Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.133 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Arloid schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:30:
Dit worden weer een paar vrolijke klaagweken zo te zien, mijn goodwill begint ook plaats te maken voor de addblocker.
Het is sowieso wel grappig dat een site voor tech savvy mensen, zeg maar die mensen die snappen dat een adblocker eigenlijk heel hard noodzakelijk is, zo hun best doet adblockers tegen te gaan. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Heeft het nooit gedaan ook.

https://niels.nu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:51:
[...]

Het is sowieso wel grappig dat een site voor tech savvy mensen, zeg maar die mensen die snappen dat een adblocker eigenlijk heel hard noodzakelijk is, zo hun best doet adblockers tegen te gaan. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Heeft het nooit gedaan ook.
Denk dat het op zich had kunnen werken: als Tweakers de adds van een eigen domein serveerde gingen nog veel Tweakers de goodwill en de kennis gehad hebben om die te whitelisten in hun pihole, adblock, ... . Nu het van een extern domein komt is dat ook stuk moeilijker/onmogelijk zonder ook op andere sites terug adds te hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
Mschamp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:04:
Denk dat het op zich had kunnen werken: als Tweakers de adds van een eigen domein serveerde gingen nog veel Tweakers de goodwill en de kennis gehad hebben om die te whitelisten in hun pihole, adblock, ... . Nu het van een extern domein komt is dat ook stuk moeilijker/onmogelijk zonder ook op andere sites terug adds te hebben.
Tweakers heeft in 't verleden gewoon last gehad van ads van externe providers waar rare shit in zat. Als het gewoon plaatjes zijn die vanaf 't tweakers domein komen, dan heb ik er geen enkel probleem mee die te whitelisten. Maar dat soort ads, die niet je gedrag verzamelen, brengen niks meer op tegenwoordig. Dus het is een catch-22 waarin ze gewoon klem zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Even wat positiviteit: Wanneer kan ik upgraden naar Plus? *O* _/-\o_

(of hoeft dat niet als huidige Hero abbo???)

* Zeror wil wel Plus hebben straks 8)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Hydra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Tweakers heeft in 't verleden gewoon last gehad van ads van externe providers waar rare shit in zat. Als het gewoon plaatjes zijn die vanaf 't tweakers domein komen, dan heb ik er geen enkel probleem mee die te whitelisten. Maar dat soort ads, die niet je gedrag verzamelen, brengen niks meer op tegenwoordig. Dus het is een catch-22 waarin ze gewoon klem zitten.
Als je site er met enige regelmaat zo uitzag, moet je niet raar opkijken dat meer mensen ad blockers gaan gebruiken:

https://tweakers.net/ext/f/iY3FPU6N0SmDsedfkrZOp5ra/full.png
https://tweakers.net/ext/f/EGiBhBtwy77LeLJWzIF0nfb6/full.jpg
http://i.imgur.com/VORcpCGl.png
https://i.imgur.com/c4atQch.jpg
https://i.imgur.com/D26ywdB.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodontâ„¢
ocf81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Het is wel eens tijd dat deze vraag, die al meerdere keren is gesteld, eindelijk eens van een antwoord wordt voorzien. De facto draait de vraag om het verbergen van advertenties natuurlijk om de achterliggende privacy en security issues. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je iemand voorhoudt dat je betaalt om gevrijwaard te zijn van de bedreigingen van advertenties en dat je dan vrolijk doorgaat met het de praktijken die advertenties tot zo'n kwalijke zaak maken.
Wellicht dat @Koen Crijns dit kan beantwoorden?
Een team van collega's is achter de schermen met dit vraagstuk bezig. Zie ook wat collega Bart Zoetmulder recent op het forum schreef:

Bart Zoetmulder in "Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test..."

Onze wens is duidelijk; een cookie- en trackingvrij Tweakers. Op de weg daar naar toe lopen we tegen uitdagingen aan, maar er gebeurt veel achter de schermen.

Zodra we meer duidelijk kunnen maken, zullen de collega's dat niet nalaten!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Nadruk, achter de schermen.

Even serieus, als het al zo lang leeft is het dan eigenlijk niet al te laat?

[ Voor 59% gewijzigd door Arloid op 02-02-2021 21:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Olaf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Dat is heel jammer om te horen, vooral omdat je nog niet weet welk aanbod je als abonnee krijgt. Als je het magazine als vorm van 'extra content' waardeerde (en lang niet iedereen had daar behoefte aan), is een overgang naar het Plus-abonnement inderdaad logisch. Nog even afgezien van het aanbod dat je gaat krijgen, is een 2-jarig abonnement 25 eurocent (of 5 eurocent bij nu maandelijks incasso) per maand duurder dan nu, en daar krijg je toegang tot veel meer artikelen voor dan met het magazine. Maar ik snap ook dat mensen zich niet voor twee jaar willen vastleggen. Ik hoop in ieder geval dat je het nog even aankijkt voordat je je abonnement stopzet.
Olaf, leuk dat je nog even reageert. Ik wil nog wel even duiden waarom ik deze keuze gemaakt heb.

Juist door nu bewust afscheid te nemen hoop ik dat dit een duidelijk beeld geeft naar Tweakers dat een verandering deze kant op onacceptabel is. Dat er korting komt voor karma (#2110 v.d. website) is natuurlijk een goed steuntje in de rug, maar wat dit gaat worden is nog onduidelijk. Hiernaast scherm je met de prijzen die gelijk blijven bij een 2-jarig abonnement, wat natuurlijk correct is. De reden dat ik geen jaar abonnement meer heb is omdat ik afgelopen twee jaar al zoveel in slechte zin heb zien veranderen dat ik dit gewoon niet aan ga. Ik heb het gevoel dat de richting van Tweakers elke zes maanden weer met de wind draait en dit komt niet ten goede van dit platform. Als laatste zou er een aanbieding komen voor huidige abonnees, maar ook daarover is nog niets duidelijk.

Concreet worden de negatieve punten nu al wel duidelijk belicht, maar de positieve punten, hoe en in welke mate deze komen, zijn nog afwezig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Koen Crijns schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:51:
[...]
Een team van collega's is achter de schermen met dit vraagstuk bezig. Zie ook wat collega Bart Zoetmulder recent op het forum schreef:

Onze wens is duidelijk; een cookie- en trackingvrij Tweakers. Op de weg daar naar toe lopen we tegen uitdagingen aan, maar er gebeurt veel achter de schermen.

Oftewel :
- al 2 jaar lang illegaal handelend.
- het moederbedrijf heeft een oplossing klaarliggen die aan de wet voldoet

Maar gelukkig is de wens van t.net duidelijk en wordt er achter de schermen aan gewerkt (simpele vraag, waar staat dit concreet op de roadmap in verhouding tot bijv abbo-functies slopen omdat ze te veel onderhoud kosten of payment backend vernieuwen omdat die opeens premium niet aankan)

Maar ondertussen verdient t.net wel gewoon geld aan wetovertredend gedrag en toont men geen ads meer om maar niet te hoeven zeggen dat het tracken wel gewoon doorgaat.

En je omschrijft het ook wel mooi taktisch als "wens". Als er overal gezegd wordt dat de abbo's voor 1% van de inkomsten zorgen dan is het een droom/wens om dat op te krikken naar 50% van je inkomsten uit abbo's te halen zodat je ook daadwerkelijk cookie en trackerless kan gaan op minder dan elite-abbo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor mijn gevoel is dit soort statement een groot probleem in de huidige communicatie in de afgelopen paar maanden.

Sommige zaken moet je gewoon helder hebben vanaf dag één en ik denk dat een hoop mineur-stemming voorkomen had kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:08:
[...]
Maar dat soort ads, die niet je gedrag verzamelen, brengen niks meer op tegenwoordig.
Au contraire, mon ami; https://www.emerce.nl/nie...ookies-blijken-waardeloos

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De discussie over tracking / cookies mag voortgezet worden in Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
Q schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Voor mijn gevoel is dit soort statement een groot probleem in de huidige communicatie in de afgelopen paar maanden.

Sommige zaken moet je gewoon helder hebben vanaf dag één en ik denk dat een hoop mineur-stemming voorkomen had kunnen worden.
Tja, laat ik het zo zeggen... Het hele idee van dat niet-abbo's een paar gratis plus artikelen gaan krijgen vind ik al een extreem zwaktebod.

Als je product gewoon helder en duidelijk is, dan kan je het gewoon achter een paywall zetten en weten mensen waarvoor ze wel of niet kiezen.
Alleen als je zelfs na 2 maanden nog niet overgedragen krijgt wat plus moet gaan zijn, waardoor je het deels gratis moet gaan aanbieden, tja dan ondergraaf je wmb je eigen plan.

Ik heb tot nu toe 1 of 2 artikelen voorbij zien komen die ik plus-waardig zou achten en daarvoor heb ik dus naar alle waarschijnlijkheid juist geen abbonnement nodig, want die ga ik gratis ter inzien krijgen.

Als je geld wilt verdienen dan zou ik zeggen : Zet een donatieknop naast elk artikel, want ik heb een hekel aan abbo's alleen ik ben wel bereid om voor een goed artikel gewoon 2+ euro te doneren.
Wmb hoeft het ook niet als vervanging van abbo's, het kan er ook gewoon naast bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Gomez12 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Tja, laat ik het zo zeggen... Het hele idee van dat niet-abbo's een paar gratis plus artikelen gaan krijgen vind ik al een extreem zwaktebod.
Exacte copy van AD, dS, De Gelderlander etc. Krijg je na x artikelen een melding uw gratis items zijn voor deze maand op en of je niet een abonnement wilt. Wel knap dat ze zo volhouden dat men het wiel zelf heeft uitgevonden en nu met een heel geweldig iets komen. Komt indirect gewoon uit de DPG koker. Las ik ergens niet iets over overleg met DPG-'deskundige'? _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
RoD schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:31:
[modbreak]De discussie over tracking / cookies mag voortgezet worden in Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test....[/]
Mag ik hieruit dan concluderen dat tweakers plus dus totaal niets met privacy te maken heeft?

En dat het reclame uitzetten wat er geboden wordt dus letterlijk alleen maar reclame uitzetten is, alle trackings en cookies etc zullen gewoon doorgaan vanuit t.net ongeacht hoeveel je betaald?

Oftewel als abbo betaal je en met je data en met je geld? Alleen je hebt minder zichtbare reclame...

Of is het toch ook in het kader van plus ontopic?

Oftewel wat is nu exact die optie "Reclame uitzetten" die je bij een plus abbo krijgt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

RoD schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:31:
[modbreak]De discussie over tracking / cookies mag voortgezet worden in Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test....[/]
Want? Het is een hele legitieme vraag of tracking etc wel of niet onderdeel is van Premium/Plus. En volgens mij gaat dit topic over Premium/Plus :)

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-02-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Goed. Nu blijkt dat ik als Hero naar Plus zal moeten gaan om alles te kunnen blijven lezen.
Maar de kosten zijn als 2 jarig abo eigenlijk quasi gelijk. En er komt nog een aanbod aan lees ik.

Ik kan er niet echt om wakker liggen. Next.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ManiacsHouse schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Want? Het is een hele legitieme vraag of tracking etc wel of niet onderdeel is van Premium/Plus. En volgens mij gaat dit topic over Premium/Plus :)
Ok, dan even ter verduidelijking. Ik kopieer even het relevante deel van Bart zijn reactie in dat topic: Bart Zoetmulder in "Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test..."
Ik neem de honneurs even waar op dit topic. We hebben de afgelopen maanden veel tijd en energie gestoken in het volledig cookie- and trackingless gaan van Tweakers (en Hardware Info). Dat is de reden dat we niet zijn meegegaan in de nieuwe cookiewall van DPG media, we hadden per slot een veel beter idee.

De ambitie is nog steeds om dit door te zetten, maar we hebben enkele tegenslagen daarin, we krijgen het technisch met onze grootste partners (lees adverteerders) nog niet rond. Dat is de reden dat we nog op de oude cookiewall draaien.
Hier wordt dus, separaat aan Plus, aan gewerkt. Discussie dus verder in dat topic, tenzij er iets Plus-specifieks is dat je wilt weten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Q persoonlijk herinnerd de officiële antwoorden van tweakers als ze iets over premium plus te melden hebben mij heel erg aan politici die om het probleem heen praten.

Dat er dan een mod met zwaailicht op sleeptouw komt, vaak om dan zowel gegronde als ongegronde kritiek om zeep te helpen is dan ook niet zo best voor de beeldvorming.
(Zie dat je weer opdreef bent RoD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Skyaero schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Ik ben blij om te zien dat Tweakers kijkt naar andere verdienmodellen. Het past ook mooi bij de speech van Tim Cook op Privacy Day, waarin hij stelt dat business modellen op basis van persoonlijke data geen toekomst (zou) moeten hebben. Advertenties zijn de grootste misbruiker van die persoonlijke data en tegelijkertijd nog altijd de grootste inkomstenbron van websites.
De al oude analoge advertenties niet en daar zou men op zich prima naar terug kunnen keren.
Geen tracking, geen overdreven targetting, het heeft decennia prima gefunctioneerd en doet dat deels nog (in alles wat nog gedrukt wordt).

Maar goed ik ben benieuwd hoe stabiel die nieuwe inkomsten bron gaat worden met de combinatie van maandabo's en de kwaliteit/ van en waardering voor de premiumplus-artikelen.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 02-02-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Al dan niet onrealistisch gezien de laatste 2 pagina's hier... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De tekst bij https://tweakers.net/info/abonnementen/premium-abonnementen/ moet wel gewijzigd worden. Hier word nog veelvuldig gesproken over premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
psy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:49:
Goed. Nu blijkt dat ik als Hero naar Plus zal moeten gaan om alles te kunnen blijven lezen.
Maar de kosten zijn als 2 jarig abo eigenlijk quasi gelijk. En er komt nog een aanbod aan lees ik.

Ik kan er niet echt om wakker liggen. Next.
Anders denk je niet alleen aan jezelf maar ook aan de tweakers niet zich geen abonemment kunnen veroorloven. Voor hen verandert het wel.

Toen in student was had ik weinig geld een dus ook geen tweakers-abo. Ik las wel heel veel op de site. Nu heb ik wel monies dus vind ik het een mooi gebaar om tweakers te steunen, zodat ook anderen daar profijt van kunnen hebben. Als ze dat koppelen aan jou als specifieke user, dan schiet dat dus niet meer op. Liever wikipedia model, iedereen access tot alles. Op wikipedia heb je toch ook geen premium artikelen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Ik ben er zo ontzettend klaar mee vanwege het feit dat het supporter abbo verloopt. Echt achtelijk gewoon. Vele jaren steun in Tweakers in de vorm van een abonnement. Vroeger het "Tweakers Banner Free 12mnd" abonnement. Dat verdween en voor hetzelfde geld kreeg je slechts het supporter abbo voor terug, waarbij de toegang tot het abonnement forum was verdwenen. Dat was al een achteruitgang. Maar goed, ik kom graag op deze site en wil best bijdragen. En nu moet ik ineens 200-300% meer gaan betalen!?!? WTF!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
ed1703 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Ik blijf het allemaal maar vaag vinden:

Uit de FAQ:

[...]

.plan

[...]

Heb ik iets gemist?
Dat is hier uitgevraagd: Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• return true
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-09 11:44
Reacties - De reacties onder Plus-artikelen zullen alleen beschikbaar zijn voor abonnees of gebruikers die een van hun gratis artikelen lezen. Hier waren vragen over van communityleden. We hebben de verschillende opties op het forum benoemd en daar feedback over gevraagd, met deze uitkomst als resultaat.
Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van wat er constant gebeurt en wat het hele Plus-gebeuren zo'n pijnlijke bevalling maakt: hier is expliciet om feedback gevraagd, die feedback is gegeven, vervolgens komt er totaal geen reactie (maar dan ook echt letterlijk nul) en is de 'uitkomst van de feedback' toevallig die die er toch al zou zijn gekomen. Hoe zijn jullie hier precies het 'gesprek' over aangegaan? VrĂ¡Ă¡g het dan gewoon niet, dan hoef je niet dit soort onzin te verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door return true op 03-02-2021 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:20:
Toen in student was had ik weinig geld een dus ook geen tweakers-abo. Ik las wel heel veel op de site. Nu heb ik wel monies dus vind ik het een mooi gebaar om tweakers te steunen, zodat ook anderen daar profijt van kunnen hebben.
DPG is gewoon een commercieel bedrijf he, met een directeur en alles. Da's een beetje zoals een "mooi gebaar" maken aan de directeur van Ahold, of de eigenaar van Nu.nl. Oh wacht, dat is ook DPG...

Het is jouw geld natuurlijk, en je moet helemaal zelf weten waar je het aan uitgeeft. Maar bij "mooi gebaar" denk ik meer aan goede doelen die dat geld meer nodig hebben dan de directeur van DPG z'n derde Tesla nodig heeft. Je 'mooie gebaar' gaat vooral naar aandeelhouders van DPG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12_0_13
Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:26:
[...]

DPG is gewoon een commercieel bedrijf he, met een directeur en alles. Da's een beetje zoals een "mooi gebaar" maken aan de directeur van Ahold, of de eigenaar van Nu.nl. Oh wacht, dat is ook DPG...

Het is jouw geld natuurlijk, en je moet helemaal zelf weten waar je het aan uitgeeft. Maar bij "mooi gebaar" denk ik meer aan goede doelen die dat geld meer nodig hebben dan de directeur van DPG z'n derde Tesla nodig heeft. Je 'mooie gebaar' gaat vooral naar aandeelhouders van DPG.
Natuurlijk.

Zonder geld/inkomsten geen tweakers. Onder wie ze dan ook vallen. En dit was denk ik al voordat DPG tweakers had ingelijfd.

Afhankelijk van de inkomsten moet er gekozen worden voor een businessmodel. Ik heb liever een businessmodel dat werkt, waarbij iedereen access houdt. Als ik dat model kan laten werken door een abo te nemen, dan is dat prima imho. Maar als het businessmodel inhoud dat het pay-for-content wordt, dan pas ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydra
12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:31:
Afhankelijk van de inkomsten moet er gekozen worden voor een businessmodel. Ik heb liever een businessmodel dat werkt, waarbij iedereen access houdt. Als ik dat model kan laten werken door een abo te nemen, dan is dat prima imho. Maar als het businessmodel inhoud dat het pay-for-content wordt, dan pas ik.
Dat is geen businessmodel. Een businessmodel is "wij bieden X, waarvoor mensen Y willen betalen". Wat tweakers nu doet is "wij bieden X, wat op de rest van het internet gratis is, en eisen er toch geld voor". Dat is geen business model. Dat is de afwezigheid van een businessmodel.

En dat is dus het hele eieren eten met dit issue. Het lukt ze niet om een businessmodel te bedenken. Het is niet gelukt met Elect. Het is niet gelukt met de Pricewatch. En nu het Nu.nl model (copy-paste content) niet werkt voor Tweakers, proberen ze maar het AD model (paywall), maar dan zonder de kwaliteit van de AD inhoud.

Zoals ik al eerder zei; Tweakers heeft als USPs de Pricewatch en banen. Technieuws is geen USP en gaan ze ook niet worden, de markt voor vertaald 2 dagen oud technieuws is er niet in Nederland.

Een goed voorbeeld is het hele gamestop gebeuren. Als Tweakers daar het echte verhaal uitgebreid beschreven hadden i.p.v. zoals de rest van de Nederlandse media het verhaal gewoon van de Amerikaanse media te copy-pasten, dan hadden ze kunnen laten zien dat ze nog enigzins diepgang hadden (wat niet wegneemt dat dat nieuws gewoon gratis online te lezen is in het Engels). Maar daar hebben ze ook, bij een behoorlijk unieke gebeurtenis, laten zien dat ze het niet beter doen dan Nu.nl.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Goed, ik ga mijn abonnement eind dit jaar opzeggen. Dit is toch gewoon niet meer serieus te nemen?
Er is vrijwel geen enkele discussie geweest, dit is volledig op basis van een aantal reacties gedaan.
Dit is lachwekkend, ik heb er ook eigenlijk geen woorden voor, gelukkig doet @return true dat eigenlijk al.
return true schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van wat er constant gebeurt en wat het hele Plus-gebeuren zo'n pijnlijke bevalling maakt: hier is expliciet om feedback gevraagd, die feedback is gegeven, vervolgens komt er totaal geen reactie (maar dan ook echt letterlijk nul) en is de 'uitkomst van de feedback' toevallig die die er toch al zou zijn gekomen. Hoe zijn jullie hier precies het 'gesprek' over aangegaan? VrĂ¡Ă¡g het dan gewoon niet, dan hoef je niet dit soort onzin te verkopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Heb zojuist na vele jaren mijn Hero abonnement stopgezet. Blijkbaar is er weinig waardering voor de financiele support van de afgelopen jaren en wordt nu verwacht dat ik voor een paar halfbakken items per maand waarvan maar een beperkt deel uberhaupt interessant voor me is en die nauwelijks uitgebreider of bijzonderder zijn dan wat al jaren werd aangeboden een duurder abonnement af ga sluiten. Ermmm, nee. Dat gaan we niet doen.

Kom hier sinds juni 1999, was bij de oprichting ervan, heb al jaren een abonnement, maar tweakers is tweakers niet meer. Het is een cashcow van een enorm mediabedrijf en die geeft duidelijk geen reet om haar gebruikers en probeert de gebruikers die al betaalden nog een extra poot uit te draaien.

Succes daarmee

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Danny
ed1703 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Goed, ik ga mijn abonnement eind dit jaar opzeggen.
Je kunt direct opzeggen. Het restbedrag wordt dan teruggestort merkte ik net.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Je kunt direct opzeggen. Het restbedrag wordt dan teruggestort merkte ik net.
Ahja, direct gedaan. Dank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
ed1703 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Ahja, direct gedaan. Dank.
Jammer dat het zo moet, maar als klant (want meer ben je inmiddels niet lijkt het) kun je je alleen met je portemonnee laten horen op een effectieve manier. Jarenlang gedaan door te betalen, nu eens andersom proberen.
Met een Hero abonnement zouden gewoon de 'plus' items beschikbaar moeten zijn. Eigenlijk ZONDER abonnement zelfs, maar goed ik betaalde al en voor mij zou het dan prima zijn geweest als het onder Hero zou vallen zodat er feitelijk niets zou veranderen (ik gebruik verder geen enkele abofeature, was puur voor support). Dit voelt gewoon als nepperij.

Verder weinig begrip voor deze stap of de 'onzekerheid' waar ze het over hebben. DPG heeft poen zat, maar wil gewoonweg nog meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Danny op 03-02-2021 10:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Jammer dat het zo moet, maar als klant (want meer ben je inmiddels niet lijkt het) kun je je alleen met je portemonnee laten horen op een effectieve manier. Jarenlang gedaan door te betalen, nu eens andersom proberen.
Ik denk dat dit wel een effect is die door tweakers (bewust of onbewust) over het hoofd is gezien. De gehele relatie tussen tweakers en het gros van de bezoekers wordt gewijzigd van community naar verkoper-koper. Nu betaalden we altijd al met data en advertentie's maar nu er 'echte' euro's gevraagd worden voor content is dat voor veel mensen een brug te ver.

Je ziet dat ook goed terug in de reacties van de laatste status update op de FP van @Olaf. Ik heb gisteren een hele tijd doorgebracht om al die comments te lezen. Gesorteerd op tijd om meningmodden en dergelijke te vermijden. En meer dan het merendeel is zwaar negatief. Erg veel Hero abonnees die zeggen hun abonnement stop te zetten. Ik ben rond reactie 180 maar gestopt want ik werd er gewoon depressief van.

Nu werd vlak na de introductie door @WoutF gezegd dat de feedback hier in dit topic niet echt representatief is voor de rest van de feedback. WoutF in "Het grote Tweakers Plus topic"
Nu waren de reacties onder het introductie artikel ook al niet mals maar dan weer niet zo extreem negatief als de update van gisteren. Nu vraag ik mij dan serieus af waar dan wel de positieve reacties vandaan komen? Is dat alleen van die usabilla tool? Als dat zo is dan is dat natuurlijk bij lange na niet representatief. En al helemaal niet omdat erg veel mensen die tool blocken omdat usabilla google analytics gebruikt en dus door de meeste adblockers geblokkeerd wordt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 12_0_13
Bij deze overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSfpRRv3m1v0ETeaHUyHoqncSZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/spxkh9JLyqWdN2rLWyGSWCKL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verder weinig begrip voor deze stap of de 'onzekerheid' waar ze het over hebben. DPG heeft poen zat, maar wil gewoonweg nog meer.
Ik steun ook liever een site die het echt nodig heeft , zoals Fok.nl... oh wacht daar ben jij van Hoi Danny :w (y)

Of echte goede journalistiek zoals FTM.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 03-02-2021 10:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Hoe werkt dat uitvragen van jullie dan exact?

Jullie vragen iets en blijven dan stil...
Hoe weet ik nu als user of ik moet reageren?

Ik bedoel mijn mening kan er al verwoord staan, maar als het slechts 1 persoon is dan is die in de minderheid, moet ik dan maar het hele topic onder gaan spammen met dat ik het met die persoon eens ben?
Of als mijn mening er niet verwoord staat, moet ik dan maar het hele topic volspammen met mijn mening?

Maar getuige dit topic is het ook weer niet de meest genoemde opmerking (dat gaat hier over de kwaliteit en dat is compleet genegeerd in de update, terwijl iets wat zijdelings voorbij komt wel gewoon gemeld wordt als update).

Oftewel het is mij compleet onduidelijk hoe jullie een antwoord wensen te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat dit wel een effect is die door tweakers (bewust of onbewust) over het hoofd is gezien. De gehele relatie tussen tweakers en het gros van de bezoekers wordt gewijzigd van community naar verkoper-koper. Nu betaalden we altijd al met data en advertentie's maar nu er 'echte' euro's gevraagd worden voor content is dat voor veel mensen een brug te ver.
Het gaat mij vooral om het feit dat jarenlang Hero abo nu niets meer waard is en verwacht wordt dat daarnaast nu extra gelapt gaat worden om een paar artikelen extra te mogen lezen. Artikelen die altijd gratis waren (want ik heb nog STEEDS niet echt items gezien die voor mij premium PLUS uitstralen.

Tweakers was gratis. De hele filosofie was dat de content gratis beschikbaar was. Dat verandert nu opeens terwijl ik weinig geloof van het hele 'we verdienen te weinig' verhaal. Ja, volgens DPG misschien, maar ik heb niet het idee dat tweakers een financieel noodlijdend dochterbedrijf van DPG is.
Je ziet dat ook goed terug in de reacties van de laatste status update op de FP van @Olaf. Ik heb gisteren een hele tijd doorgebracht om al die comments te lezen. Gesorteerd op tijd om meningmodden en dergelijke te vermijden. En meer dan het merendeel is zwaar negatief. Erg veel Hero abonnees die zeggen hun abonnement stop te zetten. Ik ben rond reactie 180 maar gestopt want ik werd er gewoon depressief van.
Zeggen het stop te zetten en het daadwerkelijk doen zijn verschillende dingen. Ik heb meteen daad bij woord gevoegd en 'm direct stopgezet (dat kan gewoon, het restbedrag van de tijd waarvoor je al hebt betaald wordt teruggestort. Kost je één enkele klik op de abopagina) omdat ik vind dat dit niet de manier is om met trouwe users om te gaan. Daarin maken de heren van DPG gewoon een afweging. De meerderheid kan negatief zijn, maar als ze per saldo ook maar een euro meer overhouden nadat de afhakers hun abo hebben stopgezet en de rest gewoon extra gaat dokken dan gaat het natuurlijk gewoon door. De 'community' is dan opeens minder belangrijk.
Nu werd vlak na de introductie door @WoutF gezegd dat de feedback hier in dit topic niet echt representatief is voor de rest van de feedback. WoutF in "Het grote Tweakers Plus topic"
Nu waren de reacties onder het introductie artikel ook al niet mals maar dan weer niet zo extreem negatief als de update van gisteren. Nu vraag ik mij dan serieus af waar dan wel de positieve reacties vandaan komen? Is dat alleen van die usabilla tool? Als dat zo is dan is dat natuurlijk bij lange na niet representatief. En al helemaal niet omdat erg veel mensen die tool blocken omdat usabilla google analytics gebruikt en dus door de meeste adblockers geblokkeerd wordt.
Precies. Maar zie hierboven. Als berekend is dat er per saldo uiteindelijk meer overblijft dan wordt het gewoon doorgevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:25:
Heb zojuist na vele jaren mijn Hero abonnement stopgezet. Blijkbaar is er weinig waardering voor de financiele support van de afgelopen jaren en wordt nu verwacht dat ik voor een paar halfbakken items per maand waarvan maar een beperkt deel uberhaupt interessant voor me is en die nauwelijks uitgebreider of bijzonderder zijn dan wat al jaren werd aangeboden een duurder abonnement af ga sluiten. Ermmm, nee. Dat gaan we niet doen.

Kom hier sinds juni 1999, was bij de oprichting ervan, heb al jaren een abonnement, maar tweakers is tweakers niet meer. Het is een cashcow van een enorm mediabedrijf en die geeft duidelijk geen reet om haar gebruikers en probeert de gebruikers die al betaalden nog een extra poot uit te draaien.

Succes daarmee
Volledig mee eens, zit er zelfs over te denken om mijn account op te doeken, puurweg omdat ik de affiniteit met Tweakers volledig ben kwijtgeraakt. Het enige interessante hier nog is op het forum de grotere topics die door forumleden zijn opgezet en Tweakers zelf geen invloed op heeft en zelf ook nooit aandacht aan heeft besteed.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat de vraag wordt ontweken. In casu plus moet je toch gewoon op dag 1 kunnen duidelijk maken wat je voor je geld krijgt. Dan is verwijzen naar een project achter de schermen niet zo heel zinnig.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny
Gunner schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:
[...]

Ik steun ook liever een site die het echt nodig heeft , zoals Fok.nl... oh wacht daar ben jij van Hoi Danny :w (y)
Hoi :)
Verschil is dat bij ons content NIET achter een betaalmuur gaat. Ondanks het feit dat wij ALLEEN maar advertentieinkomsten (en wat abo's) hebben en we WEL financieel krap zitten. Dat maakt het hele zielige 'we hebben te weinig inkomsten' hier vanuit een miljoenenbedrijf als DPG wat ongeloofwaardig. Zelfs als ik meeneem dat ze een groot bedrijfspand huren en tig mensen in full-time dienstverband hebben zie ik ook dat half nederland de pricewatch gebruikt. Dat ding levert volgens mij tonnen per jaar op.

Nee, dat weet ik niet zeker, maar dat is wat mijn gevoel me zegt op basis van ervaringen met affilliates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:25:

Succes daarmee
Dat is serieus jammer om te horen. Mag ik vragen om een toelichting op de problemen die je met het voorstel voor de komende abonnementen hebt? Want bij afname van 1 jaar of 2 jaar wordt Hero goedkoper. De prijzen voor Hero waren overigens al sinds de introductie in 2017 niet aangepast. Vond je het magazine prettig? Fijner dan het online aanbod zoals we dat afgelopen maanden brachten? En ging het dan om het HWI-deel of het Tweakers-deel of gewoon beide? Gebruikte je bijvoorbeeld functies van Hero die verdwijnen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hydra
Slavy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:57:
Volledig mee eens, zit er zelfs over te denken om mijn account op te doeken, puurweg omdat ik de affiniteit met Tweakers volledig ben kwijtgeraakt. Het enige interessante hier nog is op het forum de grotere topics die door forumleden zijn opgezet en Tweakers zelf geen invloed op heeft en zelf ook nooit aandacht aan heeft besteed.
Ik zit ook hard te denken over een abonnementsstructuur waarbij Tweakers de forumleden gaat betalen voor alle content die ze leveren ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Dat is serieus jammer om te horen. Mag ik vragen om een toelichting op de problemen die je met het voorstel voor de komende abonnementen hebt? Want bij afname van 1 jaar of 2 jaar wordt Hero goedkoper. De prijzen voor Hero waren overigens al sinds de introductie in 2017 niet aangepast. Vond je het magazine prettig? Fijner dan het online aanbod zoals we dat afgelopen maanden brachten? En ging het dan om het HWI-deel of het Tweakers-deel of gewoon beide? Gebruikte je bijvoorbeeld functies van Hero die verdwijnen?
Het valt mij wel op dat er alleen gereageerd wordt op mensen die voor jullie belangrijk lijken en er zéér selectief wordt gereageerd in dit topic op een zeer overkoepelende manier maar niet concreet antwoord komen op vragen van mensen die jarenlang steun hebben geboden.

Iets met een kloof tussen Tweakers en de community...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Jammer dat het zo moet, maar als klant (want meer ben je inmiddels niet lijkt het)
Klant zijn vind ik niet erg, dat is iedereen al vele jaren bij t.net.
Alleen neem dan wel je klant serieus... En negeer hem niet...
Verder weinig begrip voor deze stap of de 'onzekerheid' waar ze het over hebben.
Ik snap de onzekerheid wel, ik bedoel ze hebben de wens een cookie-/tracking vrije site te gaan opzetten, daarmee ga je simpelweg minder betaald krijgen van adverteerders.
Oftewel dat verlies moet je ergens mee opvangen...

Alleen tja :
- Het is een beetje een zelfgecreeerd probleem
- Vanwege hun eigen wens negeren ze het DPG product wat op de plank klaarligt en maakt men de problemen alleen nog maar groter door voor het plus-project ook weer allemaal dev-tijd nodig te hebben.
- Vooralsnog komen ze volgens hun eigen zeggen er niet uit met adverteerders, oftewel het zit daadwerkelijk nog in het stadium : Ik wens dat ik de staatsloterij win (en ondertussen steek ik me in de schulden door van alles aan te gaan schaffen waar ik geen geld voor heb)
DPG heeft poen zat, maar wil gewoonweg nog meer.
Hoeveel poen DPG heeft is niet relevant. De bedrijfsconstructie is nu eenmaal zo dat als DPG meer wil dat T.net meer moet gaan betalen.
Het waarom DPG meer wil hebben is vanuit het oogpunt van t.net irrelevant.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Danny
[...]

Ik gebruikte helemaal niets van de extra's van de abonnementen, ook niet in de abonnementen die ik had vĂ³Ă³rdat Hero werd geĂ¯ntroduceerd. Het magazine heb ik wel ontvangen, maar nooit gelezen. Dat is ook allemaal helemaal niet relevant.

Ik ken tweakers nog van de allereerste versie van Femme en Femme nog van vĂ³Ă³rdat tweakers bestond omdat we destijds op webwereld zaten. Ik was bij de oprichting en tweakers was er voor de fanatiekelingen. De inhoud was gratis en zou dat altijd blijven.
Ik betaal al jaren omdat ik hier graag en dagelijks kom, omdat ik goeie herinneringen heb aan tweakers en de meetings van weleer. Omdat tweakers ons (FOK!) heeft geholpen met onze oprichting en nog jarenlang hulp heeft geboden. Zo ongeveer tot de eerste keer dat tweakers werd overgenomen.

Nu zie ik hoe tweakers afglijdt naar totale commercie. De community is niet belangrijk. De filosofie van Femme van destijds is niet meer belangrijk. Items moeten apart afgerekend worden. Content (en dan ook nog zeer magere content, want echt anders dan wat al jaren geplaatst wordt is het niet) achter een betaalmuur. En dan niet eens voor IEDEREEN die betaalt. Nee, je moet wel EXTRA betalen.
Een Hero abonnement is niet voldoende. Dat levert te weinig op. Je moet een PLUS abonnement hebben.

Ja, per twee jaar is goedkoper. Alleen kun je er dan ook niet meer vanaf als jullie besluiten nog maar weer wat achter een andere betaalmuur te pleuren natuurlijk. Daarnaast is het gewoon een principekwestie. Ik betaal al, en vertik het om meer te betalen voor content die altijd al gewoon gratis was op een site die als basisfilosofie had dat de content gratis was, is en zou blijven.

En dan kunnen jullie proberen te doen alsof dit helemaal jullie eigen idee is, maar daar geloof ik geen reet van. Dit komt van DPG. Vast dat jullie dat niet mogen vertellen, maar ik kan (en wil) niet geloven dat dit hele gedrocht van een premium plus-idee werkelijk van jullie zelf afkomstig is. Het totale gebrek aan respect voor de community als geheel en de betalende community in het bijzonder vind ik ronduit beschamend.

Dus dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DPG heeft poen zat, maar wil gewoonweg nog meer.
Tweakers is een onderdeel van DPG. Als er meer geld naar Tweakers gaat dan het oplevert, dan ga je dus dit soort situaties krijgen. De enige andere optie is namelijk mensen gaan ontslaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny
Gomez12 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Klant zijn vind ik niet erg, dat is iedereen al vele jaren bij t.net.
Alleen neem dan wel je klant serieus... En negeer hem niet...

[...]

Ik snap de onzekerheid wel, ik bedoel ze hebben de wens een cookie-/tracking vrije site te gaan opzetten, daarmee ga je simpelweg minder betaald krijgen van adverteerders.
Oftewel dat verlies moet je ergens mee opvangen...
Dat verlies hebben ALLE andere sites al heel lang. De muur die ze nu hebben is VERBODEN en ik snap werkelijk niet hoe ze ermee weg komen al zo lang. Wij (FOK!) kregen twee jaar ofzo geleden al een dwangbrief van de ACM dat we ook cookievrij moesten kunnen leveren. Deden we dat niet zouden boetes volgen. Bij ons heeft dat Ă³Ă³k omzet gekost. Wat Tweakers al JAREN doet is eigenlijk een vorm van concurrentievervalsing. Heel Nederland houdt zich aan de cookiewet en biedt de mogelijkheid tracking cookies te weigeren, behalve Tweakers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Abbo opgezegd. Zeker naar aanleiding van dit nietszeggende verhaal.

Een jaar bij Tweakers: update van de communitymanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

* weg* als je niet respectvol kan reageren, post dan niet.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Slavy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Het valt mij wel op dat er alleen gereageerd wordt op mensen die voor jullie belangrijk lijken en er zéér selectief wordt gereageerd in dit topic op een zeer overkoepelende manier maar niet concreet antwoord komen op vragen van mensen die jarenlang steun hebben geboden.

Iets met een kloof tussen Tweakers en de community...
Ik dacht al, ben ik nu de enige die dit opvalt? Maar nee. Over gebrek aan respect gesproken wat @Danny mooi heeft verwoord. Een beslissing over comments maken vanuit nog niet eens 20 reacties is net zo idioot. Het komt grotendeels als amateuristisch over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

ed1703 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Ik dacht al, ben ik nu de enige die dit opvalt? Maar nee. Over gebrek aan respect gesproken wat @Danny mooi heeft verwoord. Een beslissing over comments maken vanuit nog niet eens 20 reacties is net zo idioot. Het komt grotendeels als amateuristisch over.
Krijg er namelijk een beetje het gevoel bij dat ze alleen de positieve feedback/opbouwende kritiek op de Tweakers Season pass (want dat is het) hebben getoond aan DPG Media en de 80+% van de andere comments hebben weggelaten waarop DPG Media heeft gezegd "Ja, goed idee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Hoi :)
Verschil is dat bij ons content NIET achter een betaalmuur gaat. Ondanks het feit dat wij ALLEEN maar advertentieinkomsten (en wat abo's) hebben en we WEL financieel krap zitten. Dat maakt het hele zielige 'we hebben te weinig inkomsten' hier vanuit een miljoenenbedrijf als DPG wat ongeloofwaardig. Zelfs als ik meeneem dat ze een groot bedrijfspand huren en tig mensen in full-time dienstverband hebben zie ik ook dat half nederland de pricewatch gebruikt. Dat ding levert volgens mij tonnen per jaar op.

Nee, dat weet ik niet zeker, maar dat is wat mijn gevoel me zegt op basis van ervaringen met affilliates.
Tweakers professionaliseert wel, daar waar Fok jaren terug die slag al heeft gemist. Dat brengt zeker minder leuke kanten met zich mee voor gebruikers. Maar is wel de enige verstandige route. En het genereert ook gewoon traffic (bijvoorbeeld de Pricewatch idd) daar waar Fok met een forum zit wat nog uit een hele waslijst aan fora bestaat maar op leven na dood lijkt te zijn. Hoe jammer ik dat ook vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
Reageer constructief, of reageer niet.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:39
PLAE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Tweakers professionaliseert wel, daar waar Fok jaren terug die slag al heeft gemist. Dat brengt zeker minder leuke kanten met zich mee voor gebruikers. Maar is wel de enige verstandige route. En het genereert ook gewoon traffic (bijvoorbeeld de Pricewatch idd) daar waar Fok met een forum zit wat nog uit een hele waslijst aan fora bestaat maar op leven na dood lijkt te zijn. Hoe jammer ik dat ook vind.
Fok forum heeft behoorlijk veel actieve fora.
Het is gratis, het blijft gratis, er is vrijheid van meningsuiting en het is onafhankelijk. Tweakers ziet er dan gelikter uit het is uiteindelijk gewoon een onderdeel van DPG Media. We weten wat er met Hardware.info is gebeurd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
Slavy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:29:
Krijg er namelijk een beetje het gevoel bij dat ze alleen de positieve feedback/opbouwende kritiek op de Tweakers Season pass (want dat is het) hebben getoond aan DPG Media en de 80+% van de andere comments hebben weggelaten waarop DPG Media heeft gezegd "Ja, goed idee".
Ik denk dat het aannemelijker is dat ze gewoon vanuit DPG de opdracht hebben gekregen om meer geld binnen te brengen. Daarop stellen ze natuurlijk de vraag aan DPG "ja maar hoe dan" waarop ze vanuit DPG gewoon antwoord krijgen "ja euh, zet content maar achter aan paywall, want dat werkt ook voor he AD".

Ik geloof ook best wel dat de mensen die voor Tweakers werken het liefst de mensen hier gewoon hun zin willen geven. Maar als je een opdracht van de baas krijgt, dan voer je die uit. "Want anders".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Daarbij mis ik nog enige vorm van echte transparantie. Was het niet voor het forum was ik nu wel weggeweest en stond er nu een gebruikersnaam met nummertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat het aannemelijker is dat ze gewoon vanuit DPG de opdracht hebben gekregen om meer geld binnen te brengen. Daarop stellen ze natuurlijk de vraag aan DPG "ja maar hoe dan" waarop ze vanuit DPG gewoon antwoord krijgen "ja euh, zet content maar achter aan paywall, want dat werkt ook voor he AD".

Ik geloof ook best wel dat de mensen die voor Tweakers werken het liefst de mensen hier gewoon hun zin willen geven. Maar als je een opdracht van de baas krijgt, dan voer je die uit. "Want anders".
Dat is pertinent niet het geval. Daar heeft Koen Crijns begin december al uitvoerig antwoord op gegeven. Hij heeft gekeken naar de gevaren van de afhankelijkheid van twee inkomstenstromen, de toenemende mate van adblocking, alternatieve inkomstenbronnen, hoe rendabel de redactie is bij het huidige model, enzovoorts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incerct
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-12-2022
Het eerste om meer geld te verdienen is uit Amsterdam weg gaan en kantoorruimte te huren voor een prikkie.
Je gaat mij niet wijsmaken dat er geen goede journalistiek buiten de Randstad is en redactie leden niet kunnen mee verhuizen.

Dit is geen internationale site dus het kan behoorlijk landelijk.

Dan ben je minder afhankelijk van advertenties, als dat het zogenaamde doel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Incerct schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
Het eerste om meer geld te verdienen is uit Amsterdam weg gaan en kantoorruimte te huren voor een prikkie.
Je gaat mij niet wijsmaken dat er geen goede journalistiek buiten de Randstad is en redactie leden niet kunnen mee verhuizen.

Dit is geen internationale site dus het kan behoorlijk landelijk.

Dan ben je minder afhankelijk van advertenties, als dat het zogenaamde doel was.
We zijn vorig jaar verhuisd van een duur pand in Amsterdam Noord (waar we in 2010 terechtkwamen omdat VNU daar al zat) naar een gebouw dat DPG al jarenlang heeft en waar ook andere redacties zoals Volkskrant, Trouw, enz. zitten. De redactie werkt nu overigens grotendeels thuis natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Dat is pertinent niet het geval. Daar heeft Koen Crijns begin december al uitvoerig antwoord op gegeven. Hij heeft gekeken naar de gevaren van de afhankelijkheid van twee inkomstenstromen, de toenemende mate van adblocking, alternatieve inkomstenbronnen, hoe rendabel de redactie is bij het huidige model, enzovoorts.
Ik ben wel benieuwd naar het gevaar van vervreemden van de huidige abonnees, dat zie ik nergens terug in jullie analyses. (behalve in dit topic en in de reacties onder het artikel op de frontpage)

Misschien kunnen jullie aangeven hoeveel abonnees er zijn (en zijn afgehaakt en bijgekomen?). Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar wat het netto effect is van de strategie tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
PLAE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Als ik kijk naar postaantallen op het forum dan zijn die minder dan een paar jaar geleden, maar als ik ze naast de tweakers poststats leg (de cijfers die ze zelf publiceerden) is het op FOK! qua posts drukker dan hier.
Verder weinig relevant voor het feit dat alleen betalen voor tweakers (want Hero > betalen voor bannervrij) niet genoeg is om gewoon de volledige inhoud te kunnen zien. Daarvoor moet je wel EXTRA betalen bovenop dat abonnement. DĂ¡t stuit me simpelweg tegen de borst. Hoe wij dat op FOK! doen en hoe wij 21 jaar hebben overleefd heeft daar verder natuurlijk niets mee te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny
Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Prima, maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Geen enkele user zal het fijn vinden om glashard te worden voorgelogen natuurlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Dat is pertinent niet het geval. Daar heeft Koen Crijns begin december al uitvoerig antwoord op gegeven.
En daarna hebben RoD en Gonadan alle vragen en commentaar op dat verhaal kunstig voorzien van modbreaks en staat er nog steeds in de waarschuwing dat bedrijfsstructuur etc gewoon offtopic zijn.

Oftewel dat antwoord zou offtopic moeten zijn.

Als er iets nou niet een constructieve discussiemanier is, dan is dat wel om eerst een pr-verhaal te doen om daarna dat onderwerp in de ban te doen en toch telkens terug te verwijzen naar dat pr-verhaal en te claimen dat dat het antwoord is, nee daar waren nog vragen over alleen die zijn in de ban gedaan.

Heel simpel voorbeeld wmb is bijv de vraag : Als de abbo's nu minder dan 1 procent van je omzet zijn, hoe verwacht je dan stabielere inkomsten te krijgen door een splijtzwam te laten ontstaan over minder dan 1 procent van je omzet?
Is het nu echt de verwachting dat er met plus er opeens 20 of 30x zoveel abbo's binnen gaan komen vanwege het toevoegen van lage kwaliteit content onder een plus-kenmerk?

En uiteraard is het 100% toeval dat ditzelfde model bij alle andere DPG-dochter ondernemingen is toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar het gevaar van vervreemden van de huidige abonnees, dat zie ik nergens terug in jullie analyses. (behalve in dit topic en in de reacties onder het artikel op de frontpage)

Misschien kunnen jullie aangeven hoeveel abonnees er zijn (en zijn afgehaakt en bijgekomen?). Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar wat het netto effect is van de strategie tot nu toe.
Die zal positief zijn. Dat is echt wel vooraf ingecalculeerd. Inclusief het opzeggen van abonnementen van bv 5% van de abohouders. Degenen die het er niet mee eens zijn hebben dan gewoon pech. Dat is hoe commercie nu eenmaal werkt.
Als je de illusie had meer te zijn dan een inkomstenbron moet ik je denk ik teleurstellen. Sinds de overname door grote mediabedrijven in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Die zal positief zijn. Dat is echt wel vooraf ingecalculeerd. Inclusief het opzeggen van abonnementen van bv 5% van de abohouders. Degenen die het er niet mee eens zijn hebben dan gewoon pech. Dat is hoe commercie nu eenmaal werkt.
Als je de illusie had meer te zijn dan een inkomstenbron moet ik je denk ik teleurstellen. Sinds de overname door grote mediabedrijven in ieder geval.
Yeah, je staat positief op naar wat t.net zelf zegt minder dan 1 procent van je inkomsten...
Nu heb je echt een hele stabiele financiele toekomst in het verschiet...

Ergens klopt er iets niet in het verhaaltje denk ik dan...
Of het moet naar een 20 of 30% van je inkomsten gaan, of je hebt niets gestabiliseerd...
En ik betwijfel dat er 20 of 30x zoveel abbo's zijn uitgegeven...

Het enige wat je nu wel kan doen is dat je naar DPG kan toestappen met cijfers en zeggen : We zeiden toch dat jullie doorgedrukte plan niet zou werken op onze site.
Alleen dan moet je weer niet tegenover je community gaan vertellen dat je het echt helemaal zelf hebt uitgedacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Gomez12 op 03-02-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
[...]

Inderdaad... tweakers heeft in het verleden wel vaker discutabele keuzes gemaakt met zeer veel onvrede, zoals Tweakers 7.5. En blijkbaar hobbelen ze nog steeds door. Dus de redactie zal ook wel denken: boeie al die meningen, want als puntje bij paaltje komt blijven de meeste bezoekers toch wel komen en de enkeling die opzegt, is zo weer terug verdiend.

Zoals ik al in mijn eerste reactie in dit topic zei: deze keuze was al gemaakt en wordt op enkele onbelangrijke punten aangepast om het gevoel te geven dat geluisterd wordt naar de bezoekers. En verder is het business as usual.

Zelfkritiek en zelfreflectie is niet zo gauw een eigenschap die ik Tweakers zou toekennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny
[...]

Jammer, want dat betekent dat dit weer van toepassing is:
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:15:
[...]
ik kan (en wil) niet geloven dat dit hele gedrocht van een premium plus-idee werkelijk van jullie zelf afkomstig is. Het totale gebrek aan respect voor de community als geheel en de betalende community in het bijzonder vind ik ronduit beschamend.
Het betekent werkelijk dat er nul respect voor de user is. Zelfs voor de betalende.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny op 03-02-2021 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
segil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:25:

Zoals ik al in mijn eerste reactie in dit topic zei: deze keuze was al gemaakt en wordt op enkele onbelangrijke punten aangepast om het gevoel te geven dat geluisterd wordt naar de bezoekers. En verder is het business as usual.
Ja maar, ja maar...
Ze hebben 'premium' veranderd in 'plus' dus er is wel degelijk geluisterd. Alleen niet op relevante punten.
Voelt een beetje als het referendum om de europese grondwet. Die kreeg ook een andere naam en toen werd die ook zonder verdere wijzigingen doorgevoerd met de melding dat het 'een compleet ander iets' was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hydra
"Wat uiteraard wél zo is, is dat DPG Media ons opdraagt om een gezond rendement te realiseren. "

Linksom of rechtsom is het dus niet "pertinent niet het geval". Het gaat natuurlijk niet om wat er exact gezegd is, dat ik daar gewoon een gok waag, lijkt me duidelijk. Waar het mij om gaat is dat het gewoon duidelijk is dat er jullie opgedragen is een business model te zoeken voor iets waar vrijwel geen geld aan te verdienen is.

Je gaat geen geld verdienen met Nederlands technieuws. Het is gewoon heel simpel een kwestie van grootte van de markt versus de kosten. Note bene; de hele reden dat bij ons TV vaak nagesynchroniseerd wordt in plaats van ingesproken is precies hetzelfde probleem: de markt is te klein voor de kosten.

Waar jullie nu mee bezig zijn, een laatste wanhoopspoging die eigenlijk gewoon niks anders is dan bestaande abonnees uit te knijpen, is echt gewoon enorm dom. Je ziet de reacties toch? De mensen die al geen abbo hebben lok je niet met 'premium' (my ass; wat is er premium aan?) content. De mensen die al wel, uit (naieve) goodwil en gunfactor een abbo hebben (want wat schiet je er nu echt mee op) die schoffeer je.

Dit hele idee is net zo amateuristisch als Elect toen opgepakt is, en wederom wordt er gewoon niet geluisterd naar de mensen die, juist uit goodwill, proberen te helpen.

Jullie kunnen dit zoals gewoonlijk uit gaan leggen met de standaard "ja mensen zijn tegen verandering". probeer het maar. Dan gaan we over een paar maanden net zo'n "told you so" verhaal krijgen als met Elect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
[...]

Die zal positief zijn. Dat is echt wel vooraf ingecalculeerd.
Ik denk niet dat je dit moet overschatten. Het zal op z'n best een 'educated guess' zijn. Het is een enorme gok of de mensend dit gaan slikken.

Ik denk zelf dat ze hier misgegokt hebben. Dit is niet een situatie zoals bij Netflix waar je betaalt voor content. Een groot deel van de mensen betalen vanuit een gunfactor. En die kan snel verdwijnen. Ik kan mijn Netflix abbo niet opzeggen zonder ruzie te krijgen met m'n dochters in ieder geval :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:32:
[...]
De mensen die al wel, uit (naieve) goodwil en gunfactor een abbo hebben (want wat schiet je er nu echt mee op) die schoffeer je.
Precies dit en dezelfde privileges die een niet betalende gebruiker heeft was voor mij vanochtend de reden om alles maar gewoon op te zeggen. Ik ga natuurlijk niet (als we eerlijk vergelijken en het afnemen van een blad) 3,50 euro per maand betalen voor een ad-blocker en niets extra's meer. Zoek het even lekker uit zeg. Dit voelt echt als een mes in de rug.

Wat @posttoast en @Danny ook al schrijven. Het is gewoon respectloos.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 03-02-2021 12:44 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 21:14
[...]

Ik ga hier even ietwat selectief op reageren. Het stukje "want bij afname van 1 jaar of 2 jaar wordt Hero goedkoper". Snappen jullie echt niet dat het als een slap in the face voelt als je (in mijn geval en ook waarschijnlijk in het geval van @Danny ) al ongeveer 19 jaar elk jaar een bedrag overmaakt aan Tweakers.net en nu te horen krijgt "Oh, je wilt de plus artikelen lezen? Dan moet je meer gaan betalen!"? <- Dit is geen retorische vraag, ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord

Ook voor mij geldt: ik betaal niet voor de features. Ik betaal niet voor het magazine. Ik betaal omdat ik al sinds ergens eind vorige eeuw met heel veel plezier Tweakers.net en het forum bezoek en daar graag iets voor terug doe. Misschien moeten jullie het begrip "reciprociteit" eens opzoeken ;)

Ik heb al weet ik hoeveel rellen hier meegemaakt, maar ik ben nog nooit zo dichtbij het "abonnement opzeggen" knopje gekomen. Sterker, dit is voor het eerst dat ik dat serieus overweeg. Het enige dat mij er van weerhoudt is dat ik de (naĂ¯eve?) hoop heb dat jullie dat malle losse plus-abonnement niet doorvoeren en gewoon iedereen die betaalt die extra content gaan geven. Als dat voortschrijdend inzicht er niet komt dan ben ik ook weg.

En kom dus niet aan met "Ja, maar als je voor 2 jaar betaalt is het net zo duur als wat je nu kwijt bent!" want daar gĂ¡Ă¡t het helemaal niet om. Het gaat erom dat het voelt alsof het jullie met terugwerkende kracht geen hol uitmaakt dat ik, ook toen ik een arme student was, jullie elk jaar wat gunde.

omniscale.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ed1703 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Klopt. Je bent echt niet de enige. Heb me in zitten houden om er niet erg scherp op te gaan reageren. Maar het lijkt wel erg dik op negeren van de 'azijnpissers' maar iemand die vervolgens tabee zegt meelevend aanspreken met goh wat jammer en vervelend en waarom dan etc... Krijg er een hele vieze smaak van in mijn mond. En dan druk ik me heel netjes uit.
:r

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
@Olaf in plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen schrijf je
Wie meer informatie wil over de keuze om te stoppen met Supporter en de huidige positie van abonnementen wat inkomsten voor Tweakers betreft, vindt deze bij de gepinde reacties in het feedbacktopic voor Tweakers Premium Plus.
Kan je toelichten waarom het supporter abo verdwijnt? Ik (en vermoedelijk) velen hebben dit abo om Tweakers te steunen en op die manier geen reclame te hoeven te zijn. Jarenlang is in de discussie over adblockers de reactie vanuit Tweakers dat je broodroof pleegt (mijn verwoording) en dat je met 1 euro / maand helpt door een supporter abo af te sluiten. Dit is voor mij prima en ik betaal graag 1 euro / maand. (spijtig genoeg was de supporer abo een downgrade van de voorgaande "Tweakers Banner Free 12mnd" abo, maar vooruit).

En nu vervalt dit abo en mag ik 200-300% extra gaan betalen om geen reclames te zien te krijgen. En begin a.u.b. niet over de extra features die erbij komen, want die interesseren mij niet. Ik had juist een support abo genomen om te supporten. Niet voor de goodies.

Dus ik hoor graag van jou wat het afweging is geweest om dit het supporter abonnement te verwijderen en 200-300% bovenop de prijs te gooien om reclamevrij te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
segil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:44:
@Olaf in plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen schrijf je

[...]

Kan je toelichten waarom het supporter abo verdwijnt? Ik (en vermoedelijk) velen hebben dit abo om Tweakers te steunen en op die manier geen reclame te hoeven te zijn. Jarenlang is in de discussie over adblockers de reactie vanuit Tweakers dat je broodroof pleegt (mijn verwoording) en dat je met 1 euro / maand helpt door een supporter abo af te sluiten. Dit is voor mij prima en ik betaal graag 1 euro / maand. (spijtig genoeg was de supporer abo een downgrade van de voorgaande "Tweakers Banner Free 12mnd" abo, maar vooruit).

En nu vervalt dit abo en mag ik 200-300% extra gaan betalen om geen reclames te zien te krijgen. En begin a.u.b. niet over de extra features die erbij komen, want die interesseren mij niet. Ik had juist een support abo genomen om te supporten. Niet voor de goodies.

Dus ik hoor graag van jou wat het afweging is geweest om dit het supporter abonnement te verwijderen en 200-300% bovenop de prijs te gooien om reclamevrij te blijven.
Support kost meer dan het oplevert voor tweakers. Geloof dat ik gezien dat had een tweaker met ads ongeveer 40 euro waard is per jaar. Dat is meer dan wat 'supporter' zijn oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
ManiacsHouse schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Klopt. Je bent echt niet de enige. Heb me in zitten houden om er niet erg scherp op te gaan reageren. Maar het lijkt wel erg dik op negeren van de 'azijnpissers' maar iemand die vervolgens tabee zegt meelevend aanspreken met goh wat jammer en vervelend en waarom dan etc... Krijg er een hele vieze smaak van in mijn mond. En dan druk ik me heel netjes uit.
:r
Nee jullie zijn echt niet de enige die dit opvalt. En dat voelt echt gigantisch frustrerend en was voor mij gisteren ook 1 van de redenen om mijn Hero abbo stop te zetten. Ik was nog maar een paar maanden abbonee dus het weegt wellicht niet echt zwaar maar toch. Hiermee wil ik het signaal afgeven dat ik het absoluut niet eens ben met de huidige gang van zaken en dat ik dat dus ook niet financieel wil ondersteunen.

Ter kennisgeving:
Mocht er een ommezwaai komen in de houding van Tweakers tegenover hun (nu nog) community en mocht Hero alsnog Plus gaan bevatten dan ga ik misschien mijn beslissing hierover herzien.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Support kost meer dan het oplevert voor tweakers. Geloof dat ik gezien dat had een tweaker met ads ongeveer 40 euro waard is per jaar. Dat is meer dan wat 'supporter' zijn oplevert.
Een supporter levert alsnog meer op dan een niet-supporter met een adblocker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
[...]

Wellicht. Ik hoor graag een toelichting vanuit Tweakers. Ik heb nog geen gepinde post hierover gezien in dit topic, dus ik ga er vanuit dat deze reactie nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

[...]

Dit kwam letterlijk naar voren in een enquĂªte van een jaar+ terug of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Simpele marketing techniek. Geef 3 opties en mits je het goed doet zal men de middelste kiezen.

Dat gaat echter scheef als je het supporter abbo behoud. Aangezien die te aantrekkelijk is.

Het goedkoopste moet qua geld heel dicht onder de middelste zitten zodat je wel heel veel functionaliteiten zou missen tegenover heel weinig geld.

Dit is gewoon marketing theorie rechtstreeks uit het boekje. En het geeft ook mooi aan hoe twijfelachtig de claim is dat men een stabiele inkomstenbron wil hebben, want die wordt nu gewoon onderbroken om maar het boekje te volgen.
Als men het had gewild dan zijn er genoeg manieren om en het boekje te volgen en toch de supporters niet op te geven bijv :
- Support abbo niet meer uitgeven, maar wel in huidige vorm tot in de eeuwigheid laten bestaan voor de huidige supporters.
- Support abbo zo gaan herframen dat het buiten de abbo's valt en het meer geframed wordt als een vaste donatie ter ondersteuning van de site waarvoor je een kado'tje krijgt (geen ads meer), dan kan je op je standaard marketing de abbo's tentoonstellen en de donatie voor support is dan enkel voor de supporters.

En dat er met een support-abbo geen 40 euro binnenkomt, dat is vrij irrelevant, aangezien men nog steeds supporters tracked etc, oftewel er komt nog steeds een percentage van die 40 euro binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik snap het nieuwe Hero-abonnement niet zo goed, die hadden jullie beter gewoon helemaal kunnen schrappen denk ik. De prijs zit zo dicht bij Plus, dat je daarmee op zijn minst een feature verwacht zoals "toegang tot dubbel zoveel plus-artikelen per maand".

Je kan wel zeggen dat het Hero-abonnement technisch gezien goedkoper wordt, maar naar mijn mening keldert de perceived value ervan gigantisch omlaag zonder toegang tot Plus artikelen. In de oude situatie waren de abonnementen nog een aardige manier om Tweakers.net een warm hart toe te dragen en te supporten, maar in de nieuwe situatie wordt je als non-Plus bezoeker dagelijks ermee geconfronteerd dat je een tweederangs burger bent. Dat je niet welkom bent bij de beste output van de redactie. Dat is gewoon feitelijk waar, ongeacht of je de Plus-artikelen nu als "écht extra redactionele content bovenop wat we al deden" wil bestempelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:56
Gomez12 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Simpele marketing techniek. Geef 3 opties en mits je het goed doet zal men de middelste kiezen.
Exact, ik zit niet eens in de marketing en zie dit overduidelijk.

Ik moet het Tweakers wel nageven, ik had ongelijk.
Genos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat er minder hard gereageerd zou worden op "Premium" bij één van de twee volgende aanpakken;

1) Als redactie een extreem duidelijk beeld hebben van wat jullie precies willen met "Premium" en daar ook een bepaalde standaard voor paraat hebben.
Helaas was dit alleen niet op de manier die ik bedoelde.... Er was zeer vroeg al een extreem duidelijk beeld wat ze willen met PremiumPlus en ze cherry-picken nu gewoon uit de paar positieve comments om het te rechtvaardigen. Als ik zie hoe hard de reacties in dit topic gaan en mede-Tweakers reageren (met zelfs een aantal die per direct opzeggen) hoop ik dat er een goede risicocalculatie is gedaan om dit op te vangen.

Over de nieuwe abonnementen; wat een drama. De waarde van een Hero-abonnement veranderd eigenlijk in positieve zin, maar in vergelijking met de andere mogelijkheden ben je nu echt veel slechter af voor je gevoel... Zeker niet de titel van "Held" waardig. Daarnaast is het feit dat je nog steeds getracked gaat worden met een Tweakers-abonnement is overigens ook een shitshow.

Ik denk dat jullie de waarde van het supporter-abonnement onderschattten. Ik vermoed dat een flink aantal van Tweakers gewoon, net als ik, PrivacyBadger, uBlock en alle andere meuk draaien om een beetje een bezoekbare site over te houden. Supporter was er (in mijn ogen) vooral voor deze Tweakers die dachten, ah ik blok de hele zooi toch al, laat ik ze op z'n minst een beetje compenseren. Die optie valt nu weg en deze groep gaat echt niet upgraden naar Hero....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

posttoast schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ga hier even ietwat selectief op reageren. Het stukje "want bij afname van 1 jaar of 2 jaar wordt Hero goedkoper". Snappen jullie echt niet dat het als een slap in the face voelt als je (in mijn geval en ook waarschijnlijk in het geval van @Danny ) al ongeveer 19 jaar elk jaar een bedrag overmaakt aan Tweakers.net en nu te horen krijgt "Oh, je wilt de plus artikelen lezen? Dan moet je meer gaan betalen!"? <- Dit is geen retorische vraag, ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord
Kratje bier dat je geen antwoord krijg op je vragen.
Ik heb hier gereageerd met een soort gelijke post: True in "Het grote Tweakers Plus topic" daar is hier: Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic" op gereageerd en op mijn duiding, in dezelfde strekking is niet gereageerd: True in "Het grote Tweakers Plus topic" .
[..]
Ik heb al weet ik hoeveel rellen hier meegemaakt, maar ik ben nog nooit zo dichtbij het "abonnement opzeggen" knopje gekomen. Sterker, dit is voor het eerst dat ik dat serieus overweeg. Het enige dat mij er van weerhoudt is dat ik de (naĂ¯eve?) hoop heb dat jullie dat malle losse plus-abonnement niet doorvoeren en gewoon iedereen die betaalt die extra content gaan geven. Als dat voortschrijdend inzicht er niet komt dan ben ik ook weg.
[..]
Maar denk je nu echt, na het bijhouden/lezen van dit topic dat er serieus wat gedaan wordt met jouw commentaar? Het is m.i. duidelijk dat er alleen geluisterd wordt naar de klinkende Euro's en daarom heb ik ook per direct mijn abonnement beëindigd. Misschien dat ze dan wél tot ommekeer komen als ze juist nu een behoorlijke derving zien.

Los van bovenstaande denk ik ook dat Tweakers misschien vergist dat een deel van de huidige betalende abonnees juist abonnee is om geen ad's/tracking* te krijgen/hebben. Wanneer deze gebruikers hun abonnement stopzetten zullen ze niet ineens nog steeds Tweakers whitelisten en dus alsnog die 40€/jr (of wat het ook mogen zijn) aan inkomsten kunnen incasseren. Ik heb juist altijd mijn privacy add-ons actief gehouden omdat het niet tonen van ad's niet betekend dat er geen trackers actief zijn. Ik zie dat @Genos hierboven een soort gelijk punt al aankaartte.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11

Ves

A gadget addicted Bounty

Moet zeggen dat artikelen zoals reviews: De OpenAPI-standaard - Api's gebruiken met minimale inspanning
de premium/plus tag zeker waard zijn. En kan zo makkelijk naar andere artikelen leiden op basis van de informatie uit de reacties

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:02:
[...]

We zijn vorig jaar verhuisd van een duur pand in Amsterdam Noord (waar we in 2010 terechtkwamen omdat VNU daar al zat) naar een gebouw dat DPG al jarenlang heeft en waar ook andere redacties zoals Volkskrant, Trouw, enz. zitten. De redactie werkt nu overigens grotendeels thuis natuurlijk.
In dat geval mag de Tweakers FAQ wel even aangepast worden:
Waar staat het grote Tweakers-kantoor?
De vaste werknemers werken sinds juli 2010 vanuit een nieuw kantoorgebouw aan de IJ-oever in Amsterdam Noord. Dit pand delen we met VNU Vacature Media en het hoofdkantoor van de Hema.
https://tweakers.net/info/faq/

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
True schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:04:
Maar denk je nu echt, na het bijhouden/lezen van dit topic dat er serieus wat gedaan wordt met jouw commentaar? Het is m.i. duidelijk dat er alleen geluisterd wordt naar de klinkende Euro's en daarom heb ik ook per direct mijn abonnement beëindigd. Misschien dat ze dan wél tot ommekeer komen als ze juist nu een behoorlijke derving zien.
Ik denk het niet, ik hoop het wel. Kennelijk vond @Olaf het wel de moeite waard om op @Danny te reageren. Ik verwacht ook zeker geen antwoord in de trant van "OK, posttoast, je hebt gelijk zeg. Stom dat we daar niet aan gedacht hebben!". Ik hoop dat de weerstand vanuit de community dermate groot is dat men nu de koppen bij elkaar steekt en zich realiseert dat er een fout gemaakt is. Als dat vervolgens wordt toegegeven kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Als dat niet het geval is, tja...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik ben bemoei me erg weinig de afgelopen weken met dit topic, maar nu moet het toch even. Ik vind het heel fijn dat er eindelijk een terugkoppeling is gekomen (nadrukkelijk dan in een opsompost). Echt top. Ik vind het ook mooi dat op een aantal punten toch goed is geluisterd naar de community! Ik vind het nu helemaal mooi, behalve de prijs. Ik ben aan boord voor een prijs van 2 tot 2,50 per maand (bij een maandelijks opzegbaar abonnement). Meer niet.

Het is helemaal mooi nu maar de prijs is echt te hoog vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 03-02-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Ves schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:10:
Moet zeggen dat artikelen zoals reviews: De OpenAPI-standaard - Api's gebruiken met minimale inspanning
de premium/plus tag zeker waard zijn. En kan zo makkelijk naar andere artikelen leiden op basis van de informatie uit de reacties
mja
YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
CyberMania schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:
Ik ben bemoei me erg weinig de afgelopen weken met dit topic, maar nu moet het toch even. Ik vind het heel fijn dat er eindelijk een terugkoppeling is gekomen (nadrukkelijk dan in een opsompost). Echt top. Ik vind het ook mooi dat op een aantal punten toch goed is geluisterd naar de community! Ik vind het nu helemaal mooi, behalve de prijs. Ik ben aan boord voor een prijs van 2 tot 2,50 per maand (bij een maandelijks opzegbaar abonnement). Meer niet.

Het is helemaal mooi nu maar de prijs is echt te hoog vind ik.
45 euro per jaar Hero abonnement was al niet voldoende voor die paar artikelen die dan zogenaamd enorm veel meer geld, tijd en inspanning kosten. 2-2,50 per maand? Nee, daar gaan ze het niet voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02

[...]

We hebben ervoor gekozen om het supporter abonnement te laten vervallen omdat de 1 euro per maand slechts een klein deel van de gemiste advertentie inkomsten compenseert. Uit onderzoek onder alle huidige abonnees bleek dat de motivatie voor het afnemen van zowel een supporter als een hero abo hetzelfde was, namelijk het steunen van Tweakers.

Uiteindelijk hebben we er daarom voor gekozen dat elk abonnement in ieder geval iets toevoegt, los van advertentie vrij, en wel degelijk een representatieve compensatie geeft voor het niet kunnen tonen van advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:35:
[...]

45 euro per jaar Hero abonnement was al niet voldoende voor die paar artikelen die dan zogenaamd enorm veel meer geld, tijd en inspanning kosten. 2-2,50 per maand? Nee, daar gaan ze het niet voor doen.
Tja ik ben gewoon eerlijk. Het moet wel duidelijke meerwaarde bieden en dat biedt het niet voor mij voor die prijs. De columns interesseren me niet. Sommige plus-artikelen vond ik zeker de moeite waard, de kwaliteit is ook duidelijk gestegen. Maar ook weer niet zo hoog dat ik daar elke maand 4 euro voor wil aftikken. Voor mij ligt de sweetspot op 2 euro per maand voor de extras.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 03-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Ik denk het niet, ik hoop het wel. Kennelijk vond @Olaf het wel de moeite waard om op @Danny te reageren. Ik verwacht ook zeker geen antwoord in de trant van "OK, posttoast, je hebt gelijk zeg. Stom dat we daar niet aan gedacht hebben!". Ik hoop dat de weerstand vanuit de community dermate groot is dat men nu de koppen bij elkaar steekt en zich realiseert dat er een fout gemaakt is. Als dat vervolgens wordt toegegeven kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Als dat niet het geval is, tja...
Wat is je vraag nu eigenlijk precies? Ik heb geprobeerd iets te destilleren uit je voorgaande posts, maar behalve dat je niet blij bent dat je iets moet bijbetalen om toegang te krijgen tot de Plus-artikelen kom ik niet. Zoals je zelf al aangaf wordt het Hero-abonnement iets goedkoper bij een jaar-abo, en kosten de Plus-artikelen je effectief 15 euro per jaar meer. Waarbij het prijsverschil bij een 2-jarig abo nog kleiner wordt.

Het is uiteraard niet leuk om meer te moeten betalen, maar je betaalt dan in feite iets meer dan een euro per maand extra voor toegang tot alle artikelen. Je kan het er mee oneens zijn, maar onredelijk lijkt het me ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Lancelot schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:37:
[...]

We hebben ervoor gekozen om het supporter abonnement te laten vervallen omdat de 1 euro per maand slechts een klein deel van de gemiste advertentie inkomsten compenseert. Uit onderzoek onder alle huidige abonnees bleek dat de motivatie voor het afnemen van zowel een supporter als een hero abo hetzelfde was, namelijk het steunen van Tweakers.

Uiteindelijk hebben we er daarom voor gekozen dat elk abonnement in ieder geval iets toevoegt, los van advertentie vrij, en wel degelijk een representatieve compensatie geeft voor het niet kunnen tonen van advertenties.
Wat is dan je inschatting van het aantal mensen dat het Hero abonnement te duur vond en nu niet gaat overstappen? Compenseert het aantal overstappers het verlies aan Supporters?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Lancelot schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Wait, wut? Dus je hebt 2 groepen die een abo hebben om de site te steunen en jij gooit beide groepen op 1 hoop? Jij denkt dat de mensen die 12 euro / jaar betaalden om Tweakers te steunen, ook zonder gemor 45+ euro / jaar kunnen/willen betalen om te supporten? Is dat je hele argumentatie om het supportersdeel te laten vallen?

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 03-02-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
@WoutF @Bart Zoetmulder [@RoD

Er zouden trouwens ook .how-to's worden beloofd. In de afgelopen maanden heb ik maar 1 how-to (x2) gezien over 3-D printen. Ik blijf er bij dat er gewoon heel slecht van start is gegaan met het uithangbord en het wordt zo steeds lastiger verkopen. Ondanks dat de kwaliteit wel degelijk omhoog is gegaan. Waar zijn al die leuke how-to's gebleven waar je graag voor wilt betalen? Dat leek me nou duidelijk een plus(punt).

[ Voor 51% gewijzigd door CyberMania op 03-02-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
ocf81 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Wat is dan je inschatting van het aantal mensen dat het Hero abonnement te duur vond en nu niet gaat overstappen? Compenseert het aantal overstappers het verlies aan Supporters?
Ik begrijp goed dat wanneer je de features van het Hero abonnement niet interessant vindt en het ook te duur vond, je nu waarschijnlijk niet gaat overstappen. Echter het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement was Ă¼berhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
segil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Wait, wut? Dus je hebt 2 groepen die een abo hebben om de site te steunen en jij gooit beide groepen op 1 hoop? Jij denkt dat de mensen die 12 euro / jaar betaalden om Tweakers te steunen, ook zonder gemor 45+ euro / jaar kunnen/willen betalen om te supporten? Is dat je hele argumentatie om het supportersdeel te laten vallen?
Zoals ik al eerder probeerde uit te leggen is het belangrijkste argument dat het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement Ă¼berhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• posttoast
RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Wat is je vraag nu eigenlijk precies? Ik heb geprobeerd iets te destilleren uit je voorgaande posts, maar behalve dat je niet blij bent dat je iets moet bijbetalen om toegang te krijgen tot de Plus-artikelen kom ik niet. Zoals je zelf al aangaf wordt het Hero-abonnement iets goedkoper bij een jaar-abo, en kosten de Plus-artikelen je effectief 15 euro per jaar meer. Waarbij het prijsverschil bij een 2-jarig abo nog kleiner wordt.

Het is uiteraard niet leuk om meer te moeten betalen, maar je betaalt dan in feite iets meer dan een euro per maand extra voor toegang tot alle artikelen. Je kan het er mee oneens zijn, maar onredelijk lijkt het me ook niet.
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld, maar vooruit. Mijn vraag is: snappen jullie echt niet dat het als slap in the face voelt dat ik, als iemand die al bijna 20 jaar betaal omdat ik jullie altijd een warm hart toegedragen heb, nu extra moet betalen om straks de Plus artikelen te mogen lezen?

En om dan maar op jouw stelling te reageren: ja, dat lijkt (vanuit mijn perspectief) bijzonder onredelijk én onsympathiek.

Het feit dat ik me hier nu zo over uitlaat zegt voor mij genoeg, in al die jaren dat ik hier rondloop heb ik nog nooit de behoefte gehad om me zo expliciet over dit soort dingen uit te laten (kijk mijn post history er gerust op na, als je je verveelt). Maar ik heb me hier eigenlijk ook nog nooit zo geschoffeerd genoemd, om er maar even een zware term tegenaan te gooien.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.