Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Inderdaad geen goede zaak, maar is het dan perse een slechte zaak?
Ik snap het sentiment en vrij toegankelijke media is zeker een belangrijk goed, maar ik kan mij ook wel vinden in de keuze om een inhoudelijk beter maar ook uitgebreider artikel te bekostigen door er een premium artikel van te maken.

Het is ook al een aantal keer door de staf aangegeven dat je vrij bent om een aantal premium artikelen per maand te lezen. Het is nog steeds mogelijk om belangrijke artikelen zoals deze te lezen mits je deze kans niet elke maand vergooid. de "trail" toegang is in die zin nog aardig genereus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
NielsFL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Je kunt het ook omdraaien: dergelijke meedenkers geven je in feite een onderzoeksopdracht, en mogen daar dus ook best aan meebetalen. Het enige lastige daarvan is dat je als meedenker dan misschien ook van te voren wilt weten of jouw vraag ook echt aan bod is gekomen.
Mits die persoon op de hoogte wordt gebracht zie ik daar het probleem niet in. Je zou in principe een standaard opzet aan het begin van de opening post van het vragen topic kunnen plakken om duidelijk te maken welke vragen zijn meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 23:31
Als dagelijks lezer van tweaker - als mijn informatie bron aangaande computer, mobile telefoon en mmer zoals zonnepanelen en huis duurzaam maken, kan ik mij goed voorstellen dat mijn clicks waarde hebben indien goed vermarkt
tegelijkertijd vind ik dat informatie soms wat oppervlakkig is, tests worden samen met andere sites gedaan of overgenomen
ik noem als voorbeeld de iphone 12 mini nu al enige tijd uit
in de initiele informatie ontbraken naar mijn mening zaken als:
op vakantie is je telefoon vaak meer camera en internet informatie bron of google maps
hoe snel zuigen dat soort toepassingen je accu leeg
hoe wordt video opgenomen en welke opslag opties zijn er (RAW), hoe lang kan je video opnemen voordat je accu leeg is of je geheugen vol
hoeveel fotoś kan je nemen, hoeveel tijd an je door je zoeker kijken voor 10% accu lading
kan je 5G uitzetten en wat bespaart het
hoeveel uren kan je bellen op 3/4G of 5G
hoeveel uren chatten met beeld/watsapp of zoom voor 10% accu lading

dit soort informatie kan ook via het forum verzameld- net zoals recencies van gebruikers- worden en uitgebouwd met eigen tests tot betrouwbare aanvullende informatie die waarde heeft voor potentieele kopers, maar ook voor de fabrikant/verkopers

Het is wel van groot belang dat de tweakers berichten van voldende niveau zijn om interesse van de oorspronkelijke tweaker te behouden, hun input is de krenten in de pap

belangrijk is de passie die mensen uitstralen in wat ze doen en wat ze leuk vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Olaf schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:16:
Dit is een dilemma waar we als redactie mee zitten. Dit kan waardevolle input opleveren, maar het is niet eerlijk als mensen met je meedenken en goede vragen aandragen en vervolgens wellicht het artikel niet kunnen inzien. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Kies maar:

1. Geef de mensen een maand premium gratis
2. Geef de mensen een week premium gratis
3. Geef mensen toegang tot het artikel waar ze aan bij hebben gedragen (white listen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Stop alsjeblieft met die columns. Wat een bagger.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

evilution schreef op zondag 31 januari 2021 @ 06:41:
Stop alsjeblieft met die columns. Wat een bagger.
Ik heb een pro-tip voor je: je bent niet verplicht ze te lezen. Of welk artikel dan ook, for that matter.

Tweakers zet echt geen pistool op je voorhoofd om af te dwingen om elk artikel te openen. Premium of anderszins.

Wellicht had je je dit nog niet eerder bedacht, maar wat jij niet interessant vind, kan een ander weer wél interessant vinden. En vice versa.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Ik heb een pro-tip voor je: je bent niet verplicht ze te lezen. Of welk artikel dan ook, for that matter.

Tweakers zet echt geen pistool op je voorhoofd om af te dwingen om elk artikel te openen. Premium of anderszins.

Wellicht had je je dit nog niet eerder bedacht, maar wat jij niet interessant vind, kan een ander weer wél interessant vinden. En vice versa.
Volgens mij is dit een feedback forum en feedback is wat ik geef.

En ik heb een pro-tip voor je: je bent niet verplicht om het te lezen. Of welke reactie ook, for that matter.

Ik zet echt geen pistool op je hoofd om elke post te lezen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
evilution schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Feedback geven is meer dan 'ik vind x'. Waarom vind je x? Wat moet voor jou anders om het beter te maken?

Als een klant / manager tegen je zegt 'je bent kut, stop er maar mee', dan zal jouw eerste vraag wellicht ook "huh, wat, waarom precies" zijn, of iets van die strekking.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sommigen lijken nog wel een cursusje feedback geven te kunnen gebruiken :+ Tipje: Begin met de volgende twee zinnetjes en take it from there: "What went well?" en "Even better if...." :P

[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 31-01-2021 12:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
evilution schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:36:
[...]

En ik heb een pro-tip voor je: je bent niet verplicht om het te lezen. Of welke reactie ook, for that matter.

Ik zet echt geen pistool op je hoofd om elke post te lezen.
Lees alsjeblieft even de topicwaarschuwing, en blijf voortaan gewoon weg als je denkt dat dit een normale manier van communiceren is. Zo gaan we dus niet verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: Exponentiële groei en de lineaire mens

Een artikel als deze kan wat mij betreft beter op een persoonlijke blog dan als 'premium' content. Ik mis een beetje de clue denk ik, er zit ook echt niet wat noemenswaardigs in qua tech, alleen wat cijfers worden genoemd, maar that's it. Ik vind dit echt totaal geen meerwaarde hebben en vind dit ook zeker niet het label 'premium' of überhaupt Tweakers waardig. De titel verraadde eigenlijk al dat het niet de gebruikelijke kwaliteit zou zijn, die klinkt immers nu ook wat te luchtig en onduidelijk/vaag. Een titel mag wel een tipje van de sluier lichten om de kezer te prikkelen, maar doet dat nu totaal niet.

Dit komt op mij nu over als niks beters te hebben om als 'premium' te posten. Ik vraag mij daarom echt af of mensen inderdaad zouden betalen voor premium als dit de norm zou zijn. Misschien is dat een idee voor de redacteur om zich dat af te vragen voordat het artikel geschreven wordt of ingeplant wordt voor uitgave.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

*knip* Commentaar op moderatie graag via mail of DM.

[ Voor 142% gewijzigd door RoD op 31-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

naitsoezn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:12:
Sommigen lijken nog wel een cursusje feedback geven te kunnen gebruiken :+ Tipje: Begin met de volgende twee zinnetjes en take it from there: "What went well?" en "Even better if...." :P
Fair enough.
What went well:
Iemand heeft een stukje getikt, geld verdiend en tweakers heeft content

Even better if:
Er een relatie met technologie zou zijn i.p.v. vage algemeenheden,
Het stukje een boodschap of conclusie zou hebben,
Het een gewoon redactioneel artikel was,
Columns uit de wereld verbannen worden.

De zieleroerselen van redacteuren zijn wel het laatste wat je achter een paywall zou moeten zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:51

Grvy

Bot

@evilution heel constructief. Ga lekker even ergens anders vervelend doen ofzo.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Grvy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:42:
@evilution heel constructief. Ga lekker even ergens anders vervelend doen ofzo.
Misschien kun je zelf dan ook even je kritiek constructief verwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik lees zelf ook de columns niet meer, zolang de diepgaande artikelen blijven komen vindt ik het niet nodig om het gelijk van de koffiete...basisschool te hebben.

Inmiddels weer wat bijgedraaid van m'n vorige meningen. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik deze pagina wel een samenvatting.

iemand geeft een mening, ongenuanceerd en niet onderbouwd, maar een mening

(Eerlijk gezegd is die hetzelfde commentaar in dit topic wel 100x aangehaald.
de kwaliteit van columns is op zijn zachts gezegd ondermaats.)

Een Admin en dus vertegenwoordiger van Tweakers.net zegt in andere woorden.

Het interesseert ons niets, we gaan niets veranderen hierin.

Deze keer heel eerlijk. Als ik naar de gepinde items in het andere topic kijk, zie ik daar medewerkers die beleid verdedigen.

Feedback moet je gebruiken om te reflecteren. Op moment dat je meteen in de pen klimt om het beleid te verdedigen, doe je dat dus niet.

Waarom wordt dit topic niet gesloten? is er nog wat dat gezegd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:14:
Waarom wordt dit topic niet gesloten? is er nog wat dat gezegd kan worden?
Zoals vorige week aangegeven door Moonsugar in "Het grote Tweakers Premium topic" zijn we bezig met een uitgebreide update die begin deze week gepubliceerd wordt. Daarin staat ook wat er met de feedback in oa dit topic gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
jelle. schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Zoals vorige week aangegeven door Moonsugar in "Het grote Tweakers Premium topic" zijn we bezig met een uitgebreide update die begin deze week gepubliceerd wordt. Daarin staat ook wat er met de feedback in oa dit topic gedaan is.
Daarin staat ook simpelweg gezegd :
Deze week zijn we bezig met het verzamelen van alle laatste updates en informatie die we hierin willen verwerken.
Oftewel al het commentaar van deze week wordt niet meegenomen, oftewel waarom het topic niet sluiten totdat de update er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Oftewel al het commentaar van deze week wordt niet meegenomen, oftewel waarom het topic niet sluiten totdat de update er is?
Ik denk dat je dit iets te letterlijk neemt. Uiteraard blijft feedback constant meegenomen worden en zal de informatie uit de update relevant zijn en blijven voor de meeste zaken die hier (ook deze week) genoemd worden. Topics sluiten doen we niet zo snel, zeker nu de beta nog loopt moet er een plek blijven om input te kunnen geven.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Sphere- schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:15:
Het is dus ook iets wat er altijd al was en nu dus achter een paywall verdwijnt en dus geen "extra" content is.

Artikelen van voorgaande jaren:

2017: reviews: Technologie in de verkiezingsprogramma's 2017
Heel goed en belangrijk punt.

Veel mensen in dit topic waren direct huiverig dat veel van de gewone content uiteindelijk achter een paywall zou verdwijnen. Niet voor niets is de eerste vraag in de faq:
Blijft Tweakers ook gratis toegankelijk?
Ja! Het nieuws en de productrecensies die je van ons gewend blijft, blijven gratis toegankelijk. De Premium-artikelen komen in aanvulling op de bestaande artikelen.
Uit de comment van Sphere- blijkt toch echt dat content die normaal gratis was, nu een sticker 'Premium' krijgt. Niks 'aanvulling op bestaande artikelen'. Als de artikelen die in de bèta-periode een Premium-label krijgen inderdaad door de redactie worden gezien als typische content die achter een paywall zou kunnen, dan zal de faq toch echt moeten worden aangepast.
Blijft Tweakers ook gratis toegankelijk?
Ja! Een deel van het nieuws en de productrecensies die redelijk basic zijn, blijven gratis toegankelijk. De Premium-artikelen zijn artikelen waarvan wij denken dat jullie er geld voor willen betalen.
Het blijft toch wrang dat de eerste stappen van datgene waar veel mensen voor vreesden ("Straks verdwijnt de halve frontpage achter een paywall à la ad.nl!!"), zich nu al beginnen af te tekenen. Alle sussende reacties van de redactie ten spijt ("Nee, we zouden wel gek zijn. Het gaat écht om éxtra content."), het gaat gewoon gebeuren.

Nu zitten we nog in een fase waarin we direct kunnen wijzen op content uit het verleden, maar over niet al te lang zal het niet meer aan te tonen zijn welke Premium-artikelen in een andere werkelijkheid gewoon gratis zouden zijn, welke alleen in afgeslankte vorm gemaakt hadden kunnen worden, en welke helemaal niet gemaakt zouden zijn. Het bestaan van de paywall zal het nieuwe normaal worden, en dit topic kan de archieven in als voetnoot.

We zullen terugkijken en ons verwonderen over de schuivende grens. "We gaan iets testen met betaalde extra content en willen jullie mening. We willen jullie mening, maar dan niet over de achterliggende financiële drijfveer of noodzaak. We willen jullie mening, maar we willen niet horen waarom betaalde content geen goed idee zou zijn. We willen jullie mening, maar dan niet te kritisch over de kwaliteit van de betaalde artikelen graag. We willen jullie mening, maar hebben onze redactionele werkwijze al sterk aangepast waardoor het niet goed meer mogelijk is om te zien of 'extra' content echt extra is, of gewoon wat uitgebreide 'gewone' content. We willen jullie mening... ach, eigenlijk vooral om het prijspeil te bepalen en om wat gratis extra analytics te hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@emperor3s Je hebt kwa argumenten wel een punt. Alleen vindt ik het wel erg dramatisch voor wat ook een weloverwogen keuzen kan zijn geweest. Ik denk dat het wel een discussie waard is om te kijken of de keuze om een normaal artikel premium te maken gewaardeerd word. Met de bijbehorende research voor dat artikel natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Arloid op 01-02-2021 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Arloid schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:40:
@emperor3s Je hebt kwa argumenten wel een punt. Alleen vindt ik het wel erg dramatisch voor wat ook een weloverwogen keuzen kan zijn geweest. Ik denk dat het wel een discussie waard is om te kijken of de keuze om een normaal artikel premium te maken gewaardeerd word. Met de bijbehorende research voor dat artikel natuurlijk.
Je denkt dat het een discussie waard is om te kijken of de keuze om een normaal artikel premium te maken gewaardeerd word? Discussie met wie? Naar mijn inziens valt er weinig te discussieren. Om even een stukje te herhalen van emperor3s

Ze gaan iets testen met betaalde extra content en willen jullie mening. We willen jullie mening, maar dan niet over de achterliggende financiële drijfveer of noodzaak. We willen jullie mening, maar we willen niet horen waarom betaalde content geen goed idee zou zijn. We willen jullie mening, maar dan niet te kritisch over de kwaliteit van de betaalde artikelen graag. We willen jullie mening, maar hebben onze redactionele werkwijze al sterk aangepast waardoor het niet goed meer mogelijk is om te zien of 'extra' content echt extra is, of gewoon wat uitgebreide 'gewone' content. We willen jullie mening... ach, eigenlijk vooral om het prijspeil te bepalen en om wat gratis extra analytics te hebben."

Nog een goede aanvulling zou zijn "We willen jullie mening maar eigenlijk doet het er niet toe want we zijn al zover heen met de boel er door drukken, sterker nog het is allang besloten, dat we toch echt niet meer gaan zeggen 'okay jullie hebben gelijk, geen goed plan, we doen het niet! Hoogstens nemen we wat gratis tips en ideeën vanuit dit topic mee in de uitvoering als dat voor ons toch net effe wat gunstiger uitkomt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ja weet je, als je het enkel vanuit dat standpunt wilt zien dan valt er weinig te discussiëren. Als je alleen maar vanuit het kwade uitgaat zie je ook maar weinig goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Arloid schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:45:
Ja weet je, als je het enkel vanuit dat standpunt wilt zien dan valt er weinig te discussiëren. Als je alleen maar vanuit het kwade uitgaat zie je ook maar weinig goeds.
Het trieste is dat er simpelweg weinig te discussieren valt. Stel nu dat ze jouw discussie van 23:40 op gaan pakken, dan heb je gelijk weer de vraag : Waarom worden de andere 20 dezelfde vragen maar over andere artikelen niet opgepakt... Heeft het wellicht zin om het hele topic nog maar een keer te gaan copy-pasten aangezien men nu wel reageert?

Het is gewoon heel simpel, je kan niet even 2 maanden uit een discussie stappen (of het moet compleet stil blijven).
Want na 2 maanden kan je niet meer op alles reageren, oftewel je moet kiezen :
- Je negeert alle oude comments maar je zwijgt erover en doet alsof er niets aan de hand is en probeert gewoon verder te gaan met de laatste pagina's
- Je negeert ook de nieuwe comments (dan blijf je tenminste consequent)
- Je geeft een update die mogelijk 1% van de vragen beantwoord en dan net alleen die ene procent die jou wel aanstond.

En voor alle modjes en admins, dit is niet zuur of rot of persoonlijk, dit is gewoon een constatering van een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Het is maar hoe je het bekijkt, er zijn zat aspecten waarvan je kan vragen wat andere vinden, maar met al die "ik ben boos en teleurgesteld" posts wordt dat inderdaad omzeep geholpen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb altijd geleerd dat er geen feedback is maar dat je dit feedforward kan noemen. Je kijkt niet terug op wat er allemaal slecht, fout, bagger of k*t is maar je kijkt naar wat je kan verbeteren. Je kijkt vooruit ;)
Afgaande de afgelopen premium artikelen, columns en andere "extra content" waarvoor we in de toekomst een abbo moeten nemen heb ik de volgende feedforward punten die meegenomen mogen worden (doe er mee wat je wilt) bij een volgende drastische verandering binnen Tweakers.net waarbij de community semi-betrokken wordt:
  1. Zorg voor een heldere visie en of plan. Getuige dit topic is dat er, nog steeds, niet (volledig);
  2. Zorg ervoor dat het beleid niet steeds verdedigd word en dat die reacties gepind worden, laat zien dat je de feed(back)forward respecteert en dat je er allicht wat mee kan/gaat doen;
  3. Neem als staff wat meer actiever deel aan de discussie. Voornamelijk de moderators, admins en users discussiëren er stevig op los maar de staff (de echte staff) zie je mondjes maat (ze zijn er weldegelijk!! maar mijn inziens onvoldoende)
  4. Druk dit soort dingen er niet ineens doorheen en verwacht dan geen enorme knal voor de kop in de vorm van een enorme discussie in het feedback topic
  5. Als je de community erbij betrekt, geef die dan het gevoel dat er naar ze geluisterd word
  6. Graag wegblijven van de modbreak knopjes als je hier als moderator niets te zoeken hebt, zo veroorzaak je wat belangenverstrengeling omdat je immers een rode jas aan hebt. Laat het modereren over aan de modjes van het feedback deel of aan de staff
Maar bovenal wees lief naar elkaar <3

reviews: Technologie in de verkiezingen 2021 - Alle programma's doorgespit
Dit artikel was redelijk boeiend, een hele andere kijk en dat mag ook gezegd worden.

reviews: Exponentiële groei en de lineaire mens
Net als op telegraaf.nl en AD.nl vind ik de columns eigenlijk nul toegevoegde waarde hebben, het is de mening, visie, denkwijze van een ander en ik hoef dat niet per definitie te lezen (of voor te betalen).
Als je als redactie wat meer "extra" zou willen doen, gewoon omdat je het leuk vind (?) dan kan je toch een tweakblog schrijven? Ik vind, maar dat is voor een ander topic en discussie, dat tweakblogs hoognodig aangepakt moet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Net als op telegraaf.nl en AD.nl vind ik de columns eigenlijk nul toegevoegde waarde hebben, het is de mening, visie, denkwijze van een ander en ik hoef dat niet per definitie te lezen (of voor te betalen).
Als je als redactie wat meer "extra" zou willen doen, gewoon omdat je het leuk vind (?) dan kan je toch een tweakblog schrijven? Ik vind, maar dat is voor een ander topic en discussie, dat tweakblogs hoognodig aangepakt moet worden....
Ik zie hier meer opmerkingen van die trant. De columns worden echter wel goed gelezen en er komen heel veel reacties op. In het Tweakers Magazine hadden we ook altijd een column dus het leek me logisch deze door te zetten naar een online aanbod. Ik ga de inhoud en de vorm van de columns mede naar aanleiding van opmerkingen in dit topic evalueren met deskundige van DPG Media. Ik snap dat het niet ieders cup of tea is maar ik vind de visits en reacties op dit moment aanleiding genoeg om er verder mee te gaan en te kijken hoe we de columns kunnen verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Aanvullend op wat Olaf zegt; vanuit het AD weten we dat juist de columns bovengemiddeld goed gewaardeerd worden door de lezers én bovengemiddeld een reden zijn voor mensen om een abonnement te nemen.

Uiteindelijk geldt ook bij ons, meten = weten. Maar de aanname dat columns belangrijk zijn, komt niet uit de lucht vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Koen Crijns op 02-02-2021 12:19 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Koen Crijns schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18:
Aanvullend op wat Olaf zegt; vanuit het AD weten we dat juist de columns bovengemiddeld goed gewaardeerd worden door de lezers én bovengemiddeld een reden zijn voor mensen om een abonnement te nemen.

Uiteindelijk geldt ook bij ons, meten = weten. Maar de aanname dat columns belangrijk zijn, komt niet uit de lucht vallen.
AD versus Tweakers. Compleet verschillend publiek. Weet je heel zeker dat je op basis van cijfers van een sensatiekrantje als het AD wilt gaan vergelijken met die van Tweakers? En op basis van die cijfers en ervaringen Tweakers.net op die manier wilt gaan optuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Je hebt mij nergens horen zeggen dat Tweakers en AD hetzelfde zijn en dat iets wat op AD werkt per definitie op Tweakers zou moeten werken en vice versa. Wij zijn het snel eens dat Tweakers en AD compleet andere publicaties zijn, met een compleet andere doelgroep, met andere wensen en eisen.

Desalniettemin kun je altijd kijken wat je van elkaar kunt leren. Het feit dat columns bij andere sites goed scoren én dat we ze ook al succesvol publiceerden in Tweakers en Hardware Info Magazine was voor ons voldoende reden om columns mee te nemen in alle tests.

En nogmaals; meten = weten. Op basis van bezoekcijfers en jullie feedback wordt uiteindelijk bepaald wat de ideale mix van artikelen is en of columns daar wel of niet bijhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
En je hoeft ook niet alles interessant te vinden, vindt de columns ook de moeite niet waard maar zolang genoeg andere content de moeite waard is dan overweeg ik te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Je kan je afvragen of de mensen die weinig te klagen hebben hier nog wel rondhangen met al die negatieviteit.

Kom maar met die cijfers en taartgrafieken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Koen Crijns @Arloid
natuurlijk hoef je niet iets te lezen.

Echter het gaat natuurlijk wel om het percentage wat je wil lezen.

Indien iemand een premium wordt verkocht voor 5 euro per periode met de toezegging elke dag 1 of meerdere premium artikelen kunnen lezen.
als 60% niet voldoening geeft, waarom zou je dan nog gaan betalen?

Misschien had die zelfde persoon wel zonder blikken en blozen 5 euro betaald met de garantie dat er 1x per week een fantastische achtergrond stuk zou worden gepubliceerd.

Eerlijk gezegd gezien de huidige commentaren denk ik dat er teveel op kwantiteit en te weinig op kwaliteit wordt gepost. Persoonlijk heb ik nog niet 1 artikel gelezen waarvan ik zou zeggen als ik hier meer van krijg dan betaal ik een euro, misschien ben ik gewoon erg zuinig. Andere mensen zijn tevreden met 4 a 5 artikelen. Maar volgens mij hebben we de grens van 20-30 artikelen al lang gepasseerd.

Persoonlijk zou ik alle resources inzetten op echt kwalitatieve content, eens per week of per 2 weken 1 echt goed stuk, waar je van denkt "wauw". Het is niets voor niets dat vakbladen voor artsen en wetenschappers kunnen bestaan. Zorg nou dat jullie DE content provider voor diepgaande informatie zijn binnen het Nederlandse IT landschap.

Weet dus wat je klanten willen. Weten jullie het wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Olaf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik zie hier meer opmerkingen van die trant. De columns worden echter wel goed gelezen en er komen heel veel reacties op.
Het lijkt wel alsof Tweakers.net zich aan één KPI vastklampt:

Engagement. Hoeveel comment reacties, hoeveel views, hoeveel clicks.

Maar of dat zich ook vertaalt naar betalende abonnees...

Ik denk zelf dat engagement niet per definitie iets hoeft te zeggen over de inhoudelijke kwaliteit. En ik koester de illusie dat inhoudelijke kwaliteit mensen aanzet tot betalen.

In mijn ogen is een artikel voor mensen een reden om in de comments te reageren over een onderwerp en gaat het vaak niet eens om het artikel, laten we wel wezen.

Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt in de comments straks van 'Premium' artikelen. Want als je nu een comment plaatst heb je de aandacht van tienduizenden bezoekers. Je wordt gehoord. Maar bij Premium?
Waarom zou je die ervaring zomaar naar een site als tweakers.net mogen extrapoleren, is mij niet helder. Professioneel een column schrijven is wat anders dan wat hier op tweakers.net gebeurt, vind ik dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ben als eerste al eens heel erg blij dat de naam naar Plus is veranderd.. Dat is toch een stuk minder een doorn in het oog dan Premium. Daarnaast moet ik ook zeggen dat er de laatste weken vaker best interessante artikelen tussen zitten. Blijf ik mij afvragen waarom jullie niet met die artikelen gestart zijn, maar so be it.

Vraag me af hoe die invulling van karma-korting gaat uitzien. Gaat dat karma per jaar kosten of is die korting afhankelijk van je karma totaal? Ben benieuwd.

En ik zou het bijna vergeten, maar oprecht bedankt dat jullie toch enkele van de grootste pijnpunten vanuit de community proberen op te lossen. Blijf daar ook vooral mee doorgaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 02-02-2021 13:15 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Q schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Je bent de rest van Olaf zijn reactie vergeten:
Ik ga de inhoud en de vorm van de columns mede naar aanleiding van opmerkingen in dit topic evalueren met deskundige van DPG Media. Ik snap dat het niet ieders cup of tea is maar ik vind de visits en reacties op dit moment aanleiding genoeg om er verder mee te gaan en te kijken hoe we de columns kunnen verbeteren.
Er wordt dus wel degelijk naar gekeken. Verder zijn columns natuurlijk een lastig onderwerp. Of je ze wel of niet leuk vindt is erg persoonlijk, hangt ook af of je de auteur een beetje te pruimen vindt, en ze roepen vaak meer reactie op dan droge artikelen. Daarom vind ik het ook niet verbazingwekkend dat er meer te doen is om de columns dan andere artikelen, het hoort er ook een beetje bij.
Kuusj schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:12:
Ben als eerste al eens heel erg blij dat de naam naar Plus is veranderd.. Dat is toch een stuk minder een doorn in het oog dan Premium. Daarnaast moet ik ook zeggen dat er de laatste weken vaker best interessante artikelen tussen zitten. Blijf ik mij afvragen waarom jullie niet met die artikelen gestart zijn, maar so be it.

Vraag me af hoe die invulling van karma-korting gaat uitzien. Gaat dat karma per jaar kosten of is die korting afhankelijk van je karma totaal? Ben benieuwd.
Dat laatste wordt dus nog uitgewerkt :) Hopelijk horen we daar binnenkort meer over.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 02-02-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf

Maar of dat zich ook vertaalt naar betalende abonnees...

Ik denk zelf dat engagement niet per definitie iets hoeft te zeggen over de inhoudelijke kwaliteit. En ik koester de illusie dat inhoudelijke kwaliteit mensen aanzet tot betalen.
We vragen lezers bij elk artikel nadrukkelijk om aan te geven welke waardering ze aan artikelen toekennen. Dat is samen met de visits een belangrijke maatstaf: we willen artikelen publiceren die veel van onze gebruikers willen lezen en die ze hoog waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

1. Ik vind het super dat er geluisterd is naar de kritiek en dat het nu Tweakers.net Plus heet in plaats van Premium. (y)

2. Ik ben positief verast dat de abonnementen de mogelijkheid bieden om banners uit te zetten. Ik kreeg de indruk dat dit niet mogelijk zou zijn en dat Tweakers.net van twee walletjes wilde eten, maar gelukkig niet.

De abonnementen zijn dus

Tweakers Hero: Ads uitzetten
Tweakers Plus: Ads uitzetten en toegang tot Plus artikelen
Tweakers Elite: Ads uitzetten en toegang tot Plus artikelen en nog wat perks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

RoD schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Je bent de rest van Olaf zijn reactie vergeten:
Nee hoor ;) Dat had hij van te voren moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Q op 02-02-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Ik zie dat er €2 tot €1 verschil zit tussen Tweakers Hero en Tweakers Plus. Is het niet een idee om nog een extra categorie toe te voegen, waarmee je alleen de Plus artikelen kunt lezen?
Die prijs van €1-€2 is wat mij betreft een sweetspot voor het lezen van de Plus-artikelen, en ik zit helemaal niet te wachten op de features van Tweakers Hero.
Het is dan wel weer duurder dan "enkele gratis artikelen", dus inkomsten voor Tweakers, en daarmee allicht een interessante optie?

Disclaimer: ik heb niet alle voorgaande 154 pagina's comments gelezen, misschien is het al eerder geopperd, geen idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

Karmascore heeft invloed op abonnement kosten:

kodak in 'plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de ma...

De link hierboven verwijst naar een goed punt: in hoeverre heeft een negatieve (mis)moderatie invloed op de karmascore?

Er kan een mogelijk situatie ontstaan waarbij je erg moet oppassen over wat je schrijft of de meningmoderators bezorgen je een duurder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Q schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Nee hoor ;) Dat had hij van te voren moeten doen.
Vantevoren? die reactie is niet aangepast.
Q schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:35:

kodak in 'plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de ma...

De link hierboven verwijst naar een goed punt: in hoeverre heeft een negatieve (mis)moderatie invloed op de karmascore?

Er kan een mogelijk situatie ontstaan waarbij je erg moet oppassen over wat je schrijft of de meningmoderators bezorgen je een duurder abonnement.
Meningmods corrigeren we in FM. Ik ken geen gevallen van gebruikers die door meningmodders op een negatief karma zijn terechtgekomen. En als dat wel zo is, kan dat nagekeken worden zodat scores kunnen worden gecorrigeerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:55

henri8096

BIM is not a software!

Wat ik niet in de nieuwspost van vandaag kan vinden:

Het supporter abonnement vervalt en ik maak uit de nieuwspost uit dat ergens in het tweede kwartaal de abonnementen om gaan.
Wat gebeurt er dan met mijn huidige supporter abonnement wat tot september 2021 loopt?
-loopt dit nog gewoon door tot september?
-wordt dit (kosteloos) tot september een hero abonnement?
-of vind er restitutie van de gemiste maanden plaats?

Helaas zie ik er voor mij geen passend abonnement meer tussen zitten en stopt het voor mij zodra het supporter abonnement stopt.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Mis ik ergens een pagina 2 ofzo? Ik zie namelijk nergens iets vermeld over de content of over welk commentaar vanuit dit topic dan ook.

Mij is bijvoorbeeld nog steeds totaal niet duidelijk wat nu een artikel "Plus" maakt...
En ik zie voornamelijk wel wat vroeger gewone content was verdrongen worden naar "Plus" oftewel hoe dat nu zit is mij ook niet duidelijk.

Of wat een leuk voorbeeld is die ook maar iets van tig x gesteld is in dit topic,
en informeren je uitgebreider hoe het zit met actuele onderwerpen, zoals de Solarwinds-hack.
Wat gebeurt er als met dit soort dingen als je geen plus neemt? Dan wordt je niet geinformeerd? Of gaan er 2 berichten komen? Of hoe/wie/wat/waar?
Olaf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:20:
[...]
We vragen lezers bij elk artikel nadrukkelijk om aan te geven welke waardering ze aan artikelen toekennen. Dat is samen met de visits een belangrijke maatstaf: we willen artikelen publiceren die veel van onze gebruikers willen lezen en die ze hoog waarderen.
En jullie weten dat er problemen zijn met de tool die jullie nu inzetten. Sterker nog, dit had je gewoon van te voren kunnen weten.
Maar blijkbaar is smilies kunnen aanklikken dus belangrijker dan inhoudelijk commentaar.

Maar als dit is wat jullie willen, dan heb ik nog wel een paar grote tips voor jullie hoor, publiceer gewoon alle holy-war geruchten. Het is niet relevant of het van Apple of Android of Microsoft of ... afkomstig is, gewoon alles publiceren onder premium, holy-wars trekken altijd veel engagement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben blij om te zien dat Tweakers kijkt naar andere verdienmodellen. Het past ook mooi bij de speech van Tim Cook op Privacy Day, waarin hij stelt dat business modellen op basis van persoonlijke data geen toekomst (zou) moeten hebben. Advertenties zijn de grootste misbruiker van die persoonlijke data en tegelijkertijd nog altijd de grootste inkomstenbron van websites.

Betaalde (extra) content is mijn inziens daarom een goede en acceptabele business case, waarbij er wel een belangrijke afweging blijft tussen betaald en vrij toegankelijke informatie, zodat ook de minder financieel draagkrachtige de mogelijkheid hebben om zich te verrijken met informatie.

Belangrijk in mijn opzicht is dat plus/premium content van hoogwaardige kwaliteit is. Dat is iets waar Tweakers de komende jaren zal moeten bewaken, terwijl er een verleiding zal zijn om minder kwaliteit te leveren (minder werk, lagere kosten) en meer content achter de plus-muur te plaatsen. Voldoende websites, waaronder de meeste Nederlandse kranten, maar ook bijvoorbeeld een FTM, die in deze valkuil zijn getrapt. De eerdergenoemde columns behoren mijn inziens tot dat risico. Mijn feedback: zorg dat columns niet de overhand gaan krijgen, een belangrijke fout die FTM mijn inziens heeft gemaakt.

Daarnaast had ik verwacht dat Hero tot Plus geconsolideerd zou worden. Ik snap het onderscheid ook niet zo, Ja je hebt drie abonnementen volgens het klassieke marketing model (waarbij je doel is om de middelste te verkopen), echter liggen de prijzen tussen Hero en Plus te dicht op elkaar en Elite te ver weg. Mijn suggestie: consolideer Hero en Plus.

Als laatste: betalende abonnees zouden mijn inziens niet getracked moeten worden door partijen als scorecardresearch, google analytics en usabilla, aangezien zij gebruikersdata koppelen aan bezoek op andere websites en die data direct of indirect doorverkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

henri8096 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:39:

Het supporter abonnement vervalt en ik maak uit de nieuwspost uit dat ergens in het tweede kwartaal de abonnementen om gaan.
Wat gebeurt er dan met mijn huidige supporter abonnement wat tot september 2021 loopt?

Helaas zie ik er voor mij geen passend abonnement meer tussen zitten en stopt het voor mij zodra het supporter abonnement stopt.
Precies dit! Ik heb ook Supporter omdat dát laagdrempelig was, maar toch steun aan de community. Ik zou er voor opteren om Supporter te laten bestaan en het reclame-vrij houden dan maar uit dat abonnement te slopen. Ik had sowieso al weinig op de reclame tegen. Daarnaast vind ik het een substantiële sprong om van Supporter naar Hero te gaan met een bump van 250% bovenop de prijs. Dat is het mij (persoonlijk) niet waard. Ik vrees dat men hier een aantal mensen mee kwijt gaat raken. Of in elk geval wat doekoe.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Skyaero schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Ik ben blij om te zien dat Tweakers kijkt naar andere verdienmodellen. Het past ook mooi bij de speech van Tim Cook op Privacy Day, waarin hij stelt dat business modellen op basis van persoonlijke data geen toekomst (zou) moeten hebben. Advertenties zijn de grootste misbruiker van die persoonlijke data en tegelijkertijd nog altijd de grootste inkomstenbron van websites.
Advertenties zijn juist al een tijdje niet meer de grootste inkomstenbronnen voor persoonlijke data, daarom wil t.net juist wel iets tegen advertenties gaan doen, maar houd het zich stil over persoonlijke data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
posttoast schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:38:
[...]

[knip] Mij maakt het niet uit, ik ga er vanuit dat ik voor die € 45 per jaar die ik nu betaal die artikelen sowieso wel mag lezen ;)
Nou, daar zat ik (uitgaande van een jaarabonnement) toch mooi € 15 naast dus ;)

Heel eerlijk gezegd voelt het voor mij, als abonnee van het eerste uur (heb op de HCC nog staan pinnen destijds) ietwat karig dat ik nu een duurder abonnement moet gaan nemen terwijl er aan de andere kant features van mijn abonnement afgenomen worden (die ik, eerlijkheidshalve, niet veel gebruik maar toch). Het verschil in euro's is niet gigantisch, maar het voelt tóch een beetje lullig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

jdh009

FP ProMod
Krijgen oud abonnees die de laatste maanden vanwege de gebrekkig communicatie opgezegd hebben nog een apart/hetzelfde aanbod die de huidige abonnees krijgen? Door het wegvallen van o.a. het magazine zonder communicatie over een alternatief of enige ander invulling heb ik mijne destijds stopgezet.

Deze vraag ook hier gesteld, maar denk dat dit uiteindelijk een betere plek is.

[ Voor 28% gewijzigd door jdh009 op 02-02-2021 13:51 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap eerlijk gezegd al niet dat de columns publicatiewaardig worden geacht. Als je externe expertise nodig hebt om daar achter te komen zit er als je iets mij vraagt iets grondig mis in het redactioneel proces. Verder natuurlijk prima dat er naar een verbetering wordt gestreefd, maar een beetje meer zelfkritiek zou niet misstaan denk ik. Ik begrijp heel goed dat columns een flinke driver achter het abonnementsmodels zijn, maar dan moet je wel een column kunnen bieden die van een beetje niveau is.

Verder mis ik nog steeds de aangekondigde uniekheid der artikelen en content. Die zijn met het grootste gemak op één hand te tellen. Ik zie wel dat er meer werk is verzet, maar de extra inzet vertaalt zich wat mij betreft niet in betere artikelen. Naar mijn idee probeert Tweakers zich wat nieuwsjournalistiek betreft nu meer te profileren en gedeeltelijk weg te geraken uit het voornamelijk re-hashen van andermans content en persberichten. Dat is natuurlijk lovenswaardig, maar dat is eerder een stap naar een normaal geaccepteerd journalistiek niveau, dan iets waar ik een Plus-label op zou willen plakken.

Voor Plus kijk ik eerder naar FTM of De Correspondent. De Correspondent is qua prijs gelijkwaardig aan Plus en daar vergelijk ik dan de content ook mee. Dan is er nog een hele, hele lange weg te gaan voordat dat niveau hier wordt aangetikt. En ik vraag me af of de huidige redactie die lat wel kan aantikken getuige het huidige niveau van Plus waar voor naar ik mag aannemen toch echt het beste beentje wordt voor gezet.

Commercieel gezien wellicht een succesvol model, een kleine stap in niveau van content omhoog en daar een significante inkomstenstijging tegenover zetten. Maar journalistiek gezien kan ik me niet voorstellen dat je er blij van wordt.

Ik ben eerlijk gezegd ontzettend teleurgesteld. Zeker omdat er bij aanpassingen op basis van feedback met geen woord gerept wordt over het inhoudelijk niveau van de Plus-content, of eigenlijk het gebrek daar aan. Ook jammer dat er wat betreft communicatie ook nog geen enkele les geleerd lijkt te zijn, maar het is nog vroeg zullen we maar zeggen. Kortom, het lijkt alsof er nauwelijks daadwerkelijk op feedback wordt geacteerd. Er blijkt feedback te bestaan die niet transparant is maar wel recht tegen de tendens in dit topic in gaat. Ook mooi. Hoe dan ook, ik blijf bij mijn huidige abo, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar een cent aan Plus-content te spenderen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
posttoast schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:50:
[...]

Nou, daar zat ik (uitgaande van een jaarabonnement) toch mooi € 15 naast dus ;)

Heel eerlijk gezegd voelt het voor mij, als abonnee van het eerste uur (heb op de HCC nog staan pinnen destijds) ietwat karig dat ik nu een duurder abonnement moet gaan nemen terwijl er aan de andere kant features van mijn abonnement afgenomen worden (die ik, eerlijkheidshalve, niet veel gebruik maar toch). Het verschil in euro's is niet gigantisch, maar het voelt tóch een beetje lullig.
Had idd ook verwacht dat mijn jaarabbo genoeg zou zijn. Ben er nog niet helemaal uit of ik die extra 15 euro wel wilt uitgeven en een reclame vrij tweakers voor 45 euro vind ik het persoonlijk niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

RoD schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Vantevoren? die reactie is niet aangepast.
Ik ga de inhoud en de vorm van de columns mede naar aanleiding van opmerkingen in dit topic evalueren met deskundige van DPG Media.
Dit had prima in een veel eerder stadium gedaan kunnen worden. Je had zelfs met deskundigen binnen DPG media die columns eerst kunnen laten reviewen, ik maak de weddenschap dat een aantal dan waarschijnlijk niet door de keuring waren gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

In het artikel staat "Huidige Tweakers-abonnees krijgen een speciale aanbieding voor de nieuwe abonnementen. Ook Hardware Info-abonnees ontvangen een speciale aanbieding als ze hun account gekoppeld hebben.".

Ik vermoed, en het is gissen, dat je een eenmalige aanbieding krijgt met korting om een nieuw abonnement af te sluiten welke ze nu mee door gaan. Of je er blij van wordt is natuurlijk een tweede.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Martiveen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Had idd ook verwacht dat mijn jaarabbo genoeg zou zijn. Ben er nog niet helemaal uit of ik die extra 15 euro wel wilt uitgeven en een reclame vrij tweakers voor 45 euro vind ik het persoonlijk niet waard.
Hier ook upsellen gaat mislukken, dus blijkbaar brengt ieder lid meer op dan 15 euro aan reclame-inkomsten. Positief voor T.net ik ga denk ik meer op zoek naar andere sites. Reclame legaal uitzetten is de enige feature waarom ik een abonnement nam, iets anders heb ik nog niet gebruikt. Wat een gemiste opertuniteit is is het breder trekken, ik consumeer genoeg van DPG, kranten, tv stations hier in Vlaanderen, een cross channel aanbieding is er duidelijk niet. Spijtig gemiste kans.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02

Ben ook erg benieuwd hiernaar. Heb 16 januari mijn Supporter voor een jaar verlengd ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Skyaero schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Belangrijk in mijn opzicht is dat plus/premium content van hoogwaardige kwaliteit is. Dat is iets waar Tweakers de komende jaren zal moeten bewaken, terwijl er een verleiding zal zijn om minder kwaliteit te leveren (minder werk, lagere kosten) en meer content achter de plus-muur te plaatsen.
Dank voor de feedback. Stel: jij neemt een abonnement, hoeveel artikelen per maand zou je dan verwachten als de kwaliteit in jouw ogen hoog genoeg is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Misschien dat Tweakers eens eerlijk kan vertellen over de gedachtegang om de huidige Hero abonnees geen toegang te geven tot Plus artikelen. Stel, er komt geen Plus abonnement en de huidige abonnementen blijven behouden. Je voegt de Plus artikelen toe aan het Hero en Elite abonnement. Dan zou je meer abonnementen gaan verkopen toch? Of is Tweakers van mening dat het maximale aantal Hero abonnees al is bereikt? Want DAT zou verklaren waarom je juist wilt dat zij extra gaan betalen.

De huidige conclusie lijkt dat er nu verschillende Hero abonnees opzeggen en de vraag is of je dat straks wel goed gaat maken met het aantal Plus abonnees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Olaf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Dank voor de feedback. Stel: jij neemt een abonnement, hoeveel artikelen per maand zou je dan verwachten als de kwaliteit in jouw ogen hoog genoeg is?
Om een abonnement af te sluiten zal eerst de huidige kwaliteit van artikelen omhoog moeten gaan, dat is al vaker geroepen maar wordt niet naar gekeken klaarblijkelijk.

Om antwoord op de vraag te geven; minstens 1 per dag.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
3raser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:
Misschien dat Tweakers eens eerlijk kan vertellen over de gedachtegang om de huidige Hero abonnees geen toegang te geven tot Plus artikelen. Stel, er komt geen Plus abonnement en de huidige abonnementen blijven behouden. Je voegt de Plus artikelen toe aan het Hero en Elite abonnement. Dan zou je meer abonnementen gaan verkopen toch? Of is Tweakers van mening dat het maximale aantal Hero abonnees al is bereikt? Want DAT zou verklaren waarom je juist wilt dat zij extra gaan betalen.

De huidige conclusie lijkt dat er nu verschillende Hero abonnees opzeggen en de vraag is of je dat straks wel goed gaat maken met het aantal Plus abonnees.
Er zal vast iemand een artikel gelezen hebben over Good-better-best pricing (en alle andere versies waarin dat benoemd wordt) waarij blijkt dat veel mensen de goedkoopste optie skippen en de middelste nemen: https://www.google.com/se...=good+better+best+pricing

Alleen daarbij heeft t.net uiteraard de gratis variant al als 'free'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:09
posttoast schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:50:
Heel eerlijk gezegd voelt het voor mij, als abonnee [...] ietwat karig dat ik nu een duurder abonnement moet gaan nemen terwijl er aan de andere kant features van mijn abonnement afgenomen worden [...].
Dit is eigenlijk precies wat ik ook dacht toen ik de definitieve nieuwe abonnementsvormen zag. Ik vind het een erg ongelukkige keuze dat het Plus abonnement net wat duurder wordt dan het (uitgeklede) Hero abonnement. Mijn neiging is nu om helemaal geen abonnement meer te nemen.

Ik vond de 'premium' artikelen op enkele uitzonderingen na niet interessant genoeg om daar nog eens extra voor te willen betalen, en voor mijn gevoel doe ik dat door het uitkleden van het Hero abonnement dan evengoed, zonder dat ik er iets extra's voor terug krijg.

Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Premium wordt Plus"
Persoonlijk vind ik het goed dat er geluisterd wordt naar de feedback, maar om te denken dat enkel een naampje aanpassen leidt tot meer abonnees en support voor deze maatregelen vind ik bijzonder naief.

Het AD gebruikt de naam Premium en dat wordt ook prima geaccepteert, de naam enkel maar een naam.
Het gaat uiteindelijk om de inhoud en de manier waarop je jouw bezoekers / abonnees hiervoor interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 21:14
tjorni schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Dit is eigenlijk precies wat ik ook dacht toen ik de definitieve nieuwe abonnementsvormen zag. Ik vind het een erg ongelukkige keuze dat het Plus abonnement net wat duurder wordt dan het (uitgeklede) Hero abonnement. Mijn neiging is nu om helemaal geen abonnement meer te nemen.

Ik vond de 'premium' artikelen op enkele uitzonderingen na niet interessant genoeg om daar nog eens extra voor te willen betalen, en voor mijn gevoel doe ik dat door het uitkleden van het Hero abonnement dan evengoed, zonder dat ik er iets extra's voor terug krijg.

Jammer!
Jep. Ik ben altijd de laatste geweest die zou roepen "dan zeg ik mijn abonnement wel op!" (ook omdat ik er wat nostalgische gevoelens bij heb), maar de glans gaat er zo wel een beetje vanaf.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02

Zodra we concreet weten wanneer de abonnementen om gaan zullen we uiteraard ook zorgen voor een passende oplossing voor onze huidige Supporter-abonnees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 00:04
Het enige wat ik vervelend vind is dat je alleen bannervrij blijkbaar nog voor 4 euro per maand kan hebben. De premium artikelen bieden voor mij weinig toegevoegde waarde. De onderwerpen staan te ver van mij af al tweaker of zijn te simpel, ik zal hier voor dus niet gaan betalen.

Maar als ik dus geen ads op tweakers wil moet ik nu dus minimaal het Hero abonnement afnemen. Voor mij persoonlijk zou dit dus een prijsstijging zijn van 400%. En gaat Custom CSS ook alleen nog maar in Hero beschikbaar zijn? of blijft dat ook via de Karma store beschikbaar zoals ik deze nu al jaren heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
tweaker2010 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:15:
"Premium wordt Plus"
Persoonlijk vind ik het goed dat er geluisterd wordt naar de feedback, maar om te denken dat enkel een naampje aanpassen leidt tot meer abonnees en support voor deze maatregelen vind ik bijzonder naief.
Dat denken we ook niet. Het is een van meerdere zaken die regelmatig naar voren kwam bij feedback. De kwaliteit van artikelen zie ik ook regelmatig voorbij komen. We werken als redactie hard om artikelen te schrijven die door een zo groot mogelijke groep lezers als kwalitatief goed worden gewaardeerd. Als mensen de kwaliteit als onvoldoende beschouwen is het prettig als ze dan aangeven wat er volgens hen niet goed is en wat er dan beter kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Olaf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Ik zou tevreden zijn met 1 a 2 artikelen per week, met een minimale leestijd van 15 minuten per artikel, maar bij voorkeur richting 20-30 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
3raser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:

Ik zal je eerlijk zeggen dat dat ook mijn eerste gedachte was toen ik het prijs lijstje zag. Ik heb nog maar enke maanden geleden een hero abbo genomen en toen hier ergens in dit topic verklaard dat ik op deze manier men wou motiveren om premium Plus in het Hero abbonnnement onder te brengen. Helaas hebben ze dit niet gedaan. En aangezien alles rondom Plus (op de naamswijziging na) me steeds meer tegen begint te staan heb ik ook nog maar weinig zin om door te gaan met mijn Hero abbo. Het enige wat voor mij persoonlijk veel waard is in het Hero abbo zijn de custom CSS features waarbij ik zeer dankbaar gebruik maak van de fantastisch goed (door de community!) uitgewerkte dark mode.

Alleen ik kan die custom CSS dus ook wel via de karma store krijgen. Het zal misschien even sparen zijn want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel karma dat kost maar het is dan even niet anders.

Ik ga nog niet opzeggen hoor want ik draag de tweakers community een zeer warm hart toe. Alleen tweakers het bedrijf nu even niet meer.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
jdh009 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:51:
Krijgen oud abonnees die de laatste maanden vanwege de gebrekkig communicatie opgezegd hebben nog een apart/hetzelfde aanbod die de huidige abonnees krijgen? Door het wegvallen van o.a. het magazine zonder communicatie over een alternatief of enige ander invulling heb ik mijne destijds stopgezet.

Deze vraag ook hier gesteld, maar denk dat dit uiteindelijk een betere plek is.
Dat vind ik een hele goede suggestie. We zullen dit meenemen zodra we de abonnees gaan benaderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Lancelot schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Zodra we concreet weten wanneer de abonnementen om gaan zullen we uiteraard ook zorgen voor een passende oplossing voor onze huidige Supporter-abonnees.
Was het niet verstandiger geweest om dat eerst duidelijk te hebben alvorens deze aanpassingen aan te kondigen? Nu kan je natuurlijk op je vingers natellen dat er een boel mensen met vragen zitten. Dit voelt een beetje alsof een stukje code als deprecated wordt gemarkeerd, zonder dat er een vervanging beschikbaar is. Om maar een beetje in GoT-thematiek te blijven.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Q schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:35:

Ik denk dat dit wel meevalt, kijkende naar de top van het Karma klassement herken ik daar niet direct trollen in die hun karma hebben verkregen vanwege mismoderaties, het zijn (vrijwel) allemaal bekende users die hier al tijden rondlopen. Een enkele mis moderatie hier en daar (die je altijd zal zien, want er zijn inderdaad bezoekers die ofwel lopen te trollen of gewoon echt niet weten hoe modden moet) zullen een goede karma standing dan denk ik ook niet in de weg zitten wanneer je gewoon actief bent en in de regel goede reacties weet te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

AtlAntA schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:24:
Alleen ik kan die custom CSS dus ook wel via de karma store krijgen. Het zal misschien even sparen zijn want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel karma dat kost maar het is dan even niet anders.
De custom CSS kost volgens mij slechts eenmalig karma. Ik weet niet hoeveel want ik heb hem een tijd geleden al geactiveerd. Maar voor een beetje Tweaker is het totaal niet nodig om daar geld voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:27:
[...]

De NRC kost je digitaal €2 per week. Dat is dus de prijs van een kwaliteitsmedium met ditto standaard.
Eer Tweakers nog niet in de buurt komt van die kwaliteit kun je je afvragen of €10 p.m. nu echt zo weinig is, eerder te veel.
Tweakers gaat dus op de helft zitten.
Eerlijk gezegd valt het mij mee. Ik ben nog niet overtuigd maar het is niet een heel onredelijke prijsstelling als de kwaliteit omhoog gaat.

Blijf ik het jammer vinden dat er geen combi is met andere DPG titels.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Hmm, een combie deal is wel interessant maar eigenlijk lees ik naast tweakers geen andere dpg titels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Koen Crijns schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18:

Ik ben benieuwd naar dat onderzoek. Een column zie ik normaliter als een extra naast het nieuws en niet iets waar ik ook maar €0,25 extra voor zou betalen per maand. Ondanks dat ik ze vaak wel lees.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Kuusj schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:12:
Dit zijn we as we speak aan het uitwerken, maar de insteek is dat het aantal karmapunten "recht" geeft op een bepaalde korting. Die korting behoud je zolang je abonnement loopt. Dit is nog niet in beton gegoten, er zijn nog een aantal details en technische zaken die goed uitgezocht moeten worden :)
Senaxx schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:21:
En gaat Custom CSS ook alleen nog maar in Hero beschikbaar zijn? of blijft dat ook via de Karma store beschikbaar zoals ik deze nu al jaren heb?
Er zijn geen plannen om iets te veranderen aan de Karmastore. Dus Custom CSS is niet exclusief voor abonnementen.
wackmaniac schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:
Was het niet verstandiger geweest om dat eerst duidelijk te hebben alvorens deze aanpassingen aan te kondigen? Nu kan je natuurlijk op je vingers natellen dat er een boel mensen met vragen zitten. Dit voelt een beetje alsof een stukje code als deprecated wordt gemarkeerd, zonder dat er een vervanging beschikbaar is. Om maar een beetje in GoT-thematiek te blijven.
We hebben al een goed idee van een zeer nette oplossing voor huidige abonnees, maar dit moet bijvoorbeeld technisch en juridisch nog ingericht worden. Ondertussen wilden we niet langer wachten met een tussentijdse update, waar in dit topic ook al meerdere malen (terecht) om gevraagd is. Zodra het definitief is, gaan we huidige abonnees proactief informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jelle. schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:10:
[...]
We hebben al een goed idee van een zeer nette oplossing voor huidige abonnees, maar dit moet bijvoorbeeld technisch en juridisch nog ingericht worden. Ondertussen wilden we niet langer wachten met een tussentijdse update, waar in dit topic ook al meerdere malen (terecht) om gevraagd is. Zodra het definitief is, gaan we huidige abonnees proactief informeren.
Beste jelle.

Ik ben oprecht even benieuwd welke rol jij hierin speelt qua communicatie als product marketeer?
Het viel me op aangezien ik jouw naam niet ken en ook niet zag staan als mede auteur van dit topic. ;)

Mijn advies zou zijn om altijd eerst de huidige abonnees te informeren via de mail en pas dan het nieuws op de website te publiceren. Een bericht dat je ergens mee bezig bent is ook proactief, het hoeft niet gelijk definitief te zijn. Haal de onzekerheid weg, dat voorkomt een hoop vragen en zorgt voor draagkracht. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Fijn dat je advertenties uit kunt zetten bij de abonnementen. Maar gaan alle trackers dan alsnog uit? Of gaan we gewoon dubbel betalen, met harde euro's én onze data?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

_Mystikal_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:47:
Fijn dat je advertenties uit kunt zetten bij de abonnementen. Maar gaan alle trackers dan alsnog uit? Of gaan we gewoon dubbel betalen, met harde euro's én onze data?
Het is wel eens tijd dat deze vraag, die al meerdere keren is gesteld, eindelijk eens van een antwoord wordt voorzien. De facto draait de vraag om het verbergen van advertenties natuurlijk om de achterliggende privacy en security issues. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je iemand voorhoudt dat je betaalt om gevrijwaard te zijn van de bedreigingen van advertenties en dat je dan vrolijk doorgaat met het de praktijken die advertenties tot zo'n kwalijke zaak maken.
Wellicht dat @Koen Crijns dit kan beantwoorden?

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 02-02-2021 16:02 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
tweaker2010 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:36:
Mijn advies zou zijn om altijd eerst de huidige abonnees te informeren via de mail en pas dan het nieuws op de website te publiceren. Een bericht dat je ergens mee bezig bent is ook proactief, het hoeft niet gelijk definitief te zijn. Haal de onzekerheid weg, dat voorkomt een hoop vragen en zorgt voor draagkracht. ;)
Dank voor de suggestie!

Ik ben inderdaad een nieuw gezicht hier. Vorige maand gestart voor Tweakers en sindsdien ook betrokken bij de nieuwe abonnementen. Vandaar dat je me eerder nog niet voorbij hebt zien komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
tweaker2010 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Beste jelle.

Ik ben oprecht even benieuwd welke rol jij hierin speelt qua communicatie als product marketeer?
Het viel me op aangezien ik jouw naam niet ken en ook niet zag staan als mede auteur van dit topic. ;)
Bij deze heb ik daar iets aan gedaan. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

jelle. schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:16:
Ik ben inderdaad een nieuw gezicht hier. Vorige maand gestart voor Tweakers en sindsdien ook betrokken bij de nieuwe abonnementen. Vandaar dat je me eerder nog niet voorbij hebt zien komen :)
En je avatar geeft aan hoe leuk je het tot nu toe vind? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
wackmaniac schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:
[...]

Hierin hebben we ook een afhankelijkheid van de technische haalbaarheid, wat nog tijd kost om dat uit te zoeken. En we wilde wel graag al een update geven en niet nog langer wachten. Daarom hebben we de keuze gemaakt een update te geven voordat wij hier duidelijkheid over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een extra optie.. Betalen voor een los premium plus artikel. Moet dan wel in verhouding zijn... maar ik kan me voorstellen dat de drempel tot plus toch hoog is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het schiet mij echt in het verkeerde keelgat dat het Hero abonnement niet voldoende zal zijn voor alle content en dat ik met mijn maandabonnement ineens 50% meer moet gaan betalen (4€ > 6€) voor die content terwijl er content uit het Hero abonnement gehaald wordt. Hiernaast vervalt het Tweakers Magazine en de Plus-artikelen komen hiervoor niet terug.

Na vier jaar abonnee geweest te zijn zeg ik mijn abonnement op. Een schandalige gang van zaken, ik vind het treurig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
ocf81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Het is wel eens tijd dat deze vraag, die al meerdere keren is gesteld, eindelijk eens van een antwoord wordt voorzien. De facto draait de vraag om het verbergen van advertenties natuurlijk om de achterliggende privacy en security issues. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je iemand voorhoudt dat je betaalt om gevrijwaard te zijn van de bedreigingen van advertenties en dat je dan vrolijk doorgaat met het de praktijken die advertenties tot zo'n kwalijke zaak maken.
Wellicht dat @Koen Crijns dit kan beantwoorden?
Ik hoop inderdaad dat ze daar eens een antwoord op geven.
Op dit moment ben ik blij dat ik mijn abonnement niet heb verlengd.
Niet meer reageren op plus nieuws en alleen nog op het forum lijkt met de beste manier om alle info die de community geeft nog voor iedereen beschikbaar te houden. Het grootse deel van de bezoekers gaat je comments toch niet meer kunnen lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
Alvast een positief punt dat er eens feedback komt, dat wordt zeker geapprecieerd. Ik was ook aan het twijfelen om een abonnement te nemen, maar nu weet ik zeker dat het niet zal gebeuren. Redenen:
  • Banners verdwijnen wel, maar tracking blijft
  • Geen duidelijkheid of verschil in prijs tussen Ideal of andere betaling verdwijnt
  • Verhoging van prijzen terwijl wat je ervoor terugkrijgt daalt.
Over de columns: Ook voor mij bieden die geen meerwaarde en soms heb ik zelf gevoel "had de auteur de tijd hiervoor nu eens aan een gewoon artikel gespendeerd". In een krant/tijdschrift ervaar ik ze ook als plaatsvulling en bieden weinig meerwaarde.
Ook is deze week aangetoond met het artikel over de verkiezingen dat er dus toch content die er anders ook was, achter het premium/plus logo komt. Zoals in een eerdere post aangetoond waren er ook de voorbije jaren dat soort artikelen die gewoon gratis te lezen waren, nu is het plots Premium/plus. Ook waren er vroeger soms (misschien minder frequent) achtergrond artikelen. Die zijn nu ook plots allemaal premium/plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ik betaal nu 45 euro per jaar voor een zeer karig abonnement, maar heb in feite voor het lezen van 'plus' artikelen dezelfde rechten als iemand die financieel niets bijdraagt. Als ik ook nauwelijks karmapunten zou hebben voelt dit erg onrechtvaardig. Ik zou voor zo'n bedrag meer verwachten dan gelijk optrekken met iemand die niets toevoegt. Had dan op z'n minst het Hero-abonnement rechten gegeven op het lezen van aanzienlijk meer artikelen dan gebruikers zonder abonnement.
We zullen in de toekomst nieuwe functionaliteit toevoegen aan de abonnementen. De huidige plannen zijn dus slechts het beginpunt.
Tja, ik weet niet waar dan aan gedacht moet worden, maar als aan het einde van dit jaar hier niets bij zit wat voor mij waarde heeft, dan haak ik toch wel af en gaat er opgezegd worden. En zo te lezen in de diverse reacties ben ik zeker niet de enige.

[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 02-02-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Maffie500 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Ik hoop inderdaad dat ze daar eens een antwoord op geven.
Op dit moment ben ik blij dat ik mijn abonnement niet heb verlengd.
Niet meer reageren op plus nieuws en alleen nog op het forum lijkt met de beste manier om alle info die de community geeft nog voor iedereen beschikbaar te houden. Het grootse deel van de bezoekers gaat je comments toch niet meer kunnen lezen.
Rare kronkel wellicht. Maar tis natuurlijk een optie om voor elk 'plus'-item of uberhaupt om het even elk ander fp-bericht een apart topic te openen zodat iedereen die user is op het forum kan reageren en daar over kan discussiëren etc. Gewoon als eerste post bij een fp-bericht 'hier kun je kletsen en meer info vinden over dit bericht'. Zo goed als geen (openbare) reacties meer op de fp, maar wel op het forum. :P
Of gaan we dan bans krijgen en topics die weg worden gehaald want ja dat kan natuurlijk zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
3raser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:25:
[...]

En je avatar geeft aan hoe leuk je het tot nu toe vind? >:)
:D :D Nee hoor, reuze gezellig op HQ thuis.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:
[...]
Het is wel eens tijd dat deze vraag, die al meerdere keren is gesteld, eindelijk eens van een antwoord wordt voorzien.
Ik denk dat ze die vragen niet mogen beantwoorden. Dit is inderdaad al tig keer, soms zelfs zeer uitvoerig, gevraagd maar wordt altijd voor de volle 100% genegeerd. Evenals dat gelazer met betrekking tot die illegale cookiewall wat ook een vaag verhaal blijft. Corporate zegt nein zo te zien. Ik ben dan ook benieuwd of ze ook van plan zijn om, als je Plus-abonnee wordt, ook nog eens allerlei extra shit te gaan verzamelen voor je DPG-profiel, diens marketingdoeleinden en de barslechte privacy die daar bij komt kijken.

Ik vrees dus dat de vragen niet beantwoord gaan worden, we wachten daar in dit topic al een paar weken op en in het globale plaatje al jaren; en nooit wordt het geadresseerd. Je zal, zo te zien, dus (drie-)dubbel gaan betalen. Met je privédata, je geld en je bijdragen. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
True schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:56:
Het schiet mij echt in het verkeerde keelgat dat het Hero abonnement niet voldoende zal zijn voor alle content en dat ik met mijn maandabonnement ineens 50% meer moet gaan betalen (4€ > 6€) voor die content terwijl er content uit het Hero abonnement gehaald wordt. Hiernaast vervalt het Tweakers Magazine en de Plus-artikelen komen hiervoor niet terug.

Na vier jaar abonnee geweest te zijn zeg ik mijn abonnement op. Een schandalige gang van zaken, ik vind het treurig.
Dat is heel jammer om te horen, vooral omdat je nog niet weet welk aanbod je als abonnee krijgt. Als je het magazine als vorm van 'extra content' waardeerde (en lang niet iedereen had daar behoefte aan), is een overgang naar het Plus-abonnement inderdaad logisch. Nog even afgezien van het aanbod dat je gaat krijgen, is een 2-jarig abonnement 25 eurocent (of 5 eurocent bij nu maandelijks incasso) per maand duurder dan nu, en daar krijg je toegang tot veel meer artikelen voor dan met het magazine. Maar ik snap ook dat mensen zich niet voor twee jaar willen vastleggen. Ik hoop in ieder geval dat je het nog even aankijkt voordat je je abonnement stopzet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

WhatsappHack schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat ze die vragen niet mogen beantwoorden. Dit is inderdaad al tig keer, soms zelfs zeer uitvoerig, gevraagd maar wordt altijd voor de volle 100% genegeerd. Evenals dat gelazer met betrekking tot die illegale cookiewall wat ook een vaag verhaal blijft. Corporate zegt nein zo te zien. Ik ben dan ook benieuwd of ze ook van plan zijn om, als je Plus-abonnee wordt, ook nog eens allerlei extra shit te gaan verzamelen voor je DPG-profiel, diens marketingdoeleinden en de barslechte privacy die daar bij komt kijken.

Ik vrees dus dat de vragen niet beantwoord gaan worden, we wachten daar in dit topic al een paar weken op en in het globale plaatje al jaren; en nooit wordt het geadresseerd. Je zal, zo te zien, dus (drie-)dubbel gaan betalen. Met je privédata, je geld en je bijdragen. ;)
Ik verwacht inderdaad dat de trackers vrolijk door blijven ratelen. Dat is prima, dan blijf ik ze vooral ook gewoon blokkeren.

Eigenlijk is dat ook meteen mijn grootste probleem met Tweakers. Ik wil met liefde betalen voor deze site, en misschien ook nog wel voor Premium eh Plus. Of V-Power, ik weet het niet meer zeker.
Waar ik niet voor wil betalen is om mijn data onnodig te laten verwerken. Het credo begon ooit als "Of je betaalt voor het product, of je bent het product". Dat is een keuze die iedereen zelf kan maken, en er is geen goed of fout. Bij Tweakers (nouja, bij heel DPG) lijkt het beleid nu het woordje OF te vervangen voor EN.

Begrijp me niet verkeerd: Tweakers hoeft echt geen trackervrije diensten aan te bieden. Dat is een zakelijke keuze, en één die ik ook prima zou kunnen verdedigen als ik op HQ zou werken. Maar wees er dan eindelijk eens open en eerlijk over. Dan kunnen mensen namelijk -echt- stemmen met hun Adblock/UBlock/PiHole.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Ik verwacht inderdaad dat de trackers vrolijk door blijven ratelen.
Natuurlijk anders hadden we natuurlijk wel een antwoord gekregen

Ik heb net na 15 jaar mijn abo gestopt, want ik heb geen zin om iets financieel steunen dat ons voornamelijk als inkomstenbron ziet ipv. deel van een community

[ Voor 6% gewijzigd door trigger808 op 02-02-2021 18:34 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat ik me eigenlijk vooral afvraag is, wat wil Tweakers nu precies zijn? Een prijsvergelijkssite? Een forum? Een nieuwssite (en zo ja, wat voor'n nieuws)? En belangrijker; is er een business case te maken om hierbij de concurrentie aan te gaan met anderen in de space? Tweakers is natuurlijk met Elect begonnen, maar heeft dat niet doorgezet en ook eigenlijk niet of nauwelijks naar input geluisterd (ik heb nota bene een face to face meeting gehad om er over te praten en daarbij hulp vanuit ons bedrijf aangeboden, gratis).

Het lijkt er, van de buitenkant naar binnen gezien, nu vooral op dat Tweakers de 'concurrentie' aan wil gaan als technieuws site. Maar daar ga je echt nooit geld aan verdienen. Het is in heel Nederland eigenlijk huilen met de pet op als het om technieuws aangaat, de meeste magazines die specifiek op de materie ingaan (ik ben bijvoorbeeld NLJUG lid en krijg dus een paar keer per jaar Java magazine) hebben al geen fantastisch niveau.

En hoe je het ook wendt of keert, je concurreert met de rest van de wereld. Consumentennieuws is al enorm moeilijk en enorm moeilijk winstgevend te doen. Technieuws is nog lastiger; de iets technischer mensen halen hun nieuws toch wel bij de bron, waar ze ook nog eens heel makkelijk komen via aggregators als Reddit of Hackernews. Allemaal gratis.

Jullie proberen te concurreren met iets dat gratis is en blijft, met een veel hoger niveau dan wat jullie hier hebben laten zien. Ik snap dat het een lastige positie is. Ik heb ook geen 'oplossing'. Alleen zie je hier dat jullie nu doodleuk het beetje goodwill dat jullie hebben aan het verstoken zijn door eigenlijk vooral de mensen die jullie gratis geld geven uit te knijpen. En ik denk dat dat hard gaat back-firen.

Volgens mij hebben jullie twee unique selling points waar je wel wat mee kan. Techbanen en prijsvergelijking. Op het vlak van nieuws; geef het op. Het heeft zo geen in hier zo veel tijd in te steken.

https://niels.nu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Oké, dus banners gaan weg, trackers fluisteren nog steeds lekker mee, cookie wall is er ook nog steeds waar ik mij ook al aan ergerde. Wat nog meer, Premium ofwel plus wordt ook duurder voor de mensen die eerst een blad door de bus kregen...wat nu op een server staat wat het eigenlijk goedkoper maakt. Moet eerlijk zijn dat ik zelf ook liever naar papier tuur dan door m'n beeldscherm gezien je wordt gebombardeerd met licht.

Dit worden weer een paar vrolijke klaagweken zo te zien, mijn goodwill begint ook plaats te maken voor de addblocker. Ik had eigenlijk op wat meer gehoopt kwa info, nu leest het toch als het vervolg van het zelfde fluitje.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Even een copy paste van mijn reactie op de nieuwe informatie. Niet persoonlijk bedoeld verder, maar wel richting Tweakers.
En ondertussen stoppen jullie met het magazine, is de vrijdagmiddag loterij nog maar één keer per maand, is de documentenopslag verwijderd en komen er bijna geen .build, .geek, of andere technische artikelen meer naar voren. Ondertussen wordt de community zwaar onderbelicht, reviews, weblogs en forums komen bijna niet meer naar voren. Review van de maand, ook al weg. Bovendien komen terugkoppelingen te laat en wordt met veel feedback niets meer gedaan (MaxICT Pricewatch).

Een paar maanden geleden wilde jullie terug naar de basis, na deze wijzigingen is die basis volgens mij nergens meer terug te zien.

Ik ben zwaar teleurgesteld in ieder geval. Ik kom helemaal niet voor de (generieke) nieuwssectie op Tweakers, wat moet ik daar nou nog mee?

Wat krijg ik nou nog terug voor mijn abonneebedrag en alle moeite die ik in het verleden in reviews, reacties, forums en dergelijke heb gestopt? Alle dingen die ik leuk vond worden uitgefaseerd.
Kortom, voor mijn gevoel krijg ik niet veel meer terug.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:51

Grvy

Bot

Arloid schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:30:
Oké, dus banners gaan weg, trackers fluisteren nog steeds lekker mee, cookie wall is er ook nog steeds waar ik mij ook al aan ergerde. Wat nog meer, Premium ofwel plus wordt ook duurder voor de mensen die eerst een blad door de bus kregen...wat nu op een server staat wat het eigenlijk goedkoper maakt. Moet eerlijk zijn dat ik zelf ook liever naar papier tuur dan door m'n beeldscherm gezien je wordt gebombardeerd met licht.

Dit worden weer een paar vrolijke klaagweken zo te zien, mijn goodwill begint ook plaats te maken voor de addblocker. Ik had eigenlijk op wat meer gehoopt kwa info, nu leest het toch als het vervolg van het zelfde fluitje.
Dit dus, na deze aankondiging is mijn goodwill om Tweakers te verdedigen in dit topic compleet weg. In het begin had ik nog hoop maar man man, wat een aanfluiting.

Deze update ook.. hebben we hier nu twee weken (of langer zelfs?) op zitten wachten?

Dit is een account.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Grvy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Dit dus, na deze aankondiging is mijn goodwill om Tweakers te verdedigen in dit topic compleet weg. In het begin had ik nog hoop maar man man, wat een aanfluiting.

Deze update ook.. hebben we hier nu twee weken (of langer zelfs?) op zitten wachten?
Ik blijf het allemaal maar vaag vinden:

Uit de FAQ:
Hoe gaat het werken met de reacties werken onder Premium-artikelen?
Dit is één van de zaken waar we gedurende deze bèta nog aan werken en waarvan we merken dat er veel feedback op komt. We gaan hier graag met jullie het gesprek over aan.
.plan
Reacties - De reacties onder Plus-artikelen zullen alleen beschikbaar zijn voor abonnees of gebruikers die een van hun gratis artikelen lezen. Hier waren vragen over van communityleden. We hebben de verschillende opties op het forum benoemd en daar feedback over gevraagd, met deze uitkomst als resultaat.
Heb ik iets gemist?
Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.