• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:38
Embargo lifted!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het geluid.

Ik heb een iPad Pro waar ik het geluid al erg mooi vind (stereo is echt mooi). Kan iemand al iets zeggen hoe het geluid is? Af en toe een film belijken of muziek beluisteren mag ik graag doen.

De MacBook Pro heeft betere speakers, maar hoeveel maakt het uit? De Air lijkt op andere gebieden de beste keuze.

Specs van pc

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 15:13
YouTube: M1 Macbook Air VS M1 Macbook PRO RENDER TEST 4k@60

Vreemd om te zien dat de air nog net wat sneller is dan de pro in een 4k video rendering test die 20 minuten duurt.

Blijkbaar dus helemaal geen last van het ontbreken van actieve koeling. Indrukwekkend!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Macbook & Mini

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-05 21:11
Review gekeken en hij valt een beetje tegen (en dan bedoel ik de review zelf) had meer ervaringen verwacht in de zin van geheugengebruik , hoe snel gaat het opladen, zijn we compatibiliteit issues mee de usbc poorten of andere opvallende zaken? Het meerendeel war hier verteld werd hadden we zelf ook kunnen bedenken. Ik ben beter van hem gewend.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:45

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

AnandTech heeft ook redelijk uitgebreide benchmarks:
https://www.anandtech.com.../mac-mini-apple-m1-tested

Single thread performance extreem goed, gelijk of beter dan een Ryzen 9 5950X.
Multi-core op het niveau van een Ryzen 9 4900HS 45W
Rosetta-performance is 60-90% van native.
Solide gpu prestaties.

[Voor 46% gewijzigd door Femme op 17-11-2020 16:33]

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:20
GertJan2012 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:58:
[...]

Review gekeken en hij valt een beetje tegen (en dan bedoel ik de review zelf) had meer ervaringen verwacht in de zin van geheugengebruik , hoe snel gaat het opladen, zijn we compatibiliteit issues mee de usbc poorten of andere opvallende zaken? Het meerendeel war hier verteld werd hadden we zelf ook kunnen bedenken. Ik ben beter van hem gewend.
De écht goede en gedetailleerde reviews laten altijd nog even op zich wachten. Maar ze zitten er vast aan te komen!

Tussenwoning bouwjaar 1979; Dak/spouw/vloer/ramen na-geïsoleerd; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 8 en 16gb RAM. Ik vind het verschil in prijs erg pittig.

Ik ga de MacBook Air M1 voornamelijk gebruiken voor webbrowsen, Microsoft 365 en incidenteel wat video's van de kinderen bewerken in iMovie of FCP. Is dat de 200 euro waard denken jullie?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:50
Morpheus2003 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:36:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 8 en 16gb RAM. Ik vind het verschil in prijs erg pittig.

Ik ga de MacBook Air M1 voornamelijk gebruiken voor webbrowsen, Microsoft 365 en incidenteel wat video's van de kinderen bewerken in iMovie of FCP. Is dat de 200 euro waard denken jullie?
Hier min of meer dezelfde afweging gemaakt, het is mij de 200 euro niet waard in ieder geval. Ik ga er vanuit dat ik weer 4/5 jaar met deze laptop ga doen en als ik zie hou mijn mbp uit 2015 het nu nog doet voelt het als de juiste keuze. Mocht het niet zo zijn wat is dan de downside? Dat je wellicht een paar minuten langer moet wachten op een video export of dat je een paar seconden langer moet wachten bij hele zware taken. Voor huis tuin en keukengebruik lijkt mij die 8gb voor nu en over een paar jaar echt wel voldoende. Blijft een persoonlijk ding uiteraard.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 23:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Morpheus2003 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:36:

Ik ken het gevoel, heb hier de 8Gb / 512 Gb maar twijfel niet of ik nu de 16Gb en 1Tb wil hebben. Heb hem nu twee uur in gebruik en denk dat ik nog lang met dit systeem wil werken.

• Morpheus2003
BertP schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:52:
[...]

Hier min of meer dezelfde afweging gemaakt, het is mij de 200 euro niet waard in ieder geval. Ik ga er vanuit dat ik weer 4/5 jaar met deze laptop ga doen en als ik zie hou mijn mbp uit 2015 het nu nog doet voelt het als de juiste keuze. Mocht het niet zo zijn wat is dan de downside? Dat je wellicht een paar minuten langer moet wachten op een video export of dat je een paar seconden langer moet wachten bij hele zware taken. Voor huis tuin en keukengebruik lijkt mij die 8gb voor nu en over een paar jaar echt wel voldoende. Blijft een persoonlijk ding uiteraard.
Prima redenatie en ook de kant waarop ik denk. Enige wat ik mij nog afvraag; ga ik met die 8gb tegen vertraging tijdens normaal gebruik aanlopen? En dan bedoel ik simpel webbrowsen, foto's bekijken en Microsoft 365 gebruiken?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:50
Morpheus2003 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:54:
[...]

Prima redenatie en ook de kant waarop ik denk. Enige wat ik mij nog afvraag; ga ik met die 8gb tegen vertraging tijdens normaal gebruik aanlopen? En dan bedoel ik simpel webbrowsen, foto's bekijken en Microsoft 365 gebruiken?
Mijn aanname is dat dat niet zo gaat zijn, het zijn zoals je zelf zegt relatief simpele taken. Als ik dan zie hoe snel de benchmarks nu zijn verwacht ik niet dat dat voor problemen gaat zorgen in de toekomst. Mijn mbp i5 2,7ghz uit 2015 doet al die taken nu ook vlekkeloos (met 8GB) en die werkt nog op een 'niet optimale' intel infrastructuur. Dat zou met de eigen M1 infrastructuur dan toch ook geen probleem moeten zijn. Het blijft een gokje maar ik vind het nu niet de 200 euro waard in ieder geval.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Vergeet ook niet dat er snellere SSDs erin zit. SSDs kunnen nu 3000MB halen, waardoor eventueel swappen tussen geheugen en ssd ook minder gevoeld wordt...

Ik teken nergens meer voor

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 16:14

Sick Nick

Drop the top!

Meeste draait zo te zien wel goed maar chrome draait voor geen meter. Dat is dan weer een beetje jammer, tuurlijk kan je safari gebruiken maar ik draai chrome op alle machines zodat het overal hetzelfde werkt. Zelfde plugins, zelfde ervaring, sync, etc. Misschien dat ze hier een betere versie van uitbrengen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sick Nick schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:
Meeste draait zo te zien wel goed maar chrome draait voor geen meter. Dat is dan weer een beetje jammer, tuurlijk kan je safari gebruiken maar ik draai chrome op alle machines zodat het overal hetzelfde werkt. Zelfde plugins, zelfde ervaring, sync, etc. Misschien dat ze hier een betere versie van uitbrengen.
Wat merk je precies dan dat er niet goed draait? Ik neem aan dat Google wel met een Native versie komt net als Firefox. Chrome blijft toch ook een draak van een browser eigenlijk he :P

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 17-11-2020 17:28]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:06
Sick Nick schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:
Whoo dat is wel ff minder nieuws...

• ben2513
De mijne met custom toetsenbord is verzonden!

Tussenwoning bouwjaar 1979; Dak/spouw/vloer/ramen na-geïsoleerd; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:48
Indien je van plan bent bij Amac te bestellen: die voorraden kloppen niet.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:06
Die van mij is binnen *O*

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 15:09
Ook hier staan wij op het punt om de nieuwe MBA (M1 256GB, 8GB) te bestellen.
Via familie kunnen wij gebruik maken van korting bij Amac (ING Rentepunten), maar enige twijfel omdat het lijkt dat de toetsenbordindeling NL-qwerty is i.p.v. Engels (VS), klopt dit? Zo ja, dan neigen wij naar rechtstreeks bij Apple te bestellen, ook i.v.m. mogelijk betere service-ervaring in de toekomst.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Inmiddels die van mij ook binnen, en ik heb hem gelijk op een DisplayLink docking aangesloten en alles werkt als een zonnetje gelukkig!

Dus 2 extra schermen en randapparatuur werkt allemaal als een tierelier, ook als de MBA dicht is dus in clamshell mode. Dit was voor mij echt een dealbraker geweest, maar gelukkig werkt het super, dus ik ben er blij mee.

• Morpheus2003
WouterL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:44:
Indien je van plan bent bij Amac te bestellen: die voorraden kloppen niet.
Welke versies?

• honey
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:58:
Inmiddels die van mij ook binnen, en ik heb hem gelijk op een DisplayLink docking aangesloten en alles werkt als een zonnetje gelukkig!

Dus 2 extra schermen en randapparatuur werkt allemaal als een tierelier, ook als de MBA dicht is dus in clamshell mode. Dit was voor mij echt een dealbraker geweest, maar gelukkig werkt het super, dus ik ben er blij mee.
Hoe bedoel je twee schermen? Ik dacht dat het niet kon bij deze Macbooks?

En, kun je en misschien @Bigg Balls @iMode en anderen iets zeggen over de geluidskwaliteit?

Pretty hyped. :)

Specs van pc

• EValentino
  • Niet online
honey schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:10:
[...]

En, kun je en misschien @Bigg Balls @iMode en anderen iets zeggen over de geluidskwaliteit?

Dat dacht inderdaad iedereen (inclusief ik) maar ik heb toch echt 2 extra schermen aan de MBA hangen :)

De geluidskwaliteit is zoals je mag verwachten van Apple laptops superieur aan die van andere Ultrabooks, echt abnormaal wat er uit zo'n kleine behuizing geperst wordt.

[Voor 13% gewijzigd door EValentino op 17-11-2020 18:14]

• ben2513
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:13:
[...]

Dat dacht inderdaad iedereen (inclusief ik) maar ik heb toch echt 2 extra schermen aan de MBA hangen :)

[Afbeelding]
Mooi! Beide via HDMI, of beide via Displayport, of één één?

• EValentino
  • Niet online
ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:21:
[...]

Mooi! Beide via HDMI, of beide via Displayport, of één één?
Van mijn MBA gaat er 1 USB-C kabel naar het docking station, en van daaruit gaan er 2 DisplayPort kabels naar de schermen. Daarnaast heb ik nog een stuk of 4 kabels die verbonden zijn met mijn randapparatuur.

• ben2513
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:22:
[...]

Van mijn MBA gaat er 1 USB-C kabel naar het docking station, en van daaruit gaan er 2 DisplayPort kabels naar de schermen. Daarnaast heb ik nog een stuk of 4 kabels die verbonden zijn met mijn randapparatuur.
Wow, prima! Ik dacht dat één één eventueel zou werken, mooi dat twee Displayports kan! Dank je

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:48

• Greatsword
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:13:
[...]

Krijg jij gewoon 4K@60?

Ik kom met mijn Mini niet boven 1080p uit, zowel via USB-C als HDMI.

• iMode
[...]
@iMode en anderen iets zeggen over de geluidskwaliteit?
Geluid is bizar goed, had ik niet verwacht.

Vergelijk het met bellen met je iPhone en dan overschakelen naar AirPods, dan klinkt het als of die gene echt naast je staat.
Zo is het met deze nieuwe Air ook, als je wat op YouTube, Netflix of Apple TV+ etc afspeelt klinkt het als of ze naast je zitten haha.

Ik heb hier ook nog een MacBook Air uit 2019 (model 2018), flink verschil in geluid (en toetsenbord) d:)b

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
In deze Laptopmag test staan metingen van de schermen. Kleurruimte van de Air komt er zelfs iets beter uit dan de Pro (80.9% vs. 78.3% DCI-P3 color gamut).

Vraag is wel hoe betrouwbaar de meting is (hebben ze brightness gelijk gezet?) en welk specifiek display ze hadden. Lijkt me sterk dat de Air altijd betere kleuren heeft. Brightness is wat hoger op de Pro.

https://www.laptopmag.com...iew-a-near-perfect-laptop
https://www.laptopmag.com/apple-macbook-pro-13-inch-m1

• EValentino
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:31:
[...]

Krijg jij gewoon 4K@60?

Ik kom met mijn Mini niet boven 1080p uit, zowel via USB-C als HDMI.
Jup, werkt prima hier! Misschien je bekabeling eens nakijken en eventueel een ander exemplaar testen? Welke monitor heb je?

• Greatsword
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:38:
[...]

Jup, werkt prima hier! Misschien je bekabeling eens nakijken en eventueel een ander exemplaar testen? Welke monitor heb je?
Uhmm, pricewatch: Philips 55OLED804 Zwart

Rare is dat mijn MBP dus wel gewoon 4K@60 output met de USB-C naar HDMI kabel.

Eens een andere HDMI proberen.

• EValentino
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:42:
[...]

Uhmm, pricewatch: Philips 55OLED804 Zwart

Rare is dat mijn MBP dus wel gewoon 4K@60 output met de USB-C naar HDMI kabel.

Eens een andere HDMI proberen.
Dat is wel vreemd inderdaad, heb je de laatste system update ook draaien?

• Greatsword
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:44:
[...]

Dat is wel vreemd inderdaad, heb je de laatste system update ook draaien?
Yep, misschien dat het een Mac mini ding is, inmiddels 3 HDMI kabels en een USB-C > HDMI kabel geprobeerd.

Vreemd dat hier mensen aangeven dat Chrome niet of niet stabiel draait, als ik the verge lees en dave2d review bekijk geven ze aan dat zodra Chrome is opgestart (duurt iets langer ivm Rosetta) het als een trein draait.

Ik moet toch tot morgen wachten.. m’n vriendin was 5 minuten te laat thuis om de bezorger te begroeten :-(

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

[...]

Mag ik vragen welke dockingstation dat is.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Tomba

Tomba

Rayban89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:03:
Vreemd dat hier mensen aangeven dat Chrome niet of niet stabiel draait, als ik the verge lees en dave2d review bekijk geven ze aan dat zodra Chrome is opgestart (duurt iets langer ivm Rosetta) het als een trein draait.

Ik moet toch tot morgen wachten.. m’n vriendin was 5 minuten te laat thuis om de bezorger te begroeten :-(
Volgens mij slechts 1 persoon die verder ook niet meer reageert dus ik zou het niet te serieus nemen. Chrome is een memory en cpu hog maar desondanks zal het prima draaien, zeker als de ARM build er is. (Kan nooit lang duren dunkt me)

• EValentino
  • Niet online
styx1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:12:
[...]

Mag ik vragen welke dockingstation dat is.
Ik heb het met 2 dockings getest nu, beide ondersteunen DisplayLink en dat gaat prima. Ik heb wel even de DisplayLink software moeten installeren via de website.

HP & Lenovo maken gebruik van deze technologie voor zover ik weet, maar er zijn er vast veel meer.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01

Pixelmagic

Ubergeek

EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:58:

Ik ben wel benieuwd naar die dock die je gebruikt, kan je een linkje delen ? Op deze manier zou hij mijn windows desktop kunnen gaan vervangen.

PVoutput van mijn 4950Wp

• EValentino
  • Niet online
Pixelmagic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:43:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die dock die je gebruikt, kan je een linkje delen ? Op deze manier zou hij mijn windows desktop kunnen gaan vervangen.
pricewatch: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock

• DenBeke
  • Laatst online: 10:01
[...]

Welke docking station gebruik je?

Sorry, had je post hierboven niet gezien.

Bedankt om het te testen en uit te leggen, @EValentino !

[Voor 13% gewijzigd door DenBeke op 17-11-2020 20:02]

• tim1994
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09-2021
Niet dat ik hem op het moment wil kopen. Maar kun je als developer ook gebruik maken van de terminal en de Linux commando’s? Zelf werk ik met php en zal composer ed een must zijn. Snap dat Linux en ARM niet echt samen gaat. Iemand een idee?

• Morpheus2003
Mijn eerste MacBook Air besteld om 18.30 uur bij Amac met de ING korting.

Zojuist verzendbevestiging ontvangen. Nu hopen dat PostNL mee werkt ☺️

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 11:53
tim1994 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:12:
Niet dat ik hem op het moment wil kopen. Maar kun je als developer ook gebruik maken van de terminal en de Linux commando’s? Zelf werk ik met php en zal composer ed een must zijn. Snap dat Linux en ARM niet echt samen gaat. Iemand een idee?
Linux commando’s uitvoeren kon altijd al, dat is op deze macs niet anders.

Linux en ARM gaan juist goed samen! Wat dacht je van alle Android telefoons? De raspberry Pi’s.. noem maar op!

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

• Luuk-s
  • Laatst online: 21-05 13:57
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:14:
[...]

Volgens mij slechts 1 persoon die verder ook niet meer reageert dus ik zou het niet te serieus nemen. Chrome is een memory en cpu hog maar desondanks zal het prima draaien, zeker als de ARM build er is. (Kan nooit lang duren dunkt me)
Ik had chrome zelf direct op mijn macbook air geinstalleerd (8gb ram), maar ik ben toch overgestapt op safari (voor het eerst, verlies helaas wel wat extensies daardoor). Safari is écht beduidend sneller op mijn air.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03
Kan uit ervaring zeggen dat het gewoon prima werkt op mijn M1 Pro!

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja, macOS is UNIX gecertificeerd en je kunt gewoon een terminal gebruiken (gebruik ik zelf ook). Veel software die niet standaard geïnstalleerd is wordt door o.a. Homebrew beschikbaar gemaakt of je kunt het zelf compileren.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• tim1994
janwillemCA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:27:
[...]

Linux commando’s uitvoeren kon altijd al, dat is op deze macs niet anders.

Linux en ARM gaan juist goed samen! Wat dacht je van alle Android telefoons? De raspberry Pi’s.. noem maar op!
Aha dat klinkt goed! Bedankt voor je antwoordt. Ik dacht echt dat Linux niet meer werkte. Wel wist ik dat macOS op de kernel van Linux gebouwd is (Unix)

• tim1994
Icelus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:32:
[...]
Ja, macOS is UNIX gecertificeerd en je kunt gewoon een terminal gebruiken (gebruik ik zelf ook). Veel software die niet standaard geïnstalleerd is wordt door o.a. Homebrew beschikbaar gemaakt of je kunt het zelf compileren.
Top! Bedankt voor de uitleg. En ik gebruik op het moment homebrew ook. Heb een eind 2018 MacBook Pro.

• Icelus
  • Niet online
tim1994 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:36:
[...]

Aha dat klinkt goed! Bedankt voor je antwoordt. Ik dacht echt dat Linux niet meer werkte. Wel wist ik dat macOS op de kernel van Linux gebouwd is (Unix)
Nog niet alles van Homebrew werkt (helemaal) goed: https://github.com/Homebrew/brew/issues/7857

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 23:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

[...]

Geluid is boven verwachting goed... Had nog niet de behoefte om mijn AirPods Pro in te doen bij YouTube video's vandaag, iets wat ik normaal snel wil.

• ben2513
Hoe werkt dat bij Apple? Mijn bestelling stond sinds vrijdag op "bestelling wordt voorbereid" en vanmiddag kwam de e-mail dat hij was verzonden. DHL tracking toont Eindhoven als afzender, dus dat zou levering volgende werkdag moeten zijn. Echter geeft Apple nog steeds 23-25 november aan als leverdatum. Hebben ze het label alleen aangemaakt en het duurt echt nog, of kan ik hem morgen al verwachten?

• Icelus
  • Niet online
ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:58:
Hoe werkt dat bij Apple? Mijn bestelling stond sinds vrijdag op "bestelling wordt voorbereid" en vanmiddag kwam de e-mail dat hij was verzonden. DHL tracking toont Eindhoven als afzender, dus dat zou levering volgende werkdag moeten zijn. Echter geeft Apple nog steeds 23-25 november aan als leverdatum. Hebben ze het label alleen aangemaakt en het duurt echt nog, of kan ik hem morgen al verwachten?
Apple is meestal erg conservatief met leverdata, een week eerder is niet vreemd.

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 22:52
ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:58:
Ik zie precies hetzelfde, even op morgen wachten qua status en dan hopen dat hij morgen er is. Heeft DHL in Eindhoven Waalwijk een distributie centrum?

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 15:52

boner

misantropisch altruïst

ik lees dat het force touch-trackpad heeft. Zijn die net zo goed en prettig als de trackpad op mijn 2017 MPB of net zo als de macbook air uit 2018? Die vind ik namelijk een heel stuk minder prettig? Of is dit een van de key-sellingpoints van de MBP?

• EValentino
  • Niet online
boner schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:29:
ik lees dat het force touch-trackpad heeft. Zijn die net zo goed en prettig als de trackpad op mijn 2017 MPB of net zo als de macbook air uit 2018? Die vind ik namelijk een heel stuk minder prettig? Of is dit een van de key-sellingpoints van de MBP?
Uhmm jouw MacBook Pro 2017 had al Force Touch hoor, volgens mij is dit een technologie die dateert uit 2015.

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 15:52

boner

misantropisch altruïst

EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:45:
[...]

Uhmm jouw MacBook Pro 2017 had al Force Touch hoor, volgens mij is dit een technologie die dateert uit 2015.
ja, het gaaat mij er om dat de nieuwe air het ook heeft, de oude had het volgens mij niet. Iig vind ik het touchpad daarvan veel minder fijn dan mijn mbp.

• ben2513
BTBoy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:20:
[...]

Ik zie precies hetzelfde, even op morgen wachten qua status en dan hopen dat hij morgen er is. Heeft DHL in Eindhoven Waalwijk een distributie centrum?
Nee, Apple werkt samen met SYNCREON voor het versturen van hun producten, en die zitten in Eindhoven.

Je kunt het "waybill" nummer van de Apple tracking ook invullen op https://dhlparcel.nl, daar is iets meer informatie te vinden.

[Voor 9% gewijzigd door ben2513 op 17-11-2020 23:04]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zijn er anderen die bij Amazon hebben besteld? Mijn vriendin heeft vanmorgen een MacBook Air met 8GB ram en 512GB ssd besteld voor bijna 100 euro minder dan Apple's eigen prijs. De levertijd was onbekend op de website en inmiddels is er een bericht aangekomen dat de levering wordt verwacht tussen 31 december en 3 januari. Dat maakt de deal opeens een heel stuk minder aantrekkelijk.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tim1994 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:36:
[...]

macOS is gebaseerd op de Mach kernel en heeft zijn roots in NextStep en BSD.
Linux is geen gecertificeerde Unix maar een kloon. Boeit verder niet.

Voor wat meer info:
http://www.linuxandubuntu...n-linux-kernel-mac-kernel
https://www.howtogeek.com...-and-what-does-that-mean/

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:48
Femme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:21:
Zijn er anderen die bij Amazon hebben besteld? Mijn vriendin heeft vanmorgen een MacBook Air met 8GB ram en 512GB ssd besteld voor bijna 100 euro minder dan Apple's eigen prijs. De levertijd was onbekend op de website en inmiddels is er een bericht aangekomen dat de levering wordt verwacht tussen 31 december en 3 januari. Dat maakt de deal opeens een heel stuk minder aantrekkelijk.
Ik zag dit met iPhones ook. 50 euro of 100 euro goedkoper maar echt 'absurd' lange levertijd.

• g1n0
  • Niet online
Dat maakt de deal opeens een heel stuk minder aantrekkelijk.
Dus je besteld zonder enige levertijdsindicatie met een ‘korting’ van 100 euro, maar bent vervolgens verbaast dat de levering later is dan die van Apple zelf? Mis ik hier iets, of was dit prima vanaf mijlenver aan te zien komen?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

g1n0 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:45:
[...]

Dus je besteld zonder enige levertijdsindicatie met een ‘korting’ van 100 euro, maar bent vervolgens verbaast dat de levering later is dan die van Apple zelf? Mis ik hier iets, of was dit prima vanaf mijlenver aan te zien komen?
Voor jou blijkbaar wel maar in mijn beleving is Amazon geen Max ICT. Tot nu toe altijd snelle levering gehad dus ga ik er vanuit dat de levertijd wordt bepaald door beschikbaarheid. Bij Apple moet je ook twee weken wachten.

• Greatsword
  • Niet online
Greatsword in "[MacBook Air (M1) (2020)] - Ervaringen & Discussie"

De levertijd komt omdat je er te laat bij was, mijn andere Mini staat voor 19-20 Nov.

• ben2513
BTBoy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:20:
[...]

Hier zit nog geen beweging in trouwens, dus vermoedelijk is het label maar aangemaakt

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 22:52
ben2513 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:24:
[...]

Hier zit nog geen beweging in trouwens, dus vermoedelijk is het label maar aangemaakt
Hetzelfde bij mij, dus dan wordt het toch volgende week verwacht ik

• Tomba

Tomba

Luuk-s schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ik had chrome zelf direct op mijn macbook air geinstalleerd (8gb ram), maar ik ben toch overgestapt op safari (voor het eerst, verlies helaas wel wat extensies daardoor). Safari is écht beduidend sneller op mijn air.
Vandaag nog maar eens testen?
https://www.theverge.com/...ely-on-apples-arm-macs-m1

[edit]
Mozilla heeft zijn nightly inmiddels ook beschikbaar;
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/85.0a1/releasenotes/

(Heel fijn want dat is mijn default browser ;) )

Neemt overigens niet weg dat ik op accu altijd Safari zou adviseren :p (want al is het niet zo erg als Chrome kan FF er ook wat van qua belasting)

[Voor 26% gewijzigd door Tomba op 18-11-2020 07:44]

• pimsaint
Ben benieuwd wanneer Edge voor ARM volgt, want dat draait ook echt als een zonnetje op mijn Intel Mac (gebruik veel MS 365 services)

Trouwens heeft de Macbook Air een (iets) kleinere trackpad dan de Pro, of lijkt dat maar zo?

• tim1994
Femme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:38:
[...]

macOS is gebaseerd op de Mach kernel en heeft zijn roots in NextStep en BSD.
Linux is geen gecertificeerde Unix maar een kloon. Boeit verder niet.

Voor wat meer info:
http://www.linuxandubuntu...n-linux-kernel-mac-kernel
https://www.howtogeek.com...-and-what-does-that-mean/
👍🏻 Zal het vandaag eens lezen!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 21:29
Iemand Teams al kunnen testen met een M1? Werkt het (een beetje)?

• Greatsword
  • Niet online

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 21:29
Ik zie in een screenshot dat het geinstalleerd is, maar dat is nu op mijn Linux desktop ook. Wil niet zeggen dat het goed werkt he :P

Heb je het al getest? Werkt het goed?

Thanks!

• Greatsword
  • Niet online
@c-nan Alles wat je ziet is geïnstalleerd, getest en werkt naar behoren.

Let op, het is een Mac mini, dus geen webcam gebruikt voor teams.

[Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 18-11-2020 09:12]

• Rub147
  • Laatst online: 10:16
c-nan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:56:
Iemand Teams al kunnen testen met een M1? Werkt het (een beetje)?
Teams nog niet kunnen testen (geen meetings gehad nog). Wel Google Meet, geluid komt als een robot over op Safari, in Firefox werkt het wel goed. Jammer |:(

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 01-06 22:02
pimsaint schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:59:
Ben benieuwd wanneer Edge voor ARM volgt, want dat draait ook echt als een zonnetje op mijn Intel Mac (gebruik veel MS 365 services)

Trouwens heeft de Macbook Air een (iets) kleinere trackpad dan de Pro, of lijkt dat maar zo?
Volgens mij is de trackpad even groot als die van de Macbook Pro 13". Gisteren al even met de Macbook Air M1 gespeeld, maar de trackpad is groot genoeg. Ik merkte tijdens gebruik geen verschil met de trackpad van mijn Macbook Pro 16", terwijl die wel een stuk groter is.

<edit>
Trackpad van de Air lijkt iets kleiner dan de Pro 13" als ik naar dit plaatje kijk:

Maar zoals gezegd, ik merk het verschil niet.

[Voor 17% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-11-2020 10:06]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kon het helaas op Apple support niet vinden. Maar op m'n werk gebruiken we lcd schermend ie we aansluiten met een USB A aansluiting. Gaat goed werken met een verloopje met de nieuwe Air? Ik vermoed dat de display adapter het in ieder geval niet ondersteunt?
Met de USB‑C‑naar‑digitale‑AV‑multipoort-adapter kun je je Mac of iPad met USB‑C-poort aansluiten op een HDMI-display. Daarnaast kun je via deze adapter een standaard USB-device en USB‑C-oplaadkabel aansluiten.

[Voor 46% gewijzigd door Ronwiel op 18-11-2020 10:08]

• honey
Meest lastige keus ... welke kleur?! Al uren aan het twijfelen hahaha ;)

Specs van pc

• ben2513
honey schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:23:
Zilver! Voor mij is dat nog steeds dé Apple kleur. Gewoon iconisch :)

• Tomba

Tomba

Ik vond goud eigenlijk wel heel vet maar omdat ik bang was er op uitgekeken te raken toch maar op safe gegaan en voor Spacegrey gekozen :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 16:14

Sick Nick

Drop the top!

Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:14:
[...]

Niet iedereen leeft op GoT ;)

YouTube: M1 Macbook Air - What Creative Apps are USEABLE?!

Hier zie je dat chrome enorm langzaam opstart en side by side met safari werkt het bizar traag.

• iMode
Hier ook Spacegrijs 8)

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik vind donker grijs mooier dan zilver grijs. Waarschijnlijk ook omdat het nieuwer is.

• Greatsword
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ik vind donker grijs mooier dan zilver grijs. Waarschijnlijk ook omdat het nieuwer is.
Ben zelf ook een liefhebber van de traditionele zilveren kleur, op space grijs zie je toch sneller vingerafdrukken e.d.

Had een tijdje terug ook een Poll gemaakt maar space grijs is inderdaad het meest populair.

• Pingu007
Sick Nick schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:45:
[...]

Niet iedereen leeft op GoT ;)

YouTube: M1 Macbook Air - What Creative Apps are USEABLE?!

Hier zie je dat chrome enorm langzaam opstart en side by side met safari werkt het bizar traag.
Ai... Zou dit op de Pro wel goed werken?

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 07:07
Ik wil er graag een kopen maar twijfel tussen 8 of 16 gb aan RAM.

De standaard 8 gb lijkt weinig obv hoe we altijd naar computers hebben gekeken. Maar van de iPhone weten we dat kijkend naar specs deze op papier altijd verliest van Android, zoals MKBHD omschrijft (bron 1). Datzelfde zou nu ook het geval kunnen zijn met M1 waardoor 8 gb niet meer vergelijkbaar is met 8 gb in een intel setup. Dat zet me aan het denken of een 16 gb niet een overkill is aan geheugen voor standaard web en office gebruik.

Hoe wordt hier door jullie tegenaan gekeken?

Bron 1
YouTube: Apple M1 Mac Review: Time to Recalibrate!
Vanaf ongeveer 2 min.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 01:46
Pingu007 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ai... Zou dit op de Pro wel goed werken?
Chrome krijgt een geoptimaliseerde versie:
https://www.macrumors.com...hrome-apple-silicon-macs/
Leuk, het artikel staat inmiddels ook op de frontpage van Tweakers.

[Voor 32% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-11-2020 12:10]

• honey
denbear schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:21:

De standaard 8 gb lijkt weinig obv hoe we altijd naar computers hebben gekeken. Maar van de iPhone weten we dat kijkend naar specs deze op papier altijd verliest van Android, zoals MKBHD omschrijft (bron 1). Datzelfde zou nu ook het geval kunnen zijn met M1 waardoor 8 gb niet meer vergelijkbaar is met 8 gb in een intel setup. Dat zet me aan het denken of een 16 gb niet een overkill is aan geheugen voor standaard web en office gebruik.

Bron 1
Vanaf ongeveer 2 min.
Als ik zo alle reviews bekijk, lijkt de M1 heel goed om te gaan met geheugen is lijkt 8GB voldoende. Je weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt, maar 8GB lijkt prima.

... maar, als geld niet een heel groot probleem is, dan zou ik voor de 16GB kiezen. Hou er wel rekening mee dat je ook een grotere SSD nodig hebt. 256GB lijktme heel snel vervelend klein te worden.

EDIT: ik heb zojuist een MacBook Air - Spacegrijs besteld met 16 GB geheugen en 512 GB SSD‑opslag.

[Voor 4% gewijzigd door honey op 18-11-2020 11:58]

Specs van pc

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 21:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Bron 1
Vanaf ongeveer 2 min.
Waarom zou 8GB hier niet vergelijkbaar zijn met 8GB op een Intel? 1 van de belangrijkste redenen dat een iPhone met 4GB goed draait is omdat Apple alles wat in de achtergrond draait gewoon kan sluiten, op een laptop is dat net iets minder snel het geval als je aan het muiltitasken bent. Het is niet omdat je een andere CPU architectuur hebt dat je ineens op magische wijze veel minder RAM gaat gebruiken.

Het OS blijft hetzelfde, de gebruikte software blijft hetzelfde, de architectuur is iets anders maar het RAM gebruik zal volgens mij dan ook gewoon gelijkaardig blijven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 01:46

Bron 1
Vanaf ongeveer 2 min.
Zoek even naar de video van de tech chap. Affinity illustrator en meer apps werden gelijktijdig gebruikt en er kon geen app meer gestart worden. Bij iPads heb je dat bij sommige grafische apps meer layers gebruikt kunnen worden op een iPad met meer ram.

• pimsaint
Het is inderdaad geen makkelijke keuze, 8gb of 16gb, tenzij geld geen rol speelt natuurlijk.

Ik wilde zelf voor een beefy MBA gaan (512gb model met 16gb) maar hoe meer reviews ik lees/bekijk hoe meer ik er naar neig om gewoon voor het basismodel te gaan. Iedere reviewer met zo'n basismodel is lyrisch en ze vliegen overal doorheen. Scheelt toch 500 euro, daar kan ik nog heel wat anders leuks van kopen.
Docking, dongles en iPad voor sidecar bijvoorbeeld^^

Geen idee hoe betrouwbaar Brian Tong is, maar het was zijn review die mij deed overwegen om voor een basismodelletje te gaan dat mijn 2015 MBP 15" (i7 / 16gb) zal opvolgen. Helaas (of gelukkig) zijn de M1 Macbooks hier in Zuid-Korea nog niet verkrijgbaar, dus ik heb nog even...

Is iemand toevallig al ergens een vergelijking tegengekomen tussen de 7-core en 8-core GPU?

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:16
pimsaint schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:41:
Het is inderdaad geen makkelijke keuze, 8gb of 16gb, tenzij geld geen rol speelt natuurlijk.

Ik wilde zelf voor een beefy MBA gaan (512gb model met 16gb) maar hoe meer reviews ik lees/bekijk hoe meer ik er naar neig om gewoon voor het basismodel te gaan. Iedere reviewer met zo'n basismodel is lyrisch en ze vliegen overal doorheen. Scheelt toch 500 euro, daar kan ik nog heel wat anders leuks van kopen.
Een iPad voor sidecar bijvoorbeeld^^

Geen idee hoe betrouwbaar Brian Tong is, maar het was zijn review die mij doet overwegen om voor een basismodelltje te gaan dat mijn 2015 MBP 15" (i7 / 16gb) zal opvolgen. Helaas (of gelukkig) zijn de M1 Macbooks hier in Zuid-Korea nog niet verkrijgbaar, dus ik heb nog even...

Is iemand toevallig al ergens een vergelijking tegengekomen tussen de 7-core en 8-core GPU?
Wilde net hetzelfde vragen, ben ook op zoek naar een vergelijking van de 7 core en 8 core.

Over de upgrades: Zelf zat ik ook aan de upgrades te denken maar het basismodel stelt mij ook niet teleur. En als je iemand kent met schoolgaande kinderen of studenten dan kan je bijv de air al voor 1019 euro bestellen.
Daarnaast kan je inderdaad 500 euro besparen en dan nog altijd over een jaar of 2 wanneer de volgende generaties uitkomen upgraden (apple gaat altijd best hard qua prestaties en zeker op gpu vlak kunnen ze nog veel vooruitgang boeken).
Denk dat je dan ook bij verkoop gewoon een prima prijs voor de huidige versie kan krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door Valinor op 18-11-2020 12:46]

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 07:07
Blokker_1999 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:29:
[...]

Waarom zou 8GB hier niet vergelijkbaar zijn met 8GB op een Intel? 1 van de belangrijkste redenen dat een iPhone met 4GB goed draait is omdat Apple alles wat in de achtergrond draait gewoon kan sluiten, op een laptop is dat net iets minder snel het geval als je aan het muiltitasken bent. Het is niet omdat je een andere CPU architectuur hebt dat je ineens op magische wijze veel minder RAM gaat gebruiken.

Het OS blijft hetzelfde, de gebruikte software blijft hetzelfde, de architectuur is iets anders maar het RAM gebruik zal volgens mij dan ook gewoon gelijkaardig blijven.
Klopt. Maar ik doel eigenlijk op de efficientie effecten van verdere integratie van software en hardware zoals dat bij iOS ook gebeurt.

Ik had ergens nog een artikel of video gezien waar dit punt werd aangehaald maar kan het niet meer terugvinden. Als ik het vind zal ik hem alsnog posten. Het is in die zin relevant omdat de upgrade van 8 naar 16 gb mogelijk overbodig is (uitgaande van doorsnee gebruik).

• Pistachenootje
  • Nu online
Pistachenootje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:36:
In deze Laptopmag test staan metingen van de schermen. Kleurruimte van de Air komt er zelfs iets beter uit dan de Pro (80.9% vs. 78.3% DCI-P3 color gamut).

Vraag is wel hoe betrouwbaar de meting is (hebben ze brightness gelijk gezet?) en welk specifiek display ze hadden. Lijkt me sterk dat de Air altijd betere kleuren heeft. Brightness is wat hoger op de Pro.

https://www.laptopmag.com...iew-a-near-perfect-laptop
https://www.laptopmag.com/apple-macbook-pro-13-inch-m1
Ook Tomsguide meet iets groter kleurbereik van de Air vs. Pro.

"the MacBook Air with M1 produces 114.3% of the sRGB spectrum, which is slightly above the scores of the M1 MacBook Pro (110.6%)"
https://www.tomsguide.com/reviews/macbook-air-2020-m1

• Pingu007
Het lijkt er langzaam op dat de Air gewoon beter is dan de Pro _/-\o_

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
D2FValinor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:44:
[...]

Wilde net hetzelfde vragen, ben ook op zoek naar een vergelijking van de 7 core en 8 core.

Over de upgrades: Zelf zat ik ook aan de upgrades te denken maar het basismodel stelt mij ook niet teleur. En als je iemand kent met schoolgaande kinderen of studenten dan kan je bijv de air al voor 1019 euro bestellen.
Daarnaast kan je inderdaad 500 euro besparen en dan nog altijd over een jaar of 2 wanneer de volgende generaties uitkomen upgraden (apple gaat altijd best hard qua prestaties en zeker op gpu vlak kunnen ze nog veel vooruitgang boeken).
Denk dat je dan ook bij verkoop gewoon een prima prijs voor de huidige versie kan krijgen.
Is de 1019 voor alleen het basismodel? laat maar te snel gelezen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

DeFeCt

je wéét toch

Rub147 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:58:
[...]

Teams nog niet kunnen testen (geen meetings gehad nog). Wel Google Meet, geluid komt als een robot over op Safari, in Firefox werkt het wel goed. Jammer |:(
/testcall in Teams zoekbalk typen ;)

Flickr

• Snowfall
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-05 13:26
Greatsword schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:51:
[...]

Yep, misschien dat het een Mac mini ding is, inmiddels 3 HDMI kabels en een USB-C > HDMI kabel geprobeerd.
Eerder een MacOS ding denk ik. Ik heb met usb c naar HDMI nooit hoger dan 1080p kunnen krijgen. Sinds ik usb c naar display poort gebruik werkt het bijvoorbeeld wel 4K op 60 hz.
Pagina: 1 2 3 ... 29 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de MacBook Air (M1). Er zijn aparte topics voor de MacBook Pro 13" (M1), en de Mac Mini (M1).

Discussies over levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9.
Discussies over USB-C en Thunderbolt 3 accessoires mogen in USB-C en Thunderbolt 3 accessoires.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee