Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.123 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Hardwarejunkies schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:30:
[...]

Maar als ik het goed lees is het ook nog een Beta versie. En momenteel staat nog niet alles vast van hoe en wat toch?
Niet specifiek om jou hoor maar er zijn hier best veel mensen die niet echt begrijpen wat er nu precies wel en niet gaat gebeuren en wat voor feedback men nou echt zoekt dus hierbij mijn kleine samenvatting. Mocht ik iets verkeerd begrepen hebben dan laat ik me graag corrigeren.

1. Premium gaat hoe dan ook door.
2. De exacte manier waarop is nog niet bekend maar daar is dus de Beta voor.
3. Er gaat content wat nu ook al beschikbaar is (.achtergrond maar niet alles) achter de paywall inclusief nieuwe extra content waarvoor een nieuw rooster is gemaakt en waarvoor een nieuwe redacteur is aangenomen.
4. De feedback waar ik vooral @Olaf de tag nuttig aan zie geven is feedback die gaat over wat men wilt betalen voor welke soort content. Feedback over diepgang, frequentie, waarde, hoe moet het abbo er uit zien etc. Als ik het goed begrepen heb is dat de feedback die men hier zoekt. Dus niet over het wel of niet doorgaan van Premium want ik geloof dat die knoop al is doorgehakt.
5. Het gaat (nog) niet slecht met tweakers maar de inkomsten uit ads lopen terug en men zoekt een duurzamere manier van inkomsten in de vorm van de paywall. Dat is de officiele lezing in ieder geval. Of dit er wel of niet door DPG erdoorheen gedrukt is zullen we nooit helemaal een eerlijk antwoord op krijgen en in mijn optiek doet dat er ook niet echt toe.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:13

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Keypunchie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:30:
Ik had nog een gedachte. Ik zie hier heel veel mensen klagen over de kwaliteit van de premium artikels.

Is dat niet gewoon een beetje een marketingdingetje. Bij 'premium' denk je aan iets dat echt heel goed is, of in ieder geval een bepaalde kwaliteit vertegenwoordigd.

Als ik de artikelen zo lees, is het niet zozeer dat ze exceptioneel goed proza zijn, of over onderwerpen waar ik stijl van achterover sla, maar vooral dat ze langer/meer achtergrond zijn en meer diepte/inhoud bieden.

Het zijn eerder aanvullende artikelen op de nieuwsberichten

Door de term premium lijken er twee dingen mis te gaan:
Het labeltje premium creeert net iets te veel verwachtingen.
Het suggereert dat de 'beste' content achter een paywall komt.

Wat ik begrijp uit de post/podcast van @WoutF is dat het juist aanvullende content is, en ze ook een nieuwe redacteur gaan aanstellen en geld investeren.

Waarom dan het label Premium? Dan is het toch eerder iets als Tweakers Plus of Tweakers Extra.

Het is maar een label, uiteindelijk, maar ik denk toch dat er door gebruikers veel aan gehangen wordt, dat niet per se klopt met het beoogde doel.
Ik en vele anderen (ik was niet de eerste) hebben dit ook al eerder in het topic genoemd. Het label "Premium" is in mijn ogen een enorme blunder wat dat betreft. Dus helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:44:
[...]

Het staat gewoon onder het artikel:

[Afbeelding]
Bij mij staat er ook een link naar het forum hoor. Ik weet niet of dat door CSS of m'n pihole komt, maar dat ik precies op die plek een andere banner zie die er bij jou niet staat geeft mij toch de indruk dat er over nagedacht is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NkDfRUN.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:47:
[...]

Bij mij staat er ook een link naar het forum hoor. Ik weet niet of dat door CSS of m'n pihole komt, maar dat ik precies op die plek een andere banner zie die er bij jou niet staat geeft mij toch de indruk dat er over nagedacht is.

[Afbeelding]
De poll wordt inderdaad door adblockers e.d. geblokkeerd. Vraag me dus af of daar ook al trackingrommel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:47:
[...]

[Afbeelding]
Ik gok dat jouw pihole dan Usabilla blokkeert. Dat is de tool die wij gebruiken om feedback te verzamelen.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
[...]

Ik gok dat jouw pihole dan Usabilla blokkeert. Dat is de tool die wij gebruiken om feedback te verzamelen.
Waarschijnlijk is dat het inderdaad. Wel een vreemde keuze als we aannemen dat veel tweakers een vergelijkbare setup hebben. Een beetje als een app die tevreden gebruikers naar de appstore stuurt voor een beoordeling en ontevreden gebruikers doorstuurt naar het in-house klachtenformulier. Zo doe je natuurlijk wel wat voorsortering op de respondenten.

Aan de andere kant, het kan natuurlijk ook een doordachte keuze zijn waarbij je specifiek op zoek bent naar minder tech-savvy bezoekers (die niet eens een adblocker draaien en waarschijnlijk meer geneigd zijn om te betalen) terwijl je van de rest wil weten wat ze echt vinden (waar dit forum best een goede outlet voor is). Maar goed, dat zijn wel een paar flinke aannames. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
AtlAntA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:44:
[...]

Niet specifiek om jou hoor maar er zijn hier best veel mensen die niet echt begrijpen wat er nu precies wel en niet gaat gebeuren en wat voor feedback men nou echt zoekt dus hierbij mijn kleine samenvatting. Mocht ik iets verkeerd begrepen hebben dan laat ik me graag corrigeren.
Dan is het oproep aan de eigenaars van Tweakers, geef met 1 bericht met alle duidelijkheid aan wat precies de bedoeling is.

Ik neem aan dat dit nog wel gaat komen. Zit natuurlijk ook een hele proces aan..

Maar van jullie kant snap ik het ook wel begrijp mij niet verkeerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:30
Hoeveel zou je per maand bereid zijn te betalen voor toegang tot dagelijks enkele Premium-artikelen?
Niets. DPG/Van Thillo zijn geen arme jongens en hebben de halve journalistieke markt in Nederland en Vlaanderen in handen. Ik betaal als gebruiker door gegevensanalyse van surfgedrag, affiliate links. etc. Toen het nog een hobbysite was lag het anders maar nu moet er kennelijk (meer) geld verdiend worden en wordt een inspiratieloos, generiek Premium model in het leven geroepen. Het zal wel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Serieus... :( Jij bepaalt niet wanneer zij reageert. Zij heeft slechts een beperkte rol in dit proces. Dit neigt naar digitale stalking
[...]
[...]

Zeker niet, want Moonsuger wordt al dagen gespamd in diverse posts. Dat is gewoon drammen.
Iemand betichten van stalking of neiging tot? Iemand die enkel goede bedoelingen heeft en een normale vraag stelt? Los van hoeveel berichten er via pm komen dat soort opmerkingen gaan nergens over en als crew of lid onwaardig.
Mijn oma zei ooit, tel even tot 10, tegenwoordig lijkt men niet meer na te denken voor er dat soort aantijgingen via een schermpje wereld in worden geslingerd.
Geld voor iedereen overigens, maar wil je een nog minder vriendelijke sfeer creëren dan is dit de juiste weg.. ik hoop dat het een slip of the tongue was.

offtopic:
naar aanleiding van moonsugar heb ik het offtopic stuk verwijderd, ze heeft gelijk in haar betoog maar er is helaas een compleet verkeerde of andere verwachting ontstaan onder de leden mbt haar rol in deze. Maar nu is deze duidelijk

[ Voor 73% gewijzigd door pino85 op 03-12-2020 16:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maratropa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
[...]

tweakers kan niet gratis blijven draaien. Er wordt steeds meer duidelijk dat tot nu toe het meeste op het net draaide op advertenties en prive gegevens, dat blijkt steeds minder houdbaar. Waar haalt een site dan inkomsten vandaan? Ja tweakers heeft nog meer stromen, maar dan nog hebben ze hetzelfde probleem wat zo veel andere sites hebben.

Men is natuurlijk gewend aan "overal altijd toegang" maar stiekem is dat ook gewoon altijd betaald door iemand.

Ik ben ook geen fan van paywalls en zou het liever anders zien. Meer betalen voor internettoegang bijv. en dan die extra euro's verdelen op basis van bezoek oid? (klinkt lastig haalbaar :) )

Wie weet misschien gaat het naar óf expliciet betalen met jouw privacy, óf een abbo toe.
Het gaat dus naar expliciet betalen met èn je privacy èn een abonnement.

Zoals WoutF al antwoordde op mijn eerdere vraag over de illegale cookie wall:
Klopt. Op sommige zaken heeft DPG meer invloed dan op andere zaken. Dingen rondom wetgeving is er zo eentje.
pino85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]

Iemand betichten van stalking of neiging tot? Iemand die enkel goede bedoelingen heeft en een normale vraag stelt?
Mijn oma zei ooit, tel even tot 10, tegenwoordig lijkt men niet meer na te denken voor er dat soort aantijgingen via een schermpje wereld in worden geslingerd.

Verder, communiceer beter, maak duidelijk wat dan wel haar rol zou zijn, blijkbaar is deze klein en leeft een andere verwachting.
Ja, de mods/admins hier gaan weer op dezelfde weg door als gisteren zo te zien, het zal de goodwill van de community veel goed doen.

@Frozen Fijne podcast, helemaal mee eens.

[ Voor 23% gewijzigd door Zaphara op 03-12-2020 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

[...]

[Afbeelding]
Ik zie dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGW5lL3vniiZM4wx8uxwMit0axw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZV2f9XTPLITiMP9qWgzMtzMj.png?f=fotoalbum_large

En daar reageer ik op. Haal dan deze knop weg en link naar wat jij laat zien.

Wat een ongefocusde zooi, sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
Welkom bij de telegraaf, waar je straks ook 80% vd artikels niet meer kan lezen gj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Q schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:18:
[...]

Ik zie dit

[Afbeelding]

En daar reageer ik op. Haal dan deze knop weg en link naar wat jij laat zien.

Wat een ongefocusde zooi, sorry dat ik het zeg.
Deze knop is al oud, als je nog verder naar beneden scrolt en je hebt geen adblock staat daar netjes waar XWB op doelt.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

[...]

[Afbeelding]
Ik zie dat niet, waarschijnlijk omdat ik pihole draai.

Blijkbaar wil Tweakers.net geen feedback van een groot deel van haar bezoekers. :)

(net bevestigd met test)

En bovendien: ik kan geen inhoudelijke feedback geven. Dus dat ding biedt helemaal niet wat ik wil.
Mijn oorspronkelijke feedback blijft 100% staan.

Ik vind dit persoonlijk echt onwijs 'dom' dat tweakers die feedback knop verstopt voor adblockers. En als je dan die knop ziet, dat je feedback zo extreem opppervlakkig is.

[ Voor 24% gewijzigd door Q op 03-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Q schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:24:
[...]

Blijkbaar wil Tweakers.net geen feedback van een groot deel van haar bezoekers. :)

(net bevestigd met test)

En bovendien: ik kan geen inhoudelijke feedback geven. Dus dat ding biedt helemaal niet wat ik wil.

Ik vind dit persoonlijk echt onwijs 'dom' dat tweakers die feedback knop verstopt voor adblockers.
Het is inderdaad wel frappant dat de redactie klaagt over teruggelopen advertentie inkomsten door het massale gebruik van adblockers, om vervolgens basis feedback over Premium artikelen te vragen op een manier die, jawel, geblokkeerd wordt door een adblocker. Kan hier wat aan gedaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:58:
Ik ben inmiddels wel benieuwd @Moonsugar wat jouw observaties tot nu toe zijn en hoe je die precies gaat overbrengen bij de redactie, namens de community. Kun je een korte samenvatting opschrijven van wat je hebt geleerd uit de reacties vanuit de community.
Mijn bevindingen verschillen niet van de redactie, we volgen immers gezamenlijk dit topic. Er zijn altijd dingen die mij opvallen vanuit communityperspectief, net als dat zij de redactionele zaken voor hun rekening nemen. Die bespreek ik met hen en daar schakelen we op. Het is niet dat ik een verslag maak en dit dan moet overbrengen. We zijn één team. :)
pino85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]
Verder, communiceer beter, maak duidelijk wat dan wel haar rol zou zijn, blijkbaar is deze klein en leeft een andere verwachting.
Ja, dat denk ik wel. Mijn achtergrond verschilt van mijn voorgangers, ik vervul de rol op een andere manier dat jullie al die jaren gewend zijn geweest en ik merk dat dat bij een aantal wat verwarring oplevert. Dat snap ik wel, velen kennen het beeld van de CM die vooral de communicatie doet namens het bedrijf. En dat is op veel manieren ook de waarheid, maar niet bij alle onderwerpen. Mijn visie is dat onze afdelingen onder mijn leiding steeds meer community-minded gaan worden en dus ook intensiever/vaker met jullie in contact gaan staan als het iets is waar zij veel mee te maken hebben. Dit initiatief is in de kern een redactioneel project, daarom zie je hier @Olaf en @WoutF veel en ben ik iets meer op de achtergrond. Dat maakt mijn rol echter niet meteen klein, I'm just getting started. ;)

Het is echter (zoals de vorige modbreak ook al aangaf) off-topic om het over mij te hebben. Dus laten we de focus wel op Premium houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Moonsugar op 03-12-2020 16:36 ]

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Q

Q

@WoutF

Mijn puur persoonlijke mening:

reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie

Dat artikel over HDMI 2.1 vind ik bijzonder slecht geschreven want ik vind het bijzonder onprettig lezen.

Alleen al de eerste paragraaf maakt me duizelig.

Waarom beginnen we niet bij het begin? Niet iedereen is thuis in HDMI 2.1.

Wat is HDMI 2.1 en wat biedt het aan nieuwe features?

Vervolgens wil ik weten: wat is dan het probleem? Wat is de ellende?

Maar nee, we gaan opeens over specifieke producten praten, terwijl ik niet eens weet wat HDMI 2.1 eigenlijk is.

Waar is een tabelletje met de features en wat optioneel is?

Misschien ben ik zelf een slechte schrijver en snap ik het niet, maar dat dit soort content uberhaupt op de frontpage komt; laat staan als Premium wordt neergezet: ik denk dat er iets fundamenteel mis is met quality control.

Ik vind het niet leuk dat ik een artikel afserveer waar iemand heel veel tijd in heeft gestopt, maar ik vind dit echt niet Joris zijn schuld. Het betekent dat een hele redactie denkt dat dit goed geschreven content is. En dat vind ik het meest schrikbarende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]

Zou het dan helpen als we een andere naam voor het abonnement verzinnen?
Het hele punt is juist dat de huidige bestaande abonnementen juist al premium ZIJN en het dus niet eens een vraag zou moeten zijn of de huidige abonnementen alle zogenaamde premium artikelen zouden mogen lezen.
Met een abbo ben je lid en zou je ledenartikelen moeten kunnen lezen.
Meer dan dat supporter abbo (wat ik (nog) niet heb) heb ik niet over voor extra artikelen. Voor de andere abbo's zat ik nog te twijfelen of ik de extra opties het waard vind.
Als dit een extra PAY-WALL wordt bovenop al bestaande abbo's, ben ik bang dat jullie je eigen graf aan het graven zijn.

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...tgebruikers-niet-uit.html

Waarom is dit een premium artikel? Volgens mij is dit gewoon een goed nieuws artikel. Maar premium?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
nieuws: Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruiker...

Blijkbaar is Premium een willekeur aan berichten, een standaard vraag en antwoord nieuwsbericht zonder inhoudelijke meerwaarde anders dan een reactie.

Tweakers zal een paywall nieuws website worden, stop dan gewoon met nieuws en ga verder als prijsvergelijkingswebsite.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

nieuws: Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruiker...

Dit is wel heel beperkt voor een premium artikel :p

edit: Spuit11 :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Moonsugar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:34:
[...]

Ja, dat denk ik wel. Mijn achtergrond verschilt van mijn voorgangers, ik vervul de rol op een andere manier dat jullie al die jaren gewend zijn geweest en ik merk dat dat bij een aantal wat verwarring oplevert. Dat snap ik wel, velen kennen het beeld van de CM die vooral de communicatie doet namens het bedrijf. En dat is op veel manieren ook de waarheid, maar niet bij alle onderwerpen.
Oprechte vraag, maar als dat is wat de community al jarenlang gewend is en verwacht, is het dan niet handiger om op die manier te beginnen en langzaam naar jouw visie te kneden, ipv telkens herhalen dat alles wat de community gewend is niet past bij wat een CM doet en jij je eigen visie naleeft?
Kan me voorstellen dat je op die manier veel minder weerstand hebt en een blijere community.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Laatst online: 04:51
Hmm apart dat een nieuws bericht nu ook premium is. Begint wel heel snel op het AD te lijken. Beta is 3 dagen bezig....

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01

Ja, worden dit soort berichten premium? Dit lijkt mij gewoon een normaal nieuwsartikel maar dan zoals ik vroeger op school een verslag schreef die minimaal uit x kantjes moest bestaan en bepaalde hoofdstukken moest bevatten.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Zoals hierboven ook al aangegeven, waarom is het nieuws mbt brein en ziggo/kpn premium? Ik heb gelezen/begrepen dat premium aanvullend en extra zal zijn op de bestaande (nieuws) items... dit bericht is imho toch echt gewoon een bericht wat gewoon dagelijkse kost is.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Waardeloos. Ik krijg net een 'premium' block, ben direct de interesse in artikel kwijt. Dan haal ik idd m'n content wel ergens anders, wat blijkbaar de verwachting dan ook is.

En dit is de zoveelste die verwacht dat mensen overal maar een abonnementje op nemen, alles 'as a service' tegenwoordig is onhoudbaar en onbetaalbaar. En net als 'games as a service' en al die andere onzin om mensen zo veel mogelijk uit recurring revenue te melken, ik doe er niet aan mee. Dan maar geen tweakers nieuws meer.

Zoals vele zaken op internet, goed nieuws word verstopt achter paywalls en login blokkades. Alleen de leugens en rotzooi blijft over. Jammer dat tweakers hier ook aan mee doet.

[ Voor 41% gewijzigd door Wunk op 03-12-2020 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• trenjeska
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

Juist een (matig) artikel over privacy/vrijheid/corporatisme achter een mogelijke pay-wall... De ironie XD

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:00

Wat is hier premium aan? Dit is toch een standaard nieuwsbericht? Vrij weinig eigen onderzoek van Tweakers, geen extra diepgang.
Als dit is wat jullie met premium willen, zijn jullie echt jullie in de voet aan het schieten. RIP Tweakers...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39
Travelan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:44:

Wat is hier premium aan? Dit is toch een standaard nieuwsbericht? Vrij weinig eigen onderzoek van Tweakers, geen extra diepgang.
Als dit is wat jullie met premium willen, zijn jullie echt jullie in de voet aan het schieten. RIP Tweakers...
Eens! Kwam ook meteen bij mij op! Ik dacht daar bij ook van, hmm, Brein artikelen zorgen normaal voor veel views/reacties. Zie bijvoorbeeld ook:

nieuws: Stichting Brein wil beginnen met waarschuwen frequente torrentgebruikers

Dat lijkt mij hier eerder de reden om dit Premium te maken.. begint al slecht dit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeindertHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:27
In een stroom van kritiek, hoewel deels gerechtvaardigd en gefundeerd, is het misschien aardig om te lezen dat deze dagelijkse bezoeker de zet begrijpt en steunt. Paywalls zijn niet 'leuk', maar de schoorsteen moet ook bij jullie roken. Ik heb niet eerder een premiumlidmaatschap overwogen, maar ik ben wel degelijk bereid te betalen voor goede content. Jullie leveren al jarenlang op vele vlakken (nieuws en achtergrondartikelen, pricewatch, forum), dus jullie zijn het gewoon waard!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Fijn dat jullie met Ziggo en KPN hebben gebeld maar dat maakt toch niet gelijk een premium artikel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Q schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:24:
[...]

(net bevestigd met test)

Ik vind dit persoonlijk echt onwijs 'dom' dat tweakers die feedback knop verstopt voor adblockers. En als je dan die knop ziet, dat je feedback zo extreem opppervlakkig is.
Voor inhoudelijke feedback kan je de eerste knop gebruiken. Je krijgt dan zo'n formulier te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uDee6iCkuM76Ypwq_sKiB3uHls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h4OpZDNpMsl5yyY0SmhY5aVs.png?f=user_large

Ook hiervoor geldt dat Usabilla niet geblokkeerd mag zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:50

Aiii

何これ

trenjeska schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:43:

Juist een (matig) artikel over privacy/vrijheid/corporatisme achter een mogelijke pay-wall... De ironie XD
Wat mij hier meer aan stoort is dat er bij de aankondiging van Premium de indruk -tenminste bij mij- is gewekt dat er aan het gewone Tweakers niets zou veranderen. Maar dat Premium voor nieuwe, diepgaande, content zou gebruikt worden.

Dit is bij uitstek een artikel dat we al jaren op Tweakers zien. Een nieuwsbericht waarbij Tweakers even informeert bij ISP's hoe en wat. Dat gaat dus nu wel achter een paywall, waardoor alleen het "kale" nieuws overblijft als non-Premium?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 21:29
Travelan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:44:

exact mijn mening dit wil ik niet als premium zien

dan liever dat artikel over brein achtige computing dat was IMHO al meer een goede stap in de richting dan alle voorgaande of opvolgers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:34

strompel

PSN: jansoe13

Deze site is oorspronkelijk gemaakt door de community, die binnenkort op alle mogelijke manieren word uitgemelkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Moonsugar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:34:
[...]

Mijn bevindingen verschillen niet van de redactie, we volgen immers gezamenlijk dit topic. Er zijn altijd dingen die mij opvallen vanuit communityperspectief, net als dat zij de redactionele zaken voor hun rekening nemen. Die bespreek ik met hen en daar schakelen we op. Het is niet dat ik een verslag maak en dit dan moet overbrengen. We zijn één team. :)

[...]

Ja, dat denk ik wel. Mijn achtergrond verschilt van mijn voorgangers, ik vervul de rol op een andere manier dat jullie al die jaren gewend zijn geweest en ik merk dat dat bij een aantal wat verwarring oplevert. Dat snap ik wel, velen kennen het beeld van de CM die vooral de communicatie doet namens het bedrijf. En dat is op veel manieren ook de waarheid, maar niet bij alle onderwerpen. Mijn visie is dat onze afdelingen onder mijn leiding steeds meer community-minded gaan worden en dus ook intensiever/vaker met jullie in contact gaan staan als het iets is waar zij veel mee te maken hebben. Dit initiatief is in de kern een redactioneel project, daarom zie je hier @Olaf en @WoutF veel en ben ik iets meer op de achtergrond. Dat maakt mijn rol echter niet meteen klein, I'm just getting started. ;)

Het is echter (zoals de vorige modbreak ook al aangaf) off-topic om het over mij te hebben. Dus laten we de focus wel op Premium houden.
Maar is het niet on-point dat Premium vooral een redactioneel project is en dat het daardoor moeilijker doordringt in de community dan wanneer het op een andere manier gebracht wordt?

Ik kijk zelf ook wel eens bij een andere community, en daar beginnen ideeën ook als redactionele projecten, maar voordat ze voor het brede publiek uitgerold worden gaat de ruwe versie naar een aantal insiders die als een soort alpha (als in, nog voor de beta) werkt.

Is het bijvoorbeeld een idee om dit soort projecten eerst aan de admins en mods voor te leggen zodat zij een paar weken de tijd hebben om feedback te geven aan het redactionele team? In mijn ervaring kan die feedback dan best pittig zijn (die insiders zijn in de alpha achter gesloten deuren meer geneigd om vrij te spreken waardoor de meeste dingen die nu keer op keer aan bod komen dan in de alpha al behandeld zijn). Voordeel hierbij is dat het dan bij de beta niet alleen een redactioneel project is, maar ook de community mods over het idee kunnen spreken vanuit een positie waarin ze meer weten van het project en wat standaardkritiek (maar waarbij de kritiek niet doorslaggevend was om het project aan te passen) kunnen beantwoorden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Gaan we dit nu serieus onder een premium artikel hangen?!

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

strompel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:52:
Deze site is oorspronkelijk gemaakt door de community, die binnenkort op alle mogelijke manieren word uitgemelkt.
Jemig man, ja, oorspronkelijk was het een hobbysite inderdaad maar er zit inmiddels al jaren een kantoor vol mensen fulltime te werken om de site draaiend en gevuld te houden. Dat moet ergens van betaald worden he. 8)7

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaphara schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:32:
[...]

Het is inderdaad wel frappant dat de redactie klaagt over teruggelopen advertentie inkomsten door het massale gebruik van adblockers, om vervolgens basis feedback over Premium artikelen te vragen op een manier die, jawel, geblokkeerd wordt door een adblocker. Kan hier wat aan gedaan worden?
Je adblocker uitzetten zou een eenvoudige 1e stap zijn lijkt me.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:53:
[...]

Je begrijpt het hele punt dus niet, lees het nog eens goed door.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Ik zie zelf niet het voordeel van een premium abonnement. Als tweakers hiermee begint en de interessante artikelen komen achter een paywall, dan laat ik Tweakers.net na 25 jaar achter me. Niet omdat ik het jullie niet gun of omdat ik te cheap ben, maar omdat ik niet wil en kan toegeven aan dit wereldwijde fenomeen.

Iedere dienst, iedere website, alle apps ter wereld en veel producten gaan naar een subscription based model toe. Ik vertik het om per maand honderden abonnementjes af te rekenen. Ik snap dat het veel meer geld oplevert, maar ik kots op dit verdienmodel. Zoals Louis Rossman zegt: you will own nothing and be happy. Voor mij is het een principekwestie. Dan laat ik liever alles achter me.

Niet om gal te spuwen of om Tweakers te bashen, maar zo denk ik erover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
MeindertHH schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:48:
In een stroom van kritiek, hoewel deels gerechtvaardigd en gefundeerd, is het misschien aardig om te lezen dat deze dagelijkse bezoeker de zet begrijpt en steunt. Paywalls zijn niet 'leuk', maar de schoorsteen moet ook bij jullie roken. Ik heb niet eerder een premiumlidmaatschap overwogen, maar ik ben wel degelijk bereid te betalen voor goede content. Jullie leveren al jarenlang op vele vlakken (nieuws en achtergrondartikelen, pricewatch, forum), dus jullie zijn het gewoon waard!
Het gaat zoals ik het lees om het niveau van premium artikelen.
Ze zijn niet premium waardig omdat de nieuwsinhoud flinterdun is of het bericht gewoon geen correct gedegen onderzoek bevat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Verwijderd1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:52:
[...]

Maar is het niet on-point dat Premium vooral een redactioneel project is en dat het daardoor moeilijker doordringt in de community dan wanneer het op een andere manier gebracht wordt?

Ik kijk zelf ook wel eens bij een andere community, en daar beginnen ideeën ook als redactionele projecten, maar voordat ze voor het brede publiek uitgerold worden gaat de ruwe versie naar een aantal insiders zie als een soort alpha (als in, nog voor de beta) werkt.

Is het bijvoorbeeld een idee om dit soort projecten eerst aan de admins en mods voor te leggen zodat zij een paar weken de tijd hebben om feedback te geven aan het redactionele team? In mijn ervaring kan die feedback dan best pittig zijn (die insiders zijn in de alpha achter gesloten deuren meer geneigd om vrij te spreken waardoor de meeste dingen die nu keer op keer aan bod komen dan in de alpha al behandeld zijn). Voordeel hierbij is dat het dan bij de beta niet alleen een redactioneel project is, maar ook de community mods over het idee kunnen spreken vanuit een positie waarin ze meer weten van het project en wat standaardkritiek (maar waarbij de kritiek niet doorslaggevend was om het project aan te passen) kunnen beantwoorden.
We hebben onze crew hier gedeeltelijk bij betrokken, en dat heeft ons al een hoop fijne nieuwe inzichten geboden. Ik ben van mening dat het altijd beter kan, ik wil ook zeker niet de illusie wekken dat het op deze manier perfect was. We kunnen echt nog wel wat meer leren over het aankondigen van grote veranderingen. Ik denk echter wel dat nieuws brengen over een paywall sowieso een ingewikkeld proces is waar je op veel weerstand kan rekenen. Ik vind de manier waarop jij feedback geeft overigens heel prettig en wil je daarvoor bedanken.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaphara schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:54:
[...]

Je begrijpt het hele punt dus niet, lees het nog eens goed door.
Jij bent aan het klagen dat je iets niet ziet. Dat komt omdat je de algemene regels naast je neer hebt gelegd en wel een adblocker aan hebt staan op tweakers.
Lees de algemene voorwaarden eens door, waar je akkoord mee bent gegaan toen je lid werd.

4 Gebruiksvoorschriften Website en plaatsen Content > XII

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27
Primeurtje! Het eerste normale artikel staat al achter de paywall. "nee hoor echt alleen diepgaande onderwerpen komen achter de paywall" Pikachuface..

Het artikel van gisteren of eergisteren over brein/torrents is super goed bekeken, dan ga je het artikel van vandaag uiteraard premium maken natuurlijk :)

Als je in de toekomst hier dus nieuws over wil lezen raad ik torrentfreaks aan. Krijg je meteen torrent nieuwe mee van over de hele wereld. https://torrentfreak.com/...torrent-uploaders-201202/

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerantius
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 10:44
Tweakers verwijderd uit de favorieten... Dat is mijn reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:58:
[...]

Primeurtje! Het eerste normale artikel staat al achter de paywall. "nee hoor echt alleen diepgaande onderwerpen komen achter de paywall" Pikachuface..

Het artikel van gisteren of eergisteren over brein/torrents is super goed bekeken, dan ga je het artikel van vandaag uiteraard premium maken natuurlijk :)

Als je in de toekomst hier dus nieuws over wil lezen raad ik torrentfreaks aan. Krijg je meteen torrent nieuwe mee van over de hele wereld. https://torrentfreak.com/...torrent-uploaders-201202/

:/
*kuch* beta *kuch*.

Dit lijkt me waardevolle feedback die ze zeker mee gaan nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:58:
[...]

Jij bent aan het klagen dat je iets niet ziet. Dat komt omdat je de algemene regels naast je neer hebt gelegd en wel een adblocker aan hebt staan op tweakers.
Lees de algemene voorwaarden eens door, waar je akkoord mee bent gegaan toen je lid werd.

Ok, begrijpend lezen is lastig kennnelijk, dus we proberen het nog wat eenvoudiger te maken:

Een groot deel van de Tweakers bezoekers gebruikt een adblocker, waardoor advertentie inkomsten teruglopen, wat men wil compenseren met het Premium idee. Nu kan men in de beta fase eenvoudige feedback geven onderaan elk Premium artikel door middel van smiley faces en een schuif.

Echter (pay attention): Dit is niet te zien als je een adblocker gebruikt, dus al die eerder genoemde mensen kunnen die basis feedback helemaal niet geven, of zullen het überhaupt niet opmerken.

Heeft niets met mijzelf te maken, snap niet hoe je dat er in kunt lezen, maar met "de Tweakers bezoeker"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:53:
[...]

Ik wil best whitelisten, maarja dat doe ik via pihole, dan gooi ik deur op andere websites ook open. Reden waarom ik het dus niet doe.
En ja, ik wil best een abo'tje afsluiten als DUIDELIJK is hoe het gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 03-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

@WoutF, volgens mij zag ik gisteren of eergisteren een reactie waarin aangegeven stond dat er niets aan de normale artikelen zou veranderen. Nu zie ik tot mijn grote verbazing een normaal artikel met een premium label.

In hoeverre wordt deze lijn doorgetrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
TweakOverflow schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:02:
@WoutF, volgens mij zag ik gisteren of eergisteren een reactie waarin aangegeven stond dat er niets aan de normale artikelen zou veranderen. Nu zie ik tot mijn grote verbazing een normaal artikel met een premium label.

In de podcast werd gezegd dat het schema voor nieuws redacteurs wordt:
1 dienst voor korte nieuwberichten
1 dienst voor premium

Dus alles wat iets langer is dan een snel nieuwsberichtje kan je verwachten dat premium wordt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
[...]

Ik vind dit eerlijk gezegd een nogal kortzichtig antwoord.

De hoeveelheid ads waarmee je op internet volledig mee doodgegooid word, heeft het grootschalig gebruik zelf in de hand gewerkt. En daarbij zijn deze tools op meer gericht dan alleen ads.

Om (wat hoogstwaarschijnlijk een aanzienlijke hoeveelheid, gezien het technische profiel van de gemiddelde tweaker, is) dan maar te zeggen "Je dient hier geen adblocker te gebruiken dus dat soort reacties negeren we en nemen we niet mee" is naar mijn inziens gewoon struisvogel gedrag. Kop in 't zand en net doen of dat niet telt.

Het is geen aanval, maar wel kritiek dat je je volledige userbase moet bekijken met mensen die hun privacy (cookie/tracking blockers, privacy guards, pi-hole security) serieus nemen. VOORAL met de demografie aan users die hier zit.

Tweakers.net is niet het centrum van het internet waar alles om draait, dus het is verstandig rekening te houden met de veelgebruikte toolsets die in vooral technische kringen breed worden ingezet en te zorgen dat je belangrijke processen/zaken hier niet in het vangnet onjuist in vast komen te zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

De weg waar jullie in willen slaan is wel duidelijk met dit "premium" artikel.
Deze bezoeker gaat het wel elders zoeken. Ik erger me overigens al langer aan bepaalde keuzes en in de artikels doorsluipende ideeën van sommige redacteurs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:59
SnoeiKoei schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:53:
[...]

Jemig man, ja, oorspronkelijk was het een hobbysite inderdaad maar er zit inmiddels al jaren een kantoor vol mensen fulltime te werken om de site draaiend en gevuld te houden. Dat moet ergens van betaald worden he. 8)7
Als de baas 1.6 miljard omzet draait en 130 miljoen netto winst denk ik dat er geen extra inkomsten uit tweakers nodig zijn om 'het personeel' te betalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85

pino85

TweakOverflow schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:02:

Het is natuurlijk voor de redactie in deze beta test ook verschillende type artikelen testen met "premium". Om er achter te komen wat wij acceptabel vinden of wat echt word gezien als een meerwaarde bovenop de "standaard".
Los van dat ik van mening ben dat premium zoverre nog niets toevoegt en ik er tegen ben omdat ik geloof dat er betere opties zijn om te bezuinigen of cashflow te genereren heb ik nu wel zo iets van ik geef ze de tijd.

Dat dit artikel alles behalve premium is, lijkt me overduidelijk en ben ik het met je eens. We kunnen massaal onze mening geven door aan te geven wat we van het artikel vinden 👍🏻😊

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:06:
De weg waar jullie in willen slaan is wel duidelijk met dit "premium" artikel.
Deze bezoeker gaat het wel elders zoeken. Ik erger me overigens al langer aan bepaalde keuzes en in de artikels doorsluipende ideeën van sommige redacteurs.
Ik deel deze mening en zal indien de gekozen weg door gaat mij beroepen op het anoniem maken van mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaphara schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ok, begrijpend lezen is lastig kennnelijk, dus we proberen het nog wat eenvoudiger te maken:

Een groot deel van de Tweakers bezoekers gebruikt een adblocker, waardoor advertentie inkomsten teruglopen, wat men wil compenseren met het Premium idee. Nu kan men in de beta fase eenvoudige feedback geven onderaan elk Premium artikel door middel van smiley faces en een schuif.

Echter (pay attention): Dit is niet te zien als je een adblocker gebruikt, dus al die eerder genoemde mensen kunnen die basis feedback helemaal niet geven, of zullen het überhaupt niet opmerken.

Heeft niets met mijzelf te maken, snap niet hoe je dat er in kunt lezen, maar met "de Tweakers bezoeker"
Ah, ik heb te veel met "jij" gesproken zie ik, excuses.

Maar dan zijn het mensen die tegen de algemene voorwaarden in een adblocker aan hebben staan. Maakt mij niet uit, maar dan heb je ook niet zoveel in te brengen imo als je niets (financieel, op welke manier dan ook) bijdraagt aan de site en alleen maar gratis lurkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:08:
[...]

Maar dan zijn het mensen die tegen de algemene voorwaarden in een adblocker aan hebben staan. Maakt mij niet uit, maar dan heb je ook niet zoveel in te brengen imo als je niets (financieel, op welke manier dan ook) bijdraagt aan de site en alleen maar gratis lurkt.
Page views is dus waardeloos?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik ben er vrij zeker van dat adblockers nog niet bestonden toen ik lid werd ;)

Buiten dat, ik ben al heel wat jaren abonnee om geen advertenties te zien. Tracking blokkeer ik per definitie met een PiHole.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aadje93 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:07:
[...]

Als de baas 1.6 miljard omzet draait en 130 miljoen netto winst denk ik dat er geen extra inkomsten uit tweakers nodig zijn om 'het personeel' te betalen
Whehe iemand weet niet hoe je een bedrijf moet runnen.

Ik was ooit met een groep FOK! users uit eten (jaren terug dit). Toen iedereen had betaald met ruime fooi want het was een beetje een kliederboel geworden, maakte de laatste die moest betalen zich onsterfelijk met de woorden:

"Ik hoef niet te betalen, er ligt al genoeg"

:')

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2020 17:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
[...]

Dat kan zo zijn, maar feit is dat vele bezoekers dit doen en dat is niet het punt waar ik op doelde.
Je wilt Premium feedback verzamelen van zoveel mogelijk mensen, dus ook de adblocker gebruikers, en op deze manier kan dat niet, of in ieder geval zal deze groep er zich niet van bewust zijn. Op die manier zal er dus een grote groep zijn die geen feedback geeft op die manier, en vandaar dat ik vroeg of dat aangepast kan worden.
EDIT: Overigens echt een schandalige reactie van een crewlid, en tekenend m.i. van hoe er hier omgegaan wordt met de community. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen?

[ Voor 24% gewijzigd door Zaphara op 03-12-2020 17:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aadje93
[...]

Ik heb ook een adblock net als vele mede tweakers. Maar ik gebruik graag de price watch, en daar verdient tweakers ook gewoon goed aan. Advertenties overweldigend gaan tonen in een community van nerds is gewoon niet handig, de gemiddelde tweaker weet heus wel hoe een adblocker geïnstalleerd moet worden namelijk.

Price watch gebruik ik met groot plezier, vind het prima dat tweakers hier ook aan verdiend. Maar met algemeen nieuw onder premium gaan scharen word het telegraaf gehalte wel heel hoog 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

FirePuma142 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:09:
[...]

Buiten dat, ik ben al heel wat jaren abonnee om geen advertenties te zien. Tracking blokkeer ik per definitie met een PiHole.
Ik denk dat je dit misschien beter even in Heb je een vraag over de bètatest van Tweakers Premium? kunt posten, wellicht dat de redactie (of wie dan ook van Tweakers zelf) een antwoord op kunnen geven. Geen idee of het bewust is gedaan of dat ze het dan moeten fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85

pino85

[...]

Waarde heeft imo niet altijd geheel te maken met wel of geen blocker of abbo, maar dat is een hele andere discussie.
De waarde van mensen voor mij is het forum en de FP en de reacties. Mensen kunnen voor welke reden dan ook een blocker gebruiken, privacy redenen bv maar wel veel toevoegen aan Tweakers. Ook op de FP.
Het indirect uitsluiten van tja, is inderdaad een keuze. Jullie goed recht dat zeker wel. Maar laten we niet te kort door de bocht gaan. Indirect bv door steeds massaal awards te winnen dankzij ons allemaal inclusief mensen met block of geen abbo kan dit veel reclame en inkomsten genereren. Is maar 1 voorbeeld. Hoeveel geen idee. Overigens wettelijk bekeken is dat afblocken ja of te nee een interessant item met veel verschillende waarheden. Maar zo als jij het schetst, zijn mensen de wet aan het overtreden? Of doet Tweakers dat door een cookiewall bv?

Edit:

Bedenk me even, mensen verwijzen veel terug naar de voorwaarden toen men zich vroeger registreerden. Toen was een adblocker niet verboden. In hoeverre die voorwaarden van moment van registratie geklede geen idee, zal vast niet meer relevant zijn anno 2020.

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 03-12-2020 17:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:04
Duidelijk geen premium artikel

Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit

Dit is min of meer een persbericht waarover enkele vragen gesteld zijn. Daarbij gaat dit over een fundamenteel vrij internet item wat iedereen zou moeten kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FirePuma142 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:09:
[...]

Dan zit je er toch echt naast. Je bent in 2004 lid geworden, terwijl AdBlock, de eerste grootschalig gebruikte adblocker, al sinds 2002 bestaat: https://www.businessinsid...based%20on%20image%20size.

En daarvoor waren er ook al adblockers, alleen zijn die minder grootschalig gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 17:12
[...]

Ben je echt serieus met dit antwoord?

Er zijn vast veel mensen op Tweakers die wel adblock gebruiken maar heel veel bijdrage leveren d.m.v reacties onder artikelen of in diverse topics. Dat vind ik eerlijk gezegd meer waard dan al jullie reclame inkomsten. Blijkbaar is geld tegenwoordig belangrijker dan de rest. Dus ik vind jouw antwoord nergens op slaan. Er wordt hier kennis gedeeld en kennis is geld! Zonder al deze kennis van medetweakers zouden jullie nooit zo populair zijn. Check hoe vaak tweakers gekozen is tot de beste website van.... Zou dit lukken zonder ons?

[ Voor 8% gewijzigd door sanane op 03-12-2020 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aadje93
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:10:
[...]

Whehe iemand weet niet hoe je een bedrijf moet runnen.

Ik was ooit met een groep FOK! users uit eten (jaren terug dit). Toen iedereen had betaald met ruime fooi want het was een beetje een kliederboel geworden, maakte de laatste die moest betalen zich onsterfelijk met de woorden:

"Ik hoef niet te betalen, er ligt al genoeg"

:')
Zonder al teveel off-topic te gaan, ik run een bedrijf en dat loopt prima 😉

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er is in dit topic al heel vaak gevraagd waar de Premium-lat ligt, en of de huidige artikelen representatief zijn. Daar is nog geen enkel antwoord op gekomen. Vanmiddag is die lat weer een tikkie lager komen te liggen.

Is er iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aadje93 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:12:
[...]

Zonder al teveel off-topic te gaan, ik run een bedrijf en dat loopt prima 😉
Dan snap je wat een kulverhaal je eigen reactie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:13:
Er is in dit topic al heel vaak gevraagd waar de Premium-lat ligt, en of de huidige artikelen representatief zijn. Daar is nog geen enkel antwoord op gekomen. Vanmiddag is die lat weer een tikkie lager komen te liggen.

Waarom moet dit na 2 dagen testen duidelijk zijn? Dit is toch juist de periode van aftasten en feedback van de gebruikers? Het is een BETA-periode.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Er is ook een vrij groot afbreukrisico als je de actieve community behandelt als melkkoeien. Dan vertrekken mensen die geen zin hebben. Gezien bij o.a. slashdot en stackoverflow. Grote, lange discussies waarin redelijk arrogant tegen de community werd gezegd: zo willen we dit doen, en slecht werd ingespeeld op feedback van belangrijke mensen in de community. Het zou zonde zijn als tweakers dezelfde fouten maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
[...]
Ik heb betaald om advertentievrij te kunnen kijken en verder staat idd pihole aan.
Polls onder de premiumartikelen zie ik echter niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
aadje93 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb ook een adblock net als vele mede tweakers. Maar ik gebruik graag de price watch, en daar verdient tweakers ook gewoon goed aan. Advertenties overweldigend gaan tonen in een community van nerds is gewoon niet handig, de gemiddelde tweaker weet heus wel hoe een adblocker geïnstalleerd moet worden namelijk.

Price watch gebruik ik met groot plezier, vind het prima dat tweakers hier ook aan verdiend. Maar met algemeen nieuw onder premium gaan scharen word het telegraaf gehalte wel heel hoog 🙈
Mee eens en ben eigenlijk van mening dat tweakers groot is geworden door het maken van uitgebreidere artikel. De artikelen met een hoog nerd gehalte is al afgenomen door de jaren heen en als ze de artikelen die nu nog interessant zijn achter een Paywall zetten dan zeg ik FP gewoon tot ziens.

Het is nieuw alsof jullie content vrij nieuw is. Gros van de informatie vind ik ergens anders veel eerder, maar de community maakt het leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 03-12-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

sanane schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:12:
[...]

Er zijn vast veel mensen op Tweakers die wel adblock gebruiken maar heel veel bijdrage leveren d.m.v reacties onder artikelen of in diverse topics. Dat vind ik eerlijk gezegd meer waard dan al jullie reclame inkomsten. Blijkbaar is geld tegenwoordig belangrijker dan de rest. Dus ik vind jouw antwoord nergens op slaan. Er wordt hier kennis gedeeld en kennis is geld!
Ongetwijfeld, maar met kennis kun je geen boodschappen betalen of extra mensen aannemen / inhuren voor goede / betere content.
Uiteraard zijn veel users erg nuttig en zit er ook veel kennis. Maar zonder inkomsten is er geen platform om dat op te kunnen posten.

(Er is trouwens geen "jullie", ik ben net als andere mods een vrijwilliger, that's all. Gewoon een user met extra knopjes ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85

pino85

sanane schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:12:
[...]

Er zijn vast veel mensen op Tweakers die wel adblock gebruiken maar heel veel bijdrage leveren d.m.v reacties onder artikelen of in diverse topics. Dat vind ik eerlijk gezegd meer waard dan al jullie reclame inkomsten. Blijkbaar is geld tegenwoordig belangrijker dan de rest. Dus ik vind jouw antwoord nergens op slaan. Er wordt hier kennis gedeeld en kennis is geld! Zonder al deze kennis van medetweakers zouden jullie nooit zo populair zijn. Check hoe vaak tweakers gekozen is tot de beste website van.... Zou dit lukken zonder ons?
offtopic:
Eens, Tweakers is ons en wij zijn Tweakers.
De awards zijn door ons samen gewonnen, de grote betrokken community. Echter hoeveel men daar indirect inkomsten door genereerd weet ik niet. Dat dit gebeurd lijkt me wel een logisch effect, de reclame die het genereert bv.
Maar ben het zeker met je eens dat degene waar je op reageerde erg een bril op heeft vanuit maar 1 perspectief. Erg eendimensionaal.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wever338 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:12:
Duidelijk geen premium artikel

Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit

Dit is min of meer een persbericht waarover enkele vragen gesteld zijn. Daarbij gaat dit over een fundamenteel vrij internet item wat iedereen zou moeten kunnen lezen.
Als dat soort artikelen idd al premium moeten zijn, enkel omdat het geen Google Translate is, maar een artikel is waar een redacteur zelf pro-actief een 5 tal bedrijven benaderd heeft en hun mening heeft gevraagd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vali
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ongetwijfeld, maar met kennis kun je geen boodschappen betalen of extra mensen aannemen / inhuren voor goede / betere content.
Uiteraard zijn veel users erg nuttig en zit er ook veel kennis. Maar zonder inkomsten is er geen platform om dat op te kunnen posten.

(Er is trouwens geen "jullie", ik ben net als andere mods een vrijwilliger, that's all. Gewoon een user met extra knopjes ;) )
Is tweakers niet zo ver gekomen door de nerds van het eerste uur? De gasten die, net als ik, om hun privacy geven maar wel hun kennis delen? Het is niet alsof er toen een paywall was of betaalde useraccount.

Als het alleen om geld gaat dan pakken jullie tweakers.net het, mijns inziens verkeerd aan. Want ik ben afgelopen jaar amper nog echt interessant technisch artikel hier tegen gekomen. Zou daar meer op focussen dan overal een premium label op plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 03-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05

De lat is veels te laag komen liggen. IEDEREEN geeft aan dat premium op zijn minst ook premium waardig moet zijn en nu komt men met een uitgerekt nieuwsbericht met een pr statement erbij.

De rode draad die ik uit dit topic haal (naast "bah premium is niks, niet doen") is dat de kwaliteit op zich premium waardig moet zijn en dat het niet ten overvloede moet zijn. En wat doet men bij tweakers? Precies het tegenovergestelde! Dit voelt toch echt als een gigantische FUCK YOU tegenover iedereen die hier constructief feedback aan het geven is?

Sorry voor mijn taalgebruik.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

XWB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:51:
[...]

Voor inhoudelijke feedback kan je de eerste knop gebruiken. Je krijgt dan zo'n formulier te zien:

[Afbeelding]

Ook hiervoor geldt dat Usabilla niet geblokkeerd mag zijn.
Blijkbaar overheen gekeken, ik zal vast de enige zijn. ;)

Maar het is in mijn ogen onwijs dom om mensen die ads blokken niet mee te nemen in de feedback.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• aadje93
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:13:
[...]

Dan snap je wat een kulverhaal je eigen reactie was.
Wat ik bedoel is, je ziet de hoeveelheid positieve reacties op dit besluit. Is een bedrijf goed runnen zo hoog mogelijk cijfers produceren, of klanttevredenheid hoog hebben staan belangrijk?

Bij mij die laatste, kan rustig mijn omzet met de helft verhogen binnen enkele jaren, maar bij dezelfde service lopen je klanten gelijk weg, wat je nu ook goed ziet in alle positiviteit als respons.

DPG wil gewoon kassa zien, tweaker was vroeger een community die zichzelf prima onderhield maar door steeds maar groter te willen worden ging het fout, ook de verschuiving naar steeds algemener (want breder publiek - > meer klanten = meer kassa) heeft geen positiviteit gebracht.

In het bedrijf waar ik actief ben hebben we bewust al 15 jaar alles gelaten zoals het is, het loopt goed, met de tijd hebben we de kosten kunnen drukken door slimme investeringen en iets andere manier van werken en zo de netto winst wat kunnen verbeteren zonder heel veel meer omzet. En kan er best van leven. Je moet niet altijd het onderste uit de kan willen hebben. Dat gaat tegen je werken zoals je nu dus ziet. Al jaren is er onrust op tweaker over de steeds lagere kwaliteit berichten doordat het algemeen volk moet aanspreken.

Nu met premium was het de druppel, en zeker met dat bericht over brein onder premium gaan zetten krijg je dus de ware aard van DPG prima in beeld, de traditionele kranten draaien al jaren slecht, dus andere kanalen moeten dat op gaan vangen..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
[...]

Lees je bewust over de andere reacties heen wat betreft alle trackers die op Tweakers gebruikt worden? Ik en vele met mij (gok ik) hebben echt geen enkel probleem met het whitelisten van sites met advertenties, prima dat moet een site moet inkomsten genereren. Maar of dat verplicht moet met vervelende trackers waarvan zelfs Tweakers niet weet waar de data beland? Daarnaast komen er inkomsten uit de PW, ook met adblockers draag je dus gewoon een steentje bij als je de PW gebruikt en doorklikt.

Maar goed, je bent zo gefocused op één ding.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wildhagen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:12:
[...]

Dan zit je er toch echt naast. Je bent in 2004 lid geworden, terwijl AdBlock, de eerste grootschalig gebruikte adblocker, al sinds 2002 bestaat: https://www.businessinsid...based%20on%20image%20size.

En daarvoor waren er ook al adblockers, alleen zijn die minder grootschalig gebruikt.
Zo zie je maar :)

Ik bedoelde er vooral mee te duiden dat die voorwaarden toen ik mijn account maakte echt geen verbod op het blokkeren van advertenties bevatte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Preau schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:04:
[...]

In de podcast werd gezegd dat het schema voor nieuws redacteurs wordt:
1 dienst voor korte nieuwberichten
1 dienst voor premium

Dus alles wat iets langer is dan een snel nieuwsberichtje kan je verwachten dat premium wordt
Als dit het wordt dan verwacht ik dat echt de halve community verdwijnt op termijn.. Dit slaat echt alles, je zet 'beta' op de site, geeft veel te summier informatie over het plan en vervolgens moet iedereen maar overal premium labels op zien voor nieuwsberichten die langer zijn dan -bij wijze van spreken- 500 woorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:34

strompel

SnoeiKoei schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:53:
[...]

Ik denk persoonlijk dat de mensen die rechtstreeks voor tweakers werken niet het probleem is, wel de laag of lagen die er boven hangen en geld willen zien van de eventuele investering die ze gedaan hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:59

Een tikkie?? |:(

Na het artikel van gisteren, not my kind of stuff, maar het zag er belovend uit, en het artikel over HDMI 2.1, dacht ik dat ze toch enigszins de weg gevonden hadden waar ze naartoe moesten met premium. En dan komen ze met een artikel dat gewoon een follow-up is van dit artikel. Wat is er hier premium aan? Dat men heeft moeten bellen met de providers om hun standpunt te vragen?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"pas" 19 jaar hier en ik lees tegenwoordig inhoudelijk tech-nieuws nog eerder op nu.nl :)

Tweakers is groot met 2 zaken > het forum / discussie platform onder de nieuwsberichten en op nummer 1, de pricewatch.

1 gedeelte wordt gevuld door de gebruikers en de andere door de bedrijven die er voor betalen.

Waarom willen jullie dan zaken achter premium zetten? De meeste inhoud en zaken heb ik in die 19 jaar geleerd van mensen die reageerden, niet van de nieuwsberichten zelf...

dat houdt dus in.... je bent hier niets zonder die user-base...
FirePuma142 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:24:
[...]

Zo gedraagt lang niet elke mod zich in dit topic. Dat is overigens ook al heel vaak als probleem gemeld in dit topic, en ook daar is geen enkele reactie op gekomen.
Als mod ben je gewoon onderdeel van Tweakers, je gaat toch ook niet voor de PVV als persvoorlichter werken als je liever bij de VVD zit. *simplistische weergave*

[ Voor 28% gewijzigd door Vorkie op 03-12-2020 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]
Zo gedraagt lang niet elke mod zich in dit topic. Dat is overigens ook al heel vaak als probleem gemeld in dit topic, en ook daar is geen enkele reactie op gekomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Q

Q

[...]

Je hebt een rode naam dus ik ga er vanuit dat je Tweakers vertegenwoordigt.

Als dat niet zo is zou ik adviseren om niet te posten of met een zwart account om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:16
Goh, ik las vroeger makkelijk 90% van de frontpage content en nu misschien 20-30%.
Ik doe ook niet mee aan het opbod aan maandelijkse abbo's.
Juist netflix en that's it.
Wat je niet kan lezen kan je niet missen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ed1703 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:15:
[...]

Waarom moet dit na 2 dagen testen duidelijk zijn? Dit is toch juist de periode van aftasten en feedback van de gebruikers? Het is een BETA-periode.
Lees het topic even als je een antwoord wil, dit is al talloze malen de revue gepasseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
Vorkie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:24:
"pas" 19 jaar hier en ik lees tegenwoordig inhoudelijk tech-nieuws tegenwoordig nog eerder op nu.nl :)

Tweakers is groot met 2 zaken > het forum / discussie platform onder de nieuwsberichten en op nummer 1, de pricewatch.

1 gedeelte wordt gevuld door de gebruikers en de andere door de bedrijven die er voor betalen.

Waarom willen jullie dan zaken achter premium zetten? De meeste inhoud en zaken heb ik in die 19 jaar geleerd van mensen die reageerden, niet van de nieuwsberichten zelf...

dat houdt dus in.... je bent hier niets zonder die user-base...
Het is ook van hetzelfde bedrijf.... Ben verder ook met je eens. Als ze de huidige technische artikelen achter paywall willen zetten blijft er vrij weinig over van de FP. De community was juist meest interessante bij technische artikelen.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 03-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
[...]

Sorry janvanduschoten, maar je reacties laten niet zien dat je begaan bent met de emoties van de mede-tweakers. In plaats daarvan wijs je de op regels (die ze om welke reden dan ook) niet opvolgen.

Het gaat om het 'wat is tweakers', 'wie zijn tweakers' en hoe willen we met elkaar een community zijn. Dat gaat over gevoel van verbondenheid, trots, kunnen bijdragen, lol hebben, dingen van elkaar leren.

Dat er geld moet worden verdient is duidelijk, maar besef je goed dat tweakers staat of valt bij de community. Het doel is niet je aan algemene voorwaarden houden. Het doel het leuk te houden voor de mensen en er ook nog iets aan verdienen, zodat het kan blijven bestaan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Maar dat is volgens mij ook te kort door de bocht. Je argument houdt stand voor een nieuwswebsite zonder community. Tweakers draait wel door die community en het uitzetten van die adblocker is voor veel community leden een dealbreaker. Dan kun je met die voorwaarden wapperen (wat Tweakers als site niet doet, want ze hebben het inzicht dat dat meer kwaad dan goed doet), maar daarmee sla je je eigen ruiten in omdat je daarmee ook die leden die veel nuttige bijdragen leveren aanvalt.

Ik snap je frustratie wel, maar volgens mij werkt de community het beste als je tegen iedereen vriendelijk bent. Sommige nieuwkomers zullen in de toekomst veel bij gaan dragen, anderen lezen alleen maar mee (maar raden het misschien weer wel aan bij anderen die de site nog niet kennen). Vol de aanval inzetten omdat iemand wel kritiek heeft maar niet genoeg bijgedragen zou hebben creëert een toxische sfeer waar niemand wat aan heeft.

Daarnaast vind ik de redenering dat je bij moet dragen aan het bedrijf ook wat ongepast naar andere tweakers die hier gratis hun kennis delen. De kracht zit hem juist in vrije toegang en het openstaan voor kritiek van iedereen waarbij je ze beoordeelt op de inhoud (van hun posts of kritiek) en niet hun naam, titel of karmapunten. Dat is meer iets voor een dictatoriaal regime of een aandeelhoudersvergadering, maar daar zit hiërarchie ingebouwd zonder de verwachting dat het allemaal koek en ei is.

De vraag is dus of je een kille zakelijke relatie wil tussen tweakers de community en Tweakers het bedrijf of dat je in wil zetten op een community waarbij de wederzijdse gunfactor hoog is. Dat laatste klinkt mij het aantrekkelijkst, maar het is ook moeilijk te combineren met het winstoogmerk van de moedermaatschappij. Ik heb het antwoord ook niet, die balans is simpelweg moeilijk te vinden.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

Nou het gaat weer lekker hoor...

Even een korte opsomming van “eigenaardigheden”:
- klagers in dit topic worden als niet relevante minderheid weggezet door meerdere crew members.
- advertenties blocken is opeens verboden, ook al ben je betalend lid.
- als je geen financiële bijdrage levert ben je een lurker die niet relevant is.
- het aangeven wat je over hebt voor een premium artikel is dusdanig geprogrammeerd dat het onder een advertentie valt (volgens de ad-blockers) terwijl de meest onzinnige zaken (carrière, social media, etc.) wel allemaal zichtbaar is en met custom css uitgeschakeld moet worden

Deze hele premium test-fase heeft een enorm “n=1 gehalte”. Men weet dat het overgrote deel van de gebruikers een ad-blocker heeft (ongeacht ze betalend lid zijn of niet) en dit tevens de mensen zijn die zeer waarschijnlijk richting de €0 gaan bij de slider. Wat is nu makkelijker om deze gebruikers gewoon de mogelijkheid te ontnemen en zo het overgrote deel van de “negatieve” stemmers weg te laten vallen.

En vervolgens komt naar voren dat “volgens onderzoek” dat de gebruikers (lees: een zorgvuldig geselecteerde “representatieve” groep) bereid is een x-bedrag per maand te betalen. Managers blij, DPG blij en de community.... die boeit als het puntje bij paaltje komt niemand.

Want als men de community echt serieus zou nemen zouden ze het absoluut anders aanpakken ipv zorgvuldig het grote deel van de community op de “juiste punten” te ontwijken.

Ik ben zeer benieuwd uit welke gebruikers deze representatieve testgroep bestaat. Iets zegt mij dat geen van hen heel actief is en/of een serieuze bijdrage levert...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

De DPG lat ligt zo laag als dat er nog verdiend kan worden aan een website. Het is tenslotte DPG dat bepaald wat er gaat gebeuren en niet de redactie van Tweakers. De redactie heeft hooguit een adviserende rol en DPG beslist over het geld.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:30:

En vervolgens komt naar voren dat “volgens onderzoek” dat de gebruikers (lees: een zorgvuldig geselecteerde “representatieve” groep) bereid is een x-bedrag per maand te betalen. Managers blij, DPG blij en de community.... die boeit als het puntje bij paaltje komt niemand.
Dat "volgens onderzoek" (de uitslag weet ik natuurlijk niet) klopt blijkbaar wel. Heb ik zelf aan meegedaan en ook aangegeven daar bereid toe te zijn.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:56

Ik vind dit soort artikelen niet thuishoren onder de kop premium. Zoals eerder aangegeven zou premium een aanvulling worden op bestaande content. Maar een artikel als dit zie ik als bestaande content. Het zou zonde zijn als artikelen zoals dit en de discussies die daarbij ontstaan achter een paywall gaan verdwijnen.

aanvulling: ik moet wel toegeven dat voor een standaard artikel ik het wel uitgebreider vind dan normaal. En zie ik graag meer van dit soort content terug van de redactie (een goede samenvatting met referenties van actuele onderwerpen). Ik zou graag meer betalen met mijn abonnement als er meer van dit soort artikelen, voor iedereen, op Tweakers verschijnen. Maar het hele idee van premium staat mij gewoon tegen.

[ Voor 25% gewijzigd door aequitas op 03-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Zoals premium nu gepromoot wordt vind ik het nog geen stuiver waard. Waren het nou echte artikelen die de diepte ingingen dan zou ik er nog wel wat voor overhebben. Nu voelt het een beetje als hoeveel users houden we over als we van standaard nieuwsberichten premium berichten maken.

Xbox: SendexNL

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.