Gamertag: FinrazielNL
Pfff, juli 1990. Zo ver gaat mijn "gaming history" nietFinraziel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Ik stem op mijn favoriete slangen paar, Rattle en Roll
Xbox Live: Springbok NL
Ik vond het oude Xbox One topic al zo rustig worden.
Zelf heb ik nog geen Series X of S... ik hou het nog even bij de One X, ik denk dat ik wacht tot een Halo bundle t.z.t.
Dat vind ik dan net zo debieldevilsnight in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11
DMCV had ook een Xbox exclusive demo toen tijdens de E3 van dat jaar. Pas echt een flinke tijd later kwam er een andere demo uit die ook voor PS4 was. Het blijven domme praktijken vind ik.
Ik heb SoT pas in 2020 gespeeld en was compleet hooked. Ik heb het een maand of 3 non stop gespeeld. Eigenlijk alleen solo, en daardoor ben ik ook weer wat afgehaakt, want je bent dan toch vaak te kwetsbaar. Maar er is echt wel veel te doen vond ik. Sowieso zijn er flink wat 'story' missies te spelen. Die ga ik binnenkort ook weer oppakken. En soms is het gewoon relaxed om na een werkdag ff lekker te dobberen op een hele mooie zeeJammer he. Want de style is wel echt zwaar top van Everwild. Maar daar gvd een supermooie action adventure van met voor mij part optionele co-op, maar MP survival? We wachten af I guess. Sea of Thieves heb ik ook een kans gegeven, het was even tof. Spanning wanneer je andere schepen tegenkwam, maar Jezus wat was die game "barebones" bij release zeg. Verveelde me helemaal kapot al vrij gauw.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik weet niet hoeveel content er op het begin in zat, maar met het tempo waar ik nu op speel komt er meer content bij dan dat ik kan uitspelen. Dit jaar hebben ze ook seizoenen geintroduceerd waarbij er elke seizoen weer meer content komt.devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:17:
Zit er serieus echt veel content in nu? Want dit is echt wat ik mistte in het begin, maar eigenlijk een jaar later ook nog steeds. Misschien dan toch weer eens een kans geven.
Wat ik jammer vond was dat bepaalde dingen ook niet ehcr bepaald fun waren. Zo vond ik de sword combat waardeloos aanvoelen en het schieten ook niet geweldig. Dat moet beter aanvoelen, zeker wanneer er al niet heel veel te doen is/was.
Mijn doel was op het begin om Pirate Legend te worden, toen ik dat eenmaal was ben ik begonnen met World Events en de Story Mode. Maar omdat elke sessie er toch weinig van het plan terecht komt ben ik nu nog maar bij de 3e missie.
Nu jagen wij vaak op Reaper Emmisary's want die lui spelen om mensen hun loot te stelen, dus wij vinden het altijd wel fijn om hun een koekje van eigen deeg te geven. Het geeft helemaal een fijn gevoel als je met z'n 2en een Galleon weet te laten zinken
Afgelopen weekend geprobeerd om Fort of the Damned te doen maar met z'n 2en is dat echt niet te doen (duurt veels te lang). Dus zaterdag gaan wij het nog een keer proberen maar dan met een crew van 4.
PS/XBL: Nogne
Ik vind er echt geen bal aan. Zeer middelmatige platformer. Paar levels gespeeld en direct verwijderd.Raem schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Die tweede Yooka-Laylee game is heel tof. Grotendeels 2d platformer met een Donkey Kong Country vibe.
Ik speelde Ori gisteren en toen dacht ik... damn, een nieuwe Donkey Kong met deze stijl en platforming mechanieken maar dan zonder het hele Metroidvania gedoe on top (of juist wel???).
Bij Ori heb je continu het gevoel alsof je in een levend schilderij beland bent.
Trouwens een hele goede platformer op de Xbox One is Rayman Legends. Daar zitten ook grootste deel van de andere Rayman levels in dus je bent er echt lang mee zoet.
Ik vond yooka laylee and the impossible lair ook wel een erg leuke platformer. Wat vond je er juist niet goed aan? Want ik vond het juist verbazingwekkend veel het gevoel hebben van een Donkey Kongsohus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Ik vind er echt geen bal aan. Zeer middelmatige platformer. Paar levels gespeeld en direct verwijderd.
Ik speelde Ori gisteren en toen dacht ik... damn, een nieuwe Donkey Kong met deze stijl en platforming mechanieken maar dan zonder het hele Metroidvania gedoe on top (of juist wel???).
Bij Ori heb je continu het gevoel alsof je in een levend schilderij beland bent.
Trouwens een hele goede platformer op de Xbox One is Rayman Legends. Daar zitten ook grootste deel van de andere Rayman levels in dus je bent er echt lang mee zoet.
Ja! Rayman vond ik ook verrassend leuk, wel pittig soms.Trouwens een hele goede platformer op de Xbox One is Rayman Legends. Daar zitten ook grootste deel van de andere Rayman levels in dus je bent er echt lang mee zoet.
Toen ik het speelde kon je eigenlijk alleen maar varen, treasures opgraven en terugbrengen. Andere spelers tegenkomen en je had een special eiland met skeletons, echt veel meer dan dat was het niet. We waren echt heel snel klaar ermee want treasure opgraven en verkopen blijft maar zo lang leuk en de prijzen van die cosmetics waren crazy.Nogne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Ik weet niet hoeveel content er op het begin in zat, maar met het tempo waar ik nu op speel komt er meer content bij dan dat ik kan uitspelen. Dit jaar hebben ze ook seizoenen geintroduceerd waarbij er elke seizoen weer meer content komt.
Mijn doel was op het begin om Pirate Legend te worden, toen ik dat eenmaal was ben ik begonnen met World Events en de Story Mode. Maar omdat elke sessie er toch weinig van het plan terecht komt ben ik nu nog maar bij de 3e missie.
Nu jagen wij vaak op Reaper Emmisary's want die lui spelen om mensen hun loot te stelen, dus wij vinden het altijd wel fijn om hun een koekje van eigen deeg te geven. Het geeft helemaal een fijn gevoel als je met z'n 2en een Galleon weet te laten zinken![]()
Afgelopen weekend geprobeerd om Fort of the Damned te doen maar met z'n 2en is dat echt niet te doen (duurt veels te lang). Dus zaterdag gaan wij het nog een keer proberen maar dan met een crew van 4.
Exact hetzelfde hier. De game kreeg zoveel lof en weet ik wat allemaal niet, maar ik vind het ook erg tegenvallen. De DLC games op WiiU en Switch zijn echt top. De vijanden zijn grappig, echt die charme die je verwacht van zo'n game. Het kan mij in YL: ATIL allemaal niet echt boeien. Heb verschillende levels gespeeld totdat je zo'n optie krijgt om de werelden in een sneeuw/ijs versie te krijgen, maar het boeit gewoon weinig helaas.sohus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Ik vind er echt geen bal aan. Zeer middelmatige platformer. Paar levels gespeeld en direct verwijderd.
Ik heb het gecheckt, controller was al up to date.BM schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Volgens mij kunnen die nieuwe controllers dat 'zelfs' draadloos, maar usb-kabeltje werkt zeker. Daarna bij de settings in het accesoires deel (zo uit m'n hoofd).
Damn, dat is echt een goede maand.devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
Gears 5 in GwG, dat is pretty gek!
Ik heb de afgelopen dagen op het punt gestaan om Indiana Jones te kopen, hoppa!!!!
Zat zelf te twijfelen om Resident Evil te halen, maar dat is dus niet meer nodig
Ik lees het her en der ook al. Ik ga zelf uit van een fout ergens. Je gaat niet zomaar tijdens een pandemie waarin gebleken is dat er vele meer gegamed wordt, je prijzen voor online gaming verdubbelen tenzij je concurrent dat ook doet. Daarbij F2P games zijn bij de concurrent gewoon online gratis te spelen in tegenstelling tot Xbox.Xgar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Als dat waar is, kun je net zo goed een gamepass ultimate kaart voor 1 jaar kopen a 120 euro
https://livekaarten.nl/xb...jxmDWZihDhYMaAtEcEALw_wcB
Aan de andere kant willen ze natuurlijk ook iedereen op het subscription model Gamepass hebben, dus vanuit dat oogpunt is het wel weer te begrijpen.
Maar nogmaals, als het waar is dat de prijzen verdubbelen, dan schiet Microsoft zich behoorlijk op marketing technisch vlak in de voeten.
EDIT: bevestigd door Microsoft
https://news.xbox.com/en-...n-xbox-live-gold-pricing/
Update on Xbox Live Gold Pricing
by Xbox Live Gold Team • Jan 22, 2021 @ 6:00am
Click to share on Twitter (Opens in new window)
Click to share on Facebook (Opens in new window)
Click to share via Email.
Since we launched Xbox Live (18 years ago!), we’ve been working to make it the most advanced multiplayer network available, for the greatest community of gamers — and there are a lot of you. Millions of people come together on Xbox to play with friends and discover great games. We invest in our community by strengthening the digital safety of our players, enabling new ways to share, communicate and play with your friends, and delivering industry leading reliability across our network.
Periodically, we assess the value and pricing of our services to reflect changes in regional marketplaces and to continue to invest in the Xbox community; we’ll be making price adjustments for Xbox Live Gold in select markets. In many markets, the price of Xbox Live Gold has not changed for years and in some markets, it hasn’t changed for over 10 years.
So, what does this mean for you?
If you’re an existing online 12-month or 6-month Xbox Live Gold member, there’s no price change. If you choose to renew your membership, it will renew at the current price.
The price of a 1-month Gold membership is increasing $1 USD and the price of a 3-month membership is increasing $5 USD or the equivalent amount in your local market.
If you’d like to upgrade your Gold membership to Xbox Game Pass Ultimate your remaining Gold time will also convert directly to Ultimate (up to 36 months). For example, if you have 11 months of Xbox Live Gold now, and you upgrade to Xbox Game Pass Ultimate, those 11 months convert to 11 months of Ultimate at no additional cost.
Members have already been notified in some regions. If you’re in a region where prices are being adjusted, you will receive an email and a message center notification over the next month letting you know what the new pricing is for your membership. Going forward, new pricing will be 1-month for $10.99, 3-months for $29.99, and 6-months for $59.99, or your local market equivalent. You can always visit your account to manage your membership, and prices won’t adjust until at least 45 days after you receive the messages.
[ Voor 55% gewijzigd door MRE-Inc op 22-01-2021 16:23 ]
XBL: MRE Inc
Laten we ook Unruly Heroes niet vergeten, jazeker... gemaakt door oud medewerkers van het team achter Raymansohus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:19:
[...]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ze willen gewoon iedereen “vrijwillig” naar Game Pass Ultimate duwen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:
Verhogen van prijzen xbox live is niet logisch vind ik op dit moment. Zeker niet in relatie tot prijs van Gamepass Ultimate. Vraag me af of ze dit doen als reactie op die 1 dollar gamepass actie waar veel misbruik/gebruik van wordt gemaakt. Vind het maar een rare actie.
Aan de andere kant krijgen we er nu wel vijf spellen voor terug ipv vier
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het is nu 60$ voor 6 maanden lees ik, maar Microsoft is gestopt met het aanbieden van 12 maanden pre-paid kaarten, dus je ontkomt er niet aan om 2x per jaar 60$ neer te leggen voor een heel jaar. Tel daarbij op dat de games met gold nou ook niet echt het toppunt zijn in vergelijking met PS+ het laatste jaar.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:
Verhogen van prijzen xbox live is niet logisch vind ik op dit moment. Zeker niet in relatie tot prijs van Gamepass Ultimate. Vraag me af of ze dit doen als reactie op die 1 dollar gamepass actie waar veel misbruik/gebruik van wordt gemaakt. Vind het maar een rare actie.
"Voor de mensen die net via de drop van Bol.com hebben gekocht (zoals ik): de 'truc' voor 36 maanden Game Pass Ultimate werkt nog steeds. Zojuist 36 maanden Xbox Live Gold gekocht, en voor €1 kunnen upgraden naar Game Pass Ultimate (had zelf nog niet eerder een Gamepass-abonnement gehad). Eerstvolgende afschrijving van €12,99 voor de GPU wordt 21 maart 2024
Wat ik heb gedaan: exact de instructies op deze pagina (Techtastic) gevolgd. Werkt dus nog steeds."
Des_Kaje
Mijn GPU is tot november dit jaar, kan ik het daarna wederom doen?Cp57412a schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:34:
Uit het Game Pass topic:
"Voor de mensen die net via de drop van Bol.com hebben gekocht (zoals ik): de 'truc' voor 36 maanden Game Pass Ultimate werkt nog steeds. Zojuist 36 maanden Xbox Live Gold gekocht, en voor €1 kunnen upgraden naar Game Pass Ultimate (had zelf nog niet eerder een Gamepass-abonnement gehad). Eerstvolgende afschrijving van €12,99 voor de GPU wordt 21 maart 2024
Wat ik heb gedaan: exact de instructies op deze pagina (Techtastic) gevolgd. Werkt dus nog steeds."
Des_Kaje
Nobody knows. Er is geen verklaring van MS van hoe lang dat wel of niet gaat kunnen.devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:37:
[...]
Mijn GPU is tot november dit jaar, kan ik het daarna wederom doen?
XBox Series X: BloodyB2121
Hmmm I see.d.bakker84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Nobody knows. Er is geen verklaring van MS van hoe lang dat wel of niet gaat kunnen.
Stel het kan niet meer, gelukkig wordt GPU ook geshared, dus 50/50.
Juist daardoor is het een hele logische move. Dit is gewoon de eerste stap in het compleet uitfaseren van Live. Over een jaar of twee jaar zullen ze hierdoor de cijfers hebben die laten zien dat iedereen dan maar Gamepass neemt i.p.v. Gold en kunnen ze het helemaal afschaffen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:
Verhogen van prijzen xbox live is niet logisch vind ik op dit moment. Zeker niet in relatie tot prijs van Gamepass Ultimate.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Yikes. Get rid of Gold, stop charging for multiplayer, especially in F2P games. And put energy behind ensuring Game Pass is the best deal around. Must be a plan to make Gold only people go to Game Pass to show growth there. Poor communication on this, sadly.
— Mike Ybarra (@Qwik) 22 januari 2021
Je kon het ook gewoon verwachten. Het ging al enige tijd goed met het XBox nieuws. Nieuwe studio's zoals Bethesda, prima launch van de Series X en S (op de tekorten na), dan wordt het wel weer eens tijd voor wat negatieve aandacht.
#Xbox Live Gold just became the worst deal in gaming, double the price of PlayStation Now, while still being required for free-to-play games. 😐https://t.co/p9UdfP7ogC #XboxLiveGold
— Windows Central Gaming (@WinC_Gaming) 22 januari 2021
[ Voor 42% gewijzigd door MRE-Inc op 22-01-2021 16:59 ]
Mwa, ga het zelf niet doen, gamepass ultimate is zo'n topdeal, zal er niet zo mee zitten om daar (over 2,5 jaar) de normale prijs voor te betalen (zolang dat niet ook ineens verdubbelt maar dat lijkt me sterk).
Probleem is dat er ook genoeg gamers zijn die alleen een console kopen voor de jaarlijkse Fifa, Battlefield, COD etc. Die zien gewoon een verdubbeling in prijs. Neem daarbij dat er nog steeds geen family plan is voor GPU en als je dus meerdere consoles hebt, je gewoon 120 per kind kan gaan betalen voor online gamen. De conncurrent heeft geen paywall voor games als Fortnite etc. Ja dan is de keuze toch snel gemaakt als je in de winkel staan en de verkoper zegt dat je 120euro mag betalen voor online gamen en bij de concurrent 60 euro voor de jaarlijkse Fifa online potjes ?Finraziel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:09:
Tijd om nog wat 12 maanden kaartjes in te slaan?
Mwa, ga het zelf niet doen, gamepass ultimate is zo'n topdeal, zal er niet zo mee zitten om daar (over 2,5 jaar) de normale prijs voor te betalen (zolang dat niet ook ineens verdubbelt maar dat lijkt me sterk).
Oh absoluut... Ik was hierboven even puur alleen vanuit mezelf aan het redeneren.MRE-Inc schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]
Probleem is dat er ook genoeg gamers zijn die alleen een console kopen voor de jaarlijkse Fifa, Battlefield, COD etc. Die zien gewoon een verdubbeling in prijs. Neem daarbij dat er nog steeds geen family plan is voor GPU en als je dus meerdere consoles hebt, je gewoon 120 per kind kan gaan betalen voor online gamen. De conncurrent heeft geen paywall voor games als Fortnite etc. Ja dan is de keuze toch snel gemaakt als je in de winkel staan en de verkoper zegt dat je 120euro mag betalen voor online gamen en bij de concurrent 60 euro voor de jaarlijkse Fifa online potjes ?
Ik vind het zelf ook een erg vreemde move van Microsoft... Lijkt wel alsof ze zich eigenlijk min of meer terug willen trekken uit de console race. In plaats daarvan alleen nog maar gamepass pushen en de consoles zijn niet meer dan een platform daarvoor.
Die mensen die een console kopen en dan één game spelen, of die alleen f2p games spelen, waarschijnlijk vindt Microsoft die mensen helemaal niet interessant. Daar verdienen ze weinig aan.
Alleen... Of die strategie goed voor hun uitpakt? Ik vraag het me af. Ik zou verwachten dat je toch ook wel aardig wat mensen over zou moeten kunnen halen om toch gamepass te halen, ook al kochten ze de console in eerste instantie alleen voor FIFA of cod of zo. Ze hebben ongetwijfeld berekend of het netto gunstig voor hun is, maar ze lopen nu wel het risico dat Sony straks nog meer de standaard optie wordt inderdaad.
We gaan het zien, maar het is een enge stap ja.
Maar terugtrekken uit de console race is raar nu ze net die XSX en XSS hebben uitgebracht. Kan me dat niet voorstellen. Maar het is een duidelijk feit dat het hun niet boeit waar je op gamed.Finraziel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Oh absoluut... Ik was hierboven even puur alleen vanuit mezelf aan het redeneren.
Ik vind het zelf ook een erg vreemde move van Microsoft... Lijkt wel alsof ze zich eigenlijk min of meer terug willen trekken uit de console race. In plaats daarvan alleen nog maar gamepass pushen en de consoles zijn niet meer dan een platform daarvoor.
Die mensen die een console kopen en dan één game spelen, of die alleen f2p games spelen, waarschijnlijk vindt Microsoft die mensen helemaal niet interessant. Daar verdienen ze weinig aan.
Alleen... Of die strategie goed voor hun uitpakt? Ik vraag het me af. Ik zou verwachten dat je toch ook wel aardig wat mensen over zou moeten kunnen halen om toch gamepass te halen, ook al kochten ze de console in eerste instantie alleen voor FIFA of cod of zo. Ze hebben ongetwijfeld berekend of het netto gunstig voor hun is, maar ze lopen nu wel het risico dat Sony straks nog meer de standaard optie wordt inderdaad.
We gaan het zien, maar het is een enge stap ja.
Maar deze beslissing is wel bizar drastisch, niet bepaald een kleine verhoging ook. Xbox kan roepen wat ze willen met "gamers are at the center for us" maar aan het eind van de dag zijn ze gewoon een bedrijf en it's all about the money.
Geen family plan? Ik heb het nou zo staan dat mijn xbox series x en xbox one s van hetzelfde GPU abonnement gebruik maken.MRE-Inc schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]
Probleem is dat er ook genoeg gamers zijn die alleen een console kopen voor de jaarlijkse Fifa, Battlefield, COD etc. Die zien gewoon een verdubbeling in prijs. Neem daarbij dat er nog steeds geen family plan is voor GPU en als je dus meerdere consoles hebt, je gewoon 120 per kind kan gaan betalen voor online gamen. De conncurrent heeft geen paywall voor games als Fortnite etc. Ja dan is de keuze toch snel gemaakt als je in de winkel staan en de verkoper zegt dat je 120euro mag betalen voor online gamen en bij de concurrent 60 euro voor de jaarlijkse Fifa online potjes ?
Ideaal als hier iemand over de vloer is en samen een potje online willen gamen. Dus volgens mij is er wel een soort van family plan?
Casual gamers die hun console vooral voor een potje Fortnite, Warzone, FIFA of COD gebruiken en over het kopen van een nieuwe console nadachten zien nu ineens het kostenplaatje voor een Xbox van €360,- naar €420,- of van €560,- naar €620,00 springen. Voor datzelfde geld heb je twee jaar Plus. Voor Fortnite en Warzone hoef je op de Playstation (of zelfs Switch) geen geld te betalen.
De enige manier waarop ze dit enigszins kunnen redden is door Fortnite en Warzone e.d. ook op de Xbox free to play te maken maar dat zie ik niet gebeuren.
Wat een slechte zet!!! Totaal onbegrijpelijk. Helemaal nu.
[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 22-01-2021 18:35 ]
If you’re an existing online 12-month or 6-month Xbox Live Gold member, there’s no price change. If you choose to renew your membership, it will renew at your current price.https://t.co/wFJmElI5dH
— Xbox Support (@XboxSupport) 22 januari 2021
Wij kopen vaak gold via websites zoals Offgamers, geldt dit dan ook daarvoor vraag ik mij af?
Huidige kosten zijn €7 per maand en €20 per kwartaal. Op jaar basis zou Gold nu €20 duurder worden aangezien 12 maanden gold al een tijdje niet meer te krijgen is. Nog steeds een stuk duurder dan PS+ maar wel een iets kleiner verschil.
Zoals ik het al eerder zei, logische keuze aangezien Microsoft gewoon iedereen aan de Gamepass wil hebben. Daarbij denk ik ook dat die gamer die een console heeft en 1 a 2 games per jaar koopt eigenlijk helemaal niet zo interessant is voor Mircosoft.
Die gaat om accounts die een doorlopende betaling hebben via Microsoft zelf lijkt me. Als je zo'n site gebruikt koop je eigenlijk een pre-paid kaart en word je volgens mij ook niet automatisch verlengt als je geen betalingsmethode hebt ingevuld.devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:46:
[Embed]
Wij kopen vaak gold via websites zoals Offgamers, geldt dit dan ook daarvoor vraag ik mij af?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja precies! Makes sense.Phydomir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:49:
Houden jullie er wel rekening meer dat de prijzen in $ niet gelijk zijn aan de prijzen in €.
Huidige kosten zijn €7 per maand en €20 per kwartaal. Op jaar basis zou Gold nu €20 duurder worden aangezien 12 maanden gold al een tijdje niet meer te krijgen is. Nog steeds een stuk duurder dan PS+ maar wel een iets kleiner verschil.
Zoals ik het al eerder zei, logische keuze aangezien Microsoft gewoon iedereen aan de Gamepass wil hebben. Daarbij denk ik ook dat die gamer die een console heeft en 1 a 2 games per jaar koopt eigenlijk helemaal niet zo interessant is voor Mircosoft.
[...]
Die gaat om accounts die een doorlopende betaling hebben via Microsoft zelf lijkt me. Als je zo'n site gebruikt koop je eigenlijk een pre-paid kaart en word je volgens mij ook niet automatisch verlengt als je geen betalingsmethode hebt ingevuld.
Dan gaa het in november een stuk duurdere grap worden wanneer we weer Gold en GP gaan mergen. Maar goed, 50/50. It ain't too bad.
Volgens NU.nl gaat een halfjaarabonnement zo'n 48 euro kosten. Dus een jaarabo is straks ongeveer €96,-?Phydomir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:49:
Houden jullie er wel rekening meer dat de prijzen in $ niet gelijk zijn aan de prijzen in €.
[...]
Die gaat om accounts die een doorlopende betaling hebben via Microsoft zelf lijkt me. Als je zo'n site gebruikt koop je eigenlijk een pre-paid kaart en word je volgens mij ook niet automatisch verlengt als je geen betalingsmethode hebt ingevuld.
Zo'n logische keuze vind ik het niet. Helemaal niet aan de start van een nieuwe console na het opbouwen van een hele hoop goodwill. Als ze dit hadden willen doen hadden ze er beter een (lange) tijd mee kunnen wachten. Ze schieten zichzelf hier behoorlijk mee in de voet.
Daarbij zit ook niet iedereen op Game Pass te wachten. Het is een vrij onklantvriendelijke move van Microsoft.
Waarom zouden klanten die maar 1 of 2 games spelen niet interessant voor Microsoft zijn? Met de Series S zou je juist denken dat ze die casual gamers graag binnen willen hengelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 22-01-2021 18:57 ]
Nou ja, ze trekken zich natuurlijk niet echt terug, maar ze focussen heel duidelijk op de gamer die graag gamepass afneemt.devilsnight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:32:
[...]
Maar terugtrekken uit de console race is raar nu ze net die XSX en XSS hebben uitgebracht. Kan me dat niet voorstellen. Maar het is een duidelijk feit dat het hun niet boeit waar je op gamed.
Maar deze beslissing is wel bizar drastisch, niet bepaald een kleine verhoging ook. Xbox kan roepen wat ze willen met "gamers are at the center for us" maar aan het eind van de dag zijn ze gewoon een bedrijf en it's all about the money.
En bij gamepass hadden ze ook gewoon nieuwe consoles nodig. Als ze hadden gezegd we doen niet meer aan nieuwe consoles, je kunt op pc spelen of games streamen op je oude Xbox (of je tv met een app, of een kleine stick of whatever)... Dan had ik nu waarschijnlijk een PS5 gehad (of aan het proberen zijn er een te pakken te krijgen). Dan waren ze gewoon een heel groot deel van de console gamers kwijt geraakt, ook degenen die wel met alle liefde maandelijks gaan betalen straks.
Kingdoms of Amalur geeft in de laadschermen tips over de game, altijd handig. De laadtijden zijn echter zo ziek snel dat je de tijd er niet voor krijg meer, haha.
Developers zullen dat soort tips nu in een special menu moeten plaatsen, want laadtijden.....super kort.
De verhoging is alleen voor Gold zover ik weet, gamepass (ultimate) prijs blijft gelijk. Daarnaast begrijp ik van Twitter dat doorlopende abonnementen op Gold gewoon tegen oude prijs worden afgerekend.ikdedinges schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:35:
met zo´n verhoging gaat de xbox de deur uit als m´n gamepass abbo afgelopen is
Als straks Ubisoft+ echt erin zit dan ben ik best bereid om meer te betalen voor ultimate. EA Play is leuk maar geen nieuwe games.DutchOwnage schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:49:
Beter blijft de prijs van Ultimate gelijk, met als leuke bonus(en lokkertje) straks de toevoeging Ubi+. Er staat echt nog wel het een en ander te gebeuren wat Gamepass betreft dit jaar.
Zoals @bartd1983 al aangeeft; het is alleen voor de pure Xbox Live abbo's; niet de GPU abbo'sikdedinges schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:35:
Dat is dus zuur voor mensen die geen zin of nut hebben in GamePass, maar voor de meeste is het volgens mij geen noemenswaardig probleem.
Het is een duidelijke push van MS om mensen op GPU te krijgen zodat op de lange termijn enkel Live eruit kan.
Live poorten opengezet of UPnP aanstaan (of DMZ)/alle games afgesloten?Yonix schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:51:
Waarom gaat het downloaden via de store (nog steeds) ontzettend traag op de Xbox? Heb hier een Series X bekabeld aangesloten die de maximale internetsnelheid laat zien bij testen (500 Mbps / 50 Mbps + NAT 'open'). Echter, downloaden gaat op een tiende van wat maximaal kan.
Ik herken dat probleem namelijk totaal niet; enkel als ik een game niet helemaal afsluit
Damn, je hebt gelijk ... Hier stond 'Hitman 3' nog aan op de achtergrond.Notna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Live poorten opengezet of UPnP aanstaan (of DMZ)/alle games afgesloten?
Ik herken dat probleem namelijk totaal niet; enkel als ik een game niet helemaal afsluit
Mi scusi!
Ik vind dit ook wel een grote domper en je hebt wel een punt wat communicatie betreft, het ging al te lang goed. Dit komt voor mij ook heel onverwacht, helemaal na alle geruchten van vorig jaar dat XBLG mogelijk zou verdwijnen en de focus volledig op Gamepass zou worden gelegd. Het voelt nu heel erg alsof MS je het liefst enkel Gamepass zou willen verkopen maar zonder multiplayer gratis te maken.MRE-Inc schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:52:
Slechte communicatie ook. Woprdt ook al aangegeven door een voormalig MS CVP. Gelukkig weet Microsoft daar wel raad mee, slechte communicatie.....
[Twitter]
Je kon het ook gewoon verwachten. Het ging al enige tijd goed met het XBox nieuws. Nieuwe studio's zoals Bethesda, prima launch van de Series X en S (op de tekorten na), dan wordt het wel weer eens tijd voor wat negatieve aandacht.
[Twitter]
Zelf heb ik XBLG puur en alleen voor online multiplayer, de GwG kunnen mij eerlijk gezegd gestolen worden en ik heb geen interesse in Gamepass. Dan is deze prijsverhoging toch wel heel pittig. Hopelijk blijven de 12 maanden codes nog enige tijd beschikbaar via resellers.
Over 2 maanden 30 dus voel me al wat ouder..Notna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:51:
[...]
Zoals @bartd1983 al aangeeft; het is alleen voor de pure Xbox Live abbo's; niet de GPU abbo's
Dat is dus zuur voor mensen die geen zin of nut hebben in GamePass, maar voor de meeste is het volgens mij geen noemenswaardig probleem.
Het is een duidelijke push van MS om mensen op GPU te krijgen zodat op de lange termijn enkel Live eruit kan.
Ondanks ik geen kinderen heb en een potje gamen wel kan waarderen heb ik geen interesse in GPU. Toen wel omgezet voor die ene euro maar merkte dat ik amper wat speelde (van spellen die ik niet had).
Ik koop de spellen die ik wil spelen en zoveel online speel ik ook niet meer. Ben recent weer begonnen met BL3, speel ik net zo lief opnieuw dan een nieuwe game. 3/4x per week CoD is niet meer. Enkel Xbox live is voor mij, en de rest van de vriendengroep, dus prima.
Bij aankoop van de Series X een jaar live erbij gekocht dus ik heb nog even maar €90/100,- vind ik eigenlijk te gek.
Betalen doe ik wel voor die ene keer per week/maand net als vele dus waarom zouden ze het niet doen.. maar toch
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik ben 34 met 3 kinderen en heb het 'probleem' (met totaal 3 Xbox-en) dat er geen family tier/abbo bestaat voor GPU. Ik kan 1 kind mee laten liften op mijn abbo dmv 'Xbox Home' maar de andere moet een eigen abbo hebben om online te kunnen spelen (of gebruik te maken van GamePass)Famous schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Over 2 maanden 30 dus voel me al wat ouder..
Ondanks ik geen kinderen heb en een potje gamen wel kan waarderen heb ik geen interesse in GPU. Toen wel omgezet voor die ene euro maar merkte dat ik amper wat speelde (van spellen die ik niet had).
Ik koop de spellen die ik wil spelen en zoveel online speel ik ook niet meer. Ben recent weer begonnen met BL3, speel ik net zo lief opnieuw dan een nieuwe game. 3/4x per week CoD is niet meer. Enkel Xbox live is voor mij, en de rest van de vriendengroep, dus prima.
Bij aankoop van de Series X een jaar live erbij gekocht dus ik heb nog even maar €90/100,- vind ik eigenlijk te gek.
Betalen doe ik wel voor die ene keer per week/maand net als vele dus waarom zouden ze het niet doen.. maar toch
Nu loopt mijn abbo tot eind 2021 en die van mijn dochter tot 2023 door de 1 euro truc. Hopelijk is het eea aangepast tegen die tijd
(En anders ben ik 260 euro per jaar kwijt

He wat, dat hebben ze toch expliciet wel? Dat is waar al die pubers misbruik van maken, door console van een vriend als home console in te stellen zodat zij van hetzelfde abo kunnen meegenieten.MRE-Inc schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]
Neem daarbij dat er nog steeds geen family plan is voor GPU en als je dus meerdere consoles hebt, je gewoon 120 per kind kan gaan betalen voor online gamen.
Jouw gamepass prijs blijft ongewijzigd...ikdedinges schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:35:
Als je 2 consoles totaal hebt; ja. Het probleem is bij 2+ consoles, wat niet echt heel ongehoord is geloof ik.Krimglas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:37:
[...]
He wat, dat hebben ze toch expliciet wel? Dat is waar al die pubers misbruik van maken, door console van een vriend als home console in te stellen zodat zij van hetzelfde abo kunnen meegenieten.
Juist, nu komt iedereen plots uit de bosjes die 3 consoles heeft EN gold nodig heeft EN geen game pass wil omdat ze op die 3 consoles maar 1 spel spelen EN niet bereid zijn op zoek te gaan naar goedkope cards.Notna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:40:
[...]
Als je 2 consoles totaal hebt; ja. Het probleem is bij 2+ consoles, wat niet echt heel ongehoord is geloof ik.
Ik log hier uit voor vanavond, jezus, mensen zijn weer HEEL hard hun best aan het doen om boos te zijn

Alles verder wel ok met je, of hakt de lock-down er een beetje in?Krimglas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:42:
[...]
Juist, nu komt iedereen plots uit de bosjes die 3 consoles heeft EN gold nodig heeft EN geen game pass wil omdat ze op die 3 consoles maar 1 spel spelen EN niet bereid zijn op zoek te gaan naar goedkope cards.
Ik log hier uit voor vanavond, jezus, mensen zijn weer HEEL hard hun best aan het doen om boos te zijn
Voor de goede orde; ik klaag niet. Ik heb 3 consoles (Xbox One OG, een One X en een Series X) waarvoor ik 2 GPU abbo's heb. Daar betaal ik dus 240 euro per jaar voor (uiteindelijk). Goed; dan kan ik wel online gamen, Games With Gold én Gamepass mee gebruiken.
Echter: Ik zou het een logische stap vinden als er een abbo komt met, bijv. 4 users op 1 IP adres die 160 euro per jaar kost oid. Maar als dat niet zo is; soit.
Dat MS nu Live expres duurder aan het maken is om GPU te pushen is flauw maar wel te verwachten. Het zou ze sieren echter om de Live multiplayer mogelijkheden gewoon gratis te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 22-01-2021 22:05 ]
Ja.Xantilyst2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:17:
Werkt de 3 jaar Xbox Gold + 1 euro game pass deal nog als hier nog nooit gebruik van gemaakt heb?
Ze zijn gewoon aan het vooruit plannen.Notna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Alles verder wel ok met je, of hakt de lock-down er een beetje in?
Voor de goede orde; ik klaag niet. Ik heb 3 consoles (Xbox One OG, een One X en een Series X) waarvoor ik 2 GPU abbo's heb. Daar betaal ik dus 240 euro per jaar voor (uiteindelijk). Goed; dan kan ik wel online gamen, Games With Gold én Gamepass mee gebruiken.
Echter: Ik zou het een logische stap vinden als er een abbo komt met, bijv. 4 users op 1 IP adres die 160 euro per jaar kost oid. Maar als dat niet zo is; soit.
Dat MS nu Live expres duurder aan het maken is om GPU te pushen is flauw maar wel te verwachten. Het zou ze sieren echter om de Live multiplayer mogelijkheden gewoon gratis te maken.
- Nu verhogen ze de prijzen van Gold.
- Volgend jaar of wellicht eind dit jaar wordt Gold afgeschaft en dan zetten ze het om in een Game Pass abo voor 10 euro per maand maar inclusief online spelen)
- Game Pass Ultimate zal dan wel Family gaan worden qua prijs en wellicht nog wel gratis games hebben.
- Game Pass Family zie ik t.z.t komen voor 20 euro per maand.
En het is natuurlijk indirect ook het dichten van een loophole dat 80% van ons gebruikt heeft.... 36 maanden Gold abo in bepaalde landen kopen, 1 euro Game Pass deal en dan converteren met 1:1 conversie. Die truc gaat nu aanzienlijk duurder worden en dat is waarschijnlijk ook hun hoofd doel.
En Sony kennende.. die gaan nog voor het einde van het jaar lekker mee want die hebben ook hard geld nodig om in content te investeren... dat is het spel bij abo-diensten, originele content en dat kost veel geld.
Is dat echt zo?sohus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Qua PR is het wellicht niet handig maar 80% van iedereen die een Xbox koopt doet dit vanwege Game Pass,
Als ik om mij heen kijk, zeg 25/35 jaar, heeft niemand namelijk die gamepass.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dit hadden ze even moeten melden voor de launch van de series x, dan had ik deze niet eens aangeschaft.ikdedinges schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:35:
[ Voor 49% gewijzigd door NotSoSteady op 22-01-2021 22:41 ]
Dit is natuurlijk onzin. Ten eerste is het geen loophole, want ze promoten het zelf. Ten tweede kunnen ze dat veel makkelijker oplossen door de 1:1 conversie aan te passen naar een andere verhouding.sohus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:24:
[...]
En het is natuurlijk indirect ook het dichten van een loophole dat 80% van ons gebruikt heeft.... 36 maanden Gold abo in bepaalde landen kopen, 1 euro Game Pass deal en dan converteren met 1:1 conversie. Die truc gaat nu aanzienlijk duurder worden en dat is waarschijnlijk ook hun hoofd doel.
Bij mij heeft juist iedereen om mij heen ultimate. Ik ken niemand met Xbox zonder.Famous schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:35:
[...]
Is dat echt zo?
Als ik om mij heen kijk, zeg 25/35 jaar, heeft niemand namelijk die gamepass.
En het voelt ook best lekker om een console te kopen waarbij al mijn oude controllers nog werken en ik zo goed als geen games voor hoef te kopen de komende 3 jaar 😅
Exact, het staat letterlijk op hun eigen site https://news.xbox.com/en-...-xbox-game-pass-ultimate/d.bakker84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:08:
[...]
Dit is natuurlijk onzin. Ten eerste is het geen loophole, want ze promoten het zelf. Ten tweede kunnen ze dat veel makkelijker oplossen door de 1:1 conversie aan te passen naar een andere verhouding.

Vind het wel een extreme verhoging en riekt een beetje naar een zelfde type fout als ze maakten met de vorige generatie (100 euro duurder dan PS4 bij intro). Leren dus niet van hun fouten.
Anyway, zal er zelf minder last van hebben want vooral een singleplayer guy, maar toch.
Morgen komt mijn Series X binnen. Mensen nog tips in de categorie: let even goed op die nieuwe instelling etc.
Kom van een One S
En waarom denk je dat de marketing mensen dat niet vertelden voor de launch?akatar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Dit hadden ze even moeten melden voor de launch van de series x, dan had ik deze niet eens aangeschaft.
Hoe zit dat bij xbox gold dan blijven die games dan ook altijd beschikbaar als download? (Dus in jou bezit zegmaar)?
Idemdito zoals bij de PS. Zolang je Gold hebt blijven ze in je downloadbare lijst staan. 360 games daarentegen blijven wel voor altijd in je eigendom om te kunnen spelen.Jeffrey1908 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:27:
Ik kom van playstation en als je via plus gratis games had en je die downloaden dan waren die games voor altijd van jou, zolang je ps plus had dan althans.
Hoe zit dat bij xbox gold dan blijven die games dan ook altijd beschikbaar als download? (Dus in jou bezit zegmaar)?
Gamertag: timmie271
Verwijderd
Ik heb nog 3 jaar GPU, en dan kijk ik wel verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2021 02:18 ]
Ze hadden eigenlijk ook gewoon de oude Gold prijzen moeten blijven hanteren vind ik persoonlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 02:18:
Het was netter geweest wanneer gold gratis was geworden en geen games meer gaf iedere maand. Maar ze kiezen duidelijk voor een agressieve manier om nog meer mensen naar Gamepass te trappen.
Ik heb nog 3 jaar GPU, en dan kijk ik wel verder.
Zelf nog tot ergens rond sinterklaas GPU en dan kijk ik wel weer hoe het ervoor staat qua aanbiedingen oid
Nog 2500 kills en een uurtje of 20 en dan staat Gears of War 4 op 100%. Kan ik eindelijk AC:3 remastered verder gaan spelen
Gamertag: timmie271
De verhoging is na al het tumult teruggedraaid. En voor free to play games gaat het niet met nodig zijn.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Wow, dat is wel heel erg snel... Nog geen 15 uur na publicatie van het bericht niet alleen volledig teniet gedaan maar ook f2p games gratis?ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 06:15:
De verhoging is na al het tumult teruggedraaid. En voor free to play games gaat het niet met nodig zijn.
Je gaat je afvragen of dit gepland was, of als mogelijkheid klaar lag als de negatieve reactie te groot bleek te zijn... Of zou dit een actie van een afdeling/manager geweest zijn en heeft Phil op tafel geslagen? Lijkt me niet heel waarschijnlijk maar je weet het nooit, niet ongehoord bij dat soort grote bedrijven dat bepaalde onderdelen op eigen houtje iets uitspoken.
Hoe dan ook wel positief dat ze zo snel reageren en het er niet gewoon doorheen drukken.
Niet meer van toepassing wellicht, maar op dit moment kun je nog prima je console verkopen met nauwelijks tot geen verlies (of zelfs winst), dus als je er echt weer vanaf zou willen hoeft dat toch geen probleem te zijn.akatar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Dit hadden ze even moeten melden voor de launch van de series x, dan had ik deze niet eens aangeschaft.
Mooie uitkomst voor de klant, maar wel een absurde gang van zaken. Na flinke kritiek draaien ze opeens dezelfde dag als een blad van een boom en maken beslissing die hen heel veel geld kost...ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 06:15:
This feels like a call made by someone staring at spreadsheets for too long while working at home. At the office, you mention this, and someone overhears it and says, "so ... you want to charge $120 a year for Fortnite?"
— Grubb (@JeffGrubb) 23 januari 2021
And the whole thing gets canned
Al denk ik nog steeds dat een prijsverhoging een logische stap is. Alleen de f2p games echt f2p maken had denk ik al een hoop gezeur voorkomen.
[ Voor 34% gewijzigd door Phydomir op 23-01-2021 07:27 ]
Misschien dat ze daar nu ook op voorsorteren. Door alle ophef kunnen ze niet anders dan terugdraaien. Nu wordt f2p gratis, dus kennen ze later alsnog een verhoging doorvoeren. We gaan het zien. Iig netjes dat ze luisteren naar de community.Phydomir schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 07:21:
Kon me in de Twitter gedachtegang van Jeff Grubb wel vinden.
[Embed]
Al denk ik nog steeds dat een prijsverhoging een logische stap is. Alleen de f2p games echt f2p maken had denk ik al een hoop gezeur voorkomen.
[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:17 ]
Patch 1.1 is out on PC, consoles and Stadia!
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) 22 januari 2021
In this update, which lays the groundwork for the upcoming patches, we focused on various stability improvements and bugfixes.
List of changes: https://t.co/NlSEKjsax7 pic.twitter.com/WjLcD0SaZk
Apologies for all the angst and emotion this caused today for our customers. As always, we appreciate the feedback. This is a good learning opportunity for us and we will learn from it.
— Phil Spencer (@XboxP3) 23 januari 2021
[ Voor 42% gewijzigd door justifire op 23-01-2021 08:59 ]
Minimaal nog tot 1.2 wachten die komt over een paar weken al en schijnt substantieel te zijn.justifire schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:56:
Het wordt nog eens wat in game-land![]()
[Embed]
[Embed]
Dat vind ik wel het mooie aan de community. Niet alles maar goed praten maar ook zeggen waar het op staat. Alle “influencers” (god wat haat ik dat woord) die ik op twitter volg spraken ook van schande. Goede call, en ook goede call voor echt free to play. Werd nogal vaak gebruikt als element in een discussie over anti consumerfriendly.
[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-01-2021 09:16 ]
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen free to play online spelen en betaalde spellen online spelen? Waarom vinden mensen het belangrijk dat de een gratis is maar de andere niet?
Als je een console koopt en je wilt dat gebruiken voor een f2p game zoals fortnite vinden mensen het raar dat je wel voor een service als xbox live moet betalen. Want dan betaal je, naast de console, natuurlijk wel voor die game en is die niet helemaal meer f2p.ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:19:
Beetje suffe vraag misschien...
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen free to play online spelen en betaalde spellen online spelen? Waarom vinden mensen het belangrijk dat de een gratis is maar de andere niet?
Zelf zit ik nog steeds in Cyberpunk, daarna aan AC Valhalla beginnen.
Weet je wat ik nu denk...ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:19:
Final Fantasy XIV kom er maar in
De reden dat die game er niet is was dat een Xbox Live abonnement nodig was en dat wilde Square-Enix niet. Al is het geen F2P game dus misschien toch weer niet.
[ Voor 4% gewijzigd door sohus op 23-01-2021 09:38 ]
Geen idee of mensen het belangrijk vinden, maar de drempel om een spel te spelen is natuurlijk een stuk lager als je die kan spelen zonder geld uit te geven.ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:19:
PS/XBL: Nogne
Feit is dat het absoluut tone-deaf is om je prijzen te verdubbelen zonder enige meerwaarde toe te voegen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:11:
Prima opgelost. Nu moeten ze zorgen dat die truc voor gamepass voor 1 euro per maand wordt gefixt. Vind het echt belachelijk dat die mogelijkheid nog steeds wordt geboden. Als je 15 euro per maand voor die service teveel vindt dan heb je maar pech
Dat vind ik wel het mooie aan de community. Niet alles maar goed praten maar ook zeggen waar het op staat. Alle “influencers” (god wat haat ik dat woord) die ik op twitter volg spraken ook van schande. Goede call, en ook goede call voor echt free to play. Werd nogal vaak gebruikt als element in een discussie over anti consumerfriendly.
Dus de vraag blijft hoe kan Phil dit afgetekend hebben.... zonder te beseffen wat de reactie was.
Ik denk dus dat ze deze reactie verwacht hadden en er meer aan de hand is. Wellicht wilde een deel van het management de prijzen verhogen en een ander deel Gold afschaffen en is dit hoe ze het intern beslecht hebben, met als gevolg een hoop negatieve PR (maar dat is vaak zo slecht nog niet, want de hele wereld weet nu weer wat Xbox Live is, dat er een nieuwe Xbox is, en dat Game Pass een goede deal is).
Of ik hetzelfde had gedaan als Xbox baas is een ander verhaal...
Puur zodat F2P ook echt gratis is om te spelen, minus de aanschaf van het systeem.ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:19:
Zelf heb ik die uitzondering altijd een beetje vreemd gevonden omdat je er eigenlijk mee zegt dat je het wel gewoon vindt om extra te moeten betalen wanneer je al betaald hebt (P2P), dubbel op betalen, maar wanneer de game zelf gratis dan ineens niet.
P2P: Jij hebt al betaald? Betaal nog maar een keer.
F2P: Jij hebt niks betaald? Kom binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 23-01-2021 09:44 ]
WRC 9 | FIA Rally Star Update Patch Notes
Hello everyone,
A new update for WRC 9 is now live on the Epic Games Store, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One and Xbox Series X|S. Here are the version numbers of the update for each platforms.
Epic Games Store (PC): 1.0.43.4
PlayStation 4: 1.07
Xbox One: 1.5.0.0
PlayStation 5: 1.03
Xbox Series X|S: 2.0.1.2
This update is the bedrock for the upcoming FIA Rally Star programme but also fixes some issues you've reported us such as the loss performances while using the Balanced Mode.
You can find the its complete content through the Patch Notes below.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FIA Rally Star Mode
Note: This mode and its content will only be available through the purchase of the FIA Rally Star DLC, which is coming at a later date on the Epic Games Store, PlayStation Store and Microsoft Store.General Fixes
- FIA Rally Star new game mode
- A new track
- A brand new car: M-Sport Ford Fiesta Rally 3 (Team FIA Rally Star)
Xbox Series X|S specific fixes
- Fixed an issue with the Balanced Mode.
- Resolved an issue where only the aerodynamic parts and tires could be damaged.
- Resolved an issue where a light could be seen clipping through the ground in Training C2.
- Resolved a crash when selecting a car in the showroom and selecting the photo mode during the loading
- Various level design and collision fixes.
- Resolved log in error when no internet connection.
- Fixed various crash linked to photo mode.
- Resolved various menu navigation issues.
- Fixed issue with the reverse not working on various shifter.
Ik denk dat we niet snel te horen krijgen hoe dit intern is gelopen. Wel zou ik het erg interessant vinden hoe zo’n besluitvormingsproces over zo’n thema in zo’n groot bedrijf verloopt.sohus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Feit is dat het absoluut tone-deaf is om je prijzen te verdubbelen zonder enige meerwaarde toe te voegen.
Dus de vraag blijft hoe kan Phil dit afgetekend hebben.... zonder te beseffen wat de reactie was.
Ik denk dus dat ze deze reactie verwacht hadden en er meer aan de hand is. Wellicht wilde een deel van het management de prijzen verhogen en een ander deel Gold afschaffen en is dit hoe ze het intern beslecht hebben, met als gevolg een hoop negatieve PR (maar dat is vaak zo slecht nog niet, want de hele wereld weet nu weer wat Xbox Live is, dat er een nieuwe Xbox is, en dat Game Pass een goede deal is).
Of ik hetzelfde had gedaan als Xbox baas is een ander verhaal...
Ja precies waarom ik de vraag stelde jaCaayn schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Puur zodat F2P ook echt gratis is om te spelen, minus de aanschaf van het systeem.
Zelf heb ik die uitzondering altijd een beetje vreemd gevonden omdat je er eigenlijk mee zegt dat je het wel gewoon vindt om extra te moeten betalen wanneer je al betaald hebt (P2P), dubbel op betalen, maar wanneer de game zelf gratis dan ineens niet.
P2P: Jij hebt al betaald? Betaal nog maar een keer.
F2P: Jij hebt niks betaald? Kom binnen.
Ik vind het hele idee van betalen voor online gamen sowieso wat vreemd, op de PC hoeft dat ook niet, dus waarom bij console wel denk ik dan.
Maar goed voor 'jongere' gamers is het vaak natuurlijk wel meer van belang om hun ouders over te halen of zo
Ik twijfel sowieso wel een beetje over GPU en Gold live. Ik speel wel online (FH4 als enige denk ik nog nu ik gta en rdr gestopt ben) en verder vooral solo story games. Maar goed, dat hoef ik pas over 2 jaar (exact op de dag af
Ik speel Immortals: Fenyx rising, maar zoek nu een spel voor ernaast. Ik heb wat afwisseling nodig met al die puzzels oplossen.
Ori 2 en Gears 5 al uitgespeeld.
Oef, daar vraag je wat. Wat is je favoriete genre. Want als ik kan zo tientallen games noemen...bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:58:
Wat speelt iedereen?
Ik speel Immortals: Fenyx rising, maar zoek nu een spel voor ernaast. Ik heb wat afwisseling nodig met al die puzzels oplossen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ben nu zelf bezig met Dishonored 2. Al is dat eigenlijk ook gewoon een puzzel game als je hem stealth wilt spelen. Nu bijna door het verhaal heen. Daarnaast nog wat potjes PES en Fortnite zo nu en dan. Lekkere games als je even een half uurtje wat tussendoor wilt doen.bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:58:
Wat speelt iedereen?
Brede interesse hier. Heb plezier beleefd aan actie games zoals Halo 5 en Gears 5. Forza H 4 vind ik ook goed.uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Oef, daar vraag je wat. Wat is je favoriete genre. Want als ik kan zo tientallen games noemen...
Ik zoek vooral ook een game voor ernaast die niet per se 20+ uur kost.
@Jeffrey1908timmie271 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:31:
[...]
Idemdito zoals bij de PS. Zolang je Gold hebt blijven ze in je downloadbare lijst staan. 360 games daarentegen blijven wel voor altijd in je eigendom om te kunnen spelen.
Hou er wel rekening mee dat 360 games alleen zeker eigendom worden als je ze via de Xbox 360 marketplace (marketplace.xbox.com) of een 360 console claimt.
Sinds afgelopen jaar zie ik regelmatig berichten voorbij komen dat 360 games die men via de Microsoft-store of nieuwere consoles claimt, niet langer als "owned" worden toegevoegd. Of dit bij uitzondering is voor bepaalde titels of komt door de nieuwe store weet ik niet; ik claim deze games zelf nog altijd via een 360 console.
AC Valhalla en hitman 3 hier. En met de oudste minecraft dungeonsbartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:58:
Wat speelt iedereen?
Ben me écht naar het einde van Cyberpunk aan het worstelen ( 110 uur, 1 district te gaan, 75% story) Als completionist zijnde is dit niet echt een héle fijne. Buiten de mainquests en bepaalde sidequestst (welke geniaal zijn), is het niet echt veel meer.Wom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:31:
Goed, dan was dit de jaarlijkse ophef weer. Kan het nu weer gaan over de games
Zelf zit ik nog steeds in Cyberpunk, daarna aan AC Valhalla beginnen.
Ik kan de stad en zijn (A.I) ritmes dromen, er zijn geen momenten van verrassing meer. Ik hoop op een mooie finale straks.
Hierna Valhalla afmaken, met als tussendoortje Gears DLC en Fallen Order. En dan heb ik Borderlands 3 nog in de seal liggen
Over A.I. en voorspelbare npc's: https://www.vg247.com/202...6-rockstar-patent-npc-ai/
Ben hier erg benieuwd naar, wat dat gaat brengen.
[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 23-01-2021 10:46 ]
Ik ben jaloers. Waar haal je de tijd vandaanDutchOwnage schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:24:
[...]
Ben me écht naar het einde van Cyberpunk aan het worstelen ( 110 uur, 1 district te gaan, 75% story) Als completionist zijnde is dit niet echt een héle fijne. Buiten de mainquests en bepaalde sidequestst (welke geniaal zijn), is het niet echt veel meer.
Ik kan de stad en zijn (A.I) ritmes dromen, er zijn geen momenten van verrassing meer. Ik hoop op een mooie finale straks.
Hierna Valhalla afmaken, met als tussendoortje Gears DLC en Fallen Order. En dan heb ik Borderlands 3 nog in de seal liggen. No worries. En ow ja, The Medium komt er aan. Horror niet bepaald mijn ding, maar wordt wel m'n eerste raytracing ervaring
Over A.I. en voorspelbare npc's: https://www.vg247.com/202...6-rockstar-patent-npc-ai/
Ben hier erg benieuwd naar, wat dat gaat brengen.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |