Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.139 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb het een tijdje aangekeken en mijn mening is dat ik de artikelen niet interessant vind om hier premium voor te nemen. Eigenlijk reden om mijn feedback te geven is dat ik in steeds meer artikelen een discussie zie, waarbij ook de author reageert op de reacties. Hoewel ik begrijp en het fijn vindt dat een author zijn mening geeft over de hoe/wat/waarom, is er ook een andere conclusie te trekken.
Het is voor meerdere mensen niet interessant en/of qua kosten/baten niet interessant om hier premium voor te nemen. Probeer users dan niet over te halen waarom het wel zo is. Want je moet users overtuigen met de inhoud, niet met argumenten over waarom jouw stukje zo goed is.

Al zijn jullie redenen voor zo'n artikel nog zo duidelijk, als dit voor een gebruiker niet zo is, dan zijn je argumenten (voor zo'n user) nihil. Ik las op een gegeven moment iets dat een artikel een premium artikel was omdat er dieper werd ingegaan op de materie en er contact was opgenomen met een bedrijf voor extra informatie. Met alle respect, dat vind ik persoonlijk journalistiek 101. Niet een premium feature.

Mijn gun factor richting Tweakers was altijd vrij groot. Dus, mocht er echt een geld issue zijn dan was ik in principe altijd wel bereid geweest om 'donaties' te maken. Ik denk dat ik dat bij vele Tweakers wel zag m.b.t. de abbo's. Echter dan kom ik uit op jullie quote:
We hadden nooit verwacht dat de eerste reacties lovend zouden zijn, het gaat immers om iets waar voor betaald moet worden.
Wat nou als ik de kwaliteit van de nieuwsberichten in eerste instantie al niet zo boeiend vond? Ik ben persoonlijk van mening dat het vaak copy/pasta is van het ANP. Het komt soms voor dat artikelen letterlijk vertaald zijn van "conculega's" met Engelse teksten -> NL. Vaak genoeg lees ik de titel en skip ik naar de comments voor de juiste informatie omdat het artikel dingen mist, fout heeft en/of niet diep er op in gaat.

En eigenlijk is dat dus mijn mening/feedback; als het gross van de artikelen nu best goed waren en daar zou nog een extra stap in worden gedaan wat als premium wordt bestempeld: prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
WoutF schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Ik wilde iets gaan tikken, maar Cleef heeft mijn reactie eigenlijk al verwoord.

[...]
Oftewel : Het doel van jouw vraag is mij niet duidelijk, dus geef ik maar geen antwoord?

Aparte discussie taktiek...

Maar laat ik dan gewoon twee andere vragen stellen @WoutF en @Olaf :
Is het zo dat als men het nieuws mondeling verifieert dat het dan al premium is? Want dit heb ik nu al 2 redacteuren zien zeggen, terwijl dit toch echt gewoon basis journalistiek is wmb.

Is dit nu een officiele/kloppende uitleg van premium?
In de tijd dat ik dit verhaal schrijf, kan ik ook meer berichten brengen, dus daar moet wat tegenover staan: het premium-label.
Geschreven door @SirRosencrantz in de comments van : nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegank... (of in de quote van Q)

Want ik vind hem 1000x duidelijker dan welke andere uitleg ook.
Hij is kort en bondig en duidelijk en in wezen blijven er weinig vragen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Even een snel berichtje om te laten weten dat ik het 3d print artikel erg leuk vond. Dit soort artikelen over de “maker” onderwerpen spreken me aan, en passen ook goed bij tweakers IMHO. Een vergelijkbare eerdere was het “bouw je eigen mechanische keyboard”.

Een nadeel vind ik de zure toon in veel reacties onder de artikelen. Extra informatie wordt gewaardeerd, maar waarom altijd dat wijzende vingertje naar de redactie?

Al met al, ga zo door! Dan zal ik zeker overwegen om mijn supporter abonnementje te upgraden. Wel afhankelijk van de prijs die jullie gaan bedenken natuurlijk. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Splash schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:46:

Een nadeel vind ik de zure toon in veel reacties. Extra informatie wordt gewaardeerd, maar waarom altijd dat wijzende vingertje naar de redactie?
Extra informatie wordt zeker gewaardeerd, maar wordt die gratis dan?

Bij een betaalde krant mag je toch ook zeggen 'De kwaliteit is de laatste jaren wel achteruitgegaan zeg, ik ga mijn abonnement maar opzeggen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
CyberMania schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Extra informatie wordt zeker gewaardeerd, maar wordt die gratis dan?

Bij een betaalde krant mag je toch ook zeggen 'De kwaliteit is de laatste jaren wel achteruitgegaan zeg, ik ga mijn abonnement maar opzeggen'.
Ik had het over de reacties onder artikelen mijn beste man.

Wat dat andere betreft: goede/leuke info is mij zeker geld waard. Ik zie hier een mooi initiatief om eigen content te produceren, die beter is dan copy paste van persberichten. Dat zal niet voor niks kunnen gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Zal het toch moeten lezen om de kwaliteit te zien, echter beginnen de artikelen mij een beetje tegen te staan waardoor ik ze niet meer lees.

3d printen is toch zo'n onderwerp wat al duizend maal recentelijk is doorgekauwd, heb zelf een printer, gebruik die nu en dan en ken inmiddels wel de weg op internet om daar bijna alles over te vinden. Ik betwijfel of ze daar wat nieuws over te vertellen hebben na het laatste deel.

3d printen is voor mij echt nog geen onderwerp om premium te overwegen, wellicht gaat de redactie in de volgende delen wat dieper in op wat geavanceerdere onderwerpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Splash schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:46:
Even een snel berichtje om te laten weten dat ik het 3d print artikel erg leuk vond. Dit soort artikelen over de “maker” onderwerpen spreken me aan, en passen ook goed bij tweakers IMHO. Een vergelijkbare eerdere was het “bouw je eigen mechanische keyboard”.
Behalve dan dat de belangrijkste zaken onbesproken bleven. Het hechten aan de glasplaat is een van de grootste problemen en daar worden twee regels aan besteed met de opmerking dat daar veel over te vinden is. Sorry? Het zou een diepgaand artikel moeten zijn waar je iets mee kan. Tenslotte heeft deze redacteur alle tijd gekregen om de onderste steen boven te krijgen. Het resultaat is een matig stukje met (te) korte vergelijkingen van software en informatie die op de eerste hit met Google ook krijgt.
Een nadeel vind ik de zure toon in veel reacties onder de artikelen. Extra informatie wordt gewaardeerd, maar waarom altijd dat wijzende vingertje naar de redactie?
Huh? De meeste artikelen worden geschreven door de redactie, waarom denk je zelf dat lezers naar deze mensen wijzen?
Het is tot nu toe gewoon prutswerk en niet veel meer dan kopiëren en plakken van informatie die overal te vinden is. De meeste reviews kunnen ze nog wel, alhoewel je bij de beoordelingen er meestal twee punten af moet trekken omdat de beoordelingen vaak net iets te positief zijn.
Al met al, ga zo door! Dan zal ik zeker overwegen om mijn supporter abonnementje te upgraden. Wel afhankelijk van de prijs die jullie gaan bedenken natuurlijk. 😉
Ja voer het snel in, dan hoef ik mij niet meer te ergeren aan deze idiote artikelen. Ik gebruik Google zelf wel om de juiste info te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splash
AibohphobiA BoB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:09:
Het is tot nu toe gewoon prutswerk....
Bedankt voor deze perfecte demonstratie van de zure zeuren waar ik het over had. :P Ik hoop oprecht dat tweakers snel een systeem weet te bedenken om reacties van mensen zoals jij volledig uit te bannen! :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
Splash schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor deze perfecte demonstratie van de zure zeuren waar ik het over had. :P Ik hoop oprecht dat tweakers snel een systeem weet te bedenken om reacties van mensen zoals jij volledig uit te bannen! :)
Je zou kunnen overwegen om de argumentatie ook te lezen en niet te blijven hangen in zelfmedelijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Ik heb nu een supporters abbo, puur om de reclame te skippen. Als ik een duurder abbo moet gaan nemen voor de premium, zal ik dt beslist niet doen. Ik zal de informatie dan elders halen. Tot nu toe vind ik de premium stukken vooral uitgebreide opiniestukken, zie de meerwaarde nog niet. Hoop niet dat er simpelweg content gaat verschuiven naar premium om een abbo af te dwingen. Meerwaarde haal je alleen s de artikelen echt iets gaan bieden..
ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Splash schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Pot verwijt de ketel, maar goed. Hou lekker je roze bril op, maar hij heeft wel een discussie waardig punt ook al staat de toon jouw niet aan. Hetzelfde punt waardoor ik als beetje "kenner" van het onderwerp op de zelfde conclusie ben gekomen bij deel 1 van 3d printen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 19:45
Ik zie tot nu toe veel columns in premium. Voor mij zou dit averechts werken.

Allereerst komt ik niet op tweakers voor meningen, maar voor tech info. Geen gemis dus :) maar in de bredere zin is een column voor mij een reclame stuk voor een auteur.

Iemand die mij prikkelt met een goede column motiveert mij om meer van diegene te willen lezen, waar ik potentieel best voor zou willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbeef
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 23:25
Ik kom op Tweakers voor de reacties van Tweakers onder nieuwsitems én voor content dat gemaakt wordt door de leden. Tweakers nieuwsberichten zijn al lange tijd niet zo sterk meer als ze zouden kunnen zijn. Ik denk dat Tweakers.net dit ook inziet en de kwaliteit wilt verbeteren. Prima zou je denken alleen Verberg deze kwaliteitsverhoging niet achter een paywall. De leden hebben Tweakers groot gemaakt, o.a. op het forum. Of moet je voor toegang tot het forum dadelijk ook premium lid zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Dit zat er natuurlijk aan te komen. Ik ben dan ook wel één van de vele niet-supporters die hier regelmatig (vroeger: vaak) komt. Premium in de huidige vorm zou het bezoek nog meer beperken. Ik betrap mijzelf erop dat ik geregeld een paar regels uit het artikel zelf lees en daarna meteen doorga naar de reacties (+2 of hoger). Vaak omdat het artikel niet diep genoeg gaat en/of omdat ik hetzelfde nieuws al elders heb gelezen maar nu nog de goede reacties erop zou willen weten. Bij Ars Technica pas ik hetzelfde toe, alleen daar gaat het iets moeizamer. Een voorbeeld is reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real.... Het artikel zelf vind ik wel echt prima in de buurt komen van Premium, alleen ja...dan kom je bij de reacties. Dat is echt een genot. O+ Gewoon de ene piloot over de andere die doodleuk, en anderen die gewoon even de dieper ingaan op het gewichtsverschil. De kans dat zulke mensen het artikel niet zouden kunnen lezen en er niet op zouden kunnen reageren...

Misschien, misschien... zou een format kunnen zijn dat ik de 'straf' krijg om te moeten betalen omdat ik zwak in de goede posts op de frontpage zit (dus niet karma dat het forum ook meepakt), maar dat anderen er wel gratis op mogen omdat ze een shitload aan +2 en +3 hebben gescoord. Op die manier zwengel je aan dat mensen voor de +2 / +3 gaan om niet meer te hoeven betalen. Gratis toegang zou mogelijk kunnen worden gebaseerd op punten / post / periode. Heb je de de afgelopen zes maanden een gemiddelde van 1.8 punten per reactie dan mag je er gratis in. Misschien nog iets toevoegen dat je ook minimaal xx posts moet doen. Anyway, iets in die richting? :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Mwa, als het dadelijk premium gaat weet ik inmiddels wel waar ik aan toe ben. Ik zie ook niet de meerwaarde van het artikel zelf aangezien je er niet vanuit kan gaan dat het ook juist is, en dan gaan ze weer ergens op in wat uit de reacties technisch geformuleerde onzin blijkt te zijn.

Ja uh, ben ik hier om het artikel te lezen of is het een casus om aan de reacties mee te genieten. :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:04
Weer nieuws van de CES als premium bestempeld...

Een woord voor, Schandalig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
MaxxBass schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:53:
Hoop niet dat er simpelweg content gaat verschuiven naar premium om een abbo af te dwingen.
Tja, laat ik het zo zeggen. Bijv : nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegank...
Dat is gewoon iets wat ze tegen zijn gekomen bij CES. Alleen 99% van de andere dingen zijn standaard content.

Oftewel je mag het zelf zeggen :
- Of het is als onderwerp niet interessant genoeg voor standaard content.
- Of het is gewoon een verborgen advertorial
- Of het is gewone content die wat verlengd is om als premium te plaatsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Bij het premium artikel van vanmorgen vielen me wat zaken op, hopelijk is dit de juiste plek voor ongevraagde feedback.

Zoals velen hier kom ik vooral voor nieuws en achtergrondinformatie, maar ik zie columns ook wel een rol vervullen om onderwerpen aantrekkelijker te maken / meer aandacht te laten trekken. Op zich leest deze column prima maar er zijn imo wel een aantal punten vatbaar voor verbetering:

Titel: Moet toch wel pakkend en aantrekkelijk zijn. In tegenstelling tot nieuwsartikelen gaat het er niet zozeer om of het de lading van het artikel dekt, een vlotte, in het oog springende titel nodigt uit zonder per definitie clickbait te zijn, ik vind de huidige titel wat te beschrijvend. Suggestie: "Intel introduceert wegwerp-moederbord". Zolang het de kern van je mening is hoef je geen nuance aan te brengen, en in de body kun je uitleggen hoe een oud Mobo door een nieuwe cpu een wegwerp-Mobo wordt.

Body: Komt halverwege de column wat laat tot de kern: "aankondiging is een dolkstoot in de rug van bepaalde consumenten". De hele tekst ervoor (zo'n 50%) is beschrijvend zonder dat de lezer snapt (op de suggestie van de titel na) welke kant je op wil. Dat had ook de laatste (of zelf eerste) zin van de eerste alinea kunnen zijn, waarna je venijnig je punt verder kunt aanzetten met uitleg en voorbeelden (geschiedenis Intel + succes van concurrent).

Zoals hier al eens eerder gelezen is columns schrijven een wel een vak apart en is deze vorm nog wat nieuw, hulde voor het proberen van wat nieuws. Wellicht is deze vorm ook leuker voor de schrijvers, die kunnen met een wat andere insteek een onderwerp aansnijden welke zowel actueel als persoonlijk is. Ik ben wel benieuwd hoe een perfecte column voor de Tweakers-doelgroep eruit ziet (wie weet lukt hier wat op een ander medium niet werkt) maar ik denk dat de algemene eisen aan een goede column toch universeel zijn.

Edit: bij het Premium artikel ervoor viel me nog iets op: het dubbele "How-to in het nieuwsoverzicht. Misschien de "How-to" niet nogmaals in de titel opnemen?

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 17-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Graag toch ook even mijn feedback. Doorgaans zijn de premium artikelen wel ok, maar tot nu toe vind ik de columns niet echt een meerwaarde hebben. Bij columns verwacht ik iets actueels en hoewel de column van dit weekend wel gelinkt werd aan de CES. Werd de inhoud ook al eens aangehaald in de podcast van 20 mei.

Eigenlijk zou ik bij een column een beetje hetzelfde verwachten als de highlight (of lowlight) zoals in de podcast, maar dan in geschreven vorm.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
Ik persoonlijk ga geen geld uitgeven aan premium artikelen. Tweakers als website vind ik echt top en ze zijn alleen maar gegroeid en populairder geworden. Ik snap deze ontwikkeling daarom ook niet en ik denk dat ze hierdoor juist veel lezers gaan verliezen aan andere vergelijkbare sites die het nieuws wel gratis blijven brengen. Daarnaast zie ik ook het verschil niet zo tussen de zogenaamde premium en gratis artikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
In het stuk over Stadia (niet premium geloof ik) wordt ruim gebruik gemaakt van de input van gebruikers. Dat is natuurlijk altijd zo gedaan en was ook altijd de kracht van Tweakers. Ook in commentaren werden en worden aanvullingen en/of verbeteringen gedaan en dat is een goede wisselwerking.

Maar met de invoering van een betaalmuur moet er m.i. wel iets gaan veranderen. Als er namelijk geld wordt gevraagd voor (m.i. toch wat matige) content van de redactie, dan is het ook niet meer dan redelijk om de inbreng van gebruikers ook financieel te compenseren. Tenslotte steken die er ook tijd en dus geld in. Ook reviews in de Pricewatch dienen dan gewoon betaald te worden en hetzelfde geldt natuurlijk voor de tips en trucs in het openbare content van het forum.

Als de tijd is veranderd en er meer geld op tafel moet komen, dan kan de liefde en inzet natuurlijk niet meer van één kant komen.
Anderzijds hebben we ook gezien dat er veel geld over de balk werd gesmeten. Nu zien we bijvoorbeeld dat een (snoep)reisje naar de CES totaal overbodig is. Je kunt vaak beter vanaf hier iets beoordelen dan dat je je ter plekke laat ringeloren door een handige verkoper.
Nu zullen er misschien mensen zijn die zeggen dat het nooit zo makkelijk is gemaakt door corona, maar dat is natuurlijk kletskoek. Want er zijn altijd voldoende mensen geweest die verslag uitbrengen vanaf zo'n beurs en daar hoeft de Tweakers redactie echt niet nog zijn plasje overheen te doen. De verslagen hebben altijd een betrekkelijk oppervlakkig niveau gehad en waren eigenlijk nooit meer dat plat vermaakt.
Ook het bevredigen van het 'in je handen hebben' van iets lijkt mij niet de hoge kosten en impact op het milieu rechtvaardigen.

Dus als ik een review schrijf dan zal ik dat met liefde en overtuiging doen, maar wel nadat mijn factuur voldaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Voor wie het niet gezien had: in Mooie Features staat een topic over het tonen van reacties onder Premium-artikelen. We zijn benieuwd naar ieders feedback dus als je hier nog bepaalde ideeën over hebt, laat het ons weten in het betreffende topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Ik zou het iig meer modelleren naar StackOverflow: meer rechten als je meer reputiation hebt. Wel alles kunnen lezen, maar bijv. pas modereren als je zelf 100 rep hebt. Minder reclame als je meer reputation hebt. En als je geen zin hebt om reputation te halen, score je maar een rep-boost met euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:22
Superleuk artikel van Tomas over "Het moederbord dat je na één generatie al kunt weggooien". Hardware info was soms wat droog voor hoeveel expertise ze hadden; ik wilde soms meer van hun mening horen. Voor dit soort columns betaal ik graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
@Bart Zoetmulder nog een tip, als ik nu naar de journey kijk die ik moet afleggen voor een abonnement dan is dat te veel gedoe. Bij Netflix, Disney+ etc is het je e-mailadres invullen, een wachtwoord kiezen, betaalmethode kiezen (iDeal) en gaan. Ze vragen volgens mij niet eens om je NAW gegevens. Hoe meer tussenstappen hoe meer kans dat de reis wordt afgebroken. Vier tips (maar die gelden misschien alleen voor mij persoonlijk)

1) Zorg dat je in ieder geval ook een maandelijks opzegbaar abonnement biedt (met makkelijk aan/uit)
2) Als je al NAW nodig hebt, laat mensen dan eerst betalen en vraag daarna pas naar de NAW gegevens. Dan breek je niet meer af (want je hebt al betaald).
3) Ik moet nu al te veel keuzes maken (wil k elite, Hero, of supporter -- uitzoeken van zijn de verschillen*), dan nog kiezen jaarlijks, maandelijks (2 kan nog!) maar drie 'eenmalig' is te veel (en wat is het verschil met jaarlijks, weer nadenken). ---> doe dan op z'n minst een NEXT button; maar nee ik ben nog niet klaar hier, ik moet nu nog adresgegevens gaan invullen, zet bedrijfsnaam/btw etc (hoeveel mensen gebruiken dit?) op een andere plek (niet bovenin) ; dan moet ik alles weer controleren in de volgende stap; enz en dan denk ik laat maar.
4) En maak er een leuke reis van met een duidelijke kale stappenpage zo van: "Wat leuk dat je voor premiumartikelen hebt gekozen. In drie simpele stappen gaan wij ervoor zorgen dat je direct toegang hebt tot alle extra's."

* en in plaats van al die opties onder elkaar, is een pulldown-menu misschien makkelijker. Als je iets hebt gekozen blijft alleen dat in beeld (ipv daarna ook de andere opties nog steeds, waardoor je misschien weer gaat twijfelen) en dan direct een 'next step button' (zodat je ook niet meer terug gaat denken van is dit wel de goeie keuze etc)

** en maak de verschillen in een kolom duidelijk ipv telkens heen en weer moeten klikken waarbij het steeds verdwijnt. In kolom (in plaats van steeds verdwijnen van je vorige keuze). En gebruikers niet overladen met informatie. Zoiets bijv:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/8d/94/08/8d940856b7b8d14b1b2e8646a29c6597.jpg

Eigenlijk absurd dat de eea al jaren niet versimpeld is.

[ Voor 57% gewijzigd door CyberMania op 18-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:19:
@Bart Zoetmulder

2 Als je al NAW nodig hebt, laat mensen dan eerst betalen en vraag daarna pas naar de NAW gegevens. Dan breek je niet meer af (want je hebt al betaald).
Goede tips, alleen die tweede vind ik achterbaks overkomen. Verzamel zo min mogelijk gegevens en als het echt nodig is: wees daar dan vooraf duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Goede tips, alleen die tweede vind ik achterbaks overkomen. Verzamel zo min mogelijk gegevens en als het echt nodig is: wees daar dan vooraf duidelijk in.
Ja klopt (is een beetje sneaky tactiek maar werkt wel). Maar idd helemaal eerlijk is dat niet.
Ik zou ook werken met wat grotere plaatjes, ipv die mini-icoontjes. Bijv ombouwen van deze schildjes (naar abonnementsvormen) en dan ook in dit grootte tonen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ss/reviews/svg/great-value.svgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/images/shield/excellent.svg

Als jullie goeie UX-designers in dienst hebben zou ik ze hard aan het werk zetten om te kijken naar de customerjourney naar een abonnement als eea in 6 weken al live moet gaan. Want in de hele reis zijn echt nog wel slagen te winnen.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 18-01-2021 22:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Bart Zoetmulder nog een tip, als ik nu naar de journey kijk die ik moet afleggen voor een abonnement dan is dat te veel gedoe. Bij Netflix, Disney+ etc is het je e-mailadres invullen, een wachtwoord kiezen, betaalmethode kiezen (iDeal) en gaan. Ze vragen volgens mij niet eens om je NAW gegevens. Hoe meer tussenstappen hoe meer kans dat de reis wordt afgebroken. Vier tips (maar die gelden misschien alleen voor mij persoonlijk)
Ik kan eigenlijk geen enkele reden bedenken waarom tweakers nog mijn NAW-gegevens nodig zou hebben.
Die reden is namelijk sinds 31-12 vervallen door het niet meer verzenden van het magazine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

ed1703 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Ik kan eigenlijk geen enkele reden bedenken waarom tweakers nog mijn NAW-gegevens nodig zou hebben.
Die reden is namelijk sinds 31-12 vervallen door het niet meer verzenden van het magazine.
Voorheen hadden we ook vaak een welkomstgeschenk ;)

Maar er wordt al gewerkt aan een revamp van de aboshop. Of naw-gegevens daarbij achterwege kunnen blijven of optioneel gemaakt kunnen worden is ook onderdeel daarvan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
@Bart Zoetmulder nog een tip, als ik nu naar de journey kijk die ik moet afleggen voor een abonnement dan is dat te veel gedoe.
Dank voor de feedback, ik speel het door! De flow gaat overigens sowieso op de schop, dus wie weet kunnen we jouw advies daarin meenemen. Much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 18:39
crisp schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Voorheen hadden we ook vaak een welkomstgeschenk ;)

Maar er wordt al gewerkt aan een revamp van de aboshop. Of naw-gegevens daarbij achterwege kunnen blijven of optioneel gemaakt kunnen worden is ook onderdeel daarvan.
ohh dus ik zit al 2 maanden voor noppes bij de voordeur te wachten?? :P ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papierre
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-09-2023
Fijn dat we op Tweakers zo uitgebreid de mogelijkheid krijgen om onze meningen als met jullie te delen. Ik ben inmiddels een jaar redelijk actief op Tweakers. In het begin had ik veel problemen met het begrijpen van alle functies op de website. Ik ben niet heel technisch onderlegd maar ben wel geïnteresseerd in wat er allemaal speelt en wilde meer deelnemen aan alle communities. Echter is Tweakers als leek vrij ingewikkeld om te begrijpen. Is het wellicht een idee dat er voor mensen met een abonnement een soort spoedcursus/Tweakers handleiding gemaakt wordt waarop je op een eenvoudige en snelle manier snel alle ins en outs van Tweakers leert kennen, of bestaat iets dergelijks al?

Daarnaast ben ik vaak tijdens het browsen interessante artikelen tegengekomen op Tweakers, echter ben ik voor de wat meer uitgebreide artikelen niet altijd op dat moment in de gelegenheid om deze te lezen. Is het mogelijk dat er een soort bewaar functie of later lezen functie komt zodat je deze eenvoudig kan terugvinden, of zelfs kunnen bewaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

papierre schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:17:
Fijn dat we op Tweakers zo uitgebreid de mogelijkheid krijgen om onze meningen als met jullie te delen. Ik ben inmiddels een jaar redelijk actief op Tweakers. In het begin had ik veel problemen met het begrijpen van alle functies op de website. Ik ben niet heel technisch onderlegd maar ben wel geïnteresseerd in wat er allemaal speelt en wilde meer deelnemen aan alle communities. Echter is Tweakers als leek vrij ingewikkeld om te begrijpen. Is het wellicht een idee dat er voor mensen met een abonnement een soort spoedcursus/Tweakers handleiding gemaakt wordt waarop je op een eenvoudige en snelle manier snel alle ins en outs van Tweakers leert kennen, of bestaat iets dergelijks al?

Daarnaast ben ik vaak tijdens het browsen interessante artikelen tegengekomen op Tweakers, echter ben ik voor de wat meer uitgebreide artikelen niet altijd op dat moment in de gelegenheid om deze te lezen. Is het mogelijk dat er een soort bewaar functie of later lezen functie komt zodat je deze eenvoudig kan terugvinden, of zelfs kunnen bewaren?
Dat kan je beter in een (nieuw) topic in Mooie Features vragen, gezien je vraag niet specifiek over Premium gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Ik heb vandaag het artikel gelezen van het snelladen met telefoons.

hoewel ik de meer in-depth artiekelen wel leuk vind om te lezen al blijven veel artikelen teveel op de oppervlakte maar dat is meer een persoonlijk ding. het is mij wel duidelijk dat de auteurs wel wat hebben ingelezen op het onderwerp maar kunnen niet beschouwd worden als expert of kundig.

dit artikel heeft dit mij in elk geval pijnlijk duidelijk gemaakt aangezien accu en bijbehorende technieken precies in mijn straatje past. ter indicatie: ik ben eigenaar van een bedrijf die lithiumaccus bouwt.

Ik vind het niet erg en je kan niet verwachten dat auteurs artikelen foutloos maken of oppervlakkige concusies maken door een gebrek aan kennis. echter worden in dit artikel zoveel fouten gemaakt en zaken dus verkeerd uitgelegd dat de lezer en de auteur de verkeerde conclusies maakt. het idee dat een 12V snellader aangeeft dat de accu uit meerdere cellen bestaat bijvoorbeeld is gewoon keihard niet waar. het ene heeft niks met het andere te maken. en dit is nog maar 1 van de simpele zaken die verkeerd in het artikel staan.

als men artiekelen maakt waar het vinden van "echte" experts op dit gebied een triviale zaak is zou het handig zijn om even een expert (of in elk geval iemand die kundig is op dit gebied) even een proeflezing te laten doen VOOR men publiceert.

het is maar een idee.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Ik betaal sinds eind 2017 braaf elke maand 3,95 aan Tweakers. Inmiddels ruim 150 euro. Op mijn eerdere feedback in dit topic krijg ik 0 reactie, en het is ook niet opgenomen in de uitgebreidere FAQ. De artikelen worden doorgezet, en het "Vliegensvlug weer vol" artikel van Arnoud vandaag was (weer) dusdanig Premium onwaardig dat ik opzeg.

Alleen al het idee dat anderen straks informatie zoeken, op Tweakers uitkomen, en vervolgens een paywall krijgen om te informeren over opladen van telefoons. Ik stuur ook soms artikelen door, dat kan ik straks ook niet meer doen want god-forbid dat jullie besluiten een paywall ervoor te gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

flippy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:46:
Ik heb vandaag het artikel gelezen van het snelladen met telefoons.

hoewel ik de meer in-depth artiekelen wel leuk vind om te lezen al blijven veel artikelen teveel op de oppervlakte maar dat is meer een persoonlijk ding. het is mij wel duidelijk dat de auteurs wel wat hebben ingelezen op het onderwerp maar kunnen niet beschouwd worden als expert of kundig.

dit artikel heeft dit mij in elk geval pijnlijk duidelijk gemaakt aangezien accu en bijbehorende technieken precies in mijn straatje past. ter indicatie: ik ben eigenaar van een bedrijf die lithiumaccus bouwt.

Ik vind het niet erg en je kan niet verwachten dat auteurs artikelen foutloos maken of oppervlakkige concusies maken door een gebrek aan kennis. echter worden in dit artikel zoveel fouten gemaakt en zaken dus verkeerd uitgelegd dat de lezer en de auteur de verkeerde conclusies maakt. het idee dat een 12V snellader aangeeft dat de accu uit meerdere cellen bestaat bijvoorbeeld is gewoon keihard niet waar. het ene heeft niks met het andere te maken. en dit is nog maar 1 van de simpele zaken die verkeerd in het artikel staan.

als men artiekelen maakt waar het vinden van "echte" experts op dit gebied een triviale zaak is zou het handig zijn om even een expert (of in elk geval iemand die kundig is op dit gebied) even een proeflezing te laten doen VOOR men publiceert.

het is maar een idee.
Ik heb laatst hetzelfde tegen een redacteur gezegd in DM.
Snelladen is in de basis een eenvoudige rekensom: spanning x stroomsterkte = vermogen, oftewel V*A=W
Echt Tweakers, stop met het aannemen van journalisten en neem technische mensen aan. Wil je artikelen schrijven die hoogwaardig zijn van kwaliteit? Dan ga je dat niet doen met mensen die (met alle respect) gewoon geen verstand hebben van natuurkunde. Zorg er nou eens voor dat je mensen in-house hebt die dit soort dingen wel kunnen schrijven zodat ze aansluiten bij de doelgroep. :)

Ik ga zo ondertussen toch denken aan een brandbrief richting DPG, want er lijkt geen schot in de zaak te zitten. Openbaar op mijn tweakblogs met verschillende ondertekeningen en aangetekend richting het hoofdkantoor?

[ Voor 32% gewijzigd door Frozen op 21-01-2021 02:00 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Yup, was ook al afgehaakt bij het rekensommetje, vond het achtergrond geneuzel van elders vooraf aardig langdradig en eigenlijk niet van toegevoegde waarde. Bij de lagere wiskunde aangekomen hield ik het echter voor gezien, vondt het gewoon geen fijn artikel om te lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:13

Kheos

FP ProMod
Frozen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:41:
Echt Tweakers, stop met het aannemen van journalisten en neem technische mensen aan. Wil je artikelen schrijven die hoogwaardig zijn van kwaliteit? Dan ga je dat niet doen met mensen die (met alle respect) gewoon geen verstand hebben van natuurkunde. Zorg er nou eens voor dat je mensen in-house hebt die dit soort dingen wel kunnen schrijven zodat ze aansluiten bij de doelgroep. :)
Dat terwijl een andere groep tweakers net wil dat ze meer en betere journalisten aannemen want 'tenekrommend slecht geschreven','onvoldoende woord-wederwoord','mist elke rudimentaire vorm van journalistiek'...
Kan tweakers überhaupt nog winnen zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Kheos schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:45:
[...]

Het is hier net als de draad door een normaal leven.. de gulden middenweg.
Goh ;)

Je krijgt hier NOOIT artikelen waar iedereen 100% tevreden over is.

Overigens heb ik zelf al besloten geen abonnement te nemen, we zitten hier nu 6 weken in, maar dit gaat 'm voor mij niet worden. De onderwerpen zijn zo divers, dat dit voor mij zo geen waarde heeft. Een abonnement op HWI had voor mij gewoon meer waarde dan dit.

Ik hoor schijnbaar grotendeels niet bij de doelgroep.

[ Voor 33% gewijzigd door ed1703 op 21-01-2021 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Wederom een treffend voorbeeld van de grote vraag " Wat vind t.net nu dat premium moet zijn?" is het snelladen topic van @arnoudwokke

Het begint heel enthousiast met :
Hoe snel een telefoon kan laden, staat bij veel telefoons groot op de doos en op de productpagina's. De watts vliegen je om de oren, samen met aantrekkelijk klinkende marketingnamen. Quick Charge, VOOC Charge, SuperCharge, Warp Charge... je ziet door alle laadtechnieken haast het bos niet meer. Tijd dus om alle bedrade laadtechnieken voor smartphones uit de knoop te halen en te ontleden.
Waarna ik een algemeen verhaal voor snelladen voor mijn kiezen krijg en het enige waar ik ook maar iets van verschil tussen Quick Charge, VOOC Charge, SuperCharge kan zien is 1 tabel...

Dan heb ik toch zoiets van, in de introductie werd mij iets anders voorgeschoteld. Voor mij is er in ieder geval niets uit de knoop gehaald en/of ontleed.

En als ik ook de technische bezwaren van @flippy en onder het topic lees, dan vraag ik me toch af of premium niet gewoon totaal geherpositioneerd moet worden.
De verdieping lukt schijnbaar totaal niet omdat er simpelweg kennis ontbreekt.

Ikzelf zou me meer afvragen of we "premium" niet moeten zien als juist versimpelde introductie stukjes voor bepaalde technieken/sectoren die gewoon easy-to-read zijn en slechts bedoeld om voor de gemiddelde consument even kennis te maken met het onderwerp.
Het is expliciet niet de bedoeling om de verdieping te zoeken, daarvoor kunnen links gegeven worden, of men kan een expert raadplegen.
En de stukjes kunnen dan nog steeds x+ pagina's lang zijn, de lengte zegt niets over de verdieping of wat dan ook.

Want dat is in ieder geval meer hoe ik de premium artikelen gewoon bekijk. Korte simplistische intro-stukjes voor als ik het onderwerp niet ken.
Een beetje het nivo van het tijdschrift Quest, alleen staan er daar simpelweg minder fouten in dan hier.

Het enige probleem is dat ik me sterk afvraag of je daar geld mee kan ophalen, ik had vroeger graag een abbo gehad op het tijdschrift Quest, maar nu ik genoeg besteedbaar vermogen heb heb ik minder behoefte om daarvoor te gaan betalen, puur vanwege het feit dat ik hem vroeger van voor naar achter gelezen had, terwijl ik nu blij zou zijn als ik 1 artikel per tijdschrift aflees.
Naast mijn besteedbaar vermogen is ook mijn beschikbare tijd verandert en daardoor ben ik bang dat er weinig mensen gaan betalen voor dat nivo.

Maar ik zou zeggen laat het pompeuze verdiepende/uniek etc allemaal maar achterwege bij de premium artikelen, dat haalt het gewoon echt bij lange na niet.
T.Net (alhoewel het de laatste paar jaar meer HWI was) kunnen wel heel goede verdiepende tests etc schrijven, alleen die zijn zo sporadisch dat dat geen premium is/kan zijn. Alhoewel ik daar wel weer geld voor over heb, puur omdat als ik een nieuwe usb-stick wil kopen een test als dit : reviews: 35 USB-sticks van 128 en 256GB - Grote verschillen in snelheden wmb echt wel geld waard is, alleen dat zie ik dan wel meer in de vorm van een eenmalige fee als ik een usb-stick wil kopen, dat soort artikelen verschijnt te weinig om een vast bedrag voor te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Gomez12 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:58:
En als ik ook de technische bezwaren van @flippy en onder het topic lees, dan vraag ik me toch af of premium niet gewoon totaal geherpositioneerd moet worden.
De verdieping lukt schijnbaar totaal niet omdat er simpelweg kennis ontbreekt.

Ikzelf zou me meer afvragen of we "premium" niet moeten zien als juist versimpelde introductie stukjes voor bepaalde technieken/sectoren die gewoon easy-to-read zijn en slechts bedoeld om voor de gemiddelde consument even kennis te maken met het onderwerp.
Het is expliciet niet de bedoeling om de verdieping te zoeken, daarvoor kunnen links gegeven worden, of men kan een expert raadplegen.
En de stukjes kunnen dan nog steeds x+ pagina's lang zijn, de lengte zegt niets over de verdieping of wat dan ook.

Want dat is in ieder geval meer hoe ik de premium artikelen gewoon bekijk. Korte simplistische intro-stukjes voor als ik het onderwerp niet ken.
Een beetje het nivo van het tijdschrift Quest, alleen staan er daar simpelweg minder fouten in dan hier.
ik zou als tweakers gewoon experts in depth stukken laten schrijven (Zitten er genoeg op tweakers alleen al) en over de lap tekst een redacteur laten gaan om het beter leesbaar te maken. dat werkt beter dan een redacteur proberen expert te maken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
ik zou als tweakers gewoon experts in depth stukken laten schrijven (Zitten er genoeg op tweakers alleen al) en over de lap tekst een redacteur laten gaan om het beter leesbaar te maken. dat werkt beter dan een redacteur proberen expert te maken.
Dat werkt denk ik in een heel beperkt aantal gevallen. Het punt is: het specialisme waar je over schrijft is een specialisme, maar schrijven voor een publiek dat veel minder kennis heeft dan jou is ook een specialisme. Ik heb de eer gehad om werk van wetenschappers die toegankelijk wilden gaan schrijven in een boek te redigeren, en in de praktijk komt dat erop uit om de materie zélf te begrijpen en dan de hele boel te herschrijven.

Daarbij win je dus vrijwel niks, want degene die uiteindelijk verantwoordelijk is voor de tekst zal het alsnog moeten begrijpen. Mijn eerste baan was het redigeren van gastauteurs in vaktijdschriften en ik kan je vertellen: dat waren mensen die al jaren schreven en alsnog kostte het vele uren om van een inhoudelijk stuk tekst een leesbaar artikel te maken - en dat was dan geschreven voor collega's in hetzelfde vakgebied, niet eens voor een breder publiek dat mogelijk ook andere interesses heeft.

Edit: en dan laat ik nog allerlei andere bezwaren weg, zoals dat we dan gastauteurs blootstellen aan de soms erg kritische reacties op artikelen (daar kan niet iedereen even goed tegen en kan grote impact hebben op iemands welbevinden), dat gastauteurs mogelijk al dan niet verborgen belangen hebben (verbonden aan bedrijven die een bepaalde technologie wil promoten ten koste van die van een concurrent) en dat het lastig is om gastauteurs aan deadlines te houden (het halen van deadlines is een kunst die zelfs mensen in de journalistiek niet altijd goed beheersen), waardoor de planning in de war gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door arnoudwokke op 21-01-2021 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Edit: en dan laat ik nog allerlei andere bezwaren weg, zoals dat we dan gastauteurs blootstellen aan de soms erg kritische reacties op artikelen (daar kan niet iedereen even goed tegen en kan grote impact hebben op iemands welbevinden)
Ligt dat aan de erg kritische reacties? Of ligt dat aan de erg slecht geschreven stukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Kheos schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:45:
[...]

Dat terwijl een andere groep tweakers net wil dat ze meer en betere journalisten aannemen want 'tenekrommend slecht geschreven','onvoldoende woord-wederwoord','mist elke rudimentaire vorm van journalistiek'...
Ik denk dat men doelt op wetenschapsjournalisten of journalisten met kennis van de materie.

Onze hobby gaat niet over wandelen ofzo zeg maar :P

Stukje feedback, nu ik hier toch zit: ik lees de premium artikelen niet meer. In het begin zaten er aardige stukken in maar nu is het soms nieuws, soms een column en soms een achtergrondartikel waarbij het snellaad-artikel toch wel een domper was toen ik zag op welk niveau het zat. De mooie praatjes van standaarden lees ik ook wel op de doos, in een nieuwsartikel of review.

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 21-01-2021 10:02 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
@Verwijderd LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
flippy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:01:
[...]
Of gewoon het in depth gedeelte laten zitten. Zeker de FP is een consumenten-tech-site zonder een specialisme.

Ga je echt een in-depth expert artikel over snelladers schrijven, dan vermoed ik dat 99% van het publiek af gaat haken omdat het veel te in-depth is.
Of laat ik een duidelijker onderwerp pakken, laatst was er een artikel over drones. Maar als ik echt een in-depth artikel over drones wil zien dan ga ik wel naar een drone-forum toe, daar kan ik namelijk ook gelijk terecht met inhoudelijke vragen, terwijl op t.net misschien slechts 1% die interesse heeft.
Laat t.net dan maar het popi-jopi stuk schrijven wat 80% van de niet geinteresseerden iets in simpele woorden kan bijbrengen, maar wat expliciet niet gaat verdiepen.
Als je dan iets leest wat je interesseert kan je altijd nog verder zoeken naar in-depth gedeeltes op het forum of extern.
arnoudwokke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:24:
[...]
dat waren mensen die al jaren schreven en alsnog kostte het vele uren om van een inhoudelijk stuk tekst een leesbaar artikel te maken - en dat was dan geschreven voor collega's in hetzelfde vakgebied, niet eens voor een breder publiek dat mogelijk ook andere interesses heeft.
Hoe verschilt dit men hoe men nu de "standaardartikelen" produceert?
Want ik zie altijd maar gezegd worden dat er in alle artikelen uren en uren werk zit, terwijl ik alleen maar een vertaalde samenvatting zie die wmb best in een uurtje te schrijven moet zijn.
Alleen er wordt al jarenlang gezegd dat er zoveel redacteuren zijn omdat het zoveel werk is, ik heb dat altijd maar aangenomen omdat ik geen schrijver ben.

Maar je kan het niet jarenlang als standaard verdediging gebruiken en nu ook gaan zeggen dat dat niet werkt.
en dat het lastig is om gastauteurs aan deadlines te houden (het halen van deadlines is een kunst die zelfs mensen in de journalistiek niet altijd goed beheersen), waardoor de planning in de war gaat.
Tja, wederom iets waarvan ik denk : De prioriteiten liggen verkeerd.
Ik zou juist bij premium zeggen, de prioriteit moet liggen op kwaliteit en niet op een deadline.
Een artikel over snelladers heeft niet echt een deadline, dat kan je vandaag plaatsen maar ook volgende maand.
Het enige artikel met een deadline dat ik me voor de geest kan halen is het deplatforming artikel, alleen dat had alleen een deadline omdat alles en iedereen erover schreef, uniek 0,0.
Gewoon even een eerlijke vraag, zie jij er echt geen probleem in om geld te gaan vragen voor een artikel wat gewoon inhoudelijk fout is en waarbij een community lid moet helpen om het correct te krijgen?

Ik kan me best voorstellen dat dat ook een werkwijze voor premium kan zijn, gewoon een bepaald FP-gedeelte waar "experts" dan nog niet gepubliceerde premium artikelen in kunnen zien om er inhoudelijk commentaar op te geven, zodat een redacteur en 1 of meer experts samen een goed premium artikel schrijven, alleen dan denk ik dat je die experts wel moet betalen en dan haal je dus geen extra geld binnen voor t.net, je doet er gewoon iets nieuws bij wat zichzelf financiert. Maar wat geen invloed heeft op de algemene T.net cashflow.
Oftewel dat komt niet echt overeen met de wens achter premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Of gewoon het in depth gedeelte laten zitten. Zeker de FP is een consumenten-tech-site zonder een specialisme.

Ga je echt een in-depth expert artikel over snelladers schrijven, dan vermoed ik dat 99% van het publiek af gaat haken omdat het veel te in-depth is.
Of laat ik een duidelijker onderwerp pakken, laatst was er een artikel over drones. Maar als ik echt een in-depth artikel over drones wil zien dan ga ik wel naar een drone-forum toe, daar kan ik namelijk ook gelijk terecht met inhoudelijke vragen, terwijl op t.net misschien slechts 1% die interesse heeft.
Laat t.net dan maar het popi-jopi stuk schrijven wat 80% van de niet geinteresseerden iets in simpele woorden kan bijbrengen, maar wat expliciet niet gaat verdiepen.
Als je dan iets leest wat je interesseert kan je altijd nog verder zoeken naar in-depth gedeeltes op het forum of extern.
Ja, de vraag is wat de definitie is van in depth, wanneer het dus niet diep genoeg is voor de experts om er wat van te leren en te ingewikkeld voor de geïnteresseerden. Als je dat als meetlat neemt, kan ik me er zeer in vinden.
Tja, wederom iets waarvan ik denk : De prioriteiten liggen verkeerd.
Ik zou juist bij premium zeggen, de prioriteit moet liggen op kwaliteit en niet op een deadline.
Een artikel over snelladers heeft niet echt een deadline, dat kan je vandaag plaatsen maar ook volgende maand.
Een deadline niet halen is geen kwestie van een artikel komt vandaag of volgende week online; een deadline niet halen werkt als domino, want er is na de inhoudelijke check nog eindredactie, beeldredactie en eventueel video die daarvan afhangen. Met één deadline niet halen schop je dus de agenda's van meerdere mensen overhoop. En deadlines halen is voor veel mensen, zo heb ik gemerkt, echt niet makkelijk.
Gewoon even een eerlijke vraag, zie jij er echt geen probleem in om geld te gaan vragen voor een artikel wat gewoon inhoudelijk fout is en waarbij een community lid moet helpen om het correct te krijgen?
Niet als het een eerste artikel is. Ik heb echt mijn best gedaan om experts te vinden en te spreken te krijgen, maar soms antwoorden mensen niet, blijken ze toch niet zo expert als je zou denken obv trackrecord online of vinden ze hun expertise zelf niet stevig genoeg om écht iets te zeggen wat door tienduizenden mensen gelezen zal worden. Dit geldt binnen én buiten deze community overigens. Ik denk dat gemiddeld sowieso de helft van mijn mails onbeantwoord blijft, ook na follow-up. Een eerste artikel kan dan een aanjager zijn om in contact te komen met mensen die er wél veel van weten en die zich melden in mail, DM en reacties. Als de prijs daarvan is dat ik na een aantal uren wat wijzigingen moet aanbrengen, dan vind ik dat die prijs waard: op de lange termijn wint iedereen er namelijk mee.
Ik kan me best voorstellen dat dat ook een werkwijze voor premium kan zijn, gewoon een bepaald FP-gedeelte waar "experts" dan nog niet gepubliceerde premium artikelen in kunnen zien om er inhoudelijk commentaar op te geven, zodat een redacteur en 1 of meer experts samen een goed premium artikel schrijven, alleen dan denk ik dat je die experts wel moet betalen en dan haal je dus geen extra geld binnen voor t.net, je doet er gewoon iets nieuws bij wat zichzelf financiert. Maar wat geen invloed heeft op de algemene T.net cashflow.
Oftewel dat komt niet echt overeen met de wens achter premium.
Een systeem met ongeveer deze werking was er enkele jaren geleden (geen idee of daar iets betaalds bij zat). Ik weet niet precies waarom het weer is losgelaten, maar dat zal vast niet gekomen zijn door het geweldige succes ervan. We werken wél vaak samen met experts uit de community voor allerhande artikelen, maar dat is geen systeem, het werkt puur op basis van individuele artikelen en vragen via bijvoorbeeld DM. Dat willen we ook blijven doen en hopelijk vaker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Sneek schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:28:
Ik betaal sinds eind 2017 braaf elke maand 3,95 aan Tweakers. Inmiddels ruim 150 euro. Op mijn eerdere feedback in dit topic krijg ik 0 reactie, en het is ook niet opgenomen in de uitgebreidere FAQ. De artikelen worden doorgezet, en het "Vliegensvlug weer vol" artikel van Arnoud vandaag was (weer) dusdanig Premium onwaardig dat ik opzeg.

Alleen al het idee dat anderen straks informatie zoeken, op Tweakers uitkomen, en vervolgens een paywall krijgen om te informeren over opladen van telefoons. Ik stuur ook soms artikelen door, dat kan ik straks ook niet meer doen want god-forbid dat jullie besluiten een paywall ervoor te gooien.
Ik heb tijd gehad om na te denken over mijn eerdere reactie en hoe ik deze geformuleerd heb. Kritiek bij Arnoud leggen voor zijn artikel is niet helemaal eerlijk. Het artikel (los van een paar kleine flaws) was goed, maar gewoon niet premium waardig volgens *mijn* standaard. Bij de redactie werken toffe mensen maar mijn frustratie rondom jullie premium concept wekte gewoon bovenstaande reactie op.

Mijn grootste issue is met het achter een slot verdwijnen van content. Dat gaat tegen alles in waar wij tech enthousiasts voor staan. Daarnaast zijn er inmiddels veel inkomsten van vrijwillige abbo's (wij nemen duidelijk een abbo om te supporten, niet voor die abbo functies, die heb ik nog nooit gebruikt).

Sorry Arnoud, als je dit leest :) je artikelen zijn leuk, premium niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjidde
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:57
Ik word altijd een beetje misselijk bij het idee van een paywall die een website in stukken hakt.

Het begint met een bepaalde groep artikelen die betaald zijn. Maar mijn ervaring leert van andere websites die groep steeds groter wordt. Totdat je bij sites zoals AD/BD eigenlijk niet meer fatsoenlijk kunt gebruiken zonder te betalen. Waardoor meer mensen naar gratis platformen gaan(bv NU/NOS) voor hun nieuws. Waardoor die platformen meer artikelen achter de paywall zetten in de hoop er meer mensen gaan betalen.

Ik ben niet tegen het feit om te betalen voor content. Maar ik ben van mening alles of niets.

Ook vind ik dat er een tijdslimiet op paid content moet zitten. Bijvoorbeeld een maand naar publicatie(dan hebben de meeste die het eerder willen lezen al makkelijk kunnen lezen en voor betalen) gratis beschikbaar moet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
arnoudwokke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Een deadline niet halen is geen kwestie van een artikel komt vandaag of volgende week online; een deadline niet halen werkt als domino, want er is na de inhoudelijke check nog eindredactie, beeldredactie en eventueel video die daarvan afhangen. Met één deadline niet halen schop je dus de agenda's van meerdere mensen overhoop. En deadlines halen is voor veel mensen, zo heb ik gemerkt, echt niet makkelijk.
Tja, wat ik zeg dus, wmb liggen de prio's verkeerd als je qua premium artikelen niet kwaliteit bovenaan stelt.

En dan negeer ik nog maar even hoe de inhoudelijke check en de eindredactie gewoon gefaald hebben.

En bang zijn om de agenda's van mensen overhoop te schoppen, tja dan zit je volgens mij in de verkeerde business. Als morgen Google op zwart gaat, ga je dan ook zeggen : Volgende maand gaan we dat op de agenda voor iedereen zetten, dan hebben we over 2 maanden een nieuwsbericht erover...
Dat artikel over snelladers kan best nog een maand intern blijven liggen als jij het af hebt, puur om het in de agenda's van de andere mensen te kunnen schuiven, het is niet tijdgebonden...

De enige manier waarop je agenda's van anderen omver schopt is als je als redacteur geen deadline stelt, maar wel stelt dat het artikel 1 dag na inlevering online moet staan. Maar dat hoeft helemaal niet.
[...]
Niet als het een eerste artikel is. Ik heb echt mijn best gedaan om experts te vinden en te spreken te krijgen, maar soms antwoorden mensen niet, blijken ze toch niet zo expert als je zou denken obv trackrecord online of vinden ze hun expertise zelf niet stevig genoeg om écht iets te zeggen wat door tienduizenden mensen gelezen zal worden. Dit geldt binnen én buiten deze community overigens. Ik denk dat gemiddeld sowieso de helft van mijn mails onbeantwoord blijft, ook na follow-up. Een eerste artikel kan dan een aanjager zijn om in contact te komen met mensen die er wél veel van weten en die zich melden in mail, DM en reacties. Als de prijs daarvan is dat ik na een aantal uren wat wijzigingen moet aanbrengen, dan vind ik dat die prijs waard: op de lange termijn wint iedereen er namelijk mee.
Ik vind dit echt een extreem vreemde uitleg. Dus als ik premium neem, dan kan ik maar beter de "eerste artikelen" maar niet direct lezen, want die moeten nog gecorrigeerd worden.
Alleen als alle premium leden dat gaan doen, dan levert er niemand commentaar en krijgt iedereen dus gewoon foutieve informatie voorgeschoteld.

Of moet iedereen de premium berichten maar 2x lezen?

Ik vind deze praktijk al zwaar ondermaats voor normale artikelen, maar als dit ook is hoe een redacteur tegen premium artikelen aankijkt... Tja... Betekent het woordje "kwaliteit" uberhaupt nog iets op het T.net HQ, of is dat woordje gewoon geschrapt?

En boehoe dat de helft van je mails onbeantwoord blijven, dat heeft alles en iedereen, in de omgeving waar ik werk moet je dan gewoon meer inspanning verrichten en kom je niet weg met dan maar mindere kwaliteit te leveren.
[...]
We werken wél vaak samen met experts uit de community voor allerhande artikelen, maar dat is geen systeem, het werkt puur op basis van individuele artikelen en vragen via bijvoorbeeld DM. Dat willen we ook blijven doen en hopelijk vaker.
Tja, willen jullie daar ook voor gaan betalen? Of is jullie verwachting dat de community-experts gratis bijdragen aan jullie paywall artikelen?

En op zich vind ik het wel een ironisch verloop, premium moet er komen omdat ads te weinig betalen vanwege oa leeches die adblockers gebruiken.
En premium moet dan dus deels gevoed worden door te gaan leechen op de community.

Tjidde schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:43:
Ook vind ik dat er een tijdslimiet op paid content moet zitten. Bijvoorbeeld een maand naar publicatie(dan hebben de meeste die het eerder willen lezen al makkelijk kunnen lezen en voor betalen) gratis beschikbaar moet zijn.
Tja, tijdlimiet heeft alleen zin op nieuws, achtergrondstukken etc zijn redelijk tijdloos en daarvan is de publicatie datum redelijk arbitrair

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dat werkt denk ik in een heel beperkt aantal gevallen. Het punt is: het specialisme waar je over schrijft is een specialisme, maar schrijven voor een publiek dat veel minder kennis heeft dan jou is ook een specialisme. Ik heb de eer gehad om werk van wetenschappers die toegankelijk wilden gaan schrijven in een boek te redigeren, en in de praktijk komt dat erop uit om de materie zélf te begrijpen en dan de hele boel te herschrijven.
Sorry, maar voor de artikelen die tot nu toe zijn verschenen waaronder die van jou, daarvoor hoef je geen specialist te zijn. Iedereen met 6 VWO heeft meerdere examens over deze elektrische formules en schakelingen gehad. De kans dat 5 HAVO natuurkunde dit ook heeft gehad, schat ik erg groot in.

Geloof je het niet? https://www.examenblad.nl...nde_2_versie_vwo_2020.pdf Subdomein D1 elektrische systemen.
Ik geloof niet dat het publiek gemiddeld genomen minder kennis heeft over deze onderwerpen dan de redactie. Het publiek van Tweakers, of in ieder geval de doelgroep, bestaat uit hoog opgeleide mannen met een passie voor technologie. Hoogopgeleid (HAVO-VWO +), laten de mensen die geïnteresseerd zijn in technologie nou vaak ook een wetenschappelijk profiel hebben gekozen (met natuurkunde en wiskunde).
Het spijt me wederom, maar ik denk persoonlijk dat met de vragen waar tweakers mee komt richting een "expert" van dusdanig laag niveau zijn dat veel mensen ook denken: lol, hier ga ik mijn tijd niet aan besteden. Zeker als er ook geen vergoeding tegenover staat. Op het moment dat je echt inhoudelijke vragen gaat stellen over onderzoeken zijn mensen bereid om je dingen uit te leggen, maar als het gewoon middelbareschool natuurkunde of wiskunde is, denk ik ook: laat maar zitten. Ik denk, als je als geleerd persoon dit soort vragen krijgt van een journalist, dat je je echt te kakken voelt gezet. Het is alsof je naar de supermarkt gaat in je space shuttle, het is overkill.

Het wordt echt tijd dat de redactie uit de journalistieke bubbel komt, zichzelf niet langer hoger en intelligenter schat dan de community en denkt over alles hoge kwaliteit content te kunnen produceren. Maar wel de community vervolgens gebruiken als "gratis" experts om hun vuile werk op te lossen, waar normaal flink betaald voor moet worden. Er moet naar mijn mening echt een frisse wind door de redactie gaan waaien, waarmee er kritisch wordt gekeken naar de kennis van de natuurkunde van de auteurs. Je schrijft hier op een technologie site, niet in de telegraaf. De doelgroep is anders en daarmee moet je je als redactie ook aanpassen. Je verliest hiermee echt je "doelgroep", de hoog opgeleide man, uit het oog. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 21-01-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:04

Grvy

Bot

@Frozen vandaag heb ik geleerd dat ik niet de doelgroep van Tweakers ben..

Sorry hoor, maar je hele post zit vol met aannames.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Grvy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:28:
@Frozen vandaag heb ik geleerd dat ik niet de doelgroep van Tweakers ben..

Sorry hoor, maar je hele post zit vol met aannames.
Dat valt reuze mee: https://web.archive.org/w...ers.net/info/advertising/
Bezoekersprofiel Tweakers
De site wordt voornamelijk bezocht door hoogopgeleide (HBO+) mannen, tussen de 20-49 jaar. Bezoekers hebben een hoog besteedbaar inkomen dat ook meer dan gemiddeld wordt uitgegeven aan elektronica- en technologieproducten (tv’s, notebooks, tablets, games, etc). Bezoekers gebruiken Tweakers als inspiratiebron, ter oriëntatie en als aankoopkanaal. De bezoekers van Tweakers zijn voor hun omgeving belangrijke buying influentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Frozen volgens mij is het al een tijdje zo dat de "doelgroep" en niet het huidige bezoekersprofiel veel breder is.. maargoed. Daarnaast bedoelde ik natuurlijk niet alleen dat stukje.

Dat gezegd hebbende dat is precies het probleem. De premium artikelen zijn gewoon niet gericht op de mensen die hier erover klagen. Genoeg mensen (hopelijk) vinden ze meer dan oke, dan komt er geld binnen en dan is Tweakers tevreden.

Dat de "zogenaamde" doelgroep van Tweakers dan wat te klagen heeft.. tjah, wanneer niet? :P

[ Voor 47% gewijzigd door Grvy op 21-01-2021 13:37 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Grvy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:35:
@Frozen Dat gezegd hebbende dat is precies het probleem. De premium artikelen zijn gewoon niet gericht op de mensen die hier erover klagen. Genoeg mensen (hopelijk) vinden ze meer dan oke, dan komt er geld binnen en dan is Tweakers tevreden.
Maar als ze niet gericht zijn op het bezoekersprofiel, op wie zijn ze dan gericht: paardensportliefhebbers? :o

Ik voel mij als communitylid ook te kakken gezet door dit soort lage kwaliteit artikelen van de redactie, waar ze dan nog geld voor willen vragen ook. Het is dus ook een beetje trots, trots om lid te zijn van deze mooie community en dan zien dat de redactie op belangrijke vlakken achter blijft en stug lijkt vast te houden aan hun filosofie: journalisten <3. Terwijl de meeste mensen hier technische dingen willen lezen, en geen stukje uit de telegraaf. Technische dingen zijn vaak feitelijke informatie, en dat is inderdaad zwart of wit. Je kunt niet iets half juist hebben in de wetenschap en de technologie. :) Misschien dat je bij de telegraaf dus beter alleen journalisten en mensen met een mediaopleiding kunt aannemen, maar op tweakers horen er ook mensen tussen te zitten met een degelijke technische kennis en die lopen er momenteel niet als ik kijk naar de fouten die worden gemaakt in artikelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Frozen op 21-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Frozen Doelgroep en bezoekersprofiel zijn niet altijd hetzelfde. De doelgroep voor Tweakers is dus de tech liefhebber die niet al te diep wilt gaan. (soort van.) (vanuit mij: als een artikel zo diep gaat dat ik half afhaak is die voor mij slecht.. dat hoef ik dus niet)

Want ook eerder in dit topic zie je dus mensen zeggen dat er meer "echte" journalisten moeten zijn. En jij zegt weer meer techneuten. Tjah.. does not compute.

Het huidige bezoekersprofiel is gewoon enorm gemixed; en iedereen doet alsof hun kant van het verhaal de waarheid is en dat dat precies is waar Tweakers zich op moet richten. Helaas, dat bepaal jij niet.

Tweakers kiest zelf een richting en dat kan goed uitvallen (meer bezoekers, meer abbonees) of fout afvallen en de diehard techneuten (zoals jij blijkbaar?) gaan ergens anders heen. Such is life.

[ Voor 6% gewijzigd door Grvy op 21-01-2021 13:47 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Grvy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:46:
@Frozen Doelgroep en bezoekersprofiel zijn niet altijd hetzelfde. De doelgroep voor Tweakers is dus de tech liefhebber die niet al te diep wilt gaan. (soort van.) (vanuit mij: als een artikel zo diep gaat dat ik half afhaak is die voor mij slecht.. dat hoef ik dus niet)

Want ook eerder in dit topic zie je dus mensen zeggen dat er meer "echte" journalisten moeten zijn. En jij zegt weer meer techneuten. Tjah.. does not compute.

Het huidige bezoekersprofiel is gewoon enorm gemixed; en iedereen doet alsof hun kant van het verhaal de waarheid is en dat dat precies is waar Tweakers zich op moet richten. Helaas, dat bepaal jij niet.
Het huidige bezoekersprofiel is ook gemixt, maar dat betekent niet dat er een soort van gemiddelde bezoeker is.

Ik haal 2 technischere premium artikelen aan, en je moet eens kijken naar wat de topcomments zijn:
reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...
reviews: Vliegensvlug weer vol - Hoe we telefoons steeds sneller kunnen laden

Tweakers heeft deze kwaliteiten gewoon eenvoudigweg niet in huis en moet zich afvragen hoe ze hier het beste mee om moeten gaan.
Tweakers kiest zelf een richting en dat kan goed uitvallen (meer bezoekers, meer abbonees) of fout afvallen en de diehard techneuten (zoals jij blijkbaar?) gaan ergens anders heen. Such is life.
Zeker waar, er zijn artikelen van sommige auteurs (die er vaak een hoop onzin omheen verzinnen) die ik niet meer lees. Maar ik probeert t.net ervoor te behoeden dat ze een groot gedeelte van hun aanzien gaan verliezen en een hoop tweakers met in-depth kennis. Dat probeer ik al tijden, maar er wordt niet geluisterd dus dit was dan ook officiëel de laatste keer dat ik me hiermee ga bemoeien. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:20
Grvy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:46:

Uiteindelijk zoekt Tweakers gewoon naar de grootste doelgroep die ze effectief kunnen aanspreken, dat levert ze simpelweg het meeste op. Hierin moeten ze een balans zoeken met de content waarmee ze zich kunnen differentiëren, maar tegelijkertijd niet te gefocust op relatief kleine niches.

Waar het mijn inziens nu mis gaat is de gewekte indruk dat premium artikelen extra meerwaarde zouden moeten leveren voor de meer "niche" techneuten doelgroep die wel in-depth achtergronden verwacht. Los van de kritiek op het proces, lijken ze een middenweg te zoeken die net niemand echt aanspreekt. De typische "OG" tweaker was al van mening dat de diepgang over de jaren steeds minder werd, en daar zouden ze nu ook nog eens voor moeten gaan betalen. De bredere doelgroep consumenten die over de jaren juist meer is aangesproken door toegankelijk en gratis(!) technologie nieuws en ditto artikelen, zit niet te wachten op meer diepgang die voor hen ontoegankelijker is (zowel qua inhoud als paywall). Uiteraard is het niet zo zwart-wit en zit daar overlap in die zich evengoed aangesproken zal blijven voelen, maar ik vermoed relatief beperkt. Wat ik wel met enige zekerheid durf te beweren is dat de huidige premium artikelen/paywall in ieder geval netto niet meer bezoekers zal opleveren.

Het gevaar zit hem echter in het verliezen van bezoekers. Meer specifiek vrees ik dat je hiermee de "OG" tweakers afstoot. Ze voelen zich niet langer de doelgroep, niet gehoord, gebruikt en/of misschien zelf geschoffeerd. Zij voelen (al dan niet terecht) dat ze deels Tweakers als community gemaakt hebben wat het nu is, en nu na jaren hieraan te hebben bijgedragen ineens te moeten betalen voor kwaliteit die ze niet ervaren. In tegendeel zelfs, gedeeltelijk ervaren ze al jaren een achteruitgang. Het verlies van deze mensen kan wel eens ten koste gaan van de nog aanwezige diepgang in de comments en het forum, de community, wat voor mij persoonlijk dé USP van Tweakers is.

Tweakers zou daarmee inboeten op dat waarmee ze zich differentiëren, wat naar mijn idee de algehele business case niet ten goede komt. (Aldus mijn onderbuik :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Tuttel op 21-01-2021 17:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Even wat reacties over CSS verplaatst naar [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'
Daar is het beter op zijn plaats. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
  • Laatst online: 19-09 14:04
@Olaf @WoutF @Moonsugar

Ipv op deze heilloze site vernietigende premium weg door te gaan, misschien even een redacteur vrij maken om het volgende artikel te lezen, uit te diepen en een interne MEMO te laten voorbereiden naar DPG.

https://nos.nl/artikel/23...ine-vanwege-mediawet.html

Australië (en Frankrijk?) snapt tenminste waarom (nieuws)sites het moeilijk hebben, het reclamegeld gaat tegenwoordig naar naar de grote techbedrijven zoals GOOGLE en Facebook en dit moet weer terug naar de content makers. Vrij internet is een belangrijke waarde maar ondertussen is het een grote persoonlijke datamining machine geworden waarvan er een paar erg rijk worden en de rest schijnbaar niet. De weg naar zelfvernietiging want zonder de informatiesites zijn google en facebook ook uit gerangeerd op termijn.

Mijn inziens is bovenstaande oplossing een zeer goede, maar waarschijnlijk zal DPG dit handenwrijvend aanpakken om het verdienmodel niet te veranderen maar aan te vullen, maar ongetwijfeld ben ik hier dan weer veel te kritisch, achterdochtig en weet ik veel wat ;).

mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
nieuws: Satellieten kunnen terabitverbinding via lasers krijgen dankzij Neder...
Inleiding van een premium artikel en al direct een schrijffout :(
"Naast snel internet, moet dit veiligere verbindingen en internet voor landelijke gebieden mogelijk maken."
Sorry maar zo vind ik premium echt niet kunnen. Vind dat al erg in gewone artikelen, maar van premium waar extra tijd aan gespendeerd wordt en waar gebruiker moet voor betalen lijkt het me toch het minimum om te zorgen dat de gebruiker niet nog als spellingscontrole moet dienen.
Daarnaast vind ik (persoonlijk, en in het algemeen, niet specifiek over bovenstaand artikel) dat bronnen controleren, achtergrond bij het nieuws nakijken en wat extra info toevoegen, gewoon behoren tot de basis journalistiek, zie totaal niet wat daar premium aan is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mschamp op 22-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Mschamp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:10:
nieuws: Satellieten kunnen terabitverbinding via lasers krijgen dankzij Neder...
"Naast snel internet, moet dit veiligere verbindingen en internet voor landelijke gebieden mogelijk maken."
Sorry maar zo vind ik premium echt niet kunnen. Vind dat al erg in gewone artikelen, maar van premium waar extra tijd aan gespendeerd wordt en waar gebruiker moet voor betalen lijkt het me toch het minimum om te zorgen dat de gebruiker niet nog als spellingscontrole moet dienen.
Daarnaast vind ik (persoonlijk, en in het algemeen, niet specifiek over bovenstaand artikel) dat bronnen controleren, achtergrond bij het nieuws nakijken en wat extra info toevoegen, gewoon behoren tot de basis journalistiek, zie totaal niet wat daar premium aan is.
'Veiliger' en 'veiligere' mag allebei. https://onzetaal.nl/taala...ebruikelijkere-procedure/

'Veiliger' komt wel iets formeler over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Olaf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:48:
[...]

'Veiliger' en 'veiligere' mag allebei. https://onzetaal.nl/taala...ebruikelijkere-procedure/

'Veiliger' komt wel iets formeler over.
Neen, het mag niet, uit jouw link:
"De regel is dat als er in zo’n verbogen vergrotende trap drie of meer onbeklemtoonde lettergrepen op elkaar volgen, je de buigings-e ook mag weglaten."
Hier heb je niet 3 of meer onbeklemtoonde lettergrepen na elkaar.
Maar bij de voorbeelden staat veiliger er dan wel bij. OK, excuseer dan

[ Voor 6% gewijzigd door Mschamp op 22-01-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Laatst online: 23-07-2024
Mschamp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:15:
[...]

"De regel is dat als er in zo’n verbogen vergrotende trap drie of meer onbeklemtoonde lettergrepen op elkaar volgen, je de buigings-e ook mag weglaten."
Hier heb je niet 3 of meer onbeklemtoonde lettergrepen na elkaar.
Maar bij de voorbeelden staat veiliger er dan wel bij. OK, excuseer dan
Sorry, maar het mag toch echt.
De regel is dat als er in zo’n verbogen vergrotende trap drie of meer onbeklemtoonde lettergrepen op elkaar volgen, je de buigings-e ook mag weglaten.
In het geval van 'veiligere' zijn 'lig-guh-ruh' onbeklemtoond, dus drie.

Vergelijk zonniger(e):

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Olaf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:43:
[...]

[...]

In het geval van 'veiligere' zijn 'lig-guh-ruh' onbeklemtoond, dus drie.

Vergelijk zonniger(e):

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/945
Ondanks dat het mag komt het wel heel erg wollig over. Is er een bepaalde reden dat je premium een formeler uiterlijk wil geven? Bij andere nieuwsoutlets krijg je juist de indruk dat ze taal toegankelijker willen maken. Denk aan de simpele teksten van de NOS of NRC redacteurs die moeilijke woorden juist vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Denk niet dat het een bewuste keuze was.

Maargoed; goed voorbeeld van het "Tweakers kan nooit winnen" achtergrond gedachte die hier heel erg speelt.

Iemand zegt dat er niet eens spellingscontrole is; iemand van Tweakers zegt "het klopt" en dan gaan we details in de marge opzoeken om alsnog iets te klagen te hebben..

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Ondanks dat het mag komt het wel heel erg wollig over. Is er een bepaalde reden dat je premium een formeler uiterlijk wil geven? Bij andere nieuwsoutlets krijg je juist de indruk dat ze taal toegankelijker willen maken. Denk aan de simpele teksten van de NOS of NRC redacteurs die moeilijke woorden juist vermijden.
Gaan we hier echt allerlei verbanden trekken en een uitgebreide discussie voeren over een enkele letter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Gaan we hier echt allerlei verbanden trekken en een uitgebreide discussie voeren over een enkele letter?
Ik vind het nogal een wollige verwoording. Zonder die link naar onzetaal.nl denk ik dat veel mensen (mijzelf meegerekend) zouden denken dat het fout is omdat het nogal een subtiele uitzondering is op de algemene reels voor de buigings-e.

Dit topic is toch voor feedback? Volgens mij is het best nuttige feedback. Wil je graag formeel zijn waarbij je het risico loopt dat je voor een helft van je publiek als elitair en voor de andere helft als slordig bekend staat? Volgens mij zijn er goede redenen dat partijen als de NOS en het NRC voor toegankelijkheid over formaliteit kiezen. Ik zou dezelfde feedback geven aan een middelbare scholier (die het al dan niet per ongeluk schreef en dat later verdedigt met zo'n linkje naar onzetaal.nl). Nee het is niet fout, maar het is wel een kwestie van smaak (zoals het linkje naar onzetaal.nl ook zegt).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:34

player-x

Disruptive by design

Moonsugar schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:29:
Welkom in het grote Tweakers Premium topic! Hier hebben we een centrale plek gecreërd om met elkaar te kunnen discussiëren over deze nieuwe abonnementsvorm.
@WoutF @Moonsugar
Het zou handig zijn als jullie in de startpost updates geven wat er met de terugkoppeling van de reacties gebeurd, en de invloed het heeft op de plannen van T-net met Tweakers Premium, dit draadje gaat nu al naar de 4K reacties, en krijg een beetje bos en bomen gevoel om hier doorheen te moeten/kunnen spitten.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

player-x schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:17:
[...]

@WoutF @Moonsugar
Het zou handig zijn als jullie in de startpost updates geven wat er met de terugkoppeling van de reacties gebeurd, en de invloed het heeft op de plannen van T-net met Tweakers Premium, dit draadje gaat nu al naar de 4K reacties, en krijg een beetje bos en bomen gevoel om hier doorheen te moeten/kunnen spitten.
Je kan de gepinde reacties bekijken voor de belangrijkste updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Edit: nvm. in de quote stond het verbeterd in plaats van letterlijk gequote.

[ Voor 92% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2021 17:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[opgelost]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd1 op 22-01-2021 17:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
RoD schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Je kan de gepinde reacties bekijken voor de belangrijkste updates :)
Is dat nu bedoeld als een beschaafde : f*ck off? Of meen je dit echt serieus?

Ik bedoel 6 januari een reaction dat iemand niets kan zeggen.
Daarvoor 29 december een melding dat ze met vakantie zijn en dus minder doen.
En dan 9 december en daarvoor andere meldingen.

Dat is gewoon praktisch na 9 december gewoon geen ontopic pinned update meer. Voor iets wat aangekondigd een proefperiode heeft van 2 a 3 maanden vind ik het vrij apart om dan 1 1/2 maand geen update te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hoi Gomez12,
Gomez12 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:
[...]

Dat is gewoon praktisch na 9 december gewoon geen ontopic pinned update meer. Voor iets wat aangekondigd een proefperiode heeft van 2 a 3 maanden vind ik het vrij apart om dan 1 1/2 maand geen update te geven...
Premium is duidelijk niet voor jou bedoeld. Dat is helemaal niet erg. Daarvoor is het juist ook een proefperiode. Dus heeft het nog wel nut elk artikel van persoonlijke feedback te voorzien?

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 22-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben nog een beetje mixed over sommige in-depth artikelen. Los even dat ik die natuurlijk 'gratis' had gezien voelen een aantal ervan eigenlijk meer als een advertorial, hoewel dat vast niet zo bedoeld is. Ik kan ook niet precies duiden waarom ik dat voel.

Misschien is het gewoon een "natuurlijk wantrouwen" na jaren van gratis content en daadwerkelijke advertorials, misschien is het de toon of een gebrek aan weerwoord. Wederom, tis een gevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Laat het modereren maar aan de crew over.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 23-01-2021 09:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenk91
  • Laatst online: 15-09 22:19
'Draadloos je auto opladen' vind ik wederom weer een artikel zonder diepgang. Het meer een halve advertorial. De nadelen worden niet benoemd (extra gewicht van de spoelen die weer meer energie en materiaal vergen bij het rijden en de productie), van optimale theoretische waardes uitgegaan (zoals de efficiëntie die gebaseerd is op een studie van 'wat zou kunnen') of weggewuifd (mensen met pacemakers en huisdieren moeten maar afgeschrikt worden bij die dingen te komen? Hoe zit het met mensen met andere metalen implantaten? Om de gigantische energieverspilling onder zelfs theoretisch hoogste efficiëntie maar niet te noemen...).

Prima als de auteur dit een interessant onderwerp vind. Maar als je met premium diepgang wil beloven dan moet je niet met dit komen. Doe er dan een korte column over waar je droomt wat mogelijk zou kunnen zijn misschien.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Even het topic opnieuw doorgebladerd, en ik zie dat er geen behoefte is aan kritieke inhoudelijke discussie over Premium. Op goede kritiek wordt niet ingegaan, en er is geen dialoog mogelijk. Dat is jammer voor de community, maar begrijpelijk omdat het overduidelijk is dat T.net koste wat het kost deze weg gaat inslaan. Dit topic dient voor mijn gevoel dan ook voor niets anders dan een excuus voor dat achteraf geclaimd kan worden dat men de community heeft gehoord, ook al is er niet geluisterd.

Gezien discussie voeren vanuit mijn perspectief geen zin heeft, trek ik mij hieruit terug. Natuurlijk is dit gedaan vanuit mijn beperkte blik, die mogelijk fout is. Daarom wens ik alsnog zowel de community als T.net succes met het verdere verloop.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
*knip* commentaar op de moderatie mag via DM.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 23-01-2021 13:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 18:39
The Zep Man schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:06:
Even het topic opnieuw doorgebladerd, en ik zie dat er geen behoefte is aan kritieke inhoudelijke discussie over Premium. Op goede kritiek wordt niet ingegaan, en er is geen dialoog mogelijk. Dat is jammer voor de community, maar begrijpelijk omdat het overduidelijk is dat T.net koste wat het kost deze weg gaat inslaan. Dit topic dient voor mijn gevoel dan ook voor niets anders dan een excuus voor dat achteraf geclaimd kan worden dat men de community heeft gehoord, ook al is er niet geluisterd.

Gezien discussie voeren vanuit mijn perspectief geen zin heeft, trek ik mij hieruit terug. Natuurlijk is dit gedaan vanuit mijn beperkte blik, die mogelijk fout is. Daarom wens ik alsnog zowel de community als T.net succes met het verdere verloop.
Eens.

Ik blijf dit topic wel volgen maar actief meedoen laat ik voortaan achterwege.

De feedback die in het straatje van Tweakers.net past wordt wel (zoetsappig) op gereageerd maar de kritieke feedback en vragen worden zo goed als volledig genegeerd. Met uitzondering van Arnoud Wokke. Waarvoor hulde.

Hierdoor krijg je inderdaad het gevoel dat dit topic als uitlaatklep fungeert dan als daadwerkelijk feedback topic. Het is nogal eenrichtingsverkeer zo.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Eenrichtingsverkeer, geen afslag en de straat loopt dood...

Heb T.net wel een beetje afgeschreven als nieuws site, pricewatch hoef je ook niet zo veel meer van verwachten tijdens kortingsacties waardoor het forum eigenlijk het enige is waarvoor ik daadwerkelijk nog spooradig terug kom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het heel scherp ziet hoor.

Je kunt aan de inhoud van die Premium-berichten hier wel zien wie de beoogde doelgroep van tweakers DPG moet gaan worden, en dat zijn niet de hoogopgeleide tweakers die al 15+ jaar op deze site komen en er aan hebben bijgedragen dat tweakers groot is geworden. Het niveau ligt daar veel te laag voor. Dat zal dan ook vooral de doelgroep zijn die tweakers gaat kwijtraken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Verwijderd nog niet eens de hoog opgeleide tweakers, je kan daar de kritisch nadenkende tweakers aan toevoegen want feitelijk gaat het echt alle kanten op wanneer het om waarheid en onderwerp in de artikelen gaat.

Maar goed, ik voel mij als ambachtelijk opgeleide toch wel een beetje aangesproken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Gomez12 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:
[...]

@Moonsugar kan jij hier misschien wat over zeggen voor @Gomez12.

Hoewel ik het vaak niet eens ben met de kritiek van @Gomez12 (veel te hard en persoonlijk kan je nooit iedereen tevreden stellen) maar stelt hij hier wel een terechte vraag. Er is veel gevraagd naar community-feedback op premium, wat is daar inmiddels na > 1 1/2 maand mee gedaan?
Daar kan best wel iets korts over verteld worden toch?

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 23-01-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Arloid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:52:

Heb T.net wel een beetje afgeschreven als nieuws site, pricewatch hoef je ook niet zo veel meer van verwachten tijdens kortingsacties waardoor het forum eigenlijk het enige is waarvoor ik daadwerkelijk nog spooradig terug kom.
Wat zijn de andere alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Alhoewel ik tijdens de kerstperiode Tweakers verdedigd heb tegen alle mensen die hier riependat ze graag wat wilde horen.. begin ik nu toch langzaam aan wel te denken dat de communicatie nu toch echt wel op gang had moeten komen..

We zijn nu bijna een maand verder na de jaarwisseling. Mijn bedrijf is weer 100% bezig.. dus Tweakers? Kom op. Zeg iets!

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
svenk91 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:12:
'Draadloos je auto opladen' vind ik wederom weer een artikel zonder diepgang.
Wat voor extra diepgang had jij toepasselijk gevonden in relatie tot dit onderwerp?
Het meer een halve advertorial.
...
De nadelen worden niet benoemd
Meen je dit echt serieus? Ik vind inhoudelijke kritiek en feedback prima, maar hou de discussie dan wel zuiver en schrijf geen onwaarheden. Er is een behoorlijke lange pagina gespendeerd aan de knelpunten, waaronder de nadelen (geen oplossing voor een concreet probleem, rendement en efficiëntie, positionering, straling, gebrek aan standaardisatie, vrijwel geen auto's die dit af-fabriek ondersteunen, extra grondwerk, kosten)
(extra gewicht van de spoelen die weer meer energie en materiaal vergen bij het rijden en de productie)
Is dat nu echt serieus het grote nadeel dat je mist? Zie de foto op pagina 3. De impact is minimaal - en al helemaal als de autofabrikant dit zelf implementeert in plaats van een aftermarket-oplossing.
van optimale theoretische waardes uitgegaan (zoals de efficiëntie die gebaseerd is op een studie van 'wat zou kunnen')
Los van studies worden ook praktijkcijfers aangehaald, zoals die van de proef in Rotterdam. Ook de cijfers van BMW worden genoemd. Dus niet alleen theorie, maar ook praktijk.
of weggewuifd (mensen met pacemakers en huisdieren moeten maar afgeschrikt worden bij die dingen te komen? Hoe zit het met mensen met andere metalen implantaten?
Hoe vaak liggen mensen met implantaten onder een auto terwijl die aan het laden is? Het deel over afschrikken gaat over loslopende dieren op straat.
Prima als de auteur dit een interessant onderwerp vind. Maar als je met premium diepgang wil beloven dan moet je niet met dit komen. Doe er dan een korte column over waar je droomt wat mogelijk zou kunnen zijn misschien.
Geen idee of je het zo bedoelt, maar je maakt het nu wel erg persoonlijk. Ik ben helemaal geen voorstander van deze technologie. Ik beschrijf wat er mogelijk is, met alle voor- en nadelen van dien. Als ik er een column over zou schrijven dan zou ik dus een betoog houden waarbij ik duidelijk voor of tegen technologie ben. Dat is echt compleet iets anders dan dit artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Gezien discussie voeren vanuit mijn perspectief geen zin heeft, trek ik mij hieruit terug.
AtlAntA schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:44:
[...]

De feedback die in het straatje van Tweakers.net past wordt wel (zoetsappig) op gereageerd maar de kritieke feedback en vragen worden zo goed als volledig genegeerd.
Arloid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:52:
Grvy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:20:
We zijn nu bijna een maand verder na de jaarwisseling. Mijn bedrijf is weer 100% bezig.. dus Tweakers? Kom op. Zeg iets!
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik kan mij eerlijk gezegd geen onderwerp of introductie herinneren waar we niet reageren.
Ik begrijp deze aanklacht dus niet helemaal.
Ik denk dat dit wel een juiste samenvatting is. Waarvan akte.
Ik vind dit echt triest. Heb er weinig woorden voor dat men zo omgaat met een community-driven website.
En zo gaat het nu al veel te lang in dit topic.
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:10:
Zo'n enorme focus op het belang van de community als bij Tweakers heb ik nog nooit ergens meegemaakt en is echt uniek.
Dit begint een wel heel vervelende uitwerking te krijgen..

In plaats daarvan gaan we het over een andere boeg gooien:
Mschamp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:10:
Mschamp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Olaf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:43:
[...]
Hoe serieus moet ik dit topic nog nemen?
Allemachtig zeg. Het zou fijn zijn als het weer eens over iets als premium gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
MoldyInko schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Wat zijn de andere alternatieven?
Tech gerelateerde forums, je kan het haast niet bedenken en er is wel een forum, site of kwalitatief goede blog aan toegewijd. In het uiterste geval is er altijd wel een reddit, niet echt interessant voor nieuws maar de gave projecten winnen het vaak wel van de karma prostitutie.

Verder ga ik er niet op in aangezien een onderwerp wat voor mij een hoog "tweakers" gehalte heeft dat niet per se voor jou heeft. Daarnaast is dit daar het onderwerp niet voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• svenk91
@Yero Ik geef hier aan hoe het artikel op mij overkwam, als feedback op waarom ik er niet voor zou willen betalen als dit wordt wat in de premium sectie komt. Daarom focus ik ook op de negatieve aspecten, ik heb wel betere dingen te doen dan een volledige review te schrijven. Het was verder ook niet persoonlijk bedoelt. Mijn conclusie over het artikel was dat het gewoon te positief was, er was inderdaad een pagina met knelpunten maar die vond ik te beperkt, daar gaf ik een aantal beknopte voorbeelden bij. Dat deze techniek nog geen grote adoptie vind en experimenteel blijft kan je ook als indicatie zien dat de nadelen nog altijd groter zijn dan de voordelen (er wordt wel goed aangegeven dat de voordelen ook beperkt zijn).

Verder ben ik veel met milieu en klimaat bezig in mijn werk en persoonlijke leven, dat maakt mij misschien extra kritisch.

Edit: Kwa diepgang had ik graag meer voorbeeld berekeningen enzo gezien. De techniek erachter wordt uitgelegd, wat voorbeeld eindwaardes komen op de pagina erna. Maar het legt nog niet helder uit waar die verliezen nou optreden bijv. Ook had wat rekenwerk over wat dit zou betekenen bij grote adoptie interessant geweest. Nu verlies je per laadbeurt ongeveer het gemiddelde stroomgebruik van de helft wvan wat een gemiddeld Nederlands huishouden dagelijks verbruikt (veel naar mijn mening), hoe vertaald dit zich naar als de meeste huidige EVs deze techniek zouden gebruiken, of als heel Nederland/Europe EVs met dit type laden adopteert? Dat is een bepaalde diepgang die goed zou kunnen tonen hoe nadelig deze techniek is ten opzichte van een stekker inpluggen.

[ Voor 30% gewijzigd door svenk91 op 24-01-2021 07:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:51
AtlAntA schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Eens.

De feedback die in het straatje van Tweakers.net past wordt wel (zoetsappig) op gereageerd maar de kritieke feedback en vragen worden zo goed als volledig genegeerd. Met uitzondering van Arnoud Wokke. Waarvoor hulde.

Hierdoor krijg je inderdaad het gevoel dat dit topic als uitlaatklep fungeert dan als daadwerkelijk feedback topic. Het is nogal eenrichtingsverkeer zo.
Dat is ook mijn ervaring uit het verleden. Een idee wordt geïntroduceerd, voor de vorm wordt er "geluisterd" naar kritiek, maar de keuze is al gemaakt. Vervolgens wordt er selectief door de redactie gereageerd op alle kritiek en daarna hoor je niets meer. Ik poste hierover in dit topic op 1 dec.
segil in "Het grote Tweakers Premium topic"

Mijn voorspelling: na de test periode wordt premium gewoon ingevoerd. Hoe de betaling zal gaan, kan alle kanten op. Ik vermoed dat abbonnees het eerste jaar een korting krijgen oid. Wout is heel enthousiast over dit nieuwe concept en blij dat de community zo warm betrokken is bij dit nieuwe idee. Het is over het algemeen goed ontvangen en dat betekent dat ze op de juiste weg zijn. In het begin was er wel wat kritiek en daar is ook goed naar geluisterd. (in de vorm van een minor change, bijvoorbeeld dat "premium" hernoemd is naar "exta"). Nu kunnen we naast het huidige hoge niveau nog verder uitgebreiden met artikelen die net dat extra gaan leveren. En wederom wordt de community bedankt voor de enorme inzet, want zonder de community was Tweakers niet wat het nu is.

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 24-01-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
segil schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Mijn voorspelling: na de test periode wordt premium gewoon ingevoerd.
Nogal logisch ook, je gaat niet je redactie uitbreiden om het vervolgens te laten voor wat het is.
Dit is alleen een test/beta op vlak van de artikelen, niet of premium er komt of niet.

Wat dat betreft is de communicatie redelijk beroerd gegaan, iets waar tweakers de laatste jaren steeds beter in is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59

ManiacsHouse

Scheisse!

segil schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Dat is ook mijn ervaring uit het verleden. Een idee wordt geïntroduceerd, voor de vorm wordt
Mijn voorspelling: na de test periode wordt premium gewoon ingevoerd. Hoe de betaling zal gaan, kan alle kanten op. Ik vermoed dat abbonnees het eerste jaar een korting krijgen oid. Wout is heel enthousiast over dit nieuwe concept en blij dat de community zo warm betrokken is bij dit nieuwe idee. Het is over het algemeen goed ontvangen en dat betekent dat ze op de juiste weg zijn. In het begin was er wel wat kritiek en daar is ook goed naar geluisterd. (in de vorm van een minor change, bijvoorbeeld dat "premium" hernoemd is naar "exta"). Nu kunnen we naast het huidige hoge niveau nog verder uitgebreiden met artikelen die net dat extra gaan leveren. En wederom wordt de community bedankt voor de enorme inzet, want zonder de community was Tweakers niet wat het nu is.
Ruik ik hier sarcasme? Of meen je dit serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Ik heb me geheel afzijdig gehouden in deze discussie, maar vandaag vind ik er wel iets van...

Wat is er in hemelsnaam "Premium" aan het artikel https://tweakers.net/revi...top-met-sjoemelspecs.html ?

Één pagina met wat algemeen geklets.

Als dit al "premium" moet zijn, dan vrees ik voor de niet-premium artikelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MichaelB74 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:05:
Ik heb me geheel afzijdig gehouden in deze discussie, maar vandaag vind ik er wel iets van...

Wat is er in hemelsnaam "Premium" aan het artikel https://tweakers.net/revi...top-met-sjoemelspecs.html ?

Net als telegraaf.nl is een column een premium artikel/feature en bestaat het uit een uiteenzetting van iemands mening, gedachte of denkwijze.
Of je zoiets als een premium feature moet bestempelen laat ik in het midden, de 4K aan reacties hier en de afwezigheid van de staff van Tweakers.net en/of DPG Media laat al zien dat er weinig waarde gehecht word aan kritiek...

My 2 cents; lekker laten gaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ed1703 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Nogal logisch ook, je gaat niet je redactie uitbreiden om het vervolgens te laten voor wat het is.
Dit is alleen een test/beta op vlak van de artikelen, niet of premium er komt of niet.

Wat dat betreft is de communicatie redelijk beroerd gegaan, iets waar tweakers de laatste jaren steeds beter in is geworden.
Wat had je qua communicatie anders willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is een column, een nieuw format waarmee geëxperimenteerd wordt als onderdeel van Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik vind dit hele premium gedoe maar niets en gebruik da, ook al tijden https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/958/. Als het premium gedoe nou daadwerkelijk een meerwaarde had dan had het nog wel oké kunnen zijn, maar echt iets toevoegen dit het helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
RoD schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Dit is een column, een nieuw format waarmee geëxperimenteerd wordt als onderdeel van Premium.
Oh ja, het "experimenteren". Dat kennen we inmiddels wel van veel andere sites.

Noem het beestje gewoon bij de naam: "dit gaat verdwijnen als je er niet voor gaat betalen". Daar gaat het namelijk om. Alhoewel ik moet bekennen dat "experimenteren" wel vriendelijker klinkt. ;)

Het ging mij er meer om dat die column als premium aangemerkt wordt. De lat ligt dan wel heel erg laag.
Mrjraider schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:27:
[...]

My 2 cents; lekker laten gaan }:O
Ga ik vanaf nu ook doen.
Ik wilde het gezegd hebben en bij deze heb ik dat gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door MichaelB74 op 24-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 14:38

Wat mij betreft zou een column nooit onder premium moeten vallen. Een column is een mening van de auteur, veelal niet iets waar goed journalistiek onderzoekswerk voor gedaan is. En het ding met meningen is... iedereen heeft ze en het vrije internet staat er vol van. Waarom zou ik daarvoor willen betalen?

Als columns onder premium gaan vallen zou dat voor mij zeker een reden zijn om geen premium te nemen.
Pagina: 1 ... 37 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.