Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

Phydomir

Dennis

Finraziel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Ps now bedoel je volgens mij (welke console bouwer had ook weer steeds van die verwarrende namen voor dingen? :+ )
Nee, PS+, de PS+ collection heet dat. Als je dat het i.c.m. een PS5 dan kun je ook een hoop games downloaden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:36
Finraziel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Ps now bedoel je volgens mij (welke console bouwer had ook weer steeds van die verwarrende namen voor dingen? :+ )

Wat betreft welke console zou ik ook nog even kijken welke controller je fijn vindt... Nu met corona wat lastig om ergens uit te gaan proberen maar veel mensen hebben wel een duidelijke voorkeur voor de een of de ander. Als je bv al een Xbox controller gewend bent op je pc dan zou dat een plus voor Xbox kunnen zijn (kan ook voor PlayStation natuurlijk maar volgens mij hebben minder mensen zo'n controller voor de pc).
Nee, echt Plus. Op de PS5 is er een PSPlus collectie met 20 games (Crash Bandicoot, Final Fantasy, God of War etc).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:26
Had twee weekjes geleden de Series S gekocht met het idee voor een console ernaast terwijl ik op de PS5 wacht. Het is toch een fijnere console dan ik dacht en heb er echt heel wat uurtjes inzitten. Wat een fijne console is de Series S zeg, vooral de quick resume en snelle laadtijden. Wat mij vooral aantrekt is de Gamepass. Mijn PS4 slim lag stof te happen, omdat ik geen zin en tijd had om erop te gamen. Zag dat de Series X gisteren online was bij de Media Markt en toch maar in een impuls besteld. Geen idee of de Series X een echte verbetering nu zal zijn tegenover de Series S, maar hij in ieder geval toekomstbestendig. Ik pik de PS5 wel weer op als er een PS5 Slim variant op de markt is.

edit: Heb de Series X net aangesloten en hoor nu wel een lichte gezoem uit de Series X komen. Het lijkt uit de ventilator te komen, er zit geen disc in. Speel ook geen zware game maar Yakuzo 0. Mijn Series S was gewoon muisstil. Hoor je een lichte gezoem te horen? Dit is wel een tegenvaller dan :(

[ Voor 17% gewijzigd door Kungfukip op 21-01-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
2dope schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:54:
[...]

My games & Apps -> betreffende game selecteren -> Startknop -> File info -> UpdateDate
@Thom2289

Kan nog sneller als je niet de datum hoeft te weten, my games and apps en dan bij updates of queue kijken, daar staan de laatst geüpdate of gedownloade games bovenaan.

Dus als je weet dat een game een update krijgt op dag X en je ziet hem daar niet vooraan staan dan heb je hem nog niet binnen :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Nee, echt Plus. Op de PS5 is er een PSPlus collectie met 20 games (Crash Bandicoot, Final Fantasy, God of War etc).
Ohhh... Right, ja, die was ik vergeten... Was ik zelf in de war :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond om 23:00 een Resident Evil stream en er gaan geruchten dat de RE4 Remake er ook zal zijn. Uiteraard nieuwe Resident Evil Village beelden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:32
Kungfukip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:40:
Had twee weekjes geleden de Series S gekocht met het idee voor een console ernaast terwijl ik op de PS5 wacht. Het is toch een fijnere console dan ik dacht en heb er echt heel wat uurtjes inzitten. Wat een fijne console is de Series S zeg, vooral de quick resume en snelle laadtijden. Wat mij vooral aantrekt is de Gamepass. Mijn PS4 slim lag stof te happen, omdat ik geen zin en tijd had om erop te gamen. Zag dat de Series X gisteren online was bij de Media Markt en toch maar in een impuls besteld. Geen idee of de Series X een echte verbetering nu zal zijn tegenover de Series S, maar hij in ieder geval toekomstbestendig. Ik pik de PS5 wel weer op als er een PS5 Slim variant op de markt is.

edit: Heb de Series X net aangesloten en hoor nu wel een lichte gezoem uit de Series X komen. Het lijkt uit de ventilator te komen, er zit geen disc in. Speel ook geen zware game maar Yakuzo 0. Mijn Series S was gewoon muisstil. Hoor je een lichte gezoem te horen? Dit is wel een tegenvaller dan :(
Oeh dat is vervelend! Niet de bedoeling die van mij is echt niet te horen. Echt muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik hoor helemaal niks en ik ben er extreem gevoelig voor. Wellicht staat hij niet 100% waterpas? Uiteraard zijn er altijd productieverschillen en toleranties dus wat bij mij muisstil is hoeft het bij jou niet te zijn.

Xbox One en One X waren ook vrij stil (laatste wat minder onder heavy load) maar Series X is echt geluidloos bij mij. Alleen max 10cm er vandaan hoor ik de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
Jeffrey1908 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Oeh dat is vervelend! Niet de bedoeling die van mij is echt niet te horen. Echt muisstil.
sohus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Ik hoor helemaal niks en ik ben er extreem gevoelig voor. Wellicht staat hij niet 100% waterpas? Uiteraard zijn er altijd productieverschillen en toleranties dus wat bij mij muisstil is hoeft het bij jou niet te zijn.

Xbox One en One X waren ook vrij stil (laatste wat minder onder heavy load) maar Series X is echt geluidloos bij mij. Alleen max 10cm er vandaan hoor ik de fans.
Ah dit is heel erg balen dan. Het is jammer dan ik net mijn Series S heb verkocht op marktplaats. Je weet ook niet wanneer ze weer op voorraad komen als ik hem nu terugstuur. Gelukkig heeft Media Markt 100 dagen retourbeleid, maar weet niet hoe moeilijk ze doen als ik hier over 50 dagen mee terugkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Misschien kun je hem naar Microsoft sturen? Als het een defect is sturen ze je dan wellicht een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:55
Jeffrey1908 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Same. Alleen bij het installeren van een disc maakt hij geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lexkalin schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:45:
https://www.mediamarkt.nl...x-controller-1685541.html

Series X + gamepad. Catch them while it's hot.

Zegt ook dat het morgen thuis is als je voor 23:30 bestelt.
Snap de denkwijze van Media Markt echt totaal niet.
Iedereen en zijn moeder zijn op zoek naar voorraad op de Series X en dan gooien ze er doodleuk een extra controller bij om de verkoop te stimuleren ? 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Is eerder om de bots en scalpers tegen te gaan denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 21-01-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:09:
Is eerder om de bots en scalpers tegen te gaan denk ik.
Dat is ze dan niet gelukt :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Waar de Series X steeds binnen secondes weg is heeft het pakket best lang online gestaan!

Enige frappante was dat het bij het pakket vandaag besteld, morgen in huis was en bij de losse Series X nog steeds dinsdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Limbo en Inside zijn geweldig, erg benieuwd naar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wat ik me als leek afvraag en waar ik wel benieuwd naar was hoe jullie daarover denken:

In hoeverre denken jullie dat de Series S even future proof is als de Series X als het aankomt op nieuwe games? Denken jullie dat er over een aantal jaar een punt komt waar de S moeite gaat krijgen om de Series X bij te houden zoals dat ook bij de oude One S het geval was? Dus dat games minder goed gaan draaien?
Of gaat dat deze gen wel meevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 21-01-2021 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Desperados 3 stond toch voor volgende week op Game Pass? Hij is al te installeren, holy shit wat een leuke verrassing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:33
Hij schijnt behoorlijk pittig te zijn lees ik her en der? Nou ben ik normaal gesproken niet vies van een uitdaging, maar 't moet wel leuk blijven natuurlijk :9

Beetje te doen voor de casual gamert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
devilsnight schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:45:
Desperados 3 stond toch voor volgende week op Game Pass? Hij is al te installeren, holy shit wat een leuke verrassing! :)
Thanks voor de tip. Nu aan het downloaden en over 3 minuten gaan we hem eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:56:
Hij schijnt behoorlijk pittig te zijn lees ik her en der? Nou ben ik normaal gesproken niet vies van een uitdaging, maar 't moet wel leuk blijven natuurlijk :9

Beetje te doen voor de casual gamert?
Desperados 3? Ik vond de demo prima te doen, net als hun vorige game Shadow Tactics. :)

Oh en we hebben ook interessante Free play Days games.

Kingdoms of Amalur Re-reckoning, Ghost Recon Breakpoint, WWE 2K Battlegrounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2024
Ancestors legacy is een goeie RTS op de Xbox. De controls zijn eigenlijk wel goed! In vergelijking dan met andere rts-games op console. Supreme Commander 2 is een beetje pain in the *SS als het op de controls aan komt. Maar wel speelbaar via backwarth compatible functie.
Zelf speel ik nu even command and conquer
3 tiberium wars. Het speelt redelijk op mijn one-s. Al blijven halo wars2 en ancestors legacy beter van controls! Eveneens zijn deze echt gemaakt voor op de Xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sode1987 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:14:
Ancestors legacy is een goeie RTS op de Xbox. De controls zijn eigenlijk wel goed! In vergelijking dan met andere rts-games op console. Supreme Commander 2 is een beetje pain in the *SS als het op de controls aan komt. Maar wel speelbaar via backwarth compatible functie.
Zelf speel ik nu even command and conquer
3 tiberium wars. Het speelt redelijk op mijn one-s. Al blijven halo wars2 en ancestors legacy beter van controls! Eveneens zijn deze echt gemaakt voor op de Xbox one.
Eigenlijk heb ik echt niks met het RTS genre, behalve de Commandos franchise, Shadow Tactics en Desperados. Maar een C&C zal nooit mijn ding worden. Ik ga wel even kijken wat die Ancestors is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MJay
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-08 21:06
Zo, na vanaf de eerste dag de Xbox one te hebben gehad is de Xbox Series X inmiddels binnen en geïnstalleerd. Heb in de tussentijd niet de one s of de one x gehad dus het verschil is maximaal. En wat een verschil zeg!
Met name het 60fps vs 30fps is echt een gigantisch verschil in bijv AC Valhalla. Het voelt zoveel vloeiender, echt bizar.

Gigantisch blij met de aankoop, en tot 2024 Xbox game pass ultimate voor die prijs is natuurlijk helemaal een cadeautje waar je U tegen zegt.

Ik ben dik tevreden in ieder geval.

Welke games zouden jullie aanraden welke al goed het potentieel benutten van de Series X? Is cyberpunk inmiddels al een beetje te doen of is het slimmer om nog even te wachten op wat updates bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
MJay schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:21:
Zo, na vanaf de eerste dag de Xbox one te hebben gehad is de Xbox Series X inmiddels binnen en geïnstalleerd. Heb in de tussentijd niet de one s of de one x gehad dus het verschil is maximaal. En wat een verschil zeg!
Met name het 60fps vs 30fps is echt een gigantisch verschil in bijv AC Valhalla. Het voelt zoveel vloeiender, echt bizar.

Gigantisch blij met de aankoop, en tot 2024 Xbox game pass ultimate voor die prijs is natuurlijk helemaal een cadeautje waar je U tegen zegt.

Welke games zouden jullie aanraden welke al goed het potentieel benutten van de Series X? Is cyberpunk inmiddels al een beetje te doen of is het slimmer om nog even te wachten op wat updates bijvoorbeeld?
Cyberpunk zou ik nog mee wachten. Speelt wel soepel op de Series X, maar grafisch is het nog niet next gen. Die update verschijnt pas aan het einde van het jaar.

Ik zou Ori sowieso installeren en spelen. Deel 1 is ontzettend goed, maar deel 2 is een gem, niet normaal zo mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
devilsnight schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Eigenlijk heb ik echt niks met het RTS genre, behalve de Commandos franchise, Shadow Tactics en Desperados. Maar een C&C zal nooit mijn ding worden. Ik ga wel even kijken wat die Ancestors is.
Strikt gezien zijn dat verschillende genres :P Command & Conquer is real-time strategy, de andere drie real-time tactics. Schuren wel enigszins tegen elkaar aan maar er zitten doorgaans wel grote verschillen in. Ik zou een Commandos-game niet willen vergelijken met een Age of Empires of StarCraft II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Strikt gezien zijn dat verschillende genres :P Command & Conquer is real-time strategy, de andere drie real-time tactics. Schuren wel enigszins tegen elkaar aan maar er zitten doorgaans wel grote verschillen in. Ik zou een Commandos-game niet willen vergelijken met een Age of Empires of StarCraft II.
Heb je helemaal gelijk in! Ik kan niks worden met AOE en StarCraft games. Real-time tactics is dus meer mijn kop thee. Duidelijk!

Genoten heb ik van de Commandos games toen ik nog hardcore PC gamer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:37
Iemand tips over hardware die nodig is om een XSX aan een tv én monitor te hangen? Beiden via HDMI met hdr en 4k 60Hz (dus geen HDMI 2.1 nodig).

En voor een switch oid om mijn bedrade logitech muis en Corsair toetsenbord te delen tussen mijn pc en de console?

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door kesj op 21-01-2021 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
kesj schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:24:
Iemand tips over hardware die nodig is om een XSX aan een tv én monitor te hangen? Beiden via HDMI met hdr en 4k 60Hz (dus geen HDMI 2.1 nodig).

En voor een switch oid om een muis en toetsenbord te delen tussen mijn pc en de console?

Thanks!
Een logitech muis en toetsenbord die je aan 1 apparaat met WiFi en 1 apparaat met Bluetooth verbind werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:37
giantgiantus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Een logitech muis en toetsenbord die je aan 1 apparaat met WiFi en 1 apparaat met Bluetooth verbind werkt prima.
Excuses, had niet vermeld dat ik muis en toetsenbord al heb. Bedraad. Ik zoek ervaringen over switches oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:41
justifire schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:08:
[...]

Snap de denkwijze van Media Markt echt totaal niet.
Iedereen en zijn moeder zijn op zoek naar voorraad op de Series X en dan gooien ze er doodleuk een extra controller bij om de verkoop te stimuleren ? 8)7
Hoezo, is toch juist clever? Ik denk dat ze meer marge pakken op een controller dan op een console. Dus wil je de console, koop dan ook meteen ff die controller erbij...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 12:45

Kalkie

NLMP

Is het na 10 minuten nog steeds zo? Zou kunnen dat de drive evengoed even opspint ook al zit er geen disc in. De mijne is ook niet te horen. Unlike de One X die nu beneden staat, wat een verschil!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
Kalkie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Is het na 10 minuten nog steeds zo? Zou kunnen dat de drive evengoed even opspint ook al zit er geen disc in. De mijne is ook niet te horen. Unlike de One X die nu beneden staat, wat een verschil!
Helaas het is toch echt de fan. Ik hoor hem ook als die in stand-by modus staat. Zit niks anders op dan terugbrengen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenaren van een Turtle Beach Stealth 700 gen 2 met XSX, hebben jullie ook last ervan dat vrienden gekraak horen in je stem wanneer je enigzins iets luider dan normaal praat? Vrienden van mij wezen me er net op dat wanneer ik even iets harder praat ze gelijk gekraak horen.

Daarnaast hoor ik het ook bij een andere vriend die exact dezelfde headphones heeft. Is dit een setting in de app misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie

Kalkie

NLMP

devilsnight schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:54:
Eigenaren van een Turtle Beach Stealth 700 gen 2 met XSX, hebben jullie ook last ervan dat vrienden gekraak horen in je stem wanneer je enigzins iets luider dan normaal praat? Vrienden van mij wezen me er net op dat wanneer ik even iets harder praat ze gelijk gekraak horen.

Daarnaast hoor ik het ook bij een andere vriend die exact dezelfde headphones heeft. Is dit een setting in de app misschien?
Nee geen problemen, ik krijg te horen dat ik heel goed en helder te verstaan ben. Misschien praat ik niet zo hard. Alhoewel mijn vrouw en kinderen dat wel roepen als ik op mijn werk met Microsoft Teams bezig ben. Maar dan heb ik de TB ook niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meldt ie echt iets nieuws of niet echt? Colt is wel ok, maar kan soms wel ongelooflijk overdrijven. Meerdere van die Xbox YouTubers eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalkie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Nee geen problemen, ik krijg te horen dat ik heel goed en helder te verstaan ben. Misschien praat ik niet zo hard. Alhoewel mijn vrouw en kinderen dat wel roepen als ik op mijn werk met Microsoft Teams bezig ben. Maar dan heb ik de TB ook niet op ;)
Vaag zeg. Dan begrijp ik eigenlijk niet wat dit nou veroorzaakt. Gelukkig is dat robot stem effect wel weg.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 21-01-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

kesj schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:24:

En voor een switch oid om mijn bedrade logitech muis en Corsair toetsenbord te delen tussen mijn pc en de console?

Thanks!
KVM switch? Voor 4k/60hz zijn die wel aan de prijs...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Meldt ie echt iets nieuws of niet echt? Colt is wel ok, maar kan soms wel ongelooflijk overdrijven. Meerdere van die Xbox YouTubers eigenlijk wel.
Komen wel wat nieuwe dingetjes naar voren ja :). Vindt Colt altijd erg ok, hoewel Xbox georiënteerd kan ie ook echt wel kritisch zijn en behandeld ie ook PS stuff. Er zijn er bij die idd een stuk erger zijn.

Vond vooral die nieuwe Xbox Game Studios trailer nice.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 21-01-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie

Kalkie

NLMP

[...]

Vaag zeg. Dan begrijp ik eigenlijk niet wat dit nou veroorzaakt. Gelukkig is dat robot stem effect wel weg.
We (D-Ed) en ik hadden het probleem wel de eerste paar dagen in november als je langer dan 10 seconden niet aan de XSX controller zat. Maar dan begon ook het geluid enorm te stotteren, dat zou nu opgelost moeten zijn. Firmware naar de laatste versie ge-update? Ik heb 'm nog niet geprobeerd na de laatste update, zal morgen eens testen als we een potje Halo gaan spelen met de discord xbox oldies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MJay schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:21:

Vermintide 2
Series X|S optimized met 4K 60fps :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resident Evil Village ziet er goed uit, maar ik vind het allemaal niet echt RE meer. Dat was eigenlijk het geval met 7 al vind ik. RE = zombies.

Resident Evil 4 Remake was een no show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34
devilsnight schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:20:
Resident Evil Village ziet er goed uit, maar ik vind het allemaal niet echt RE meer. Dat was eigenlijk het geval met 7 al vind ik. RE = zombies.

Resident Evil 4 Remake was een no show.
Ik vond RE7 juist weer echt een RE game na deel 5 en 6. Weer terug naar een echte survival horror. First person vond ik daar ook aan bijdragen, dus ben blij dat ze hier bij Village weer voor gekozen hebben.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Ik vond RE7 juist weer echt een RE game na deel 5 en 6. Weer terug naar een echte survival horror. First person vond ik daar ook aan bijdragen, dus ben blij dat ze hier bij Village weer voor gekozen hebben.
Dat is zeker waar, vooral 6 was echt mehhhhh. 5 had nog wel echt toffe momenten, maar het kwam al niet meer dichtbij RE4.

Ik heb net even WWE 2K Battlegrounds gecheckt, auto HDR wederom hardstikke nice.

Een team van Xbox zit achter deze auto HDR, kunnen ze dat niet gewoon in elke exclusive nu gebruiken? Ik ben nog geen slechte auto HDR implementatie tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Desperados bevalt goed. Besturing kan wel eens in de weg zitten maar de game is goed genoeg om er echt mee te zitten.
Eerst kort pc gecheckt om vervolgens met de xsx verder te gaan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Everything XGS is working on

https://www.windowscentra...xbox-game-studios-working

Everwild van Rare lijkt dus een multiplayer survival game te gaan worden. Als dit waar is....doodzonde. Ik had echt gehoopt op een action adventure achtig iets. Fallout 76 en Grounded lijkt me genoeg qua survival games toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:39
OMG OMG, wie checkt die vertalingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H0kn7FAEPawzGa2ZXWWcCFxCRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQNWyZ8scNJMfIMdpZP3ZgzS.jpg?f=fotoalbum_large

🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:14:

Everwild van Rare lijkt dus een multiplayer survival game te gaan worden. Als dit waar is....doodzonde. Ik had echt gehoopt op een action adventure achtig iets. Fallout 76 en Grounded lijkt me genoeg qua survival games toch?
Ik denk dat Windows Central zelf net zoveel weet over de game als wij en dit een wilde gok is. :) Echter de kans dat dit wel die kant op gaat, waarbij een coop ervaring centraal staat is volgens mij wel erg groot gelet op de trailers die we hebben gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-01-2021 00:31 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Ik denk dat Windows Central zelf net zoveel weet over de game als wij en dit een wilde gok is. :) Echter de kans dat dit wel die kant op gaat, waarbij een coop ervaring centraal staat is volgens mij wel erg groot gelet op de trailers die we hebben gezien.
Ik hoop het wel, maar Windows Central is opzich wel een goede bron hé. En Jez Corden heeft ons wel vaker correcte info gegeven. Maar, time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Raem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Vond 7 ook geweldig, daarom zeer tevreden over de trailer.
(Voor wie 'm gemist heeft): YouTube: Resident Evil Village - 3rd Trailer

Wel jammer weer van die exclusieve PS5-demo. En ook wel verbaasd dat er alsnog last-gen versies komen maar schijnbaar was daar al eerder naar gehint

Nieuwe Dishonored of Prey zou top zijn, maar zo ja dan is dat nog lichtjaren weg waarschijnlijk. Deathloop keek ik ook wel naar uit maar dat wordt ook weer langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:37:
[...]

Vond 7 ook geweldig, daarom zeer tevreden over de trailer.
(Voor wie 'm gemist heeft): YouTube: Resident Evil Village - 3rd Trailer

Wel jammer weer van die exclusieve PS5-demo. En ook wel verbaasd dat er alsnog last-gen versies komen maar schijnbaar was daar al eerder naar gehint

[...]

Nieuwe Dishonored of Prey zou top zijn, maar zo ja dan is dat nog lichtjaren weg waarschijnlijk. Deathloop keek ik ook wel naar uit maar dat wordt ook weer langer wachten.
Ja het is echt shit dat Sony nou net die deals gemaakt had om beide Ghostwire Tokyo en Deathloop een jaar exclusief te hebben, nog voordat MS Bethesda overnam. Ze waren ook volop bezig om Starfield een jaar exclusief te krijgen, goddank niet gelukt zeg!

Ik lees dingen over een fantasy immersive sim. Worden games als Prey en Dishonored gezien als immersive sim? Volgens mij wel he? Dat doet Arkane echt het allerbeste. Prey was ook echt geweldig, een deel 2 MOET er komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:41
[...]

Ik vind die Colteastwood weinig oké... Wordt overduidelijk door MS betaald. En dan inderdaad ook nog dat overdrijven. Vreselijk om naar te kijken.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:40:
[...]

Ja het is echt shit dat Sony nou net die deals gemaakt had om beide Ghostwire Tokyo en Deathloop een jaar exclusief te hebben, nog voordat MS Bethesda overnam. Ze waren ook volop bezig om Starfield een jaar exclusief te krijgen, goddank niet gelukt zeg!

Ik lees dingen over een fantasy immersive sim. Worden games als Prey en Dishonored gezien als immersive sim? Volgens mij wel he? Dat doet Arkane echt het allerbeste. Prey was ook echt geweldig, een deel 2 MOET er komen.
Ik snapte de ophef over Prey niet zo... Vond het redelijk clunky en saai na het eerste stuk als de novelty van verstoppende vijanden er wel af was. Terwijl ik Dishonored echt geweldig vond.

Doet me er aan denken dat ik death of the outsider nog niet gespeeld heb... Hopelijk komt die nog naar gamepass (met de rest van de bethesda games als ze werkelijk overgenomen zijn). Hoewel ik dan ook hoop dat hij wat beter loopt (60 fps zal wel te veel gevraagd zijn...)
Dishonored 1 ooit op de one x geprobeerd maar vond ik onspeelbaar schokkerig (1 en 2 later op pc gespeeld).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Survival als in PUBG ?
Of survival als in dagenlang hout / water / bessen sprokkelen ? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:X

[ Voor 37% gewijzigd door justifire op 22-01-2021 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
kleinelievewolff schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Jammer is wel dat je bepaalde games uit Gamepass niet via streaming kan spelen. Zo wilde ik laatst wat simpele spelletjes spelen op de iPad, maar dat mocht blijkbaar niet. (Tetris Connected, games uit EA play zoals Zumba bijvoorbeeld).
Gisterenavond nog even geprobeerd om Tetris te (console) streamen en inderdaad, het werkt niet. Ik krijg dezelfde melding. Vreemd, want die game is twee jaar oud ofzo? Vervolgens werken AC: Valhalla en Deep Rock Galactic zonder ook maar enig probleem. Behalve dan dat je af en toe een vergrootglas nodig hebt voor de kleine lettertjes in de menu's van Deep Rock Galactic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 23:01
Heb even lopen zoeken en er blijken meer mensen last van te hebben, waarschijnlijk werkt de Xcloud nog niet 100% of ze hebben nog niet alle games toegevoegd.

Microsoft brengt normaal elke week een "This Week on Xbox" video uit met alle nieuwe snufjes en vragen, Dit is momentdeel de laatste nieuws video, 6 dagen oud.

En hier nog eentje die ervoor was, 4 weken oud.

Normaal iedere week, waarom nu niet geen idee.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
Linksquest schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:22:
Heb even lopen zoeken en er blijken meer mensen last van te hebben, waarschijnlijk werkt de Xcloud nog niet 100% of ze hebben nog niet alle games toegevoegd.
Voor xCloud zou ik het nog begrijpen, maar dit is gewoon het streamen vanaf de console waar ik 3 meter vandaan zit. Ook dan kan ik me voorstellen dat oudere games geoptimaliseerd moeten worden o.i.d., maar Tetris is niet zo oud, niet zo zwaar (als bijvoorbeeld AC: Valhalla die ik wel kan streamen) en zou zich perfect lenen om op een telefoon te streamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Het zal wel een legaal akkefietje zijn. Had ook al gemerkt dat ik geen 360 titels kan streamen naar mijn telefoon. Spijtig, want niets is leuker als tussendoortje terwijl ik wacht op mijn vrouw dan een potje hydro thunder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 23:01
Dioscuri schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:28:
[...]

Voor xCloud zou ik het nog begrijpen, maar dit is gewoon het streamen vanaf de console waar ik 3 meter vandaan zit. Ook dan kan ik me voorstellen dat oudere games geoptimaliseerd moeten worden o.i.d., maar Tetris is niet zo oud, niet zo zwaar (als bijvoorbeeld AC: Valhalla die ik wel kan streamen) en zou zich perfect lenen om op een telefoon te streamen.
Maar streamen vanaf de console zou best een de zelfde service kunnen zijn als die van de telefoon, vergelijk dit even met het Stadia concept.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik hoop dat kodi de xbox x versie nog onderhanden gaat nemen. ik heb de laatste update nog niet gehad. dus de films crashen nog steeds met 4K. zou echt zonde zijn als ze dit apparaat laten vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 27-09 07:46
Krimglas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:44:
Het zal wel een legaal akkefietje zijn. Had ook al gemerkt dat ik geen 360 titels kan streamen naar mijn telefoon. Spijtig, want niets is leuker als tussendoortje terwijl ik wacht op mijn vrouw dan een potje hydro thunder.
Klopt, zie de volgende link wat betreft Tetris Connected https://www.tetriseffect....ris-effect-connected-faq/

Ik gok dat een andere partij de licentie heeft voor Tetris op ‘mobile devices’ o.i.d. Overigens jammer, leek mij perfecte spel voor op telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door bartd1983 op 22-01-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:54

Ik vind een survival inslag opzich niet zo erg. Ik zou het alleen heel erg waarderen als het een duidelijke verhaallijn heeft met een kop en een staart. Bij een aantal van die survival games zoals "No Man's Sky" heb ik t idee dat je nooit uitgespeeld raakt.

Voor mij als casual gamer is dat soms echt een drempel om een game op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook wel uit naar Resident Evil 8. Deel 7 was, met uitzondering van het schip gedeelte, erg goed gedaan. Wel bijzonder dat een demo voor een 3rd party game exclusief is voor een bepaald platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:16:
Wel bijzonder dat een demo voor een 3rd party game exclusief is voor een bepaald platform...
Er komt in het voorjaar nog een demo voor alle platforms las ik, die zal ook wel wat meer omvatten. Heb net ff een playthrough gekeken van deze en het stelt weinig voor, meer een 'visual showcase'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

Phydomir

Dennis

Finraziel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:13:
[...]

Ik snapte de ophef over Prey niet zo... Vond het redelijk clunky en saai na het eerste stuk als de novelty van verstoppende vijanden er wel af was. Terwijl ik Dishonored echt geweldig vond.
Prey (2017) is een van mijn favoriete games ooit. De vrijheid die je hebt en het verhaal zijn echt uitmuntend. Hopelijk dat daar ooit een goed vervolg op komt.

Nu bezig met Dishonered 2 op de pc via Gamepass, ook een prima game. Al vind ik echt stealth te werk gaan nog steeds lastig. Je wordt best wel snel gespot. Maar met de abilities die ik inmiddels unlocked hebt kan je daar wel redelijk om heen werken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:25
Ik vind het heel erg triest die exclusiviteit nu al voor demo's, Ik ben ook op zoek naar een PS5, maar dit kinderachtige gedoe trek ik erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 16:11
Dioscuri schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Gisterenavond nog even geprobeerd om Tetris te (console) streamen en inderdaad, het werkt niet. Ik krijg dezelfde melding. Vreemd, want die game is twee jaar oud ofzo? Vervolgens werken AC: Valhalla en Deep Rock Galactic zonder ook maar enig probleem. Behalve dan dat je af en toe een vergrootglas nodig hebt voor de kleine lettertjes in de menu's van Deep Rock Galactic.
Thanks! Het was er bij mij niet van gekomen, maar doet het inderdaad niet.
Dioscuri schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:28:
[...]

bartd1983 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Klopt, zie de volgende link wat betreft Tetris Connected https://www.tetriseffect....ris-effect-connected-faq/

Ik gok dat een andere partij de licentie heeft voor Tetris op ‘mobile devices’ o.i.d. Overigens jammer, leek mij perfecte spel voor op telefoon.
Het lijkt mij inderdaad iets met licenties te zijn ja. Ik probeer vaak oude, lichte, casual games te streamen (Bejuweled, Zuma, Tetris etc.) en dat zijn nou nét de games die nog steeds in een nieuw jasje te koop zijn op IOS/Android. Denk dat de licentiehouder liever heeft dat zijn betaalde/reclame versie gespeeld wordt.

Wel jammer, want voor mij zijn dat juist de perfecte games om te streamen. Shooters/strategy games enzo worden voor mij vaak te priegelig op een telefoon of ipad en racegames willen bij mij nog wel eens stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Maakt de disc drive van de Xbox Series X geluid of is de console echt volledig stil? Lees er wat wisselende berichten over.

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 22-01-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:02:
Maakt de disc drive van de Xbox Series X geluid of is de console echt volledig stil? Lees er wat wisselende berichten over.
Ik hoor de disc bij het installeren en tijdens het spelen misschien 1 keer per half uur. Dus ja, hij is zo goed als helemaal stil. Stiller dan dit is denk ik niet eens mogelijk. Dan moet je opzoek naar een andere techniek en iets zonder disc ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Starbucks schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Ik hoor de disc bij het installeren en tijdens het spelen misschien 1 keer per half uur. Dus ja, hij is zo goed als helemaal stil. Stiller dan dit is denk ik niet eens mogelijk. Dan moet je opzoek naar een andere techniek en iets zonder disc ;)
Daarvoor heb je Series S[ilent], badumtshh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage

Eens. Zit echt niet te wachten op multiplayer survival. Persoonlijk wel klaar met Rare eigenlijk, Sea of Thieves had ik helemaal niets mee en Battletoads...Tja.

Dat verplichte multiplayer aspect altijd, het hoeft van mij echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Rare moet gewoon weer eens een leuke platformgame gaan maken. Daar waren ze fantastisch in. Een nieuwe Conker of Banjo ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 22-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:22:
Rare moet gewoon weer eens een leuke platformgame gaan maken. Daar waren ze fantastisch in. Een nieuwe Conker of Banjo ofzo.
Idd, begrijp écht niet dat ze die geen reboot geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:03

Nogne

>.<

DutchOwnage schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Eens. Zit echt niet te wachten op multiplayer survival. Persoonlijk wel klaar met Rare eigenlijk, Sea of Thieves had ik helemaal niets mee en Battletoads...Tja.

Hoewel ik een singleplayer game van Rare zeker zou waarderen is Sea of Thieves toch echt wel één van mijn favoriete games van 2020 (ben vorig jaar begonnen met SoT). Speel het soms nog wel eens met wat vrienden want de hoeveelheid content die er steeds bij komt is echt super goed geregeld.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:02:
Bij het installeren van games vanaf een disc is mijn Series X enorm luidruchtig, vooral bij MK 11 had hij dat heel erg. Bij het spelen echter hoor ik helemaal niets. Ik lees verschillende berichten, er zijn sowieso meer mensen waarbij de discdrive tijdens het installeren veel geluid maakt. Ik ben iemand die niet bezig is met het geluid dat een console produceert, dat ik het hoor zegt wel wat hahaha. Tijdens het gamen hoor ik de Series X niet en dat hij veel geluid maakt tijdens het installeren kan mijn persoonlijk niet veel schelen. Dat is even een half uurtje (bij een grote game) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nogne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Hoewel ik een singleplayer game van Rare zeker zou waarderen is Sea of Thieves toch echt wel één van mijn favoriete games van 2020 (ben vorig jaar begonnen met SoT). Speel het soms nog wel eens met wat vrienden want de hoeveelheid content die er steeds bij komt is echt super goed geregeld.
Je bent daar zéker niet de enige in hoor. In mijn vriendenlijstje zie ik het ook nog genoeg gespeeld worden :) . Als het een singleplayer piraten adventure was geweest, had ik er denk ik veel meer mee gehad. Ik ben waarschijnlijk ook een uitzondering, maar dat hele, vaak verplichte, multiplayer aspect wat je zo vaak ziet in games tegenwoordig, heb ik gewoon niet zo veel mee.

Eerlijk gezegd vrees ik daar wel een beetje voor bij Microsoft. Er zullen hopelijk genoeg mooie singeplayer games uit gaan komen, maar Microsoft zet mij nét iets te vaak in op multiplayer achtige titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:03

Nogne

>.<

DutchOwnage schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Je bent daar zéker niet de enige in hoor. In mijn vriendenlijstje zie ik het ook nog genoeg gespeeld worden :) . Als het een singleplayer piraten adventure was geweest, had ik er denk ik veel meer mee gehad. Ik ben waarschijnlijk ook een uitzondering, maar dat hele, vaak verplichte, multiplayer aspect wat je zo vaak ziet in games tegenwoordig, heb ik gewoon niet zo veel mee.
Normaal heb ik daar ook weinig mee want ben voornamelijk van de singleplayers, maar juist met Sea of Thieves vind ik het fijn dat het geen offline game is want dat zou de hele vibe van Sea of Thieves om zeep helpen. Sea of Thieves gaat om een piraten wereld waarbij je nooit zeker weet of je ergens veilig bent, en echte spelers handelen onvoorspelbaar en bij NPC's weet je na een half jaar wel hoe je die moet aanpakken of omzeilen.

En wat ik het grootste pluspunt vind is dat je niet sterker kan worden door meer gamen of geld uit te geven, iedereen is gelijk aan elkaar.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:22:
Kan het interview zo snel niet meer vinden, maar daar heeft Rare wel wat over losgelaten. Want veel medewerkers uit die periode werken niet meer bij Rare en de huidige ontwikkelaars hebben/hadden minder affiniteit met dergelijke type games. Tussen de regels door was op te maken dat andere studios wel met die titels aan de slag konden gaan, maar dat de ambities van Rare elders lagen.

Als voorbeeld werd toen Battletoads aangehaald, waarbij een externe studio een remake gemaakt heeft. Een dergelijke opzet zagen ze voor andere titels ook zitten. Of denk aan hoe de Killer Instinct reboot tot stand is gekomen. Denk dat daar de mogelijkheden liggen voor andere games.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Hadden een paar ex-Rare's niet Playtonic opgericht en Yooka-Laylee gemaakt?

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Kan het interview zo snel niet meer vinden, maar daar heeft Rare wel wat over losgelaten. Want veel medewerkers uit die periode werken niet meer bij Rare en de huidige ontwikkelaars hebben/hadden minder affiniteit met dergelijke type games. Tussen de regels door was op te maken dat andere studios wel met die titels aan de slag konden gaan, maar dat de ambities van Rare elders lagen.

Als voorbeeld werd toen Battletoads aangehaald, waarbij een externe studio een remake gemaakt heeft. Een dergelijke opzet zagen ze voor andere titels ook zitten. Of denk aan hoe de Killer Instinct reboot tot stand is gekomen. Denk dat daar de mogelijkheden liggen voor andere games.
Inderdaad, de tijd dat Rare een platformer heeft gemaakt is echt decennia geleden :). Voor platformers hebben ze nu Double Fine :P.

Gisteren weer even Sea of Thieves opgestart. Blijft een tof spel. En met name op de Series X loopt die ontzettend lekker. Denk dat ik daar de komende weken ook weer beetje aan de slag ga. Lekker die story missies completen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 12:48
Springbokkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
Dat klopt. Helaas dat Yooka-Laylee niet helemaal uit de verf kwam, in de basis is het een tof spel maar het voelt naar mijn idee te groot en leeg.

Ik had ergens gelezen dat Phil in een interview had verteld dat een nieuwe Banjo of Conker 'Up to Rare' is. Maar wellicht en hopelijk dat een van de andere studio's er mee aan de haal gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Springbokkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
Exact. Geloof dat veel ontwikkelaars die werkten aan de laatste Banjo game (Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts) daar toen naartoe zijn gegaan. Geloof dat van de hoofdfiguren enkel Gregg Mayles nog bij Rare werkt op dit moment, die als creative director aan Sea of Thieves werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Rare kan ook nog Blinx The Cat "reviven" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Springbokkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:00:
Rare kan ook nog Blinx The Cat "reviven" :+
Balan Wonderworld is van (deels) dezelfde makers als Blinx, dus wie weet telt dat als spirtitueel opvolger? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34
m0h4life schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Dat klopt. Helaas dat Yooka-Laylee niet helemaal uit de verf kwam, in de basis is het een tof spel maar het voelt naar mijn idee te groot en leeg.

Ik had ergens gelezen dat Phil in een interview had verteld dat een nieuwe Banjo of Conker 'Up to Rare' is. Maar wellicht en hopelijk dat een van de andere studio's er mee aan de haal gaat.
Die tweede Yooka-Laylee game is heel tof. Grotendeels 2d platformer met een Donkey Kong Country vibe.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Raem schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Die tweede Yooka-Laylee game is heel tof. Grotendeels 2d platformer met een Donkey Kong Country vibe.
The Impossible Lair inderdaad, dwaalt momenteel ergens in mijn backlog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Wom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Balan Wonderworld is van (deels) dezelfde makers als Blinx,
Dat wist ik niet eens. Binnenkort komt er toch een demo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Of wellicht kan Playful Studios zich buigen over een Banjo-game?

Die hebben de ervaring met (New) Super Lucky's Tale.

New Super Lucky's Tale is de game die Super Lucky's Tale al had moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Springbokkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Dat wist ik niet eens. Binnenkort komt er toch een demo?
28ste komt die beschikbaar inderdaad.

Blinx is gemaakt door Artoon, een studio die toentertijd geleidt werd door Naoto Ohshima (heeft Sonic en Eggman vormgegeven zoals wij die nu kennen). Die werkt nu als character designer voor Balan. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. De Sega/Sonic hoek is sterk bij deze titels.

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 22-01-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
New Super Lucky's tale is een fantastische game. Had er eigenlijk nul verwachtingen over, maar staat voor mij nu op gelijke hoogte als A Hat in Time.
Ik heb beide Yooka Laylee games ook geprobeerd en kon er gewoon niet echt inkomen. Kan niet echt omschrijven waarom, maar ik vond ze gewoonweg niet leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Mogelijk slecht nieuws voor de Gold naar Game pass truc, die kan wat duurder gaan worden:

https://www.videogameschr...-price-to-60-its-claimed/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quote wall incoming! :)
Graft schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Ik vind een survival inslag opzich niet zo erg. Ik zou het alleen heel erg waarderen als het een duidelijke verhaallijn heeft met een kop en een staart. Bij een aantal van die survival games zoals "No Man's Sky" heb ik t idee dat je nooit uitgespeeld raakt.

Voor mij als casual gamer is dat soms echt een drempel om een game op te pakken.
Hier kan ik me zeker wel in vinden. Een echt goed en interessant verhaal zou het al heel wat beter maken. Zijn er überhaupt survival games met een duidelijk en goed verhaal? Met een proper begin en einde? Als je die Everwild trailers bekijkt lijkt het wel een soort verhaal te hebben, maar het is lastig te zeggen. Sowieso vind ik het immens dom dat Rare deze game zo vroeg onthulde, want ik had gelezen dat vorig jaar Rare nog niet eens echt wist wat het precies ging worden.

Aub kondig shit pas aan wanneer je gvd wel weet überhaupt wtf precies je game is. :I
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:16:
Kijk ook wel uit naar Resident Evil 8. Deel 7 was, met uitzondering van het schip gedeelte, erg goed gedaan. Wel bijzonder dat een demo voor een 3rd party game exclusief is voor een bepaald platform...
DMCV had ook een Xbox exclusive demo toen tijdens de E3 van dat jaar. Pas echt een flinke tijd later kwam er een andere demo uit die ook voor PS4 was. Het blijven domme praktijken vind ik.
Phydomir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Prey (2017) is een van mijn favoriete games ooit. De vrijheid die je hebt en het verhaal zijn echt uitmuntend. Hopelijk dat daar ooit een goed vervolg op komt.

Nu bezig met Dishonered 2 op de pc via Gamepass, ook een prima game. Al vind ik echt stealth te werk gaan nog steeds lastig. Je wordt best wel snel gespot. Maar met de abilities die ik inmiddels unlocked hebt kan je daar wel redelijk om heen werken.
Prey was echt genieten inderdaad. Heeft me vaak doen denken aan Bioshock ook. Het verhaal met die twist, geweldig, dat einde, super, dit MOET een vervolg krijgen. Het lijkt erop dat Bethesda een vervolg nog niet een groen licht wilde geven, of misschien wilde Arkane echt eerst iets anders maken. Maar MS, please, greenlight it!!!!
DutchOwnage schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Jammer he. Want de style is wel echt zwaar top van Everwild. Maar daar gvd een supermooie action adventure van met voor mij part optionele co-op, maar MP survival? We wachten af I guess. Sea of Thieves heb ik ook een kans gegeven, het was even tof. Spanning wanneer je andere schepen tegenkwam, maar Jezus wat was die game "barebones" bij release zeg. Verveelde me helemaal kapot al vrij gauw.
Nogne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Zit er serieus echt veel content in nu? Want dit is echt wat ik mistte in het begin, maar eigenlijk een jaar later ook nog steeds. Misschien dan toch weer eens een kans geven.

Wat ik jammer vond was dat bepaalde dingen ook niet ehcr bepaald fun waren. Zo vond ik de sword combat waardeloos aanvoelen en het schieten ook niet geweldig. Dat moet beter aanvoelen, zeker wanneer er al niet heel veel te doen is/was.
DutchOwnage schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Eerlijk gezegd vrees ik daar wel een beetje voor bij Microsoft. Er zullen hopelijk genoeg mooie singeplayer games uit gaan komen, maar Microsoft zet mij nét iets te vaak in op multiplayer achtige titels.
Ik begrijp helemaal waar je het over hebt, maar met zoveel studio's (en ze zijn nog niet klaar) mogen we toch hopelijk wel verdomme nu eindelijk eens echte en grote SP titels verwachten die niet Gears of Halo heten.

Officieel hebben ze niets bevestigd, maar ik verwacht dat Fable wel echt singleplayer zal zijn met optionele co-op. Avowed singleplayer, evenals de inXile AAA RPG. Perfect Dark verwacht ik is een SP game met optionele co-op en ongetwijfeld een MP mode erbij. Van Arkane mogen we hopelijk ook vooral SP games verwachten.

De beste man zelf, Phil Spencer zei in een van zijn laatste interviews vorig jaar nog dat hij echt graag meer singleplayer games wilde zien op Xbox. Nou is Xbox all about creative freedom, dus de devs kunnen maken wat ze willen maar hopelijk is daar wel eens grens. Ik zou zelf echt graag van XGS een AAA third person action adventure zien, zoals een Spidey, Uncharted, TLOU, Ghost of Tsushima etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Eens dat we eens een keer nieuwe IP's mogen krijgen, maar ik ben iemand (en wellicht één van de weinige) die altijd een nieuwe Gears-game graag zal begroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Krimglas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:11:
New Super Lucky's tale is een fantastische game. Had er eigenlijk nul verwachtingen over, maar staat voor mij nu op gelijke hoogte als A Hat in Time.
Ik heb beide Yooka Laylee games ook geprobeerd en kon er gewoon niet echt inkomen. Kan niet echt omschrijven waarom, maar ik vond ze gewoonweg niet leuk.
NSLT is ook echt fantastisch. Had hem voor mijn meiden gedownload, maar nadat ik hen het zag spelen, zelf ook maar begonnen. Echt een hele leuke game en staat zeker op gelijke hoogte met A Hat in Time.

Yooka vond ik de 2D versie echt heel tof, met de eerste had ik niet zoveel. Ik kijk nu uit naar die nieuwe platform game (kom even niet op de naam, iets met een " B" dacht ik) en naar SM3D World op de Switch.

Gisteren de RE showcase gezien. Hoewel ik fan ben van RE, heb ik niets met RE7 en zal ik Village dan ook niet halen. RE7 kon ik niet inkomen, de RE2 en RE3 Remake vond ik dan ook 100x leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:45
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:14:
Mogelijk slecht nieuws voor de Gold naar Game pass truc, die kan wat duurder gaan worden:

https://www.videogameschr...-price-to-60-its-claimed/
Als dat waar is, kun je net zo goed een gamepass ultimate kaart voor 1 jaar kopen a 120 euro

https://livekaarten.nl/xb...jxmDWZihDhYMaAtEcEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Cyrax0508 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Ik kijk nu uit naar die nieuwe platform game (kom even niet op de naam, iets met een " B" dacht ik) en naar SM3D World op de Switch.
Balan Wonderworld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Thnx, ik was al aan het googlen :+

Die lijkt me heel leuk in elk geval. Ga ik zeker checken.
Pagina: 1 ... 97 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord