• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:58

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Liefsnoepje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:59:
Ik vind deze specificaties wel aanlokkelijk. Wil graag de overstap maken naar een macbook. Ik twijfel alleen of de air voor mij geschikt is vs de pro, als dit alleen echt om koeling gaat? Ik wil graag de sims 4 spelen en photoshop kunnen draaien / beetje ontwerpen maar heb denk ik geen 20 tabs tegelijk open. Ook loop ik er tegen aan dat 13 inch wel klein is en kan ik de kosten wat ik nodig heb voor een extra beeldscherm aan te sluiten niet overzien.
Ik zou even wachten tot er iets meer bekend is mbt de prestaties. Dat volgt komende week. Maar in jouw geval zou ik eerder naar een mbp kijken dan naar een air. Beide machines kunnen vast draaien wat je wilt maar een mbp gaat dat langer volhouden in de tijd. Een ultrasharp scherm kost je 350e oid.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 16:57
Dankjewel!
Hij is onderweg :D

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gaaf! Ben heel benieuwd naar je review ;) Die van mij heeft (helaas) een verwachte leverdatum van 14-12 :X

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:31
@Tomba speciale config? Of later besteld?

Ik teken nergens meer voor

• Tomba

Tomba

Quakie schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:59:
@Tomba speciale config? Of later besteld?
Beiden: Tomba in "[MacBook Air (M1) (2020)] - Ervaringen & Discussie"
(en niet rechtstreeks bij Apple besteld ;) )

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Is het niet vreemd dat er nog geen enkele review van de MacBook Air M1 online staat?

Als ze nu al uitgeleverd worden zou ik dat toch wel verwachten.

• Tomba

Tomba

Pistachenootje schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:27:
Is het niet vreemd dat er nog geen enkele review van de MacBook Air M1 online staat?

Eerste devices zijn er morgen natuurlijk pas ;)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
Pistachenootje schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:27:

Vind het op zijn zachts gezegd zeer opmerkelijk. Waarom zou Apple ervoor kiezen geen review exemplaren beschikbaar te stellen voor de launch? Waarom heeft er nog niemand een een Hands-on gehad bij de launch?
Ze lijken zo trots op de prestaties, maar niemand mag het nog zien, eerst betalen!

Heb mijn zusje, die in de markt is voor een update van haar oude air, verteld even te wachten op de eerste tests. Eerst zien, dan geloven!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:02
BasvanS schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:36:
[...]

Vind het op zijn zachts gezegd zeer opmerkelijk. Waarom zou Apple ervoor kiezen geen review exemplaren beschikbaar te stellen voor de launch? Waarom heeft er nog niemand een een Hands-on gehad bij de launch?
Ze lijken zo trots op de prestaties, maar niemand mag het nog zien, eerst betalen!

Heb mijn zusje, die in de markt is voor een update van haar oude air, verteld even te wachten op de eerste tests. Eerst zien, dan geloven!
Ze zijn vast al uitgeleverd, vermoedelijk met een embargo om ze op een gegeven tijdstip alle reviews gelijktijdig online te gooien. Dat zie je vaker bij introducties van nieuwe Apple producten.

• Tomba

Tomba

BasvanS schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:36:
[...]

Ik vermoed dat ze al degelijk wel verzonden zijn en dat we morgen massaal reviews gaan zien. Op zich is wachten nog niet eens zo'n dom idee. De eerste tekenen zijn goed, maar tis nog afwachten hoe het in de praktijk uit pakt. De reden voor mij om nu al wel toe te slaan is vooral dat ik erg benieuwd ben naar dit Silicon en de geclaimde accutijd die natuurlijk ongehoord is. Mijn usage zal 'gewoon' kantoorwerk zijn dus Office, teams en Firefox. Dunkt me dat dat wel moet lukken met een proc die nog een stuk sneller is dan de A14 :P
awenger schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:01:
[...]

Ze zijn vast al uitgeleverd, vermoedelijk met een embargo om ze op een gegeven tijdstip alle reviews gelijktijdig online te gooien. Dat zie je vaker bij introducties van nieuwe Apple producten.
Dat dus ;)

[Voor 13% gewijzigd door Tomba op 16-11-2020 11:03]

• Pistachenootje
  • Nu online
Normaal gesproken zorgt Apple ervoor dat er al een paar reviews online staan voordat ze uitgeleverd worden. Ze kiezen daarvoor zelf een aantal partijen uit. Dat ze dat dit keer niet hebben gedaan vind ik opmerkelijk.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Die van mij is ook verzonden, word morgen geleverd *O*

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 17:20
Pistachenootje schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:09:
Normaal gesproken zorgt Apple ervoor dat er al een paar reviews online staan voordat ze uitgeleverd worden. Ze kiezen daarvoor zelf een aantal partijen uit. Dat ze dat dit keer niet hebben gedaan vind ik opmerkelijk.
Ik vermoed dat het embargo vandaag afloopt. Zo niet, dan horen we wel van mensen in Nieuw-Zeeland wat zij ervan vinden later vandaag :P

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:00
De mijne staat op "verzending wordt voorbereid". Helaas alleen met 8gb werkgeheugen besteld maar ik doe er echt niks mee behalve word, safari, en af en toe podcasts opnemen. Over vier jaar haal ik weer een nieuwe laptop (compensatie werkgever), die wordt zeker 16gb.

Ik ga ervan uit dat 8gb voldoende zijn. Hopen wij het maar!

Tussenwoning bouwjaar 1979; Dak/spouw/vloer/ramen na-geïsoleerd; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Pistachenootje
  • Nu online
ben2513 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:35:
De mijne staat op "verzending wordt voorbereid". Helaas alleen met 8gb werkgeheugen besteld maar ik doe er echt niks mee behalve word, safari, en af en toe podcasts opnemen. Over vier jaar haal ik weer een nieuwe laptop (compensatie werkgever), die wordt zeker 16gb.

Ik ga ervan uit dat 8gb voldoende zijn. Hopen wij het maar!
Meer dan voldoende denk ik. Ik draai nog steeds met 4GB op een MBP uit 2014 met Catalina. Ik heb vaak drie browsers open met 50 tabjes tegelijk. Geen enkel probleem. Of Big Sur ook zo goed draait met 4GB durf ik echter niet te zeggen.
Ik heb ook de 8Gb besteld, ik verwacht dat de nieuwe chip efficiënter zal omgaan met RAM en daardoor wellicht minder nodig heeft of juist de volledige 8gb gebruikt en alsnog snel blijft aanvoelen.

RAM is nu meer direct verbonden met de cpu en op dezelfde SOC aanwezig, tegenover de beperktere bus op een intel based moederbord.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Rayban89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:42:
Ik heb ook de 8Gb besteld, ik verwacht dat de nieuwe chip efficiënter zal omgaan met RAM en daardoor wellicht minder nodig heeft of juist de volledige 8gb gebruikt en alsnog snel blijft aanvoelen.

RAM is nu meer direct verbonden met de cpu en op dezelfde SOC aanwezig, tegenover de beperktere bus op een intel based moederbord.
Het zal wellicht sneller zijn, lagere latency, maar waarom zou het RAM verbruik minder zijn?

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:40
Dat unified RAM maakt het niet magischerwijs meer natuurlijk, maar MacOS gaat prima om met RAM (vooral als je safari gebruikt om te browsen).
Ik werk thuis met 16gb, maar met 8gb onderweg en ik merk eigenlijk weinig verschil. VScode, Word, OneNote en 50+ tabs in Edge allemaal geen probleem.

Photoshop of videobewerking dat weet ik niet...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Geen idee hoe het werkt, ik dacht dat de ARM architectuur wellicht minder nodig had gezien alle iOS devices ook maar met 3gb, 4gb en max 6gb werken.

• ben2513
pimsaint schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:54:

Photoshop of videobewerking dat weet ik niet...
Als je professional bent en vaak foto's en video's moet bewerken dan is 16gb zeker een goed idee. Maar de gemiddelde consument die af en toe snel een foto of video wil bewerken merkt er vermoedelijk weinig van.

Ik ben best trots op mij dat ik niet weer onnodig voor de Pro ben gegaan, of deze Air heb geüpgraded naar 16gb. Ik koop vrijwel altijd het beste wat er is zonder goede reden, lol. Maar ja, wij zijn tweakers.
Rayban89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:56:
Geen idee hoe het werkt, ik dacht dat de ARM architectuur wellicht minder nodig had gezien alle iOS devices ook maar met 3gb, 4gb en max 6gb werken.
Nee hoor, dat heeft te maken met iOS en hoe dat werkt, niet de chips.

Tussenwoning bouwjaar 1979; Dak/spouw/vloer/ramen na-geïsoleerd; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Quakie
Het is nu een unifed memory, dus alles binnen SOC kan bij dezelfde data.

Stel je CPU zet wat in het geheugen wat vervolgens GPU nodig heeft, pakt ie hetzelfde stuk uit het geheugen.

Nu gaat het van cpu naar het geheugen. naar de gpu en weer terug naar cpu. Sowieso trager maar volgens mij kopieren ze ook de opdrachten. GPU doet zijn bewerkingen op een kopie. Het kan dus zo zijn dat je weg komt met minder geheugen.

8GB zal voor licht gebruik prima zijn, zeker komende jaren. En stel dat swap gebruikt moet worden. De SSDs zijn ook weer sneller waardoor het (nog) minder gaat opvallen.

Ik ben zelf wel voor 16GB gegaan, voor gemoedsrust, en omdat ik waarschijnlijk weer 7 jaar er mee gaat doen. Ik zie met redelijk licht gebruik toch regelmatig een orange memory geheugendruk en wat strandballen. Ik heb ook mezelf aangeleerd om continue alles af te sluiten waar ik mee wilt stoppen...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Morgen geleverd. Het is voor mijn vrouw die alleen maar netflixt, skypt en internet shopt.
Dus niet zoveel afbreukrisico ;)

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• ben2513
Mijn bestelling wordt nog steeds voorbereid voor verzending. Hopelijk wordt hij binnenkort verzonden :) Ik heb wel het toetsenbord aangepast dus eventueel komt hij nu uit het buitenland. Geen idee hoe dat werkt.

• Quakie
Ja klopt, je leverdatum is later als je toetsenbord hebt aangepast. Volgt andere route.
Ik moest zelf ook week erbij optellen. Ik heb een keer standaard NL toetsenbord gehad. Nooit meer!!

• Tomba

Tomba

Quakie schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:23:
Ja klopt, je leverdatum is later als je toetsenbord hebt aangepast. Volgt andere route.
Ik moest zelf ook week erbij optellen. Ik heb een keer standaard NL toetsenbord gehad. Nooit meer!!
Ik ook, heb gekozen voor Engels (VS), gewoon met een ~ naast de 1 ipv die rare § ;)
Zelfs de Engels (internationaal) heeft die daar zitten zie ik trouwens, why is that?

[Voor 15% gewijzigd door Tomba op 16-11-2020 15:32]

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 23:58
De Air en Pro lijken elkaar niet zo heel veel meer te ontlopen lijkt het wel. Of zie ik iets over het hoofd?

• Pistachenootje
  • Nu online
mits112 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:57:
De Air en Pro lijken elkaar niet zo heel veel meer te ontlopen lijkt het wel. Of zie ik iets over het hoofd?
O.a. 100 nits feller scherm in de Pro en, belangrijker, een fan op de CPU. Dit leidt tot hogere prestaties omdat de CPU koeler blijft.

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
https://browser.geekbench.com/mac-benchmarks

Ze staan nu gewoon in de benchmark lijst.
Ben best onder de indruk :)

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-06 19:59
Laat het "best" maar weg. Tuurlijk de echte hands-on experience moet nog komen. Maar als je in benchmarks gewoon een macbook pro van 3k+ EUR wegblaast in zo'n kleine machine. Dat bied echt perspectief.

Tuurlijk deze versie zal nog niet perfect zijn, maar ik denk dat we nu wel echt mooie ontwikkelingen gaan zien in computerland.

Gaan desktop's nu definitief verdwijnen? Eerlijk gezegd verwacht ik dat wel.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

WalnootX schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:21:

Wow! Dit is echt fenomenaal!

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• MaGiL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-11-2022
WalnootX schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:21:

Ook in de markt voor een nieuwe macbook en dit soort berichten zijn mooi. Benieuwd hoe de nieuwe processor werkt onder Photoshop en Logic pro x.

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 16:29
Edit: Oeps, verkeerde topic, het begint laat te worden ;)

Zit heel erg te twijfelen. Ik wil een Mac Mini kopen voor op de slaapkamer, maar ik twijfel erg over de opslag. Ik ga deze computer grotendeels gebruiken voor internetten etc. en een klein beetje ( niet al te zware ) fotobewerking. Ik heb beneden zelf een game-pc waar ik de meeste dingen op doe.

Zou de 256GB genoeg zijn, of moet ik echt richting de 512GB? Ben ook benieuwd of 256 future proof is, want ik ga deze waarschijnlijk meenemen als ik ga samenwonen. Ik zou met 256GB een Samsung T7 kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat altijd zo fijn is.

[Voor 5% gewijzigd door DonRoger op 16-11-2020 22:17]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

An vind ik het synthetische benchmarken niet heel spannend

Ook in dit artikel lees ik dat de gpu performance ruimschoots die van een gtx1650 is.

Real world Ben ik meer in geïnteresseerd, immers waar zit de beperking dan als je sneller dan een i9 bent met een gtx1650 performance gpu dat je toch niet meer dan 1 extern paneel kan aansturen, zit het hem dan in de bus breedte of wat.

Daarbij ben ik erg benieuwd wat de usability qua apps gaat doen. Zodra Apple de teugels gaat aanspannen om alles via de AppStore af te dwingen denk ik dat er best wat mensen het gaan laten varen of het moet wel heel veel beter worden of zijn

Nogmaals ik zie zeker voordelen maar ik denk dat het of wel even aanloopt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ben2513
DonRoger schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:14:
Zit heel erg te twijfelen. Ik wil een Mac Mini kopen voor op de slaapkamer, maar ik twijfel erg over de opslag. Ik ga deze computer grotendeels gebruiken voor internetten etc. en een klein beetje ( niet al te zware ) fotobewerking. Ik heb beneden zelf een game-pc waar ik de meeste dingen op doe.

Zou de 256GB genoeg zijn, of moet ik echt richting de 512GB? Ben ook benieuwd of 256 future proof is, want ik ga deze waarschijnlijk meenemen als ik ga samenwonen. Ik zou met 256GB een Samsung T7 kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat altijd zo fijn is.
256GB is dik prima. Ik had tot vorig jaar een MacBook Pro 128GB en liep nooit tegen problemen aan. Je zei het al: extern kan altijd, zeker als het een desktop is.

• DonRoger
ben2513 schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:18:
[...]

256GB is dik prima. Ik had tot vorig jaar een MacBook Pro 128GB en liep nooit tegen problemen aan. Je zei het al: extern kan altijd, zeker als het een desktop is.
Wel ja? Heb je veel grote bestanden? Met 512gb zit ik denk ik sowieso safe. Maar het is wel echt een flinke smak extra geld, misschien wel iet of wat te te veel van het goede.

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
DonRoger schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:40:
[...]

Wel ja? Heb je veel grote bestanden? Met 512gb zit ik denk ik sowieso safe. Maar het is wel echt een flinke smak extra geld, misschien wel iet of wat te te veel van het goede.
Als jij het een smak geld vindt dan moet je het niet kopen. Als je het waard zou vinden dan zou je nu niet twijfelen. Persoonlijk gezegd zou de 8gb met 256 ssd genoeg voor je zijn met je toepassing. Dan heb je nml de goedkoopste apple computer die je nu kan kopen.

De icing on the cake zou zijn een versie met 16gb ram en 512 ssd. Dat is de sweet spot van de mac mini vind ik. Maar deze is inderdaad een smak geld. Wat ik voor over heb wanneer de benchmarks deze week positief zijn.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 21:44

• pimsaint
Erg goed nieuws voor MBA kopers hier ;)

Edit: Het ziet er erg rooskleurig uit voor de MBA, dankzij de SOC is ook de storage speed weer on par.

[Voor 23% gewijzigd door pimsaint op 17-11-2020 06:59]

• Tomba

Tomba

Voor de mensen die m vandaag ontvangen; ik ben erg benieuwd naar hoe warm hij wordt (en de accu tijd ook wel al zal dat in t begin wel vertekenen ivm achtergrond optimalisatie ed)

Ik ben echt enthousiast als ik de benches zie op Macrumors :D Wat een beest! (halverwege december duurt nu wel heeeeel lang :'( )

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 17-11-2020 07:58]

• ben2513
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:56:
Voor de mensen die m vandaag ontvangen; ik ben erg benieuwd naar hoe warm hij wordt (en de accu tijd ook wel al zal dat in t begin wel vertekenen ivm achtergrond optimalisatie ed)

Ik ben echt enthousiast als ik de benches zie op Macrumors :D Wat een beest! (halverwege december duurt nu wel heeeeel lang :'( )
In de bovenstaande video wordt de Air 40 graden, de Pro 37.5 graden, en de 16 inch Intel 43 graden tijdens cinebench. De M1 Pro presteerde 1000 punten beter in Cinebench dan de M1 Air. Ze hebben de MacBooks niet aan de lader trouwens, dus het gaat vooral om mobile performance.
pimsaint schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 06:37:
[...]

dankzij de SOC is ook de storage speed weer on par.
Nee, dat is gewoon dezelfde SSD die in de Intel Pros zit. In de oude Air zat gewoon een trage SSD :)

[Voor 3% gewijzigd door ben2513 op 17-11-2020 08:12]

• c-nan
Welke toetsenbord moet ik hebben als ik:
Grote linkershift, met daarnaast de Z.
Lage/kleine enter.
Naast de 1 (links) wil ik de "`" en "~".

• Tomba

Tomba

ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:11:
[...]

In de bovenstaande video wordt de Air 40 graden, de Pro 37.5 graden, en de 16 inch Intel 43 graden tijdens cinebench. De M1 Pro presteerde 1000 punten beter in Cinebench dan de M1 Air. Ze hebben de MacBooks niet aan de lader trouwens, dus het gaat vooral om mobile performance.

[...]
Thanks, das te overzien :)
c-nan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:14:
Welke toetsenbord moet ik hebben als ik:
Grote linkershift, met daarnaast de Z.
Lage/kleine enter.
Naast de 1 (links) wil ik de "`" en "~".
Zie mijn eerdere post voor een link naar Apple met een overzicht van alle toetsenborden die ze aanbieden.

[Voor 33% gewijzigd door Tomba op 17-11-2020 08:17]

• c-nan
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:16:
[...]

Thanks, das te overzien :)

[...]

Zie mijn eerdere post voor een link naar Apple met een overzicht van alle toetsenborden die ze aanbieden.
Dat overzicht had ik al gevonden, maar ik begrijp er geen bal van. Daar heb je 3x Engels, namelijk:
- Engels, Groot-Brittannië - (B )
- Engels, Internationaal - (Z)
- Engels

Als ik de layout bekijk, moet ik "Engels" hebben, maar bij de bestel pagina heb je geen "Engels", daar heb je wel "Engels (VS)".

• Tomba

Tomba

c-nan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:19:
[...]

Dat overzicht had ik al gevonden, maar ik begrijp er geen bal van. Daar heb je 3x Engels, namelijk:
- Engels, Groot-Brittannië - (B )
- Engels, Internationaal - (Z)
- Engels

Als ik de layout bekijk, moet ik "Engels" hebben, maar bij de bestel pagina heb je geen "Engels", daar heb je wel "Engels (VS)".
Engels == Engels (VS)

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:25
Enig idee of resellers (zoals Amac) al een demo in de winkel hebben liggen? Toch leuk om even te kijken en mee te spelen.

• ben2513
Ik zit nu al drie maanden zonder laptop/desktop, in plaats daarvan alleen met een iPad Pro 12.9” 2018 die ik aan mijn monitor heb aangesloten. Het ging de eerste weken best goed, het was nieuw en spannend. Inmiddels ben ik er wel klaar mee. Ik werk in de (juridische) wetenschap dus ik heb amper programma’s nodig. Word kan niet alles (geen compare, bepaalde andere functies ontbreken) en - meest belangrijk - EndNote (reference manager) werkt niet goed. Bovendien raak ik inmiddels snel gefrustreerd. Ik open de ene app en opeens is de andere (Word bijvoorbeeld) weer uit het werkgeheugen gegooid (ik heb 4GB).

Hopelijk komt mijn Air met aangepast toetsenbord eerder dan aangegeven (23-25 november). Ik werk full-time thuis en kom weinig aan het schrijven want ja, gewoon geen leuke ervaring meer. Ik houd echt van deze iPad, maar niet als enige full-time machine.

Ik ben benieuwd!

• ben2513
BertP schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:40:
Enig idee of resellers (zoals Amac) al een demo in de winkel hebben liggen? Toch leuk om even te kijken en mee te spelen.
MediaMarkt heeft showmodellen. Kijk eens hier (klik op “Bekijk winkelvoorraad”): https://www.mediamarkt.nl...ey-m1-256-gb-1681031.html. Er wordt per vestiging getoond of een showmodel aanwezig is (eventueel even de verschillende configuraties proberen). Omdat MM ze heeft, ga ik ervan uit dat ook Amac showmodellen heeft staan.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:10
Ben zelf in de markt voor een nieuwe laptop voor prive gebruik, met name icm het gebruiken van phpstorm. Benieuwd hoe deze nieuwe air zich hiermee red. Op dit moment maak ik op het werk gebruik van een laptop incl. linux, maar ik mis het OS van apple nog elke dag.

Meer mensen die deze (of de nieuwe pro) gaan gebruiken icm phpstorm/webstorm/node e.d.?

• c-nan
kwdtje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:19:
Ben zelf in de markt voor een nieuwe laptop voor prive gebruik, met name icm het gebruiken van phpstorm. Benieuwd hoe deze nieuwe air zich hiermee red. Op dit moment maak ik op het werk gebruik van een laptop incl. linux, maar ik mis het OS van apple nog elke dag.

Meer mensen die deze (of de nieuwe pro) gaan gebruiken icm phpstorm/webstorm/node e.d.?
Hier ook een Linux gebruiker en maak de overstap naar een MacBook.

Is phpstorm al beschikbaar voor ARM/M1? Volgens mij nog niet.

Ik heb vanmorgen de MBA (16GB/512GB) besteld. Ik zal voornamelijk PyCharm gebruiken, ook van JetBrains.

https://youtrack.jetbrains.com/issue/JBR-2526

[Voor 3% gewijzigd door c-nan op 17-11-2020 10:25]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:10
c-nan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb vanmorgen de MBA (16GB/512GB) besteld. Ik zal voornamelijk PyCharm gebruiken, ook van JetBrains.

Handig inderdaad, wist niet dat dat er nog niet was ;) Dan wordt het sowieso daarop wachten. Benieuwd wat de performance is van Rosetta.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:24:
[...]

PyCharm werkt ook op een Raspberry Pi, dus ik verwacht dat het binnen een aantal weken prima op de M1 werkt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• pimsaint
Nieuwe live-stream is net begonnen: 2020 M1 ARM MacBook Air vs MacBook Pro vs Mac Mini - External Monitor Performance REVIEW | LIVE #11

[Voor 136% gewijzigd door pimsaint op 17-11-2020 10:52]

• DenBeke
  • Laatst online: 17:00
Icelus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:35:
[...]

PyCharm werkt ook op een Raspberry Pi, dus ik verwacht dat het binnen een aantal weken prima op de M1 werkt.
Dat zal afhangen van hoe snel Java geport wordt naar Apple Silicon.

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 13:28

Dw1-nl

Webontwikkelaar

VSCode gebruiken, werkt stuk fijner als PHPStorm ik ben enige tijd geleden overgestapt.

• FirePuma142
  • Niet online
Nogal een obscuur YT-kanaal, ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

• pimsaint
FirePuma142 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:41:
[...]

Haha ja het zijn zeker geen experts ;) Maar vooralsnog de enigen die zo'n uitgebreide hands-on online hebben staan, je kan stap voor stap zien wat ze doen en je eigen conclusies trekken. Eerlijk is eerlijk, veel van dit had ik zelf ook als eerste gedaan...

Part 1 (4 uur!) was best interessant:
- de Air was in veel testen en installaties sneller dan de Pro (incl Geekbench)
- 2 film grains in FCP is de max zonder framedrops (itt 6 op de MBP 16)
- Parallels Desktop succesvol geinstalleerd, windows installatie gestart (1hr in nu)
- EPIC unreal engine wilde niet starten op de AIR, draaide ook niet lekker op de Pro
- compilen van Node.JS vanuit BREW was ook (nog) geen succes
- Wat ze MBP ook voerde, de ventilatoren waren niet hoorbaar en beide modellen bleven akelig koel
- Videobewerking en export in LumaFusion (iPad app) verliep feilloos
- Na al dat geweld van 4 uur testen nog 40% batterij over...

Ik zeg bestellen die handel :)

VScode en MS Office nog niet getest maar er is veel vraag naar in de chat dus ze beloven het in deze tweede stream te behandelen.

Edit: Oh in deel twee geven ze aan de het compilen van Node.JS via brew eindelijk voltooid is, na 2 uur draaien (via Rosetta). Nog niet helemaal optimiaal dus...

[Voor 53% gewijzigd door pimsaint op 17-11-2020 11:01]

• Bigg Balls
  • Laatst online: 07-06 10:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

FirePuma142 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ik zit net even te kijken, moet wel wennen maar wat zijn ze heerlijk enthousiast :)

• Luuk-s
  • Laatst online: 21-05 13:57
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:56:

Ik heb hem zojuist thuis ontvangen. Ben nu de update naar macos big sur 11.0.1 aan het installeren (wordt geleverd met 11.0). Tijdens de installatie van de update merk ik niet de de macbook air (8gb, 256gb) echt warm wordt. Het lijkt tot nu toe een stuk koeler te zijn dan mijn "oude" macbook air uit 2017.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Luuk-s schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem zojuist thuis ontvangen. Ben nu de update naar macos big sur 11.0.1 aan het installeren (wordt geleverd met 11.0). Tijdens de installatie van de update merk ik niet de de macbook air (8gb, 256gb) echt warm wordt. Het lijkt tot nu toe een stuk koeler te zijn dan mijn "oude" macbook air uit 2017.
De 256 GB, hoeveel hou je over als de OS is geïnstalleerd?

Specs van pc

• Luuk-s
  • Laatst online: 21-05 13:57
honey schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:13:
[...]

De 256 GB, hoeveel hou je over als de OS is geïnstalleerd?
Het systeem neemt 14.95gb in beslag. Ik heb nog 212gb vrij (na het installeren van cinebench, lastpass en een paar kleine dingen).
Cinebench multicore: 7100
Singlecore: nog geen run voor gedaan.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd in hoeverre je met de Rosetta 2 overhead uit de voeten kan met 8GB RAM.
Mijn Macbook Pro van werk moet na 3 jaar vervangen worden en heb budget voor:
  • Macbook Air met 16GB RAM en 256GB SSD (7 GPU cores)
  • Macbook Air met 8GB RAM en 512GB SSD (8 GPU cores) - Sneller leverbaar
Ik heb altijd ruim voldoende gehad aan 8GB RAM en 256GB SSD. Gebruik hem met name voor remote deskop sessies en internet browsen, maar moet er natuurlijk wel weer 3 jaar mee vooruit kunnen.

Het extern uitbreiden van de SSD is natuurlijk altijd een optie, maar van het RAM nooit meer...
Dan is er nog de extra GPU core op 512GB model maar of ik dat ga merken?

Twijfel, twijfel... Als iemand mij over de streep kan halen hoor ik het graag ;-)

• DonRoger
Mezkeijou schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:50:
[...]

Als jij het een smak geld vindt dan moet je het niet kopen. Als je het waard zou vinden dan zou je nu niet twijfelen. Persoonlijk gezegd zou de 8gb met 256 ssd genoeg voor je zijn met je toepassing. Dan heb je nml de goedkoopste apple computer die je nu kan kopen.

De icing on the cake zou zijn een versie met 16gb ram en 512 ssd. Dat is de sweet spot van de mac mini vind ik. Maar deze is inderdaad een smak geld. Wat ik voor over heb wanneer de benchmarks deze week positief zijn.
Ja, lastig inderdaad. Die 16gb RAM wil ik er sowieso op, dan kost het (met 256GB) 1026 euro, dat vind ik nog prima te doen. Maar met 512GB komt het inderdaad op 1259 euro, en dan ga ik er wel over twijfelen. Een externe HDD had ik vroeger wel eens op mijn PC maar dat vond ik een beetje rommelig (als ik mag zeuren :P ).

Ik wil de Mac Mini de komende 5 tot 6 jaar gaan gebruiken en vind het zelf erg lastig om voor mijzelf te bepalen of die 256GB te weining, of 512GB weer overkill is in de toekomst.

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 21:45
Opslag... Tja het is duur bij Apple, dus goed nadenken kan geen kwaad. Wat gebruik je precies voor software, en ga je snel door GB's opslag heen? Voor mij is de 256GB misschien net iets aan de krappe kant, terwijl mijn buurman er wel genoeg aan heeft.

Nogmaals hangt af van wat je precies met een device doet. Persoonlijk reken ik liever te ruim als te krap. Bij twijfel kies ik toch voor meer. Zeker gezien ik ook 5/6 jaar met een laptop werk.

• Tomba

Tomba

DonRoger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:44:
[...]

Ja, lastig inderdaad. Die 16gb RAM wil ik er sowieso op, dan kost het (met 256GB) 1026 euro, dat vind ik nog prima te doen. Maar met 512GB komt het inderdaad op 1259 euro, en dan ga ik er wel over twijfelen. Een externe HDD had ik vroeger wel eens op mijn PC maar dat vond ik een beetje rommelig (als ik mag zeuren :P ).

Ik wil de Mac Mini de komende 5 tot 6 jaar gaan gebruiken en vind het zelf erg lastig om voor mijzelf te bepalen of die 256GB te weining, of 512GB weer overkill is in de toekomst.
De 256GB in de MBPro die ik voor mijn werk gebruik zat toch geregeld vol (veel foto's en video's...) en omdat je achteraf niet kunt upgraden heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de 1TB genomen. Wil er ook zeker 5 jaar mee kunnen doen, met name ook gezien de kosten ;)

• DonRoger
ZombieRofl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:50:
Opslag... Tja het is duur bij Apple, dus goed nadenken kan geen kwaad. Wat gebruik je precies voor software, en ga je snel door GB's opslag heen? Voor mij is de 256GB misschien net iets aan de krappe kant, terwijl mijn buurman er wel genoeg aan heeft.

Nogmaals hangt af van wat je precies met een device doet. Persoonlijk reken ik liever te ruim als te krap. Bij twijfel kies ik toch voor meer. Zeker gezien ik ook 5/6 jaar met een laptop werk.
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:00:
[...]

De 256GB in de MBPro die ik voor mijn werk gebruik zat toch geregeld vol (veel foto's en video's...) en omdat je achteraf niet kunt upgraden heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de 1TB genomen. Wil er ook zeker 5 jaar mee kunnen doen, met name ook gezien de kosten ;)
Inderdaad, erg lastig is dat; helemaal omdat ik beneden al een "main" PC heb staan ( Windows ). Ik denk dat ik hier vooral op ga internetten, en af en toe een spel speel ( maar dat wil ik ook steeds vaker via Stadia doen ). Waarschijnlijk ga ik ook sporadisch fotobewerking op doen (Lightroom etc.), maar ik ben absoluut geen pro met fotobewerking dus dat doe ik ook niet al te vaak.

Ik heb nog een 2018 Macbook Air met 256GB, daar staat ook nauwelijks iets op, maar dat komt meer omdat ik die gebruik om te internetten in bed.

[Voor 15% gewijzigd door DonRoger op 17-11-2020 12:05]

• ZombieRofl
DonRoger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:04:
[...]

[...]

Inderdaad, erg lastig is dat; helemaal omdat ik beneden al een "main" PC heb staan ( Windows ). Ik denk dat ik hier vooral op ga internetten, en af en toe een spel speel ( maar dat wil ik ook steeds vaker via Stadia doen ). Waarschijnlijk ga ik ook sporadisch fotobewerking op doen (Lightroom etc.), maar ik ben absoluut geen pro met fotobewerking dus dat doe ik ook niet al te vaak.

Ik heb nog een 2018 Macbook Air met 256GB, daar staat ook nauwelijks iets op, maar dat komt meer omdat ik die gebruik om te internetten in bed.
Dan heb je dus je antwoord ;)

• DonRoger
Haha, ik blijft 't lastig vinden :9
Ik denk er nog wel even 'n aantal uur over na voordat ik de beslissing maak.

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:43
Voor mensen die een account hebben op surfspot via het onderwijs. Daar start de nieuwe air vanaf €1019,-

• Tomba

Tomba

DonRoger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:10:
[...]

Haha, ik blijft 't lastig vinden :9
Ik denk er nog wel even 'n aantal uur over na voordat ik de beslissing maak.
Herkenbaar, dan moet je wellicht beslissen of je het geld er voor (over) hebt. Ik heb besloten dat ik liever teveel dan te weinig storage en geheugen wil voor een device dat ik langdurig wil kunnen gebruiken en ik kan het me veroorloven. Als ik die 500€ die t me extra kostte niet had liggen had ik me waarschijnlijk met de standaard 8GB/512GB ook wel gered ;)

• ZombieRofl
Agostino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:19:
Voor mensen die een account hebben op surfspot via het onderwijs. Daar start de nieuwe air vanaf €1019,-
Levertijd: 'Binnen 3 weken per post verzonden' Dat is een beetje vaag helaas.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:36
Het loont ook om via de ING rentepuntenwinkel bij Amac te gaan shoppen. De korting is dan ongeveer gelijk aan de onderwijskorting bij hun en Apple, Surfspot etc. Moet je wel ING hebben of iemand kennen. Je kunt namelijk alleen met een persoonlijke link bestellen.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:25
swv schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
Het loont ook om via de ING rentepuntenwinkel bij Amac te gaan shoppen. De korting is dan ongeveer gelijk aan de onderwijskorting bij hun en Apple, Surfspot etc. Moet je wel ING hebben of iemand kennen. Je kunt namelijk alleen met een persoonlijke link bestellen.
Op hoeveel kom je dan uit? Ik zag dat surfspot op €1019 kwam, ik ken wel iemand met een ing rekening namelijk. Kan ook via mijn vrouw bij surfspot bestellen maar daar is een lange levertijd helaas :)

[Voor 8% gewijzigd door BertP op 17-11-2020 12:38]

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:44
Mijn M1 MacBook Air is zojuist op kantoor bezorgd. Morgen in gebruik nemen. Bijzonder dat er nog geen reviews zijn, terwijl de eerste exemplaren al wel ontvangen zijn door gebruikers.

Ruil hem in voor mijn MacBook Pro 13 inch 2017. Die gaat weer naar een collega. Benieuwd of we tegen beperkingen aanlopen en wat het verschil is.

• Bigg Balls
  • Laatst online: 07-06 10:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Balen, had achteraf beter kunnen bestellen via schoolspot ipv bij Apple. Overweeg deze retour te sturen en dan den MBA 512 / 16Gb te bestellen (ipv 8GB)

• Pistachenootje
  • Nu online
Dit komt nog het dichtste in de buurt van een review: Slashgear quick look
https://www.slashgear.com...ievable-results-16647493/

Ben benieuwd naar de eerste echte review.

[Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 17-11-2020 12:53]

• MaGiL
  • Laatst online: 16-11-2022
BertP schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:38:
[...]

Op hoeveel kom je dan uit? Ik zag dat surfspot op €1019 kwam, ik ken wel iemand met een ing rekening namelijk. Kan ook via mijn vrouw bij surfspot bestellen maar daar is een lange levertijd helaas :)
Apple MacBook Air 13-inch (M1-chip / 8GB / 256GB) - spacegrijs (2020) voor 1058. Morgen thuisbezorgd.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-06 19:14
Bard1982 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:42:
Mijn M1 MacBook Air is zojuist op kantoor bezorgd. Morgen in gebruik nemen. Bijzonder dat er nog geen reviews zijn, terwijl de eerste exemplaren al wel ontvangen zijn door gebruikers.

Ruil hem in voor mijn MacBook Pro 13 inch 2017. Die gaat weer naar een collega. Benieuwd of we tegen beperkingen aanlopen en wat het verschil is.
De grote tech sites moeten wachten tot de met apple afgesproken tijd. Vandaar dat alle grote websites op hetzelfde moment altijd hun review video’s plaatsen. Gezien de officiële launch deze week is zal dat denk ik niet lang meer duren?

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:04

Pixelmagic

Ubergeek

Ik zie dat vele hier bij Apple zelf bestellen met wachttijden en tegelijk dat bv Coolblue nu ook morgen leveren heeft staan. Mis ik een specifieke reden om toch bij Apple zelf te bestellen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

• ben2513
Pixelmagic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:12:
Ik zie dat vele hier bij Apple zelf bestellen met wachttijden en tegelijk dat bv Coolblue nu ook morgen leveren heeft staan. Mis ik een specifieke reden om toch bij Apple zelf te bestellen ?
Service! Bij beiden heb je 1 jaar Apple fabrieksgarantie en 2 jaar wettelijke garantie (verkoper). Als Apple je verkoper is dan zijn ze vaak wat coulanter en sneller dan andere verkopers binnen de 2 jaar termijn.

• c-nan
Toetsenbord layout.
Coolblue heeft volgens mij alleen 8GB, geen 16GB.

• c-nan
Als je akkoord met een Nederlandse toetsenbord layout kan Amac via ING inderdaad een prima keuze zijn.

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 01-06 15:13
Heeft het nieuwe "processorontwerp" nog invloed op de noodzaak om 16GB te nemen?

• ben2513
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
Heeft het nieuwe "processorontwerp" nog invloed op de noodzaak om 16GB te nemen?
Nee.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 21:44
Ja

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 01-06 15:13
:D

• ZombieRofl
Zeker als je een paar jaar vooruit wilt, is 16GB wel de standaard bij een nieuwe laptop.

• ben2513
Sarcasme? :D

De reden dat iOS weinig RAM nodig heeft is omdat het besturingsysteem anders werkt. Bovendien moesten iOS ontwikkelaars altijd doen met weinig ram en hebben ze hun apps dus ontzettend goed geoptimaliseerd. Dat heb je NIET bij MacOS. Een nieuwe processorarchitectuur gaat het RAM verbruik niet veranderen.
ZombieRofl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:32:
[...]

Zeker als je een paar jaar vooruit wilt, is 16GB wel de standaard bij een nieuwe laptop.
Dat kan, maar dat heeft niks te maken met de nieuwe architectuur.

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:06
Gaat WPS office werken op de m1?

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
Ik zie dat sommige beweren dat de toetsenbord layout verschilt tussen Surfspot (dat volgens mij via Amac levert) en Apple zelf. Afbeeldingen komen echter overeen, specificaties verder ook weinig uit te halen..

• ben2513
tweegroenethee schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:39:
Ik zie dat sommige beweren dat de toetsenbord layout verschilt tussen Surfspot (dat volgens mij via Amac levert) en Apple zelf. Afbeeldingen komen echter overeen, specificaties verder ook weinig uit te halen..
Nee, deze mensen willen een ander toetsenbord. Dat kan alleen bij Apple.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:40:
[...]

En Surfspot/Amac levert Qwerty NL?

• ben2513
tweegroenethee schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:42:
[...]

En Surfspot/Amac levert Qwerty NL?
Klopt! Eventueel zou je ze ook nog per e-mail kunnen benaderen als je een ander toetsenbord wilt, geen idee hoe hun inkoopkanalen eruit zien.

[Voor 5% gewijzigd door ben2513 op 17-11-2020 13:44]

• Tomba

Tomba

ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:40:
[...]

Dat is niet waar ;) Centralpoint kan bv ook andere toetsenborden leveren:
https://www.centralpoint....rt-mgn73n-a-num-13501361/

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik woon in Amsterdam. De service die ik krijg bij de Apple store Leidseplein vind ik beter dan bij resellers, met name na het eerste jaar.

• DonRoger
Tomba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:19:
[...]

Herkenbaar, dan moet je wellicht beslissen of je het geld er voor (over) hebt. Ik heb besloten dat ik liever teveel dan te weinig storage en geheugen wil voor een device dat ik langdurig wil kunnen gebruiken en ik kan het me veroorloven. Als ik die 500€ die t me extra kostte niet had liggen had ik me waarschijnlijk met de standaard 8GB/512GB ook wel gered ;)
Thnx voor de input! Heb besloten om toch voor de 16GB/512GB te gaan! Nu nog een aantal weken wachten, maar dan heb ik nog tijd zat om te kijken voor een leuke monitor ;)

• ben2513
DonRoger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
[...]

maar dan heb ik nog tijd zat om te kijken voor een leuke monitor ;)
https://www.amazon.es/Phi...Displayport/dp/B07TV2J72X voor maar € 180 inclusief verzending!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor wie dadelijk Office gaat uitproberen: zorg dat je het Beta Channel pakt. Die komt met een universal binary voor Outlook, Word, Excel en PowerPoint. OneNote en OneDrive ontbreken nog.

Op de DTK hadden wij overigens problemen met Teams (witte vensters zonder content) dus ben benieuwd hoe dit op de M1 Macs werkt. Mijn model moet uit Duitsland komen (werkgever) dus moet nog even een paar dagen geduld hebben.

En nog een handige site die bijhoudt welke apps een ARM versie hebben en krijgen: https://doesitarm.com/

IINA is zo te zien de eerste mediaplayer die met een native binary komt.

[Voor 20% gewijzigd door kazuka op 17-11-2020 15:16]

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Heeft dat nog invloed op de service e.d. in vergelijking met kopen bij Apple?

EDIT: al beantwoord. Ik lees dat kopen bij Apple zelf een betere service biedt.

[Voor 8% gewijzigd door honey op 17-11-2020 15:24]

Specs van pc

Pagina: 1 2 3 ... 29 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de MacBook Air (M1). Er zijn aparte topics voor de MacBook Pro 13" (M1), en de Mac Mini (M1).

Discussies over levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9.
Discussies over USB-C en Thunderbolt 3 accessoires mogen in USB-C en Thunderbolt 3 accessoires.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee