Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier ook nog vol in Valhalla met af en toe wat WD Legion tussendoor, en waar ik in eerste instantie toch echt wou wachten op de next gen patch voor Cyberpunk moet ik nu eerlijk bekennen dat het nu toch wel begint te kriebelen om er gewoon binnenkort aan te beginnen, mede omdat je toch ook wel her en der leest dat sommige XSX spelers er best van kunnen genieten al.

Ik denk er nog wel ff over na..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 07:46
Wat vinden mensen van Halo MCC? En welke is dan het beste? (Heb alleen Halo 5 gespeeld maar die is geen onderdeel van de MCC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Neuzelaar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:28:
[...]

Nou, je woorden waren nog niet koud....!
Ik zou er wat mee moeten gaan doen. :P Toen ik alle reacties zag toen had ik sterk het vermoeden dat dit niet bepaald een geslaagd plan was en dan weet je het wel met Microsoft. De timing was sowieso onbegrijpelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 23-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:58:
Wat speelt iedereen?

Ik speel Immortals: Fenyx rising, maar zoek nu een spel voor ernaast. Ik heb wat afwisseling nodig met al die puzzels oplossen.

Ori 2 en Gears 5 al uitgespeeld.
Op t moment Starwars Fallen order, AC Unity en voor de afwisseling Forza horizon 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 19:09
bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:58:
Wat speelt iedereen?

Ik speel Immortals: Fenyx rising, maar zoek nu een spel voor ernaast. Ik heb wat afwisseling nodig met al die puzzels oplossen.

Ori 2 en Gears 5 al uitgespeeld.
Hitman, CrossCode, WWE Battlegrounds en Watch Dogs Legion. Die laatste twee zijn heerlijk relaxt om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Brede interesse hier. Heb plezier beleefd aan actie games zoals Halo 5 en Gears 5. Forza H 4 vind ik ook goed.

Ik zoek vooral ook een game voor ernaast die niet per se 20+ uur kost.
Immortals en ga aan hitman beginnen. Tussendoor paar potjes Cod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel nu Kingdoms of Amalur Re-reckoning. Het is één van de drie free play days games. Kom er nog niet heel erg in, vind het allemaal niet zo bijzonder maar ik wil het wel een kans geven.

Het doet me soms wel aan Fable denken en man, ik kan niet wachten om te zien wat Playground aan het maken is. Ben echt heel erg benieuwd naar de game wereld die zij aan het creëeren zijn. In een RPG mag ik altijd graag de stadjes verkennen, de details checken. Dat heeft iets speciaals. Dat is iets wat een "create it yourself" iets in een game nooit kan doen.

Er gingen geruchten over Fable twee jaar terug dat er volop Town building in zou zitten. Ik hoop heel erg dat dit bullshit is. Handcrafted world >>>>>>>>> do it yourself achtige zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:10
bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:34:
Wat vinden mensen van Halo MCC? En welke is dan het beste? (Heb alleen Halo 5 gespeeld maar die is geen onderdeel van de MCC)
Dat ligt er een beetje aan of je alleen of met vrienden speelt. In principe zijn alle delen in de MCC leuk om te spelen, persoonlijk vind ik Reach de leukste om met vrienden te spelen. Halo CE en 2 voor als je van een uitdaging houd, waarbij CE dan vooral ook leuk is om te cheesen.

Halo 4 vond ik de minst leuke, maar ook die game is leuk om te spelen. Spartan Ops valt dan wel weer tegen voor de eerste helft, daarna komt er iets van verhaal en wordt het wat interessant. Helaas is spartan ops op legendary vooral oneerlijk, net als halo 5. Je kan een schot opvangen en bij de volgende ben je vaak al dood.
Al is legendary in elke game wel een goede uitdaging en zijn sniper jackals je grootste vijand.

[ Voor 5% gewijzigd door m0h4life op 23-01-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
Finraziel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 06:30:
[...]

Niet meer van toepassing wellicht, maar op dit moment kun je nog prima je console verkopen met nauwelijks tot geen verlies (of zelfs winst), dus als je er echt weer vanaf zou willen hoeft dat toch geen probleem te zijn.
Dat is ook geen probleem, ik ben iemand die een 2 a 3 spellen per jaar speelt en vind de prijs van 60 euro per jaar voor live wel genoeg eigenlijk. Om eerlijk te zijn zelfs tot 80 euro geen punt.
Maar als ze dit verdubbelen naar 120 euro vind ik het de moeite niet meer waard.

Maar goed, de verhoging is ongedaan gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
bartd1983 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik ben jaloers. Waar haal je de tijd vandaan :p
Prioriteiten stellen :9 Heb niet voor niets een mancave >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
:)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nog bezig met Rage 2. Geen geweldige game, maar op easy vind ik het wel leuk om op groepen vijanden af te rennen en ze in een paar tellen af te slachten. Heb nu ook de helicopter en de skills om praktisch alle waardevolle spullen dwars door muren te zien, en een nabijheidssensor er voor, waardoor ik alles lekker vlot clear. Zal hem binnenkort wel uitspelen. Op hogere moeilijkheidsgraden vond ik het vooral irritant worden dat bepaalde vijanden teveel armor hebben waardoor je er te lang op staat te schieten. Vast wel omheen te komen maar daar vind ik de game dan weer niet leuk genoeg voor... Perfecte game als hap slik weg tussendoortje op easy :)

Verder inderdaad ook tussendoor nog regelmatig horizon 4 aan het spelen. Heb nog niet alles gedaan in de dlc's, en ik blijf het vooralsnog ook wel leuk vinden om de wekelijkse festival playlist te doen.

En omdat Gears 5 gewoon niet wil werken in online coop ben ik met een vriend begonnen aan Wolfenstein youngblood. We zijn pas net begonnen, het is nogal intensief om samen te spelen, maar wel erg leuk tot nu toe. Ik begrijp wel waarom de game wat controversieel was, maar met zijn tweeën vind ik het toch wel echt leuk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf trouwens toch wel vinden dat Microsoft echt beter aan moet geven wanneer games uit gamepass gaan... Ik krijg net een notificatie dat Final fantasy xv er uit gaat, maar er staat alleen 'soon'. Ok, dan maar eens googlen wanneer dan... Over 6 dagen 7(8)7

Ja, die kan ik dus gewoon gelijk uninstallen (stond wel klaar om te gaan spelen) want er is nul kans dat ik dat ga halen. Hooguit misschien kijken of ik hem leuk genoeg vindt om te kopen, maar ik hou er niet van om games te starten die ik niet uit kan spelen. En die 20% korting die je krijgt is mij echt veel te weinig aangezien hij veel goedkoper langs zal komen in een sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over FFXV gesproken..

De DLCs zitten ook op Game Pass als het goed is. Zijn die het waard om te spelen en kunnen ze überhaupt gespeeld worden zonder de base game uitgespeeld te hebben? De base game heb ik namelijk zelf gekocht toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Gewoon spelen voor voldoende uurtjes vermaak :P

Moet ik wel zeggen dat alles in co-op spelen leuker is.

@Finraziel via trueachievements lees ik het vaak twee weken van tevoren, alleen is dat voor sommige spellen nog te kort :+

Xbox app geeft het vaak maar 6 of 7 dagen van tevoren aan -O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Notna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Alles verder wel ok met je, of hakt de lock-down er een beetje in? :+
Ja sorry. GoT was de laatste plaats waar ik terechtkwam na elders op het internet hopen threads te lezen van mensen die nog nooit een cent betaald hebben aan xbox die nu hun best deden om heel boos te zijn. Beetje de spreekwoordelijke druppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:39
Sinds gisteren beschikking over de Series X, was toevallig op mijn One S bezig aan een RDR 2 100% run (via een guide op gtaforums voor de geïnteresseerden). Wat een heerlijk verschil zeg, kleine subtiele verschillen met bijvoorbeeld mist en rook, maar ook viewing distance. Daarnaast wat draait het heerlijk soepel, bovenal die laadtijden natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:52:
Sinds gisteren beschikking over de Series X, was toevallig op mijn One S bezig aan een RDR 2 100% run (via een guide op gtaforums voor de geïnteresseerden). Wat een heerlijk verschil zeg, kleine subtiele verschillen met bijvoorbeeld mist en rook, maar ook viewing distance. Daarnaast wat draait het heerlijk soepel, bovenal die laadtijden natuurlijk _/-\o_
Serieus? Betere viewing distance? Dat is echt nice, want de game heeft helemaal geen patch of wat dan ook gehad.

Het is te bizar, maar RDR2 is zo'n game waar ik met smart op zat te wachten, hij kwam uit en meteen gekocht. Maar nog geen twee weken verder en ik had al een break genomen, puur omdat ik met Witcher 3 bezig was. Twee open world games combineren werkt voor geen meter voor mij.

Moet er nog altijd mee verder :I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is Halo alleen maar MP en Coop, of zit er ook een fatsoenlijke SP in die je op je gemak kan doen?? Voor dat ik 138gb ga downloaden.. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:05
devilsnight schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Serieus? Betere viewing distance? Dat is echt nice, want de game heeft helemaal geen patch of wat dan ook gehad.

Het is te bizar, maar RDR2 is zo'n game waar ik met smart op zat te wachten, hij kwam uit en meteen gekocht. Maar nog geen twee weken verder en ik had al een break genomen, puur omdat ik met Witcher 3 bezig was. Twee open world games combineren werkt voor geen meter voor mij.

Moet er nog altijd mee verder :I
RDR2 heeft wel een One X upgrade, verschil tussen de Xbox One S en Xbox One X is enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
baswillems1 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:27:
[...]

RDR2 heeft wel een One X upgrade, verschil tussen de Xbox One S en Xbox One X is enorm.
Ooooops my bad! Ik had niet goed gelezen dat je eerst een One S had. :)

Ik kwam van een One X af, dan is het verschil er vrijwel niet. Behalve dat de framerate echt totaal niet schommelt meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat we niet snel te horen krijgen hoe dit intern is gelopen. Wel zou ik het erg interessant vinden hoe zo’n besluitvormingsproces over zo’n thema in zo’n groot bedrijf verloopt.
Ik vermoed dat dit geen interne strubbeling oid was maar gewoon iets dat ze echt wilde maar nu er ophef over is krijg je de standaard "sorry". Het is en blijft een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling die ons voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk wil vermaken.
Kan me ook niet voor stellen dat dit soort keuzes eventjes gemaakt worden zonder na te denken, in de toekomst hebben ze weer nieuwe kansen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Er is iemand heel lang met Excel bezig geweest om de prijsverhoging van XBOX Live Gold in verschillende scenario's door te rekenen en dat gaat (tijdelijk) de prullenbak in.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Ik vermoed dat dit geen interne strubbeling oid was maar gewoon iets dat ze echt wilde maar nu er ophef over is krijg je de standaard "sorry". Het is en blijft een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling die ons voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk wil vermaken.
Kan me ook niet voor stellen dat dit soort keuzes eventjes gemaakt worden zonder na te denken, in de toekomst hebben ze weer nieuwe kansen. ;)
Maar als zo'n groot bedrijf zo'n beslissing binnen een dag niet alleen terug draait maar ook toezegt dat f2p games gratis multiplayer krijgen, dan lag er waarschijnlijk al een plan voor. Goed kans dus dat ze op zijn minst deze ophef als een mogelijkheid zagen en dan dit zouden doen. Als ze er met volle commitment in gegaan waren geloof ik nooit dat ze zo snel hadden kunnen reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Frank1973 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
Is Halo alleen maar MP en Coop, of zit er ook een fatsoenlijke SP in die je op je gemak kan doen?? Voor dat ik 138gb ga downloaden.. 😋
Zit ook gewoon singleplayer in, kun je je wel een paar uurtjes mee vermaken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heb last van het volgende als de Xbox langer aan staat.

https://files.fm/u/gw9a8yn3f#/view/r4rtu8uqb

Na de herstart is het weer tijdelijk opgelost. Momenteel alleen nog met Forza last. Sinds 10 dagen oid dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
devilsnight schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Ooooops my bad! Ik had niet goed gelezen dat je eerst een One S had. :)

Ik kwam van een One X af, dan is het verschil er vrijwel niet. Behalve dat de framerate echt totaal niet schommelt meer.
Haha ja idd de One S, kan zijn dat ik het me verbeeld maar wat ik herinner toen ik startte, ik was in Valentine en weet nog dat ik dacht wauw die bergen verderop zien er prachtig uit. Daarvoor weet ik nog dat ik het niet echt goed waarnam, wat vager, maar goed heb 0.0 technisch verstand hoor dus misschien stel ik het mij mooier voor dan het is. Maar heb zelf de One X overgeslagen (toen der tijd spijt van dat ik voor de One S was gegaan ipv de One X maar hoe snel de Series X er was kwam het uiteindelijk wel goed uit) dus geen idee wat het verschil tussen de One X en One S was. Kan mij wel de verhalen en vergelijkingen vaag herinneren, maarja op je eigen tv moet je het eerst zelf meemaken haha.

En idd de framerate is heerlijk :)

En dat je na een tijdje stopte met RDR 2 kan ik wel begrijpen hoor, ik ben met deze playthrough in augustus begonnen en nader nu eind van chapter 2, speel het on and off deze tijden. Zal nu waarschijnlijk wat meer zijn gezien ik minder in het laadscherm vastzit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
@Finraziel Microsoft klinkt als een grote moloch, maar tot een paar jaar geleden was juist het probleem dat alle afdelingen min of meer onafhankelijk werkte en elkaar dikwijls enorm tegenwerken. Het zou me echt niets verbazen als een of andere afdelingsmanager deze wijziging op eigen initiatief heeft doorgevoerd en er nu door hogeraf is ingegrepen. Dan kan het ineens snel gaan hoor. Vooral in een Amerikaans bedrijf waar alle orders van bovenaf zonder treuzelen moeten worden doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57
DutchOwnage schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Ben me écht naar het einde van Cyberpunk aan het worstelen ( 110 uur, 1 district te gaan, 75% story) Als completionist zijnde is dit niet echt een héle fijne. Buiten de mainquests en bepaalde sidequestst (welke geniaal zijn), is het niet echt veel meer.
Snap dat ergens wel. Ik zit denk ik op een uur of 30 (75/30/30 nu). Nu wat bezig met sidequests en daar zitten echt hele toffe tussen. Maar omdat ik wat weinig tijd heb momenteel zijn het vrij beperkte sessies. Dan blijft het redelijk vers aanvoelen. Overigens zit patch 1.1 er aan te komen ( dit weekend al dacht ik?), dus wie weet wat er weer verbeterd is. Het is absoluut geen meesterwerk, maar met de juiste upgrades kan ik echt precies spelen zoals ik wil. Die vrijheid is wel echt tof.

In dat opzicht gaat het nog verder dan waar Rage 2 ophield. Die game werd ook beter als je een aantal upgrades te pakken had, dat is hier nog veel verder door te trekken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
Halo 2.

Cutscenes zijn ook zoveel beter. Moet je even deftige audioset hebben :Y
Frank1973 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
Halo-serie heeft juist een goede SP.

Vooral 1 t/m 3.

4 en 5 vond ik wel minder.

[ Voor 34% gewijzigd door Bolletje op 23-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Maar als zo'n groot bedrijf zo'n beslissing binnen een dag niet alleen terug draait maar ook toezegt dat f2p games gratis multiplayer krijgen, dan lag er waarschijnlijk al een plan voor. Goed kans dus dat ze op zijn minst deze ophef als een mogelijkheid zagen en dan dit zouden doen. Als ze er met volle commitment in gegaan waren geloof ik nooit dat ze zo snel hadden kunnen reageren.
Geen maar, dit bedoel ik. :)
Ze zullen er vast wel met volle overtuiging in gegaan zijn hoor, de vraag is of dat wij het zouden slikken.
ariekanari schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:42:
Er is iemand heel lang met Excel bezig geweest om de prijsverhoging van XBOX Live Gold in verschillende scenario's door te rekenen en dat gaat (tijdelijk) de prullenbak in.
Precies dit, als er amper ophef was geweest was er geen sorry en was dit een blijvertje geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2021 17:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Blurgh... ik trek mijn halve aanbeveling van Rage 2 bij deze in... Was al aardig wat bugs tegengekomen, maar niet echt gamebreaking, tot nu. Bij aanvang van de laatste missie, als alle voorbereiding klaar is en je bent klaar om serieus kont te gaan schoppen... Is de quest gewoon ineens weg. Was er eerst wel maar ik vloog per ongeluk van de map af (ook stom dat er gewoon hele happen uit de map niet bestaan waardoor je om moet vliegen omdat de game je anders terug fluit), en ineens is de quest marker weg. Alle andere quests zijn af, als je naar de betreffende npc's gaat zeggen ze dat je klaar bent, maar ga je werkelijk naar waar je moet zijn dan reageert de game alsof je nog niet klaar was (en kun je dus niet door).

Schijnbaar geen manier om dit te fixen (behalve een oude save laden maar dat is heel ver terug voor mij, ik save bijna nooit dat hoort de game tegenwoordig voor je te doen) en ik ben verre van de enige. Maakt weer duidelijk wat een enorm schijt bedrijf Bethesda (de uitgever) toch ook is, zo'n stinkende hoop stront uitbrengen en gewoon nooit bugs fixen. Hopelijk dat het onder het bewind van Microsoft beter gaat (waar ik op zich dan wel vertrouwen in heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Finraziel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:53:
Blurgh... ik trek mijn halve aanbeveling van Rage 2 bij deze in... Was al aardig wat bugs tegengekomen, maar niet echt gamebreaking, tot nu. Bij aanvang van de laatste missie, als alle voorbereiding klaar is en je bent klaar om serieus kont te gaan schoppen... Is de quest gewoon ineens weg. Was er eerst wel maar ik vloog per ongeluk van de map af (ook stom dat er gewoon hele happen uit de map niet bestaan waardoor je om moet vliegen omdat de game je anders terug fluit), en ineens is de quest marker weg. Alle andere quests zijn af, als je naar de betreffende npc's gaat zeggen ze dat je klaar bent, maar ga je werkelijk naar waar je moet zijn dan reageert de game alsof je nog niet klaar was (en kun je dus niet door).

Schijnbaar geen manier om dit te fixen (behalve een oude save laden maar dat is heel ver terug voor mij, ik save bijna nooit dat hoort de game tegenwoordig voor je te doen) en ik ben verre van de enige. Maakt weer duidelijk wat een enorm schijt bedrijf Bethesda (de uitgever) toch ook is, zo'n stinkende hoop stront uitbrengen en gewoon nooit bugs fixen. Hopelijk dat het onder het bewind van Microsoft beter gaat (waar ik op zich dan wel vertrouwen in heb).
Same here, eerst had ik de quest marker wel, toen ben ik wat open wereld dingetjes nog gaan doen en daarna was de marker weg. Echt triest dat zo'n bug er nog inzit. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Bolletje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Halo 2.

Cutscenes zijn ook zoveel beter. Moet je even deftige audioset hebben :Y

[...]

Halo-serie heeft juist een goede SP.

Vooral 1 t/m 3.

4 en 5 vond ik wel minder.
En vergeet reach en 3 odst niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yummie ! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dR7o1v2XMEIOR2zBFP0Swftho5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hqg7mmkfDKnG29VJt9bY0LkV.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:33
Vandaag een series s gekocht naast de series x.
Gamepass gedeeld en nu kunnen de jongens ook gamen (buiten de switch die ze al hadden).

Kwam nu alleen de games for gold tegen, maar hoe claim je die zonder downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ooh, dit is nieuw? Want dan is dit het eerste teken van leven sinds lange tijd. Ben hier zo benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 15:46
Engineer Stewie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:19:
Gamepass gedeeld en nu kunnen de jongens ook gamen (buiten de switch die ze al hadden).

Kwam nu alleen de games for gold tegen, maar hoe claim je die zonder downloaden?
Ik claim ze en ga dan snel naar de download-manager en zet de download daar handmatig uit. Zou wel wat gestroomlijnder mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:19:

Via je browser op laptop / pc / mobiel : https://www.xbox.com/en-US/live/gold#gameswithgold

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hadden het laatst over schommelende download speeds. Hier ook hoor.

Van 200-230 keldert het ineens in naar 40-30 en soms zelfs naar de kbps. Ik zit bij ziggo, alles staat automatisch en altijd open NAT. Erg fijn dat. Maar er waren twee manieren om misschien dit probleem te fixen? Ik heb deze gekkigheid al sinds Xbox One.

Werd mij altijd verteld dat elke game op een andere server zit, dus de ene zal sneller downloaden dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
Xgar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Same here, eerst had ik de quest marker wel, toen ben ik wat open wereld dingetjes nog gaan doen en daarna was de marker weg. Echt triest dat zo'n bug er nog inzit. :(
Lol, is dat nog niet gefixed? Waarom de neuk niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Martinspire schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, ik heb em een hele tijd geleden gespeeld, maar zo te zien zit de bug er nog in. je zult em maar full price gekocht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Bethesda. Echt ondergewaardeerd in de scumbag Publisher hitlijst... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:08
Heeft iemand COD Cold War met keyboard en muis gespeeld ik ben dat nu aan het proberen maar ik vind het beeld op deze manier behoorlijk schokkerig meer mensen dit al geprobeerd of last van? Of mag ik hier geen vloeiende beelden bij verwachten? btw op 120hz enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, ik heb em een hele tijd geleden gespeeld, maar zo te zien zit de bug er nog in. je zult em maar full price gekocht hebben.
Ik zal dan wel de uitzondering zijn.
Gekocht op release en echt dik mee vermaakt, vind het één van de fijnste shooters.
Geen last gehad van bugs dus dat scheelt ook natuurlijk.

Maar breek mij de bek niet open over DOOM Eternal en zijn flut dlc :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Wat vinden jullie van de bouwkwaliteit van de xbox series x controller? Ik vind deze eigenlijk best wel ruk. Ik voel best wel wat speling in de controller en heb bij de rechter trigger dat op het lichtjes in kan drukken waardoor het een soort van gaat klikken. Mega irritant!

Ik ben op zoek naar een Wireless xbox series x headset. Het liefst met een goede virtual surround voor shooters. Iemand suggesties? Prijs is max 200.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:46
KillGhost schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:15:
Wat vinden jullie van de bouwkwaliteit van de xbox series x controller? Ik vind deze eigenlijk best wel ruk. Ik voel best wel wat speling in de controller en heb bij de rechter trigger dat op het lichtjes in kan drukken waardoor het een soort van gaat klikken. Mega irritant!

Ik ben op zoek naar een Wireless xbox series x headset. Het liefst met een goede virtual surround voor shooters. Iemand suggesties? Prijs is max 200.
Die van mij is prima, vind 'm beter dan mijn 2 Xbox One controllers. Vandaag viel me wel op dat de bluray drive van mijn XSX wel héél luid is wanneer er veel van de schijf gelezen wordt. Lijkt echt alsof er een flinke resonantie in de kast zit. Was even RDR2 aan het installeren van schijf en dat maakte toch wel een boel herrie. Gek genoeg was dat verdwenen toen ik 'm horizontaal legde.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46

Draadloos, welke eisen?

Tot 200€ Is nog Niet veel keus. Ik zou dan de razer headset kiezen denk ik (met xbox app!), boven steelseries.

Ik heb de Audeze Penrose X. Fijn ding maar buiten budget met 299€. Geweldig (in de basis zonder sliders te bewegen) neutraal helder geluid.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Stef87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Draadloos, welke eisen?

Tot 200€ Is nog Niet veel keus. Ik zou dan de razer headset kiezen denk ik (met xbox app!), boven steelseries.

Ik heb de Audeze Penrose X. Fijn ding maar buiten budget met 299€. Geweldig (in de basis zonder sliders te bewegen) neutraal helder geluid.
Mijn enige twee eisen heb ik in de post gezet. Alhoewel, het zou fijn zijn als er ook BT op zit zodat ik tijdens het gamen op discord kan zitten via mijn telefoon.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de bouwkwaliteit goed, beter dan de xbox one controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:09:
[...]
Mijn enige twee eisen heb ik in de post gezet. Alhoewel, het zou fijn zijn als er ook BT op zit zodat ik tijdens het gamen op discord kan zitten via mijn telefoon.
Ik ben tevreden mijn mijn turtle beach stealth 700 gen 2, die tikt jouw boxes volgens mij.

Wat ik nu wel gemerkt heb is dat het ding als je er mee belt wel automatisch het Xbox geluid dempt. Op zich handig vanuit het idee dat je de telefoon aanneemt terwijl je aan het gamen was, maar mijn maat heeft geen headset voor de Xbox dus wij bellen gewoon als we samen gaan spelen en dan moet ik het Xbox geluid op maximaal zetten en is het nog maar zachtjes. Voor mij is het dan op zich acceptabel want het game geluid moet voor mij niet te hard zijn zodat ik hem nog kan verstaan (ik heb door een gehoorbeschadiging moeite om geluiden goed te scheiden, versta mensen bv ook heel slecht in een druk café of zo), maar ik denk dat andere mensen dit niet voldoende zouden vinden.

Ik heb echter geen idee of hij dat ook bij discord zou doen. Bij muziek afspelen op de telefoon doet hij het in ieder geval niet. Vind dat zelf wel fijn bij Forza horizon, gewoon lekker mijn eigen muziek want die radio heb ik ondertussen wel gehad in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
[...]
Razer Kaira Pro beter dan turtle beach.

https://www.amazon.de/-/n...1&sprefix=Razer+ka&sr=8-3

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06
[...]
Steelseries 9x :) (waren problemen met connected maar heb hier nooit last van gehad, misschien dankzij laatste update!)

Als je googled kun je kortingscodes vinden van 10-20% voor de Steelseries website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BlowFish schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:30:
[...]

Steelseries 9x :) (waren problemen met connected maar heb hier nooit last van gehad, misschien dankzij laatste update!)

Als je googled kun je kortingscodes vinden van 10-20% voor de Steelseries website.
Laden met Micro-usb, zowel de Kaira-Pro als Turtle Beach Stealth hebben wel USB-C.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:46
....
Daarna een apart topic voor :)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2024014

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Multi] Algemeen Headset Topic
Mocht je nog wat rek in je budget hebben dan kan ik de Audeze Penrose X van harte aanbevelen d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 24-01-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
@Finraziel hij kan eventueel ook gewoon de xbox party via pc of telefoon gebruiken hè. Doe ik ook altijd tegenwoordig en dan kan ik gewoon m'n sennheiser koptelefoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

devilsnight schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Ooh, dit is nieuw? Want dan is dit het eerste teken van leven sinds lange tijd. Ben hier zo benieuwd naar.
Wel raar dat er geen PS5/XSX doosjes staan. Oud plaatje? Wel enorm veel zin in die game.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 27-09 20:29
Finraziel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:14:
[...]

Ik ben tevreden mijn mijn turtle beach stealth 700 gen 2, die tikt jouw boxes volgens mij.

Wat ik nu wel gemerkt heb is dat het ding als je er mee belt wel automatisch het Xbox geluid dempt. Op zich handig vanuit het idee dat je de telefoon aanneemt terwijl je aan het gamen was, maar mijn maat heeft geen headset voor de Xbox dus wij bellen gewoon als we samen gaan spelen en dan moet ik het Xbox geluid op maximaal zetten en is het nog maar zachtjes. Voor mij is het dan op zich acceptabel want het game geluid moet voor mij niet te hard zijn zodat ik hem nog kan verstaan (ik heb door een gehoorbeschadiging moeite om geluiden goed te scheiden, versta mensen bv ook heel slecht in een druk café of zo), maar ik denk dat andere mensen dit niet voldoende zouden vinden.

Ik heb echter geen idee of hij dat ook bij discord zou doen. Bij muziek afspelen op de telefoon doet hij het in ieder geval niet. Vind dat zelf wel fijn bij Forza horizon, gewoon lekker mijn eigen muziek want die radio heb ik ondertussen wel gehad in de game.
Ik heb ook de turtle beach. Top ding! En werkt prima met discord idd. Combi telefoon en Xbox is echt ideaal!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
timmie271 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:24:
@Finraziel hij kan eventueel ook gewoon de xbox party via pc of telefoon gebruiken hè. Doe ik ook altijd tegenwoordig en dan kan ik gewoon m'n sennheiser koptelefoon op :)
Als ze nou gewoon Discord eens toelaten op het Xbox platform dan geef je de mensen keuze.

Heel leuk dat ik nu kan laten zien welke games ik speel op Discord en dat ik gratis 3 maanden Discord Nitro krijg, maar kan ik nu de rest van de app ook krijgen?

Alle mensen waar ik mee game zitten s’avonds op Discord en dan kies ik er toch vaak voor om maar weer achter de pc te kruipen. En die kan ik echt niet allemaal gaan vragen om naar de Xbox Party App te komen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 01-10 16:15
Is er een manier om de sound settings iets fijner te tweaken dan de paar schuifjes in je quick menu? Gisteren met wat vrienden weer Humans Fall Flat opgepakt en ik had eigenlijk zin in wat achtergrond muziek via Spotify, de zachtste stand voor muziek was eigenlijk al te hard om mijn vrienden nog goed te verstaan. Is iemand hier ook al eens tegenaan gelopen en zijn er tips om dit beter voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:52

Nogne

>.<

Beakzz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Als ze nou gewoon Discord eens toelaten op het Xbox platform dan geef je de mensen keuze.

Heel leuk dat ik nu kan laten zien welke games ik speel op Discord en dat ik gratis 3 maanden Discord Nitro krijg, maar kan ik nu de rest van de app ook krijgen?

Alle mensen waar ik mee game zitten s’avonds op Discord en dan kies ik er toch vaak voor om maar weer achter de pc te kruipen. En die kan ik echt niet allemaal gaan vragen om naar de Xbox Party App te komen 😅
Speel zelf ook vaak met PC gamers, maar als mensen niet naar Xbox Party App willen komen (wat ik volkomen begrijp want die app op iOS is bar slecht) dan gaan wij naar Discord. Heb specifiek mijn huidige headset uitgekozen zodat ik tegelijk met de Xbox en iPhone verbonden kan zijn zodat ingame geluid hoor en de voice chat via Discord gaat.

Ervaring hier zijn namelijk als je Xbox app gebruikt op iOS/Android en dan via Bluetooth bent verbonden dat je wel ziet dat mensen praten maar dat vaak de audio niet of gedeeltelijk doorkomt. En dat wil je echt niet als je samen moet werken. Daarom is hier Discord al snel de standaard keuze (tenzij de gehele crew Xbox only is, dan gebruiken wij de Xbox party).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 01:27
Vraagje: ik heb bij het opstarten van mn XSX telkens een korte, luide "clunk" van de disc drive. Geen disc erin, vroeger deed ie het alleen uit cold boot, nu ook bij wake from sleep.

Normaal? Heeft iedereen dit? YouTube: Xbox Series X Boot Up Mechanical Clunk Noise - Normal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

KillGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:54:
[Afbeelding] Ik zie dat ik toch overdreven heb. Het is zo rond de 780 mbit alhoewel ik wel regelmatig boven de 800 uitkom volgens mij. Ik zit bij KPN en gebruik de normale KPN apparatuur. Allebei wel aangesloten via een gigabit switch. En dit is op de xbox series x.
Vergeten te vragen, maar die snelheden, is dat stabiel zo boven de 700+ Mbps, of is dit een moment opname die toevallig boven de 800Mbps zat. Dat heb ik namelijk ook wel eens dat ik 830Mbps zie staan maar daarna weer 384, 340, 229, 698, 293, 583 etc etc.

Als jij deze snelheden haalt gedurende lange tijd, dan geloof ik pas dat het ergens in mijn netwerk zou kunnen zitten, maar dan blijft het vreemd dat de PS5 mijn verbinding wel stabiel rond de 800Mbps stabiel dichttrekt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Wel raar dat er geen PS5/XSX doosjes staan. Oud plaatje? Wel enorm veel zin in die game.
Shit, daar zeg je wat. Aan de andere kant hebben ze ook alleen maar Xbox, PS4 en PC versies aangekondigd. Toen ze de game uit de doeken deden was er geen sprake van een XSX of PS5. Dus het kan nog steeds een recente foto zijn en dat wij gewoon de One X versie spelen straks. Hopelijk houden de devs dan de framerate mooi unlocked en een dynamische resolutie zodat we 4K/60fps krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Nee. Die game komt ook als next gen. Toch?
🤞🏻

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 12:45

Kalkie

NLMP

Heeft iemand anders er ook last van dat sommige Microsoft Rewards broken zijn? En wat nog mooier zou zijn .. daar ook een oplossing voor heeft? Zoeken op Bing blijft bij mij op 0/50 staan en dagelijks de mobiele gamepass app openen unlocked geen punten. Mijn 16 week streak bijna naar de knoppen 😪

Of je kijkt ff of je wel bent ingelogd in je browser ...... dat is blijkbaar ook nodig voor de mobiele gamepass openen rewards ....

[ Voor 19% gewijzigd door Kalkie op 24-01-2021 13:05 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forceflow schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:23:
Vraagje: ik heb bij het opstarten van mn XSX telkens een korte, luide "clunk" van de disc drive. Geen disc erin, vroeger deed ie het alleen uit cold boot, nu ook bij wake from sleep.

Normaal? Heeft iedereen dit? YouTube: Xbox Series X Boot Up Mechanical Clunk Noise - Normal?
Ja is volkomen normaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kalkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:56:
Heeft iemand anders er ook last van dat sommige Microsoft Rewards broken zijn? En wat nog mooier zou zijn .. daar ook een oplossing voor heeft? Zoeken op Bing blijft bij mij op 0/50 staan en dagelijks de mobiele gamepass app openen unlocked geen punten. Mijn 16 week streak bijna naar de knoppen 😪

Of je kijkt ff of je wel bent ingelogd in je browser ...... dat is blijkbaar ook nodig voor de mobiele gamepass openen rewards ....
Ik heb met die soms ook wat last, zeker op de PC, heb nu de app op de telefoon gezet, gebruik ik alleen voor de rewards :D Daar werkt hij altijd goed.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 01:27
Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Bij mij klinkt het geluid iets anders maar dat zal met de video-opname te maken hebben.
Bij mij is het vrij zeker niet de lege diskdrive die geluid maakt maar de ventilator.
Tijdens het opstarten van de Xbox Series X maakt de ventilator enkele korte bewegingen (rukjes) met de klok mee en tegen de klok in voordat deze gaat draaien en het toerental opvoert.
Kijk maar eens van bovenaf in de Xbox bij het opstarten. Gebruik eventueel een zaklamp om bij te lichten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ben voor de 2e keer bij de epilogue van Read Dead Redemption 2 :) wat een heerlijke storymode heeft deze game, hoop dat we snel meer van deze games met zulke details gaan zien! Want die zijn er te weinig :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:42:
Ben voor de 2e keer bij de epilogue van Read Dead Redemption 2 :) wat een heerlijke storymode heeft deze game, hoop dat we snel meer van deze games met zulke details gaan zien! Want die zijn er te weinig :D
Ik kan me echt goed voorstellen dat je je kan verliezen in de wereld, maar het verhaal lijkt me nu wel echt een negatief punt van deze game toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 22:25
G_Dragon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:42:
Ik kan die game maar niet uitspelen omdat ik hem niet goed vind. 2 jaar terug gestopt bij chapter 4, recent nu terug opgepakt, maar nee.
De gameplay is zo houterig en het verhaal boeit me ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pufster schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Ik kan die game maar niet uitspelen omdat ik hem niet goed vind. 2 jaar terug gestopt bij chapter 4, recent nu terug opgepakt, maar nee.
De gameplay is zo houterig en het verhaal boeit me ook niet echt.
Serieus? Ik zit er zelfs over te denken om hem een 3e keer uit te spelen :p

Dat houterig heb ik geen last van , de game speel lekler rustig weg met een erg goede details en realisme.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:37
Finraziel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Volgens mij is dat niet het probleem dat ik had. Ik gebruik om te beginnen de elite v1. Ook hielp het aansluiten via USB niet. Leek er bij mij meer op alsof het proces wat met de controllers praat volledig gecrasht was of zo.

Maar goed, zoals ik zei het gebeurt (bij mij) ook maar heel sporadisch, niet het einde van de wereld.
Hier ook een Elite V1 gebruiker. Nooit problemen gehad met wegvallende verbinding. Maar heb de laatste dagen wel het idee dat er wat input lag/delay is opgetreden. Ik speel COD: CW en daar lijk ik met vlagen minder nauwkeurig te kunnen aimen. Alsof ie regelmatig een stapje overslaat in de beweging, als ik mijn rechterstick bedien. Ervaar jij hetzelfde? Misschien in een andere game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik kan me echt goed voorstellen dat je je kan verliezen in de wereld, maar het verhaal lijkt me nu wel echt een negatief punt van deze game toch?
Nee ik vind de wereld , de details, het verhaal allemaal zo ontzettend sterk! De single player is bijna perfect, zie je niet vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kesj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Hier ook een Elite V1 gebruiker. Nooit problemen gehad met wegvallende verbinding. Maar heb de laatste dagen wel het idee dat er wat input lag/delay is opgetreden. Ik speel COD: CW en daar lijk ik met vlagen minder nauwkeurig te kunnen aimen. Alsof ie regelmatig een stapje overslaat in de beweging, als ik mijn rechterstick bedien. Ervaar jij hetzelfde? Misschien in een andere game?
Nee zegt mij niks... Nou ben ik ook niet zo'n online Shooter speler, maar in rage 2 merkte ik daar ook niks van, terwijl ik in die game wel ineens merkte dat mijn tv niet in game mode stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
G_Dragon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Nee ik vind de wereld , de details, het verhaal allemaal zo ontzettend sterk! De single player is bijna perfect, zie je niet vaak.
Ah ook een mede RDR 2 speler :) , zit nu zelf aan einde chapter 2, 100% completion run (wat ik misschien hier al eens vermeld heb). Heerlijk spel, maar je moet inderdaad lekker de tijd nemen en verkennen, vind het heerlijk om dingen te ontdekken. Dan weer even lekker rustig potje domino spelen in het kamp en luisteren naar de gesprekken. Vond de gameplay vroeger ook wel houterig maar om een of andere reden ben ik daar nu positiever over. Vond de Epilogue zelf wel leuk (ben ik misschien een minderheid mee) de eerste keer. Om niet te spoilen hou ik het kort daarover, maar had wel het gevoel dat ik echt een bestaan opbouwde. (En dan ff deel 1 vergeten gewoon the moment zelf beleven).

Net heerlijk een missie gedaan met goede soundtrack, daarvoor weer ff Grizzly bear gedood voor the Bear and grin it Achievement (18 keer aanval van een beer overleven), heerlijk. Gisteren ook mooi de legendary coyote tegengekomen terwijl ik niet actief op zoek was, (naja wel het zoeken zelf maar kwam per toeval in het gebied).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:27
Dat quick resume is echt fantastisch! Forza en Doom gelijk weer verder spelen, briljante feature.

Ik heb m’n Xbox in een Ikea Besta liggen (horizontal) en 4 gaten (7cm diameter) achter geboord, uiteraard speel ik met de deurtjes open. Andere ook een dergelijke opstelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Serieus? Ik zit er zelfs over te denken om hem een 3e keer uit te spelen :p

Dat houterig heb ik geen last van , de game speel lekler rustig weg met een erg goede details en realisme.
Ik wacht op een Series X update over een jaar of 4 ;) Maar dan ga ik hem voor de vierde keer doen. Heb er net een maand of wat de 100% inclusief 70 gouden medailles op zitten. Nu eerst komend jaar (of het jaar daarop) eens een nieuwe ronde GTA5 als de update daarvan uitkomt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Pffff ik word echt gestoord van Ubisoft.
Hele ochtend en middag Valhalla spelen.. meerdere savegames gemaakt. Vanochtend met starten ff een volle reload van de game gedaan om zeker te zijn dat quickresume niet in de weg zat.

Zelfs paar keer gestopt en weet gewoon 100% zeker dat ik gesaved heb. Oude save slots zelfs van gisteren weggegooid. En zag bij elke save de vorige van vandaag erbij staan.
3 minuten geleden ‘error connecting to Ubisoft servers’.
Ik druk op manual save, alle sloten weg. Manual save werkt niet meer.

Quit naar main screen, staat daar ineens alleen ‘new game’. Kan geen saves meer laden.

Naar hoofdscherm van de Xbox, hard afsluiten Valhalla. Herstart, moet ik ineens de opties weer doorlopen en val ik uiteindelijk terug naar een savepoint van 1300h vanmiddag. Weer 4 uur gameplay kwijt. Grappig, de save slots die ik had verwijderd van gisteren, zijn terug, netjes uit de cloud :(.
Had bijna de controller door mijn huis gegooid uit frustratie.

Hoe kan dat nou? Waarom kan Ubi die games niet maken dat ze gewoon lokaal hun save data opslaan?

Owja, ook wel opvallend. De order die ik vanmiddag heb gedood (incl. Die van een uur geleden), zijn in de savegame die nu geladen is wel allemaal dood. De rest van de wereld is wel gereset tot het punt van vanmiddag.

[ Voor 18% gewijzigd door SunnieNL op 24-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
  • Laatst online: 11-08 21:06
Iemand enig idee waarom de Xbox series X Play & Charge kits nergens meer beschikbaar zijn. Zijn die inmiddels net zo schaars als de Xboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:17:
Hele ochtend en middag Valhalla spelen.. meerdere savegames gemaakt. Vanochtend met starten ff een volle reload van de game gedaan om zeker te zijn dat quickresume niet in de weg zat.

Zelfs paar keer gestopt en weet gewoon 100% zeker dat ik gesaved heb. Oude save slots zelfs van gisteren weggegooid. En zag bij elke save de vorige van vandaag erbij staan.

Quit naar main screen, staat daar ineens alleen ‘new game’. Kan geen saves meer laden.

Naar hoofdscherm van de Xbox, hard afsluiten Valhalla. Herstart, moet ik ineens de opties weer doorlopen en val ik uiteindelijk terug naar een savepoint van 1300h vanmiddag. Weer 4 uur gameplay kwijt. Grappig, de save slots die ik had verwijderd van gisteren, zijn terug, netjes uit de cloud :(.

Hoe kan dat nou? Waarom kan Ubi die games niet maken dat ze gewoon lokaal hun save data opslaan?

Owja, ook wel opvallend. De order die ik vanmiddag heb gedood (incl. Die van een uur geleden), zijn in de savegame die nu geladen is wel allemaal dood. De rest van de wereld is wel gereset tot het punt van vanmiddag.
Moet je niet eens even heel Valhalla eraf gooien en opnieuw instaleren ?
Hier het weekend af en aan Valhalla gespeeld met 0,0 problemen.
Maak telkens een handmatige save (overschrijf dan saveslot 6, hiermee behoud ik 5 oudere saves) en schakel vervolgens de xbox uit via het dashboard.
Schakel later de xbox weer in en sta meteen waar ik gebleven was.
Zelfs halverwege een anomaly of bestorming van een fort gaat hij daar netjes verder op het punt waar ik de xbox uitgezet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stef87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:58:
Flat EQ + DTS:X = <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Hoe krijg ik dat aan de praat? Via xbox kan ik surround (was dat DTS?) kopen via een app, maar dan moet ik hem bedraad aansluiten.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 01-10 16:15

Herkenbaar, ik had dit dus praktisch tegen het einde van het spel. Door een bug bleef ik doodvallen, mijn laatste save zat op het momenteel dat ik in de lucht hing. Een mooie loophole dus. Ach, kan gebeuren dacht ik nog. Gewoon even terug naar een voorlaatste save game en dan doe ik de laatste paar minuten opnieuw. Zag ik geen savegames meer staan, bij een reboot van het spel zag ik alleen maar 'start new game' staan. Daar kreeg ik toch wel even zweethanden van :+

Uiteindelijk de Xbox opnieuw opgestart en toen kon ik wel weer verder, ik was wel 1,5 uur gameplay kwijt (wat ook niet echt het leukste stuk was imho..) maar thanks god was niet mijn hele campaign kwijt!

Er vlogen wel wat krachttermen door de woonkamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Laatst online: 01-10 15:27
MJay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:20:
Iemand enig idee waarom de Xbox series X Play & Charge kits nergens meer beschikbaar zijn. Zijn die inmiddels net zo schaars als de Xboxen?
Viel mij ook op, wilde er ook 1 aanschaffen, maar gelukkig heb ik nog de charge kit van de one en die werkt 1:1, wel met een USB 3.0A to USB C kabeltje die ik nog had liggen. Overigens las ik ergens dat de battery charger van de series X identiek is aan de One (1400amp).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stef87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Hoe krijg ik dat aan de praat? Via xbox kan ik surround (was dat DTS?) kopen via een app, maar dan moet ik hem bedraad aansluiten.
DTS:X for headphones app downloaden en installeren (10 dagen trial en anders aanschaffen)
Penrose X inschakelen, wachten op notificatie dat headset verbonden is.
Dan in audio settings van de xbox kiezen voor output DTS:X (standaard is volgens mij windows sonic)
Vervolgens onder my games and apps, naar apps, DTS:X app openen.
DTS:X for headphones inschakelen (tweede tab dacht ik)
Selecteer type : over the ear
Slabbetje omdoen en game opstarten.
d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 24-01-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roppedop schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:55:
Nee. Die game komt ook als next gen. Toch?
🤞🏻
Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Ik herinner me niet dat ze ook een current gen (het is de nieuwe gen he, geen next gen meer, het is effe wennen, haha) versie hadden aangekondigd.

Wel dat er behoorlijke problemen waren bij de studio, delays etc. Ik hoop dat het allemaal goedkomt want de eerste footage was super tof en de meest recente footage ook.

Wel erg jammer dat ze Dying Light nooit een One X patch, laat staan XSX update hebben gegeven. De game oogt heel erg korrelig, veel aliasing, blur, etc. Als ze die wat zouden upcleanen met hogere resolutie, goede anti-aliasing en zelfs 60fps.....wauw.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 24-01-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
justifire schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Moet je niet eens even heel Valhalla eraf gooien en opnieuw instaleren ?
Hier het weekend af en aan Valhalla gespeeld met 0,0 problemen.
Maak telkens een handmatige save (overschrijf dan saveslot 6, hiermee behoud ik 5 oudere saves) en schakel vervolgens de xbox uit via het dashboard.
Schakel later de xbox weer in en sta meteen waar ik gebleven was.
Zelfs halverwege een anomaly of bestorming van een fort gaat hij daar netjes verder op het punt waar ik de xbox uitgezet heb.
De hele middag had ik ook geen problemen totdat Ubisoft connect onderuit gaat. De losse Ubisoft connect app geeft op dit moment ook problemen en meldt ‘temporarily unavailable’ als ik die opstart. Xbox is gewoon online. Netflix doet het. Xbox staat zelfs in de dmz met dns 1.1.1.1 zodat hij onbeperkt toegang heeft. Verbinding is goed, dus het ligt echt gewoon aan Ubisoft connect. Zogauw die onderuit gaat doet Valhalla heel vreemd met de save games. Legions had hetzelfde probleem. Opnieuw installeren gaat daar niets aan veranderen. Ik doe ook netjes handmatige savegames maar die zijn nu weer overschrijven met de versies uit de cloud van vanmiddag. Dat gaat opnieuw installeren echt niet oplossen. Het zou kunnen dat het nog ligt aan Quick Resume, al verklaard dat niet dat ik pas rond 1800 de melding kreeg dat Ubi connect eruit lag. Ik neem het Ubi kwalijk dat ze dan de manuele savegames met nieuwere datum en tijd gewoon overschrijven met de cloud versie.

Ik ben zelfs rond 1600 nog ff naar Netflix gegaan en daarmee een manuele save gedaan en dan naar een quit in het main menu van Valhalla. Daarna om 1700 ook door kunnen gaan waar ik was. Tot 1800u. Het moet toch niet nodig zijn om helemaal naar het menu van de Xbox te gaan en de game te killen om de boel goed te laten werken en door te kunnen gaan zonder dat ik mij zorgen moet gaan maken om de save games?
Daarnaast draait het spel goed. Het is puur Ubi connect en die cloud savegames. Hoe komen sloten gevuld met data van gisteren terwijl ik die vanmiddag weg heb gegooid of heb overschreven met nieuwe data van vandaag?

Ik heb nu mensen uit de Order vermoord in een gebied waar ik volgens de landkaart nog niet eens ben geweest.

Andere dagen deze week gingen ook gewoon goed, alleen als ik hele lange speelsessies heb van meer dan 4 uur lijkt het probleem op te treden.en alleen WD Legions en Valhalla kennen het probleem. In december uren Cyberpunk gespeeld zonder ook maar een zware crash of rare save game problemen.

Maargoed, misschien heb je gelijk en ligt het aan de download. Zal hem er straks eens afgooien inclusief alle save game data en vanavond opnieuw downloaden. Zien we volgend weekend wel of dat heeft geholpen als ik weer een 4+ uur sessie doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Herkenbaar.

Ubisoft heeft echt grote fouten gemaakt het opslaan van progressie in hun recente games. Watch Dogs Legion had er ookal last van, geen idee of Ubi het ondertussen gefixed heeft. Na een goede middag aan progressie kwijt te zijn was ik wel even klaar met Ubisoft.

Dat je deels wel progressie hebt is niet zo gek. Met de nieuwe manier van progressie opslaan maakt Ubisoft updates op een bestaande save state en enkel bij grote stukken progressie wordt er een nieuwe "base" save state aangemaakt. Hierdoor kan het dus zijn dat progressie/update 1 niet bewaard is maar progressie/update 2 wel ondanks dat beide in dezelfde zitting behaald zijn.

Dit systeem werkt nog niet lekker en is iets te afhankelijk van de Ubisoft Connect contectiviteit. Je zou zeggen dat een correct werkend save mechanisme toch wel boven aan het prioriteiten lijstje zou staan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flat EQ, hmmm. Ik weet niet waar ik het op heb staan. Dit doe ik in de DTSX app zeker hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Ah ook een mede RDR 2 speler :) , zit nu zelf aan einde chapter 2, 100% completion run (wat ik misschien hier al eens vermeld heb). Heerlijk spel, maar je moet inderdaad lekker de tijd nemen en verkennen, vind het heerlijk om dingen te ontdekken. Dan weer even lekker rustig potje domino spelen in het kamp en luisteren naar de gesprekken. Vond de gameplay vroeger ook wel houterig maar om een of andere reden ben ik daar nu positiever over. Vond de Epilogue zelf wel leuk (ben ik misschien een minderheid mee) de eerste keer. Om niet te spoilen hou ik het kort daarover, maar had wel het gevoel dat ik echt een bestaan opbouwde. (En dan ff deel 1 vergeten gewoon the moment zelf beleven).

Net heerlijk een missie gedaan met goede soundtrack, daarvoor weer ff Grizzly bear gedood voor the Bear and grin it Achievement (18 keer aanval van een beer overleven), heerlijk. Gisteren ook mooi de legendary coyote tegengekomen terwijl ik niet actief op zoek was, (naja wel het zoeken zelf maar kwam per toeval in het gebied).
G_Dragon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Één van de games die nooit zo lang in mijn backlog had mogen blijven. Ga er spoedig mee verder.

Waar hebben jullie de HDR ingame settings op staan? Want ik had begrepen dat HDR echt gefixt was na de fake HDR implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
justifire schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:32:
[...]

DTS:X for headphones app downloaden en installeren (10 dagen trial en anders aanschaffen)
Penrose X inschakelen, wachten op notificatie dat headset verbonden is.
Dan in audio settings van de xbox kiezen voor output DTS:X (standaard is volgens mij windows sonic)
Vervolgens onder my games and apps, naar apps, DTS:X app openen.
DTS:X for headphones inschakelen (tweede tab dacht ik)
Selecteer type : over the ear
Slabbetje omdoen en game opstarten.
d:)b
Had ik eens geprobeerd, maar toen stond er dat ik de headset bekabeld moest aansluiten (dus even gestopt!) klopt dat?...

Ik weet dan namelijk niet of dit eenmalig/tijdelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 24-01-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Ubisoft doet toch helemaal geen reet met de savegames? Dat is echt Microsoft volgens mij. Ubisoft connect is voor het bijhouden van challenges en het verkrijgen van die punten. Savegames overschrijven lijkt me alleen als je console daadwerkelijk offline is geweest (of geen verbinding kan maken) en ie dus de online met offline overschrijft. Ik heb in mijn 150 uur werkelijk nergens last van gehad bij Valhalla, dus waarom dit jou blijft overkomen lijkt me eerder een andere oorzaak.

Verder hoeft een console niet meer in de DMZ te staan, voor zover ik weet. Als je geen rare poorten forward naar andere devices, moet het gewoon werken. Gezien de andere problemen, bij Watch Dogs destijds, vermoed ik eerder dat er iets anders is. Heb je niet iets geblokkeerd, gefliterd of iets anders? Adblocking is altijd erg populair (bv een pi-hole) maar zorgt dus wel vaak voor dit soort ongein. Ik zou zeggen, begin even bij je netwerk te kijken, want die verbinding verliezen is niet normaal. Hij hoort het gewoon online op te slaan en Ubisoft doet echt niks met je savegames voor zover ik weet. Anders hadden ze al veel eerder ingevoerd dat je cross-device savegames hebt. Maar dat is er voor zover ik weet nog lang niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 27-09 20:29
Martinspire schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Ubisoft doet toch helemaal geen reet met de savegames? Dat is echt Microsoft volgens mij. Ubisoft connect is voor het bijhouden van challenges en het verkrijgen van die punten. Savegames overschrijven lijkt me alleen als je console daadwerkelijk offline is geweest (of geen verbinding kan maken) en ie dus de online met offline overschrijft. Ik heb in mijn 150 uur werkelijk nergens last van gehad bij Valhalla, dus waarom dit jou blijft overkomen lijkt me eerder een andere oorzaak.

Verder hoeft een console niet meer in de DMZ te staan, voor zover ik weet. Als je geen rare poorten forward naar andere devices, moet het gewoon werken. Gezien de andere problemen, bij Watch Dogs destijds, vermoed ik eerder dat er iets anders is. Heb je niet iets geblokkeerd, gefliterd of iets anders? Adblocking is altijd erg populair (bv een pi-hole) maar zorgt dus wel vaak voor dit soort ongein. Ik zou zeggen, begin even bij je netwerk te kijken, want die verbinding verliezen is niet normaal. Hij hoort het gewoon online op te slaan en Ubisoft doet echt niks met je savegames voor zover ik weet. Anders hadden ze al veel eerder ingevoerd dat je cross-device savegames hebt. Maar dat is er voor zover ik weet nog lang niet.
Ubisoft doet wel degelijk iets met savegames, Ubisoft connect is namelijk ook cross progression via uplay connect voor o.a. valhalla..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, ik kijk nu in de DTS Sound Unbound app, maar ik kan niks vinden waar een EQ staat. Alleen Configure en daar zie ik spatial mode waar ik spacious heb gekozen. Verder staat er Generic over ear headphones. Want wanneer ik naar mijn TB Stealth 700 gen 2 zoek, kan ie het niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Marantz SR 7015 + 7.0 + Flat EQ + Dolby Atmos + Shadow of the Tomb Raider <3 <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Hmmm, ik kijk nu in de DTS Sound Unbound app, maar ik kan niks vinden waar een EQ staat. Alleen Configure en daar zie ik spatial mode waar ik spacious heb gekozen. Verder staat er Generic over ear headphones. Want wanneer ik naar mijn TB Stealth 700 gen 2 zoek, kan ie het niet vinden.
Nee, in de EQ van de Audeze Penrose X zelf (Audeze HQ via PC of Mac)

Pagina: 1 ... 99 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord