien wat voorn gevolgen zo'n wijziging kan hebben. Best handig om even over na te denken toch? Júist dat nu nog niemand er last van heeft maakt het handig dat dit aangepakt kan worden voordat er 40 klachten binnenrollen van mensen die ineens niet meer bij een artikel kunnen.

Jij mag dat spijkers op laag water noemen, maar ik denk dat tweakers best wat nuttigs met de opmerking kan doen. (en het afkraken van deze opmerking lijkt ironisch gezien ook best wel op spijkers op laag water zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het is een overzicht, geen beoordeling. Vergelijkbaar met reviews: Wachtwoordmanagers met eigen wachtwoordencheckers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zoals je kan zien in dat bericht vind ik dat een bijzonder kunstmatig onderscheid, wat simpelweg de doelpalen verplaatst. Weer. Zo kun je alsnog dingen reviewen zonder te reviewen.

Nu kunnen we er een hele discussie over hebben, maar het feit dat je dat bericht gewoon vrolijk negeert zegt ook wel weer genoeg over wat die discussie uiteindelijk zal uithalen.

Dus even fastforward: ik vind het zeer spijtig dat jullie zo telkens de doelpalen verschuiven, maar die feedback gaat linea recta het ronde archief in. Is dat ook weer duidelijk en zo verspillen we elkaars tijd niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Olaf schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:42:
[...]

[...]

Het is een overzicht, geen beoordeling. Vergelijkbaar met reviews: Wachtwoordmanagers met eigen wachtwoordencheckers
Is dat diepgaand als ik met de 1e hit op google dit vind: https://www.pcmag.com/picks/the-best-password-managers .

Jullie houden jullie zelf echt voor de gek, ik hoop dat de realisatie optijd komt, maar heb er een hard hoofd in. Succes met de livegang, zie graag een inhoudelijke analyse door iemand die er verstand van heeft in dit topic verschijnen, dan pas kunnen er transparante conclusies getrokken worden. d:)b

Ben ook benieuwd wat de directe gevolgen zullen zijn, gaan er banen vliegen als het niet gaat zoals gepland? Welke Tweakers medewerker wordt daar dan voor verantwoordelijk gehouden?

[ Voor 10% gewijzigd door BarendBotje op 28-06-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik voeg mij af of er nog plannen waren om reacties onder een plus artikelen na een x aantal uur/dagen zichtbaar te maken voor niet plus leden? De discussies en informatie onder een artikel zijn vaak voor mij een veelvoud interessanter dan het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
BarendBotje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:07:
Ben ook benieuwd wat de directe gevolgen zullen zijn, gaan er banen vliegen als het niet gaat zoals gepland? Welke Tweakers medewerker wordt daar dan voor verantwoordelijk gehouden?
Het vergroten van de inkomsten uit abonnementen is onderdeel van een meerjarenstrategie (oftewel: van het MT). De focus ligt voor nu op extra content in de vorm van Plus. We zullen dat (en de abonnementen) blijven verbeteren, ook als het niet gaat zoals gepland. Dat zal niet direct ten koste gaan van banen. Tweakers is financieel gezond, maar de afhankelijkheid van advertenties en de Pricewatch is risicovol voor de lange termijn. Vandaar de wens om de inkomstenbronnen te spreiden en Tweakers financieel stabiel te houden.
dylan111111 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:20:
Ik voeg mij af of er nog plannen waren om reacties onder een plus artikelen na een x aantal uur/dagen zichtbaar te maken voor niet plus leden? De discussies en informatie onder een artikel zijn vaak voor mij een veelvoud interessanter dan het artikel zelf.
Die plannen zijn er niet. Dat zou ook alleen nuttig zijn als het hele artikel toegankelijk is voor niet-abonnees, anders ontbreekt de context. Het openstellen van artikelen heb ik wel op de backlog staan om in de toekomst eens te onderzoeken, maar ook daarvoor zijn nu geen plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Het vergroten van de inkomsten uit abonnementen is onderdeel van een meerjarenstrategie (oftewel: van het MT). De focus ligt voor nu op extra content in de vorm van Plus. We zullen dat (en de abonnementen) blijven verbeteren, ook als het niet gaat zoals gepland. Dat zal niet direct ten koste gaan van banen. Tweakers is financieel gezond, maar de afhankelijkheid van advertenties en de Pricewatch is risicovol voor de lange termijn. Vandaar de wens om de inkomstenbronnen te spreiden en Tweakers financieel stabiel te houden.

[...]
Waarschuwing: Neem dit met een korreltje zout, want ik krabbel dit wel heel zwart-wit neer.
Kijk 2 hele belangrijke details:
  1. MT: Beetje à la overheid en de toeslagen affaire, uiteindelijk als het misgaat allemaal naar elkaar wijzen en dan is er niemand verantwoordelijk.
  2. Niet direct: Dus wel indirect? Als jullie die bij wijze van spreken verantwoordelijk zijn mogen blijven dan krijgen er een paar lager op de ladder de zak? Mijns inziens mogen diegene die verantwoordelijk zijn wel echt hun verantwoordelijkheid nemen als dit hele plus een flop blijkt te zijn opbouwende feedback meenemen en toepassen hoort daar ook bij. Echter vrees ik dat geheel tweakers zal lijden.
Nogmaals: ik heb écht het beste beentje voor met de tweakers community en de redactie daarvan, echter luid ik gewoon een noodbel net als mede tweakers hierboven ;( Anyway, succes met het uitvoeren van de plannen :9B

[ Voor 6% gewijzigd door BarendBotje op 28-06-2021 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Het openstellen van artikelen heb ik wel op de backlog staan om in de toekomst eens te onderzoeken, maar ook daarvoor zijn nu geen plannen.
Begrijp ik je hier goed dat je hiermee het openstellen van artikelen na een zekere termijn?

Dit zou wel een sympathiek idee zijn om de informatie op langere termijn voor iedereen vindbaar en bruikbaar te maken. Een andere trigger kan het refereren vanuit een ander artikel zijn. Zodra dit moet gebeuren valt het plus artikel vrij. Zitten vast weer haken en ogen aan, maar om de gedachten te vormen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?

Ik was al veel eerder op de hoogte van deze zaken dankzij GoT. En heb zelf een nas gebouwd om als cloud te dienen.

Dat Microsoft en andere big tech bedrijven zo makkelijk accounts sluiten had al veel eerder aan de grote bel moeten worden gehangen. Dat maakt het wel extra wrang dat dit een Plus artikel is. Plus is/wordt straks immers een bel zonder klepel.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

AtlAntA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:22:
reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?

Ik was al veel eerder op de hoogte van deze zaken dankzij GoT. En heb zelf een nas gebouwd om als cloud te dienen.

Dat Microsoft en andere big tech bedrijven zo makkelijk accounts sluiten had al veel eerder aan de grote bel moeten worden gehangen. Dat maakt het wel extra wrang dat dit een Plus artikel is. Plus is/wordt straks immers een bel zonder klepel.
Wat ik absurd vind is:
Met dank aan thelion, Bullet NL en BroncoJasperado voor het delen van hun ervaringen met en tips over dit onderwerp!
En dan is het een plus-artikel waardoor dezelfde community die hierin helpt met het artikel het niet kan lezen :+
Stank voor dank.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tuttel
  • Laatst online: 08:47
True schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Wat ik absurd vind is:

[...]

En dan is het een plus-artikel waardoor dezelfde community die hierin helpt met het artikel het niet kan lezen :+
Stank voor dank.
Ik meende me ook te herinneren dat artikelen die met hulp vanuit de community tot stand komen niet achter de betaalmuur zouden verdwijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
teacup schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:12:
[...]
Begrijp ik je hier goed dat je hiermee het openstellen van artikelen na een zekere termijn?

Dit zou wel een sympathiek idee zijn om de informatie op langere termijn voor iedereen vindbaar en bruikbaar te maken. Een andere trigger kan het refereren vanuit een ander artikel zijn. Zodra dit moet gebeuren valt het plus artikel vrij. Zitten vast weer haken en ogen aan, maar om de gedachten te vormen.
Het is iets wat ik in de toekomst wil onderzoeken. Bijvoorbeeld door te kijken wat dit voor zowel de gebruiker als ons oplevert. Het gaat namelijk weliswaar om oude artikelen, maar Plus-content kan ook tijdloos zijn en daarmee nog steeds voorzien in de behoefte die we willen vervullen. En de praktische uitvoerbaarheid speelt daar inderdaad ook een rol in.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Tuttel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Ik meende me ook te herinneren dat artikelen die met hulp vanuit de community tot stand komen niet achter de betaalmuur zouden verdwijnen?
Dit meende ik mij ook te herrinneren, dus heb even teruggezocht en kwam dit tegen van @WoutF
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]
Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet oké als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.
[...]
Ik ben benieuwd waar dat dan is mis gegaan.

EDIT: Toevoeging:
WoutF schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:34:
[...]

Wat zou je ervan vinden als deze artikelen dan het Premium-label krijgen? Uit de onderzoeken die we gedaan hebben kregen we namelijk terug van de respondenten dat samenwerken heel erg gewaardeerd werd, maar dat het dan niet oké was om er een Premium-verhaal van te maken. Dat is één van de randvoorwaarden die we voor nu in onze oren geknoopt hebben. Hoe zie jij dat? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Robbierut4 op 29-06-2021 09:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:33
Robbierut4 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Dit meende ik mij ook te herrinneren, dus heb even teruggezocht en kwam dit tegen van @WoutF

[...]

Ik ben benieuwd waar dat dan is mis gegaan.
Misschien ook wel interessant om aan @thelion ,@Bullet NL en @BroncoJasperado te vragen of zij wisten dat zij aan iets mee werkte wat achter een betaalmuur zou komen.
Want als ze aan hun hetzelfde voorgehouden is, is het niet erg netjes om het dan achter een betaalmuur te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
Pompi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:33:
[...]

Misschien ook wel interessant om aan @thelion ,@Bullet NL en @BroncoJasperado te vragen of zij wisten dat zij aan iets mee werkte wat achter een betaalmuur zou komen.
Want als ze aan hun hetzelfde voorgehouden is, is het niet erg netjes om het dan achter een betaalmuur te zetten.
Gezien ze geen abonnement hebben voor zover ik dat kan zien zouden ze daar natuurlijk ook helemaal geen recht op hebben. Misschien Bullet NL als crew, maar die andere twee paupers mogen al dankbaar zijn dat ze überhaupt mochten bijdragen aan een Plus artikel :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Olaf
Jullie hebben gelijk. We hebben drie tweakers gesproken over het onderwerp en daarmee is de rol van de community substantieel. We hebben dit onderwerp vooraf besproken en het toen niet zozeer als een community-artikel benaderd, maar jullie stippen terecht aan dat dit hier wel het geval is. De input van drie communityleden in combinatie met onze spelregel dat we bij samenwerking met de community geen Plus-label plakken maakt dus dat dit geen Plus-artikel mag zijn. Heb hem dus non-Plus gemaakt en dank voor de opmerkingen: reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

jelle. schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:18:
[...]
Het is iets wat ik in de toekomst wil onderzoeken. Bijvoorbeeld door te kijken wat dit voor zowel de gebruiker als ons oplevert. Het gaat namelijk weliswaar om oude artikelen, maar Plus-content kan ook tijdloos zijn en daarmee nog steeds voorzien in de behoefte die we willen vervullen. En de praktische uitvoerbaarheid speelt daar inderdaad ook een rol in.
Dit is misschien wat off-topic, maar als persoon zou ik best willen betalen voor defitige zoekfilters waarmee de geschiedenis van tweakers goed is te doorzoeken. Misschien dat ik hiermee wel de wet van de kleine getallen vertegenwoordig, dat kan ik niet beoordelen. Ik ben altijd de mening toegedaan geweest dat de site een enorme bak aan kennis vertegenwoordigd. Goed kunnen zoeken in die informatie is waardevol. Dit is wat bezijden de redactionele discussie die in dit topic gaande is. De waarde toevoeging vindt wat mij betreft niet alleen plaats in de artikelen zelf, maar ook hoe goed (lees makkelijk) die artikelen in een historische context zijn te plaatsen. Over de artikelen heen dus.

Jullie zijn onderaan artikelen al rudimentair begonnen om eerdere artikelen met een relatie naar het huidige artikel aan te bieden. De relatie die jullie hiermee aanleggen heeft maar een dimensie. Tussen het huidige artikel zijn eigenlijk oneindig veel relaties te verzinnen met evenveel invalshoeken naar de historische content van tweakers. Naast jullie hard-wired zoekfunctionaliteit zou een configureerbare zoekfunctionaliteit mij best wat waard zijn (en dit kost wat, ik weet het, het bijhouden van meer indexen, meer geheugen en system resources nodig. Etc.)

We moeten niet DPG er steeds bijhalen, maar dergelijke ideeën moeten ook bij DPG nog postvatten. Ik ben ook Volkskrant abonnee, iets historisch zoeken, of een doorsnede maken van een groep artikelen over X gecombineerd met Y en Z kan gewoon niet. Populair gezegd, DPG zit op een enorme bak aan informatie en kennis waar allerlei dingen uit af te leiden zijn, en ze doet er geen bal mee. Misschien moet je hiervoor een bepaald denkraam hebben om dat te zien. Dat denkraam is denk ik bij tweakers het meest aanwezig. Jullie zouden een kraamkamer voor het beter ontsluiten van bestaande kennis kunnen zijn.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Olaf schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:39:
Jullie hebben gelijk. We hebben drie tweakers gesproken over het onderwerp en daarmee is de rol van de community substantieel. We hebben dit onderwerp vooraf besproken en het toen niet zozeer als een community-artikel benaderd, maar jullie stippen terecht aan dat dit hier wel het geval is. De input van drie communityleden in combinatie met onze spelregel dat we bij samenwerking met de community geen Plus-label plakken maakt dus dat dit geen Plus-artikel mag zijn. Heb hem dus non-Plus gemaakt en dank voor de opmerkingen: reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?.
Vriendelijk bedankt voor het aanpassen. Ook al was dit geen artikel geweest die mede door hulp van de community tot stand was gekomen dan had het imho nog geen Plus artikel mogen zijn. Dit artikel is wmb van groot belang voor zo goed als alle Nederlanders die die diensten gebruiken. En had dus meer een PSA moeten zijn dan een artikel wat achter een betaalmuur zit.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

@Olaf Leuk dat het alsnog aangepast is, maar gezien alle gebeurtenissen voelt dit wel aan als "laten we het gewoon maar proberen en zien of er commentaar op komt". Door de gehele toestand van slechter wordende kwaliteit maar ook het plus debacle heeft de tweakers redactie al een flinke smet op hun blazoen.

Zeker ook na de opmerking over de rol van het MT in deze (en daarmee dus ook de rol van DPG).

[ Voor 4% gewijzigd door magician2000 op 30-06-2021 00:27 ]

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
magician2000 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:26:
@Olaf Leuk dat het alsnog aangepast is, maar gezien alle gebeurtenissen voelt dit wel aan als "laten we het gewoon maar proberen en zien of er commentaar op komt". Door de gehele toestand van slechter wordende kwaliteit maar ook het plus debacle heeft de tweakers redactie al een flinke smet op hun blazoen.
Dat was hier zeker niet het geval en zouden we ook niet “gewoon maar proberen”. Zoals Olaf zei was vooraf niet duidelijk dat de community een dusdanige input zou leveren voor het artikel.
Zeker ook na de opmerking over de rol van het MT in deze (en daarmee dus ook de rol van DPG).
Ik neem aan dat je hiermee op mijn reactie doelt. Het betreft het MT van Tweakers dat een meerjarenstrategie ontwikkelt. DPG Media heeft inhoudelijk vrij weinig te maken met Plus, anders dan dat we daar kennis en expertise aan ontlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:21:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je hiermee op mijn reactie doelt. Het betreft het MT van Tweakers dat een meerjarenstrategie ontwikkelt. DPG Media heeft inhoudelijk vrij weinig te maken met Plus, anders dan dat we daar kennis en expertise aan ontlenen.
Snap dat ze inhoudelijk weinig te maken hebben daarmee. Zou beetje krom zijn als geldwolven technische artikelen zouden schrijven zou mij trouwens niks verbazen als ik de artikelen soms lees . DPG is echter wel degelijk de partij achter plus 7(8)7 (of de reden dat jullie DPG aangesproken hebben vanwege het verdienmodel).

[ Voor 5% gewijzigd door BarendBotje op 30-06-2021 08:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grvy

Bot

BarendBotje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Snap dat ze inhoudelijk weinig te maken hebben daarmee. Zou beetje krom zijn als geldwolven technische artikelen zouden schrijven. DPG is echter wel degelijk de partij achter plus 7(8)7 (of de reden dat jullie DPG aangesproken hebben vanwege het verdienmodel).
Dit is nu al 100x genoemd. Tweakers zal blijven zeggen van niet, gebruikers zullen blijven zeggen van wel.

Ja, ik ben het er ook niet mee eens jongens. Ik vind Plus waardeloos. Maar we zijn nu steeds dingen aan het herhalen om ons gelijk maar te proberen te forceren.

Laat. Het. Los.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thelion
  • Laatst online: 24-08 12:51
Pompi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:33:
[...]

Om je eerste vraag te beantwoorden: ik wist het in ieder geval niet. Overigens heb ik het in mijn communicatie met @arnoudwokke in zijn geheel niet gehad over wat voor soort artikel het zou worden. Eerlijk gezegd had ik daar ook niet echt een mening over, ik was allang blij dat er wat media-aandacht voor dit probleem kwam. Daarom was ik ook positief verrast dat het zo'n uitgebreid achtergrond artikel is geworden, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Inmiddels is het ook al geen Plus artikel meer, waar ik erg blij mee ben want ik heb hem al behoorlijk vaak gedeeld in WhatsApp groepen en op andere fora.

Overigens vind ik, net als anderen hier, dat artikelen die een maatschappelijk vraagstuk aanstippen sowieso niet achter een betaalmuur horen. Ongeacht de journalistieke inspanning dus. In mijn ogen hebben journalisten een controlerende rol op onze wetgever en het politieke circus daaromheen. Daarom vind ik dat een artikel zoals deze altijd publiekelijk in te zien moet zijn, vanuit een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid i.p.v. een commerciële insteek. Dat andere (technische) artikelen die specifiek gericht zijn op de doelgroep van Tweakers achter een betaalmuur komen kan ik best begrijpen. Er moet toch ergens geld verdient worden.
Tuttel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Gezien ze geen abonnement hebben voor zover ik dat kan zien zouden ze daar natuurlijk ook helemaal geen recht op hebben. Misschien Bullet NL als crew, maar die andere twee paupers mogen al dankbaar zijn dat ze überhaupt mochten bijdragen aan een Plus artikel :+
Hier wil ik toch ook even op reageren. Wat voor mij Tweakers zo'n fijne community maakt, is de community. Helaas zie ik steeds vaker dat anderen achteloos voor pauper / schooier / whatever uitgemaakt worden omdat ze niet willen / kunnen betalen. Ik persoonlijk wilde eerst even afwachten en voor mezelf bepalen of de journalistieke kwaliteit van artikelen voor mij voldoende is om daar voor te gaan betalen. Iets wat ik bijv. wel doe voor artikelen van Follow The Money, om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast zijn er misschien ook wel mensen op Tweakers die het financieel gewoon minder breed hebben en daardoor een abbo niet kunnen betalen. Ik vind het in ieder geval een flauwe en te makkelijke grap (tenminste, als ik je reactie juist interpreteer).

Daarnaast zou ik liever willen zeggen dat Tweakers 'paupers' zoals ik nodig heeft om überhaupt een artikel te kunnen schrijven. Want hoe kun je nou journalistiek bedrijven als niemand wil meewerken. @arnoudwokke had in ieder geval netjes een lijst met vragen opgesteld welke ik zo uitgebreid en nauwkeurig mogelijk heb proberen te beantwoorden. Dat hij vervolgens een screenshot van mijn browser (waar trouwens ook nog mijn emailadres op staat 8)7 ) op de frontpage plaatst en daar dus geld mee verdient vind ik geen issue. Ik heb die informatie immers vrijwillig gedeeld t.b.v. van het artikel. Dat is toch ook gewoon bijdragen aan Tweakers? Just my 2 cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:28

arnoudwokke

Redacteur
Om je eerste vraag te beantwoorden: ik wist het in ieder geval niet. Overigens heb ik het in mijn communicatie met @arnoudwokke in zijn geheel niet gehad over wat voor soort artikel het zou worden. Eerlijk gezegd had ik daar ook niet echt een mening over, ik was allang blij dat er wat media-aandacht voor dit probleem kwam. Daarom was ik ook positief verrast dat het zo'n uitgebreid achtergrond artikel is geworden, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Inmiddels is het ook al geen Plus artikel meer, waar ik erg blij mee ben want ik heb hem al behoorlijk vaak gedeeld in WhatsApp groepen en op andere fora.
Dit artikel komt voort uit een idee uit de community, met grote bijdragen van drie mensen die het is overkomen - het Plus-label hing er onterecht aan, dat had hier niet gemoeten. Ik ben dat inmiddels zo gewend, ik heb voor publicatie ook al de vinkjes moeten weghalen bij iOS 15 en Android 12. Dat waren gewone previews, toch had ik daar ook al per ongeluk het Plus-vinkje neergezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

arnoudwokke schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Dit artikel komt voort uit een idee uit de community, met grote bijdragen van drie mensen die het is overkomen - het Plus-label hing er onterecht aan, dat had hier niet gemoeten. Ik ben dat inmiddels zo gewend, ik heb voor publicatie ook al de vinkjes moeten weghalen bij iOS 15 en Android 12. Dat waren gewone previews, toch had ik daar ook al per ongeluk het Plus-vinkje neergezet ;)
Als dat je werk is, blijft mensenwerk, kan zoiets eens gebeuren.

Straks gaat zo een foutje voor de bulk van de Tweakers om één van hun slechts drie artikelen in een maand. Dan zijn ze hun gratis Plus al kwijt aan twee gewone previews en een community artikel, als ze er snel bij zijn , voor zo een aanpassing van plus naar niet plus. Of kost het dan met terugwerkende kracht ook niet je drie keer plus van die maand meer?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grvy

Bot

OruBLMsFrl schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Straks gaat zo een foutje voor de bulk van de Tweakers om één van hun slechts drie artikelen in een maand. Dan zijn ze hun gratis Plus al kwijt aan twee gewone previews en een community artikel, als ze er snel bij zijn , voor zo een aanpassing van plus naar niet plus. Of kost het dan met terugwerkende kracht ook niet je drie keer plus van die maand meer?
Dat is niet relevant. Zoals in dit topic al vaker gemeld door Tweakers. Foutjes mogen niet gebeuren.

Als ze dan toch gebeuren had het niet gemogen en hoeven ze er dus geen rekening mee te houden want ze mogen niet gebeuren. Dus als ze dan toch gebeuren etc.. etc.. :+

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:51
jelle. schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:21:
[...]
Zoals Olaf zei was vooraf niet duidelijk dat de community een dusdanige input zou leveren voor het artikel.
[...]
Dit artikel komt voort uit een idee uit de community, met grote bijdragen van drie mensen die het is overkomen - het Plus-label hing er onterecht aan.

[...] per ongeluk het Plus-vinkje neergezet ;)
Wat was het nou? Vooraf niet duidelijk dat er überhaupt input zou komen van de community? Of was het hele artikel juist een idee van de community?

En wat was het nou? Per ongeluk een 'Plus' label omdat het eigenlijk een 'Plus' artikel was, maar dat uiteindelijk toch niet bleek te kunnen door de onverwacht grote input van de community? Of per ongeluk een 'Plus' label omdat Arnoud soms uit automatisme vinkjes zet waar dat niet moet?

Gaat weer lekker in de communicatie. Ik krijg door zulke zwabberende verklaringen dan toch het gevoel dat dit artikel gewoon op 'Plus' was blijven staan als het hier niet was opgemerkt en aangekaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Of per ongeluk een 'Plus' label omdat Arnoud soms uit automatisme vinkjes zet waar dat niet moet?
Dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

OruBLMsFrl schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:04:
[...]

In voorkomende gevallen kunnen we dat natuurlijk gewoon rechttrekken in de database voor gebruikers die daar een gratis Plus aan hebben besteedt. Daarnaast wordt er vziw ook gekeken naar een extra waarschuwing bij het plusvinkje in het CMS voor bepaalde artikeltypen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
thelion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Overigens vind ik, net als anderen hier, dat artikelen die een maatschappelijk vraagstuk aanstippen sowieso niet achter een betaalmuur horen. Ongeacht de journalistieke inspanning dus. In mijn ogen hebben journalisten een controlerende rol op onze wetgever en het politieke circus daaromheen. Daarom vind ik dat een artikel zoals deze altijd publiekelijk in te zien moet zijn, vanuit een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid i.p.v. een commerciële insteek. Dat andere (technische) artikelen die specifiek gericht zijn op de doelgroep van Tweakers achter een betaalmuur komen kan ik best begrijpen. Er moet toch ergens geld verdient worden.
[...]

Zowel @thelion als @arnoudwokke bedankt voor het antwoord. Dit antwoord verhelderde het een beetje.

@arnoudwokke of @Olaf, ik neem aan dat jullie bij andere interviews voor Plus of artikelen waar mensen vrijwillig aan bijdragen (dan bedoel ik mensen die niet uit de community komen) van te voren wel aangeven dat het zal gaan om een artikel dat achter een paywall komt of niet? Want ik kan mij voorstellen dat sommige geïnterviewde of mensen die vrijwillig meewerken, minder uitgebreid of minder snel zouden mee werken als zij wisten dat het artikel waaraan zij bijdragen een kleiner bereik krijgt doordat het achter een paywall wordt gezet in plaats van een open access artikel te zijn. Aangezien geïnterviewde of vrijwilligers zullen meewerken omdat zij iets willen uitdragen of willen melden en daarvoor zullen zij ook een zo groot mogelijk bereik willen hebben. Dan zou ik het redelijk not done vinden als het wordt verzwegen, zeker ook omdat je er niet voor kan kiezen om 1 artikel aan te schaffen maar dat je meteen een hele maand abonnee moet worden.
Dit kan je ook beetje zien in het antwoord van thelion, omdat hij blij was dat hij het artikel aan veel mensen kon doorsturen en delen. Hij had daarmee een stukken groter bereik om zijn ervaringen te delen dan als alleen leden het hadden konden lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuttel
thelion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Hier wil ik toch ook even op reageren. Wat voor mij Tweakers zo'n fijne community maakt, is de community. Helaas zie ik steeds vaker dat anderen achteloos voor pauper / schooier / whatever uitgemaakt worden omdat ze niet willen / kunnen betalen. Ik persoonlijk wilde eerst even afwachten en voor mezelf bepalen of de journalistieke kwaliteit van artikelen voor mij voldoende is om daar voor te gaan betalen. Iets wat ik bijv. wel doe voor artikelen van Follow The Money, om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast zijn er misschien ook wel mensen op Tweakers die het financieel gewoon minder breed hebben en daardoor een abbo niet kunnen betalen. Ik vind het in ieder geval een flauwe en te makkelijke grap (tenminste, als ik je reactie juist interpreteer).

Daarnaast zou ik liever willen zeggen dat Tweakers 'paupers' zoals ik nodig heeft om überhaupt een artikel te kunnen schrijven. Want hoe kun je nou journalistiek bedrijven als niemand wil meewerken. @arnoudwokke had in ieder geval netjes een lijst met vragen opgesteld welke ik zo uitgebreid en nauwkeurig mogelijk heb proberen te beantwoorden. Dat hij vervolgens een screenshot van mijn browser (waar trouwens ook nog mijn emailadres op staat 8)7 ) op de frontpage plaatst en daar dus geld mee verdient vind ik geen issue. Ik heb die informatie immers vrijwillig gedeeld t.b.v. van het artikel. Dat is toch ook gewoon bijdragen aan Tweakers? Just my 2 cents.
Excuus, zo was mijn opmerking niet bedoeld!

Het was meer een sarcastische sneer met enige zelfspot gezien ik zelf niet direct een financiële bijdrage lever aan Tweakers. Maar terecht, ondanks dat het een flauwe grap was, was het zeker ook achteloos van mij - een lul met zelfspot is nog steeds een lul.

Was ook een kleine knipoog naar de eerder door Tweakers gebruikte term 'free rider'. Daar kwamen ze echter direct al op terug met dat men op meer manieren kan bijdragen dan enkel direct geld naar ze overmaken. Zou alleen gek zijn als die bijdrages uit de community dan alsnog achter de betaalmuur verdwijnen, maar het is nu duidelijk dat het in dit geval slechts een foutje was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Dus ondanks dat het merendeel niet plus is, is het toch een automatische modus geworden om het plus vinkje aan te zetten? Of betekend dit dat er toch gewoonweg veel meer plus is dan in eerste instantie verteld?

Ja, ik weet het, weer kritisch en wantrouwend, maar dat is wat jullie zelf ook creëren door de hele manier van doen.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dus ondanks dat het merendeel niet plus is, is het toch een automatische modus geworden om het plus vinkje aan te zetten?
Vrijwel elke achtergrond die ik schrijf, is voor Plus en ik ben het vinkje geregeld onterecht vergeten - dat hij er dus niet stond. (ik schrijf ook nieuws en dat is niet zo vaak Plus). Nu zet ik hem dus vaak onbewust dus al snel als ik begin aan een achtergrond :)

[ Voor 7% gewijzigd door arnoudwokke op 01-07-2021 06:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
arnoudwokke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:35:
[...]

Vrijwel elke achtergrond die ik schrijf, is voor Plus en ik ben het vinkje geregeld onterecht vergeten - dat hij er dus niet stond. (ik schrijf ook nieuws en dat is niet zo vaak Plus). Nu zet ik hem dus vaak onbewust dus al snel als ik begin aan een achtergrond :)
Straks is het geen vinkje meer, wordt alles plus, ben je meteen klaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

reviews: Meer betalen voor pakjes buiten EU - Chinese businessmodel in gevaar?

Dit artikel was initieel geen Plus. Als het wel Plus was, dan had ik niet bijgedragen met mijn commentaar. Inmiddels is het met mijn commentaar eronder Plus gemaakt.

Sneaky, T.net. Sneaky. Ik zal mijn berichten leegmaken, en naar deze reactie verwijzen voor meer informatie.

Is dit een nieuwe modus operandi? Want het ontmoedigt om bij te dragen aan een niet-Plus artikel, omdat het wel eens Plus zou kunnen worden.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 01-07-2021 17:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

The Zep Man schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:45:

Dit artikel was initieel geen Plus. Als het wel Plus was, dan had ik niet bijgedragen met mijn commentaar. Inmiddels is het met mijn commentaar eronder Plus gemaakt.

Sneaky, T.net. Sneaky. Ik zal mijn berichten leegmaken, en naar dit topic verwijzen om de reden.

Is dit een nieuwe modus operandi? Want het ontmoedigt om bij te dragen aan een niet-Plus artikel, omdat het wel eens Plus zou kunnen worden.
Komt vast weer zo'n smoesje van ja, vergeten het vinkje te zetten voor plus.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

*knip* als je niet wil bijdragen, dan volstaat het om simpelweg niet te reageren. Hier komen melden dat je niet wil bijdragen, voegt niets toe.

En commentaar op de moderatie kan via mail of DM.

[ Voor 134% gewijzigd door RoD op 01-07-2021 18:11 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• beau-key
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-01-2022
Natuurlijk is een "Plus" (verdienmodel) niet slecht. De schoorsteen moet roken! Echter eerst een stuk op de openbare site zetten, en (misschien wel hele goede) feedback van de openbare communitie genereren en DAARNA naar Plus promoveren is niet heel chique, om het maar eens mild te zeggen. Om daarna ook de initiele reactie op -1 te zetten getuigd helemaal van onethisch *en* wraak gedrag.

Ik stel voor om in de toekomst niet over de hoofden van de "publieke" groep op deze wijze "Plus" artikelen te genereren. Het huidige gedrag zou, aan het einde van de dag, nog wel eens duurder kunnen worden voor T.net...

[typos]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
The Zep Man schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:45:

Ik vind dit je wel heel snel tot deze gedachte komt. Waarom? Hebben ze dit in het verleden vaker gedaan? Voor zover ik weet is Tweakers heel open over hun 'Plus' beleid.

Daarnaast; waarom zouden ze dit niet mogen doen? Waarom vind je dit sneaky? En waarom zou je onder Plus-artikelen geen nuttig commentaar plaatsen, verdienen de Plus-abohouders dat niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pixeled schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:31:
En waarom zou je onder Plus-artikelen geen nuttig commentaar plaatsen, verdienen de Plus-abohouders dat niet?
Plus abbonees betalen mij niet. Ik schrijf alleen commentaar dat door iedereen gelezen kan worden, ook leden die geen Plus abonnement hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 01-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixeled
The Zep Man schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:34:
[...]
Plus abbonees betalen mij niet. Ik schrijf alleen commentaar dat door iedereen gelezen kan worden, ook leden die geen Plus abonnement hebben.
Oke, dus ongeacht hoe interessant het artikel is of hoe leuk het onderwerp is, en hoeveel je mogelijk ook bij zou kunnen dragen voor de Plus-abonnees, je doet het uit principe niet?

Erg jammer. Ik vind dat je daarmee iets te sterk de moraalridder probeert uit te hangen.

Ik begrijp de opmerking 'Plus abbonees betalen mij niet' trouwens echt helemaal niet. Je wil er dus eigenlijk betaling/beloning voor?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pixeled schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Oke, dus ongeacht hoe interessant het artikel is of hoe leuk het onderwerp is, en hoeveel je mogelijk ook bij zou kunnen dragen voor de Plus-abonnees, je doet het uit principe niet?

Erg jammer. Ik vind dat je daarmee iets te sterk de moraalridder probeert uit te hangen.

Ik begrijp de opmerking 'Plus abbonees betalen mij niet' trouwens echt helemaal niet. Je wil er dus eigenlijk betaling/beloning voor?
De reden dat sommige gebruikers nuttige bijdragen leveren is zodat iedereen die bijdragen kan lezen. Dan komt het wat wrang over als een bedrijf denkt daar geld voor te kunnen vragen. Als plus-abonnee betaal je voor redactionele content, niet om commentaren van andere gebruikers (geplaatst toen artikelen gratis waren) te verbergen voor gewone bezoekers, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:50:
[...]

De reden dat sommige gebruikers nuttige bijdragen leveren is zodat iedereen die bijdragen kan lezen. Dan komt het wat wrang over als een bedrijf denkt daar geld voor te kunnen vragen. Als plus-abonnee betaal je voor redactionele content, niet om commentaren van andere gebruikers (geplaatst toen artikelen gratis waren) te verbergen voor gewone bezoekers, toch?
Misschien kan @Moonsugar hier iets over zeggen. Is wel vaker genoemd het risico van het ontstaan van een tweedeling in de community.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pixeled schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Ik vind dit je wel heel snel tot deze gedachte komt. Waarom? Hebben ze dit in het verleden vaker gedaan? Voor zover ik weet is Tweakers heel open over hun 'Plus' beleid.

Daarnaast; waarom zouden ze dit niet mogen doen? Waarom vind je dit sneaky? En waarom zou je onder Plus-artikelen geen nuttig commentaar plaatsen, verdienen de Plus-abohouders dat niet?
Ja, een paar dagen geleden ging een artikel met iets van 50 reacties opeens naar Plus, en gister dus nog een artikel met community-leden die eerst wel plus was, maar dat bleek een foutje.

Foutje moet kunnen baas, maar 3 dezelfde fouten 1 week begint toch wel een beetje opvallend te worden.

Ook omdat het hiervoor al maanden goed ging. Vrijmibo is maandagochtend al begonnen, en nooit meer opgehouden denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixeled
[...]

Als plus-abonnee betaal je voor redactionele content, niet om commentaren van andere gebruikers (geplaatst toen artikelen gratis waren) te verbergen voor gewone bezoekers, toch?
Zeker! :) Het punt dat ik probeer te maken is dat je dan de keuze hebt om te kiezen tussen een commentaar plaatsen voor een kleiner publiek, of helemaal geen commentaar plaatsen. Bij de eerste keuze maak je in ieder geval nog een groep mensen blij (afhankelijk van de kwaliteit van je commentaar ;)). Met de laatste stellingname helemaal niemand, terwijl het onderwerp en het commentaar misschien wel heel leuk zijn. Dat vind ik zonde en erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
RobinHood schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Ja, een paar dagen geleden ging een artikel met iets van 50 reacties opeens naar Plus, en gister dus nog een artikel met community-leden die eerst wel plus was, maar dat bleek een foutje.

Foutje moet kunnen baas, maar 3 dezelfde fouten 1 week begint toch wel een beetje opvallend te worden.

Ook omdat het hiervoor al maanden goed ging. Vrijmibo is maandagochtend al begonnen, en nooit meer opgehouden denk ik :+
Misschien heeft het wel te maken met de live-gang van Plus, dat bepaalde dingen anders zijn geworden. Dat staat op het punt elk moment te gebeuren. Ik gok op maandag 5 juli.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 01-07-2021 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CyberMania schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Misschien heeft het wel te maken met de live-gang van Plus, dat bepaalde dingen anders zijn geworden. Dat staat op het punt elk moment te gebeuren.
Het is zo lang geleden dat ze niet meer welk knopje "live gaan" is en nu drukken ze op random knopjes? :+
pixeled schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Zeker! :) Het punt dat ik probeer te maken is dat je dan de keuze hebt om te kiezen tussen een commentaar plaatsen voor een kleiner publiek, of helemaal geen commentaar plaatsen. Bij de eerste keuze maak je in ieder geval nog een groep mensen blij (afhankelijk van de kwaliteit van je commentaar ;)). Met de laatste stellingname helemaal niemand, terwijl het onderwerp en het commentaar misschien wel heel leuk zijn. Dat vind ik zonde en erg jammer.
Ik kan hem wel begrijpen, Tweakers is voor mij 1 grote community, nu krijg je een community in een community, dat vind ik wel erg vreemd.

Ik ben 1 van de velen die meerdere malen zijn zorgen daarover heeft geuit, maar ik kan niet herinneren dat er ooit echt serieus op in is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
pixeled schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Het gaat er in dit geval om dat mensen commentaar gaven bij een openbaar artikel. Na een tijdje werden die artikelen toch plus gemaakt waarbij de reacties meegenomen werden maar gratis gebruikers ze (na invoering) niet meer kunnen lezen. Maar goed, gezien de andere reacties zou het me niet verbazen als het gewoon een proefballonnetje is, kijken of ze ermee weg kunnen komen. Oeps, toch het verkeerde vinkje gekozen, no harm no foul. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Verwijderd1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Het gaat er in dit geval om dat mensen commentaar gaven bij een openbaar artikel. Na een tijdje werden die artikelen toch plus gemaakt waarbij de reacties meegenomen werden maar gratis gebruikers ze (na invoering) niet meer kunnen lezen. Maar goed, gezien de andere reacties zou het me niet verbazen als het gewoon een proefballonnetje is, kijken of ze ermee weg kunnen komen. Oeps, toch het verkeerde vinkje gekozen, no harm no foul. ;)
Dit is ook direct het eerste wat in me opkwam. Te laag voor woorden |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuttel
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Echter begint Tweakers na het verliezen van de gunfactor nu ook wel de schijn tegen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Modbreak:Ik heb een aantal reacties weggegooid die compleet offtopic gingen. Houdt het inhoudelijk over Plus en ga er niet allerlei zaken bijhalen.

Modbreak:En daar heb ik zojuist nog twee reacties hieronder aan toegevoegd, feedback op de moderatie hoort niet in dit topic thuis. Dit kan door mij een bericht te sturen of als algemene discussie in Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora.

[ Voor 48% gewijzigd door Dirk op 02-07-2021 08:57 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@The Zep Man ik kan niet op je blogpost reageren, dus maar hier: je lijkt te insinueren dat wij (i.c. de Tweakers redactie) met opzet reeds gepubliceerde artikelen pas later aanpast naar Plus. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is. Ik gaf eergisteren al aan dat er gekeken wordt naar technische middelen om dat soort fouten in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen. Wellicht kan @Olaf nog kijken of dit op een of ander manier ook als checkpunt opgenomen kan worden bij de eindredactie.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:43:
@The Zep Man ik kan niet op je blogpost reageren, dus maar hier: je lijkt te insinueren dat wij (i.c. de Tweakers redactie) met opzet gepubliceerde artikelen pas later aanpassen naar Plus. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is. Ik gaf eergisteren al aan dat er gekeken wordt naar technische middelen om dat soort fouten in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen. Wellicht kan @Olaf nog kijken of dit op een of ander manier ook als checkpunt opgenomen kan worden bij de eindredactie.
Als dat echt zo is, neem dan je verlies en laat een niet-Plus artikel een niet-Plus artikel zijn, want er hebben niet-Plus leden aan bijgedragen die mogelijk niet zouden hebben bijgedragen als het artikel vanaf het begin af aan Plus was.

Nu heeft de redactie de schijn tegen zich, mede omdat enkel mijn positief gemodereerde bericht werd verwijderd en niet mijn negatief gemodereerde bericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Als dat echt zo is, neem dan je verlies en laat een niet-Plus artikel een niet-Plus artikel zijn, want er hebben niet-Plus leden aan bijgedragen die mogelijk niet zouden hebben bijgedragen als het artikel vanaf het begin af aan Plus was.

Nu heeft de redactie de schijn tegen zich, mede omdat enkel mijn positief gemodereerde bericht werd verwijderd en niet mijn negatief gemodereerde bericht.
Dit vind ik dan ook een goede suggestie inderdaad :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:07
@The Zep Man ik kan niet op je blogpost reageren, dus maar hier: je lijkt te insinueren dat wij (i.c. de Tweakers redactie) met opzet gepubliceerde artikelen pas later aanpassen naar Plus. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is. Ik gaf eergisteren al aan dat er gekeken wordt naar technische middelen om dat soort fouten in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen. Wellicht kan @Olaf nog kijken of dit op een of ander manier ook als checkpunt opgenomen kan worden bij de eindredactie.
Wat bedoel je hier exact mee: dat is toch absoluut bewust/met opzet. Ik ken de Tweakers back-end niet, maar ik kan maar inschatten dat er minstens 4 klikken nodig zijn om een artikel van gratis naar plus te zetten: artikel openen -> bewerken -> klikken op vinkje bij "plus" -> opslaan. Dat is toch geen handeling die je per ongeluk doet.
Dus het artikel waar de reactie leeg gemaakt was, is met opzet van gratis naar plus gegaan.
Dat het niet met opzet eerst gratis was en dat per ongeluk gebeurde, kan ik wel inkomen, maar dan heb ik gevoel dat de lezer niet de gevolgen mag dragen van die fout.

[ Voor 6% gewijzigd door Mschamp op 02-07-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mschamp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Wat bedoel je hier exact mee: dat is toch absoluut bewust/met opzet. Ik ken de Tweakers back-end niet, maar ik kan maar inschatten dat er minstens 4 klikken nodig zijn om een artikel van gratis naar plus te zetten: artikel openen -> bewerken -> klikken op vinkje bij "plus" -> opslaan. Dat is toch geen handeling die je per ongeluk doet.
Dus het artikel waar de reactie leeg gemaakt was, is met opzet van gratis naar plus gegaan.
Met 'opzet' doel ik op opzettelijk eerst enige tijd als non-plus online zetten en dan later aanpassen naar plus.

Ik kan me persoonlijk prima vinden in de suggestie dat reeds gepubliceerde artikelen eigenlijk nooit meer naar plus zouden mogen worden aangepast.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:50:
Met 'opzet' doel ik op opzettelijk eerst enige tijd als non-plus online zetten en dan later aanpassen naar plus.
Je claimt dat die opzet er niet is, maar dat is niet te verifiëren, door jou of door mij.
Ik kan me prima vinden in de suggestie dat reeds gepubliceerde artikelen eigenlijk nooit meer naar plus zouden mogen worden aangepast.
Dat zou een goede oplossing zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
@The Zep Man ik kan niet op je blogpost reageren, dus maar hier: je lijkt te insinueren dat wij (i.c. de Tweakers redactie) met opzet reeds gepubliceerde artikelen pas later aanpast naar Plus. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is. Ik gaf eergisteren al aan dat er gekeken wordt naar technische middelen om dat soort fouten in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen. Wellicht kan @Olaf nog kijken of dit op een of ander manier ook als checkpunt opgenomen kan worden bij de eindredactie.
Ik heb de blog niet gelezen, maar waar de frustratie denk ik door komt is dat het al de hele beta periode goed ging met dit en het nu vlak voor de live gang het opeens 3 dagen op rij mis gaat met een Plus gerelateerd artikel.
Waarschijnlijk heeft hij veel passie voor Tweakers en zijn er onderbuik gevoelens gaan groeien, ik zeg totaal niet dat die perse correct of goed zijn. Maar het voelt gewoon erg opvallend dat aan het einde van de beta er plotseling "fouten"/fouten mee gemaakt worden. Dan helpt het niet als er berichten waarin hij zijn vermoedens uit verdwijnen, want dat kan dan als bevestiging aanvoelen dat er iets niet kosjers aan de hand is.
Nu kom je beetje in vicueze cirkel waar beide partijen steeds meer met een slechte blik naar de reacties van de ander gaan kijken, dat is voor iedereen jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Naast het feit dat jullie technische toepassingen kunnen bedenken om deze fouten te beperken, kan ook er anders omgegaan worden met deze fout.

Als er dan toch een artikel foutief als niet-plus geplaatst wordt, kan tweakers ook de verantwoordelijkheid nemen, en het artikel niet-plus houden.
Achteraf naar plus wijzigen is, zoals ik eerder deze week ook al aangaf, oneerlijk voor mensen die al gereageerd hebben.

Een groot deel van de kritiek in dit topic gaat over de toegevoegde waarde van reacties op artikelen. Zoals hierboven al aangegeven wordt, zijn tweaker mogelijk niet bereid toe te voegen als dat bij dit nieuwe verdienmodel hoort. Het zou netjes zijn als jullie dit respecteren.

Mijn mening is ook dat de enige juiste manier om hier mee om te gaan is om je verantwoordelijkheid te nemen en fouten te accepteren als eigen fouten. Niet het probleem bij de gebruikers leggen door achteraf alsnog te wijzigen.

On a different note: Ik vind het prettig dat jij nu ook reageert @crisp, maar ik weet niet of dit zo handig is. We hebben tot nu toe andere aanspreekpunten gehad in dit topic, en zelfs daar waren onderlinge misvattingen en tegensprekingen. Ik weet niet of je uit eigen beweging hier toevoegt of dat dit gecoördineerd wordt, maar ik vraag me af hoe constructief dit is.

Voorbeeld, jij reageert nu uit eigen beweging "Ik kan me prima vinden in de suggestie dat reeds gepubliceerde artikelen eigenlijk nooit meer naar plus zouden mogen worden aangepast. "

Omdat je met een rood jasje reageert doet dat suggereren dat dat ook de intentie van tweakers als een geheel is.
Dit is echter precies wat ik eerder deze week ook voorstelde, en daar lijkt niet naar gehandeld te zijn. Dus ik gok dat dit een persoonlijke mening is en niet iets waar de rest van de Plus crew achter staat.

[ Voor 12% gewijzigd door dragonhaertt op 02-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dragonhaertt schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:55:
[...]

On a different note: Ik vind het prettig dat jij nu ook reageert @crisp, maar ik weet niet of dit zo handig is. We hebben tot nu toe andere aanspreekpunten gehad in dit topic, en zelfs daar waren onderlinge misvattingen en tegensprekingen. Ik weet niet of je uit eigen beweging hier toevoegt of dat dit gecoördineerd wordt, maar ik vraag me af hoe constructief dit is.

Voorbeeld, jij reageert nu uit eigen beweging "Ik kan me prima vinden in de suggestie dat reeds gepubliceerde artikelen eigenlijk nooit meer naar plus zouden mogen worden aangepast. "

Omdat je met een rood jasje reageert doet dat suggereren dat dat ook de intentie van tweakers als een geheel is.
Dit is echter precies wat ik eerder deze week ook voorstelde, en daar lijkt niet naar gehandeld te zijn. Dus ik gok dat dit een persoonlijke mening is en niet iets waar de rest van de Plus crew achter staat.
Ik reageer hier uit eigen beweging (heb dat nog even verduidelijkt in mijn reactie). Ik heb de suggestie bij het plus-team neergelegd en gevraagd of @Olaf daar op wil reageren.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

crisp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Ik reageer hier uit eigen beweging (heb dat nog even verduidelijkt in mijn reactie).
begrijpelijk, en goed dat je dat aangeeft. Houd er wel rekening mee dat miscommunicatie in dit topic al een dingetje is, en dat dat bij betaalde zaken snel tot irritaties kan leiden.
Ik heb de suggestie bij het plus-team neergelegd en gevraagd of @Olaf daar op wil reageren.
Fijn dat er naar gekeken wordt, maar dit geeft wel een nare bijsmaak. (niet negatief bedoeld naar jou)

Ik heb hier al eerder heel vaak dezelfde vraag moeten neerzetten om uberhaupt antwoord te krijgen. Nu heb ik een probleem aangestipt en daar was constructief op gereageerd.

Helaas gaat het dan toch binnen een week nog tweemaal fout. Misschien wat overdreven, maar alle voorgaande problemen en discussies in acht houdende, geeft dit toch een enorm gevoel van onkunde/onwilligheid om verbeteringen door te voeren.

Ik ben er bewust van dat menselijke fouten voorkomen. Helaas hebben we het hier over een (straks) betaalde service, waarbij de verantwoordelijkheid van fouten niet wordt genomen. één of twee foutjes is niet erg, maar de opstapeling is nu zo hoog dat het steeds minder vertrouwen wekt in hoe soepel het zal gaan na de uitrol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:08
[...]

Als er dan toch een artikel foutief als niet-plus geplaatst wordt, kan tweakers ook de verantwoordelijkheid nemen, en het artikel niet-plus houden.
Achteraf naar plus wijzigen is, zoals ik eerder deze week ook al aangaf, oneerlijk voor mensen die al gereageerd hebben.
Helemaal mee eens. Alleen op dit moment loopt de beta nog. Dus ik kan me indenken dat er nu nog gedacht wordt dat een vinkje achteraf aanpassen geen consequenties heeft op de mogelijkheid om het artikel te lezen en het daarom snel gedaan wordt. Want je wil wel laten zien dat dit een plus-artikel is.

Als plus daadwerkelijk actief is, moeten er betere checks zijn om dit te voorkomen en ook afspraken om na het publiceren als normaal artikel deze niet meer als een plus artikel aan te merken

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Olaf
We bouwen een extra check in om te voorkomen dat artikelen die we als Plus gepland hebben niet als zodanig online komen. Mocht het om wat voor reden dan ook toch voorkomen dat een artikel als non-Plus online komt, dan blijft die na de livegang van Plus ook als non-Plus online staan. Dat is de uitkomst van dat probleem waar we tijdens de bèta tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Dus ik gok dat dit een persoonlijke mening is en niet iets waar de rest van de Plus crew achter staat.
Over het algemeen zal het gros van de crew op een persoonlijke titel reageren in de meeste topics. Wij zijn natuurlijk ook gewoon mensen en deel van de community en hebben slechts 1 account. Daardoor zijn al onze reacties op het forum zichtbaar in een rood jasje (alles wordt pas weer zwart als we de crew verlaten). Dat is misschien niet het meest duidelijkste als je puur en alleen naar de kleur van het jasje kijkt. In een topic als dit is de eind redactie / communitymanager / hoofdredacteur / product owner / etc eerder een "entiteit" die uit naam van Tweakers spreekt dan andere rode jasjes (die voornamelijk op persoonlijke titel zullen reageren).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Olaf schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:30:
We bouwen een extra check in om te voorkomen dat artikelen die we als Plus gepland hebben niet als zodanig online komen. Mocht het om wat voor reden dan ook toch voorkomen dat een artikel als non-Plus online komt, dan blijft die na de livegang van Plus ook als non-Plus online staan. Dat is de uitkomst van dat probleem waar we tijdens de bèta tegenaan lopen.
Duidelijk, en een goede oplossing. Ook met dank aan @crisp voor het doorzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Qwerty-273 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Over het algemeen zal het gros van de crew op een persoonlijke titel reageren in de meeste topics. Wij zijn natuurlijk ook gewoon mensen en deel van de community en hebben slechts 1 account. Daardoor zijn al onze reacties op het forum zichtbaar in een rood jasje (alles wordt pas weer zwart als we de crew verlaten). Dat is misschien niet het meest duidelijkste als je puur en alleen naar de kleur van het jasje kijkt. In een topic als dit is de eind redactie / communitymanager / hoofdredacteur / product owner / etc eerder een "entiteit" die uit naam van Tweakers spreekt dan andere rode jasjes (die voornamelijk op persoonlijke titel zullen reageren).
Begrijpelijk, maar waar het een betaalde dienst betreft wel iets om in de toekomst wat voorzichtiger mee om te springen. Er wordt hier een stap gezet van directe communicatie naar professionele communicatie, en daar zal een modus operandi in gevonden moeten worden. Ik wilde alleen even aankaarten hoe het over kan komen.

Bij een betaalde dienst zullen beloftes nagekomen moeten worden dus onderscheid maken in officiële communicatie en meningen heeft hier wat meer gewicht dan in de rest van het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

Ik snap wel wat je hier bedoelt. In dit geval hadden we naar aanleiding van jouw suggestie dezelfde middag al besloten om het beleid te hanteren zoals dat Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic" staat. Achteraf was het handiger als ik dat even naar je had teruggekoppeld.

Anderzijds, niet specifiek aan jou gericht overigens, is het zo dat wij niet 24/7 in dit topic aanwezig kunnen zijn en binnen het uur reageren. Ik ben regelmatig 's avonds ook actief, gisteren toevallig niet, en ik vind het wel jammer om te zien dat zoiets dan meteen een eigen leven gaat leiden met insinuaties dat we dit opzettelijk doen. Terwijl we enkele dagen eerder al hebben aangegeven dat dat absoluut niet het geval is. Voor zoiets is geen plek hier.

Ja, het is de derde keer deze week en dat is zeker opvallend en daar balen we zelf ook van. Maar geef ons dan ook gewoon even de tijd om te reageren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emperor3s
RobinHood schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:03:

Ik kan hem wel begrijpen, Tweakers is voor mij 1 grote community, nu krijg je een community in een community, dat vind ik wel erg vreemd.

Ik ben 1 van de velen die meerdere malen zijn zorgen daarover heeft geuit, maar ik kan niet herinneren dat er ooit echt serieus op in is gegaan.
Nee, dit wordt blijkbaar niet gezien als een serieus probleem. In ieder geval niet als een probleem dat zo groot is dat het in de weg moet staan van de kans om meer abonnementsinkomen te genereren.

Ik denk nog steeds dat het een serieus risico voor de community is. Als je twee communities creëert, kan het zijn dat niet-Plus-leden uiteindelijk gaan afhaken, omdat ze minder interessante artikelen en commentaar vinden. En onthoud daarbij dat iemand niet altijd 'kiest' om geen Plus-lid te worden; veel jonge mensen kunnen het zich gewoon niet veroorloven om allerlei abonnementen af te sluiten. Die mensen kun je dus op termijn kwijt gaan raken als actieve community-leden: de Tweakers frontpage is een stuk minder interessant als alle (voorheen gratis) 'Achtergrond'-artikelen achter een paywall verdwijnen.

Het enige signaal dat Tweakers-staf hier ook enigszins mee worstelde was het topic 'Reacties onder Premium-artikelen'. Er werd in dat topic uiteindelijk niet verder gemotiveerd door de staf welke keuze ('alleen reacties voor Plus-leden') ze gemaakt hebben, en waarom. Ook werd een alternatieve suggestie om Plus-artikelen meer als 'extra' tijdschriftartikelen te zien, zonder de optie om te reageren, genegeerd. Daaruit blijkt volgens mij ook wel dat dit probleem gewoon niet zo hoog op de radar staat bij de staf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

emperor3s schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:48:
Ook werd een alternatieve suggestie om Plus-artikelen meer als 'extra' tijdschriftartikelen te zien, zonder de optie om te reageren, genegeerd. Daaruit blijkt volgens mij ook wel dat dit probleem gewoon niet zo hoog op de radar staat bij de staf.
Sowieso was dat een goede suggestie. Nu wordt het een scheiding tussen het plebs en de 'elite', waarbij ik nog moeite moest doen om niet geschaard te worden onder het laatste. ;)

@crisp
Nu wij toch met feature requests bezig zijn om Plus beter te maken, heb ik een nieuw voorstel. Een opt-in optie voor een account dat ervoor zorgt dat niets van Plus zichtbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 02-07-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
RobinHood schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:03:

Deze vraag is inderdaad meerdere malen gesteld, en daar ben ik destijds op ingegaan in de FAQ: jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic":
Zijn jullie niet bang dat er een tweedeling ontstaat in de community als er niet meer onder elk artikel door iedereen gereageerd kan worden?

Dat is een relevante vraag waarop wij nu ook het antwoord niet weten. Dit zal moeten blijken in de praktijk. De keuze om reacties alleen open te stellen voor Plus-abonnees is zeker niet ideaal maar het is uiteindelijk kiezen tussen twee kwaden. Discussies voeren zonder het artikel te hebben gelezen of de context te kennen, vinden we zeer ongewenst en dat kregen we ook als feedback van gebruikers terug.
emperor3s schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:48:
Ook werd een alternatieve suggestie om Plus-artikelen meer als 'extra' tijdschriftartikelen te zien, zonder de optie om te reageren, genegeerd. Daaruit blijkt volgens mij ook wel dat dit probleem gewoon niet zo hoog op de radar staat bij de staf.
Hiermee ontnemen we gebruikers die wél graag willen reageren of vragen stellen, de mogelijkheid om dat te doen. Bovendien is discussiëren inherent aan Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emperor3s
jelle. schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:09:

Deze vraag is inderdaad meerdere malen gesteld, en daar ben ik destijds op ingegaan in de FAQ: jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic":
[...]
Ja, mooi diplomatiek stukje tekst. Alleen is het niet "kiezen tussen twee kwaden". Het is kiezen tussen je community aan de ene kant en extra inkomsten aan de andere kant. En die keuze was al gemaakt nog voor de 'beta' van Premium/Plus werd aangekondigd.

Zucht. Ik had mezelf voorgenomen om niet meer in dit topic te reageren en te 'stemmen met m'n portemonnee' zoals me werd aangeraden door de staf. Hoog tijd om me weer aan dat voornemen te houden. /uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Ik zie een mogelijkheid om een Reddit-style model te introduceren. Gilded comments voor nuttige bijdragen, geen noodzaak tot Plus artikelen, en degenen die in de comments belangeloos input leveren krijgen er een digitaal token voor terug (wellicht inwisselbaar voor Tweakers merch).

En dan kun je als supporter "Tweaker-tokens" kopen, die je vervolgens aan users kunt geven óf kunt doneren aan de redactie voor een goede round-up of review. Win-win voor DPG, want ongeacht of je die tokens aan een andere users, of aan Tweakers redactie doneert, zul je ze ooit moeten aanschaffen in de Tweakstore.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jeroenneman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:43:
Ik zie een mogelijkheid om een Reddit-style model te introduceren. Gilded comments voor nuttige bijdragen, geen noodzaak tot Plus artikelen, en degenen die in de comments belangeloos input leveren krijgen er een digitaal token voor terug (wellicht inwisselbaar voor Tweakers merch).
Zoiets is al een paar keer eerder in dit topic genoemd, maar daar is traditiegetrouw nooit op gereageerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

En dan kun je als supporter "Tweaker-tokens" kopen, die je vervolgens aan users kunt geven óf kunt doneren aan de redactie voor een goede round-up of review. Win-win voor DPG, want ongeacht of je die tokens aan een andere users, of aan Tweakers redactie doneert, zul je ze ooit moeten aanschaffen in de Tweakstore.
Ik heb het ook genoemd hoor, maar men denkt dat het niet rendabel is. Ik heb daarop meerdere keren gezegd dat de eindeloze groei (nieuwe manager hier, nieuwe redacteur daar; uitgavenpatroon maar op blijven krikken en het verdienmodel daarop aanpassen) niet past bij de community maar daar lijkt men niets van te willen horen.

Persoonlijk kom ik bijna niet meer op de FP, voor de kwaliteit hoef je er niet te komen en het is toch steeds drama (fouten in de artikelen, wegmodereren van kritische reacties tegen de wil van de community, hier in het topic zelf allerlei reacties wegmoffelen omdat 'ontsporen'). Ik kan maar een tip geven:
True schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:23:
:9B

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tuttel
jelle. schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Zijn jullie niet bang dat er een tweedeling ontstaat in de community als er niet meer onder elk artikel door iedereen gereageerd kan worden?

Dat is een relevante vraag waarop wij nu ook het antwoord niet weten. Dit zal moeten blijken in de praktijk. De keuze om reacties alleen open te stellen voor Plus-abonnees is zeker niet ideaal maar het is uiteindelijk kiezen tussen twee kwaden. Discussies voeren zonder het artikel te hebben gelezen of de context te kennen, vinden we zeer ongewenst en dat kregen we ook als feedback van gebruikers terug.
Kiezen tussen twee kwaden?! Wat een valse argumentatie om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Dit is toch iets waar jullie 100% zelf voor kiezen na zo goed mogelijk jullie huiswerk gedaan te hebben en alles te hebben afgewogen?

Gezegd hebbende dat de commentsectie één van de USPs van Tweakers is, wil je echt beweren dat jullie geen onderzoek gedaan hebben naar wat de impact zou zijn van die tweedeling om er vervolgens bewust en 'weloverwogen' voor te kiezen die tweedeling te introduceren?

Ik vind het moeilijk te geloven dat jullie geen flauw idee hebben van de mogelijke impact om toch een dergelijk besluit weloverwogen gemaakt te hebben. Anderzijds vind ik het even moeilijk te geloven dat jullie hier geen onderzoek naar gedaan hebben en werkelijk geen flauw idee hebben om toch zoiets potentieels impactvol in te voeren. :/

Om Hanlon's razor er maar weer bij te pakken, is het 'stupidity' of 'malice'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Tuttel kijkend naar alles van de afgelopen twee weken, ga ik inmiddels uit van malice.

Niet omdat Tweakers HQ vol met evil masterminds zit, maar zo lang zo weinig doen met zo veel feedback, tja, dan ga ik inmiddels uit van onwil in plaats van onkunde, en onwil is toch wel een lichte vorm van malice.

Voorts moet mij toch ook wel van het hart dat sinds vannacht ik het eigenlijk wel allemaal goed vind, ik pak een meter bier en ik zie wel wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Ugh alsjeblieft niet. Het betaalmodel is mijn grootste probleem met Reddit. Ik wil daar gewoon betalen voor ad-free maar tegenwoordig moet je er verplicht tokens bij kopen om weg te kunnen geven (en ze hebben het meteen 3x zo duur gemaakt). Dat is iets waar ik nooit gebruik van zal maken.

De beste manier om je users weg te schoppen.

PS: Trouwens ik ben het helemaal met @jelle. eens, het toestaan van reacties voor mensen die het artikel niet kunnen lezen slaat echt nergens op, dan krijg je allerlei irrelevante discussies.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 02-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tuttel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:37:
Kiezen tussen twee kwaden?! Wat een valse argumentatie om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Dit is toch iets waar jullie 100% zelf voor kiezen na zo goed mogelijk jullie huiswerk gedaan te hebben en alles te hebben afgewogen?
De afweging die we hebben gedaan staat in mijn reactie: we zijn ons bewust van de waarde van de discussies onder artikelen, maar reacties openstellen voor gebruikers die het artikel niet kunnen lezen, vinden we zeer ongewenst.
Gezegd hebbende dat de commentsectie één van de USPs van Tweakers is, wil je echt beweren dat jullie geen onderzoek gedaan hebben naar wat de impact zou zijn van die tweedeling om er vervolgens bewust en 'weloverwogen' voor te kiezen die tweedeling te introduceren?
Of daar een tweedeling uit ontstaat die daadwerkelijk als zodanig ervaren wordt door de gehele community, is maar de vraag en daar weten wij nu het antwoord ook niet op. Er zijn overigens nu ook al besloten fora voor delen van de community en bepaalde perks waar alleen abonnees toegang tot hebben. Je suggereert nu dat we doelbewust voor een tweedeling kiezen: het is echter slechts een (begrijpelijke) vraag die hier in het topic opgeworpen wordt, geen voldongen feit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

jelle. schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:14:
[...]

De afweging die we hebben gedaan staat in mijn reactie: we zijn ons bewust van de waarde van de discussies onder artikelen, maar reacties openstellen voor gebruikers die het artikel niet kunnen lezen, vinden we zeer ongewenst.

[...]

Of daar een tweedeling uit ontstaat die daadwerkelijk als zodanig ervaren wordt door de gehele community, is maar de vraag en daar weten wij nu het antwoord ook niet op. Er zijn overigens nu ook al besloten fora voor delen van de community en bepaalde perks waar alleen abonnees toegang tot hebben. Je suggereert nu dat we doelbewust voor een tweedeling kiezen: het is echter slechts een (begrijpelijke) vraag die hier in het topic opgeworpen wordt, geen voldongen feit.
Het punt is dat de HK, A61 en het Abo forum wel heel wat minder in je gezicht zijn, als je geen weet van die drie hebt, dan merk je er letterlijk niks van. Zo af en toe wordt nog wel gezegd "we zijn hier niet de huiskamer", maar dat is alles.

Het feit dat je niks kan met de reacties van Plus is waarschijnlijk heel wat meer in your face. gezien je die artikelen over de hele FP ziet en er geen mogelijkheid vanuit Tweakers zelf is om ze onzichtbaar te maken.

Een tweede punt wat vaak wordt aangedragen is het feit dat veel artikelen, waaronder helaas ook de plus-artikelen, verbeterd moeten worden met info uit de comments. Dat ga je ook deels missen. Hoe groot dat deel is, is natuurlijk een vraag. Getuige de problemen rond Usebilla is het een volledige gok, gokken mag altijd en niet geschoten is altijd mis, maar het is natuurlijk wel een riskant iets.

Als anderhalve man en een paardekop reageren, denk ik niet dat dat de kwaliteit van Plus helpt, in tegendeel.

Overigens denk ik niet dat mensen de tweedeling hier als iets acuuts is. Dat Tweakers direct Titanic doet zeg maar. Ik denk eerder dat dit een chronisch probleem gaat worden, eentje die op de grote stapel van "interessante" keuzes gaat. Wat eigenlijk een nog groter probleem is, want Tweakers heeft wel laten zien hoe goed het omgaat met dat soort chronische problemen :X

Kort gezegd: Misschien lost het de uitdaging van een niet-diverse inkomstenstroom op, maar het opent een doos van Pandora van andere uitdagingen, en men in dit topic maakt zich zorgen over hoe Tweakers die uitdagingen het hoofd biedt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tuttel
jelle. schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Christus te paard, nu begint mij ook de moed in de schoenen te zinken. :F

Natuurlijk zou dat ongewenst zijn en zelfs zo idioot dat het bijna treurig is dat je aanvullend aan denkt te moeten dragen dat dit ook bleek uit de feedback van gebruikers. Je maakt er een valse tegenstelling van door te doen alsof de betaalmuur een gegeven is en jullie slechts de keuze moeten maken tussen de "kwaden". Nee, die betaalmuur is een door jullie gemaakte keuze en scheiding in de mogelijkheid om bij te dragen in de comments is eerder een consequentie. (Of een keuze als jullie serieus hebben overwogen om de comments open te stellen voor gebruikers die het artikel niet kunnen lezen... :/ )

Mooi voorbeeld van de valsheid waar ik op doelde. Ik ben er alleen nog niet uit of je het niet wil lijken te begrijpen uit stupidity of malice. Ik heb me vooralsnog vrij constructief en neutraal proberen op te stellen, maar je weet me nu oprecht te irriteren en frustreren over iets waar ik me helemaal niet druk over zou moeten/hoeven maken.
[...]

Of er een tweedeling ervaren gaat worden vanuit het perspectief van de gemiddelde gebruiker hoor je mij ook niet zo stellig beweren, zo frame jij het nu. Ik stel dat jullie door de bewuste keuze voor de paywall je daarmee ook bewust voor de consequentie kiest dat een deel van de gebruikers niet langer toegang heeft tot bepaalde artikelen en daarmee kunnen deelnemen en bijdragen in de dynamiek van de comments onder die artikelen. En dat lijkt me een stuk grotere groep gebruikers bewust te treffen in verhouding tot de besloten fora waar überhaupt slechts een kleine groep het bestaan van kent.

Aanvullend op @RobinHood, een erg zwakke vergelijking met het forum. Daar betaalt men (nog) niet voor en alle input komt van de gebruikers, een gelijkwaardig voor en door de gebruikers. Het zijn geen redacteuren op een payrol die betaalde artikelen schrijven voor de frontpage die in je gezicht gedrukt worden en waar je enige kwaliteit van mag verwachten, maar waar tot op heden er de nodige (grove) fouten en omissies verbeterd moeten worden door de vrijwillige inzet van de gebruikers.

Werkelijk, voordat jullie in het diepe springen had je dit echt beter uit kunnen zoeken om in ieder geval tot een educated guess te komen dan nu geen antwoord te hebben. Juist als je je zo bewust bent van de waarde van de discussies onder artikelen vind ik dit echt onbegrijpelijk vanuit bedrijfsperspectief(en dan laat ik de impact op de community nog buiten beschouwing).

In lijn met een eerdere comment van mij over metrics en biases m.b.t. tevredenheidsscores waar ik tot mijn verbazing als leek jullie nog wat wist bij te brengen, bij deze nog een uit de heup geschoten suggestie om beter je huiswerk te doen:
Je zou eens kunnen kijken hoe lang men de artikelen leest, hoe snel men naar de comments springt en hoe lang ze in de commentsectie blijven hangen. Voor nog meer huiswerk zou je nog kunnen kijken naar de verhouding tussen gebruikers met veel (geplusde) reacties op hun naam en hoeverre ze Tweakers al financieel ondersteunde of niet. Vermoed dat er wel enige correlatie is tussen gebruikers welke reeds doneerden en de waarschijnlijkheid dat ze voor Plus gaan betalen. Uiteraard geeft dat geen volledig beeld en dien je dergelijke informatie met de nodige nuance en bewustzijn van biases mee te nemen in je overwegingen, maar dan had je in ieder geval aan kunnen komen met een educated guess.

Tweakers zal inderdaad heus niet direct Titanic gaan, maar ik vrees de ijsberg wel te zien opdoemen in de verte. Als Tweakers stoïcijns de eigen (zwabberende) rampkoers probeert aan te houden zonder echt ruchtbaarheid te geven aan de (inmiddels chronische) zorgen die geuit worden, dan is het kwestie van tijd dat het te laat is om bij te sturen.

*Merk dat mijn toon wat venijnig is en soort van excuus daarvoor, maar word er inmiddels echt chagrijnig van de opstelling en de groeiende inhoudsloze repliek. :|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:34

ManiacsHouse

Scheisse!

BarendBotje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Snap dat ze inhoudelijk weinig te maken hebben daarmee. Zou beetje krom zijn als geldwolven technische artikelen zouden schrijven zou mij trouwens niks verbazen als ik de artikelen soms lees . DPG is echter wel degelijk de partij achter plus 7(8)7 (of de reden dat jullie DPG aangesproken hebben vanwege het verdienmodel).
Ze nemen in ieder geval wel artikelen over... Ben benieuwd of degene die hier aan hebben bijgedragen dat ook weten.

https://www.gelderlander....lles-kwijtraken~a2a6c61d/
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.