Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tweakers Premium topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

• ronaldvs
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:54
Ik twijfel nog wat ik van het hele premium gebeuren vindt. De noodzaak om inkomsten te genereren en daarmee het voortbestaan van Tweakers te verzekeren is belangrijk. Tegelijkertijd heb ik bij de premium artikelen het gevoel dat Tweakers richting bv een Quest aan het bewegen is. Iets waar ik in ieder geval niet een toegevoegde waarde van zie. Overigens vindt ik de prijs van mijn Hero abonnement aan de lage kant voor wat ik er momenteel voor terug krijg aan content en community.

Specs

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:25

Bart Zoetmulder

Commercieel Manager Tweakers
CyberMania schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
Ik ben toch wel benieuwd naar het volgende: volgens mij wordt er nu hard ingezet op het verbeteren van de premiumcontent (o.a.). Maar gaat, als straks je op het wenselijke niveau zit, dat wel voldoende zijn om mensen ook daadwerkelijk over te halen er voor te betalen?

Ik bedoel: er zijn genoeg goede kranten, videogames, films en toch koop ik niet alle triple A-titels. Terwijl als je mij vraagt: ben je bereid te betalen voor triple A games mijn antwoord natuurlijk ja is - maar ik ga niet alles automatisch kopen.

Maw: straks heb je hoge kwaliteit content, maar dat betekent niet dat automatisch mensen er ook gaan voor betalen. Hoe wordt die vervolgstap gezet? Het enkel aanbieden van premium/extra content betekent niet vanzelfsprekend dat mensen ook betaald lid worden (bijv: NRC of FTM vind ik erg goed, maar ik ben toch geen lid). Ik denk dat dit een serieus iets is waar nog wel verder goed over nagedacht moet worden, om mogelijke teleurstellingen te voorkomen dadelijk: dat je op het gewenste niveau zit maar mensen toch er voor niet gaan betalen (net zoals je ook niet elke triple A game soms koopt of elk goed tijdschrift in de winkel of elk goed boek dat uitkomt). Meerwaarde bieden betekent niet automatisch dat mensen het ook kopen.
We zetten in om te starten over de as van content, dichtbij onze redactionele kern, maar wel additioneel. Ondertussen praten we zeker ook al over andere onderdelen binnen het abonnement. Denk aan features e.d. We hebben sinds deze week een collega product marketeer en dus kunnen we dat nu ook versnellen.

• gkip
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11-01 08:02
Ik ben erg voorstander van deze diepgaande artikelen. Het premium logo is voor mij handig omdat het onderscheid maakt tussen klein dagelijks nieuws en echt interessante "deep dives". Ik zou graag betalen voor toegang tot deze artikelen, zeker als die ook in papieren tijdschrift eens per maand kunnen worden verzameld en opgestuurd. Het lijkt hiermee een beetje op Quest of Wired maar dan met een focus op tech en in het Nederlands.

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 11:14

arnova

weet veel, maar niet alles

Mogelijk dat dit al eerder gemeld is maar toch wil ik het volgende opmerken. Zelf schaar ik mij onder de oude garde hier op Tweakers en ik denk dat mijn mening onder velen van hen gedeeld wordt. Om te beginnen snap ik dat niet altijd alles bij het oude kan blijven en dat er gewoon geld verdiend moet worden. Echter, denk ik, dat het nu ingezette "premium"-pad ervoor gaat zorgen dat jullie een grote groep trouwe mensen wegjagen, die ook op termijn niet meer terug zullen komen. Daarnaast betwijfel ik of jullie ooit zoveel betalende premium-klanten kunnen "strikken" om het nieuwe verdien-model renderend te krijgen. Er is nu nog een weg terug voor jullie, maar als jullie over bv. een 1 jaar tot deze conclusie komen dan is er waarschijnlijk al een grote groep mensen permanent weggelopen en draai je het dus ook niet zo maar weer terug ....

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07:13
gkip schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:54:
Ik ben erg voorstander van deze diepgaande artikelen. Het premium logo is voor mij handig omdat het onderscheid maakt tussen klein dagelijks nieuws en echt interessante "deep dives". Ik zou graag betalen voor toegang tot deze artikelen, zeker als die ook in papieren tijdschrift eens per maand kunnen worden verzameld en opgestuurd. Het lijkt hiermee een beetje op Quest of Wired maar dan met een focus op tech en in het Nederlands.
Goed om te horen! Ik ook. Welk bedrag zou je hier maandelijks voor over hebben?

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:55
arnova schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:03:
Zelf schaar ik mij onder de oude garde hier op Tweakers en ik denk dat mijn mening onder velen van hen gedeeld wordt.

[...]

Er is nu nog een weg terug voor jullie, maar als jullie over bv. een 1 jaar tot deze conclusie komen dan is er waarschijnlijk al een grote groep mensen permanent weggelopen en draai je het dus ook niet zo maar weer terug ....
Dat er een grote groep mensen wegloopt hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn als ze alleen maar kosten veroorzaken en geen verdienpotentieel bieden.

Ik kan mij herinneren dat vanuit Tweakers verbaasd werd gereageerd op de bezwaren vanuit de community, omdat op de bijeenkomsten een ander beeld naar voren kwam. Daarnaast ben ik niet vergeten dat opgemerkt werd dat sommigen een gedateerd beeld zouden hebben van wat een Community Manager allemaal zou moeten doen.

Het is natuurlijk ook veel gemakkelijker allemaal zonder kritische gebruikers, met een groep die dankbaar is voor wat geboden wordt, die trouw naar bijeenkomsten komt om de Crew een veer in de kont te steken en hun helden bewondert, en zeker niet te zwaar tilt aan allerlei bijzaken (je mag zelf invullen welke dat zijn). Ongetwijfeld stellen de adverteerders daar ook het meeste prijs op - de sheets met de voordelen die de Tweakers Community biedt en de mogelijkheden voor 'partnerships' zijn al voorbij gekomen.

Ik zou zelf ook wel weten in welke groep ik mijn energie zou steken.

Kortom: geniet er van zolang het kan, en als de tijd gekomen is, is de tijd gekomen. En dan spreek ik voor mijzelf, dát weet ik zeker :)

• Bart Zoetmulder

Bart Zoetmulder

arnova schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:03:
Mogelijk dat dit al eerder gemeld is maar toch wil ik het volgende opmerken. Zelf schaar ik mij onder de oude garde hier op Tweakers en ik denk dat mijn mening onder velen van hen gedeeld wordt. Om te beginnen snap ik dat niet altijd alles bij het oude kan blijven en dat er gewoon geld verdiend moet worden. Echter, denk ik, dat het nu ingezette "premium"-pad ervoor gaat zorgen dat jullie een grote groep trouwe mensen wegjagen, die ook op termijn niet meer terug zullen komen. Daarnaast betwijfel ik of jullie ooit zoveel betalende premium-klanten kunnen "strikken" om het nieuwe verdien-model renderend te krijgen. Er is nu nog een weg terug voor jullie, maar als jullie over bv. een 1 jaar tot deze conclusie komen dan is er waarschijnlijk al een grote groep mensen permanent weggelopen en draai je het dus ook niet zo maar weer terug ....
Ik waardeer je openheid, ben benieuwd wat dan de reden is om weg te gaan? De core content van Tweakers blijft vrij beschikbaar en abonnementen hebben we nu ook al. Dat zit voor zover ik weet niemand in de weg. Ik ben er van overtuigd dat Tweakers meer dan interessant genoeg blijft om te bezoeken, ook als je besluit geen premium lid te worden.

• arnova
  • Laatst online: 16-01 11:14

arnova

weet veel, maar niet alles

Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Ik waardeer je openheid, ben benieuwd wat dan de reden is om weg te gaan? De core content van Tweakers blijft vrij beschikbaar en abonnementen hebben we nu ook al. Dat zit voor zover ik weet niemand in de weg. Ik ben er van overtuigd dat Tweakers meer dan interessant genoeg blijft om te bezoeken, ook als je besluit geen premium lid te worden.
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat alles bij het oude blijft en geloof dus niet dat er (op termijn) alleen maar extra bij komt waarvoor betaald moet worden. Ik hoop van harte dat ik er helemaal naast zit maar daar twijfel ik toch aan. Daarnaast vraag ik mij toch echt af of je door meer reclame inkomsten te genereren met "mooie" (dus nu premium) artikelen, niet uiteindelijk meer verdient dan met premium abonnementen. Uiteraard zal de tijd dat uitwijzen.

Zelf ben ik "ruim" over de 40 maar ik vermoed dat het gros van de mensen op Tweakers een (heel) stuk jonger is en vaak zijn (beperkte) geld liever aan andere dingen uitgeeft. Daarnaast is er nog het risico dat mensen de ontoegankelijke "premium" dingen elders gaan proberen te vinden en daar blijven hangen. Of dat er bij bepaalde mensen toch een cumulatieve irritatie ontstaat door het telkens niet kunnen lezen van bepaalde artikelen waardoor ze afhaken.

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-01 18:40
GZFan schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:13:
Ik heb in dit topic al eens aangegeven dat ik sowieso niet bereid ben om te betalen voor content.
Vriend, als je dan geen add-blocker gebruikt is er geen enkel probleem. Doe je dat wel dan ben je een leech want dat wil je gewoon dat de tweaker medewerkers de content maken die jij blijkbaar wel wil lezen, er niet voor betaald worden.

• falconhunter
Siask schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:22:
Ik kan mij herinneren dat vanuit Tweakers verbaasd werd gereageerd op de bezwaren vanuit de community, omdat op de bijeenkomsten een ander beeld naar voren kwam.
Is daar ook maar enige bron van? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redacteuren (en marketing mensen) van Tweakers zo naïef zijn. De mensen die naar je marketingbijeenkomsten komen (ja ik weet dat Tweakers die anders ziet maar als er goodies te krijgen zijn....) zijn nooit een totale afspiegeling van je totale doelgroep. Ik denk dat de redacteuren, sales en marketing op dit moment blij zijn over de reacties. Want die zijn gematigd, redelijk redelijk. De mensen die gaan betalen zie je hier niet.

Mijn persoonlijke mening is dat de content soms wel okay is maar de uitvoering vaak niet. Nog altijd plaatjes gebruikt zonder aan te geven dat die niet zelf gemaakt zijn etc. Journalistiek gewoon slordig. Dat kan je de hoofdredacteur aanrekenen. Ik heb 20 jaar in de journalistiek gewerkt. Als ik deed wat sommige redacteuren nu doen zou ik binnen een weken werkeloos zijn. Voor 'gratis content' is dat okay.

Als ik betaal wil ik werkelijk een hogere standaard.

• Bart Zoetmulder

Bart Zoetmulder

arnova schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat alles bij het oude blijft en geloof dus niet dat er (op termijn) alleen maar extra bij komt waarvoor betaald moet worden. Ik hoop van harte dat ik er helemaal naast zit maar daar twijfel ik toch aan. Daarnaast vraag ik mij toch echt af of je door meer reclame inkomsten te genereren met "mooie" (dus nu premium) artikelen, niet uiteindelijk meer verdient dan met premium abonnementen. Uiteraard zal de tijd dat uitwijzen.

Zelf ben ik "ruim" over de 40 maar ik vermoed dat het gros van de mensen op Tweakers een (heel) stuk jonger is en vaak zijn (beperkte) geld liever aan andere dingen uitgeeft. Daarnaast is er nog het risico dat mensen de ontoegankelijke "premium" dingen elders gaan proberen te vinden en daar blijven hangen. Of dat er bij bepaalde mensen toch een cumulatieve irritatie ontstaat door het telkens niet kunnen lezen van bepaalde artikelen waardoor ze afhaken.
We zijn van ongeveer dezelfde leeftijd, dat schept een band :P

Ik snap je twijfel over de extra content claim die we doen. Ik kan je met de hand op mijn hart verzekeren dat dit de insteek is. Geef ik daarmee garanties op de lange termijn, nee dat kan ik niet. Maar er is op geen enkele manier een strategie om, net als bij veel kranten- en nieuwssites een groot deel achter de muur te zetten. Dat is niet onze filosofie en strategie, maar is ook helemaal niet slim. Want de redactie is de beste vorm van marketing die we hebben in de klantreis naar de Pricewatch. In die zin gaat de vergelijking van onze premium plannen met de nieuwstitels helemaal niet op. Ik kan dat niet vaak genoeg herhalen. Tegelijk snap ik dat jij, en met jou meer tweakers, sceptisch zijn. Zou ik ook zijn denk ik, eerst zien dan geloven, niks mis mee.

Gisteren plaatste ik ook al een bericht dat premium content niet het enige is wat we willen plaatsen onder de noemer premium. Daar komen, als het goed is, ook features bij. Ik laat even in het midden welke, maar daarvoor kijken we natuurlijk ook naar langgekoesterde wensen vanuit de community.

Laat me heel duidelijk en transparant zijn over de verdienmodellen van Tweakers. Met alleen de Pricewatch en advertising (banners en acties/advertorials) hebben we geen recht van bestaan in de toekomst. Niet in de minste plaats omdat vooral de banners vaak geblokkeerd worden. Ook daar kan ik tot op zekere hoogte nog wel begrip voor opbrengen, maar roep toch nog maar eens op tot een whitelist voor het betrouwbaar gebleken Tweakers! En ja, ik geloof ook in een advertentie wereld zonder tracking, sterker nog zodra dat financieel verantwoord is zijn we de eerste die daar naar over zullen willen gaan. Om financieel succesvol te zijn is premium, of een ander verdienmodel naast de Pricewatch en de adverteerders inkomsten cruciaal. In eerste plaats om zwarte cijfers te schrijven en te kunnen blijven ontwikkelen en investeren en ja ook DPG media wil graag een contributiemarge van ons vangen, lijkt me ook volstrekt logisch. Die is overigens zeer realistisch. maar dat terzijde. We hebben ook heel veel te danken aan ons moederbedrijf, maar dat is een ander gesprek.

Ik hoop dat ik je hiermee wat meer en nuttig inzicht geef in de (financiële) beweegredenen van deze ontwikkelingen.

Laat me afsluiten dat ik het waardeer dat we nu (grotendeels) op een inhoudelijke manier feedback krijgen op onze plannen, dat helpt ons ook in het aanscherpen van deze plannen, het is niet voor niets een bèta.

Edit: typo

• Siask
falconhunter schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Is daar ook maar enige bron van?
Ik heb de quote even opgezocht:
We doen dit niet omdat we zelf bedacht hebben dat dit het beste idee is. Ik heb het al eerder geschreven, maar we doen dit op basis van inzichten die uit de community komen. Als vanuit de community was gekomen dat mensen abo's zouden afsluiten voor een heel andere reden, dan hadden we daarnaar gekeken. Alle inzichten die we hebben, althans tot dinsdagochtend, wijzen erop dat dit aansluit bij behoeften uit de community. Via dit topic horen we nu een ander geluid en hoewel we enige kritiek wel verwacht hadden, staat het soms haaks op inzichten die we eerder dit jaar hebben gehaald uit de community.
Verbaasd is misschien te veel gezegd, maar het is toch niet een geheel uit de lucht gegrepen parafrase.

[Voor 20% gewijzigd door Siask op 09-01-2021 18:54]

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-01 00:54
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Gisteren plaatste ik ook al een bericht dat premium content niet het enige is wat we willen plaatsen onder de noemer premium. Daar komen, als het goed is, ook features bij. Ik laat even in het midden welke, maar daarvoor kijken we natuurlijk ook naar langgekoesterde wensen vanuit de community.
En die extra features, worden die dan wel of niet beschikbaar voor abonnementhouders?

• falconhunter
Siask schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Ik heb de quote even opgezocht:

[...]

Verbaasd is misschien te veel gezegd, maar het is toch niet een geheel uit de lucht gegrepen parafrase.
Dank! Maar wat was de datum van die dinsdag? Hebben we het niet over verleden week of vele maanden geleden?

[Voor 8% gewijzigd door falconhunter op 09-01-2021 19:25]

• Siask
falconhunter schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Dank! Maar wat was de datum van die dinsdag? Hebben we het niet over verleden week of vele maanden geleden?
We hebben het over dit bericht, van begin december, en de uitspraak over Community Manager is via deze link te vinden.

• Bart Zoetmulder

Bart Zoetmulder

Blubkens schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:16:
[...]

[...]

En die extra features, worden die dan wel of niet beschikbaar voor abonnementhouders?
Zonder al te specifiek te kunnen en willen worden -sorry daarvoor,- maar we onderzoeken de wenselijkheid om bepaalde features toe te voegen aan het (premium) abonnement. Op den duur zou het abonnement daarmee niet meer alleen uit premium content moeten bestaan.

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 11:03
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Zonder al te specifiek te kunnen en willen worden -sorry daarvoor,- maar we onderzoeken de wenselijkheid om bepaalde features toe te voegen aan het (premium) abonnement. Op den duur zou het abonnement daarmee niet meer alleen uit premium content moeten bestaan.
Kun je dit lezen als features die nu al gratis beschikbaar zijn betaald maken of spreken we hier van geheel nieuwe features toevoegen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:20
Het stuk over vliegtuigen, dat was nou premium waardig. Misschien een klein stukje van een EM-drive kunnen belichten?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:58
Olaf schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Dit is niet via een persbericht gegaan. Volgens mij hebben nog SURF, noch Nikhef hier een persbericht aan gewijd. Maar zelfs als dat zo zou zijn, zou dit artikel veel meer informatie bevatten. Ik heb er gesprekken met Tristan en Gerben over gevoerd en er een eigen verhaal van gemaakt. En dat is inderdaad wat we proberen met premium, meer tijd en moeite in dit soort onderwerpen steken voor uitgebreidere verhalen dan het standaardnieuws dat we brengen.
Zouden ze het bericht van tweakers dan hebben overtikt (en het afvegen aan de broek vanwege niet echt ter zake doende hebben laten vallen ?

• CyberMania
Gomez12 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Tja, maar bezoekers kosten ook geld, uiteindelijk is het maar net de vraag of DPG 1miljoen pageviews wilt en 1.000 euro, of dat 25.000 pageviews en 10.000 euro ook goed genoeg
Ik denk dat de meeste (maar niet iedere) journalisten/schrijvers het leuker vinden als hun artikelen door een groot publiek worden gelezen dan een klein publiek.

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:08
oké duidelijk, dit is een antwoord waar ik wat mee kan. Ben ik helemaal tevreden? Nee, maar ik begin ook van m'n eigen gezeur moe te worden. Ben nog steeds sceptisch, maar ik kijk even aan hoe het tot na de beta loopt.

Artikelen beginnen ook wat meer kwalitiet te tonen, hier ben ik blij om. Als tweakers dat naar een omhoog gaande lijn kan trekken heb ik er moet in, Als er elke of om de week een hoog staand artikel artikel verschijnt en een aantal goede dan ben ik tevreden. Dan kan ik ook wel een oog schuin dicht knijpen voor de kinderpijntjes.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:58
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:43:
En ja, ik geloof ook in een advertentie wereld zonder tracking, sterker nog zodra dat financieel verantwoord is zijn we de eerste die daar naar over zullen willen gaan.
En de voorwaarde om daar ooit te komen lijkt te zijn dat er eerst met advertenties met tracking geen droog brood meer te verdienen is. DPG was toch druk doende om zelf weer advertenties in eigen beheer te gaan verkopen (en tweakers met coolblue) ?

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:31

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik hoop heel erg dat de CSS features hier niet onder gaan vallen. Voor mij persoonlijk is dat erg belangrijk vanwege de user made(!) dark mode. Zou dit onder premium vallen dan zijn jullie mij helaas kwijt.

Avatar does not reflect reality. *much*

• Hahn
  • Laatst online: 21:57
AtlAntA schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Ik hoop heel erg dat de CSS features hier niet onder gaan vallen. Voor mij persoonlijk is dat erg belangrijk vanwege de user made(!) dark mode. Zou dit onder premium vallen dan zijn jullie mij helaas kwijt.
Hij had het over nieuwe features toevoegen, niet over bestaande features verplaatsen.

The devil is in the details.

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 11:03
Hahn schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:36:
[...]

Hij had het over nieuwe features toevoegen, niet over bestaande features verplaatsen.
Daar kun je vanuit gaan, echter staat er "bepaalde features toe te voegen aan het (premium) abonnement" wat ik op beide manier zou kunnen interpreteren (alleen nieuwe features of nieuwe EN bestaande). Ik verwacht niet dat ze dit gaan overhevelen, echter word dit soms wel gedaan door andere sites.

[Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 10-01-2021 00:25]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• Sir-Baze
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-01 12:24
Een hoop premium artikelen gelezen hebbende heb ik erg genoten van het artikel over de alternatieve energievormen voor de luchtvaart. Ik ben niet werkzaam in de ict-wereld, maar heb affiniteit voor techniek en en voor mij slaat dat artikel een zeer goede toon aan. Wat ik bijvoorbeeld ook heb bij het lezen van een blad als Quest of Wetenschap in beeld.
Dit was voor mij een artikel waarbij ik het gevoel kreeg; Dit is een bijdrage waard omdat het mij verrijkt.

• ErnsTT
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
Betalen voor advertorials van Shell?

Van Premium stukken verwacht ik op zijn minst journalistiek kloppend informayie.

Eerst zou devenergie dichtheid veel hoger zijn dan AVgas, en in het stuk over opslag is er opeens vier keer zoveel ruimte nodig als voor Kerosine?

SPOCK ZOU ZEGGEN "Thats highly illogical."

De rest rammelt aan alle kanten, waterstof onder zulke druk zal nooit de lucht in mogen, de gevolgen bij een crash zouden niet te overzien zijn als de 47 ton (zoveel AVgas is er voor de EOL 747) Waterstofbom ergens neerstort, de gevolgen van alleen de plotselinge faseovergang zal alle passagiers doden, nog voor het waterstof explodeert, het heet niet van niks knalgas.

Het kan immers alleen schoon verbranden als er ook zuurstof meegaat, ik neem aan dat iedereen nog wel weet wat er gebeurt als een zuurstoftank explodeert, het was het einde van het space shuttle project.

En Accu's zijn niey meer van lood, en vliegtuigen hebben enorme laadruimtes onder de passagier, die nu vol elactronica of bloemen gestopt worden.

En van een premium artikel (alsof er niet genoeg reclame op Tweakers staat, feitelijk is het niets anders dan reclame) verwAcht ik op zijn minst een vlieftuig met opgespoten zonnecellen, of mocht dat niet van de Shell.

P. S. Het duurzame vliegen gaat er om datvde stratosfeer NIET OPGEWARMD WORD, als er bij waterstof maar 23% voortgang komt, en bij AVgas 87%, hoeveel meer warmte stoot een waterstof vliegtuig dan uit?

Bij AVgas word 13% omgezet in nutteloze warmte, de rest zorgt voor reactie kracht oftewel stuwkracht. Bij waterstof ontstaat 77% warmte, maar helaas maar 23% stuwkracht, je hebt dus 3,8x meer Waterstof nodig om op dezelfde stuwkracht als van AVgas te krijgen, dus als we 13% een verlies warmte van 1000kW toekennen, ontstaat er bij Waterstof als 'brandstof' 77x3,8/13=22.400kW restwarmte, grootste deel daarvan vlakbij steden want de raffinaderijen liggen immers midden in de Randstad.

Ik hoef niet gepind, ik zie liever dat het artikel vol ommissies en scheve vergelijjingen herschreven word met dan werkelijke gegevens, en een consistent en waarheidsgetrouw verhaal.

Heb zelf lang bij Shell gewerkt op Pernis, Moerdijk en Depot Utrecht.

P. P. S. Waterstof kan ook niet door de Nato pijpleidingen, daar diffundeert watersyof dwars doorheen in vloeibare vorm, immers is het H2 molecuul het kleinste dat er is dat gewoon dwars door het gietijzer weglekt.

Er kleven zoveel practische bezwaren aan en het is zo'n buitensporige inefficiente energiedrager, dat het alleen via massieve subsidies op kosten van de burger mogelijk is.
En wie wil dat nu 22x zoveel aardopwarming dan de idiote onnodige hoeveelheid warmte die conventionele vliegtuigen uitstoten.

Het is dus zo ongeveer alsof je tienduizenden straalkachels op het poolijs zet, waarom word daar niet eens over nagedacht bij een Premium artikel.?

• MazeWing
  • Laatst online: 13-01 12:02

MazeWing

passionate & cynical

En weer een column die - terecht - afgeschoten gaat worden. Het leest en voelt alsof het een passage is uit de toekomstige OPPO Find X3 Pro review.
Chris vraagt zich, terecht af, in hoeverre het mogelijk gaat zijn om fatsoenlijke macro foto's te maken met een telefoon. Zeker omdat je hier en goed licht en goede stabilisatie voor nodig hebt. Met een losse camera met macro-lens (+ speciale flits) is het al een hele uitdaging, laat staan met een telefoon.

Maar dit is toch echt materie voor een review en absoluut niet iets voor een column. Een review zal hier dan ook uiteindelijk uitsluitsel over geven.

Desktop: Ryzen 5800X | 16 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Laptop: MacBook Pro 15 (2017) Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4

• gkip
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11-01 08:02
CyberMania schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Goed om te horen! Ik ook. Welk bedrag zou je hier maandelijks voor over hebben?
Tussen de vijf en acht euro denk ik.

• CyberMania
MazeWing schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:11:
En weer een column die - terecht - afgeschoten gaat worden. Het leest en voelt alsof het een passage is uit de toekomstige OPPO Find X3 Pro review.
Chris vraagt zich, terecht af, in hoeverre het mogelijk gaat zijn om fatsoenlijke macro foto's te maken met een telefoon. Zeker omdat je hier en goed licht en goede stabilisatie voor nodig hebt. Met een losse camera met macro-lens (+ speciale flits) is het al een hele uitdaging, laat staan met een telefoon.

Maar dit is toch echt materie voor een review en absoluut niet iets voor een column. Een review zal hier dan ook uiteindelijk uitsluitsel over geven.
Volgens mij is de insteek meer grappig bedoeld, worden straks alle instagramsfoto's vervangen door macrofoto's (een van de verwachtingen in 2021 op smartphones), als die straks mainstream zijn, en er voor iedereen een nieuwe wereld open gaat (zoals de 'urban jungle' van schrijver).

Het komt nog niet helemaal goed uit de stijl (maar een goede column schrijven kan ook niemand in 1x maar doe je door er honderden keren een te schrijven en bij te leren) maar ik vind de gekozen insteek wel grappig (en met leuk wat persoonlijke voorbeelden erbij).
De afgelopen weken, meerdere goede en minder goede premium artikelen gezien. Stuk voor stuk gingen ze de diepte in over een bepaald onderwerp. Maar wat maakt een column premium? Sterker nog, wat doet een column op de frontpage, is het forum niet bedoelt om je mening en opinie over iets te geven?
lucatoni in 'reviews: Macromagie'

Overigens hier ook weer een voorbeeld dat premium andere verwachtingen wekt dan bijv. 'extra of plus' account.

[Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 08:43]

• Arloid
Vond het macrofotografie artikel op zich wel een leuk artikel om te lezen, hoor hier en daar wat gezeur over "verdekte reclame" voor de genoemde telefoon maar wat had hij anders moeten noemen om nieuwe ontwikkelingen te benoemen? Beetje azijnzijk argument. :?

Leuk artikel, had wel echte macro foto's verwacht maar op zich wel lekker te lezen en geeft als leek op fotogebied een interessant inzicht.

• Arloid
Ben blij dat tot nu toe naar mijn gevoel een opwaartse trend is gestart.

• Atheistus
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:45
Tot nu toe heb ik nog geen enkel artikel gezien dat premiumwaardig is. Het is niet meer dan slechte wijn in grotere zakken.
Ik hoop dat de betaalmuur er snel komt, dan hoef ik niet meer per ongeluk aan zo'n stuk te beginnen.

• Siask
Mijn heldhaftige poging om de urban jungle te trotseren en mijn naakte huid op millimeters van de giftige kaken van een spin te laten verblijven, verdienen geen lofzang.
Goed gekeken naar de schrijfstijl op Tweakers zo rond 2000-2001!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Het is niet leuk om te zeggen, maar die columns zijn echt bar en boos. Ik snap eerlijk gezegd niet dat het kwalitatief goed genoeg geacht wordt voor publicatie. De column over macromagie bijvoorbeeld ziet er uit als een spreekbeurt en is tekstueel niet heel veel beter. De lat Özcan Akyol of Ellen Deckwitz bijvoorbeeld is een beste, maar de Tweakers-columns komen er in de verste verte niet bij in de buurt. Een column schrijven is een kunst, en die wordt vooralsnog niet beheerst.

Nu is Tweakers überhaupt meer een nieuwsreproductiefabriek dan een contentgigant, maar Premium schept verwachtingen. Ik kan me best voorstellen dat er met een kleine verbeteringsslag de gewenste commerciële meerwaarde wellicht gecreëerd kan worden, maar dat heeft dan niet zo heel veel te maken met de ronkende teksten die bij aankondiging werden geuit. Het aanbod is dan kwantitatief toegenomen en gediversifieerd, daar zal best een grotere groep voor willen betalen dan voor een contentloos abonnement, maar kwalitatief heb ik er een hard hoofd in.

Ik ben al jaren abonnee en vind betalen echt geen issue, maar als je meer mensen wil verleiden om een abonnement te nemen dan moet de content echt wel een flinke stap verbeteren. Daar heb ik nog bijzonder weinig van gezien, ze zijn op één hand te tellen.

• CyberMania
The Killer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:13:
Het is niet leuk om te zeggen, maar die columns zijn echt bar en boos.
Ik denk niet dat je kan verwachten dat iedereen opeens een top-columnist kan worden in een maand. Dat heeft nou eenmaal tijd nodig (en veel oefening). Dus neem dat ze niet kwalijk, kost nou eenmaal tijd. Voor de meeste redacteurs is columns schrijven echt iets nieuws.
Maar aan de andere kant: met een stempel 'premium' (dat niet gratis is) wek je wel een high-end product/dienst op bij velen.

[Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 19:54]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-01 18:45
Ik ben gestopt met me druk te maken om dit premium gedoe. De meerwaarde van tweakers zit 9 van de 10 keer voor mij in de reactie van de gebruikers en niet in het artikel zelf. Ik zal geen premium gaan aanschaffen en als het aanbod voor mij daardoor hier niet meer goed genoeg is ga ik wel naar andere sites toe.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
CyberMania schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:45:
[...]
Ik denk niet dat je kan verwachten dat iedereen opeens een top-columnist kan worden in een maand. Dat heeft nou eenmaal tijd nodig (en veel oefening). Dus neem dat ze niet kwalijk, kost nou eenmaal tijd. Voor de meeste redacteurs is columns schrijven echt iets nieuws.
Ehm, ik zou zeggen leg dat even aan t.net uit, die schijnt dat niet helemaal te snappen.
De redacteuren die zo graag een column wilden schrijven hadden dit ook gewoon als tweakblog kunnen doen, dan hadden ze kunnen oefenen en leren en wellicht dat het dan volgend jaar onder premium te schuiven zou zijn.
Alleen nu is het gewoon een direct onderdeel waar je juist voor moet gaan betalen.
Maar aan de andere kant: met een stempel 'premium' (dat niet gratis is) wek je wel een high-end product/dienst op bij velen.
Het is niet alleen dat er een stempel premium opstaat, het hele concept is in principe hier geintroduceerd alszijnde vallend onder de premium vlag.

In wezen wordt er nu gewoon geld gevraagd voor middelbare school werkstukjes waar vroeger nog niet eens ruimte voor was.

Of aangezien ze nog niets over de prijs etc weten, dat je wel korting krijgt als je premium + columns neemt ipv alleen premium.

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:34
Ik moet zeggen dat ik best bereid zou zijn te betalen voor Tweakers, het immers een site waar ik al jaren kom en veel aan heb gehad. Daarbij kan ik me voorstellen dat het lastig is om een goed verdienmodel te bedenken in een tijd dat iedereen alles maar gratis wil maar ook adverteren steeds meer op gespannen voet staat.

Toch trekt het huidige premium aanbod mij nog niet over de streep; daarvoor zijn twee belangrijke redenen;

Niet voldoende luisteren naar de community
Vooropgesteld; ik snap volledig dat Tweakers geen democratie is en dat er bepaalde redactionele en commerciele keuzes (moeten) worden gemaakt waarmee onmogelijk iedereen het altijd mee eens kan zijn. Toch heb ik het idee dat sommige langlopende problemen vanuit de community blijven terugkomen en dat er daarmee weinig tot niets wordt gedaan.

Terwijl het juist die actievere community is die de belangrijkste bijdrage moet leveren aan Tweakers Premium lijkt me. Een 'casual' bezoeker lijkt mij hier in ieder geval minder snel toe geneigd om gelijk te betalen voor content. Concrete voorbeelden waar ik op doel zijn bijvoorbeeld de verwaarlozing en het gebrek aan moderatie van Tweakblogs, discussies omtrent omstreden webshops in de pricewatch en dat bijvoorbeeld men soms eigenaardig selectief is met relevant(e) nieuws(submits).

Daarbij snap ik volledig dat Tweakers een grote site is met veel verschillende meningen en dat er ook brood op de plank moet komen. Toch zou ik zelf graag zien dat als ik actief maandelijks bijdraag aan Tweakers dat er dan ook geluisterd wordt naar de feedback van mij als betalende klant. Ik zie zoiets nog niet helemaal terugkomen in het huidige premium aanbod.

Teveel focus op nieuws
Het tweede probleem vind ik dat de focus teveel licht op nieuws en ook vaak eenzijdig nieuws. De Tweakers Newsfeed staat dagelijks al vol met tientallen nieuwsberichten, het is bijna teveel om bij te houden. Bovendien gaat dit nieuws toch vooral over grote bedrijven zoals Facebook, Microsoft, Apple, grote game ontwikkelaars enzovoorts. Deels is dit natuurlijk logisch omdat grote bedrijven veel klanten, veel invloed en dus veel nieuwswaarde hebben.

Aan de andere kant heb ik na al die headlines niet zoiets van nu wil ik ook nog eens achtergrondnieuws. Tegelijk vind ik daarbij het nieuws wat eenzijdig, zo lees ik bijvoorbeeld zelden wat op Tweakers over Fintechs. Ook lees ik bijvoorbeeld veel over Tesla maar veel minder over elektrische fietsen of hybride vervoersoplossingen van kleinere bedrijven of startups. Ook anders onderwerpen die mij interesseren en tech gerelateerd zijn zoals Dashcams, 3d printers en grafische tekentablets vind je zelden terug in de nieuwsfeed uitgezonderd een enkele productaankondiging van een grote jongen zoals GoPro of Ultimaker.

Daarbij begrijp ik dat de balans lastig is. Immers standaard productnieuws kun je in principe vinden op elke site, terwijl de diepgang die Tweakers wil realiseren met Premium als het goed is niet zomaar elders te vinden is. Maar toch kom ik uiteindelijk op een site als Tweakers om productkennis op te doen waar ik wat mee kan (zakelijk of als hobby). Daar zijn de meest recente premium artikelen over vliegen op accu's, de nieuwste droneregels en how to 3d printen echt wel leuk om te lezen.

Maar het is nog meer relatief algemene informatie bovenop de al overvolle newsfeed van Tweakers. Ik heb daarbij meer behoefte aan informatie waar ik concreet wat mee kan. Bijvoorbeeld een vergelijking of test van verschillende drones, een test of vergelijking van verschillende 3d printers en mogelijke upgrades of een vergelijking van verschillende tekentablets. Of bijvoorbeeld een .build artikel over het maken van een elektrische aangedreven papieren vliegtuigje. Sowieso vind ik de .build artikelen altijd erg leuk er daar zouden er best meer van mogen zijn en daar zou ik ook best voor willen betalen.

TLDR; Ik zou best willen betalen voor Tweakers als ik als betalende gebruiker meer inspraak zou hebben in problemen en keuzes die Tweakers maakt en ik zou meer praktische informatie willen zien zoals .build artikelen, reviews en vergelijking en niet nog meer nieuws, ook al is het dan exclusief voor Tweakers.

• Arloid
@Silvos mee eens, het huidige aanbod is heel erg op de "standaard" consument gericht. Ik zou ook over dingen als tekentablets en elektrische fietsen horen onder anderen. Tekentablets zijn ook wel een lege markt in mijn ogen, her zijn allemaal "dat is super goed" reviews met roze brillen verhalen. Will je betrouwbare info over tekentablets die geen Wacom heten dan is de enige betrouwbare info die ik kan vinden kwaliteirsklachten op het internet en een enkele blog.

• The Killer
  • Niet online
[...]

Ik snap dat je niet ineens een Martin Bril uit de hoge hoed kunt toveren. Tegelijkertijd mag ik hopen dat er wel een ondergrens is die gehaald moet worden. Zelfs die ondergrens is te hoog gegrepen, dan moet je het gewoon niet publiceren. Als je als journalistiek medium serieus genomen wil worden laat je je redacteuren niet voor aap staan, ook al heet het een beta. Er staat Premium bij, niet beta, niet alpha, niet work in progress of wat voor kwaliteitsdisclaimer dan ook. Dat wat je publiceert moet er staan en staan als een huis. Het is toch geen speeltuin.

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 05:10
The Killer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Ik snap dat je niet ineens een Martin Bril uit de hoge hoed kunt toveren. Tegelijkertijd mag ik hopen dat er wel een ondergrens is die gehaald moet worden. Zelfs die ondergrens is te hoog gegrepen, dan moet je het gewoon niet publiceren. Als je als journalistiek medium serieus genomen wil worden laat je je redacteuren niet voor aap staan, ook al heet het een beta. Er staat Premium bij, niet beta, niet alpha, niet work in progress of wat voor kwaliteitsdisclaimer dan ook. Dat wat je publiceert moet er staan en staan als een huis. Het is toch geen speeltuin.
Tweakers start dinsdag met een bètatest voor een Premium-aanbod. In de periode van deze test krijgen gebruikers met een account die ingelogd zijn, toegang tot extra artikelen. Deze artikelen zijn een aanvulling op het bestaande nieuws en de productreviews.

• michel91
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-01 13:16
Ik wil best betalen voor aanvullende diensten, maar niet voor premium 'artikelen'. Sterker nog, ik lees nieuws vaak via news.google.nl, en als ik dan op een pagina uitkom waar ik vervolgens moet betalen, dan vink ik aan: "Artikelen van XX verbergen".

• AiR60
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-01 15:02
Ik denk als Tweakers doorgaat met het maken van Premium artikelen en deze onder de huidige abonnementen (Hero etc) laat vallen en een goedkopere variant aanbiedt als in Premium, mensen best nog wel Premium of Hero willen gaan worden (mes snijd aan 2 kanten :) )

Ik ga sowieso niet bovenop m'n Hero abonnement ook nog een abonnement voor Premium afsluiten. Tegenwoordig kun je helemaal leeglopen op alle abonnementen die er zijn.

• moerasgeest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-01 23:01
Wat betreft het verbeteren van de jounalistieke waarde en de algehele kwaliteit van de premium stukken; misschien kan er gedacht worden aan een samenwerking met de Correspondent? Ze hebben een aantal relevante correspondenten die misschien samen met Tweakers zouden kunnen werken aan stukken (of een adviserende rol zouden kunnen spelen). De volgende correspondenten lijken mij relevant: Dimitri Tokmetzis (surveillance en technologie), Jan van Poppel (verduurzaming),Marjolijn van Heemstra (ruimtevaart).

Ik vraag me ook af of een betaalmodel zoals die van de Correspondent interessant is. Hierbij betalen gebruikers lidmaatschapsgeld maar kunnen ze artikelen gratis doorlinken als ze willen.

• The Killer
  • Niet online
Wellicht lees ik het anders, maar dit beschrijft volgens mij dat Premium als concept in beta is, maar met nadruk niet dat de content zelf van (sub-)beta niveau is.

• KelvinX
The Killer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Wellicht lees ik het anders, maar dit beschrijft volgens mij dat Premium als concept in beta is, maar met nadruk niet dat de content zelf van (sub-)beta niveau is.
🙄

• The Killer
  • Niet online
Kun je wellicht even toelichten wat je precies bedoelt in plaats van communiceren via quotes en emoticons?

• KelvinX
*knip* Als je geen zin hebt inhoudelijks iets bij te dragen, laat je posts dan gewoon achterwege.

[Voor 87% gewijzigd door RoD op 11-01-2021 13:19]

• The Killer
  • Niet online
Quote weggehaald.

[Voor 95% gewijzigd door The Killer op 11-01-2021 13:25]

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:12

AppleFan2007

Lars De Vos

nieuws: Sony XH90 lijkt gewoon VRR te krijgen, maar een goede werking op tv's...

Ik weet niet of ik het hier kwijt kan maar dit artikel vind ik niet echt een premium artikel, er wordt gewoon aangegeven dat die TV's mogelijks nog een update krijgen.
Ik vind dat mensen dit soort artikels gratis zouden moeten kunnen lezen zodat ze geïnformeerd worden over het toestel, als Tweakers dit soort artikels betalend gaat maken zullen mensen misschien sneller afhaken.
Oké, er wordt even gepraat over de werking van VRR en dat is dan meer premium maar de verhouding weegt niet op.

Voor zo een artikels zou ik niet willen betalen en ik heb dat ook aangegeven maar ik wou toch even wat uitgebreider feedback geven.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:16:
nieuws: Sony XH90 lijkt gewoon VRR te krijgen, maar een goede werking op tv's...

Ik weet niet of ik het hier kwijt kan maar dit artikel vind ik niet echt een premium artikel, er wordt gewoon aangegeven dat die TV's mogelijks nog een update krijgen.
Ik vind dat mensen dit soort artikels gratis zouden moeten kunnen lezen zodat ze geïnformeerd worden over het toestel, als Tweakers dit soort artikels betalend gaat maken zullen mensen misschien sneller afhaken.
Oké, er wordt even gepraat over de werking van VRR en dat is dan meer premium maar de verhouding weegt niet op.

Voor zo een artikels zou ik niet willen betalen en ik heb dat ook aangegeven maar ik wou toch even wat uitgebreider feedback geven.
Volgens mij is dit gewoon een nieuwsartikel (of zou dat moeten zijn). Alleen dan aangevuld met wat meer tekst...

Ik heb echt geen idee wat nou het grote plan achter Premium zou moeten zijn. Inconsistente berichten die maar tegen de muur gegooid worden, met de hoop dat er iets blijft plakken?

Het zou fijn zijn als ze toch wat meer aandacht zouden geven aan de oude abonnementen. Ik wil de site best financieel ondersteunen, maar niet om het gedrocht Premium te belonen.
Jammer dat ze niet zoveel energie gestoken hebben om gebruikers over te halen om de site financieel te ondersteunen als in dit typisch door hippe managers bedacht plan :(

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:12

AppleFan2007

Lars De Vos

fm77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Volgens mij is dit gewoon een nieuwsartikel (of zou dat moeten zijn). Alleen dan aangevuld met wat meer tekst...

Ik heb echt geen idee wat nou het grote plan achter Premium zou moeten zijn. Inconsistente berichten die maar tegen de muur gegooid worden, met de hoop dat er iets blijft plakken?

Het zou fijn zijn als ze toch wat meer aandacht zouden geven aan de oude abonnementen. Ik wil de site best financieel ondersteunen, maar niet om het gedrocht Premium te belonen.
Jammer dat ze niet zoveel energie gestoken hebben om gebruikers over te halen om de site financieel te ondersteunen als in dit typisch door hippe managers bedacht plan :(
Zoals je zegt is heg gewoon een nieuwsartikel met een extra woordje uitleg.
Al snap ik ook wel dat ze iets speciaal doen zoals premium. Persoonlijk wil ik zelf ook iets in ruil als ik iets betaal.

Het premium concept vind ik wel goed, maar het niveau mag iets hoger liggen dan dit nieuwsartikel.
Het artikel over de vliegtuigen dit weekend vond ik dan weer het beste premium artikel tot nu toe.
Voor zo een artikels waar tijd is voor genomen en research zullen mensen liever betalen dan een nieuwsartikel met een alinea met uitleg.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-01 16:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

[...]
Nou ja, ik denk dat een Koen prima een column kan schrijven, dat doet ie al jaren. Ook Wout kan dat denk ik prima zolang de rest het nog niet onder de knie heeft. En bovendien, niet iedereen hoeft mi een column te kunnen schrijven. Laat mensen doen waar ze goed in zijn. Jur kan denk ik prima columns schrijven over games bijvoorbeeld. Wekelijks een goede inhoudelijke column voor premium members zou wel wat toevoegen.

• The Killer
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik kan mij eerlijk gezegd geen onderwerp of introductie herinneren waar we niet reageren. Zeker ook niet bij deze. Vele medewerkers van HQ, waaronder in ieder geval Wout, KoenC, Olaf, Saskia en ikzelf reageren op de plekken waar vragen zijn of discussie ontstaat. Bij het .plan, hier in dit topic, onder premium artikelen etc.
Zeker wordt er gereageerd, en dat wordt ook gewaardeerd. Het gaat er juist om dat er ook crew zich actief mengt in de discussie zonder dat duidelijk is in welke rol zijn dat doen. Zijn ze gebruiker, zijn ze moderator, zijn ze vertegenwoordiger van Tweakers in specifiek deze kwestie? Dan zijn de boodschappen die daar gebracht worden ook nog eens niet passend bij het officiële verhaal te noemen, worden er tipjes van sluiers opgelicht en wordt er met regelmaat helemaal in de vlekken geschoten.

En dat gebeurt altijd. En daarom roep ik dus al heel lang, zorg nu eens dat dit soort communicatie professioneel verloopt. Verkondig met zijn allen dezelfde boodschap, geef een selecte groep een communicatiemandaat en laat de rest zich stil houden. Zo ingewikkeld is dat niet.
Ik begrijp deze aanklacht dus niet helemaal.
Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van. Het is namelijk bij elke grote implementatie hetzelfde liedje. De implementatie is altijd halfbakken, rommelig en ondoordacht. Maar dat noemen we dan agile. Dan volgt er communicatie waarbij er geen eenduidige boodschap wordt gecommuniceerd en rollen onduidelijk zijn.

Dan is er in het voortraject een enorme berg met werk verzet en is er een doordachte strategie opgezet en dan sodemieter je het met een noodgang richting het afvoerputje door het knullig te implementeren. Vervolgens is er verbazing over de hoeveelheid en de intensiteit aan negatieve feedback, duikelt er crew over elkaar heen om de boel te verdedigen, is de communicatie rommelig en onoverzichtelijk en uiteindelijk neemt de participatie vanuit zowel gebruikers als crew af.

En de volgende grote implementatie? Rinse and repeat.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:52

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Killer schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:47:
En dat gebeurt altijd. En daarom roep ik dus al heel lang, zorg nu eens dat dit soort communicatie professioneel verloopt. Verkondig met zijn allen dezelfde boodschap, geef een selecte groep een communicatiemandaat en laat de rest zich stil houden. Zo ingewikkeld is dat niet.
Als ex-crewlid heb ik al vaker verzucht dat ik heel graag het kleurtje en mijn titel uit zou willen kunnen zetten bij berichten waarbij ik als mezelf reageerde en niet als crewlid. Vrijwillige crew en crew die niet direct betrokken is bij een nieuwe feature als deze is net zo hard gebruiker van deze site als jij en ik en hun mening is IMO ook waardevol.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gomez12
  • Nu online
NMe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Vrijwillige crew en crew die niet direct betrokken is bij een nieuwe feature als deze is net zo hard gebruiker van deze site als jij en ik en hun mening is IMO ook waardevol.
Hun mening is wel waardevol alleen dan wel in het zwart.

Wat je heel vaak ziet is dat rood zichzelf meer rechten geeft dan zwart. Zo mag rood hier gaan zeggen dat er te weinig geld is, maar zwart mag geen vraagtekens stellen bij waarom er te weinig geld is, want dat is off-topic volgens Gonadan.
Of rood wijst naar rood als authoriteit die het wel even zou weten, maar als je daar commentaar op geeft dat de 1e rood heeft gezegd niet als leiding te praten dan is het persoonlijk en offtopic.
Als ex-crewlid heb ik al vaker verzucht dat ik heel graag het kleurtje en mijn titel uit zou willen kunnen zetten bij berichten waarbij ik als mezelf reageerde en niet als crewlid.
Tja, het ligt ook aan hoe je jezelf in de discussie plaatst. Ik ben van mening dat in een discussie gestart door roden de TS('en) zelf wel voldoende moderatie-mogelijkheden hebben om hun eigen topic te modereren en dat in principe de andere mods niet moeten modereren.

Want als je gaat modereren dat iets offtopic is of dat een opmerking over TS persoonlijk is, tja dan ben je opeens de discussie aan het sturen zonder te weten wat er wel en niet offtopic is.

• Atheistus
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:45
Het premium concept vind ik wel goed, maar het niveau mag iets hoger liggen dan dit nieuwsartikel.
Het artikel over de vliegtuigen dit weekend vond ik dan weer het beste premium artikel tot nu toe.
Voor zo een artikels waar tijd is voor genomen en research zullen mensen liever betalen dan een nieuwsartikel met een alinea met uitleg.
Als de capaciteit van de redacteurs voldoende was dan zou het niveau allang hoger geweest zijn. Het wordt niet ineens hoger nu ze langer van stof mogen zijn.

Ik dacht laatst kom, laat ik dat artikel over 3D printen eens lezen. Maar al snel bleek dat even Google gebruiken je meer informatie geeft dan Tweakers. Sterker nog, de meeste tekst leek wel een kopie van wat er op 123-3d.nl staat.

Het kan wel op een hoger niveau gebracht worden, maar dan moet eerst iedereen ontslagen worden en een nieuw team samengesteld worden. Tot die tijd blijven het copy/paste rubriekjes de norm.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:10

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Gomez12 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Tja, het ligt ook aan hoe je jezelf in de discussie plaatst. Ik ben van mening dat in een discussie gestart door roden de TS('en) zelf wel voldoende moderatie-mogelijkheden hebben om hun eigen topic te modereren en dat in principe de andere mods niet moeten modereren.
We hebben juist bewust gekozen voor de taakverdeling dat de leden van de redactie en Moonsugar de inhoudelijke reacties doen en we met een aantal admins proberen de discussie een beetje netjes te houden. Dat wil zeggen: onfatsoenlijke reacties en zaken die echt te ver off-topic gaan aanpakken.
Want als je gaat modereren dat iets offtopic is of dat een opmerking over TS persoonlijk is, tja dan ben je opeens de discussie aan het sturen zonder te weten wat er wel en niet offtopic is.
De ingrepen die een aantal admins hier in de loop van het topic hebben gedaan zijn in goed overleg met de redactie en Moonsugar gedaan.

Verder gaat ook dit weer totaal off-topic en heeft het niets te maken met feedback op Premium. De discussie over reageren door crew en dergelijke loopt hier al: Reageren (of niet) door de crew op basis van verwachtingen

Dus nogmaals het verzoek om hier on-topic te blijven a.u.b :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bart Zoetmulder

Bart Zoetmulder

Dan volgt er communicatie waarbij er geen eenduidige boodschap wordt gecommuniceerd en rollen onduidelijk zijn.
Je reactie raakt me in die zin wel dat ik het ermee eens ben dat de communicatie beter had gekund. Het is juist ook voor HQ medewerkers en Crew natuurlijk jammer dat iets waar je lang aan werkt en waar je achter staat, niet op de juiste manier ontvangen wordt. De zender is in mijn ogen altijd verantwoordelijk voor de juiste boodschap en toon. Nu ben ik ook weer niet naïef op dit onderwerp, ik denk dat er gewoon heel veel meningen zijn en 100% vlekkeloos was dit nooit verlopen, maar we kunnen en moeten er wel lering uit trekken. Ik denk dat wij communicatie teveel als sluitpost hebben gezien en te weinig als integraal onderdeel. Dat is overigens mijn persoonlijke (maar wel professionele) mening. We evalueren dit nu en daar komen als het goed is hele concrete verbeteringen uit.

• The Killer
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Je reactie raakt me in die zin wel dat ik het ermee eens ben dat de communicatie beter had gekund. Het is juist ook voor HQ medewerkers en Crew natuurlijk jammer dat iets waar je lang aan werkt en waar je achter staat, niet op de juiste manier ontvangen wordt. De zender is in mijn ogen altijd verantwoordelijk voor de juiste boodschap en toon. Nu ben ik ook weer niet naïef op dit onderwerp, ik denk dat er gewoon heel veel meningen zijn en 100% vlekkeloos was dit nooit verlopen, maar we kunnen en moeten er wel lering uit trekken. Ik denk dat wij communicatie teveel als sluitpost hebben gezien en te weinig als integraal onderdeel. Dat is overigens mijn persoonlijke (maar wel professionele) mening. We evalueren dit nu en daar komen als het goed is hele concrete verbeteringen uit.
Dat vind ik nu eens bijzonder goed nieuws. Het is me echt al jaren een doorn in het oog. Dat is meteen een verklaring voor de toon die ik als zender heb gekozen. In mijn ervaring heb je of een rood jasje, of sta je op een 'witte lijst' maar anders wordt directe feedback zeer zelden gewaardeerd met een reactie. Pas als je de scherpe randjes opzoekt is er genoeg prikkel. Dat is blijkbaar een Tweakers-cultuurdingetje, wel eentje die niet bepaald de schoonheidsprijs verdient.

Juist omdat iets waar je met veel inzet en passie aan hebt gewerkt het verdient om in een gespreid bedje terecht te komen. Ik hoop dat dat nu eindelijk geen ondergeschoven kindje meer is in de toekomst. Aan de voorbereiding schort het volgens mij zelden en elke verandering brengt weerstand met zich mee, maar juist met gedegen communicatie kun je plooien glad strijken.

De agile introductie van grote implementaties is er ook één die een zeer kritische evaluatie verdient als je het mij vraagt. Dat betekent of full agile en dus een enorme wendbaarheid in beslisvermogen en een zeer hoge evaluatiesnelheid of een reguliere introductie in beta waarbij je een transparant (!) evaluatieproces doormaakt met je gebruikers. Gezien de stroperige traagheid waarmee besluitvorming bij Tweakers plaats vindt, vind ik de keuze voor een agile introductie op zijn zachtst gezegd bijzonder. Om nog maar niet te spreken van het feit dat een agile ontwikkeltraject op geen enkele manier een agile implementatietraject vereist.

• slb
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 16:28

slb

Meh...

Ik heb het premiumabo eerts nog eens aangekeken voordat ik mijn mening geef, maar als Tweaker die al actief is sinds WoT, vind ik het premium abonnement nu een grote faal. Er zouden artikelen komen met
"Premium-artikelen op Tweakers. Met deze artikelen brengen we het nieuws dat net dat beetje meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken en experts te spreken. Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews."
Maar als ik de laatste premium artikelen bekijk vind ik dat de plank volledig mis wordt geslagen. WTF heeft bijvoorbeeld het artikel Vliegen op accu's of waterstof dit nog met de basis (Tweaken van hardware/software) te maken?
En voor interviews en columns wil ik geen premium betalen.

Straks komen er nog artikelen over Circadiaans verlichtingsontwerp, interessant maar niet passend in het kader dat Tweakers imo zou moeten hanteren.

Dit soort info vind ik elders, voor goede journalistiek heb ik een abo op FTM (en wat nieuwssites), voor F! abonnementen op diverse bladen voor Linux (waar veeel te weinig aandacht op Tweakers wordt geschonken) idem.

Beperk premium op computer/IT (harde en softe waren) en zorg voor wat meer Hardware.info achtige diepgang ipv ongerelateerde meuk.

SUGGESTIE: knop gewenst/niet gewenst naast elk artikel in het overzicht.

prompt $p $g

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

slb schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:57:
Ik heb het premiumabo eerts nog eens aangekeken voordat ik mijn mening geef, maar als Tweaker die al actief is sinds WoT, vind ik het premium abonnement nu een grote faal. Er zouden artikelen komen met

[...]

Maar als ik de laatste premium artikelen bekijk vind ik dat de plank volledig mis wordt geslagen. WTF heeft bijvoorbeeld het artikel Vliegen op accu's of waterstof dit nog met de basis (Tweaken van hardware/software) te maken?
En voor interviews en columns wil ik geen premium betalen.

Straks komen er nog artikelen over Circadiaans verlichtingsontwerp, interessant maar niet passend in het kader dat Tweakers imo zou moeten hanteren.

Dit soort info vind ik elders, voor goede journalistiek heb ik een abo op FTM (en wat nieuwssites), voor F! abonnementen op diverse bladen voor Linux (waar veeel te weinig aandacht op Tweakers wordt geschonken) idem.

Beperk premium op computer/IT (harde en softe waren) en zorg voor wat meer Hardware.info achtige diepgang ipv ongerelateerde meuk.

SUGGESTIE: knop gewenst/niet gewenst naast elk artikel in het overzicht.
Niet iedere tweaker is een ITer of enkel geïnteresseerd in IT nieuws. Ik vond het een interessant artikel eigenlijk en kom maar op met een Circadiaans verlichtingsontwerp!

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• slb
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 16:28

slb

Meh...

LOL.

Het is best een interessant artikel maar valt buiten het kader, de insteek van Tweakers is toch IT (en nu HWI erbij gevoegd is zou het zelfs nog meer hardware gerelateerd nieuws moeten zijn).

Moet Tweakers dan maar een tweede NU.nl worden? Weg met het eenheidsmediaworstjasje, daar zijn er al genoeg van...

Niet breder, maar dieper gaan.

prompt $p $g

• Hahn
slb schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:28:
LOL.

Het is best een interessant artikel maar valt buiten het kader, de insteek van Tweakers is toch IT (en nu HWI erbij gevoegd is zou het zelfs nog meer hardware gerelateerd nieuws moeten zijn).

Moet Tweakers dan maar een tweede NU.nl worden? Weg met het eenheidsmediaworstjasje, daar zijn er al genoeg van...

Tweakers is al sinds jaar en dag niet alleen IT meer, maar technologie in een vrij brede zin van het woord.

Prima dat jij een meer die-hard Tweakers zou willen zien, maar ik denk niet dat je heel hard hoeft te gaan hopen dat dat zal gebeuren ;)

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 03:54

Q

Au Contraire, mon capitaine!

slb schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:57:
Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews."
Die hebben we volgens mij nog helemaal niet gezien, of wel? :?

Blog (solar powered) | 71TB NAS |

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Q schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Die hebben we volgens mij nog helemaal niet gezien, of wel? :?
Jawel: reviews: How-to 3d-printen - deel 1: printers en filamenten

• Q

Q

Ik vind dit helemaal geen how-to.

Het is een uitgebreid artikel over 3D printers maar er zijn geen instructies om te volgen om een bepaald doel te bereiken. Misschien dat het wel helpt om een apparaat + filament te kiezen. Maar een how-to bevat in mijn ogen altijd duidelijke, concrete low-level instructies.

Edit: maar goed, als Tweakers.net het een how-to vind, tja. Een discussie over semantiek is niet waardevol. Persoonlijk vind ik het meer begripsinflatie.

[Voor 11% gewijzigd door Q op 12-01-2021 19:03]

• Hahn
Q schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Ik vind dit helemaal geen how-to.

Het is een uitgebreid artikel over 3D printers maar er zijn geen instructies om te volgen om een bepaald doel te bereiken. Misschien dat het wel helpt om een apparaat + filament te kiezen. Maar een how-to bevat in mijn ogen altijd duidelijke, concrete low-level instructies.
Dit is inderdaad meer een introductie tot 3D-printers en geen stap-voor-stap uitleg, wat ik bij een how-to zou verwachten :)

• AtlAntA

AtlAntA

Hahn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Tweakers is al sinds jaar en dag niet alleen IT meer, maar technologie in een vrij brede zin van het woord.

Prima dat jij een meer die-hard Tweakers zou willen zien, maar ik denk niet dat je heel hard hoeft te gaan hopen dat dat zal gebeuren ;)
Dat is anders wel de nieuwe koers van Tweakers.net wat is aangekondigd vlak na het samen gaan met hwi. "Terug naar de kern" Ik hoor het Wout nog zeggen in de podcast. Dat er dan commentaar komt op (premium nota bene) artikelen die eigenlijk het tegenovergestelde doen is dan niet zo verwonderlijk.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:56

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

slb schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:28:
LOL.

Als je opzoek bent naar wat hardere hardware (ghehe) dan is misschien wel hardwarejunkies.info wat voor jou, opgestart door oud hardware.info leden.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• Q

Q

We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber. En ja, we snappen dat er een groep gebruikers zal zijn die zich daarmee minder thuisvoelt op Tweakers. Dat vinden we jammer, maar alleen door ons op een duidelijke doelgroep te richten, kunnen we de site en de inhoud ervan blijven verbeteren, ook in de toekomst. Iedereen blijft natuurlijk welkom om Tweakers te bezoeken.
Ik vraag mij af wat Tweakers.net nu werkelijk verstaat onder "de échte techliefhebber". En hoe onderscheidt deze groep zich van de groep mensen die zich 'minder thuis zal voelen'?

Welke duidelijk aanwijsbare veranderingen zijn er doorgevoerd in de dagelijkse content die deze laatste groep misschien zou afschrikken?

Persoonlijk ervaar ik - afgezien van de Premium effort - geen verschil in de aard van de content. Of is juist de introductie van Premium het resultaat van die focus op "de échte techliefhebber"?

• return true
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21:47
Q schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:42:
Persoonlijk ervaar ik - afgezien van de Premium effort - geen verschil in de aard van de content. Of is juist de introductie van Premium het resultaat van die focus op "de échte techliefhebber"?
Het is mij ook niet echt opgevallen dat er een andere doelgroep wordt aangesproken voordat het in dit topic werd aangehaald (ik mag dan een nieuwe forumgebruiker zijn, maar ik lees al wel een aantal jaartjes mee). De hele frontpage staat vol met dingen die je kunt kopen en ik lees vrijwel niks over dingen die je kunt maken, dus ik zie de echte tweaker daar nog niet echt in terug.

Ik vermoed dat er best een markt is voor een betaald product dat specifiek gericht is op knutselaars (waarbij je bijvoorbeeld bij een artikel over de Arduino IoT-kit how-to's kunt kopen voor dingen die je ermee kunt doen, ik noem maar wat). Dat zijn échte extra's die niet de community opsplitsen, maar tegelijkertijd weet ik niet of het huidige team daar wel op is toegerust. Ik mis in dit hele verhaal in ieder geval een beetje de creativiteit van een tweaker, in plaats van 'laten we het AD en de Volkskrant vragen hoe ze dit doen'.

• ed800
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:15
Ik ben best wel geschrokken dat het artikel over deplatformen überhaupt gepubliceerd is. Het opent met de nogal vreemde claim dat de conclusie "wetenschappelijk onderbouwd" is, maar op geen enkel moment wordt er wezenlijke duiding gegeven en wat dat betekent.

Waarom staan er alleen linkjes naar publicaties? Waarom wordt er geen enkel woord besteed aan wat er wezenlijk in die onderzoeken gedaan wordt?

@Tijs Hofmans, waarom is er geen enkele kritische noot geplaatst bij de conclusies? Voat is permanent gesloten, waarom meld je dat niet in het artikel? Wat is jouw toevoeging behalve kopiëren, plakken, en wat vertalen?

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-01 18:24

Tijs Hofmans

Redacteur
ed800 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:25:
Ik ben best wel geschrokken dat het artikel over deplatformen überhaupt gepubliceerd is. Het opent met de nogal vreemde claim dat de conclusie "wetenschappelijk onderbouwd" is, maar op geen enkel moment wordt er wezenlijke duiding gegeven en wat dat betekent.

Waarom staan er alleen linkjes naar publicaties? Waarom wordt er geen enkel woord besteed aan wat er wezenlijk in die onderzoeken gedaan wordt?
Ik snap niet wat je bedoelt, deze onderzoeken zijn de wetenschappelijke onderbouwingen waar ik het over heb.
@Tijs Hofmans, waarom is er geen enkele kritische noot geplaatst bij de conclusies?
Zoals?
Voat is permanent gesloten, waarom meld je dat niet in het artikel?
Wel goed lezen: "Een voorbeeld daarvan is Reddit-alternatief Voat, dat sinds kerst gestopt is vanwege de grote toename aan gebruikers."
Wat is jouw toevoeging behalve kopiëren, plakken, en wat vertalen?
Tsja, dit blijft elke keer zo'n ding in dit topic. Als jij liever drie wetenschappelijke onderzoeken los gaat lezen en dat hetzelfde vindt als een artikel dat ze samenvat en vervolgens duiding geeft adhv een hoogleraar die ik erover heb gesproken, dan heeft het voor jou weinig toegevoegde waarde I guess.

• EricWN
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-01 17:08
@Tijs Hofmans, Ik vond het artikel over deplatformen (wat een woord overigens) een van de beste premium artikelen tot nu toe. Ik zal proberen uit te leggen waarom:
  • Het is actueel
  • Dezelfde info is niet snel ergens anders te vinden (zie ook punt hieronder)
  • De meer technische kant van een actueel onderwerp analyseren is iets wat eens een ander perspectief geeft op het onderwerp
  • De analyse is goed uitgevoerd: goede bronnen, goede verwijzingen, met daarbovenop commentaar en toelichting van een expert
  • Het artikel geeft voldoende informatie en voorzetten om in de comments een goede, geïnformeerde discussie te voeren
Is het artikel perfect? Nee, maar wel goed genoeg voor een premium label vind ik.
Als ik een suggestie voor verbetering zou moeten geven: maak het nog iets meer 'Tweakers'.
Dat kan door bijvoorbeeld meer op het privacy/vrijheid van meningsuiting thema in te gaan, door bijvoorbeeld aan te geven wie er met welke reden tot een purge over gaat. Is het het platform zelf? Is het politieke druk? Moet het van een rechter? En maakt dat uit voor het succes van een purge? Ook als dit niet bekend is, vind ik dat toch waardevolle informatie om te lezen.
Het zou ook kunnen door iets meer de technische kant te belichten: hoe wordt een purge aangepakt? Bepaalde woorden verbieden? AI? Moderatie van medewerkers? Moderatie van gebruikers? Wat werkt wel en wat niet? Hoe technisch ingrijpend moet je dit doen om een purge succesvol te laten zijn?
Ik vind het artikel zoals dat er nu staat interessant, maar het roept ook bovenstaande vragen bij mij op. Natuurlijk kan je niet alle mogelijke vragen in een artikel beantwoorden, maar het 'Tweakers' gehalte mag iets hoger van mij.

Ik zou zeggen: ga zo door.

[Voor 0% gewijzigd door EricWN op 13-01-2021 18:13. Reden: mention gefixt]

• Mauritio
  • Laatst online: 18-01 13:33
Tijs Hofmans schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:32:

Zoals?

[...]

Tsja, dit blijft elke keer zo'n ding in dit topic. Als jij liever drie wetenschappelijke onderzoeken los gaat lezen en dat hetzelfde vindt als een artikel dat ze samenvat en vervolgens duiding geeft adhv een hoogleraar die ik erover heb gesproken, dan heeft het voor jou weinig toegevoegde waarde I guess.
Zoals bijvoorbeeld het gigantische risico op censuur, er is dus een relatief kleine groep die kan besturen wat de massa te zien krijgt. (Even los van het feit of zaken extreem zijn zoals geweld of terrorisme). Daar sta je eigenlijk niet/heel kort bij stil en is het artikel dus een beetje een samenvatting (wel een leuke hoor) over het (beperkte, met 3 artikelen als proof) effect van deplatformen maar het voegt niks toe behalve dat in mijn optiek, een beetje kritsch zijn op ontwikkelingen is voor mij persoonlijk wat een artikel interessant maakt. Voor een samenvatting lees ik liever een cochrane-achtige-review. Zie ook de vele reacties onder het topic die aangeven dit ook te missen.

Voor mij is dit artikel wel richting een premium artikel maar ik had liever een breder interview met de hoogleraar gezien (in de vorm van of podcast/video of geschreven format.

Het hele topic is toch juist om te sparren over de inhoud van premium en wat er volgens Tweakers in zou passen? Dan is je laatste reactie wel wat flauw, er worden gewoon wat kritische vragen gesteld over een artikel wat je hebt geschreven. Om vervolgens gewoon kritiek terug te knallen is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de discussie.

Just my 2cts :)

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

Mauritio schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Het hele topic is toch juist om te sparren over de inhoud van premium en wat er volgens Tweakers in zou passen? Dan is je laatste reactie wel wat flauw, er worden gewoon wat kritische vragen gesteld over een artikel wat je hebt geschreven. Om vervolgens gewoon kritiek terug te knallen is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de discussie.

Just my 2cts :)
Als je dit topic een beetje volgt is de kritiek vanuit de "community" los samengevat als volgt:

1) Mierenneuken tot in den treure
2) Het is niet goed want reden X/Z/Y
3) Iemand zijn werk (of werkzaamheden) worden volledig afgebrand alsof ze persoonlijk onrecht is aangedaan.

Kritiek is goed; maar de manier waarop sommige dat hier doen is absurd. Kijk alleen al naar de beschuldiging (dat is geen kritiek) van "Wat is jouw toevoeging behalve kopiëren, plakken, en wat vertalen?" dat is imho een beschuldiging en gewoon niet nodig.

Omdat het moet.

• Q

Q

Tijs Hofmans schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:32:
Wel goed lezen: "Een voorbeeld daarvan is Reddit-alternatief Voat, dat sinds kerst gestopt is vanwege de grote toename aan gebruikers."
@Tijs Hofmans Volgens mij klopt dit niet. Voat is gestopt omdat het geld op was.
Voat co-founder Justin Chastain announced the pending closure this week, saying the site had run out of money after an investor defaulted on their contract in March. "I personally decided to keep Voat up until after the US election of 2020. I've been paying the costs out of pocket but now I'm out of money," Chastain wrote. Voat was founded in 2014 and hosted Reddit-like forums with minimal moderation. It grew rapidly after Reddit added an anti-harassment policy and banned five subreddits that it said violated the rules, including its infamous r/fatpeoplehate forum.
Maar iets anders: ik vond het artikel lekker lezen / goed geschreven. Aan het einde viel het een beetje dood voor mijn gevoel. Ik had een soort slot-conclusie / evaluatie verwacht van alle informatie die je deelde in het artikel.

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-01 18:24

Tijs Hofmans

Redacteur
EricWN schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:10:
@Tijs Hofmans, Ik vond het artikel over deplatformen (wat een woord overigens) een van de beste premium artikelen tot nu toe.
Thanks!
Is het artikel perfect? Nee, maar wel goed genoeg voor een premium label vind ik.
Als ik een suggestie voor verbetering zou moeten geven: maak het nog iets meer 'Tweakers'.
Dat kan door bijvoorbeeld meer op het privacy/vrijheid van meningsuiting thema in te gaan, door bijvoorbeeld aan te geven wie er met welke reden tot een purge over gaat. Is het het platform zelf? Is het politieke druk? Moet het van een rechter? En maakt dat uit voor het succes van een purge? Ook als dit niet bekend is, vind ik dat toch waardevolle informatie om te lezen.
Ik snap je punt hier, hier niet over schrijven was een bewuste keuze. Zoals je misschien in de comments al ziet is dit nogal een mijnenveld waarin je behoorlijk snel terecht komt bij meningen of in ieder geval de illusie daarvan. Dat probeerde ik te voorkomen. De discussie rondom privacy/vvmu is te genuanceerd (misschien zelfs te gepolariseerd) om daar iets waardevols over te kunnen schrijven wat echt objectief is, iets toevoegt aan de tienduizend meningen die je hier al over kunt lezen. Ik zeg niet dat dat onmogelijk is, maar het is in ieder geval iets waar ik veel moeite mee zou hebben. Daarom heb ik bewust meteen deze insteek gekozen, die is namelijk het meest neutraal.
Het zou ook kunnen door iets meer de technische kant te belichten: hoe wordt een purge aangepakt? Bepaalde woorden verbieden? AI? Moderatie van medewerkers? Moderatie van gebruikers? Wat werkt wel en wat niet? Hoe technisch ingrijpend moet je dit doen om een purge succesvol te laten zijn?
Ik vind het artikel zoals dat er nu staat interessant, maar het roept ook bovenstaande vragen bij mij op. Natuurlijk kan je niet alle mogelijke vragen in een artikel beantwoorden, maar het 'Tweakers' gehalte mag iets hoger van mij.
Dit vind ik wel een goede insteek. Ik denk niet dat het specifiek in dit artikel zou passen, dan zou het stuk alle kanten op gaan en dat is ook weer wat te chaotisch (en dan zou het nog twee dagen later af zijn en kun je je afvragen wat de relevantie nog is). Het lijkt me eerder iets voor een vervolgartikel maar het is zeker interessant ja.

• FiberSam
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-01 19:15
Het spijt me, maar ik ga niet betalen voor premium artikelen. Ik kan genoeg alternatieven vinden in het engelstalige aanbod op internet. Ik snap ook dat DPG meer wil verdienen. Nu gebruik ik de pricewatch ook vaak, maar als tweakers.net minder aantrekkelijk wordt zijn er genoeg alternatieven. Denk aan platforms als idealo.de, waar ook vaak lagere prijzen te vinden zijn dan in NL. De wereld globaliseert nu eenmaal. Het zal knap lastig worden voor tweakers.net om relevant te blijven. Premium abbo's kunnen daarbij helpen voor de continuity, maar het zal dus ook leiden tot vertrekkende klanten. Dilemma.

• Mauritio
  • Laatst online: 18-01 13:33
Grvy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Als je dit topic een beetje volgt is de kritiek vanuit de "community" los samengevat als volgt:

3) Iemand zijn werk (of werkzaamheden) worden volledig afgebrand alsof ze persoonlijk onrecht is aangedaan.

Kritiek is goed; maar de manier waarop sommige dat hier doen is absurd. Kijk alleen al naar de beschuldiging (dat is geen kritiek) van "Wat is jouw toevoeging behalve kopiëren, plakken, en wat vertalen?" dat is imho een beschuldiging en gewoon niet nodig.
1 & 3 ben ik helemaal met je eens hoor. Redacteuren afbranden zonder zelf ooit een stuk geschreven te hebben is ook kansloos, zou het ook niet prettig vinden als iemand mijn werk afbrand.

Met punt 2) heb ik geen moeite zolang er ook gemotiveerd is wat er dan aan een stuk mist of wat het wel goed/beter/best had gemaakt.

Maar het raakt, denk ik, een diepere snaar waar men zijn/haar handen niet aan durft te branden en dat is de vraag wat een artikel toevoegt. Ik vond het een prima te lezen artikel maar het had echt 100X sterker geweest met een sterkere conclusie of stellingname wat @Q ook aangeeft. Durf stelling te nemen als redacteur, je hebt de onderbouwing al volledig geschreven inclusief expert-opinion van een hoogleraar! (Beeldspraak:) Het voelt een beetje als naar een leeg doel rennen met een bal om hem er vervolgens net voor de lijn stil te leggen. Durf hem er ook gewoon keihard in te knallen!

Verder ben ik niet zo voor alle premium labels overal op maar in de kwaliteit zit wel een stijgende lijn voor mijn gevoel!

[Voor 5% gewijzigd door Mauritio op 13-01-2021 20:00]

• Q

Q

Mauritio schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:59:
[ Ik vond het een prima te lezen artikel maar het had echt 100X sterker geweest met een sterkere conclusie of stellingname wat @Q ook aangeeft. Durf stelling te nemen als redacteur, je hebt de onderbouwing al volledig geschreven inclusief expert-opinion van een hoogleraar! (Beeldspraak:) Het voelt een beetje als naar een leeg doel rennen met een bal om hem er vervolgens net voor de lijn stil te leggen. Durf hem er ook gewoon keihard in te knallen!
Persoonlijk bekeek ik het puur qua schrijftechniek, niet zo zeer kwa onderwerp/inhoud. Al eindig je maar met een korte samenvatting - herhaling is helemaal niet verkeerd - om het punt over te brengen.

Het is - zoals Tijs zelf aangeeft - bewust een onderwerp gekozen om maar niet meer olie op het vuur - wat in de comments raast - te gooien.

Maar daarmee heeft het onderwerp ook eigenlijk niets meer toe te voegen: deplatformen werkt. Water is nat.

Wat heeft het artikel mij nu geleerd, wat voor perspectief geeft dit?

Wat was het doel van dit artikel, wat draagt het bij aan de discussie?

Edit: een lezer die te kwader-trouw is vind dit artikel helemaal niet neutraal. Die voelt dat zijn team in dezelfde hoek wordt gedrukt als ISIS-terroristen en voelt zich zo 'gedenomineerd' 'gedemoniseerd', dus in die zin vraag ik me af of ook het doel van neutraliteit wordt bereikt, maar dit is een terzijde.

[Voor 11% gewijzigd door Q op 14-01-2021 01:11]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
"Iets werkt" heeft een positieve connotatie. Deze titel is gewoon polariserend bij een polariserend onderwerp.

Geen fan. Houdt het gewoon neutraal, artikel zelf heeft naar mijn smaak ook een aardig pc zweem waar ik niet van houdt. Verder wel redelijk artikel met wel wat interessante weetjes maar om nou te zeggen premium en ik ga ervoor betalen, nee dat niet.

Maar goed ik vind "Premium" ook bij andere mainstream outlets maar zelden echt premium of potentieel geld waard.

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 13-01-2021 20:57]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Gomez12
  • Nu online
[...]
1..999) Vragen voor verduidelijking/toelichting zonder antwoord
1000) Mierenneuken tot in den treure
1001) Het is niet goed want reden X/Z/Y
1002) Iemand zijn werk (of werkzaamheden) worden volledig afgebrand alsof ze persoonlijk onrecht is aangedaan.
FTFY
Het komt op mij over als juist geen kritiek, zeker geen beschuldiging. Maar voornamelijk een vraag. Het gaat immers om een premium-artikel...
Maar zoals Thijs zelf al zegt, het is gewoon een samenvatting van 3 artikelen zonder enig tegenartikel te raadplegen en er is 1 persoon "geinterviewd" (wat imho gewoon hoort bij elk journalistiek stuk).
Kijk, als dat voor jou al premium is, gefeliciteerd.

Maar voor mij is dat voor een gewoon artikel met die titel al een matig tot zwak artikel.
Want wat compleet genegeerd wordt in het hele artikel is dat er niet op zichzelf "gedeplatformd" wordt. Het enige wat de bronnen van dit artikel zeggen is : Deplatforming werkt als het onderdeel is van een grotere movement.
De bestorming van het capitool is voor veel Amerikanen echt iets in de richting van hoogverraad.
Bij Isis was het gewoon onderdeel van de militaire campagne.
Bij Reddit is de conclusie simpelweg : "We find that the ban worked for Reddit" oftewel niets over deplatforming, alleen een onderzoek naar wat er gebeurt als je als platform actief gaat modereren op specifieke uitlatingen.

Of zoals Thijs het zelf zegt : "Daaruit kun je concluderen dat deplatforming wel degelijk werkt - met een grote 'maar'. Het werkt vooral voor het platform zelf."

Oftewel als een platform actief maatregelen neemt, dan hebben die effect.

Net zoals het meestal ook gewenst is om een tegengeluid te lezen om te zorgen dat het geen echoput wordt. Maar dat is er ook niet.

Maar @Tijs Hofmans zegt het wmb zelf wel mooi :
Als jij liever drie wetenschappelijke onderzoeken los gaat lezen en dat hetzelfde vindt als een artikel dat ze samenvat en vervolgens duiding geeft adhv een hoogleraar die ik erover heb gesproken, dan heeft het voor jou weinig toegevoegde waarde I guess.
Om vlak daarna gecorrigeerd te worden door Q op een feitelijke onjuistheid...
Oftewel als je de correcte feitelijke info wilt weten moet je alsnog die 3 onderzoeken lezen (en daar heeft T.net heel vaak last van)

Ik vind het leuk en snel weg te lezen geschreven, maar premium? Nee, daarvoor had ik :
- minimaal een tegengeluid verwacht
- onderzoeken verwacht die de clickbait titel volgen (of een andere clickbait titel)
- een conclusie verwacht
- het juist niet als reactie op Trump verwacht.

En met dat laatste punt heb ik denk ik mijn hoofdpunt gevonden : Wat is premium nu?
- Is dat enkel maar alles wat niet perse onder tech valt?
- Want juist door Trump is het hele artikel niet uniek, wil je verdieping dan zijn er tig artikelen te vinden van gewoon veel en veel meer wetende schrijvers, dit artikel blijft in verhouding tot anderen gewoon aan de oppervlakte kijken.

Het is voor mij gewoon een snel-geschreven middelmatig artikel wat wmb gewoon leidt aan het "actueel" moeten zijn en niets heeft van de kenmerken toegeschreven aan premium.
Ja, het is een vreemde eend in de bijt bij t.net, maar is dat het enige vereiste voor een premium artikel?
Q schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:36:
[...]
Maar daarmee heeft het onderwerp ook eigenlijk niets meer toe te voegen: deplatformen werkt. Water is nat.
Het probleem is hoe je deplatformen omschrijft. Wat dit artikel voornamelijk zegt is : Deplatformen werkt voor het platform wat het doet, mits het voorafgegaan is door een uitzonderlijke aanleiding voor het deplatformen.

Het werkt nu, na een aanval op het capitool en 60+ rechtszaken en een poging tot omkoping van georgia etc. etc. etc. Maar of het op zichzelf werkt? Dat is nog maar de vraag...

• AtlAntA

AtlAntA

[...]

Tja, men hoopt Premium straks als de beta voorbij is aan ons te verkopen. Dat betekent dat we klant zijn geworden en dat verandert de relatie nogal natuurlijk. Dus als iemand een Premium artikel zijn centen niet waard vindt dan mag diegene ook gerust ongezouten en ongenuanceerd zijn mening geven.

Straks als de beta voorbij is zullen de kritieken vast anders (lees: liever) zijn dan nu omdat ik verwacht dat de meesten die hier stevig kritiek geven geen premium zullen halen als de kwaliteit voor hen niet voldoende is. ;)

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

@AtlAntA sinds wanneer mag je omdat je ergens voor betaald "ongezouten en ongenuanceerd" je mening geven?

Fatsoensnormen bestaan dan nog steeds.. lijkt mij?

Het is gewoon overduidelijk dat sommige hier echt -belachelijk- doen over Premium en serieus doen alsof de medewerkers van Tweakers persoonlijk bij hun langs zijn geweest om ze in het gezicht te spugen.

[Voor 73% gewijzigd door Grvy op 13-01-2021 22:37]

Omdat het moet.

• AtlAntA

AtlAntA

Grvy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:34:
@AtlAntA sinds wanneer mag je omdat je ergens voor betaald "ongezouten en ongenuanceerd" je mening geven?

Ik denk dat we allebeide een ander beeld hebben bij ongenuanceerd en ongezouten. In mijn optiek kan dat allemaal binnen de fatsoensnormen. En ik heb eerlijk gezegd nog niks gezien wat echt onfatsoenlijk was. Ja er is harde kritiek (terecht of onterecht doet er nu even niet toe) geweest en dat is met stevige woorden gebracht. Maar onfatsoenlijk kan ik het niet noemen.
Het is gewoon overduidelijk dat sommige hier echt -belachelijk- doen over Premium en serieus doen alsof de medewerkers van Tweakers persoonlijk bij hun langs zijn geweest om ze in het gezicht te spugen.
Dat is nogal een beschuldiging waar ik echt helemaal niet achter sta. Buiten dat om is het ook nogal overdreven. Tweakers (bedrijf) probeert ons (de klant) een product te verkopen. Dat de potentiele klant het product niks vindt mag dan ook gewoon gezegd worden.

Oh, en zou het echt de fatsoensnormen overschrijden dan zijn er genoeg capabele mods die dan wel komen modereren.

• CyberMania
Grvy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:34:

Klopt. Natuurlijk brengt het optuigen van een paywall de eerste dagen bij sommigen hevige emoties teweeg, niks mee. Daarna graag op een fatsoenlijke en rationele manier. @Moonsugar had hier als CM wat meer zichtbaar sturing aan kunnen geven (als verbindende kracht tussen HQ en de Community).

Daarnaast als je de premiumartikelen niks vindt, is dat niet erg: er verandert voor jou ook helemaal niks. Het is een extra'tje.

Ook is dit maar een klein groepje natuurlijk wat een vertekend beeld kan geven. Want er zijn iets van 400.000 dagelijkse unieke bezoekers o.i.d.

Wel had de launch beter gekund met een aantal sterartikelen (de eerste premiumartikelen waren volgens velen echt van slechte kwaliteit) @WoutF want 'first impressions, make a lasting impression'. Het had direct al weinig weg van 'premium' bij velen.

Tot slot is de aanvliegroute te lang: als je nog drie maanden nodig hebt om te fine-tunen, dan was het misschien nog te vroeg of onuitgewerkt om überhaupt van start te gaan zo groot.

Het is goed dat er vanuit de achteruitkijkspiegel nog eens naar de launch wordt gekeken, want kon toch veel beter (achteraf) wat betreft wat er verwacht werd en wat er geleverd werd. Het lijkt er een beetje op dat de beloofde 'hoogwaardige content' niet uit de verf kwam.

vraagje: heeft de hoofdredacteur de eerste premiumartikelen gescreend op kwaliteit en doelstelling, en is er binnen een week (na de negatieve feedback) bijv gestuurd op het laten peer-reviewen door redacteurs van elkaars premiumartikelen voor publicatie?

[Voor 51% gewijzigd door CyberMania op 14-01-2021 07:23]

• Gomez12
  • Nu online
CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 06:29:
[...]
Daarnaast als je de premiumartikelen niks vindt, is dat niet erg: er verandert voor jou ook helemaal niks. Het is een extra'tje.
Dat is een extreem beperkte blik is nu al gebleken.
Dat gaat enkel op voor de "standaardnieuwsberichten", blijkbaar kreeg je vroeger ook al allerlei extraatjes alleen werd dat toen niet gepresenteerd als extra.
vraagje: heeft de hoofdredacteur de eerste premiumartikelen gescreend op kwaliteit en doelstelling, en is er binnen een week (na de negatieve feedback) bijv gestuurd op het laten peer-reviewen door redacteurs van elkaars premiumartikelen voor publicatie?
Is al beantwoord, december (/1e maand) zijn voornamelijk vooruit geschreven artikelen geweest zodat de mensen vrij konden zijn. Oftewel express gekozen qua timing voor geen bijsturing in het begin.

• CyberMania
Gomez12 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:
Is al beantwoord, december (/1e maand) zijn voornamelijk vooruit geschreven artikelen geweest zodat de mensen vrij konden zijn. Oftewel express gekozen qua timing voor geen bijsturing in het begin.
Dat was m'n vraag niet: heeft de hoofdredacteur de eerste premiumartikelen ge-prescreend voor publicatie of deze in voldoende mate ook inhoudelijk voldeden aan de richting/doelstellingen van de organisatie.
En is er binnen een week (na de negatieve feedback) bijv gestuurd op het laten peer-reviewen door redacteurs van elkaars premiumartikelen voor publicatie voor kwaliteitsborging.

[Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 14-01-2021 09:28]

• cleef
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Dat was m'n vraag niet: heeft de hoofdredacteur de eerste premiumartikelen ge-prescreend voor publicatie of deze in voldoende mate ook inhoudelijk voldeden aan de richting/doelstellingen van de organisatie.
En is er binnen een week (na de negatieve feedback) bijv gestuurd op het laten peer-reviewen door redacteurs van elkaars premiumartikelen voor publicatie voor kwaliteitsborging.
Waarom zou je dit willen weten? Dit lijkt me (intern) aan Tweakers hoe ze dit doen en niet zo relevant voor de discussie wat je van Premium (en de premium artikelen) vindt.

Misschien heb je hier een doel mee wat wel gekoppeld is aan wat je van Premium vindt, maar dat is me dan niet direct duidelijk.

• PCmisbruiker
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-01 14:56
Was dit ook de feeling van femme bij het opzetten van tweakers nieuws site?
Ik snap dat er meer mensen hier lezen en dat tweakers general wordt maar waar mogen wij nerds dan terecht met teveel details en in de diepte gratis nieuws?

Linus heeft hier ook last van dat het technische niveau daal om de meerderheid van de lezer te vriend te houden, maar waar kunnen wij dan weer los gaan? Voorheen was dat hier bij twweakers....

• Q

Q

*knip* op deze manier werkt het dus niet. Zie ook de topicwaarschuwing.

[Voor 80% gewijzigd door RoD op 14-01-2021 16:31]

• Q

Q

Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegankelijk maken

Ik begrijp niet zo goed waarom een artikel als dit - in mijn ogen een oppervlakkige advertorial - premium zou zijn.

Hoe kan het dat na alle feedback in dit topic dat dit soort artikelen onder de Premium vlag worden gepubliceerd?

Edit: ik snap denk ik het fundamentele probleem. (Ik edit nu)

Van de auteur (nieuwe Tweakers medewerker) in de comments:
Allereerst, dat dit een premium-verhaal is. Er is een onderscheid tussen premium-achtergrond en nieuws. Dit is een premium nieuwsbericht. Dat wil zeggen: ik breng het nieuws, net als dat ik dat met alle andere CES-nieuws zou doen, maar steek extra tijd en moeite om dat nieuws toe te lichten, door te bellen met het bedrijf, met experts en door extra tijd te steken om in me in te lezen. In de tijd dat ik dit verhaal schrijf, kan ik ook meer berichten brengen, dus daar moet wat tegenover staan: het premium-label. Het nieuws is niet de techniek achter dat pak, wat al jaren gebruikt wordt. Voor een achtergrondverhaal had die technische insteek heel interessant geweest, maar dan was het een heel ander verhaal geweest.
Ik heb de indruk dat Tweakers.net niet zo bezig is met wat ‘wij’ als bezoekers graag zouden willen zien. Wat onze behoefte is.

Mijn indruk is dat als Tweakers iets meer moeite stopt in een artikel, dat dit dan terugverdiend moet worden.

Maar het gaat in mijn ogen niet om de effort van Tweakers.net maar om het resultaat. En dit resultaat is voor mij geen geld waard, al had Tweakers er duizend uur aan besteed.

Misschien is het beter als content wordt geschreven waar daadwerkelijk mensen geld voor over hebben en dat daar de focus op ligt.

[Voor 68% gewijzigd door Q op 14-01-2021 16:57]

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-01 17:43

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Ik wilde iets gaan tikken, maar Cleef heeft mijn reactie eigenlijk al verwoord.
cleef schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Waarom zou je dit willen weten? Dit lijkt me (intern) aan Tweakers hoe ze dit doen en niet zo relevant voor de discussie wat je van Premium (en de premium artikelen) vindt.

Misschien heb je hier een doel mee wat wel gekoppeld is aan wat je van Premium vindt, maar dat is me dan niet direct duidelijk.

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Q schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:48:

Ik heb de indruk dat Tweakers.net niet zo bezig is met wat ‘wij’ als bezoekers graag zouden willen zien. Wat onze behoefte is.
Wie is 'Wij'? Ik zie vooral een tiental gebruikers die in dit topic reageren. Voor de rest zie ik maar heel weinig reacties. Ik zie vooral reacties dat het allemaal weer niet goed is, er is altijd wel wat te vinden om op- of aanmerkingen in dit topic te plaatsen.
Misschien is het beter als content wordt geschreven waar daadwerkelijk mensen geld voor over hebben en dat daar de focus op ligt.
Welke content dan? Wat is een echte techliefhebber? Ik zie geen verschil tussen de onderwerpen van 2 jaar geleden en nu. Het zijn er wel meer. Wat dat betreft is de ommezwaai uit september een vreemde communcatie die ik dan nog niet terug zie.

Ik schrijf soms wat vaag door dyslexie

• Q

Q

ed1703 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Welke content dan? Wat is een echte techliefhebber? Ik zie geen verschil tussen de onderwerpen van 2 jaar geleden en nu. Het zijn er wel meer. Wat dat betreft is de ommezwaai uit september een vreemde communcatie die ik dan nog niet terug zie.
Dat was mijn vraag ook meerdere malen: wat is een échte techliefhebber?

Q in "Het grote Tweakers Premium topic"

Ik snap nu het antwoord: iemand die voor Premium wil betalen.

• CyberMania
cleef schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Jawel, veel premiumartikelen werden aan het begin afgekraakt, maar volgens mij hebben de redacteuren zich maximaal ingespannen. Het lijkt me heel vervelend voor ze als premiumartikelen onterecht worden afgekraakt, zonder dat ze hierbij volgende zijn geholpen zijn in de sturing. En dat is natuurlijk helemaal aan Tweakers zelf (die sturing) maar wel degelijk relevant voor de discussie: want is het niet leuk als redacteuren hun best doen maar in de verkeerde richting (aangestuurd).

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 14-01-2021 20:21]

• Foreign Agent
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ik hoop "Premium" genoeg opbrengt zodat rest kan open blijven. Ik kom 99% voor commentaar met kennis van gebruikers en forum met veel kennis en info. Heb verder niks tegen "Premium" als de rest maar open blijft. Kan verder niet oordelen over kwaliteit van "Premium" artikelen i.v.m. mijn filosofie. ja die twee zinnen spreken elkaar tegen, nee heb "Premium" artikelen niet gelezen We komen achter aan het einde van bèta. Maar ik moet toegeven zo als ik zie crew doen er veel aan inpoet van communitie er is een duidelijke FAQ geschreven het maakt een en andere duidelijk.

[Voor 3% gewijzigd door Foreign Agent op 14-01-2021 21:38]

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True