OT: ik maak de switch van windows, hoe zet ik het snelst mijn bestanden over? Via externe harde schijf of andere manier?
Thanks!
Thanks!
Je kan gratis een afspraak inplannen met Apple en dan helpen ze je daarbij. Met Google kom je ook een heel eind.Pingu007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:
OT: ik maak de switch van windows, hoe zet ik het snelst mijn bestanden over? Via externe harde schijf of andere manier?
Thanks!
Okay okay ik zoek het zelf wel even uitBigg Balls schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:11:
[...]
Je kan gratis een afspraak inplannen met Apple en dan helpen ze je daarbij. Met Google kom je ook een heel eind.
[ Voor 6% gewijzigd door RazorMaron op 20-11-2020 13:14 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Externe schijf is primaPingu007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:
Thanks!
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ben zelf sinds een dik jaar in aanraking gekomen met een iMac en Macbook Air (2018) van mijn vriendin. Meeste zaken wen je snel aan. Er is maar 1 ding welke ik zeer onlogisch blijf vinden: het feit dat je 1 foto aanklik en niet met je pijltjes door kunt klikken naar de volgende. Blijkbaar moet je eerst alle foto's selecteren voordat je dit magTyphone schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:04:
[...]
Even hard denken maar wat ik me nog goed herinner is inderdaad CTRL-C/CTRL-V en het feit dat heel veel externe harde schijven niet lekker werkten i.v.m. NTFS. Er stond heel veel data op die externe disks maar die kon ik op de Macbook niet benaderen en moest daarvoor Tuxera NTFS kopen herinner ik me.
Voor de rest ben ik wel eens ooit aan het kloten met de filestructuur als het echt op specifieke dingen aankomt. Werken met de terminal en dergelijke. Ik vind I(C)T wel heel leuk maar ben verre van een programmeur. Ook moest ik erg wennen aan de manier waarop backups gemaakt werden, iCloud + iCloud Drive (ik begreep daarna pas waarom dat elke keer vol zat) en dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik een volledig nieuw Apple ID heb aangemaakt. Sindsdien is alles in orde en vind ik het eco-systeem erg prettig.
Absoluut grootste nadeel is dat je dat hier kunt vertellen maar begeef je s.v.p. niet op de frontpage want daar ontaarden alle discussies standaard in 'duur', 'mijn Lenovo kan dit en dat', 'fanboys', 'schele hoenders die geïndoctrineerd zijn' en maar heel zelden komen er discussies van de grond die hout snijden.
Dit is zo te zien alleen voor de verkoop aan instituties, niet voor individuele aankopen van mensen die bij die instituties werken. Wel jammer, want ik heb geen 256 GB nodig.Icelus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:30:
Men heeft een 128 GB variant gevonden op een lijst voor het onderwijs. Is $100 goedkoper dan de 256 GB.
https://www.apple.com/edu...Price_List-11-10-2020.pdf
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Eens, ik was er ook meteen voor gegaan!Tektoon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:02:
[...]
Dit is zo te zien alleen voor de verkoop aan instituties, niet voor individuele aankopen van mensen die bij die instituties werken. Wel jammer, want ik heb geen 256 GB nodig.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Er zit inderdaad amper verschil tussen de twee. Een verschil is het iets helderder scherm, grotere batterij en de prestaties zijn wat hoger bij langduriger zwaar gebruik (compileren van WebKit scheelt zo'n 5 minuten). Mogelijk scheelt het ook als je de Pro in de zomer gebruikt. Voor dagelijks gebruik waarbij de CPU niet continu 100% wordt belast zal het geen verschil maken.Nutellaah schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
Wat ik niet zo goed begrijp aan de nieuwe Apple strategie is het verschil nu die zo klein is geworden tussen Macbook Air en de Macbook Pro.
Als ik het goed begrijp is de Macbook Pro enkel voorzien van ventilators waardoor er minder throttling is. Vb. bij het renderen in programma's zoals Final Cut Pro.
Dan zie ik overal filmpjes opduiken waar mensen zware taken uitvoeren zoals vb. renderen, maar waar de ventilators op de Macbook Pro niet aanschieten.
Dan stel ik me de vraag waarom je zou kiezen voor de Macbook Pro als je voor minder geld een lichter toestel kan kiezen met dezelfde kracht (M1, RAM, GPU, enz.).
Of zie ik iets over het hoofd?
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ik teken nergens meer voor
Zelfs de 8GB versie is daar al ruim voldoende voor. Ik heb op school ook 10 verschillende programma's open staan en het werkt even soepel.Pingu007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:
Begin nu echt te twijfelen of ik niet gewoon genoeg heb aan de Air met mijn (werk) gebruik:
- 20 Chrome tabs
- Extra browser 5 tabs
- WPS Office
16Gb neem ik sowieso!
Hmm...
Dat draai ik al 7 jaar op een MacBook Air met 8 GB plus nog wat development tools ernaast. Safari is wel sneller en efficiënter met geheugen dan Chrome.Pingu007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:
Begin nu echt te twijfelen of ik niet gewoon genoeg heb aan de Air met mijn (werk) gebruik:
- 20 Chrome tabs
- Extra browser 5 tabs
- WPS Office
16Gb neem ik sowieso!
Hmm...
Van 17 naar 13 gegaan het valt mij mee!Arcadius schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:38:
Ik twijfel erg over het formaat van de macbook air. 13 inch is wel heel klein vergeleken met mijn 15 inch macbook pro uit 2014.
Zijn er meer mensen die overgestapt zijn naar het kleinere formaat? En zou er nog een nieuwe macbook air komen met groter scherm?
Ben normaal bij een laptop 15,6 inch gewend. Heb thuis gewoon 2x 27 inch en een desktop dus de laptop is puur voor onderweg. Blij dat ik de stap naar een kleiner formaat heb genomen, past veel beter in de tas, lichter en handzamer.Arcadius schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:38:
Ik twijfel erg over het formaat van de macbook air. 13 inch is wel heel klein vergeleken met mijn 15 inch macbook pro uit 2014.
Zijn er meer mensen die overgestapt zijn naar het kleinere formaat? En zou er nog een nieuwe macbook air komen met groter scherm?
Veelbelovend en indrukwekkend! Als Zoom zo weinig van de batterij vraagt hoop ik dat dat net zo uitpakt voor Teams vergaderingenhoney schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:24:
[...]
Hele mooie resultaten met Zoom.
Ik ben zelf ook benieuwd hoe MS Teams zal zijn. Ik werk daar ook heel veel mee.
Hoe wou je dat oplossen? Ze gaan die M1 niet throttlen in de Air voor iets anders dan passieve koeling en ze gaan geen I5 in die instap pro zetten als dat afleid van de kracht van de M1. Ik zou er niet van op kijken als de macbook pro volgend jaar snel de volgende generatie chips krijgt en de Air bij de M1 blijft. Dan gaat de hype weer over naar de pro, zeker als daar ook een redesign aan vast hangt.Nutellaah schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
Wat ik niet zo goed begrijp aan de nieuwe Apple strategie is het verschil nu die zo klein is geworden tussen Macbook Air en de Macbook Pro.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Dat dacht ik dus ook, de Air is nu de best value MacBook en het heeft weinig zin de Pro te kopen, maar in de toekomst zal er zeker weer een groter verschil zijn. Dan verandert dit weer.Tektoon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:48:
[...]
Ik zou er niet van op kijken als de macbook pro volgend jaar snel de volgende generatie chips krijgt en de Air bij de M1 blijft.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb het basismodel inmiddels staan en 4K werkt perfect op 60Hz via DPFemme schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:41:
Mijn vriendin heeft inmiddels haar MacBook Air M1 (via Coolblue, Amazon hebben we maar geannuleerd). Het ding voelt super snel aan. Een tegenvaller is wel dat we geen beeld krijgen op een Dell P2415Q. Dit is een 4K display uit 2014 die MST nodig had om 4K 60Hz te kunnen doen over DisplayPort 1.2. De MacBook herkent het beeldscherm wel maar de monitor zegt dat er niets is aangesloten.
Een Iiyama 5K monitor met twee verschillende DisplayPort naar usb-c kabels levert ook geen beeld op. Er wordt wel een tweede beeldscherm gezien in macOS, maar niet op 5K native resolutie.
Met een 4K portable usb-c display heb ik ook geen succes, die wordt helemaal niet herkend.
De 11.0.1 update moet nog geïnstalleerd worden.
Update: inmiddels (na het installeren van de update) wel beeld op de Dell P2415Q, echter op 30Hz. De M1 kan dus geen MST gebruiken om tot 60Hz te komen, jammer maar ik was er al bang voor dat Apple dit niet zou supporten.
De Iiyama 5K geeft enige output (dat wil zeggen om de seconde krijg ik even beeld te zien) op 30Hz en resoluties tot 4K. De native 5K resolutie wordt niet als optie getoond. Ik vind dat wel erg jammer want die Iiyama 5K monitoren zijn awesome voor productiviteit en waren nog enigszins betaalbaar.
De portable 4K usb-c display doet het inmiddels ook, deze draait wel op 60Hz.
Screw you guys... I'm going home.
Ik zie verschillende excel sheets waarin mensen de Sims 3 en Sims 4 testen op de MacBook Air en Pro. Het klopt dat er nog geen M1 versie van op de markt is, maar gelukkig hebben de M1 Macs het programma Rosetta 2, die de Intel versies ter plekke vertaalt naar de M1 versie. Hiervoor lever je wel ongeveer 25% performance in, maar desondanks zie ik alleen maar berichten dat de Sims 3 en Sims 4 heel vloeiend spelen.Liefsnoepje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:06:
Ik zoek ook nog een (goedkoop) scherm. Tot nog toe ben ik positief. Alleen jammer dat de sims niet werkt.
[ Voor 43% gewijzigd door RazorMaron op 21-11-2020 08:11 ]
Waarom? De GPU is niet meer dan gemiddeld en crossover gaat ook niet zomaar ineens veel sneller worden.RazorMaron schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:45:
[...]
Ik denk dat we best wel snel gewoon in principe alle games die voor Windows beschikbaar zijn ook op de Macs kunnen spelen.
EU DNS: 86.54.11.100
Bij mij loopt de sims 4 vast bij het maken van een karakter en het geluid was ook raar.RazorMaron schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:45:
[...]
Ik zie verschillende excel sheets waarin mensen de Sims 3 en Sims 4 testen op de MacBook Air en Pro. Het klopt dat er nog geen M1 versie van op de markt is, maar gelukkig hebben de M1 Macs het programma Rosetta 2, die de Intel versies ter plekke vertaalt naar de M1 versie. Hiervoor lever je wel ongeveer 25% performance in, maar desondanks zie ik alleen maar berichten dat de Sims 3 en Sims 4 heel vloeiend spelen.
Als het geld geen groot probleem is, met andere woorden, je kunt je eten en huur nog betalen, dan zou ik de 16gb, 512gb bestellen. Ik heb dat ook gedaan. Je hebt de meest optimale configuratie en achteraf valt er niks aan te passen. Met het basismodel zul je vast ook heel tevreden zijn, dus ... maak een keuze en kijk dan niet meer achterom. Succes!c-nan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:55:
Ik heb het volgende in bestelling voor € 1.629,00:
Apple M1‑chip met 8‑core CPU en 8‑core GPU, 512 GB opslag, 16 GB geheugen
Eigenlijk heb ik 512 GB helemaal niet nodig, met 256 GB kan ik prima uit de voeten, maar dan moet je verplicht het model kopen met 7 GPU cores, namelijk het volgende voor € 1.359,00:
Apple M1‑chip met 8‑core CPU en 7‑core GPU, 256 GB opslag, 16 GB geheugen
Verschil
- 512 GB vs 256 GB
- € 1.629,00 vs € 1.359,00 (€ 270.00 verschil)
- 8 GPU core vs 7 GPU core
Mijn workload bestaat uit:
- Chrome met 10 tot 20 tabs
- IDE (PyCharm)
- Microsoft Office
- Terminal met 5 tabs
- Externe scherm (27" WQHD)
Ga ik die ene GPU core missen? Ik twijfel wat te doen...
Er zit een verschil tussen de mogelijkheid hebben om de games te spelen en of het daadwerkelijk ook een optie is.uiterlix schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:18:
[...]
Waarom? De GPU is niet meer dan gemiddeld en crossover gaat ook niet zomaar ineens veel sneller worden.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Het is uiteindelijk een geldkwestie. Kun je het makkelijk missen, ga dan voor extra.Basfr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:29:
Net als zovelen twijfel ik ook over welk model te kiezen, ondanks dat het basismodel al een gigantische stap zal zijn t.o.v. mijn 2010 MBP 13" (8gb/256gb).
Voor af en toe wat spelen met Lightroom en incidenteel korte vakantiefilmpjes maken ligt het basismodel voor de hand. 8gb is nu genoeg, evenals de 256gb ssd. De extra GPU core zal ik wellicht niet missen, maar toch de twijfel om niet toch voor 16gb en/of 512gb te gaan...
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik vind het gewicht echt doorslaggevend. Dat merk je elke dag. Voor de rest zijn de verschillen super klein.Bushalte schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:05:
Ik neig ook naar de Air. Al vind ik de Pro mooier en weet ik niet of ik vrolijk ga worden van de Touchbar.
Ik heb een MBpro 2018 met TB, en ik gebruik de TB zelden. Had er vooraf meer van verwacht. Zou voor mij geen dealbreaker zijn. Met het scrollen van foto's binnen de foto's app ziet t er wel echt leuk uit, maar dat is ook t enige..Bushalte schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:05:
Ik neig ook naar de Air. Al vind ik de Pro mooier en weet ik niet of ik vrolijk ga worden van de Touchbar.
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 21-11-2020 19:40 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Mja als je zo gaat redeneren kan ik ook een MBP met 1 TB SSD kopen. Zal ik niet van minder gaan eten.honey schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:43:
[...]
Als het geld geen groot probleem is, met andere woorden, je kunt je eten en huur nog betalen, dan zou ik de 16gb, 512gb bestellen. Ik heb dat ook gedaan. Je hebt de meest optimale configuratie en achteraf valt er niks aan te passen. Met het basismodel zul je vast ook heel tevreden zijn, dus ... maak een keuze en kijk dan niet meer achterom. Succes!
EU DNS: 86.54.11.100
Er zijn in principe een paar verschillen:honey schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:25:
[...]
Ik vind het gewicht echt doorslaggevend. Dat merk je elke dag. Voor de rest zijn de verschillen super klein.
Launching containers into space
Qua prestaties ontlopen de M1 mini en Air elkaar niet zoveel natuurlijk. En in principe gaan beide sneller zijn dan de MBP die je nu hebt (even aangenomen dat compatibiliteit op software gebied in orde is natuurlijk). De grote vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is: heb ik een laptop nodig?the tempter schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:36:
Is deze macbook air een goede vervanging van mijn macbook pro 2012 retina met ultimate specs?
Ik twijfel tussen een mac mini en een air.
Ik gebruik hem voor muziek productie en werk vaak met audio bestanden van 12 uur zo'n 4gb groot.
Ik wil hem ook graag met een 34" 3440x1440 monitor gebruiken....
Launching containers into space
[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 21-11-2020 21:32 ]
Ik hoop ook dat ze deze bij de redesigned 14" en 16" inch eruit halen of een stuk beter maken, haptic feedback zou wel een goede toevoeging zijn denk ik._Bailey_ schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:31:
Van mij mag die TouchBar sterven.
Ik ben ook ernstig in dubio wat ik ga doen en kan eigenlijk geen knoop doorhakkenWhieee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:15:
[...]
- De betere speakers/mics, grotere accu, en helderder scherm zijn mij geen 320+ EUR waard
Lees een paar posts door in dit topic of sla er enkele tech websites op na en je weet zelf heel snel het antwoord. Air of Mini is los van de prestaties natuurlijk moeilijk te vergelijken gezien het een ander type product is.the tempter schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:36:
Is deze macbook air een goede vervanging van mijn macbook pro 2012 retina met ultimate specs?
Ik twijfel tussen een mac mini en een air.
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom iedereen zo negatief is over de Touch Bar. Ik gebruik hem eigenlijk best vaak en ik vind het een grote toegevoegde waarde hebben. Voornamelijk voor shortcuts in Apps, snel wisselen van muziek nummers maar je kunt eventueel ook via utility tools de volledige Touch Bar aanpassen._Bailey_ schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:31:
Ben voor de Air gegaan. Wat een héérlijke machine met een bizar goeie batterij duur.
Te bizar gewoon
Heb eens de Pro met TouchBar gehad.
Van mij mag die TouchBar sterven.
Gebruiksgemak van 0
Zo dat zal een hele opluchting worden denk ik zomatthijst schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:40:
Deze besteld:
Apple M1‑chip met 8‑core CPU en 8‑core GPU, 512 GB opslag, 16 GB geheugen
Nu een 2015 Macbook 12"
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Mooie samenvatting, over sommige verschillen valt dan ook niet te twisten; de accu van de MBP is groter, het scherm kan feller, de adapter is krachtiger en er is minder throttling dankzij de fan. Daarentegen is ie natuurlijk wel een tikkie duurder én zwaarder.Whieee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:15:
[...]
Er zijn in principe een paar verschillen:
[...]
Heb ergens gelezen dat je vsync aan moet zetten in je instellingen, misschien dat dat al een stuk helpt.Liefsnoepje schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:03:
[...]
Bij mij loopt de sims 4 vast bij het maken van een karakter en het geluid was ook raar.
Nog niks over gevonden, maar wat ik je wel als tip kan geven , Anker (toch een bekend/goed merk) heeft sinds een tijd op Alixpress een officiële webshop (Anker verwijst er op haar website ook naar) waar je echt heel goedkoop een 65w USB-C lader kan bestellen. Af en toe lig de prijs rond de 25 euro. Hij is iets kleiner dan de Apple lader , en je kunt er zowel de pro als de Air mee opladen. Ik vind de lader die bij de pro zit namelijk nog best wel bulky.pimsaint schreef op zondag 22 november 2020 @ 05:55:
[...]
Wat ik me dan tenslotte nog afvraag over de adapter is of er een erg groot verschil is in de laadtijd tussen de twee laptops, en of de MBA nét zo snel oplaadt als we er een 65W adapter aan koppelen. Aangezien een nieuwe Macbook voor mij de laatste in het rijtje is voor 'alles USB-C' ben ik van plan om zo'n kleine GaN 65W adapter te kopen voor ál mijn apparaten in één. Heeft iemand daar al een report/filmpje over gevonden? (Snelladen van de MBA)
Ik kan bevestigen dat de nieuwe MBA met 20.3V 3.0A kan laden, staat inderdaad op de onderkant van de laptop.noobynater schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:41:
De Air uit voorjaar 2020 kan zowel op 30W (20V 1.5A) als op 61W (20.1V 3A) laden. Dit staat op de onderkant van de laptop, dus al dat bij deze Air hetzelfde is dan is het verschil alleen de lader die wordt meegeleverd.
Ik be overigens wel benieuwd naar het tegenovergestelde, of de MBP kan laden om 30W, maar dan moet ik wellicht in het andere topic zijn.
Hij test zo te zien de Office apps via current channel, die inderdaad gewoon via Rosetta2 draaien. Beta channel heeft intussen de universal binaries dus zouden qua prestaties al beter moeten zijn.Quakie schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:37:
Voor de twijfelaars :
YouTube: The NEW M1 MacBook Running Microsoft Office Suite (Multitasking, RAM...
Ik denk gewoon een goede spiegeling wat de meeste mensen met een Air gaan doen.
Dankjewel, zal eens proberen.RazorMaron schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:26:
[...]
Heb ergens gelezen dat je vsync aan moet zetten in je instellingen, misschien dat dat al een stuk helpt.
Dat staat ook op de Pro.XeroFox schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:45:
[...]
Ik kan bevestigen dat de nieuwe MBA met 20.3V 3.0A kan laden, staat inderdaad op de onderkant van de laptop.
Heb je een gigantisch aantal externe SSD's of gewoon usb hubs met weinig poorten ? Is een NAS niet veel praktischer ?dikke man schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:36:
Ik heb aandachtig meegelezen en moet zeggen dat voor af en toe een stukje tekst, wat browsen en muziek streamen ik mij het volgende afvraag wanneer ik zo'n Air aan zou schaffen.
De Air bezit twee USB C/ Thunderbold poorten.
Wanneer ik beide poorten gebruik voor een USB C hub waar aan een van hen de lader hangt, zijn dan de overige USB poorten te gebruiken voor het benutten van de volledige snelheid om mijn overdadige externe opslag ssd's aan te spreken?
Of is het aansluiten van een tweetal externe USB hubs niet aan te raden? (want?).
Als je een 2-tal hubs gebruikt en op één van de 2 je de lader aansluit, dan is er toch geen probleem?dikke man schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:58:
Idd een aardig aantal externe schijven.
Mijn idee/wens is om er voor het gemak en tweetal externe USB C hubs aan te hangen en deze weg te bergen onder de laptop stand.
Ik denk dat dat komt omdat ze nu alleen de M1 SOC hebben. De keuze was de air uitkleden. Dat hebben ze gelukkig niet gedaan. Sterker nog, ik vind die rose gold kleur mooi! Pas zodra ze de chip verder doorontwikkelen zul je denk ik weer meer verschil gaan zien.Nutellaah schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
Als ik het goed begrijp is de Macbook Pro enkel voorzien van ventilators waardoor er minder throttling is. Vb. bij het renderen in programma's zoals Final Cut Pro.
Dan zie ik overal filmpjes opduiken waar mensen zware taken uitvoeren zoals vb. renderen, maar waar de ventilators op de Macbook Pro niet aanschieten.
Dan stel ik me de vraag waarom je zou kiezen voor de Macbook Pro als je voor minder geld een lichter toestel kan kiezen met dezelfde kracht (M1, RAM, GPU, enz.).
Of zie ik iets over het hoofd?
een treffende spreuk
een treffende spreuk
https://forums.autodesk.c...d-m1-chipsets/m-p/9876850pro_6or schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:29:
Ik ben een beginner met fusion360. En het is alleen voor het hobbyen, heeft iemand fusion al geprobeerd met de base MacBook Air? Of een andere M1 variant. Ik wil eigenlijk niet meer dan die 1125 uitgeven. Draait fusion dan lekker? Op mijn Intel laptop (met zo’n 620 oid geïntegreerde grafische kaart van paar jaar terug draait het voor geen meter).
Even mijn glazen bol erbij pakken hoor..ziceykr schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
Vraagje: ik wil de macbook air m1 kopen, maar wacht tot black friday. Ik las dat apple niet aan black friday doet, maar wel kortingscodes geeft op blackfriday bij grote aankopen. Zal dit dit jaar weer hetzelfde zijn?
Misschien kun je Tim persoonlijk even bellen? Alle gekheid op een stokje, ik kan mij niet herinneren dat Apple kortingscodes geeft, eerder enkele producten iets goedkoper.ziceykr schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
Vraagje: ik wil de macbook air m1 kopen, maar wacht tot black friday. Ik las dat apple niet aan black friday doet, maar wel kortingscodes geeft op blackfriday bij grote aankopen. Zal dit dit jaar weer hetzelfde zijn?
Vorig jaar kreeg je tegoed voor de Store erbij.ziceykr schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
Vorig jaar op de Air 100,- Apple store bon en op de Pro 200,-.ziceykr schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 23-11-2020 13:03 ]
Usb-c naar usb-c is voldoende, ben wel benieuwd naar de performance, Macbook Pro uit 2018 was niet altijd even lekker hiermee (sowieso is die Pro 2018 een onding qua gewicht en performance, maar dat is een andere discussie).X-GeaR schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:08:
Ik ben geïnteresseerd in deze laptop. Nog één specifieke vraag:
Ik heb deze monitor: https://www.alternate.nl/...EAo3WZub9XZBoCgdEQAvD_BwE
Kan ik de Macbook zonder problemen aansluiten op dit scherm? Heb ik dan een speciale kabel nodig of is USB C naar USB C voldoende?
Mogelijk is dit de 'fix': https://www.laptopmag.com...-not-working-macos-mojaveIceOnFire schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
Nu inmiddels een paar daagjes mn nieuwe Macbook Air in gebruik. Performance is fenomenaal vergeleken met mn oude ook passief gekoelde core M Windows notebookje.
Enige irritante puntje waar ik op t moment tegenaan loop is mn bluetooth muis. Ik kan hem op zich prima koppelen en dan werkt hij ook, maar het scrollen werkt niet fantastich. Hij lijkt op basis van hoe snel je aan t wieltje draait de scrollsnelheid exponentieel aan te passen. Maw, als ik heel rustig scroll gaat het eigenlijk te langzaam maar zodra ik ietsje sneller scroll gaat het opeens gigantisch snel. Ook voelt het niet zo vloeiend. Ik zie zo snel geen opties om op dat vlak uberhaupt dingen aan te passen. Is dit normaal gedrag? Zie ik iets over het hoofd dat ik dit wel kan "tunen" op een of andere manier?
Via touchpad werkt t allemaal supervloeiend en prima overigens.
En daar is je antwoordziceykr schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
MacBook Air dus 50 euro en alleen in de winkel.Mac
16-inch MacBook Pro - Cadeaubon van €150
Macbook Air Retina - Cadeaubon van €50 (niet online)
13-inch MacBook Pro - Cadeaubon van €50 (niet online)
Ik vind het nu een perfect moment, maar dat moet ik ook wel zeggen omdat ik er zelf 1 besteld hebrustybolt schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:58:
Ik heb altijd gewerkt op linux of windows, maar word wel erg enthousiast van de M1 macbooks
Wat denken jullie, is het een goed moment om eens een mac uit te proberen of kan ik beter wachten tot er een nieuw model dan wel prijsverlaging komt? Ik zou hem vooral gebruiken om te schrijven, en in mindere mate voor development.
[ Voor 52% gewijzigd door Tomba op 23-11-2020 14:01 ]
Volgens een Apple medewerker (via Chat) valt de M1 er niet onder.r_v_94 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:03:
In het volgende topic wordt nog gediscussieerd of de Air m1 er ook onder valt.
[Apple Shopping Event 2020] - Cadeaubonnen 27/11 - 30/11
https://www.apple.com/nl/...ng-event/terms-conditions
[ Voor 19% gewijzigd door Pingu007 op 23-11-2020 14:29 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Quakie op 23-11-2020 14:56 ]
Dank je! Dat zou ik je helaas niet kunnen vertellen, want DHL Express heeft China nooit getoond (de factuur van Apple gaf het wel aan, 'INCOTERMS' en 'waybill' zijn begrippen waarop je moet letten, dat zijn beide termen die internationaal voor warenvervoer worden gebruikt). Ik ga ervan uit dat DHL mijn pakketje had toen ik officieel een tracking code kreeg. Dat was op 17 november (afgelopen dinsdag), hij kwam vrijdagochtend Nederland binnen (Schiphol) maar moest eerst nog door de douane. Dat ging snel, maar DHL heeft hem gisteravond pas naar Groningen vervoerd, en vandaag uiteindelijk bezorgd.Quakie schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
@ben2513 nice! Veel plezier ermee. Hoe lang heeft het geduurd vanaf Shanghai verstuur moment naar jouw adres?
Reden van vragen, ik heb 3 bezorg momentenvandaag, de 30e of 4 December... Nogal een verschil..vandaag gaat het hem sowieso niet worden want tegen 3en en volgens UPS NL is hij zaterdag vanuit Shanghai verzonden. Nu is mijn laatste bestelling al zeven jaar geleden maar kan mij herinneren dat het best lang duurde vanaf Shanghai naar lever moment.
Zie dit topic, ze vliegen zo de winkel al uitPingu007 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:25:
WTF vorig jaar Macbook air 100,- en Macbook Pro 200,-
Nu allebei 50,-..........
Edit: en de M1's doen niet mee
Wachten op iets beters kan 'altijd'. Als je zin hebt om het eens uit te proberen, is dit volgens mij een leuk moment. Houd er wel rekening mee dat wellicht nog niet alle software (helemaal) werkt. Als je gewoon wil schrijven, dan is dit volgens mij een geweldige machine.rustybolt schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:58:
Ik heb altijd gewerkt op linux of windows, maar word wel erg enthousiast van de M1 macbooks
Wat denken jullie, is het een goed moment om eens een mac uit te proberen of kan ik beter wachten tot er een nieuw model dan wel prijsverlaging komt? Ik zou hem vooral gebruiken om te schrijven, en in mindere mate voor development.
Heb de mijne sinds vandaag binnen, werkt primaginogflex schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:10:
Vraagje: Hoe is de ervaring met ultrawide displays op Mac?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Heeft iemand zo'n soort foto van een space grey variant, ik twijfel welke kleur ik wil, zilver of space grey.ben2513 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:26:
[Afbeelding]
Eindelijk hier! Meteen na de keynote besteld maar vanwege het Duitse toetsenbord ff moeten wachten. Kwam net met DHL Express, rechtstreeks uit China trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door iwaarden op 23-11-2020 18:40 ]
Het is ook gewoon een logische volgende stap, iOS apps zijn nou eenmaal gemaakt voor touch. Er komt nu al uit meerdere reviews naar voren dat de iOS apps bedienen met muis k*t is.Quakie schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:14:
Kan me voorstellen, zeker met BigSur lijkt het erop dat het voorbereid is op Touch.. Apple blijft voorhouden dat ze het niet van plan zijn, maar goed ze hebben wel meer dingen gezegd dat ze niet zouden doen en het wel deden...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq