Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.072 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Dus we weten nu nog steeds niet:

Hoeveel gratis artikelen je krijgt.

Hoeveel karmakorting je krijgt.

Of deze karmakorting ook bovenop de 'huidige leden' korting toepasbaar is.

:?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
dragonhaertt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:39:
Dus we weten nu nog steeds niet:

Hoeveel gratis artikelen je krijgt.

Hoeveel karmakorting je krijgt.

Of deze karmakorting ook bovenop de 'huidige leden' korting toepasbaar is.

:?
Daar zijn we inderdaad nog mee bezig. We wilden echter niet langer wachten met een update omdat er ook een heleboel nieuws is dat voor een groot deel van de community nog niet bekend was. Wat betreft je laatste vraag: ja, de karmakorting wordt ook toegepast op de aanbieding van €3,75 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:46
Olaf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:34:
[...]

We komen nu inderdaad tot zo'n 1 per dag en mijn inschatting is dat dit nog wel even zo blijft. Dat aantal is de uitkomst van de verhouding tot wat we kunnen en wat we zien waar behoefte aan is (maw, als jullie als lezers de lat lager zouden leggen, zouden we meer kunnen publiceren, als we zouden zien dat jullie de kwaliteit ondermaats vinden, zouden we minder publiceren om meer tijd aan artikelen te besteden)

Met abonnees verandert de situatie straks natuurlijk, dan analyseren we waarom lezers een abonnement nemen en wat zij graag willen zien. Daar moeten we dan wellicht weer op inspelen met wijzigingen.

Misschien niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik hoop dat het wat duidelijk maakt.
De stap om dan te kijken naar wat gratis veel gelezen wordt en dat ook achter de betaalmuur zetten is dan niet zo groot natuurlijk. Want tijdens de "beta" is er ook al een draai gemaakt tussen wat gratis beschikbaar zou blijven en wat achter de paywall komt.

Complimenten trouwens op je sig tekst, die past perfect bij jullie cookiewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
N.a.v. plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees

https://tweakers.net/abonnementen/supporter/

Je kan dus (nog) een supporter abo afsluiten dat gratis geüpgrade wordt naar Hero. Is dit misschien met moment om enkel de nieuwe abo vormen aan te bieden?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:40:
Is dit misschien met moment om enkel de nieuwe abo vormen aan te bieden?
De nieuwe abonnementsvormen kunnen we nog niet aanbieden omdat Plus nog niet live staat en op dit moment ook de gehele aboshop wordt omgebouwd. Totdat de nieuwe abonnementen live gaan, kunnen de oude abonnementen afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
Doet me denken aan de BTW stijging van 19% naar 21%. Dat ging van het ene op het andere moment om te voorkomen dat men nog vlug dingen kocht voor de stijging ingevoerd zou worden.
Nu kan men voor minder geld een duurder abonnement kopen. Allemaal leuk en aardig maar als het juist de bedoeling is om meer omzet te genereren dan zou ik deze exploit toch dichten. Of op z'n minst het supporter abo offline halen. Thx voor de snelle reactie:)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Daar zijn we inderdaad nog mee bezig. We wilden echter niet langer wachten met een update omdat er ook een heleboel nieuws is dat voor een groot deel van de community nog niet bekend was. Wat betreft je laatste vraag: ja, de karmakorting wordt ook toegepast op de aanbieding van €3,75 per maand.
Ik ga er met een gestrekt been in. Hoe vaak moesten jullie geliefde forum gebruikers noemen dat we liever een weekje langer wachten dan weer halve informatie krijgen.
Wederom getuige de verschillende reacties hier die aangeven dat er eigenlijk geen informatie in deze .plan staat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
True schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Ik ga er met een gestrekt been in. Hoe vaak moesten jullie geliefde forum gebruikers noemen dat we liever een weekje langer wachten dan weer halve informatie krijgen.
Wederom getuige de verschillende reacties hier die aangeven dat er eigenlijk geen informatie in deze .plan staat.
Daar denkt het deel van de community in de 180 reacties (and counting) onder het artikel anders over. Feit is dat niet iedereen op de frontpage ook actief is in dit topic en andersom. Dat betekent dat we op twee plekken moeten communiceren. Hier doorlopend en op de frontpage periodiek. Wat er bijvoorbeeld voor bestaande abonnees gaat veranderen, was in dit topic al in enkele losse reacties toegelicht. Maar ook niet iedereen die hier meeleest, zal daar precies van op de hoogte zijn geweest. Zoiets verdient dus een aparte update, waarbij we niet gaan wachten op zaken die nog niet rond zijn. Voor jou is het wellicht weinig nieuws, maar voor een andere grote groep is zo'n update alles behalve "halve informatie".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Feit is dat niet iedereen op de frontpage ook actief is in dit topic en andersom. Dat betekent dat we op twee plekken moeten communiceren. Hier doorlopend en op de frontpage periodiek.
Dat is in dit topic al talloze keren voorbij gekomen, evenals de informatiebias die daar bij komt kijken, bijvoorbeeld door de extra drempel die het opwerpt om over Plus zelf te communiceren door frontpage comments te fixeren en naar het forum te verwijzen.

Fijn dat daar nu eens begrip voor is, kunnen er dan wellicht ook eens maatregelen genomen worden om deze puur kunstmatige horde te verlagen of weg te nemen?

Vind het wel nogal frappant dat dit wel als argument wordt gebruikt als het uit komt, maar wordt genegeerd of gebagatelliseerd als het niet zo goed uit komt.

Je bedoelt het vast goed, maar bij dit soort posts bekruipt me echt het gevoel dat dit topic tegenwoordig vooral dient als bliksemafleider om de criticasters die na maanden gesus en vakkundig ontwijken nog over zijn een beetje koest te houden.

Het spijt me, maar ik vind de hele implementatie van Plus echt een shitshow van Bijbelse proporties. Even serieus hoor, een Agile implementatie en de score voor de eindgebruiker is dit na een half jaar. In praktische zin echt geen donder, na een half jaar! Hoe dan!

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 26-05-2021 22:42 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Daar denkt het deel van de community in de 180 reacties (and counting) onder het artikel anders over.
Waar ze in ieder geval niet anders over denken is de toegevoegde waarde van Plus en of het de moeite waard is om er voor te betalen. Dat is bij nagenoeg alle reacties een hele dikke nee.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Daar denkt het deel van de community in de 180 reacties (and counting) onder het artikel anders over. Feit is dat niet iedereen op de frontpage ook actief is in dit topic en andersom. Dat betekent dat we op twee plekken moeten communiceren. Hier doorlopend en op de frontpage periodiek. Wat er bijvoorbeeld voor bestaande abonnees gaat veranderen, was in dit topic al in enkele losse reacties toegelicht. Maar ook niet iedereen die hier meeleest, zal daar precies van op de hoogte zijn geweest. Zoiets verdient dus een aparte update, waarbij we niet gaan wachten op zaken die nog niet rond zijn. Voor jou is het wellicht weinig nieuws, maar voor een andere grote groep is zo'n update alles behalve "halve informatie".
De eerste zin van je reactie komt wel erg arrogant en 'kijk eens je hebt ongelijk nanananaaaa' over... Echt... Sorry hoor... |:(
Ik snap ook niet helemaal de euforie die je in die eerste zin legt. Als ik even de 227 reacties (and counting!!!) globaal overheen kijk zie ik merendeel reacties als 'Wait wut?! 3 keer duurder?' 'Hè ze gooien juist wat Tweakers zo sterk maakt (de comments op de items) achter een paywall?' en nog wel meer commentaar en ongeloof en niet heel positieve reacties (and counting :P ).
De update voor 'de andere grote groep' is weliswaar geen "halve informatie" maar de reacties komen wel net zo hard als een boemerang terug in your face. Dus niet alleen het 'selecte' gezelschap dat de bui al zag hangen en hier in het topic werd geparkeerd maar ook die andere toch wel veel grotere groep heeft exact dezelfde bedenkingen blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-05-2021 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

FirePuma142 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Er is in het afgelopen half jaar bijzonder weinig aan Plus veranderd of aangepast dat van significante toegevoegde waarde is voor de gebruiker. De content verbetert niet of nauwelijks, slechts een letterlijk handjevol artikelen weet zich aan de grote grijze middenmoot (of de grote zwarte ondergrens) te ontworstelen. De redactie zelf vindt het wel prima, getuige de reactie van @Olaf.

Ik had echt hoop hoogstaande techjournalistiek van Nederlandse bodem te gaan ervaren, in de praktijk varieert het van belabberd tot meh. De herkauw-content-fabriek Tweakers voor een net ze brede doelgroep als voorheen is simpelweg van een wat langere lopende band voorzien, maar meer is er onder Plus-vlag niet gebeurd ondanks beloftes van het tegendeel.

Ik vind het allemaal prima, ik ga er eens over nadenken of ik er überhaupt nog energie in wil steken. Tweakers is blijkbaar hartstikke tevreden met hetgeen geleverd wordt, er heerst een hoge mate van bedrijfsblindheid.

Ik zou dan ook aanraden om twee dingen te doen: Laat onpartijdig (dus niet DPG) het niveau van je beoogde concurrenten, je eigen streefniveau gelardeerd met voorbeelden, en je huidige niveau aan elkaar toetsen. En twee, denk eerst nog eens heel hard na over wie je concurrenten zijn, en in welke taal ze schrijven. Of je je aan Bright/ComputerTotaal toetst of aan The Verge (of Wired, of Engadget, of VentureBeat) maakt nogal een verschil.

Leg de lat nu toch eens hoger, weg met de middelmaat.
Of ze zelf, diep in hun hart, ook echt tevreden zijn is nog de vraag. Misschien kan het niet anders om redenen die ze niet kunnen of mogen delen. Maar het is allemaal van zeer bedenkelijk niveau.

Bij mij schiet c't dan door mijn hoofd als enige redelijk fatsoenlijke blad. Ja, het is een blad, maar als je ziet wat er verder qua Nederlandstalig te vinden is... Maar goed dat Engels geen probleem is voor mij.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

RobinHood schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Dat idee heb ik ook, er zijn hier genoeg kritische vragen en opmerkingen geplaatst de afgelopen week, de enige reacties die een reactie krijgen van HQ zijn reacties die erg mild waren. De moeilijke, meer kritische vragen worden vrolijk genegeerd.

Verder ben ik het wel met @FirePuma142 eens. Het enige wat echt veranderd lijkt te zijn is de naam, van Premium naar Plus. Er zijn nog wat andere zweverige beloftes gemaakt, zoals over korting met je karma en een aantal gratis artikelen, maar blijkbaar is het 6 maanden na dato nog steeds onmogelijk om daar (semi)concrete informatie over te geven.

Heb eigenlijk ook geen idee waarom ik nog moeite in dit topic stop, de enige voldoening die ik krijg zijn zo af en toe wat plusjes van mensen die blijkbaar vinden dat ik wat goeds zeg, maar ik heb niet meer de verwachting dat er überhaupt inhoudelijk op mijn posts gereageerd wordt, laat staan dat het iets bewerkstelligt.

En ik trek het dus ook wel breder dan dit topic, ook door de ge-wel-ige houding rond de cookiemuur en tracking heb ik dus besloten simpelweg geen reviews of tweakblogs meer te schrijven. Zou mooi zijn als meer mensen dat deden, kan Tweakers eens kijken hoe ver ze komen zonder community.
De laatste inhoudelijke reactie met een fatsoenlijk verhaal was van Coen Krijns (mijn mening althans). Voor de rest is het pet.

Je doet nog de moeite omdat het je aan het hart gaat. Ik ook. Al merk ik dat het minder en minder aan het worden is.

Zonder community zijn ze nergens meer. Zelf lees ik nauwelijks meer iets hier. Ik scrol snel door teksten heen en kijk naar de comments. Ondertussen lijkt meer dan 80% op de één of andere manier puur commerciële (advertorial achtige) content.

Geruchten over geruchten, later bevestigd als gerucht, weer later met het gerucht van een mogelijk foto waarna een vooraankondiging van (vermoedelijk) een product volgt. Vervolgens de aankondigingsdatum, de aankondiging, preview en wellicht (meestal zeer korte) test / review met weinig toegevoegde waarde...

Als er 10 artikelen per week zijn waarbij ik denk "dat had nog enige waarde" zit ik al hoog. Dan laat ik buiten beschouwing dat er dingen zijn die mijn interesse niet hebben. De informatie is simpelweg steeds minder interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Olaf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:34:
[...]

We komen nu inderdaad tot zo'n 1 per dag en mijn inschatting is dat dit nog wel even zo blijft. Dat aantal is de uitkomst van de verhouding tot wat we kunnen en wat we zien waar behoefte aan is (maw, als jullie als lezers de lat lager zouden leggen, zouden we meer kunnen publiceren, als we zouden zien dat jullie de kwaliteit ondermaats vinden, zouden we minder publiceren om meer tijd aan artikelen te besteden)

Met abonnees verandert de situatie straks natuurlijk, dan analyseren we waarom lezers een abonnement nemen en wat zij graag willen zien. Daar moeten we dan wellicht weer op inspelen met wijzigingen.

Misschien niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik hoop dat het wat duidelijk maakt.
@Olaf Serieus? Vraag je ons nu om de lat NOG lager te leggen dan jullie die zelf al gelegd hebben? Waar is het Tweakers.net van pak 'm beet 3 tot 5 jaar geleden gebleven? Toen was er over het algemeen nog sprake van nette inhoudelijke informatie. Nu, zeker na deze opmerking, klinkt het als pure commercie.

Het droevige is dat ik geeneens meer een gedegen antwoord en/of artikelen verwacht ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Doet me denken aan de BTW stijging van 19% naar 21%. Dat ging van het ene op het andere moment om te voorkomen dat men nog vlug dingen kocht voor de stijging ingevoerd zou worden.
Nu kan men voor minder geld een duurder abonnement kopen. Allemaal leuk en aardig maar als het juist de bedoeling is om meer omzet te genereren dan zou ik deze exploit toch dichten. Of op z'n minst het supporter abo offline halen. Thx voor de snelle reactie:)
Het beste is nog hier helemaal geen gebruik van te gaan maken. Dan gaan ze straks enkel schermen met termen als "grote interesse voor lidmaatschappen". Dat is de val waar ze je in willen laten trappen. Nee, vertrouwen doe ik ze niet meer daar bij Tweakers.net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Weer een fraai staaltje van communicatie. Had dit meteen in dit topic erbij genoemd. Dat veel hier al genoemd is maar nu gebundeld wordt in een nieuw overzicht.

Dit is niet de eerste keer dat jullie zo enorm blunderen vanuit de Tweakers redactie. Maar blijkbaar zien jullie dat zelf niet eens, willen het niet zien of mag het niet gezien worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

Ik snap serieus niet dat mensen blijven reageren in deze thread. Er is weinig veranderd ten opzichte van maanden geleden. Tweakers heeft met de overname van Hardware.info een overschot aan personeel en deze moet betaald worden. Dat gaan ze doen door een 'digitaal' blad te worden met 'premium' artikelen. Dat is toch prima. Ik vind er zelf weinig premiums aan, aangezien de Tweakers/mensen (community) zelf het premium product zijn in mijn optiek. Dat de mensen die Tweakers runnen dat niet inzien of anders zien is niet mijn probleem. Dus laat het lekker gaan, want er heerst hier gewoon een flinke verschil van inzichten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een overschot aan personeel kun je ook gewoon buiten gooien.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

aex351 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 01:37:
Ik snap serieus niet dat mensen blijven reageren in deze thread.
Tja, ik begin zelf ook de hoop een beetje te verliezen dat het gros van het commentaar aan dovemansoren is gericht.

Zo heb ik nog geen reactie gekregen over de overeenkomsten tussen "2 per maand" en "veel meer":
dragonhaertt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Wat ik haal uit het artikel:
"Sommige artikelen brachten we al eens in vergelijkbare vorm, maar we doen het nu veel meer, op structurele basis."

2 meer, klinkt in mijn oren niet echt als 'veel meer'. Maar dan hebben we het alleen over april natuurlijk. Ik neem aan dat jullie een veel completere vergelijking al lang hebben gedaan waaruit te concluderen is dat er nu veel meer achtergronden zijn, vanuit een structurelere basis?

Daarbij hoop ik dat je niet met een 'Overigens kan iedereen een vergelijking maken wat we publiceren op basis van het archief' terug komt. Ik hoop dat dit vanuit jullie kant goed onderbouwt kan worden zonder dat de gemiddelde tweaker daar zelf uren aan moet spenderen om er achter te komen of hij het waard vind om plus te overwegen.
Of een wat uitgebreidere analyse dan één tabelletje:
dragonhaertt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:49:
Afsluitend:
Met "testen" denk ik initieel aan een test. Niet een definitieve beslissing. Dus nee, dat is zeker niet expliciet genoeg.
Daarnaast steunen de cijfers die je eerder toonde ook de onderbouwingen niet. Zou er een meer uitgebreide analyse gedeeld kunnen worden?
Of hoe er omgegaan wordt met participatie bias, maar dan de officiële definitie van participatie bias en niet de interpretatie van. (Ik vind het eerlijk gezegd schandelijk dat we van @jelle. een andere reactie ontvangen dan van @Olaf over correcties op de dataset. En als dat aangekaart wordt, wordt er nooit meer op gereageerd?)
dragonhaertt schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:52:
Dus mijn vraag is eigenlijk: Op welke manier corrigeren jullie wél?
En daarbij de opmerking. Je moet het niet gek vinden dat mensen het slecht onderbouwde beslissingen vinden als jullie die onderbouwing niet willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
magician2000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 01:28:
[...]

@Olaf Serieus? Vraag je ons nu om de lat NOG lager te leggen dan jullie die zelf al gelegd hebben? Waar is het Tweakers.net van pak 'm beet 3 tot 5 jaar geleden gebleven? Toen was er over het algemeen nog sprake van nette inhoudelijke informatie. Nu, zeker na deze opmerking, klinkt het als pure commercie.

Het droevige is dat ik geeneens meer een gedegen antwoord en/of artikelen verwacht ondertussen.
Ik vraag lezers niet om de lat lager te leggen, ik wijs er op dat er de mogelijkheid bestaat waarderingen per artikel aan te geven, wat voor ons een graadmeter is waar lezers de lat leggen. Jij geeft hier heel vaak aan de kwaliteit ondermaats te vinden. Geef dat alsjeblieft ook aan via de tool met de smileys zodat je stem meegenomen wordt. Maar houd er ook rekening mee dat jouw behoefte als lezer heel anders kan zijn, dan die van veel andere lezers. Het is voor ons een belangrijk signaal hoe lezers artikelen ontvangen, in aanvulling op de visits, comments en andere data die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
FirePuma142 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Dat is in dit topic al talloze keren voorbij gekomen, evenals de informatiebias die daar bij komt kijken, bijvoorbeeld door de extra drempel die het opwerpt om over Plus zelf te communiceren door frontpage comments te fixeren en naar het forum te verwijzen.

Fijn dat daar nu eens begrip voor is, kunnen er dan wellicht ook eens maatregelen genomen worden om deze puur kunstmatige horde te verlagen of weg te nemen?
Doel je hiermee op dat we de discussie over Plus het liefst in dit topic zien? Ik ben daar nog steeds voorstander van. De frontpage is dusdanig vluchtig dat na één of twee dagen er nauwelijks nog reacties bijkomen (of veel worden gelezen). Bovendien is het thread-model daar veel minder overzichtelijk. Dit topic lijkt me daarom de beste plek voor een centrale discussie.
Je bedoelt het vast goed, maar bij dit soort posts bekruipt me echt het gevoel dat dit topic tegenwoordig vooral dient als bliksemafleider om de criticasters die na maanden gesus en vakkundig ontwijken nog over zijn een beetje koest te houden.
Vanuit het idee dat dit de centrale plek is voor discussie, lijkt me dit juist geen bliksemafleider. Als we de discussie niet zouden willen aangaan dan is de frontpage juist de aangewezen plek daarvoor, want daar is de zichtbaarheid na een paar dagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
dragonhaertt schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:51:

Of hoe er omgegaan wordt met participatie bias, maar dan de officiële definitie van participatie bias en niet de interpretatie van. (Ik vind het eerlijk gezegd schandelijk dat we van @jelle. een andere reactie ontvangen dan van @Olaf over correcties op de dataset. En als dat aangekaart wordt, wordt er nooit meer op gereageerd?)

[...]
Participatie bias is een van meerdere nuances waar we rekening mee moeten houden. De waarderingen zijn dan ook niet allesbepalend maar vormen bij voldoende invullingen een graadmeter en helpen een indicatie te krijgen van wat lezers van artikelen vinden. Bij de columns was die relatie tussen relatief veel lage waarderingen, kritische comments en kritische (onderbouwde) feedback hier in dit topic goed zichtbaar. Ook bij enkele recente how-to's kwam de waardering overeen met een negatief sentiment in de comments. Omgekeerd zie je hetzelfde effect: bij artikelen met een hoge waardering, zie je veel positieve comments. Op artikelniveau helpt het ons in die zin, iets wat je bij bijvoorbeeld bij een magazine mist.

We hebben een BI-team dat zich bezighoudt met de kwaliteit van de data en dashboarding om die data inzichtelijk te maken. Misschien dat @chengbondkwok hier iets aan toe kan voegen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Olaf schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Participatie bias is een van meerdere nuances waar we rekening mee moeten houden. De waarderingen zijn dan ook niet allesbepalend maar vormen bij voldoende invullingen een graadmeter en helpen een indicatie te krijgen van wat lezers van artikelen vinden. Bij de columns was die relatie tussen relatief veel lage waarderingen, kritische comments en kritische (onderbouwde) feedback hier in dit topic goed zichtbaar. Ook bij enkele recente how-to's kwam de waardering overeen met een negatief sentiment in de comments. Omgekeerd zie je hetzelfde effect: bij artikelen met een hoge waardering, zie je veel positieve comments. Op artikelniveau helpt het ons in die zin, iets wat je bij bijvoorbeeld bij een magazine mist.

We hebben een BI-team dat zich bezighoudt met de kwaliteit van de data en dashboarding om die data inzichtelijk te maken. Misschien dat @chengbondkwok hier iets aan toe kan voegen?
Volgens Jelle. zijn reactie wordt er in het verkrijgen van data niet gecorrigeerd voor een mogelijke participatiebias.

De tegenstrijdigheid in reacties geeft een nog al bijzonder beeld van de interne communicatie en doorzichtigheid die jullie proberen te bieden. Wanneer dit aangekaart wordt zie ik geen herstel maar een herhaling van eerdere uitleg.

Het gaat mij niet eens (meer) zo zeer om de inhoudelijke aanpak, maar de manier van communicatie valt me daarbij wel op.

Hoe het op mij overkomt:
  • Ik geef aan dat een participatiebias mogelijk een gigantisch effect op de waardering kan hebben (zowel score als reacties
  • Olaf doet mijn reactie af met "Hier houden we zeker rekening mee" (geen inhoudelijke reactie verder)
  • Vervolgens geeft Tuttel aan dat er een mogelijke participatiebias is (zonder het bij die naam te noemen)
  • Jelle. geeft aan dat er geen rekening wordt gehouden met een participatiebias
Kan je inzien dat dit erg vreemd overkomt als dezelfde vraag door meerdere mensen anders 'beantwoord' wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:34:
[...]
Geef dat alsjeblieft ook aan via de tool met de smileys zodat je stem meegenomen wordt
Ik ga niet meer helpen om jullie business case te schrijven. Ik wens jullie succes, maar het begint pas als jullie echt abonnementen gaan verkopen met plus. Ervoor is alleen maar onnozele en onzinnige data, leuk dat ze een artikel 5 sterren geven, betekend dat dat iemand een abo er voor wil afsluiten? De meeste Nederlanders zijn zuinig, als ze 90% voor niets krijgen, dan nemen ze daar vaak genoegen mee. Misschien dat je Belgische bezoekers daar anders over denken, in Belgie is men vaker bereid om wat extra te betalen voor wat luxe.

Dit is wat ik al meer dan een maand probeer te doen.

- Geen Plus berichten meer lezen.

Dit aangezien de keren dat ik het per ongeluk deed de kwaliteit laag was of een interview zonder kritische punten (advertorial maar dan zonder betaling van de derde).

Op het moment dat Plus eindelijk zal worden ingevoerd dan ga ik:

- kijken of jullie paywall mij niet teveel irritatie geeft.

Jullie styling gaat net zo als die andere sites van jullie moedermaatschapij ervan uit dat mensen per ongeluk op een link klikken en dan worden verleid om een abonnement te nemen. Het gaat dus mensen gebeuren dat ze op een link klikken zonder het logo te zien. (wat rechts staat dus in de dode hoek) Die mensen zullen dus geirriteerd terugklikken. Mocht dat mij zeg 1x per dag gebeuren dan is voor mij de lol er snel vanaf.

ik mijd dat soort sites, ik ga ze dan ook niet sponsoren met ander bezoek, een slechte site is een slechte site.

ik gebruik de pricewatch zeker wel eens per week, dat zijn ook inkomsten die jullie dan gaan kwijtraken. Echter Google shopping begint in verhouding steeds vaker een product / winkel te vinden en de winkel reviews zijn ook steeds betrouwbaarder bij google. dus de vraag is zo wie zo of jullie PW wel winstgevend blijven houden.

Dit is mijn laatste post in dit topic. Ik denk dat alles wel gezegd is, ik herinner me dat dit ook de strekking was in mijn eerste post in dit topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:08:
Toch mis ik nog een landmark, iets dat het echt uniek maakt.
Zou geek: Wat het nieuws niet haalde bijv nog een plek hebben in Plus of een wekelijkse koken met tech oid. Ik bedoel een wekelijkse serie, comic oid. Maw ik mis nog iets dat Plus echt een stempel geeft.
Het logo van Plus is ook wat saai weinig aansprekend bedoel ik. Waarom niet een grappig poppetje zoals Henk ofzo in mini formaat uiteraard en dan anders dan Henk.

Maar een wekelijks vast item/rubriek elke vrijdag en maandag oid of maandelijks waar je naar uitkijkt lijkt me ook wel een Plus.
(Nb de columns spreken mij niet aan als vast item, niet scherp/grappig genoeg). Maar een vast item geeft wat meer herkenbaar aan Plus dan elke keer wat random stuff.

The Verge had een "Whats in your bag" of "Whats on your desk" wekelijks item bijv: https://www.theverge.com/whats-in-your-bag of https://www.theverge.com/...tup-from-home-office-tech

En opmerking 2: de contentmix vind ik nog wat tegenvallen qua leuke experimenten met unieke content. Het is tot nu toe wel allemaal erg aan de safe side geweest terwijl juist de beta kansen biedt om wilde dingen te proberen. Want ja ook Whats in your bag bijv is tech gerelateerd. Doe bijv een wekelijkse serie waarin je oude retro tech zoals homecomputers reviewed bijv (inmiddels niet meer doen want uitgekauwd) of een de wekelijkse favoriet van Arnoud, Olaf op techgebied...een gadget, iets uit het nieuws, een nerd tv serie. Een wekelijkse 10-jaar geleden was dit het nieuws voor een maand etc. noem maar op. Best uitgekauwd en saai natuurlijk dus niet na doen maar als voorbeeld noem ik het...maar you get the point. Dus dat vind ik wel jammer met de huidige beta qua contentmix experimenten.
Volgens mij had je regelmatig best meer dan 1 item per dag kunnen halen, bijv met ander soort content. Jammer daf de mix duidelijk al vooraf besloten was en dat er in al die maanden niet echt de kans is gepakt te experimenteren. Kan nou niet bepaald zeggen dat er ambitieus van start is gegaan maar redelijk doorsnee artikelen. Niks met alternatieve content van een leuke comic of ander soort content. Er was genoeg extra content te bedenken die niet per se veel rijd kost maar toch mogelijk gewaardeerd zou worden. Ook zie je anderen in de reacties op de plan vragen waarom niet alleen een Plus-abbo zonder verplichte extra's.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 27-05-2021 14:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Doel je hiermee op dat we de discussie over Plus het liefst in dit topic zien? Ik ben daar nog steeds voorstander van.
Je geeft zelf aan dat het twee gescheiden werelden zijn. Het probleem met feedback is, dat die gewoon op de frontpage gegeven wordt, daar in de kiem wordt gesmoord met een verwijzing aar dit topic. Maar het ei is al gelegd en de initiële behoefte verdwenen, laat staan als je daar voor naar een specifiek topic moet.

Het zou heel veel logischer zijn om niet te fixeren en bijvoorbeeld, de frontpagecomment te kopiëren naar dit topic, zoals je dat met afgesplitste comments van topics ook wel eens ziet. In plaats van de discussie effectief te beëindigen zoals nu gebeurt.

Dat fixeren gebeurt altijd onder het mom van Frontpagemoderatieregels, maar die worden knetterselectief toegepast zoals eerder in dit topic ook al besproken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat meningmodden de de facto standaard is op de FrontPage, maar dat dat voor het gemak vergeten wordt als het uit komt.

Dus nee, de aanpak is verre van juist en snoert effectief kritiek de mond. Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat dat ook eigenlijk de bedoeling is. Plus moet en zal en niets en niemand dat dat in de weg zal staan. Met genoeg zoeken en oogkleppen op worden de metrieken die dat ondersteunen toch wel gevonden.

Het is echt de hele commerciële review-saga all over again. Daar heb ik werkelijk bergen energie in gestoken, om letterlijk jaren later Tweakers precies dat te zien doen wat door enkele volhardende criticasters (held @PcDealer bijvoorbeeld) al jaren werd geroepen.

Het is echt precies hetzelfde: bagatelliseren, negeren en schermen met ontransparante cijfers. Doe lekker wat je wil, maar laat de inspraak-act vallen alsjeblieft. Op een paar kruimels na is de koers de koers en daar zal niet van worden afgeweken.

Ik vind het echt schaamteloos. Zeker ook die stootjes onder water (bedankt voor de opbouwende kritiek) hangen me inmiddels de keel wel uit. Prima hoor dat dit de huidige bedrijfscultuur is bij Tweakers, maar ik zeg het gewoon recht voor zijn raap in plaats van niet of met een omweg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyberMania
Ik heb me niet bemoeid met de discussie op de frontpage over de .plan, maar de reacties daar beloven niet veel goeds. Ik geloof er ook niet in maar de tijd zal het leren, maar ik denk dat ik gelijk ga krijgen om de redenen die ik bijna vanaf de start al heb geroepen maar bijna niks mee is gedaan:

- Slappe launch zonder echte etalage-artikelen (de eerste artikelen werden al direct enorm afgekraakt)
- De prijs is te hoog, was gestart met 2 euro per maand ofzo
- Geen los Plus abbo los aanbieden zonder verplichte Hero-features etc
- Te weinig gevarieerde content (eigenlijk krijg je vooral heel veel achtergronden)
- Verkeerde inschatting community-manager: als vrouwen met praten los / klaart alles op, terwijl veel alpha-mannetjes die juist een sturende vrouw nodig hebben ipv mensen bijn elkaar stoppen zonder onafhankelijke gespreksbegeleider en deel te nemen in de discussies.
- Te lange beta
- Ontbreken echte stempel van Plus
- Weinig echt luisteren naar de community (daarmee bedoel ik niet de redacteuren die hun stinkende best hebben gedaan, maar management die vooral weerwoorden geeft / hals starrig bleven vasthouden aan het eigen gelijk)
- 1 artike per dag ipv meerdere toch echt te weinig is om impact te maken riep ik al vanaf week 1
- Bestaande content toch achter een paywall zetten deed geen goed (terwijl eerst door sommige werknemers werd geroepen: het is een aanvulling, wil je het niet dan mis je niks)
- Er is niet breed ge-experimenteerd met unieke content van een comic tot aan een show je desk. Eigenlijk blijven hangen op achtergronden, interviews, columns en how-to. Niet meer dan dat in beta tav uit testen mix.
- Er werden volgens mij nu nog steeds bijna geen peer-reviews gedaan voor publicatie om shit te voorkomen; zoals een slappe meet je framerate; wat kan je met alle data? Komt t niet verder dan het in een grafiekje zetten.
- Meer tijd en geld vrij maken voor Plus ipv eerst te werken aan wat de community echt nodig had (bijv een extra devver). Volgens mij stond zonder Plus Tweakers niet direct op het punt failliet te gaan
- Enzovoorts

Als straks Plus niet het succes wordt waar ideeën op heeft gehoopt dan ligt dat niet bij de redacteuren/devvers maar vooral de managementlaag.
Maar goed we zullen zien of de abbo's nu eindelijk wel aantrekkelijk genoeg zijn geworden.

Tot op heden is geen enkel abbo echt succesvol gebleken. Ipv nu echt goed te luisteren, het is hier allemaal gezegd en geschreven, is men op de hoofdpunten toch aan het eigen gelijk blijven vasthouden (zie bijv genoemde punten hierboven) ondanks keer op keer al abbo's niet genoeg hebben aangeslagen.

[ Voor 39% gewijzigd door CyberMania op 27-05-2021 23:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan

Dit artikel laat wat mij betreft duidelijk zien waarom plus totaal niet voor mij is weg gelegd.
Artikel is kort en duidelijk en was ik binnen 1 minuut doorheen. De comments ben ik meer dan 30 minuten mee bezig geweest en 3 uur later na een refresh nog eens een lange tijd.
Voor mij zijn de artikelen nagenoeg waardeloos zonder de comments. De comments voegen vaak hele interessante informatie toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Olaf schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Ik vraag lezers niet om de lat lager te leggen, ik wijs er op dat er de mogelijkheid bestaat waarderingen per artikel aan te geven, wat voor ons een graadmeter is waar lezers de lat leggen. Jij geeft hier heel vaak aan de kwaliteit ondermaats te vinden. Geef dat alsjeblieft ook aan via de tool met de smileys zodat je stem meegenomen wordt. Maar houd er ook rekening mee dat jouw behoefte als lezer heel anders kan zijn, dan die van veel andere lezers. Het is voor ons een belangrijk signaal hoe lezers artikelen ontvangen, in aanvulling op de visits, comments en andere data die we hebben.
@Olaf Verklaar dan deze tekst van jouw eens:
" (maw, als jullie als lezers de lat lager zouden leggen, zouden we meer kunnen publiceren, als we zouden zien dat jullie de kwaliteit ondermaats vinden, zouden we minder publiceren om meer tijd aan artikelen te besteden)"

Welke tool met smiley? Zeker zo'n tool die absoluut niet veilig is om in te laden? Ik zie die tool niet.

Maar mocht je het willen weten, alle artikelen / nieuwsberichten zijn ondertussen ver beneden de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:46
Mocht deze plus paywall niet werken wat is dan de vervolgstap? Ergens heb ik het voorgevoel dat er dan gewoon een DPG paywall gaat komen? Of wordt er dan bv gesneden in het personeelsbestand?

Is er al een moment geprikt om de eerste periode te evalueren en die uitkomst ook via een .plan te delen?
Zoveel abbo's 2020 / 2021. Best scorende plus artikel, slechts scorende plus artikel. Dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Jaer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:45:
Mocht deze plus paywall niet werken wat is dan de vervolgstap? Ergens heb ik het voorgevoel dat er dan gewoon een DPG paywall gaat komen? Of wordt er dan bv gesneden in het personeelsbestand?
Een paywall is geen doel op zich, maar met Plus-artikelen willen we de abonnementen meer waarde geven. Uit eerder onderzoek is gebleken dat er ook behoefte is aan andere interessante features exclusief voor abonnees. Voor de lancering van Plus focussen we ons echter op content.

Als je met "DPG paywall" bedoelt dat er steeds meer content of onderdelen van Tweakers betaald zullen worden: nee, daar zijn geen plannen voor. Over de financiële toekomst van Tweakers kan ik niet veel zinnigs voorspellen (glazen bol), maar meer inkomsten uit abonnementen is wel ons doel om daarmee minder afhankelijk te worden van andere primaire omzetstromen (advertenties en Pricewatch).
Is er al een moment geprikt om de eerste periode te evalueren en die uitkomst ook via een .plan te delen?
Zoveel abbo's 2020 / 2021. Best scorende plus artikel, slechts scorende plus artikel. Dat soort dingen.
Nog niet, maar afhankelijk van wanneer we precies live gaan, zal wel een periode volgen waarin we gaandeweg inzichten kunnen opdoen om daarna te kunnen evalueren. Of en wanneer we dat in een .plan delen, is nog niet bepaald, maar ik neem je suggestie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:31

Dazzler2120

FP ProMod
magician2000 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:36:
[...]

@Olaf Verklaar dan deze tekst van jouw eens:
" (maw, als jullie als lezers de lat lager zouden leggen, zouden we meer kunnen publiceren, als we zouden zien dat jullie de kwaliteit ondermaats vinden, zouden we minder publiceren om meer tijd aan artikelen te besteden)"
Daar staat toch gewoon dat ze reageren op wat zij als feedback binnen krijgen? Is de feedback dat het kwalitatief iets minder mag, zal het kwantitatief meer worden. Wanneer blijkt dat het kwalitatief beter moet, zal het kwantitatief minder worden. Olaf 'vroeg' hier nergens om de lat lager te leggen, hij legde uit wat ze doen met de feedback die ze krijgen.
Maar mocht je het willen weten, alle artikelen / nieuwsberichten zijn ondertussen ver beneden de maat.
Op een bepaald punt is het toch ook simpel? Als je de kwaliteit niet goed genoeg vindt en je ziet er geen verandering op komen, stop er dan mee om er je tijd en energie aan te besteden, toch? Met feedback als "Alles is onder de maat" kan een redactie helemaal niks mee.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.w.p.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 08:57
Ik kon geen beoordeling meer onder het interview met Aleid Wolfsen geven, maar wilde wel doorgeven dat ik dat een betalingswaardig artikel vond.

mvg, Wouter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:37:
… dat is premium content. Achtergronden over Nederlandse tech-helden bijvoorbeeld ook.
Niet door de DPG-collegae de kaas van het brood laten eten hè. Hier hebben we bij Plus wat mij betreft nog veel te weinig van gezien.

https://www.ad.nl/binnenl...maar-eens-terug~a7daa6fa/

https://www.ad.nl/tech/de...niemand-zag-het~a340e9ad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

@Dazzler2120 Niet lullig bedoelt, maar jij bent geen Olaf. Je hoeft ook niet voor hem te spreken. Het is duidelijk dat Olaf zichzelf tegenspreekt.

Dat ik er nog moeite in steek is simpelweg omdat het zonde is om wat eens een interessante website was de afgrond in te zien glijden. Als geen enkel artikel meer kwaliteit geeft zul je je als redactie zeker achter de oren moeten krabben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
magician2000 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:36:
[...]
Welke tool met smiley? Zeker zo'n tool die absoluut niet veilig is om in te laden? Ik zie die tool niet.
Dit is een goed punt vind ik. Ik zie die tool ook niet. Bij mij staat er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyiVpFSyIKdaA-1p_sJs3Dytog4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n1snF3rNC3HyMqNGZs8Omrjx.png?f=fotoalbum_large

Met een link naar dit topic dus.

Dit is waarschijnlijk omdat ik een abo heb en de tracking uit heb staan. Ik neem aan dat die tool aan tracking doet en ik hem daarom niet zie. Wel logisch, maar ik vraag me af of het slim is om juist hiervoor een externe tool te gaan gebruiken. Nu sluiten jullie heel veel mensen met een abo uit, en dit zijn juist de mensen die je wil bereiken (of in elk geval niet wil verliezen) met Plus, en dus lijkt het me niet handig om onze mening niet mee te nemen op deze manier. Want we gaan natuurlijk niet allemaal op elk plus artikel feedback geven in het topic hier, dan ontspoort het volkomen.

Ik vind het sowieso een probleem dat er steeds meer achter bannertjes staat "Deze content kan je niet bereiken omdat je cookies uit hebt staan". Filmpjes (werden vroeger zelf gehost en dat werkte veel prettiger dan youtube), grafiekjes en data visualisatie (idem, vroeger waren dit gewoon plaatjes). Het maakt het nogal een karig verhaal juist voor mensen die betalen om tracking te voorkomen. Het voelt niet echt 'plus' aan zo.

De keuze om veel externe tools te gebruiken staat nogal haaks op jullie hernieuwde focus op privacy. En een paar knopjes om wat simpele feedback te geven kunnen jullie zelf ook wel maken, of een open-source oplossing implementeren :) Er wordt momenteel heel snel voor externe diensten gekozen met alle tracking nadelen vandien.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2021 05:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 05:09:
[...]

[Afbeelding]

Dit is waarschijnlijk omdat ik een abo heb en de tracking uit heb staan. Ik neem aan dat die tool aan tracking doet en ik hem daarom niet zie. Wel logisch, maar ik vraag me af of het slim is om juist hiervoor een externe tool te gaan gebruiken. Nu sluiten jullie heel veel mensen met een abo uit, en dit zijn juist de mensen die je wil bereiken (of in elk geval niet wil verliezen) met Plus, en dus lijkt het me niet handig om onze mening niet mee te nemen op deze manier. Want we gaan natuurlijk niet allemaal op elk plus artikel feedback geven in het topic hier, dan ontspoort het volkomen.

Ik vind het sowieso een probleem dat er steeds meer achter bannertjes staat "Deze content kan je niet bereiken omdat je cookies uit hebt staan". Filmpjes (werden vroeger zelf gehost en dat werkte veel prettiger dan youtube), grafiekjes en data visualisatie (idem, vroeger waren dit gewoon plaatjes). Het maakt het nogal een karig verhaal juist voor mensen die betalen om tracking te voorkomen. Het voelt niet echt 'plus' aan zo.

De keuze om veel externe tools te gebruiken staat nogal haaks op jullie hernieuwde focus op privacy. En een paar knopjes om wat simpele feedback te geven kunnen jullie zelf ook wel maken, of een open-source oplossing implementeren :) Er wordt momenteel heel snel voor externe diensten gekozen met alle tracking nadelen vandien.
Die tool heet usabilla en die gebruikt (volgens duckduckgo) google analytics. In hoeverre Tweakers kan bepalen of dat wel of niet gebruikt mag worden weet ik niet maar dat is dus wel de reden dat veel mensen die tool niet zien. Google Analytics wordt door de meeste ad en track blockers geblokkeerd.

Ik weet niet hoeveel tijd het kost om zelf zo'n tool te maken maar ik vermoed dat als je het niet al te ingewikkeld wilt maken het best wel mee valt. En dan had je tenminste een completer beeld gekregen over wat je userbase daadwerkelijk denkt. Tenzij je je denkt dat de mensen die extra tijd en moeite steken in het ad en track blocken waarschijnlijk toch geen klant worden en dus hun mening minder relevant is.

Daar komt nog bij dat je je eventueel af kan vragen of het simpele klikken op een smiley even veel waard is als de diepgaande verhalen/meningen die sommigen hier posten. Vergelijk het met de waardeloze likes op social media platforms. Maar goed dat is een hele andere beerput. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05

crisp

Devver

Pixelated

GekkePrutser schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 05:09:
[...]

[Afbeelding]

De betaalde variant van Usabilla welke wij gebruiken doet geen thirdpartytracking. Het valt voor ons ook onder 'noodzakelijke cookies' vanwege ons gerechtvaardigd belang. Deze tool voldoet aan de voorwaarden om daaronder te mogen vallen.

Het enige nadeel is dat usabilla.com op de meeste blocklists van ad/trackerblockers staat...
We kregen juist erg veel klachten over StreamOne en de videoplayer; dat is mede de reden waarom we zijn overgestapt naar YouTube (wat ook meespeelde was dat we daarmee ook zichtbaarheid voor onze video's vergroten).
We gebruiken juist relatief weinig externe tools:

- youtube
- usabilla
- datawrapper grafieken
- omny voor de podcasts
- knighlab juxtapose - vergelijkingstool voor side-by-side foto's

en daarnaast hebben we nog de externe energie, alles-in-1 en sim-only prijsvergelijkers in de pricewatch

We gebruiken voor bepaalde zaken externe diensten zodat wij dan onze tijd kunnen besteden aan andere belangrijke zaken. Het is simpelweg niet rendabel om alles maar zelf te ontwikkelen. Usabilla is bijvoorbeeld ook veel meer dan alleen een scoretool met smilies en biedt ook uitgebreide mogelijkheden tot analyse van opgegeven gegevens.

Voor ons is het juist erg belangrijk dat externe tools geen thirdpartytracking doen. Van een aantal is echter niet helemaal duidelijk of ze wel voldoen aan de voorwaarden waarbij er geen consent benodigd is; dat moeten we nog verder onderzoeken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Het enige nadeel is dat usabilla.com op de meeste blocklists van ad/trackerblockers staat...
Daar is begin december in dit topic al een flinke discussie over geweest, je mist een groot deel van je doelgroep door halsstarrig aan deze tool vast te blijven houden.

Een korte samenvatting: je introduceert een verdienmodel om teruglopende advertentie-inkomsten door sterk toenemend adblockergebruik te compenseren. En je gebruikt als primaire tool voor waardering een tool die door adblockers wordt geblokkeerd waardoor je dus de gebruikers die je terugloop in inkomsten veroorzaken buiten die beschouwing laat.

En laat dat een half jaar zo doordraaien en geef er blijk van dat participatiebias niet heel hoog op de agenda staat. Prima resultaat, Plus great success! -O-

Niet jouw verantwoordelijkheid hoor @crisp, I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FirePuma142 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Daar is begin december in dit topic al een flinke discussie over geweest, je mist een groot deel van je doelgroep door halsstarrig aan deze tool vast te blijven houden.

Een korte samenvatting: je introduceert een verdienmodel om teruglopende advertentie-inkomsten door sterk toenemend adblockergebruik te compenseren. En je gebruikt als primaire tool voor waardering een tool die door adblockers wordt geblokkeerd waardoor je dus de gebruikers die je terugloop in inkomsten veroorzaken buiten die beschouwing laat.

En laat dat een half jaar zo doordraaien en geef er blijk van dat participatiebias niet heel hoog op de agenda staat. Prima resultaat, Plus great success! -O-

Ik ben het met je eens dat dat zeker geen ideale situatie is. We zijn ook aan het kijken of er alternatieve manieren zijn, zoals self-hosted of door middel van proxying. Ik weet echter niet wat daar op dit moment de status van is, ik denk dat dat door drukte een beetje op de achtergrond is geraakt. Het is echter wel iets wat op de radar staat; we beseffen ons heel goed dat we daar een blinde vlek hebben.

We zien de laatste tijd echter dat analytische tools op eigen domein draaien ook geen garantie is om niet geblokkeerd te worden. Dat is wel echt een punt van zorg.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

@crisp wat ik me dan wel afvraag.. heel veel vragen hier worden steeds beantwoord met iets van de volgende strekking.

"ja, dat weten we.. zijn we mee bezig."
"Ja, dat is inderdaad een probleem""

etc.. etc..

Is er nou niemand bij Tweakers die zich realiseert dat dit mismanagement op en top is? Problemen die hier aangedragen worden die extern zichtbaar zijn -moeten- toch intern nog beter zichtbaar zijn?

Iets zoals wat @FirePuma142 zegt de manier om je feedback te verzamelen kan toch haast nooit een achterliggende prio hebben.. en zo is er wel meer.. dit is maar 1 voorbeeld.. :?

En vervolgens dan een tijd terug nog doodleuk zeggen dat "deadlines niet bij agile passen etc" er is naar mijn idee iets flink mis met de bedrijfsvoerring bij Tweakers als ik dit extern zo allemaal bij elkaar optel. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:02:
@crisp wat ik me dan wel afvraag.. heel veel vragen hier worden steeds beantwoord met iets van de volgende strekking.

"ja, dat weten we.. zijn we mee bezig."
"Ja, dat is inderdaad een probleem""

etc.. etc..

Is er nou niemand bij Tweakers die zich realiseert dat dit mismanagement op en top is? Problemen die hier aangedragen worden die extern zichtbaar zijn -moeten- toch intern nog beter zichtbaar zijn?

Iets zoals wat @FirePuma142 zegt de manier om je feedback te verzamelen kan toch haast nooit een achterliggende prio hebben.. en zo is er wel meer.. dit is maar 1 voorbeeld.. :?

En vervolgens dan een tijd terug nog doodleuk zeggen dat "deadlines niet bij agile passen etc" er is naar mijn idee iets flink mis met de bedrijfsvoerring bij Tweakers als ik dit extern zo allemaal bij elkaar optel. 8)7
Hoge verwachtingen, groeipijnen, techdebt, wettelijke verplichtingen, tegenslagen. We lopen op veel fronten tegen limieten aan in een onzekere markt. We hebben inderdaad veel uitdagingen liggen met een hoge prioriteit, maar werken ondertussen ook hard aan zaken met minstens even hoge, of hogere prioriteit.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Hoge verwachtingen, groeipijnen, techdebt, wettelijke verplichtingen, tegenslagen. We lopen op veel fronten tegen limieten aan in een onzekere markt. We hebben inderdaad veel uitdagingen liggen met een hoge prioriteit, maar werken ondertussen ook hard aan zaken met minstens even hoge, of hogere prioriteit.
Op alles tegelijk focussen klinkt als een mooie manier om ervoor te zorgen dat alles langer duurt en vervolgens ondermaats opgeleverd wordt wegens een gebrek aan focus. Waarbij ik overigens meteen erbij zeg dat dat op geen enkele manier de schuld van de developer is maar van degene die die planning maakt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Op alles tegelijk focussen klinkt als een mooie manier om ervoor te zorgen dat alles langer duurt en vervolgens ondermaats opgeleverd wordt wegens een gebrek aan focus. Waarbij ik overigens meteen erbij zeg dat dat op geen enkele manier de schuld van de developer is maar van degene die die planning maakt.
Het punt is juist dat we niet op alles kunnen focussen. De focus van het plusteam ligt nu op het afmaken van het betaalproces zodat we zo snel mogelijk live kunnen. Onze andere teams werken ook aan high-prio zaken. Dit is echt zo'n geval waarbij veel kwesties zich ineens opstapelen. Daar komen we wel uit, maar we kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk.

Zaken ondermaats afleveren is uiteraard zeker niet de bedoeling, dus daar zijn we ook heel kritisch op. Dat is ook een reden waarom we een tool als Usabilla niet zelf willen ontwikkelen, daar zijn andere partijen in gespecialiseerd en die kunnen dat simpelweg veel beter. Als site hebben wij dan wel de pech dat wij relatief veel banner/trackingblokkende bezoekers hebben. Wij zijn vaak ook de eersten die met dergelijke problematiek aankloppen bij die partijen, die daar vaak dus ook nog geen oplossing voor hebben (zie ook de problematiek rond trackingvrije dynamische banners).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

crisp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Het punt is juist dat we niet op alles kunnen focussen. De focus van het plusteam ligt nu op het afmaken van het betaalproces zodat we zo snel mogelijk live kunnen.
Dat schiet bij mij dus echt.. totaal verkeerd erin.

De focus is dus geld verdienen? Want de dingen die Plus GOED kunnen maken, goede feedback verzamelen etc.. zijn een andere prio dan het betaalproces?

Ik zou (als leidinggevende) meteen de prio bij het betalen weghalen en eerst maar eens een goed product leveren op basis van de JUISTE feedback. :?

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:52:
[...]

De focus is dus geld verdienen? Want de dingen die Plus GOED kunnen maken, goede feedback verzamelen etc.. zijn een andere prio dan het betaalproces?

Ik zou (als leidinggevende) meteen de prio bij het betalen weghalen en eerst maar eens een goed product leveren op basis van de JUISTE feedback. :?
Plus is juist bedoelt als alternatief verdienmodel vanwege teruglopende inkomsten van bijvoorbeeld advertising. Het project heeft al vertraging opgelopen en kost op dit moment daardoor alleen maar extra geld waar niets tegenover staat. Ik begrijp de prioriteiten hier heel goed.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Plus is juist bedoelt als alternatief verdienmodel vanwege teruglopende inkomsten van bijvoorbeeld advertising. Het project heeft al vertraging opgelopen en kost op dit moment daardoor alleen maar extra geld waar niets tegenover staat. Ik begrijp de prioriteiten hier heel goed.
Het zal een maand of drie zijn dat de wisseling van betaalprovider inmiddels kost. Geen idee hoeveel daar van na de oorspronkelijk beoogde live datum ligt, maar het is wel een serieuze doorlooptijd voor iets dat voor mij als buitenstaander nimmer op het kritieke pad voor live had mogen liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

De focus van het bedrijf en de focus van developers hoeven niet hetzelfde ding te zijn. Dat crisp en de zijnen aan het betaalsysteem werken sluit niet uit dat de redactie dingen doet aan de invulling.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

NMe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:38:
[...]

De focus van het bedrijf en de focus van developers hoeven niet hetzelfde ding te zijn. Dat crisp en de zijnen aan het betaalsysteem werken sluit niet uit dat de redactie dingen doet aan de invulling.
Fair fair. Maar er zijn ook genoeg development verbeteringen die al jaren door de community gevraagd worden. Een betaalmodule voor Plus zit daar niet bij.

Maargoed; ik snap het punt wel maar alsnog vind ik het krom. Betaling moet komen na kwaliteit en niet betaling als hoogste prio zonder kwaliteit. (redactioneel en technische kwaliteit bedoel ik dan.) :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Ja maar niet de enige pijler van Tweakers. Uitgangspunt is het 3C-model: Content, Community en Conversie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ik vind het toch altijd weer heerlijk als mensen

Afbeeldingslocatie: https://media.wired.com/photos/5f87340d114b38fa1f8339f9/master/w_1600%2Cc_limit/Ideas_Surprised_Pikachu_HD.jpg

doen als blijkt dat een bedrijf/site/app iets doet voor het geld, en niet alleen maar ter vermaak ende lering van de bezoekers.

Je doet nu overigens alsof de keuze óf geld verdienen óf goede content is, maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk ;) Sterker nog, je doet het één om het ander te bereiken. En je hebt het ene nodig om het ander te ondersteunen.

En er kan ook aan meerdere zaken tegelijk gewerkt worden, bijvoorbeeld in het geval van een betaalsysteem bouwen, en content verbeteren.
Ik denk dat als jij leidinggevende zou zijn binnen het Plus-team je óf niet daadwerkelijk dat zou doen wat je nu zegt, óf er heel snel achter zou komen dat je toch echt die (extra) inkomsten nodig hebt om het werkbaar te maken (De 'V' van 'Viable' in Minimum Viable Product, ofwel MVP). Niet in de laatste plaats omdat het je doel is om er geld aan over te houden aan het eind van de dag.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 29-05-2021 21:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@Hahn misschien begrijp je me verkeerd. Dat idee heb ik wel.

Dat een bedrijf geld wilt verdienen.. njah die discussie hebben we een paar pagina's terug al gehad.
Mijn punt was meer dat er veel meer prio moet zijn bij de kwaliteit dan de betaalmodule op dit moment.

Alleen @NMe had een goed punt dat het natuurlijk twee verschillende teams zullen zijn.

Dat we nu weer een werkmethode erbij halen etc zal mij als consument echt niet boeien.

Maargoed; ik heb het al vaker gezegd de kwaliteit van Plus is bagger dus focus daarop en ga daarna met die betaalmodule aan de slag. Dat vind ik.

Want ik vind ook dat het development team zich bezig moet houden met de cookiewall, dark mode etc.. zoveel dingen die -ik- als community member belangrijker vind dan dat hele Plus gedoe.

Heb het al eens gezegd, geef mij Dark mode met Plus en ik betaal meteen. Desnoods kom ik het contant brengen als de betaalmethode er nog niet is. :P

Ook wel grappig om te zien hoe dit nu opeens verdedigd wordt... :X

Daarnaast heb ik het idee dat iedereen ook een beetje mist wat mijn originele punt was..
Hoe ik het zag:

- Er is een tool die feedback moet verzamelen (dev werk..) die werkt niet goed bij de doelgroep want adblockers.
- Dev team is bezig met betaalmodule..
- Dev team kan ook bezig zijn met die feedback module ontwikkelen zodat er goede feedback komt.
- waarmee redactie de juiste beslissingen kan maken want die missen ze nu omdat de doelgroep de tool blokkeert..

Echter hoe ik het las was de prio betalen.. ipv feedback module want de betaalmodule had achterstand terwijl je in mijn ogen.. in een beta.. toch echt moet zorgen dat je feedback manier op en top is.. en niet half..

En niet het betalen.. maar hey.. 8)7

Goede feedback van je doelgroep (je weet wel die mensen die nu ad blocken) = beter product = meer betalers = betaalmodule.

Nu hebben ze halve feedback want de halve doelgroep blokkeert heel die tool. Lekker handig.

[ Voor 57% gewijzigd door Grvy op 29-05-2021 21:28 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Grvy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:19:
@Hahn misschien begrijp je me verkeerd. Dat idee heb ik wel.

Dat een bedrijf geld wilt verdienen.. njah die discussie hebben we een paar pagina's terug al gehad.
Mijn punt was meer dat er veel meer prio moet zijn bij de kwaliteit dan de betaalmodule op dit moment.

Alleen @NMe had een goed punt dat het natuurlijk twee verschillende teams zullen zijn.

Dat we nu weer een werkmethode erbij halen etc zal mij als consument echt niet boeien.

Maargoed; ik heb het al vaker gezegd de kwaliteit van Plus is bagger dus focus daarop en ga daarna met die betaalmodule aan de slag. Dat vind ik.
Jij vindt de kwaliteit bagger. Daarmee is niet gezegd dat Tweakers niet al geld ermee kan verdienen. Dus ik vind het helemaal niet zo gek dat ze er hard aan werken om dat in de praktijk te ondervinden. En hopelijk werken ze tegelijkertijd ook aan betere kwaliteit content.
Ook wel grappig om te zien hoe dit nu opeens verdedigd wordt... :X
'Opeens' valt wel mee. Ik loop al tijdje mee in dit topic (post sporadisch), en heb ook kritiek geleverd, maar ik word een beetje allergisch van reacties waar vanaf de wal maar iets geroepen wordt. Wat heel makkelijk praten is, als je je niet druk hoeft te maken over het hoe en wat, en alle details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

De betaalde variant van Usabilla welke wij gebruiken doet geen thirdpartytracking. Het valt voor ons ook onder 'noodzakelijke cookies' vanwege ons gerechtvaardigd belang. Deze tool voldoet aan de voorwaarden om daaronder te mogen vallen.

In dit geval is dat een behoorlijk groot nadeel vind ik, omdat dat een bias geeft. Maargoed daar is vandaag al een hele discussie over geweest. Over het algemeen vind ik marketing onderzoek en A/B testen enzo iets dat opt-in zou moeten zijn maar ik weet dat de wetgever hier wat flexibeler in is.
[...]
We kregen juist erg veel klachten over StreamOne en de videoplayer; dat is mede de reden waarom we zijn overgestapt naar YouTube (wat ook meespeelde was dat we daarmee ook zichtbaarheid voor onze video's vergroten).
Ik had de indruk dat het vooral daarom ging destijds (Een groter aantal youtube views/likes/subscribes enzo). Maar het een sluit het ander niet uit. Je kan net zo goed op youtube posten en video's ook self-hosten ;) Met HTML5 is het geen moeilijkheid meer. Youtube is door Google een behoorlijk slechte partij op het gebied van privacy. Dit is er juist een die ik te allen tijde wil mijden.
[...]
We gebruiken juist relatief weinig externe tools:
- youtube
- usabilla
- datawrapper grafieken
- omny voor de podcasts
- knighlab juxtapose - vergelijkingstool voor side-by-side foto's

en daarnaast hebben we nog de externe energie, alles-in-1 en sim-only prijsvergelijkers in de pricewatch
Dat vind ik toch best veel. Daardoor valt een groot deel van de componenten van Tweakers buiten bereik van mensen die van privacy houden. Dat is wat ik bedoel met al die dingen die ik nu niet meer kan zien.

Ik realiseer me wel dat jullie hiermee een beetje voorop lopen door dit netjes aan te geven. Ik blokkeer standaard bijvoorbeeld alles van Youtube hier op het netwerk en veel sites hebben dan gewoon een leeg vlak. Aan de andere kant is een abonnement jullie oplossing als je privacy wil. Dan is het vervelend dat de site niet volledig werkt. Als ik betaal voor een site heb ik ook wat hogere eisen :)

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]

doen als blijkt dat een bedrijf/site/app iets doet voor het geld, en niet alleen maar ter vermaak ende lering van de bezoekers.

Je doet nu overigens alsof de keuze óf geld verdienen óf goede content is, maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk ;) Sterker nog, je doet het één om het ander te bereiken. En je hebt het ene nodig om het ander te ondersteunen.
Wel een beetje naïef in de context van DPG? Jouw redenering gaat op als er daadwerkelijk concurrentie is, je moet dan een goed product leveren om relevant te blijven. Tweakers heeft geen directe concurrenten, daar heeft DPG al voor gezorgd. Tweakers kan dus redelijk veilig focussen op inkomsten zonder zich zorgen te hoeven maken dat klanten massaal naar de concurrent gaan. De enige concurrenten qua kwaliteit zijn Engelstalig en dat houdt genoeg mensen hier.
Ik denk dat als jij leidinggevende zou zijn binnen het Plus-team je óf niet daadwerkelijk dat zou doen wat je nu zegt, óf er heel snel achter zou komen dat je toch echt die (extra) inkomsten nodig hebt om het werkbaar te maken (De 'V' van 'Viable' in Minimum Viable Product, ofwel MVP). Niet in de laatste plaats omdat het je doel is om er geld aan over te houden aan het eind van de dag.
Het systeem was volgens mij viable totdat de uitgaven opgeschroefd werden door meer personeel aan te nemen. Ik heb natuurlijk geen totaalbeeld, maar het lijkt me geen vreemde insteek om de inkomstenkant te verbeteren voordat je de uitgaven gaat vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Wel een beetje naïef in de context van DPG? Jouw redenering gaat op als er daadwerkelijk concurrentie is, je moet dan een goed product leveren om relevant te blijven. Tweakers heeft geen directe concurrenten, daar heeft DPG al voor gezorgd. Tweakers kan dus redelijk veilig focussen op inkomsten zonder zich zorgen te hoeven maken dat klanten massaal naar de concurrent gaan. De enige concurrenten qua kwaliteit zijn Engelstalig en dat houdt genoeg mensen hier.
Naïef in context van DPG? Jij denkt dat DPG het allemaal maar prima vindt, en geen verwachtingen/eisen heeft qua omzetcijfers enzo? :)

Ik gok dat alle dochterondernemingen, dus ook Tweakers, bepaalde businesscases hebben, waarbij bijvoorbeeld in Q1 en Q2 van 2021 zoveel ton omzet/winst verwacht wordt. En als je dat kwartaal op kwartaal niet realiseert, onder het mom van 'we gaan het eerst even goed doen, en pas als het een 9 of hoger scoort geld ervoor vragen', dan kom je denk ik al snel van een koude kermis thuis.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 29-05-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Naïef in context van DPG? Jij denkt dat DPG het allemaal maar prima vindt, en geen verwachtingen/eisen heeft qua omzetcijfers enzo? :)

Ik gok dat alle dochterondernemingen, dus ook Tweakers, bepaalde businesscases hebben, waarbij bijvoorbeeld in Q1 en Q2 van 2021 zoveel ton omzet/winst verwacht wordt. En als je dat kwartaal op kwartaal niet realiseert, onder het mom van 'we gaan het eerst even goed doen, en pas als het een 9 of hoger scoort geld ervoor vragen', dan kom je denk ik al snel van een koude kermis thuis.
DPG zal vast targets stellen, maar de daadwerkelijk concurrentiepositie van Tweakers is mild omdat ze geen directe concurrenten hebben buiten DPG. Dat doet verder niets af aan de eisen van DPG, dat betoog ik ook niet.

En wat betreft targets, mijn punt over het investeren in meer redacteurs voordat je daadwerkelijk geld kunt verdienen omdat je betaalsysteem nog niet klaar is blijft staan.

En wat betreft DPG, ik weet niet hoe hun bedrijfsvoering is. Ik weet wel dat er grotere conglomeraten zijn waar men niet micromanaged, het overkoepelende bedrijf wel succesvol is in een concurrerende omgeving (dus niet met duopoly en dan maar aanprutsen). Als DPG zich op de korte termijn wil richten door domme targets te stellen en daardoor Tweakers failliet laat gaan is dat natuurlijk hun goed recht. Dat wil niet zeggen dat buitenstaanders geen kritiek mogen leveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:51:
[...]

En wat betreft targets, mijn punt over het investeren in meer redacteurs voordat je daadwerkelijk geld kunt verdienen omdat je betaalsysteem nog niet klaar is blijft staan.
We hebben het dan ook over totaal andere punten. Jij hebt het over extra mensen aannemen voor iets waar nog niet extra aan verdiend wordt (ben ik met je eens dat dat misschien niet de beste aanpak is). Ik ging in op Grvy z'n opmerking over het betaalsysteem lekker laten zitten tot de content beter is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:53:
[...]

We hebben het dan ook over totaal andere punten. Jij hebt het over extra mensen aannemen voor iets waar nog niet extra aan verdiend wordt (ben ik met je eens dat dat misschien niet de beste aanpak is). Ik ging in op Grvy z'n opmerking over het betaalsysteem lekker laten zitten tot de content beter is.
Ja, ik vind het eigenlijk vreemd dat ze nu nog met het betaalsysteem aan het rommelen zijn. Volgens mij is Tweakers al een jaar bezig met Premium / Plus en het was volgens mij vanaf het begin duidelijk dat er betaald moest gaan worden (en dus dat er een betaalsysteem nodig is).

Het lijkt mij overigens niet dat de mensen die het betaalsysteem moeten regelen dezelfde mensen zijn die zich met kwaliteit van de artikelen bezighouden. Maar goed, ik vind wel meer van deze uitrol amateuristisch overkomen.

Ik vind het dan ook een beetje kinderachtig om kritiek te weerleggen met een Pikatchu plaatje waarbij je alle critici op een hoop gooit: heb je dat soort mensen weer, heerlijk. Volgens mij is een groot deel van de kritiek wel terecht. En als dit soort amateurisme op DPG niveau zou spelen dan had ik er ook wel wat grappige filmpjes over verwacht van bijvoorbeeld iemand als Lubach. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Een MVP voor betalen was er, dat kon namelijk al. Er is gekozen (geen idee waarom, maar dat mag natuurlijk altijd) om een andere betaalprovider te kiezen.

Als de nood hoog is om de inkomsten te verhogen vind ik dat een bijzondere keus van de PO en zijn achterban. Het belemmert namelijk je overkoepelende deliverable. Zo min mogelijk afhankelijkheden tolereren voor je livegang is de sleutel tot succes.

Als er een kwartaal (minimaal) de tijd is voor de implementatie, dan moeten de benefits wel heel groot zijn. En dan begrijp ik de noodzaak tot snelle inkomsten niet zo, die is dan gewogen en te licht bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Ik vind het dan ook een beetje kinderachtig om kritiek te weerleggen met een Pikatchu plaatje waarbij je alle critici op een hoop gooit: heb je dat soort mensen weer, heerlijk. Volgens mij is een groot deel van de kritiek wel terecht.
:? Ik gooi niet 'alle critici op een hoop'. Ik vond de opmerking van Grvy alleen heel erg overkomen als "Wat?! Jullie willen geld verdienen?! Dat had ik niet verwacht van jullie!" en dat deed me denken aan die surprised-Pikachu-meme.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 29-05-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Hahn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:05:
[...]

:? Ik gooi niet 'alle critici op een hoop'. Ik vond de opmerking van Grvy alleen heel erg overkomen als "Wat?! Jullie willen geld verdienen?!" en dat deed me denken aan die surprised-Pikachu-meme.
En dat was dus niet alleen mn reactie.. maargoed. Ik had wel wat meer argumenten en het ging om meer dan alleen geld verdienen. Daar lezen we voor het gemak overheen om met een "grappig" plaatje te komen. :>

Daarnaast kwam je daarna ook met een heel relaas over mensen die van afstand roepen etc. Maargoed;
Daar gaat het niet om, ik denk dat andere mijn argumenten over de betaalmodule al beter verwoord hebben dan ik zou kunnen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grvy op 29-05-2021 22:08 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:05:
[...]

:? Ik gooi niet 'alle critici op een hoop'. Ik vond de opmerking van Grvy alleen heel erg overkomen als "Wat?! Jullie willen geld verdienen?! Dat had ik niet verwacht van jullie!" en dat deed me denken aan die surprised-Pikachu-meme.
Tja, ik vind het een vrij kinderachtige manier van discussie voeren. Ook dat "altijd weer", dat komt echt onvriendelijk over. Ik geloof graag dat het niet zo bedoeld was, maar ik vind het dus geen fijne manier om een andere reactie onderuit te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Tja, ik vind het een vrij kinderachtige manier van discussie voeren. Ook dat "altijd weer", dat komt echt onvriendelijk over. Ik geloof graag dat het niet zo bedoeld was, maar ik vind het dus geen fijne manier om een andere reactie onderuit te halen. ;)
Dat mag je vinden, en je hoeft ook niet te geloven dat het vriendelijk bedoeld was, want dat was het niet. Ik vond die opmerking/post opvallend, en reageerde daar parodiërend op. Dat siert me misschien niet, maar het zij zo. Anyway, volgens mij hebben we inmiddels genoeg meta-discussie over de discussie zelf gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 29-05-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GekkePrutser schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Ik had de indruk dat het vooral daarom ging destijds (Een groter aantal youtube views/likes/subscribes enzo). Maar het een sluit het ander niet uit. Je kan net zo goed op youtube posten en video's ook self-hosten ;) Met HTML5 is het geen moeilijkheid meer. Youtube is door Google een behoorlijk slechte partij op het gebied van privacy. Dit is er juist een die ik te allen tijde wil mijden.
Ik denk dat je onderschat wat er bij komt kijken als je een hoogwaardige videoplayer wilt bieden met een high-performance streamingplatform. Dat is sowieso niet iets wat wij er zelf er even 'bij' kunnen doen; daar heb je externe expertise bij nodig, en dat kost ook geld.
Dat vind ik toch best veel. Daardoor valt een groot deel van de componenten van Tweakers buiten bereik van mensen die van privacy houden. Dat is wat ik bedoel met al die dingen die ik nu niet meer kan zien.
Het is voor ons vaak een afweging die we moeten maken tussen kosten, gemak en privacyvriendelijkheid. Dat laatste gaat wel steeds meer een grotere rol spelen.
Ik realiseer me wel dat jullie hiermee een beetje voorop lopen door dit netjes aan te geven. Ik blokkeer standaard bijvoorbeeld alles van Youtube hier op het netwerk en veel sites hebben dan gewoon een leeg vlak. Aan de andere kant is een abonnement jullie oplossing als je privacy wil. Dan is het vervelend dat de site niet volledig werkt. Als ik betaal voor een site heb ik ook wat hogere eisen :)
Youtube is dan wel een lastige ja. Ook hun no-cookie 'oplossing' is nog niet zo privacyvriendelijk (en heeft voor ons als publisher ook nog meer grote nadelen). Maar ik zie ons niet snel weer overstappen naar een andere partij op dit moment.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:51:
[...]

DPG zal vast targets stellen, maar de daadwerkelijk concurrentiepositie van Tweakers is mild omdat ze geen directe concurrenten hebben buiten DPG. Dat doet verder niets af aan de eisen van DPG, dat betoog ik ook niet.
De grootste concurrenten zijn ook niet een Bright, maar Facebook en Google ed. Die reclame-inkomsten wegsnoepen en macht over de distributie van content krijgen en gebruiken.

Wat betreft redactionele content: Tweakers biedt niks unieks, dat erkennen ze zelf. Immers pas sindskort wordt er vol ingezet op unieke content (Plus). De rest kan je overal al vinden, dus dat vinden ze blijkbaar niet echt een probleem voor her businessmodel (anders waren ze al veel eerder begonnen met Plus).

Qua community zie je Reddit wel steeds beter doen.

Maar de grootste strijd die ze nu aan het voeren zijn is niet tegen een Bright of Anandtech; maar Google en Facebook and the likes.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberMania op 29-05-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:13:
[...]

De grootste concurrenten zijn ook niet een Bright, maar Facebook en Google ed. Die reclame-inkomsten wegsnoepen en macht over de distributie van content krijgen en gebruiken.

Wat betreft redactionele content: Tweakers biedt niks unieks, dat erkennen ze zelf. Immers pas sindskort wordt er vol ingezet op unieke content (Plus). De rest kan je overal al vinden, dus dat vinden ze blijkbaar niet echt een probleem voor her businessmodel (anders waren ze al veel eerder begonnen met Plus).

Qua community zie je Reddit wel steeds beter doen.

Maar de grootste strijd die ze nu aan het voeren zijn is niet tegen een Bright of Anandtech; maar Google en Facebook and the likes.
Is dat zo? Zijn het niet de adblockers die zorgen dat Tweakers minder ad-inkomsten krijgt? In welk opzicht concurreert Tweakers met Facebook? Gaan bezoekers niet meer naar Tweakers omdat ze bij Facebook voldoende voldoening krijgen? Of bedoel je dat alle ad-systemen in handen zijn van Google en Facebook en dat Tweakers daaraan gebonden is? In dat geval is het niet echt concurrentie toch? G en FB zijn dan leveranciers voor Tweakers (zij leveren de ad-systemen).

Reddit is inderdaad wel een concurrent ten opzichte van GoT, in mindere mate misschien ook een concurrent van de FP gezien ze ook gewoon nieuws posten. Maar goed, ik zie niet helemaal wat je punt precies is door te zeggen dat Tweakers niet concurreert met een partij als Anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:25:
[...]

Is dat zo? Zijn het niet de adblockers die zorgen dat Tweakers minder ad-inkomsten krijgt? In welk opzicht concurreert Tweakers met Facebook? Gaan bezoekers niet meer naar Tweakers omdat ze bij Facebook voldoende voldoening krijgen? Of bedoel je dat alle ad-systemen in handen zijn van Google en Facebook en dat Tweakers daaraan gebonden is? In dat geval is het niet echt concurrentie toch? G en FB zijn dan leveranciers voor Tweakers (zij leveren de ad-systemen).

Reddit is inderdaad wel een concurrent ten opzichte van GoT, in mindere mate misschien ook een concurrent van de FP gezien ze ook gewoon nieuws posten. Maar goed, ik zie niet helemaal wat je punt precies is door te zeggen dat Tweakers niet concurreert met een partij als Anandtech.
Als jij een fiets wil, dan koop je een Gazelle of Koga. Dan is het klaar en heeft een van de twee bedrijven gewonnen. Maar als jij een artikel leest op Anand is er nauwelijks een barrière eenzelfde artikel niet ook bij T.net te consumeren. Je zit niet zo snel vol geconsumeerd in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Als jij een fiets wil, dan koop je een Gazelle of Koga. Dan is het klaar en heeft een van de twee bedrijven gewonnen. Maar als jij een artikel leest op Anand is er nauwelijks een barrière eenzelfde artikel niet ook bij T.net te consumeren. Je zit niet zo snel vol geconsumeerd in deze markt.
Maar dan nog, je komt wel dagelijks op Tweakers of je komt niet dagelijks op Tweakers, dat is wel een verschil. Dat was volgens mij een beetje de situatie toen HWI nog bestond. Sommige gebruikers kwamen op beide sites, maar anderen (de meesten?) waren voornamelijk actief op één van de twee.

Ik dacht eigenlijk dat je een specifiek punt had qua advertenties, maar je bedoelt dus dat je op meerdere sites actief kunt zijn?

Als je bijvoorbeeld actief Anand leest voor je interesse in videokaarten, heeft het dan nog veel zin om hier de vertaling te lezen? Zoals je eerder al zei is Tweakers toch vooral een doorgeefluik (maar wel vanuit verschillende kanalen) dus ik zie het nut eigenlijk niet zo om hier nieuws te lezen als je al andere goede bronnen hebt. De enige meerwaarde hier zijn de comments, maar dat is nou net het dingetje wat straks bij Plus afgekapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:25:
[...]

Is dat zo? Zijn het niet de adblockers die zorgen dat Tweakers minder ad-inkomsten krijgt?
Het is beide; Google, Facebook etc. zetten de advertentiemarkt ook behoorlijk onder druk. Als Tweakers hebben we wel het voordeel dat we een heel specifieke doelgroep aanspreken waar vanuit bepaalde adverteerders veel interesse in is, maar de advertentiemarkt in zijn geheel is al jaren een race naar de bodem. Daarbij is het adblockpercentage in een paar jaar tijd gestegen van zo'n 40% naar 60% op desktop. Op mobiel ligt dat op ongeveer 50% maar is de stijging nog sterker gegaan. Dit veroorzaakt uiteindelijk ook problemen met inventory en verhoogt de bannerdruk voor bezoekers zonder bannerblocker (waardoor die mensen weer sneller een bannerblocker zullen overwegen).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Maar dan nog, je komt wel dagelijks op Tweakers of je komt niet dagelijks op Tweakers, dat is wel een verschil. Dat was volgens mij een beetje de situatie toen HWI nog bestond. Sommige gebruikers kwamen op beide sites, maar anderen (de meesten?) waren voornamelijk actief op één van de twee.

Ik dacht eigenlijk dat je een specifiek punt had qua advertenties, maar je bedoelt dus dat je op meerdere sites actief kunt zijn?

Als je bijvoorbeeld actief Anand leest voor je interesse in videokaarten, heeft het dan nog veel zin om hier de vertaling te lezen? Zoals je eerder al zei is Tweakers toch vooral een doorgeefluik (maar wel vanuit verschillende kanalen) dus ik zie het nut eigenlijk niet zo om hier nieuws te lezen als je al andere goede bronnen hebt. De enige meerwaarde hier zijn de comments, maar dat is nou net het dingetje wat straks bij Plus afgekapt is.
Content is zeker belangrijk idd want dat levert weer kansen op voor conversie, waarvan de Pricewatch geloof ik het meeste oplevert (click-outs). Maar ik had het meer over de strijd die nu vooral gevoerd wordt op andere vlakken ligt dan op content-concurrentie. DPG en alles wat daar onder valt is nu vooral bezig hoe ze machtig in de advertentiemarkt kunnen blijven, controle kunnen houden over contentdistributie enz. Althans zo begrijp ik het (maar kan er naast zitten).

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 30-05-2021 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:03:
[...]

Content is zeker belangrijk idd want dat levert weer kansen op voor conversie, waarvan de Pricewatch geloof ik het meeste oplevert (click-outs). Maar ik had het meer over de strijd die nu vooral gevoerd wordt op andere vlakken ligt dan op content-concurrentie. DPG en alles wat daar onder valt is nu vooral bezig hoe ze machtig in de advertentiemarkt kunnen blijven, controle kunnen houden over contentdistributie enz. Althans zo begrijp ik het (maar kan er naast zitten).
Wellicht, ik heb me er eerlijk gezegd niet zo in verdiept, ik heb verder ook niet zo'n behoefte aan Nederlandstalige content. Als er betere content in het Engels is (en dat is vrijwel altijd het geval) dan is dat voor mij een prima optie.

Maar wat ik van DPG begreep is dat ze gewoon allerlei outlets opkopen. Volgens mij is er nog zo'n groot conglomeraat (volgens mij heb ik daar eerder al over gepost in dit of een gerelateerd topic) en samen hebben ze een groot deel van de Nederlandstalige markt in handen. Wat mij betreft is zo'n duopoly niet goed voor de kwaliteit, maar het is ook niet direct iets waar we als gebruikers wat aan kunnen doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Grvy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Fair fair. Maar er zijn ook genoeg development verbeteringen die al jaren door de community gevraagd worden. Een betaalmodule voor Plus zit daar niet bij.

Maargoed; ik snap het punt wel maar alsnog vind ik het krom. Betaling moet komen na kwaliteit en niet betaling als hoogste prio zonder kwaliteit. (redactioneel en technische kwaliteit bedoel ik dan.) :)
Mijn hoop is ook dat na het life gaan van Plus de focus van de development ook weer richting tweakers site als geheel (wat mij betreft niet gelijk aan frontpage) gaat en naar het versterken van de continuïteit in de community. Met dat laatste doel ik op het vasthouden van bestaande geregistreerde tweakers.

Genoeg tweakers bezoeken tweakers.net om andere redenen dan de frontpage alleen. Door de focus op de verandering met betrekking tot Plus en het betaalsysteem ben ik bang dat andere verbeteringen op achterstand zijn gezet. Op zich begrijpelijk als we Plus moeten zien als overlevingsstrategie, maar ik ben het volledig met je eens dat door die redactionele content onder een vergrootglas te leggen we uit het oog dreigen te verliezen wat tweakers juist bijzonder maakt, en dat is die suite aan functionaliteiten die het biedt.

Uit de discussie van de afgelopen maanden blijkt dat tweakers op het vlak van content nog moet groeien. Wat niet is kan nog wel komen, maar dit gaat meer tijd kosten. Het lijkt mij verstandig als tweakers nu die Plus kogel maar door de kerk jaagt en haar focus weer verlegt naar het versterken van de samenhang tussen de onderdelen van de site en het binden van de community. Zo drijft de overlevingsstrategie op meer dan een kurk.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53
teacup schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Mijn hoop is ook dat na het life gaan van Plus de focus van de development ook weer richting tweakers site als geheel (wat mij betreft niet gelijk aan frontpage) gaat en naar het versterken van de continuïteit in de community. Met dat laatste doel ik op het vasthouden van bestaande geregistreerde tweakers.

Genoeg tweakers bezoeken tweakers.net om andere redenen dan de frontpage alleen. Door de focus op de verandering met betrekking tot Plus en het betaalsysteem ben ik bang dat andere verbeteringen op achterstand zijn gezet. Op zich begrijpelijk als we Plus moeten zien als overlevingsstrategie, maar ik ben het volledig met je eens dat door die redactionele content onder een vergrootglas te leggen we uit het oog dreigen te verliezen wat tweakers juist bijzonder maakt, en dat is die suite aan functionaliteiten die het biedt.

Uit de discussie van de afgelopen maanden blijkt dat tweakers op het vlak van content nog moet groeien. Wat niet is kan nog wel komen, maar dit gaat meer tijd kosten. Het lijkt mij verstandig als tweakers nu die Plus kogel maar door de kerk jaagt en haar focus weer verlegt naar het versterken van de samenhang tussen de onderdelen van de site en het binden van de community. Zo drijft de overlevingsstrategie op meer dan een kurk.
Ze jagen juist een kogel door de samenhang en versplinteren de kurk waar op ze drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
@Olaf @arnoudwokke idee voor een Plusartikel: Wechat. Je hoort er zo veel over uit China, maar hoe is het ontstaan, hoe werkt het (geen losse apps maar apps in 1 app), en de controversiële kanten eraan (China controle surveillance bankinfo enz). Een diepgang artikel over Wechat Lijkt me echt interessant en leerzaam!

En een kortere singlepage artikel over de opkomst en ondergang van i-mode. Niet alleen in Ned maar ook Japan.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 31-05-2021 07:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

FirePuma142 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:28:

Tja, dit punt heb ik nu ook al 4 keer aangekaart, maar ik wacht nog steeds op reactie daar op.
Een 'beta-test' waarbij de resultaten van een test niet primair zijn is op zijn minst gezegd bijzonder. Als het een test is zou je verwachten dat je de resultaten belangrijk vindt.
Dit klinkt meer als een proto-build waarbij de gebruikers testkonijn spelen om de functionaliteiten te testen dan een onderzoek waar het resultaat ook maar enigsinds van belang is.

(Ik vind het sowieso nogal irritant dat die reactie van mij maar niet beantwoordt wordt. De reacties die er op komen zijn onduidelijk, spreken elkaar tegen en reageren maar op een deel van mijn post.)
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:32:
[...]

In dit geval is dat een behoorlijk groot nadeel vind ik, omdat dat een bias geeft. Maargoed daar is vandaag al een hele discussie over geweest. Over het algemeen vind ik marketing onderzoek en A/B testen enzo iets dat opt-in zou moeten zijn maar ik weet dat de wetgever hier wat flexibeler in is.
Zoals te zien is speelt deze vraag bij meer mensen, dus een gedegen antwoord zou wel handig zijn. :?
Zal ik opnieuw (voor de 4e keer) mijn vorige drie vragen quoten of kunnen jullie ze onderhand zelf vinden? :X

En zoals ik eerder zei, op zich geen probleem als jullie een businesscase willen baseren op gammele data, maar zeg dat dan gewoon, dan kunnen we weer verder met andere delen van de discussie.
Een onderdeel van 'transparantie' is ook aangeven welke vragen je gewoon niet wíl beantwoorden. Dan worden er ook geen verkeerde verwachtingen van dit topic geschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incerct
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-12-2022
Is er nu ook een grote toename in bezoekers sinds de introductie van plus?

Dat leek mij het doel er van, om vooral aantrekkelijk te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Incerct schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:33:

Volgens mij was het doel conversie. Bestaande gebruikers Plus maken en niet meer bezoekers. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
FirePuma142 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:59:
Het zal een maand of drie zijn dat de wisseling van betaalprovider inmiddels kost. Geen idee hoeveel daar van na de oorspronkelijk beoogde live datum ligt, maar het is wel een serieuze doorlooptijd voor iets dat voor mij als buitenstaander nimmer op het kritieke pad voor live had mogen liggen.
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:59:
Ja, ik vind het eigenlijk vreemd dat ze nu nog met het betaalsysteem aan het rommelen zijn. Volgens mij is Tweakers al een jaar bezig met Premium / Plus en het was volgens mij vanaf het begin duidelijk dat er betaald moest gaan worden (en dus dat er een betaalsysteem nodig is).
Bij de start van de bèta was het idee om verder te gaan met de huidige betaalprovider, ondanks dat we niet tevreden waren over de mogelijkheden en flexibiliteit die deze partij (DOCdata) biedt. Gaandeweg onze bèta bleek dat de betaalprovider die DPG Media in samenwerking met een partner aan het ontwikkelen was, al in een veel verder stadium was dan we dachten. We hebben daarom begin maart de keuze gemaakt om alsnog over te stappen, mede omdat we deze overstap in de toekomst toch een keer zouden moeten maken. Dit biedt direct al vele voordelen en flexibiliteit in ontwikkeling van de checkout, maar inderdaad ook een vertraging in de livegang.
teacup schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:02:

De focus die jij noemt is reeds ondergebracht in een andere projectgroep dan Plus, waar ook development-capaciteit aan gekoppeld is. Onder andere tweefactorauthenticatie (2FA) komt uit de koker van deze groep. Het is dus gelukkig geen "of", maar een "en". Wat niet wegneemt dat de livegang van Plus een logisch moment vormt om opnieuw te kijken naar de (toekomstige) development-tijd die hiervoor nodig is :)
dragonhaertt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:23:
Tja, dit punt heb ik nu ook al 4 keer aangekaart, maar ik wacht nog steeds op reactie daar op.
Een 'beta-test' waarbij de resultaten van een test niet primair zijn is op zijn minst gezegd bijzonder. Als het een test is zou je verwachten dat je de resultaten belangrijk vindt.
Dit klinkt meer als een proto-build waarbij de gebruikers testkonijn spelen om de functionaliteiten te testen dan een onderzoek waar het resultaat ook maar enigsinds van belang is.

(Ik vind het sowieso nogal irritant dat die reactie van mij maar niet beantwoordt wordt. De reacties die er op komen zijn onduidelijk, spreken elkaar tegen en reageren maar op een deel van mijn post.)
Excuses voor de tegenstrijdige antwoorden, ik bleek niet goed op de hoogte. Het antwoord van Olaf beschrijft welke nuances we meenemen in de evaluatie van artikelen. Wat ik daaraan kan toevoegen is dat wij ons bewust zijn van een blinde vlek, maar zoals crisp al benoemde speelt dat op meer vlakken dan alleen in de feedback-widget onder artikelen. In dit topic zijn een aantal suggesties gedaan (waarvoor dank) om onze data-analyse te verbeteren, bijvoorbeeld met metrics als leestijd. Die suggesties nemen we mee, maar op korte termijn zijn we erg beperkt in onze alternatieven. Dat komt enerzijds door techniek, maar ook het eerder besproken blokkeren van analytics en third-party tools. Met de livegang krijgen we wel weer beschikking over nieuwe en relevante data, zoals conversies van Plus-abonnees en de metering (het aantal gratis artikelen dat je kunt lezen).
Grvy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:39:
Volgens mij was het doel conversie. Bestaande gebruikers Plus maken en niet meer bezoekers. :)
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Incerct schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:33:

Ik zie Tweakers wel in elke krant/DPG media/bushokje (nu.nl) flink geplugd wordt. Hopelijk vanuit centraal DPG budget :Duidelijk met het doel Tweakers meer mainstream te maken. Dus als dat nog niet tot meer traffic leidt moet het wel raar lopen. Of het echt sustainable traffic is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:41:
Ik zie Tweakers wel in elke krant/DPG media/bushokje (nu.nl) flink geplugd wordt. Hopelijk vanuit centraal DPG budget :Duidelijk met het doel Tweakers meer mainstream te maken. Dus als dat nog niet tot meer traffic leidt moet het wel raar lopen. Of het echt sustainable traffic is afwachten.
Ik denk dat je de sportzomercampagne bedoelt? Die staat verder los van Plus. Er volgen later dit jaar bijvoorbeeld ook campagnes voor back to school en Black Friday. Dus kans is inderdaad groot dat je zoiets tegenkomt in eigen media van DPG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Ligt het nu aan mij of is reviews: Nieuwe start voor Android-smartwatches het laatste Plus artikel geweest op de FP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

AtlAntA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:14:
Ligt het nu aan mij of is reviews: Nieuwe start voor Android-smartwatches het laatste Plus artikel geweest op de FP?
Misschien nemen ze nu de tijd om eens met een kwalitatief stuk te komen in plaats van het niveau van hiervoor.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
JohanKupers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Misschien nemen ze nu de tijd om eens met een kwalitatief stuk te komen in plaats van het niveau van hiervoor.
Ik schat dat de live gang eraan komt en dat men wat materiaal aan het bufferen daarvoor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

AtlAntA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Ik schat dat de live gang eraan komt en dat men wat materiaal aan het bufferen daarvoor?
Dat is wel in lijn met hoe treurig de gang van zaken is ja.
Maar gezien de sprints van Tweakers drie maand duren verwacht ik nog niet dat implementatie voor betaling gereed is. Overigens zal er dan ook gecommuniceerd moeten worden wat de te verwachten karmakorting zal worden, dit was ook nog niet bekend (of niet gecommuniceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

True schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is wel in lijn met hoe treurig de gang van zaken is ja.
Maar gezien de sprints van Tweakers drie maand duren verwacht ik nog niet dat implementatie voor betaling gereed is. Overigens zal er dan ook gecommuniceerd moeten worden wat de te verwachten karmakorting zal worden, dit was ook nog niet bekend (of niet gecommuniceerd).
Och, wie zal het verbazen als de korting en aantal gratis artikelen hier "vermelden" met een "hier is een .plan, lees 'm"?

Zie het best gebeuren dat volgende week de boel live gaat, meen dat het streven Q2 was, en Q2 is het niet lang meer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Mooi toch? Even een paar dagen genieten van Tweakers zoals het hoort te zijn. Geniet ervan jongens! :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
RobinHood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:26:
Och, wie zal het verbazen als de korting en aantal gratis artikelen hier "vermelden" met een "hier is een .plan, lees 'm"?
Deze snap ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee :)?
Zie het best gebeuren dat volgende week de boel live gaat, meen dat het streven Q2 was, en Q2 is het niet lang meer.
Streven was inderdaad Q2, we hebben echter nog minimaal 2 sprints nodig dus zitten realistisch gezien eerder naar juli te kijken.

Verder is het wel eens vaker gekomen dat er 2-3 dagen geen nieuwe Plus-artikelen verschenen, het is niet altijd evenredig verdeeld over alle dagen en heeft ook te maken met de planning van andere (grote) artikelen of reviews. Staat verder los van de livegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Soms gaan er dagen voorbij dat ik op de tweakers voorpagina niet één artikel vind om te lezen, plus of niet, jammer maar waar. Maar soms staan er parels op zoals vandaag het in-depth item over chips en positie van Europa. Complimenten daarvoor. Kost vast een puist werk om dat te maken. Af en toe zoiets, dat zou een plus abonnement voor mij verdedigbaar maken. Een (klein) beetje het nivo van een decorrespondent maar dan voor tech.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Complimenten voor reviews: Chips op 2nm en halfgeleiderallianties - De EU wil haar chipsector v... en reviews: Het nut van meer cache - AMD's 3d-cache voor Ryzen-processors. Interessante inhoud en mooi om te zien dat er ook nog achtergrondartikelen zonder plus zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tot wanneer loopt de plus trial eigenlijk?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
[...]

[Afbeelding]

En er kan ook aan meerdere zaken tegelijk gewerkt worden, bijvoorbeeld in het geval van een betaalsysteem bouwen, en content verbeteren.

[...]

Misschien moet je het omdraaien.

even dingen waar iedereen het over eens is.

1. Elk bedrijf moet een gezonde hoeveelheid geld verdienen om zijn mensen te kunnen betalen, te innoveren en te groeien. Daarnaast een buffer te hebben om dit te kunnen blijven doen als het toch mis gaat ergens.

2. Een bedrijf verdiend geld door meerwaarde voor de klant te creëren. (dit is ongeacht hoe je je geld verdiend nodig).

Nu loopt het geld terug, en kan je zeggen we proberen voor een beperkte groep extra meerwaarde te creëren.

Soms zou terug naar de basis beter zijn, dat wil heel lullig zeggen, dat je misschien terug moet naar een punt waar je met minder mensen toch punt 1 kan bereiken.

Nu lijkt het er op bij veel bedrijven om met zo min mogelijk meerwaarde zo veel mogelijk te willen verdienen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tyrian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:09:
Tot wanneer loopt de plus trial eigenlijk?
We verwachten begin juli live te kunnen gaan. Voor een overzicht van de laatste stand van zaken zie plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

FirePuma142 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:59:
[...]
Een MVP voor betalen was er, dat kon namelijk al. Er is gekozen (geen idee waarom, maar dat mag natuurlijk altijd) om een andere betaalprovider te kiezen.
Meer betaalmogelijkheden kas ik ergens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@jelle. is er al een idee (wat ook gedeeld kan worden) wat de te ontvangen karmakorting zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
True schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:57:
@jelle. is er al een idee (wat ook gedeeld kan worden) wat de te ontvangen karmakorting zal worden?
We hebben een voorstel voor de kortingspercentages, maar het is nog iets te vroeg om die te delen. We gaan ze wel snel definitief maken. Dus ik kan nu alleen iets zeggen over de 'spelregels' zoals we die in het .plan hebben gecommuniceerd:
  • Karmakorting geldt voor alle nieuwe abonnementen, betaalvormen en periodes. Dus ook voor de aanbieding van €3,75 per maand voor bestaande, oud- en HWI-abonnees.
  • Het kortingspercentage wordt vastgesteld bij het afsluiten van het abonnement en blijft gelden zolang het abonnement loopt.
  • Bij een verlenging van het abonnement wordt het kortingspercentage opnieuw vastgesteld, maar behoud je altijd de minimale korting die je al had. Dus karma verliezen heeft geen invloed op je korting bij een verlenging, tenzij je je abonnement opzegt en op een later moment opnieuw afsluit.
  • We kijken naar het totaal verdiende karma om het kortingspercentage te bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
Ik ben helemaal voor een tweakers plus met artikelen die echt onderzoeksjournalistiek of haast wetenschappelijke analyse zijn. Ik vond de analyse hoe IT in de verkiezingsprogramma’s terugkomt daar een mooi voorbeeld van.

Maar als het soort artikelen zoals waar je het EK in 4K kunt kijken met HDR (reviews: EK voetbal kijken in betere kwaliteit - Wat is nodig voor 4k met hdr?) ook al als tweakers plus worden aangemerkt... dit is gewoon een PSA en iets dat je dood eenvoudig kunt vinden via Google.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit tweakers plus waardig is? Of is dit gewoon om mee te liften op de commercie rond een EK (en gaan artikelen zoals de beste tv voor het EK dan in de toekomst ook achter een paywall??)

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleR op 11-06-2021 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
DoubleR schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:02:
Ik ben helemaal voor een tweakers plus met artikelen die echt onderzoeksjournalistiek of haast wetenschappelijke analyse zijn. Ik vond de analyse hoe IT in de verkiezingsprogramma’s terugkomt daar een mooi voorbeeld van.

Maar als het soort artikelen zoals waar je het EK in 4K kunt kijken met HDR (reviews: EK voetbal kijken in betere kwaliteit - Wat is nodig voor 4k met hdr?) ook al als tweakers plus worden aangemerkt... dit is gewoon een PSA en iets dat je dood eenvoudig kunt vinden via Google.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit tweakers plus waardig is? Of is dit gewoon om mee te liften op de commercie rond een EK (en gaan artikelen zoals de beste tv voor het EK dan in de toekomst ook achter een paywall??)
Omdat als ik het simplistisch stel ze gezegd hebben dat alles wat niet even een press release overtikken of vertalen is, Plus gaat zijn. In dit topic hebben ze gezegd dat als er wat extra uitzoekwerk nodig is het onder het Plus label gaat vallen. Heb het artikel zelf niet bekeken maar klinkt dus alsof ze wat uitgezocht hebben en dus mag je er in de toekomst voor betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Pompi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Omdat als ik het simplistisch stel ze gezegd hebben dat alles wat niet even een press release overtikken of vertalen is, Plus gaat zijn. In dit topic hebben ze gezegd dat als er wat extra uitzoekwerk nodig is het onder het Plus label gaat vallen. Heb het artikel zelf niet bekeken maar klinkt dus alsof ze wat uitgezocht hebben en dus mag je er in de toekomst voor betalen.
@DoubleR Ja idd de plus is om aan te geven dat de journalist een item + meerwerk heeft gehad.
Moet extra worden betaald. Nu snap ik het eindelijk ook wat die + is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.