Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

Phydomir

Dennis

Henk- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 02:37:
Het hoeft dus niet perse te betekenen dat jij een spel op meerdere devices gaat spelen maar dat je de mogelijkheid hebt om dat te doen. Jouw voorbeeld om de gamepass aan te schaffen om ze vervolgens op je Oled te spelen is precies wat Microsoft voor ogen heeft.
+1

Het is best knap dat iemand zo dicht bij het punt kan zitten maar het toch helemaal missen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:19:
Grounded krijgt binnenkort weer een nieuwe update. Bijen, muggen en fireflies en bijbehorende armor en wapens :)

[Afbeelding]

Eindelijk headgear met een “lamp” met een leuke xbox referentie.
Nog steeds niet Grounded gespeeld. Is het aan te raden in early access ?
Sinds ik de XSX heb kom ik om in de games die ik nog wil spelen lol.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:09:
[...]

een dikke vette JA! ( @uchiha tijntje )
Grounded is voor mij toch wel een van de grootste verrassingen van 2020 :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
[...]
Het hoeft dus niet perse te betekenen dat jij een spel op meerdere devices gaat spelen maar dat je de mogelijkheid hebt om dat te doen. Jouw voorbeeld om de gamepass aan te schaffen om ze vervolgens op je Oled te spelen is precies wat Microsoft voor ogen heeft.
En nu pas klikt het voor mij welke mindset hem zo agressief deed reageren op de klacht over lg tv's.

Ik speel nu xbox op 4 verschillende apparaten: Normaal op de tv in de living, maar als mijn vrouwtje tv wil kijken wijk ik uit naar mijn smartphone icm deze clip. Als het een spel is met zeer kleine tekst haal ik er mijn laptop bij: zit minder comfortabel, maar veel groter scherm. Als laatste stream ik heel soms naar mijn gaming PC op de zolder.
Wel allemaal via local streaming, geen xcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je verwoord het juist. Games as a service. Daar gaat het allemaal om. Er zijn zat mensen die af en toe een spel willen spelen maar daar geen console of game pc voor willen aanschaffen. Het platform onafhankelijk gamen is de manier om een groter publiek te bereiken Die vang je met dit soort diensten. Dat jij vorig jaar Flightsimulator al op je pc hebt gespeeld is daar een goed voorbeeld van.

Ik blijf dit argument nog best vaak tegenkomen, dat Game Pass echt vooral Games as a Service is. Game Pass heeft inderdaad een paar titels die aan die naam voldoen, maar genoeg ook niet. Een Avowed van Obsidian zie ik niet een GaaS game worden, of de RPG van inXile, Compulsion, Starfield, Wolfenstein, of de nieuwe game van Arkane die volgens geruchten over vampires gaat. Dit klinken mij echt allemaal als singleplayer games in de oren.

Gelukkig maar, want dat is wel wat XGS meer moet maken vind ik zelf. Phil Spencer zei het eind vorig jaar in een interview ook, dat hij veel meer singleplayer games zou willen zien. Music to my ears. Op andere fora zag ik mensen vorig jaar al zeggen "Game Pass will only get either smaller games or games that have a big online component. Otherwise it's not sustainable." Lijkt mij echt onzin, zeker als je ziet hoeveel mensen al GP member zijn. Grote AAA titels zijn nu in de maak waarvan vrijwel zeker is dat er veel SP titels tussenzitten.

GP is nu al geweldig, maar het is vrij gestoord hoeveel value het straks wel niet is wanneer al die nieuwe games van XGS allemaal day one erop landen en ook niet eraf gaan. Een goede balans tussen klein, medium en grote games is wat Xbox nodig heeft en zo te zien gaat dat gebeuren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Ik blijf dit argument nog best vaak tegenkomen, dat Game Pass echt vooral Games as a Service is. Game Pass heeft inderdaad een paar titels die aan die naam voldoen, maar genoeg ook niet. Een Avowed van Obsidian zie ik niet een GaaS game worden, of de RPG van inXile, Compulsion, Starfield, Wolfenstein, of de nieuwe game van Arkane die volgens geruchten over vampires gaat. Dit klinken mij echt allemaal als singleplayer games in de oren.
Wat voor game het is maakt toch niet zoveel uit, je neemt een lidmaatschap op een service (Gamepass) en krijg dan games. Oftewel Games as a service.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
G_Dragon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Ok, dan moet ik die dus maar eens gaan proberen :)

Bedacht me gisteren dat Monster Hunter er ook op staat en ook die heb ik nog nooit gespeeld. :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Wat voor game het is maakt toch niet zoveel uit, je neemt een lidmaatschap op een service (Gamepass) en krijg dan games. Oftewel Games as a service.
Het is een beetje verwarrend alleen. Want een Halo, Gears, Forza worden GaaS genoemd, de nieuwe AC games ook. Maar met Game Pass is iedere game in principe GaaS, alleen een andere vorm i guess.

Hoe dan ook, op naar goed nieuws, beter is dit waar!

https://www.gamingbible.c...-20210119?source=facebook

Fallout : New Vegas 2
This comes via leaker and industry insider Tyler McVicker, formerly of the Valve News Network. McVicker has been a proven source on all things Valve for a long time now, even leaking the existence of a Half-Life prequel years before Half-Life: Alyx was announced.

In a video announcing his new channel and plans for the future as he steps away from the Valve News Network, McVicker teased some of the projects he's been hearing about, that he'll discuss in more detail in future videos. At the 3:56 mark, he talks a little but about the rumoured Nintendo Switch Pro, The Legend Of Zelda's 35th anniversary plans, a bunch of other Bethesda and Microsoft games... and Fallout: New Vegas 2.

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 19-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Het is een beetje verwarrend alleen. Want een Halo, Gears, Forza worden GaaS genoemd, de nieuwe AC games ook. Maar met Game Pass is iedere game in principe GaaS, alleen een andere vorm i guess.

Zit het verschil misschien niet in Game en Games? Warzone is een Game as a service, Gamepass is Games as a service. Ik zou zo 1.2.3. ook geen betere term voor GamePass weten overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Grounded is echt een aanrader. Ik vind het echt een van de leukste games van de afgelopen jaren. Ik heb er denk ik 150+ uur inzitten voor een game die niet eens achievements ondersteund (vanwege early acces). De mensen die mij hier een beetje kennen weten dan dat ik het echt een hele bijzondere game vind :P

De manier van progress in de game is goed gedaan, door middel van het steeds kunnen maken van betere armor en wapens en zaken voor je base. Het base bouwen is een belangrijk onderdeel van de game die het leuk maakt, maar is niet verplicht. Zelf vond ik het erg leuk om een mooie base te bouwen met een leuke inrichting :P Veel uurtjes aan kwijt geweest en heb nu 2 mooie bases die verbonden zijn met ziplines. 8) Daarnaast is het ontdekken van de wereld een waar genot als je een jaren 80/90 kind bent. :)

En de graphics en artstyle. Ik ben een fan van de gekozen artstyle. Als je mij vraagt wat ik liever heb, een realistische artstyle of een artstyle zoals Grounded, Sea of Thieves en Everwild, dan kies ik altijd voor het laatste. De lightning in de game is trouwens ook erg mooi qua zonsopgangen en ondergangen.

En dan niet te vergeten de spinnen. Deze game heeft me meer laten schrikken dan menig horror spel, maar dan op een goede manier zonder geregisseerde jumpscares.

Echt een toppertje! Mocht je het proberen en er niet uit komen, dan kun je altijd je vragen stellen aan mij en ik denk ook aan @G_Dragon.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Ik zou zo 1.2.3. ook geen betere term voor GamePass weten overigens.
Term BSMCB? Best service money can buy? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Term BSMCB? Best service money can buy? :P
Ja daar begint het wel heel hard op te lijken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 29-09 21:36
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:
[...]

[...]
Zouden Obsidian en Bethesda dan dankzij Microsoft toch weer samen moeten werken? Dat zou goed nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Zouden Obsidian en Bethesda dan dankzij Microsoft toch weer samen moeten werken? Dat zou goed nieuws zijn.
Zou subliem zijn, maar Obsidian en BGS zijn wel heel druk bezig met andere titels, dus zou het mogelijk een andere studio kunnen zijn vraag ik me af. Één ding is zeker, Bethesda gaat knallen deze console generatie.

Het blijft voor nu een gerucht, maar deze gast heeft wel vaker correcte info gegeven, dus wie weet!

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 19-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Echt een toppertje! Mocht je het proberen en er niet uit komen, dan kun je altijd je vragen stellen aan mij en ik denk ook aan @G_Dragon.
Is het al bekend wanneer deze game uit de preview-fase komt? Ben het nieuws daaromtrent een beetje uit het oog verloren.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Zou subliem zijn, maar Obsidian en BGS zijn wel heel druk bezig met andere titels, dus zou het mogelijk een andere studio kunnen zijn vraag ik me af. Één ding is zeker, Bethesda gaat knallen deze console generatie.

Het blijft voor nu een gerucht, maar deze gast heeft wel vaker correcte info gegeven, dus wie weet!
Het zou logisch zijn om dat project op te pakken nu ze beiden onder 1 dak leven. Fallout New Vegas wordt over het algemeen gezien als de beste Fallout game dus daar is zeker een markt voor :). Echter zoals je aangeeft. Beide teams zijn druk bezig met andere titels. Lekker daarop focussen en dan komt dat ooit nog wel in deze generatie. :)

Edit:

Ben trouwens wel benieuwd naar dat Project Mara. Ik postte daar gisteren een filmpje van. Zoals ze aangeven in het filmpje speelt het zich af in 1 locatie. Kunnen ze lekker veel tijd besteden aan details en ubermooie graphics. :P Zal vast wel een soort P.T. zijn maar dan anders.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Is het al bekend wanneer deze game uit de preview-fase komt? Ben het nieuws daaromtrent een beetje uit het oog verloren.
Volgens mij pas ergens in 2e helft van dit jaar. Concrete datum is nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-01-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:17
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Grounded is echt een aanrader. [...]
Ik snap het spel niet echt. Nu twee keer begonnen, maar komt er maar niet echt verder in. Voelt voor mij als net iets teveel werken zonder doel.

Het ziet er wel super uit idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 19-01-2021 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Caelorum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik snap het spel niet echt. Nu twee keer begonnen, maar komt er maar niet echt verder in. Voelt voor mij als net iets teveel werken zonder doel.

Nouja het doel is survival, beter worden en het mysterie oplossen waarom je zo klein bent. Dat deze story er nog niet in zit komt met name omdat het nog Early Access is :) (hoewel ik geloof dat ze nu wel iets meer missies erin gestopt hebben)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Het is inderdaad een grote sandbox zonder echt een eind doel, vanwege zoals @Notna aangeeft de storyline nog niet compleet is. Ik had me zelf wat doelen voorgeschoteld. Namelijk gave bases bouwen, alle armor en wapens craften, alle locaties uitkammen, etc. :) Het is dan ook echt een sandbox game. Doe wat je wilt doen zonder dat je van questmarker naar questmarker gestuurd wordt. Dat heb ik na Immortals wel weer even gehad voor een tijdje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Het zou logisch zijn om dat project op te pakken nu ze beiden onder 1 dak leven. Fallout New Vegas wordt over het algemeen gezien als de beste Fallout game dus daar is zeker een markt voor :). Echter zoals je aangeeft. Beide teams zijn druk bezig met andere titels. Lekker daarop focussen en dan komt dat ooit nog wel in deze generatie. :)

Edit:

Ben trouwens wel benieuwd naar dat Project Mara. Ik postte daar gisteren een filmpje van. Zoals ze aangeven in het filmpje speelt het zich af in 1 locatie. Kunnen ze lekker veel tijd besteden aan details en ubermooie graphics. :P Zal vast wel een soort P.T. zijn maar dan anders.
Het mooie is dat wanneer straks Starfield er is en BGS volop aan de slag gaat met TES VI, dat Obsidian bezig zou kunnen gaan met New Vegas 2 en BGS houdt de boel ook een beetje in de gaten, aangezien het nog steeds wel een BGS IP is. De voordelen dat ze allemaal onder één dak zitten straks.

Van Obsidian weten we dat het grootste team met Avowed bezig is, een kleiner team blijft werken aan Grounded, een ander deel van het team schijnt bezig te zijn met The Outer Worlds 2 en dan is er ook nog het project van Josh Sawyer.

We zullen geduld moeten hebben, maar wat klinkt het allemaal goed zeg, de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55
Voor wie goed is in Dirt Rally 2 kun je nog wat prijzen winnen met de KNAF competitie:

En ja GT Sport kan ook, maar die is van het andere platform ;)
En het gaat dus om Dirt Rally 2, niet om Dirt 5. Dat is hele andere koek

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2021 11:56 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games as a service is echt zo een marketing woord, waar je allerlei betekenissen aan kunt hangen. Gamepass is een abonnement op een (wisselende) verzameling games. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:59:
Games as a service is echt zo een marketing woord, waar je allerlei betekenissen aan kunt hangen. Gamepass is een abonnement op een (wisselende) verzameling games. :P
Haha, 'as a service' is sowieso een dingetje de afgelopen jaren, beetje sinds 'Cloud' in opkomst is, is ineens alles een service.

Hell, zelfs Windows 10 werd/word gepromoot als Windows as a Service. Waarom, omdat ik elk half jaar een update krijg? Dat is niet nieuw :p

Maar goed, noem het beestje zoals je wilt. De inhoud is belangrijker :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Grappig hoe smaken kunnen verschillen.
Heb niets met materialen grinden om te bouwen en overleven dus vind het spel drie keer niks.
Maar goed, ook hele legio die Minecraft spelen, dus er is vast een markt voor :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
justifire schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Grappig hoe smaken kunnen verschillen.
Heb niets met materialen grinden om te bouwen en overleven dus vind het spel drie keer niks.
Maar goed, ook hele legio die Minecraft spelen, dus er is vast een markt voor :)
Op maar liefst 5 platformen zelfs 8)

Tijd voor nieuwe achievements :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Morgen komt Hitman 3 uit. Wie gaat hem nog meer spelen?

Hier trouwens al een review:

Veelal positief dus dat is mooi. Als je wil weten of het wat voor je is, kan ik je aanraden om gewoon deel 1 ergens te halen. Die is goedkoop en de gameplay zal niet zoveel verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Martinspire schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:23:

[YouTube: Hitman 3 Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"]
Veelal positief dus dat is mooi. Als je wil weten of het wat voor je is, kan ik je aanraden om gewoon deel 1 ergens te halen. Die is goedkoop en de gameplay zal niet zoveel verschillen.
Ik wacht even tot ze gratis levels gaan uitdelen.. hitman 1 en hitman 2 had ik na 2 of 3 jaar bijna helemaal compleet via de weggegeven levels en kostte daarna een schijntje om te upgraden.
(heb nog genoeg achterstallige games uit de queue weg te spelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel Hitman sinds Codename 47 op PC en het blijven geweldige games. Blood Money heb ik ook van genoten, Absolution niet echt.

De 2016 game kocht ik meteen en Hitman 2 ook, maar het zijn games die nog altijd in mijn backlog zitten. Om een of andere reden ben ik er nog niet mee begonnen. Uiteraard wel de games opgestart en wat levels gecheckt, maar de serieus proper playthrough moet nog altijd gebeuren. :)

Begrijp ik nou goed dat men gewoon alle Hitman en Hitman 2 maps bij Hitman 3 krijgt? Dat is me een beetje onduidelijk. Ik weet dat alle nieuwe features van 3 wel in de vorige twee delen zullen zitten nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yoooooo, Desperados 3!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik twijfel nog een beetje, wil die game wel spelen, zeker vanwege nostalgisch oogpunt enz maar vond Deel 1 en 2 wel erg stroef. Alsof je een game uit 1995 aan het spelen bent met 2018 graphics.

Ben daarom vooral benieuw of dat aangepakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:58:

Begrijp ik nou goed dat men gewoon alle Hitman en Hitman 2 maps bij Hitman 3 krijgt? Dat is me een beetje onduidelijk. Ik weet dat alle nieuwe features van 3 wel in de vorige twee delen zullen zitten nu.
Als je deel 1 en 2 hebt dan kan je die levels in 3 spelen, anders niet had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Ik twijfel nog een beetje, wil die game wel spelen, zeker vanwege nostalgisch oogpunt enz maar vond Deel 1 en 2 wel erg stroef. Alsof je een game uit 1995 aan het spelen bent met 2018 graphics.

Ah, jij bedoelt de animaties en combat? Het schieten is inderdaad niet echt geweldig en zo te zien aan video reviews is dit niet anders in 3, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Ah, jij bedoelt de animaties en combat? Het schieten is inderdaad niet echt geweldig en zo te zien aan video reviews is dit niet anders in 3, wel jammer.
Ja precies, animaties, combat, schieten, lopen.
Eigenlijk alles wat je zelf doet zeg maar :P

Vaak wel leuk voor 1 level, als in: "He wat was dat vroeger leuk he" > "Ja echt wel" > Nooit meer aanraken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05

The VG247 – 5/5
IGN – 9
GameSpot – 9
GamesBeat – 5/5
EGM – 5/5
Game Informer – 9
PC Gamer – 90/100
Attack of the Fanboy – 5/5
Destructoid – 9
COGconnected – 92/100
Press Start – 8.5
GamesRadar – 4.5/5
Trusted Reviews – 4/5
Gameblog [French] – 9
Hobby Consolas [Spanish] – 80/100
The Games Machine [Italian] – 9

(VG24/7 review roundup)

Ik ga hem sowieso halen want het zit gewoon echt goed in elkaar allemaal, vermaak me ook nog steeds prima met Hitman II. Toch heb ik een klein beetje gemixte gevoelens omdat het echt lijkt op gewoon meer maps. Vrij prijzige "map pack" wordt het dan met €64,99.

Kan me ook wel vinden in wat hierboven geschreven werd, bepaalde animaties voelen behoorlijk gedateerd, te meer omdat er barweinig veranderd lijkt te zijn sinds 2016. Maar goed, Glacier heeft schijnbaar ondertussen ook de nodige tweaks gekregen en schijnt wat betere animaties, laadtijden en meer NPC's mogelijk te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door 2dope op 19-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2dope schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:39:
[...]

The VG247 – 5/5
IGN – 9
GameSpot – 9
GamesBeat – 5/5
EGM – 5/5
Game Informer – 9
PC Gamer – 90/100
Attack of the Fanboy – 5/5
Destructoid – 9
COGconnected – 92/100
Press Start – 8.5
GamesRadar – 4.5/5
Trusted Reviews – 4/5
Gameblog [French] – 9
Hobby Consolas [Spanish] – 80/100
The Games Machine [Italian] – 9

(VG24/7 review roundup)

Ik ga hem sowieso halen want het zit gewoon echt goed in elkaar allemaal, vermaak me ook nog steeds prima met Hitman II. Toch heb ik een klein beetje gemixte gevoelens omdat het echt lijkt op gewoon meer maps. Vrij prijzige "map pack" wordt het dan met €64,99.

Kan me ook wel vinden in wat hierboven geschreven werd, bepaalde animaties voelen behoorlijk gedateerd, te meer omdat er barweinig veranderd lijkt te zijn sinds 2016. Maar goed, Glacier heeft schijnbaar ondertussen ook de nodige tweaks gekregen en schijnt wat betere animaties, laadtijden en meer NPC's mogelijk te maken.
Het zijn 6 maps inderdaad en volgens MrMattyPlays is de laatste missie aan de nogal lineaire kant, de rest is wel heel sterk vind hij. Er zijn talloze mogelijkheden om je objectives te doen in deze games, dus de replay value is er absoluut.

Maar ik begrijp je goed met dat er eigenlijk niet heel erg veel anders is. Hoewel er wel die ene missie is met een Mansion en zonder te spoilen is dat wel echt iets nieuws voor de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Meer Hitman is altijd goed. Vind zelf de animaties en het spelen ook niet stroef. Werkt voor mijn gevoel perfect allemaal. Maar de momenten waarop ik in deze games een gun gebruik zijn nihil.

Heb hem voor €49,99 weten te scoren en de laagste prijs is op dit moment nu nog steeds rond die prijs dus dat is een mooie deal voor weer uren sluipmoordenaar spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 19-01-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Het zijn 6 maps inderdaad en volgens MrMattyPlays is de laatste missie aan de nogal lineaire kant, de rest is wel heel sterk vind hij. Er zijn talloze mogelijkheden om je objectives te doen in deze games, dus de replay value is er absoluut.

Maar ik begrijp je goed met dat er eigenlijk niet heel erg veel anders is. Hoewel er wel die ene missie is met een Mansion en zonder te spoilen is dat wel echt iets nieuws voor de franchise.
Ben benieuwd, ga het morgen meemaken. Heb sowieso altijd veel liefde gehad voor deze franchise en ontwikkelaar, weinig games die me rond de millenniumwisseling als broekie zoveel plezier hebben gebracht als Hitman: Codename 47 en Hitman 2: Silent Assassin.

Ik ben overigens één van de weinige mensen op aarde die Absolution echt tof vond, dat heeft in het verleden ook al de nodige discussies opgeleverd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
2dope schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Ben benieuwd, ga het morgen meemaken. Heb sowieso altijd veel liefde gehad voor deze franchise en ontwikkelaar, weinig games die me rond de millenniumwisseling als broekie zoveel plezier hebben gebracht als Hitman: Codename 47 en Hitman 2: Silent Assassin.

Ik ben overigens één van de weinige mensen op aarde die Absolution echt tof vond, dat heeft in het verleden ook al de nodige discussies opgeleverd :P
Ik zal er ook wel tegen schenen mee schoppen, maar dat vond ik dus ook! Heb met Absolution echt heel veel plezier gehad en toen ik dus de recentere hitman 1 (2016) speelde kon het mij niet echt bekoren. Heb hem toen even snel op PS + gespeeld dacht ik en het trok me dus niet. Misschien dat ik er ook te weinig tijd in had gestoken, soms heb ik dat wel eens en dan weet ik dat zo'n game meer aandacht verdient, maar ik speel het dan al met een bepaalde desinteresse en maak ik een verkeerde conclusie.

Zo speelde ik gisteren State of Decay 2 een uurtje met een maat, maar daar vond ik dus ook niet veel aan. Zal er wrs meer tijd in moeten stoppen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Absolution was echt een leuke game maar wel de minste Hitman wat mij betreft. Ik miste daar toch dat creatieve.

De reboot vind ik tot dusver echt geniaal. Fantastisch creatieve levels met zoveel verschillende mogelijkheden. Echt genieten.

Voor mij is Blood Money nog altijd mijn favoriet. Dat level met die clown, dat level met die opera. Zo leuk allemaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
:*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJW1KG9HV9sFoCweEn9DqmV_aW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kM9g9BUTbBwnFz4ZZSaR5ctm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Desperados III! Die was echt geweldig. Dikke aanrader als je die nog niet gespeeld hebt en van top down strategy games houdt. Beetje in de stijl van de vroegere Desperados en Commandos games. Geniale soundtrack ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Oh god, hoe ga ik al die games wegspelen joh :(
Gelukkig krijgen we straks een avondklok waardoor mijn avonden nog rustiger worden en ingezet kunnen worden voor gamen :)

Is het het beste de Yakuza serie gewoon op volgorde van nummer te spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 19-01-2021 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zou met 0 beginnen, daarna 1 en 2 spelen en daarna 3 proberen. 3, 4 en 5 zijn wel echt veroudert en een enorme stap terug na de Kiwami's en deel 0. Met name 3 is echt even de knop omzetten.
Mocht je erdoorheen komen dan in die volgorde spelen, anders zou ik gewoon 0, 1, 2 en daarna 6 en 7 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

SunnieNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Oh god, hoe ga ik al die games wegspelen joh :(
Ja dit... mijn backlog wordt alleen maar langer en langer :P

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
d.bakker84 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ja dit... mijn backlog wordt alleen maar langer en langer :P
Hier lukt het een klein beetje om de backlog te verkleinen. Gaat alleen nog lang niet snel genoeg :P :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Mja het ding met Hitman is idd dat de combat niet zo denderend werkt met een controller. Maar daarmee dwingt de game je ook wel wat meer te sluipen en stil te zijn. Ik snap de makers op dat punt ook wel. Als je denkt deze game als soort cover-shooter te kunnen spelen, kom je bedrogen uit. Als je het sluipen in bv Assassins Creed leuk vindt, dan lukt het hier ook wel. Ga je daar liever rambo, dan lukt het je hier ook niet echt.

En qua content lijkt 6 missies inderdaad niet verkeerd en moet ie het vooral van replay-value hebben. In dat opzicht kun je als je wilt wel veel plezier aan de game beleven, maar dan moet je dat er wel uithalen.

Ik ben benieuwd of de verplichtte online mode nog steeds aanwezig is, dat stoorde me eigenlijk nog het meest. Niet zozeer dat ik er zelf last van heb, maar meer dat het erin zit want dat is echt niet nodig om 90% van de content achter een online-verbinding te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Zijn er meer mensen die 'gebonk' horen als de XSX uit staat? En dan niet uitgezet diep in het menu, maar gewoon power off via de xbox button op de controller.

Ik hoor hier om de zoveel seconden geluiden die lijken op het geluid wanneer je de XSX opstart. Dat 'tok' geluid. Maar dan iets minder luid.

Verder heb ik er een externe USB schijf aanhangen en de led-indicator daarop blijft knipperen als de XSX uitstaat. Ik dacht eerst dat het geluid daarvan kwam, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hitman 3 gaan we hier ook weer lekker spelen. Alleen de stem van David Bateson doet me er al weer naar verlangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Mja het ding met Hitman is idd dat de combat niet zo denderend werkt met een controller. Maar daarmee dwingt de game je ook wel wat meer te sluipen en stil te zijn. Ik snap de makers op dat punt ook wel. Als je denkt deze game als soort cover-shooter te kunnen spelen, kom je bedrogen uit. Als je het sluipen in bv Assassins Creed leuk vindt, dan lukt het hier ook wel. Ga je daar liever rambo, dan lukt het je hier ook niet echt.

En qua content lijkt 6 missies inderdaad niet verkeerd en moet ie het vooral van replay-value hebben. In dat opzicht kun je als je wilt wel veel plezier aan de game beleven, maar dan moet je dat er wel uithalen.
Mm Nee dat is het niet. Ik weet heel goed dat het geen dergelijke game is, ik draai al sinds de eerste mee immers. Het is meer de totale gameplay die zo verouderd voelt.

Maar goed niet alles is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Baal echt van die PS(VR)-exclusiviteit op Hitman III... Zag net deze langskomen, ziet er toch wel érg tof uit.

Dit is dan ook wel mooi om te lezen O+

Edit: ik dacht dat twitter-statussen automatisch herkend werden? ;(
Edit 2: Oh, embed-tags...

[ Voor 33% gewijzigd door 2dope op 19-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:44
Desperados 3 zie ik wel zitten. Ik vraag me alleen af of dit genre goed werkt met een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Speelde heerlijk weg! Hebben ze (net als bij Shadow Tactics) goed op ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de point & click adventure fans hiero

Deponia collection is in de sale nu, tientje. Ik ben erg gesteld op dit genre, ik ga deze dan ook zeker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
2dope schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:38:
Baal echt van die PS(VR)-exclusiviteit op Hitman III... Zag net deze langskomen, ziet er toch wel érg tof uit.

[Twitter]
Krijg spontaan zin om mee te dansen op de vloer en ik heb nog niet eens drank op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:38:

[Twitter]
Dit is dan ook wel mooi om te lezen O+
[Twitter]
Edit: ik dacht dat twitter-statussen automatisch herkend werden? ;(
Edit 2: Oh, embed-tags...
Ik zag dat ACG er ook goed pissed off over was. Is het echt volledige PSVR exclusivity dan? Al die PC headset users kunnen het vergeten? Ja das goed fucked up. Ik heb zelf geen enkele vorm van VR, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe shit dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Ik zag dat ACG er ook goed pissed off over was. Is het echt volledige PSVR exclusivity dan? Al die PC headset users kunnen het vergeten? Ja das goed fucked up. Ik heb zelf geen enkele vorm van VR, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe shit dit is.
Nou ja sommige mensen suggereren na het jaar exclusiviteit op Epic Game Store voor de pc-versie er mogelijk meerdere pc-headsets ondersteund gaan worden, maar dat blijkt voorlopig nog nergens uit en lijkt dus allemaal nog pure speculatie. Ook beetje offtopic hier realiseer ik me nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48
Ik snap niet waarom er geen vr maker is die een vd bril samen met MS released. Half life als launch game en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:05:
Speelde heerlijk weg! Hebben ze (net als bij Shadow Tactics) goed op ingespeeld.
Yup, best indrukwekkend hoe goed de controller wordt ingezet bij games die echt ontworpen lijken te zijn met kb/m in gedachte. Sommige 'clicky' games speel ik zelfs liever met een controller zoals Diablo 3 of Don't Starve. Original Sin 2 ging ook perfect met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van dezelfde dude die beweert dat New Vegas 2 in de maak is. Jezus mina, ik had toch wel echt hoop dat Starfield dit jaar of anders begin, hooguit medio 2022 zou komen.

Maar goed, zoals altijd, korreltje zout.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 19-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Zojuist dan toch eens aan ori and the blind forest begonnen.
Wat een machtig mooi spel joh. Had niet verwacht dat het zo verslavend was. Ben nu al benieuwd naar het 2e deel. Geoptimaliseerd voor de series x.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
airwolf83 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:45:
Zojuist dan toch eens aan ori and the blind forest begonnen.
Wat een machtig mooi spel joh. Had niet verwacht dat het zo verslavend was. Ben nu al benieuwd naar het 2e deel. Geoptimaliseerd voor de series x.
Ja Ori is geweldig idd. Vandaag mijn Series X ontvangen en als eerste Ori2 geïnstalleerd, daar heb ik voorlopig wel ff genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Vraagje over elite controller. wanneer je de linker stick indrukt en ingedrukt houdt, vervolgens rondjes ermee draait (terwijl ingedrukt) voelt ie dan smooth of net alsof ie ergens tegenaan schuurt/grind?
De rechter stick heeft het ook, maar mindere mate.
Zou dit kwaad kunnen als je die beweging maakt met de sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:45
SneakyChipmunk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:44:
Vraagje over elite controller. wanneer je de linker stick indrukt en ingedrukt houdt, vervolgens rondjes ermee draait (terwijl ingedrukt) voelt ie dan smooth of net alsof ie ergens tegenaan schuurt/grind?
De rechter stick heeft het ook, maar mindere mate.
Zou dit kwaad kunnen als je die beweging maakt met de sticks?
Minder soepel dan zonder ingedrukt houden, zou niet weten waarom het kwaad zou kunnen?

Wanneer gebruik je hem zo dan

Lichtpuntje...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Moet zeggen dat de eerste avond met de Series X mij positief verrast heeft. Ik heb ook de andere console die we hier niet zullen noemen maar alles aan de Series X voelt meer solide op een of andere manier.

De doos is meer een ervaring dan een verpakking.
De eerste set-up is veel gelikter.
Downloaden gaat vlot.
Quick resume doet zijn werk.

Al met al een hele fijne voldoende dus.

Edit: Op een of andere manier heb ik ook het idee dat HDR veel duidelijker aanwezig is. Ik heb alleen niet 2x dezelfde game om dat te kunnen onderbouwen. Op de andere console (en de generatie daarvoor) vond ik HDR altijd wat grijzig t.o.v bijvoorbeeld content op de appleTV. Met de series X heb ik dat idee nu niet.

Weet alleen niet of het aan Ori2 ligt. Die game is wel heavy HDR zo lijkt het.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 19-01-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:52:
[Embed]

Van dezelfde dude die beweert dat New Vegas 2 in de maak is. Jezus mina, ik had toch wel echt hoop dat Starfield dit jaar of anders begin, hooguit medio 2022 zou komen.

Lol, alles na Starfield zitten we straks dus op de next-next gen te spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:52:
[Embed]

Geloof er niks van.

TE6 zal wel pas echt laat gaan uitkomen, maar Starfield is door velen voor dit jaar getipt maar dan denk ik vanwege corona echt eind volgend jaar gaat worden. Ze gaan sowieso geen andere AAA naast Infinite release, behalve misschien Forza Horizon 5 gezien dat een hele andere game is en elkaar niet bijt (maar dan zal het een September versus November verhaal worden).

Denk dat dit jaar een down jaar gaat worden qua releases.... gok dat met Infinite de Xbox Series generatie pas echt gaat beginnen zowel qua voorraden en beschikbaarheid, volledige RDNA 2 functionaliteit unlock en een hele rits aan nieuwe aankondigingen rondom andere games die het gaat daarna gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:10:
[...]

Geloof er niks van.

TE6 zal wel pas echt laat gaan uitkomen, maar Starfield is door velen voor dit jaar getipt maar dan denk ik vanwege corona echt eind volgend jaar gaat worden. Ze gaan sowieso geen andere AAA naast Infinite release, behalve misschien Forza Horizon 5 gezien dat een hele andere game is en elkaar niet bijt (maar dan zal het een September versus November verhaal worden).

Denk dat dit jaar een down jaar gaat worden qua releases.... gok dat met Infinite de Xbox Series generatie pas echt gaat beginnen zowel qua voorraden en beschikbaarheid, volledige RDNA 2 functionaliteit unlock en een hele rits aan nieuwe aankondigingen rondom andere games die het gaat daarna gaan vullen.
Eind volgend jaar duurt ook super lang nog zeg, beter is het iets van begin volgend jaar. Als de game wel klaar id's, uitbrengen die hap zeg ik. Sony bracht ook TLOU2 en GoT superkort na elkaar uit. Moet gewoon kunnen.

De leaker van die screenshots beweerde wel dat het een 2021 game is, maar ja, hoe up to date was die info? Afwachten maar.

We krijgen sowieso Psychonauts 2 nog dit jaar. En volgens aardig betrouwbare mensen zijn er nog twee onaangekondigde games voor dit jaar. Wordt gespeculeerd over Wolfenstein 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:01:
Desperados 3 zie ik wel zitten. Ik vraag me alleen af of dit genre goed werkt met een controller?
Vraag ik me ook af, zoniet dan maar op de pc. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:27:
Moet zeggen dat de eerste avond met de Series X mij positief verrast heeft. Ik heb ook de andere console die we hier niet zullen noemen maar alles aan de Series X voelt meer solide op een of andere manier.

Downloaden gaat vlot.

Edit: Op een of andere manier heb ik ook het idee dat HDR veel duidelijker aanwezig is. Ik heb alleen niet 2x dezelfde game om dat te kunnen onderbouwen. Op de andere console (en de generatie daarvoor) vond ik HDR altijd wat grijzig t.o.v bijvoorbeeld content op de appleTV. Met de series X heb ik dat idee nu niet.

Je mag die andere console best noemen hoor, doe ik ook want heb ze ook beide. :)

Grootste verschil zit hem bij mij in de geluidsproductie tussen de XSX en PS5. Nou is de PS5 behoorlijk stil, maar heeft wel last van coilwhine vanuit de psu en dat hoor je gewoon. De XSX daarentegen is volkomen stil bij mij en dan zit ik er 1,5m vanaf.

Ja Quick Resumé werkt ook lekker. Geen gare intro schermen meer etc, direct gamen. Downloaden vind ik op de PS5 veel sneller en stabieler gaan. Die trekt mijn 1Gbit verbinding echt zo goed als dicht en doe 45GB FIFA 21 in krap 7 minuten waar de snelheden op de XSX toch vaak niet hoger komen dan 450Mbps en dan schommelt het ook nog.

Der eesrste setup op de PS5 vond ik ook prima. Ook met de app op je iPhone. Ging op de SXS en PS5 gewoon erg soepel. Ook daaraan kun je wel merken dat dit een nieuwe gen is, er is meer ook voor de gebruikerservaring. Enig wat ik nog op de XSX wil is het dashboard in 4K HDR. Dat verschil merk je toch echt als je eerst een uurtje op de XSX spelt en dan switcht naar de PS5.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:47
@Donstil: HDR te grijzig op PS5? denk dat je tv niet goed hebt afgesteld voor HDR icm ps5....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Nog niks over bekend.. mogelijk timed exclusive.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
LuisjeNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Minder soepel dan zonder ingedrukt houden, zou niet weten waarom het kwaad zou kunnen?

Wanneer gebruik je hem zo dan
Nou, voelt zo aan alsof je de koppeling te vroeg op laat komen tijden het schakelen. Beweging maak ik met de sticks wanneer je moet sprinten en draaien bijvoorbeeld. Schuren/tandwielgrind.

Standaard controllers hebben dit niet, tenminste die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:45
@SneakyChipmunk

Ingedrukt houden en draaien vind ik behoorlijke comfortabel, ik hoef bij games hem enkel een keer in te drukken voor sprinten en draaien die ik met de andere stick.

Maar als het zo geweldadig voelt/klinkt al jij aangeeft zou ik het mooi op garantie gooien.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Iemand bekend met de Razer Thresher 7.1 draadloze gaming headset die ook geschikt is voor de Series x?

Werkt het draadloos goed?

[ Voor 13% gewijzigd door 038Robijno op 20-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:22:
[...]

Je mag die andere console best noemen hoor, doe ik ook want heb ze ook beide. :)

Grootste verschil zit hem bij mij in de geluidsproductie tussen de XSX en PS5. Nou is de PS5 behoorlijk stil, maar heeft wel last van coilwhine vanuit de psu en dat hoor je gewoon. De XSX daarentegen is volkomen stil bij mij en dan zit ik er 1,5m vanaf.

Ja Quick Resumé werkt ook lekker. Geen gare intro schermen meer etc, direct gamen. Downloaden vind ik op de PS5 veel sneller en stabieler gaan. Die trekt mijn 1Gbit verbinding echt zo goed als dicht en doe 45GB FIFA 21 in krap 7 minuten waar de snelheden op de XSX toch vaak niet hoger komen dan 450Mbps en dan schommelt het ook nog.

Der eesrste setup op de PS5 vond ik ook prima. Ook met de app op je iPhone. Ging op de SXS en PS5 gewoon erg soepel. Ook daaraan kun je wel merken dat dit een nieuwe gen is, er is meer ook voor de gebruikerservaring. Enig wat ik nog op de XSX wil is het dashboard in 4K HDR. Dat verschil merk je toch echt als je eerst een uurtje op de XSX spelt en dan switcht naar de PS5.
Ik hoor de Coilwhine niet in mijn PS5 maar de fan wel een beetje, de Series X Is idd volledig stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amaze86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 05:20:
@Donstil: HDR te grijzig op PS5? denk dat je tv niet goed hebt afgesteld voor HDR icm ps5....
Mijn tv is gekalibreerd, werkt met de AppleTV geweldig en nu met de Series X ook.
Dat is eerder een probleem van de Ps5 dan van mijn set-up. Of een combinatie dan ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:27:

Downloaden gaat vlot.

Kan me in vrijwel al je punten vinden maar de setup van de PS5 was wel een stuk fijner wat mij betreft. Je kon meteen op de achtergrond al een game laten installeren en kon de stap om meteen online te gaan overslaan. Bij mij duurde de Xbox install een stuk langer omdat hij aan het internet verbonden moest zijn.

Vind de Xbox UI sowieso vrij onoverzichtelijk. Maar dat kan ook komen omdat ik die van PS gewend ben.

Wat de HDR betreft: Misschien heb je in de PS instellingen het verkeerd ingesteld. Bij mij is het ook niet echt grijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 20-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48
Timothy3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Kan me in vrijwel al je punten vinden maar de setup van de PS5 was wel een stuk fijner wat mij betreft. Je kon meteen op de achtergrond al een game laten installeren en kon de stap om meteen online te gaan overslaan. Bij mij duurde de Xbox install een stuk langer omdat hij aan het internet verbonden moest zijn.

Vind de Xbox UI sowieso vrij onoverzichtelijk. Maar dat kan ook komen omdat ik die van PS gewend ben.

Wat de HDR betreft: Misschien heb je in de PS instellingen het verkeerd ingesteld. Bij mij is het ook niet echt grijzig.
Die onoverzichtelijkheid herken ik. Al jarenlang een Xbox gehad maar blijf het een rommeltje vinden. Alles staat door elkaar heen overal zitten extra menuutjes verstopt etc. Ms zou eens een designer over moeten nemen van Apple ofZo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan de video zelf even niet bekijken, want ik moet er even van tussen. Ben wel benieuwd of dit nou volledig op GDK (Xbox Series devkit), of nog steeds XDK (Xbox One) draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Mijn consoles zijn gewoon online, dus dat heb ik niet echt gemerkt.

Ondanks dat de Ps5 misschien een instelling is wat HDR betreft ging dat op de Series X wel beter, Series X wist precies wat mijn set-up wel en niet ondersteunde (alles, behalve 4k120 :'( ) en hoefde daar niets aan te doen. Precies wat ik wil van een Console eigenlijk.

Het menu is nog wel even wennen inderdaad, alleen na 2 maanden Ps5 vind ik het daar ook nog steeds lastig dus zal wel bij de generatie horen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:
[Video: Hitman 3 Comparison - Xbox Series X vs Xbox Series S vs Xbox One X vs One S vs PS4 vs PS4 Pro vs PS5]

Kan de video zelf even niet bekijken, want ik moet er even van tussen. Ben wel benieuwd of dit nou volledig op GDK (Xbox Series devkit), of nog steeds XDK (Xbox One) draait.
Zo er zit wel erg weinig verschil tussen de last-gen en current-gen beelden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik had daarin dan juist weer het tegenovergestelde. Bij de PS5 wist hij alles qua mijn setup meteen eruit te halen. Bij de Series S moest ik omdat het niet klopte alles handmatig instellen. Maar misschien is dat bij de Series X wel anders.

Bij het installeren bleef de Xbox bij mij vrij lang hangen maar misschien was dat ook wel gewoon een internetissue inderdaad.
Donstil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Zo er zit wel erg weinig verschil tussen de last-gen en current-gen beelden zeg.
Ja dat viel mij ook al op! Ze hebben het uitvoerig over de grote verschillen maar ik zie het allemaal niet zo. Lijkt vrijwel hetzelfde allemaal.

Prachtige game, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
Ik had daarin dan juist weer het tegenovergestelde. Bij de PS5 wist hij alles qua mijn setup meteen eruit te halen. Bij de Series S moest ik omdat het niet klopte alles handmatig instellen. Maar misschien is dat bij de Series X wel anders.

Bij het installeren bleef de Xbox bij mij vrij lang hangen maar misschien was dat ook wel gewoon een internetissue inderdaad.
Aah zo, ik heb de Xbox App gebruikt.
Series X op UTP en werd via de App gelijk gevonden, werkte prima (De Ps5 had iets soortgelijks met een QR code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:01
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:28:
Er is een nieuwe Xbox Game Streaming Test App die je kunt sideloaden op Windows 10.
Hier een guide geplukt van Reddit:Heb 'm geïnstalleerd. Vanavond bij thuiskomst eens testen. :)
Ik zie helaas alleen maar :
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.0_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.BlockMap
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.0_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.appxbundle
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.70_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.BlockMap
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.70_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.eappxbundle

niet de 120113010 versie.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Sjalabert schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Ik zie helaas alleen maar :
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.0_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.BlockMap
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.0_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.appxbundle
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.70_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.BlockMap
Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2101.1201.70_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.eappxbundle

niet de 120113010 versie.
Dat is alleen maar beter want dat is een nieuwere versie ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:01
Melantrix schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Dat is alleen maar beter want dat is een nieuwere versie ;)
Sorry niet helemaal wakker. Koekoek. #coronaisallesschuld :)

THX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM-zeOXwLZgI37vuRCg-wrATyV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BWSYhGeInEYHofSjzczaVOo0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Sjalabert op 20-01-2021 11:31 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Op het eerste gezicht lijkt er amper verschil, maar de anti aliasing is net wat beter op XSX en je kunt dat papiertje beter lezen dan op PS5, lol. De current gen versies ogen wel washed out vergeleken met de old gen versies, maar dat komt omdat Resero de games in HDR heeft draaien op XSX en PS5 en deze video is niet in HDR.

Ik wilde net zeggen, want de HDR in de vorige twee games was echt wel goed te noemen voor zover ik heb gezien. Wel om een of andere reden oogt de XSX versie meer washed out dan PS5, dat viel me op. De nacht stukjes zijn duidelijk lichter dan op PS5.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 20-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
[...]

In tegenstelling tot wat mensen denken is dit eigenlijk gewoon nog een last-gen game/engine die een aantal next-gen functies gebruikt (velocity architecture en hogere frame rates). Eind dit jaar komt er een Ray-Tracing update voor PC en ik verwacht ook voor consoles. Pas dan zal de game vermoedelijk gebruik maken van de hele RDNA2/next-gen feature set. Tot die tijd is het een zeer beperkte upgrade tov Hitman 2.

Tot die tijd koop ik hem dus ook nog niet want t.z.t. koop ik hem voor een prikkie en dan ga ik hem pas spelen. Heb teveel games die wel next-gen zijn die ik nu kan spelen om hier tijd en geld in te stoppen nu.

[ Voor 10% gewijzigd door sohus op 20-01-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

MRE-Inc schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:22:
[...]

Hmm, ik heb ook een 1Gbit verbinding en ik haal zo'n 880 mbit en deze snelheid is stabiel. Ik ben er heel erg blij mee. Updates en spellen downloaden gaat als een malle.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KillGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Hmm, ik heb ook een 1Gbit verbinding en ik haal zo'n 880 mbit en deze snelheid is stabiel. Ik ben er heel erg blij mee. Updates en spellen downloaden gaat als een malle.
Holy shit. Kom ik aan met 250Mbits bij Ziggo. Bij wie krijg je zulke gekke speeds? :O

En bedoel je nou Xbox of PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

KillGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Welke internetprovider en welke modem/router ? Bij mij staan de PS5 en XSX onder elkaar in het tv meubel en allebei via utp op dezelfde switch aangesloten. Toch haalt de PS5 met gemak stabiel 800Mbps waar de XSX achterblijft bij on en nabij de 200-550Mbps. Het schommelt nogal, dan weer 223Mbps, dan weer 582Mbps om weer in te zakken naar 341Mbps etc etc.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gamqc84EeAZhL3G_ojL2ZBY1RL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qn5z40hJyzw7768rl5Y1bRzp.jpg?f=fotoalbum_large Ik zie dat ik toch overdreven heb. Het is zo rond de 780 mbit alhoewel ik wel regelmatig boven de 800 uitkom volgens mij. Ik zit bij KPN en gebruik de normale KPN apparatuur. Allebei wel aangesloten via een gigabit switch. En dit is op de xbox series x.

No guts, no glory!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Fall Guys komt naar Game Pass, voor diegene die daar nog interesse in hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:54:
[Afbeelding] Ik zie dat ik toch overdreven heb. Het is zo rond de 780 mbit alhoewel ik wel regelmatig boven de 800 uitkom volgens mij. Ik zit bij KPN en gebruik de normale KPN apparatuur. Allebei wel aangesloten via een gigabit switch. En dit is op de xbox series x.
Damn! Boden ze mij die snelheid ook maar in Groningen hier, want dan stapte ik meteen over. Hooguit 200Mbits wat ik zag staan voor mijn adres en dat was glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Damn! Boden ze mij die snelheid ook maar in Groningen hier, want dan stapte ik meteen over. Hooguit 200Mbits wat ik zag staan voor mijn adres en dat was glasvezel.
Ja, het is wel fijn, maar ik vind het wel prijzig. Ik moet nog bekijken of ik dit ga houden. Ik ben met deze snelheden wel blij met de series x. Toch weer een meer next gen ervaring. Mijn ps4 pro was niet vooruit te branden met downloads.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Holy shit. Kom ik aan met 250Mbits bij Ziggo. Bij wie krijg je zulke gekke speeds? :O

En bedoel je nou Xbox of PS5?
Ik heb 500Mbits van ziggo en haal ook niet meer dan tussen de 250/300 gemiddeld, het gaat erg op en neer...
zelfs al verschillende keren Kbits gezien.

Met de speedtest die je via de Xbox kan doen krijg ik een mooie 500+Mbits te zien maarja daar heb je niks aan.
Rechtstreeks op de modem aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik haal ook rond de 480Mbit op de Series X met m'n 500Mbit Ziggo verbinding.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53
Rivanov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:39:
Ik haal ook rond de 480Mbit op de Series X met m'n 500Mbit Ziggo verbinding.
lol hoe dan ..... :?
Pagina: 1 ... 95 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord