Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 19:48
vraagje:
Ik wil graag op m'n iPhone games kunnen afspelen. Hiervoor heb ik dit geregeld:
- Aangemeld met m'n account op zowel Xbox series X console als op mijn iPhone in de Xbox app
- Beiden zitten op hetzelfde wifi netwerk
- NAT type is Open
- Remote play is ingesteld op de Xbox dat dit toegestaan is

Als ik nu in de Xbox app druk op het Xbox icoontje (naast het alarmbelletje rechtsboven), doorloop ik deze stappen:
Druk op Een console instellen > Een bestaande console toevoegen > volgende.

vervolgens kom ik op het scherm Schakel je console in en meld je aan met je account (mijn console staat al aan en is al aangemeld). Hier zie ik het rondje met de avatar die ik ingesteld heb en mijn gamertag.
Ik heb verder alleen de knop Annuleren. Verder gebeurt er niets?

Mis ik een bepaalde stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:15:
vraagje:
Ik wil graag op m'n iPhone games kunnen afspelen. Hiervoor heb ik dit geregeld:
- Aangemeld met m'n account op zowel Xbox series X console als op mijn iPhone in de Xbox app
- Beiden zitten op hetzelfde wifi netwerk
- NAT type is Open
- Remote play is ingesteld op de Xbox dat dit toegestaan is

Als ik nu in de Xbox app druk op het Xbox icoontje (naast het alarmbelletje rechtsboven), doorloop ik deze stappen:
Druk op Een console instellen > Een bestaande console toevoegen > volgende.

vervolgens kom ik op het scherm Schakel je console in en meld je aan met je account (mijn console staat al aan en is al aangemeld). Hier zie ik het rondje met de avatar die ik ingesteld heb en mijn gamertag.
Ik heb verder alleen de knop Annuleren. Verder gebeurt er niets?

Mis ik een bepaalde stap?
Bedoel je hiermee de xcloud functie? Daarvoor moet je de game pass app hebben. Streamen van xbox naar telefoon weet ik zo ook even niet.

Snap al wat je bedoelt na net even in de Xbox app te hebben gekeken. Hier krijg ik een foutmelding als ik het remote play probeer..

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 17-01-2021 19:26 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
timmie271 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Bedoel je hiermee de xcloud functie? Daarvoor moet je de game pass app hebben. Streamen van xbox naar telefoon weet ik zo ook even niet.
Ja klopt, ik heb ook Ultimate. Ik wil gewoon de games kunnen spelen op m'n phone (heb zo'n handige clip die je op de controller kunt bevestigen). Moet dat in de Xbox app of de Game Pass app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Ja klopt, ik heb ook Ultimate. Ik wil gewoon de games kunnen spelen op m'n phone (heb zo'n handige clip die je op de controller kunt bevestigen). Moet dat in de Xbox app of de Game Pass app?
Die vanuit de game pass met xcloud is met behulp van de game pass app. Daar krijg je 3 opties te zien op het startscherm: phone, Xbox, PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
timmie271 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Die vanuit de game pass met xcloud is met behulp van de game pass app. Daar krijg je 3 opties te zien op het startscherm: phone, Xbox, PC.
Ik krijg dat helemaal niet. Is Fifa21 bijv. niet mogelijk om te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 15:27
Vind het vervelend de boodschapper te zijn, maar Apple werkt niet mee..

nieuws: 'Microsoft kan geen xCloud-app voor iOS uitbrengen door Apple-regels'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:41:
[...]

Normaal krijg je het direct te zien als je de app launched. Alleen @MEN-O gooit roet in het eten -O-
Ergens kan ik mij wel herinneren dat ik het gelezen heb dat het niet op iOS kon. Alleen niet helemaal meer onthouden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 07:46
[...]

Je kan op de iPhone wel console streaming doen via Xbox-app (van je eigen console, is dus anders dan xCloud wat inderdaad niet kan op iOS). De stappen die je beschrijft klinken logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:25
[...]

FIFA 21 staat er als game ook niet tussen in game pass of/en cloud. Het werkt dus(nog) niet voor alle spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
bartd1983 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Je kan op de iPhone wel console streaming doen via Xbox-app (van je eigen console, is dus anders dan xCloud wat inderdaad niet kan op iOS). De stappen die je beschrijft klinken logisch.
Is het niet vreemd dat ik die laatste stap niet verder kom in de Xbox app?
Ik kan wel games installeren vanuit daar, maar gewoon de console koppelen niet. Ik denk dat ik daardoor ook niet kan console streamen...super irritant.
Iemand nog tips om dit werkend te krijgen?

Ik heb via Game Pass trouwens al wel kunnen spelen met games in de cloud (PES en F1 2019 bijv).
Vond de kwaliteit af en toe erg blokkerig. Ondanks goede verbinding en voldoende bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Is het niet vreemd dat ik die laatste stap niet verder kom in de Xbox app?
Ik kan wel games installeren vanuit daar, maar gewoon de console koppelen niet. Ik denk dat ik daardoor ook niet kan console streamen...super irritant.
Iemand nog tips om dit werkend te krijgen?

Ik heb via Game Pass trouwens al wel kunnen spelen met games in de cloud (PES en F1 2019 bijv).
Vond de kwaliteit af en toe erg blokkerig. Ondanks goede verbinding en voldoende bandbreedte.
Ik snap de onduidelijkheid, ik had dat eerst ook. Maar in het scherm waar je klikt op "een console instellen" kan je iets hoger kiezen voor "extern afspelen op dit apparaat". Dat lijkt geen knop, maar is het dus wel.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vriend van me heeft mijn oude one x geleend en we wilden vandaag verder gaan met Gears 5 (wat we tot nu toe bij mij in local splitscreen gespeeld hebben), maar dat wou echt voor geen meter...

Uitnodigen naar de lobby gaat iedere keer prima, maar als we dan de game starten dan krijgt meestal de host gewoon een computerspeler te zien en de andere partij na een lange tijd wachten een melding dat ze uit de game gegooid zijn. Af en toe lukt het wel, maar dan na een korte tijd spelen wordt de client er alsnog uitgeschopt.

De one x is al volledig gereset en Gears 5 opnieuw gedownload. Bij hem is het netwerk helemaal gecheckt weer want we dachten dat het daaraan lag omdat hij daarmee bezig was. We zitten beiden bij Ziggo en de multiplayer test in het Xbox menu toont dat alles helemaal goed is. Meestal was ik met mijn xsx de host omdat onze progress in mijn game zit, maar we hebben ook nog even geprobeerd om hem op de one x host te laten zijn, zelfde probleem.

We hebben ook nog even Minecraft dungeons gespeeld om te testen maar die werkt vlekkeloos...

Als ik Google op dit issue zie ik wel meer mensen met dit probleem die boos zijn dat het schijnbaar niet gefixt wordt, verder zie ik vooral fixes die van toepassing zijn op Windows...

Is iemand toevallig bekend met dit probleem? Enig idee wat we zouden kunnen doen? Ik zou de xsx nog kunnen resetten maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in... Misschien Gears 5 zelf alleen er af gooien en opnieuw installeren, anders zijn mijn ideeën op -O-

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo bijna vlekkeloos als de XSX eerst was, beginnen er nu toch steeds meer kleine, maar irritante dingen te gebeuren. Zo heb ik nu dat wanneer ik in een game zit en ik ga even terug naar het dashboard voor iets dat het heel traag verloopt, alsof het in slowmotion is. Normaal vliegt het dashboard eroverheen zo snel.

Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
d.bakker84 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Ik snap de onduidelijkheid, ik had dat eerst ook. Maar in het scherm waar je klikt op "een console instellen" kan je iets hoger kiezen voor "extern afspelen op dit apparaat". Dat lijkt geen knop, maar is het dus wel.
Ik dacht dat het een opsomming was...dankzij jou heb ik nu ontdekt dat het een button is |:(
Volgende issue: ik heb m'n xbox controller via bluetooth gekoppeld op m'n iPhone, maar toch als het streamen start krijg ik dat er een compatible bluetooth controller verbonden dient te zijn.
Heb de controller al eens "vergeten" en opnieuw gepaired. Hielp niet. Xbox app afgesloten en opnieuw gestart. Hielp ook niet.

Heb je misschien daar nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
Hebben jullie (slechte?) ervaring met het bekijken van filmpjes van gebrande DVD’s (edit: met oude vakantiefilmpjes overgezet van een camera) op de Xbox?

Het is bij mij hit en vooral mis. De Blu ray app blijft vaak hangen en bij sommige (maar zeker niet alle) DVD’s komt de Xbox niet verder dan een bepaald punt. De DVD’s spelen wel goed af op een andere lang geleden gekochte Ble-ray speler.

Ik lees op internet dat er veel problemen zijn (al jarenlang) met de Blu-ray speler, maar ik heb nog geen stabiele oplossing gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door bartd1983 op 18-01-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Heb je recent nog geprobeerd op andere spelers? Gebrande schijfjes kunnen langzaam "rotten" doorheen de jaren heen.
Als het een optie is zou ik de filmpjes verplaatsen naar een usb flashdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
Krimglas schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:16:
Heb je recent nog geprobeerd op andere spelers? Gebrande schijfjes kunnen langzaam "rotten" doorheen de jaren heen.
Als het een optie is zou ik de filmpjes verplaatsen naar een usb flashdrive.
Dank voor je reactie. De filmpjes werken wel goed op een oude LG blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Ik dacht dat het een opsomming was...dankzij jou heb ik nu ontdekt dat het een button is |:(
Volgende issue: ik heb m'n xbox controller via bluetooth gekoppeld op m'n iPhone, maar toch als het streamen start krijg ik dat er een compatible bluetooth controller verbonden dient te zijn.
Heb de controller al eens "vergeten" en opnieuw gepaired. Hielp niet. Xbox app afgesloten en opnieuw gestart. Hielp ook niet.

Wat ik begrepen heb uit dit topic zijn er issues met het verbinden van de controller met een iOs device momenteel. Dit moet nog opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Blijkbaar gemist maar las net pas dat torchlight 3 op gamepass staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 16:54
rvdlaar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Is je controller up to date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:55:
Vriend van me heeft mijn oude one x geleend en we wilden vandaag verder gaan met Gears 5 (wat we tot nu toe bij mij in local splitscreen gespeeld hebben), maar dat wou echt voor geen meter...

Uitnodigen naar de lobby gaat iedere keer prima, maar als we dan de game starten dan krijgt meestal de host gewoon een computerspeler te zien en de andere partij na een lange tijd wachten een melding dat ze uit de game gegooid zijn. Af en toe lukt het wel, maar dan na een korte tijd spelen wordt de client er alsnog uitgeschopt.

De one x is al volledig gereset en Gears 5 opnieuw gedownload. Bij hem is het netwerk helemaal gecheckt weer want we dachten dat het daaraan lag omdat hij daarmee bezig was. We zitten beiden bij Ziggo en de multiplayer test in het Xbox menu toont dat alles helemaal goed is. Meestal was ik met mijn xsx de host omdat onze progress in mijn game zit, maar we hebben ook nog even geprobeerd om hem op de one x host te laten zijn, zelfde probleem.

We hebben ook nog even Minecraft dungeons gespeeld om te testen maar die werkt vlekkeloos...

Als ik Google op dit issue zie ik wel meer mensen met dit probleem die boos zijn dat het schijnbaar niet gefixt wordt, verder zie ik vooral fixes die van toepassing zijn op Windows...

Is iemand toevallig bekend met dit probleem? Enig idee wat we zouden kunnen doen? Ik zou de xsx nog kunnen resetten maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in... Misschien Gears 5 zelf alleen er af gooien en opnieuw installeren, anders zijn mijn ideeën op -O-
Jep hebben wij ook last van. Dachten eerst dat het aan het netwerk van een van ons lag, maar dat is heel raar want andere games werken wel gewoon prima. Zelfs GoW MP werkt gewoon prima. Denk echt dat het een coop Gears probleem is.

Resetten enzo heeft volgens mij geen effect. Ik heb ook verder geen oplossingen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Jep hebben wij ook last van. Dachten eerst dat het aan het netwerk van een van ons lag, maar dat is heel raar want andere games werken wel gewoon prima. Zelfs GoW MP werkt gewoon prima. Denk echt dat het een coop Gears probleem is.

Resetten enzo heeft volgens mij geen effect. Ik heb ook verder geen oplossingen.
Dan blijft Gears maar voor couch coop... Eens kijken naar andere games voor online coop. We hadden gisteravond al Wolfenstein youngblood aan het downloaden gezet en bedacht me net a way out.

En ik zie nu dat je in de gamepass app kunt filteren op capability online coop, genoeg uit te proberen zo te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:09:
Zo bijna vlekkeloos als de XSX eerst was, beginnen er nu toch steeds meer kleine, maar irritante dingen te gebeuren. Zo heb ik nu dat wanneer ik in een game zit en ik ga even terug naar het dashboard voor iets dat het heel traag verloopt, alsof het in slowmotion is. Normaal vliegt het dashboard eroverheen zo snel.

Komt dit iemand bekend voor?
Was er iets in de achtergrond aan het downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 02:48
Finraziel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Dan blijft Gears maar voor couch coop... Eens kijken naar andere games voor online coop. We hadden gisteravond al Wolfenstein youngblood aan het downloaden gezet en bedacht me net a way out.

En ik zie nu dat je in de gamepass app kunt filteren op capability online coop, genoeg uit te proberen zo te zien :)
Ik heb dat Gears probleem ook gehad laatst. In-game een party gemaakt en dan story laden en alleen ik(party-host) werd in het spel geladen en de andere speler niet, daar bleef het spel laden en na een paar minuten een time-out melding of zo iets. Na 3x opnieuw proberen hebben wij het toen op kunnen lossen door beiden het spel een keer opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik twijfel teveel, ik heb zelf de xbox one x. en speel nu star wars jedi the fallen order erop. via gamepass ultimate. Echter vraag ik me af of deze buiten de hogere fps op de series x er grafisch wel beter uit ziet? raden jullie me dan aan een series x te kopen? eind van het jaar komt gamepass ook naar de oled tv`s via een app, vraag me af hoe dat gaat werken, en of ze dan ook raytracing gaan toevoegen. ik hoor graag jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:02:
Ik twijfel teveel, ik heb zelf de xbox one x. en speel nu star wars jedi the fallen order erop. via gamepass ultimate. Echter vraag ik me af of deze buiten de hogere fps op de series x er grafisch wel beter uit ziet? raden jullie me dan aan een series x te kopen? eind van het jaar komt gamepass ook naar de oled tv`s via een app, vraag me af hoe dat gaat werken, en of ze dan ook raytracing gaan toevoegen. ik hoor graag jullie ervaring.
Alleen de laadtijden zijn het al waard. Plus er is net een grafische update geweest.

Ik zou niet deze console kopen als je raytracing belangrijk vind, dan kan je beter een PC kopen met een NVIDIA kaart. De hardware is simpelweg niet snel genoeg om goede framerates met raytracing neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:26

Phydomir

Dennis

theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:02:
eind van het jaar komt gamepass ook naar de oled tv`s via een app
Dat is nog niet bevestigd hoor. Voorlopig alleen Stadia en die Nvidia streaming service.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 21:36
De Series S is ook een optie. Is voor mijn gevoel echt de beste optie naast de PS5. Lekker zonder laadtijden van al dat moois op Gamepass genieten. Had het niet verwacht maar speel sinds ik de S heb eigenlijk meer op de Xbox dan op de Playstation.

Op een Gamepass app voor Oled kan je nog wel even wachten als die er al dan niet überhaupt komt. Dit jaar zie ik sowieso niet gebeuren

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 18-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Ik zou niet deze console kopen als je raytracing belangrijk vind, dan kan je beter een PC kopen met een NVIDIA kaart. De hardware is simpelweg niet snel genoeg om goede framerates met raytracing neer te zetten.
Hoe kun je dat nu al zeggen over ray tracing?
De nieuwe consoles bieden zoveel meer dan raw power. (DirectML etc.)
De games van nu laten weinig zien daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Het pc landschap toont perfect wat te verwachten van raytracing: Een -gigantische- performance impact voor iets mooiere reflecties.

Ietwat kort door de bocht waarschijnlijk, maar daar komt het wel op neer: Als je ziet hoe mensen zich vergapen aan de reflecties op ruiten en hoe de baan er uitziet in regen in Watchdogs 2 kan ik niet anders denken dan "screen space reflections doen hetzelfde, voor 1% van de performancekost". En ja, screen space reflections zijn minder accuraat, maar who cares als dat het verschil uitmaakt tussen 30 of 60 fps, of wanneer dat betekent dat je technieken als DLSS moet gaan ondersteunen om toch maar een acceptabele framerate te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
Timothy3000 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:18:

Op een Gamepass app voor Oled kan je nog wel even wachten als die er al dan niet überhaupt komt. Dit jaar zie ik sowieso niet gebeuren
LG kennende pas in 2025 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Was er iets in de achtergrond aan het downloaden?
Dat heb ik niet gecheckt. Wanneer het weer gebeurd zal ik het eens checken.

Ik had zelf geen games in de queue staan, maar misschien een auto update. Maar zo niet, dan is het wel raar. Ik gebruik ook niet eens instant on meer. Dus het zou echt zo soepel als maar kan moeten blijven. Zelfs met instant on had ik de issues niet. Misschien maar terug naar instant on dan? :)

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDL15 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:45:
[...]

LG kennende pas in 2025 :P
Ja en inclusief grote latency en nieuwe screen artifacts bij de eerste modellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:50:
[...]

man man man. heb de lg cx, super service man. en nu ook weer nieuwe update voor nog heldere hdr weergave. alles zit op de cx. vrr g sync etc. beetje jammer die afgunstige reacties. en btw. ik geniet meer van de prachtige 4k native miles morales op 30fps dan 60fps op in de dynamische mode. maar ja. maybe speel jij met je ps5 op maar een 1080p scherm, die knuppels heb je natuurlijk ook
Rustig maar heb de C9 en ben er dik tevreden mee. Maar er zijn gewoon wat "mankementen" momenteel bij huidige modellen.
Knipoogje gezien trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 21:36
theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:50:
[...]

man man man. heb de lg cx, super service man. en nu ook weer nieuwe update voor nog heldere hdr weergave. alles zit op de cx. vrr g sync etc. beetje jammer die afgunstige reacties. en btw. ik geniet meer van de prachtige 4k native miles morales op 30fps dan 60fps op in de dynamische mode. maar ja. maybe speel jij met je ps5 op maar een 1080p scherm, die knuppels heb je natuurlijk ook
Heb zelf ook een 4K tv en moet er niet aan denken om in 30fps te spelen als de optie om 60fps te spelen aanwezig is. Soepele gameplay gaat in alles boven graphics als het op games aankomt voor mij. 30FPS proberen na 60FPS gespeeld te hebben in een game als Miles Morales is echt alsof je in een prachtige wereld in slowmotion speelt.

Moet er daarom ook niet echt aan denken om Gamepass games via een TV App te spelen. Misschien zit ik er wel volledig naast maar het lijkt me niet dat dat soepele gameplay ten goede komt. Ik hou het lekker bij de Xbox als het op Xbox Game Pass games aankomt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 18-01-2021 13:58 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:35

BM

Moderator Spielerij
En nu is het klaar. Playstation talk in het playstation topic, xbox talk kan hier. GEEN VERSUS!

Edit: voor TV-talk hebben we óók een aparte afdeling

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 18-01-2021 14:19 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Er komt hier zojuist een update voor de XSX binnen, de 2e sinds de launch d:)b

Edit: zo dan, ligt 't aan mij of gaat dat nu razendsnel? Normaal wel bijna 10 minuten bezig, nu in een minuutje of 3.

[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 18-01-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman80
Je mag het censuur vinden, de regels staan onderaan het topic, en die zijn duidelijk zat. Voor verder commentaar op de moderatie kun je terecht in Feedback op moderatie binnen Spielerij

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 18-01-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:27:
Er komt hier zojuist een update voor de XSX binnen, de 2e sinds de launch d:)b

Edit: zo dan, ligt 't aan mij of gaat dat nu razendsnel? Normaal wel bijna 10 minuten bezig, nu in een minuutje of 3.
Oh, ik zal gauw eens checken zo. Insider of normaal? En wat bedoel je met dat ie normaal bijna tien minuten bezig is? Het downloaden en installeren van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb mijn XSX'en in Energy Save stand staan en bij de Power & Startup instellingen staat het opstart geluid op disabled. Maar toch krijg ik elke keer als ik de XSX aanzet een halve hartverzakking van het opstartgeluid. Wordt met het opstartgeluid die Xbox chime bedoeld (die ik dus hoor), of het kleine piepje (die ik hoorde toen hij op instant-on stond) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ook nog info over de update? Kan op internet niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
VanRoyal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:48:
Ik heb mijn XSX'en in Energy Save stand staan en bij de Power & Startup instellingen staat het opstart geluid op disabled. Maar toch krijg ik elke keer als ik de XSX aanzet een halve hartverzakking van het opstartgeluid. Wordt met het opstartgeluid die Xbox chime bedoeld (die ik dus hoor), of het kleine piepje (die ik hoorde toen hij op instant-on stond) ?
Voor zover ik weet gaat dit om het kleine piepje. De startanimatie kan je niet overslaan
*edit* of heb je het over de login "dong-ding"? De volledige animatie speelt niet als hij uit standby komt

[ Voor 8% gewijzigd door Krimglas op 18-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Oh, ik zal gauw eens checken zo. Insider of normaal? En wat bedoel je met dat ie normaal bijna tien minuten bezig is? Het downloaden en installeren van de update?
Normaal. Nou normaal was ie alles bij elkaar toch wel bijna 10 minuten bezig hier(niet het downloaden an sich, maar het controleren en toepassen), en nu zat ik in 3 minuten alweer in Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Krimglas schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Voor zover ik weet gaat dit om het kleine piepje. De startanimatie kan je niet overslaan
Dat zou ik echt een slechte zaak vinden. Dat kleine piepje is niet zo irritant, maar die Windows 98 achtige opstart-chime wel :(
There's an esoteric but still useful feature coming to Xbox One with the console's latest update: The ability to deactivate its power-on chime, or control when it rings.

Released yesterday, the update adds the option to the Xbox One's Settings: Power & Startup menu. Users who don't want to hear the chime can turn it off. There's also the option to hear the chime only if it is powered on at the console itself or by voice command, not with the controller button.
Bron: https://www.polygon.com/2...x-one-power-on-tone-chime (gaat over de One X, maar lijkt me dat dit voor de Series X hetzelfde is).

Onder 'chime' versta ik ook echt dit: YouTube: Xbox Series X Startup Chime en niet een klein piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
lowskilled-ftw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:48:
Kan zo snel ook geen release notes vinden. Zal niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
VanRoyal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Dat zou ik echt een slechte zaak vinden. Dat kleine piepje is niet zo irritant, maar die Windows 98 achtige opstart-chime wel :(
Nu start mijn xbox sneller op dan dat mijn tv aanspringt naar het juiste kanaal, dus ben niet zeker, maar die intro krijg je volgens mij toch enkel bij een koude boot, niet uit standy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Klopt. Intro alleen na een cold boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
DutchOwnage schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Kan zo snel ook geen release notes vinden. Zal niet lang duren.
Ben ook op zoek gegaan, nog geen info gevonden.

Hoop dat ze game clips eens fixen, heb het al gerapporteerd maar heb nog steeds bij 1080p SDR af en toe gewoon een mega donkere gameclip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Krimglas schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Nu start mijn xbox sneller op dan dat mijn tv aanspringt naar het juiste kanaal, dus ben niet zeker, maar die intro krijg je volgens mij toch enkel bij een koude boot, niet uit standy?
Dan heb je waarschijnlijk instant-on aanstaan.

Instant-on: Alleen een piepje vanuit de Xbox zelf.
Power-save: Xbox logo wordt getoond met het 'muziekje'.

Ik had gehoopt / verwacht dat met die instelling 'disable startup sound' dus het geluid bij de intro / xbox logo niet meer werd afgespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Normaal. Nou normaal was ie alles bij elkaar toch wel bijna 10 minuten bezig hier(niet het downloaden an sich, maar het controleren en toepassen), en nu zat ik in 3 minuten alweer in Home.
Dat is nice! Hopelijk zijn bepaalde vervelende bugs nu weg dan, want ik heb de laatste tijd wel vreemde dingen.

In meerdere games nu gehad dat wanneer ik op de guide knop druk er niks gebeurd eerst, alleen de trilling voel ik. Wanneer ik guide nog een keer druk verschijnt het menu wel en soms heb ik dat er helemaal niks verschijnt en de boel loopt ineens super traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ik heb tot op heden vrijwel geen bugs/narigheid gehad met de series x.

Enige wat bij mij eenmalig is gebeurd, dat de controller ineens de verbinding kwijt was met de xbox. De controller opnieuw laten verbinden had toen ook geen zin.
Xbox aan/uit knop 10 sec ingedrukt, xbox uit.. Daarna xbox aangezet en probleem was verholpen.

Maatje van me heeft precies hetzelfde probleem één keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
devilsnight schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:05:
[...]
In meerdere games nu gehad dat wanneer ik op de guide knop druk er niks gebeurd eerst, alleen de trilling voel ik. Wanneer ik guide nog een keer druk verschijnt het menu wel en soms heb ik dat er helemaal niks verschijnt en de boel loopt ineens super traag.
Enigszins herkenbaar, bij mij reageert die knop gewoon niet lekker, ik moet hem precies 'recht' en ook enigszins hard indrukken anders verschijnt het menu'tje niet.

Heb trouwens ook nog steeds af en toe ruzie met die share button, te pas en te onpas neem ik screenshots en videos op omdat ik weer eens iets te hysterisch op dat ding loop te hengsten :+ Maar die kun je gelukkig remappen las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

2dope schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Maar die kun je gelukkig remappen las ik.
Is mij nog steeds niet gelukt anders... Ik kan alleen andere share functies koppelen aan de knop, maar iets anders of uitschakelen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
d.bakker84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Is mij nog steeds niet gelukt anders... Ik kan alleen andere share functies koppelen aan de knop, maar iets anders of uitschakelen lukt niet.
Ja was ik al een beetje bang voor dat je alleen kan remappen en niet uitschakelen... Vanavond eens ff kijken. Ik heb geen enorme worstenvingers ofzo maar kom op één of andere manier best vaak met die knop in aanraking schijnbaar. Is geen halszaak maar beetje irritant omdat dan ook meteen geüpload wordt (guide knop > verwijderen > zeker? Ja > 10 seconden later > uploaded to xbox live -> guide knop > verwijderen > zeker? > Ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten de mensen hier die hun kapotte Xbox hadden opgestuurd ook achteraf wat er kapot aan was? Gewoon nieuwsgierigheid, ik lees op diverse fora en heb ook al wat YouTube filmpjes gezien dat het voornamelijk de voedingen zijn die sneuvelen. What so far so good een relatief makkelijke reparatie is om ooit zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
2dope schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Ja was ik al een beetje bang voor dat je alleen kan remappen en niet uitschakelen... Vanavond eens ff kijken. Ik heb geen enorme worstenvingers ofzo maar kom op één of andere manier best vaak met die knop in aanraking schijnbaar. Is geen halszaak maar beetje irritant omdat dan ook meteen geüpload wordt (guide knop > verwijderen > zeker? Ja > 10 seconden later > uploaded to xbox live -> guide knop > verwijderen > zeker? > Ja)
Hier werkt uitschakelen gewoon. Enige nadeel is dat je dan een pop-up krijgt met een error melding dat capturen is mislukt, maar dat is beter dan al je uploads verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Enigszins herkenbaar, bij mij reageert die knop gewoon niet lekker, ik moet hem precies 'recht' en ook enigszins hard indrukken anders verschijnt het menu'tje niet.

Heb trouwens ook nog steeds af en toe ruzie met die share button, te pas en te onpas neem ik screenshots en videos op omdat ik weer eens iets te hysterisch op dat ding loop te hengsten :+ Maar die kun je gelukkig remappen las ik.
Maar je merkt die korte trilling wel wanneer je de guide knop indrukt, zelfs wanneer ie verder niet reageert? Dit is een issue die ik met Xbox One (X) ook gehad heb. Bizar dat het nu ineens terugkomt. En soms wanneer hij wel reageert dan krijg ik niet het juiste guide menu, ik krijg dan het mini menuutje om je console af te sluiten, alsof ik de knop echt lang had ingedrukt. Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

Terechte kritiek op CDPR over hoe ze hele launch debacle afhandelen.

[ Voor 25% gewijzigd door sohus op 18-01-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Dead Rising gratis (maar nog niet in de Nederlandse store volgens mij):

https://xbox-store-checke.../Dead-Rising/bzv7w98b3xn4

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nice ! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GshvE7oK3nwj5oop7grPhlM7ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ui9ryBI8z81qODrs93HJGfbt.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
Timothy3000 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:18:
De Series S is ook een optie. Is voor mijn gevoel echt de beste optie naast de PS5. Lekker zonder laadtijden van al dat moois op Gamepass genieten. Had het niet verwacht maar speel sinds ik de S heb eigenlijk meer op de Xbox dan op de Playstation.

ik heb zelf een ssd 1 tb in mijn xbox one x zitten. beetje dom om een series s te kopen dan, die gewoon niet eens 4k aan kan en dus ook nog zwakker is dan de xbox one x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Nieuwe dev video van Ninja Theory over project Mara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:43

Nogne

>.<

theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:06:
[...]

ik heb zelf een ssd 1 tb in mijn xbox one x zitten. beetje dom om een series s te kopen dan, die gewoon niet eens 4k aan kan en dus ook nog zwakker is dan de xbox one x
Uhh de One X is minder krachtig en zal daardoor op een gegeven moment niet meer de nieuwste games kunnen spelen die de Series S wel kan afspelen. Vergeet niet dat de CPU in de One X de beperkende factor is.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:06:
[...]

Ik raad je aan je eens te verdiepen in wat Series S is, en wat MS daarmee wil, voor je dit soort dingen roept. Ja, het ding target geen 4K. Inderdaad, het ding heeft minder TF dan een Xbox One X, maar roepen dat de XSS daarmee zwakker is dan de XOX is gewoon onzin. Alleen al het feit dat de CPU en GPU generaties nieuwer zijn zorgt ervoor dat de XSS rondjes rent rond de XOX.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:25
Gisteren begonnen met Gears Hivebusters. Echt heel fijne DLC. Moet zo laatste hoofdstuk nog even doen. Verbaasde me er wel over dat maar 2,8% van de gears spelers het eerst hoofdstuk achievement heeft gehaald.
Speelt niemand deze dlc of is ie series x/s exclusief? Ik snap er niks van. Wel geeeldig kooi grafisch en echt weer gears. Ik blijf het fijn vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een Xbox warframe speler die mij wil helpen? Ik heb per ongeluk voor de tweede keer een key gekocht van een Xbox Starter Bundle, omdat er een andere hoeveelheid platinum bijstond dacht ik dat het een ander pakket was dan ik al had. Maar nu denk ik dat ik een oplossing heb...

Als je deze starter bundle niet hebt en ook niet van plan bent te kopen heb ik een voorstel: jij krijgt van mij de content die in het pakket zit (weapon slot, warframe slot en nog wat ander spul) en je ruilt het platinum. Dan zijn we beiden blij. Als iemand de moeite hiervoor wil doen gooi ik er na afloop ook nog een Gauss bundle bij (die had ik al via Gamepass verkregen).

Edit: volgens mij telt dit soort platinum als een gift en kan je die niet ruilen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
mobygo76 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:58:
Gisteren begonnen met Gears Hivebusters. Echt heel fijne DLC. Moet zo laatste hoofdstuk nog even doen. Verbaasde me er wel over dat maar 2,8% van de gears spelers het eerst hoofdstuk achievement heeft gehaald.
Speelt niemand deze dlc of is ie series x/s exclusief? Ik snap er niks van. Wel geeeldig kooi grafisch en echt weer gears. Ik blijf het fijn vinden.
Ik denk dat vooral bij Game Pass-titels heel veel mensen het alleen ff een paar minuten uitproberen (want gratis) en dat je daardoor van die percentages krijgt bij redelijk doorsnee achievements. Ik had afgelopen week ook weer een paar met percentages ver onder de 1% terwijl ik helemaal niet bewust bezig ben met achievements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Eerst "even" Cyberpunk en Valhalla afronden. Hivebusters is next in line :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
DutchOwnage schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Eerst "even" Cyberpunk en Valhalla afronden. Hivebusters is next in line :)
Deze week beide uitgespeeld. Dus zelfde rijtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartd1983
Wat spelen jullie allemaal?

Ik speel nu ‘Immortals:Fenyx rising’ na ‘Hivebusters’ en ‘Ori will of the wisp’ uitgespeeld te hebben.

Hierna ‘Assassins Creed Valhalla’

Heerlijk :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag ook wat screenshots voorbij komen van ingame VS realiteit. Zag er verbluffend goed uit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:31
Ik heb falconeer uitgespeeld en ben nu maneater aan het doen. Daarna gow hivebreakers.
Mijn vrouw snapt er niks van dat ik een cyberpunk stop om die twee games te spelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-09 11:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

lowskilled-ftw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:48:
https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates

En als je naar de NL versie geredirect wordt, dan zie je dat de laatste update van november 2020 is. Deze update is van 11 januari 2021, dus al een ruime week oud. Bij mij staat die er iig nog niet op, want de laatste update was in november uitgevoerd.

Maar niks speciaals dus zo te zien, tenzij het nog wordt bijgewerkt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel nu Trine 4 met auto HDR.

Looooove auto HDR. Zet echt teveel games met "proper" HDR te kijk. Onlangs nog We Happy Few, waarvan de HDR gewoon te licht was, washed out vergeleken met SDR. De enige manier om het nog mooi te krijgen was door tv brightness naar 40 te gooien, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-09 11:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De power supply unit van de Series X. Blijft leuk om te zien of hij de defecte consoles weer werkend kan krijgen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
MRE-Inc schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:03:
[...]

https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates

En als je naar de NL versie geredirect wordt, dan zie je dat de laatste update van november 2020 is. Deze update is van 11 januari 2021, dus al een ruime week oud. Bij mij staat die er iig nog niet op, want de laatste update was in november uitgevoerd.

Maar niks speciaals dus zo te zien, tenzij het nog wordt bijgewerkt.
Apart. Heb me wel een tijdje terug aangemeld voor 't insider programma, maar niet dat ik ook beta software voorgeschoteld krijg. Ik werk alleen regelmatig die vragenlijstjes af. Werkt dat insider programma in Tiers of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 00:53
Is er een soort filmpje met een samenvatting van Gears 4?? Of iets anders belangrijks dat ik moet weten? (Tips zijn welkom)

Laatst had iemand mij aanbevolen eerst 4 te spelen en dan pas 5, maar ik speel liever gelijk 5 ivm grafische stuk “optimized for X/S”

(Ik heb nog nooit gears gespeeld! Eerste console sinds de ps2)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 18-01-2021 20:52 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Stef87 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Is er een soort filmpje met een samenvatting van Gears 4?? Of iets anders belangrijks dat ik moet weten? (Tips zijn welkom)

Laatst had iemand mij aanbevolen eerst 4 te spelen en dan pas 5, maar ik speel liever gelijk 5 ivm grafische stuk “optimized for X/S”

(Ik heb nog nooit gears gespeeld! Eerste console sinds de ps2)
Als ik het goed heb begint Gears 5 met een korte 'samenvatting'/flashback van Gears 4 :)

Overigens, als je nog nooit een Gears game gespeeld hebt kun je imho wel beter met deel 1 beginnen :p Het blijven geweldige games. Ben afgelopen maanden samen met m'n vriendin door Gears 1 t/m 5 gegaan, en hoewel het 360 games zijn, zien deel 1 t/m 3 er imho nog alleszins acceptabel uit.
Je merkt zeker dat deel 4 op de X1 uitkwam, en deel 5 gaat nog een stap verder, maar 1 t/m 3 zijn... 'goed' oud geworden :)

En je word iets rustiger in bepaalde gameplay elementen geleid, maar goed, direct beginnen met 5 is prima te doen verder :)

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 18-01-2021 20:56 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Ik raad je aan je eens te verdiepen in wat Series S is, en wat MS daarmee wil, voor je dit soort dingen roept. Ja, het ding target geen 4K. Inderdaad, het ding heeft minder TF dan een Xbox One X, maar roepen dat de XSS daarmee zwakker is dan de XOX is gewoon onzin. Alleen al het feit dat de CPU en GPU generaties nieuwer zijn zorgt ervoor dat de XSS rondjes rent rond de XOX.
Mwa... Ja... Je hebt gelijk... Maar van een one x naar een xss is ook weer niet op alle vlakken altijd een upgrade. Er is uiteraard 4k, maar los daarvan als je nog veel Xbox one games speelt dan krijg je wel mooi iedere keer de one s variant voor je kiezen als er niet apart een patch voor uitgebracht is.
Roepen dat de xss zwakker is is inderdaad onzin, maar ik snap ook wel dat het niet per se een heel voor de hand liggende upgrade is.

Overigens @theman80 dat je een ssd in je one x gestopt hebt, maak ook niet de fout te denken dat de ssd in de series s niet alsnog een enorme upgrade zou zijn in alles behalve opslagruimte. Die ssd rent ook rondjes om jouw ssd zelfs al zou die in de one x niet enorm gebottleneckt worden door de cpu, sata poort en in het algemeen oude platform. De series s is echt wel in vrijwel alles veel sneller, alleen doordat hij gericht is op fhd en daarmee net wat minder geheugen krijgt kan hij niet in backwards compatibility de one x versie van games draaien maar val je dus terug op de one s versie. Dat, de kleinere ssd (niet de performance er van) en de afwezigheid van een optische drive zijn eigenlijk de enige zwakke punten van de xss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
DutchOwnage schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:35:
[...]

Apart. Heb me wel een tijdje terug aangemeld voor 't insider programma, maar niet dat ik ook beta software voorgeschoteld krijg. Ik werk alleen regelmatig die vragenlijstjes af. Werkt dat insider programma in Tiers of zo?
Ja maar ze doen ook A/B testing binnen groepen. En je hebt inderdaad ook Alpha - Delta tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen nieuwe Fighters en skins of echt een XSX update ook? Want ik zie er niks over in de trailer. Heb hem wel zonder audio bekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
sohus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ja maar ze doen ook A/B testing binnen groepen. En je hebt inderdaad ook Alpha - Delta tier.
Ok thx. Geen probleem, update was echt snel binnen en toch gewoon 550MB. Voorheen duurde dat alles inclusief toch wel een kleine 10 minuten hier, nu was 't binnen een paar minuten gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Als ik het goed heb begint Gears 5 met een korte 'samenvatting'/flashback van Gears 4 :)

Overigens, als je nog nooit een Gears game gespeeld hebt kun je imho wel beter met deel 1 beginnen :p Het blijven geweldige games. Ben afgelopen maanden samen met m'n vriendin door Gears 1 t/m 5 gegaan, en hoewel het 360 games zijn, zien deel 1 t/m 3 er imho nog alleszins acceptabel uit.
Je merkt zeker dat deel 4 op de X1 uitkwam, en deel 5 gaat nog een stap verder, maar 1 t/m 3 zijn... 'goed' oud geworden :)

En je word iets rustiger in bepaalde gameplay elementen geleid, maar goed, direct beginnen met 5 is prima te doen verder :)
Is deel 1 niet geremastered? Ik denk erover om ze ook eens te gaan spelen. Met welke games zijn ze nu te vergelijken?

Heb 3 jaar geleden ook met veel plezier de halo collectie gespeeld en dat vond ik erg leuk. Maar dit lijkt niet heel erg op elkaar?

Ps. Iemand moet @theman80 even vertellen dat hij op tweakers zit en niet op fok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theman80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:07:
[...]

onzin, de series s is op papier gewoon zwakker dan de one x pik. als je een one x hebt, zal je wel beetje koekoek zijn als je voor een series s gaat, die niet eens 4k aan kan. dan kan je beter voor de series x gaan. maar ik ben blij dat ik de ps5 gekocht hebt. zoveel betere games. controller ook inovatief met haptic feedback. microsoft veranderd er niks aan.
De XSS is misschien zwakker op papier, maar ik begrijp wel dat sommige mensen hem halen. Degene die niet perse 4K hoeven, maar toch in de toekomst de current gen only games willen kunnen spelen.

Wat betreft wie de betere games heeft....op dit moment heeft XSX nog niet al te beste exclusives maar heb je gezien hoeveel studio's ze nu hebben, waaronder zeer grote jongens? De toekomst is nog nooit zo veelbelovend geweest voor Xbox.

Lekker daarop wachten en genieten van die PS5, of gewoon helemaal geen XSX halen. Ik kan me dat laatste echter niet voorstellen, want Xbox krijgt een Hellblade 2, Perfect Dark, Avowed van Obsidian, een AAA RPG van inXile, Everwild. Om nog maar te zwijgen over al die Bethesda games. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zojuist Immortals op gecomplete. Is een leuk spel. Met name de combinatie van snelle traversal, de puzzels en de leuke humor. Echter nadat ik de story had uitgespeeld duurde het nog best wel eventjes om alle puzzels en skills te upgraden. Ik was ook halverwege eigenlijk een beetje te OP op normal difficulty. Ik heb me er wel echt veel meer mee vermaakt dan met AC Valhalla. Die game ga ik ook denk ik niet meer aanraken. Een van de weinige Ubisoft open world games die ik heb uitgespeeld :P

Mijn volgende game wordt The Medium. Lees er goede verhalen over. :)

Wel leuk trouwens die flashback vandaag naar hoe een paar maanden geleden dit topic liep. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Grounded krijgt binnenkort weer een nieuwe update. Bijen, muggen en fireflies en bijbehorende armor en wapens :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2ffIM_TE7X4rHLAvN7rr1y80qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjS3gOLnsKghHsC0PibyJrp8.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk headgear met een “lamp” met een leuke xbox referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
theman80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Gozer hoe kan je mij een fanboy noemen? Ik heb playstation en xbox, en xbox 360 had de beste games. is gewoon doodzonde, dat er een goede series x console gelanceerd wordt zonder dikke exclusives! daarbij snijd microsoft zich weer in de vingers. doodzonde. want om die reden gaan meer mensen weer voor de ps5. microsoft is gewoon puur zakelijk, hebben schijt aan de gamers. lekker met gamepass komen. waarbij playstation zich echt richt op de games.
Microsoft heeft een visie en die is dat je alle games overal op kunt spelen. Mobiel, laptop, tablet, pc, console, TV. De gamepass is denk ik een goede zet van Microsoft. Ook zie je dat steeds meer games cross platform ondersteunen waardoor de keuze om voor een platform te kiezen steeds minder belangrijk wordt. Microsoft zet in op de toekomst en Sony houdt vast aan het verleden. Microsoft heeft met Azure een solide basis en is Sony op dat gebied mijlen voor. Het zal mij overigens niet verbazen als iemand straks een wrapper maakt waardoor je psnow games op je xbox kunt spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
Henk- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:45:
[...]

Microsoft heeft een visie en die is dat je alle games overal op kunt spelen. Mobiel, laptop, tablet, pc, console, TV. De gamepass is denk ik een goede zet van Microsoft. Ook zie je dat steeds meer games cross platform ondersteunen waardoor de keuze om voor een platform te kiezen steeds minder belangrijk wordt. Microsoft zet in op de toekomst en Sony houdt vast aan het verleden. Microsoft heeft met Azure een solide basis en is Sony op dat gebied mijlen voor. Het zal mij overigens niet verbazen als iemand straks een wrapper maakt waardoor je psnow games op je xbox kunt spelen :)
lekker boeiend als ik onderweg ben, wil ik een jedi fallen echt niet op mijn smartphone spelen man.en daarbij kan je de ea play games uit de ultimate gamepass nog niet eens op phone en pc verder spelen. juist door die visie van microsoft, gaat die series x het weer afleggen kwa verkopen t.o.v de ps5. ik kan straks gewoon ook op mijn oled de gamepass app downloaden. hoef ik dat ding helemaal niet meer te kopen. hoef ik nu al niet. want kan al die games ook op mijn laptop spelen. microsoft flight sim had ik al gedownload vorig jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
theman80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:59:
[...]

lekker boeiend als ik onderweg ben, wil ik een jedi fallen echt niet op mijn smartphone spelen man.en daarbij kan je de ea play games uit de ultimate gamepass nog niet eens op phone en pc verder spelen. juist door die visie van microsoft, gaat die series x het weer afleggen kwa verkopen t.o.v de ps5. ik kan straks gewoon ook op mijn oled de gamepass app downloaden. hoef ik dat ding helemaal niet meer te kopen. hoef ik nu al niet. want kan al die games ook op mijn laptop spelen. microsoft flight sim had ik al gedownload vorig jaar
Je verwoord het juist. Games as a service. Daar gaat het allemaal om. Er zijn zat mensen die af en toe een spel willen spelen maar daar geen console of game pc voor willen aanschaffen. Het platform onafhankelijk gamen is de manier om een groter publiek te bereiken Die vang je met dit soort diensten. Dat jij vorig jaar Flightsimulator al op je pc hebt gespeeld is daar een goed voorbeeld van.

Het hoeft dus niet perse te betekenen dat jij een spel op meerdere devices gaat spelen maar dat je de mogelijkheid hebt om dat te doen. Jouw voorbeeld om de gamepass aan te schaffen om ze vervolgens op je Oled te spelen is precies wat Microsoft voor ogen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Edit: en weer open.

[ Voor 71% gewijzigd door BM op 19-01-2021 07:57 ]

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01
Ik zit weer helemaal in Apex. Man man man wat speelt dat heerlijk 1440p 120hz. Voelt zo lekker. Nauwelijks nog warzone en andere games gedaan.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theman80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:59:
[...]

Het gaat helemaal niet om wie de meeste consoles verkoopt, ze maken niet of nauwelijks winst op de hardware (momenteel zou het zelfs best verlies kunnen zijn).

Het gaat om software verkopen of met gamepass dan om de dienst te 'verkopen'.

Dat jij het dan illegaal binnen hengelt, tja dat is wat anders... Kun je net zo goed in het leveringstopic gaan argumenteren dat het stom is om een console te kopen want je kunt er toch ook gewoon een jatten, kun je zelfs ook gelijk wat games mee grijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:55:
Zojuist Immortals op gecomplete. Is een leuk spel. Met name de combinatie van snelle traversal, de puzzels en de leuke humor. Echter nadat ik de story had uitgespeeld duurde het nog best wel eventjes om alle puzzels en skills te upgraden. Ik was ook halverwege eigenlijk een beetje te OP op normal difficulty. Ik heb me er wel echt veel meer mee vermaakt dan met AC Valhalla. Die game ga ik ook denk ik niet meer aanraken. Een van de weinige Ubisoft open world games die ik heb uitgespeeld :P

Mijn volgende game wordt The Medium. Lees er goede verhalen over. :)

Wel leuk trouwens die flashback vandaag naar hoe een paar maanden geleden dit topic liep. :)
Ik vond Valhalla juist wel erg tof, het verhaal(eerste de losse hoofdstukken) vond ik erg vermakelijk. Het was me alleen niet helemaal duidelijk wanneer ik het spel nu echt had uitgespeeld. Gisteren ook Cyberpunk uitgespeeld. Ik vond het nogal een abrupt einde, had nog genoeg vragen en dacht dat ik net op de helft was. De hype is groter en beter dan de game eerlijk gezegd.
Nu voor de afwisseling maar eens Borderlands 3 spelen, en wil ook beginnen met Immortals, maar na WD Legion en Valhalla eerst even iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
giantgiantus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Is deel 1 niet geremastered? Ik denk erover om ze ook eens te gaan spelen. Met welke games zijn ze nu te vergelijken?
Je hebt gelijk, deel 1 is inderdaad remastered voor de Xbox One. Zeker een aanrader, daar zit ook een stukje uitbreiding bij wat voorheen alleen in de pc-versie beschikbaar was. :)

Afgelopen week voor de gein F1 2020 weer eens aangeslingerd. Nog niet gekeken hoe dat er op de nieuwere consoles uit zag, maar daar ga ik me nog wel ff mee vermaken denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 19-01-2021 08:17 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Wat is weer open :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topic was even dicht voor schoonmaak :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Topic was even dicht voor schoonmaak :)
Ah :) sorry het is vroeg en de eerste koffie moet er nog in, denk dat ik hem daarom even niet snapte :9 .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 94 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord