Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.129 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Lancelot schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Zoals ik al eerder probeerde uit te leggen is het belangrijkste argument dat het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement überhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie was.
En het gevolg van deze keuze is dat mensen nu nog eerder kiezen om een adblocker te gebruiken. Zodat je 0 euro inkomsten hebt per maand. Sorry, maar ik snap dit echt niet. Eerst jarenlang roepen dat adblockers onethisch zijn en mensen voor 12 euro / jaar reclamevrij Tweakers kunnen bezoeken. Om vervolgens de prijs te verviervoudigen. Hopelijk begrijp je dat ik (en anderen) nu helemaal geen enkele medelijden meer heb met Tweakers als gebruikers geen abo hebben en wel een adblocker. Je gooit hiermee je eigen ruiten in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

[...]

Zoals ik al eerder probeerde uit te leggen is het belangrijkste argument dat het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement überhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie was.
Is dit niet het grote probleem waar iedereen over valt?
Tweakers kijkt teveel naar financiële houdbaarheid?

Het was hier vroeger een community.. voor en door de community? Zijn ze bij HQ helemaal dat gevoel kwijt ofzo? :?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
CyberMania schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
@WoutF @Bart Zoetmulder [@RoD

Er zouden trouwens ook .how-to's worden beloofd. In de afgelopen maanden heb ik maar 1 how-to (x2) gezien over 3-D printen. Ik blijf er bij dat er gewoon heel slecht van start is gegaan met het uithangbord en het wordt zo steeds lastiger verkopen. Ondanks dat de kwaliteit wel degelijk omhoog is gegaan. Waar zijn al die leuke how-to's gebleven waar je graag voor wilt betalen? Dat leek me nou duidelijk een plus(punt).
Zaterdag komt een nieuwe how-to/workshop online, ben benieuwd wat jullie daar van gaan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Lancelot schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Ik begrijp goed dat wanneer je de features van het Hero abonnement niet interessant vindt en het ook te duur vond, je nu waarschijnlijk niet gaat overstappen. Echter het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement was überhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie.
Volgens mij begrijp je het helemaal niet :) Het gaat niet om features voor mij, het gaat om wat tweakers doet voor iedereen (namelijk paywall voor niet abonnees).

Wat ik wil is simpel: een site, die voornamelijk drijft op de community, zonder reclame en tracking, met toegang tot alle content.

Dat kan financieel natuurlijk niet uit, dus: abonnement voor de site zonder reclame/tracking, en voor mensen die geen abonnement kunnen betalen, dat ze kunnen betalen door naar ads te kijken.

Ik snap best dat je EN met een adblocker EN zonder abonnement sommige content misschien niet kan zien.

Alle overige opties zijn imho niet OK. Vooral niet om content beperkt beschikbaar te maken. Dat heeft niks te maken met een techsite-voor-de-techies te willen zijn, maar met geld-verdienen op plek 1 / gebrek aan respect voor mensen die al lang de site ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Zaterdag komt een nieuwe how-to/workshop online, ben benieuwd wat jullie daar van gaan vinden.
Top en uiteraard benieuwd. Maar klopt het dat in de afgelopen twee maanden (8 weken) maar 1x een how-to (x2) is verschenen alleen over 3-printen? Hoe wil je dan plus goed verkopen?

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 03-02-2021 15:10 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Voor mij als Hero-abonnee is het vooral een klap in het gezicht omdat mijn abonnement opeens voor mijn gevoel een behoorlijke downgrade krijgt en mij de toegang tot een deel van de site ontzegt wordt. En dat ik nu mag gaan upgraden om volledige toegang te behouden... ja, ook ik voel mij daardoor geschoffeerd.

Communicatie is de sleutel in dezen wat mij betreft.
Als er was gezegd dat de abonnementsprijzen moesten stijgen omdat het financieel niet meer uit kwam en de bestaande abonnementen aangepast waren, dan was er waarschijnlijk wel wat gemor geweest, maar een stuk minder dan op deze manier.
Het Supporterabonnement was dan gestegen van 1 euro naar 3,50 per maand (met wat extraatjes als compensatie voor de procentueel enorme stijging - wat het nieuwe Hero-abonnement moet gaan worden), het Hero-abonnement zou dan stijgen van 3,75 naar 5 euro (wat het nieuwe Plus-abonnement moet gaan worden) en de (al veel betalende) Elite zou zijn gebleven waar het was.

Door de Hero-abonnementen nu te downgraden en toegang tot een gedeelte van de site te ontzeggen schop je gewoon mensen die Tweakers (vaak al jaren) steunen tegen het zere been, mijzelf incluis.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 03-02-2021 21:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Betalen voor tweakers in de huidige vorm met een betaalmuur voor een gedeelte van de artikelen voelt gewoon fout. Meerdere jaren dat ik al het hero abbo afneem, met name om tweakers te steunen. Reclame staat inderdaad uit. Het tweakers magazine was leuk, en die kleine extra's maakten het tof om behoorlijk wat geld naar een website te doen.

Met name de community is hier erg gaaf. De frontpage is niet iets waar ik veel op doe. Met name het forum lurken en daar gezelligheid vinden, of tweakblogs over leuke projecten. Fora zoals casemodding of technische vragen. Daar ligt de kracht van Tweakers.

Tweakers carriere geeft mogelijkheden om te verdienen. Borduur op deze initiatieven voort. Wat zou het mooi zijn als je op tweakers bijvoorbeeld ook cursussen kunt volgen zoals PHP programmeren, Geef daar een platform aan en haal hier je winst uit! Of lab omgevingen waar met bepaalde technieken gespeeld kunnen worden. Een digitale hackerspace.

Er zijn genoeg tweakers die leuke dingen doen, die hiermee ook een leuk zakcentje kunnen verdienen met talks, masterclasses, leermateriaal. of eigen community delen zoals @sebastius , @mux etc. Personen die gave dingen doen een platform geven dit te delen. een donatie platform waar je bijvoorbeeld een paar procent kunt pakken.

Mogelijk zijn er ook bedrijven zoals met de stands op de meetups die zo'n "ruimte" willen bieden en hier financieel voor willen betalen.

gezamenlijke challenges zoals certified secure, waar een community elkaar bij kan helpen.

Zo veel mooie mogelijkheden om te groeien als tweakers zijnde. zonder dat het als een goedkope krant oogt met vul materiaal wat als premium wordt geduid met clickbait titels om maar geld binnen te harken.

Als ik een paar euro per maand voor content ga betalen in de huidige vorm, dan verwacht ik ook dat alle artikelen degelijk onderzoek bevat. geen knip en plakwerk. Unieke content waar echt op gejaagd is om het als NIEUWS te kunnen brengen. Verzameld door experts of gecontroleerd door experts met goede bronnen. Samenwerkingen met universiteiten etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sites als deze zichzelf laten bedruipen op basis van advertentieinkomsten is geen houdbare optie. Hoe je het ook wendt of keert. En dat is vooral te danken aan hoe de advertentieverkopers omgaan met privacy. Het is misschien nog te doen met een low-cost-high-volume concept als nu.nl (waar stagairs ANP berichtjes overtypen), maar het is natuurlijk al evident dat dit niet gaat werken als het voor ad.nl ook niet werkt.

En jullie zitten gewoon met het issue dat het volume veel lager is (dus minder ad-impressions), de gebruikers op z'n zachts gezegd geen fan zijn van het misbruik van browsergedrag, en ook nog eens tech-savvy genoeg zijn om het nieuws wel bij de bron te vinden.

Iedereen snapt ook wel dat een organisatie als tweakers een goeie verhouding inkomsten / uitgaven moet hebben. Alleen als je aan gebruikers vraagt "wat willen jullie" (en dat doen alle grote bedrijven hoor, ING en Bol.com hebben ook gebruikerspanels) en dan ongeveer het tegenovergestelde doet. Tja. Dan kan je het beter gewoon niet vragen denk ik :)

Tegen wat de markt wil blijven induwen heeft uiteindelijk alleen maar tot gevolg dat "de markt" op een gegeven moment harder terug gaat duwen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
posttoast schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is het niet zo ingewikkeld, maar vooruit. Mijn vraag is: snappen jullie echt niet dat het als slap in the face voelt dat ik, als iemand die al bijna 20 jaar betaal omdat ik jullie altijd een warm hart toegedragen heb, nu extra moet betalen om straks de Plus artikelen te mogen lezen?

En om dan maar op jouw stelling te reageren: ja, dat lijkt (vanuit mijn perspectief) bijzonder onredelijk én onsympathiek.

Het feit dat ik me hier nu zo over uitlaat zegt voor mij genoeg, in al die jaren dat ik hier rondloop heb ik nog nooit de behoefte gehad om me zo expliciet over dit soort dingen uit te laten (kijk mijn post history er gerust op na, als je je verveelt). Maar ik heb me hier eigenlijk ook nog nooit zo geschoffeerd genoemd, om er maar even een zware term tegenaan te gooien.
Ik denk dat je vergeet dat er een aanbod komt voor bestaande abonnees. Daar heb ik de details niet van, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Wacht dat even af, lijkt me wel zo eerlijk om pas dan conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Grvy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Is dit niet het grote probleem waar iedereen over valt?
Tweakers kijkt teveel naar financiële houdbaarheid?

Het was hier vroeger een community.. voor en door de community? Zijn ze bij HQ helemaal dat gevoel kwijt ofzo? :?
Als ik het zo lees, krijgen actieve community leden ook korting op de abonnementen. En wat hierboven nog staat, de huidige bestaande abonnees krijgen blijkbaar nog een apart aanbod.
Karmapunten geven korting op het abonnement. Wie veel bijdraagt aan Tweakers, moet daarvoor beloond worden. Dit was een veelgehoorde opmerking en daar geven we graag gehoor aan. We zijn de inzet van karma voor Plus aan het uitwerken en melden op een later moment meer details.
Bron: plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 03-02-2021 16:12 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat je vergeet dat er een aanbod komt voor bestaande abonnees. Daar heb ik de details niet van, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Wacht dat even af, lijkt me wel zo eerlijk om pas dan conclusies te trekken.
Dit soort dingen maak je normaal gesproken ook pas bekend als je alle details hebt. Het feit dat jullie dit niet aan voelden komen en hier niets voor klaar hadden liggen zegt mij gewoon dat jullie nul feeling hebben met de community.

Er zijn bestaande abonnees die reeds hun abbo hebben opgezegd. Waaronder ik. Ongeacht met welk aanbod jullie komen, mij krijg je niet meer mee. Al vermoed ik dat je daar niet om zal treuren.

Wat eerlijk was geweest was om al iets klaar te hebben liggen voor de bestaande abbo's. Nu stellen dat het niet eerlijk is om conclusies te stellen is precies dat soort arrogantie waar men klaar mee is.

Paniekvoetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Dit soort dingen maak je normaal gesproken ook pas bekend als je alle details hebt.
Dit was doelbewust een bèta om gaandeweg uit te vinden waar behoefte aan is, en om plannen verder uit te werken, en om feedback van de community in mee te nemen. Dus nee.
Het feit dat jullie dit niet aan voelden komen en hier niets voor klaar hadden liggen zegt mij gewoon dat jullie nul feeling hebben met de community.
Ah, het aloude "ik ben het er niet mee eens, dús jullie hebben geen feeling met de community" argument :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:09
[...]

Daar zit hem nou wel net de pijn: er wordt al wel aangekondigd dat het Hero abonnement duurder wordt, uitgekleed wordt en geen toegang gaat geven tot de Premiumpluspaywall artikelen. Zonder daarbij aan te geven wat het aanbod voor bestaande abonnees wordt loopt men op de zaken vooruit. Had dat dan eerst even gedaan, lijkt me wel zo eerlijk om pas dan met informatie naar buiten te komen.

Het lijkt ook echt zaak om dat snel te doen, ik ben in elk geval nog nooit zo dicht in de buurt geweest bij het opzeggen van mijn abonnement.

<edit: typo>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Dit was doelbewust een bèta om gaandeweg uit te vinden waar behoefte aan is, en om plannen verder uit te werken, en om feedback van de community in mee te nemen. Dus nee.

[...]

Ah, het aloude "ik ben het er niet mee eens, dús jullie hebben geen feeling met de community" argument :)
Doelbewust een beta. Werkelijk waar. |:( 8)7

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hydra
Ik denk dat dit niet het moment is om een brandende knuppel in dit kruitvathok te gooien.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• 12_0_13
Iemand zei iets over constructief reageren. Voor een mod mag je in ieder geval wel zelf het goede voorbeeld geven door een inhoudelijke reactie te geven in plaats van je er zo vanaf te maken.

(https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65985264)

[ Voor 7% gewijzigd door 12_0_13 op 03-02-2021 16:34 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Ik denk dat dit niet het moment is om een brandende knuppel in dit kruitvathok te gooien.
Dat is helaas sinds het begin van dit topic de stijl, vooral met je klanten in discussie gaan en alles gaan betwisten en ondergraven om ook dat aller laatste beetje goodwill om zeep te helpen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 21:59
[...]

Anderen zeggen het hierboven ook al, maar aangezien je op mij reageert doe ik ook even mijn duit in het zakje. Hier zit precies het probleem. "Er komt een aanbod voor bestaande abonnees". Leuk, maar in mijn optiek moet je zoiets dan toch écht helder hebben voor je de rest gaat communiceren. En als je dan zegt:

"Dit was doelbewust een bèta om gaandeweg uit te vinden waar behoefte aan is, en om plannen verder uit te werken, en om feedback van de community in mee te nemen. Dus nee."

How did that work out for you? Ik zie nu al meerdere mensen die uit pure frustratie hun abonnement hebben opgezegd. Ook mensen van het eerste uur. Dus je kunt zeggen wat je wilt, maar in mijn boekje is dit allemaal niet zo strak geregeld. En dat accepteerde ik van de club die Tweakers in 1999 was (een clubje amateurs die het voor liefdewerk oud papier deed) maar niet van de professionele organisatie die Tweakers.net nu pretendeert te zijn.

Mochten mijn reacties trouwens ietwat geïrriteerd overkomen: dat komt doordat ik ietwat geïrriteerd ben.

omniscale.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
*knip* dit voegt niets toe.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Anderen zeggen het hierboven ook al, maar aangezien je op mij reageert doe ik ook even mijn duit in het zakje. Hier zit precies het probleem. "Er komt een aanbod voor bestaande abonnees". Leuk, maar in mijn optiek moet je zoiets dan toch écht helder hebben voor je rest gaat communiceren. En als je dan zegt:

"Dit was doelbewust een bèta om gaandeweg uit te vinden waar behoefte aan is, en om plannen verder uit te werken, en om feedback van de community in mee te nemen. Dus nee."

How did that work out for you? Ik zie nu al meerdere mensen die uit pure frustratie hun abonnement hebben opgezegd. Ook mensen van het eerste uur. Dus je kunt zeggen wat je wilt, maar in mijn boekje is dit allemaal niet zo strak geregeld. En dat accepteerde ik van de club die Tweakers in 1999 was (een clubje amateurs die het voor liefdewerk oud papier deed) maar niet van de professionele organisatie die Tweakers.net nu pretendeert te zijn.

Mochten mijn reacties trouwens ietwat geïrriteerd overkomen: dat komt doordat ik ietwat geïrriteerd ben.
Dit is letterlijk een work in progress. Wat is het probleem met de ontwikkelingen volgen en dit verder afwachten? Tot nu toe is er nog niets veranderd. Ik begrijp ook wel dat je het liefst alles vantevoren helder hebt, maar daar is met goede reden niet voor gekozen. Plus is een totaal nieuw concept waarbij de feedback van de community is meegenomen (ja, ja, ik voel alweer reacties aankomen van mensen die het hier al mee oneens zijn) om het verder te ontwikkelen en beter af te stemmen op de wensen. Zowel qua aanbod, als qua prijsstelling.

Er is hier meermaals om een update met betrekking tot de stand van zaken gevraagd. Die is nu gegeven, dit is de tussenstand.

Ja, het was ook mogelijk geweest om alles in steen te beitelen alvorens het live was gegaan, en het dus zonder bèta te doen. Maar aangezien er nu al klachten zijn in dit topic over het gebrek aan het meenemen van input van de community, vraag ik het me af hoe het zou zijn gegaan als alles vantevoren al was vastgelegd :)

En hiermee zul je het gezien je vorige reacties oneens zijn, maar ik blijf het echt niet onredelijk vinden. De extra kosten voor de extra content vallen behoorlijk mee (iets meer dan een euro per maand tov wat je nu betaalt) en dat is dus met het komende aanbod nog niet meegerekend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 12_0_13
RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:38:
[...]
En hiermee zul je het gezien je vorige reacties oneens zijn, maar ik blijf het echt niet onredelijk vinden. De extra kosten voor de extra content vallen behoorlijk mee (iets meer dan een euro per maand tov wat je nu betaalt) en dat is dus met het komende aanbod nog niet meegerekend.
Je lijkt niet te begrijpen dat het voor de meeste mensen die hun Hero-abo opzegden (of overwegen) niet gaat om die euro, maar op de manier waarop er met de feedback wordt omgegaan, en hoe de gevoelens van frustratie niet worden erkend.

In plaats daarvan komen er de hele tijd argumenten die niets bijdragen aan het probleem dat mensen ervaren, namelijk dat het een smack-in-the-face is.

Het zou je sieren als je probeert te vragen waarom mensen het zo ervaren in plaats van te proberen te ontkrachten, en dat je echt je best doet om de mensen die feedback geven (ook al is het geen leuke) te begrijpen. Maar dat zie ik niet terug.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja, wat jij vind is in deze niet zo interessant. Het gaat erom wat de betalende gebruikers ervan vinden. Die moeten het immers betalen en die krijgen het door de strot gedrukt.

Achteraf is de manier waarop jullie dit soort zaken aanpakken eigenlijk niet zo heel verassend. De manier waarop jullie dit soort dingen doen zie je terug in alle grote veranderingen. Het is alleen arrogant dat vervolgens alle kritiek die daar bij komt kijken van je klanten gewoonweg word genegeerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydra
Ik bedoel dit serieus met de beste intenties. En ik snap best dat je geirriteerd bent. Maar ik denk dat je beter even een stap terug kan nemen. In dit soort gevallen, waarbij een hoop mensen op 't randje zitten om hun abbo op te zetten, zo te gaan reageren, maakt het alleen maar veel erger.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• posttoast
[...]

Dit is letterlijk een work in progress. Wat is het probleem met de ontwikkelingen volgen en dit verder afwachten? Tot nu toe is er nog niets veranderd. Ik begrijp ook wel dat je het liefst alles vantevoren helder hebt, maar daar is met goede reden niet voor gekozen. Plus is een totaal nieuw concept waarbij de feedback van de community is meegenomen (ja, ja, ik voel alweer reacties aankomen van mensen die het hier al mee oneens zijn) om het verder te ontwikkelen en beter af te stemmen op de wensen. Zowel qua aanbod, als qua prijsstelling.

Er is hier meermaals om een update met betrekking tot de stand van zaken gevraagd. Die is nu gegeven, dit is de tussenstand.

Ja, het was ook mogelijk geweest om alles in steen te beitelen alvorens het live was gegaan, en het dus zonder bèta te doen. Maar aangezien er nu al klachten zijn in dit topic over het gebrek aan het meenemen van input van de community, vraag ik het me af hoe het zou zijn gegaan als alles vantevoren al was vastgelegd :)

Tja, we gaan het niet eens worden denk ik. Als ik het heel plat sla zie ik gecommuniceerd worden "We gaan snoeien in de functionaliteiten die je krijgt als Hero-lid én als je de Plus artikelen wilt lezen moet je extra betalen". Dat voelt gigantisch onsympathiek en ik ben volgens mij bij lange na niet de enige die er zo over denkt.

De "Oh ja, er komt ook nog een aanbod" voelt dan nogal als een afterthought. Iets dat ik uitgewerkt zou hebben voor ik de rest zou communiceren. Daar denken jullie blijkbaar anders over, maar goed het effect lijkt mij duidelijk. Onder de streep zullen jullie ongetwijfeld meer verdienen aan nieuwe Plus-leden dan dat jullie verliezen aan het weglopen van Hero-leden. Maar of je daarmee ook echt gewonnen hebt...?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Je lijkt niet te begrijpen dat het voor de meeste mensen die hun Hero-abo opzegden (of overwegen) niet gaat om die euro, maar op de manier waarop er met de feedback wordt omgegaan, en hoe de gevoelens van frustratie niet worden erkend.

In plaats daarvan komen er de hele tijd argumenten die niets bijdragen aan het probleem dat mensen ervaren, namelijk dat het een smack-in-the-face is.

Het zou je sieren als je probeert te vragen waarom mensen het zo ervaren in plaats van te proberen te ontkrachten, en dat je echt je best doet om de mensen die feedback geven (ook al is het geen leuke) te begrijpen. Maar dat zie ik niet terug.
Ja, ik probeer het echt te begrijpen hoor. Maar daar wordt op ingespeeld door met een aanbod voor bestaande abonnees te komen. En ja, ik begrijp dat dit nog onduidelijk is op deze manier, dus ik kan alleen maar vragen om een beetje geduld, totdat dit is uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:46:
[...]

Tja, we gaan het niet eens worden denk ik. Als ik het heel plat sla zie ik gecommuniceerd worden "We gaan snoeien in de functionaliteiten die je krijgt als Hero-lid én als je de Plus artikelen wilt lezen moet je extra betalen". Dat voelt gigantisch onsympathiek en ik ben volgens mij bij lange na niet de enige die er zo over denkt.

De "Oh ja, er komt ook nog een aanbod" voelt dan nogal als een afterthought. Iets dat ik uitgewerkt zou hebben voor ik de rest zou communiceren. Daar denken jullie blijkbaar anders over, maar goed het effect lijkt mij duidelijk. Onder de streep zullen jullie ongetwijfeld meer verdienen aan nieuwe Plus-leden dan dat jullie verliezen aan het weglopen van Hero-leden. Maar of je daarmee ook echt gewonnen hebt...?
Dat is jouw interpretatie, en die respecteer ik. Maar ik wil ook aangeven dat het op die manier niet is bedoeld. Ik weet iets meer over de discussies die op de achtergrond hebben gespeeld, en het is zeker geen afterthought.

Ik begrijp wel dat de combinatie tussen meer betalen voor Plus en tegelijkertijd het snoeien van Hero niet goed overkomt. Daar moet ik je wel gelijk in geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 12_0_13
RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Ja, ik probeer het echt te begrijpen hoor. Maar daar wordt op ingespeeld door met een aanbod voor bestaande abonnees te komen. En ja, ik begrijp dat dit nog onduidelijk is op deze manier, dus ik kan alleen maar vragen om een beetje geduld, totdat dit is uitgewerkt.
Ok. Je zegt dat je het probeer te begrijpen. Dat geloof ik ook oprecht. Alleen laat je dat niet op een handige manier zien. Je vraagt bijvoorbeeld niet door naar waarom mensen het ervaren op hun manier.

Je begint met "Ik probeer het te begrijpen" en daarna komt een "Maar" die niets met proberen te begrijpen heeft te maken. In plaats daarvan push je informatie waarvan het nog niet zeker is wat het gaat zijn. Dat is een van de minst efficiente manieren om te laten zien dat je het wil begrijpen.

Wat zou het effect kunnen zijn van meer doorvragen?

[ Voor 7% gewijzigd door 12_0_13 op 03-02-2021 16:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

[...]

Niets, maar had dan in de update geen prijzen geroepen. Als gewoon was aangegeven dat de abonnementenstructuur nog in onderzoek is, zonder aanvullende informatie over wat er precies mee veranderd had het geheel in één keer duidelijk gemaakt kunnen worden. Ik denk persoonlijk dat dat flink minder frustratie bij mensen had opgewekt en het gesprek veel meer over de inhoud had kunnen gaan.

Wat voor het ene huishoudboekje een simpele euro is, is voor de ander een heel ander verhaal. Het gaat echter niet om die ene euro, het gaat om een stukje principe.

Als je naar de bakker gaat en een brood koopt voor een euro dan is dat prima. Verteld hij dan echter gelijk dat je over een tijdje 2 euro gaat betalen voor 3/4e van dat brood, omdat hij onderzoek heeft gedaan naar het gebruik en tot de conclusie is gekomen dat de meeste/sommige klanten de kapjes niet willen, maar verder niets veranderd. Dan ga je je toch ook op zijn minst afvragen of je niet een andere bakker moet gaan zoeken?

Ongeacht of je die euro wel of niet kan betalen....

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• posttoast
RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Dat is jouw interpretatie, en die respecteer ik. Maar ik wil ook aangeven dat het op die manier niet is bedoeld. Ik weet iets meer over de discussies die op de achtergrond hebben gespeeld, en het is zeker geen afterthought.

Ik begrijp wel dat de combinatie tussen meer betalen voor Plus en tegelijkertijd het snoeien van Hero niet goed overkomt. Daar moet ik je wel gelijk in geven.
Laat ik dan even duidelijk stellen: ik geloof echt niet dat er op Tweakers HQ een evil genius met snor in zijn handen zit te wrijven. Ik ga vooralsnog uit van Hanlon's razor: "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity". Het begint zich inmiddels alleen nogal op te stapelen en de toon waarmee er hier door woordvoerders(?) gereageerd wordt helpt dan niet.

omniscale.nl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Echt @RoD , ik snap niet hoe jij nog het idee hebt dat mensen jouw inbreng op deze manier respecteren. Na bijna elk premium plus nieuws kom jij achterna om de kritische en gefrustreerde berichten als powermod weg te vegen en op dit moment ben je ook niet echt tactisch of genuanceerd kwa boodschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik vindt je echt geen verkeerde gast, jouw mening is ook niet verkeerd en evenals respecteer ik dat jij ook maar gewoon je werk als mod op vrijwillige basis doet.

Alleen dat rooie jasje en de provocatie die daarmee komt afhankelijk van hoe je reageert frustreert enorm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:49:
Ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is. "Daar moet ik je wel gelijk in geven" is heel anders van toon dan "daarin vind ik dat je gelijk hebt" of "ik snap dat dat frustrerend voor je is, daarin heb je gelijk".

Ik weet echt niet of het gewoon een onhandigheid in communiceren is, maar ik denk dat jullie intern even goed na moeten denken over niet alleen welke informatie jullie al dan niet delen, maar ook heel erg wie dat op welke manier gaat doen. Bij het communiceren met ontevreden gebruikers die op 't punt staan hun abbo op te zeggen is empathie tonen een absolute must.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:20
Arloid schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:56:
Echt @RoD , ik snap niet hoe jij nog het idee hebt dat mensen jouw inbreng op deze manier respecteren. Na bijna elk premium plus nieuws kom jij achterna om de kritische en gefrustreerde berichten als powermod weg te vegen en op dit moment ben je ook niet echt tactisch of genuanceerd kwa boodschap.
Laat het gaan. Het is intussen duidelijk dat Tweakers bezig is met zakkenvullen over het rug van de community die Tweakers groot heeft gemaakt. Wat wij hier ook zeggen dat boeit hun toch geen r*et.

Linkskom of rechtsom krijgen ze uiteindelijk hun zin.. Wat ze hier doen is smerige politieke spelletje om hun zin op een langzame manier door te voeren. Af en toe reageren en doen alsof er wordt geluisterd naar de community en in achtergrond lekker doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Niets. Ik open alvast geen premium items meer. Ik ben daarvoor door jullie zelf als te minderwaardig bestempeld

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is. "Daar moet ik je wel gelijk in geven" is heel anders van toon dan "daarin vind ik dat je gelijk hebt" of "ik snap dat dat frustrerend voor je is, daarin heb je gelijk".

Ik weet echt niet of het gewoon een onhandigheid in communiceren is, maar ik denk dat jullie intern even goed na moeten denken over niet alleen welke informatie jullie al dan niet delen, maar ook heel erg wie dat op welke manier gaat doen. Bij het communiceren met ontevreden gebruikers die op 't punt staan hun abbo op te zeggen is empathie tonen een absolute must.
Allemachtig zeg, ga je nou alles woord voor woord ontleden? Ik denk dat een aantal mensen hier ook eens goed naar zichzelf moeten kijken ipv naar de ander te wijzen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Ik heb een misschien wat maffe feature request rondom Premium: omdat ik mijzelf niet altijd bewust ben van de al-dan-niet Premium-status van een bericht, zou ik het wel fijn vinden als ik gemakkelijk in een keer een overzicht van alle premiumartikelen kan zien. Dat is ideaal om op een zaterdag of zondag alle premiumartikelen van de week door te lezen.

Voor mijzelf is het voordeel daarvan tweeledig: tijdens de evaluatie is het gemakkelijker een gevoel te krijgen bij wat premiumartikelen nu precies inhouden en bij het daadwerkelijk doorvoeren is het fijn om in het weekend te lezen wat je zoal gemist hebt.

Zo te zien heeft een deel van de artikelen wel de tag 'premium', maar het artikel over OpenAPI zo te zien niet. Het zou ook fijn zijn als de badge 'premium' die je op de frontpage ziet klikbaar zou zijn en je dan meteen alle artikelen ziet met de tag 'premium'. Eventueel zou het ook een eigen categorie kunnen zijn, natuurlijk, net zoals .Plan en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nXXt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:12:
Ik heb een misschien wat maffe feature request rondom Premium: omdat ik mijzelf niet altijd bewust ben van de al-dan-niet Premium-status van een bericht, zou ik het wel fijn vinden als ik gemakkelijk in een keer een overzicht van alle premiumartikelen kan zien. Dat is ideaal om op een zaterdag of zondag alle premiumartikelen van de week door te lezen.

Voor mijzelf is het voordeel daarvan tweeledig: tijdens de evaluatie is het gemakkelijker een gevoel te krijgen bij wat premiumartikelen nu precies inhouden en bij het daadwerkelijk doorvoeren is het fijn om in het weekend te lezen wat je zoal gemist hebt.

Zo te zien heeft een deel van de artikelen wel de tag 'premium', maar het artikel over OpenAPI zo te zien niet. Het zou ook fijn zijn als de badge 'premium' die je op de frontpage ziet klikbaar zou zijn en je dan meteen alle artikelen ziet met de tag 'premium'. Eventueel zou het ook een eigen categorie kunnen zijn, natuurlijk, net zoals .Plan en dergelijke.
Daar is nu een filter voor gemaakt, zie: plan: Filteren Plus en testresultaten bij vergelijken - Development-iteratie ...

Volgens mij doet dit waar je om vroeg?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
RedFox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:11:
Allemachtig zeg, ga je nou alles woord voor woord ontleden?
Nee? Ik haal het aan omdat het een goed voorbeeld is van wat ik probeer over te brengen. Wat ik volgens mij ook heel duidelijk uitleg in mijn reactie. Als jij het verschil niet snapt tussen die manieren van communiceren en wat ik bedoel met empathie tonen, tja.

Het gaat niet om een enkel woord. Het gaat om de manier van communiceren. En die is op z'n zachts gezegd onhandig op het moment dat de mensen van we je hoopt dat ze meer gaan betalen enorm ontevreden met je zijn. Dit is een situatie van "the customer is never wrong".

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 03-02-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Locke_ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:53:
Niets, maar had dan in de update geen prijzen geroepen. Als gewoon was aangegeven dat de abonnementenstructuur nog in onderzoek is, zonder aanvullende informatie over wat er precies mee veranderd had het geheel in één keer duidelijk gemaakt kunnen worden. Ik denk persoonlijk dat dat flink minder frustratie bij mensen had opgewekt en het gesprek veel meer over de inhoud had kunnen gaan.
In oa dit topic is meerdere malen (terecht) gevraagd om een update van de stand van zaken. Zoals jullie in het .Plan hebben kunnen lezen was dat behoorlijk wat informatie en zaten er ook veel zaken tussen waar in dit topic uitvoerig over gediscussieerd is. Bijvoorbeeld wat een artikel Plus maakt, karmakorting, abo features en het verdere verloop van de bèta.

Sommige zaken zijn nog niet uitgekristalliseerd - vandaar dat het een bèta is - en dat geldt (helaas) ook voor het aanbod dat we aan huidige abonnees willen doen. Zo zijn we bijvoorbeeld de technische werking in de checkout nog aan het onderzoeken, evenals de precieze voorwaarden die hiermee gemoeid zijn. Hier is onze juridische afdeling ook bij betrokken.

Dat is geen ideale situatie, maar tegelijkertijd wilden we graag een update geven van de stappen die al gezet zijn. Dat dit onduidelijkheden en onnodige vragen heeft opgeroepen snappen we. Deze lessen nemen we mee in de volgende update. Daarnaast komt iedereen die nu de keuze heeft gemaakt om zijn abonnement op te zeggen, ook straks in aanmerking voor het aanbod voor huidige abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

RoD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Daar is nu een filter voor gemaakt, zie: plan: Filteren Plus en testresultaten bij vergelijken - Development-iteratie ...

Volgens mij doet dit waar je om vroeg?
Ik moet duidelijk eerst de .Plans lezen. :$

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny
[...]

Een 'aanbod' voor bestaande abonnees. Wow, bedankt hoor.
Dat aanbod omhelst in ieder geval niet 'he, bedankt voor je steun de afgelopen jaren. Als dank mag je gewoon de inhoud blijven bekijken zoals je dat altijd al deed'. Nee, het wordt 'wow, tof dat je je geld aan ons gaf de afgelopen jaren, en ons aanbod is dat je méér gaat geven per maand om hetzelfde te mogen blijven doen'.

Als ik dat mis heb hoor ik het graag.
janvanduschoten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Als ik het zo lees, krijgen actieve community leden ook korting op de abonnementen. En wat hierboven nog staat, de huidige bestaande abonnees krijgen blijkbaar nog een apart aanbod.

[...]

Bron: plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen
Ja leuk. Dus word je verplicht gratis extra content te creëren waar jullie dan weer aan verdienen. Ik betaal(de), maar dat is blijkbaar niets waard. Nou, dan toch niet joh :)
[...]

[...]

Ah, het aloude 'schijt aan betalende users dus laat ik dat nog eens even benadrukken met een lompe one-liner' argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12_0_13
jelle. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Deze lessen nemen we mee in de volgende update.
[...]
Kan je concreet aangeven wat jullie dan anders gaan doen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny
Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:33:
[mbr]*knip* dit voegt niets toe.[/]
*knip*

Niet reageren op de moderatie in het topic zelf!

[ Voor 24% gewijzigd door Dirk op 03-02-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
[...]

Ik snap dat en denk dat we dat verkeerd ingeschat hebben. We hebben gekeken naar de verschillende functies en geconstateerd dat enkele ervan niet tot nauwelijks gebruikt worden of overbodig zijn geworden. Het leek ons dan een wassen neus om die te behouden, simpelweg om het rijtje onderdelen kunstmatig groot te laten lijken. Het voordeel van schrappen is minder onderhoud en techdebt. En de intentie is er om functies toe te voegen, functies waar abonnees wel echt wat aan hebben. Maar net als het aanbod dat we abonnees gaan doen, koop je daar nu nog niets voor en ik snap dat dat vervelend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
*knip* zie je PM.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 17:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Ik snap dat en denk dat we dat verkeerd ingeschat hebben. We hebben gekeken naar de verschillende functies en geconstateerd dat enkele ervan niet tot nauwelijks gebruikt worden of overbodig zijn geworden. Het leek ons dan een wassen neus om die te behouden, simpelweg om het rijtje onderdelen kunstmatig groot te laten lijken. Het voordeel van schrappen is minder onderhoud en techdebt. En de intentie is er om functies toe te voegen, functies waar abonnees wel echt wat aan hebben. Maar net als het aanbod dat we abonnees gaan doen, koop je daar nu nog niets voor en ik snap dat dat vervelend is.
Vervelend is nogal zacht uitgedrukt, het probleem is hier dat er niet verder is gekeken dan het toetsenbord vanwaar getikt word. Ik ben, om bovenstaande reden, dus nooit lid of donateur van iets waar je extra's voor krijgt puur omdat er de kans bestaat dat er functies uit gehaald worden omdat ze "amper gebruikt worden, scheelt onderhoud en techdebt etc"
Er had best een compromis bedacht worden, ook nu gaan de Elite en Hero op gebruikersnaam en is er een database met deze gegevens. Als men ook maar een spatje fatsoen had dan was er een voorstel gedaan of was er gezegd: iedereen die voor 20xx een Hero heeft afgesloten gaan we ook toegang geven tot de Plus artikelen.. klaar. Lijkt me niet heel lastig om een vinkje extra aan te zetten toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
[...]

En hiermee zul je het gezien je vorige reacties oneens zijn, maar ik blijf het echt niet onredelijk vinden.
Heel fijn voor je en heel fijn dat wat jij vindt juist is en wij allemaal maar aan het zeuren zijn om niets.
De extra kosten voor de extra content vallen behoorlijk mee
vind jij
(iets meer dan een euro per maand tov wat je nu betaalt)
Voor content die normaliter GRATIS was. Want NEE, de premium artikelen zijn beslist niet 'bijzonder' of 'inhoud die we nooit eerder hadden'. Er wordt schijnbaar gezocht op youtube naar een leuke trending video van iets relatief obscuurs of in-depth, dat wordt vertaald in een geschreven bericht en er wordt een premium blokje aan gehangen.

Het gaat niet om die ene euro en het gaat niet om die premium artikelen. Het gaat om mensen die veelal vrijwillig en zonder echt voordeel voor zichzelf al geld overmaakten naar jullie, die NU opeens gewoon voor een deel van jullie content geblokkeerd worden. 'Ja, tof dat je betaalde, maar je snapt vast wel dat je gewoonweg te weinig betaalde. Dat magere beetje dat je betaalde is natuurlijk veel te weinig, dus OF je betaalt méér, OF je mag gewoon een deel van de site niet meer lezen. En nee, dat is verre van onredelijk!'
en dat is dus met het komende aanbod nog niet meegerekend.
Dat aanbod is vooralsnog lucht, want we kennen het aanbod niet. Derhalve kun je het ook niet als argument inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@sanane eh nee, die houding ga ik absoluut niet aannemen. Kwa redenen en achterliggende gedachten overlappen we mischien maar ik weiger om uit partijdigheid iemand de kans om zich te verdedigen, in gesprek te gaan of te verontschuldigen te ontnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 12_0_13
*knip* Laat het modereren aub aan de crew over. Reageer inhoudelijk, of reageer niet.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 17:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Q

Q

Hydra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:29:
@Olaf ik denk dat dit een goed moment is om ook even kort te sluiten met de moderators in dit topic. Domweg reacties van gefrustreerde gebruikers verwijderen zet ook niet bepaald de juiste toon en ik denk dat "regels zijn regels" nu niet bepaald de juiste oplossing zijn, helemaal als mods zelf ook aardig van zich afbijten.

Nogmaals; ik bedoel dit echt met de beste intenties. Maar jullie zijn als geheel jezelf wel steeds dieper aan het ingraven op dit moment. Terwijl het volgens mij niet zo moeilijk is om met een "sorry, jullie hebben gelijk, dit was een beetje dom" de angel eruit te halen.
Al in het begin van de Béta is benoemd dat het niet verstandig is om hele discussies te gaan houden met je bezoekers - je weet wel, die mensen waarvan je wilt dat ze je geld gunnen.

Maar er lijkt niets geleerd. Feedback komt niet aan.

Ik mis de empathie die Hydra noemt.

Hoe kun je niet billijk zijn en alle huidige Hero-abonnees niet upgraden voor een periode naar het Plus abonnement?

Als dank voor hun steun, misschien zelfs nog langer tegen het huidige tarief afhankelijk van het aantal jaren steun?

Dit is toch niet moeilijk, of mis ik iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny
[...]

[...]

In oa dit topic is meerdere malen (terecht) gevraagd om een update van de stand van zaken. Zoals jullie in het .Plan hebben kunnen lezen was dat behoorlijk wat informatie en zaten er ook veel zaken tussen waar in dit topic uitvoerig over gediscussieerd is. Bijvoorbeeld wat een artikel Plus maakt, karmakorting, abo features en het verdere verloop van de bèta.

Sommige zaken zijn nog niet uitgekristalliseerd - vandaar dat het een bèta is - en dat geldt (helaas) ook voor het aanbod dat we aan huidige abonnees willen doen. Zo zijn we bijvoorbeeld de technische werking in de checkout nog aan het onderzoeken, evenals de precieze voorwaarden die hiermee gemoeid zijn. Hier is onze juridische afdeling ook bij betrokken.

Dat is geen ideale situatie, maar tegelijkertijd wilden we graag een update geven van de stappen die al gezet zijn. Dat dit onduidelijkheden en onnodige vragen heeft opgeroepen snappen we. Deze lessen nemen we mee in de volgende update. Daarnaast komt iedereen die nu de keuze heeft gemaakt om zijn abonnement op te zeggen, ook straks in aanmerking voor het aanbod voor huidige abonnees.
Als dat betekent dat ik ook maar een cent meer moet betalen voor een maandelijks abonnement dan ik al deed mag je het aanbod houden. Niet omdat ik perse niet meer wil betalen, maar uit principe.
En nee, ik wil geen jaarabonnement of tweejaarabonnement, want ik wil elk moment kunnen opzeggen. Iets zegt me namelijk dat dit vanuit jullie kant nog maar slechts een eerste stap is omdat ik denk dat je het met alleen die paar premium artikelen niet gaat redden om de kosten die gemaakt worden om dit systeem te bouwen terug te verdienen.
De basis wordt voor mijn gevoel nu gelegd, zodat daar later eenvoudig andere dingen achter die betaalmuur kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een aantal reacties zijn verwijderd. Zie de topicwaarschuwing, en reacties op moderatie mogen via mail of DM. Graag ontopic over Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
12_0_13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:21:
Kan je concreet aangeven wat jullie dan anders gaan doen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Huidige abonnees (en indien mogelijk ook oud-abonnees) rechtstreeks en proactief informeren zodat duidelijk is wat de nieuwe abonnementen voor hen gaan betekenen. Uiteraard pas als dit definitief is :)
Q schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:37:
Hoe moeilijk een eventuele upgrade is voor de rest van de looptijd en wat dat betekent voor de huidige abonnementen, zijn we dus aan het onderzoeken. Vandaar dat dit nu nog niet definitief is en ik er dus ook geen uitspraken of beloftes over kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny
Q schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:37:
[...]

Al in het begin van de Béta is benoemd dat het niet verstandig is om hele discussies te gaan houden met je bezoekers - je weet wel, die mensen waarvan je wilt dat ze je geld gunnen.

Maar er lijkt niets geleerd. Feedback komt niet aan.

Ik mis de empathie die Hydra noemt.

Hoe kun je niet billijk zijn en alle huidige Hero-abonnees niet upgraden voor een periode naar het Plus abonnement?

Als dank voor hun steun, misschien zelfs nog langer tegen het huidige tarief afhankelijk van het aantal jaren steun?

Dat levert onder de streep minder op. Uit de reacties hier van de crewleden blijkt dat heel die achtergrond, hoe lang je al betaalt, hoe lang je al meedoet etc voor hun volkomen irrelevant is. Het kan ze niet minder schelen, lijkt het.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Volgens mij was de modbreak duidelijk. Dit mag via mail of DM.

[ Voor 113% gewijzigd door RoD op 03-02-2021 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

jelle. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:43:

Hoe moeilijk een eventuele upgrade is voor de rest van de looptijd en wat dat betekent voor de huidige abonnementen, zijn we dus aan het onderzoeken. Vandaar dat dit nu nog niet definitief is en ik er dus ook geen uitspraken of beloftes over kan doen.
Er valt niets te onderzoeken, in mijn ogen. Ik denk dat we allemaal weten wat fair is en wat niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
CyberMania schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
@WoutF @Bart Zoetmulder [@RoD

Er zouden trouwens ook .how-to's worden beloofd. In de afgelopen maanden heb ik maar 1 how-to (x2) gezien over 3-D printen. Ik blijf er bij dat er gewoon heel slecht van start is gegaan met het uithangbord en het wordt zo steeds lastiger verkopen. Ondanks dat de kwaliteit wel degelijk omhoog is gegaan. Waar zijn al die leuke how-to's gebleven waar je graag voor wilt betalen? Dat leek me nou duidelijk een plus(punt).
Voor zaterdag staat er weer eentje op de planning :) Als het goed is hebben we nergens beloften gedaan over aantallen tot nu toe, met reden. How-to's is niet een format waar we een enorme ervaring mee hebben, dus voor ons is een doel van de bèta ook om te ontdekken hoeveel tijd en moeite er in een goede how-to gaat zitten, zodat we een goede inschatting kunnen maken van hoe vaak we ze kunnen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

[...]

[...]

Dat dit onduidelijkheden en onnodige vragen heeft opgeroepen snappen we. Deze lessen nemen we mee in de volgende update.
Olaf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Deze reflectie is zeer waardevol en ik hoop dit ook in de volgende updates terug te zien. Denk dat je daarmee, ondanks dat voor sommige leden overduidelijk de emmer is overgelopen, nog best veel goodwill kunt bereiken.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Locke_ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:50:
[...]

[...]

Deze reflectie is zeer waardevol en ik hoop dit ook in de volgende updates terug te zien. Denk dat je daarmee, ondanks dat voor sommige leden overduidelijk de emmer is overgelopen, nog best veel goodwill kunt bereiken.
Haha grapjas. Voor sommige zuurpruimen komt het nooit meer goed. Genoeg ouwe en nieuwe koeien om uit de sloot te trekken. Plus, de crew moet volwassen en afstandelijk reageren. Maar wij bezoekers mogen lekker los met de steken onderwater en de fraaie woordkeuze en de stekelige epistels. Als je daar wat van zegt als crew mag je met de billen bloot. Niet heel eerlijk natuurlijk.

Een wazige reactie is marketingpraat. Een belofte achtervolgt je de rest van je leven. Ook als je uitlegt waarom je hem niet kon waarmaken. Dat herinneren de trollen zich voor het gemak niet. Ik zou me ook op de vlakte houden.

Ik denk dat ik voor de gein es ga zoeken naar al die reacties van mensen die de discussie verlaten maar nu nog steeds reageren. Is wel humor denk ik.

Ik ga eens kijken wat voor een abo bij me past. Dit bevalt me wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

janvanduschoten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:12:
[...]

[...]

Actieve community leden? En dat zijn?
WoutF schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:50:
[...]

.... How-to's is niet een format waar we een enorme ervaring mee hebben, dus voor ons is een doel van de bèta ook om te ontdekken hoeveel tijd en moeite er in een goede how-to gaat zitten, zodat we een goede inschatting kunnen maken van hoe vaak we ze kunnen brengen.
Hu ho wacht effe... Dit onder het kopje Premium Plus gooien en nu eigenlijk ronduit toegeven dat er eigenlijk weinig tot geen ervaring is met how-to's... Maar wel graag er voor cashen? :?
[...]

[...]

Zo dan... Ook goedenavond... :F

[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-02-2021 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Laten we het constructief houden

Hoe dan ook, enige professionaliteit in communicatie is wel te verwachten en dat zag ik tot kort geleden ook in dit topic. Sterker nog, ik sprak zelfs de verwachting uit dat het dit keer een stuk beter voor elkaar was. Helaas, het topic ontspoort volledig door verkeerde en misplaatste communicatie die vanuit Tweakers lijkt te komen. Zonde, maar past prima in de trend.

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 03-02-2021 18:09 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Was aan het begin van de week nog van plan premium te abonneren, maar gezien de recente gang van zaken zet ik liever m'n account stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Haha grapjas. Voor sommige zuurpruimen komt het nooit meer goed. Genoeg ouwe en nieuwe koeien om uit de sloot te trekken. Plus, de crew moet volwassen en afstandelijk reageren. Maar wij bezoekers mogen lekker los met de steken onderwater en de fraaie woordkeuze en de stekelige epistels. Als je daar wat van zegt als crew mag je met de billen bloot. Niet heel eerlijk natuurlijk.
Oh absoluut, als ik teruglees is overduidelijk dat de verstandhouding tussen sommige leden en mods wederzijds richting kansloos gaat.

Maar laten we eerlijk zijn, ik zit ook al jaren op Tweakers en dit gedoe is er altijd geweest.
Een wazige reactie is marketingpraat. Een belofte achtervolgt je de rest van je leven. Ook als je uitlegt waarom je hem niet kon waarmaken. Dat herinneren de trollen zich voor het gemak niet. Ik zou me ook op de vlakte houden.
Ik denk dat als ze de verwachting hebben dat Tweakers zich hier in het forum zich nu gaat committeren aan iets, zeker gezien alle geuite en verspreidde negativiteit, ze van een koude kermis thuis gaan komen.

De uitspraken die nu gedaan zijn komen al aardig in de buurt van een “sorry, we fucked up” en dat is eerlijk gezegd al meer dan ik had verwacht toen ik begon met deze thread te lezen.
Ik denk dat ik voor de gein es ga zoeken naar al die reacties van mensen die de discussie verlaten maar nu nog steeds reageren. Is wel humor denk ik.
Ik ben het overzicht wel kwijt, dus als je een overzichtje hebt hoop ik dat je hem wilt delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
ManiacsHouse schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:
Hu ho wacht effe... Dit onder het kopje Premium Plus gooien en nu eigenlijk ronduit toegeven dat er eigenlijk weinig tot geen ervaring is met how-to's... Maar wel graag er voor cashen? :?
Wat is daar raar aan? Dat we iets in het verleden weinig gedaan hebben betekent toch niet dat we het in de toekomst niet kunnen gaan doen ? En ook goed kunnen gaan doen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat je voetje inmiddels wel wit genoeg is zo ver als je hem er in propt.

Hoe dan ook, enige professionaliteit in communicatie is wel te verwachten en dat zag ik tot kort geleden ook in dit topic. Sterker nog, ik sprak zelfs de verwachting uit dat het dit keer een stuk beter voor elkaar was. Helaas, het topic ontspoort volledig door verkeerde en misplaatste communicatie die vanuit Tweakers lijkt te komen. Zonde, maar past prima in de trend.
Het werkt ook niet om elke keer berichten neer te zetten waarvan een deel elke keer eindigt met "daar werken we aan", "zijn we nog aan het uitwerken". Als je daarvoor je abonnees (Hero, magazine) al iets afneemt, aankondigt dat het vervangen gaat worden (dit schept een bepaalde verwachting) en je dan vervolgens nog een keer dat abonnement gaat kortwieken en de prijs van plus ziet (ok, de prijs is wel iets minder geworden), dan kun je dit soort reacties verwachten. Als klap op de vuurpijl proberen een aantal het allemaal goed te praten dat voor 2 jaar afsluiten maar net iets duurder is.

Hier gaat een groot deel op communicatieniveau heel erg verkeerd.

Men mist hier gewoon het punt dat een aantal (ben ik er niet een van, want ik had een abo bij HWI, al had ik het laatst omgezet naar een tweakers-abonnement) hier de verwachting hadden dat Hero voldoende zou zijn voor in ieder geval volledige toegang tot alle artikelen (voor een flinke periode) en ik snap dat dit toch wel erg koud op je dak komt dat dit niet het geval is. Een aanbieding doet daar weinig aan af.

Voor zeer trouwe Hero-abonnees mocht je toch wel anders verwachten, het is respectloos en legt het missen van gevoel wat bij de community leeft, nog eens extra bloot. Al doen de posts van december van diverse HQ-medewerkers anders vermoeden, maar ik krijg niet het idee dat dit 100% klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
"En ook goed kunnen gaan doen :) "
Zoals de columns?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Idk, vondt de 3d print artikelen al vrij karig en basic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

WoutF schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:21:
[...]

Wat is daar raar aan? Dat we iets in het verleden weinig gedaan hebben betekent toch niet dat we het in de toekomst niet kunnen gaan doen ? En ook goed kunnen gaan doen :)
Is het punt niet meer dat je, voordat je iets verkoopt, ervoor moet zorgen dat het al goed is? Zeg maar, je kan moeilijk de belofte gaan verkopen dat iets goed gaat worden. Misschien zijn er trainingen oid voor? ( NOFI, trouwens. )

Even over iets anders, dit artikel: nieuws: Brandweer Twente gaat oefenterrein bewaken met zelfstandig vliegende ...

Wat maakt dit nu precies premium? Zeg maar, het enige wat ik hier in zie dat je in het gemiddelde artikel niet ziet is dat er iemand voor geinterviewd is. Is dat iets wat als premium gezien wordt?

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helgie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Is het punt niet meer dat je, voordat je iets verkoopt, ervoor moet zorgen dat het al goed is? Zeg maar, je kan moeilijk de belofte gaan verkopen dat iets goed gaat worden. Misschien zijn er trainingen oid voor? ( NOFI, trouwens. )

Even over iets anders, dit artikel: nieuws: Brandweer Twente gaat oefenterrein bewaken met zelfstandig vliegende ...

Wat maakt dit nu precies premium? Zeg maar, het enige wat ik hier in zie dat je in het gemiddelde artikel niet ziet is dat er iemand voor geinterviewd is. Is dat iets wat als premium gezien wordt?
Doet me denken aan die meme met die twee knoppen.

• De crew moet het in één keer goed doen.
• De crew moet ons om feedback vragen.

Krijg ik wel een zweethoofdje van iig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

[...]

Sorry.. maar als ik hiermee aan kom bij een klant (en dat is wel de relatie die je nu aan het maken bent..) "ja, ik heb het verkocht maar ik ben ook geen expert" njah.. let's just say.. dat zal niet lang mijn klant zijn. :/

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Verwachtingen?
Men verwacht dat we gaan betalen voor artikelen
Wij verwachten goede content, is dat er niet? Dan moeten we of feedback kunnen geven of we betalen niet meer..
Is toch niet zo heel moeilijk te snappen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Omdat het Plus-label ook in beta een bepaald kwaliteitsniveau vergt. En dat dat niveau met grote regelmaat niet gehaald wordt. En dat een nieuwe categorie waar nauwelijks ervaring mee is nu niet echt een uitgesproken ideale kandidaat is om Plus-abonnees mee te winnen als je met andere categorieën waar wel ervaring mee is die kwaliteit ook al niet kunt bieden. Dus ja, dat is nogal raar.

Zo zie je maar, dit is niet geschikt voor een publieke bèta/agile invoering. Is ook al honderd keer gezegd overigens, zonder enige reactie.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Verwachtingen?
Men verwacht dat we gaan betalen voor artikelen
Wij verwachten goede content, is dat er niet? Dan moeten we of feedback kunnen geven of we betalen niet meer..
Is toch niet zo heel moeilijk te snappen?
Maar je kan toch allebei??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Ik ga eens kijken wat voor een abo bij me past. Dit bevalt me wel.
Er is natuurlijk wel een duidelijk verschil tussen de (potentiële) klant en de aanbieder. De aanbieder wil immers iets verkopen. Natuurlijk mag je als aanbieder wat gebruikers de deur wijzen omdat ze zich niet gedragen, maar als je iedereen wegjaagt houd je geen klant meer over. Het is dus ook in het belang van de aanbieder om zich wat eerbiedig op te stellen. Als klant kan er dan sprake zijn van een gunfactor, misschien vind je de kwaliteit niet zo goed, maar omdat je het idee steunt neem je toch een abonnement.

Als ik jouw reactie bekijk dan lijkt er toch een beetje een tweesplitsing te ontstaan. Jij steunt de site en wil daarvoor betalen, maar je zet sommige andere bezoekers weg als azijnpissers. Prima dat je dat zo ziet, maar als iedereen die mentaliteit zou hebben jaag je een bepaalde groep gewoon weg. Voor jou is dat misschien geen probleem (blij dat azijnpissgers vertrekken) maar voor een site gericht op kwantiteit (click, views, dat soort termen) is dat natuurlijk de verkeerde richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Je bedoelt feedback geven en niet betalen? Ja dat kan zeker.
Je kan ook feedback geven in de hoop dat men het oppakt. Terwijl je keurig elke maand wat geld neerlegt. Hoewel ik een koelkast of wasmachine ook terugbreng als het niet aan mijn verwachtingen voldoet. Koop dan wel een andere, hetzelfde geld voor hier. Je kan een abbo nemen en besluiten dat het niks is en dus opzeggen.
Echter vind ik niet dat men nu hun best doet om het allemaal zo aantrekkelijk mogelijk te maken maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Zo zwart-wit is het niet. Ik denk dat we van journalisten ( professionele schrijvers dus) een bepaalde baseline aan kwaliteit mogen verwachten, en dat om dan te zeggen dat 'we het goed kunnen gaan doen' voor een dienst waar men geld voor wil vragen eigenlijk gewoon niet goed genoeg is.

Moeten ze het in één keer goed doen? Nee, maar nogmaals, dit is ook niet de eerste keer. We hebben het hier over professionele schrijvers. Dit is hun baan; ik neem aan dat ze er al goed in zijn.

Moeten ze om feedback vragen? Nee, dat moet van niemand. Maar zolang er nog een hoop tweakers zijn met meer kennis van onderwerpen dan de reactie ( denk aan The_Mask als het gaat over kennis van voedingen bijvoorbeeld) en zolang de redactie kwaliteitsartikelen wil schrijven ( wat, wanneer men er geld voor wil vragen, wel redelijk essentieel is) lijkt het me handig om dat zeker wel te doen.

Kijk, het is voor Tnet sowieso een uphill battle. Men gaat geld vragen voor iets wat voorheen gratis was. ( Ik weet dat het argument is dat we er extra in-depth artikelen voor terug zouden krijgen, maar eerlijk gezegd heb ik dat tot nog toe nog niet gezien. Het lijkt gewoon de reguliere content te zijn.) Als je dan je potentiele klanten wilt overtuigen van de meerwaarde van zo'n abbo lijkt het me heel handig om beslagen ten ijs te komen en iedereen weg te blazen met de potentie die je in huis hebt.

Ofwel, de dynamiek is veranderd. Was het eerst zo dat men wel kritiek of feedback kon leveren op artikelen maar verder niets kon eisen aangezien ze toch gratis waren, is nu het idee dat men voor diezelfde artikelen gaat betalen. Dat betekent dus dat men ineens iets te eisen heeft, en als niet aan die eisen voldaan wordt, dat het doel van Plus niet gaat slagen, namelijk extra geld in het laatje brengen en minder afhankelijk worden van reclameinkomsten.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb weer wat reacties moeten verwijderen omdat ze op de man waren. Dat is niet de bedoeling.

Hard op de inhoud is prima, maar het moet wel gezellig blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Als de verwachtingen laag zijn door de vorige artikelen in vergelijkbare trent zal je toch jezelf moeten bewijzen in de praktijk. Komt noch bij dat de gunfactor niet zo hoog is als ik vanuit mijzelf spreek, om het zagjes uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ManiacsHouse schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Actieve community leden? En dat zijn?

[...]

[...]

Zo dan... Ook goedenavond... :F
Wat ik dus quote, en ook in het linkje te vinden is. Door karma kun je korting krijgen op de abonnementen.

Was wel handig geweest (hoeveel karma, hoeveel korting) als dat bekend was bij het publiceren, want nu zegt het (nog) niet zo veel. Maar goed, actief zijn op tweakers wordt dus blijkbaar beloond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
janvanduschoten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:14:
[...]
actief zijn op tweakers wordt dus blijkbaar beloond.
In tegenstelling tot ervoor betalen. Dat blijkt niets te betekenen en kan duidelijk ook op nul waardering rekenen. En in dat geval zie ik ook het nut niet langer om er nog voor te betalen natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Danny op 03-02-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:03

:murb:

@murb.nl

Ben het eens met Danny, dit soort artikelen over OpenAPI vind ik meer een soort rest product van het bouwen van software, leuk voor een bedrijfsblog, typisch het soort content dat je schrijft om developers mee te werven of enthousiast over blogt als je iets gestructureerd hebt uitgezocht (al is de redactie hierop wellicht wel wat beter :) ).

Weet ook eigenlijk niet echt waar voor je betaald als je Premium lid zou worden, het komt allemaal redelijk random over. Soms zoals dit een heel erg technisch iets dat leuk is voor webdevelopers, danweer een soort artikel dat in de consumentengids had kunnen staan, soms een bijna branded content achtig artikel.

Ben overigens lid van de consumentenbond, en betaal voor reviews in segmenten die Tweakers niet heeft (en een beetje het consument-activisme). Dat is een what's in it for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Danny schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:24:
[...]

In tegenstelling tot ervoor betalen. Dat blijkt niets te betekenen en kan duidelijk ook op nul waardering rekenen. En in dat geval zie ik ook het nut niet langer om er nog voor te betalen natuurlijk.
Zoals hierboven ook al staat, krijgen huidige abonnees een aparte aanbieding. Dus 0 waardering is het zeker niet.

Maar wat het aanbod is, weet ik ook niet. Was handiger geweest om dat gelijktijdig met de publicatie van de prijzen te doen (publicatie op de site en de huidige abonnees informeren)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny
janvanduschoten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Zoals hierboven ook al staat, krijgen huidige abonnees een aparte aanbieding. Dus 0 waardering is het zeker niet.

Maar wat het aanbod is, weet ik ook niet. Was handiger geweest om dat gelijktijdig met de publicatie van de prijzen te doen (publicatie op de site en de huidige abonnees informeren)
In ieder geval ben je pas met een plus abonnement 'volwaardig'. Bij alles minder dan dat ben je in ieder geval niet waardig genoeg toegang tot de items te houden.

Dank voor het aangeven dat je de manier van melden onhandig vindt. Het is alleen niet de manier van melden waar het probleem zit. En dat aanbod zou niet nodig moeten zijn. Items zouden gratis moeten zijn imo, maar SOWIESO met een betaald abonnement. Dus ook gewoon het hero abonnement.

[ Voor 9% gewijzigd door Danny op 03-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
De prijzen van Tweakers Plus vallen me echt alles mee. Ik had verwacht dat Premium/Plus op zichzelf al snel zo'n €5 per maand zou gaan kosten, maar bij een 2-jarig abonnement heb je het over €1 per maand extra ten opzichte van het Hero-abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5efwH8d0ZkE4hBdGmx7zfBS9SQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zBiYDkDXtlbbYuEDhPHGdhDz.png?f=user_large

Ik heb in het verleden zeer geregeld aangegeven dat Tweakers weinig lijkt te doen met feedback van gebruikers, maar dat de naam toch gewijzigd is, en dat de prijzen zo laag liggen stemt mij positief.

Nu ben ik niet zo'n fervent lange-artikel-lezer, maar spendeer ik al wel bijna 20 jaar veel tijd op GoT, dus ik denk dat ik wel voor een 2-jarig abonnement zal gaan. Voor die ene euro per maand hoef ik het niet te laten ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
De "Hero" naamgeving voelt nu onbedoeld aan als een term doordrenkt met sarcasme. ;) Wellicht had hier een alternatief naampje op geplakt moeten worden.

Is er ook overwogen om een budget-abonnement mét Plus-toegang maar zónder reclame-uitzetten aan te bieden? Of is de inschatting dat hier onvoldoende animo voor zou zijn? Uiteindelijk wil je toch zoveel mogelijk mensen die Plus-streep over proberen te trekken, zelfs met je goedkoopste instap-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mandrilletje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:04:
De "Hero" naamgeving voelt nu onbedoeld aan als een term doordrenkt met sarcasme. ;) Wellicht had hier een alternatief naampje op geplakt moeten worden.
Ik volg je niet, wat zou er sarcastisch zijn aan 'Hero'?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Hahn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Ik volg je niet, wat zou er sarcastisch zijn aan 'Hero'?
In de huidige abonnementenstructuur zijn alle perks (in mijn ogen) relatief waardeloos, maar neem je dat voor lief omdat je dankbaar gebruik maakt van tweakers. In de nieuwe abonnementenstructuur krijg je als "Hero" toch een beetje stank voor dank door buitengesloten te worden van Plus-items.

Het zal ook afhankelijk zijn van de persoon, als de perks voor het Hero abonnement je aanspreken dan neem je er misschien minder aanstoot aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
mandrilletje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:12:
[...]
In de huidige abonnementenstructuur zijn alle perks (in mijn ogen) relatief waardeloos, maar neem je dat voor lief omdat je dankbaar gebruik maakt van tweakers. In de nieuwe abonnementenstructuur krijg je als "Hero" toch een beetje stank voor dank door buitengesloten te worden van Plus-items.

Het zal ook afhankelijk zijn van de persoon, als de perks voor het Hero abonnement je aanspreken dan neem je er misschien minder aanstoot aan.
Die abonnementenstructuur is een bekende marketingtruc. Dat zie je bij andere DPG outlets, maar ook in de literatuur ('pricing plan tiers'). Een stukje van CXL.com (zie de link voor duidelijkere plaatjes):
Nathan Barry described a huge mistake he almost made—having “only one price for your product.”

As he explained, you should price based on value, but the value derived by two sets of customers can be totally different. On that same note, he relates the study by about beer prices with different tiers.

In the study, researchers first offered participants two beers: premium beer for $2.50 and a bargain beer for $1.80. Roughly 80% chose the more expensive beer.''

Next, a third beer was introduced—a super-bargain beer for $1.60. Now, 80% bought the $1.80 beer and the rest the $2.50 beer. Nobody bought the cheapest option.

In that case, the seller actually lost revenue through bracketing because they bracketed down the price.

However, the third time, they removed the $1.60 beer and replaced it with a super premium $3.40 beer. Most people chose the $2.50 beer, a small number the $1.80 beer, and around 10% opted for the most expensive $3.40 beer.

Some people will always buy the most expensive option, no matter the price.
https://cxl.com/blog/cons...iption-pricing-plan-tiers
In dit geval is het prijsverschil tussen hero en plus zo gekozen dat hero eigenlijk helemaal niet interessant is. Psychologisch gezien ben je dus geneigd om voor plus te gaan, en dat is toch al vijf euro per maand of je zit met een contract van twee jaar. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hahn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:
De prijzen van Tweakers Plus vallen me echt alles mee. Ik had verwacht dat Premium/Plus op zichzelf al snel zo'n €5 per maand zou gaan kosten, maar bij een 2-jarig abonnement heb je het over €1 per maand extra ten opzichte van het Hero-abonnement.

[Afbeelding]

Ik heb in het verleden zeer geregeld aangegeven dat Tweakers weinig lijkt te doen met feedback van gebruikers, maar dat de naam toch gewijzigd is, en dat de prijzen zo laag liggen stemt mij positief.

Nu ben ik niet zo'n fervent lange-artikel-lezer, maar spendeer ik al wel bijna 20 jaar veel tijd op GoT, dus ik denk dat ik wel voor een 2-jarig abonnement zal gaan. Voor die ene euro per maand hoef ik het niet te laten ;)
Ik snap je positieve reactie ook wel hoor, ik zou ook niet negatief willen reageren als ik van 2006 tot 2008 nieuwsposter bij Tweakers geweest zou zijn, iets met de hand voor elkaar hoog houden.

Helaas zijn er genoeg mensen waarvoor die ene euro per maand wel een verschil maakt, vooral over een langere tijd. Er zijn hier genoeg jongeren mensen (ook studenten) die niet zomaar extra geld kunnen uitgeven om dezelfde ervaring te krijgen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Slavy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Ik snap je positieve reactie ook wel hoor, ik zou ook niet negatief willen reageren als ik van 2006 tot 2008 nieuwsposter bij Tweakers geweest zou zijn, iets met de hand voor elkaar hoog houden.
:D Ja, ik doe extra lief omdat ik 12 (!!) jaar geleden door ze betaald ben.

Je kent me duidelijk niet.
Helaas zijn er genoeg mensen waarvoor die ene euro per maand wel een verschil maakt, vooral over een langere tijd. Er zijn hier genoeg jongeren mensen (ook studenten) die niet zomaar extra geld kunnen uitgeven om dezelfde ervaring te krijgen.
Tja, als je 1 euro per maand niet kan missen, moet je het niet nemen. Het is dan ook een Plus-abonnement. Het is extra, niet nodig, niet verplicht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:28

dragonhaertt

@_'.'

Lancelot schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Ik begrijp goed dat wanneer je de features van het Hero abonnement niet interessant vindt en het ook te duur vond, je nu waarschijnlijk niet gaat overstappen. Echter het in stand houden van het 1 euro per maand supporter abonnement was überhaupt voor de lange termijn financieel geen houdbare optie.
Ik lees nu al enige tijd mee met dit topic, maar wil hier toch even op reageren.
Zoals meerdere tweakers al hebben aangegeven is het alternatief voor 1 euro per maand eerder "gratis en adblocker" dan meer betalen. Zo heb ik zelf ook een abonnoment om ads te verwijderen, maar tevens om tweakers te steunen.
Dit betekent niet "ik geef graag meer geld aan tweakers om ze te steunen".
Ik gebruik ad-blocker. Normaal zou ik deze website bekijken zonder ads. Omdat ik graag tweakers steun, betaal ik graag een beetje omdat ze anders deze ad-inkomsten missen.

In een feedback-topic stellen dat het geld van deze mensen op de lange termijn nooit houdbaar is, is ook voor de goedkopere abonnees een mes in de rug. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik steun(de?) graag ter compensatie van gemiste ad-revenue. Als dit niet wenselijk is, zal ik ook mijn abonnement stop zetten. Blijkbaar wordt dit niet gewaardeerd?

Het is ook niet zo dat ik momenteel het idee heb dat er bijzonder goed naar de community geluisterd wordt. Ik zal me maar niet uitlaten over interacties met bepaalde mods, rare ongevraagde experimenten met frontpages en polls die steeds terug komen, slechte communicatie over HWI integratie, Cookiewall, etc..
Ik denk dat andere tweakers dit soort problemen beter kunnen verwoorden dan ik, maar laat ik maar even stellen dat ik anderhalf jaar geleden zwaar zat te twijfelen om hero abonnee te worden, terwijl ik nu meer twijfel om mijn abonnement op te zeggen...

Daarnaast zie ik het karma-korting als een idee met bijzonder veel beren op de weg. Als men met posts en reviews karma snel kan verdienen, verwacht ik niet dat de gemiddelde kwaliteit van dezen omhoog zal gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 03-02-2021 22:24 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Hahn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Tja, als je 1 euro per maand niet kan missen, moet je het niet nemen. Het is dan ook een Plus-abonnement. Het is extra, niet nodig, niet verplicht.
An sich heb je wel een punt hoor.

Persoonlijk heb ik er een probleem mee omdat ikzelf als jong jochie elk artikel wat hier werd gepost van voor tot achteren las. Stonden er termen in die ik niet snapte dan bleef ik net zolang rond zoeken op het internet totdat ik (dacht) dat ik het allemaal grofweg begreep. Kortom, ik heb gigantisch veel geleerd dankzij deze website en community. Dat nu een (klein, maar toch) deel achter een paywall verdwijnt betekent het dus dat de erg jonge bezoekers dat niet meer kunnen doen.

Ik weet dat je als non-plus lid wel enkele artikelen per maand tot je mag nemen en dat is ergens wel een goede middenweg maar toch stemt het mij somber.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:39:
[...]

An sich heb je wel een punt hoor.

Persoonlijk heb ik er een probleem mee omdat ikzelf als jong jochie elk artikel wat hier werd gepost van voor tot achteren las. Stonden er termen in die ik niet snapte dan bleef ik net zolang rond zoeken op het internet totdat ik (dacht) dat ik het allemaal grofweg begreep. Kortom, ik heb gigantisch veel geleerd dankzij deze website en community. Dat nu een (klein, maar toch) deel achter een paywall verdwijnt betekent het dus dat de erg jonge bezoekers dat niet meer kunnen doen.

Ik weet dat je als non-plus lid wel enkele artikelen per maand tot je mag nemen en dat is ergens wel een goede middenweg maar toch stemt het mij somber.
Alle content die jij tot je hebt kunnen nemen in de afgelopen 20+ jaar is er nog, gratis. Dus dat kunnen jonge bezoekers ook lezen en van leren.

De 'standaard' nieuwe content (dagelijks nieuws, veel reviews, etc) blijven gratis. Dus dat kunnen jonge bezoekers ook lezen en van leren.

Het enige wat 'jonge bezoekers niet meer kunnen doen' is let-ter-lijk alles lezen, zonder ervoor te betalen. Maar dat 'alles' is meer dan wat je voorheen ooit hebt kunnen krijgen. Dus ja, dat zou je kunnen zien als een minpunt, maar je zou het net zo goed als een pluspunt kunnen ervaren, want als niet-betalend lid word je er niet minder op (als het goed is dan, ook al hebben veel mensen hier daar een hard hoofd in :P), en als je het het waard vindt, kan je nóg meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:17

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Hahn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:

[Afbeelding]

Ik ben het wel met je eens dat het bedrag relatief niet veel hoger is. Voor een tweejarig abonnement 48 euro per jaar tegen 36 Euro voor het 2 jarige Hero abo. Die 2 jarige versie is trouwens iets goedkoper dan het huidige Hero abonnement. Het nieuwe Hero abonnement is echter wel uitgekleed, krijg eigenlijk net als @Gomez12 de indruk dat dit abonnement mensen tot het aanschaffen van Plus moet verleiden. Hierbij is wel het Plus abo het target geweest. Hero en Elite hangen er een beetje bij.

Spannender zou het zijn om de abonnementen wat lager in te zetten (De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal :/). De effectieve waarde van het nieuwe Hero is (voor mij) het uitzetten van advertenties, en de custom CSS (die ik zelf best wel ben gaan waarderen als niet-programmeur). Deze waarde is voor mij niet in verhouding met de huidige kosten, zelfs al is de tweejarige versie iets lager.

Op zich snap ik dat tweakers hiermee geld wil verdienen. Wat mij betreft zou tweakers Plus moeten positioneren op het huidige Hero abonnement. Hero zou dan moeten worden afgevoerd en tussen Plus en het huidige Supporter abonnement zou een nieuw abonnement ingevoerd moeten worden, dat niet Supporter, maar ook niet Hero heet. Dit had de discussie van de huidige abonnementhouders wat verminderd. Supporters moeten wat meer gaan betalen maar krijgen Custom CSS en de andere dingetjes erbij, de huidige Hero's stromen door naar Plus, en de wat meer sympathieke prijzen kunnen meer gebruikers over het vinkentouw krijgen. In het .plan topic is door mijzelf en anderen de vergelijking gemaakt met papieren (Computer) tijdschriften. Ook appels en peren, maar tweakers heeft ook met een dergelijk referentiekader te maken. Vergeleken hiermee is een prijsrange van 72 - 48 Euro best aan de prijs.

Zelf ben ik net als jij naar die prijs nog wel vergevingsgezind, ikzelf zie het nog steeds zo dat ik voor de hele site betaal. Wel denk ik ook even aan de tweakers met een echt kleine beurs. Heeft tweakers in haar plannen aan deze groep gedacht? Is een ontheffing mogelijk beneden een bepaald maandinkomen? Zou zoiets zijn te regelen trouwens? Is aan zoiets een betrouwbaar criterium te hangen? Of is mijn voorstel naïef? tweakers is toch ook een community die in principe niemand buiten zijn/haar macht wil uitsluiten?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
Het suffe is nog wel dat je nu in de reacties nog kunt lezen en inschatten hoe goed het tweakers artikel is. Bij sommige "premium" artikelen weet ik niet zoveel van het onderwerp af en als leek zou ik snel kunnen denken dat alles klopt wat er geschreven is door de auteur. Maar als je dan in de reacties leest wat de experts erover zeggen, dan pas kom je erachter wat nu klopt en wat niet.

Maar die feedback ga je dus grotendeels missen als dadelijk die artikelen verdwijnen achter een paywall. Als je dan een premium/plus artikel leest en alleen de reacties ziet van andere plus/elite abonnees, dan moet je maar hopen dat toevallig net een reactie bij zit van een expert. Die kans is veel lager dan en dus zul je vaker achterblijven met foutieve informatie. Zonder de corrigerende functie van de reacties.

Nog een reden om geen paywall te gebruiken.

@Hahn Je doet de aanname dat de plus artikelen alleen maar bovenop het huidige aanbod komen, en nooit waren geschreven als premium niet bestond. Iets waar sterk aan getwijfeld wordt en onlangs al gebleken is niet te kloppen. Zie het premium labeled artikel over de aankomende verkiezingen. Een vergelijkbaar artikel was 4 jaar geleden ook geschreven.
Overigens heeft de website security.nl ook een vergelijkbaar artikel geschreven, welke nog uitvoeriger is.

[ Voor 29% gewijzigd door segil op 03-02-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
segil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:59:

@Hahn Je doet de aanname dat de plus artikelen alleen maar bovenop het huidige aanbod komen, en nooit waren geschreven als premium niet bestond. Iets waar sterk aan getwijfeld wordt
Klopt, en daarover zei ik dus ook al "(als het goed is dan, ook al hebben veel mensen hier daar een hard hoofd in :P)".
en onlangs al gebleken is niet te kloppen. Zie het premium labeled artikel over de aankomende verkiezingen. Een vergelijkbaar artikel was 4 jaar geleden ook geschreven.
En misschien had Tweakers dat dit jaar helemaal niet gedaan, ware het niet voor Premium/Plus. Je weet het niet. En voor nu was dit artikel nog gratis, dus ik geef ze nu nog het voordeel van de twijfel.
Overigens heeft de website security.nl ook een vergelijkbaar artikel geschreven, welke nog uitvoeriger is.
Fijn dat security.nl dat gedaan heeft, ik zie alleen de relevantie niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Hahn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Klopt, en daarover zei ik dus ook al "(als het goed is dan, ook al hebben veel mensen hier daar een hard hoofd in :P)".

[...]

En misschien had Tweakers dat dit jaar helemaal niet gedaan, ware het niet voor Premium/Plus. Je weet het niet. En voor nu was dit artikel nog gratis, dus ik geef ze nu nog het voordeel van de twijfel.
Zo kan je natuurlijk altijd beargumenten dat er niets verandert, aangezien je niet in een parallel universum kunt kijken om te weten hoe het was als..... maarja, deductie is ook mogelijk en als 4 jaar geleden een dergelijk artikel geschreven werd, is het redelijk aannemelijk dat 4 jaar later weer hetzelfde artikel geschreven zou worden. Dat het gratis is, doet hier helemaal niets af. Mij toont het in ieder aan dat een artikel wat voorheen gratis te lezen was, nu achter een paywall verdwijnt.

Dat artikel van security.nl heeft met deze discussie weinig te maken, klopt. Ik wilde alleen laten zien dat het tweakers artikel niet uniek is op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De vraag is dan wel of één artikel wat gelijkaardige voorgangers gehad heeft genoeg aanleiding is om aan te nemen dat de redactie dus niet eerlijk is over het voornemen om extra content te bieden in plaats van bestaande content achter de muur schuiven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:52:
De vraag is dan wel of één artikel wat gelijkaardige voorgangers gehad heeft genoeg aanleiding is om aan te nemen dat de redactie dus niet eerlijk is over het voornemen om extra content te bieden in plaats van bestaande content achter de muur schuiven.
Hoeveel extra (en ook met meer diepgang was het voornemen) content kun je maken met een extra redacteur? Volgens mij is er op de redactie niet veel veranderd maar we verwachten wel meer en betere content. Hoe realistisch is dat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny
Ik zie dat we nu al van 1 naar 2 premium berichten per dag gaan. Nog even en zonder plus abonnement is de fp gewoon op slot

Pagina: 1 ... 41 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.