Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
eisbaer schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:35:
[...]
Het verbreden van je publiek lijkt me ook voor de hand liggend maar ik zou het simpel houden door engelse ondertitels toe te voegen. Dat is een redelijk beperkte inspanning waarmee je kunt zien wat het doet voor het aantal views en abonnees.
Ondertiteling kost best wat werk om goed te doen, en non-Nederlandse mensen een Nederlandse video laten kijken met Engelse ondertiteling zal totaal niet hetzelfde zijn als een Engelse video, en daardoor ook veel minder aanspreken. Zeker als je qua techkanaal gaat concurreren met duizenden kanalen die wel in het Engels zijn.

Verder denk ik dat Gamebuster vooral de geschreven reviews bedoelde, die wel wat makkelijker vertaalbaar zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hahn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:39:
[...]

Ondertiteling kost best wat werk om goed te doen, en non-Nederlandse mensen een Nederlandse video laten kijken met Engelse ondertiteling zal totaal niet hetzelfde zijn als een Engelse video, en daardoor ook veel minder aanspreken. Zeker als je qua techkanaal gaat concurreren met duizenden kanalen die wel in het Engels zijn.

Verder denk ik dat Gamebuster vooral de geschreven reviews bedoelde, die wel wat makkelijker vertaalbaar zijn :P
Met alle respect, dat is tijd weggooien. T.net is met juist die 2 zaken vrijwel altijd heel erg laat vergeleken met internationale media.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Olaf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:27:
[...]
Het omgekeerde lijkt overigens ook het geval. Ontevreden lezers lijken eerder geneigd een negatieve waardering te geven, dan tevreden lezers een positieve. Verder speelt mee dat een deel van de lezers een waardering lijkt te geven op basis van of ze het eens zijn met een stellingname, we zien dat met nieuws ook: nieuws dat positief is voor lezers, waarderen ze hoger dan nieuws dat een negatieve impact heeft.
Even los van de discussie vond ik dit oprecht een interessante passage. Op microniveau is dat verschijnsel ook terug te zien bij de moderatie van afzonderlijke reacties onder topic X. Reacties positief over X lijken mij hoger gemodereerd te worden dan reacties negatief over X (benieuwd of die stelling houdbaar is :/ ). Lezers van topic X hebben blijkbaar een belangstelling voor X, en is die belangstelling in het grootste deel van de gevallen positief.

Dit is trouwens dan ook een Bias-effect, maar dan die van een inhoudelijke bias. Iemand met bijvoorbeeld belangstelling voor ruimtevaart is sowieso al blij als tweakers bericht over de NASA helicopter en zal het item positief normeren. Mogelijk dat een kleine groep NASA connaisseurs negatiever is omdat die diepgang missen of fouten vinden. Dit sluit denk ik ook wel aan op wat @dragonhaertt toevoegde, dat een gebruikersgroep een lastige testgroep vormt. Bij veel artikelen zullen de lezers een vooringenomenheid hebben.

Misschien zijn de eerlijkste metingen nog te doen bij artikelen waarmee iedereen wel raakvakken heeft, en waarbij van mensen een neutrale opstelling is te verwachten. Maar waarderingscijfers lijken mij ondanks een dergelijke restrictie best lastig te interpreteren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

FirePuma142 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat je daar eerder een waardering van de content ziet, vermindert met het negatieve sentiment dat Plus bij introductie kenmerkte. Ik zou me als Tweakers geenszins rijk rekenen met deze cijfers.

[...]

Ik heb er niet heel veel van gemerkt, het is ietwat verbeterd maar het is nog steeds niveau schoolkrant.

[...]

Dus als ik het kwalitatief ondermaats vindt, is dat omdat ik de columns blijkbaar niet weet te waarderen. Genoteerd.

[...]

Dat heb ik eerder in dit topic ook al gedaan, maar daar komt geen enkele respons op. Maar vooruit, omdat ik in een goede bui ben. Ik heb dacht ik Deckwitz en Van Roosmalen al eens genoemd. Ze schrijven beiden voor NRC, als je daar de pagina columns open klikt zie je overigens een flinke collectie aan goede columnisten. Angela de Jong, jullie collega, schrijft over wat minder salonfähige onderwerpen, maar doet dat wel goed. Ozkan Akyol, om bij de collegae te blijven, ook een goed voorbeeld.

Voor mij is een column goed wanneer een prikkelende mening op toegankelijke maar journalistiek hoogstaande wijze wordt opgeschreven die feiten geen geweld aan doet. Ik vind de meningen niet prikkelend genoeg, ik vind de columns redelijk toegankelijk, maar journalistiek niet hoogstaand en de feiten worden wel eens geweld aan gedaan.

Je eigen column over vinyl vind ik bijvoorbeeld veel te veilig en daardoor veel te weinig prikkelend. Ik vind hem ook te weinig toegankelijk vanwege de overbodig op de voorgrond tredende RIAA-curve. Ik vind hem journalistiek niet hoogstaand omdat hij zwalkt tussen verschillende vertelvormen. Ook heb ik het idee dat er in de column verantwoord moet worden waarom hij geschreven is en waarom het een relevant onderwerp is. Dat vind ik niet helemaal onlogisch maar het ligt er knetterdik bovenop. Het leest bijna als een verexcusering voor het feit dat je een mening hebt.

Over het marchanderen met feiten (dat ik alleen bij @TijsZonderH heb gezien overigens) wil ik ten overvloede nog het volgende kwijt: als je je opinie moet ondersteunen door de waarheid geweld aan te doen ben je totaal en volledig verkeerd bezig, zeker als je opinie zich binnen je verondersteld expertisegebied bevindt. Ik lees alles van Tijs inmiddels met enorme argusogen, als ik het al lees. Voor mij is hij totaal ongeloofwaardig geworden, juist door die abominabele columns.

Het neveneffect is overigens nog veel erger, voor degenen die niet door de ongefundeerde-maar-als-feit-gepresenteerde-opinie van Tijs heen kunnen prikken, is straks de leugen een waarheid geworden. Dat dat door een journalistiek medium getolereerd wordt is voor mij onbestaanbaar en je nadert wat mij betreft dan met rasse schreden de afgrond.
Waarschijnlijk kun je dit geheel nog aanvullen met het punt dat, voor zover ik het nu zie gebeuren en inschat, steeds meer mensen het ondertussen wel best vinden. De reacties / feedback vanuit Tweakers redactie laten te wensen over. Na een paar keer gooien de mensen de handdoek ik in de ring onder het mom van: "stik er dan maar in met je k*zooi" zeg maar. Dat punt heb ik ondertussen ook bereikt. Waarom zou ik nog artikelen negatief of positief beoordelen wanneer er niets met de feedback gedaan wordt (of het lijkt dat dit zo is vanwege de non-communicatie).

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
FirePuma142 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat je daar eerder een waardering van de content ziet, vermindert met het negatieve sentiment dat Plus bij introductie kenmerkte. Ik zou me als Tweakers geenszins rijk rekenen met deze cijfers.

[...]
Dat doen we ook niet, maar als je het hebt over het verbeteren van de kwaliteit, kunnen dit soort inzichten daarbij helpen.
Ik heb er niet heel veel van gemerkt, het is ietwat verbeterd maar het is nog steeds niveau schoolkrant.

[...]

Dus als ik het kwalitatief ondermaats vindt, is dat omdat ik de columns blijkbaar niet weet te waarderen. Genoteerd.

[...]
Fijn dat je merkt dat er verbetering is en dat je de columns wel weet te waarderen. Ik ging er inderdaad van uit dat je de columns op Tweakers niks vond, door kwalificaties als 'abominabel' en 'schoolkrant'. Ik waardeer het dat je ze dan toch blijft lezen en je blijft inzetten voor verbeteringen.
Dat heb ik eerder in dit topic ook al gedaan, maar daar komt geen enkele respons op. Maar vooruit, omdat ik in een goede bui ben. Ik heb dacht ik Deckwitz en Van Roosmalen al eens genoemd. Ze schrijven beiden voor NRC, als je daar de pagina columns open klikt zie je overigens een flinke collectie aan goede columnisten. Angela de Jong, jullie collega, schrijft over wat minder salonfähige onderwerpen, maar doet dat wel goed. Ozkan Akyol, om bij de collegae te blijven, ook een goed voorbeeld.
NRC heeft inderdaad goede columnisten, al decennia lang. Wat Angela de Jong vooral goed doet, is onderwerpen uitkiezen en meningen verwoorden, die het AD-publiek willen lezen. Dat klinkt logisch maar is het niet. Lezers hoeven het geen kwalitatief goede columns te vinden, of het eens te zijn met haar, maar ze willen het hoe dan ook lezen. Die band met het lezerspubliek is ook niet van de ene op de andere dag opgebouwd. Bij Ephimenco zie je zelfs vaak weerstand tegen zijn columns, maar toch is hij onmisbaar voor het Trouw-lezerspubliek. Wat ik maar zeggen wil, columnisten komen en gaan, groeien in hun rol en worden soms populair op basis van factoren die niet altijd goed te voorspellen zijn.
Voor mij is een column goed wanneer een prikkelende mening op toegankelijke maar journalistiek hoogstaande wijze wordt opgeschreven die feiten geen geweld aan doet. Ik vind de meningen niet prikkelend genoeg, ik vind de columns redelijk toegankelijk, maar journalistiek niet hoogstaand en de feiten worden wel eens geweld aan gedaan.

Je eigen column over vinyl vind ik bijvoorbeeld veel te veilig en daardoor veel te weinig prikkelend. Ik vind hem ook te weinig toegankelijk vanwege de overbodig op de voorgrond tredende RIAA-curve. Ik vind hem journalistiek niet hoogstaand omdat hij zwalkt tussen verschillende vertelvormen. Ook heb ik het idee dat er in de column verantwoord moet worden waarom hij geschreven is en waarom het een relevant onderwerp is. Dat vind ik niet helemaal onlogisch maar het ligt er knetterdik bovenop. Het leest bijna als een verexcusering voor het feit dat je een mening hebt.
Dank voor de feedback. Ik heb er veel reacties op gehad. Dat maakt het aan de ene kant leuk en motiverend. Het helpt ook voor verbeteren. Maar aan de andere kant is het lastig, want je kunt niet iedereen tevreden stellen, moet je ook niet willen. Deze column heb ik met opzet minder prikkelend gemaakt en ik heb geëxperimenteerd met het mengen van actualiteit, persoonlijke ervaringen en feiten/wetenswaardigheden. Sommigen waarderen dat, anderen juist weer niet. Mensen kunnen nog zo goed beargumenteren waarom ze een column wel of niet goed vinden, maar is lastig daar een soort objectieve kwaliteitslat uit te destilleren. Ik ben benieuwd hoe het sentiment bij reacties onder artikelen van de door jou genoemde columnisten zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dank voor je antwoord, ik kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is om stevige kritiek te ontvangen.

Er blijven wat mij betreft wel twee belangrijke vragen onbeantwoord:

1. Vindt Tweakers zelf de columns op acceptabel journalistiek niveau?
2. Worden feitelijke onjuistheden geaccepteerd als onderdeel van de vrijere vorm die een column is?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
FirePuma142 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:51:
[...]

1. Vindt Tweakers zelf de columns op acceptabel journalistiek niveau?
2. Worden feitelijke onjuistheden geaccepteerd als onderdeel van de vrijere vorm die een column is?
1. Acceptabel wel, anders hadden we ze niet gepubliceerd. De ene column pakt natuurlijk beter uit dan de andere. Over het geheel genomen ben ik nog niet tevreden met hoe de columns aansluiten bij de behoefte van onze lezers. Want dat is natuurlijk belangrijker. Ze worden heel goed gelezen en een significant deel van de bezoekers geeft een positieve waardering. Het streven is dat dat deel toeneemt. Het verhogen van de kwaliteit is een manier om dat te bereiken.

2. Feitelijke onjuistheden accepteren we in geen enkel artikel dat op Tweakers verschijnt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vroem79
  • Registratie: April 2021
  • Niet online
Olaf schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:20:
[...]
1. Acceptabel wel, anders hadden we ze niet gepubliceerd. De ene column pakt natuurlijk beter uit dan de andere. Over het geheel genomen ben ik nog niet tevreden met hoe de columns aansluiten bij de behoefte van onze lezers. Want dat is natuurlijk belangrijker. Ze worden heel goed gelezen en een significant deel van de bezoekers geeft een positieve waardering. Het streven is dat dat deel toeneemt. Het verhogen van de kwaliteit is een manier om dat te bereiken.

2. Feitelijke onjuistheden accepteren we in geen enkel artikel dat op Tweakers verschijnt.
Ik vind 2 toch wel ironisch omdat The Killer zijn toelichting specifiek een feitelijke onjuistheid benoemde die wel gewoon geaccepteerd is (waardoor uitspraak 2 op zichzelf een feitelijke onjuistheid is).
Naast het feit dat als ik het moet inschatten 1 op de 20 artikelen in de comments ontdaan wordt van feitelijke onjuistheden.
Oftewel 2 is nog steeds geen antwoord, het is gewoon negeren wat Killer schrijft en marketingspeak eroverheen gooien.

En dat gecombineerd met 1 waarin feitelijk gewoon gezegd wordt dat likes boven kwaliteit gaan.

Het is gewoon frappant om te zien dat het begint met de claim dat t.net veelal geen antwoord geeft, Jelle vraagt om een voorbeeld.
En het enkele voorbeeld wat gegeven wordt dat is na 4 reacties van de redactie nog steeds niet beantwoord, er wordt alleen maar ontweken en/of selectief gelezen.

En als het een niet te negatief criticast over een persoonlijke column is dan wordt er wel direct weer op gereageerd hoe leuk dat wel niet gevonden wordt etc.
Terwijl het criticaster stukje wat 1 regel daaronder begint wederom genegeerd wordt.

tldr :
Is gewoon totaal geen antwoord op de vraag hoe je omgaat met feitelijke onjuistheden, als die gewoon aantoonbaar op de site staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Vroem79 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:25:
[...]

Het is gewoon frappant om te zien dat het begint met de claim dat t.net veelal geen antwoord geeft, Jelle vraagt om een voorbeeld.
En het enkele voorbeeld wat gegeven wordt dat is na 4 reacties van de redactie nog steeds niet beantwoord, er wordt alleen maar ontweken en/of selectief gelezen.

tldr :
Het geen dan ook automatisch één van de redenen is dat steeds minder mensen dit melden, de artikelen überhaupt nog lezen, laat staan beoordelen. Zinloos.

Score gaat omhoog (volgens de redactie), dus doen ze het goed!

Ironisch ook dat dit juist iets is waar velen al bang voor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg nu dagen achter elkaar Plus artikelen in beeld.
Ik vraag mij af, wat staat hier bovenaan als ik geen plus heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riUIRTgMRECmPSu0eQl_W1pILVY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LtCVF6kqf4PHswbxTGGftvlw.png?f=fotoalbum_large

Also, kan ik Plus ergens uitzetten?
Ik heb mijn abo nu opgezegd en wil er graag vanaf.

custom css snippet: Plus-be-gone
custom css snippet: Verberg 'Meer Plus-artikelen lezen?' tussenkopje

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 24-04-2021 10:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
_eLMo_ schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:03:
Ik krijg nu dagen achter elkaar Plus artikelen in beeld.
Ik vraag mij af, wat staat hier bovenaan als ik geen plus heb?
Dan zie je die artikelen nog steeds (tenzij custom css inderdaad). Alle geregistreerde bezoekers die geen Plus-abonnement hebben, kunnen ook enkele artikelen per maand gratis lezen. Meer info daarover volgt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
12_0_13 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:28:
Begrijpelijk, maar jammer dit!

Ik snap dat er geld moet worden verdiend; daarom ben ik ook abonnee _/-\o_ Maar ik gun ook mensen die misschien een wat kleinere portemonnee hebben ook alle prachtige content die tweakers genereeert.

Zelf heb ik een grote hekel aan alle paywalls overal. Het wordt eigenlijk steeds erger. Straks is goede internet content alleen nog voor mensen die veel geld hebben om overal een premium abonnement te nemen.

Als alternatief zou ik dan nog liever een pay-per-articel idee hebben voor mensen die geen abonnee zijn (bijv net zoals bij games. kijk een ad en krijg toegang tot premium artikel)
Een pay-per-article is een nog veel slechter idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
dylan111111 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:19:
[...mompelt iets over advertenties, banners, advertorials, sponsered content, etc...]

Je vergeet nog de user gegenereerde content zoals product reviews waar Tweakers centen voor krijgt.
Ik neem aan dat Tweakers alleen centen krijgt voor positieve reviews. En wellicht zelfs alleen voor gesponsorde reviews (product gratis of met korting gekregen). En gesponsorde reviews vertrouw ik niet (negatieve punten van het product zullen onterecht te weinig aandacht krijgen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

magician2000 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:31:
[...]

Het geen dan ook automatisch één van de redenen is dat steeds minder mensen dit melden, de artikelen überhaupt nog lezen, laat staan beoordelen. Zinloos.

Score gaat omhoog (volgens de redactie), dus doen ze het goed!

Ironisch ook dat dit juist iets is waar velen al bang voor waren.
Dit wordt volgens mij aardig onderschat, na de zure smaak een paar weken geleden aan het gebrek aan communicatie ben ik gestopt met plus/premium artikelen lezen.

De negatieve introductie heeft voor mij plus al vermoord. :) Een eerste indruk is eenmalig en die heeft Tweakers hier aardig verspeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Grvy op 24-04-2021 12:16 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:56
kimborntobewild schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:05:
[...]

Ik neem aan dat Tweakers alleen centen krijgt voor positieve reviews. En wellicht zelfs alleen voor gesponsorde reviews (product gratis of met korting gekregen). En gesponsorde reviews vertrouw ik niet (negatieve punten van het product zullen onterecht te weinig aandacht krijgen).
Nee, het gaat om de traffic en kliks die gegeneerd worden met de content die de gebruikers maken. Een goede gebruikers review zorgt er ook voor dat er mensen naar de pricewatch geleid worden en verder op Tweakers gaan kijken. Indirect zorgt dit gewoon voor extra inkomsten voor Tweakers.
Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:15:
[...]

Dit wordt volgens mij aardig onderschat, na de zure smaak een paar weken geleden aan het gebrek aan communicatie ben ik gestopt met plus/premium artikelen lezen.

De negatieve introductie heeft voor mij plus al vermoord. :) Een eerste indruk is eenmalig en die heeft Tweakers hier aardig verspeeld.
Ook het ontbreken van een duidelijke planning en/of daaraan vasthouden is een ding. We zijn nu 5 maanden verder in de bèta maar wat is de status? Hetzelfde geld voor de voortgang van de cookiewall, leuk die tijdelijke oplossing maar nu? Ook de artikelen met "unieke informatie" die niet elders te lezen is moet ik nog tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

crisp

Devver

Pixelated

dylan111111 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:06:
[...]

Ook het ontbreken van een duidelijke planning en/of daaraan vasthouden is een ding. We zijn nu 5 maanden verder in de bèta maar wat is de status? Hetzelfde geld voor de voortgang van de cookiewall, leuk die tijdelijke oplossing maar nu? Ook de artikelen met "unieke informatie" die niet elders te lezen is moet ik nog tegen komen.
De planning voor Plus is voornamelijk vertraagd door de overstap naar een andere betaalprovider. Dat was initieel niet voorzien, of in ieder geval niet dat dat noodzakelijk zou blijken.

Wat betreft de cookiemuur is het probleem dat we simpelweg niet kunnen plannen op 'unknowns'. Wel werken we aan verdere verbeteringen zoals het thirdpartytrackingvrij maken van het forum.

En daarnaast hebben we natuurlijk geen oneindige capaciteit. We willen wel sneller, maar kunnen dat gewoonweg niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

crisp schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:19:
[...]

Wat betreft de cookiemuur is het probleem dat we simpelweg niet kunnen plannen op 'unknowns'. Wel werken we aan verdere verbeteringen zoals het thirdpartytrackingvrij maken van het forum.
Dit argument heb ik al meermaals gezien maar ik ben echt super benieuwd hoe Tweakers denkt dat andere bedrijven hun werk doen?

Daar zijn -ook- gewoon deadlines, worden -ook- gewoon beloftes gemaakt naar klanten. Ik moet ook -dagelijks- werken met onbekende factoren. Maar mijn opdrachtgever ziet mij al aankomen "tjah, teveel unknowns, we zien wel even".

Dat is gewoon geen acceptabel excuus. :/

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

En let wel, aangezien je nu geld vangt (van de mensen met een abbo) is het helemaal niet meer zo vrijblijvend als vroeger.

De mensen met een abbo zijn indirect gewoon opdrachtgever. Die situatie maak je dus zelf.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:30:
[...]

Dit argument heb ik al meermaals gezien maar ik ben echt super benieuwd hoe Tweakers denkt dat andere bedrijven hun werk doen?

Daar zijn -ook- gewoon deadlines, worden -ook- gewoon beloftes gemaakt naar klanten. Ik moet ook -dagelijks- werken met onbekende factoren. Maar mijn opdrachtgever ziet mij al aankomen "tjah, teveel unknowns, we zien wel even".

Dat is gewoon geen acceptabel excuus. :/
Dat is natuurlijk wel een beetje de basis van agile werken. Beloften moet je ook niet maken als je niet zeker weet of en hoe je ze kan nakomen. Dat de huidige situatie nog niet voldoet aan jullie, èn ons ideaal wil echter ook niet zeggen dat het helemaal niet voldoet. Ondertussen werken we aan verbeteringen, want dat is ook agile.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:56
crisp schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:49:
[...]

Dat is natuurlijk wel een beetje de basis van agile werken. Beloften moet je ook niet maken als je niet zeker weet of en hoe je ze kan nakomen. Dat de huidige situatie nog niet voldoet aan jullie, èn ons ideaal wil echter ook niet zeggen dat het helemaal niet voldoet. Ondertussen werken we aan verbeteringen, want dat is ook agile.
We zien zeker dat er agile wordt gewerkt, zodra een minimale kwaliteit is bereikt wordt iets afgerond en opgeleverd. Dan snap je toch ook wel dat er gebruikers zijn die niet tevreden zijn met wat er wordt opgeleverd?
Wellicht moet Tweakers toch nog maar eens goed de risico's gaan bekijken van deze manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dylan111111 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:57:
[...]

We zien zeker dat er agile wordt gewerkt, zodra een minimale kwaliteit is bereikt wordt iets afgerond en opgeleverd. Dan snap je toch ook wel dat er gebruikers zijn die niet tevreden zijn met wat er wordt opgeleverd?
Wellicht moet Tweakers toch nog maar eens goed de risico's gaan bekijken van deze manier van werken.
Het is uiteraard altijd de bedoeling dat we na een initiële release ook blijven verbeteren. Als je concrete voorbeelden hebt waar dat naar jouw idee niet (voldoende) gebeurd dan horen we dat uiteraard graag :) Maar ook hier geldt natuurlijk datn we simpelweg geen oneindige capaciteit hebben en dus altijd keuzes moeten maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@crisp los van wat @dylan111111 zegt; dat iets hip is en 'nu' betekent niet dat het bij je doelgroep past.

Maar los daarvan heeft het maken van beloftes ja of nee, weinig met agile te maken. Dus die vergelijking vind ik een beetje mank gaan. Agile werken veranderd niets aan je opdrachtgever en hoe je daarmee de communicatie doet.

Daarnaast heeft agile ook gewoon (al dan niet onzichtbare) deadlines. Doen alsof dat niet zo is; is jezelf voor de gek houden.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:10:
@crisp los van wat @dylan111111 zegt; dat iets hip is en 'nu' betekent niet dat het bij je doelgroep past.

Maar los daarvan heeft het maken van beloftes ja of nee, weinig met agile te maken. Dus die vergelijking vind ik een beetje mank gaan. Agile werken veranderd niets aan je opdrachtgever en hoe je daarmee de communicatie doet.

Daarnaast heeft agile ook gewoon (al dan niet onzichtbare) deadlines. Doen alsof dat niet zo is; is jezelf voor de gek houden.
Agile als ontwikkelmethode bestaat al minstens 20 jaar, dus is eigenlijk allang niet zo 'hip' en 'nu' meer ;) En ja, wij werken eigenlijk wel met zo min mogelijk echte harde deadlines. Ons management stelt doelstellingen op, en in multidisciplinaire teams proberen wij acties te formuleren die bijdragen aan die doelstellingen. Over het algemeen wordt daar natuurlijk wel een planning voor gemaakt, maar we zijn daar wel altijd flexibel in. In feite zijn we onze eigen directe opdrachtgever, en eerlijk gezegd vind ik dat best prettig werken, en volgens mij werkt het voor ons als bedrijf ook prima. Jij bent misschien anders gewend, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet anders kan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@crisp Je weet dondersgoed dat Agile pas echt op is komen dagen een paar jaar geleden, laten we aub niet gaan vallen over terminologie en onbelangrijke details voor het punt wat ik probeer te maken. Dat doet alleen maar afbreuk aan je argument.

Dat gezegd hebbende Tweakers vraagt keihard geld voor een bepaalde dienst.
Indirect ben je dus niet meer je eigen opdrachtgever. Zo werkt dat niet.

Zoals al eerder gezegd, dankzij dit model is het niet meer zo vrijblijvend als vroeger en dat proberen jullie wel, maar dat werkt gewoon niet.

Dus dingen als 'er zijn unknowns dus beloven we niks' gaan gewoon niet op, zijn vanaf een zakelijk standpunt onacceptabel en moet je gewoon niet als excuus proberen te verkopen. :)

Het is een beetje als de niet functioneerde medewerker die maar blijft roepen dat die zijn werk niet gedaan krijgt vanwege factor X/Z/Y maar nooit hier mee aan de slag gaat. Hoelang blijf die bij het bedrijf werken?

Bij Tweakers HQ blijkbaar heel lang...

[ Voor 15% gewijzigd door Grvy op 24-04-2021 22:36 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:33:
@crisp Je weet dondersgoed dat Agile pas echt op is komen dagen een paar jaar geleden, laten we aub niet gaan vallen over terminologie en onbelangrijke details voor het punt wat ik probeer te maken. Dat doet alleen maar afbreuk aan je argument.

Zoals al eerder gezegd, dankzij dit model is het niet meer zo vrijblijvend als vroeger en dat proberen jullie wel, maar dat werkt gewoon niet.

Dus dingen als 'er zijn unknowns dus beloven we niks' gaan gewoon niet op, zijn vanaf een zakelijk standpunt onacceptabel en moet je gewoon niet als excuus proberen te verkopen. :)

Het is een beetje als de niet functioneerde medewerker die maar blijft roepen dat die zijn werk niet gedaan krijgt vanwege factor X/Z/Y maar nooit hier mee aan de slag gaat. Hoelang blijf die bij het bedrijf werken?

Bij Tweakers HQ blijkbaar heel lang...
Ik vind je nogal star doen, @Grvy.

Agile is er niet pas 'een paar jaar', toen ik met mijn studie bezig was, zo'n 10 jaar geleden, was het al helemaal je-van-het, en ook de laatste 7 jaar dat ik werkzaam ben in deze industrie is het al sinds mijn dag 1 Agile dat de klok slaat. Dus ik snap niet helemaal waar je heen wilt met dat punt.

Verder wordt er nu nog helemaal niks betaald voor Plus, ook al beweer je nu al meerdere keren van wel. Dat gáát wel gebeuren natuurlijk, en dat brengt zeker verwachtingen met zich mee. Maar dat maakt niet direct dat de 'klant' maar gelijk alles kan en mag verwachten vanaf moment één.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 24-04-2021 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Hahn schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:48:
[...]

Ik vind je nogal star doen, @Grvy.

Agile is er niet pas 'een paar jaar', toen ik met mijn studie bezig was, zo'n 10 jaar geleden, was het al helemaal je-van-het, en ook de laatste 7 jaar dat ik werkzaam ben in deze industrie is het al sinds mijn dag 1 Agile dat de klok slaat. Dus ik snap niet helemaal waar je heen wilt met dat punt.

Verder wordt er nu nog helemaal niks betaald voor Plus, ook al beweer je nu al meerdere keren van wel. Dat gáát wel gebeuren natuurlijk, en dat brengt zeker verwachtingen met zich mee. Maar dat maakt niet direct dat de 'klant' maar gelijk alles kan en mag verwachten vanaf moment één.
Is het echt zo moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel met het agile verhaal? Kom op zeg.
Vooral door blijven gaan of het er nu 1 jaar, 2 jaar of 18 jaar is. Dat maakt voor het verhaal geen zier uit.

Daarnaast kun je wel doen alsof het nu nog allemaal vrijblijvend is omdat we niet betalen maar zoals je zegt gaat dat wel gebeuren. Tweakers HQ kan zich daar beter op voorbereiden dan maar vrijblijvend bezig blijven en vooral geen echte beloftes neerleggen.

En betalen is bepalen. Dat lijkt mij toch echt wel (vanuit zakelijk perspectief) een geaccepteerd iets. :)

@crisp Beetje ongelofelijk dat we echt mundane details over hoelang jullie al scrum/agile doen erbij gaan halen. Het originele punt wat ik probeerde te maken met mijn 'hip en nu' comment was gewoon "Kijk eerst eens of dat past bij je doelgroep" en met hip en nu bedoelde ik dus dat steeds meer bedrijven (ongewenst) agile toepassen waar dat onnodig is.. niet hoelang het al is.. maargoed.. Tweakers be Tweakers.

Wat betreft tekort schieten er wordt niks beloofd. Daar schieten jullie tekort.

Alles is vrijblijvend. Er wordt geen concreet plan neergelegd. Dat heb ik nu al meermaals gezegd geloof ik?
Het excuus wat je in dit topic gebruikte was "er zijn teveel unknowns, we kunnen niks beloven" wat betreft de cookiemuur.

Maar dat geld natuurlijk voor veel meer dingen. Het is allemaal vrijblijvend en vooral geen concrete dingen neerleggen. Dat kan gewoon niet straks als je betalende klanten hebt. (en eigenlijk nu ook al niet want we willen na jaren van beloftes over de cookiemuur bijv gewoon concreet iets gaan zien..) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Grvy op 24-04-2021 23:01 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:33:
Het motto "it's done when it's done" wordt door ons toch al veel langer uitgedragen. Scrum gebruiken we al sinds 2011.

Heb je het nu eigenlijk specifiek over Plus, of over de cookiemuur (of beide)? En waar schieten we volgens jou dan precies tekort?

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:52:
[...]

Is het echt zo moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel met het agile verhaal? Kom op zeg.
Vooral door blijven gaan of het er nu 1 jaar, 2 jaar of 18 jaar is. Dat maakt voor het verhaal geen zier uit.
Jij begint zelf met uitspraken als 'pas een paar jaar'. Als de lengte er niet toe doet, roep dat dan ook niet ;)
Daarnaast kun je wel doen alsof het nu nog allemaal vrijblijvend is omdat we niet betalen maar zoals je zegt gaat dat wel gebeuren. Tweakers HQ kan zich daar beter op voorbereiden dan maar vrijblijvend bezig blijven en vooral geen echte beloftes neerleggen.

En betalen is bepalen. Dat lijkt mij toch echt wel (vanuit zakelijk perspectief) een geaccepteerd iets. :)
Ik wou de (vrij cliché) term 'wie betaalt bepaalt' in m'n vorige post stoppen, omdat ik die al van mijlenver aan zag komen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Maar net zoals 'klant is koning', is dat natuurlijk geen 100% kloppende waarheid.

Als klant heb je enige invloed, en als de dienst niet naar je zin is, dan kan je stemmen met je portemonnee, en dus bijvoorbeeld stoppen met betalen. Maar het is niet omdat je (straks) 4/5/6 euro per maand betaalt, dat je van alles kan eisen, of dat het niet nakomen van bepaalde beloftes een doodszonde zal zijn, en daar voor geboet moet worden.

Verder denk ik dat het voor sommige mensen hier goed is om Tweakers zelf maar te laten uitvinden of het Plus-fenomeen op deze manier gaat werken, in plaats van maar te blijven hameren op bepaalde punten. Doe je zegje, onderbouw het desnoods een paar keer met concrete voorbeelden, Maar als er daarna nog niks mee gedaan wordt, dan is het aan de ontvangende partij van je bericht zelf om erachter te komen of hun eigen pad blijven volgen een goed idee was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:52:
[...]

@crisp Beetje ongelofelijk dat we echt mundane details over hoelang jullie al scrum/agile doen erbij gaan halen. Het originele punt wat ik probeerde te maken met mijn 'hip en nu' comment was gewoon "Kijk eerst eens of dat past bij je doelgroep" en met hip en nu bedoelde ik dus dat steeds meer bedrijven (ongewenst) agile toepassen waar dat onnodig is.. niet hoelang het al is.. maargoed.. Tweakers be Tweakers.
Ik leg alleen maar uit dat het voor ons volgens mij juist heel goed werkt. Voor de 'klant' zou het ook niet uit moeten maken hoe wij ons werk doen. Als het je niet bevalt dan hoef je natuurlijk ook geen abonnement te nemen. @Hahn zegt het hierboven ook al; als betalende klant mag je best verwachtingen hebben en hebben wij een zekere verplichting die na te komen, maar hoe we dat doen is natuurlijk aan ons.
Wat betreft tekort schieten er wordt niks beloofd. Daar schieten jullie tekort.

[...]
Als het over Plus gaat: wat is er niet duidelijk aan de propositie? Het lijkt me dat ondertussen toch wel redelijk duidelijk is met deze bèta wat je er straks van kan verwachten? Er zijn inderdaad nog wel een paar zaken die nog niet helemaal concreet zijn (o.a. karmakorting en precieze planning mbt livegang), maar wat verwacht je hier verder nog op dit moment?

Wat betreft de cookiemuur kunnen we inderdaad gewoon geen beloften doen, maar hebben we de abonnementen wel thirdpartytrackingvrij gemaakt en kijken we naar andere verbeteringen die we wel op korte termijn kunnen doen.

Het is jammer dat je dit allemaal als 'te vrijblijvend' ziet. Wij proberen in ieder geval zo veel mogelijk ons best te doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

@crisp Niet lullig bedoelt, maar volgens mij kun je beter stoppen met reageren zoals je nu op de laatste opmerkingen / vragen gedaan hebt. Je bedoelingen zijn volgens mij goed, maar het is als olie op het vuur gooien.

Je reageert wel, maar er is vervolgens nog niets naar tevredenheid beantwoord. Zoals hier al heel lang gaande is vanuit de Tweakers redactie.

Blijkbaar vinden jullie alles aangaande dat plus duidelijk. Toch komen er steeds vragen over, dus is het voor lang niet iedereen duidelijk.

Daarnaast, jullie willen extra geld voor plus, nog buiten het punt dat jullie het liefst iedereen al in de basis graag zouden zien betalen. Plus is ook nog eens niet "los" verkrijgbaar (voor het geval daar interesse in zou zijn). Het is een duurdere abonnementsvorm.

Het hele gebeuren is bizar te noemen. Zeker gezien er ondertussen echt een punt bereikt is dat de mensen die de vragen niet beantwoord zien o.a. plus volledig uitgebannen hebben, maar vaak ook nog hun eventuele abbo (dat ze hadden als waardering naar jullie toe) opgezegd hebben (of dat gaan doen). Ik heb dat om die reden ook gedaan. Stemmen met de portemonnee is dat dus.

Ik denk dat jullie als Tweaker redactie serieus na moeten denken wat voor antwoorden hier gegeven worden. Verwijzen naar wat algemene informatie is iets wat makkelijk gedaan wordt, maar blijkbaar niet voldoende is gezien de terugkerende vragen.

Nu aan mij de vraag gaan stellen om voorbeelden te geven is zinloos. Blader gewoon maar eens tot 50 pagina's terug en je zult genoeg vragen zien. Niet van mij alleen, maar ook van anderen.

Hebben jullie daar geen zin in of geen tijd voor? Dat is jullie keuze, maar maak dat dan heel duidelijk en sluit dit topic met een mededeling zoals: "wij hebben geen zin meer om tijd te steken in het beantwoorden van de vragen hier dus sluiten we dit topic".

Ja, dan zullen jullie ook vergruist worden als Tweakers zijnde, maar dan zijn jullie in ieder geval eerlijk en duidelijk.

Jullie vinden het wellicht vervelend allemaal, die vragen en commentaren, maar wij als lezers vinden het net zo vervelend dat we ze steeds weer moeten stellen omdat er geen (duidelijke) antwoorden komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sorry, maar agile en scrum staan absoluut niet in de weg om doelen te stellen, plannen te maken en deadlines te hebben. "Deliver on commitment" is erg makkelijk als je geen commitment aangaat.

Dat je geen interne deadlines hebt is vast ongetwijfeld fijn om mee te werken als teamlid, maar het zorgt er doorgaans niet voor dat het beste uit een team gehaald wordt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

naitsoezn schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:48:
Sorry, maar agile en scrum staan absoluut niet in de weg om doelen te stellen, plannen te maken en deadlines te hebben. "Deliver on commitment" is erg makkelijk als je geen commitment aangaat.

Dat je geen interne deadlines hebt is vast ongetwijfeld fijn om mee te werken als teamlid, maar het zorgt er doorgaans niet voor dat het beste uit een team gehaald wordt.
Doelen stellen en planningen maken doen we ook. Sprints worden ook opgelijnd met een set tickets en een goal waar een gezamenlijk akkoord op wordt gegeven, en de meeste sprints worden ook gewoon gehaald. En uiteraard zijn er ook situaties waar een echte deadline wordt afgedwongen, bijvoorbeeld door externe omstandigheden (wetgeving, evenementen op een vastgestelde datum etc.) en daar wordt dan ook strakker op gestuurd.

Maar arbitraire deadlines of commitments koste wat kost maar altijd proberen te halen, wat de oorzaak ook is van tegenslagen, door middel van overwerken en rucksightloss 'handjes' toevoegen is gewoonweg onverstandig. Been there, done that, got the burn out.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

magician2000 schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:57:
@crisp Niet lullig bedoelt, maar volgens mij kun je beter stoppen met reageren zoals je nu op de laatste opmerkingen / vragen gedaan hebt. Je bedoelingen zijn volgens mij goed, maar het is als olie op het vuur gooien.

Je reageert wel, maar er is vervolgens nog niets naar tevredenheid beantwoord. Zoals hier al heel lang gaande is vanuit de Tweakers redactie.

[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. De crux zit hem echter in dat 'naar tevredenheid', daar kunnen wij blijkbaar voor een aantal van jullie niet aan voldoen. Misschien moeten we dan maar zeggen "het zij zo". Het vuur blijven opporren heeft dan van beide kanten geen zin.

Wij staan open voor constructieve feedback en concrete vragen. Ik volg dit topic zelf niet mee zo, maar kwam hier terecht vanwege de opmerkingen over de cookiewall en planning in het algemeen. De cookiewall discussie zie ik het liefst voortgezet in We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij en over planning en onze werkwijze is denk ik ondertussen ook wel genoeg gezegd. Voor Plus geldt dat de uiteindelijke livegang is uitgesteld vanwege de koppeling met een nieuwe paymentprovider. Er is vziw nog geen definitieve datum, maar we verwachten wel voor het eind van dit kwartaal klaar te zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
crisp schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:03:
[...]
Voor Plus geldt dat de uiteindelijke livegang is uitgesteld vanwege de koppeling met een nieuwe paymentprovider. Er is vziw nog geen definitieve datum, maar we verwachten wel voor het eind van dit kwartaal klaar te zijn.
Dus 31 juli is de deadline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Warpozio schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:15:
[...]

Dus 31 juli is de deadline?
Onder voorbehoud :p

Ik zit zelf niet in het Plus team, dus kan in deze ook niet geheel voor hen praten.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
crisp schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:19:
[...]

Onder voorbehoud :p

Ik zit zelf niet in het Plus team, dus kan in deze ook niet geheel voor hen praten.
Helemaal prima natuurlijk als je niet alles weet, zeker als je niet in dat team zit. En ik waardeer het heel erg dat jij hier vaak, in je vrije tijd (of schrijf je hier uren voor? :+), vragen beantwoordt en context schept.

Maar is het niet slimmer om, in plaats van voorzichtige uitspraken te doen als iemand die er zijdelings wat vanaf weet, de mensen te taggen of poken die er wel direct bij betrokken zijn?

Want met "volgens mij is het de bedoeling dat het [dan] af is, maar pin me er niet op vast, want ik weet het ook niet" bereik je ten eerste dat mensen toch weer een bepaalde verwachting in hun hoofd hebben, en ten tweede dat het een vage 'belofte' is, want jij kan er niks concreets over zeggen.

In plaats daarvan, kan je volgens mij beter iets zeggen als "volgens mij wilden we binnen afzienbare tijd live gaan, maar ik weet het niet precies, dus ik tag @projectmanager even voor een concreter antwoord". Of poke iemand achter de schermen (en laat dat weten hier) als je niemand on the spot wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Hahn ik ga zeker iemand poken om hier een exacter antwoord op te geven, don't worry ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
crisp schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:36:
@Hahn ik ga zeker iemand poken om hier een exacter antwoord op te geven, don't worry ;)
Top, dat is de helft van mijn punt. De andere helft is: communiceer dat hier. Dat heb je bij deze nu gedaan, maar als je dat had aangegeven in je vorige post, was mijn vorige post (en deze posts) niet nodig geweest ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Van mijn kant wil ik toevoegen dat ik de fixatie van sommigen in deze thread op die deadline niet zo begrijp. Als bezoeker ben ik niet verantwoordelijk voor de projectvoortgang van het Plus project. En zouden Plus artikelen hypothetisch tot in het oneindige vrij toegankelijk blijven omdat het Plus project maar niet tot een afronding kan komen is het mij als bezoeker ook goed.

Misschien is het belang van de coockiewallimplementatie voor ons gebruikers wat dat betreft nog groter, maar dat terzijde.

Op het principe van Plus ben ik kritisch, dat is bekend, vanwege de tweedeling die het creëert. Een tweedeling is niet goed voor een community. Door Plus is wel de kwaliteit van artikelen een discussiepunt geworden, terecht denk ik. Vanuit die optiek zou Plus als een katalysator kunnen worden gezien om de kwaliteit van artikelen aan de orde te krijgen. Nu is deze kwaliteit nog wel weerbarstig. Taalbeheersing en een goede tekst opzetten kan je niet in een sub-jaar leren. Tweakers zou zich hierin wel moeten vastbijten, omdat kwaliteit van communicatie zeker zo belangrijk zijn als de inhoudelijkeid van artikelen. Maak van die communicatiekwaliteit een lange termijn volgbeleid. Communicatie is jullie product.

Nog even een paar concrete voorbeelden. Zo las ik wat dagen terug reviews: Adaptieve spiegeltechnologie van TNO voor Europese zonnetelescoop Ik vond het heel leuk om wat over dat onderwerp wat te lezen, want een oude werkgever van mij. Wel betrapte ik mijzelf erop dat ik moeite had met de passage over de variable reluctance actuator. Er was een actuator plaatje in het artikel, maar dat hielp niet in die beschrijving. Mechanica is voor mensen tastbaar en daarom schijnbaar makkelijk te begrijpen. Voor statisch bepaalde mechanica moeten de meeste mensen een knop omzetten omdat de aanpak minder gangbaar is en vrijheidsgraden bewust beredeneerd moeten worden. Een dergelijke beschrijving schreeuwt daarom om een goed plaatje van het mechanisme, waarbij de lezer aan de hand wordt genomen. Een andere keuze is natuurijk de actuator alleen benoemen en niet verder uitdiepen. Voor zover het nog niet gebeurt, gebruik het vier ogen principe om dit soort lacunes in teksten te ondervangen. Maar verder, goed dat ook deze technologie aan de orde komt, want Nederland is best groot in optica.

Tot slot een compliment, het verbaasde mij ook dat het hier nog niet was genoemd. Wat is dat
reviews: Cpu-core scaling: hoeveel cores heb je nodig voor gaming in 2021? een mooi artikel. Mijn hoogtepunten hierin vond ik de uitleg over de frametimes en de analyse over de toegevoegde waarde van virtuele cores bij meer Cores. Wie de ontwikkeling van processoren een beetje volgt (voor mij de juiste formulering) zijn beiden niet echt nieuws, ook de conclusie met de virtuele cores was op zich te voorzien. De uitleg over de facetimes blonk in mijn ogen uit door haar duidelijkheid en door de ondersteuning van de grafieken. Een hele mooie uitleg voor het Nederlands taalgebied, en misschien internationaal ook een van de betere. En dan die stelling uit de conclusie: "threads als het moet, cores als het kan". Mooi, simpel, vertelt het allemaal.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jelle.
Hier is de gepokete projectmanager :Y) Zonder gein, ik lees hier in het weekend vrijwel altijd mee, Tweakers is voor mij ook gewoon een vrijetijdsbesteding. Als ik in de gelegenheid ben, en dat is in het weekend natuurlijk niet altijd, probeer ik ook direct te reageren.

Allereerst wat betreft de vragen van @Warpozio en ook min of meer @Hahn over de planning: met de projectgroep voor Plus werken we op dit moment inderdaad toe naar een livegang in Q2. Zoals @crisp al aangaf is de livegang vertraagd door de overstap naar een nieuwe betaalprovider. We zouden graag sneller willen, maar dat kan nu eenmaal niet – volgens mij is dat punt inmiddels wel gemaakt. Net als over agile werken en hoe dat zich verhoudt tot planningen en het stellen van doelen.

Ons streven is om in de komende weken nog een tussentijdse update te geven in de vorm van een .plan over de nieuwe abonnementen en Plus. Daarmee willen we ook huidige abonnees informeren over wat de gevolgen zijn voor hun abonnement.
magician2000 schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:57:
Ik denk dat jullie als Tweaker redactie serieus na moeten denken wat voor antwoorden hier gegeven worden. Verwijzen naar wat algemene informatie is iets wat makkelijk gedaan wordt, maar blijkbaar niet voldoende is gezien de terugkerende vragen.

Nu aan mij de vraag gaan stellen om voorbeelden te geven is zinloos. Blader gewoon maar eens tot 50 pagina's terug en je zult genoeg vragen zien. Niet van mij alleen, maar ook van anderen.

Hebben jullie daar geen zin in of geen tijd voor? Dat is jullie keuze, maar maak dat dan heel duidelijk en sluit dit topic met een mededeling zoals: "wij hebben geen zin meer om tijd te steken in het beantwoorden van de vragen hier dus sluiten we dit topic".

Ja, dan zullen jullie ook vergruist worden als Tweakers zijnde, maar dan zijn jullie in ieder geval eerlijk en duidelijk.

Jullie vinden het wellicht vervelend allemaal, die vragen en commentaren, maar wij als lezers vinden het net zo vervelend dat we ze steeds weer moeten stellen omdat er geen (duidelijke) antwoorden komen.
Ik vind het serieus jammer om te horen dat je onze reacties nog steeds niet ziet als antwoorden op de vragen die er gesteld worden. Wij doen echt ons best om vragen en zorgen te beantwoorden. Je blijft alsmaar verwijzen naar "genoeg vragen van mij en anderen" die in dit topic gesteld zijn. Het klopt dat je niet op elke vraag of reactie in dit topic een letterlijke 1-op-1 reactie van HQ ziet. Zeker niet in het begin van de bèta (december). Maar als je dan de FAQ en gepinde reacties leest, dan wordt daar echt wel ingegaan op de grootste vragen en zorgen die jullie hebben of hadden. En nee, we kunnen niet áltijd iets met kritiek of suggesties, anders dan zeggen dat we het gezien hebben. Want nogmaals: we lezen alles.

Als je dit nog steeds zo anders ziet, dan is het wellicht een idee om persoonlijk met elkaar het gesprek aan te gaan hierover. Dat lijkt me effectiever dan dat we hier blijven ping-pongen. Laat me maar weten of je hier belangstelling voor hebt :)
Hetzelfde geld voor de voortgang van de cookiewall, leuk die tijdelijke oplossing maar nu?
teacup schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:01:
Misschien is het belang van de coockiewallimplementatie voor ons gebruikers wat dat betreft nog groter, maar dat terzijde.
Het grote belang van de voortgang van onze cookiewall en een trackingvrij Tweakers begrijpen we heel goed. Daarom hebben we ervoor gekozen om in het desbetreffende topic elke 2 weken een update te geven. Mocht je die gemist hebben, zie jelle. in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

jelle. schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:24:
Het grote belang van de voortgang van onze cookiewall en een trackingvrij Tweakers begrijpen we heel goed. Daarom hebben we ervoor gekozen om in het desbetreffende topic elke 2 weken een update te geven. Mocht je die gemist hebben, zie jelle. in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij".
Was mij bekend hoor, maar het kan nooit kwaad het op te noemen :), goed om ernaar te verwijzen. Mijn reden om het te noemen was ook alleen om het gebruikersbelang wat te concretiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

crisp schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. De crux zit hem echter in dat 'naar tevredenheid', daar kunnen wij blijkbaar voor een aantal van jullie niet aan voldoen. Misschien moeten we dan maar zeggen "het zij zo". Het vuur blijven opporren heeft dan van beide kanten geen zin.

Wij staan open voor constructieve feedback en concrete vragen. Ik volg dit topic zelf niet mee zo, maar kwam hier terecht vanwege de opmerkingen over de cookiewall en planning in het algemeen. De cookiewall discussie zie ik het liefst voortgezet in We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij en over planning en onze werkwijze is denk ik ondertussen ook wel genoeg gezegd. Voor Plus geldt dat de uiteindelijke livegang is uitgesteld vanwege de koppeling met een nieuwe paymentprovider. Er is vziw nog geen definitieve datum, maar we verwachten wel voor het eind van dit kwartaal klaar te zijn.
Niet naar tevredenheid aangezien je bij het meeste zelf aangeeft een slag om de arm te houden omdat je het niet zeker weet. Erg slecht weer dit.

En "het zij zo" is puur het vuur voeden met een versneller. Je geeft daarmee in principe al aan dat het allemaal niet zo boeiend is voor jullie. De mensen die nog kritisch zijn worden vanzelf stil of vertrekken helemaal wel. Althans, dat is zoals het nu lijkt.

Op mijn beurt zeg ik dan "zoek het lekker uit met jullie zooi". Jullie gaan toch wel jullie eigen gang zonder echt te luisteren naar de commentaren, laat staan de kritiek.

Ik haak af hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
[...]
Nee, het gaat om de traffic en kliks die gegeneerd worden met de content die de gebruikers maken. Een goede gebruikers review zorgt er ook voor dat er mensen naar de pricewatch geleid worden en verder op Tweakers gaan kijken. Indirect zorgt dit gewoon voor extra inkomsten voor Tweakers.
Hoe zal een gebruikers review die negatief uitpakt voor een product, meer mensen naar de pricewatch van het betreffende product leiden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 17:32

Trygve

Redacteur
teacup schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:01:
Tot slot een compliment, het verbaasde mij ook dat het hier nog niet was genoemd. Wat is dat
reviews: Cpu-core scaling: hoeveel cores heb je nodig voor gaming in 2021? een mooi artikel. Mijn hoogtepunten hierin vond ik de uitleg over de frametimes en de analyse over de toegevoegde waarde van virtuele cores bij meer Cores. Wie de ontwikkeling van processoren een beetje volgt (voor mij de juiste formulering) zijn beiden niet echt nieuws, ook de conclusie met de virtuele cores was op zich te voorzien. De uitleg over de facetimes blonk in mijn ogen uit door haar duidelijkheid en door de ondersteuning van de grafieken. Een hele mooie uitleg voor het Nederlands taalgebied, en misschien internationaal ook een van de betere. En dan die stelling uit de conclusie: "threads als het moet, cores als het kan". Mooi, simpel, vertelt het allemaal.
Dankjewel voor dit mooie compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kimborntobewild schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:46:
[...]

Hoe zal een gebruikers review die negatief uitpakt voor een product, meer mensen naar de pricewatch van het betreffende product leiden??
Omdat negatieve aandacht (soms) beter is dan helemaal geen aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:48
kimborntobewild schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:46:
[...]

Wat voor de één een nadeel is (Mooie monitor, maar helaas alleen leverbaar in wit. Voet is niet verstelbaar. Heeft geen speaker ingebouwd, jammer.) kan voor de ander juist een usp zijn (Eindelijk een witte monitor zonder ingebouwde speaker. Ik betaal niet voor een voet die ik toch niet gebruik aangezien ik een vesa arm gebruik en ik heb toch altijd een eigen surround setje aan staan.)

Afgezien daarvan heb je uiteraard ook veel meer aan een site als Tweakers, als er ook negatieve zaken genoemd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Erg jammer van de betaalmuur. Het is niet anders. Ik kwam ooit meerdere keren per dag op Tweakers maar dat is al weer een tijdje terug.

Ik hoop dat Tweakers beseft dat de mensen die geen abonnement nemen waarschijnlijk niet terug komen voor alleen het nieuws. Als je namelijk premium bezoekers hebt dan heb je dus ook te maken met tweederangs bezoekers en daar rekenen mensen zichzelf niet graag toe.

Het is natuurlijk ook weer niet zo dat er nergens reviews, tech en gaming artikelen te vinden zijn op het Internet. Het zal hard zoeken worden maar ik denk dat ik ze wel zal vinden.

Ik ben denk ik ongeveer 20 jaar lang Hardware Info abonnee geweest en dat is inmiddels om zeep geholpen. Wellicht zelfs met de premium artikelen in gedachten. Nu volgt dus ook Tweakers. Heel jammer allemaal maar ik verwacht niet dat mijn stem doorslaggevend zal zijn. Succes, en dat meen ik, maar ik verwacht dat een iconische website zal verdwijnen.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
RazorBlade72nd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 04:48:
Erg jammer van de betaalmuur. Het is niet anders. Ik kwam ooit meerdere keren per dag op Tweakers maar dat is al weer een tijdje terug.

Ik hoop dat Tweakers beseft dat de mensen die geen abonnement nemen waarschijnlijk niet terug komen voor alleen het nieuws. Als je namelijk premium bezoekers hebt dan heb je dus ook te maken met tweederangs bezoekers en daar rekenen mensen zichzelf niet graag toe.

Het is natuurlijk ook weer niet zo dat er nergens reviews, tech en gaming artikelen te vinden zijn op het Internet. Het zal hard zoeken worden maar ik denk dat ik ze wel zal vinden.

Ik ben denk ik ongeveer 20 jaar lang Hardware Info abonnee geweest en dat is inmiddels om zeep geholpen. Wellicht zelfs met de premium artikelen in gedachten. Nu volgt dus ook Tweakers. Heel jammer allemaal maar ik verwacht niet dat mijn stem doorslaggevend zal zijn. Succes, en dat meen ik, maar ik verwacht dat een iconische website zal verdwijnen.
Helemaal eens met je. Ik hoop dat ik de plus artikkelen eenvoudig kan verwijderen uit de feed...

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Veel over techniek bij koningsdag en Tweakers heeft geen plus topic voorafje voor ons?

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 27-04-2021 11:47 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
RazorBlade72nd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 04:48:

Dat beseffen we zeker en daarom blijft het grootste deel van de artikelen gewoon gratis. Je lijkt te suggereren dat we álle content behalve nieuws betaald gaan maken, maar dat is niet zo. Reviews bijvoorbeeld gaan niet achter de betaalmuur. Daarnaast zijn/worden er met Plus nieuwe artikeltypen geïntroduceerd die eerder niet op Tweakers verschenen, zoals columns en how-to's.
A1AD schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:56:
Helemaal eens met je. Ik hoop dat ik de plus artikkelen eenvoudig kan verwijderen uit de feed...
Dit wordt geen functionaliteit die we gaan aanbieden, omdat ook niet-abonnees een aantal gratis Plus-artikelen per maand kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
jelle. schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:39:
[...]
Dat beseffen we zeker en daarom blijft het grootste deel van de artikelen gewoon gratis. Je lijkt te suggereren dat we álle content behalve nieuws betaald gaan maken, maar dat is niet zo. Reviews bijvoorbeeld gaan niet achter de betaalmuur. Daarnaast zijn/worden er met Plus nieuwe artikeltypen geïntroduceerd die eerder niet op Tweakers verschenen, zoals columns en how-to's.
Hoewel ik nog steeds Tweakers in mijn favorieten heb staan gebruik ik die link nauwelijks meer. Als ik op Tweakers kom dan is dat vaak via mijn zoekmachine. Vaak zie ik dan zo'n plus / premium logootje staan. Omdat ik dat logo al een tijdje zie vroeg ik me af wat dat betekend. Ik heb nu het hele verhaal gelezen maar je beseft natuurlijk wel dat mijn zoekmachine me niet naar pagina's gaat sturen die ik niet kan lezen. Sterker nog, mijn zoekmachine zal zien dat het animo om naar Tweakers te gaan af neemt en zal aannemen dat minder mensen geïnteresseerd zijn en zal dus ook minder mensen hier naar toe sturen.

Maar goed, ik hoef jullie dit niet uit te leggen. Jullie zijn Tweakers dus jullie zijn bekend met dit soort mechanisme. Jullie weten dat vrijwel geen enkel bedrijf dat zijn belangrijkste content achter een betaal muur plaatst het overleeft. Toch doen jullie het en daar zullen vast hele goede redenen voor zijn die ik niet kan begrijpen. Ik kan het alleen maar heel erg jammer vinden dat een website met zo'n geschiedenis dreigt verloren te gaan. Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg maar de geschiedenis leert dat dit hoogst waarschijnlijk niet zo is.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
RazorBlade72nd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:19:
Ik heb nu het hele verhaal gelezen maar je beseft natuurlijk wel dat mijn zoekmachine me niet naar pagina's gaat sturen die ik niet kan lezen. Sterker nog, mijn zoekmachine zal zien dat het animo om naar Tweakers te gaan af neemt en zal aannemen dat minder mensen geïnteresseerd zijn en zal dus ook minder mensen hier naar toe sturen.
Dit is wel heel erg kort door de bocht als het gaat om hoe SEO werkt. In theorie zou het kunnen dat Plus-artikelen minder goed ranken, maar dit domein heeft dusdanig veel autoriteit en (voor een zoekmachine) hoogwaardige content dat het maar de vraag is of een betaalmuur hier effect op heeft. Daarnaast heeft Tweakers het voordeel dat het veel direct verkeer ontvangt en daarmee sowieso al minder afhankelijk is van zoekmachines, in tegenstelling tot veel andere websites.
Jullie weten dat vrijwel geen enkel bedrijf dat zijn belangrijkste content achter een betaal muur plaatst het overleeft. Toch doen jullie het en daar zullen vast hele goede redenen voor zijn die ik niet kan begrijpen.
Ik weet niet waar je op doelt. Er zijn juist legio voorbeelden van websites die met succes betaalde content hebben geïntroduceerd. Niet alleen kranten in binnen- en buitenland, maar ook publicaties die een niche bedienen of bijvoorbeeld techwebsites in Duitsland. Vaak is het wel iets van de lange adem omdat bezoekers jarenlang content gratis hebben kunnen consumeren, veelal ondersteund door een advertentiemodel.

Dat laatste is ook een van de redenen dat we (en andere websites) kiezen voor betaalde content. We willen minder afhankelijk worden van onze voornaamste verdienmodellen (advertenties en Pricewatch), omdat die steeds meer onder druk komen te staan. We hebben ons als doel gesteld meer inkomsten te halen uit abonnementen en exclusieve, diepgaande content is daarvoor de eerste stap.

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 27-04-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
jelle. schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:44:
Ik weet niet waar je op doelt. Er zijn juist legio voorbeelden van websites die met succes betaalde content hebben geïntroduceerd. Niet alleen kranten in binnen- en buitenland, maar ook publicaties die een niche bedienen of bijvoorbeeld techwebsites in Duitsland.
Ik vraag me dan toch weer af wat jij succes noemt. Ik noem nu.nl de belangrijkste nieuwssite van Nederland en niet langer de website van de Telegraaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jelle. schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:44:
[...]
Ik weet niet waar je op doelt. Er zijn juist legio voorbeelden van websites die met succes betaalde content hebben geïntroduceerd. Niet alleen kranten in binnen- en buitenland, maar ook publicaties die een niche bedienen of bijvoorbeeld techwebsites in Duitsland. Vaak is het wel iets van de lange adem omdat bezoekers jarenlang content gratis hebben kunnen consumeren, veelal ondersteund door een advertentiemodel.
In Duitsland en andere landen ja. Iets in mij zegt dat zoiets in een land als Nederland een wel heel erg lange adem nodig heeft. Als je zo lang kunt wachten, prima. Nederlanders staan er nu niet echt om bekend om massaal voor content te betalen als dat niet in de juiste vorm komt, wat goed aansluit bij hun dagelijkse behoeftes. Wij zijn geen amerikanen die bij op elke straathoek hun CC uit hun zak trekken.
Niche-content heeft nu eenmaal een veel zwaardere weging bij consumenten dan een krantenwebsite.

Ik denk nog steeds dat jullie er veel te hoge verwachtingen van hebben.

Count me out. Ik wens jullie evengoed veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:05:
[...]

Wij zijn geen amerikanen die bij op elke straathoek hun CC uit hun zak trekken.
Niche-content heeft nu eenmaal een veel zwaardere weging bij consumenten dan een krantenwebsite.
Niet mee eens hoor. Hoeveel Nederlanders (/Tweakers) hebben een abonnement op Netflix, Spotify en andere streamingdiensten? Als men de content gemakkelijk wil zien betaalt men wel. De vraag in dit geval is alleen hoe graag men de content wil zien. Het is niet echt als Formule 1 (of GoT, de serie, destijds) dat je het (op tijd) gezien moet hebben om mee te kunnen praten. Het FOMO gehalte ligt in het geval van Plus volgens mij erg laag, zelfs nu het nog gratis weggeven wordt voel ik de noodzaak niet om erop te klikken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:22:
[...]

Niet mee eens hoor. Hoeveel Nederlanders (/Tweakers) hebben een abonnement op Netflix, Spotify en andere streamingdiensten? Als men de content gemakkelijk wil zien betaalt men wel. De vraag in dit geval is alleen hoe graag men de content wil zien. Het is niet echt als Formule 1 (of GoT, de serie, destijds) dat je het (op tijd) gezien moet hebben om mee te kunnen praten. Het FOMO gehalte ligt in het geval van Plus volgens mij erg laag, zelfs nu het nog gratis weggeven wordt voel ik de noodzaak niet om erop te klikken. ;)
Je haalt zaken aan die nogal algemeen zijn en dat een hogere aantrekkingskracht heeft door de content. Dat is de content van tweakers zeer zeker niet. Of denkt men hier nu serieus dat er in elke familie een abo gesleten kan worden met de content van plus? Ik zie dat niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:29:
[...]

Je haalt zaken aan die nogal algemeen zijn en dat een hogere aantrekkingskracht heeft door de content. Dat is de content van tweakers zeer zeker niet. Of denkt men hier nu serieus dat er in elke familie een abo gesleten kan worden met de content van plus? Ik zie dat niet gebeuren.
Ja dat is mijn punt dus, veel Nederlanders zijn (in het algemeen) wel bereid om te betalen, maar niet voor dit.

Die bereidheid om te betalen is volgens mij niet beperkt tot grote brede diensten als Netflix of Spotify ('voor het hele gezin'), ook voor niche zaken als Game of Thrones of Formule 1 zijn mensen (Nederlanders / Tweakers) bereid (geweest) de portemonnee te trekken. Het is maar net hoe graag men het wil zien / lezen. In het geval van Plus ontbreekt het denk ik aan wow-factor. Wat mis je als je het niet leest? Heel weinig denk ik. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:48
Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:40:
[...]Ja dat is mijn punt dus, veel Nederlanders zijn (in het algemeen) wel bereid om te betalen, maar niet voor dit.

In het geval van Plus ontbreekt het denk ik aan wow-factor. Wat mis je als je het niet leest? Heel weinig denk ik. :/
Precies dit. Dat interview met Piet Beertema, dat vond ik echt heel leuk. Daar stonden details in waar ik nog nooit van gehoord had. Helaas is zoiets een uitzondering. Ik weet ook niet of dat per se aan Tweakers ligt. Misschien is er gewoon niet genoeg van zulke content of misschien ben ik te kieskeurig.

Anderzijds lukt het zo iemand als Linus (van Linus Tech Tips) om gewoon elke dag met een video te komen. En ik moet bekennen, heel vaak weet hij van 'niets' toch nog iets te maken. Onderwerpen die eigenlijk iedereen had kunnen bedenken, zoals 'De beste budget PC voor €/$ 500' en dan twee teams tegen elkaar. En dat kan hij probleemloos variëren (beste € 1000 PC, beste game-budget-pc) en om de zoveel tijd herhalen.

Aangezien Tweaker er niet vies van is heel breed te gaan qua onderwerpen en een mening te ventileren, zou je ook aan de aanpak van Wired kunnen denken. Die schrijven net zo makkelijk ook over sci-fi en elektrische fietsen. Dat zou Tweakers wat mij betreft ook kunnen (als in mogen). Dat zal best flink overlappen qua interesses van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@jelle volgens mij staan er nog tal van vragen open, tenzij de antwoorden onder gesneeuwd zijn, dat kan ook. Dus op zich ben ik het met de eerdere poster wel eens.

Bijv.

1) Reviews (in het menu) wordt nog steeds vervuild met achtergrondartikelen ipv 'harde' reviews. Alllemaal mooie verhalen maar is dit opgelost met de final launch? Een sub achtergronden en een sub echte reviews dat aanspreekt bij de verwachtingen. Ipv ja onhandig het is even niet anders en we werken er aan. Is dit opgelost bij de launch?

2) Kan Plus niet beter hernoemd worden naar heel veel achtergronden, een wekelijkse column en af en toe een interview of how-to. Als ik op nieuws klik lijkt het laatste Plus-nieuws van 9 april, klopt dit (terwijl het nu 27 april is). Dit is niet helemaal eerlijk met de gemaakte beloftes aan het begin.

3) Met extra redacteuren en freelancers moet regelmatig de beloofde enkele artikelen per dag toch wel lukken? En welke garantie kan T.net inmiddels geven over de belofte dat Plus niet ten laste komt van de oude capaciteit. Het zou extra zijn. Er wordt bijv ook niet stiekem afgesnoept van de oude capaciteit dat redacteuren nu ook schrijven voor Bestgetest.nl ipv alle tijd voor T.net. Enz.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberMania op 27-04-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
[...]

Dit wordt geen functionaliteit die we gaan aanbieden, omdat ook niet-abonnees een aantal gratis Plus-artikelen per maand kunnen lezen.
Daar vinden we wel iets op. ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Poll: Ga jij straks betalen voor Tweakers Plus?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403558&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:25:
Poll: Ga jij straks betalen voor Tweakers Plus?
Er was geen ruimte voor een 'weet ik (nog) niet'? Dat zou mijn keuze zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:40:
[...]

Er was geen ruimte voor een 'weet ik (nog) niet'? Dat zou mijn keuze zijn.
Ik was benieuwd na al dat "gedoe" wat de stand van zaken nu is.

Voor Tweakers is "ja" of "nee" interessant - ook omdat ze zelf uitgaan van +/- 10% betalende leden.

"Weet ik niet" is dus voor hun hetzelfde als "nee" (want het levert niets op).

Als er al eerder een poll is gedaan... excuses...

- edit - Natuurlijk een erg biased meting in dit forum zelf...

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-04-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58

Lordy79

Vastberaden

Er is ook nog zoiets als een klein jaarlijks bedrag vrijwillig geven aan Tweakers. Ik ben zelf te lui om dit te doen (sorry) maar als er een oproep zou komen aan alle Tweakers om eenmalig een paar euro te doneren omdat Tweakers anders verdwijnt zou ik zeker meedoen.
GeenStijl werkt ook min of meer op die manier en hoewel ik het daar soms wat hijgerig vindt en ze wel heel erg vaak om donaties vragen vind ik het model wel sympathiek omdat er niets achter de betaalmuur verdwijnt.
Als je dan voor een grotere donatie van bijv 25 euro een goodie krijgt is dat leuk maar de meeste mensen zullen dat niet doen.
Generaliserend denk ik dat veel Tweakers in de IT werken en niet de slechts betaalde banen hebben en zzp'ers/ondernemers kunnen het zelfs aftrekken van de belasting onder het mom van vakliteratuur.

Weet niet of hier aan is gedacht.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
RazorBlade72nd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:30:
Ik vraag me dan toch weer af wat jij succes noemt. Ik noem nu.nl de belangrijkste nieuwssite van Nederland en niet langer de website van de Telegraaf.
Wat betreft nieuwsmedia kun je denken aan de successen van NRC, Volkskrant en The New York Times. In het rijtje onderzoeksjournalistiek en opinie FTM, De Correspondent en Elsevier Weekblad en qua special interest bijvoorbeeld VI en IEX.
laptopleon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:37:
Aangezien Tweaker er niet vies van is heel breed te gaan qua onderwerpen en een mening te ventileren, zou je ook aan de aanpak van Wired kunnen denken. Die schrijven net zo makkelijk ook over sci-fi en elektrische fietsen. Dat zou Tweakers wat mij betreft ook kunnen (als in mogen). Dat zal best flink overlappen qua interesses van Tweakers.
Leuke suggestie :) Ik haak @Olaf hier even voor aan.
CyberMania schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:39:
@jelle volgens mij staan er nog tal van vragen open, tenzij de antwoorden onder gesneeuwd zijn, dat kan ook. Dus op zich ben ik het met de eerdere poster wel eens.
In een topic van deze omvang is het bijna niet te voorkomen dat er hier en daar wat ondersneeuwt. Maar dat is ook de reden dat we belangrijke en veelgestelde vragen hebben gebundeld in de FAQ en gepinde posts. Als daarin wat ontbreekt, zou het inderdaad fijn zijn om voorbeelden te zien, dus bedankt hiervoor.
1) Reviews (in het menu) wordt nog steeds vervuild met achtergrondartikelen ipv 'harde' reviews. Alllemaal mooie verhalen maar is dit opgelost met de final launch? Een sub achtergronden en een sub echte reviews dat aanspreekt bij de verwachtingen. Ipv ja onhandig het is even niet anders en we werken er aan. Is dit opgelost bij de launch?
Dit zal niet voor de lancering van Plus gereed zijn. Dit is helaas een vrij ingrijpende aanpassing. Overigens gebeurt dit al heel lang (kijk maar terug in het archief van Reviews), maar valt het waarschijnlijk nu pas op met de Plus-artikelen.
2) Kan Plus niet beter hernoemd worden naar heel veel achtergronden, een wekelijkse column en af en toe een interview of how-to. Als ik op nieuws klik lijkt het laatste Plus-nieuws van 9 april, klopt dit (terwijl het nu 27 april is). Dit is niet helemaal eerlijk met de gemaakte beloftes aan het begin.

3) Met extra redacteuren en freelancers moet regelmatig de beloofde enkele artikelen per dag toch wel lukken? En welke garantie kan T.net inmiddels geven over de belofte dat Plus niet ten laste komt van de oude capaciteit. Het zou extra zijn. Er wordt bijv ook niet stiekem afgesnoept van de oude capaciteit dat redacteuren nu ook schrijven voor Bestgetest.nl ipv alle tijd voor T.net. Enz.
Dit zal denk ik te maken hebben met de waardering van Plus-nieuwsartikelen tov andere artikelvormen. Achtergronden en how-to's kosten nu eenmaal (veel) meer tijd om te maken. Maar dit kan @Olaf waarschijnlijk beter uitleggen.
Lordy79 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:22:
Er is ook nog zoiets als een klein jaarlijks bedrag vrijwillig geven aan Tweakers. Ik ben zelf te lui om dit te doen (sorry) maar als er een oproep zou komen aan alle Tweakers om eenmalig een paar euro te doneren omdat Tweakers anders verdwijnt zou ik zeker meedoen.
GeenStijl werkt ook min of meer op die manier en hoewel ik het daar soms wat hijgerig vindt en ze wel heel erg vaak om donaties vragen vind ik het model wel sympathiek omdat er niets achter de betaalmuur verdwijnt.
Als je dan voor een grotere donatie van bijv 25 euro een goodie krijgt is dat leuk maar de meeste mensen zullen dat niet doen.
Generaliserend denk ik dat veel Tweakers in de IT werken en niet de slechts betaalde banen hebben en zzp'ers/ondernemers kunnen het zelfs aftrekken van de belasting onder het mom van vakliteratuur.

Daar is inderdaad over gedacht. Uit ons onderzoek is echter gebleken dat donaties geen stabiel verdienmodel vormen voor een grote publicatie als Tweakers. Daarin verschillen we ook te erg van YouTube/Twitch/whatever-creators die rond kunnen komen met donaties. Wat hierin trouwens wel noemenswaardig is dat The Guardian, die altijd bekend heeft gestaan om haar donatiemodel, inmiddels ook steeds meer stuurt (nudging) op maandelijkse of jaarlijkse donaties in plaats van eenmalig. Daarnaast bieden ze tegenwoordig ook een subscription product aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Waarom zou je dan geen toggle maken? Mensen die het niet willen zien kunnen het dan uit zetten in de instellingen. Het is gewoon heel vervelend om artikelen te zien die je niet wilt zien, maargoed waarschijnlijk gewoon om mensen te teasen om toch een abbo te nemen? Wordt er geluisterd naar deze feedback of bepalen jullie zelf wat er gebeurt ongeacht wat men hier adviseert, lijkt het namelijk wel al op sinds de bekendmaking van dit plan. Ik omzeil ze nu ook omdat ik het écht niet betere kwaliteit vind dan de overige artikelen. Ik ga hier niet verder in detail treden, dat hebben mensen hierboven al meermaals perfect beschreven.
jelle. schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:22:

[...]

Daar is inderdaad over gedacht. Uit ons onderzoek is echter gebleken dat donaties geen stabiel verdienmodel vormen voor een grote publicatie als Tweakers. Daarin verschillen we ook te erg van YouTube/Twitch/whatever-creators die rond kunnen komen met donaties. Wat hierin trouwens wel noemenswaardig is dat The Guardian, die altijd bekend heeft gestaan om haar donatiemodel, inmiddels ook steeds meer stuurt (nudging) op maandelijkse of jaarlijkse donaties in plaats van eenmalig. Daarnaast bieden ze tegenwoordig ook een subscription product aan.
Verdienmodel(?) Ik leefde altijd met de intentie dat je hier hobbyisten tegen kwam met liefde voor techniek. Het zou kosten dekkend moeten zijn, maar niet iets waar geld mee verdient dient te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

jelle. schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:22:
[...]

Wat betreft nieuwsmedia kun je denken aan de successen van NRC, Volkskrant en The New York Times. In het rijtje onderzoeksjournalistiek en opinie FTM, De Correspondent en Elsevier Weekblad en qua special interest bijvoorbeeld VI en IEX.
Ik heb de vergelijking met kranten nu meerdere keren gezien de afgelopen tijd, maar Tweakers zit voor mij echt niet op het journalistieke niveau van een krant, laat staan iets als FTM.

Was dat het niveau maar, dan hadden we deze discussie nooit echt gehad.

Kijk naar dat verhaal over datacenters en koelwater, het is vrij kort, gaat niet eens in op misschien wel het grootste probleem, warmtevervuiling en de inhoud en schrijfstijl vond ik matig. Beetje NOS niveau voor als je toch bij journalistiek wil blijven.

Gratis prima, maar ik verwacht persoonlijk gewoon meer, zeker als constant de vergelijking met serieuze kwaliteitsmedia gemaakt wordt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
BarendBotje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:48:
Waarom zou je dan geen toggle maken? Mensen die het niet willen zien kunnen het dan uit zetten in de instellingen. Het is gewoon heel vervelend om artikelen te zien die je niet wilt zien, maargoed waarschijnlijk gewoon om mensen te teasen om toch een abbo te nemen?
We willen de Plus-artikelen inderdaad breed onder de aandacht te brengen zodat bezoekers zien wat ze krijgen met een abonnement. Artikelen kunnen verbergen of de content op een andere plek publiceren dan de frontpage, draagt daar niet aan bij. Als je het niet interessant (genoeg) vindt, dan hoef je er niet op te klikken. Dat wijkt niet af van hoe je waarschijnlijk nu ook al de artikelen, of eigenlijk heel Tweakers met alle verschillende onderdelen, consumeert, lijkt me.
Wordt er geluisterd naar deze feedback of bepalen jullie zelf wat er gebeurt ongeacht wat men hier adviseert, lijkt het namelijk wel al op sinds de bekendmaking van dit plan.
Ja, we luisteren naar feedback, maar dat betekent niet per definitie dat we met elke opmerking of suggestie iets doen. We maken uiteindelijk een afweging tussen wat gebruikers willen en wat er vanuit Tweakers wenselijk is. De feedback in dit topic is daarbij niet onze enige bron van informatie, we gebruiken ook kwantitatieve data en daarnaast is er voorafgaand aan de bèta veel onderzoek uitgevoerd (zie Koen Crijns in "Het grote Tweakers Plus topic").
Verdienmodel(?) Ik leefde altijd met de intentie dat je hier hobbyisten tegen kwam met liefde voor techniek. Het zou kosten dekkend moeten zijn, maar niet iets waar geld mee verdient dient te worden.
Volgens mij heeft Tweakers er nooit een geheim van gemaakt dat er geld verdiend wordt en dat DPG Media (het moederbedrijf) een gezond rendement verlangt. De keuze om meer inkomsten te willen halen uit abonnementen is ingegeven doordat onze bestaande verdienmodellen (Pricewatch en advertenties) steeds meer onder druk zijn komen te staan. Daar willen we minder afhankelijk van worden zodat eventuele economische schommelingen of ontwikkelingen in de (advertentie)markt slechts een beperkte invloed hebben op het voorbestaan van Tweakers.
RobinHood schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:20:
Ik heb de vergelijking met kranten nu meerdere keren gezien de afgelopen tijd, maar Tweakers zit voor mij echt niet op het journalistieke niveau van een krant, laat staan iets als FTM.
Ik maakte die vergelijking primair om te laten zien dat er wel degelijk succes wordt geboekt met betaalde content (omdat gezegd werd dat "geen enkel bedrijf het dan overleeft"). Dat dit mede afhangt van de kwaliteit van de artikelen snappen we en dat is en blijft ook een focuspunt voor de redactie. Daarom zijn we zelf ook heel benieuwd naar de lancering van Plus, omdat dan pas echt zal blijken wat de waardering van de artikelen betekent voor het afsluiten van een abonnement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:22:

GeenStijl heeft meer een gunfactor dan dpg media. Ze beweren het ook echt nodig hebben om te overleven, terwijl het bij tweakers in het laatje van het winstgevende dpg gaat. Bij geenstijl hebben de eerste eigenaren goed gecached , maar de Telegraaf heeft het vervolgens voor nop weggegeven omdat het dus niet rendabel was. (Lees geld meegegeven om personeel inc contracten af te zijn). Dat geeft wel aan dat het een lastig verhaal is om een site draaiende te houden.

Ik zou best willen doneren aan Tweakers als het een losstaand bedrijfje was geweest.. maar als onderdeel van eht grote dpg waar redement genaakt moet worden pas ik. Dan maar iets.minder rendement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem79
  • Registratie: April 2021
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:43:
[...]
Daarom zijn we zelf ook heel benieuwd naar de lancering van Plus, omdat dan pas echt zal blijken wat de waardering van de artikelen betekent voor het afsluiten van een abonnement.
Wat is de deadline dan voor lancering plus?
Als ik het goed begrijp moet er van payment provider geswitcht moet worden en dat is gewoon een activiteit waar gewoon een deadline aan gehangen kan worden lijkt mij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

jelle. schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:43:

[...]

Ik maakte die vergelijking primair om te laten zien dat er wel degelijk succes wordt geboekt met betaalde content (omdat gezegd werd dat "geen enkel bedrijf het dan overleeft"). Dat dit mede afhangt van de kwaliteit van de artikelen snappen we en dat is en blijft ook een focuspunt voor de redactie. Daarom zijn we zelf ook heel benieuwd naar de lancering van Plus, omdat dan pas echt zal blijken wat de waardering van de artikelen betekent voor het afsluiten van een abonnement.
Klopt, maar dat zijn wel eigenlijk allemaal kranten of dingen die zo niche zijn, dat je het ook in een andere taal moeilijk ergens anders kan vinden.

Tweakers is geen krant, en Tweakers is niet zo niche dat wat jullie vertellen niet kan vinden in het Engels, ja, misschien niet volledig toegespitst op de Nederlandse situatie, ik denk dat dat een Amerikaans bedrijf veel interesse heeft in een datacentrum in de Eemshaven, of specifieke interviews, maar zeker 90% van wat ik zie is niet direct uniek te noemen.

Jullie zeggen zelf in het cookiemuurtopic "we zijn geen krant, ons publiek is anders, dus de standaard DPG oplossing werkt niet!", maar vervolgens doen jullie wel krant-dingen [columns, paywalling] en vergelijken jullie jezelf met kranten en andere "normale" nieuwsbronnen.

Ik zie zelf Tweakers, de FP dus, vooral als review-website met wat nieuws dingetjes erbij, misschien ben ik daar vrij uniek in, ik weet het niet.

Ander dingetje:
reviews: Cpu-core scaling: hoeveel cores heb je nodig voor gaming in 2021? dit vond ik toch wel opmerkelijk om als premium te zien. Er werd altijd gezegd "nee, reviews komen nooooiiiiit achter de muur", maar zelf vind ik dit toch best review-y, niet puur nee, maar voor mij is dit dus core-tweakers, en ik vind het best lullig om dit achter een betaalmuur te zetten.

Want tja, een halfjaar terug kregen we te horen dat door de fusie met HWI Tweakers weer terug naar de kern zou gaan. Fijn om te zien dat je alleen wel mag gaan dokken voor die kern.

Exact wat er dus in Znorkus in "Het grote Tweakers Plus topic" stond, en dat beschreven gevoel had ik toen al, maar dat gevoel is na praktisch een half jaar eigenlijk alleen maar sterker geworden, juist door dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Vroem79 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:44:
[...]

Wat is de deadline dan voor lancering plus?
Als ik het goed begrijp moet er van payment provider geswitcht moet worden en dat is gewoon een activiteit waar gewoon een deadline aan gehangen kan worden lijkt mij.
We mikken op een lancering in dit kwartaal. Zodra we een precieze(re) datum hebben zullen we die ook communiceren in een .plan en daarbij ook alle huidige abonnees informeren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Ik moet even een ei kwijt. Weet niet of deze discussie al gevoerd is (heb even kort gezocht). Maar Tweakers had aangegeven dat niet alles achter de betaalmuur zou komen. Nu zie ik toch de laatste tijd achter alle achtergrond artikelen "Plus" verschijnen. Vind dit toch wel een teleurstelling.

Komen er in de toekomst nu überhaupt nog achtergrond artikelen die niet het label 'plus' krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:15:
[...]

het bij tweakers in het laatje van het winstgevende dpg gaat. Bij geenstijl hebben de eerste eigenaren goed gecached , maar de Telegraaf heeft het vervolgens voor nop weggegeven omdat het dus niet rendabel was. (Lees geld meegegeven om personeel inc contracten af te zijn). Dat geeft wel aan dat het een lastig verhaal is om een site draaiende te houden.

Ik zou best willen doneren aan Tweakers als het een losstaand bedrijfje was geweest.. maar als onderdeel van eht grote dpg waar redement genaakt moet worden pas ik. Dan maar iets.minder rendement
Tja ooit is Tweakers verkocht aan dpg en die heeft t ook niet gratis gekregen. Overigens zou ik ook cashen als dat kon dus zeker geen kritiek.
Dpg zal inderdaad rendement willen op die investering maar Tweakers heeft toch een aardige overhead die ook terugverdiend moet worden. Ik heb niet de indruk dat dit plus verhaal wordt ingevoerd om méér rendement te maken.
Aan de andere kant is adverteren op Tweakers erg interessant: relatief veel bezoekers met een goed inkomen en hoog opgeleid dus ik snap niet waarom daar niet genoeg inkomen mee wordt gegenereerd. Maar ja ik zit niet in t bestuur van Tweakers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvanlaar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06-2023
Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:40:
[...]

In het geval van Plus ontbreekt het denk ik aan wow-factor. Wat mis je als je het niet leest? Heel weinig denk ik. :/
Dat is precies ook mijn ervaring. Voor mij is het plus logo gaan staan voor teleurstelling. De plus artikelen wekken de indruk meer diepgang te hebben. Helaas is het een uitzondering wanneer ze dat wel hebben.

Bijvoorbeeld het artikel over hoeveel cores nuttig zijn bij gaming of het water verbruik bij datacentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
rvanlaar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:55:
[...]

Dat is precies ook mijn ervaring. Voor mij is het plus logo gaan staan voor teleurstelling. De plus artikelen wekken de indruk meer diepgang te hebben. Helaas is het een uitzondering wanneer ze dat wel hebben.

Bijvoorbeeld het artikel over hoeveel cores nuttig zijn bij gaming of het water verbruik bij datacentra.
Plus betekent volgens mij niet per definitie altijd meer diepgang, maar vooral heel veel extra's: van extra content (soms wel verdiepend, soms meer een oppervlakkige opinie) tot aan geen advertenties meer zien of custom css kunnen gebruiken). Waar is bij jou die indruk anders ontstaan dan?

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 30-04-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:33:
[...]

Plus betekent volgens mij niet per definitie altijd meer diepgang, maar vooral heel veel extra's: van extra content (soms wel verdiepend, soms meer een oppervlakkige opinie) tot aan geen advertenties meer zien of custom css kunnen gebruiken). Waar is bij jou die indruk anders ontstaan dan?
Maar zijn die extra's wat waard? Advertenties zijn met een adblocker ook weg (oke door de advertenties te vermengen met andere plaatjes kom je nu voor een keuze te staan waarbij je mogelijk wat meer verbergt dan alleen ads) en custom css kun je ook met karma kopen. Dan blijven er wat extra artikels over. Voor mij is dat het niet waard en de onsympathieke manier waarop het allemaal gebracht is maakt de keuze nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:16:
[...]

Maar zijn die extra's wat waard? Advertenties zijn met een adblocker ook weg (oke door de advertenties te vermengen met andere plaatjes kom je nu voor een keuze te staan waarbij je mogelijk wat meer verbergt dan alleen ads) en custom css kun je ook met karma kopen. Dan blijven er wat extra artikels over. Voor mij is dat het niet waard en de onsympathieke manier waarop het allemaal gebracht is maakt de keuze nog makkelijker.
Of dat wat waard is, mag iedereen voor zichzelf bepalen. Vind jij het niet waard, dan betaal jij er niet voor.

En 'advertenties zijn met een adblocker ook weg' is geen legitiem argument. Als iedereen dat doet, dan is Tweakers vroeg of laat ook weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:26:
[...]

Of dat wat waard is, mag iedereen voor zichzelf bepalen. Vind jij het niet waard, dan betaal jij er niet voor.

En 'advertenties zijn met een adblocker ook weg' is geen legitiem argument.
Vanuit een individuele bezoeker gezien vind ik het een prima argument in een afweging van voor en nadelen. Waarom zou Tweakers een uitzondering zijn op alle andere websites waar velen (ik in ieder geval) een adblocker draaien?
Als iedereen dat doet, dan is Tweakers vroeg of laat ook weg.
En wat betekent dat? Alle tweakers gaan over op een andere hobby? Ik zou me om het voortbestaan van de community niet zo'n zorgen maken. Zo lang er mensen zijn die willen discussiëren komt er wel een platform waar dat mogelijk is. Misschien niet met winacties, een crew van tientallen mensen en een commerciële instelling maar dat hoeft de pret niet te drukken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Hahn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:26:
[...]

En 'advertenties zijn met een adblocker ook weg' is geen legitiem argument. Als iedereen dat doet, dan is Tweakers vroeg of laat ook weg.
Tweakers heeft al een manier om adblockers te omzeilen. Ik blokkeer toevallig op DNS niveau ads. Maar Tweakers serveert ook ads vanuit Tweakers.net/img. Dat kan je niet blokkeren. Dan is de werking van de site niet goed meer. Al vind ik dat de reclame die vanuit genoemde link geladen worden een stuk minder storend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Beste Tweakers,

Ik ben principieel tegen "plus", vanuit een praktisch oogpunt. En zal dit onderbouwen met een vergelijking met andere branches. Ik zal al mijn beslissingen maken vanuit de optiek dat ik het gebruik van internet voor mijzelf en andere comfortabel wil houden.

Laat ik voorop stellen, dat het gekozen bedrag laag is, en ik dit wellicht best voor de content over zou hebben. Sterker nog, ik betaal hier en daar al beste bedragen aan content, voor audioboeken, ebooks, films, YouTube en muziek. Dus in die zin, heb ik in het algemeen geen probleem met het betalen voor content.

Echter heb ik wel een ontzettend groot probleem met fragmentarische Paywalls. Die maken het internet ontzettend veel onprettiger om rond te surfen. Het fragmentarische aspect is hier het probleem. Ik raadpleeg op maandelijkse basis wellicht 200 verschillende websites. Gelukkig is nog maar een ontzettend klein percentage hiervan voorzien van paywall. De meeste websites die nu een paywall hebben, zijn de ouderwetse kranten. Ik erger mij hier best regelmatig aan, als er vanuit social media gelinkt word naar een artikel dat ik dan niet kan lezen. Je zou kunnen zeggen, nou dan betaal je die paar rottige euro per maand toch gewoon. Dat lijkt een logische gedachte, tot dat je je realiseert, dat ik die betreffende nieuwswebsite maar 1 keer in de paar maanden bezoek, omdat het niet mijn nieuwswebsite is.

Het probleem is dus niet het betalen, maar content achter een paywall stoppen die je tot een abonnement dwingt, ondanks je de website bijna nooit bezoekt.

Ik vergelijk het even met parkeren en gebruik maken van de openbare weg. Parkeergeld betalen was vroeger altijd een hell, want als je niet de goede muntjes bij je had, of een verkeerde inschatting maakte van je parkeertijd, kreeg je een dikke boete, of besloot je maar elders te gaan. Dat is een ontzettende restrictie in je vrijheid overal naartoe te gaan. Het zelfde geld voor tolwegen versus niet-tolwegen. Het is zo ontzettend comfortabel gewoon op reis te kunnen, zonder abonnementen af te moeten sluiten voor tolwegen, door poortjes te moeten of vignetten te moeten kopen.

Sinds de parkeer-apps is het parkeerprobleem opgelost. Je app is compatible met bijna alle parkeerlocaties. Dus je hoeft geen onhandige acties uit te voeren.

Ik ben principieel tegen paywalls, omdat ze dus het comfort van het internet drastisch verlagen.

Overigens ken ik de andere kant heel goed hoor. Toevallig ben ik vorig jaar zomer ook uitgever geworden. Omdat ik een vakblad met bijbehorende nieuwswebsite heb overgekocht van een uitgeverij. En helaas op het moment van aankoop was het verliesgevend. (Nu nog steeds) Maar ik heb goede hoop om het in 2022 winstgevend/break-even te maken.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Verwijderd1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:38:
[...]

Vanuit een individuele bezoeker gezien vind ik het een prima argument in een afweging van voor en nadelen. Waarom zou Tweakers een uitzondering zijn op alle andere websites waar velen (ik in ieder geval) een adblocker draaien?

[...]

En wat betekent dat? Alle tweakers gaan over op een andere hobby? Ik zou me om het voortbestaan van de community niet zo'n zorgen maken. Zo lang er mensen zijn die willen discussiëren komt er wel een platform waar dat mogelijk is. Misschien niet met winacties, een crew van tientallen mensen en een commerciële instelling maar dat hoeft de pret niet te drukken. ;)
Precies dit is Tweakers compleet uit het oog verloren. Als Tweakers verdwijnt als iedereen adblocker gebruikt dan is het model van Tweakers gewoon verkeerd.

Ja, maar andere websites blabla. Dat boeit allemaal niet. Mensen zijn advertenties zat en hebben daar de adblocker voor. Natuurlijk zijn er een aantal moraalridders die in de hoogste boom gaan springen dat ze "hun steentje wel bijdragen" maar in de basis is het bedrijfsmodel rond advertenties gewoon verkeerd.

Dat zien gelukkig veel meer bedrijven inmiddels in of de manieren die ze nu verzinnen.. beter zijn dat gaat de toekomst vertellen.

Tweakers moet zich gaan realiseren dat hun kracht in de community zit, niet in dat mooie HQ met al die nieuwsposters. Daar komt een groot gedeelte van de website niet eens voor. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 11:12
Volgens mij is Kees Verpalen schat hemeltje rijk geworden van een vergelijkings website, beslist.

Tweakers heeft naar mijn mening de beste pricewatch die er is voor tech relateerde artikelen. Hoe kan het daar niet op overleven? Laat de bedrijven eens opdraaien die zelf veel geld verdienen met de door verwijzingen via tweakers. Laat deze betalen voor deze mooie open community. In plaats van altijd de eind gebruiker de dupe te laten zijn.

Zo ver ik zo snel kan vinden werken er 110 mensen bij beslist en 55 bij tweakers. Misschien moet het bedrijf die jullie heeft overgenomen minder kijken vanuit zijn kranten wereld en meer in wat tweakers nou echt doet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

jaenster schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:08:

Zo ver ik zo snel kan vinden werken er 110 mensen bij beslist en 55 bij tweakers.
55????? Als het de helft is daarvan zou ik al geshockeerd zijn... Wat doen al die mensen dan? Even uitgaand dat dit 25FTE vertegenwoordigt....
Ja dan kan ik me voorstellen dat er een hoop geld verdiend moet worden.
Ik zou denken dat het met 10FTE ruimschoots te doen is!

[ Voor 0% gewijzigd door Lordy79 op 02-05-2021 16:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lordy79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:03:
[...]

55????? Als het de helft is daarvan zou ik al geshockeerd zijn... Wat doen al die mensen dan? Even uitgaand dat dit 25FTE vertegenwoordigt....
Ja dan kan ik me voorstellen dat er een hoop geld verdiend moet worden.
Ik zou denken dat het met 10FTE ruimschoots te doen is!
Wat jij zegt is dat wat op https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/ dus niet klopt?
Het geld dat Tweakers verdient, wordt niet alleen gebruikt om de ongeveer vijftig mensen die bij, voor en aan Tweakers werken te kunnen betalen, ook de servers en het pand waarin Tweakers zit kosten geld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Nee nee. Zo is mijn post niet bedoeld! Ik ben dus echt met stomheid geslagen dat er 50(!) mensen (betaald) meewerken aan deze website. Maar goed, ik weet niet hoeveel FTE het is; misschien inderdaad maar de 10 die ik hierboven opnoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
tom.cx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:27:
Ik moet even een ei kwijt. Weet niet of deze discussie al gevoerd is (heb even kort gezocht). Maar Tweakers had aangegeven dat niet alles achter de betaalmuur zou komen. Nu zie ik toch de laatste tijd achter alle achtergrond artikelen "Plus" verschijnen. Vind dit toch wel een teleurstelling.

Komen er in de toekomst nu überhaupt nog achtergrond artikelen die niet het label 'plus' krijgen?
Op deze vraag komt @Olaf nog even terug.
Emielio schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:37:
Echter heb ik wel een ontzettend groot probleem met fragmentarische Paywalls. Die maken het internet ontzettend veel onprettiger om rond te surfen. Het fragmentarische aspect is hier het probleem. Ik raadpleeg op maandelijkse basis wellicht 200 verschillende websites. Gelukkig is nog maar een ontzettend klein percentage hiervan voorzien van paywall. De meeste websites die nu een paywall hebben, zijn de ouderwetse kranten. Ik erger mij hier best regelmatig aan, als er vanuit social media gelinkt word naar een artikel dat ik dan niet kan lezen. Je zou kunnen zeggen, nou dan betaal je die paar rottige euro per maand toch gewoon. Dat lijkt een logische gedachte, tot dat je je realiseert, dat ik die betreffende nieuwswebsite maar 1 keer in de paar maanden bezoek, omdat het niet mijn nieuwswebsite is.

Het probleem is dus niet het betalen, maar content achter een paywall stoppen die je tot een abonnement dwingt, ondanks je de website bijna nooit bezoekt.
De situatie die jij beschrijft gaat uit van zeer sporadisch bezoek aan een website (1x in de paar maanden). Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de kans dat je dan een abonnement afsluit, vrijwel nihil is. Dat is dan ook niet de doelgroep waar we op mikken met Tweakers Plus. We willen voorzien in een behoefte aan diepgaande content die leeft onder techliefhebbers op Tweakers. Dat is in principe alleen interessant wanneer je Tweakers ook vaak genoeg bezoekt en een bepaalde interesse hebt.
Overigens ken ik de andere kant heel goed hoor. Toevallig ben ik vorig jaar zomer ook uitgever geworden. Omdat ik een vakblad met bijbehorende nieuwswebsite heb overgekocht van een uitgeverij. En helaas op het moment van aankoop was het verliesgevend. (Nu nog steeds) Maar ik heb goede hoop om het in 2022 winstgevend/break-even te maken.
Leuk dat je werkzaam bent in deze branche :) In vakmedia zijn paywalls ook niet onbekend, maar worden vaak ook andere verdienmodellen gehanteerd, bijvoorbeeld webinars, toegang tot databases en events. Beetje off-topic misschien maar is dat ook de richting die jij op wilt?
Grvy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:03:
Precies dit is Tweakers compleet uit het oog verloren. Als Tweakers verdwijnt als iedereen adblocker gebruikt dan is het model van Tweakers gewoon verkeerd.

Ja, maar andere websites blabla. Dat boeit allemaal niet. Mensen zijn advertenties zat en hebben daar de adblocker voor. Natuurlijk zijn er een aantal moraalridders die in de hoogste boom gaan springen dat ze "hun steentje wel bijdragen" maar in de basis is het bedrijfsmodel rond advertenties gewoon verkeerd.

Dat zien gelukkig veel meer bedrijven inmiddels in of de manieren die ze nu verzinnen.. beter zijn dat gaat de toekomst vertellen.

Tweakers moet zich gaan realiseren dat hun kracht in de community zit, niet in dat mooie HQ met al die nieuwsposters. Daar komt een groot gedeelte van de website niet eens voor. :)
Het gebruik van adblockers is één van de redenen waarom het advertentiemodel onder druk staat en waarom we op zoek zijn gaan naar andere inkomstenstromen. Dat zijn dus in dit geval abonnementen en daarvoor richten we ons nu op exclusieve Plus-artikelen. Dat de kracht van Tweakers in de community zit, realiseren we ons maar al te goed.
Lordy79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:35:
Nee nee. Zo is mijn post niet bedoeld! Ik ben dus echt met stomheid geslagen dat er 50(!) mensen (betaald) meewerken aan deze website. Maar goed, ik weet niet hoeveel FTE het is; misschien inderdaad maar de 10 die ik hierboven opnoem.
Voor Tweakers werken een kleine 80 mensen (precieze FTE weet ik niet, maar grootste gedeelte werkt fulltime) en wat die allemaal doen kun je zien op de contactpagina.

(De pagina over verdienmodellen is overigens redelijk verouderd, die zijn we aan het bijwerken met actuele informatie).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

jelle. schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:56:
[...]
Voor Tweakers werken een kleine 80 mensen (precieze FTE weet ik niet, maar grootste gedeelte werkt fulltime) en wat die allemaal doen kun je zien op de contactpagina.
Tja ik ben geen website uitbater dus misschien moet ik mijn mond houden, maar ik ben wel ondernemer.
En 80 mensen... Laten we zeggen 60 FTE... Een beetje FTE kost 40.000 euro - en dan zet ik niet hoog in - dus dan praat je qua personeelskosten al over 2.4 miljoen euro. Het zou me dus niet verbazen als Tweakers een overhead heeft van 3 miljoen.
Wellicht - en nogmaals misschien is het schoenmaker blijf bij je leest - zou daar eens flink in gesneden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Lordy79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Zelf heb ik een keer gekeken naar het aantal mensen om een inschatting te krijgen van de uitgaven van tweakers, dit dan in relatie met wat die abonnementen zouden moeten opbrengen. Ik heb mijzelf niet op verbazing betrapt dat dit aantal te veel of te weinig zou zijn. Dit zeg ik niet ter verdediging van tweakers, ik heb gewoon geen benul wat er bij komt kijken om een dergelijke website te runnen.

tweakers is op zich best bijzonder in zijn opzet, heeft ook een eigen development team voor die site(s). Om nu te zeggen dat die developers om werk verlegen zitten? ik zie genoeg verbeterpunten waar ze niet aan toe komen. Kijk hiervoor ook maar eens naar Mooie Features.

Bij de pricewatch, de beste NL techvergelijker, duidt de kwaliteit van de productpages mij soms op een tekort aan capaciteit in het waarborgen van de kwaliteit van de informatie, en het goed bijhouden van de productgroepen. Is er dus een overmaat aan capaciteit bij de pricewatch crew? Ik denk het niet.

Over het samenvoegen van de redactie (tweakers - hwinfo) is al lang en breed gesproken, dat gaan we niet herkauwen. De extra capaciteit heeft vooral geleid tot meer artikelen. In hoeverre dit beantwoordt aan de behoefte van de bezoekers moet de tijd gaan leren.

Wat ik hoop is dat tweakers de gelegenheid krijgt om zijn kernkwaliteiten verder te verdiepen en te verbeteren, en dat de site niet allerlei kunstjes er bij moet gaan doen waardoor de kernwaarden uitgehold raken. Of ik daar zelf iets voor moet betalen vind ik nog secundair. Al moet ik wel zeggen dat het argument dat @Emielio aandraagt mij te denken geeft. Niet betalende bezoekers kunnen enkele artikelen lezen. Als ik het wel heb moet je hiervoor wel een geregistreerde gebruiker zijn. Dit laatste ketst de toevallige bezoeker af, die is al weer een site verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CYLPE45qE56XhNhfhXAcweSd2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YVZtdoHpabMjGE7gic55Xook.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44

De situatie die jij beschrijft gaat uit van zeer sporadisch bezoek aan een website (1x in de paar maanden). Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de kans dat je dan een abonnement afsluit, vrijwel nihil is. Dat is dan ook niet de doelgroep waar we op mikken met Tweakers Plus. We willen voorzien in een behoefte aan diepgaande content die leeft onder techliefhebbers op Tweakers. Dat is in principe alleen interessant wanneer je Tweakers ook vaak genoeg bezoekt en een bepaalde interesse hebt.
Hoewel het niet de doelgroep is, zullen deze mensen toch geconfronteerd worden met deze content, omdat die gedeeld word via social media en dergelijke. Dus voor hen, creëer je dan elke keer dat ze per ongeluk op zo'n paywall linkje klikken het leven even een stukje onprettiger.

Dat is misschien niet zo erg, als jullie daarmee een hele kleine groep mensen de internet ervaring een klein beetje onprettiger maken. MAAR er inmiddels best veel websites die een paywall hebben, die gezamelijk, het internet een stuk onprettiger maken. Want al die linkjes worden gedeeld, en men komt na de klik er pas achter, en dat is bij elkaar behoorlijk frustrerend.

Deze keuze, maakt het internet dus een beetje onprettiger. En met een heleboel mediabedrijven die dit gezamenlijk doen, maken jullie het internet dus een flink stuk onprettiger. Wat mij betreft is dit internet ergernis nummer 1. Wat mij betreft zou dit alleen ingezet moeten worden als laatste redmiddel voordat je kopje onder gaat, omdat het, het internet een stukje slechter maakt. Maar misschien ben ik te idealistisch, en hang ik teveel aan een open en vrij internet.
Leuk dat je werkzaam bent in deze branche :) In vakmedia zijn paywalls ook niet onbekend, maar worden vaak ook andere verdienmodellen gehanteerd, bijvoorbeeld webinars, toegang tot databases en events. Beetje off-topic misschien maar is dat ook de richting die jij op wilt?
Ik ben bezig de inkomsten te gaan genereren met advertenties, advertorials, vacatures en dergelijke. Nu nog vooral in print en nieuwsbrief, en later ook op de website zelf. Is bij deze titel gelukkig makkelijk te doen.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

teacup schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Zelf heb ik een keer gekeken naar het aantal mensen om een inschatting te krijgen van de uitgaven van tweakers, dit dan in relatie met wat die abonnementen zouden moeten opbrengen. Ik heb mijzelf niet op verbazing betrapt dat dit aantal te veel of te weinig zou zijn. Dit zeg ik niet ter verdediging van tweakers, ik heb gewoon geen benul wat er bij komt kijken om een dergelijke website te runnen.
Ik heb wel redelijk benul wat je met 60fte kunt. En zelf developen heeft natuurlijk enorm veel voordelen maar om daar meer dan 2 FTE op te zetten is misschien wat overkill.
Voor wat Tweakers biedt is 60 FTE m.i. heel erg ruim maar nogmaals, misschien verkijk ik me er compleet op. Het gaat ook niet om het aanvallen of verdedigen van Tweakers. Ik vind het een fantastische website, ben al 20 jaar lid en vertel mijn vrienden/kennissen/familie soms trots dat ik lid ben van een site waar je vrijwel alle vragen kunt stellen die Google niet beantwoordt (zo wel moet je natuurlijk.gewoon googelen) en een vrij grote kans hebt dat je ook nog een aantal zinnige antwoorden krijgt ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Lordy79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Ik heb wel redelijk benul wat je met 60fte kunt. En zelf developen heeft natuurlijk enorm veel voordelen maar om daar meer dan 2 FTE op te zetten is misschien wat overkill.
Voor wat Tweakers biedt is 60 FTE m.i. heel erg ruim maar nogmaals, misschien verkijk ik me er compleet op. Het gaat ook niet om het aanvallen of verdedigen van Tweakers. Ik vind het een fantastische website, ben al 20 jaar lid en vertel mijn vrienden/kennissen/familie soms trots dat ik lid ben van een site waar je vrijwel alle vragen kunt stellen die Google niet beantwoordt (zo wel moet je natuurlijk.gewoon googelen) en een vrij grote kans hebt dat je ook nog een aantal zinnige antwoorden krijgt ook :Y)
Ik vind het opmerkelijk dat je dan weer niets zegt over die 110 man in dienst bij Beslist ;)

20 jaar geleden konden we het nog wel af met 2 devvers (althans, ook toen was er altijd al een backlog), maar dat is snel veranderd. We zijn een aardig stuk groter gegroeid in de tijd, zowel qua bereik als qua functionaliteit. Je moet je ook bedenken dat we eigenlijk niet 1 site zijn, maar meerdere in 1: nieuws, reviews, video, prijsvergelijker, v&a, carrière, forum etc, en daarnaast organiseren we ook events.

Daarbij komt er tegenwoordig ook een stuk meer kijken bij het runnen van een grote site dan 20 jaar geleden. Zaken als security, privacy, performance en availabilty zijn veel belangrijker geworden. We hebben bijna dagelijks te maken met ddossers, moeten voldoen aan steeds strengere wet- en regelgeving (AVG bijvoorbeeld), hackers worden steeds inventiever en gebruikers steeds veeleisender (:p). De codebase wordt ondertussen steeds complexer, en ook oude code moet up-to-date worden gehouden.

En ondertussen zien we onze inkomsten teruglopen door het steeds verder toenemende gebruik van adblockers...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

crisp schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:36:
[...]

Ik vind het opmerkelijk dat je dan weer niets zegt over die 110 man in dienst bij Beslist ;)
Ik ken beslist niet. En deze discussie gaat over tweakers.net en die ken ik wel :)

Verder zal het wel zo zijn wat je zegt want jullie zullen niet onnodig kosten maken. Maar om een voorbeeld te noemen: een nieuwsredactie met 5 redacteurs en een coördinator lijkt me best veel voor pak m beet 25 nieuwsitems per dag.

Qua adblockers sta ik overigens geheel aan jullie kant. Als je dan (zoals ik) te lui bent om een abonnement te nemen, ontneem dan i.i.g niet de inkomsten die je niks kosten. (Ja ja, ads en banners verbruiken data bla bla hoor je dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
Ligt het aan mij of is het beste artikel in tijden uitgerekend geen Plus artikel?

https://tweakers.net/revi...e-consoles-conclusie.html

Dit is echt een uitgebreide vergelijking waar ik echt iets aan zou hebben als ik op zoek was naar een headphone voor een console.

Ik snap waarom het geen Plus artikel is(Pricewatch), maar mogelijk dat je een soort hybride kan doen waarbij de gratis variant alleen de 'best geteste' laat lezen als tease en de rest verborgen wordt?

Als er wekelijks zulke vergelijkingen voorbij komen, dan ben ik zo lid. Het maakt mij niet eens uit over wat het gaat, vergelijkingen zijn altijd leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

BarôZZa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:26:
Ligt het aan mij of is het beste artikel in tijden uitgerekend geen Plus artikel?

https://tweakers.net/revi...e-consoles-conclusie.html

Dit is echt een uitgebreide vergelijking waar ik echt iets aan zou hebben als ik op zoek was naar een headphone voor een console.

Ik snap waarom het geen Plus artikel is(Pricewatch), maar mogelijk dat je een soort hybride kan doen waarbij de gratis variant alleen de 'best geteste' laat lezen als tease en de rest verborgen wordt?

Als er wekelijks zulke vergelijkingen voorbij komen, dan ben ik zo lid. Het maakt mij niet eens uit over wat het gaat, vergelijkingen zijn altijd leuk.
Dat zou direct de nekslag zijn voor Tweakers, reviews achter een betaalmuur zetten :X

Nu sta ik er niet van te kijken als iets als dit over een jaar ofzo alsnog niet gebeurd hoor, kijk naar de rest van DPG-land waar het motto "dokken, gap" is geworden.

Waarom de nekslag? Simpel, dit soort testen kun je alsnog prima vinden op het wereldwijdeweb, misschien op youtube, misschien geschreven ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
tom.cx schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Tweakers heeft al een manier om adblockers te omzeilen. Ik blokkeer toevallig op DNS niveau ads. Maar Tweakers serveert ook ads vanuit Tweakers.net/img. Dat kan je niet blokkeren. Dan is de werking van de site niet goed meer. Al vind ik dat de reclame die vanuit genoemde link geladen worden een stuk minder storend.
...ik liep er ook tegen aan en ze zijn perfect te blokkeren.

Ik ga niet uitleggen hoe-en-wat, maar ze gooien gewoon een "random" Engels woord in de #ID van de afbeelding en met de juiste RegEx blokkeer je alles in je custom-rules.

Beetje simpel hoe de DEV'ers denken dat je dit soort zaken niet kan blokkeren... zelfs op content-aware-level kan je het gewoon met een one-liner blokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BuZZem
  • Laatst online: 30-08 20:34
Ik kom net van het ‘plus’ artikel over tv’s af.

Het spijt me, het was lezenswaardig, maar niet wat ik verwacht van een plus artikel. Zo diep gaat het niet; Het is een/de handleiding, maar iets meer human friendly geschreven. Bovendien, als dit al plus is blijft er weinig over van tweakers daarbuiten (behalve slecht vertaalde nieuwsberichtjes).

Ik krijg telkens de vraag: wil je 4 euro per maand hiervoor betalen? Nee, niet hiervoor. Een tientje per jaar zou ik misschien nog overwegen en dat is dan meer als support voor de hele site/service en het totaal gebrek aan tracking (die aan zon abonnement zou hangen) en niet voor de ‘plus’ content.

Als positief en vriendelijk bedoelde suggestie: Kijk eens naar een ‘blendle’ oid. Dat kost minder dan een tientje per maand en heeft veel meer en veel diverser aanbod. Ik draag tweakers een warm hart toe -heb zelfs al eens gesproken of een event- en wil best iets betalen voor mn privacy, maar de plus content die ik tot nu toe heb gezien is geen 50 tientjes per jaar waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@BuZZem verdient Tweakers voor de hele website 5 tientjes per jaar?
Dat hangt natuurlijk deels af van iemands inkomen.

Maar een tennisclub of sportschool of schaakclub kost ook geld. Tweakers kost ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Lordy79 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:30:
@BuZZem verdient Tweakers voor de hele website 5 tientjes per jaar?
Dat hangt natuurlijk deels af van iemands inkomen.

Maar een tennisclub of sportschool of schaakclub kost ook geld. Tweakers kost ook geld.
Er is eerder gesteld dat één gemiddelde bezoeker zonder adblocker en zonder abonnement Tweakers om en nabij 50€/jr zou opleveren aan advertenties, dit komt uit een eerdere enquête.

Hieruit komt mogelijk het idee dat de 12€/jr supporter abonnementen er zodoende dus niet uit zouden kunnen. Tweakers heeft verder niet inhoudelijk gereageerd op het idee dat deze leden zonder dit abonnement mogelijk wel niet eens blijven hangen óf anders adblockers zouden activeren.

Bij een tennisclub, sportschool of schaakclub betaal je dan ook voor andere diensten dan het online en up-to-date houden van een website.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
tom.cx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:27:

Achtergronden waarbij de community een prominente rol speelt, blijven voor iedere lezer toegankelijk, zoals deze, en ook achtergronden die om wat voor reden dan ook niet uniek genoeg zijn, zouden we niet van een Plus-label voorzien. Denk aan een recap van alles wat Google tijdens I/O aankondigt, stel dat we dat zouden brengen. Ook videoreportages zullen voor de voorziene toekomst niet van een Plus-label voorzien worden, zie bv deze. Daar komt bij dat je straks een aantal artikelen kunt kiezen om te lezen als je een account hebt, ook als je geen abonnement op Tweakers afneemt. Aangezien we veel meer achtergronden per maand publiceren dan voorheen, zou het zomaar kunnen dat je er netto op vooruit gaat met voor jou relevante artikelen, ook als je geen abonnement neemt. En wie graag meer wil lezen, kan dan wel een abo afsluiten.
Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.