Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 02:48
Farabi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:35:
[...]

hmm, maar ik kon hem wel downloaden met mijn game-pass?
Dat is dan ook wel weer apart want in de lijst van gamepass games staat ie daar ook niet tussen. https://www.xbox.com/en-us/xbox-game-pass/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
rogierba schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Dat is dan ook wel weer apart want in de lijst van gamepass games staat ie daar ook niet tussen. https://www.xbox.com/en-us/xbox-game-pass/games
klopt, hij is verwijderd: https://answers.microsoft...e9-41dd-9499-43504d26afe7

ik kon hem wel in mijn download-wachtrij plaatsen. misschien hebben ze het juist verwijderd omdat het niet meer compatible was met alle xbox apparaten?

maar volgens het lijstje heb je wel gelijk. bedankt voor het seinen. scheelt weer onnodig stress en geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:13:
[...]

Inkoppertje:

HDR uitgezet? Zowel Xbox als jouw scherm?
Thnx, dien ik dat dan voor beide te doen? Nog niet bij stil gestaan? |:(
Is het dan omdat ik ze voor beide heb gekalibreerd dat dit dan komt? Ik ga het na het werk direct proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
kesj schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:16:
[...]

Heb je nu je XSX verkeerd liggen in de Cod video's? Op de drive sleuf?

Heb je de instellingen van hdtvtest op YouTube gevolgd, voor de C9/X icm XSX?
Heb hem inderdaad erop liggen, busted :)

Heb hier al uitgebreid mee getest, zou geen problemen moeten veroorzaken omdat ik er 50mm bumpers op heb geplakt en dit de enige manier is hoe hij in mijn kastje paste naast mijn center speaker. Heb het gat waar de kabels doorheen moeten al groter gezaagd en het kastdeurtje aan de voorkant staat open als hij aan staat, waardoor lucht van onder naar boven gaat. Nog nooit problemen mee gehad.

Die instellingen heb ik eens gevolgd, maar ik kon me niet helemaal in zijn smaak vinden (gamma, warm 2 ipv warm 1). Gekke is alleen bij die 2 games (tot nu toe), maar hoop dat @Verwijderd me nog iets meer duidelijkheid kan geven :) , dan ben ik echt een happy man.

Een maat van me heeft de XSX ook met dezelfde TV en die heeft dat dus niet (maar zal ook nooit HDR kailbreren, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogierba
Farabi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:42:
[...]

bedankt voor het seinen. scheelt meer onnodig stress en geld :P
Ja ik zag dat je het wou gaan testen door het spel fysiek te gaan kopen en toen dacht ik aan die lijsten die gewoon op de site van xbox te bekijken zijn en je zo niet onnodig geld hoeft te gaan uitgeven voor iets wat niet gaat werken. Als we een tweaker kunnen helpen dan doen we dat he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDL15 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:30:
Yoww medetweakers,

Ik vraag me de laatste tijd steeds meer af of ik iets fout doe met de XSX icm mijn LG Oled C9 tv. Meeste problemen bij:

COD Warzone (let vooral op de celdeuren):

https://streamable.com/csfbui
https://streamable.com/78knse

Jedi Fallen Order:

https://streamable.com/1fxxok

Wat ik heb getest:

- Kleuren veranderd van 8/10/12 bit binnen Xbox tv settings
- HDMI kabel verwisseld. Zowel originele XSX HDMI 2.1 kabel als 2 verschillende 2.1 kabels van Aliexpress. Geen verbetering..
- Terug geswitcht naar 60FPS, dan is probleem verholpen bij Warzone maar had verwacht dat er alleen wat flickering zou zijn in donkere ruimtes op 120 FPS, dat vind ik nog acceptabel. Bij Jedi Fallen Order staat de XSX nog op 60FPS en blijven de artifacts
- Ben zelf nog aan het stoeien met tv in PC mode te zetten en dan eventueel kleuren veranderen 8/10/12. Verder dan dat weet ik het ook niet.

Andere 4K-120fps geven geen enkele issues: COD Cold War, Ori, Halo MCC, Gears 5.

Ik kan er zelf gewoon niet veel over vinden en ik vind het ook vrij vreemd dat ik van die color en witte artifacts krijg, ga bijna denken dat er zelf iets niet klopt binnen de Xbox?

Alle hulp is in ieder geval welkom, voor de volle 100%!
Ik had bij fallen order precies hetzelfde op mijn C9, en dat zie je heel goed in donkere ruimtes.

Ik ben helemaal klaar met al die issues en heb hdmi label niet meer op pc staan en VRR staat uit, heb nu geen gamma flickering of kleur artifacts meer. Ik wacht wel tot het opgelost word al vraag ik me af of het wel opgelost gaat worden, en dan met name VRR omdat het toch een pluspunt van de TV zou moeten zijn.. :?

Met fallen order ben ik gestopt door de genoemde artifacts en heb ook niet meer gecheckt na de nieuwe settings.

Haal gewoon die pc label van je hdmi af en zet VRR uit. :)
Dit lijkt zover te werken maar ik moet ook bekennen ik ben er gewoon helemaal klaar mee, online zoveel verschillende info die dan bij mij weer helemaal niet werkte.. ppfff. :P

Enige waar ik nog niet over uit ben is of dat "allow YCC 4:2:2" wel of niet aangevinkt moet staan, iedereen zegt uit maar dat vind ik onlogisch wanneer pclabel uit staat. (en dus 4:4:4 uitstaat) Dan zou 4:2:2 toch juist aan moeten om niet naar 4:2:0 terug te vallen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb geen problemen met gears 5 en dirt 5 gehad op vrr. Is dat ook met deze spellen bij jullie? (Ook c9 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:36
Kungfukip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:16:
Op de Xbox website staat dat Star Wars squadrons free to play is dit weekend https://www.xbox.com/en-GB/live/gold.
En met Gamepass Ultimate is hij daarnaast sowieso tien uur gratis te proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Een mooie trailer, maar voor het grootste gedeelte geen in-game beelden.
Herinner mij vroeger ook hele mooie covers voor spellen. Zag er prachtig uit in 3d etc. Eenmaal de diskette erin gedaan viel het toch altijd tegen haha. Mooie tijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 13:31
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Ik hoop dat je gelijk krijgt, wil je mij het laten weten of je hem ook echt kan spelen?
Want dan ga ik zeker op zoek naar die versie!
Volgens mij heb ik het schijfje van NFS: Most Wanted uit 2005 nog liggen voor de Xbox360. Kan vanavond wel even kijken of die wil installeren op de XsX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Powder Toastman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Volgens mij heb ik het schijfje van NFS: Most Wanted uit 2005 nog liggen voor de Xbox360. Kan vanavond wel even kijken of die wil installeren op de XsX.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
JDL15 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Heb hem inderdaad erop liggen, busted :)

Heb hier al uitgebreid mee getest, zou geen problemen moeten veroorzaken omdat ik er 50mm bumpers op heb geplakt en dit de enige manier is hoe hij in mijn kastje paste naast mijn center speaker. Heb het gat waar de kabels doorheen moeten al groter gezaagd en het kastdeurtje aan de voorkant staat open als hij aan staat, waardoor lucht van onder naar boven gaat. Nog nooit problemen mee gehad.

Die instellingen heb ik eens gevolgd, maar ik kon me niet helemaal in zijn smaak vinden (gamma, warm 2 ipv warm 1). Gekke is alleen bij die 2 games (tot nu toe), maar hoop dat @Verwijderd me nog iets meer duidelijkheid kan geven :) , dan ben ik echt een happy man.

Een maat van me heeft de XSX ook met dezelfde TV en die heeft dat dus niet (maar zal ook nooit HDR kailbreren, etc).
Dus je hebt hem in een kast, naast een magnetische bron staan, op zijn "verkeerde" kant en kunt geen schijven erin doen? Ieder zijn ding, maar dat zijn voor mij persoonlijk iets te veel no go's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Farabi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:15:
Ik heb geen problemen met gears 5 en dirt 5 gehad op vrr. Is dat ook met deze spellen bij jullie? (Ook c9 hier)
Gears en Dirt inderdaad geen problemen, de andere games wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JDL15 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Gears en Dirt inderdaad geen problemen, de andere games wel :(
goed om te horen, want dan ligt het aan de spellen en niet aan onze peperdure tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Krimglas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Ik heb het origineel op de 360 gespeeld en snap de hele nieuwe hype niet goed. Art en muziek zijn zeer goed (Paul Robertson/Anamaguchi), maar qua gameplay vond ik het maar heel lauw. Als ik dan een van de brawlers uit het 360 tijdperk opnieuw zou spelen zou ik veel eerder voor castle crashers gaan.
Ik snap het ook niet hoor, het was ook niet alsof die film nou zo goed was. Destijds op de 360 wel lol van gehad in local co-op maar er zijn inderdaad veel betere keuzes. Toch wel weer even leuk om een keer door te spelen maar zoals gezegd is het letterlijk een paar uurtjes, het levelsysteem is zo kapot dat je binnen 2-3 uur extreem OP bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
Ik kan ook bevestigen dat ik bij Gears 5 deze problemen niet heb gehad op mijn C9. Ik heb het ook niet gehad bij Jedi Fallen Order. Ik heb mijn C9 dan ook niet op PC staan maar de "normale" game modus die de tv zelf al selecteerd bij het zien dat ik de xbox gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
kesj schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Dus je hebt hem in een kast, naast een magnetische bron staan, op zijn "verkeerde" kant en kunt geen schijven erin doen? Ieder zijn ding, maar dat zijn voor mij persoonlijk iets te veel no go's.
In een kast met veel open ruimtes (voor- en achterkant) voor luchtcirculatie, ik kan schijven erin doen door hem even op te tillen. Staat inderdaad naast een central speaker, maar heb hier echt geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
rogierba schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:09:
Ik kan ook bevestigen dat ik bij Gears 5 deze problemen niet heb gehad op mijn C9. Ik heb het ook niet gehad bij Jedi Fallen Order. Ik heb mijn C9 dan ook niet op PC staan maar de "normale" game modus die de tv zelf al selecteerd bij het zien dat ik de xbox gebruik
Het speelt zich wel alleen af in zeer donkere ruimtes, heb je daar eens goed gedraaid met de camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
JDL15 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:10:
[...]

In een kast met veel open ruimtes (voor- en achterkant) voor luchtcirculatie, ik kan schijven erin doen door hem even op te tillen. Staat inderdaad naast een central speaker, maar heb hier echt geen problemen mee gehad.
De lucht komt uit het rooster aan de bovenkant, als de XSX staat. Als je hem liggend plaatst, dan heb je met name aan de zijkanten ruimte nodig. Volgens MS zelf minimaal 4cm. Maar wellicht heb je dat in je kast. Er staat wel specifiek bij dat het dan gaat om een non-enclosed media stand.

Nogmaals, persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Maar als jij uit ervaring weet dat het prima werkt, dan is dat natuurlijk prima. Het optillen lijkt me wel lastig, maar als je weinig fysieke games hebt, dan hoef je dat ook niet vaak te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 15-01-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
JDL15 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Het speelt zich wel alleen af in zeer donkere ruimtes, heb je daar eens goed gedraaid met de camera?
Jup, geen problemen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ff vraagje. Ik begreep dat er problemen zijn met save games in Immortals in combinatie met quick resume. Is er een mogelijkheid om Quick Resume in de settings uit te zetten?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Phydomir

Dennis

uchiha tijntje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:52:
Ff vraagje. Ik begreep dat er problemen zijn met save games in Immortals in combinatie met quick resume. Is er een mogelijkheid om Quick Resume in de settings uit te zetten?
Nope. Je zult handmatig de game moeten quiten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Leuk, die Infinite merchandise :9~ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdnaJMhj9gLR6N72jPhT3r9CHxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpaxHx2NjFQwuJ5Mz3XF5s1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 13:31
Powder Toastman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Helaas. Ik heb weliswaar inderdaad de originele NFS: Most Wanted hier, maar hij wil niet installeren op de XsX. "Sorry, this game isn't playable here" verschijnt er op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:01:
[...]

[...]

Helaas. Ik heb weliswaar inderdaad de originele NFS: Most Wanted hier, maar hij wil niet installeren op de XsX. "Sorry, this game isn't playable here" verschijnt er op het scherm.
Noooo :| erg jammer! want die is zoveel beter dan de remake :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Noooo :| erg jammer! want die is zoveel beter dan de remake :o
het erge is dat de xbox360 versie, de beste editie is van alle consoles qua performance/graphics. het is zelfs beter dan de pc versie. gisteren nog een footage gezien :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Serieus maar één echte zombie map?

Also....fuck deze game. Met 120hz mode werkt ie prima. Maar ik wil de raytracing mode ook wel eens zien. Guess what, de 30fps is er meteen weer. Ik ben klaar met die shit. Wat ben ik blij dat ik deze trash niet gekocht heb zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-09 11:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik was net op AliExpress aan het shoppen voor een microvezel doek voor onze stoom vloerreiniger en dacht: Kom ik tik Xbox Series X eens in de zoekbalk.

Kwam ik deze store tegen. Voor een 10tje kun je een sticker plakken op je XSX en PS5.

Voor 20 euro heb ik nu 2x een sticker vel _O-

De witte voor de Series X en de zwarte met PS contoller button icons voor op de PS5. En nee, ik heb geen idee of het wat is en hoe het zal staan, maar zal mijn ervaringen wel hier laten weten. Wellicht dat het er prima uitziet, wellicht ook niet, dat zien we dan wel weer.

https://nl.aliexpress.com....1000008.6.21db1780s3VZOm

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Ube0fa83441c5425594e7acbba951c916d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Ub190b2a356ba47b5adce639493bb10e9S.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hbb04b8a6c596443c9039bf5a87b59697R.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 15-01-2021 16:05 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Om nog even terug te komen op de next gen patch voor Star Wars Fallen Order. Het is blijkbaar die specifieke scène die echt problemen geeft.

YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order PS5/ Xbox Series X/ Series S - Next-Gen... en dan skippen naar minuut 8:00, dan hebben ze het daarover en was precies wat ik bedoelde. Ik wist echter niet dat het daar precies zo fout ging en juist op dat moment was ik aangekomen na patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Dacht ook even leuk CoD te proberen met die gratis week. Moet je weer een Activision account hebben. Wat is dat een enorm ge***** zeg al die verschillende accounts om spellen te kunnen spelen. En blijkbaar heb ik al een account want een nieuwe maken lukt niet, maar de Password recovery email lukt ook niet. ☹️

[edit] eindelijk 10 minuten later toch een password recovery email.

[edit 2] ook nog een belachelijke gegenereerde gamertag: RB#******* die je niet kan wijzigen de eerste zes maanden 8)7

[edit 3] twee pogingen gedaan om een potje te spelen. Twee keer server disconnect en de tweede keer zelfs uit het spel gegooid naar het XSX menu. What the hell...

[ Voor 37% gewijzigd door Torgo op 15-01-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes !! *O*
Fingers crossed voor smart delivery op de Xbox One versie 🤞🏻
Smart Delivery Confirmed ! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 15-01-2021 19:20 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de C9 DTM aangezet ipv HGIG,kleuren spatten van het scherm nu in destiny 2.
Het was al prima sinds next gen patch maar nu is het geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:39:
Heb op de C9 DTM aangezet ipv HGIG,kleuren spatten van het scherm nu in destiny 2.
Het was al prima sinds next gen patch maar nu is het geweldig. _/-\o_
Toch weer DTM? Maar dat is wel echt veel lichter dan HGIG he? Dan vallen special effects zoals magic, vuur minder op toch, of valt dat mee? Heb je voor DTM ook weer de HDR Calibration setting op Xbox gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Toch weer DTM? Maar dat is wel echt veel lichter dan HGIG he? Dan vallen special effects zoals magic, vuur minder op toch, of valt dat mee? Heb je voor DTM ook weer de HDR Calibration setting op Xbox gedaan? :)
Weet niet hoe het bij andere games maar in destiny is het veel beter nu. HDR settings van de xsx laat ik hoe het is, wel heb ik de HDR setting in destiny aangepast.
De effecten zijn veel mooier nu en nog belangrijker, donkere delen zie je beter.
Had ik eerder moeten doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Weet niet hoe het bij andere games maar in destiny is het veel beter nu. HDR settings van de xsx laat ik hoe het is, wel heb ik de HDR setting in destiny aangepast.
De effecten zijn veel mooier nu en nog belangrijker, donkere delen zie je beter.
Had ik eerder moeten doen. :P
Haha je wil dus eigenlijk een fel led scherm maar je hebt een oled gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Haha je wil dus eigenlijk een fel led scherm maar je hebt een oled gekocht >:)
Neeeeee. haha
Check maar zelf in destiny.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is natuurlijk de ene hand die de andere wast, maar toch altijd best leuk om te lezen zulke interviewtjes :
S.T.A.L.K.E.R.2

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Torgo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:48:
Dacht ook even leuk CoD te proberen met die gratis week. Moet je weer een Activision account hebben. Wat is dat een enorm ge***** zeg al die verschillende accounts om spellen te kunnen spelen. En blijkbaar heb ik al een account want een nieuwe maken lukt niet, maar de Password recovery email lukt ook niet. ☹️

[edit 2] ook nog een belachelijke gegenereerde gamertag: RB#******* die je niet kan wijzigen de eerste zes maanden 8)7

[edit 3] twee pogingen gedaan om een potje te spelen. Twee keer server disconnect en de tweede keer zelfs uit het spel gegooid naar het XSX menu. What the hell...
Ik had vanavond exact hetzelfde, maar dan op de PS5 (stond toevallig aan dus had op de XSX hetzelfde geweest). Maat was hier, Call of Duty willen proberen. Activision account...ehh, OK. Account aangemaakt: e-mailadres al in gebruik. WW reset geprobeerd, duurde letterlijk anderhalf uur voordat de mails doorkwamen. Frustreert enorm als je "even" een spel wil spelen om te zien hoe het op de nieuwe consoles draait. Groot goed van consoles vind ik eenvoud, dus ook niet met tig separate accounts hoeven te werken voor even zoveel games. Speel zelf nooit CoD of überhaupt multiplayer en dit was hoe dan ook geen warm welkom.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Vandaag een nieuwe Achievement unlocked *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mHGs5BwAMvBfk8weHwN-YADD1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hfco3GcH9fXoHoGjYrR65Skx.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:52
G_Dragon schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:15:

Gefeliciteerd, pik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gefelicitaart ! Sneeuw op je verjaardag, hoe leuk is dat ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:54
devilsnight schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:07:
Serieus maar één echte zombie map?

Also....fuck deze game. Met 120hz mode werkt ie prima. Maar ik wil de raytracing mode ook wel eens zien. Guess what, de 30fps is er meteen weer. Ik ben klaar met die shit. Wat ben ik blij dat ik deze trash niet gekocht heb zeg.
Ik ben al afgehaakt na 2 crashes bij het inloggen bij Activision...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBX_zLzgECAa_rjLn73JROwBuiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb8805PgmsLUpIE3bMp1Q9n1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 198% gewijzigd door justifire op 16-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:37

Broekie! Ik heb de 40 jaar versie al te pakken. Succes met nog 10 jaar grinden 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torgo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:48:

Deze game doet hele rare dingen met de console die ik met geen enkele andere game heb gehad.

Wanneer het werkt is het leuk, zombie mode als vanouds, maar die bizarre 30fps bug die ik wederom heb en lange wachttijden om spelers te zoeken.....annoying. Of dat je de error krijgt dat je je friend niet kan joinen en die error gaat ook niet meer weg. Schiet allemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 21:46
Pff, ik dacht dat Ubi in AC Valhalla het save game problem van Legions had opgelost met lokale save games, maar daar gebeurd gewoon precies hetzelfde.

Gisteren tot laat gespeeld, zag dat de verbinding met Ubi Connect weg was, maar dacht dat hij toch wel lokaal op sloeg als je kiest voor een manuele save. Start ik AC vandaag op, ben ik zeker 3 a 4 uur kwijt. Het lijkt er op dat hij ipv de lokale save game naar de Ubi cloud te brengen, de laatste cloud save game gewoon de lokale te laten overschrijven, ondanks dat de lokale save game van een nieuwere tijd was voorzien.

Hier baal ik echt wel van, 3 uur speeltijd wat ik nu opnieuw moet gaan doen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
SunnieNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:21:
Pff, ik dacht dat Ubi in AC Valhalla het save game problem van Legions had opgelost met lokale save games, maar daar gebeurd gewoon precies hetzelfde.

Gisteren tot laat gespeeld, zag dat de verbinding met Ubi weg was, maar dacht dat hij toch wel lokaal op sloeg. Start ik AC vandaag op, ben ik zeker 3 a 4 uur kwijt. Het lijkt er op dat hij ipv de lokale save game naar de Ubi cloud te brengen, de laatste cloud save game gewoon de lokale te laten overschrijven, ondanks dat de lokale save game van een nieuwere tijd was voorzien.

Daarom altijd quick saves maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
MissMe NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Dat heb ik dus gedaan, maar die zijn vandaag weg of overschreven met de cloud versie.
Tussen door handmatige saves gedaan en regelmatig in de quickmenu (waar je ook je paard kan roepen) de quick save gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door SunnieNL op 16-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb ook zoiets gehad in Fenix Rising. Wel een iets ander probleem maar daar bleef op een gegeven moment het quick save icoontje constant in beeld. Verder niet aan gedacht maar toen ik een paar uur later dacht dat de game opnieuw starten wellicht zou helpen, bleek dat hij die laatste paar uur niets had opgeslagen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SunnieNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Dat heb ik dus gedaan, maar die zijn vandaag weg of overschreven met de cloud versie.
Tussen door handmatige saves gedaan en regelmatig in de quickmenu (waar je ook je paard kan roepen) de quick save gedaan.
Had je toevallig tijdens het spelen constant dat save symbool in beeld? Dat had ik een keer en genegeerd. Toen was ik ook de saves kwijt. Nu let ik daar beter op. Als dat er gebeurd direct afsluiten en opnieuw opstarten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
ArthurMorgan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Had je toevallig tijdens het spelen constant dat save symbool in beeld? Dat had ik een keer en genegeerd. Toen was ik ook de saves kwijt. Nu let ik daar beter op. Als dat er gebeurd direct afsluiten en opnieuw opstarten.
Geen idee.. zal er eens op letten. Denk dat ik de volgende keer dat ik zie dat de verbinding met UbiConnect weg is, maar gewoon gelijk afsluit, zoals bij Legions. Het maakt het spelen van het spel alleen niet leuker en als Ubi dit blijft inbouwen in hun games moet ik ze misschien maar niet meer kopen. Die UbiConnect saves zijn alleen bedoelt voor cross platform gamen en dat doe ik toch al niet. Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 09:38
Juist de combinatie tussen een mobiele switch en een powerhouse als XSX/PS5 bevalt goed met Immortals hoor ik.
Ken er zat die bv op de switch grondstoffen farmen tussen het drukke bestaan door om dan vervolgens achter de tv te kruipen voor lange speelsessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissMe NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Dit dus.
Heb altijd zes manuele saves en dan maakt hij zelf nog drie autosaves dacht ik ?
Ook al gebruik ik quick resume, maak toch altijd even een save aan voor ik de xbox uit zet.
Met de jaren wijzer geworden zeg maar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Dit dus.
Heb altijd zes manuele saves en dan maakt hij zelf nog drie autosaves dacht ik ?
Ook al gebruik ik quick resume, maak toch altijd even een save aan voor ik de xbox uit zet.
Met de jaren wijzer geworden zeg maar :')
Same here. Tenzij ik echt ineens weg moet ofzo zorg ik altijd dat ik save voor hij uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 29-09 13:27
SunnieNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:21:

Gisteren tot laat gespeeld, zag dat de verbinding met Ubi Connect weg was, maar dacht dat hij toch wel lokaal op sloeg als je kiest voor een manuele save. Start ik AC vandaag op, ben ik zeker 3 a 4 uur kwijt. Het lijkt er op dat hij ipv de lokale save game naar de Ubi cloud te brengen, de laatste cloud save game gewoon de lokale te laten overschrijven, ondanks dat de lokale save game van een nieuwere tijd was voorzien.

Lijkt me een bug van de nieuwe patch, want ik had er een paar wegen terug geen last van. Was regelmatig offline en kon gewoon doorgaan. Verder horen manuele saves niet overschreven te worden door auto-saves. Weet je zeker dat je de goede savegames te pakken hebt met het laden? Op een gegeven moment zat bij mij het aantal slots wel vol voor manuele saves, maar dat staat los van de autosaves voor zover ik weet. Ik heb in ieder geval elke keer een manuele save gedaan (dus ook niet eens quick save in het hoofdmenu).

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2021 15:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 15:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik krijg hier op de Xbox nog steeds de 1.1.1 update van Valhalla niet aangeboden. Best vaag...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Exorcist schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:10:
[...]

Ik had vanavond exact hetzelfde, maar dan op de PS5 (stond toevallig aan dus had op de XSX hetzelfde geweest). Maat was hier, Call of Duty willen proberen. Activision account...ehh, OK. Account aangemaakt: e-mailadres al in gebruik. WW reset geprobeerd, duurde letterlijk anderhalf uur voordat de mails doorkwamen. Frustreert enorm als je "even" een spel wil spelen om te zien hoe het op de nieuwe consoles draait. Groot goed van consoles vind ik eenvoud, dus ook niet met tig separate accounts hoeven te werken voor even zoveel games. Speel zelf nooit CoD of überhaupt multiplayer en dit was hoe dan ook geen warm welkom.
Super irritant. Bethesda doet dat ook. Voordat je Doom Eternal kan spelen moet je eerst een Bethesda account hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stormtrooper schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:20:
Ik krijg hier op de Xbox nog steeds de 1.1.1 update van Valhalla niet aangeboden. Best vaag...
Instant-On mode toevallig aan staan ?
Xbox had hem hier gistermiddag ook “stiekem” geinstalleerd.
Anders even een hard reset doen (powerknop op console 5 sec ingedrukt houden)

[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 16-01-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 15:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Instant-On mode toevallig aan staan ?
Xbox had hem hier gistermiddag ook “stiekem” geinstalleerd.
Nee, zit nog op 1.1.0.80

Harde reset ga ik nu ff proberen...

Edit: dat hielp ook niet. Automatische updates maar eens aangezet, Xbox nog een keer gereset en nu kwam de update wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Stormtrooper op 16-01-2021 15:55 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat auto HDR blijf ik wel echt geweldig vinden.

Ik speel nu Breakdown, een game van de allereerste Xbox en we hebben gewoon HDR. Tot nu toe ben ik meer onder de indruk van auto HDR in veel games nu dan "proper" HDR in bepaalde andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
SunnieNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Hmm dat is dan wel klote. Heb ook gemerkt met QR in valhalla dat de server verbinding weg is. Als dat dus zo is wat bij jou is gebeurd dan is QR niet zo veilig met valhalla. Waarschijnlijk pakt ubisoft connect gewoon de cloud save en kijkt niet welke nieuwer is.

Edit: als je bijvoorbeeld een quick save doet, maakt Ubisoft connect van dezelfde save een cloud save als ik het goed heb. Dus dan zou het niet kunnen dat hij je lokale quick save overschrijft. Je zou dan altijd nog ergens je lokale manual of quick save moeten hebben. Zijn trouwens de cloudsaves van de xbox zelf ook gewoon actief bij valhalla?

[ Voor 22% gewijzigd door MissMe NL op 16-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag wel wat raars meegemaakt en dit had ik zelfs op Xbox One een paar keer.

Ik zat in de game Breakdown en drukte op de guide knop om terug te kunnen naar het dashboard. Echter gebeurde er helemaal niks, behalve dat ik wel de korte trilling voelde als ik op de guide knop drukte.

De game liep tijdelijk zelfs vast toen. En na ongeveer 25 seconden verschijnt het menu dat je de console uit kan zetten (normaal gebeurd dit alleen als je guide ingedrukt houdt)verder liep alles als een dia show zo traag.

Na een tijdje ging de game weer verder en kon ik eindelijk de guide normaal gebruiken. Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurd. Hopelijk ligt dit aan Breakdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gooi dit even hier neer, mocht iemand dit probleem ervaren :
https://www.reddit.com/r/...ding_series_x_controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zonde dit allemaal zeg

https://www.bloomberg.com...game-s-disastrous-rollout

Hopelijk is het een wake up call voor ze.

Cyberpunk.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 16-01-2021 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
devilsnight schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:58:
Wat zonde dit allemaal zeg

https://www.bloomberg.com...game-s-disastrous-rollout

Hopelijk is het een wake up call voor ze.

Cyberpunk.
Niet alleen voor CDPR moet dit een waarschuwing zijn, maar voor iedere developer. 343 Industries/Microsoft bijvoorbeeld heeft iig het juiste gedaan, door gewoon uit te stellen en niet te zwichten voor wat of wie dan ook.
It's done, when it's done. Klaar.

Ik hoop Cyberpunk komende week af te ronden. Hoewel het een goede 120 uur waren, zie ik toch echt de vele, vele miskleunen. Hij gaat hierna lekker in de kast, totdat de next-gen patch er is. Tegen die tijd zal het een veel beter gepolijste game zijn, althans dat mag ik hopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 16-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Martinspire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Lijkt me een bug van de nieuwe patch, want ik had er een paar wegen terug geen last van. Was regelmatig offline en kon gewoon doorgaan. Verder horen manuele saves niet overschreven te worden door auto-saves. Weet je zeker dat je de goede savegames te pakken hebt met het laden? Op een gegeven moment zat bij mij het aantal slots wel vol voor manuele saves, maar dat staat los van de autosaves voor zover ik weet. Ik heb in ieder geval elke keer een manuele save gedaan (dus ook niet eens quick save in het hoofdmenu).
De manuele save van 0200u is overschreven door de manuele save uit de cloud van 2300u. Rond 2315 merkte ik dat de verbinding met UbiConnect weg was. Ik weet dat de manuele save van nieuwere tijd was omdat ik rond 0100 ff terug moest omdat ik wat stoms had gedaan :p vanochtend was de manuele save datum en tijd lokaal ineens gelijk aan die van in de cloud was gesynchroniseerd.
Misschien moet ik ook maar een andere save slot gaan gebruiken die nog niet naar de cloud is gesynchroniseerd als ik het weer opmerk dat de verbinding met UbiConnect weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 29-09 13:27
SunnieNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:38:
[...]

De manuele save van 0200u is overschreven door de manuele save uit de cloud van 2300u. Rond 2315 merkte ik dat de verbinding met UbiConnect weg was. Ik weet dat de manuele save van nieuwere tijd was omdat ik rond 0100 ff terug moest omdat ik wat stoms had gedaan :p vanochtend was de manuele save datum en tijd lokaal ineens gelijk aan die van in de cloud was gesynchroniseerd.
Misschien moet ik ook maar een andere save slot gaan gebruiken die nog niet naar de cloud is gesynchroniseerd als ik het weer opmerk dat de verbinding met UbiConnect weg is.
Hmm, mja ik gebruikte elke keer een andere slot. Nooit dezelfde. Misschien een goede strategie om ook zelf eens toe te passen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2021 19:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond het echt heel bizar dat alle drie grote Ubisoft titels saveproblemen hebben. Moet daar dan toch wel ergens een belletje rinkelen dat de wijze waarop ze het nu regelen gewoon niet deugt...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:06:
Ik vond het echt heel bizar dat alle drie grote Ubisoft titels saveproblemen hebben. Moet daar dan toch wel ergens een belletje rinkelen dat de wijze waarop ze het nu regelen gewoon niet deugt...
Komt denk ik door de quick resume functie van de nieuwe generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Hmm, mja ik gebruikte elke keer een andere slot. Nooit dezelfde. Misschien een goede strategie om ook zelf eens toe te passen ;)
Idem dito :Y
En dan telkens de oudste save overschrijven, zodat je bij een glitch ook nog wat savepoints hebt (handig bij broken world events...)

[ Voor 19% gewijzigd door justifire op 16-01-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Gewoon niet (primair) saven naar je eigen servers. Andere games hebben er toch geen last van? Ergens bij ubisoft gaat er iets niet goed...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Ik gebruik de QR functie niet en had ook last van de save bug met WD legion, sluit de game helemaal af en de console gaat helemaal uit. Dus er is toch meer aan de hand.

Hopelijk zijn deze bugs snel verleden tijd. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik de QR functie niet en had ook last van de save bug met WD legion, sluit de game helemaal af en de console gaat helemaal uit. Dus er is toch meer aan de hand.

Hopelijk zijn deze bugs snel verleden tijd. :)
Je kan QR toch niet uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Je kan QR toch niet uitzetten :?
Als je de game volledig afsluit en de console helemaal uitzet dan werkt QR toch niet?...of zit ik er helemaal naast,kan ook natuurlijk. Dat dacht ik namelijk. :+
Kennelijk heb ik het hele QR verhaal volledig verkeerd begrepen...my bad. Ondanks dat ben ik nog helemaal blij met de XSX 8)

[ Voor 20% gewijzigd door skreppiedoe op 16-01-2021 23:25 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:01:
[...]

Als je de game volledig afsluit en de console helemaal uitzet dan werkt QR toch niet?...of zit ik er helemaal naast,kan ook natuurlijk. Dat dacht ik namelijk. :+
Kennelijk heb ik het hele QR verhaal volledig verkeerd begrepen...my bad. Ondanks dat ben ik nog helemaal blij met de XSX 8)
Dan zou QR ook gewoon moeten werken.
Er wordt een save-state weggeschreven op de ssd en die wordt weer opgepakt zodra je het spel weer op pakt.
Ook na een volledige shutdown staan die gegevens nog op de ssd, dat is juist het mooie van Quick Resume (als het dan tenminste functioneert zoals het hoort uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier van de week had het over gekke witte artefacts in de hoeken van het scherm bij bepaalde games. Hetzelfde hier met We Happy Few.

Ik heb het overigens in vele andere games ook gezien zoals ACV. Ik dacht eerst dat het gewoon een foutje van de dev was. Maar is het nou een XSX issue dan?

Ik heb er een clip van, moet je goed naar de rechterkant van het scherm kijken. Ik zie dit witte artefact zeer veel en wel echter maar 1x op dezelfde plek. Als ik dus terug ga naar die plek verschijnt het niet, alleen bij nieuwe stukken. Zo raar.

https://gamerdvr.com/gamer/bigkabuto/video/122438505

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Super irritant. Bethesda doet dat ook. Voordat je Doom Eternal kan spelen moet je eerst een Bethesda account hebben.
Helemaal mee eens, reden om hem er direct af te gooien! De vorige had het niet toch?

Vanavond ook met dochter Rocket Arena (EA game) willen spelen onder haar gamertag.. Moest ik ik dus ook een account aanmaken, of switchen naar mijn account waar ik ooit wel een koppeling heb gemaakt naar EA maar ook die game er maar weer meteen vanaf gegooid.. Opbokken met al die accounts, ik heb al Live en that’s it Én anders maar niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zolang ik nog geen Series X heb kan ik alleen maar meelezen maar ik snap al dat gedoe rond die accounts van jullie niet zo. Nu weer EA, eerder zag ik al geklaag over een Activision account.

Linkt dat bij Xbox niet aan je Live account? Want op de PlayStation is dat wel zo, ik hoef nooit een account te maken, je hebt gewoon SSO met je Psn-Id.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:24

Cordon

Lievelings jankert

Donstil schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:50:
Zolang ik nog geen Series X heb kan ik alleen maar meelezen maar ik snap al dat gedoe rond die accounts van jullie niet zo. Nu weer EA, eerder zag ik al geklaag over een Activision account.

Linkt dat bij Xbox niet aan je Live account? Want op de PlayStation is dat wel zo, ik hoef nooit een account te maken, je hebt gewoon SSO met je Psn-Id.
Is hetzelfde op de Xbox. Je moet alleen 1 keer je EA, Ubisoft of whatever account koppelen aan je Xbox account en daarna hoef je niet voor elke game in te loggen. Is 1 keer nodig per uitgever/service. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Dan zou QR ook gewoon moeten werken.
Er wordt een save-state weggeschreven op de ssd en die wordt weer opgepakt zodra je het spel weer op pakt.
Ook na een volledige shutdown staan die gegevens nog op de ssd, dat is juist het mooie van Quick Resume (als het dan tenminste functioneert zoals het hoort uiteraard)
Als je een game afsluit, dus niet alleen het spel verlaten maar echt afsluiten*, dan gaat hij niet in QR. Ik gebruik dit voor sommige games als FH4, en RDR2 die problemen hebben met QR. Als je dit standaard doet staat er ook geen enkele game in QR natuurlijk.
Met het uitzetten van de Xbox heeft dat verder niet te maken.

*guide knop, spel selecteren, hamburgermenu, spel afsluiten

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-01-2021 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 06:37:
[...]
Ik gebruik dit voor sommige games als FH4, en RDR2 die problemen hebben met QR.
Welk probleem zou RDR2 hebben met QR dan? Werkt echt feilloos hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
VanRoyal schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Welk probleem zou RDR2 hebben met QR dan? Werkt echt feilloos hier.
De tijd in online wordt niet goed bijgewerkt. Daardoor kun je de dailies van de nieuwe dag en de vind punten van de collectables niet goed doen.
Voor story mode zal het inderdaad prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je een game afsluit, dus niet alleen het spel verlaten maar echt afsluiten*, dan gaat hij niet in QR. Ik gebruik dit voor sommige games als FH4, en RDR2 die problemen hebben met QR. Als je dit standaard doet staat er ook geen enkele game in QR natuurlijk.
Met het uitzetten van de Xbox heeft dat verder niet te maken.

*guide knop, spel selecteren, hamburgermenu, spel afsluiten
Ah zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.
Als je dat via die methode doet, heb je dan ook nog last van de save bug ?
Anders zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn, en het bewijs dat het samenhangt met QR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
justifire schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Ah zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.
Als je dat via die methode doet, heb je dan ook nog last van de save bug ?
Anders zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn, en het bewijs dat het samenhangt met QR.
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb zelf geen last van problemen met saven met ACV. Ik denk dat die keer dat ik wel een probleem had en 2 uur spelen kwijt raakte ik wel met QR werkte, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Cordon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 02:40:
[...]

Is hetzelfde op de Xbox. Je moet alleen 1 keer je EA, Ubisoft of whatever account koppelen aan je Xbox account en daarna hoef je niet voor elke game in te loggen. Is 1 keer nodig per uitgever/service. :P
Dat is toch het irritante zoals @Donstil aangeeft..? ‘Alleen 1 keer per service...’ 8)7 Gewoon kappen ermee want ik speel het gewoon niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cordon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 02:40:
[...]

Dat kan ik mij eigenlijk niet herinneren. Volgens mij is het zo dat als je nog geen account hebt je Sign in with Psn kunt gebruiken en er dan een wordt aangemaakt op basis van die gegevens.

Vandaar dat ik verbaasd was dat dit op de Xbox een handmatige actie is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDL15
Donstil schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:50:

Op je playstation moet je ook een account aanmaken om bijv. Warzone te kunnen spelen, ik had een ps4 en toen moest dat net zo goed, is console-onafhankelijk.

Dat was ook bij EA games, Ubisoft, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Op je playstation moet je ook een account aanmaken om bijv. Warzone te kunnen spelen, ik had een ps4 en toen moest dat net zo goed, is console-onafhankelijk.

Mm vreemd, kan mij dat helemaal niet herinneren ooit gedaan te hebben. Nou goed dan werkt het dus hetzelfde (en valt het allemaal wel mee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Bij PSN hoefde dat voor mijn gevoel inderdaad ook niet. Kan me niet herinneren ooit voor een EA, Ubisoft, Bethesda etc game te hebben hoeven inloggen bij hun eigen diensten. Dat ging op de een of andere manier altijd automatisch. Is automatisch aan je PSN account gekoppeld denk ik. Ik krijg ook altijd al die Ubisoft mails op het mailadres van mijn PSN account.

Bij Xbox lijkt dat niet zo te zijn en ben je dus steeds handmatig accounts voor die services aan het aanmaken. Bloedirritant dat een Bethesda je in het menu forceert om een account aan te maken om de game te spelen. Dat is niet eens een multiplayer game.

[ Voor 42% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quick resume zou nog steeds werken zelfs met energy saving aan toch? Tot nu toe moet ik echt elke game opnieuw starten wanneer ik de console niet op instant on heb. Raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:43

Nogne

>.<

Timothy3000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
Bij PSN hoefde dat voor mijn gevoel inderdaad ook niet. Kan me niet herinneren ooit voor een EA, Ubisoft, Bethesda etc game te hebben hoeven inloggen bij hun eigen diensten. Dat ging op de een of andere manier altijd automatisch. Is automatisch aan je PSN account gekoppeld denk ik. Ik krijg ook altijd al die Ubisoft mails op het mailadres van mijn PSN account.

Bij Xbox lijkt dat niet zo te zijn en ben je dus steeds handmatig accounts voor die services aan het aanmaken. Bloedirritant dat een Bethesda je in het menu forceert om een account aan te maken om de game te spelen. Dat is niet eens een multiplayer game.
In mijn EA account zie ik mijn Xbox en PS profiel, en ook op de PS moet je je PS account koppelen aan de uitgever. Als je dat eenmaal hebt gedaan kan je de volgende keer aanmelden in die game met je PS/Xbox account en pakt dan de koppeling op. Je kan dus met PS/Xbox hetzelfde EA account gebruiken (EA kan je vervangen door welke dienst dan ook), neemt niet weg dat je progressie niet altijd mee gaat naar een ander platform (zie Fallout 76 bijv).

En wie zegt dat op de PS dat automatisch gaat, open Rocket League maar eens en probeer die online te spelen met je PS account (zonder koppeling met Epic), dat gaat je niet lukken en moet je handmatig een Epic account aanmaken of koppelen aan je PS account.

[ Voor 9% gewijzigd door Nogne op 17-01-2021 11:28 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
[...]

Als je een game afsluit, dus niet alleen het spel verlaten maar echt afsluiten*, dan gaat hij niet in QR. Ik gebruik dit voor sommige games als FH4
Als je hard afsluit bij FH4 dan loop je de het risico dat o.a. XP en Forzathon punten kwijtraakt als deze zijn behaald tussen de laatste automatische save van FH4 en het moment van hard afsluiten van FH4 door de gebruiker. Ik ben zo al heel veel Forzathon-punten kwijtgeraakt.
Ik sluit FH4 altijd af door even te reizen tussen de DLC (Lego of Fortune Island) en het basisspel (GB) want dan slaat FH4 alle behaalde progressie op.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepass liet zijn voordeel goed zien.
Zat vol in destiny 2, toen kwam het bekende omslag punt zoals in veel loot games na een bepaald itemlevel/powerlevel.
Dus, Grounded maar weer eens opgepakt (door dit topic), had de game bij release enkel even gecheckt.
Heerlijke game! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nogne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:26:
[...]
En wie zegt dat op de PS dat automatisch gaat, open Rocket League maar eens en probeer die online te spelen met je PS account (zonder koppeling met Epic), dat gaat je niet lukken en moet je handmatig een Epic account aanmaken of koppelen aan je PS account.
Ooh dat is wel een leuke test. Ik heb nooit Rocket League gespeeld en heb ook geen Epic account.

Ik ga eens kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:43

Nogne

>.<

Donstil schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Ooh dat is wel een leuke test. Ik heb nooit Rocket League gespeeld en heb ook geen Epic account.

Ik ga eens kijken wat er gebeurt.
Ik ben gestopt met spelen sinds de Epic verplichting. Daarvoor altijd RL op de Playstation gespeeld, maar sinds ik het niet meer kan spelen zonder Epic account heb ik het spel links laten liggen. Op de PC gebruik ik het niet (vind Steam fijner) en op de console heb ik nog nooit behoefte gehad om een Epic game te spelen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:51
JDL15 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Klopt als een bus! Toen ik een Playstation 4 pro had moest dit ook zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

devilsnight schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:26:
Quick resume zou nog steeds werken zelfs met energy saving aan toch? Tot nu toe moet ik echt elke game opnieuw starten wanneer ik de console niet op instant on heb. Raar.
Werkt hier prima. Heb hem ook niet op instant on staan en eigenlijk geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Werkt hier prima. Heb hem ook niet op instant on staan en eigenlijk geen problemen mee.
Mogelijk dat We happy Few om een of andere reden dan niet werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYxakV_IcMQuhnlRSC_rU-AuNts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIvApk15ek1MAVxwCYTut46p.jpg?f=fotoalbum_large

@justifire hij is binnen hoor 8)

Gamertag: timmie271

Pagina: 1 ... 93 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord