Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rivanov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:39:
Ik haal ook rond de 480Mbit op de Series X met m'n 500Mbit Ziggo verbinding.
+1, precies dezelfde ervaring hier.
UPnP al eens geprobeerd? Of, al is het alleen maar om te testen, de Series X in een DMZ zetten? Deed hier wonderen :) (ondanks dat de NAT al Open was)

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 20-01-2021 15:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Wom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:01:
Fall Guys komt naar Game Pass, voor diegene die daar nog interesse in hebben.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 14:40
Ik heb slechts een 100Mbit verbinding in huis, als XsX een game binnen trekt, wiebelt de snelheid een beetje op en neer tussen de 98Mbit en 105Mbit.

Hebben jullie wellicht nog andere bandbreedteverbruikers in huis die een deel van de bandbreedte verbruiken misschien (tv's / pc's / kinderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:56
Xbox Gamepass Instagram.

https://www.purexbox.com/..._coming_to_xbox_game_pass

[ Voor 67% gewijzigd door Timothy3000 op 20-01-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatsoenlijk netwerk aanleggen. ;)
I don't know. Heb het gewoon bekabeld aangesloten op m'n UniFi network.
Niks speciaals gedaan verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 20-01-2021 15:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Ow beter! Ik vind het nog steeds een geniale game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Devolver heeft het gedenied net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEoJbK0r0JnRpJs-CtlPwuAdZVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NmFBLq6DXrBMULqVtw6nemtp.png?f=fotoalbum_large

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
*knip* verkeerde game

[ Voor 95% gewijzigd door Krimglas op 20-01-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wauw, annoying af zeg! Ik begreep van sommige mensen op Twitter al dat het aardig dood is op PS platforms, dus het mag nu echt wel eens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:02
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:42:
[...]

+1, precies dezelfde ervaring hier.

[...]

UPnP al eens geprobeerd? Of, al is het alleen maar om te testen, de Series X in een DMZ zetten? Deed hier wonderen :) (ondanks dat de NAT al Open was)
Toch maar eens kijken of ik het UPnP verhaal voor elkaar krijg op de connectbox van ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ErwinJ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Toch maar eens kijken of ik het UPnP verhaal voor elkaar krijg op de connectbox van ziggo.
Als je maar één Xbox in huis heb kan je iig de poorten handmatig openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Als je maar één Xbox in huis heb kan je iig de poorten handmatig openzetten.
Ik heb maar 1 waar het van belang is...
De andere 2 zitten op wifi en is niet zo belangrijk als het trager is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ErwinJ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Ik heb maar 1 waar het van belang is...
De andere 2 zitten op wifi en is niet zo belangrijk als het trager is :)
Het enige probleem wat je dan *kan* krijgen is dat de NAT naar strict gaat. Vandaar dat UPnP handiger is. En volgens mij ondersteunt de Ziggo Connectbox dat gewoon :)

DMZ ben ik zo-zo over. Voor een console moet het niet heel veel kwaad kunnen en om te testen is het een prima middel.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 20-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Het enige probleem wat je dan *kan* krijgen is dat de NAT naar strict gaat. Vandaar dat UPnP handiger is. En volgens mij ondersteunt de Ziggo Connectbox dat gewoon :)

DMZ ben ik zo-zo over. Voor een console moet het niet heel veel kwaad kunnen en om te testen is het een prima middel.
Dat is het nou net...
UPnP staat aan op de connectbox en het werkt als ik de Xbox restart dan haal ik 1 keer een leuke snelheid, daarna is het kommer en kwel.
Vandaar dat ik zoekende ben om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ErwinJ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Dat is het nou net...
UPnP staat aan op de connectbox en het werkt als ik de Xbox restart dan haal ik 1 keer een leuke snelheid, daarna is het kommer en kwel.
Vandaar dat ik zoekende ben om het goed te krijgen.
Dan blijft óf handmatig port forwarding over of DMZ. Beide zijn makkelijk te doen, DMZ veruit het beste. En dan kan je ook gewoon goed testen.

Of het meteen goed doen en de Connectbox in bridgemode zetten en een fatsoenlijk router erachter plaatsen die wél goed met UPnP om kan gaan :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denken jullie, komt FF7 Remake nog wel naar Xbox of laten we het maar vergeten?

De game werd aangekondigd als debut console exclusive op PS4, zoiets. Het is dus een timed exclusive. In april is het een jaar geleden dat ie uitkwam. Is het gewoon een kwestie van dat ze niets mogen zeggen over andere platforms vóór die maand/datum of is het iets anders?

Er is echt met geen woord gerept over Xbox. Ik ging er automatisch van uit dat dit echt wel ging gebeuren en kijk er mega naar uit.....maar....i don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:09:
Wat denken jullie, komt FF7 Remake nog wel naar Xbox of laten we het maar vergeten?

De game werd aangekondigd als debut console exclusive op PS4, zoiets. Het is dus een timed exclusive. In april is het een jaar geleden dat ie uitkwam. Is het gewoon een kwestie van dat ze niets mogen zeggen over andere platforms vóór die maand/datum of is het iets anders?

Er is echt met geen woord gerept over Xbox. Ik ging er automatisch van uit dat dit echt wel ging gebeuren en kijk er mega naar uit.....maar....i don't know.
Vaak is het zo dat bij een timed exclusive deal er met geen woord gerept wordt over andere platformen. Dus ik verwacht hem wel gewoon dit jaar.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:17

Nogne

>.<

Rivanov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:39:
Ik haal ook rond de 480Mbit op de Series X met m'n 500Mbit Ziggo verbinding.
Hier hetzelfde, moet er wel bijzeggen dat ik deze snelheid alleen haal als er geen game actief is. Zodra ik ingame ben gaat het fors naar beneden.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Hier hetzelfde, moet er wel bijzeggen dat ik deze snelheid alleen haal als er geen game actief is. Zodra ik ingame ben gaat het fors naar beneden.
Dat is algemeen bekend. Heeft iedereen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:54
Nu we het toch over netwerk e.d. hebben, heeft iemand tips tegen packet loss? Wanneer ik CoD Warzone speel heb ik om de haverklap het CoD packet loss icoontje links in beeld.

Heb het euvel via wireless en bedraad (via stopcontact) en ook na het resetten van m'n (standaard) Ziggo router.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graft schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:07:
Nu we het toch over netwerk e.d. hebben, heeft iemand tips tegen packet loss? Wanneer ik CoD Warzone speel heb ik om de haverklap het CoD packet loss icoontje links in beeld.

Heb het euvel via wireless en bedraad (via stopcontact) en ook na het resetten van m'n (standaard) Ziggo router.

Thanks!
Internet via stopcontact, hoe oud is de woning ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Vaak is het zo dat bij een timed exclusive deal er met geen woord gerept wordt over andere platformen. Dus ik verwacht hem wel gewoon dit jaar.
Klopt!

Maar bij Rise of the Tomb Raider toen liet MS het na een tijdje wel weten dat het ook naar PS4 kwam, of Square Enix deed dat juist.

Kan mogelijk ook komen omdat de ontwikkelaar en schrijfster van de game gewoon doodsbedreigingen kreeg van boze fans, zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

Phydomir

Dennis

Graft schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:07:

Thanks!
9 van de 10 keer komt packet loss gewoon door een slechte verbinding. WiFi of via stroom is niet ideaal voor online gaming. Ik zou kijken of je met een kabel kunt testen om dat uit te sluiten. Heb je het met een kabel ook dan zou ik het aankaarten bij je ISP.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LR5-chAbYcKwyte-lsRfFv6eIc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UybD1uZGZ5IHTGVToZzQV1yv.jpg?f=fotoalbum_medium

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Klopt!

Maar bij Rise of the Tomb Raider toen liet MS het na een tijdje wel weten dat het ook naar PS4 kwam, of Square Enix deed dat juist.

Kan mogelijk ook komen omdat de ontwikkelaar en schrijfster van de game gewoon doodsbedreigingen kreeg van boze fans, zucht.
Ja bij de aankondiging van die game was er best wel wat controverse. Enerzijds door de rare communicatie vanuit MS en anderzijds door de toxic fanboys in de gaming community.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:55
Nice! Daar heb ik wel zin in. Lekker platformen. Stiekem wacht ik ook op SM3D World op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk krijg je geen issues. Op XboxEra zag ik dat mensen behoorlijke issues hebben met het importeren van de oude maps uit deel 1 en 2. IO Interactive zit er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:55
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Hopelijk krijg je geen issues. Op XboxEra zag ik dat mensen behoorlijke issues hebben met het importeren van de oude maps uit deel 1 en 2. IO Interactive zit er bovenop.
Ik had geen issue, game was gelijk compleet met alle maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Zo goed als zeker in Maart, tenzij ze een 2-jaar deal hebben net als met die aankomende Square Enix PS5 game. Meestal is het dan "volgende week in de winkels" om zo lang mogelijk de schijn van exclusiviteit te houden. Ook de PC versie zal dan vermoedelijk uitkomen en wellicht nog een streaming Switch versie.

[ Voor 20% gewijzigd door sohus op 20-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feyenoord10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik heb zelf een xbox one x, is het het waard om een series x te kopen? of is het veschil met de multiplatform games die er nu zijn minimaal? Omdat er nog geen series x exclusives zijn? En weet iemand waar ik de usb c kabel voor de series x los kan kopen? Want heb nu die batterij charge kit voor xbox one x, en dat laadsnoer is helaas geen usb c. De nieuwe controller van series x heeft usb c aansluiting. Hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
justifire schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Internet via stopcontact, hoe oud is de woning ?
Jaren 60. Zijn zat woningen waar geen ethernet kabels zijn door getrokken.
Phydomir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:23:
[...]

9 van de 10 keer komt packet loss gewoon door een slechte verbinding. WiFi of via stroom is niet ideaal voor online gaming. Ik zou kijken of je met een kabel kunt testen om dat uit te sluiten. Heb je het met een kabel ook dan zou ik het aankaarten bij je ISP.
Goeie, toch maar eens met een lange ethernetkabel proberen inderdaad. Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feyenoord10
Donstil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Zo er zit wel erg weinig verschil tussen de last-gen en current-gen beelden zeg.
ik vind het verschil ook niet indrukwekkend. ik twijfel om series x te kopen, heb nu de xbox one x. maar ja de series x natuurlijk meer power etc. plus flight simulator komt enkel naar series s en x op de gamepass klopt dit? vind ik vrij raar, die game draait ook vooral via server cloud in principe. dus zou dan toch op de xbox one x ook moeten kunnen draaien, desnoods 1440p resolutie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feyenoord10 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:53:
Ik heb zelf een xbox one x, is het het waard om een series x te kopen? of is het veschil met de multiplatform games die er nu zijn minimaal? Omdat er nog geen series x exclusives zijn? En weet iemand waar ik de usb c kabel voor de series x los kan kopen? Want heb nu die batterij charge kit voor xbox one x, en dat laadsnoer is helaas geen usb c. De nieuwe controller van series x heeft usb c aansluiting. Hoor het graag van jullie
Die vraag is al vrij vaak langs gekomen... Is persoonlijk. Ik ben blij met mijn xsx, ook al speel ik zelfs veelal gewoon Xbox one games. Alles draait gewoon veel soepeler en sneller. Veel games hebben stabielere framerates en laadtijden zijn heel veel beter. Nauwelijks meer wachten. En dat geldt ook voor opstarten van de console zelf of games, met of zonder quick resume.

Of de graphics echt heel anders zijn vind ik moeilijk te zeggen, ik heb daar sowieso geen goed oog voor. Het is wel goed te zien bij Forza horizon 4 bv want die draaide ik op de one x in fhd want op 30 fps vond ik de game onspeelbaar.

Om op te laden kun je elke willekeurige USB c kabel gebruiken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Graft schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:07:
[...]

[...]

Goeie, toch maar eens met een lange ethernetkabel proberen inderdaad. Merci!
De opmerking slaat denk ik eerder op de kwaliteit van je elektrische installatie. Daar valt en staat UTP middels stroom namelijk mee. Als de bedrading in het huis ook nog uit de jaren 60 stamt, kan dat voor signaalproblemen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feyenoord10 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:13:
[...]

ik vind het verschil ook niet indrukwekkend. ik twijfel om series x te kopen, heb nu de xbox one x. maar ja de series x natuurlijk meer power etc. plus flight simulator komt enkel naar series s en x op de gamepass klopt dit? vind ik vrij raar, die game draait ook vooral via server cloud in principe. dus zou dan toch op de xbox one x ook moeten kunnen draaien, desnoods 1440p resolutie dan?
Jij hebt hoge verwachtingen van een One X versie van Flight simulator met 1440p :) Dat spel is echt wel zwaar op een pc, laat staan op oude consoles. En ja de One X is ook oud met zijn cpu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord10
Finraziel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Die vraag is al vrij vaak langs gekomen... Is persoonlijk. Ik ben blij met mijn xsx, ook al speel ik zelfs veelal gewoon Xbox one games. Alles draait gewoon veel soepeler en sneller. Veel games hebben stabielere framerates en laadtijden zijn heel veel beter. Nauwelijks meer wachten. En dat geldt ook voor opstarten van de console zelf of games, met of zonder quick resume.

Of de graphics echt heel anders zijn vind ik moeilijk te zeggen, ik heb daar sowieso geen goed oog voor. Het is wel goed te zien bij Forza horizon 4 bv want die draaide ik op de one x in fhd want op 30 fps vond ik de game onspeelbaar.

Om op te laden kun je elke willekeurige USB c kabel gebruiken.
Top, vriendelijk dank man. Ja ik haal hem er wel bij de series x. Gewoon voor erbij. Ultimate gamepass heb ik voor een jaar voor maar 20 euro. 20 euro voor jaar live gold via brazil vpn en kreeg daar dan gratis ultimate bij via die gratis activering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord10
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Jij hebt hoge verwachtingen van een One X versie van Flight simulator met 1440p :) Dat spel is echt wel zwaar op een pc, laat staan op oude consoles. En ja de One X is ook oud met zijn cpu. :)
cpu is wel gaar van xbox one x idd, ik merk ook vaak vastlopers erop. gisteren ook jedi fallen order ineens liep het weer vast. ja heb laptop van maar 1000 euro van lenovo met nvidia 1660 card geloof ik, en moet zeggen zit er op medium settings al zeer mooi uit die flight sim. maar vind gewoon nice weer een xbox erbij te hebben. en denk dat die games als control die in gamepass zitten en jedi fallen order veel mooier ogen in hdr ook? zeker als ik het op mijn lg cx oled speelt? vind fallen order nu al vrij mooi ogen op mijn oled via de xbox one x. en als ik de series x aansluit, kan ik dan gewoon verder waar ik gebleven was met jedi fallen order? dat vind ik wel weer dope met xbox in vergelijking tot de playstation

[ Voor 8% gewijzigd door feyenoord10 op 20-01-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, net toch ineens weer dat de controller connectie compleet dood is... Zet spel op pauze voor een korte break, kom terug en controller en headset willen niet meer verbinden, ook 2e controller niet, ook niet met USB. Moest hem weer hardhandig uitschakelen (en dan doet hij dus ook geen quick resume).

Ik zit wel op de nieuwste update (althans er is geen update beschikbaar zegt ie), dus blijkbaar hebben ze dat nog niet kunnen fixen. Niet dat het vaak gebeurt maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
feyenoord10 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:53:
Volgens mij gewoon elke usb c kabel, die bij de charge and play zit is 2.80M volgens mij, wel een fijne lengte moet ik zeggen mocht die bijna leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:
Ik snap niet waarom er geen vr maker is die een vd bril samen met MS released. Half life als launch game en gaan met die banaan.
Dat kan inderdaad niet echt moeilijk zijn, gewoon bv. de Oculus Quest 2 met 1 kabeltje aan je Series X hangen zoals nu ook al mogelijk is met je PC. Makkelijker en goedkoper kan op het moment echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice !
Nights op de Sega Saturn was zo ontzettend gaaf destijds oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Graft schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Doelde meer op hoe de bedrading is aangelegd.
Hoeveel groepen, dikte van de koperdraad, geaard of ongeaard, heeft allemaal invloed op de doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:32:
[...]

De opmerking slaat denk ik eerder op de kwaliteit van je elektrische installatie. Daar valt en staat UTP middels stroom namelijk mee. Als de bedrading in het huis ook nog uit de jaren 60 stamt, kan dat voor signaalproblemen zorgen ;)
Juist :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
justifire schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Doelde meer op hoe de bedrading is aangelegd.
Hoeveel groepen, dikte van de koperdraad, geaard of ongeaard, heeft allemaal invloed op de doorvoer.
Haha, de duiding van @Notna nodig. Begrijpend lezen ging niet zo lekker meer na een dag vol videocalls..

Ik vrees dat het allemaal redelijk basic is. Maar ik ga eens testen met een langere UTP kabel.

Vind m'n eigen reactie als ik m teruglees ook wat kattig. Niet de bedoeling! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Kleine verschillen tussen de versies, maar XSS en XSX versie lijken beide prima te draaien. Bewijst wel de strategie dat de XSS op 1080p kan want de XSX op 4K doet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Gaat lastige generatie worden voor mij. Ze staan hier allebei. Heb een voorkeur voor PlayStation platform maar als je toch kan kiezen kan je deze games beter op de Xbox spelen :). Heb het ook met gamepass games. Als ze op beide uitkomen speel ik liever op de ps5 maar ben dan wel echt dief van m’n bankrekening....
Snap ik. Daarom voor mij voorlopig maar 1 console. Heb daar echt genoeg aan, gamepass speelt daarbij een grote rol. En tijd, dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
DutchOwnage schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Snap ik. Daarom voor mij voorlopig maar 1 console. Heb daar echt genoeg aan, gamepass speelt daarbij een grote rol. En tijd, dat altijd.
Had ik ook moeten doen. Sinds geld geen probleem meer is koop ik altijd alle consoles omdat ik geen exclusives wil missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord10
*knip*doei*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 21-01-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Had ik ook moeten doen. Sinds geld geen probleem meer is koop ik altijd alle consoles omdat ik geen exclusives wil missen.
Die tijd heb ik ook gehad. Bijna iedere generatie wel beide consoles in huis gehad. Maar zoals bij jou er een voorkeur is voor Playstation, is dat er bij mij in al die jaren voor Xbox.

Maar naarmate je toch wat ouder wordt, en je de tijd moet verdelen, heb ik besloten dat ik het bij 1 console hou.

En tuurlijk zal het gaan kriebelen hoor, als er straks mooie exclusives voor de PS zijn, maar toch. Weet zeker dat ik genoeg heb aan m'n XSX. Alleen al het vooruitzicht van een FH5 en nieuwe Forza is voor mij voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Snap de vergelijking met de PS5, maar vind de vergelijking met XSS eigenlijk interessanter. Want daar was toch wel wat onzekerheid rond, of die wel aan de verwachtingen kon voldoen. Dat lijkt iig wel het geval te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
DutchOwnage schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:35:
[...]

En tuurlijk zal het gaan kriebelen hoor, als er straks mooie exclusives voor de PS zijn, maar toch. Weet zeker dat ik genoeg heb aan m'n XSX. Alleen al het vooruitzicht van een FH5 en nieuwe Forza is voor mij voldoende.
Dat is bij mij fh5. Al hoop ik op een leukere bestemming dan 4. Vond Italië Bv veel leuker in 3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 00:12
Pfff, wat een aanfluiting is de launch van Hitman 3. Dat toevoegen van maps aan de hand van je account gaat helemaal de soep in omdat de site van IOI.dk helemaal op zijn gat ligt. Tuurlijk, helemaal te verwachten. En heb je hem gelinkt, dan kan het alsnog zijn dat het niet helemaal goed gegaan is.

Waarom maakt dat uit? Nou als je het later doet dan is het een stuk minder prettig, want dan overschrijft ie je hele Hitman 3 voortgang. Supergaaf. Welke idioot heeft dat bedacht?

En als je eenmaal in de game zit (bv omdat het je toch niet zoveel boeit of je had toevallig mazzel), dan krijg je om de zoveel tijd een mooie "disconnected" met de mogelijkheid om nog te proberen (wat vrijwel elke keer een minuut duurt) of naar het menu te gaan (al dan niet om in offline mode te gaan spelen).

Serieus, kunnen ze de klootviolen die dit bedacht hebben niet even kielhalen en vierendelen?

Even een save reloaden gaat ook voor geen meter, dan knalt ie er ook uit en kun je dus alsnog niks anders dan naar het menu te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 20-01-2021 22:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

giantgiantus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Gaat lastige generatie worden voor mij. Ze staan hier allebei. Heb een voorkeur voor PlayStation platform maar als je toch kan kiezen kan je deze games beter op de Xbox spelen :). Heb het ook met gamepass games. Als ze op beide uitkomen speel ik liever op de ps5 maar ben dan wel echt dief van m’n bankrekening....
Exact hetzelfde hier. Ik kies altijd een "hoofdplatform", daar koop ik alle games voor die op beiden uitkomen. Op de andere console vervolgens de exclusives die ik niet wil missen. Destijds ging ik van de Xbox 360 naar de PS4 (m.a.w. ik had op dat moment minder spellen op de PS3 en nu dus Xbox One dan op de tegenhangers). Maar, sinds de nieuwe consoles er zijn en ik ze beiden heb neig ik toch weer meer naar de XSX nu terwijl ik wel 300+ titels (fysiek in de kast) heb voor de PS4. Dus Watch_Dogs, AC: Valhalla, Planet Coaster en nu Hitman 3 voor de XSX gekocht. Besloten dat de PS5 gebruikt gaat worden voor de exclusives en evt. PSVR2. Vind ik altijd wel even lastig (in m'n hoofd), ook met bijv. trophies vs. achievements. Maar nu is het dan wel weer leuk om de Gamerscore een beetje op te krikken die ver onder m'n Trophy level zit :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt :N. Ook al is 't 00.14 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:53:
Pfff, wat een aanfluiting is de launch van Hitman 3. Dat toevoegen van maps aan de hand van je account gaat helemaal de soep in omdat de site van IOI.dk helemaal op zijn gat ligt. Tuurlijk, helemaal te verwachten. En heb je hem gelinkt, dan kan het alsnog zijn dat het niet helemaal goed gegaan is.

Waarom maakt dat uit? Nou als je het later doet dan is het een stuk minder prettig, want dan overschrijft ie je hele Hitman 3 voortgang. Supergaaf. Welke idioot heeft dat bedacht?

En als je eenmaal in de game zit (bv omdat het je toch niet zoveel boeit of je had toevallig mazzel), dan krijg je om de zoveel tijd een mooie "disconnected" met de mogelijkheid om nog te proberen (wat vrijwel elke keer een minuut duurt) of naar het menu te gaan (al dan niet om in offline mode te gaan spelen).

Serieus, kunnen ze de klootviolen die dit bedacht hebben niet even kielhalen en vierendelen?

Even een save reloaden gaat ook voor geen meter, dan knalt ie er ook uit en kun je dus alsnog niks anders dan naar het menu te gaan.
https://amp.trueachieveme...__twitter_impression=true

Ze zijn er iig mee bezig. Maar idd eens met je dat dit soort geneuzel echt debiel is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DutchOwnage schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:14:
Bij deze de VS discussie verwijderd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:18
Martinspire schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:53:

Heb zelf Hitman 1 en 2 volledig op Steam, maar wilde nu voor de Xbox versie gaan. Na het zien van de prijzen die ze daar nog voor durven vragen om alle maps in 3 te krijgen (Hitman 1 €30 en Hitman 2 Gold €100) was ik al lichtelijk genezen. (Is voor Hitman 2 gewoon de releaseprijs 😅 en had meer een dlc prijs verwacht zoals bij 2).

Na jouw verhaal weet ik helemaal zeker dat ik ze lekker even de tijd geef en niet alleen op een Steam release wacht, maar ook nog eens een goede sale.

Het is niet alsof er geen andere games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Heb zelf Hitman 1 en 2 volledig op Steam, maar wilde nu voor de Xbox versie gaan. Na het zien van de prijzen die ze daar nog voor durven vragen om alle maps in 3 te krijgen (Hitman 1 €30 en Hitman 2 Gold €100) was ik al lichtelijk genezen. (Is voor Hitman 2 gewoon de releaseprijs 😅 en had meer een dlc prijs verwacht zoals bij 2).

Na jouw verhaal weet ik helemaal zeker dat ik ze lekker even de tijd geef en niet alleen op een Steam release wacht, maar ook nog eens een goede sale.

Daar was ik dus ook over aan het denken... Niet dat deze game mij zelf trekt en ik ben zelf eigenlijk nooit zo van het kopen op release geweest, maar hoe vaker dit soort fuckups gebeuren hoe meer mensen toch er toe bewogen zullen worden om gewoon te wachten tot games wat goedkoper zijn en alle bugs er uit gehaald zijn, zou ik denken...

Ik vraag me af of uitgevers zichzelf uiteindelijk eens in de voet zouden schieten dat er straks steeds minder mensen de release prijs willen betalen, of dat er altijd genoeg mensen zijn die hem toch meteen willen hebben. Releases zoals die van cyberpunk spelen daar ook bij mee.

Aan de andere kant zijn buggy releases nou ook niet een nieuw fenomeen natuurlijk dus misschien accepteren mensen het toch beter dan je zou denken.

Overigens is gamepass natuurlijk wel hoe dan ook hier weer een briljant antwoord. Toch leuk dat je daar wel games bij release kunt spelen, maar als ze te buggy zouden zijn heb je er niet net een klap geld aan uitgegeven. Al heb ik ook het idee dat Microsoft best goed is in games niet te vroeg uitgeven. De games die ik bij release van hun gespeeld heb deden het in ieder geval prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

[ Voor 38% gewijzigd door justifire op 21-01-2021 07:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30
giantgiantus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Dat is bij mij fh5. Al hoop ik op een leukere bestemming dan 4. Vond Italië Bv veel leuker in 3.
Je bedoeld FH2, FH3 was in Australie :+
De geruchten zijn dat FH5 in Japan gaat zijn. We gaan het wel zien. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 20:41
voog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Is je controller up to date?
Goede vraag, geen idee. Hoe check ik dat? Kwestie van aansluiten op console met USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
devilsnight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Geen issues, maar ik zet dan ook niets over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
rvdlaar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:17:
[...]

Goede vraag, geen idee. Hoe check ik dat? Kwestie van aansluiten op console met USB kabel?
Volgens mij kunnen die nieuwe controllers dat 'zelfs' draadloos, maar usb-kabeltje werkt zeker. Daarna bij de settings in het accesoires deel (zo uit m'n hoofd).
WTF heb ik net bekeken _O-
DutchOwnage schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:14:
Tweakers betaalt niet genoeg om ook nachtdiensten te doen :/ :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 16:47
Finraziel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:48:
Nou, net toch ineens weer dat de controller connectie compleet dood is... Zet spel op pauze voor een korte break, kom terug en controller en headset willen niet meer verbinden, ook 2e controller niet, ook niet met USB. Moest hem weer hardhandig uitschakelen (en dan doet hij dus ook geen quick resume).

Ik zit wel op de nieuwste update (althans er is geen update beschikbaar zegt ie), dus blijkbaar hebben ze dat nog niet kunnen fixen. Niet dat het vaak gebeurt maar toch...
Volgens mij is het nog steeds een bekend probleem maar niet gefixt:
Known Issues
We understand some issues have been listed in previous Xbox Insider Release Notes. These items aren’t being ignored, but it will take Xbox engineers more time to find a solution.

We’re still tracking these known issues:
Controllers

We’re aware some users using an Xbox Series X|S controller are seeing it lose sync with the console.
Note: If you see this behavior, try reconnecting the controller to the console via USB/Wireless or if possible connect another controller and submit feedback. Then reboot the console and try re-syncing the controller.
Bron: xbox Insider release notes van 20 jan:
https://news.xbox.com/en-...omega-2011-210105-1930-3/

[ Voor 5% gewijzigd door JDL15 op 21-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Volgens mij is het nog steeds een bekend probleem maar niet gefixt:

[...]

Bron: xbox Insider release notes van 20 jan:
https://news.xbox.com/en-...omega-2011-210105-1930-3/
Volgens mij is dat niet het probleem dat ik had. Ik gebruik om te beginnen de elite v1. Ook hielp het aansluiten via USB niet. Leek er bij mij meer op alsof het proces wat met de controllers praat volledig gecrasht was of zo.

Maar goed, zoals ik zei het gebeurt (bij mij) ook maar heel sporadisch, niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerrick274
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik heb het 1 keer gehad op mijn Series S dat de guide button op de controller langzaam bleef knipperen en de controller zelf nergens op reageerde. Opnieuw pairen met de Xbox had geen zin. Ook een USB kabel aansluiten niet. Zelfs de accu uit de controller halen en er weer in niet. Een volledige shutdown van de Xbox bleek de enige oplossing. Na opnieuw starten zagen ze elkaar weer. Ik weet niet of dit het benoemde cotroller probleem is, maar het was wel ff vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door Powerrick274 op 21-01-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 00:12
Beakzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Mja het is vooral dat het bij launch gewoon kut gaat. Ik kon om 1 uur pas wat migreren. Maarja, dan is de dag dus al voorbij en ik schat dat er maar weinig mensen hebben kunnen spelen. Zelfs bij het laden van een savegame kon ie ineens offline gaan en daar kon je dus gewoon niks tegen doen. Ik bedoel, ik zit nog steeds in dezelfde game-sessie. Hoezo moet ie dan online blijven voor iets wat totaal geen invloed heeft op mijn game? Kijk, dat je het uiteindelijk in het menu wilt doen om te zien of je een level mag starten (al zou ook dit beter kunnen worden opgelost) kan ik nog mee leven, maar dat je in een game zit die autosaves maakt en je die niet eens kunt laden, dat is gewoon echt broddelwerk.

Over een maandje is het vast prima te spelen als de grootste wave geweest is en het wat meer spreid. Maar het blijft bizar dat ze van de vorige 2 games niet geleerd hebben én het migreren dus gewoon ruk gaat. Vooral dat het verplicht is en dat je het niet even 2 weken eerder kon doen, blijft bizar. En dan heb je nog mensen die de migratie wel konden doen gister, maar waarbij het niet helemaal goed is verlopen. Dat wordt nog een flinke kluif om dat te gaan fixen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 21-01-2021 09:58 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 18:33
Exorcist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Exact hetzelfde hier. Ik kies altijd een "hoofdplatform", daar koop ik alle games voor die op beiden uitkomen. Op de andere console vervolgens de exclusives die ik niet wil missen. Destijds ging ik van de Xbox 360 naar de PS4 (m.a.w. ik had op dat moment minder spellen op de PS3 en nu dus Xbox One dan op de tegenhangers). Maar, sinds de nieuwe consoles er zijn en ik ze beiden heb neig ik toch weer meer naar de XSX nu terwijl ik wel 300+ titels (fysiek in de kast) heb voor de PS4. Dus Watch_Dogs, AC: Valhalla, Planet Coaster en nu Hitman 3 voor de XSX gekocht. Besloten dat de PS5 gebruikt gaat worden voor de exclusives en evt. PSVR2. Vind ik altijd wel even lastig (in m'n hoofd), ook met bijv. trophies vs. achievements. Maar nu is het dan wel weer leuk om de Gamerscore een beetje op te krikken die ver onder m'n Trophy level zit :+
Bedankt, logische argumenten. Ik ben een casual gamer, af en toe een spelletje (AC/Far Cry etc.). Wat zouden argumenten zijn voor een PS5 versus XBX? Op de een of andere manier heeft de PS5 m'n voorkeur, maar kan niet echt uitleggen waarom. Heb nooit een console gehad (altijd PC) maar door drukke baan/kinderen wil ik over naar een out-of-box systeem. Is het de hardware? Games? Toekomstbestendigheid? Hoor graag jullie argumenten/overwegingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

Phydomir

Dennis

ferryc schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Bedankt, logische argumenten. Ik ben een casual gamer, af en toe een spelletje (AC/Far Cry etc.). Wat zouden argumenten zijn voor een PS5 versus XBX? Op de een of andere manier heeft de PS5 m'n voorkeur, maar kan niet echt uitleggen waarom. Heb nooit een console gehad (altijd PC) maar door drukke baan/kinderen wil ik over naar een out-of-box systeem. Is het de hardware? Games? Toekomstbestendigheid? Hoor graag jullie argumenten/overwegingen.
In heel veel opzichten zijn beide consoles na genoeg gelijk. Het komt echt aan op de games die exclusief zijn voor de consoles die het grootste verschil maken. Wil je graag de nieuwe Uncharted, God of War en Ratchet en Clank spelen, dan heb je niet veel aan een Xbox. Zo heeft de Xbox ook zijn eigen games die niet op de PS5 komen, maar dat is puur smaak.

Een groot voordeel wat Xbox wel heeft is wat mij betreft Gamepass. Voor een relatief laag bedrag per maan een enorme bibliotheek aan games, inclusief alle Xbox exclusieve games vanaf de dag dat ze uitkomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Phydomir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:10:
[...]

In heel veel opzichten zijn beide consoles na genoeg gelijk. Het komt echt aan op de games die exclusief zijn voor de consoles die het grootste verschil maken. Wil je graag de nieuwe Uncharted, God of War en Ratchet en Clank spelen, dan heb je niet veel aan een Xbox. Zo heeft de Xbox ook zijn eigen games die niet op de PS5 komen, maar dat is puur smaak.

Een groot voordeel wat Xbox wel heeft is wat mij betreft Gamepass. Voor een relatief laag bedrag per maan een enorme bibliotheek aan games, inclusief alle Xbox exclusieve games vanaf de dag dat ze uitkomen.
Vergeet ook het uiterlijk niet. Natuurlijk is dat puur smaak, maar je moet er rekening mee houden dat een ps5 in de woonkamer gaat opvallen. Een xbox gaat snel op in het interieur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

Op de een of andere manier heeft de PS5 m'n voorkeur, maar kan niet echt uitleggen waarom.
Ik denk vooral de naamsbekendheid. Hoe je 't ook went of keert, veel mensen associëren het spelen van spelletjes op een "spelcomputer" nou eenmaal toch met een Playstation. Vooral in een land als Nederland, wat gewoon erg Playstation minded is.

Mijn eerlijke antwoord? Als je nog nooit een console hebt gehad, zou ik in eerste instantie kijken naar waar je voorkeuren liggen op het gebied van games. Playstation heeft gewoon een aantal hele sterke games, die je enkel op dat platform kunt spelen. Xbox heeft dat ook, maar toch in iets mindere mate. Weet wel, dat Microsoft hard op weg is om zelf ook een héél uitgebreid scala aan games te ontwikkelen die alleen daar te spelen zullen zijn, of in ieder geval als eerste/beter/gratis(via Gamepass),naast de bekende franchises Halo/Gears/Forza.

Ik zou mij daar even in verdiepen wat voor type games jou het meeste aanspreken. Daarna zou ik beide ecosystemen onder de loep nemen: wat vindt je prettiger eruit zien/werken. Voor een hoop mensen speelt ook erg mee waar hun vrienden zitten, maar dat is voor jou denk ik niet van toepassing omdat dit je eerste console gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vandaag voor het eerst wat games geprobeerd via de Cloud. Zowel via wifi als via 4g en tot mijn enige verbazing werkt dat echt wel behoorlijk goed in beide situaties. Ik heb Grounded, Ori, Gears Tactics en Forza Horizon 4 (wat zich afspeelt in Volendam volgens mij toch?) geprobeerd.

Je merkt het wel dat je via de cloud aan het spelen bent, want de input in bijv. Ori is net een tikkeltje off en af en toe hakkelt het geluid in forza (beeld niet), maar dat kan ook zijn omdat de telefoon op een bureau lag met 2 laptops en een andere telefoon die allemaal verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk :P

Verbaasd me eigenlijk toch wel hoe soepel het loopt want ik ben best wel kritisch voor inputlag, zeker in platformers als Ori, maar als je eenmaal dat ritme te pakken hebt van die milisecondes is dat echt prima te doen.

Ik ga nu ook meteen maar even kijken naar die verschillende opties voor die telefoonhouders en controllers :). Leuk gevoel om in de zomer buiten even een game op te kunnen starten (wat waarschijnlijk deze zomer vooral de tuin zal zijn gok ik :P).

@Krimglas Nee je hebt gelijk, als je thuis bent ga je natuurlijk inderdaad lokaal streamen als dat lukt met een goede wifiverbinding. Echter achter in de tuin is dat misschien niet altijd mogelijk. Verder is het zo dat als je niet thuis bent maar wel een goed wifi netwerk tot je beschikking hebt, je altijd de keuze hebt. Ik begreep wel dat er in een uur 4GB er doorheen gaat... Dat is best behoorlijk wat. En ik dacht dat ik met mijn 20 GB in een maand vrij ver zou komen. :o

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Al zie ik absoluut niet waarom je via het internet zou streamen als je gewoon vanaf je console kan streamen binnen je eigen netwerk zonder merkbare lag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Je hebt een PC dus je kun een maand Game Pass proberen. Even kijken welke games erop staan en een aantal uitproberen. Kijken of die games je bevallen. Misschien helpt dat in je beslissing. Weet wel dat het aanbod van de Xbox en PC, alhoewel het grotendeels overeen komt, niet helemaal gelijk is.

Puur persoonlijk:

Je had hiervoor geen PS4 dus dan zou ik voor de PS5 gaan. Er gaat dan een enorme schat aan last gen exclusives aan je open die je nu voor een prikkie kunt spelen. Koop PS Plus en je hebt al 20 PS4 parels op je PS5 staan. Daarnaast heb je dus een PC en kun je daar ook Game Pass op nemen. Dan heb je zowel Game Pass op je PC als je PS5.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 21-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
[...]

Ik denk dat een Series S/X i.c.m.gamepass een super combinatie is voor een casual gamer. Helemaal als je ook nog kids hebt. T fijne is dat je een gigantische library tot je beschikking hebt op Xbox, PC & Cloud met allerlei soorten games voor alle leeftijden.

Ik zou mezelf ook als redelijk casual gamer omschrijven maar ik speel op dit moment zoveel games die ik anders nooit gespeeld zou hebben. Simpelweg omdat ik ze nu niet direct hoef te kopen.

Voor zover ik weet kun je nog steeds 3 jaar aan Xboxlive tegoed 1:1 converteren voor gamepass ultimate zodat je de komende 3 jaar voor ~ 150,- klaar bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Trouwens heel offtopic maar is er een reden waarom de Switch niet in je rijtje staat? Want dat zou denk ik helemaal een ideale koop zijn. Mocht de tv dan een keer bezet zijn dan kun je lekker doorspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Puur persoonlijk:

Je had hiervoor geen PS4 dus dan zou ik voor de PS5 gaan. Er gaat dan een enorme schat aan last gen exclusives aan je open die je nu voor een prikkie kunt spelen. Koop PS Plus en je hebt al 20 PS4 parels op je PS5 staan. Daarnaast heb je dus een PC en kun je daar ook Game Pass op nemen. Dan heb je zowel Game Pass op je PC als je PS5.
In het Xbox-topic moet je aansporen om juist voor een Xbox Series X of S te gaan...

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:13:
Trouwens heel offtopic maar is er een reden waarom de Switch niet in je rijtje staat? Want dat zou denk ik helemaal een ideale koop zijn. Mocht de tv dan een keer bezet zijn dan kun je lekker doorspelen.
Misschien omdat die graag een potje AC/Far cry speelt? Dat zijn spellen die niet op de Switch te spelen zijn.

Ik heb zelf ook een switch (lite), maar je moet het wel echt hebben van de Nintendo exclusives. De ports op de Switch van 3 party games zijn het gewoon net niet. Mijn Switch ligt dan ook flink stof te happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Springbokkie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:26:
[...]

In het Xbox-topic moet je aansporen om juist voor een Xbox Series X of S te gaan...
:P
Mooraalkikker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Misschien omdat die graag een potje AC/Far cry speelt? Dat zijn spellen die niet op de Switch te spelen zijn.

Ik heb zelf ook een switch (lite), maar je moet het wel echt hebben van de Nintendo exclusives. De ports op de Switch van 3 party games zijn het gewoon net niet. Mijn Switch ligt dan ook flink stof te happen.
De oude AC games wel.

En dat laatste is wel waar. Sinds ik Game Pass heb koop ik vrijwel geen indie games meer voor Switch (altijd zonde om te betalen voor een game die je ineens gratis kunt spelen) maar als je nu instapt hoef je je niet te vervelen: De Switch backlog is wel fantastisch.

Het mooie is eigenlijk wel: Welke console je ook kiest, je kunt nu geen foute keuze maken. Met elk apparaat haal je een prachtconsole met een mooie bibliotheek in huis.

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 21-01-2021 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:33
Om het dan toch ontopic te maken: Die reden kun je ook aandragen voor de XSX dankzij gamestreaming en eventueel nog xCloud. ;) Als je voor diversiteit wil kiezen naast een PC, lijkt me de Switch inderdaad ook een kanshebber. Wil je meer in de lijn van PC doorgaan, is een PS5 of XSX een meer logische keuze.

Overigens ben ik heel blij met Gamepass als casual gamer. Gaat een wereld aan "simpele" games voor me open, zoals Overcooked 2 met vrienden of Deep Rock Galactic. Games die ik normaal niet zou kopen of spelen, maar heel fijn zijn voor even een uurtje in de avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Because... PC Master Race !! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Krimglas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:48:
Al zie ik absoluut niet waarom je via het internet zou streamen als je gewoon vanaf je console kan streamen binnen je eigen netwerk zonder merkbare lag :)
Je hoeft de game niet lokaal geinstalleerd te hebben om hem te kunnen spelen. Dat kan een voordeel zijn eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 16:15
Dioscuri schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Overigens ben ik heel blij met Gamepass als casual gamer. Gaat een wereld aan "simpele" games voor me open, zoals Overcooked 2 met vrienden of Deep Rock Galactic. Games die ik normaal niet zou kopen of spelen, maar heel fijn zijn voor even een uurtje in de avond. :)
All hail Gamepass! :+

Hoe is Deep Rock Galactic? Was mij verder nog niet opgevallen maar ziet er grappig genoeg uit om even uit te proberen. Ben je verplicht om een 4 player party te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Path of Exile nieuwe expansie. Gaat één van jullie hier nog mee aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 16:11
Dioscuri schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Om het dan toch ontopic te maken: Die reden kun je ook aandragen voor de XSX dankzij gamestreaming en eventueel nog xCloud. ;) Als je voor diversiteit wil kiezen naast een PC, lijkt me de Switch inderdaad ook een kanshebber. Wil je meer in de lijn van PC doorgaan, is een PS5 of XSX een meer logische keuze.

Jammer is wel dat je bepaalde games uit Gamepass niet via streaming kan spelen. Zo wilde ik laatst wat simpele spelletjes spelen op de iPad, maar dat mocht blijkbaar niet. (Tetris Connected, games uit EA play zoals Zumba bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:33
Blaauw87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:48:
[...]

All hail Gamepass! :+

Hoe is Deep Rock Galactic? Was mij verder nog niet opgevallen maar ziet er grappig genoeg uit om even uit te proberen. Ben je verplicht om een 4 player party te hebben?
Het kan zelfs singleplayer gespeeld worden, maar daar is deze game in mijn ogen niet voor bedoeld. Met een party van 3 of 4 wordt het gewoon wat chaotischer en verwarrender, maar daarmee ook een stuk grappiger en leuker. :)

Rock and stone! 8)

@kleinelievewolff: Hmm, zelf nog niet tegengekomen met console streaming, maar dat is wel jammer. Ik heb Tetris ook geïnstalleerd staan, dus ik kan wel eens proberen te streamen naar een Android telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Jammer is wel dat je bepaalde games uit Gamepass niet via streaming kan spelen. Zo wilde ik laatst wat simpele spelletjes spelen op de iPad, maar dat mocht blijkbaar niet. (Tetris Connected, games uit EA play zoals Zumba bijvoorbeeld).
Xcloud werkt volgens mij helemaal niet op Apple devices. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Xcloud werkt volgens mij helemaal niet op Apple devices. :)
Klopt, ik had het ook over lokaal game streaming via de Xbox app. Voor mij ook prima, wil soms even een spelletje spelen terwijl de tv in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Klopt, ik had het ook over lokaal game streaming via de Xbox app. Voor mij ook prima, wil soms even een spelletje spelen terwijl de tv in gebruik is.
Hm, raar dat bepaalde games blijkbaar niet lokaal gestreamed kunnen worden. Wat voor melding krijg je daar dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Hm, raar dat bepaalde games blijkbaar niet lokaal gestreamed kunnen worden. Wat voor melding krijg je daar dan bij?
"Dit spel kan niet worden gestart. Zuma's revenge is niet beschikbaar voor streaming (xxcode)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:14:
[...]
"Dit spel kan niet worden gestart. Zuma's revenge is niet beschikbaar voor streaming (xxcode)"
Dat is wel raar, want het is volgens mij toch gewoon niet meer dan een second screen eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:17

Nogne

>.<

kleinelievewolff schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Xbox One game of x360? Want mijn ervaring is dat je geen x360 games lokaal kan streamen (of over 4g).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:37
Heb even een klein vraagje.
Kom over van een PS4 naar een XSX. Kan ik ergens snel zien of een game 's nachts, op de achtergrond, een update heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Nogne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Xbox One game of x360? Want mijn ervaring is dat je geen x360 games lokaal kan streamen (of over 4g).
Meeste games met die melding zijn inderdaad X360 games!

Zal het vanavond nog eens testen met Tetris Connected, dat is volgens mij een Xbox One game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:
Koop PS Plus en je hebt al 20 PS4 parels op je PS5 staan.
Ps now bedoel je volgens mij (welke console bouwer had ook weer steeds van die verwarrende namen voor dingen? :+ )

Wat betreft welke console zou ik ook nog even kijken welke controller je fijn vindt... Nu met corona wat lastig om ergens uit te gaan proberen maar veel mensen hebben wel een duidelijke voorkeur voor de een of de ander. Als je bv al een Xbox controller gewend bent op je pc dan zou dat een plus voor Xbox kunnen zijn (kan ook voor PlayStation natuurlijk maar volgens mij hebben minder mensen zo'n controller voor de pc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
https://www.mediamarkt.nl...x-controller-1685541.html

Series X + gamepad. Catch them while it's hot.

Zegt ook dat het morgen thuis is als je voor 23:30 bestelt.

[ Voor 17% gewijzigd door lexkalin op 21-01-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Thom2289 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:26:
Heb even een klein vraagje.
Kom over van een PS4 naar een XSX. Kan ik ergens snel zien of een game 's nachts, op de achtergrond, een update heeft gehad?
My games & Apps -> betreffende game selecteren -> Startknop -> File info -> UpdateDate
Pagina: 1 ... 96 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord