Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58

Lordy79

Vastberaden

Ik vind de analogie met een schaakclub wel aardig. Daar zijn ook jaarlijkse kosten zoals afschrijving van materiaal huur van een zaal en organisatie van een competitie en afdracht aan de nationale KNSB voor die competities.
Tweakers maakt ook kosten zoals onderhoud en ontwikkeling van de site, beveiliging en natuurlijk het verzamelen en posten van content.
De diensten die je afneemt bij een schaakclub zijn schaken met makkers, competitie en het gebruik van de zaal en het materiaal.

Verschil is wel dat een schaakclub meestal geen winstoogmerk heeft. Ik weet niet hoeveel marge de eigenaar van Tweakers wil en of dit een significant deel is van de totale omzet.
We leven echter in een tijd dat online = gratis terwijl juist Tweakers zich bewust moeten zijn dat gratis betekent dat je betaalt met je privacy.

Nah ja mijn vragen zijn wel behandeld en ik zie wel hoe t zich ontwikkelt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 20:34
Lordy79 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:30:
@BuZZem verdient Tweakers voor de hele website 5 tientjes per jaar?
Dat hangt natuurlijk deels af van iemands inkomen.

Maar een tennisclub of sportschool of schaakclub kost ook geld. Tweakers kost ook geld.
Je lijkt een denkfout te maken? Het is niet alsof er niet meer wordt verdiend aan advertenties zonder tracking, alleen iets minder. Maar het publiek van tweakers lijkt me al redelijk getarget - dus ik denk dat het nog wel eens mee zou kunnen vallen.
Bovendien als ik nou aanstoot neem aan het afschermen van een deel van de content omdat ik geen 50 euro per jaar wil betalen en helemaal mijn heil zoek in een andere site, waar zit dan het verdien model? Ik zeg niet dat dat perse voor mij geldt, maar op zijn minst voor een x aantal anderen wel.

Voor de rest: de vergelijking gaat mank, los van dat ik geen lid ben van een sportschool of een schaakclub.
Er was een reden dat ik een Blendle noemde (en het bedrag daarvoor kan ik ook nog eens delen, die gebruikt mn vrouw ook, tweakers niet). Ik vind de plus content meestentijds ondermaats voor het bedrag wat ze noemen - daar mag een ander het vrijelijk wel of niet mee eens zijn.

Hoe dan ook: Ik leg als tweakerssupporter mijn betalingsbereidheid uit. Die is niet groter dan wat ik heb aangegeven. Ik ben een hele 'picky' consument (geef ik grif toe). Ik heb ook een tel abbo voor minder dan 5 euro per maand en dat werkt goed genoeg voor me. Ik kan dan wel weer 1500 euro aan een desktop uitgeven - dat is het voor MIJ wel waard, maar dat is dan ook eenmalig en langdurig te gebruiken (los van het feit dat je nu voor dat bedrag niks zinnigs kopen kunt als je ook nog gamen wilt; ik wacht wel).

Punt is voor mij: als ik alle sites en diensten die ik bezoek moet betalen tegen dit soort bedragen loopt het de spuigaten uit zowel qua geld als qua continu moeten inloggen. Het grote probleem zit m waarschijnlijk in mensen die helemaal niks willen betalen (anders dan via hun privacy), maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik verwijs naar Emielvenlo - die ging daar uitgebreider op in. (en hij noemt ook nog precies de reden voor mij om blendle als voorbeeld te noemen: ik krijg een hele aardige selectie uit een groot aan bronnen voor een bedrag dat redelijk is - abonnementen op al die verschillende bladen en bronnen zou me honderden euros per maand kosten terwijl ik maar een klein deel lees: te duur, voor wat het zou zijn.)

Ieder z'n mening en het is prima dat jij een andere hebt. Dit is geen halszaak en mijn keuze beinvloed de jouw hooguit marginaal.

[ Voor 17% gewijzigd door BuZZem op 03-05-2021 09:19 . Reden: 1x quoten is genoeg :) + spelfouten + verwijzing ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
BarôZZa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:26:
Ligt het aan mij of is het beste artikel in tijden uitgerekend geen Plus artikel?

https://tweakers.net/revi...e-consoles-conclusie.html

Dit is echt een uitgebreide vergelijking waar ik echt iets aan zou hebben als ik op zoek was naar een headphone voor een console.

Ik snap waarom het geen Plus artikel is(Pricewatch), maar mogelijk dat je een soort hybride kan doen waarbij de gratis variant alleen de 'best geteste' laat lezen als tease en de rest verborgen wordt?

Als er wekelijks zulke vergelijkingen voorbij komen, dan ben ik zo lid. Het maakt mij niet eens uit over wat het gaat, vergelijkingen zijn altijd leuk.
Van een aantal artikeltypen en onderdelen van de site hebben we besloten dat die geen deel uitmaken van het Plus-aanbod. Dat zijn inderdaad productreviews, de Pricewatch zelf, het forum en feitelijk nieuws, maar ook achtergronden of andere content waar de community een prominente rol in speelt (zoals Olaf hierboven heeft uitgelegd). De hybride vorm die jij noemt hebben we niet onderzocht, maar ik heb wel mijn twijfels of dat niet meer irritatie oproept dan dat gebruikers enorm getriggerd worden om verder te lezen. De vluchtige voorbijganger die genoeg heeft aan alleen het "best geteste" product, is sowieso niet onze doelgroep voor Plus-artikelen.
True schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:35:
Hieruit komt mogelijk het idee dat de 12€/jr supporter abonnementen er zodoende dus niet uit zouden kunnen. Tweakers heeft verder niet inhoudelijk gereageerd op het idee dat deze leden zonder dit abonnement mogelijk wel niet eens blijven hangen óf anders adblockers zouden activeren.
Het wegvallen van het Supporter-abonnement hebben we een poosje terug intern nogmaals besproken, maar daar is geen wijziging in abonnementsvormen uit gekomen. Uiteraard hopen we dat huidige Supporter-abonnees Tweakers willen blijven steunen en daarin komen we ze ook graag tegemoet, daar hopen we snel meer over te kunnen vertellen.
BuZZem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:05:
Punt is voor mij: als ik alle sites en diensten die ik bezoek moet betalen tegen dit soort bedragen loopt het de spuigaten uit zowel qua geld als qua continu moeten inloggen. Het grote probleem zit m waarschijnlijk in mensen die helemaal niks willen betalen (anders dan via hun privacy), maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik verwijs naar Emielvenlo - die ging daar uitgebreider op in. (en hij noemt ook nog precies de reden voor mij om blendle als voorbeeld te noemen: ik krijg een hele aardige selectie uit een groot aan bronnen voor een bedrag dat redelijk is - abonnementen op al die verschillende bladen en bronnen zou me honderden euros per maand kosten terwijl ik maar een klein deel lees: te duur, voor wat het zou zijn.)
Ik begrijp je vergelijking met Blendle omdat dit kennelijk precies voorziet in jouw behoefte. Helaas is dit wel appels met peren vergelijken. Blendle produceert namelijk zelf geen content, maar is een platform/aggregator. Zij maken dus ook geen kosten voor de productie van content (Tweakers wel), maar alleen voor de distributie ervan. Dat is overigens ook een risico van het model, want daarmee zijn ze afhankelijk van derden - vergelijk dit met Netflix dat enorm geïnvesteerd heeft in eigen content. Voor veel uitgevers is Blendle trouwens ook niet veel meer dan een uithangbord of manier om nieuw of ander publiek te bereiken. Liever investeren ze in hun eigen relatie met lezers.

Dus ja, ik begrijp dat dit een probleem oplost voor sommige consumenten en een eventueel (toekomstig) oerwoud aan abonnementen, maar dat betekent helaas niet dat het ook rendabel en duurzaam is voor uitgevers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Content achter plus plaatsen, geen idee of dit de beste manier is.
Mij doet het alvast aan al die nieuws sites denken hln, nieuwsblad,.. alles staat tegenwoordig achter een plus paywall.
Voor mij zorgt het ervoor dat ik minder of zelfs geen nieuws meer lees.

Dit zal hetzelfde probleem geven op tweakers. Ik haal m'n content wel uit reddit dan. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuZZem
  • Laatst online: 30-08 20:34
jelle. schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:41:
Ik begrijp je vergelijking met Blendle omdat dit kennelijk precies voorziet in jouw behoefte. Helaas is dit wel appels met peren vergelijken. Blendle produceert namelijk zelf geen content, maar is een platform/aggregator. Zij maken dus ook geen kosten voor de productie van content (Tweakers wel), maar alleen voor de distributie ervan. Dat is overigens ook een risico van het model, want daarmee zijn ze afhankelijk van derden - vergelijk dit met Netflix dat enorm geïnvesteerd heeft in eigen content. Voor veel uitgevers is Blendle trouwens ook niet veel meer dan een uithangbord of manier om nieuw of ander publiek te bereiken. Liever investeren ze in hun eigen relatie met lezers.

Dus ja, ik begrijp dat dit een probleem oplost voor sommige consumenten en een eventueel (toekomstig) oerwoud aan abonnementen, maar dat betekent helaas niet dat het ook rendabel en duurzaam is voor uitgevers.
Ha Jelle,

Dank voor je reactie. Wel jammer dat je het een beetje platslaat met je appels en peren opmerking. Volgens mij is het verschil kleiner dan jij nu lijkt aan de geven.
Blende is minder dan een tientje per maand en geeft me toegang tot dozijnen media. Ik snap dat dat een aggregator is en dat ze dus lang zo veel eigen mensen niet hoeven betalen als voor het maken van eigen content.

Maar in mijn posts stond ook mn betalingsbereidheid; voor 1 bron - te weten tweakers. Veel smallere basis, dus goed betaald in verhouding tot blendle en dan dus meer als support voor de site in het algemeen en trackingvrije reclame dan voor die content.

Het punt dat ik maakte blijft staan: die eigen content is meestentijds onder de maat (naar mijn mening) om meer te kunnen vragen en in zoverre is het inderdaad appels en peren. Jullie stukjes lijnen niet echt op met bijvoorbeeld een deep read van 20 minuten van de New York times. Of toegang tot hele tijdschriften.
Ik snap dat prijs/kwaliteit als van NYtimes binnen het nederlands taalgebied niet haalbaar is, maar het kan echt wel beter dan wat ik zie.
In ieder geval: 4 euro per maand voor wat nu plus content heet is van mijn positie uit een pipedream.
Verder is het aan jullie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Het wegvallen van het Supporter-abonnement hebben we een poosje terug intern nogmaals besproken, maar daar is geen wijziging in abonnementsvormen uit gekomen. Uiteraard hopen we dat huidige Supporter-abonnees Tweakers willen blijven steunen en daarin komen we ze ook graag tegemoet, daar hopen we snel meer over te kunnen vertellen.
Ik hoop dat jullie daar inderdaad iets aan gaan doen :) Ik snap dat het niet kostendekkend is vergeleken met reclame maar Hero is weer zo duur (en scheelt weer nauwelijks in prijs met Plus).

Ik ben het wel met @BuZZem eens dat de waarde van 4 euro per maand voor wat nu als Plus wordt getoond mij ook te hoog is. Als je het vergelijkt met de 1 euro verchil met Hero is het al beter, maar persoonlijk vind ik Hero ook een beetje te duur voor alleen advrij. Het zou inderdaad mooi zijn als hier nog iets tussen kwam.

Ik vraag me ook af of je echt moet inzetten op het binnenhalen van 100% van de inkomsten van een reclamekijkende gebruiker. Want laten we eerlijk wezen; een groot deel van de non-abo gebruikers blokkeert die toch, dus daar heb je ook geen inkomsten van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Olaf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Achtergronden waarbij de community een prominente rol speelt, blijven voor iedere lezer toegankelijk, zoals deze, en ook achtergronden die om wat voor reden dan ook niet uniek genoeg zijn, zouden we niet van een Plus-label voorzien. Denk aan een recap van alles wat Google tijdens I/O aankondigt, stel dat we dat zouden brengen. Ook videoreportages zullen voor de voorziene toekomst niet van een Plus-label voorzien worden, zie bv deze. Daar komt bij dat je straks een aantal artikelen kunt kiezen om te lezen als je een account hebt, ook als je geen abonnement op Tweakers afneemt. Aangezien we veel meer achtergronden per maand publiceren dan voorheen, zou het zomaar kunnen dat je er netto op vooruit gaat met voor jou relevante artikelen, ook als je geen abonnement neemt. En wie graag meer wil lezen, kan dan wel een abo afsluiten.
Net zoals Hardware.info op dezelfde manier zou blijven bestaan na de overname? Kijk wat daarmee gedaan is. Compleet de nek omgedraaid.

Ik denk ook niet dat ik de enige ben die bij dit soort goedpraterij hele grote vraagtekens zet.

.... stik, toch weer gereageerd in dit topic terwijl ik dat niet meer wilde doen....

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Lordy79 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:44:
Ik vind de analogie met een schaakclub wel aardig. Daar zijn ook jaarlijkse kosten zoals afschrijving van materiaal huur van een zaal en organisatie van een competitie en afdracht aan de nationale KNSB voor die competities.
Tweakers maakt ook kosten zoals onderhoud en ontwikkeling van de site, beveiliging en natuurlijk het verzamelen en posten van content.
De diensten die je afneemt bij een schaakclub zijn schaken met makkers, competitie en het gebruik van de zaal en het materiaal.

Verschil is wel dat een schaakclub meestal geen winstoogmerk heeft. Ik weet niet hoeveel marge de eigenaar van Tweakers wil en of dit een significant deel is van de totale omzet.
We leven echter in een tijd dat online = gratis terwijl juist Tweakers zich bewust moeten zijn dat gratis betekent dat je betaalt met je privacy.

Nah ja mijn vragen zijn wel behandeld en ik zie wel hoe t zich ontwikkelt.
Nee. Een schaakclub werkt kostendekkend. Tweakers (met op de achtergrond DPG) zal steeds meer geld gaan melken omdat de aandeelhouders altijd maar meer willen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GekkePrutser schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Ik hoop dat jullie daar inderdaad iets aan gaan doen :) Ik snap dat het niet kostendekkend is vergeleken met reclame maar Hero is weer zo duur (en scheelt weer nauwelijks met Plus).

Ik ben het wel met @BuZZem eens dat de waarde van 4 euro per maand voor wat nu als Plus wordt getoond mij ook te hoog is. Als je het vergelijkt met de 1 euro verchil met Hero is het al beter, maar persoonlijk vind ik Hero ook een beetje te duur voor alleen advrij. Het zou inderdaad mooi zijn als hier nog iets tussen kwam.

Ik vraag me ook af of je echt moet inzetten op het binnenhalen van 100% van de inkomsten van een reclamekijkende gebruiker. Want laten we eerlijk wezen; een groot deel van de non-abo gebruikers blokkeert die toch, dus daar heb je ook geen inkomsten van.
Da's het hele idee, een marketingtrucje die volgens mij al gebruikt werd tijdens de aanbesteding voor de weg van Rome :P

Als je veel van iets wilt verkopen, zorg ervoor dat de iets goedkopere oplossing veel minder interessant lijkt door een "kleine" stap in prijs in vergelijking met hetgeen wat je daadwerkelijk wil verkopen. Ons zeer logische brein denkt dan "hmmmmm, voor maar 2 euro extra krijg ik veel meer extra's!", ondanks dat je vrolijk 50% meer betaald dan je eigenlijk wou doen, en dat maal een paar duizend mensen die zo denken, en opeens heb je tienduizenden extra euro's per jaar.

Popcorn bij de bioscoop is echt typisch. Het verschil tussen medium en small is op prijs niveau vrij klein, waardoor je automatisch voor de "betere deal" gaat, ondanks dat je eigenlijk ook wel genoeg hebt aan een kleine popcorn.
Olaf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Achtergronden waarbij de community een prominente rol speelt, blijven voor iedere lezer toegankelijk, zoals deze, en ook achtergronden die om wat voor reden dan ook niet uniek genoeg zijn, zouden we niet van een Plus-label voorzien. Denk aan een recap van alles wat Google tijdens I/O aankondigt, stel dat we dat zouden brengen. Ook videoreportages zullen voor de voorziene toekomst niet van een Plus-label voorzien worden, zie bv deze. Daar komt bij dat je straks een aantal artikelen kunt kiezen om te lezen als je een account hebt, ook als je geen abonnement op Tweakers afneemt. Aangezien we veel meer achtergronden per maand publiceren dan voorheen, zou het zomaar kunnen dat je er netto op vooruit gaat met voor jou relevante artikelen, ook als je geen abonnement neemt. En wie graag meer wil lezen, kan dan wel een abo afsluiten.
Dat is iets wat inderdaad al meerdere keren herhaald is "er zijn zelfs meer achtergrond-artikelen gekomen, ook zonder plus, je gaat vooruit!"

Maar is dat werkelijk zo?

Als ik eens kijk naar de achtergrond-artikelen die mei 2020 geschreven werden, dus ruim voor Premium, dan zie ik vooral artikelen die nu gewoon betaald zouden zijn.

reviews: Veelbelovende technologie voor de emissieloze economie versus reviews: Nederland krijgt waterstofvrachtwagens - Oplossing voor diesel of du... bijvoorbeeld.

Of reviews: Beter dan oled - De schermtechniek van morgen versus reviews: Hoe de led de wereld veranderde en dat in de toekomst blijft doen

Of reviews: Privacy in tijden van crisis - Overheden willen vergaande maatregelen versus reviews: Vragen rond CoronaCheck - Testbewijs voor entree bij evenement

En natuurlijk ook: reviews: Een vaarwel aan het mobiele Windows versus reviews: VaarweLG - Eigenzinnige smartphonemaker verdwijnt

En nog eentje dan: reviews: Overal ter wereld snel internet - De ruimterace met breedbandsatelli... versus reviews: Starlink-internet: wat kunnen we verwachten van de satellieten van S...

Mijn eerlijke mening:
Tweakers HQ liegt over het feit dat premium content bovenop normale content komt, en dat het dus niet ten koste gaat van de normale, gratis content.

Nu wordt het in bovenstaande reactie al omgebogen naar "nee, communitydriven en dingen die niet uniek genoeg zijn worden geen premium" en dat je er misschien wel netto op vooruit gaat, zelfs als je geen premium afsluit.

Knap, want tenzij ik iets over het hoofd zie, zijn er in dit jaar 4 niet-premium .achtergrond-artikelen verschenen.

4

Hoeveel waren dat er van 01-01-2020 tot 01-05-2020?

38

Misschien was 2020 wel heel bijzonder?

Een beetje, maar 2019 had alsnog in 5 maanden tijd 28 achtergrondartikelen.

Dus tja, Tenzij 7 tot 10 keer minder artikelen netto vooruitgang noemt, lijkt het me dat er iets een klein beetje fout gaat bij de belofte dat premium heus waar echt niet tot een vermindering van gratis content zou leiden.

Ben ik verbaast?

Ja, eigenlijk wel. Moet ik eerlijk zeggen.

Dat er minder gratis artikelen zouden komen had ik wel verwacht. Dat was echt direct duidelijk, dat veel van wat vroeger gewoon gratis .achtergrond was betaald zou worden. Ik had alleen oprecht niet verwacht dat het letterlijk gedecimeerd zou worden. En al helemaal niet dat dat vervolgens vrolijk omgemarketingspeaked wordt. Want ik kan de reactie op dit ook al geven.

"Het is waar dat je nu nog maar 10% van wat je vorig jaar kon lezen gratis kon lezen, echter, met die paar gratis artikelen kun je wel exact de krenten uit de pap vissen die jij wil hebben!, dat bedoel ik met netto vooruitgang, want misschien hadden we vroeger maar 1 interessant artikel voor jou, nu hebben we er 2 of 3"

Punt daarbij is:
  • We weten nog niet hoeveel gratis artikelen we kunnen lezen.
  • Om te zien of het artikel de moeite waard is om te lezen, moet je het openen en verspil je je krediet.
  • We hebben geen glazen bol om te zien welke artikelen er over 2 weken verschijnen, dus of ik mijn lees-gratis-een-premium-artikel moet inzetten op dit artikel, of over dat artikel van volgende week.
  • Het is maar de vraag of er daadwerkelijk meer interessante artikelen komen. Meer A =/= meer B
Dus, ja, in mijn ogen staat de broek van Tweakers HQ een beetje in brand.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58

Lordy79

Vastberaden

magician2000 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 01:11:
[...]

Nee. Een schaakclub werkt kostendekkend. Tweakers (met op de achtergrond DPG) zal steeds meer geld gaan melken omdat de aandeelhouders altijd maar meer willen.
Dat schreef ik ook... Kijk maar terug...
Verder zal een aandeelhouder niet altijd meer willen. Een aandeelhouder / investeerder zal in theorie streven naar investeringen met het hoogste rendement maar houdt daarbij ook rekening mee de (veel) lange(re) termijn dan lopend boekjaar. Immers: waarom een kop met gouden eieren slachten ? Liever jaarlijks bijv een stabiele 20pct rendement op eigen vermogen voor een jaar of 10 dan 40,30,20,10,....nog minder rendement.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
RobinHood schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 02:11:
[...]

Dat is iets wat inderdaad al meerdere keren herhaald is "er zijn zelfs meer achtergrond-artikelen gekomen, ook zonder plus, je gaat vooruit!"
Dat heb ik nergens gezegd. Vrijwel alle achtergronden zijn Plus, we publiceren meer achtergronden, iedereen kan straks enkele artikelen kiezen uit dat aanbod. Als je uitgaat van 'ik lees altijd alles', ga je er op achteruit, als je keuzes maakt op basis van je interesses, hoeft dat niet het geval te zijn.
Mijn eerlijke mening:
Tweakers HQ liegt over het feit dat premium content bovenop normale content komt, en dat het dus niet ten koste gaat van de normale, gratis content.

[...]

Dus, ja, in mijn ogen staat de broek van Tweakers HQ een beetje in brand.
Dat zijn grote woorden. Ik zou zeggen: lees de eerste en tweede .plan en de passage hierover in de faq nog eens goed door.

Overigens kan iedereen een vergelijking maken wat we publiceren op basis van het archief. Dit zijn de cijfers van april:
April20202021
Achtergrond1113 (Plus)
BBG13
Review913
Round-up34
Preview23
How-to 1 (Plus)
Interview 4 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2645
Plus 20
Non-plus2625

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 00:40
Olaf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Dat heb ik nergens gezegd. Vrijwel alle achtergronden zijn Plus, we publiceren meer achtergronden, iedereen kan straks enkele artikelen kiezen uit dat aanbod. Als je uitgaat van 'ik lees altijd alles', ga je er op achteruit, als je keuzes maakt op basis van je interesses, hoeft dat niet het geval te zijn.

[...]

Dat zijn grote woorden. Ik zou zeggen: lees de eerste en tweede .plan en de passage hierover in de faq nog eens goed door.

Overigens kan iedereen een vergelijking maken wat we publiceren op basis van het archief. Dit zijn de cijfers van april:
Maart20202021
Achtergrond1113
BBG13
Review913
Round-up34
Preview23
How-to 1
Interview 4
Column 4
Totaal2645
Plus 20
Non-plus2625
Kan je dit overzicht ook maken met het verschil tussen plus en non plus in de losse categorieën? Dat zal voor een hoop gebruikers interessant zijn. En zal ook helpen bij de beeldvorming dat vroeger hetzelfde is als nu. (of juist niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
Jaer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Kan je dit overzicht ook maken met het verschil tussen plus en non plus in de losse categorieën? Dat zal voor een hoop gebruikers interessant zijn. En zal ook helpen bij de beeldvorming dat vroeger hetzelfde is als nu. (of juist niet)
Heb ik toegevoegd aan de tabel.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Het punt is dat het dus nog totaal niet zeker is of dat mogelijk is, omdat 6 maanden na het begin van de beta er nog steeds geen duidelijk is over hoeveel gratis artikelen men kan lezen bijvoorbeeld. Plus dat je niet in de toekomst kan kijken. Dit zijn dingen die ik besproken heb in mijn vorige post.
[...]

Die grote woorden zijn een reactie op de grote woorden van het HQ, onder meer van jou:

Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"
We willen natuurlijk niet dat het bestaande aanbod van artikelen die voor iedereen beschikbaar zijn, er onder gaan lijden als we met extra artikelen zouden komen.
en ook
Krijgen niet-abonnees minder achtergrondartikelen? Ook dat is moeilijk te voorspellen, maar natuurlijk willen we ook niet-Premium-achtergronden blijven brengen voor iedereen
RoD in "Het grote Tweakers Plus topic"
Zoals aangegeven blijft de bestaande content gratis beschikbaar en gaat het om een aanvulling.
En dan heb je dit bericht waar een quote staat, maar de tekst niet meer terug te vinden is, waarschijnlijk door een edit van de startpost van dit topic: posttoast in "Het grote Tweakers Plus topic"

Overigens kun je in dit bericht al de draai zien: Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"

Maar ook blijft er nog steeds gezegd worden dat het toch echt een aanvulling is:
jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic"
De waardepropositie is nog steeds dat we diepgaande content bieden als aanvulling op het huidige aanbod artikelen
Dus tja, als je zegt dat Premium een aanvulling wordt op wat al bestaat, en vervolgens decimeer je het aantal gratis premium artikelen, dan ben je simpelweg niet bezig met "aanvullen". En ja, als iets meerdere keren zeer stellig gezegd is, en cynische geluiden weggewuift werden met "nee, het is echt een aanvulling!" en vervolgens gebeurd er iets totaal anders, dan noem ik dat liegen. Want ik heb nergens een post kunnen vinden met "Jongens, er is gezegd dat het een aanvulling zou zijn, maar helaas hebben we moeten besluiten om praktisch te stoppen met gratis achtergrondartikelen"

Maar dat is dus niet gedaan. Bij lancering is er gezegd dat het een aanvulling zou zijn, er is nergens duidelijk gezegd dat er nu van die beslissing wordt afgeweken. Ja, je kan die draai zien in wat er gepost wordt sinds februari, opeens gaat het niet meer over aanvullende artikelen maar over meer diepgang en "we schrijven meer dus er is meer kans dat er iets voor jou tussen zit en je moet je gratis-artikel-tokens maar goed zien in te zetten", om dat geen verschraling van het aanbod te noemen vergt wat mentale gymnastiek

En kijkend naar 2019 en 2020 is het ook met 5 gratis artikelen nog een verschraling van het aanbod. Want dan kun je minder achtergronden lezen dan je eerst kon. Wil je daadwerkelijk doen laten overkomen dat premium echt een aanvullende extra is, moet je naar iets van de 10 gratis artikelen per maand. En tja, dan zit je op dus zo'n beetje de helft van de premium-artikelen. Ga je weinig abo's mee verkopen dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
RobinHood schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:41:

[...]

Die grote woorden zijn een reactie op de grote woorden van het HQ, onder meer van jou:

Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"

[...]
Dat ging over het in stand houden van non-Plus-nieuwsartikelen, volledige quote:
We willen natuurlijk niet dat het bestaande aanbod van artikelen die voor iedereen beschikbaar zijn, er onder gaan lijden als we met extra artikelen zouden komen. Vandaar dat we besloten hebben te investeren. We hebben een extra redacteur aangenomen, zetten meer freelancers in en hebben het rooster van de nieuwsredactie zo aangepast dat er ruimte is voor het in stand houden van nieuws, naast de extra artikelen. Gaat er helemaal niets veranderen aan het huidige aanbod? Het doel is dit zoveel mogelijk gelijk te houden, maar bij grote veranderingen is dat moeilijk te zeggen, misschien gaan we wel meer en uitgebreider nieuws brengen voor iedereen, naast de aanvullende artikelen. Zou zo maar kunnen met meer redacteuren en een nieuwe werkwijze. Als we zien dat het minder wordt, moeten we veranderingen doorvoeren om dat te voorkomen.
en ook

[...]
Ook volledige quote:
Krijgen niet-abonnees minder achtergrondartikelen? Ook dat is moeilijk te voorspellen, maar natuurlijk willen we ook niet-Premium-achtergronden blijven brengen voor iedereen en denken we na over toegang tot Premium-artikelen, bijvoorbeeld enkele keren per maand.
Dat was bij de start van de bèta ook moeilijk te voorspellen. Inmiddels is besloten iedereen met een account de mogelijkheid te geven enkele Plus-artikelen per maand te openen. Zoals hier gezegd publiceren we ook wel non-Plus-achtergronden, maar het zijn er niet zoveel.

Ik snap het ook wel, als je gewend bent alle achtergronden te lezen ga je er wat dat betreft op achteruit, en aangezien er meer gepubliceerd wordt, is dat gevoel nog sterker natuurlijk. Met de hoeveelheid nieuws op Tweakers en de toegenomen hoeveelheid reviews/previews/round-ups/BBG's (waarvan we nadrukkelijk gezegd hebben dat deze buiten de abo's blijven vallen, in tegenstelling tot de achtergronden) denken we in combinatie met de selectie uit het Plus-aanbod een goed aanbod van artikelen te hebben voor lezers die niet bereid zijn een bedrag te betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Olaf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:36:
[...]

[...]

Dat was bij de start van de bèta ook moeilijk te voorspellen. Inmiddels is besloten iedereen met een account de mogelijkheid te geven enkele Plus-artikelen per maand te openen. Zoals hier gezegd publiceren we ook wel non-Plus-achtergronden, maar het zijn er niet zoveel.

Ik snap het ook wel, als je gewend bent alle achtergronden te lezen ga je er wat dat betreft op achteruit, en aangezien er meer gepubliceerd wordt, is dat gevoel nog sterker natuurlijk. Met de hoeveelheid nieuws op Tweakers en de toegenomen hoeveelheid reviews/previews/round-ups/BBG's (waarvan we nadrukkelijk gezegd hebben dat deze buiten de abo's blijven vallen, in tegenstelling tot de achtergronden) denken we in combinatie met de selectie uit het Plus-aanbod een goed aanbod van artikelen te hebben voor lezers die niet bereid zijn een bedrag te betalen.
Dan wordt men dus al geforceerd een account te nemen en in te moeten loggen. Ik vind het een zéér kwalijke zaak dat quotes die voorheen zijn gemaakt daarna aangepast worden, zie bericht van @RobinHood, zo wordt er géén open kaart gespeeld. Hetzelfde geldt voor enkele per maand 1/2/5/10/20? Daarna wordt er doorverwezen naar een .Plan die er binnenkort aankomt. Ik denk persoonlijk dat het zal gaan om 1 per week, dus dan doe je non-plus leden te kort.

Uiteindelijk zal de harde kern van de community dan ook uit elkaar vallen als er een hoop mensen nieuws gaan lezen bij de gratis bronnen in het engels/reddit zoals al vaker geopperd in dit topic. Jammer, ik hoop echt dat de schade meevalt, maar ik denk persoonlijk dat jullie jezelf teveel op cijfertjes baseren.

[ Voor 3% gewijzigd door BarendBotje op 04-05-2021 14:26 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Olaf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Dat ging over het in stand houden van non-Plus-nieuwsartikelen, volledige quote:

[...]

[...]

Ook volledige quote:

[...]

Maar dan ben je toch ontzettend hard de doelpalen aan het verplaatsen?

Bij introductie is er door meerdere mensen meerdere keren gezegd dat het om een aanvulling ging, het was een extra die niet ten koste zou gaan van het huidige gratis aanbod.

Het is gierend hard ten koste gegaan van de gratis achtergrondartikelen, waren het er nou 10 minder dan 2020, sure, kan gebeuren, maar het is letterlijk zo'n 10% van wat het was.

En zolang het niet duidelijk is hoeveel gratis artikelen je per maand/week krijgt, plus dat dat nog steeds als nadeel heeft dat ik niet weet wat er volgende week gaat verschijnen, vind ik het simpelweg geen argument om te zeggen "je kan een selectie lezen".

Het grote probleem is dat we eerst zijn lekker gemaakt met "Tweakers gaat weer de diepte in" door de fusie met HWI, vervolgens kwam de premium-aap uit de mouw [geheel toevallig nou net die diepgang die belooft werd door de HWI-fusie], maar, dat zou niet ten koste gaan van het huidige aanbod. Het was extra.

Dan maak je de community dus blij met een dooie mus die een sigaar uit eigen doos blijkt te zijn. Dat is gewoon absoluut niet tof, zeker als er keihard omheen gedraaid wordt en de doelpalen telkens stilletjes verschoven worden.

En dan krijgen we nu te horen dat je misschien niet achteruit gaat door de "enkele" gratis artikelen.

Mijn voorspelling: die "enkele" artikelen zijn er hooguit 5 per maand, waardoor je er dus op achteruit gaat [want vroeger waren er meer dan 5 gratis artikelen] en eerlijk gezegd heb ik nooit een seconde geloofd dat dingen als reviews etc. niet achter de betaalmuur komen, of ook leuk, echte in-depth dingen, beetje op de leest van reviews: Cpu-core scaling: hoeveel cores heb je nodig voor gaming in 2021?, zullen dus allemaal premium worden.

Dingen als "welke smartphone heeft de beste camera", dat soort dingen. Stuff die gewoon gratis was maar nu opeens "een aanvulling" is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:09

dragonhaertt

@_'.'

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook niet duidelijk was dat er nu een verschuiving is van 'aanvulling' naar 'alle achtergrondartikelen zijn plus'.

Het was totaal niet duidelijk dat de keus om gratis plus artikelen te kunnen lezen, daar een vervanging voor was. Tot nu toe is de berichtgeving vooral overgekomen als 'plus is een aanvulling, gaat niet ten koste van huidige aanbod én je kan af en toe een gratis plus artikel lezen'.

Nu schuift die hele optie om gratis plus te lezen van een mooie mogelijkheid om te kijken of je Plus het geld waard vind, naar verplicht gebruikmaken van je gratis plusartikelen om hetzelfde aanbod te kunnen blijven krijgen.

Ik schrik nogal van de cijfers die hierboven gepost worden, en ik denk dat dit ook heel hard geëscaleerd moet om zo snel mogelijk duidelijk en officieel te communiceren naar de rest van de community (in plaats van hier in het topic)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
BarendBotje schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Dan wordt men dus al geforceerd een account te nemen en in te moeten loggen. Ik vind het een zéér kwalijke zaak dat quotes die voorheen zijn gemaakt daarna aangepast worden, zie bericht van @RobinHood, zo wordt er géén open kaart gespeeld. Hetzelfde geldt voor enkele per maand 1/2/5/10/20? Daarna wordt er doorverwezen naar een .Plan die er binnenkort aankomt. Ik denk persoonlijk dat het zal gaan om 1 per week, dus dan doe je non-plus leden te kort.

Uiteindelijk zal de harde kern van de community dan ook uit elkaar vallen als er een hoop mensen nieuws gaan lezen bij de gratis bronnen in het engels/reddit zoals al vaker geopperd in dit topic. Jammer, ik hoop echt dat de schade meevalt, maar ik denk persoonlijk dat jullie jezelf teveel op cijfertjes baseren.
Reactie op dikgedrukt:

Helaas zie je dit nu al in verschillende fora op GoT gebeuren. Enkele leden met erg veel kennis waarvan ik de posts altijd met veel plezier las en ook veel van heb geleerd posten nu veel minder of zelfs helemaal niet meer. Ik kan het niet met cijfers onderbouwen maar voor mijn gevoel zijn sommige forum onderdelen een woestijn geworden ipv een oase van kennis. Erg jammer om dit zo mee te maken.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Reactie op dikgedrukt:

Helaas zie je dit nu al in verschillende fora op GoT gebeuren. Enkele leden met erg veel kennis waarvan ik de posts altijd met veel plezier las en ook veel van heb geleerd posten nu veel minder of zelfs helemaal niet meer. Ik kan het niet met cijfers onderbouwen maar voor mijn gevoel zijn sommige forum onderdelen een woestijn geworden ipv een oase van kennis. Erg jammer om dit zo mee te maken.
Ik vind het zelf ook enorm jammer. Ik was altijd een lurker, omdat ik nog veel kon leren van de rest en het nooit durfde om mij te mengen in discussies, hierdoor heb ik nooit echt een account aangemaakt bij tweakers tot een jaar en een beetje geleden.

Daarnaast is jouw woestijn vergelijking spot-on, ik merk ook dat er géén overzicht is én men toch wat minder vriendelijk blijkt te zijn in vele forum topics vergeleken met vroeger. Het door de community voor de community is gewoon aan het verwateren |:( , jammer nu ik ouder begin te worden en zo mijzelf meer wilde mengen binnen het forum, zeker nu ik meer projectjes begin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens mij was het idee dat het vooral een aanvulling op de bestaande content zou moeten worden oorspronkelijk? En Olaf kan je nog iets zeggen over hoe vaak Plus nieuwsartikelen zijn verschenen de afgelopen twee maanden (dus niet multi-page achtergronden!).

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 04-05-2021 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Lordy79 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 06:06:
[...]

Dat schreef ik ook... Kijk maar terug...
Verder zal een aandeelhouder niet altijd meer willen. Een aandeelhouder / investeerder zal in theorie streven naar investeringen met het hoogste rendement maar houdt daarbij ook rekening mee de (veel) lange(re) termijn dan lopend boekjaar. Immers: waarom een kop met gouden eieren slachten ? Liever jaarlijks bijv een stabiele 20pct rendement op eigen vermogen voor een jaar of 10 dan 40,30,20,10,....nog minder rendement.
Kan wel zijn dat je dat erbij schreef, maar de vergelijking gaat daarop mank.

Heb je wel eens opgelet de laatste tijd op de aandelenwereld? Vroeger was het zo dat er over de lange(re) termijn gedacht werd, nu is het enkel nog korte termijn en snel geld (uiteraard zijn er wat uitzonderingen).

Dit kan ook niet anders meer gezien de overnames met belachelijk hoge prijzen. Dat komt linksom of rechtsom ergens vandaan. In dit kader, de overname van HWI en het vervolgens de nek omdraaien. Gewoon een concurrent uit de markt gekocht en dat moeten ze terugverdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb dit topic een beetje gemist maar ik lees nu dat de premium/plus artikelen straks enkel beschikbaar zijn voor abonnee's. Prima plan en zoals ik had verwacht toen jullie de 'premium' beta startte.

Ik ben nu 15 jaar abonnee, en dat doe ik vooral om mijn favoriete techwebsite te ondersteunen en om legaal reclames uit te hebben staan.

Ik heb enkel feedback op (de kosten van) de abonnementen:
  1. Ik denk dat het erg jammer is dat het supporter abonnement verdwijnt. Historisch gezien was dit volgens mij een voorzetting van reclame-vrij wat - zeker nu met de cookiewall/3rd party tracking - juist een fijne optie was voor de bezoekers? Liever een betalende bezoeker dan een extra ad-blocker toch?
  2. Ik zie dat ik meer moet gaan betalen om toegang tot plus artikelen te krijgen terwijl het magazine verdwijnt, dat lijkt me raar. Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen maar met de besparingen van het niet meer maken van een magazine lijkt het me juist mogelijk op de prijs voor Hero abonnee's inclusief toegang tot plus artikelen omlaag te brengen?
De plus artikelen vind ik een leuk initiatief, ik lees ook graag FTM long-reads en heb daar ook geld voor over. Ik begrijp dus ook dat de plus artikelen achter een paywall komen, maar ik zie dus niet in waarom ik daarvoor een extra duur abonnement voor moet nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:27
endless schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:44:
De plus artikelen vind ik een leuk initiatief, ik lees ook graag FTM long-reads en heb daar ook geld voor over. Ik begrijp dus ook dat de plus artikelen achter een paywall komen, maar ik zie dus niet in waarom ik daarvoor een extra duur abonnement voor moet nemen.
Als het goed is krijg jij (en ook ik als ex-abonnee) een aanbod waarbij je hetzelfde blijft betalen als je nu voor je Hero-abonnement betaalt. Ik kan mij echter niet aan het idee onttrekken dat dit bedacht is na de shitstorm aan kritiek toen werd aangekondigd dat Plus een duurder abonnement zou zijn dan Hero. Na die aankondiging heb ik dan ook direct mijn abonnement, dat ik al sinds het prille begin had, opgezegd. Het voelde als stank voor dank.

Het voelt als een afterthought, een paniekreactie op de kritiek. En als dit niet het geval is, waarom zou je het dan niet direct aankondigen? Dat er irritatie zou ontstaan onder de abonnees lijkt me vrij evident. Ik probeer in het leven zoveel mogelijk uit te gaan van Hanlon's Razor, maar ik heb in dit topic (en in het topic over de cookiewall) inmiddels zoveel gekkigheid langs zien komen, dat ik dat niet meer vol kan houden.

Dit alles heeft mij inmiddels zo'n zure smaak gegeven dat ik ook absoluut niet op het aanbod in zal gaan.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Als het goed is krijg jij (en ook ik als ex-abonnee) een aanbod waarbij je hetzelfde blijft betalen als je nu voor je Hero-abonnement betaalt. Ik kan mij echter niet aan het idee onttrekken dat dit bedacht is na de shitstorm aan kritiek toen werd aangekondigd dat Plus een duurder abonnement zou zijn dan Hero. Na die aankondiging heb ik dan ook direct mijn abonnement, dat ik al sinds het prille begin had, opgezegd. Het voelde als stank voor dank.
Dat klinkt goed, zoals ik zei heb ik niet alles teruggelezen maar fijn om te lezen dat ze ons tegemoetkomen.
Het voelt als een afterthought, een paniekreactie op de kritiek. En als dit niet het geval is, waarom zou je het dan niet direct aankondigen? Dat er irritatie zou ontstaan onder de abonnees lijkt me vrij evident. Ik probeer in het leven zoveel mogelijk uit te gaan van Hanlon's Razor, maar ik heb in dit topic (en in het topic over de cookiewall) inmiddels zoveel gekkigheid langs zien komen, dat ik dat niet meer vol kan houden.

Dit alles heeft mij inmiddels zo'n zure smaak gegeven dat ik ook absoluut niet op het aanbod in zal gaan.
Vervelend dat je er zo over voelt. Ik heb - net als jij waarschijnlijk - veel wijzingen meegemaakt op Tweakers en je merkt altijd dat ze er juist alles aan doen om doen om de community erbij te betrekken en veel openbaar te bespreken. Mede dankzij de sterke community zie je ook altijd veel zure reacties, wat ik juist een positief teken vind want men geeft blijkbaar veel om het platform, maar geen enkele beslissing zal uiteraard iedereen bekoren.

Ik zag in dit topic onder andere de vergelijk met Blendle langskomen, daar ben ik juist weggegaan omdat die het hele model totaal veranderden zonder dat eerst met hun communitiy te bespreken. Het huidige Blende model heeft voor mij nul toegevoegde waarde in de huidige markt, ik ben zo iemand die juist graag een paar cent voor een specifiek artikel betaald om het te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
posttoast schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Ik ben zelf betrokken geweest bij dat besluit dus ik kan hier wel wat duidelijkheid over verschaffen. Het is geen paniekreactie geweest, alleen hadden we het aanbod voor Hero-abonnees nog niet rond. Dat heeft alles te maken met dat er eerst nog een juridische (de huidige abonnementsvoorwaarden) en technische check moest plaatsvinden. Wel is het zo dat we de gevolgen (en vooral het gebrek aan duidelijkheid) voor huidige abonnees hadden onderschat. Daarin zijn we in onze communicatie tekortgeschoten en dat hebben we ook erkend (zie jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic").

We zijn as we speak bezig met een laatste technische "beoordeling" van de migratie van onze huidige abonnees. Daar komt namelijk nog best wel wat bij kijken, dus dat heeft langer geduurd dan verwacht. Als dit rond is dan gaan we dit zo volledig mogelijk communiceren, ook door onze huidige abonnees persoonlijk te informeren. En ja, ex-abonnees (tot 1 december 2020) komen ook in aanmerking voor het Plus-abonnement van €3,75 per maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• posttoast
endless schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Vervelend dat je er zo over voelt. Ik heb - net als jij waarschijnlijk - veel wijzingen meegemaakt op Tweakers en je merkt altijd dat ze er juist alles aan doen om doen om de community erbij te betrekken en veel openbaar te bespreken. Mede dankzij de sterke community zie je ook altijd veel zure reacties, wat ik juist een positief teken vind want men geeft blijkbaar veel om het platform, maar geen enkele beslissing zal uiteraard iedereen bekoren.

Ik zag in dit topic onder andere de vergelijk met Blendle langskomen, daar ben ik juist weggegaan omdat die het hele model totaal veranderden zonder dat eerst met hun communitiy te bespreken. Het huidige Blende model heeft voor mij nul toegevoegde waarde in de huidige markt, ik ben zo iemand die juist graag een paar cent voor een specifiek artikel betaald om het te kunnen lezen.
Haha ja ik heb inderdaad menig verandering meegemaakt. Bij elke ontwerp-wijziging braken er rellen uit en toen Henk uit het logo verdween greep men naar de fakkels en hooivorken. Ik kon me daar allemaal nooit zo druk over maken.

Maar deze situatie voelt voor mij anders. En dat zit hem vooral in de communicatie. En dat besef lijkt er inmiddels te zijn maar bij mij was het emmertje nu echt vol.
jelle. schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Ik ben zelf betrokken geweest bij dat besluit dus ik kan hier wel wat duidelijkheid over verschaffen. Het is geen paniekreactie geweest, alleen hadden we het aanbod voor Hero-abonnees nog niet rond. Dat heeft alles te maken met dat er eerst nog een juridische (de huidige abonnementsvoorwaarden) en technische check moest plaatsvinden. Wel is het zo dat we de gevolgen (en vooral het gebrek aan duidelijkheid) voor huidige abonnees hadden onderschat. Daarin zijn we in onze communicatie tekortgeschoten en dat hebben we ook erkend (zie jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic").

We zijn as we speak bezig met een laatste technische "beoordeling" van de migratie van onze huidige abonnees. Daar komt namelijk nog best wel wat bij kijken, dus dat heeft langer geduurd dan verwacht. Als dit rond is dan gaan we dit zo volledig mogelijk communiceren, ook door onze huidige abonnees persoonlijk te informeren. En ja, ex-abonnees (tot 1 december 2020) komen ook in aanmerking voor het Plus-abonnement van €3,75 per maand.
Ik geloof je op je woord Jelle, ik ga er echt niet vanuit dat jullie een stel nare mannen zijn die proberen ons allemaal een poot uit te draaien (daar is Hanlon's razor weer :P ). Maar om het héél plat en concreet te maken: had gewoon from the get go gezegd "we waarderen onze abonnees dus jullie krijgen uiteraard gewoon toegang tot de Plus artikelen". Sterker, ik ging daar destijds al blind vanuit. Toen er vervolgens gezegd werd "we komen met een passend aanbod" ontstond er bij mij wat kortsluiting in mijn hoofd. In mijn optiek was er maar één aanbod dat je met droge ogen kon doen en dat is "er verandert voor jullie niets". Het feit dat jullie eerst een "juridische en technische check" moesten doen vind ik écht een zwaktebod. Had gewoon die belofte gedaan en regel het. Waar een wil is, is een weg.

En voor de volledigheid: ik kijk hier niemand persoonlijk op aan, ook jou niet. Ik heb (gelukkig) buiten Tweakers.net een heel bevredigend leven, dus ik lig er absoluut niet wakker van ;). Maar voor mij was het wel een heel duidelijk signaal wat mijn abonneeschap van bijna 20 jaar waard was. En dat gevoel ga je nu met alle rationele argumenten van de wereld niet meer wegkrijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:52:

[...]

Ik geloof je op je woord Jelle, ik ga er echt niet vanuit dat jullie een stel nare mannen zijn die proberen ons allemaal een poot uit te draaien (daar is Hanlon's razor weer :P ). Maar om het héél plat en concreet te maken: had gewoon from the get go gezegd "we waarderen onze abonnees dus jullie krijgen uiteraard gewoon toegang tot de Plus artikelen". Sterker, ik ging daar destijds al blind vanuit. Toen er vervolgens gezegd werd "we komen met een passend aanbod" ontstond er bij mij wat kortsluiting in mijn hoofd. In mijn optiek was er maar één aanbod dat je met droge ogen kon doen en dat is "er verandert voor jullie niets". Het feit dat jullie eerst een "juridische en technische check" moesten doen vind ik écht een zwaktebod. Had gewoon die belofte gedaan en regel het. Waar een wil is, is een weg.
Liever een afspraak maken die je na kunt komen dan een afspraak maken die je later terug moet trekken omdat het juridisch toch echt niet kan, toch?

'Vroegah' toen Femme & Daniel nog dingen regelden was de "waar een wil is, is een weg" wellicht nog van toepassing maar ik kan me voorstellen dat dat onder een bedrijf als DPG wat complexer is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

endless schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Liever een afspraak maken die je na kunt komen dan een afspraak maken die je later terug moet trekken omdat het juridisch toch echt niet kan, toch?

'Vroegah' toen Femme & Daniel nog dingen regelden was de "waar een wil is, is een weg" wellicht nog van toepassing maar ik kan me voorstellen dat dat onder een bedrijf als DPG wat complexer is.
Ze zouden het ook gewoon geregeld kunnen hebben voordat alle plannen live gingen.

Tweakers wist dat Premium zou komen.

Tweakers kon ook wel bedenken dat het nogal lullig zou zijn als Hero's opeens geen Premium konden lezen.

Tweakers zou dan 1+1 kunnen doen en kunnen bedenken "hey, misschien moeten we regelen dat Hero's gewoon gratuit kunnen overstappen naar Premium, hoe duur Premium ook gaat worden"

En als dat nou gedaan was vóór de bekendmaking van Premium, dan had dat al heel wat minder kwaad bloed gezet.

Idem dito met dat er nog steeds bekend is over wat er nou gaat gebeuren met je karma, of een exact aantal gratis artikelen, in plaats van "enkele".

Dat je die dingen op dag 1 niet gereed hebt kun je nog wel "agile" noemen. Maar we zijn nu 6 maanden later en het enige wat duidelijk is geworden, is dat je nu 6 ballen per maand mag gaan aftikken voor artikelen die een jaar geleden gratis waren.

Ik weet niet wat er aan het handje is, maar de communicatie van Tweakers is de afgelopen tijd best bijzonder te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
endless schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ik citeer Jelle nog even: "DPG Media is een commercieel bedrijf en verlangt dat een titel als Tweakers winstgevend is. Maar hoe we dat doen, is aan onszelf."

Natuurlijk is het allemaal een paar tandjes complexer dan in de tijd waar jij naar verwijst, maar je kunt complexiteit natuurlijk ook zelf maken. Ik denk dat het allemaal niet zo spannend hoeft te zijn. Ik ben zelf van het "niet lullen maar poetsen" en zo run ik mijn eigen bedrijf ook. Ik zie 0 juridische obstakels, volgens mij kun je als bedrijf prima aan bestaande klanten een korting geven. Dat is echt niet zo uniek. En als je dat juridisch wilt toetsen, dan hoeft dat écht niet zo lang te duren. Dat is de reden dat ik het een zwaktebod noemde.

Vast staat voor mij in ieder geval dat dit überhaupt al helemaal helder had moeten zijn, voor het introduceren van het Premium/Plus concept. Maar goed, dat is inmiddels ook ruiterlijk toegegeven.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
posttoast schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:22:
Vast staat voor mij in ieder geval dat dit überhaupt al helemaal helder had moeten zijn, voor het introduceren van het Premium/Plus concept. Maar goed, dat is inmiddels ook ruiterlijk toegegeven.
RobinHood schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:22:
Ze zouden het ook gewoon geregeld kunnen hebben voordat alle plannen live gingen.

Tweakers wist dat Premium zou komen.
Vooropgesteld: ja, een aantal zaken hadden vooraf beter danwel volledig uitgewerkt kunnen worden. Het is gebleken dat als het gaat om nieuwe abonnementen, niet alles even geschikt is om te testen of te toetsen in een bèta. Dat is ook een les die we hieruit hebben getrokken.
Idem dito met dat er nog steeds bekend is over wat er nou gaat gebeuren met je karma, of een exact aantal gratis artikelen, in plaats van "enkele".

Dat je die dingen op dag 1 niet gereed hebt kun je nog wel "agile" noemen. Maar we zijn nu 6 maanden later en het enige wat duidelijk is geworden, is dat je nu 6 ballen per maand mag gaan aftikken voor artikelen die een jaar geleden gratis waren.

Ik weet niet wat er aan het handje is, maar de communicatie van Tweakers is de afgelopen tijd best bijzonder te noemen.
Je noemt nu precies twee voorbeelden waar we gedurende de bèta meer inzicht in hebben verkregen. Karmakorting is in januari definitief onderdeel geworden van de plannen, mede op basis van feedback die we kregen. Dat die korting nog niet bekend is, heeft alles te maken met een herijking van het puntensysteem en een onderzoek naar de verdere ontwikkeling van karma (zie plan: Het Tweakers-karmasysteem - Hoe werkt het en hoe kan het beter?). Voor wat betreft het aantal gratis artikelen hangt dit samen met het totale aanbod (en de waardering) van Plus-artikelen dat we uiteindelijk kunnen brengen - ook iets waar we in de bèta meer inzicht in hebben gekregen. Dat is trouwens ook precies waar je enkele posts terug met Olaf over in gesprek was.

Mochten jij en/of @posttoast trouwens behoefte hebben aan meer inzicht in de ontwikkeling van Plus en wat we hiervoor de afgelopen maanden gedaan hebben, dan ben ik best bereid daarover persoonlijk het gesprek aan te gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
jelle. schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:14:
Mochten jij en/of @posttoast trouwens behoefte hebben aan meer inzicht in de ontwikkeling van Plus en wat we hiervoor de afgelopen maanden gedaan hebben, dan ben ik best bereid daarover persoonlijk het gesprek aan te gaan :)
Doe dit dan in het openbaar, want nu gooi je indirect nog iets achter een muur. Want je zegt hiermee in principe dat alleen zij dit mogen weten en alle niet vocale/andere mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Pompi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Doe dit dan in het openbaar, want nu gooi je indirect nog iets achter een muur. Want je zegt hiermee in principe dat alleen zij dit mogen weten en alle niet vocale/andere mensen niet.
Volgens mij zijn we erg transparant in dit topic en ga ik geen vragen uit de weg. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik denk alleen dat in sommige gevallen we elkaar uiteindelijk beter kunnen begrijpen in een persoonlijk gesprek (mocht daar behoefte aan zijn), vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
endless schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Het huidige Blende model heeft voor mij nul toegevoegde waarde in de huidige markt, ik ben zo iemand die juist graag een paar cent voor een specifiek artikel betaald om het te kunnen lezen.
Ik begrijp jouw reacties niet zo goed. Tweakers gaat juist naar een Blende-model ("all you can eat voor Plus") ipv betalen voor een specifiek artikel dat je interesseert. Hoe kan je dan toch zo optimistisch reageren, voor mij matcht dat niet met wat je beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

CyberMania schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Ik begrijp jouw reacties niet zo goed. Tweakers gaat juist naar een Blende-model ("all you can eat voor Plus") ipv betalen voor een specifiek artikel dat je interesseert. Hoe kan je dan toch zo optimistisch reageren, voor mij matcht dat niet met wat je beweert.
Want? Tweakers geeft toch enkel toegang tot Tweakers? Niet meer dan dat. Niet echt iets om over naar huis te schrijven of te gaan juichen. Zeker niet vergelijkbaar met iets als blendle.

Met andere woorden, ik begrijp jouw reactie op @CyberMania dan ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:09

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Volgens mij zijn we erg transparant in dit topic en ga ik geen vragen uit de weg. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik denk alleen dat in sommige gevallen we elkaar uiteindelijk beter kunnen begrijpen in een persoonlijk gesprek (mocht daar behoefte aan zijn), vandaar.
Zou jij of @Olaf ook nog op deze reactie en de reacties van @RobinHood kunnen reageren?

Ik vind dat er best een officiele mededeling mag komen, ook op de FP, over de verschuiving van:
- tweakers Plus is een aanvulling, je behoud alle huidige content, én je mag af en toe een gratis artikel uitproberen
naar:
- Tweakers Plus vervangt huidige content, je móet je gelimiteerde gratis artikelen gebruiken om dezelfde content te kunnen behouden (en het is nog onbekend of deze hoeveelheid gratis 'tokens' dekkend is)

Zeker gezien er al mensen zijn die CSS gebruiken om alle tweaker-plus artikelen te verbergen, omdat deze toch alleen maar aanvulling zou zijn op het bestaande aanbod....

Aangezien er +/- 10 achtergrond-artikelen verdwijnen die plaats maken voor tweakers-Plus artikelen, verwacht ik toch wel 10 gratis artikelen per maand voor non-plus members.

[ Voor 16% gewijzigd door dragonhaertt op 06-05-2021 12:52 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Olaf schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:20:
[...]

2. Feitelijke onjuistheden accepteren we in geen enkel artikel dat op Tweakers verschijnt.
Ik heb deze laten liggen, maar het is helaas simpelweg niet waar.

Vanuit hier:
Er is weinig keus om te stemmen met je portemonnee, want overstappen is moeilijk. Dat geldt zeker voor gewone, niet technisch onderlegde gebruikers, die eindelijk een makkelijke tool hadden om zichzelf te beschermen. Van moederbedrijf LogMeIn, dat vooral inzet op enterpriseklanten, is dat niet alleen een vertrouwensbreuk, het is simpelweg onethisch.
Voor Dashlane, Bitwarden, 1Password, Keepass is dit 10 muisklikken en minutenwerk. Overstappen is werkelijk kinderlijk eenvoudig.

Hier staat zo veel letterlijke nonsens in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen.

En dat is wat ik bedoel met het niet serieus kunnen nemen van de redacteur privacy en security. Er wordt niet bepaald kritisch naar het eigen werk gekeken, een puntje scoren is belangrijker dan een correct verhaal neer pennen en als je totaal geen kaas hebt gegeten van securitytesten dan doe je net alsof en kalkt een verhaal dat inhoudelijk gezien kant noch wal raakt.

Het wordt wel geaccepteerd Olaf. Of je het wil zien of niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

crisp

Devver

Pixelated

FirePuma142 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Voor Dashlane, Bitwarden, 1Password, Keepass is dit 10 muisklikken en minutenwerk. Overstappen is werkelijk kinderlijk eenvoudig.
Technisch ja, maar verandering an sich is voor veel mensen sowieso al een drempel, hoe eenvoudig het ook is.om over te stappen, en ik denk dat de auteur dat hier ook bedoelt heeft.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Technisch ja, maar verandering an sich is voor veel mensen sowieso al een drempel, hoe eenvoudig het ook is.om over te stappen, en ik denk dat de auteur dat hier ook bedoelt heeft.
Ik denk het niet, ik denk dat er simpelweg niet eens serieus naar gekeken is, of simpelweg verzwegen is om een sterker punt te proberen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Vanuit hier:

[...]

Hier staat zo veel letterlijke nonsens in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen.

En dat is wat ik bedoel met het niet serieus kunnen nemen van de redacteur privacy en security. Er wordt niet bepaald kritisch naar het eigen werk gekeken, een puntje scoren is belangrijker dan een correct verhaal neer pennen en als je totaal geen kaas hebt gegeten van securitytesten dan doe je net alsof en kalkt een verhaal dat inhoudelijk gezien kant noch wal raakt.

Het wordt wel geaccepteerd Olaf. Of je het wil zien of niet.
Ik doe mijn best het niet op de man te spelen, maar ik kan dit beamen en zie dit vaker.
True in "Eerste stabiele bèta van RHEL-alternatief Rocky Linux komt u"
Als het tot half vier 's middags duurt om dit soort onwaarheden te corrigeren heeft 90% v.d. lezers het al gelezen en ziet het niet meer.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:39
Ben zelf 1,5 of 2 jaar terug overgestapt van 1Password naar LastPass en later weer naar Enpass.

Overzetten van wachtwoorden, licenties, etc ging in beiden gevallen niet soepel.

Bijvoorbeeld van LastPass naar Enpass worden de titels niet overgenomen maar in een apart veld gezet.

Aangezien het allemaal kommagescheiden velden zijn, is daar vast zelf iets aan te verhelpen, maar dan kom je al gauw uit op de trukendoos genaamd reguliere expressies.

Ik denk dat 95% van de mensen sowieso geen wachtwoordmanager heeft, vaak niet eens weet wat het inhoudt en zelfs als ze het weten er geen gaat gebruiken. Het is op zich al een niche, maar het aantal mensen wat regex kent en ermee overweg kan… mwah… Ik vrees dat dat minder dan 1%, misschien wel eerder 1‰ is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn waarschijnlijk ook nog bezig om mijn opmerkingen over het artikel over de Snellius-supercomputer te rechercheren. Da's dan Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Ik krijg voor hetzelfde geld als ik nu betaal toegang tot hetzelfde als ik nu heb plus plus artikelen, prima toch?
Als dat niet zo zou zijn zou ik waarschijnlijk per artikel dat me interesseert gaan betalen.

Bij Blende heb ik geen keuze, ik kan alleen maar lezen wat me voorgeschoteld wordt.
Bij Tweakers krijg ik en de toegang tot de features die ik fijn vind en de nieuwe plus artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
dragonhaertt schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Zou jij of @Olaf ook nog op deze reactie en de reacties van @RobinHood kunnen reageren?

Ik vind dat er best een officiele mededeling mag komen, ook op de FP, over de verschuiving van:
- tweakers Plus is een aanvulling, je behoud alle huidige content, én je mag af en toe een gratis artikel uitproberen
naar:
- Tweakers Plus vervangt huidige content, je móet je gelimiteerde gratis artikelen gebruiken om dezelfde content te kunnen behouden (en het is nog onbekend of deze hoeveelheid gratis 'tokens' dekkend is)

Zeker gezien er al mensen zijn die CSS gebruiken om alle tweaker-plus artikelen te verbergen, omdat deze toch alleen maar aanvulling zou zijn op het bestaande aanbod....

Aangezien er +/- 10 achtergrond-artikelen verdwijnen die plaats maken voor tweakers-Plus artikelen, verwacht ik toch wel 10 gratis artikelen per maand voor non-plus members.
Zoals in de eerste .plan aangekondigd is het Plus-aanbod een aanvulling op het bestaande nieuws en de productreviews. In de tweede .plan staat opnieuw nadrukkelijk dat het nieuws zoals we dat brachten en de productreviews blijven zoals ze zijn. Ook staat daar dat we achtergronden met duiding bij actuele trends en ontwikkelingen en verdiepende technische achtergronden als onderdeel van Plus testen. Daarmee is duidelijk dat de focus voor een groot deel op achtergronden ligt. Of en hoeveel ruimte er overbleef voor non-Plus-achtergronden wisten we zelf ook nog niet aan het begin van de bèta en het is spijtig als de indruk is ontstaan dat lezers elke maand gegarandeerd netto evenveel achtergronden kunnen blijven lezen als voor de start van de bèta. We richten ons nu sterk op het maken van unieke artikelen die onder Plus vallen en het resultaat is wat jullie afgelopen maanden voorbij hebben zien komen, maar zoals gezegd zijn er ook achtergronden en interviews verschenen waarin de Community een rol speelt en die dus niet onder Plus vallen. En is ook besloten dat gebruikers een X-aantal Plus-artikelen kunnen unlocken.

Aanvulling: overigens kan ik in zoverre meekomen met het grieven dat achteraf explicieter hadden kunnen/moeten melden dat nieuws en productreviews geen onderdeel van Plus zouden worden, maar achtergronden dus wel. In verhouding tot nieuws en productreviews/previews/round-ups, publiceerden we een relatief beperkt aantal achtergronden. Dit aantal is sindsdien toegenomen, evenals het aantal productreviews/previews/round-ups. We hadden kunnen aangeven dat de verwachting zou zijn en wat de mogelijke gevolgen voor achtergronden zouden kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf op 07-05-2021 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:02
Olaf schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Zoals in de eerste .plan aangekondigd is het Plus-aanbod een aanvulling op het bestaande nieuws en de productreviews. In de tweede .plan staat opnieuw nadrukkelijk dat het nieuws zoals we dat brachten en de productreviews blijven zoals ze zijn. Ook staat daar dat we achtergronden met duiding bij actuele trends en ontwikkelingen en verdiepende technische achtergronden als onderdeel van Plus testen. Daarmee is duidelijk dat de focus voor een groot deel op achtergronden ligt. Of en hoeveel ruimte er overbleef voor non-Plus-achtergronden wisten we zelf ook nog niet aan het begin van de bèta en het is spijtig als de indruk is ontstaan dat lezers elke maand gegarandeerd netto evenveel achtergronden kunnen blijven lezen als voor de start van de bèta. We richten ons nu sterk op het maken van unieke artikelen die onder Plus vallen en het resultaat is wat jullie afgelopen maanden voorbij hebben zien komen, maar zoals gezegd zijn er ook achtergronden en interviews verschenen waarin de Community een rol speelt en die dus niet onder Plus vallen. En is ook besloten dat gebruikers een X-aantal Plus-artikelen kunnen unlocken.
Dat klinkt toch tegenstrijdig met dit:
jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
[...]

De waardepropositie is nog steeds dat we diepgaande content bieden als aanvulling op het huidige aanbod artikelen. Voor een uitgebreide toelichting van wat een artikel Plus maakt, zie Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic". Wat voor jou meerwaarde biedt (reacties onder artikelen), is in die zin iets anders. Zoals ik al eerder zei is het een relevante vraag hoe dat uiteindelijk uitpakt als de reacties niet voor iedereen toegankelijk zijn, maar dat is iets wat we nu niet kunnen voorspellen.

[...]
Als het een aanvulling op het huidige aanbod is, dan leest dat als: het huidige aanbod blijft en we maken extra/plus content.
Op dat vlak vond ik de naam "plus" goed gekozen.
Nu begin ik eigenlijk steeds meer opnieuw te twijfelen of dat label wel past. Er komt dus (bijna) niets "plus", het huidige achtergrond aanbod wordt gewoon betalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Vanuit hier:

[...]

Je bent wel een beetje aan het sealioning als je op een dergelijke manier je punt wilt maken. Of het moeilijk is of niet is gewoon een mening, daar is niets feitelijks aan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

naitsoezn schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Je bent wel een beetje aan het sealioning als je op een dergelijke manier je punt wilt maken. Of het moeilijk is of niet is gewoon een mening, daar is niets feitelijks aan.
Het heeft geen bal met sealioning te maken. Echt geen bal. Moeilijk zal inderdaad subjectief zijn, maar enige realiteitszin laat zien dat moeilijk in dit geval, zeker voor de doelgroep van Tweakers schromelijk overdreven is.

Zeker als je er rekening mee houdt dat het als zo moeilijk wordt voorgespiegeld dat het een dusdanig ernstige overstapbeperking is dat het onethisch is om van abonnementsmodel te veranderen. Dat is Trumpiaanse stemmingmakerij, niets meer, niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FirePuma142 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Zeker als je er rekening mee houdt dat het als zo moeilijk wordt voorgespiegeld dat het een dusdanig ernstige overstapbeperking is dat het onethisch is om van abonnementsmodel te veranderen. Dat is Trumpiaanse stemmingmakerij, niets meer, niets minder.
Ik had laatst de sprong gewaagd en vond het niet eenvoudig. Zo niet-eenvoudig dat ik het m'n vrouw niet wil aandoen in ieder geval (die is nogal digibeet, maar had ik anderhalf jaar geleden eindelijk over). En hier is nog een voorbeeld van iemand die het niet eenvoudig vond. En dan hebben we het over Tweakers-publiek, kun je nagaan :/ . Je overdrijft dus schromelijk, je haalt het punt ook nog eens meerdere keren aan (zelfs ruim een maand na verschijning van de column, zo'n ding waarin meningen staan die doorgaans nog wel eens aangedikt worden), en wilt niet loslaten.... Er zijn slechtere voorbeelden te vinden van s... :z

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

naitsoezn schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:52:
[...]

Ik had laatst de sprong gewaagd en vond het niet eenvoudig.
Ik ook, ik was in vijf minuten klaar.
Zo niet-eenvoudig dat ik het m'n vrouw niet wil aandoen in ieder geval (die is nogal digibeet, maar had ik anderhalf jaar geleden eindelijk over). En hier is nog een voorbeeld van iemand die het niet eenvoudig vond.
Ook genoeg mensen te vinden die het hartstikke eenvoudig vinden op het grote boze internet.
En dan hebben we het over Tweakers-publiek, kun je nagaan :/ . Je overdrijft dus schromelijk, je haalt het punt ook nog eens meerdere keren aan (zelfs ruim een maand na verschijning van de column, zo'n ding waarin meningen staan die doorgaans nog wel eens aangedikt worden), en wilt niet loslaten.... Er zijn slechtere voorbeelden te vinden van s... :z
Je mag vinden dat ik overdrijf, ik vind dat je aan het trollen bent door een ander bij herhaling van trollen te betichten, zonder enige interesse in de context waarin dit voorbeeld is aangedragen te tonen. En je sluit zelfs met een trollerige emoticon af, dan is voor mij het verhaal wel duidelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Olaf schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:45:

Aanvulling: overigens kan ik in zoverre meekomen met het grieven dat achteraf explicieter hadden kunnen/moeten melden dat nieuws en productreviews geen onderdeel van Plus zouden worden, maar achtergronden dus wel. In verhouding tot nieuws en productreviews/previews/round-ups, publiceerden we een relatief beperkt aantal achtergronden. Dit aantal is sindsdien toegenomen, evenals het aantal productreviews/previews/round-ups. We hadden kunnen aangeven dat de verwachting zou zijn en wat de mogelijke gevolgen voor achtergronden zouden kunnen zijn.
Hadden jullie inderdaad kunnen doen. Dus waarom is dat niet gebeurt?

Gokje van mijner zijde:

Omdat men nog meer over de zeik was gegaan als Tweakers vrolijk had gezegd "jullie gaan straks lappen voor iets wat al vanaf dag 1 gratis was", zeker als blijkt dat de diepgang niet echt dieper geworden is. Het zijn gewoon de .achtergrond artikelen hoe ik ze al 10 jaar hier op Tweakers lees.

Al heb ik nu ook wel door hoe de steel in de vork zit @dragonhaertt en @Mschamp : Waar je "nieuws" en "artikelen" ziet staan, moet je enkel en alleen de /nieuws/ artikelen lezen. Ondanks dat een .achtergrond vaak een directe lijn met het nieuws van de week te maken heeft, is het blijkbaar geen nieuws.

Dan kun je opeens inderdaad met droge ogen gaan beweren dat het geen invloed heeft op het aantal artikelen. Want je telt een hele sectie artikelen niet mee. Misschien zijn het wel geen artikelen, maar stukken, om het lekker Rutteiaans te maken.

En natuurlijk lezen de mensen niet zo, die lezen "gaat niet ten koste van artikelen", zien de "plus" naam, horen wat over meer redacteuren en tja, dan denk je "ah, het is echt een aanvulling, en ze zeggen dat het niet ten koste gaat van het aantal artikelen, naja, zo erg is het dan niet.

En als er vervolgens vervelend gaan doen door .achtergronden te tellen, zeg je doodleuk "ja, maar we bedoelden nieuwsartikelen"

En3 nog iets

Het niet kunnen voorspellen dat er zo'n kaalslag zou zijn op het gebied van non-premium-achtergronden, tja, eerlijk gezegd heb ik moeite met dat te geloven. Ik neem aan dat er een soort samenhangend idee was van "goh, dit is ongeveer een premium-artikel" en dan is er vast wel een knappe kop in de ruimte die zegt "maar dat zijn de huidige .achtergronden toch al? Wat doen we daar dan mee?"

Het is alleen "moeilijk te voorspellen" als enkel en alleen "community-input" ervoor zorgt dat een .achtergrond wel of niet plus is. Echter, zo moeilijk is dat niet te voorspellen: Hoe vaak gebeurde het voor Premium, en is er een reden om te denken dat er opeens significant meer community-driven .achtergronden komen?

Zo nee: Dan weet je dat er ernstige verschraling aan komt, en daar ben je dan eerlijk over.
Ze ja: Dan zeg je dat, en leg je dat duidelijk uit.

Tweakers gaat voor optie 3: "yolodebolo, geef de community even een dode mus als zoethoudertje, en we zien wel waar het schip strandt"

Nou, hier is het schip gestrand: Wel 4 gratis achtergronden in 4 maanden tijd. Een tiende van vorig jaar.

Onmogelijk om zo'n teruggang te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Mschamp schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:06:
[...]

Dat klinkt toch tegenstrijdig met dit:

[...]

Als het een aanvulling op het huidige aanbod is, dan leest dat als: het huidige aanbod blijft en we maken extra/plus content.
Op dat vlak vond ik de naam "plus" goed gekozen.
Nu begin ik eigenlijk steeds meer opnieuw te twijfelen of dat label wel past. Er komt dus (bijna) niets "plus", het huidige achtergrond aanbod wordt gewoon betalend.
Dan heb ik dat destijds verkeerd verwoord in die reactie en snap wel dat daar eventuele verwarring (deels) vandaan kan komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
@jelle ik snap niet waarom er nu zo moeilijk wordt gedaan. Volgens mij was het idee: we willen minder afhankelijk worden van advertenties en is er een groep die graag betaalt voor extra content. Dan introduceer je toch een bannervrij abonnement met een reële compensatie tarief voor verloren inkomsten uit reclame (en harder inzetten op AD blokkers) en een Plusabonnement voor wie tegen betaling extra content gecreëerd wil zien worden. Maar nee: nu is bestaande content achter een paywall verdwenen, en is alleen nog standaardnieuws en reviews vrij toegankelijk. Jullie had Plus echt iets extra moeten maken ipv bestaande gratis content daarheen te verhuizen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 08-05-2021 10:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:33

ManiacsHouse

Scheisse!

CyberMania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:20:
@jelle ik snap niet waarom er nu zo moeilijk wordt gedaan. Volgens mij was het idee: we willen minder afhankelijk worden van advertenties en is er een groep die graag betaalt voor extra content. Dan introduceer je toch een bannervrij abonnement met een reële compensatie tarief voor verloren inkomsten uit reclame en een Plusabonnement voor wie tegen betaling extra content gecreëerd wil zien worden. Maar nee: nu is bestaande content achter een paywall verdwenen, en is alleen nog standaardnieuws en reviews vrij toegankelijk. Jullie had Plus echt iets extra moeten maken ipv bestaande gratis content daarheen te verhuizen.
Dat was toch te verwachten in de lijn met de andere DPG-media? Waarom zou Tweakers een (grote) uitzondering mogen maken van de heren als er een kant en klaar plan ligt? Roep voor de bühne dat je het écht anders gaat doen (dat is hip de laatste tijd :P ) als de rest en echt naar mensen gaat luisteren en vervolgens doe je het grootste deel het door bovenop opgelegde pad met voor het beeld een iets ander sausje er overheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
Olaf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Heb ik toegevoegd aan de tabel.
is dit overzicht aan te vullen met HW info artikelen? En hoe dit is verlopen na de samenvoeging met tweakers?
Dan is voor de community ook wat duidelijker wat de samenvoeging heeft gebracht als resultaat.
Zowel voor plus als non plus lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:20:
@jelle ik snap niet waarom er nu zo moeilijk wordt gedaan. Volgens mij was het idee: we willen minder afhankelijk worden van advertenties en is er een groep die graag betaalt voor extra content. Dan introduceer je toch een bannervrij abonnement met een reële compensatie tarief voor verloren inkomsten uit reclame (en harder inzetten op AD blokkers) en een Plusabonnement voor wie tegen betaling extra content gecreëerd wil zien worden. Maar nee: nu is bestaande content achter een paywall verdwenen, en is alleen nog standaardnieuws en reviews vrij toegankelijk. Jullie had Plus echt iets extra moeten maken ipv bestaande gratis content daarheen te verhuizen.
Olaf heeft hier in december al iets over geschreven:
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:08:

We willen natuurlijk niet dat het bestaande aanbod van artikelen die voor iedereen beschikbaar zijn, er onder gaan lijden als we met extra artikelen zouden komen. Vandaar dat we besloten hebben te investeren. We hebben een extra redacteur aangenomen, zetten meer freelancers in en hebben het rooster van de nieuwsredactie zo aangepast dat er ruimte is voor het in stand houden van nieuws, naast de extra artikelen. Gaat er helemaal niets veranderen aan het huidige aanbod? Het doel is dit zoveel mogelijk gelijk te houden, maar bij grote veranderingen is dat moeilijk te zeggen, misschien gaan we wel meer en uitgebreider nieuws brengen voor iedereen, naast de aanvullende artikelen. Zou zo maar kunnen met meer redacteuren en een nieuwe werkwijze. Als we zien dat het minder wordt, moeten we veranderingen doorvoeren om dat te voorkomen. Krijgen niet-abonnees minder achtergrondartikelen? Ook dat is moeilijk te voorspellen, maar natuurlijk willen we ook niet-Premium-achtergronden blijven brengen voor iedereen en denken we na over toegang tot Premium-artikelen, bijvoorbeeld enkele keren per maand.
Het is natuurlijk marketingtechnisch niet heel slim opgepakt als je dit zo schrijft.
Moeilijk te zeggen, Misschien, Zou zo maar kunnen, Moeilijk te voorspellen.

Maar, het is dus wel degelijk iets wat al aangegeven is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
Jaer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:00:
[...]

is dit overzicht aan te vullen met HW info artikelen? En hoe dit is verlopen na de samenvoeging met tweakers?
Dan is voor de community ook wat duidelijker wat de samenvoeging heeft gebracht als resultaat.
Die tabel zegt niets. Het is heel simpel: alleen standaardnieuws en reviews (redactionair) zijn nog vrij toegankelijk. De rest niet meer (tenzij community geïnspireerde artikelen) en dat was vroeger anders. De extra content komt njet op de bestaande content. Het is volstrekt onduidelijk waarom er niet een extra abonnement kon komen voor mensen die graag extra content gecreëerd willen zien, zonder te morrelen aan de bestaande contentmix. Voor enkele gratis plusartikelen heb je direct ook weer een account nodig etc.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 08-05-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
CyberMania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Die tabel zegt niets. Het is heel simpel: alleen standaardnieuws en reviews (redactionair) zijn nog vrij toegankelijk. De rest niet meer (tenzij community geïnspireerde artikelen) en dat was vroeger anders. De extra content komt njet op de bestaande content. Voor enkele gratis plusartikelen heb je direct ook weer een account nodig etc.
Dat is toch juist wat eerder zichtbaar werd na mijn vraag om dat in de tabel aan te geven? De eerste versie gaf wat dat betreft 0 duidelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Vanuit mijn kant toch even een dikke pluim voor Reinoud Dik en het hele Tweakers-team voor het schrijven van de prachtige review over cpu-core scaling.

Jullie zijn ongelofelijk gegroeid in het schrijven van reviews, misschien mede door HWI. Het afgelopen jaar is de kwaliteit van de reviews erg goed geworden. Ze lezen zeer goed weg, zijn diepgaander maar ook interessanter en je krijgt er een heel duidelijk beeld van als consument. Toch blijft het niet te moeilijk, zodat iedereen de materie toch gewoon kan meevolgen, de reviews zijn echt voor een groot doelpubliek geschreven. Ik wil niet weten hoeveel werkuren er in deze review zijn gestoken, maar ik wil er alvast mijn complimenten voor geven. Heerlijk stukje hardware om te lezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

ManiacsHouse schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Dat was toch te verwachten in de lijn met de andere DPG-media? Waarom zou Tweakers een (grote) uitzondering mogen maken van de heren als er een kant en klaar plan ligt? Roep voor de bühne dat je het écht anders gaat doen (dat is hip de laatste tijd :P ) als de rest en echt naar mensen gaat luisteren en vervolgens doe je het grootste deel het door bovenop opgelegde pad met voor het beeld een iets ander sausje er overheen.
En gokken er blijkbaar op dat de mensen die het hardst protesteren toch wel vertrekken waarna eigenlijk niemand meer over is om te "klagen". Wat ze vervolgens afdoen als "we kunnen het niet iedereen naar de zin maken".

Vermoedelijk onderschatten ze daarbij de verdere toekomstige gevolgen. Persoonlijk merk ik al steeds minder te lezen. Ik ga regelmatig meteen door naar de comments. Het enige interessante en hetgeen dus niet van de redactie komt. De rest qua artikelen krijgt een steeds sterkere advertorial smaak.

edit:
enkele verduidelijkingen in de tekst aangebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door magician2000 op 09-05-2021 01:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Jaer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:00:
[...]

De samenvoeging (en het opkopen) diende om een concurrent uit te schakelen. Missie vervult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

ed1703 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Olaf heeft hier in december al iets over geschreven:

[...]

Het is natuurlijk marketingtechnisch niet heel slim opgepakt als je dit zo schrijft.
Moeilijk te zeggen, Misschien, Zou zo maar kunnen, Moeilijk te voorspellen.

Maar, het is dus wel degelijk iets wat al aangegeven is.
Frappant is: extra mankracht in de vorm van een redacteur en inzet meer freelancers, maar eerder ook al door samenvoeging van de HWI redactie, maar minder kwaliteit. Een zeer bijzondere en in mijn ogen dodelijke combinatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Flipking94 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:19:
Vanuit mijn kant toch even een dikke pluim voor Reinoud Dik en het hele Tweakers-team voor het schrijven van de prachtige review over cpu-core scaling.

Jullie zijn ongelofelijk gegroeid in het schrijven van reviews, misschien mede door HWI. Het afgelopen jaar is de kwaliteit van de reviews erg goed geworden. Ze lezen zeer goed weg, zijn diepgaander maar ook interessanter en je krijgt er een heel duidelijk beeld van als consument. Toch blijft het niet te moeilijk, zodat iedereen de materie toch gewoon kan meevolgen, de reviews zijn echt voor een groot doelpubliek geschreven. Ik wil niet weten hoeveel werkuren er in deze review zijn gestoken, maar ik wil er alvast mijn complimenten voor geven. Heerlijk stukje hardware om te lezen!
Bijzonder, ik ervaar het tegenovergestelde. De kwaliteit van de reviews zijn in mijn ogen juist met sprongen achteruit gegaan (zeker ten opzicht van HWI). Ze lezen helemaal niet meer lekker weg en zijn niet tot nauwelijks diepgaander en / of geven een duidelijker beeld.

Ik ben dan ook wel benieuwd of dat komt doordat ik veel meer HWI gewend ben (hoe is dat bij jou?).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:14:
[...]

En gokken er blijkbaar op dat de mensen die het hardst protesteren toch wel vertrekken waarna eigenlijk niemand meer over is om te "klagen". Wat ze vervolgens afdoen als "we kunnen het niet iedereen naar de zin maken".
Precies dit, want voor jou 10 anderen die niet zeuren en wel ads slikken waar men aan verdient. Waarom zou je je focus dan verleggen op die 20 brommende veteranen, gewoon negeren(wordt letterlijk gedaan wat nog wel het meest pijnlijke is). Ben benieuwd wat er gebeurt als meer mensen zich gaan realiseren wat de uiteindelijke strekking gaat worden van plus, hier zijn we het er inmiddels over eens dat de gemiddelde lezer er gewoon hard op achteruit gaat. Dat terwijl de rest van de community nog denkt dat het mooi weer is en ten goede komt van de kwaliteit.

Blijkt maar weer hoe zeer de kern van Tweakers gewaardeerd wordt, samengevat; kwantiteit(geld)>> kwaliteit(Tweakers kern).

Ik zou mijzelf er gewoon bij neerleggen @magician2000, kunt je tijd denk ik wel ergens anders beter besteden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BarendBotje op 09-05-2021 09:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
BarendBotje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Ik zou mijzelf er gewoon bij neerleggen @magician2000, kunt je tijd denk ik wel ergens anders beter besteden ;)
Ik denk dat een flink aantal gebruikers al geruime tijd tot die conclusie zijn gekomen, gezien het aantal reacties per week in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@magician2000
De samenvoeging (en het opkopen) diende om een concurrent uit te schakelen. Missie vervult.
Dit is niet waar wat je hier schrijft. Zowel HWI als Tweakers waren (en zijn) onderdeel van DPG Media (Belgisch bedrijf). Het waren dus nooit concurrenten van elkaar, echter wel twee techkanalen onder hetzelfde bedrijf. Maar als het ene kanaal niet meer voldoende rendeert, wat doe je dan als bedrijf? Juist, ofwel doek je één van de twee op, ofwel laat je ze fuseren. Dat laatste is dan ook gebeurd. En daar mogen we blij om zijn. Opdoeken van bedrijven wordt niemand vrolijk van. Bij fuseren leeft het ene toch nog een beetje voort in het andere.

Bij HWI waren reviews met meer dan een handjevol pagina's zeer uitzonderlijk, misschien 1x per maand. Bij Tweakers krijg je er één om de 10 dagen. En bij Tweakers is dat ook pas sinds de fusie dat ze dit doen. Er zijn meer reviews, meer hardwarereviews en diepgaandere reviews. Als voorbeeld het artikel van de cpu-corescaling van gisteren. Er zijn in totaal 576 benchmarks gedraaid. Ik weet niet of je al eens een benchmark hebt gedraaid, maar je zit toch snel aan 5 min per benchmark op zijn minst. Tel maar uit hoeveel werkuren er dan in deze twee artikels van afgelopen weken zijn gestoken. HWI zou alleen nooit de tijd hebben om dit zo diep in kaart te brengen. Geloof je me niet? Geen probleem, hier even klikken en dan zie je de laatste test van HWI over cpu-core scaling. Dat zijn peanuts als je de data met de huidige review van tweakers vergelijkt.

Dat de reviews niet meer lekker weglezen vind ik vreemd. Het is exact dezelfde auteur... Ik heb 7j genoten van de reviews van HWI en Tweakers, maar de fusie heeft het beste van beide werelden voor mij bij elkaar gebracht. De reviews zijn net zo interessant als eerder bij HWI en ze zijn veel gedetailleerder omdat er meer mankracht beschikbaar is om dergelijke reviews te maken. Ik juich het alleen maar toe :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ed1703 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Ik denk dat een flink aantal gebruikers al geruime tijd tot die conclusie zijn gekomen, gezien het aantal reacties per week in dit topic.
Nee, dat zie je echt verkeerd. Er is in het afgelopen half jaar juist een enorme verbetering opgetreden, en naast dit topic zijn er heel veel andere niet-transparante metrieken die Tweakers vertellen dat ze het tot nu toe echt fantastisch doen en er echt een stijgende lijn in zit op zowel journalistiek niveau als in user engagement. Het is werkelijk een ongeëvenaard succes. Dit topic is slechts een uitlaatklep voor enkele criticasters die in de verste verte niet representatief zijn voor de Tweakers-user base.

;)

Ik ben wel benieuwd wie er nu toch antwoord kan geven op het Agile-gedeelte van deze hele implementatie. Daar is al echt heel vaak een vraag over gesteld, of een opmerking over gemaakt, maar ik heb er nooit een antwoord op gezien.

Oftewel, als het daadwerkelijk een Agile-Beta is waarin we ons bevinden met Plus, waarom is het dan vanuit eindgebruikersperspectief nagenoeg statisch in gebruikservaring het afgelopen half jaar? Het voordeel is juist dat je in hoog tempo verbeteringen doorvoert die toegevoegde waarde hebben. Nu is er geen hoog tempo en is de toegevoegde waarde sinds introductie minimaal. Kan iemand uitleggen wat er nu precies Agile is aan dit hele proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@FirePuma142 misschien is dit ook gewoon een tijdelijke aanbieding om alle leden, zowel oud als nieuw (en HWI leden), te prikkelen met de artikelen. Tweakers plus is niet veel later gestart dan de fusie met HWI. Ik denk dat ze een jaar lang willen kijken hoe dit bevalt en zoveel mogelijk feedback hierover willen krijgen om te weten te komen wat de interessante onderwerpen zijn waar plussers naar willen kijken.

Of kort gezegd: In mijn ogen is dit proefproject enkel maar om zoveel mogelijk data en meningen te verzamelen om tegen 1 oktober Tweakers plus betalend te maken en via de vergaarde data in een jaar zo goed mogelijk content op maat te kunnen aanbieden. Een winwin dus voor tweakers en de gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Kan iemand uitleggen wat er nu precies Agile is aan dit hele proces?
Volgens mij.. (maar ik ben een zeur) was dit al besproken. Het Agile stukje aan dit hele proces is dat er geen harde beloftes gemaakt "kunnen" worden. Dus wordt de term Agile uit de kast getrokken. Want dan rechtvaardig je dat.

Wat er voor de rest nog aan hangt etc word "handig" vergeten. :+

* Grvy kruipt weer terug zijn huisje in en mompelt "get off my lawn" :D

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Flipking94 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:06:
@magician2000

[...]

Dit is niet waar wat je hier schrijft. Zowel HWI als Tweakers waren (en zijn) onderdeel van DPG Media (Belgisch bedrijf). Het waren dus nooit concurrenten van elkaar, echter wel twee techkanalen onder hetzelfde bedrijf. Maar als het ene kanaal niet meer voldoende rendeert, wat doe je dan als bedrijf? Juist, ofwel doek je één van de twee op, ofwel laat je ze fuseren. Dat laatste is dan ook gebeurd. En daar mogen we blij om zijn. Opdoeken van bedrijven wordt niemand vrolijk van. Bij fuseren leeft het ene toch nog een beetje voort in het andere.

Bij HWI waren reviews met meer dan een handjevol pagina's zeer uitzonderlijk, misschien 1x per maand. Bij Tweakers krijg je er één om de 10 dagen. En bij Tweakers is dat ook pas sinds de fusie dat ze dit doen. Er zijn meer reviews, meer hardwarereviews en diepgaandere reviews. Als voorbeeld het artikel van de cpu-corescaling van gisteren. Er zijn in totaal 576 benchmarks gedraaid. Ik weet niet of je al eens een benchmark hebt gedraaid, maar je zit toch snel aan 5 min per benchmark op zijn minst. Tel maar uit hoeveel werkuren er dan in deze twee artikels van afgelopen weken zijn gestoken. HWI zou alleen nooit de tijd hebben om dit zo diep in kaart te brengen. Geloof je me niet? Geen probleem, hier even klikken en dan zie je de laatste test van HWI over cpu-core scaling. Dat zijn peanuts als je de data met de huidige review van tweakers vergelijkt.

Dat de reviews niet meer lekker weglezen vind ik vreemd. Het is exact dezelfde auteur... Ik heb 7j genoten van de reviews van HWI en Tweakers, maar de fusie heeft het beste van beide werelden voor mij bij elkaar gebracht. De reviews zijn net zo interessant als eerder bij HWI en ze zijn veel gedetailleerder omdat er meer mankracht beschikbaar is om dergelijke reviews te maken. Ik juich het alleen maar toe :)
HWI is overgenomen door DPG media. Daarvoor stond het op zichzelf. Niet lang daarna is het opgeheven (inclusief het blad). Dus vanuit DPG is het gewoon het uitkopen van een concurrent geweest.

HWI was de website en het blad. Het gaat hier niet om het aantal, maar om de kwaliteit van de reviews. Inclusief de grotere mate van onafhankelijkheid in schrijfstijl.

Het maakt natuurlijk niets uit dat het exact dezelfde auteur is. De auteur heeft nu een andere werkgever die mogelijk andere eisen stelt c.q. een hoofdredacteur die het verhaal net zolang terugstuurt totdat het naar de zin is zoals ze het nu willen.

Daarnaast, het is wat ik zelf bemerkt heb. Het staat je vrij om daar anders over te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

hellknight

Medieval Nerd

magician2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:02:
[...]

HWI is overgenomen door DPG media. Daarvoor stond het op zichzelf. Niet lang daarna is het opgeheven (inclusief het blad). Dus vanuit DPG is het gewoon het uitkopen van een concurrent geweest.
Het is maar wat je "niet lang" noemt - overname HWI door DPG was in september 2016 - dus HWI heeft na overname nog bijna 4 jaar los van Tweakers gedraaid, met enkel wat samenwerking op specifieke gebieden

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beetje non-discussie, DPG heeft er bij de overname al voor gezorgd dat er geen reële NL talige concurrent meer voor ze was. Dus ja ze hebben gewoon de concurrentie uitgeschakeld zodat ze min of meer hun handen vrij hebben op de NL talige markt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
FirePuma142 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:39:
Ik ben wel benieuwd wie er nu toch antwoord kan geven op het Agile-gedeelte van deze hele implementatie. Daar is al echt heel vaak een vraag over gesteld, of een opmerking over gemaakt, maar ik heb er nooit een antwoord op gezien.

Oftewel, als het daadwerkelijk een Agile-Beta is waarin we ons bevinden met Plus, waarom is het dan vanuit eindgebruikersperspectief nagenoeg statisch in gebruikservaring het afgelopen half jaar? Het voordeel is juist dat je in hoog tempo verbeteringen doorvoert die toegevoegde waarde hebben. Nu is er geen hoog tempo en is de toegevoegde waarde sinds introductie minimaal. Kan iemand uitleggen wat er nu precies Agile is aan dit hele proces?
In mijn beleving heb ik deze vraag al beantwoord in jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic". De grootste aanpassingen en verbeteringen zijn uitgevoerd op het vlak van content (dus de artikelen zelf, de onderwerpen, verschillende artikeltypen). Dat jij de kwaliteit in de meeste gevallen ondermaats vindt heb je in dit topic meerdere malen kenbaar gemaakt, maar dat betekent niet dat er niks aan gebeurt qua ontwikkeling.

Ik ben het met je eens dat wat er achter de schermen gebeurt, voor een gebruiker veel minder (tot niet) zichtbaar is. Dat is voor ons ook een uitdaging. Ook ben ik het met je eens dat niet alles rondom Plus geschikt is om in een bèta of op agile wijze te testen danwel verbeteren. Bij sommige zaken wisten we dat al, bij andere dingen zijn we daar gedurende het proces achtergekomen. Daarnaast hebben we redelijk wat vertraging opgelopen in de ontwikkeling. Dat heeft te maken met de overstap naar een nieuwe betaalprovider, andere projecten die (tijdelijk) voorrang kregen en een beperkte development-capaciteit. Maar op voorhand was dan ook niet vastgelegd hoe lang precies de bèta zou gaan duren (de minimale duur wel).

Is iets als Plus daarmee volledig ongeschikt om als bèta te lanceren en op agile wijze te ontwikkelen? Ik denk van niet, maar het is wel voor ons duidelijk geworden hoe dit enorm kan verschillen per onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellknight schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Het is maar wat je "niet lang" noemt - overname HWI door DPG was in september 2016 - dus HWI heeft na overname nog bijna 4 jaar los van Tweakers gedraaid, met enkel wat samenwerking op specifieke gebieden
DPG heeft begin 2020 Tweakers overgenomen (of eigenlijk heel Sanoma Nederland). Oftewel pas nadat tweakers werd overgenomen was er "synergie" om kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
[...]

DPG heeft begin 2020 Tweakers overgenomen (of eigenlijk heel Sanoma Nederland). Oftewel pas nadat tweakers werd overgenomen was er "synergie" om kosten te besparen.
Tweakers hoorde niet bij Sanoma. Tweakers is in 2012 als onderdeel van VNU Media overgenomen door De Persgroep. De naam is daarna gewijzigd in DPG Media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:54:
[...]

In mijn beleving heb ik deze vraag al beantwoord in jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic". De grootste aanpassingen en verbeteringen zijn uitgevoerd op het vlak van content (dus de artikelen zelf, de onderwerpen, verschillende artikeltypen). Dat jij de kwaliteit in de meeste gevallen ondermaats vindt heb je in dit topic meerdere malen kenbaar gemaakt, maar dat betekent niet dat er niks aan gebeurt qua ontwikkeling.

Ik ben het met je eens dat wat er achter de schermen gebeurt, voor een gebruiker veel minder (tot niet) zichtbaar is. Dat is voor ons ook een uitdaging. Ook ben ik het met je eens dat niet alles rondom Plus geschikt is om in een bèta of op agile wijze te testen danwel verbeteren. Bij sommige zaken wisten we dat al, bij andere dingen zijn we daar gedurende het proces achtergekomen. Daarnaast hebben we redelijk wat vertraging opgelopen in de ontwikkeling. Dat heeft te maken met de overstap naar een nieuwe betaalprovider, andere projecten die (tijdelijk) voorrang kregen en een beperkte development-capaciteit. Maar op voorhand was dan ook niet vastgelegd hoe lang precies de bèta zou gaan duren (de minimale duur wel).
Ik miste nog een paar puzzelstukjes, maar volgens mij is het beeld nu compleet. De vertraging die je beschrijft is voornamelijk een prioriteitskwestie neem ik aan. Beperkte development-capaciteit is een gegeven in de IT ;) Ik vind het wel bijzonder dat die prioriteit dan niet op Plus valt, incoming missiles uitgezonderd.
Is iets als Plus daarmee volledig ongeschikt om als bèta te lanceren en op agile wijze te ontwikkelen? Ik denk van niet, maar het is wel voor ons duidelijk geworden hoe dit enorm kan verschillen per onderdeel.
Volledig ongeschikt, nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat het verstandig is om je ontwikkelmethode los te zien van je implementatiemethode. Je kunt ze op elkaar aan laten sluiten, maar het hoeft niet. En als een flink gedeelte van je implementatie bijzonder weinig met softwareontwikkeling te maken heeft (content- en redactie-ontwikkeling bijvoorbeeld) dan is het meestal geen goede keus om het dan wel in het Agile-maatpak te proberen te wringen. Agile wordt wel vaker als one-size-fits-all-methodiek misbruikt, en het gaat nagenoeg even zo vaak mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@jelle. inderdaad. DPG media koopt vrijwel alles in Nederland op. Hieronder de link met bevestiging (en quotes voor de luierikken onder ons >:) ) https://nl.wikipedia.org/wiki/DPG_Media
In 2012 nam De Persgroep Nederland VNU Media over, een Nederlandse uitgever van magazines en online tools voor professionals, vooral in de sectoren van recruitment en employment.[8] In 2013 nam De Persgroep de autowebsite Autotrack over van Wegener, en verstevigde het zo zijn digitale portfolio in Nederland.
In 2016 voerde De Persgroep verschillende overnames uit in Nederland. Nu deel van zijn portfolio: de website Hardware.info, B2B marketingbedrijf Synpact, en online videoplatform MyChannels. In België nam De Persgroep de financiële vergelijkingswebsite Spaargids.be over[2]. Met virtuele netwerkoperator Mobile Vikings, werd een bijkomend telecommerk binnengebracht.
Je bent blind als je denkt dat het in september 2020 beslist werd dat HWI ging uitfaseren. Koen Crijns, oprichter van HWI, staat sinds de overname van HWI anno 2016 door DPG media aan het hoofd van het Testlab van DPG Media (waaronder tweakers, HWInfo en ADtech). Dit kan je trouwens ook gewoon terugvinden op zijn LinkedIn. Het was een kwestie van tijd vooraleer de drie gingen fuseren.

spoiler: title
[quote]
Manager Hardware Info
Datums dienstverbandsep. 2016 – jan. 2020
Duur dienstverband3 jaar 5 maanden
LocatieAmsterdam
Responsible for strategy and operational development of Hardware Info (2+ mln monthly visitors). I interface between editorial teams, sales, development, marketing, and upper management. I manage product development (features, UI/UX, re-launches), roadmaps, partnerships, editorial strategy, budgeting, B2B strategy, and key account management. I’m part of DPG Media’s technology cluster (Tweakers / Hardware Info / AD Tech) management team.

Editorially responsible for in-depth coverage of CPU and GPU architectures.

Notable achievements:
- Annual double-digit growth in revenue and EBITDA. (2017 and 2018)
- Managing the integration of Hardware Info within its new parent company, restructuring of sales, expanding the testing facilities, and extending partnerships. (2017)
- Restructuring DPG Technology’s editorial back office with the creation of a centralized test lab for Tweakers, Hardware Info, and other internal and external clients. (2018)
- Business development on numerous projects, including AD Tech (content and affiliate partnership with The Netherland’s largest newspaper). (2017 - 2019)
- Improving DPG Technology’s back-office procedures and systems (Salesforce and others) and sales collaterals. (2019)
- Relaunching Hardware Info with a new mobile-first website, improved product/price comparison, and optimized content strategy. (2019)
[/quote]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Je bent blind als je denkt dat het in september 2020 beslist werd dat HWI ging uitfaseren. Koen Crijns, oprichter van HWI, staat sinds de overname van HWI anno 2016 door DPG media aan het hoofd van het Testlab van DPG Media (waaronder tweakers, HWInfo en ADtech). Dit kan je trouwens ook gewoon terugvinden op zijn LinkedIn. Het was een kwestie van tijd vooraleer de drie gingen fuseren.
De beslissing om de redactie van Hardware Info en Tweakers samen te voegen en de reviews van alle productcategorieën op Tweakers te plaatsen zijn we eind 2019 over gaan nadenken en hebben we begin 2020 genomen, niet eerder. Dat is toegelicht in dit interview, gepubliceerd tijdens de bekendmaking:

https://nl.hardware.info/...ers-voortaan-een-redactie

Ten tijde van de overname van Hardware Info (in 2016) bestond dit plan niet, in geen enkele vorm. Tijdens de overname en daarna zijn we altijd uitgegaan van een beleid om met twee sites reviews te publiceren. Pas in 2019 zijn we dit gaan heroverwegen, om de redenen zoals beschreven op de link hierboven.

Dat we het testlab al eerder hebben gecentraliseerd staat daar wat mij betreft los van en hebben we ook nooit een geheim van gemaakt. Wie in 2018 of 2019 op de Tweakers abonneedag of Hardware Info abonneedag is geweest, heeft dat ook met eigen ogen kunnen zien. De reden om testlab te centraliseren moge logisch zijn; er werden te vaak in hetzelfde pand dezelfde producten getest met gelijkaardige prodecures. Dat was simpelweg zonde van tijd, we kunnen dan beter meer producten testen. In 2018 hebben we het testlab los getrokken en de testers van zowel Tweakers als Hardware Info bijelkaar gezet. Op dat moment hebben we voor alle productcategorieën ook testprotocollen gemaakt die bestonden uit de tests die zowel de Tweakers als Hardware Info redactie wilde hebben. De redactie zijn tot Septembet 2020 los gebleven. Beide redacties konden producten door het lab laten testen en konden ook met een eigen redactionele bril geteste producten beschrijven.

AD Tech is inderdaad een project geweest waar ik in het begin aan heb meegewerkt. Je zou kunnen zeggen dat het een eerste stap was om Tweakers weer meer op de primaire / oorspronkelijke doelgroep te richten (aka jullie, de echte techliefhebbers). Waar de Tweakers de jaren ervoor een strategie had om zoveel mogelijk "mainstream" publiek te bereiken wilden we door de start van AD Tech juist "versimpelde" versies van onze artikelen op een andere plek publiceren, zodat we op Tweakers als vanouds de diepte in konden blijven gaan.

Long story short; je hebt gelijk dat het niet in september 2020 is beslist om de redacties van Tweakers en HWI te fuseren. Maar ook zéker niet in 2016. Het besluit is zoals geschreven begin 2020 genomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
Eigenlijk komt het hier gewoon op neer toch goedkope content blijft gratis duurdere content wordt betaald. Uitgezonderd reviews vanwege de verdiensten via click-thru's in PW en Exposure/awards partners. Je kan het mooi herverpakken in waarde scheppen etc maar volgens mij komt het hier gewoon op neer.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 10-05-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Koen Crijns schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:39:
[...]

Long story short; je hebt gelijk dat het niet in september 2020 is beslist om de redacties van Tweakers en HWI te fuseren. Maar ook zéker niet in 2016. Het besluit is zoals geschreven begin 2020 genomen.
Waarbij je voorbij gaat aan iets belangrijks. In hoeverre waren jullie op de hoogte van de agenda('s) van DPG?

Ik heb al vaak zat gezien en meegemaakt dat een moedermaatschappij (of zelfs simpelweg hoger management) vele zaken niet meedeelden en er een eigen agenda op nahielden. Al is het maar een agenda van "mocht dit niet voldoende opleveren, dan hebben we plan B en eventueel C".

Overigens, de keuze voor de verkoop van HWI is geheel begrijpelijk. Deze gevolgen waren ook eigenlijk al te verwachten (en zijn ook min of meer voorspeld door diverse leden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

CyberMania schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:36:
Eigenlijk komt het hier gewoon op neer toch goedkope content blijft gratis duurdere content wordt betaald. Uitgezonderd reviews vanwege de verdiensten via click-thru's in PW en Exposure/awards partners. Je kan het mooi herverpakken in waarde scheppen etc maar volgens mij komt het hier gewoon op neer.
Waarbij die "duurdere" content qua kwaliteit nog steeds te wensen overlaat. Verbeteringen zijn eigenlijk niet zichtbaar. Maar goed, hier is al zoveel over gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
magician2000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 01:31:
[...]
Waarbij je voorbij gaat aan iets belangrijks. In hoeverre waren jullie op de hoogte van de agenda('s) van DPG?

Ik heb al vaak zat gezien en meegemaakt dat een moedermaatschappij (of zelfs simpelweg hoger management) vele zaken niet meedeelden en er een eigen agenda op nahielden. Al is het maar een agenda van "mocht dit niet voldoende opleveren, dan hebben we plan B en eventueel C".
Ik durf te stellen dat wij wij zéér goed op de hoogte waren van de agenda van DPG, en sterker nog, dat we die tijdens de (langdurige) overname gesprekken mede vormgegeven hebben.

Even terug in de tijd; zoals in de dit topic al eerder aangehaald was Tweakers in 2016 al een paar jaar bezig met de strategie om zoveel mogelijk mainstream publiek aan zich te binden. Een strategie die toen al wat eerste scheurtjes begon op te lopen, aangezien jullie (de echte liefhebbers) veel vaker begonnen te morren over een website die op veel punten werd geoptimaliseerd voor een breder publiek van niet-liefhebbers.

Voor DPG was de waarde van Hardware Info tweeledig. Enerzijds waren wij zeer sterk met uitgebreide reviews van PC-componenten, waarmee Hardware Info ook een publiek van liefhebbers aantrok. Daarnaast was Hardware Info sowieso gespecialiseerd in diepgravende product tests, mede dankzij een goed uitgerust testlab (en dan doel ik op mensen én spullen), iets wat bij Tweakers nog in de kinderschoenen stond. Hardware Info zou zo bijna een "toevluchtsoord" voor de échte liefhebbers kunnen worden.

Die strategie bleek in de praktijk niet te kloppen en wel om twee redenen. Enerzijds was juist Hardware Info steeds succesvoller aan het worden met content over niet-core productgroepen. Vergelijkingstests van bijvoorbeeld soundbars of andere consumentenelektronica deden het heel goed. Daarnaast moeten we onderkennen dat Hardware Info qua community altijd in de schaduw heeft gestaan van Tweakers. In chargeer een beetje, maar je mag wel stellen dat hoe mooi de reviews van moederborden of videokaarten ook waren bij Hardware Info, de plek waar het gesprek ging over dergelijke producten was en bleef GoT.

Uiteindelijk hebben we in de loop van 2019 geconcludeerd dat de jarenlange strategie om Tweakers te verschuiven naar mainstream niet de juiste was. De mainstream bezoekers vonden nog steeds niet wat ze zochten de onze meest trouwe lezers (jullie!) begonnen zich van ons te vervreemden. Vandaar de duidelijke keuze om ons met Tweakers weer primair te gaan richten op de échte techliefhebber.

Deze keuze maakte dus wel dat we twee sites hadden waar we gelijkaardige plannen voor hadden. Dan verwijs ik graag nogmaals naar het interview met ondergetekende en Wout dat ik hierboven heb gelinkt. We moeten concluderen dat we op twee sites flink in de weer waren met reviews en andere content, maar dat geen van beide sites een goed totaalproduct kon bieden. De keuze om ons qua reviews 100% te gaan richten op Tweakers was misschien emotioneel voor mij en andere oud-HWI'ers niet de leukste, maar wel een verstandige. En nogmaals, dat is een beslissing die mede door ondergetekende is genomen.

Ik besef dat niet alles rozengeur en maneschijn is bij Tweakers en dat we soms (geregeld?) op het vlak van communicatie steken hebben laten vallen. Maar tegelijkertijd concludeer ik ook dat per saldo de review redactie van Tweakers met 5 man is uitgebreid en dat het testlab met 4 full-time medewerkers (excl. stagiairs) nu volledig voor Tweakers werkt, waardoor de review content op Tweakers kwantitatief én kwalitatief écht is verbeterd. Zijn we er? Zeker niet. Zitten we op de goede weg? Wat mij betreft wel!

Als ik nu kijk naar de Tweakers Frontpage zie ik twee voorbeelden van artikelen die zonder deze stap nooit (in deze vorm) op Tweakers waren verschenen:

reviews: Cpu-corescaling op een Radeon - AMD belast cores anders dan Nvidia
reviews: Extreme Intel Z590-moederborden - Zo dik kan een moederbord zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 09:05
Koen Crijns schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Voor DPG was de waarde van Hardware Info tweeledig. Enerzijds waren wij zeer sterk met uitgebreide reviews van PC-componenten, waarmee Hardware Info ook een publiek van liefhebbers aantrok. Daarnaast was Hardware Info sowieso gespecialiseerd in diepgravende product tests, mede dankzij een goed uitgerust testlab (en dan doel ik op mensen én spullen), iets wat bij Tweakers nog in de kinderschoenen stond. Hardware Info zou zo bijna een "toevluchtsoord" voor de échte liefhebbers kunnen worden.
Wat is jouw mening over de huidige kwaliteit van reviews van PC-componenten en product tests? Is dit op het niveau van wat het was onder hardware.info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Koen Crijns schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Als ik nu kijk naar de Tweakers Frontpage zie ik twee voorbeelden van artikelen die zonder deze stap nooit (in deze vorm) op Tweakers waren verschenen:

reviews: Cpu-corescaling op een Radeon - AMD belast cores anders dan Nvidia
reviews: Extreme Intel Z590-moederborden - Zo dik kan een moederbord zijn
Voor mij zijn dit soort diepteartikelen hetgeen waar Plus om draait, dat is toegevoegde waarde voor mij als lezer. Als ik dat vergelijk met dit of dit of deze dan zit daar echt een wereld van verschil tussen.

Bij de eerste twee snap ik het label Plus en ik kan me zelfs voorstellen dat dat soort content (zoals goede columns dat ook kunnen zijn) een prima gateway drug is om een Plus-abonnement af te sluiten. Voor de laatste drie, not so much. Daar is de extra redactionele effort naar mijn idee totaal niet omgezet in evenredige toegevoegde waarde voor de lezer en daar draait het volgens mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
[...]

[...]

Maart20202021
Achtergrond1113 (Plus)
BBG13
Review913
Round-up34
Preview23
How-to 1 (Plus)
Interview 4 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2645
Plus 20
Non-plus2625
How to's waren er toch al in de vorm van build projecten (door o.a. Paul) of tellen die niet mee? Die kwamen eerst in het HW.info magazine en daarna voor iedereen op de site. Tevens mis ik de interviews die er wel degelijk voorheen ook waren, in videoformaat en volgens mij ook tekst (die ook eerst in het magazine kwamen). Of was dit maar tot 2019? Ik had zelf best hoge verwachtingen van de columns, gezien ik ze van o.a. de Volkskrant, NRC en GeenStijl vaak heel sterk vind. Echter prikkelen ze mij (positief of negatief kan beide goed zijn) niet en moet zelfs bekennen dat ik ze de laatste keer niets eens meer geopend heb.

Ik vond het als abonnee altijd een plus van het Tweakersabonnement dat de artikelen na verloop van de tijd wel beschikbaar kwamen voor de rest van de community. Waarbij je als elite via het magazine wel altijd de primeur had.

Twee maanden vergelijken zegt naar mijn mening weinig gezien je hieruit geen trend kunt halen.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 11-05-2021 12:34 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
segil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:42:
[...]
Wat is jouw mening over de huidige kwaliteit van reviews van PC-componenten en product tests? Is dit op het niveau van wat het was onder hardware.info?
Ik denk dat het inmiddels zelfs beter is dan in Hardware Info tijd. Als ik bekijk wat voor nieuwe testapparatuur en -procedures onze collega's in het testlab de laatste maanden hebben ontwikkeld, ben ik daar echt onwijs trots op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

RobinHood schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:58:
[...]

Hadden jullie inderdaad kunnen doen. Dus waarom is dat niet gebeurt?

Gokje van mijner zijde:

Omdat men nog meer over de zeik was gegaan als Tweakers vrolijk had gezegd "jullie gaan straks lappen voor iets wat al vanaf dag 1 gratis was", zeker als blijkt dat de diepgang niet echt dieper geworden is. Het zijn gewoon de .achtergrond artikelen hoe ik ze al 10 jaar hier op Tweakers lees.

Al heb ik nu ook wel door hoe de steel in de vork zit @dragonhaertt en @Mschamp : Waar je "nieuws" en "artikelen" ziet staan, moet je enkel en alleen de /nieuws/ artikelen lezen. Ondanks dat een .achtergrond vaak een directe lijn met het nieuws van de week te maken heeft, is het blijkbaar geen nieuws.

Dan kun je opeens inderdaad met droge ogen gaan beweren dat het geen invloed heeft op het aantal artikelen. Want je telt een hele sectie artikelen niet mee. Misschien zijn het wel geen artikelen, maar stukken, om het lekker Rutteiaans te maken.

En natuurlijk lezen de mensen niet zo, die lezen "gaat niet ten koste van artikelen", zien de "plus" naam, horen wat over meer redacteuren en tja, dan denk je "ah, het is echt een aanvulling, en ze zeggen dat het niet ten koste gaat van het aantal artikelen, naja, zo erg is het dan niet.

En als er vervolgens vervelend gaan doen door .achtergronden te tellen, zeg je doodleuk "ja, maar we bedoelden nieuwsartikelen"

En3 nog iets

Het niet kunnen voorspellen dat er zo'n kaalslag zou zijn op het gebied van non-premium-achtergronden, tja, eerlijk gezegd heb ik moeite met dat te geloven. Ik neem aan dat er een soort samenhangend idee was van "goh, dit is ongeveer een premium-artikel" en dan is er vast wel een knappe kop in de ruimte die zegt "maar dat zijn de huidige .achtergronden toch al? Wat doen we daar dan mee?"

Het is alleen "moeilijk te voorspellen" als enkel en alleen "community-input" ervoor zorgt dat een .achtergrond wel of niet plus is. Echter, zo moeilijk is dat niet te voorspellen: Hoe vaak gebeurde het voor Premium, en is er een reden om te denken dat er opeens significant meer community-driven .achtergronden komen?

Zo nee: Dan weet je dat er ernstige verschraling aan komt, en daar ben je dan eerlijk over.
Ze ja: Dan zeg je dat, en leg je dat duidelijk uit.

Tweakers gaat voor optie 3: "yolodebolo, geef de community even een dode mus als zoethoudertje, en we zien wel waar het schip strandt"

Nou, hier is het schip gestrand: Wel 4 gratis achtergronden in 4 maanden tijd. Een tiende van vorig jaar.

Onmogelijk om zo'n teruggang te voorspellen.
Dit. En overigens ook al correct voorspeld door velen in november/december.
Erg zwak om dan nu te zeggen dat alle achtergrond artikelen Premium worden. Dat is idd niet zoals het verkocht is in het begin.

Lag trouwens wel in de lijn der verwachting want het DPG model wordt gewoon gekopieerd. Ondanks dat ze het helemaal anders zouden gaan doen en DPG hier echt geen invloed op heeft gehad.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaer
Koen Crijns schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat het inmiddels zelfs beter is dan in Hardware Info tijd. Als ik bekijk wat voor nieuwe testapparatuur en -procedures onze collega's in het testlab de laatste maanden hebben ontwikkeld, ben ik daar echt onwijs trots op.
Is daar een artikel over te maken? Zodat wij als lezers ook zien hoe dit nu werkt en gedaan wordt tov hoe dit was? Lijkt mij reuze interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Jaer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Is daar een artikel over te maken? Zodat wij als lezers ook zien hoe dit nu werkt en gedaan wordt tov hoe dit was? Lijkt mij reuze interessant.
Vind ik persoonlijk best een leuk idee. @Eric van Ballegoie @Ch3cker daar kunnen jullie wellicht eens jullie gedachten over laten gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
De proef loopt nu al een tijd, en naar mijn mening zou ik absoluut niet betalen voor plus artikelen, ik mis vaak de diepgang in de artikelen, die vervolgens door de community wordt geplaatst. Dit laat ook zien dat de kracht van Tweakers in de community zit, en niet in de artikelen.

Ik weet dat ik zelf ook schuldig ben aan het ontbreken van inkomsten voor Tweakers omdat ik een pi-hole in mijn netwerk draai, en ik heb hier ook nooit een abonnement gehad, puur omdat ik het met mijn inkomsten niet kan betalen, maar als ik het kon, had ik het zeker gedaan.

Ik blijf ook zeer twijfelen of dit wel het gewenste effect gaat hebben voor Tweakers, ik denk dat er meer te halen valt uit goede evenementen organiseren, zoals ze nu doen met Developers Summit 2021, en andere voorgaande evenementen; hier heb ik namelijk vaak na gekeken en altijd wel interessant gevonden, alleen hield mij financiële situatie het tegen.

Ik wacht af, of het aanbod blijft zoals het nu is, en niet zoals meerdere keren beloofd is dat het geen ad.nl, gelderlander.nl of menig ander DPG Media gelinkte website wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 19:07

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Zojuist was ik het artikel aan het lezen over IoD. En Ik vind het jammer dat dit artikel premium is, hiermee zou je iemand kunnen steunen en helpen maar de grote meerderheid leest het niet omdat het achter een betaalmuur staat. Hoe worden deze keuzes gemaakt? Als community zou je dit toch anders moeten neerzetten en promoten voor ieder.

Kittekat.net ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[b]Olaf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:36:[/...]

Maart20202021
Achtergrond1113 (Plus)
BBG13
Review913
Round-up34
Preview23
How-to 1 (Plus)
Interview 4 (2x Plus)
Column 4 (Plus)
Totaal2645
Plus 20
Non-plus2625
Ik vind kwantiteit eerlijk gezegd een bijzonder matige raadgever als het gaat om het introduceren van premium content. Zeker als de toegevoegde premium content slechts bij hoge uitzondering een kwaliteitsverbetering is maar met hoge regelmaat meer van hetzelfde.

Ik voel me een beetje een roepende in de woestijn hier, maar kijk nu eens kritisch naar de verhouding effort die een Plus-artikel kost en de kwaliteit die dat oplevert. Die staan naar mijn idee totaal niet in verhouding tot elkaar, wat niet onlogisch is als je bedenkt dat er ook nog meer content dan voorheen geleverd moet worden.

Vind het een bijzondere keus, om meer dertien in dozijn content te maken met Plus-label. Ik geloof best dat het de bedoeling niet is, maar als je er van aan afstandje naar kijkt dan moet je denk ik concluderen dat er een verkeerde afslag genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ook al is het een test Plus gaat er gewoon komen. Nu het meestal 1 artikel per dag is. Simpele rekensom:

1 abonnee: laten we zeggen 4 euro voor Plus / 30 artikelen per maand = 13 cent per artikel.
Met 1000 abonnees (niet onrealistisch lijkt me) is dat 133 euro opbrengst van een artikel. Stel dat een redacteur gemiddeld 2,5 uur per artikel bezig is a 50 euro per uur (totale brutolasten) kom je makkelijk uit en bij elke abonnee meer kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
CyberMania schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:17:
Ook al is het een test Plus gaat er gewoon komen. Nu het meestal 1 artikel per dag is. Simpele rekensom:

1 abonnee: laten we zeggen 4 euro voor Plus / 30 artikelen per maand = 13 cent per artikel.
Met 1000 abonnees (niet onrealistisch lijkt me) is dat 133 euro opbrengst van een artikel. Stel dat een redacteur gemiddeld 2,5 uur per artikel bezig is a 50 euro per uur (totale brutolasten) kom je makkelijk uit en bij elke abonnee meer kassa.
Het zal nogal per artikel verschillen hoeveel tijd erin is gestoken maar ik denk dat 2,5 uur wel erg laag is. Zou me niks verbazen dat we het over 1 hele dag of meer hebben.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

FirePuma142 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:11:
[...]
Ik vind kwantiteit eerlijk gezegd een bijzonder matige raadgever als het gaat om het introduceren van premium content. Zeker als de toegevoegde premium content slechts bij hoge uitzondering een kwaliteitsverbetering is maar met hoge regelmaat meer van hetzelfde.

Ik voel me een beetje een roepende in de woestijn hier, maar kijk nu eens kritisch naar de verhouding effort die een Plus-artikel kost en de kwaliteit die dat oplevert. Die staan naar mijn idee totaal niet in verhouding tot elkaar, wat niet onlogisch is als je bedenkt dat er ook nog meer content dan voorheen geleverd moet worden.

Vind het een bijzondere keus, om meer dertien in dozijn content te maken met Plus-label. Ik geloof best dat het de bedoeling niet is, maar als je er van aan afstandje naar kijkt dan moet je denk ik concluderen dat er een verkeerde afslag genomen is.
Met die post van Olaf had ik ook moeite. Maar een discussie erover beginnen zou veel energie kosten met een twijfelachtige opbrengst. Zowel voor ons als voor tweakers. Tweakers zou in aanloop van dit Plus-experiment het nodige hebben onderzocht, ik refereer hierbij maar even aan de FAQ. Hierbij zou zijn gekeken naar publicaties van andere partijen en naar hoe de response was op het tweakers(HWI?) gebodene. Mogelijk is het wel gedaan, maar een analyse van de eigen (tweakers/HWI) verleden tijd content (as is) mis ik in dit stukje. Zou er geen as is bestaan, dan is een beargumenteerd kwaliteitsijkpunt voor de genoemde artikel categorieën eigenlijk niet te maken.

Nogmaals ik weet niet of er een dergelijke as is (tweakers + HWI samen) is gemaakt. Het veranderen van koers gedurende deze trial doet mij alleen vermoeden van niet. Zou een dergelijke as is nog moeten worden gemaakt belast hiermee dan niet je eigen team. De slager moet trouwens niet haar eigen vlees keuren. Kijk of hiervoor een een derde partij is in te huren, bij DPG misschien als eenmalige transitiekosten is te declareren.

Met een dergelijke verleden tijd analyse kunnen we terug naar de kwaliteitsijkpunten. Per categorie kunnen 1-3 artikelen als representatief worden uitgekozen. Het volgende wat dan zou moeten worden vastgesteld is hoe consistent dat niveau en de output (aantal) over de jaren heen is gebleven.

Dan hebben we een as is. Maar een to be is mij nog wat in rook gehuld. Als verontschuldiging is de coronacrisis te noemen, die blaat dwars door de verandering heen. Dat een groot deel van de achtergronden op tweakers achter plus zou verdwijnen, de laatste ontwikkeling naar ik bespeur, zou ik jammer vinden.

Nu probeer ik bij tijd en wijle deze discussie te volgen, maar mis vast veel, de illusie onfeilbaar te zijn heb ik allang geleden verlaten. Zijn er criteria die we aan Plus zouden moeten stellen behalve kwaliteit/kwantiteit artikelen? Artikelen die niet voldeden zijn voldoende gemeld, maar welke artikelen zouden wel voldoende zijn? Over de afgelopen maanden zijn mij wel enkele artikelen positief opgevallen, plus of niet. Tweakers zal daar inmiddels ook de nodige info over hebben via haar enquetes verwacht ik. Wel vind ik het interessanter om over alle artikelen te blijven praten, waarvan er dan soms eens eentje achter een plus logo verdwijnt. Ik weet zo een criterium te noemen dat ook is langs gekomen: Is het onderwerp van vitaal of algemeen belang kan geen plus artikel worden. De definitie van de onderwerpen (geen nieuws....) kan alleen nog wel scherper.

Deze discussie zou naar mijn idee geholpen zijn met duidelijke uitgangspunten. Anders blijven we allemaal achter onze stellingnames hangen. Met een goede as is zouden we naar een consensus toe kunnen werken over de to be, waarbij we Plus als een gegeven feit beschouwen. Dat voor veel van ons die consensus verlies nemen zou betekenen is ook een gegeven. Voor mij is alleen de aanwezigheid van Plus al een persoonlijk verlies nemen (had ik maar eerder een abonnement....).

De as is to be analyse is trouwens ook een goede ondersteuning bij het verhaal dat tweakers aan de community moet vertellen bij de lifegang van plus. Dan herhaalt zich deze discussie in x-voud. Beter dat tweakers dan zijn verhaal scherp heeft.

Onduidelijk vind ik (hiermee bedoel ik niet wat we vaststellen, maar wat tweakers voornemens is te doen) :

Definitie plus artikelen
  1. geen vitale artikelen[...]
  2. frequentie plus artikelen (in aantal artikelen of capaciteit?)
  3. welke document-categorieën in plus?
Ontwikkeling van HWI/tweakers > tweakers
  1. een as is / to be analyse.
  2. groei van totale to be t.o.v as is
  3. percentage van Plus in to be.
Edit: text volgorde.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
CyberMania schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:17:

Gemiddeld 2,5 uur per artikel..? Misschien dat een kort column-stukje zonder enige onderbouwing dat een keer zal kosten, maar ik denk dat je makkelijk van 10-20 uur per artikel uit kunt gaan. Met flinke uitschieters naar boven voor uitgebreidere artikelen (al helemaal als er veel onderzocht/getest moet worden).

En, afhankelijk van de tijdsperiode, maar 1000 abonnees lijkt me niet 'niet onrealistisch', als ze dat niet halen binnen hele korte tijd, dan lijkt me Plus een hele grote faal. 1000 abonnees x 4 euro per maand, heb je het over 4000 euro, terwijl daar ook kosten vanaf gaan. Daar heb je dus niet eens halve redacteur voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-05-2021 19:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
CyberMania schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:36:
Dat denk ik van niet. Doel van een techbedrijf is net zoals andere bedrijven om een zo groot mogelijk doelpubliek te hebben met inkomsten te genereren. De diepgaandere artikelen lijken me eerst tweakers plus voer en iets daarna zal het wellicht voor de andere gebruikers opengesteld worden. Een beetje zoals het HWI Magazine werkte.

Ik heb daar absoluut geen problemen mee, integendeel. Ik kan me in zo'n keuzes zeker vinden. Je beloont de leden die wat extra willen, maar je verwaarloost de andere leden daardoor niet.

Wat betreft tijd van reviews. Die laatste van CPU-core scaling heeft zeker 1500 werkuren nodig gehad om gemaakt te worden, en dan heb ik het alleen over de tests. Ik heb per benchmark 2,5min gerekend daarvoor. Dat alleen al is best indrukwekkend.

@Koen Crijns Mijn reactie was ook absoluut niet als kritiek bedoeld. Bij iets nieuws/overstap is het altijd wel wat zoeken eer je een gulden middenweg vindt. Ik was eigenlijk altijd alleen op HWI actief sinds verleden jaar, maar ik moet eerlijk zeggen dat de overstap bij mij alleen maar positieve gedachten opwekt. In de meeste gevallen heb je een hele hoop mensen die je verder willen helpen. Rotte appels heb je overal, maar als ik nu terugblik op het afgelopen jaar heb ik heel wat leuke topics en mensen hier leren kennen en zijn de reviews een veelvoud verbeterd, zowel in kwantiteit als kwaliteit.

Kortom; doe zo verder, enkel maar positiviteit vanuit mijn kant!

[ Voor 7% gewijzigd door Flipking94 op 11-05-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Flipking94 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Dat denk ik van niet. Doel van een techbedrijf is net zoals andere bedrijven om een zo groot mogelijk doelpubliek te hebben met inkomsten te genereren.
Dat is wel erg versimpeld volgens mij. Het doel van een bedrijf is om winst te maximaliseren. Of dat het beste kan door te verbreden of te specialiseren zal van geval tot geval verschillen. Met een groter publiek heb je misschien meer mogelijke klanten, maar je kan ook een groot deel van je klanten afstoten omdat je niet meer aan hun specialistischere eisen voldoet.

Dat gevaar speelt voor Tweakers ook wel denk ik. Door alles meer en meer toegankelijker te maken kan het allemaal wat kinderlijker overkomen. Zo'n transformatie is er volgens mij bij de NOS ook geweest, al heeft het daar volgens mij wel goed uitgepakt. De NOS heeft natuurlijk wel een andere insteek (informeren over algemene nieuwszaken) terwijl Tweakers wat specialistischer is (informeren over technieuws).

In het kader van de 1% regel en het belang van de community is het denk ik wel verstandig om te kijken of de gang van zaken aanslaat met de meest actieve contributors. Is dat niet het geval dan sloop je mogelijk meer aan de community kant dan je aan de redactionele kant toe denkt te voegen. Dat heeft mogelijk een domino-effect waarbij de site minder interessant wordt als er minder goede community bijdragen zijn, wat weer leidt tot minder participatie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Flipking94 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:37:
[...]
Die laatste van CPU-core scaling heeft zeker 1500 werkuren nodig gehad om gemaakt te worden, en dan heb ik het alleen over de tests.
Dat is wel heel erg ruim. Er zitten in een werkjaar van 40 uur 2040 uren. Dat betekent dat jij denkt dat 1 persoon (is het niet) hier bijna een jaar mee bezig is?

Nee, nee. Dat lijkt mij heel sterk. Een maand met 2 personen wil ik best geloven. (4x40 uur gemiddeld = 160x2=320 uur) maar echt echt geen 1500 uur. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 11:12
reviews: Instruments of Destruction - Luke Schneider over gebouwen verpulveren

Dit is toch gewoon een review? Wat de hell. Ik dacht dat jullie extra dingen onder plus lieten vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

jaenster schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:25:
reviews: Instruments of Destruction - Luke Schneider over gebouwen verpulveren

Dit is toch gewoon een review? Wat de hell. Ik dacht dat jullie extra dingen onder plus lieten vallen.
Vorige pagina hebben we toch wel de conclusie kunnen trekken dat in principe alles fair game is, op reviews na. en men streeft ernaar om het geen impact te laten hebben op nieuwsartikelen.

Maar, al die mooie gratis achtergronden die jij vorig jaar las? Daar kun je nu voor gaan betalen. En ja, je kan iedere maand "enkele" premium artikelen gratis lezen, maar je hoeft niet echt tussen de regels door te lezen om te begrijpen dat dat er minder zullen zijn dan je vroeger gratis kreeg aan achtergronden.

Het jammere is dat tot nu toe vooral de kwantiteit omhoog is gegaan, niet de kwaliteit. Ik heb oprecht liever de hoeveelheid .achtergronden van vorig jaar, net wat meer dan 1 per week, maar dan met veel hogere kwaliteit, dan de stortvloed aan matigheid die we nu hebben.

Ook zuur vind ik wat @Koen Crijns zegt:
Vandaar de duidelijke keuze om ons met Tweakers weer primair te gaan richten op de échte techliefhebber.
Want de echt interessante artikelen, zoals die over videokaarten van de afgelopen twee weken, staan nu achter een betaalmuur.

Dus, voor de echte Techliefhebber, mits hij zijn portemonnee wil trekken. Anders is hij niet liefhebber genoeg ofzo.

Wel inderdaad precies wat voorspeld werd, dat alle interessante dingen vrolijk achter de betaalmuur zouden gaan.

Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.