Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:03:
[...]
Dat is serieus jammer om te horen. Mag ik vragen om een toelichting op de problemen die je met het voorstel voor de komende abonnementen hebt? Want bij afname van 1 jaar of 2 jaar wordt Hero goedkoper. De prijzen voor Hero waren overigens al sinds de
introductie in 2017 niet aangepast. Vond je het magazine prettig? Fijner dan het online aanbod zoals we dat afgelopen maanden brachten? En ging het dan om het HWI-deel of het Tweakers-deel of gewoon beide? Gebruikte je bijvoorbeeld functies van Hero die verdwijnen?
Ik gebruikte helemaal niets van de extra's van de abonnementen, ook niet in de abonnementen die ik had vĂ³Ă³rdat Hero werd geĂ¯ntroduceerd. Het magazine heb ik wel ontvangen, maar nooit gelezen. Dat is ook allemaal helemaal niet relevant.
Ik ken tweakers nog van de allereerste versie van Femme en Femme nog van vĂ³Ă³rdat tweakers bestond omdat we destijds op webwereld zaten. Ik was bij de oprichting en tweakers was er voor de fanatiekelingen. De inhoud was gratis en zou dat altijd blijven.
Ik betaal al jaren omdat ik hier graag en dagelijks kom, omdat ik goeie herinneringen heb aan tweakers en de meetings van weleer. Omdat tweakers ons (FOK!) heeft geholpen met onze oprichting en nog jarenlang hulp heeft geboden. Zo ongeveer tot de eerste keer dat tweakers werd overgenomen.
Nu zie ik hoe tweakers afglijdt naar totale commercie. De community is niet belangrijk. De filosofie van Femme van destijds is niet meer belangrijk. Items moeten apart afgerekend worden. Content (en dan ook nog zeer magere content, want echt anders dan wat al jaren geplaatst wordt is het niet) achter een betaalmuur. En dan niet eens voor IEDEREEN die betaalt. Nee, je moet wel EXTRA betalen.
Een Hero abonnement is niet voldoende. Dat levert te weinig op. Je moet een PLUS abonnement hebben.
Ja, per twee jaar is goedkoper. Alleen kun je er dan ook niet meer vanaf als jullie besluiten nog maar weer wat achter een andere betaalmuur te pleuren natuurlijk. Daarnaast is het gewoon een principekwestie. Ik betaal al, en vertik het om meer te betalen voor content die altijd al gewoon gratis was op een site die als basisfilosofie had dat de content gratis was, is en zou blijven.
En dan kunnen jullie proberen te doen alsof dit helemaal jullie eigen idee is, maar daar geloof ik geen reet van. Dit komt van DPG. Vast dat jullie dat niet mogen vertellen, maar ik kan (en wil) niet geloven dat dit hele gedrocht van een
premium plus-idee werkelijk van jullie zelf afkomstig is. Het totale gebrek aan respect voor de community als geheel en de betalende community in het bijzonder vind ik ronduit beschamend.
Dus dat.