Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.074 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Ik ga het nog één keer proberen, kan iemand mij uitleggen hoe '2 per maand' gelijk is aan 'Veel meer?
dragonhaertt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Wat ik haal uit het artikel:
"Sommige artikelen brachten we al eens in vergelijkbare vorm, maar we doen het nu veel meer, op structurele basis."

2 meer, klinkt in mijn oren niet echt als 'veel meer'. Maar dan hebben we het alleen over april natuurlijk. Ik neem aan dat jullie een veel completere vergelijking al lang hebben gedaan waaruit te concluderen is dat er nu veel meer achtergronden zijn, vanuit een structurelere basis?

Daarbij hoop ik dat je niet met een 'Overigens kan iedereen een vergelijking maken wat we publiceren op basis van het archief' terug komt. Ik hoop dat dit vanuit jullie kant goed onderbouwt kan worden zonder dat de gemiddelde tweaker daar zelf uren aan moet spenderen om er achter te komen of hij het waard vind om plus te overwegen.
En zijn er uitgebreidere analyses beschikbaar dan één tabelletje van één maand?
Afsluitend:
Met "testen" denk ik initieel aan een test. Niet een definitieve beslissing. Dus nee, dat is zeker niet expliciet genoeg.
Daarnaast steunen de cijfers die je eerder toonde ook de onderbouwingen niet. Zou er een meer uitgebreide analyse gedeeld kunnen worden?
Zoals ik eerder zei: als jullie deze data niet willen delen (of niet hebben) zeg dat dan gewoon, dan hoeven we er verder ook niet over te discussiëren. Ik denk echter dat een degelijke analyse een kritiek onderdeel is van deze 'beta' en nuttig kan zijn voor de tweaker om te overwegen of hij Plus het waard vind.

Dit is nu de 4e keer dat ik deze vragen aanhaal, en hierna geef ik het op. Ik heb geen zin om elke keer mijn eigen posts te quoten en de redenatie en context van de vragen uit te typen. Het is nogal frustrerend om telkens gedeeltelijk of helemaal geen antwoord op een deel van de post te krijgen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

@dragonhaertt Ik vind het al knap dat je het zo vaak herhaald hebt. Ik heb meermaals opmerkingen geplaatst waarop niet gereageerd is of waarna later gevraagd werd wat ik dan bedoelde. Tsja, lees dit topic want het gaat niet enkel om mijn op- en aanmerkingen.

Wat ik wel merk is dat vrijwel iedereen die eerst actief was in dit topic het zo ongeveer al opgegeven heeft. De meesten daarvan laten plus voor wat het is, hebben of nemen geen abbo meer en zullen vermoedelijk tweakers helemaal links laten liggen.

Ik sta ook al met een voet buiten deze website.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Daarbij is het adblockpercentage in een paar jaar tijd gestegen van zo'n 40% naar 60% op desktop. Op mobiel ligt dat op ongeveer 50% maar is de stijging nog sterker gegaan.
Begrijp ik dan goed dat grofweg de helft van het totaal aantal bezoekers geen mogelijkheid heeft om te stemmen op Plus-artikelen? Terwijl dit juist de bezoekers zijn die tot de doelgroep van Plus behoren?

Dat lijkt me echt totaal onbestaanbaar.

Past ook helemaal in het straatje van @dragonhaertt overigens, als je het over bias hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 12-06-2021 14:34 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FirePuma142 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Begrijp ik dan goed dat grofweg de helft van het totaal aantal bezoekers geen mogelijkheid heeft om te stemmen op Plus-artikelen? Terwijl dit juist de bezoekers zijn die tot de doelgroep van Plus behoren?

Hoezo hebben die geen mogelijkheid om te stemmen? Ze kunnen toch hun adblocker uitschakelen, of Tweakers op de whitelist zetten? Dan krijgen ze ook de stemknoppen te zien.

Ze kiezen er toch zelf om een blocker te gaan draaien? Dan zijn de conaequenties ook voor hun eigen rekening natuurlijk. Keuzes komen met gevolgen, en dit is er één van.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Past ook helemaal in het straatje van @dragonhaertt overigens, als je het over bias hebt.
Het is een beetje afhankelijk van welke adblocker en welke blocklists je gebruikt of Usabilla ook geblokkeerd wordt, maar ik gok dat dat inderdaad ook significant zal zijn. Dat is zeker niet ideaal, maar uiteindelijk ook een keuze van de gebruiker.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
[...]

Zo'n poll zegt ook niet alles, bij lange na niet zelfs. Wat mensen zeggen dat ze zullen doen, en wat mensen daadwerkelijk zullen doen is vaak iets heel anders.

Dus ik zou zeggen: haal Plus uit de beta (als in, zet de betaalmogelijkheden aan, zodra het kan), en kijk hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn om ervoor te betalen. Dan merken we vanzelf wel of het zo'n goed idee is als Tweakers hoopte, of dat het echt zo dramatisch is als sommige mensen hier schetsen. (Of iets er tussenin, wat waarschijnlijker is :+)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 12-06-2021 14:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Zo'n poll zegt ook niet alles, bij lange na niet zelfs. Wat mensen zeggen dat ze zullen doen, en wat mensen daadwerkelijk zullen doen is vaak iets heel anders.

Dus ik zou zeggen: zet Plus live, en kijk hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn om ervoor te betalen. Dan merken we vanzelf wel of het zo'n goed idee is als Tweakers hoopte, of dat het echt zo dramatisch is als sommige mensen hier schetsen. (Of iets er tussenin, wat waarschijnlijker is :+)
The proof is in the pudding :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
crisp schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:45:
[...]

The proof is in the pudding :)
Naja, je zal de pudding moeten eten om te weten of 'ie goed is ;) (De volledige uitspraak is "the proof of the pudding is in the eating" :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Naja, je zal de pudding moeten eten om te weten of 'ie goed is ;) (De volledige uitspraak is "the proof of the pudding is in the eating" :P)
Haha true :p Over ongeveer een maand zullen we het weten.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
wildhagen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Ze kiezen er toch zelf om een Plus te gaan draaien? Dan zijn de conaequenties ook voor hun eigen rekening natuurlijk. Keuzes komen met gevolgen, en dit is er één van.
FTFY

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wildhagen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Hoezo hebben die geen mogelijkheid om te stemmen? Ze kunnen toch hun adblocker uitschakelen, of Tweakers op de whitelist zetten? Dan krijgen ze ook de stemknoppen te zien.
Natuurlijk. Dat is de oplossing. Geen abonnementsmodel maar bezoekers er van overtuigen Tweakers en alle mogelijke partners te whitelisten om een stem uit te kunnen brengen. Wat een eenvoudig drempelloos proces met een enorme kans van slagen. Dat niemand daar eerder aan gedacht heeft.

:D
Ze kiezen er toch zelf om een blocker te gaan draaien? Dan zijn de conaequenties ook voor hun eigen rekening natuurlijk. Keuzes komen met gevolgen, en dit is er één van.
Je mist het punt, het gaat er juist om dat er een zo compleet mogelijk beeld van waardering voor Plus voor Tweakers ontstaat. De consequentie is dus voornamelijk voor Tweakers, de gebruiker vindt zijn weg wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
DoubleR schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:02:
Ik ben helemaal voor een tweakers plus met artikelen die echt onderzoeksjournalistiek of haast wetenschappelijke analyse zijn. Ik vond de analyse hoe IT in de verkiezingsprogramma’s terugkomt daar een mooi voorbeeld van.

Maar als het soort artikelen zoals waar je het EK in 4K kunt kijken met HDR (reviews: EK voetbal kijken in betere kwaliteit - Wat is nodig voor 4k met hdr?) ook al als tweakers plus worden aangemerkt... dit is gewoon een PSA en iets dat je dood eenvoudig kunt vinden via Google.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit tweakers plus waardig is? Of is dit gewoon om mee te liften op de commercie rond een EK (en gaan artikelen zoals de beste tv voor het EK dan in de toekomst ook achter een paywall??)
Ik ben het niet eens met je kwalificatie dat je de informatie uit het artikel 'doodeenvoudig kunt vinden via Google'. Ik heb nergens zo'n compleet overzicht gezien met bovendien informatie van NPO zelf. Het is een artikel dat inspeelt op een actueel thema waar veel lezers vragen over kunnen hebben. Zo'n artikel biedt dan meerwaarde tegenover de nieuwsberichten die we hier al over gepubliceerd hebben en dat is precies wat we willen bereiken met Plus.

We proberen zo in te spelen op waar lezers behoefte aan hebben. Je geeft aan dat jouw voorkeur uitgaat naar onderzoeksjournalistiek/wetenschappelijke analyse maar we hebben natuurlijk heel veel lezers met elk hun eigen voorkeuren. Dank voor je feedback en mocht je meer voorbeelden hebben van artikelen die je wel/niet Plus-waardig vond (en waarom) dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hahn schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Helemaal eens hoor, ik sta er alleen perplex van dat een enorm deel van de primaire doelgroep, de advertentieblokkerende bezoekers, nagenoeg geheel buitenspel staan als het gaat om het kunnen leveren van door Tweakers hoog gewaardeerde input. Dat lijkt mij een haast onoverbrugbaar gat in je data om überhaupt van die Usabilla-data gebruik te maken. Als ik er bij op tel dat er voor bias (die naar mijn idee hier door alleen maar groter wordt) niet wordt gecompenseerd, dan kun je Usabilla beter bij het grofvuil zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Olaf schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Ik ben het niet eens met je kwalificatie dat je de informatie uit het artikel 'doodeenvoudig kunt vinden via Google'. Ik heb nergens zo'n compleet overzicht gezien met bovendien informatie van NPO zelf. Het is een artikel dat inspeelt op een actueel thema waar veel lezers vragen over kunnen hebben. Zo'n artikel biedt dan meerwaarde tegenover de nieuwsberichten die we hier al over gepubliceerd hebben en dat is precies wat we willen bereiken met Plus.
De daadwerkelijk nuttige informatie (waar, hoe), kan je vinden op het AD, bij de NOS en bij RTL. Easy peasy. Het Ziggo-stuk beslaat twee alinea's (!) en een tabel. Voor KPN gaat het grootste gedeelte over het verschil tussen twee kanalen, en dat blijkt simpelweg de bitrate te zijn. That's it. De rest zijn opgeklopte randzaken.

Als het opfluffen van basale informatie het doel is, van harte dat is gelukt. Ik vind het eerlijk gezegd rommeljournalistiek. Heel weinig informatie oppoetsen en van nutteloze afbeeldingen voorzien om een beetje body en lengte aan een artikel te geven.

Ik heb het al 100 keer gezegd voor mijn gevoel, die lat moet omhoog. Dit is 13-in-een-dozijn-massa-zut, wellicht prima voor de cashgrab, maar het zet geen journalistieke zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
dragonhaertt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:16:
Ik ga het nog één keer proberen, kan iemand mij uitleggen hoe '2 per maand' gelijk is aan 'Veel meer?

[...]

En zijn er uitgebreidere analyses beschikbaar dan één tabelletje van één maand?
Uitgebreide analyses delen we inderdaad niet @dragonhaertt Het Plus-aanbod zoals dit nu voor iedereen met een account zichtbaar is, is representatief voor het aanbod waarmee we live gaan. Iedereen kan op basis daarvan en op basis van de Plus-artikelen die ze daarna maandelijks kunnen lezen, besluiten of ze het genoeg vinden om een abo af te sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
[...]

We proberen zo in te spelen op waar lezers behoefte aan hebben. Je geeft aan dat jouw voorkeur uitgaat naar onderzoeksjournalistiek/wetenschappelijke analyse maar we hebben natuurlijk heel veel lezers met elk hun eigen voorkeuren. Dank voor je feedback en mocht je meer voorbeelden hebben van artikelen die je wel/niet Plus-waardig vond (en waarom) dan hoor ik het graag.
https://www.rtlnieuws.nl/...po1-ziggo-kpn-4k-ultra-hd

https://www.ad.nl/tech/he...it-heb-je-nodig~a1ca2c4f/

https://www.totaaltv.nl/n...n-full-hd-en-4k-ultra-hd/

https://mediamagazine.nl/...viders-te-bekijken-in-4k/

https://www.nlconnect.org...e-bekijken-in-4k-ultrahd/

Oké misschien staat het bij jullie echt allemaal in 1 (premium) artikel. Maar het is echt niet zo dat andere websites niet ook vergelijkbare overzichten hebben of specifieke informatie.. en dan gratis.

Daarnaast is de vraag in hoeverre tweakers niet gewoon naar hun eigen provider toe gaan wat de opties zijn. Of denken jullie dat kijkers massaal last minute gaan overstappen puur voor het EK?? Dan zit het artikel echt te kort op de start van het toernooi.

Nogmaals ik steun de beweging voor goede journalistieke artikelen en dat was dit niet. Ook omdat je de informatie gewoon elders net zo makkelijk kunt vinden.

Draai hem eens om: Had hier een nieuwsbericht / non plus artikel van gemaakt. Had dan iemand gezegd van hé dit zou eigenlijk een tweakers plus artikel moeten zijn???

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Olaf schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:35:
[...]

Uitgebreide analyses delen we inderdaad niet @dragonhaertt Het Plus-aanbod zoals dit nu voor iedereen met een account zichtbaar is, is representatief voor het aanbod waarmee we live gaan. Iedereen kan op basis daarvan en op basis van de Plus-artikelen die ze daarna maandelijks kunnen lezen, besluiten of ze het genoeg vinden om een abo af te sluiten.
De achtergrond van de vraag is natuurlijk ook of er een aanbod is wat voldoet aan de eerder geschapen verwachtingen en of er voor Tweakers een zinvolle dataset bestaat om gebruikerswaarderingen te waarderen.

Uit dit topic blijkt in ieder geval naar mijn idee dat die beiden niet bestaan. Ook blijkt uit dit topic eens te meer dat onwelgevallige kritiek in beginsel wordt getolereerd, vervolgens gebagatelliseerd en tot slot genegeerd. Helaas is dat typisch Tweakers, al heel erg lang.

Ik begon in dit topic met de boel rommelig en amateuristisch te noemen. Het leek te verbeteren maar helaas, we zijn weer terug bij af: amateurisme van de bovenste plank onder het mom van het eigen heilige gelijk.

De communicatie is weer slecht enorm verslechterd, kritiek wordt weer weggewuifd of genegeerd als vanouds, feedback is weer nutteloos als vanouds. Geen enkele les geleerd. Ik vind het kolderiek.

Maar goed, zolang je totale journalistieke knip-en-plak-niemendalletjes met drie-quotes-over-bijzaken in dit topic als hoogstandjes de hemel in blijft prijzen gaan wij vrees ik nooit tot elkaar komen.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 14-06-2021 20:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

@Olaf Dit is uiteraard puur een "wij van WC-eend" reactie die niemand hier hopelijk serieus neemt. Zoals gewoonlijk springen jullie direct in de verdedigende stand bij dit soort opmerkingen. Jammer en een gemiste kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

FirePuma142 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:38:
[...]

De achtergrond van de vraag is natuurlijk ook of er een aanbod is wat voldoet aan de eerder geschapen verwachtingen en of er voor Tweakers een zinvolle dataset bestaat om gebruikerswaarderingen te waarderen.

Uit dit topic blijkt in ieder geval naar mijn idee dat die beiden niet bestaan. Ook blijkt uit dit topic eens te meer dat onwelgevallige kritiek in beginsel wordt getolereerd, vervolgens gebagatelliseerd en tot slot genegeerd. Helaas is dat typisch Tweakers, al heel erg lang.

Ik begon in dit topic met de boel rommelig en amateuristisch te noemen. Het leek te verbeteren maar helaas, we zijn weer terug bij af: amateurisme van de bovenste plank onder het mom van het eigen heilige gelijk.

De communicatie is weer slecht enorm verslechterd, kritiek wordt weer weggewuifd of genegeerd als vanouds, feedback is weer nutteloos als vanouds. Geen enkele les geleerd. Ik vind het kolderiek.

Maar goed, zolang je totale journalistieke knip-en-plak-niemendalletjes met drie-quotes-over-bijzaken in dit topic als hoogstandjes de hemel in blijft prijzen gaan wij vrees ik nooit tot elkaar komen.
Bedankt voor de clarificatie die ik zelf niet nogmaals wilde uittypen.
Helaas reageert Olaf weer alleen op één deel van mijn post, en niet op de vraag:

2 meer, klinkt in mijn oren niet echt als 'veel meer'. Maar dan hebben we het alleen over april natuurlijk. Ik neem aan dat jullie een veel completere vergelijking al lang hebben gedaan waaruit te concluderen is dat er nu veel meer achtergronden zijn, vanuit een structurelere basis?
Hier is een uitleg gegeven die zou moeten verklaren waarom alle achtergrond artikelen nu Plus moeten zijn (zonder dit naar mijn idee duidelijk te communiceren).

2 meer, is niet 'veel meer'. Helaas laat Olaf maar data van één maand zien, blijkbaar moeten we zelf door de archieven gaan speuren om een degelijke vergelijking te krijgen.

Bij deze geloof ik ook niet meer in de eerder genoemde 'we willen zo open en doorzichtig mogelijk communiceren'. Zelfs na 4 keer dezelfde vraag quoten wordt er gewoon genegeerd wat er staat. |:( |:(

Ik gok dat jullie dankzij alle (tijdelijke) kortingen toch redelijk wat plus leden zullen krijgen, maar dat zal niet te danken zijn aan de goede uitvoering of communicatie rond de uitrol...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
magician2000 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:54:
[...]

@Olaf Dit is uiteraard puur een "wij van WC-eend" reactie die niemand hier hopelijk serieus neemt. Zoals gewoonlijk springen jullie direct in de verdedigende stand bij dit soort opmerkingen. Jammer en een gemiste kans.
“Maar als je meer voorbeelden hebt van artikelen die je wel of geen goed voorbeeld vond zodat wij jou vooral weer kunnen uitleggen waarom jij, de lezer die wij zo belangrijk vinden, het helemaal fout hebt laat het dan vooral weten”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@jelle. @Olaf @Moonsugar @WoutF

Gaat hier een slotje op gezien het karikatuur dat dit feedbacktopic inmiddels geworden is? Het lijkt me evident dat je of feedback ter harte neemt of de illusie van inspraak laat vervallen. Dan liever dat laatste dan nog langer aan het lijntje gehouden te worden als het aan mij ligt.

Zet de rommel live, streep er onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

DoubleR schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:01:
[...]

“Maar als je meer voorbeelden hebt van artikelen die je wel of geen goed voorbeeld vond zodat wij jou vooral weer kunnen uitleggen waarom jij, de lezer die wij zo belangrijk vinden, het helemaal fout hebt laat het dan vooral weten”
Maar nadat mensen dat hier al weet ik hoe vaak gedaan hebben waarbij er klaarblijkelijk geen interesse in is vanuit de tweakers redactie gaat men het hier echt niet meer herhalen.

De redactie van tweakers heeft een overduidelijk signaal afgegeven de kritische mensen hier niet serieus te nemen. Dat is nu al maanden aan de gang zonder enige vorm van verbetering.

De meesten zijn ondertussen al afgehaakt, een enkeling heeft nog een sprankeltje hoop alsnog gehoord te worden.

Wanneer de redactie dan komt met borstklopperij moet je natuurlijk niet vreemd opkijken dat er op gereageerd gaat worden, maar dat mensen niet meer de moeite nemen om e.e.a. voor de zoveelste keer te herhalen.

Een ieder dit dit topic al langere tijd volgt zou dat ook moeten beseffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
FirePuma142 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:05:
@jelle. @Olaf @Moonsugar @WoutF

Gaat hier een slotje op gezien het karikatuur dat dit feedbacktopic inmiddels geworden is? Het lijkt me evident dat je of feedback ter harte neemt of de illusie van inspraak laat vervallen. Dan liever dat laatste dan nog langer aan het lijntje gehouden te worden als het aan mij ligt.

Zet de rommel live, streep er onder.
Zoals Olaf aangaf is het Plus-aanbod op dit moment representatief voor waar we straks live mee gaan. Dan zal ook blijken hoe de artikelen gewaardeerd worden in de vorm van afgesloten abonnementen (en andere data, zoals het aantal gratis artikelen dat 'verbruikt' wordt). We zullen dan ook te weten komen hoe dit zich verhoudt tot de feedback in dit topic en de scores die via de Usabilla-widget worden gegeven.

In de tijd dat deze bèta loopt is er een heleboel feedback gegeven (via diverse kanalen) waar zowel verbeteringen aan het product als de content uit zijn gekomen. Het aanbod, namelijk uitgebreidere nieuwsberichten, verdiepende achtergronden, interviews en how-to's, is op basis van die feedback tot stand gekomen. Het staat je vrij om iets te vinden van de kwaliteit en in die zin staat het ook iedereen vrij om wel of geen abonnement af te sluiten. Maar grote verschuivingen in het aanbod vóór de livegang zijn - als je het mij vraagt - nu niet meer aan de orde.

Voor na de livegang zit er overigens genoeg in de pijplijn. Enerzijds voor de gebruiker zichtbare aspecten, zoals een nieuwe Plus-archiefpagina en abonneermogelijkheid onder artikelen, anderzijds zaken onder de motorkap, zoals het verbeteren van onze data-analyse. Het doorlopend verbeteren van het contentaanbod hoort daar ook gewoon bij, met ook dus de inzichten die we vanaf livegang gaan opdoen. Dit topic blijft daar evengoed een rol in spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@jelle. nou nee het zijn eigenlijk heel veel achtergronden gebleven. De laatste how-to’s werden in de reacties niet echt gewaardeerd. Er zijn niet meer kortere Plus-nieuwsberichten echt. Er is geen leestijd-indicator gekomen of mee getest en de content-mix is redelijk saai. Waarom niet wat anders terug voor de columns, bijv een comic of wat anders. Vind het allemaal zeer mager en weinig ambitieus qua inhoud/variatie. Je kan niet zeggen dat er wild ge-experimenteerd is in de veel te lange bèta. Bijv de meeste Tweakers houden wel van een bakkie koffie, waarom niet een artikel daarover met cross-over naar diverse koffie-apparaten. Levert genoeg discussiewaarde op denk ik. Maar niets zoals dat getest. Geen Plus-Only zonder extra’s enz. Ik vrees dat jullie te veel in het eigen gelijk geloven, maar tot op heden is geen enkel abbo populair gebleken. Dat is niet vervelend of lastig doen, maar we willen voorkomen dat dit abbo straks weer mislukt.

[ Voor 59% gewijzigd door CyberMania op 16-06-2021 09:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 11:58
jelle. schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Zoals Olaf aangaf is het Plus-aanbod op dit moment representatief voor waar we straks live mee gaan. Dan zal ook blijken hoe de artikelen gewaardeerd worden in de vorm van afgesloten abonnementen (en andere data, zoals het aantal gratis artikelen dat 'verbruikt' wordt). We zullen dan ook te weten komen hoe dit zich verhoudt tot de feedback in dit topic en de scores die via de Usabilla-widget worden gegeven.

In de tijd dat deze bèta loopt is er een heleboel feedback gegeven (via diverse kanalen) waar zowel verbeteringen aan het product als de content uit zijn gekomen. Het aanbod, namelijk uitgebreidere nieuwsberichten, verdiepende achtergronden, interviews en how-to's, is op basis van die feedback tot stand gekomen. Het staat je vrij om iets te vinden van de kwaliteit en in die zin staat het ook iedereen vrij om wel of geen abonnement af te sluiten. Maar grote verschuivingen in het aanbod vóór de livegang zijn - als je het mij vraagt - nu niet meer aan de orde.

Voor na de livegang zit er overigens genoeg in de pijplijn. Enerzijds voor de gebruiker zichtbare aspecten, zoals een nieuwe Plus-archiefpagina en abonneermogelijkheid onder artikelen, anderzijds zaken onder de motorkap, zoals het verbeteren van onze data-analyse. Het doorlopend verbeteren van het contentaanbod hoort daar ook gewoon bij, met ook dus de inzichten die we vanaf livegang gaan opdoen. Dit topic blijft daar evengoed een rol in spelen.
Dus eigenlijk is plus kort samengevat: We nemen de bestaande achtergrond artikelen van vroeger, zorgen dat ze minstens 400 woorden hebben, plaatsen een komma in de titel en een labeltje er bij en plaatsen ze achter een paywall. Die paywall komt dan net goed uit want kunnen we ook gebruiken om onze onwettige cookiewall wel aan de letter van de wet te laten voldoen. Dan nog de abonnementen verhogen in prijs (tot +250%) en dan wat marketing er tegen zodat de optie met "plus" niet veel duurder is dan het basis abonnementen. Ik kan me de marketing meetings al voorstellen: "dan gaat in de statistieken uitkomen dat het abonnementen met plus veel gekozen wordt, zeker als we dat in het begin nog wat combineren met kortingsacties. Als we nog zorgen dat we statistieken verzamelen via een tool die voor de meest kritische mensen niet te zien is, kan het niet fout lopen".
De verwachte reactie zal uiteraard zijn "dat dit samenvalt is louter toeval en de prijsverhoging is nodig om de gemiste inkomsten te compenseren". Maar de samenloop lijkt jullie 'toevallig' toch goed uit te komen om nog wat extra biases te hebben in de statistieken, waardoor de impact van elke individuele wijziging niet meer te achterhalen is. Zeker als zoals in eerdere posten al aangehaald is dat er niet echt gekeken/gecompenseerd wordt voor die biases.

[ Voor 8% gewijzigd door Mschamp op 16-06-2021 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Wederom een hoop woorden maar weinig wol. Als je nu nog inzichten op moet gaan doen, dan heeft het complete voortraject gefaald.

Er wordt ook totaal niets gedeeld over de inzichten die dan wel opgedaan zijn. Of wat voor een soort feedback jullie gehad hebben en op welke manier er dan iets mee gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Mschamp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Dus eigenlijk is plus kort samengevat: We nemen de bestaande achtergrond artikelen van vroeger, zorgen dat ze minstens 400 woorden hebben, plaatsen een komma in de titel en een labeltje er bij en plaatsen ze achter een paywall. Die paywall komt dan net goed uit want kunnen we ook gebruiken om onze onwettige cookiewall wel aan de letter van de wet te laten voldoen. Dan nog de abonnementen verhogen in prijs (tot +250%) en dan wat marketing er tegen zodat de optie met "plus" niet veel duurder is dan het basis abonnementen. Ik kan me de marketing meetings al voorstellen: "dan gaat in de statistieken uitkomen dat het abonnementen met plus veel gekozen wordt, zeker als we dat in het begin nog wat combineren met kortingsacties. Als we nog zorgen dat we statistieken verzamelen via een tool die voor de meest kritische mensen niet te zien is, kan het niet fout lopen".
De verwachte reactie zal uiteraard zijn "dat dit samenvalt is louter toeval en de prijsverhoging is nodig om de gemiste inkomsten te compenseren". Maar de samenloop lijkt jullie 'toevallig' toch goed uit te komen om nog wat extra biases te hebben in de statistieken, waardoor de impact van elke individuele wijziging niet meer te achterhalen is. Zeker als zoals in eerdere posten al aangehaald is dat er niet echt gekeken/gecompenseerd wordt voor die biases.
Nee, ze "doen het nu veel meer, op structurele basis."
(Lees, 2 extra artikelen per maand, misschien, tenminste in april. Als je wil weten hoe 'veel meer' het in andere maanden is dan moet je zelf maar gaan tellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
CyberMania schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:29:
@jelle. nou nee het zijn eigenlijk heel veel achtergronden gebleven. De laatste how-to’s werden in de reacties niet echt gewaardeerd. Er zijn niet meer kortere Plus-nieuwsberichten echt. Er is geen leestijd-indicator gekomen of mee getest en de content-mix is redelijk saai. Waarom niet wat anders terug voor de columns, bijv een comic of wat anders. Vind het allemaal zeer mager en weinig ambitieus qua inhoud/variatie. Je kan niet zeggen dat er wild ge-experimenteerd is in de veel te lange bèta. Bijv de meeste Tweakers houden wel van een bakkie koffie, waarom niet een artikel daarover met cross-over naar diverse koffie-apparaten. Levert genoeg discussiewaarde op denk ik. Maar niets zoals dat getest. Geen Plus-Only zonder extra’s enz. Ik vrees dat jullie te veel in het eigen gelijk geloven, maar tot op heden is geen enkel abbo populair gebleken. Dat is niet vervelend of lastig doen, maar we willen voorkomen dat dit abbo straks weer mislukt.
Nieuwe en andere artikelvormen kunnen in de toekomst nog zeker uitgeprobeerd worden. Daarvoor zijn we ook blij met de suggesties die in dit topic worden gedaan. De bèta zou ik zelf ook geen wild experiment willen noemen, maar volgens mij is dat ook niet de insteek geweest bij aanvang (plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod). We hadden toen al een bepaald idee van te testen artikelvormen en die zijn in de loop van tijd aangescherpt. Of er zijn dingen geschrapt, zoals columns.
Mschamp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:46:
Ik kan me de marketing meetings al voorstellen: "dan gaat in de statistieken uitkomen dat het abonnementen met plus veel gekozen wordt, zeker als we dat in het begin nog wat combineren met kortingsacties. Als we nog zorgen dat we statistieken verzamelen via een tool die voor de meest kritische mensen niet te zien is, kan het niet fout lopen".
Dit is voor ons een doorn in het oog en zien we zeker niet als escape om kritiek te negeren. En ja, natuurlijk speelt marketing een rol in het positioneren van nieuwe abonnementen. Niet meer dan logisch wanneer je een betaald product introduceert. Het is alleen niet leidend, daarvoor kijken we echt naar de features van een abonnement (zoals in dit geval het aanbod van Plus-artikelen).
Segafreak83 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:56:
Er wordt ook totaal niets gedeeld over de inzichten die dan wel opgedaan zijn. Of wat voor een soort feedback jullie gehad hebben en op welke manier er dan iets mee gedaan is.
Datasets of uitgebreide kwantitatieve data delen we hier inderdaad niet. Maar in verschillende post heeft Olaf wel degelijk verteld wat er bij de redactie met inzichten gedaan is:
Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 16-06-2021 11:17 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Hartstikke fijn, maar daar heb ik het niet over.
Ook prima, maar daar heb ik het ook niet over.
Voor na de livegang zit er overigens genoeg in de pijplijn. Enerzijds voor de gebruiker zichtbare aspecten, zoals een nieuwe Plus-archiefpagina en abonneermogelijkheid onder artikelen, anderzijds zaken onder de motorkap, zoals het verbeteren van onze data-analyse. Het doorlopend verbeteren van het contentaanbod hoort daar ook gewoon bij, met ook dus de inzichten die we vanaf livegang gaan opdoen.
Hier ook niet.
Dit topic blijft daar evengoed een rol in spelen.
Dan stel ik voor dat er duidelijke antwoorden op duidelijke vragen komen, in plaats van de nu gebruikelijke negeer of ontwijktactieken. Zie hier boven een treffend voorbeeld, ik maak een punt dat de feedback hier gegeven verworden is tot een illusie van inspraak, en ik krijg een hele verhandeling over de representativiteit, nu en in de toekomst, van Plus-content.

Eerder is de kern van de vraag juist, en dat is al een half jaar geleden hier geroepen: Je mist een enorme bak met data als je de Usabilla-blockers niet meeneemt. Zelfs zo veel, en van de meest interessante doelgroep, dat je je moet afvragen of de input wel zinvol is. Dan blijft het stil, terwijl er terloops wel gemeld wordt dat het een doorn in het oog is. Dan breekt er voor de zoveelste keer een klomp.

Ik had overigens niet eerder gezien dat er een harde ondergrens van 600 woorden is voor Plus-artikelen. Dat verklaart voor mij wel waarom Plus-artikelen met regelmaat ontzettend opgerekt aanvoelen. Er wordt met de haren van alles bijgesleept om die ondergrens te halen. Kwantiteit boven kwaliteit stellen lijkt me geen goed idee, dat is wat er in de praktijk wel gebeurt.

Naar mijn idee wordt hier de boot totaal gemist: de verzamelde waarderingen zijn ernstig incompleet en er vindt geen correctie plaats. De content die daadwerkelijk plus is op eerdere content is veel beperkter dan eerder werd voorgespiegeld. De kwaliteit laat met grote regelmaat te wensen over, de ondergrens van 600 woorden helpt daar niet bij. De zeer langdurige beta heeft slechts minimale verbeteringen opgeleverd als het gaat om toegevoegde waarde voor de eindgebruiker. De introductie van Plus is ernstig vertraagd door de niet noodzakelijke maar wel gewenste switch naar een nieuwe, nog in ontwikkeling zijnde, betaalprovider. De communicatie, eerder naar een goed niveau opgekrikt, is weer naar bedenkelijk niveau afgegleden. Managementparticipatie in dit topic is volledig verdwenen.

Ik kan nog wel een paar alinea's volkalken, maar kom op hoor, je mag als gebruiker toch wel meer verwachten van zowel Plus als Tweakers in zijn geheel. Je kunt door een topic als dit (en vergelijkbare in het verleden) een beetje in de keuken van Tweakers gluren en naar mijn idee is het frituurvet gitzwart. En ondanks de roep om een vers vaatje vet, blijven we de frikandellen in de oude derrie kletteren.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:05
Het bijzondere is ook nog eens dat de community van Tweakers een aanzienlijke bijdrage levert aan platform. D.w.z. nieuwstips (volgens mij 10-15% v/d nieuwsartikelen), product- en shopreviews. Ik heb nergens anders zulke uitgebereide productreviews gelezen als op Tweakers.
Comments onder alle FP's (die vaak zeer waardevolle informatie bevatten en niet zelden fouten in het artikel corrigeren).
En natuurlijk GoT, met enorm veel topics en bezoekers, over allerlei onderwerpen.

Dit allemaal gemaakt door de community, waar het platform gratis van profiteert. Denk hier maar eens aan als een volgende keer weer een vergelijking getrokken wordt met een ander nieuwsblad, zoals de NRC of Volkskrant. Die hebben niet zo'n ontzettend trouwe lezersgroep die zoveel bijdragen.
Doet je gelijk ook afvragen hoe duur Tweakers zou zijn als al die gratis community bijdragen kwamen te vervallen.

Tweakers probeert van 2 walletjes te eten. Enerzijds leunen ze op het community gevoel. Samen zijn, samen helpen, dat gevoel van lekker met z'n allen in 1 grote chatroom waarbij we elkaar allemaal helpen en dezelfde passie hebben. Waarbij we het prima vinden veel tijd te steken in het maken van content voor anderen. Waar Tweakers gebruik van kan maken als ze een keertje een wij-gevoel nodig hebben. De community uitnodigen voor het maken van gratis product reviews op locatie bijvoorbeeld. Met elkaar, voor elkaar. Oude tijden van welleer. Gezellig knus.

En de andere kant, de zakelijke koude kant, wanneer een prijsverhoging wordt aangekondigd. En ineens is Tweakers een bedrijf met medewerkers die ook een boterham moeten kunnen verdienen. Die niet zonder winst kan. Dan komen de marketing cijfers voorbij gezet. Dalende inkomsten uit advertenties, prognoses voor de toekomst. Gewezen wordt naar marktbewegingen en invloeden van buitenaf. De tweaker is nu een simpele klant geworden die moet betalen. Zakelijke transactie tussen een bedrijf en haar afnemers. Take it or leave it. Dit zijn onze producten en hier mag je het mee doen, wat je er ook van vindt. Bevalt het je niet? Nou, dan neem je toch geen abonnement. Maar laat die adblocker wel uitstaan, dat is wel zo fair naar ons bedrijf. En mochten sommige zaken niet helemaal door de beugel kunnen, dan verwijzen we je graag door naar onze holding/moederbedrijf, waar we sinds een aantal jaar onder vallen. Die kunnen wel een paar dure juristen vrijmaken om jou uit leggen wat jij blijkbaar niet snapt.

Mijn inziens gaan deze 2 werelden niet samen. Ik heb mijn conclusies in ieder geval al getrokken en daarom zit ik ook weinig meer in dit topic de laatste maanden. Mijn wens was om Tweakers te blijven steunen met een supporter abo. Maar dat gaat nu niet meer en ik ga niet 300-400% extra betalen. Dus heb ik mijn supporter abo extra verlengd tot eind 2022. Dat kan gewoon namelijk. En dan blijf ik Tweakers gewoon steunen. En mocht t.z.t. de boel hetzelfde zijn, dan blijft de adblocker actief en zonder abonnement. Een einde aan 10 jaar voor supporter spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Olaf @jelle. wat zijn jullie ideeën over artikelen zoals reviews: Freedom Internet-topman: We willen alternatieven voor big tech bieden . Mijn aanname hierin is dat Anco dit deels ook doet voor een stukje ruchtbaarheid en reclame voor Freedom. Hoe kijken jullie aan tegen het feit dat dit soort interviews (van welke diepte dan ook) waarbij de juist geïnterviewde baat heeft bij een groot (tech) publiek. Volledig haaks staat op de mogelijkheid om dit artikel te lezen (even los van de x-aantal gratis plusartikelen).

Hoe kijken jullie hier tegen aan en hebben jullie zulke zaken al eens besproken met de door jullie geïnterviewde experts in de vakgebieden?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik werd even getriggered door deze reactie van een redacteur in nieuws: Prijsdaling videokaarten lijkt te zijn ingezet, maar adviesprijs is n... van @Tomas Hochstenbach
Om je laatste opmerking als eerste te beantwoorden: dit is geen Plus-artikel, maar een Plus-nieuwsbericht. Ik snap dat de diepgang wellicht wat tegenvalt als je een uitgebreid achtergrondartikel had verwacht, maar dat was ook niet de bedoeling van dit bericht.
Er staat een badge en dat schept dus verwachtingen, maar nu is er ineens een verschil tussen een artikel en een nieuwsbericht? Ik snap het niet helemaal denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

RodeStabilo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:42:
Ik werd even getriggered door deze reactie van een redacteur in nieuws: Prijsdaling videokaarten lijkt te zijn ingezet, maar adviesprijs is n... van @Tomas Hochstenbach

[...]

Er staat een badge en dat schept dus verwachtingen, maar nu is er ineens een verschil tussen een artikel en een nieuwsbericht? Ik snap het niet helemaal denk ik.
Ach, op deze manier creëren ze gewoon een omgeving om alles onder Plus te plakken en blijft er nog minder non-Plus over.

Binnenkort zie je geen artikelen meer als je geen Plus hebt.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

[...]

Ik kreeg het idee dat nieuwsberichten sowieso niet onder het pluslabel zouden komen, of heb ik iets verkeerd begrepen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
True schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:07:
@Olaf @jelle. wat zijn jullie ideeën over artikelen zoals reviews: Freedom Internet-topman: We willen alternatieven voor big tech bieden . Mijn aanname hierin is dat Anco dit deels ook doet voor een stukje ruchtbaarheid en reclame voor Freedom. Hoe kijken jullie aan tegen het feit dat dit soort interviews (van welke diepte dan ook) waarbij de juist geïnterviewde baat heeft bij een groot (tech) publiek. Volledig haaks staat op de mogelijkheid om dit artikel te lezen (even los van de x-aantal gratis plusartikelen).

Hoe kijken jullie hier tegen aan en hebben jullie zulke zaken al eens besproken met de door jullie geïnterviewde experts in de vakgebieden?
Kort gezegd deert dat belang ons als redactie niet als het gaat om hoe, wat en wanneer wij publiceren. Dat is aan ons. Als spreekspersonen dan niet akkoord gaan met interviews is dat jammer maar helaas. We zijn ons wel bewust van de belangen en dat is reden om kritisch te zijn. In de comments zie je ook dat lezers dat verwachten en daar meer van verwachten.

Overigens is dat bij andere media niet veel anders, die ook toegang voor alleen abonnees bieden of op papier publiceren (uitzonderingen daargelaten, soms schuiven schrijvers alleen in tv-programma's aan als hun boek gepromoot wordt geloof ik).

Nu we meer achtergronden en interviews publiceren en redacteuren meer speuren naar onderwerpen, merk ik dat we meer benaderd worden en dat deuren makkelijker opengaan. Of de livegang daar verandering in brengt, gaan we zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mschamp
jdh009 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Ik kreeg het idee dat nieuwsberichten sowieso niet onder het pluslabel zouden komen, of heb ik iets verkeerd begrepen?
Dat dacht ik me ook te herinneren. Zo zie je maar dat de glijdende schaal is ingezet.
Kan hier vanuit Tweakers duidelijkheid over komen? Komt er nu ook nieuws achter de paywall? Wat is het verschil tussen een Plus-artikel en een Plus-nieuwsbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:58:
[...]

https://tweakers.net/nieu...KVbIyNDAAcnNKi2HyYI5SbC0A ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf

[...]

Hij doelt op het achtergrond-artikeltype. We testen niet alleen grotere artikelen als Plus, maar ook nieuws. Daarbij gaat het om unieke inhoud met eigen nieuwsgaring, berichten die je niet elders zo leest en waar het nodige werk in is gestoken.

Dat we nieuws ook testen is al van dag 1 zo gecommuniceerd en is ook het eerste vraag-antwoord-item in de faq. @RodeStabilo @JohanKupers @jdh009

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mschamp
Olaf schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Hij doelt op het achtergrond-artikeltype. We testen niet alleen grotere artikelen als Plus, maar ook nieuws. Daarbij gaat het om unieke inhoud met eigen nieuwsgaring, berichten die je niet elders zo leest en waar het nodige werk in is gestoken.

Dat we nieuws ook testen is al van dag 1 zo gecommuniceerd en is ook het eerste vraag-antwoord-item in de faq. @RodeStabilo @JohanKupers @jdh009
Om er even je eigen reactie bij te halen:
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
[...]

Een relatief klein deel van de artikelen wordt onderdeel van Premium en nieuws en productreviews vallen daar niet onder. We brengen meer en uitgebreidere productreviews dan voorheen, voor iedere lezer.

Een Premium-aanbod moet zich over langere tijd bewijzen. Een, vijf of tien voorbeelden zeggen nog steeds niet veel, vooral niet als je serieus rekening wilt houden met wat lezers aangeven, zoals je met een test wilt. Starten met een mega-uitgebreid superdiepgravend artikel zou ook een verkeerde indruk kunnen geven, want ja, dan valt de volgende wellicht tegen.
Jullie zijn dus totaal niet te vertrouwen en reageren gewoon met wat jullie op dat moment het beste uitkomt. Geen lijn in te krijgen. Werd dus zeker niet vanaf het begin zo aangekondigd, dat is liegen en bedriegen om dat nu te stellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Segafreak83
Mschamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:18:
[...]

[...]

Jullie zijn dus totaal niet te vertrouwen en reageren gewoon met wat jullie op dat moment het beste uitkomt. Geen lijn in te krijgen. Werd dus zeker niet vanaf het begin zo aangekondigd, dat is liegen en bedriegen om dat nu te stellen.
Hier had ik ook niet veel anders verwacht, bij elk bedrijf of organisatie gaat het zo, eerst pakken ze een vinger en beloven dat ze je hand niet pakken.

Tot er ergens een knop omgaat en ze toch graag die hand willen hebben.

Velen zijn al zover (hier op Tweakers), dat het ze al niet meer interesseert. Dus ze doen maar lekker. We zien wel waar het schip strandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
[...]
Hebben mensen echt gevraagd om het dikgedrukte? Want je kan dat toch makkelijk doen door gewoon nu al een url naar de abonneerpagina onder het artikel te plaatsen, dan had de DEV tijd die nu hierin is gegaan naar de "tech debt" die steeds aangehaald wordt kunnen gaan. Daarnaast neem ik aan dat de meeste mensen die de Plus artikelen lezen al abonnee zijn, dus je trekt nu tijd uit voor de mensen die met hun "gratis" artikel toelage het artikel lezen. Zulke mensen zullen het vast niet erg vinden om op een url te klikken, want ik denk niet dat de manier hoe je een abonnement kan afsluiten hun tegen hield van al eerder een abonnement af te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53
Pompi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Hebben mensen echt gevraagd om het dikgedrukte? Want je kan dat toch makkelijk doen door gewoon nu al een url naar de abonneerpagina onder het artikel te plaatsen, dan had de DEV tijd die nu hierin is gegaan naar de "tech debt" die steeds aangehaald wordt kunnen gaan. Daarnaast neem ik aan dat de meeste mensen die de Plus artikelen lezen al abonnee zijn, dus je trekt nu tijd uit voor de mensen die met hun "gratis" artikel toelage het artikel lezen. Zulke mensen zullen het vast niet erg vinden om op een url te klikken, want ik denk niet dat de manier hoe je een abonnement kan afsluiten hun tegen hield van al eerder een abonnement af te nemen.
Soort Snickers bij de supermarkt en inzetten op impulsaankoop - even snel nog dat abonnementje meepakken voor de lekkere trek in extra wollige nieuwsberichten. Nu met 25% meer gebakken lucht! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Mschamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:18:
[...]

[...]

Ja dat was een onvolledige reactie, stom. Die discussie is toen uitvoerig gevoerd. Ik doelde op het nieuws zoals we dat brachten en brengen. Plus-nieuws verschilt daarvan, uniek, eigen nieuwsgaring, uitvoeriger.

Ik schreef 20 minuten later dit op 1 december:
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]

Die twee zaken staan ook voor een groot deel los van elkaar. De uitbreiding van het aantal reviewredacteuren maakt dat we meer en uitgebreidere productreviews kunnen publiceren, voor iedere lezer, met of zonder account, met of zonder abonnement.

Dit gaat om bijvoorbeeld uitgebreider nieuws, korte achtergronden, how to's. En hier investeren we in, dus los van de uitbreiding voor productreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Pompi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:29:
Die functionaliteit is inderdaad bedoeld voor gebruikers die nog geen abonnement hebben. Vanuit andere titels (zowel binnen als buiten DPG) weten we dat dit veel beter converteert dan doorverwijzen naar de abonneerpagina, vandaar de keuze om dit te ontwikkelen. De vergelijking met het wegwerken van tech debt gaat niet helemaal op: we hebben meerdere dev teams die (ongeveer) per kwartaal werken aan een bepaald project of met een bepaalde focus. Tech debt is er daar ook één van.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ik wil nu toch graag een keer @Moonsugar taggen om hier te reageren. Ik schijf hieronder een uitzet van mijn ervaring binnen dit topic, waarbij ik initieel maar één concreet voorbeeld als trigger wil aangeven.
Dit voorval ga ik hieronder beschrijven, maar ik wil graag duidelijk maken dat mijn post eigenlijk draait over de gehele aanpak binnen dit topic en de communicatie rondom de beta.
Ik ben zeker niet de eerste die een poging heeft gedaan om een uitgebreide analyse te maken van een aantal pijnpunten, en ik zie helaas ook niet dat vorige pogingen naar genoegen verwerkt zijn.

Aangezien jij het aanspreekpunt behoort te zijn voor de community zou ik graag een escalatie willen aanvragen om even Heel erg kritisch te kijken naar hoe de sfeer in dit topic momenteel is, en hoe dit aangepakt kan worden.
Concreet
Constructief

Initieel mijn trigger, de volgende quote.

Dit is een stukje tekst die ik in verschillende contexten nu al 5 keer gequoot heb. The Killer schrijft hier ook wat duidelijker wat het onderliggende probleem is.
Voor mij persoonlijk is het nogal frustrerend om dezelfde vraag 6! keer te moeten stellen, in verschillende vormen, voordat ik een antwoord kan verwachten.
Ik hoop ook dat er op de bovenstaande vraag nu uiteindelijk toch een antwoord kan komen, buiten de context van de rest van mijn post.

Vervolg: Ik merk veel vaker dat delen van posts en gehele posts genegeerd worden. Tenminste, er lijkt nooit een antwoord of reactie te komen op een paar hele kritische en/of relevante vragen.
Dit is geen probleem op zich, aangezien het natuurlijk in zo'n groot topic onmogelijk is om op elke vraag diep in te gaan.
In sommige gevallen is er echter vaak aangegeven (zie voorbeeld) dat er nog een antwoord verwacht wordt op de vraag. Is het niet, in het oog van de beloofde doorzichtigheid, heel logisch om alsnog een (kort?) antwoord te geven op deze vraag? Ik zie het persoonlijk als een verantwoordelijkheid die jullie jezelf hebben opgelegd met de belofte doorzichtig te willen zijn.

Veel ongenoegen binnen dit topic komt ook voort vanuit het gebrek aan sommige antwoorden. Dit spiraalt snel uit hand, waarbij de discussie niet meer gaat over de inhoud van de initiële vraag, maar over het gebrek aan antwoord op die vraag.
Het is op dit moment heel lastig om terug te gaan naar het initiële discussiepunt, omdat elke miscommunicatie weer een volgende discussie oproept.
Duidelijk communiceren is daarbij ook een vereiste, om de discussie op het juiste onderwerp te houden.

Hierbij kom ik meteen bij het punt van nakomen van beloftes. Ik krijg het idee dat veel posts gaan over 'beloftes' die gedaan worden, of geïnterpreteerd worden als belofte. (zoals het hierboven aangehaalde voorbeeld, waar statistieken niet weerspiegelen wat in tekst geschreven wordt.)
Aangezien tweakers zich hier probeert neer te zetten als zakelijke partij die een service aanbied, ben je ook gediend de beloftes die je maakt na te komen.

Een belangrijk onderdeel van het nakomen van beloftes is het correct beheren van verwachtingen.
Ook hier mis is een duidelijk stuk communicatie-management waar verschillende Topicstarters verschillende antwoorden geven, waarna de discussie snel verdwaald raakt in de reden van deze onenigheid, in plaats van de inhoud van de initiële vraag.
Tevens hier is duidelijke communicatie een absolute must om eindeloze discussies te voorkomen.
Niet aanvallend naar de huidige reagerende partijen, maar ik denk dat een goede interne discussie en plan van aanpak een keer licht moet schijnen waarom het zo vaak spaak loopt in de huidige vorm.
De hoeveelheid losse discussieonderwerpen zijn een duidelijk teken dat hier iets mis gaat.

Doe hier iets aan

Neem actie, ga in overleg, neem een cursus professioneel communiceren naar externe partijen, analyseer performance van huidige betrokkenen en maak een plan van aanpak of persoonlijk ontwikkelingsplan om hier iets in te verbeteren.
Ik ben niet de enige die van mening is dat het momenteel downhill gaat met dit topic, ondanks de goede bedoelingen van veel van de betrokkenen.
(zoals ik in het begin van deze post zei, ga ik nu niet een epistel maken met alle voorbeelden, maar ik hoop dat dit beeld toch ook aan jullie kant zichtbaar is)

Een goede eerste stap zou zijn om vage termen zo veel mogelijk te kwantificeren. Er wordt veel geschermd met teksten als "Wij verwerken de feedback" en "we blijven verbeteren", maar veel anderen hebben al aangegeven dat dit niet evident is aan de dingen die we terugzien in dit topic, de .plans en de kwaliteit van de artikelen.

Algemeen ongenoegen in het dit topic is evident, en ik begrijp dat het niet mogelijk is om iedereen tevreden te houden, zeker bij een (financieel) ingrijpende verandering.
Ik denk overigens wel dat, indien er naar de bovengenoemde punten gehandeld wordt, dat het wel degelijk mogelijk is om op een constructieve manier deze ontwikkeling voort te zetten en te verbeteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
jelle. schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Die functionaliteit is inderdaad bedoeld voor gebruikers die nog geen abonnement hebben. Vanuit andere titels (zowel binnen als buiten DPG) weten we dat dit veel beter converteert dan doorverwijzen naar de abonneerpagina, vandaar de keuze om dit te ontwikkelen.
Er zal vast gedegen onderzoek achter zitten. Maar zoals jullie over de standaard DPG cookiemuur dachten dat iedereen de cookies zou afwijzen omdat jullie bezoekers redelijk privacy gericht zijn, denk ik dat de huidige lezers ook niet zo snel voor een impuls abonnement afname te pakken zijn. En dat ze eerder, wel overwogen een abonnement zouden afnemen door specifiek naar die pagina te gaan.
Want ja, een stereotype lezer van het AD, Het Parool, etc. is een ander soort lezer/site bezoeker dan je hier (waarschijnlijk) tegenkomt en die zullen mogelijk sneller een abonnement afnemen na het lezen van een artikel. Dus ben benieuwd of die andere titels waar je aan refereert ook tech titels zijn of meer de kranten en Viva titels, want ik vermoed dat het genre van de titels wel van invloed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Pompi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Er zal vast gedegen onderzoek achter zitten. Maar zoals jullie over de standaard DPG cookiemuur dachten dat iedereen de cookies zou afwijzen omdat jullie bezoekers redelijk privacy gericht zijn, denk ik dat de huidige lezers ook niet zo snel voor een impuls abonnement afname te pakken zijn. En dat ze eerder, wel overwogen een abonnement zouden afnemen door specifiek naar die pagina te gaan.
Want ja, een stereotype lezer van het AD, Het Parool, etc. is een ander soort lezer/site bezoeker dan je hier (waarschijnlijk) tegenkomt en die zullen mogelijk sneller een abonnement afnemen na het lezen van een artikel. Dus ben benieuwd of die andere titels waar je aan refereert ook tech titels zijn of meer de kranten en Viva titels, want ik vermoed dat het genre van de titels wel van invloed kan zijn.
Of (schijnt ook van DGP te zijn) ingang.nl :o

https://www.sidn.nl/whois?q=ingang.nl&lang=nl

(oh ze hebben de pr0n er al weer vanaf zo te zien ;)

https://twitter.com/AlexanderNL/status/1405143220162596866

[ Voor 4% gewijzigd door 12_0_13 op 17-06-2021 14:51 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mschamp
Olaf schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Ja dat was een onvolledige reactie, stom. Die discussie is toen uitvoerig gevoerd. Ik doelde op het nieuws zoals we dat brachten en brengen. Plus-nieuws verschilt daarvan, uniek, eigen nieuwsgaring, uitvoeriger.

[...]
Sorry maar vanaf nu geloof ik echt 0 van berichten van jou. Het staat zwart op wit in een bericht van jou (die toch als 1 van de voortrekkers hierin gezien mag worden)dat nieuws geen onderdeel was van plus, daar dien je je dan ook aan te houden. Daarnaast: onderzoek, bronnen controleren en verifiëren behoort tot de basis dingen van journalistiek, dat hoort altijd gedaan te worden, als dat niet standaard is, maar speciaal voor plus, dan toont het hoe slecht het er nu aan toe gaat (en dan vraag ik me af hoe er zoveel mensen voor nodig zijn). Deze introductie, beta en communicatie begint steeds meer op een grote flop te lijken.

Misschien moeten jullie eens wel eens goed intern bekijken of het gezichtsverlies en verlies aan vertrouwen wel opweegt tegen de invoeging van Plus . Misschien moeten enkelen toch eens overwegen om het plus-concept af te voeren, aangezien na > 6 maand nog steeds geen goede uitwerking gevonden is (en ik weet het, het klinkt grof, maar leren uit fouten is ook belangrijk) . Op zich is niets mis met aankondigen dat uit onderzoek blijkt dat Plus toch niet past bij de community die Tweakers is, en jullie beseffen dat de bezoeker heel belangrijk is voor het bestaan van Tweakers (hoewel ik me hier steeds meer vragen bij stel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:35:
Ik wil nu toch graag een keer @Moonsugar taggen om hier te reageren. Ik schijf hieronder een uitzet van mijn ervaring binnen dit topic, waarbij ik initieel maar één concreet voorbeeld als trigger wil aangeven.
Dit voorval ga ik hieronder beschrijven, maar ik wil graag duidelijk maken dat mijn post eigenlijk draait over de gehele aanpak binnen dit topic en de communicatie rondom de beta.
Ik ben zeker niet de eerste die een poging heeft gedaan om een uitgebreide analyse te maken van een aantal pijnpunten, en ik zie helaas ook niet dat vorige pogingen naar genoegen verwerkt zijn.

Aangezien jij het aanspreekpunt behoort te zijn voor de community zou ik graag een escalatie willen aanvragen om even Heel erg kritisch te kijken naar hoe de sfeer in dit topic momenteel is, en hoe dit aangepakt kan worden.
Concreet
Constructief
Ik heb dit met @Moonsugar besproken en daaruit is gekomen dat ik zal reageren op jouw post. Olaf en ik zijn in dit topic immers ook het primaire aanspreekpunt (daarover verderop meer).
Dit is een stukje tekst die ik in verschillende contexten nu al 5 keer gequoot heb. The Killer schrijft hier ook wat duidelijker wat het onderliggende probleem is.
Voor mij persoonlijk is het nogal frustrerend om dezelfde vraag 6! keer te moeten stellen, in verschillende vormen, voordat ik een antwoord kan verwachten.
Ik hoop ook dat er op de bovenstaande vraag nu uiteindelijk toch een antwoord kan komen, buiten de context van de rest van mijn post.
Voor dit stukje vraag ik @Olaf om te reageren, omdat hij het beste zicht heeft op het aanbod en de verschuivingen daarin.
Vervolg: Ik merk veel vaker dat delen van posts en gehele posts genegeerd worden. Tenminste, er lijkt nooit een antwoord of reactie te komen op een paar hele kritische en/of relevante vragen.
Dit is geen probleem op zich, aangezien het natuurlijk in zo'n groot topic onmogelijk is om op elke vraag diep in te gaan.
In sommige gevallen is er echter vaak aangegeven (zie voorbeeld) dat er nog een antwoord verwacht wordt op de vraag. Is het niet, in het oog van de beloofde doorzichtigheid, heel logisch om alsnog een (kort?) antwoord te geven op deze vraag? Ik zie het persoonlijk als een verantwoordelijkheid die jullie jezelf hebben opgelegd met de belofte doorzichtig te willen zijn.
Dat ben ik met je eens. Zoals je zegt is het onmogelijk om op elke vraag of discussiepunt diep in te gaan, maar als er nog een antwoord van ons verwacht wordt dan is een reactie daarop op zijn plaats. Wat we tegelijkertijd ook zien is dat sommige punten al heel vaak zijn aangehaald en besproken. In die gevallen draait dit topic in cirkels en dat komt een inhoudelijke discussie niet ten goede. Feit is dat we nu al enige tijd naar een livegang toe werken. Het product moet zich straks gaan bewijzen. Daarvoor is en blijft feedback nog steeds welkom, maar stellingnames als "ik betaal uit principe niet voor content" en "Tweakers is een zinkend schip" kunnen we niet zoveel (meer) mee. Maar dat lijkt mij ook niet waar jij aan refereert, dus point taken :)
Veel ongenoegen binnen dit topic komt ook voort vanuit het gebrek aan sommige antwoorden. Dit spiraalt snel uit hand, waarbij de discussie niet meer gaat over de inhoud van de initiële vraag, maar over het gebrek aan antwoord op die vraag.
Het is op dit moment heel lastig om terug te gaan naar het initiële discussiepunt, omdat elke miscommunicatie weer een volgende discussie oproept.
Duidelijk communiceren is daarbij ook een vereiste, om de discussie op het juiste onderwerp te houden.
Klopt. Ik denk echter dat dat evengoed toegepast kan worden op het punt dat ik hierboven maak over het in cirkels draaien van dit topic.
Hierbij kom ik meteen bij het punt van nakomen van beloftes. Ik krijg het idee dat veel posts gaan over 'beloftes' die gedaan worden, of geïnterpreteerd worden als belofte. (zoals het hierboven aangehaalde voorbeeld, waar statistieken niet weerspiegelen wat in tekst geschreven wordt.)
Aangezien tweakers zich hier probeert neer te zetten als zakelijke partij die een service aanbied, ben je ook gediend de beloftes die je maakt na te komen.

Een belangrijk onderdeel van het nakomen van beloftes is het correct beheren van verwachtingen.
Ook hier mis is een duidelijk stuk communicatie-management waar verschillende Topicstarters verschillende antwoorden geven, waarna de discussie snel verdwaald raakt in de reden van deze onenigheid, in plaats van de inhoud van de initiële vraag.
Tevens hier is duidelijke communicatie een absolute must om eindeloze discussies te voorkomen.
Niet aanvallend naar de huidige reagerende partijen, maar ik denk dat een goede interne discussie en plan van aanpak een keer licht moet schijnen waarom het zo vaak spaak loopt in de huidige vorm.
De hoeveelheid losse discussieonderwerpen zijn een duidelijk teken dat hier iets mis gaat.
Op het vlak van de interpretatie van data en conclusies die daar al dan niet uit getrokken kunnen worden, was inderdaad sprake van miscommunicatie. Dat heb ik ook erkend in deze reactie. Voor zover ik weet zijn er verder geen gevallen geweest waarin Olaf en ik elkaar tegenspreken. Bij aanvang van de bèta waren er teveel mensen die reageerden en daar leed de communicatie inderdaad zwaar onder. Daarom hebben we er begin februari voor gekozen dat Olaf en ik hier reageren, waarbij we indien nodig andere mensen van HQ kunnen aanhaken. Alleen @crisp krijgen we nog niet getemd :P ;)
Doe hier iets aan

Neem actie, ga in overleg, neem een cursus professioneel communiceren naar externe partijen, analyseer performance van huidige betrokkenen en maak een plan van aanpak of persoonlijk ontwikkelingsplan om hier iets in te verbeteren.
Ik ben niet de enige die van mening is dat het momenteel downhill gaat met dit topic, ondanks de goede bedoelingen van veel van de betrokkenen.
(zoals ik in het begin van deze post zei, ga ik nu niet een epistel maken met alle voorbeelden, maar ik hoop dat dit beeld toch ook aan jullie kant zichtbaar is)
Ja, wij zien ook dat communicatie in dit topic momenteel stroef loopt. Ik neem daarom al je suggesties in deze post ter verbetering graag ter harte. Een cursus volgen, het analyseren van onze performance of een persoonlijk ontwikkelingsplan hoort daar echter niet bij.
Een goede eerste stap zou zijn om vage termen zo veel mogelijk te kwantificeren. Er wordt veel geschermd met teksten als "Wij verwerken de feedback" en "we blijven verbeteren", maar veel anderen hebben al aangegeven dat dit niet evident is aan de dingen die we terugzien in dit topic, de .plans en de kwaliteit van de artikelen.
Concreter is inderdaad beter, maar er zit voor ons ook een grens aan wat we willen en kunnen delen. We hebben al gezegd dat we geen uitgebreide analyses of datasets delen. Wat er in de bèta ontwikkeld en verbeterd is, is zowel in dit topic als in de verschillende .plans toegelicht. Maar we kunnen ook niet altijd iets met alle feedback die we krijgen. Zoals Olaf eerder in de FAQ schreef:
Olaf schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:34:
Ik vind de kwaliteit van de artikelen tot nu toe ondermaats

Ook dat is jammer om te horen en opnieuw: als je ons wilt helpen om te verbeteren is het fijn als je aangeeft wat je er niet goed aan vindt. We proberen als redacteuren altijd artikelen van goede kwaliteit voor onze lezers te schrijven. Ik vind zelf dat mij dit de ene keer beter dan de andere keer lukt en snap dat dit voor lezers ook het geval is. Als je de artikelen goed genoeg vindt, kun je straks een abo nemen, zo niet, dan doe je dat niet.

De redactie luistert niet naar feedback

Er zijn weinig sites waar lezers zoveel invloed op de publicatie hebben als op Tweakers. Er zijn ook weinig sites waar redacteuren zoveel feedback krijgen van lezers als op Tweakers. Redacteuren lezen comments, topics in GR, krijgen DM's, enzovoorts. Veel goed beargumenteerde of constructieve opmerkingen hebben echt effect, al dan niet indirect. We luisteren zeker wel en doen ons best maar we blijven mensen en kunnen niet alles beantwoorden of meewegen en soms zijn we het ook gewoon niet eens met opmerkingen.
dragonhaertt schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:35:
Algemeen ongenoegen in het dit topic is evident, en ik begrijp dat het niet mogelijk is om iedereen tevreden te houden, zeker bij een (financieel) ingrijpende verandering.
Ik denk overigens wel dat, indien er naar de bovengenoemde punten gehandeld wordt, dat het wel degelijk mogelijk is om op een constructieve manier deze ontwikkeling voort te zetten en te verbeteren.
Dat hoop ik ook van harte.
Pompi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:39:
Wij kunnen hier ook allerlei aannames over doen en wel of niet varen op de onderbuikgevoelens van onszelf of anderen, maar zoiets moet uiteindelijk in de praktijk (lees: uit de data) blijken. Er was in dit geval voldoende aanleiding om een dergelijke abonneerfunctie te ontwikkelen. Wat nog wel interessant is, is om te kijken of we de aanname dat het beter converteert, eerst kunnen valideren. Het is dus sowieso pas iets voor na livegang.
Mschamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:49:
Misschien moeten jullie eens wel eens goed intern bekijken of het gezichtsverlies en verlies aan vertrouwen wel opweegt tegen de invoeging van Plus . Misschien moeten enkelen toch eens overwegen om het plus-concept af te voeren, aangezien na > 6 maand nog steeds geen goede uitwerking gevonden is (en ik weet het, het klinkt grof, maar leren uit fouten is ook belangrijk) . Op zich is niets mis met aankondigen dat uit onderzoek blijkt dat Plus toch niet past bij de community die Tweakers is, en jullie beseffen dat de bezoeker heel belangrijk is voor het bestaan van Tweakers (hoewel ik me hier steeds meer vragen bij stel).
Dat laatste beseffen we heel goed. Het onderzoek waaruit bleek dat er behoefte is aan extra content als onderdeel van een abonnement, is al eerder uitgevoerd. In de bèta wilden we hier concrete invulling aan geven. Voor nu is de keuze gemaakt om met het huidige aanbod aan Plus-artikelen en het product in deze vorm live te gaan. Is het daarmee af? Nee. Blijven we verbeteren? Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Ik heb dit met @Moonsugar besproken en daaruit is gekomen dat ik zal reageren op jouw post. Olaf en ik zijn in dit topic immers ook het primaire aanspreekpunt (daarover verderop meer).
Dat lijkt me ook handiger, en prettig dat je laat weten dat dit op de achtergrond wel is besproken.
Voor dit stukje vraag ik @Olaf om te reageren, omdat hij het beste zicht heeft op het aanbod en de verschuivingen daarin.
Tja, dat daar 6 quotes en een gigantische muur van tekst aan te pas moet komen, voordat dat gebeurt, vind ik wel opmerkelijk.
Dat ben ik met je eens. Zoals je zegt is het onmogelijk om op elke vraag of discussiepunt diep in te gaan, maar als er nog een antwoord van ons verwacht wordt dan is een reactie daarop op zijn plaats. Wat we tegelijkertijd ook zien is dat sommige punten al heel vaak zijn aangehaald en besproken. In die gevallen draait dit topic in cirkels en dat komt een inhoudelijke discussie niet ten goede. Feit is dat we nu al enige tijd naar een livegang toe werken. Het product moet zich straks gaan bewijzen. Daarvoor is en blijft feedback nog steeds welkom, maar stellingnames als "ik betaal uit principe niet voor content" en "Tweakers is een zinkend schip" kunnen we niet zoveel (meer) mee. Maar dat lijkt mij ook niet waar jij aan refereert, dus point taken :)
Fijn dat jullie dat ook zien.
Klopt. Ik denk echter dat dat evengoed toegepast kan worden op het punt dat ik hierboven maak over het in cirkels draaien van dit topic.

[...]

Op het vlak van de interpretatie van data en conclusies die daar al dan niet uit getrokken kunnen worden, was inderdaad sprake van miscommunicatie. Dat heb ik ook erkend in deze reactie. Voor zover ik weet zijn er verder geen gevallen geweest waarin Olaf en ik elkaar tegenspreken. Bij aanvang van de bèta waren er teveel mensen die reageerden en daar leed de communicatie inderdaad zwaar onder. Daarom hebben we er begin februari voor gekozen dat Olaf en ik hier reageren, waarbij we indien nodig andere mensen van HQ kunnen aanhaken. Alleen @crisp krijgen we nog niet getemd :P ;)
Ik snap dat je geen volledige analyses en conclusies kan delen, zeker niet als jullie dat zelf ook nog niet helder hebben.
Daarintegen denk ik wel dat het productief zou zijn om specifieke datasets (zie voorbeeld, hoeveelheid (plus) artikelen t.o.v. vorig jaar) te delen. Jullie zijn als aanbieder van de service verantwoordelijk voor het halen van jullie doelstellingen en als hier aangekaart wordt dat we denken dat jullie die niet hebben gehaald, dan kunnen jullie best met cijfers onderbouwen of dat wél of niet zo is.
Ja, wij zien ook dat communicatie in dit topic momenteel stroef loopt. Ik neem daarom al je suggesties in deze post ter verbetering graag ter harte. Een cursus volgen, het analyseren van onze performance of een persoonlijk ontwikkelingsplan hoort daar echter niet bij.
Het waren een aantal voorbeelden, en ik lees vooral dat je het wél eens bent dat de huidige staat van het topic niet heel productief is.
Wat ik helaas niet lees is hoe jullie wél denken het tij te keren om hier weer een nuttig topic van te maken.
Concreter is inderdaad beter, maar er zit voor ons ook een grens aan wat we willen en kunnen delen. We hebben al gezegd dat we geen uitgebreide analyses of datasets delen. Wat er in de bèta ontwikkeld en verbeterd is, is zowel in dit topic als in de verschillende .plans toegelicht. Maar we kunnen ook niet altijd iets met alle feedback die we krijgen. Zoals Olaf eerder in de FAQ schreef:
Ik begrijp de punten die je aanhaalt, en het cirkelredeneren komt natuurlijk soms ook door 'posts van mindere kwaliteit' van gebruikers. Maar net zoals ik hier boven zeg: ik lees vooral wat de redenen zijn, maar niet wat júllie willen veranderen om hier verbetering in te brengen.
Dat hoop ik ook van harte.
Ik ook, ik heb een warm hart voor Tweakers, en wil net zoals veel leden graag dat het beter gaat. Ook financieel. Ik verwacht ook niet dat je nu ineens een andere aanpak kan aandragen en met een sluitend plan te komen hoe er verbeteringen kunnen komen in de communicatie.

Maar zoals je zelf aangeeft gaat het wel degelijk té stroef op het moment en ik lees nergens dat jullie hier aan gaan/willen werken, en hoe je dat denkt aan te gaan pakken.

Werken naar de livegang en geen concrete stappen willen zetten totdat het product zichzelf wel/niet heeft kunnen bewijzen vind ik persoonlijk geen reden om niet aan de processen rondom de communicatie naar de klant te werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mschamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Sorry maar vanaf nu geloof ik echt 0 van berichten van jou. Het staat zwart op wit in een bericht van jou (die toch als 1 van de voortrekkers hierin gezien mag worden)dat nieuws geen onderdeel was van plus, daar dien je je dan ook aan te houden. Daarnaast: onderzoek, bronnen controleren en verifiëren behoort tot de basis dingen van journalistiek, dat hoort altijd gedaan te worden, als dat niet standaard is, maar speciaal voor plus, dan toont het hoe slecht het er nu aan toe gaat (en dan vraag ik me af hoe er zoveel mensen voor nodig zijn). Deze introductie, beta en communicatie begint steeds meer op een grote flop te lijken.

Dat er plussium-nieuws zou komen was mij al wel bekend, meen dat dat ook al in dit topic ergens staat, maar de kritiek was hetzelfde: Bronnen checken etc, dat is wat journalistiek journalistiek maakt.

Dat dat nieuwsartikel van vandaag gewoon een oprecht dieptepunt is, tja. Dit was een jaar geleden geen plus geweest, maar gewoon een normaal nieuwsartikel, van het kaliber 13 in het dozijn werkelijk. Beetje op grafiekjes kijken en een leuk stukje erover typen, da's voor mij niveau schoolkrant. Ik heb heel wat Tweakblogs gelezen van serieuzer kaliber.

En ja, ik vind het jammer dat Tweakers deze kant op gaat, maar ik heb inmiddels de hoop wel opgegeven dat er positieve veranderingen komen, zie ook het gedoe over gratis achtergronden.

Ons is een wortel voor gehouden dan plus/premium extra content zou zijn. De werkelijkheid is dat er praktisch geen gratis .achtergronden meer te vinden zijn. Ja, er zijn meer reviews en wat al niet meer, leuk, maar dat zijn geen .achtergronden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:24:
Het waren een aantal voorbeelden, en ik lees vooral dat je het wél eens bent dat de huidige staat van het topic niet heel productief is.
Wat ik helaas niet lees is hoe jullie wél denken het tij te keren om hier weer een nuttig topic van te maken.
Ik begrijp de punten die je aanhaalt, en het cirkelredeneren komt natuurlijk soms ook door 'posts van mindere kwaliteit' van gebruikers. Maar net zoals ik hier boven zeg: ik lees vooral wat de redenen zijn, maar niet wat júllie willen veranderen om hier verbetering in te brengen.
Dat weet ik op dit moment ook niet. Het is in elk geval iets wat we in de projectgroep zullen bespreken, ook richting de livegang. We zien zelf ook graag een constructieve discussie waarin we enerzijds vragen en zorgen kunnen beantwoorden en anderzijds feedback kunnen ophalen om Plus te verbeteren. Sinds dag 1 van de bèta is dit natuurlijk een erg gevoelig onderwerp gebleken en het sentiment in ruim 5700 reacties maakt dat er niet makkelijk op. Zomaar een idee: zou vanaf livegang een "schone lei" in de vorm van een nieuw topic met duidelijke richtlijnen kunnen helpen? Even los van de structurele verbeteringen die je verder in je post hebt genoemd natuurlijk.
Ik ook, ik heb een warm hart voor Tweakers, en wil net zoals veel leden graag dat het beter gaat. Ook financieel. Ik verwacht ook niet dat je nu ineens een andere aanpak kan aandragen en met een sluitend plan te komen hoe er verbeteringen kunnen komen in de communicatie.

Maar zoals je zelf aangeeft gaat het wel degelijk té stroef op het moment en ik lees nergens dat jullie hier aan gaan/willen werken, en hoe je dat denkt aan te gaan pakken.

Werken naar de livegang en geen concrete stappen willen zetten totdat het product zichzelf wel/niet heeft kunnen bewijzen vind ik persoonlijk geen reden om niet aan de processen rondom de communicatie naar de klant te werken.
Verbeteringen rondom communicatie hoeven zeker niet stil te staan. Met het toewerken naar livegang doelde ik in dit geval op de cirkelredeneringen; op een gegeven moment is alles wel gezegd. Het succes van Plus is daar misschien wel het beste voorbeeld van: dat moet straks blijken uit afgesloten abonnementen, waarbij we het product ook even de kans willen geven om te landen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@jelle. Een schone lei is natuurlijk nooit echt schoon, en je hebt er ook vrij weinig aan als er niks verandert.

Een nieuw topic, sure, dit topic begint redelijk vol te raken, maar dan moet er dus wel daadwerkelijk wat veranderen. en als ik dit lees:
Een cursus volgen, het analyseren van onze performance of een persoonlijk ontwikkelingsplan hoort daar echter niet bij.
Dan vraag ik me af wat er dan gaat veranderen, als diepgaande zelfreflectie blijkbaar geen optie is? Want zoals @dragonhaertt ook zegt: Ik lees nergens wat jullie wél gaan doen, vooral wat jullie niet gaan doen.

Daar komt, denk ik, ook een deel van de frustratie vandaan, we krijgen vooral te horen wat er niet gaat gebeuren, en als er wordt gevraagd naar "wat doen jullie dan wel?" krijgen we iets als "ja, staat in dit topic" of "je kan ook zelf zoeken" te horen. Tja, dan is het blijkbaar niet heel erg duidelijk wat jullie nou zeggen/doen/willen, dus gaat er iets fout in de communicatie.

En dan krijg je dus mensen die ervan overtuigd waren dat nieuws niet premium ging worden. Of mensen die meenden dan er qua aanbod alleen extra's kwamen, in plaats van dat .achtergrond de facto gewoon Premium wordt.

Dat is gewoon een stuk krommunicatie, en ik denk dat je de schuld daarvan niet enkel en alleen bij de ontvanger kan leggen. Er gaat genoeg fout in jullie communicatie, en ik ben benieuwd wat jullie daar concreet mee gaan doen. "We zullen het bespreken" klinkt weinig concreet voor mij.

Ën je herhaalt nu meerdere keren "op een gegeven moment is alles wel gezegd", tja, als mensen blijven terugkomen over iets, kun je twee dingen denken:

1: Ze zeuren en zijn te lui om te zoeken in een enorm topic.
2: Er is een oprecht probleem.

Nu zeg ik niet dat 1 gedacht wordt op HQ. Maar, ik kan je wel vertellen dat het regelmatig overkomt alsof 1 de voornaamste gedachte is.

"Waarom zijn die mensen nou niet gewoon blij met premium, dat gezeur over journalistieke waarden, community-gevoel, biassen in de scores en wat al niet meer"

Da's regelmatig het gevoel wat ik krijg van de HQ hier. Nu heb ik dat vast fout en wordt al onze feedback natuurlijk volledig ter harte genomen en zijn jullie maar wat blij met ons, maar toch, dat gevoel blijft somehow wel een beetje hangen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
RobinHood schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:59:
Dat is gewoon een stuk krommunicatie, en ik denk dat je de schuld daarvan niet enkel en alleen bij de ontvanger kan leggen. Er gaat genoeg fout in jullie communicatie, en ik ben benieuwd wat jullie daar concreet mee gaan doen. "We zullen het bespreken" klinkt weinig concreet voor mij.
Ik heb vooral proberen uit te leggen dat de communicatie aan beide zijden stroef kan verlopen (lang niet altijd overigens hoor). Ik heb er zelf geen problemen mee om een antwoord te herhalen op een vraag van iemand die niet alle (duizenden) replies heeft gelezen. Maar dat is ook niet wat ik bedoel met dat dit topic soms in cirkels draait, dat zit meer op het vlak van twijfelachtige discussiepunten blijven aanvoeren omdat iemand het ergens principieel niet mee eens is. De toon speelt daar trouwens ook regelmatig een rol in, ik vind het jammer om te zien met welke bewoordingen hier artikelen afgekraakt worden of kritiek wordt geleverd op ons werk. Voor mij persoonlijk werkt dat niet constructief. Als iemand van mening is dat ie alleen met een gestrekt been een punt kan maken, dan heb ik liever dat diegene me een DM stuurt om 1-op-1 het gesprek aan te gaan. Maargoed, dat is eigenlijk weer een andere discussie ;)
Ën je herhaalt nu meerdere keren "op een gegeven moment is alles wel gezegd", tja, als mensen blijven terugkomen over iets, kun je twee dingen denken:

1: Ze zeuren en zijn te lui om te zoeken in een enorm topic.
2: Er is een oprecht probleem.

Nu zeg ik niet dat 1 gedacht wordt op HQ. Maar, ik kan je wel vertellen dat het regelmatig overkomt alsof 1 de voornaamste gedachte is.

"Waarom zijn die mensen nou niet gewoon blij met premium, dat gezeur over journalistieke waarden, community-gevoel, biassen in de scores en wat al niet meer"

Da's regelmatig het gevoel wat ik krijg van de HQ hier. Nu heb ik dat vast fout en wordt al onze feedback natuurlijk volledig ter harte genomen en zijn jullie maar wat blij met ons, maar toch, dat gevoel blijft somehow wel een beetje hangen ;)
Ik begrijp wel dat dat zo kan overkomen. Ik zie het zelf niet als luiheid om te zoeken in het topic. Maar ik zet soms inderdaad vraagtekens bij wat nog de toegevoegde waarde is van iets dat al heel vaak is aangehaald en waarbij de conclusie is dat we er toch niet uit gaan komen. Dat geldt evengoed voor dingen die je als "oprecht probleem" zou kunnen beschouwen. Ook dat nemen we mee als feedback, maar dat betekent niet dat we er altijd iets mee kunnen of daar dan ook op ingaan in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Voor nu is de keuze gemaakt om met het huidige aanbod aan Plus-artikelen en het product in deze vorm live te gaan. Is het daarmee af? Nee. Blijven we verbeteren? Ja.
Hoe gaan niet Plus-leden deze verbeteringen straks merken, als ze het niet kunnen lezen op een paar gratis Plus-artikelen elke maand na?

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 17-06-2021 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Olaf schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:12:
[...]

[...]
Je snapt natuurlijk wel dat ondertussen niemand dit continu goedpraten van zaken / veranderingen meer geloofwaardig acht?

Wat je hiermee verder zegt is dat, volgens jullie althans, plus het enige unieke hier is voor zover de redactie het doet. Al het andere is dus simpelweg persberichtjes en jatwerk.

Wil je "unieke" content, dan is er plus... Maar laat plus nu vergruisd worden hier in dit topic en laat de rest er dus niet toe doen omdat we dat ergens anders kunnen vinden.

Het graf lijkt ondertussen gedolven. De vraag is wanneer de patiënt er ingegooid gaat worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

nvm.. elke keer als ik wat post dan denk ik 5 minuten later "laat ook maar, is mn mentale energie niet waard.." ik blijf erin vallen. O-)

[ Voor 104% gewijzigd door Grvy op 18-06-2021 00:07 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

magician2000 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat ondertussen niemand dit continu goedpraten van zaken / veranderingen meer geloofwaardig acht?

Wat je hiermee verder zegt is dat, volgens jullie althans, plus het enige unieke hier is voor zover de redactie het doet. Al het andere is dus simpelweg persberichtjes en jatwerk.

Wil je "unieke" content, dan is er plus... Maar laat plus nu vergruisd worden hier in dit topic en laat de rest er dus niet toe doen omdat we dat ergens anders kunnen vinden.

Het graf lijkt ondertussen gedolven. De vraag is wanneer de patiënt er ingegooid gaat worden.
Ik denk dat ze per ongeluk de cursus ' Ruttiaans Denken' hebben gevolgd in plaats van een cursus communiceren. Foutje, kan gebeuren :+

Maar zonder gekheid, we kunnen dus simpelweg niet vertrouwen op de info die hier gegeven wordt. Jammer dat men niet gewoon de ballen en het fatsoen heeft om eerlijk te zijn.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf

Voor 1 december vielen tal van artikeltypen onder 'achtergrond'. Toen hadden we nog geen artikeltypen als Interview en How-to dus die werden hier bij meegeteld. Omgekeerd tellen we deze artikelen nu dus niet meer als Achtergrond.

Hier de vergelijking van mei trouwens:

Mei20202021
Achtergrond812 (11 Plus)
BBG32
Review88
Round-up15
Preview23
How-to 3 (Plus)
Interview2 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2341
Plus20
Non-plus2321

Onder achtergronden van mei 2020 viel bijvoorbeeld
reviews: De Tweakers Zomer Gift Guide - Leuke en handige cadeautips van de co... (wat ik toch niet echt als een journalistiek achtergrondartikel beschouw)
en bij maart 2020 viel ook deze er onder, wat meer een how-to is:
reviews: Thuiswerken in alle rust - Maak je pc stiller

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Olaf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:09:
[...]

[...]

[...]

Voor 1 december vielen tal van artikeltypen onder 'achtergrond'. Toen hadden we nog geen artikeltypen als Interview en How-to dus die werden hier bij meegeteld. Omgekeerd tellen we deze artikelen nu dus niet meer als Achtergrond.

Mei20202021
Achtergrond812 (11 Plus)
BBG32
Review88
Round-up15
Preview23
How-to 3 (Plus)
Interview2 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2341
Plus20
Non-plus2321

reviews: De Tweakers Zomer Gift Guide - Leuke en handige cadeautips van de co... (wat ik toch niet echt als een journalistiek achtergrondartikel beschouw)
Inhoudelijk:
Tja, ook hier maar 4 achtergrond artikelen meer. Dat klinkt in mijn oren nog steeds niet echt als 'veel meer' of 'op structurelere basis'. Zeker niet als je nu het gemiddelde neemt van de gigantische dataset van twee maanden.

Als we de kwaliteit van de artikelen mee gaan wegen, dan heb ik (en vele anderen) daar nog wel veel meer over te zeggen. Het vergelijken van de mogelijke subcategorien is hier ook verder totaal niet ter sprake, het punt is en blijft dat je bepaalde uitspraken doet die je schijnbaar niet na lijkt te komen. Maar ik heb eigenlijk geen zin om deze discussie weer aan te slingeren.
Ik merk nu al dat ik gewoon herhaal wat ik in mijn vorige posts zei, en die kan je best zelf ook terug lezen (haha, de ironie).

vorm: Ik merk toch meteen weer een bepaalde stijl in deze reactie.
Geen excuus (niet reageren na 5 quotes?), uitleg waar het door komt, of überhaupt verduidelijking van wat jouw standpunt dan wél is, maar alleen een poging tot ondermijnen van mijn statement.

1. Leg dan uit wat je wél bedoeld met veel meer en structureler.
2. Leg uit waarom de gemiddelde tweaker er op achteruit moet gaan (zowel 2 artikelen minder, als totaal geen achtergrondartikelen meer.
3. leg dan uit waarom het blijkbaar voor zo veel mensen onduidelijk was dat deze achteruitgang in achtergrondartikelen voor non-plus aanbod zou plaatsvinden, en wat jullie er aan gaan doen om dit soort miscommunicaties te voorkomen?
4. leg dan uit hoe het komt dat er blijkbaar zo veel beloftes anders geïnterpreteerd worden aan onze kant dan aan jullie kant?

(en ik zal verder niet ingaan over het gebrek aan reacties op de vragen, of het ontwijkende karakter van je reacties, of het feit dat de nieuwe abonnementsvormen sowieso een achteruitgang zijn, of dat je nu ineens wél informatie wil delen die je eerst niet wilde delen of......)

aanpak:
Zoals ik blijkbaar wel aan @jelle. duidelijk kan maken, maar wat niet echt bij jou door lijkt te dringen gaat er iets goed mis in de manier van communicatie rondom de beta en uitrol. In plaats van de dingen die aangehaald worden proberen te ontkrachten en overal meteen tegenin gaan zou ik je toch aanbevelen een andere tactiek te proberen.

Misschien is het handig als je mijn vorige 2? (of drie? ik heb nu echt geen zin meer in alles teruglezen) posts eens goed te lezen, en gewoon laten bezinken.
Niet proberen te verdedigen
Niet proberen jouw mening te geven

Gewoon eens lezen, accepteren dat dit blijkbaar een gevoel is dat bij heel veel van je (potentiële) klanten speelt, en dan gewoon eens goed nadenken wat jullie daar aan denken te gaan doen.

Ik denk dat je werkelijk wat wijze lessen kan opdoen uit een groot deel van de reacties in dit topic, als de insteek niet is om je standpunt te verdedigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
Olaf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:09:
[...]

[...]

[...]

Mei20202021
Achtergrond812 (11 Plus)
BBG32
Review88
Round-up15
Preview23
How-to 3 (Plus)
Interview2 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2341
Plus20
Non-plus2321

Voor ik inhoudelijk er op in ga, en dan toch de opmerking krijg dat het een fout was en het niet zo bedoeld:
Zijn de getallen/info in de tabel wel betrouwbaar? Als ik zelf nareken kom ik andere waarden uit.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het product moet zich straks gaan bewijzen.
Je zou denken dat een beta van een dik half jaar voldoende bewijs is. Mits je de juiste metrieken hebt om het te kunnen beoordelen that is. Eén van de onbeantwoorde vragen waar voor al heel vaak om verduidelijking is gevraagd.
Daarvoor is en blijft feedback nog steeds welkom, maar stellingnames als "ik betaal uit principe niet voor content" en "Tweakers is een zinkend schip" kunnen we niet zoveel (meer) mee. Maar dat lijkt mij ook niet waar jij aan refereert, dus point taken :)
Dat feedback welkom is, daar zie ik in de praktijk niet veel van terug helaas. Het eerste argument dat je aanhaalt heb ik al heel lang niet meer gelezen hier. Het tweede heb je in andere bewoordingen van mij meerdere malen mogen lezen. Daar hoort overigens een uitgebreide onderbouwing bij, dus om nu de stellingname alleen vanwege de boodschap af te serveren vind ik niet zo kies.
De onwelwillendheid om op moeilijke vragen antwoord te geven door Tweakers helpt hier niet bepaald mee.
Tot zover het serieus nemen van feedback. Prima om overtuigd te zijn van eigen kunnen, wat mij betreft niet prima om te insinueren dat er geen verbetering te behalen valt, laat staan dat het naar een hoger niveau tillen van de interne kennis en kunde een optie is. Stuitend als je het mij vraagt.
Concreter is inderdaad beter, maar er zit voor ons ook een grens aan wat we willen en kunnen delen. We hebben al gezegd dat we geen uitgebreide analyses of datasets delen.
Dat is ook niet noodzakelijk om prangende vragen wel te kunnen beantwoorden. Het voelt voor mij inmiddels meer als een excuus dan een daadwerkelijke drempel.
Wat er in de bèta ontwikkeld en verbeterd is, is zowel in dit topic als in de verschillende .plans toegelicht. Maar we kunnen ook niet altijd iets met alle feedback die we krijgen. Zoals Olaf eerder in de FAQ schreef:
Er is ook al heel vaak als feedback gegeven dat deze minimale wijzigingen vanuit eindgebruikersperspectief echt ontzettend mager zijn voor de tijd die in de beta is verstreken. Dan blijft het helaas nagenoeg stil.
Wij kunnen hier ook allerlei aannames over doen en wel of niet varen op de onderbuikgevoelens van onszelf of anderen, maar zoiets moet uiteindelijk in de praktijk (lees: uit de data) blijken. Er was in dit geval voldoende aanleiding om een dergelijke abonneerfunctie te ontwikkelen. Wat nog wel interessant is, is om te kijken of we de aanname dat het beter converteert, eerst kunnen valideren. Het is dus sowieso pas iets voor na livegang.
Ah, data. Data waar in een enkel geval (Usabilla) een gat ter grootte van een hemellichaam in zit, maar waar geen reactie op volgt (buiten een constatering dat het vervelend is dan). Een gat dat een half jaar geleden al geduid is, maar waar geen enkele actie op is ondernomen. Alweer, tot zo ver het serieus nemen van feedback.
Is het daarmee af? Nee. Blijven we verbeteren? Ja.
Af is het nooit, het lijkt me wel verstandig om het tempo waarin verbeteringen worden doorgevoerd flink op te voeren. Het huidige tempo is, zeker in een Agile-omgeving, echt bedroevend.

Ergens riep je ook nog iets over vorm/toon, of iets in die richting. Ik ben er zo één die er wel eens met gestrekt been in gaat. Jammer dat de toon je blijkbaar weerhoudt van inhoudelijke discussie. Naar mijn idee is het makkelijk om gebrek aan participatie of actie af te schuiven op de toon waarop feedback wordt aangeboden. Naar mijn idee is het juist de taak van de professionele ontvanger om toondoof te opereren. Als je alleen feedback ter harte neemt die je op een gewatteerd presenteerblaadje wordt aangeboden, dan blijft er niet bijzonder veel over.

En wat betreft de kwalificaties die ik eerder heb geuit in dit topic (amateuristisch, rommelig, broddelwerk, etc. etc.), daar sta ik nog steeds voor de volle 100% achter. Sterker nog, naarmate de tijd vordert is (op een kleine piek na) dat beeld alleen maar versterkt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

@FirePuma142 Wanneer ik de laatste post van jou doorlees kom ik tot de conclusie dat de Tweakers redactie geen waarde hecht aan ons als "klant". Nu kan het zijn dat dit enkel de "lastige en kritiek leverende" klant is waar dit voor geld, maar toch.

Ik heb het al eerder aangegeven, maar waarschijnlijk zijn al die "lastige en kritiek leverende" personen straks degenen die geen plus meer zullen (kunnen) lezen. Dan komt er geen commentaar meer en kunnen ze de loftrompet schallen dat iedereen zo tevreden is met plus...

De laatste tijd lees ik enkel nog maar de comments en soms een conclusie. De rest is zo dramatisch slecht geschreven dat ik na een paar regels al afhaak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Slavy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:38:
Elke twee maanden een Plus artikel over wachtwoordmanagers, dit is gewoon recycling van content:
...
Die artikelen gaan weliswaar allemaal over wachtwoordmanagers, maar ik zie daar niet heel veel gerecyclede content?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Freeaqingme schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:39:
[...]

Die artikelen gaan weliswaar allemaal over wachtwoordmanagers, maar ik zie daar niet heel veel gerecyclede content?
Ze hadden het ook in 1x uitgebreid kunnen doen, gewoon alles van a tot z. Ga je zoeken op "comparison password managers Reddit" dan kom je al betere en daarom dus diepgaander vergelijkingen tegen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

ronaz

Wishmaster

Ik vind dit artikel een goed voorbeeld waarom het wegstoppen van content achter de DPG paywall een slecht idee is.

M.i is dit een artikel wat zinvol en nuttig is voor iedereen en zijn doel een beetje mist als je dat een plusartikel maakt. Daarnaast prijs je jezelf een beetje uit de markt want het is het soort artikel dat je bij Tomshardware of een andere site zonder allerlei opgelegde verdienmodellen gewoon kunt lezen.

Het is een artikel dat nuttig is voor iedereen, niet enkel de mensen die de 'beloofde' diepgang najagen door Plus te nemen. En juist dat artikel dat in potentie ook nieuwe bezoekers kan trekken ga je wegstoppen achter het DPG verdienmodel. |:(

En dan ben ik het ook nog met de posters hierboven eens dat het lijkt op content recycling waarbij de kwaliteit niet uitstijgt boven wat elders met 1 x Googlen te vinden is.

[ Voor 10% gewijzigd door ronaz op 21-06-2021 09:32 ]

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

(Neigen naar) contentrecycling is natuurlijk 1 ding.

Maar we zouden toch geen premium reviews krijgen? Ik vraag mij af hoe dit serieus anders dan een review is van 5 wachtwoordmanagers, het enige wat ik er echt voor mis is een laatste pagina met conclusies waarin 1 programma wordt bekroond tot winnaar, maar dat is natuurlijk niet de kern van een review of recensie.

De woordenboekdefinities zijn allemaal in de trant van "kritische bespreking van iets", zo zegt Van Dale, toch wel een beetje het standaard woordenboek, dit:

re·cen·sie (de; v; meervoud: recensies) 1beoordeling, kritische beschouwing van een boek, voorstelling, film enz. in een dagblad of tijdschrift

En dit zijn toch wel kritische beschouwingen van wat dingen. Klinkt als een review.

Het is wel een goede review, dat zeker. Vrij diepgaand, ook wat vragen die het niveau van Computeridee ontstijgen, dus da's heel mooi. Het is alleen zo jammer dat er dus weinig waar blijkt te zijn van de belofte "er komen geen premium reviews".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
CyberMania schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:53:
Hoe gaan niet Plus-leden deze verbeteringen straks merken, als ze het niet kunnen lezen op een paar gratis Plus-artikelen elke maand na?
Je geeft zelf al min of meer het antwoord: dat kunnen ze merken in de gratis artikelen die ze kunnen lezen (en zelf kunnen uitkiezen).
Mschamp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:02:
Voor ik inhoudelijk er op in ga, en dan toch de opmerking krijg dat het een fout was en het niet zo bedoeld:
Zijn de getallen/info in de tabel wel betrouwbaar? Als ik zelf nareken kom ik andere waarden uit.
Als ik via https://tweakers.net/reviews/zoeken/ de filters gebruik kom ik op dezelfde aantallen uit (ik tel zelf alleen 9 reviews ipv 8 in 2020).
FirePuma142 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:21:
Je zou denken dat een beta van een dik half jaar voldoende bewijs is. Mits je de juiste metrieken hebt om het te kunnen beoordelen that is. Eén van de onbeantwoorde vragen waar voor al heel vaak om verduidelijking is gevraagd.
Een vollediger beeld krijgen we zodra Plus live is, dat is wat ik bedoel met "moet zich straks gaan bewijzen". Dan gaat het namelijk ook om wat mensen daadwerkelijk doen (ipv alleen zeggen wat ze zouden doen).
Dat feedback welkom is, daar zie ik in de praktijk niet veel van terug helaas. Het eerste argument dat je aanhaalt heb ik al heel lang niet meer gelezen hier. Het tweede heb je in andere bewoordingen van mij meerdere malen mogen lezen. Daar hoort overigens een uitgebreide onderbouwing bij, dus om nu de stellingname alleen vanwege de boodschap af te serveren vind ik niet zo kies.
Dat heb je inderdaad heel vaak duidelijk gemaakt in dit topic. Je punt is gemaakt en we weten hoe je erin staat. Daar waar ik inhoudelijk op kan reageren, heb ik dat gedaan.
Er is ook al heel vaak als feedback gegeven dat deze minimale wijzigingen vanuit eindgebruikersperspectief echt ontzettend mager zijn voor de tijd die in de beta is verstreken. Dan blijft het helaas nagenoeg stil.
Die feedback hebben we gezien. Wij zijn van mening dat we wel degelijk mooie verbeteringen hebben door kunnen voeren in het aanbod van Plus-artikelen. Dat niet alles in dit traject even geschikt is gebleken voor een bèta, hebben we al eerder besproken en dat ben ik met je eens. Ook heb ik je uitgelegd waarom we in een later stadium alsnog ervoor hebben gekozen om van betaalprovider te switchen, met een vertraging als gevolg.
Ah, data. Data waar in een enkel geval (Usabilla) een gat ter grootte van een hemellichaam in zit, maar waar geen reactie op volgt (buiten een constatering dat het vervelend is dan). Een gat dat een half jaar geleden al geduid is, maar waar geen enkele actie op is ondernomen. Alweer, tot zo ver het serieus nemen van feedback.
De reactie was dat we op korte termijn erg beperkt zijn in onze alternatieven. Enerzijds door techniek en anderzijds door het blokkeren van analytics en third-party tools. Dit is een issue dat breder speelt en op de radar staat.
Ergens riep je ook nog iets over vorm/toon, of iets in die richting. Ik ben er zo één die er wel eens met gestrekt been in gaat. Jammer dat de toon je blijkbaar weerhoudt van inhoudelijke discussie. Naar mijn idee is het makkelijk om gebrek aan participatie of actie af te schuiven op de toon waarop feedback wordt aangeboden. Naar mijn idee is het juist de taak van de professionele ontvanger om toondoof te opereren. Als je alleen feedback ter harte neemt die je op een gewatteerd presenteerblaadje wordt aangeboden, dan blijft er niet bijzonder veel over.

En wat betreft de kwalificaties die ik eerder heb geuit in dit topic (amateuristisch, rommelig, broddelwerk, etc. etc.), daar sta ik nog steeds voor de volle 100% achter. Sterker nog, naarmate de tijd vordert is (op een kleine piek na) dat beeld alleen maar versterkt.
Ik vind dat je hier echt te makkelijk over denkt. Bij Tweakers werken ook gewoon mensen van vlees en bloed. Het is aan jou om te bepalen met welke toon je een discussie aangaat, maar ik vind dat soort termen niet constructief en soms ook grenzen overschrijden. Nogmaals, als je het gevoel hebt dat je alleen op deze manier een punt kunt maken, dan moeten we misschien eens kijken naar een andere vorm om elkaar beter te begrijpen in een persoonlijk gesprek oid.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:48:

Een vollediger beeld krijgen we zodra Plus live is, dat is wat ik bedoel met "moet zich straks gaan bewijzen". Dan gaat het namelijk ook om wat mensen daadwerkelijk doen (ipv alleen zeggen wat ze zouden doen).
Met een betere dataset had je al een beter beeld kunnen hebben, en kun je beter het verschil duiden tussen nu en straks.
Dat heb je inderdaad heel vaak duidelijk gemaakt in dit topic. Je punt is gemaakt en we weten hoe je erin staat. Daar waar ik inhoudelijk op kan reageren, heb ik dat gedaan.
Het sentiment speelt niet alleen bij mij, en grijpt al veel langer terug. Ik probeer duidelijk te maken dat het op de een of andere manier in de Tweakers-cultuur is geslopen en dat je daar actief aan zult moeten werken om dat te veranderen. Maar ook deze reactie past er bij, als het ingrijpt op achterliggende mogelijke issues, aan het fundament van hoe Tweakers zijn werk doet, dan wordt het eigenlijk altijd weggewuifd. Je kunt beter de blik van buiten naar binnen eens ter harte nemen in plaats van deze ter zijde te schuiven.
[/]
Die feedback hebben we gezien. Wij zijn van mening dat we wel degelijk mooie verbeteringen hebben door kunnen voeren in het aanbod van Plus-artikelen. Dat niet alles in dit traject even geschikt is gebleken voor een bèta, hebben we al eerder besproken en dat ben ik met je eens. Ook heb ik je uitgelegd waarom we in een later stadium alsnog ervoor hebben gekozen om van betaalprovider te switchen, met een vertraging als gevolg.
Zeker heb ik die antwoorden gezien, ik vind het verschil in perceptie tussen intern en extern aangaande de verbeteringen enorm groot, en ik kan ze met de beste wil van de wereld niet voldoende noemen voor de verstreken periode. De switch van betaalprovider is prima, de vertraging is een keuze. Ik vind het een bijzondere keuze om een prestigeproject als Plus van een externe ontwikkeling afhankelijk te maken. Wat mij betreft de verkeerde keus. Op die duiding volgt dan geen reactie.
De reactie was dat we op korte termijn erg beperkt zijn in onze alternatieven. Enerzijds door techniek en anderzijds door het blokkeren van analytics en third-party tools. Dit is een issue dat breder speelt en op de radar staat.
Ik vind een half jaar geen korte termijn, natuurlijk zijn er uitdagingen. Je had beter hier dan aan een nieuwe betaalprovider tijd kunnen besteden als je het mij vraagt. Al is het maar omdat die investering zich vroeger uitbetaalt.
Ik vind dat je hier echt te makkelijk over denkt. Bij Tweakers werken ook gewoon mensen van vlees en bloed. Het is aan jou om te bepalen met welke toon je een discussie aangaat, maar ik vind dat soort termen niet constructief en soms ook grenzen overschrijden. Nogmaals, als je het gevoel hebt dat je alleen op deze manier een punt kunt maken, dan moeten we misschien eens kijken naar een andere vorm om elkaar beter te begrijpen in een persoonlijk gesprek oid.
Dat soort termen zijn bij uitstek constructief omdat ze een waardeoordeel weergeven. En niet alleen dat, de kwalificaties zijn nog beargumenteerd ook. Dat het niet leuk is, dat snap ik ook wel. Maar dat hoeft ook niet. Ik krijg ook vaak genoeg ferme kritiek (in wel wat fellere bewoordingen dan hier) in mijn professionele omgeving. En dat is naar mijn idee ook helemaal niet erg, omdat je wel een gezamenlijk doel voor ogen hebt en er geen persoonlijke aangelegenheid van maakt.

Edit: Een andere vorm is wat mij betreft prima, ik heb tenslotte A gezegd, dan moet ik ook B zeggen :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Die feedback hebben we gezien. Wij zijn van mening dat we wel degelijk mooie verbeteringen hebben door kunnen voeren in het aanbod van Plus-artikelen. Dat niet alles in dit traject even geschikt is gebleken voor een bèta, hebben we al eerder besproken en dat ben ik met je eens.
Tja, en hier lopen een rits mensen rond die die mening niet delen. Ik ben wel benieuwd of uit cijfers blijkt dat de verbeteringen daadwerkelijk aanslaan, en wat er nou bijvoorbeeld objectief is veranderd om ervoor te zorgen dat de artikelen van een bepaald niveau zijn.

Dat columns geschrapt zijn, en er wat icoontjes zijn toegevoegd is heel leuk, maar als we hier over verbeteringen praten, bedoelen we dat vaak op artikel niveau, en met name de journalistieke kwaliteit.
[...]

Deze "korte termijn" loopt alleen al vanaf dag 1 van de beta, inmiddels dus meer dan een half jaar, en ik heb niet het idee dit voor de livegang nog opgelost gaat worden. Jullie komen niet verder dan "het staat op de radar", maar ja, dat is zeer nietszeggend, dat terwijl dit toch echt wel een serieus probleem is.

Immers, juist de doelgroep die je wilt bereiken en overhalen om toch wel te gaan dokken laat je geen directe feedback geven. Dan krijg je resultaten die op zijn best slechts matig bruikbaar zijn voor het doel.

Sure, die mensen kunnen natuurlijk uit de goedheid van hun hart tracking toch wel uitzetten, of die specifieke tracking toestaan, maar dat zullen maar weinigen doen.
[...]

Ik kan hem anders prima begrijpen, het is ook niet direct mijn stijl, maar met vriendelijk doch kritisch vragen kom je ook niet ver. Dan krijg je een @dragonhaertt die na 6x vragen maar eens een mention doet naar de CM om antwoord te krijgen. Ja, dan gaat de bereidwilligheid om lief en vriendelijk te zijn snel naar beneden.

Plus dat het gestrekte been vooral over de artikelen gaat, niet over de mensen die ze schrijven. En je kan altijd wel "constructief" [lees: mild] willen blijven, maar soms is dat wel erg moeilijk, en vind ik bewoordingen als "een belabberd niveau" of de vergelijkingen met een schoolkrant niet vreemd. Ze zijn niet leuk, dat kan ik begrijpen. Maar ik zou mij ook gaan afvragen waarom men dat zegt, in plaats van te schuilen achter "da's niet constructief!"

En sowieso is het eigenlijk best wel een stroman, men heeft vaak genoeg uitgelegd waarom men die mening heeft, en daar wordt dan vaak weer nauwelijks tot niet ingegaan. En dan krijgen we later te horen van HQ dat we vooral zeggen "alles is kut" en dat ze er daarom niet op in gaan. Ja, leuk, maar we leggen dus ook uit waarom we het kut vinden, maar daar wordt niet tot nauwelijks op gereageerd.

Dat zie ik ook hier weer gebeuren, bij zowel mijn eerdere als @FirePuma142 zijn bericht ga je totaal niet in op het stuk zelfreflectie van HQ, wat zelfs een significant deel van mijn tekst is. Er wordt wel ingegaan op een makkelijker deel, maar op de daadwerkelijke vraag "wat gaan jullie doen?" komt geen antwoord.

Maar hey, laten we vooral constructief blijven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

FirePuma142 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:07:
Dat soort termen zijn bij uitstek constructief omdat ze een waardeoordeel weergeven. En niet alleen dat, de kwalificaties zijn nog beargumenteerd ook. Dat het niet leuk is, dat snap ik ook wel. Maar dat hoeft ook niet. Ik krijg ook vaak genoeg ferme kritiek (in wel wat fellere bewoordingen dan hier) in mijn professionele omgeving. En dat is naar mijn idee ook helemaal niet erg, omdat je wel een gezamenlijk doel voor ogen hebt en er geen persoonlijke aangelegenheid van maakt.

Edit: Een andere vorm is wat mij betreft prima, ik heb tenslotte A gezegd, dan moet ik ook B zeggen :)
Ik wilde even hierop aanhaken dat ik ook echt niet begrijp waarom Tweakers zich elke keer zo verslikt in de vorm? In het bedrijfsleven wat ik ken gaat het er echt een stuk harder aan toe hoor. En daar had menig persoon bij Tweakers echt niet weggekomen met een discussie over de vorm. :P

Maargoed; dat is niet het punt van dit topic, maar de discussie over de vorm komt vaker terug bij Tweakers dus wilde het even benoemen. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Omemanti
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-08 21:22
Als ik alles lees en voorbij zie komen kan ik maar 1 conclusie trekken, de beslissing is genomen. Dit topic is een 'zoethoudertje' om input te kunnen geven, selectief pikken we eruit wat bij de visie past. Niets wat er verder gesuggereerd wordt en afwijkt van die visie wordt serieus genomen. (We zeggen van wel.. maaar met een flinke bijsluiter)

Wees gewoon eerlijk, sluit dit topic en zie hoe gaat met de inkomsten.

Weet wel dat alle input hier is van mensen die het beste voor hebben.

Voelt een beetje als die situatie dat homey overstapte van desktop/webapp naar smartphone only. De beslissing is gemaakt welke goede argumenten er ook komen. We maken wel een topic om je hart te luchten, maar nogmaals de beslissing staat vast. (FYI een tijdje later ze kwamen groots met het nieuws dat ze een webapplicatie ontwikkeld hadden. Nadat ze eerst de kickstarter backers als vuil behandeld hadden)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

[...]

@jelle. maar ook andere tweakers medewerkers.

Blijven jullie, na het lezen van al het commentaar en (forse) kritiek in dit topic nu met droge ogen beweren dat het zoveel verbeterd? Ik zie namelijk het tegenovergestelde en vermoedelijk velen met mij.

Het is van de zotte hoe jullie je op de borst blijven kloppen en het commentaar hier daarmee in feite van tafel vegen. Daarmee vraag je simpelweg om grof taalgebruik (in het midden latende wat ik daarvan denk).

Het is een bende bij de tweakers redactie en de enige oplossing die ik nog zie is iedereen daar ontslaan en vers bloed naar binnen. Dan geen DPG bloed, want daar bereiken we niets mee.

Ook zijn er al cursussen geopperd. Met name voor communicatie (maar die gaan jullie niet volgen want blijkbaar vinden jullie de communicatie best op deze manier) maar ik wil nog toevoegen dat cursussen over hoe artikelen te schrijven nog vele malen belangrijker zijn. Er is iemand die wel artikelen kan schrijven zonder poespas, woorden om de woorden en die wel duidelijk zijn (ongeacht of het mijn interesse heeft). Jammer dat er niet meer in de stijl van die persoon geschreven kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
FirePuma142 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:07:
Het sentiment speelt niet alleen bij mij, en grijpt al veel langer terug. Ik probeer duidelijk te maken dat het op de een of andere manier in de Tweakers-cultuur is geslopen en dat je daar actief aan zult moeten werken om dat te veranderen. Maar ook deze reactie past er bij, als het ingrijpt op achterliggende mogelijke issues, aan het fundament van hoe Tweakers zijn werk doet, dan wordt het eigenlijk altijd weggewuifd. Je kunt beter de blik van buiten naar binnen eens ter harte nemen in plaats van deze ter zijde te schuiven.
Ook die boodschap is overgekomen, maar dat betekent niet dat we het er ook mee eens zijn of er zichtbaar actie op ondernemen. Ja, op inhoudelijke vragen moeten we (voor zover mogelijk) een inhoudelijke reactie geven, daar heb je absoluut gelijk in. Maar over sommige dingen gaan we het ook gewoon niet eens worden. En dat lijkt niet iedereen te beseffen in dit topic.

Daarnaast vraag ik me af of dit topic de juiste plek is voor een dergelijke meta-discussie. Je hebt het over achterliggende mogelijke issues en het fundament van hoe Tweakers zijn werk doet. Het staat je vrij daar een discussie over te voeren, maar als dit volgens jou breder is dan Plus, dan moet dat misschien op een andere plek?
Zeker heb ik die antwoorden gezien, ik vind het verschil in perceptie tussen intern en extern aangaande de verbeteringen enorm groot, en ik kan ze met de beste wil van de wereld niet voldoende noemen voor de verstreken periode. De switch van betaalprovider is prima, de vertraging is een keuze. Ik vind het een bijzondere keuze om een prestigeproject als Plus van een externe ontwikkeling afhankelijk te maken. Wat mij betreft de verkeerde keus. Op die duiding volgt dan geen reactie.
Daar volgt geen reactie op omdat er verder weinig over te zeggen valt. We hadden zelf liever ook geen vertraging gezien, maar er is bewust een keus gemaakt om van betaalprovider te switchen en we wisten dat dat impact zou hebben op de livegang. Niet ideaal voor een bèta, dus ik kan me voorstellen dat dat ook iets is wat we in de toekomst anders doen.
RobinHood schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:10:
Tja, en hier lopen een rits mensen rond die die mening niet delen. Ik ben wel benieuwd of uit cijfers blijkt dat de verbeteringen daadwerkelijk aanslaan, en wat er nou bijvoorbeeld objectief is veranderd om ervoor te zorgen dat de artikelen van een bepaald niveau zijn.
De redactie heeft alle artikelvormen intern geëvalueerd en daaruit zijn de afgelopen maanden een heleboel verbeteringen en aanscherpingen uit voortgekomen. Dat is een doorlopend proces en zal niet stoppen na livegang. Dieper dan dat (met cijfers oid) gaan we er niet op in. Om nog maar eens de FAQ van Olaf ("De redactie luistert niet naar feedback") aan te halen: ja, de feedback wordt gelezen en heeft effect, al dan niet indirect, maar niet alles wordt beantwoord of meegewogen en soms is de redactie het er ook gewoon niet mee eens.
Deze "korte termijn" loopt alleen al vanaf dag 1 van de beta, inmiddels dus meer dan een half jaar, en ik heb niet het idee dit voor de livegang nog opgelost gaat worden. Jullie komen niet verder dan "het staat op de radar", maar ja, dat is zeer nietszeggend, dat terwijl dit toch echt wel een serieus probleem is.
Dat gaat inderdaad niet voor livegang opgelost worden. Mijn streven is wel om met onze data-analisten te kijken wat we wél (al) kunnen doen, al dan niet op korte(re) termijn, zodat er ook iets van een planning aan gekoppeld kan worden.
En sowieso is het eigenlijk best wel een stroman, men heeft vaak genoeg uitgelegd waarom men die mening heeft, en daar wordt dan vaak weer nauwelijks tot niet ingegaan. En dan krijgen we later te horen van HQ dat we vooral zeggen "alles is kut" en dat ze er daarom niet op in gaan. Ja, leuk, maar we leggen dus ook uit waarom we het kut vinden, maar daar wordt niet tot nauwelijks op gereageerd.

Dat zie ik ook hier weer gebeuren, bij zowel mijn eerdere als @FirePuma142 zijn bericht ga je totaal niet in op het stuk zelfreflectie van HQ, wat zelfs een significant deel van mijn tekst is. Er wordt wel ingegaan op een makkelijker deel, maar op de daadwerkelijke vraag "wat gaan jullie doen?" komt geen antwoord.
Zoals ik hierboven ook al zei: daar waar we inhoudelijk op in kunnen gaan, zullen (en moeten) we dat doen. Maar dat geldt niet voor alle opmerkingen of vragen. Wat we gaan doen heb ik beantwoord in de stukken waar wij dat van toepassing vinden.
Maar hey, laten we vooral constructief blijven.
:)
Omemanti schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:17:
Als ik alles lees en voorbij zie komen kan ik maar 1 conclusie trekken, de beslissing is genomen. Dit topic is een 'zoethoudertje' om input te kunnen geven, selectief pikken we eruit wat bij de visie past. Niets wat er verder gesuggereerd wordt en afwijkt van die visie wordt serieus genomen. (We zeggen van wel.. maaar met een flinke bijsluiter)
De beslissing is inderdaad genomen en daar zijn we ook altijd transparant over geweest. Recent is hier ook aangegeven dat het aanbod van Plus-artikelen zoals het er nu staat, representatief is voor de livegang over enkele weken. Daarin is de feedback in dit topic ook meegenomen.
Wees gewoon eerlijk, sluit dit topic en zie hoe gaat met de inkomsten.

Weet wel dat alle input hier is van mensen die het beste voor hebben.
Dat weten we zeker, en daarom is het sluiten van dit topic ook niet aan de orde. Maar in cirkels blijven draaien voegt ook niets toe.
magician2000 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:40:
@jelle. maar ook andere tweakers medewerkers.

Blijven jullie, na het lezen van al het commentaar en (forse) kritiek in dit topic nu met droge ogen beweren dat het zoveel verbeterd? Ik zie namelijk het tegenovergestelde en vermoedelijk velen met mij.
Hoe je het ook wendt of keert, dit topic is niet representatief voor de hele community. Dat betekent niet dat we feedback hier niet serieus nemen, integendeel, maar zulke uitspraken kun je niet baseren op alleen de reacties hier. Bij livegang krijgen we een interessante metric erbij en dat is het aantal conversies. Dan weten we namelijk wat gebruikers daadwerkelijk doen en zien we ook hoe dat zich verhoudt tot het sentiment in dit topic.
Het is van de zotte hoe jullie je op de borst blijven kloppen en het commentaar hier daarmee in feite van tafel vegen. Daarmee vraag je simpelweg om grof taalgebruik (in het midden latende wat ik daarvan denk).
Ik val in de herhaling, maar dit vind ik dus geen manier van discussiëren. Prima als je het er niet mee eens bent, maar dan is het gewoon let's agree to disagree. Dat grof taalgebruik dan volgens jou gerechtvaardigd is, kan ik echt geen begrip voor opbrengen en daar is ook geen plek voor in dit topic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
@jelle. @Bart Zoetmulder wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de enorme techdebt die ontstaan is de afgelopen jaren? En dan bedoel ik:
  • oude payment provider
  • geen dark mode
  • illegale cookiemuur die niet mee kon met de ads/avg
  • verouderd tagsysteem, zodat reviews vervuild worden met achtergrond-artikelen
  • verouderde smileys
  • kanalen in wangebruik (it pro enz)
  • tweakblogs niet responsive in 2021
  • enz
Onder wiens verantwoordelijkheid is die puinhoop kunnen ontstaan? Terwijl er wel flink geld voor Plus kon worden uitgetrokken.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 22-06-2021 12:45 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53
jelle. schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, dit topic is niet representatief voor de hele community. Dat betekent niet dat we feedback hier niet serieus nemen, integendeel, maar zulke uitspraken kun je niet baseren op alleen de reacties hier. Bij livegang krijgen we een interessante metric erbij en dat is het aantal conversies. Dan weten we namelijk wat gebruikers daadwerkelijk doen en zien we ook hoe dat zich verhoudt tot het sentiment in dit topic.
Ouch...

Ik heb nou niet bepaald de indruk dat de teneur van de zorgen die in dit topic geuit worden zozeer voortkomen uit angst voor een laag aantal conversies. Naar mijn idee komen die zorgen vanuit een betrokken groep uit de community die Tweakers en de community als geheel het beste gunnen, maar niet tegen elke (figuurlijke en letterlijke) prijs.

Men ziet een afbraak van oog voor de community en de input die hier uit voort komt, wat in ieder geval mijn inziens dé kracht van Tweakers is, tegenover een nieuw verdienmodel die de waarde van de community nog verder ondermijnd, waarbij ingeboet wordt op vrij beschikbare content en dat de kwalitatieve meerwaarde van het abonnement op basis van de reacties in dit topic op zijn best twijfelachtig is. Het aantal conversies zou vooral wat zeggen over in hoeverre de prijs opweegt tegenover die meerwaarde. Het zou mijn inziens een foute conclusie zijn hier een sentiment aan te hangen of zelfs een mate van kwaliteit er aan aflezen.

Ondanks zekere principes neem ik kwalitatief slechte producten af van bedrijven met een twijfelachtige bedrijfsvoering. Allicht beïnvloed door marketing, zijnde een beïnvloedbare consument en dat de prijs dusdanig is dat ik er eigenlijk ook niets van verwacht dat dat me over de streep trekt tot aanschaf.

Daarbij, bij dergelijke producten(soort white-label) zonder eigenlijk enige verwachtingen voel ik ook helemaal geen betrokkenheid met het bedrijf erachter of andere gebruikers. Voor Tweakers geldt dat niet; jullie bestaan niet alleen bij de gratie van de afname van jullie product door gebruikers, maar tegelijkertijd bestaat jullie product door de input van dezelfde gebruikers. De gun-factor dat jullie maakt is dezelfde die jullie kan breken doordat men nu verwachtingen krijgt gezien er ineens een prijskaartje aan hangt. Andersom hangt er geen prijskaartje voor de nog immer cruciale input vanuit de gebruikers.

En dat was dan nog te onderbouwen geweest als er enkel een prijskaartje zou komen voor daadwerkelijk Plus content, zonder dat er ingeboet op de bestaande ervaring. Nu is die valse belofte wel gewekt, maar lijkt me dat sowieso geen haalbare kaart wil je een dergelijk verdienmodel introduceren omdat je hoe dan ook een scheiding creëert in de community - dat waar juist je product van afhankelijk is.

Ik denk dat het dan ook simpelweg niet verenigbaar is en dat daar ook veel van de wrijving vandaan komt gezien jullie die illusie wel lijken te wekken. Tegelijkertijd lijk ik ook te beproeven dat er vanuit de redactie wellicht het idee of de wens heerst dat de Plus artikelen op zichzelf kunnen staan zonder de input van gebruikers, maar dan heb je echt geen idee wat de kracht van je eigen merk is. Ten eerste komen je klanten daar niet voor, maar tegelijkertijd hebben jullie die kwaliteiten ook helemaal niet in huis. Niet in de laatste plaats doordat je een actieve community hebt die samen meer weten dan jullie redactie ooit in een artikel zou kunnen drukken. Maar ja, als je zelf daar dan wel van overtuigd bent, daar geld voor vraagt en tegelijkertijd nog steeds drijft op de aanvullingen vanuit de comments om tot het product te komen waar men eigenlijk het geld voor neerlegt, dan beproef ik toch een soort oogkleppen.

Beetje afgedwaald van mijn initiële punt O-), maar conversie is geen ultieme metric en zeker niet om het sentiment van je gebruikers uit af te leiden. Uiteraard, qua verdienmodel zijn de inkomsten die uit de conversie komen de essentie voor je huidige bedrijfsvoering. Echter zal een initieel hoge conversie niet verklappen dat het op termijn wellicht je merk schaad. Jullie zullen niet het eerste bedrijf zijn die uit het oog van duurzame bedrijfsvoering zijn merk/kracht ter grabbel gooit om te cashen op basis van elders succesvolle verdienmodellen, maar blind is voor de afgrond die zich achter de opgeworpen schans bevind.

Ik heb geen inzicht in jullie metrics en allicht zit ik er helemaal naast, maar wat ik tot op heden meekrijg zitten er de nodige tekortkomingen, flaws en biases in jullie metingen. Er lijkt onvoldoende weging gegeven te worden binnen dezelfde metric en tussen metrics. En er lijken soms conclusies getrokken te worden die je helemaal niet kan maken op basis van je data. Zelf ben ik ook geen data-analist en ben er beroepsmatig enkel mee bezig als soort van hobby-projectje bij gebrek aan beter, maar ik heb wel een bovenmatige interesse en goed besef van de (menselijke) biases. Het is soms schokkend op welke niveaus acties ondernomen worden op foutieve conclusies die men denkt te maken op basis van data, ook door data-analisten zelf. Naar mijn idee is dat echt data-analyse 101, en dan vind ik het schokkend dat ik als quasi-leek iets uit de heup kan schieten waar hier nog blijkbaar helemaal geen rekening mee was gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
CyberMania schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:39:

Ik was dit van de week aan 't zoeken maar zonder succes. Zijn die kanalen nog ergens te vinden?

Dat valt ook deels samen met Plus: ik had namelijk gehoopt op een hoop meer Pro content.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@jelle. @Bart Zoetmulder wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de enorme techdebt die ontstaan is de afgelopen jaren? En dan bedoel ik:
  • oude payment provider
  • geen dark mode
  • verouderde smileys
  • enz
Onder wiens verantwoordelijkheid is die puinhoop kunnen ontstaan? Terwijl er wel flink geld voor Plus kon worden uitgetrokken.
Die oude smileys zijn juist geweldig, haat aan emojis, ik vind het juist geweldig dat we nog deze oude shizzle moeten gebruiken.

Verder ben ik het wel met je eens, al is het wellicht wat offtopic hier.

@Tuttel ja, da's wel redelijk de spijker op de kop voor mij.

Om eens terug te gaan naar de basis: Ik ben niet per se tegen betalen voor content, echter, ik ben wel tegen de huidige plannen, omdat ik teveel fout zie gaan.

Ten eerste ben ik van mening dat wil je geld kunnen/durven te vragen voor een nieuw "premium" product, het gratis product goed genoeg moet zijn. Dan is er immers al meer reden om de portemonnee te trekken immers. Maar, Tweakers FP is leuk, maar imho niet echt iets waarvoor ik zou betalen. De diepgang is wat meh, en kort gezegd: men blinkt nergens echt in uit. En dan bedoel ik niet eens vergeleken met Jonny Guru of DPreview, men blinkt ook niet uit vergeleken met een Techpowerup of Arstechnica, of de bekende youtubekanalen.

Maar okay, dan kom je dus met een premiumdienst, en wat je vooral doet is iets wat vroeger gratis was, nu betaald maken, en er wat meer van maken.

Dan maak je twee grote fouten, die met elkaar te maken hebben.

Niemand is blij als je iets wat gratis was, opeens betaald maakt. Zeker niet als er niks wezenlijks verandert. De .achtergronden waar je nu moet voor lappen, zijn niet beter dan die van vorig jaar.

Kwantiteit boven kwaliteit stellen. Het punt is: er is al genoeg kwantiteit in de wereld. Echte diepgang blijft grotendeels uit. Prima als het betaald moet worden van ads, maar waarom zou ik betalen als ik diepgaandere artikelen kan lezen op andere websites, voor nop?

Zelfde vlieger gaat ook op voor de how-to's en nieuwsartikelen die premium zijn. Meerwaarde is praktisch 0. Sure, jullie zijn vast de enige Nederlandse website die het aanbied, zeker nu HWI lam is gemaakt, maar jullie concurreren niet [alleen] met Bright en Nu.nl, jullie concurreren met het halve internet.

Een ander groot probleem is de tweedeling die gemaakt wordt in de community. De commentsectie is vaak een schat aan informatie, al dan niet om fouten in het artikel recht te breien. Dat valt nu weg. Hele groepen mensen kunnen niet meer op die manier bijdragen aan de community, maar dus ook niet bijdragen aan de kwaliteit van de artikelen. Dat is, zwak uitgedrukt, tamelijk onhandig voor een website die drijft op de community als Tweakers.

Ik denk dat de meest actieve Tweakers hier toch echt vooral zitten voor de community. De gebruikersreviews, alle kennis op GoT, shopreviews. Van alle tweakers die ik ken, ken ik eigenlijk niemand die zegt "wat een geweldige reviews staan er op de FP" of "wat ben ik blij met de nieuwssectie".

In plaats van de kracht van je community te gebruiken, de 10.000 handige neefjes, sluit je ze buiten.

Zie je ook in dit topic gebeuren. Niemand hier post hier zo negatief omdat ze denken "haha, ik kan lekker losgaan", nee, de mensen hier hebben passie en proberen te helpen, al duizenden berichten lang, maar wat ik vooral zie is een HQ die zich alleen maar verder terugtrekt in de schelp met een "wij weten het beter"mentaliteit. Zeker de afgelopen paar weken druipt de arrogantie weer van mijn beeldscherm als ik de berichten van de rode namen hier lees.

En ja, dat gaat vaker fout met Tweakers. Die discussie houden is vaker geprobeerd, maar ook net zo vaak doodgeknuppeld of doodgezwegen. Nu steekt ie hier en in het cookiemuurtopic op, ik weet zeker dat ie ook in het topic over het volgende geweldige idee van Tweakers gaat opsteken. Ik wou nog toevoegen "als er niks verandert", maar de welwillendheid voor verandering, of het gebrek eraan, komt duidelijk naar voren in de laatste posts van HQ-mensen hier.

Ja, dit is een lange post, en ja, er zal weinig nieuws in staan. Ik weet. Maar ik wou gewoon, nogmaals, aanstippen dat het probleem niet is "betelan is slegt", nee, dit gaat heel wat dieper.

En ik post hier omdat ik Tweakers een serieus toffe plek vind, en ik zonde vind dat het zomaar ten grabbel wordt gegooid. Want zo voelt het. Geld lijkt belangrijker te zijn dan identiteit en community. En die twee ben je eerder kwijt dan je denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
  • oude payment provider
  • geen dark mode
  • verouderde smileys
  • enz
oOo

Als bovenstaande smiley verdwijnt van Tweakers.net dan ben ik definitief weg! ;)

Ik weet dat het hier zwaar off topic is maar blijf alsjeblieft van de smileys af.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
AtlAntA schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:43:
[...]

oOo

Als bovenstaande smiley verdwijnt van Tweakers.net dan ben ik definitief weg! ;)

Ik weet dat het hier zwaar off topic is maar blijf alsjeblieft van de smileys af.
Haha i know, daarom zei ik in het betreffende topic al: maak een switch zodat beide groepen zelf kunnen kiezen: modern of traditioneel!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

[...]

[...]

Ik val in de herhaling, maar dit vind ik dus geen manier van discussiëren. Prima als je het er niet mee eens bent, maar dan is het gewoon let's agree to disagree. Dat grof taalgebruik dan volgens jou gerechtvaardigd is, kan ik echt geen begrip voor opbrengen en daar is ook geen plek voor in dit topic.
Hier zit precies het terugkerende probleem. Het kan zijn dat jullie denken (te weten) / vinden dat dit topic niet representatief is voor de hele community, maar @Tuttel noemt niet voor niets "afbraak van oog voor de community". Juist de mensen die hier komen hebben nog hart voor tweakers (al zullen velen het ondertussen al niet meer zo hebben).

Verder ben ik benieuwd waar je leest dat ik grof taalgebruik gerechtvaardigd vind. Als je dat uit mijn reactie haalt, dan kunnen we wel stoppen want dan wordt er niet goed gelezen.

Dat er in kringetjes gedraaid wordt komt overigens hoofdzakelijk door jullie slechte communicatie. Daarnaast is het uiteraard te gek voor woorden dat er na alle verbeteringen en aanscherpingen die jullie zeggen te hebben doorgevoerd daar niets van te zien is.

Jullie blijven straks met een meute bezoekers zitten die geen of weinig input meer zal geven en hoogstwaarschijnlijk geen enkele verbintenis voelen met tweakers als community.

Maar goed, ga gerust jullie gang (is allang duidelijk dat jullie dat toch wel doen en je niks aantrekken van de input hier). Indien tweakers verdwijnt zijn er genoeg andere bronnen (waar velen al naar geswitched zijn vermoedelijk).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint toch een beetje op Brexit te lijken: de hardliners willen het, een groot gedeelte van de mensen kan het niet zoveel schelen (want ze weten nauwelijks wat het gaat betekenen, totdat het gebeurt - of ze overtuigen zichzelf dat er niet zoveel veranderen gaat) en een klein gedeelte is er om uiteenlopende redenen mordicus op tegen.

Als het er dan is, blijkt dat het vet tegenvalt, wordt het net zolang gespind tot de hardliners weer overtuigd zijn van de marsroute, maar blijkt de situatie dusdanig veranderd, dat een her-oriëntatie beslist nodig is.

"Watching a car crash in slow motion" is een uitdrukking die vaak gebruikt wordt in deze context, daar moet ik steeds aan denken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ook die boodschap is overgekomen, maar dat betekent niet dat we het er ook mee eens zijn of er zichtbaar actie op ondernemen. Ja, op inhoudelijke vragen moeten we (voor zover mogelijk) een inhoudelijke reactie geven, daar heb je absoluut gelijk in. Maar over sommige dingen gaan we het ook gewoon niet eens worden. En dat lijkt niet iedereen te beseffen in dit topic.
We hoeven het ook nergens over eens te worden, dat vind ik eerlijk gezegd ook helemaal niet interessant. Ik geef mijn mening en je doet er wat mee, of niet. Even goede vrienden, ik run de tent niet. Dat het dan wel een wat bijzondere ervaring is om in dit topic deel te nemen neem ik voor lief.

Het is vooral bijzonder omdat ik de ervaring heb dat terechte, maar onwelgevallige kritiek onafhankelijk van de vorm, stelselmatig wordt gebagatelliseerd. Tot het moment dat er een besluit genomen moet worden, en dan blijkt de kritiek een stuk meer overeen te komen met de werkelijkheid. In casu de kwaliteit van columns bijvoorbeeld, of communicatie vanuit Tweakers. Of buiten dit topic de cookiewall die uiteindelijk tot een flinke maar helaas halfslachtige mea culpa leidt.
Daarnaast vraag ik me af of dit topic de juiste plek is voor een dergelijke meta-discussie. Je hebt het over achterliggende mogelijke issues en het fundament van hoe Tweakers zijn werk doet. Het staat je vrij daar een discussie over te voeren, maar als dit volgens jou breder is dan Plus, dan moet dat misschien op een andere plek?
Eerlijk gezegd Jelle, ik heb geen idee waar anders. DIt soort meta-kritiek is nooit welkom, wordt nooit serieus genomen, wordt altijd weggewuifd. Ik ben er met regelmaat voor afgeblaft op schoolmeesterstoon, of beschuldigd van hetzevoering. Door Tweakers-staff. Ook dat is namelijk de Tweakers-cultuur. Ik lig er niet wakker van, maar ik vind gezever over vorm vanuit Tweakers daardoor nogal hypocriet. Dan laat ik moderators die zichzelf en hun collegae een stuk meer permitteren dan reguliere gebruikers er nog maar even buiten. Mocht je geïnteresseerd zijn, in het Corona-subforum kun je er met het grootste gemak een stel vinden.
Daar volgt geen reactie op omdat er verder weinig over te zeggen valt. We hadden zelf liever ook geen vertraging gezien, maar er is bewust een keus gemaakt om van betaalprovider te switchen en we wisten dat dat impact zou hebben op de livegang. Niet ideaal voor een bèta, dus ik kan me voorstellen dat dat ook iets is wat we in de toekomst anders doen.
Prima, keuzes maken hoort bij het vak. Het ging mij er vooral om dat er een beeld wordt geschetst dat de nood extreem hoog is om zo snel mogelijk extra inkomsten te vergaren, maar dat die nood aan de andere kant ook weer niet zo hoog is dat we er wel een paar maandjes wachten op een betaalprovider aan vast kunnen plakken. You can't have your cake and eat it, too.
Dat grof taalgebruik dan volgens jou gerechtvaardigd is, kan ik echt geen begrip voor opbrengen en daar is ook geen plek voor in dit topic.
Dat is totaal niet wat @magician2000 zegt, die houdt zijn oordeel expliciet voor zich. Hij geeft aan dat frustratie door ervaren trainering wellicht leidt tot grof taalgebruik. Dat is iets anders. Nu heb ik in dit topic overigens nergens grof taalgebruik gezien, dus het lijkt me eerlijk gezegd nogal een non-discussie.

De reactie die je hier geeft, is er precies een die je bij een cursus communicatie zult afleren overigens. Gewoon doen. Ik volg elk jaar wel een aantal cursussen/opleidingen om (bij) te leren, dat vind ik eerder een pluspunt dan een minpunt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
@FirePuma142 @magician2000 @CyberMania @RobinHood @dragonhaertt @Mschamp @Tuttel

Heren ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is geworden dat de constructieve feedback gezien wordt door de redactie als destructief en hiertoe komt men in verzet. Ik denk dat wij eieren voor ons geld moeten kiezen en het lekker moeten laten gebeuren.

Vanaf begin dit jaar wordt er dagelijks kritisch gekeken naar de content en het uitrollen hiervan en ik ben het met het merendeel van deze reacties eens. Echter denk ik dat dit verhaal gewoon vergelijkbaar is met de overheid en de elektrische stofzuigers op de weg, het wordt je strot door geduwd. Niet kijkend naar de toekomst(community continuation) maar naar korte termijn harken. Slikken die hap en doorgaan.

Wanneer op werk mijn werknemer niet doet wat hij gevraagd wordt en eigenwijs laat blijken dat hij dat wel vindt dan krijgt hij ook geen eerlijke toekomst meer en zal dat op den duur gewoon dood bloeden, die functioneert gewoon niet goed dan. Elke keer benadrukken dat het niet goed gaat zal dan ook niet (meer) leiden tot verbetering. Wij zijn in dit verhaal dus de werkgever van Tweakers want wij betalen hen met ‘plus’ en/of onze privacy.

Besteed je tijd nuttiger dan hier proberen deze mensen om te praten, het gaat gebeuren. Is het een flop zullen we het zien maar nooit ons gelijk krijgen, andersom zal het een; zie-je-wel-dat-we-gelijk-hadden verhaal worden. Als ik het af en toe lees hier vind ik het zonde van jullie tijd, tuurlijk is het voor je hobby (tweakers), maar als die hobby niet meer op leuk niveau uitgeoefend kan worden moet je uitwijken naar een andere hobby (site) of iets nieuws zoeken.

Heren ik ga dit topic gewoon verlaten ik ben het zat er klaar mee, blijf allen wel constructief trouwens, allebei de kanten op 😉 .

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

reviews: Het digitale coronapaspoort - Hoe de app om te kunnen reizen werkt

Dit onderwerp gaat iedere tweaker aan, daarom niet geschikt als Plus-item. Het item is ook niet geflankeerd door een to the point item met de belangrijkste feiten (zonder de achtergrond). nieuws: Merendeel van Nederlandse overheidsapps voldoet niet aan toegankelijk... lees ik tenminste niet alszodanig.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

teacup schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:47:

Dit onderwerp gaat iedere tweaker aan, daarom niet geschikt als Plus-item. Het item is ook niet geflankeerd door een to the point item met de belangrijkste feiten (zonder de achtergrond). nieuws: Merendeel van Nederlandse overheidsapps voldoet niet aan toegankelijk... lees ik tenminste niet alszodanig.
Gewoon de DPG-strategie, zo worden vanzelf meer mensen Plus-lid.

Daarom zijn de echte "core tweakers" artikelen ook betaald.

Eerst geld, dan moraal. En community? Die komt niet in het lijstje voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
teacup schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:47:

Ah nice. Een goed voorbeeld: Dit noem ik de AD en Telegraaf methode van de paywall: essentiele informatie niet beschikbaar maken. Laat het dan helemaal achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • oude payment provider
  • geen dark mode
  • verouderde smileys
  • enz
Even los van dat je techdebt en de introductie van Plus imho niet kunt vergelijken, ken ik verder geen details van hoe de techdebt precies ontstaan is. Dat lijkt me verder ook helemaal niet relevant in dit topic.
magician2000 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:21:
Verder ben ik benieuwd waar je leest dat ik grof taalgebruik gerechtvaardigd vind. Als je dat uit mijn reactie haalt, dan kunnen we wel stoppen want dan wordt er niet goed gelezen.
Als je dat niet bedoelde, heb ik dat verkeerd gelezen en neem ik het bij deze terug. Evengoed vind ik dat als de inhoud van een reactie iemand niet aanstaat, dat nooit een aanleiding kan vormen voor grof taalgebruik ("simpelweg vragen om").

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

RobinHood schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Gewoon de DPG-strategie, zo worden vanzelf meer mensen Plus-lid.

Daarom zijn de echte "core tweakers" artikelen ook betaald.

Eerst geld, dan moraal. En community? Die komt niet in het lijstje voor.
Ik zou het in dit topic moeten gaan nazoeken (langzamerhand een hele klus) maar ik dacht toch echt dat in een vroeg stadium met tweakers de consensus was bereikt dat als een must read onderwerp achter een Plus logo verschijnt ook een verkorte versie voor de niet Plus lezers wordt toegevoegd.

Dat tweakers.net abonnees voor Plus wil hebben begrijp ik, maar als tweakers het Plus belang zo groot maakt dat essentiële informatie niet meer voor iedereen leesbaar is dan schiet ze in haar eigen voet. De hierboven genoemde consensus straalt daarom voor mij logica uit. In dit geval lijkt de uitvoering alleen te zijn omgevallen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
jelle. schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Even los van dat je techdebt en de introductie van Plus imho niet kunt vergelijken, ken ik verder geen details van hoe de techdebt precies ontstaan is. Dat lijkt me verder ook helemaal niet relevant in dit topic.

[...]

Als je dat niet bedoelde, heb ik dat verkeerd gelezen en neem ik het bij deze terug. Evengoed vind ik dat als de inhoud van een reactie iemand niet aanstaat, dat nooit een aanleiding kan vormen voor grof taalgebruik ("simpelweg vragen om").
Allereerst complimenten voor de tijd die je erinsteekt om de conversatie aan te gaan.

Over het laatste punt.

Zelf kan ik bij een discussie die uit de hand loopt aardig zuur worden en dingen persoonlijk gaan nemen met alle gevolgen van dien. Zeker als je je ziel en zaligheid in een product stopt.
Netjes nee, menselijk zeker en laat de betrokkenheid zijn. Voor sommige al 20+ jaar.

Echter niet iedere feedback is direct negatief of persoonlijk gericht aan een developer.

Als ik echter soms de toon van moderators lees dan is dat ook alles behalve netjes. En dan is de beer los. Dan werkt dit ook niet mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Ik reageer soms mijn zorgen, en doe dat nu weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjWvziZUQLgAnX9og0E-5TZBug8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/iHoh9Nty9Ngg0yfbRO3yKiRX.png?f=fotoalbum_medium

In: reviews: Het digitale coronapaspoort - Hoe de app om te kunnen reizen werkt

Dit soort fouten verwacht ik niet bij een artikel waarvoor later moet worden betaald, en al helemaal als het gaat om een tech website als Tweakers. Voor mij lijkt het alsof de eindredactie over het artikel heeft gelezen, en geen kennis heeft van het onderwerp waarover wordt geschreven. En dit is ook niet de eerste keer dat ik dit zie, helaas kan ik alleen de andere voorbeelden niet meer zo gauw terug vinden.

En zie dit niet als een aanval op @arnoudwokke, zo bedoel ik het namelijk helemaal niet. Ik vind het alleen weer een extra voorbeeld waarbij duidelijk wordt gemaakt hoe de Tweakers in elkaar zit; een site waarbij de community de redacteurs helpen om samen tot goede artikelen en reviews te komen. Om deze reden ben ik ook benieuwd hoelang het duurt voordat de betaalmuur wordt verwijderd, of dat het net zoals op alle andere sites van DPG media alles achter een betaalmuur komt te zitten, ook al zegt Tweakers momenteel dat het bij 1 artikel per dag blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 23-06-2021 12:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
teacup schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Ik zou het in dit topic moeten gaan nazoeken (langzamerhand een hele klus) maar ik dacht toch echt dat in een vroeg stadium met tweakers de consensus was bereikt dat als een must read onderwerp achter een Plus logo verschijnt ook een verkorte versie voor de niet Plus lezers wordt toegevoegd.

Dat tweakers.net abonnees voor Plus wil hebben begrijp ik, maar als tweakers het Plus belang zo groot maakt dat essentiële informatie niet meer voor iedereen leesbaar is dan schiet ze in haar eigen voet. De hierboven genoemde consensus straalt daarom voor mij logica uit. In dit geval lijkt de uitvoering alleen te zijn omgevallen.
We hebben als redactie onderling afgesproken dat als we eigen nieuws hebben waar genoeg over te vertellen valt om er een achtergrond van te maken, we een bijbehorend nieuwsartikel maken dat dan geen Plus is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

FirePuma142 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Dat is totaal niet wat @magician2000 zegt, die houdt zijn oordeel expliciet voor zich. Hij geeft aan dat frustratie door ervaren trainering wellicht leidt tot grof taalgebruik. Dat is iets anders. Nu heb ik in dit topic overigens nergens grof taalgebruik gezien, dus het lijkt me eerlijk gezegd nogal een non-discussie.

De reactie die je hier geeft, is er precies een die je bij een cursus communicatie zult afleren overigens. Gewoon doen. Ik volg elk jaar wel een aantal cursussen/opleidingen om (bij) te leren, dat vind ik eerder een pluspunt dan een minpunt.
@FirePuma142 Dank, hiermee laat je zien dat je het goed gelezen hebt. Ook laat je hiermee zien dat ik het toch netjes verwoord heb.

Wat betreft het grof taalgebruik, ik ben het met je eens. Dat is hier zeldzaam. Maar dat ligt er misschien wel aan hoe "gevoelig" je hiervoor bent. Gevoelig in de zin van wat je wel of niet wilt horen (met name als tweakers redactie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

BarendBotje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:
@FirePuma142 @magician2000 @CyberMania @RobinHood @dragonhaertt @Mschamp @Tuttel

Heren ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is geworden dat de constructieve feedback gezien wordt door de redactie als destructief en hiertoe komt men in verzet. Ik denk dat wij eieren voor ons geld moeten kiezen en het lekker moeten laten gebeuren.

Vanaf begin dit jaar wordt er dagelijks kritisch gekeken naar de content en het uitrollen hiervan en ik ben het met het merendeel van deze reacties eens. Echter denk ik dat dit verhaal gewoon vergelijkbaar is met de overheid en de elektrische stofzuigers op de weg, het wordt je strot door geduwd. Niet kijkend naar de toekomst(community continuation) maar naar korte termijn harken. Slikken die hap en doorgaan.

Wanneer op werk mijn werknemer niet doet wat hij gevraagd wordt en eigenwijs laat blijken dat hij dat wel vindt dan krijgt hij ook geen eerlijke toekomst meer en zal dat op den duur gewoon dood bloeden, die functioneert gewoon niet goed dan. Elke keer benadrukken dat het niet goed gaat zal dan ook niet (meer) leiden tot verbetering. Wij zijn in dit verhaal dus de werkgever van Tweakers want wij betalen hen met ‘plus’ en/of onze privacy.

Besteed je tijd nuttiger dan hier proberen deze mensen om te praten, het gaat gebeuren. Is het een flop zullen we het zien maar nooit ons gelijk krijgen, andersom zal het een; zie-je-wel-dat-we-gelijk-hadden verhaal worden. Als ik het af en toe lees hier vind ik het zonde van jullie tijd, tuurlijk is het voor je hobby (tweakers), maar als die hobby niet meer op leuk niveau uitgeoefend kan worden moet je uitwijken naar een andere hobby (site) of iets nieuws zoeken.

Heren ik ga dit topic gewoon verlaten ik ben het zat er klaar mee, blijf allen wel constructief trouwens, allebei de kanten op 😉 .
@BarendBotje Hear hear... Ik denk dat een flink aantal zich al meermaals voorgenomen heeft niet meer te reageren hier, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Maar je hebt goede punten gemaakt (volgens mij al eerder in andere topics met commentaar op het hoe en wat van tweakers als wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

jelle. schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:46:
[...]

[...]

Het stond er toch heel duidelijk, maar vooruit, misinterpretatie kan.

Maar het gaat niet om "indien de inhoud van een reactie iemand niet aanstaat vraag je om grof taalgebruik". Het gaat om "indien je mensen maar blijft negeren die keer op keer een vraag stellen of iets duidelijk proberen te maken vraag je om grof taalgebruik". Nogmaals, ik laat volledig in het midden hoe ik hierover denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Komen hier nog tabjes voor how-to’s en interviews, zodat je die ook snel kan vinden?

https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
CyberMania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:51:
Komen hier nog tabjes voor how-to’s en interviews, zodat je die ook snel kan vinden?

https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/
Helaas niet, die tabjes zijn namelijk geen artikeltypen of categorieën maar komen simpelweg overeen met https://tweakers.net/nieuws/ en https://tweakers.net/reviews/. Er is wel een volledig nieuwe archiefpagina voor Plus in de maak, maar of filteren op categorieën daar onderdeel van uitmaakt zou ik even na moeten checken.

Tot die tijd zul je het even moeten doen met de filters voor how-to's en interviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
jelle. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Helaas niet, die tabjes zijn namelijk geen artikeltypen of categorieën maar komen simpelweg overeen met https://tweakers.net/nieuws/ en https://tweakers.net/reviews/. Er is wel een volledig nieuwe archiefpagina voor Plus in de maak, maar of filteren op categorieën daar onderdeel van uitmaakt zou ik even na moeten checken.

Tot die tijd zul je het even moeten doen met de filters voor how-to's en interviews.
Je kan dan toch gewoon extra tabjes maken en laten verwijzen naar:

https://tweakers.net/revi...I4SUE1RYklmXrpvZp6SlUEtAA voor tabje how to en voor tabje interview naar: https://tweakers.net/revi...gjhJQTVFiSWZeum9mnpKVQS0A

Als je nu naar: https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/ gaat lijkt het alsof er alleen keuze is uit reviews of nieuws.

[ Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 24-06-2021 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Je kan dan toch gewoon extra tabjes maken en laten verwijzen naar:

https://tweakers.net/revi...I4SUE1RYklmXrpvZp6SlUEtAA voor tabje how to en voor tabje interview naar: https://tweakers.net/revi...gjhJQTVFiSWZeum9mnpKVQS0A

Als je nu naar: https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/ gaat lijkt het alsof er alleen keuze is uit reviews of nieuws.
Ik denk niet dat dat het er veel duidelijker op gaat maken. Daarbij zijn er veel meer subtypes van wat wij technisch 'reviews' noemen dan alleen achtergrond, how-to's en interviews. Plus dat hetzelfde speelt bij 'nieuws' waar ook .plans en .geeks in dezelfde listing staan.

Eigenlijk moet je 'reviews' lezen als 'Uitgebreide artikelen' en 'nieuws' als 'Eenvoudige artikelen'. Het verschil zit hem voornamelijk ook in de opmaak en de mogelijkheid tot meerdere pagina's. Wellicht moeten we gewoon helemaal van dat onderscheid af en maar 1 listing aan gaan houden: "Artikelen" ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 58 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.