Ik heb vandaag voor het eerst wat games geprobeerd via de Cloud. Zowel via wifi als via 4g en tot mijn enige verbazing werkt dat echt wel behoorlijk goed in beide situaties. Ik heb Grounded, Ori, Gears Tactics en Forza Horizon 4 (wat zich afspeelt in Volendam volgens mij toch?) geprobeerd.
Je merkt het wel dat je via de cloud aan het spelen bent, want de input in bijv. Ori is net een tikkeltje off en af en toe hakkelt het geluid in forza (beeld niet), maar dat kan ook zijn omdat de telefoon op een bureau lag met 2 laptops en een andere telefoon die allemaal verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk
Verbaasd me eigenlijk toch wel hoe soepel het loopt want ik ben best wel kritisch voor inputlag, zeker in platformers als Ori, maar als je eenmaal dat ritme te pakken hebt van die milisecondes is dat echt prima te doen.
Ik ga nu ook meteen maar even kijken naar die verschillende opties voor die telefoonhouders en controllers

. Leuk gevoel om in de zomer buiten even een game op te kunnen starten (wat waarschijnlijk deze zomer vooral de tuin zal zijn gok ik

).
@
Krimglas Nee je hebt gelijk, als je thuis bent ga je natuurlijk inderdaad lokaal streamen als dat lukt met een goede wifiverbinding. Echter achter in de tuin is dat misschien niet altijd mogelijk. Verder is het zo dat als je niet thuis bent maar wel een goed wifi netwerk tot je beschikking hebt, je altijd de keuze hebt. Ik begreep wel dat er in een uur 4GB er doorheen gaat... Dat is best behoorlijk wat. En ik dacht dat ik met mijn 20 GB in een maand vrij ver zou komen.
[
Voor 18% gewijzigd door
uchiha tijntje op 21-01-2021 11:12
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.